bronquote:House Rules Holland
Het nieuwe tv-seizoen gaat 1 september groots van start bij Net5 met het nieuwe realityprogramma House Rules Holland. In dit programma verbouwen vijf voor elkaar onbekende koppels elkaars huis aan de hand van slechts vijf huisregels. Elk duo overhandigt de sleutel -en hiermee het lot- van hun woning aan de vier andere stellen, die gelijktijdig het huis onder handen nemen. De resultaten worden beoordeeld door de internationaal bekende ontwerper Edward van Vliet en styliste Odette Simons. De koppels krijgen tijdens deze monsterklus bouwkundig advies van ‘huizendokter’ Fred Tokkie en interieurontwerpster Marijke Schipper. De presentatie is in handen van Erik van der Hoff.
In de Nederlandse versie van het oorspronkelijk Australische format House Rules nemen vijf compleet verschillende koppels het tegen elkaar op in een aantal spannende klusrondes waarin ieders huis rigoureus wordt getransformeerd. De enige invloed die de huiseigenaren uitoefenen, is middels het lijstje van vijf ‘huisregels’ dat ze achterlaten. Dit zijn do’s en dont’s, zoals bepaalde kleuren, materialen of stijlen die wel of juist niet terug mogen komen in hun woning.
Het winnende duo gaat er uiteindelijk vandoor met een unieke prijs, namelijk twee jaar hypotheekvrij leven!
Ik vind haar eng....quote:
Daar heeft ze wel het kapsel voor.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind die Kasia enger
Maar een "romantische spreuk" boven het bed???!![]()
Dat kan nooit goed gaan #metjeleenbakkerhuis
Dat is maar een assecoire. Die zet je daarna gewoon op de Facebook verkoop groep uit je stad, en klaar.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik zag het ja.En dat roze! Ik had het op mijn house rules gezet; geen roze!
Lelijk. Maar ik zou gaan huilen bij een zwarte muur, en een zwarte keuken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahah das wel een goede optie.
Wat vinden jullie van de muurschildering?
Poolse naam, volgens mij.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Over de afwerking werd weinig gezegd, mssn houden ze er rekening mee dat niet alles af is na 5 dagen.
Wel leuk om te volgen idd, maar Het Blok was leuker.
Geen idee waar Kasia vandaan komt. Ze wonen in Limburg maar zelf dat is een apart accent voor Limburg. En had ik nu goed gehoord dat ze elkaar nog maar 5 maanden kende??![]()
dat vroeg ik me ook af! Waarschijnlijk ook per ruimte verschillend?quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
Wat is eigenlijk het klus budget?
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
quote:
Twee jaar hypotheekvrij wonen. Dat komt al gauw neer op ¤ 15.000 of zo. Best leuk.quote:Op woensdag 2 september 2015 10:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar wat zou dan de reden zijn om met zo'n programma mee te doen???? Je huis is na 5 dagen nog maar half af en waarschijnlijk kun je veel overnieuw doen omdat het je smaak niet is.
En zeker zoals ueber hierboven al zegt: op het laatst gaat er tactisch gespeeld worden en krijg je nog niet wat je wil. En om het nou voor die hypotheek te doen.....
1500 stond er op het scherm van die laptop maar ik vond het allemaal erg vaag en weinig spannend.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
Wat is eigenlijk het klus budget?
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
Dat is gefilmd aan de Veemkade.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:50 schreef Karina het volgende:
Hipsters die op het KNSM eiland wonen. Ze zien eruit alsof ze in een reclamespotje spelen.
Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niksquote:Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bij Alwin & Renate krijg ik echt dat Leen Bakker huis gevoel, veel teksten, hartjes en prulletjes.
is hij makelaarquote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niks, ik kon geen enkel mooi/leuk/smaakvol iets ontdekken. (ik vond de rest ook niet mooi, maar dit was echt niks)
Meneer is makelaar en dan zo'n inloopkast afleveren?![]()
![]()
Allebeiquote:Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
is hij makelaarHij is toch volkszanger ofzo?
Van alle markten thuis dusquote:Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
is hij makelaarHij is toch volkszanger ofzo?
Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:
Meneer is makelaar en dan zo'n inloopkast afleveren?![]()
![]()
ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja...quote:Op woensdag 2 september 2015 15:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel?
