abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155709598
quote:
House Rules Holland

Het nieuwe tv-seizoen gaat 1 september groots van start bij Net5 met het nieuwe realityprogramma House Rules Holland. In dit programma verbouwen vijf voor elkaar onbekende koppels elkaars huis aan de hand van slechts vijf huisregels. Elk duo overhandigt de sleutel -en hiermee het lot- van hun woning aan de vier andere stellen, die gelijktijdig het huis onder handen nemen. De resultaten worden beoordeeld door de internationaal bekende ontwerper Edward van Vliet en styliste Odette Simons. De koppels krijgen tijdens deze monsterklus bouwkundig advies van ‘huizendokter’ Fred Tokkie en interieurontwerpster Marijke Schipper. De presentatie is in handen van Erik van der Hoff.

In de Nederlandse versie van het oorspronkelijk Australische format House Rules nemen vijf compleet verschillende koppels het tegen elkaar op in een aantal spannende klusrondes waarin ieders huis rigoureus wordt getransformeerd. De enige invloed die de huiseigenaren uitoefenen, is middels het lijstje van vijf ‘huisregels’ dat ze achterlaten. Dit zijn do’s en dont’s, zoals bepaalde kleuren, materialen of stijlen die wel of juist niet terug mogen komen in hun woning.

Het winnende duo gaat er uiteindelijk vandoor met een unieke prijs, namelijk twee jaar hypotheekvrij leven!
bron

Alwin & Renate

Alwin (44) en Renate (42) wonen in Hoedekenskerke. Dit vrolijke koppel uit Zeeland ontmoette elkaar tijdens een optreden van Alwin, ze hadden allebei toen nog een andere relatie. Na moeilijke jaren is het tijd klaar voor een frisse start. Het huis waar ze wonen moet echt hún huis worden, dus al die oude herinneringen eruit, nieuwe herinneringen erin. Alwin: “We hebben onze drie kids een fijn thuis kunnen geven, nu alleen nog een huis.”

Renate werkt al jaren in de zorg, Alwin is makelaar en zanger. Renate: “Het voelt alsof we heel lang samen zijn omdat we elkaar zo goed aanvoelen.” Renate heeft twee kinderen uit een eerder huwelijk: Jeffrey van zestien en Melissa van elf. Samen hebben Alwin en Renate nog een meisje van vijf jaar, Fleur. Ze typeren hun gezin als ‘lekker gezellig’.

Ze zijn echte mensen-mensen. Alwin: “We houden ontzettend van mensen in alle soorten en we zijn heel gastvrij en bij ons dus altijd een koekje bij de koffie.” Renate omschrijft zichzelf als een open boek, spontaan, gezellig en soms wat te druk. “Ik ben iemand die fladdert, ik ben snel gestrest en ongeduldig.” Renate noemt Alwin een goedzakje, die zichzelf altijd wegcijfert voor anderen.

Ze zien House Rules Holland als de kans voor een nieuwe fase in hun leven waar ze acht jaar naar toe zijn gegroeid. Alwin ziet het al voor zich: zingend aan de slag met verfkwasten in de hand. Wat betreft de klus- skills zit het wel goed. Renate is vooral van het breken en verven, Alwin is meer van het fijnere werk. Renate denkt dat ze geen mot krijgen tijdens het klussen: “We zijn een goed teampje, wij zijn mensen van vijf voor twaalf, maar we krijgen het altijd geregeld.”

Rosalie & Babette

Rosalie (26) en Babette (24) hebben een jaar een relatie. Hun net aangekochte woning staat in Beverwijk en ze willen meedoen aan House Rules om van hun huis een droomhuis te maken!

Rosalie werkt bij een zorginstelling voor psychiatrische patiënten, Babette werkt nu nog in de makelaardij maar ze heeft haar baan opgezegd om te werken in de kluswereld. Babette heeft het altijd al leuk gevonden om van iets niet moois iets moois te maken. “Ik ben dat klussen nooit zat, ik vind het altijd jammer als iets af is.” Ze zijn makkelijk in de omgang en zijn niet snel gestrest. Babette: “Als we iets moeten doen en het lukt niet, dan proberen we het gewoon nog een keer. Net zolang tot het wel lukt.” Als Babette begint met klussen krijgt ze een waas voor haar ogen en vergeet ze de rest van de wereld. Rosalie: "En al moet ik haar dan aan haar haren trekken, ik zal dan echt eisen dat ze blijft communiceren en dan vooral met mij."

Ze voelen zich in hun huidige huurhuis niet echt thuis, vandaar dat ze op zoek zijn gegaan naar een koophuis. Huren vinden ze ‘doodzonde’, en ondanks dat ze nog jong zijn wilden ze graag een koophuis. Het huis in Beverwijk hadden ze snel op het oog, maar het vele klussen aan het huis weerhield ze ervan om het te kopen. Toch hebben ze doorgezet. Rosalie: “We hebben dit huis gekocht met het idee om er ons hele leven te blijven wonen. Het moet worden zoals wij dat willen, zodat wij het over tien jaar nog steeds mooi vinden.” Bij de aankoop van dit huis hebben Babette en Rosalie wel rekening gehouden met eventuele gezinsuitbreiding. Rosalie: “Er zijn genoeg slaapkamers, dus het kan allemaal. Ik heb nog nooit in mijn hele leven geklust. Maar als Babette mij zegt wat ik moet doen, dan ga ik gelijk aan de bak.”