Nee, de levenspartner van Marte was degene die grapte "wat is een inloopkast"quote:Op woensdag 2 september 2015 15:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja...![]()
![]()
Het was toch echt de leenbakkerquote:Op woensdag 2 september 2015 14:10 schreef Puala het volgende:
Leen bakker? Ik vind het ook wel action eigenlijk
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:56 schreef ueberduitser het volgende:
Vindt het (o.a. klus)niveau maar matig eerlijk gezegd. Ik denk dat ze gewoon alles naderhand nog een keer kunnen doen.
Dan mogen ze dat promopraatje van de juryleden wel aanpassenquote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef k_man het volgende:
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:49 schreef k_man het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe dat met die keukens kan
Ja, ik kan me ook lastig voorstellen dat ze dat allemaal zelf in die 5 dagen voor elkaar krijgen. Je ziet ze daar ook helemaal niks aan doen. Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
En daarom vond/vind ik het dus enorm tegenvallen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:01 schreef k_man het volgende:
Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.
Nou, dát. Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar op zich een nieuwe keuken op de plaats van een oude keuken is nog wel te doen, qua gas/wateraanvoer vermoed ik, maar op een totaal nieuwe plek?quote:Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
Ah klinkt tofquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:45 schreef teckna het volgende:
In de AU versie viel na de renovaties het stel met de minste punten af. Daarna kwam er een '24 hour fixup' waar mensen een 'zone' van hun eigen huis konden fixen, waarmee weer een koppel af viel. Toen moesten de overgebleven koppels ieder een tuin van de ander aanpakken waar eveneens een koppel afviel en daarna de live finale waar mensen konden stemmen via sms/tel etc.
Zal ook wel iets soortgelijks hier komen denk ik dan. Redelijk hetzelfde format allemaal.
De Australische versie is zeker tofquote:Op zaterdag 12 september 2015 00:12 schreef Meke het volgende:
[..]
Ah klinkt tof![]()
Weet iemand trouwens of er ergens de Australische versie nog te bekijken is?
Ja ze is een model, ze doet wel meer van dat soort dingetjes. http://www.euromodel.nl/models/367/index.htmlquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:41 schreef amaranta het volgende:
http://www.msmode.nl/?gcl(...)30t1E5VCQaAvUG8P8HAQ
dat is zij toch??
als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegevenquote:Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef Puala het volgende:
Een 7 voor die keuken? Hoe dan?![]()
Taktisch stemmen ja..
Die slaapkamer was haar echt op het lijf geschreven. Dat was haar stijl. Dat was wel duidelijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegevenze hebben gestemd op eigen smaak, niet op kwaliteit.
behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:42 schreef MaJo het volgende:
Ik vind Marte en Dirk vrij arrogant ook. Ja die letters zijn lelijk maar laat anderen in hun waarde
Ja, duh. Dit is geen programma waar je aan meedoet als je supertevreden bent over je huis.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef Day het volgende:
[..]
behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!
Loop je een aflevering achter?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:40 schreef Pandaplint het volgende:
Wat een aanfluiting die verbouwingen. Alleen die keuken was enigszins bruikbaar. Die woonkamer zag er niet uit. En het toilet, hal en de slaapkamer waren zo slecht en slordig afgewerkt dat je alles er uit moet slopen en opnieuw moet doen.
Denk hetquote:
Ja, ik denk dat iedereen een beetje bang was voor Bens represailles als hij het niet tof vondquote:Op woensdag 23 september 2015 00:06 schreef MaJo het volgende:
Dat cijfer dat Ben en Kasia aan Marte en Dirk gaven lijkt me inderdaad persoonlijk, dat was toch geen 3?! Zelfs Arno en Rianne kregen vorige week een hoger cijfer terwijl die het echt verprutst hadden
Verder was dit denk ik het huis waar alles het beste gelukt was.
Tegelwerk zag er misschien netjes uitgevoerd uit, maar qua verdeling was dit echt niet om aan te zien. Als ik achter de kookplaat zou staan zou ik me er elke dag aan ergeren.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Omdat de rest niet autistisch is?