Babette ziet zichzelf als een echte klusser en zal daarnaast het financiële plaatje in de gaten houden. Rosalie neemt de styling op zich en helpt Babette waar ze kan. Rosalie: “Als we aan zoiets mee doen dan zijn we echt heel fanatiek, dan gaan we er voor de volle honderd procent voor!”

Ben & Kasia

Ben (33) en Kasia (37) zijn stapelverliefd en gaan samenwonen in Geleen. Ze leerde elkaar kennen toen Ben zijn huis verkocht aan Kasia. Toen hij een keer de post kwam brengen sloeg de vonk over.

Kasia werkt in de financiën, houdt van nagelstyling en sinds kort ook van klussen. Ben werkt als internationaal vrachtwagenchauffeur en is alleen in het weekend thuis. Ben noemt haar lief, aardig, zacht en rustig. Kasia vindt Ben vooral heel direct omdat hij altijd zegt wat hij denkt. Kasia: “Ik ben zelf eigenlijk ook heel direct, maar als hem iets niet uitkomt weet je dat meteen.” Kasia en Ben zijn super verliefd maar soms is er een ontploffing. “Ik ben iemand die gelijk zegt wat mij dwars zit, het moet er gelijk uit.” Ze typeren zichzelf als twee politieagenten: Kasia is de goede, Ben is de slechte.

Ze houden van reizen, uiteten en klussen! Doordat Ben alleen het weekend thuis is willen ze het hele weekend samen zijn. De zaterdag of zondag gebruiken ze altijd om te klussen in het nieuwe huis. Volgens Kasia vinden mensen hun vaak gek en spontaan. Dat kan Ben weinig schelen, het interesseert hem niet wat anderen van hem vinden. Volgens Kasia kunnen weinig mensen het waarderen als je eerlijk en direct bent.

Ben en Kasia willen voor duizend procent voor het programma gaan en geloven dat ze kans maken om te winnen. Ze hebben lef om te kiezen voor verschillende uitgesproken woonstijlen en die te combineren. Als ze iets niet mooi vinden zullen ze dat dan ook eerlijk zeggen. Ben gaat er vanuit dat de andere koppels dat ook zullen doen. “Als iets echt lelijk is dan is het lelijk.” Ben en Kasia zijn bereid keihard te werken om mooie ruimtes te creëren in de huizen van de andere koppels. Ben: “Ik zeg gelijk waar het op staat en hoe ik er zelf over denk. Het kan met mensen botsen en het kan goed gaan.”

Marte & Dirk

Marte (26) en Dirk (33) zijn dolverliefd, getrouwd en ze hebben hun droomhuis gekocht in de buurt van het Vondelpark in Amsterdam. Hun huis is gebouwd in 1915 en sinds 1976 is er niets aan gedaan.

Drie jaar geleden ontmoette Marte en Dirk elkaar in de trein en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. Na vier maanden relatie vroeg Dirk haar ten huwelijk, ze trouwden twee jaar later in de duinen van Terschelling. Marte: “Iedere dag is nog beter dan de vorige, iedere dag zijn we nog verliefder dan de vorige. We vrijen iedere dag, we zijn het gelukkigste paar op aarde, echt waar.”

Marte is plus-size model en houdt van theater, koken, acteren en schrijven. Piekeren doet ze bijna niet, daar vindt Marte het leven veel te kort voor. Haar levensmotto is: “Volg je intuïtie en stort je overal met je hele hebben en houden in”. Vrienden noemen Marte: ‘het rode monster’ vanwege haar explosieve karakter. Dirk typeert zichzelf als nerveus en vrij wild. Maar vergeleken bij Marte stelt dat volgens hem niet zoveel voor. Dirk is schrijver, hij houdt van lezen, klussen, zingen, houthakken met de hand, reizen en auto rijden. Zijn levensmotto is: ‘ken uzelf’. Dirk is een daadkrachtig type, Marte is meer meegaand. Volgens Marte is Dirk koppig en denkt dat hij altijd gelijk heeft. Ze houden een puntentelling bij wie het meest gelijk heeft: Marte staat voor.

Dirk en Marte hebben van al hun spaargeld dit droomhuis gekocht. Geld om te klussen is er dus niet meer. Ze zien deelname aan ‘House Rules’ als dé enige kans om van hun huis hun droomhuis te maken. Marte is het creatieve brein, Dirk zal zich richten op de uitvoering.
Marte: “Ik heb geen discipline, maar als ik ga, dan ga ik door tot het af is.”

Arno & Rianne

Arno (30) en Rianne (26) zijn getrouwd en trotse ouders van zoon Fox (6 maanden). Het stoere stel woont sinds twee jaar in een hoekwoning in een rustige wijk in Zaandam. Arno is natuurkundedocent op het VMBO: "Ik ga met een grote smile naar mijn werk en kom met nog een grotere smile ervan terug." Rianne zorgt voor zoon Fox en zoekt werk als basisschooljuf. Dit nuchtere stel is 'laid-back' en willen door hun kijk op de wereld een voorbeeld zijn voor anderen. Ze zijn creatief en maken graag herinneringen met familie en vrienden.