Die verdeling zou voor iedereen een grote nee moeten zijn, dat sloeg werkelijk nergens op. Daar ging bij mij meteen de beitel in.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:24 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Tegelwerk zag er misschien netjes uitgevoerd uit, maar qua verdeling was dit echt niet om aan te zien. Als ik achter de kookplaat zou staan zou ik me er elke dag aan ergeren.
En even de dagkanten meetegelen was ook een goede opmerking.
Het is niet zo autistisch om die verdeling afschuwelijk en onlogisch te vinden.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Omdat de rest niet autistisch is?
Hoe bedoel je 'ongelijk'? De dikte? Volgens mij was dat opzettelijk/zit dat in die tegels. Hier bij Beeld en Geluid zijn ook veel tegels zo, volgens mij.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat mij stoort aan die jury is dat ze dus weten wie wat gedaan heeft en daar heel duidelijk hun cijfers op baseren. Dat tegelwerk van Marte en Vis werd door de jury goed genoemd, terwijl het ongelijk was.
Volgens mij hoort dat ook zo.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'ongelijk'? De dikte? Volgens mij was dat opzettelijk/zit dat in die tegels. Hier bij Beeld en Geluid zijn ook veel tegels zo, volgens mij.
Da's modern.
V.
Ja, dat vind ik ook vreemd. Dat was bij Het Blok wel anders.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:55 schreef Cherryblossom het volgende:
En vind niemand het raar dat bijna geen enkele ruimte 'af' wordt opgeleverd maar er toch niet tot in de late uurtjes wordt doorgeklust? Ik vind dat storend! Alsof het helemaal niet af hoeft.... Als je iets netjes wilt maken ga je toch niet naar huis tot je af hebt wat er voor die dag op de planning staat?
Zeker. Mevrouwtje het klusvrouwtje: geschikt/ongeschikt.quote:Ow, en Rosalie en Babette kunnen wel wat peper gebruiken. Wat een desinteresse en langzaam geteutel zeg.
Dit! Had het spannend en een stuk eerlijker gemaaktquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:39 schreef amaranta het volgende:
Eigenlijk hadden ze de cijfers pas in de laatste afl. bekend moeten maken.
Dit wordt indd tactisch stemmen.
Hopelijk heeft de jury nog wat achter de hand.
Laten we hopen dat die dakkapel matties dat gedaan hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Gaan ze het dak niet isoleren? of zit de isolatie achter dat hout?
Anders lijkt het mij wat koud in de winter.
Ik vind die steenstrips juist wel vetquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:19 schreef Zo-is-dat het volgende:
Die steen stripsin de zomer eeg branden en in de winter weg vriezen op de zolder, jeetjemineetje wat een fiasco weer
Ze vallen me in het geheel wel mee moet ik zeggen! Maar zo donker, druk en heel snel stoffig denk ikquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind die steenstrips juist wel vet
Ik vind de tegels in de keuken wel #1 qua lelijkheid.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ze vallen me in het geheel wel mee moet ik zeggen! Maar zo donker, druk en heel snel stoffig denk ik
Her stenen behang heeft het ruimschoots overtroffen in lelijkheid dus dat valt alles mee
En het gaat om een dag, een dag! Dezelfde avond zien ze elkaar weer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:51 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Pfff even van elkaar weg en bijna iedereen is geestelijk kapot
Het moesten natuurlijke kleuren zijn. Zalm is een vis. Vissen zijn natuurlijk. Done!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:03 schreef amaranta het volgende:
Tja, kasia en ben zijn behoorlijk hun eigen glazen aan het ingooien.
Zalm gebruiken terwijl ze weten dat ze het lelijk gaan vinden.
Niet helemaal waar. De dames hielpen in deze aflevering de concurrentie, terwijl dat helemaal niet in hun belang was. En in vorige afleveringen is er over en weer ook genoeg geholpen, tot verbazing van Erik, die op een gegeven moment vroeg of men wel beseft dat het een wedstrijd is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ben is bovendien de enige die onbaatzuchtig de anderen helpt.
Ik zit inderdaad ook steeds te wachten tot de hazentanden tevoorschijn komenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk steeds dat ik naar een typetje van Arjan Ederveen zit te kijken.
Vooral Marte is heel naar. Totaal ongenuanceerd alles eruit kotsen zonder ook maar een moment aan de ander te denken. Als ze weer zo'n opmerking maakt zie je Dirk ook meteen een nuancerende opmerking erachteraan maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:32 schreef k_man het volgende:
Trouwens suf dat ze volgende keer op een heel andere locatie aan de slag moeten. Dan is het hele concept van klussen in elkaars huizen dus verdwenen.