Rianne en Arno zijn altijd bezig met auto’s: sleutelen, racen en altijd op zoek naar een nieuw model. Rianne heeft zelfs een inbussleutel op haar arm getatoeëerd. Met de klus-skills van Arno en Rianne zit het dan ook helemaal goed. Ze deinzen nergens voor terug: vloeren leggen, radiatoren ombouwen, schilderen en behangen. Alleen vergeten ze soms dingen af te maken…

Hun huis is in goede staat, maar kan absoluut een flinke opfrisser gebruiken. Ze zijn er hier en daar wel aan begonnen, maar ook zijn er nog veel details uit de jaren ’70 zichtbaar.

Arno en Rianne willen meedoen aan House Rules omdat ze in zijn voor avontuur, maar ook echt denken dat ze dit kunnen winnen. Ze maken verschil omdat ze samen heel sterk in hun schoenen staan. Dit jonge stel is creatief, zitten bomvol bravoure en gaan er voor de volle 100 procent voor!

Filmpje: Bij klussende stellen gaat wel eens wat fout

Dinsdag op Net5 om 20:30 :).
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 18:24:49 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_155711168
Leuk hoor. En vooral fijn dat er eens geen bekende Nederlanders aan meedoen zoals tegenwoordig in bijna alle van dit soort programma's.

Die Ben doet me denken aan MvG :')
(van Gerwen dus :P )
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_155711339
Ik geef het een kans.
pi_155726660
Zo te lezen zitten er wel wat koppels bij waar je je lekker aan kan irriteren. Altijd lekker om te kijken dus.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 20:42:05 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_155742221
Begonnen!

Zou het wel moeilijk vinden een ander mijn huis te laten verbouwen hoor.
niet zo tof doen
pi_155742264
Ik kijk met vertraging.
Ze doen steeds een ander huis?
En dan met 4 stellen in 1 huis?
pi_155742294
Plus size model? Plus maat 32?
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 20:49:48 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_155742450
Ik was even half aan het opletten, maar met zijn allen 1 huis doen dus inderdaad. Wat wel leuk is natuurlijk, krijg je ruzies bij de stellen onderling en de stellen met elkaar :9~
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 20:50:15 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_155742467
Hipsters die op het KNSM eiland wonen. Ze zien eruit alsof ze in een reclamespotje spelen.
niet zo tof doen
pi_155742585
Eeuwig zonde.... Dat glas in lood
pi_155742671
Ik weet niet of ik Marte leuk vind.
pi_155742715
En bij team groen komt dezelfde kapper die maar 1 model kan knippen
pi_155743075
Dat soort amateurs komen je huis even verbouwen en onderling ruziën?
Dat zal goed gaan. :') _O-
pi_155743202
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:56 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet of ik Marte leuk vind.
Ik vind haar eng....
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 21:17:06 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_155743315
Dat groene shirt doet pijn aan mijn ogen.
niet zo tof doen
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:24:22 #16
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155743539
Ik vind die Kasia enger

Maar een "romantische spreuk" boven het bed???! :X :o Dat kan nooit goed gaan #metjeleenbakkerhuis ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155743618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind die Kasia enger

Maar een "romantische spreuk" boven het bed???! :X :o Dat kan nooit goed gaan #metjeleenbakkerhuis ;)
Daar heeft ze wel het kapsel voor.
pi_155743986
Wel écht leenbakker ja
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:37:30 #19
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155744047
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:36 schreef amaranta het volgende:
Wel écht leenbakker ja
Ik zag het ja. :o En dat roze! Ik had het op mijn house rules gezet; geen roze!
pi_155744172
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:37 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ik zag het ja. :o En dat roze! Ik had het op mijn house rules gezet; geen roze!
Dat is maar een assecoire. Die zet je daarna gewoon op de Facebook verkoop groep uit je stad, en klaar.
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:42:17 #21
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155744263
Hahah das wel een goede optie.

Wat vinden jullie van de muurschildering?
pi_155744364
Mijn houserule zou zeker zijn:
Geen teksten. Absoluut nergens.

De rest van het huis? Badkamer enzo?
pi_155744406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahah das wel een goede optie.

Wat vinden jullie van de muurschildering?
Lelijk. Maar ik zou gaan huilen bij een zwarte muur, en een zwarte keuken.
pi_155744448
Ik ben echt benieuwd naar de hal 😂
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:54:20 #25
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155744812
De wc viel nog wel mee, maar de hal viel wat tegen ja.
De kamer vond ik heel druk ogen, maar wel af en in de stijl die ze wilde. Keuken vond ik ook mooi.
Slaapkamer weet ik niet zo goed. Tis wel romantisch maar cliche. En die inloopkast is nergens te bekennen.
pi_155744887
Ik kijk de Australische versie al jaren en verheugde mij wel op de Nederlandse versie. Het blok vond ik namelijk wel altijd leuk in de Nederlandse versie.
Maar het niveau van deze verbouwing is zo bedroevend laag :'(

Die hal en die slaapkamer :X
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 22:38:26 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155746680
Die Kasia is niet Nederlands toch? Ze heeft zo'n raar accent.

Die Renate viel wel van te verwachten dat ze geen smaak had, ik riep meteen dat er van die teksten zouden komen en ja hoor _O-

Die muurschildering was echt lelijk, superslecht afgewerkt ook! Je zag echt de kartelrandjes zitten :')

De keuken was tof maar nog niet echt af, allemaal lelijke vegen op de muur.

Sowieso viel de kwaliteit me tegen, erg veel dingen die niet mooi afgewerkt waren!

Verder wel een tof programma *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 1 september 2015 @ 22:41:25 #28
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155746849
Over de afwerking werd weinig gezegd, mssn houden ze er rekening mee dat niet alles af is na 5 dagen.

Wel leuk om te volgen idd, maar Het Blok was leuker.

Geen idee waar Kasia vandaan komt. Ze wonen in Limburg maar zelf dat is een apart accent voor Limburg. En had ik nu goed gehoord dat ze elkaar nog maar 5 maanden kende?? :?
pi_155747042
Wat is eigenlijk het klus budget?
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
pi_155747529
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Over de afwerking werd weinig gezegd, mssn houden ze er rekening mee dat niet alles af is na 5 dagen.

Wel leuk om te volgen idd, maar Het Blok was leuker.

Geen idee waar Kasia vandaan komt. Ze wonen in Limburg maar zelf dat is een apart accent voor Limburg. En had ik nu goed gehoord dat ze elkaar nog maar 5 maanden kende?? :?
Poolse naam, volgens mij.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 23:55:00 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155749200
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
dat vroeg ik me ook af! Waarschijnlijk ook per ruimte verschillend?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 2 september 2015 @ 09:48:13 #32
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155752841
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:38 schreef MaJo het volgende:
Verder wel een tof programma
:Y

Iemand de naam van die aannemer nog gezien? Fred Tokkie _O- _O- _O-

Vond het allemaal maar een beetje mak. Ik ben benieuwd naar het laatste huis in deze reeks, dan zal er ongetwijfeld het een en ander voorgevallen zijn en kan er heel tactisch met punten geven gespeeld worden.
  woensdag 2 september 2015 @ 10:26:13 #33
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155753452
Die naam viel me gisteren ook al op ja :D

Maar wat zou dan de reden zijn om met zo'n programma mee te doen???? Je huis is na 5 dagen nog maar half af en waarschijnlijk kun je veel overnieuw doen omdat het je smaak niet is.
En zeker zoals ueber hierboven al zegt: op het laatst gaat er tactisch gespeeld worden en krijg je nog niet wat je wil. En om het nou voor die hypotheek te doen..... :?
pi_155753602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar wat zou dan de reden zijn om met zo'n programma mee te doen???? Je huis is na 5 dagen nog maar half af en waarschijnlijk kun je veel overnieuw doen omdat het je smaak niet is.
En zeker zoals ueber hierboven al zegt: op het laatst gaat er tactisch gespeeld worden en krijg je nog niet wat je wil. En om het nou voor die hypotheek te doen..... :?
Twee jaar hypotheekvrij wonen. Dat komt al gauw neer op ¤ 15.000 of zo. Best leuk. :)
pi_155755139
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
1500 stond er op het scherm van die laptop maar ik vond het allemaal erg vaag en weinig spannend.
Doe mij maar Het Blok.
pi_155755190
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:50 schreef Karina het volgende:
Hipsters die op het KNSM eiland wonen. Ze zien eruit alsof ze in een reclamespotje spelen.
Dat is gefilmd aan de Veemkade.
Zijn het leukste koppel voor mij :@

Wel leuk om eens leuke lesbiennes te zien ipv altijd maar die bozige oudere potten die je overal ziet :+
Vind ze alleen wel wat suf ondanks hun jeugd.
pi_155755492
Voorstukje van volgende week zag er wel interessanter uit. Dat ze terugkomen in hun woning en elkaar half lachend aankijken met een blik van 'dit ga je niet menen, dit hebben ze toch niet serieus met ons huis gedaan?' En dan zij die zegt "oh... mijn... god... dit is echt héél lelijk!" :D
  woensdag 2 september 2015 @ 13:43:49 #38
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155757276
Ja dat voorstuk van volgende week viel mij ook al op! :D Ben erg benieuwd naar die aflevering.
Zo na de eerste aflevering denk ik dat Alwin & Renate en Ben & Kasia weinig kans hebben op winnen. Of ze moeten veel punten krijgen als ze elkaars huis gaan doen.
De andere drie stellen acht ik nog wel instaat goede kamers af te leveren naar de wensen van de bewoners.

Bij Alwin & Renate krijg ik echt dat Leen Bakker huis gevoel, veel teksten, hartjes en prulletjes. En bij Ben & Kasia verwacht ik veel goud en paars ofzo :D ;)
  woensdag 2 september 2015 @ 13:56:07 #39
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155757661
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bij Alwin & Renate krijg ik echt dat Leen Bakker huis gevoel, veel teksten, hartjes en prulletjes.
Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niks :r , ik kon geen enkel mooi/leuk/smaakvol iets ontdekken. (ik vond de rest ook niet mooi, maar dit was echt niks)
Meneer is makelaar en dan zo'n inloopkast afleveren? :W :W :W
pi_155758038
Leen bakker? Ik vind het ook wel action eigenlijk :')
pi_155758072
Wij keken en riep heel hard XENOS :P
pi_155758568
Ik ben nog maar halverwege de aflevering maar ik zie nu al te veel roze uit die leenbakker komen :X
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 14:43:05 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155758817
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niks :r , ik kon geen enkel mooi/leuk/smaakvol iets ontdekken. (ik vond de rest ook niet mooi, maar dit was echt niks)
is hij makelaar :? Hij is toch volkszanger ofzo? :D
pi_155758900
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Allebei :D
pi_155759437
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Van alle markten thuis dus :P