Ik vind het Amsterdamse stel trouwens helemaal niet zo onsympathiek. Ze hebben wel moeite om zich te kunnen verplaatsen in andermans smaak, maar dat geldt ook voor de andere stellen. Ik geloof dat alleen Alwin en Renate iets goeds hebben gemaakt in een stijl die echt helemaal niet de hunne was (die woonkamer).
Ik denk dat je hun gevoel voor humor niet snapt. Ik kan vaak wel om ze lachen. Het is volgens mij helemaal niet kwaad bedoeld, maar als je het sarcasme niet kunt waarderen, zal het vast rottig overkomen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Vooral Marte is heel naar. Totaal ongenuanceerd alles eruit kotsen zonder ook maar een moment aan de ander te denken. Als ze weer zo'n opmerking maakt zie je Dirk ook meteen een nuancerende opmerking erachteraan maken.
Ik vind het gewoon een beetje raar dat ze in een spelprogramma zitten en dan zo nukkig gaan doen over de spelregels.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ben en Kashia spelen het in ieder geval openlijk en niet eens om te saboteren, maar omdat ze het niet eens zijn met de wissel, omdat ze niet zo goed met de Damsko-kneuzen op kunnen schieten. Ben is bovendien de enige die onbaatzuchtig de anderen helpt.
Hun gevoel voor humor is het neer kijken op andere mensen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk dat je hun gevoel voor humor niet snapt. Ik kan vaak wel om ze lachen. Het is volgens mij helemaal niet kwaad bedoeld, maar als je het sarcasme niet kunt waarderen, zal het vast rottig overkomen.
Ik zei al dat je het niet begrijpt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hun gevoel voor humor is het neer kijken op andere mensen?
Ik snap hun gevoel voor 'humor' wel. Maar niet als je zelf in een half krot woont in Amsterdam omdat je dan maar zo graag in Amsterdam woont. Waar alle mensen met smaak en cultuur wonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hun gevoel voor humor is het neer kijken op andere mensen?
Of jij schat ze verkeerd in. Jij denkt dat hun arrogantie gespeeld is?quote:
Jawel, dat was de bank waar Rianne en Arno op het laatst mee bezig waren.. Toch? Witte hoekbank van hout met witte en blauwe kussens, en dan een blauwe deur tegen de muur. Maar inderdaad jammer dat daar niet meer aandacht aan is besteed, hoewel het ook lastig is de stellen daarop te beoordelen..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:11 schreef k_man het volgende:
Heb ik iets gemist? Ze moesten toch iets samen doen, met de sfeer van een dijkhuisje? Daar hebben we helemaal geen resultaat van gezien? Is ook niet beoordeeld?![]()
En Alwin had natuurlijk geen liedje van Frans Bauer moeten zingen, maar van Roberto Jacketti & the Scooters. Dan waren ze er zeker in gebleven.
Ik snap het punt daar helemaal niet van. Dat droeg toch niks bij aan de wedstrijd? Nu ik er over nadenk: was aan het begin niet gezegd dat het stel dat het best z'n best deed op de gezamenlijke ruimte ook een extra punt zou krijgen? Of gold dat alleen voor de geheime jury?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:25 schreef Meke het volgende:
Jawel, dat was de bank waar Rianne en Arno op het laatst mee bezig waren.. Toch? Witte hoekbank van hout met witte en blauwe kussens, en dan een blauwe deur tegen de muur. Maar inderdaad jammer dat daar niet meer aandacht aan is besteed, hoewel het ook lastig is de stellen daarop te beoordelen..
Die moest al vroeg naar z'n werk, volgens Roberto Erik.quote:Ik zat trouwens even te dromen, waar was Arno op Riannes verjaardag?
Deels mee eens. Het zag er inderdaad goed uit, het was (zo op tv te zien) redelijk netjes afgewerkt en de dingen pastten ook wel bij elkaar qua kleur en thema.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:53 schreef Nixx- het volgende:
Ik vond het bruine cafe er ook wel erg goed eruit zien.