Enorm veel reclame weer zeg ook tijdens de uitzendin..
pi_155759907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:
Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel? :?
  woensdag 2 september 2015 @ 15:26:13 #47
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155759944
quote:
6s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel? :?
ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja... _O- _O- _O-
  woensdag 2 september 2015 @ 15:29:54 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155760066
Volgens mij was hij dat idd. _O- Rare makelaar dan. (vind hem ook geen standaard makelaartype....maar niet iedereen is standaard uiteraard ;) )

En Leen Bakker, Xenos en Action verkopen volgens mij wel ongeveer hetzelfde qua decoratiespul voor in huis :D
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 16:11:53 #49
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_155761292
Oh heerlijk programma, nu al :D Maareh, is het niet heel snel afgelopen al, met één huis per aflevering? :+

Zat ook al te bedenken wat voor house rules ik zelf op zou stellen, maar dat is nog best lastig :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_155765234
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:26 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja... _O- _O- _O-
Nee, de levenspartner van Marte was degene die grapte "wat is een inloopkast"
pi_155765253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:10 schreef Puala het volgende:
Leen bakker? Ik vind het ook wel action eigenlijk :')
Het was toch echt de leenbakker
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:55:43 #52
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155932278
Ben heeft een open haard? :?

Oh wacht, een open hart. Goed dat ze het ondertitelden. :P
pi_155932291
Een slaapkamer in Scandinavische sfeer? Hup, naar de IKEA dus! :P
pi_155932437
Babette heeft wel enorm een resting bitch face zeg :D
pi_155932546
Gruwelijk lelijk behang :D
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:11:36 #57
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155932836
Die Limburgers hebben maling aan alles en doen hun eigen ding :P
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:34:36 #59
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155933302
Kasia is bij voorbaat al negatief!
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:38:38 #61
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155933865
Geen badkamer nog gezien..
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:16:26 #64
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155936357
Die woonkamer was ook wel vet lelijk. En dan suggereren dat je ze 'terugpakt' als je zelf de punten mag gaan geven.
  woensdag 9 september 2015 @ 07:56:11 #66
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155940484
Vindt het (o.a. klus)niveau maar matig eerlijk gezegd. Ik denk dat ze gewoon alles naderhand nog een keer kunnen doen.
pi_155942866
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 07:56 schreef ueberduitser het volgende:
Vindt het (o.a. klus)niveau maar matig eerlijk gezegd. Ik denk dat ze gewoon alles naderhand nog een keer kunnen doen.
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.

Ik denk dat je je als deelnemer er sowieso op in moet stellen dat je het zelf overnieuw moet doen. Met wat geluk hou je er een mooie vloer of een mooie keuken aan over - dat is alles.
pi_155942918
Wat ik me afvraag is hoe dat met die keukens kan. Keukens worden meestal gemaakt op bestelling. Je kunt ook wel keukens uit voorraad kopen, maar dat is toch lastig - met name met het blad. Ze moeten maar net het juiste blad in de juiste kleur in de juiste maatvoering op voorraad hebben.
pi_155943084
Ik heb de aflevering aan staan. Dat behang :'(
  woensdag 9 september 2015 @ 11:28:19 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155943630
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef k_man het volgende:
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.
Dan mogen ze dat promopraatje van de juryleden wel aanpassen _O-
quote:
6s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:49 schreef k_man het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe dat met die keukens kan
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
pi_155944276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
Ja, ik kan me ook lastig voorstellen dat ze dat allemaal zelf in die 5 dagen voor elkaar krijgen. Je ziet ze daar ook helemaal niks aan doen. Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 12:02:30 ]
  woensdag 9 september 2015 @ 12:04:32 #72
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155944336
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:01 schreef k_man het volgende:
Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.
En daarom vond/vind ik het dus enorm tegenvallen.
pi_155946666
Als je terugkijkt op de afleveringen zie je ze ook zelden klussen, de afleveringen zitten vol met allerlei 'randzaken'..
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 14:14:39 #74
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_155946917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Nou, dát. Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar op zich een nieuwe keuken op de plaats van een oude keuken is nog wel te doen, qua gas/wateraanvoer vermoed ik, maar op een totaal nieuwe plek? :D Dat vergt toch e.e.a. aan verleggingen van leidingen etc?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_156009233
In de Australische versie zie je ze wel gewoon echt continue zelf verbouwen en is een verbouwing direct over meerdere afleveringen verspreid. In Nederland zijn er 10 afleveringen + 1 live uitzending. Terwijl de Australische versie op 28 afleveringen zat alleen in seizoen 1, seizoen 2 en 3 hadden er al 37 en 39.

Ik geloof wel dat het leeuwendeel gewoon zelf gedaan moet worden, maar wel gewoon met permanente begeleiding van specialisten die ingrijpen waar nodig (min of meer de rol van de opzichter in het blok) Maar doordat ze gewoon teveel in een te kleine tijd willen uitzenden een hoop verloren gaat bij de bewerking.

En geloof dat eigenlijk ook wel dat het kan lukken daar iedereen gewoon zijn eigen gedeelte heeft, je kan zelf ook wel een slaapkamer verbouwen in een weekje als je er gewoon volop mee bezig bent en jezelf kwaad maakt. Het grootste probleem is niet zozeer de tijd maar dat je elkaar steeds in de weg gaat zitten.

Ik moet je eerlijk zeggen dat de hoofdprijs in de NL versie ook erg mager is verleken met de Australische versie, gewoonweg hypotheekvrij ipv twee jaar hypotheekvrij. Maar goed, zal wel te duur zijn voor de programmamakers anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 23:48:07 ]
pi_156011197
Hoe kunnen er eigenlijk tien afleveringen zijn? Het zijn vijf stellen, ze doen één huis per keer. Dan ben je na vijf stellen toch klaar? Of doen ze het dan nog eens, met vijf nieuwe stellen? :?
pi_156014630
In de AU versie viel na de renovaties het stel met de minste punten af. Daarna kwam er een '24 hour fixup' waar mensen een 'zone' van hun eigen huis konden fixen, waarmee weer een koppel af viel. Toen moesten de overgebleven koppels ieder een tuin van de ander aanpakken waar eveneens een koppel afviel en daarna de live finale waar mensen konden stemmen via sms/tel etc.

Zal ook wel iets soortgelijks hier komen denk ik dan. Redelijk hetzelfde format allemaal.
pi_156014799
Dat huis van afgelopen keer (middenin Amsterdam) zal geen tuin hebben. Misschien komen dan de badkamers aan de beurt.
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 00:12:25 #79
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_156015449
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:45 schreef teckna het volgende:
In de AU versie viel na de renovaties het stel met de minste punten af. Daarna kwam er een '24 hour fixup' waar mensen een 'zone' van hun eigen huis konden fixen, waarmee weer een koppel af viel. Toen moesten de overgebleven koppels ieder een tuin van de ander aanpakken waar eveneens een koppel afviel en daarna de live finale waar mensen konden stemmen via sms/tel etc.

Zal ook wel iets soortgelijks hier komen denk ik dan. Redelijk hetzelfde format allemaal.
Ah klinkt tof :D

Weet iemand trouwens of er ergens de Australische versie nog te bekijken is? :)
  zaterdag 12 september 2015 @ 00:15:05 #80
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_156015524
Aflevering net terug gekeken. Maar idd dat behang! :o En de rest van de kamer.... Jakkes. Dat bankje wat ze zelf gemaakt hadden was leuk, totdat ze die bloemen erop ging spuiten. |:( Een grote bende en het paste niet eens bij elkaar. De meubel die ze zo "zorgvuldig" gekocht hadden vielen helemaal weg tegen het behang.

De keuken en slaapkamer vond ik wel erg mooi. Snap dat een Ikea kast niet helemaal is wat ze wilde, maar vond het wel een mooi geheel. Wc en hal was naar mijn idee redelijk. Vond de kleur blauw wat donker voor zo'n kleine ruimte. Dacht dat de wc niet af was en er nog iets om die stortbak hoorde te zitten :@ kwartje viel een beetje laat dat het zo hoorde :D

En idd volgende week makkelijk punten scoren en goedkoop inkopen bij de Leen Bakker ;)
pi_156120327
Volgens mij zag ik Marte op een poster bij de M&S mode.
pi_156120453
EN Renate en Alvwin zijn zogenaamd klef.
pi_156121572
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:12 schreef Meke het volgende:

[..]

Ah klinkt tof :D

Weet iemand trouwens of er ergens de Australische versie nog te bekijken is? :)
De Australische versie is zeker tof O+

Wel heel veel meer afleveringen, 3 afleveringen per week.

Ik zie afleveringen of YouTube staan. zelf had ik alles netjes "gekocht" via internet ;)

De aflevering van vandaag lijkt tot nu toe aardig goed te gaan.
Verreweg de makkelijkste stijl om te scoren natuurlijk wel ;)
pi_156122548
Ik zie dingen waar ik echt van zou huilen
pi_156122758
quote:
Ja ze is een model, ze doet wel meer van dat soort dingetjes. http://www.euromodel.nl/models/367/index.html
  Moderator dinsdag 15 september 2015 @ 22:42:18 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156127597
Wat hebben Arno en Rianne zich laten kennen deze aflevering :X ze hebben gewoon slecht werk geleverd.

Ik vond de puntentelling van Alwin en Renate ook een beetje vreemd. Ze zouden naar kwaliteit en afwerking kijken maar geven de meiden dan een 7 en Marte en Dirk een 5, dat klopt toch niet? Dat is puur op smaak gebaseerd.