Ze hebben iedereen wel een thema gegeven dat bij hen paste.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Marte en Vis als thema Nostalgie geven riekt naar competitievervalsing
Dat idee had ik ook. Beetje jammer dat ze de mist in gingen met de foto van de Spaanse bodegaquote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:16 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Ze hebben iedereen wel een thema gegeven dat bij hen paste.
Ik vrees ook dat zij het gaan winnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Marte en Vis als thema Nostalgie geven riekt naar competitievervalsing
Wel voor de plek waar het is neergezet. Het moest "geïnspireerd zijn op", niet "een exacte replica van".quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:55 schreef amaranta het volgende:
Zeggen dat een bruin café te bruin is 😂
Dan moeten ze daar ook niet voor kiezen in een bejaardentehuis.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel voor de plek waar het is neergezet. Het moest "geïnspireerd zijn op", niet "een exacte replica van".
Ik ben erg benieuwd welke ruimte na lange tijd favoriet is bij de bewoners.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 07:36 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat zij het gaan winnen.
De jury is helemaal verliefd op hun stijl en aangezien zij de punten geven.....
Frustrerende aan het programma vind ik eigenlijk dat er die 2 juryleden bepalen wie er gaan winnen en ik het te vaak niet eens ben met hun cijfers en motivatie.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat je hoge punten kunt krijgen als je je klus maar half af hebt (zie al werk van de 2 dames die als eerste afvielen).
Het was geen prettige aflevering als je een beetje visueel ingesteld bent. Ben en Kasia die 'op z'n Grieks genieten' in hun nieuwe badkamer. Brrr...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Juweel het volgende:
Brrrr, ik vind Ben echt een onaangenaam persoon.
Ben is een botte hork, maar hij heeft wel als één van de weinigen door dat ze maar beperkt de tijd hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Juweel het volgende:
Het is 'na' niet 'naar' .quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:21 schreef k_man het volgende:
Ik moest trouwens wel weer lachen om Marte, sorry Karrel.
Die opmerking over de kleur van de tegels: "dit is diarree naar 14 dagen bloemkool eten".
quote:
Je begrijpt dus dat ik het niet kon laten iets te zeggen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]![]()
Ik weet het. Sterker nog: ik erger me enorm aan die fout, als anderen 'm maken. Kennelijk iets verkeerd gegaan met auto-correctie of zo (ja, ik geef graag anderen de schuld...).
Marthe is de enige niet. Die Zeeuwen waren ook opeens weg, terwijl er een gezamenlijke klus gedaan moest worden in dat verzorgingshuis (eerste schooldag van hun erfgenaam). Arno was er op een gegeven moment ook niet (was op z'n werk, terwijl Riannes ouders langs kwamen voor haar verjaardag).. En B&K zijn zelf ook even weg geweest (weliswaar om totaal begrijpelijke en niet voorzienbare reden).quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Tja opzich snap ik wel een stukje ergenis bij Ben, het is ook vreemd als iemand voor de tweede keer een hele dag gewoon vertrekt.
De programmamakers moeten omhoog gezeten hebben om kandidaten dat zij dat accepteerden.
Dit inderdaadquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Juweel het volgende:
Maar dat was geen gezamenlijk iets.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Marthe is de enige niet. Die Zeeuwen waren ook opeens weg, terwijl er een gezamenlijke klus gedaan moest worden in dat verzorgingshuis (eerste schooldag van hun erfgenaam). Arno was er op een gegeven moment ook niet (was op z'n werk, terwijl Riannes ouders langs kwamen voor haar verjaardag).. En B&K zijn zelf ook even weg geweest (weliswaar om totaal begrijpelijke en niet voorzienbare reden).
Nou ik vind de steken onder water van Marthe anders ook echt niet te missen hoor.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:17 schreef Verbal het volgende:
Ik stoor me mateloos aan die Ben. Wat een vleesgeworden nul-optie is die man, met zijn oost-Europese bruidje en hun op-zijn-Griekse badkamer. Ook die vooruitblik op deze week:
Letterlijke quote weet ik niet meer, dus ik parafraseer even:
"Als ze maar niet denken dat ik wat ga doen daarboven bij die Amsterdammers"
Sorry, maar dan heb ik echt meer waardering voor Marte en Dirk (al trok ik die de eerste uitzending helemaaaal niet met hun bohemien-equatoriaal-kubistisch-laat-Hittitische fröbel-instructie). Maar zij kiezen toch echt de chique route door alle onaardigheden te negeren en vriendelijk door te gaan. Dat vind ik echt zeldzame klasse, want ik had inmiddels die Kasia dwars rectaal ingebracht bij die Ben, als ik in hun schoenen had gestaan. Zonder vaseline.
V.
Ik vind Marthe vaak lekker sarcastisch - ik geloof niet dat je die opmerkingen heel serieus moet nemen. Ik vond het ook best netjes dat ze een flesje wijn en een excuusbriefje had achtergelaten voor B&K, omdat ze had gezegd dat de huiskamer zo lelijk was geworden - ik zie B&K zich nog niet excuseren voor hun lompe gedrag.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou ik vind de steken onder water van Marthe anders ook echt niet te missen hoor.
Ik geef Ben wel gelijk over die mozaïektegeltjes. Het ziet er leuk uit, maar dat diepteverschil is echt jammer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Wat een verschrikkelijke mensen zijn die Ben en Kasia toch
Ik mag toch hopen dat ze dat gewoon zelf ook snappen dat dat niet kan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik geef Ben wel gelijk over die mozaïektegeltjes. Het ziet er leuk uit, maar dat diepteverschil is echt jammer.
Ik bedoel meer de algemene houding en instellingquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik geef Ben wel gelijk over die mozaïektegeltjes. Het ziet er leuk uit, maar dat diepteverschil is echt jammer.
Ik vind het jammer dat de tactiek kennelijk is om het andere team waar mogelijk te naaien. Uiteindelijk moeten Ben en Kasia daar wel gewoon iedere dag naar kijken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze dat gewoon zelf ook snappen dat dat niet kan?
quote:
En niet heel intelligentquote:
Net weer doen alsof hij de naam van Marte niet meer wist. Joaaah, die Babette, of Odette, huhuhuhuh...quote:
Odette is toch die vrouw die achteraf de styling beoordeelt?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Net weer doen alsof hij de naam van Marte niet meer wist. Joaaah, die Babette, of Odette, huhuhuhuh...
Ah ok, dat kan ook. Maar dan nog, ook haar naam zou hij ondertussen moeten weten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Odette is toch die vrouw die achteraf de styling beoordeelt?
Arno en Rian hebben in het bejaarden tehuis geen flikker gedaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:24 schreef Ludwig. het volgende:
Mijn gevoel zegt me dat het over het hele traject gezien ietwat onterecht is dat Ben en Kasha ten koste van Arno en Rianne doorgaan.
Maar goed, twee tegenpolen in de finale is misschien ook wel vermakelijk.
Dat geldt voor alle teams. Kijk maar naar Kasia toen de teams opgesplitst werden, die deed echt niks meer. Dat Dirk toen nog zo ver is gekomen met die woonkamer (?) is bewonderenswaardig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Arno en Rian hebben in het bejaarden tehuis geen flikker gedaan.
En wel meer dan eens de kantjes er vanaf gelopen.
Ik denk dat iemand de juryleden wel heeft ingefluisterd dat het beter is voor het programma als B&K en M&D in de finale zitten...Het blijft tv en er kijken vast meer mensen wanneer er strijd is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:24 schreef amaranta het volgende:
De jury is niet echt consequent in het geven van punten tov de kritiek die ze geven.
Die kerel zegt de hele dag dat-ie er geen zin in heeft, dat-ie het zelf anders had gedaan, dat het niet goed is afgewerkt, dat het niet mooi is, dat de anderen bijna niks gedaan hebben, et cetera. Het is één grote brok negativiteit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:43 schreef mootie het volgende:
Wat een negatieve zak hooi, verschrikkelijk.
Aanvankelijk werd gezegd dat de één zou letten op de styling en dat de ander zou letten op de kwaliteit van het klussen. Deze keer hadden beiden het alleen maar over de vormgeving en da's inderdaad nogal smaakgevoelig. Aan de andere kant: je moet wel op de één of andere manier tot een winnaar komen en de kandidaten op elkaar laten stemmen gaat in deze fase niet meer werken.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:59 schreef Starlie het volgende:
Die jury vind ik waardeloos, wie zijn hun om te bepalen dat die badkamer bij Marte & Dirk niet mooi is? Marte & Dirk waren er toch blij mee, daar gaat het toch om?!