Ik vind Marte en Dirk vrij arrogant ook. Ja die letters zijn lelijk maar laat anderen in hun waarde :X
pi_156130719
Toch leuk om zo te leren dat Ben iets on de waffel in de avonduren van Kisha ging duwen :o :D :o

Verder erger ik mij steeds meer aan die Renate, wat moet die olijke man met zijn woonwagenmuziek nou met die gekke gesjeesde vrouw? :')
pi_156131501
Een 7 voor die keuken? Hoe dan? ;(

Taktisch stemmen ja..
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 12:06:21 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156137748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef Puala het volgende:
Een 7 voor die keuken? Hoe dan? ;(

Taktisch stemmen ja..
als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegeven :N ze hebben gestemd op eigen smaak, niet op kwaliteit.
pi_156147050
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegeven :N ze hebben gestemd op eigen smaak, niet op kwaliteit.
Die slaapkamer was haar echt op het lijf geschreven. Dat was haar stijl. Dat was wel duidelijk.
Kussentje waar sleep op staat....
  donderdag 17 september 2015 @ 15:52:40 #92
58921 Day
You can fly!
pi_156172101
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:42 schreef MaJo het volgende:

Ik vind Marte en Dirk vrij arrogant ook. Ja die letters zijn lelijk maar laat anderen in hun waarde :X
behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_156173390
Wat een aanfluiting die verbouwingen. Alleen die keuken was enigszins bruikbaar. Die woonkamer zag er niet uit. En het toilet, hal en de slaapkamer waren zo slecht en slordig afgewerkt dat je alles er uit moet slopen en opnieuw moet doen. :{
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_156173945
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef Day het volgende:

[..]

behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!
Ja, duh. Dit is geen programma waar je aan meedoet als je supertevreden bent over je huis.
pi_156173960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:40 schreef Pandaplint het volgende:
Wat een aanfluiting die verbouwingen. Alleen die keuken was enigszins bruikbaar. Die woonkamer zag er niet uit. En het toilet, hal en de slaapkamer waren zo slecht en slordig afgewerkt dat je alles er uit moet slopen en opnieuw moet doen. :{
Loop je een aflevering achter? :?
pi_156174504
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Loop je een aflevering achter? :?
Denk het :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_156208410
ben nu aan het terugkijken, maar die meiden hebben echt niet zelf die keuken er helemaal uitgehaald, muren strak gemaakt en nieuwe keuken er in gezet. zelfs niet met die ingehuurde lui! daar hebben ze echt meer hulp mee gehad, off-camera... matig :N -O-
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_156244646
Net terug gezien. Ben het wel eens met de deelnemers dat die woonkamer meer industrieel (hipster vooral ook, zoals Marte en Dirk) was in plaats van modern landelijk. Bovendien totaal geen rekening gehouden met wie er moeten wonen. Jury-oordeel was erg hoog daar.

Keuken was wel enorm slecht afgewerkt
pi_156265798
Jury slaat helemaal nergens op.
Wel slim om zo tactisch stemmen tegen te werken, maar die jury voelt de deelnemers totaal niet aan.

#TeamBen
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 00:06:19 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156312611
Dat cijfer dat Ben en Kasia aan Marte en Dirk gaven lijkt me inderdaad persoonlijk, dat was toch geen 3?! Zelfs Arno en Rianne kregen vorige week een hoger cijfer terwijl die het echt verprutst hadden :')

Verder was dit denk ik het huis waar alles het beste gelukt was.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 00:34:25 #101
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_156340067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:06 schreef MaJo het volgende:
Dat cijfer dat Ben en Kasia aan Marte en Dirk gaven lijkt me inderdaad persoonlijk, dat was toch geen 3?! Zelfs Arno en Rianne kregen vorige week een hoger cijfer terwijl die het echt verprutst hadden :')

Verder was dit denk ik het huis waar alles het beste gelukt was.
Ja, ik denk dat iedereen een beetje bang was voor Bens represailles als hij het niet tof vond :+
  donderdag 24 september 2015 @ 08:57:37 #102
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156343222
Wat een onzin de cijfers van de jury zeg.
Ga de mensen belonen omdat ze het iets minder verprutst hebben dan een week ervoor.

Hallo, ze hebben het nog steeds verprutst / niet af.
Mij lijkt niet af nog steeds een onvoldoende.

Maar goed, aangezien ik de buitenlandse varianten niet ken verder, is het dan volgende week het laatste huis en daarmee de laatste aflevering?
Dan neem ik aan dat team geel gewoon allemaal 1en gaat geven en daarmee wint.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_156344441
Wat mij stoort aan die jury is dat ze dus weten wie wat gedaan heeft en daar heel duidelijk hun cijfers op baseren. Dat tegelwerk van Marte en Vis werd door de jury goed genoemd, terwijl het ongelijk was. Dat is persoonlijke voorkeur. Van een jury vind ik dat heel kwalijk.
En dan inderdaad cijfers aanpassen omdat ze het beter doen dan de week ervoor...
De styling van de slaapkamer was gewoon perfect in de stijl en in wat de bewoners willen. Dan moet je geen onzin gaan verkopen en en 8 geven. Dat was minimaal een 9. Zeker als je de week ervoor wel ene 9 geeft aan een huiskamer die misschien volgens het boekje goed is, maar niet in de sfeer van de bewoners was. Die huiskamer was in mijn ogen sowieso te veel industrieel. Maar als je dan geen rekening houdt met een gezin van vijf kan je nooit een hoog cijfer krijgen.
pi_156348547
Die tegels boven het fornuis, waarom was Erik de enige die daar iets over zei?
pi_156349073
Omdat de rest niet autistisch is?
  donderdag 24 september 2015 @ 14:24:50 #106
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156349187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tegelwerk zag er misschien netjes uitgevoerd uit, maar qua verdeling was dit echt niet om aan te zien. Als ik achter de kookplaat zou staan zou ik me er elke dag aan ergeren.
En even de dagkanten meetegelen was ook een goede opmerking.
pi_156351161
Het is wel een raar programma. Aan de ene kant gaat de kwaliteit logischerwijs omhoog. Aan de andere kant gaan de cijfers juist omlaag (want waarom zou je je concurrenten helpen).
pi_156351721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:24 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Tegelwerk zag er misschien netjes uitgevoerd uit, maar qua verdeling was dit echt niet om aan te zien. Als ik achter de kookplaat zou staan zou ik me er elke dag aan ergeren.
En even de dagkanten meetegelen was ook een goede opmerking.
Die verdeling zou voor iedereen een grote nee moeten zijn, dat sloeg werkelijk nergens op. Daar ging bij mij meteen de beitel in.
pi_156351734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het is niet zo autistisch om die verdeling afschuwelijk en onlogisch te vinden.
pi_156352309
Het huis van Ben en Kasia vind ik tot nu toe het best gelukt. En dat heeft er denk ik mee te maken dat Kasia zelf niet meegeklust heeft (serieus, alleen in de slaapkamer hebben ze iets fatsoenlijks afgeleverd)
De woonkamer in Zeeland vind ik mooi geworden, alleen die eetkamerstoelen en dat geschilderde bord. En dat het niet geschikt is voor een gezin van 5 laat ik er maar even buiten, dat heeft niet met de stijl te maken.
De keuken in Amsterdam vind ik ook erg mooi. Dat blauwe was erg gewaagd en prachtig!