Eens.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Aanvankelijk werd gezegd dat de één zou letten op de styling en dat de ander zou letten op de kwaliteit van het klussen. Deze keer hadden beiden het alleen maar over de vormgeving en da's inderdaad nogal smaakgevoelig. Aan de andere kant: je moet wel op de één of andere manier tot een winnaar komen en de kandidaten op elkaar laten stemmen gaat in deze fase niet meer werken.
Natuurlijk, want het was (o.a.) gemaakt door 'Amsterdam'. Dus dan is het per definitie slecht.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef amaranta het volgende:
En die Kasia. Haar eerste reactie was mooi mooi mooi. En toen bij de jury zei ze, ik zou een drie geven.
Waar juist de jury weet dat het door "Amsterdam" is gedaan en het dus per definitie helemaal geweldig is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Natuurlijk, want het was (o.a.) gemaakt door 'Amsterdam'. Dus dan is het per definitie slecht.
Daarvoor leek haar buik wel zo'n zwanger bolletjequote:Op dinsdag 3 november 2015 21:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zij ging net op haar buik op Ben liggen dus.. Dat zou zij vast niet doen als zwangere.
Mijn eerste reactie was echt 'nee man die is veel te oud daarvoor'. Maar t zou kunnen wellichtquote:
Zij is 37 dus dat valt wel mee.. Vind haar trouwens leuker nu dan eerder in de serie.quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie was echt 'nee man die is veel te oud daarvoor'. Maar t zou kunnen wellicht
Oh wist ik niet. Heb niet zo op de leeftijden gelet eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zij is 37 dus dat valt wel mee.. Vind haar trouwens leuker nu dan eerder in de serie.
Idem, ik dacht dat het een klus programma was maar het is toch echt een styling programmaquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:14 schreef amaranta het volgende:
Echt, ik stoor me echt gigantisch aan de jury.
Dit dus, die aannemer Tokkie zou ook gewoon moeten jureren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:54 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Idem, ik dacht dat het een klus programma was maar het is toch echt een styling programma
Nu wel. In het begin was het verhaal dat de één de styling beoordeelt (Odette) en de ander de kluskwaliteit (Arjen Ederveen), maar dat idee is inmiddels volledig verdwenen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:54 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Idem, ik dacht dat het een klus programma was maar het is toch echt een styling programma
dat heb ik ook, ik zag het als een klusprogramma maar het werd als snel duidelijk dat de beoordeling steeds meer op styling ging...quote:Op woensdag 4 november 2015 09:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Persoonlijk was ik halverwege zo'n beetje de echte interesse verloren.
Bij Het Blok zag je ze ook nauwelijks in beeld klussen. Dat was geen klusprogramma maar een real life soap.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hoe gaat de jurering bij de Australische versie? Het hele programma is, in tegenstelling tot "Het Blok" gericht op styling. Je ziet bijna niks van het daadwerkelijk verbouwen. Best wel zonde. Persoonlijk was ik halverwege zo'n beetje de echte interesse verloren.
quote:Op woensdag 4 november 2015 09:48 schreef Muis006 het volgende:
Ik vond het ruimteverlies in die hal zo groot.. dat had denk ik best handiger ingedeeld kunnen worden. Nu was volgens mij die master bedroom kleiner dan de oude slaapkamer beneden, terwijl dat stel als huisregel had dat ze meer ruimte wilden.
En er was volgens mij geen kast.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:48 schreef Muis006 het volgende:
Ik vond het ruimteverlies in die hal zo groot.. dat had denk ik best handiger ingedeeld kunnen worden. Nu was volgens mij die master bedroom kleiner dan de oude slaapkamer beneden, terwijl dat stel als huisregel had dat ze meer ruimte wilden.
Jawel. Een vaste in de slaapkamer. Daar haalde ze een stof uit die ze erg leuk vondenquote:Op woensdag 4 november 2015 19:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
[..]
En er was volgens mij geen kast.