Is het nog iemand opgevallen dat ELK huis een vrijstaand gasfornuis krijgt??

En vind niemand het raar dat bijna geen enkele ruimte 'af' wordt opgeleverd maar er toch niet tot in de late uurtjes wordt doorgeklust? Ik vind dat storend! Alsof het helemaal niet af hoeft.... Als je iets netjes wilt maken ga je toch niet naar huis tot je af hebt wat er voor die dag op de planning staat?

En.. die keukens worden inderdaad volgens mij niet aangesloten. Alleen neergezet. Ik heb pas nog een keuken gesloopt en voorbereidingen voor een nieuwe keuken getroffen bij vrienden, en daar werd heel wat geboord in de muur en de vloer om de aansluitingen door te kunnen trekken.

Ow, en Rosalie en Babette kunnen wel wat peper gebruiken. Wat een desinteresse en langzaam geteutel zeg.

[/rant mode]
  donderdag 24 september 2015 @ 16:57:55 #111
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_156352380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat mij stoort aan die jury is dat ze dus weten wie wat gedaan heeft en daar heel duidelijk hun cijfers op baseren. Dat tegelwerk van Marte en Vis werd door de jury goed genoemd, terwijl het ongelijk was.
Hoe bedoel je 'ongelijk'? De dikte? Volgens mij was dat opzettelijk/zit dat in die tegels. Hier bij Beeld en Geluid zijn ook veel tegels zo, volgens mij.

Da's modern.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156352403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'ongelijk'? De dikte? Volgens mij was dat opzettelijk/zit dat in die tegels. Hier bij Beeld en Geluid zijn ook veel tegels zo, volgens mij.

Da's modern.

V.
Volgens mij hoort dat ook zo.
  donderdag 24 september 2015 @ 17:03:35 #113
136 V.
pi_156352504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:55 schreef Cherryblossom het volgende:

En vind niemand het raar dat bijna geen enkele ruimte 'af' wordt opgeleverd maar er toch niet tot in de late uurtjes wordt doorgeklust? Ik vind dat storend! Alsof het helemaal niet af hoeft.... Als je iets netjes wilt maken ga je toch niet naar huis tot je af hebt wat er voor die dag op de planning staat?
Ja, dat vind ik ook vreemd. Dat was bij Het Blok wel anders.
quote:
Ow, en Rosalie en Babette kunnen wel wat peper gebruiken. Wat een desinteresse en langzaam geteutel zeg.
Zeker. Mevrouwtje het klusvrouwtje: geschikt/ongeschikt.

En dat de hele tijd mekaar aanstaren tijdens die gesprekjes met de camera... -O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156355635
Zo, net de eerste 2 afleveringen van HR Australia gezien. WAUWWW!!! Waaaat? Vloeren, plafonds, muurtjes, ramen, álles eruit en netjes opnieuw.
Ik heb het idee dat ik daar ook meer professionals tussen zie lopen? (ik kijk op youtube, niet het beste beeld) Als ik zie wat zij daar in 7 dagen gedaan krijgen.. En in nl kunnen ze in 5 dagen wat schilderwerk en een laminaatvloertje niet afkrijgen :P . Ik ben heel erg benieuwd naar de oplevering van dit eerste aussie huis.

Zouden de programmamakers van HR Holland teleurgesteld zijn of zou deze discrepantie bewust zijn?
pi_156481006
Eigenlijk hadden ze de cijfers pas in de laatste afl. bekend moeten maken.
Dit wordt indd tactisch stemmen.
Hopelijk heeft de jury nog wat achter de hand.
pi_156481029
Marte is echt niet aardig.
pi_156481742
Wat zijn die potten hopeloos irritant zeg.
pi_156482332
Gaan ze het dak niet isoleren? of zit de isolatie achter dat hout?

Anders lijkt het mij wat koud in de winter.
pi_156482387
Ik verwacht dat de isolatie