Dat is toch geen kast? Daar kunnen 3 broeken in en dan hangt hij vol.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Jawel. Een vaste in de slaapkamer. Daar haalde ze een stof uit die ze erg leuk vonden
Dat vond Ben dus ook.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is toch geen kast? Daar kunnen 3 broeken in en dan hangt hij vol.
quote:Op woensdag 4 november 2015 02:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Nu wel. In het begin was het verhaal dat de één de styling beoordeelt (Odette) en de ander de kluskwaliteit (Arjen Ederveen), maar dat idee is inmiddels volledig verdwenen.
nou idd begrijp best dat ze graag een kind wil maar dit was wel een beetje overdreven, dacht even dat ze ging zeggen al zwanger te zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Labiele Marthe met haar tranen en gezemel over een baby
Dat dacht ik ook! Zei Vis ook niet iets als "vertel het dan maar!"?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:54 schreef Starlie het volgende:
[..]
nou idd begrijp best dat ze graag een kind wil maar dit was wel een beetje overdreven, dacht even dat ze ging zeggen al zwanger te zijn.
ja dat dacht ik ook te horen! Volg haar op Instagram en ze is heel druk met modellenwerk zag ik en ze gaan volgens mij een tijdje in NY wonen dus of ze echt zwanger is betwijfel ik eigenlijk. Niet dat je niet zwanger aan je carrière in NY kunt werken ofzo hoor maar tochquote:Op dinsdag 10 november 2015 21:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook! Zei Vis ook niet iets als "vertel het dan maar!"?
Nee, Ben iniedergeval nietquote:Op dinsdag 10 november 2015 21:55 schreef Starlie het volgende:
Als Ben en Kasia winnen dan geloof ik dat in elk geval Marte het ze enorm zou gunnen maar andersom geloof ik echt niet dat dat het geval zal zijn.
hmm heb alleen haar haren gezien eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, Ben iniedergeval niet
Mevrouw Zaandam is overigens flink afgevallen, had hun eigenlijk willen zien winnen.
Ben er ook niet weg van. Blijft een beetje grof en ruw.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:03 schreef Starlie het volgende:
Vind die kratjes niet echt mooi in de baby/bieb..
Ja, hoezo doorgestoken kaart?quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:22 schreef James1988 het volgende:
Dus, Marte en Dirk hebben 'op de valreep' gewonnen - terwijl zowel de jury als het publiek in de studio leek te neigen naar Ben en Kasia. En het programma was ook ineens helemaal afgelopen?
Nou, ik had ook een beetje zoiets van: joh, je zou niet de eerste zijn die niet 1, 2, 3 zwanger raakt, beetje rustig aan!quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:17 schreef Starlie het volgende:
Beetje freaky dat je zo obsessief over een kind praat!
Waarom zou de finale doorgestoken kaart zijn? Wat zouden ze erbij winnen door de uitslag te manipuleren?quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, hoezo doorgestoken kaart?
Wat droef zeg.
Volgend jaar kijk ik niet meer.
Wellicht omdat het beeld van Marte & Visje wat beter in het imago van Net5 past dan het publiek dat zich wat meer vereenzelvigen zal met Ben & Kasia dwz wat minder koopkrachtig en net iets meer hmm volks? maw wat meer SBS6.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom zou de finale doorgestoken kaart zijn? Wat zouden ze erbij winnen door de uitslag te manipuleren?
Ik snap ook niks van die percentages, maar naar mijn idee ga je de uitslag niet manipuleren als je daar geen belang bij hebt. En ik zie even niet wat dat belang dan zou zijn.
Bij de halve finale heb ik wel zo m'n vraagtekens. Zijn A&R afgevallen omdat ze niet goed genoeg waren? Of omdat het voor de kijkcijfers beter is om wat strijd en venijn in de finale te hebben? M&D tegen K&B leverde natuurlijk een sappiger finale op dan wanneer A&R de finale gehaald zouden hebben.
Haar partner is anders maar een over het paard getilde zeikerd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, Ben iniedergeval niet
Mevrouw Zaandam is overigens flink afgevallen, had hun eigenlijk willen zien winnen.
Ja je bent een überhipster of je bent het niet en daar hoort zeiken ookwel bijquote:Op woensdag 11 november 2015 22:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haar partner is anders maar een over het paard getilde zeikerd.
Heldere analysequote:Op woensdag 11 november 2015 22:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja je bent een überhipster of je bent het niet en daar hoort zeiken ookwel bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |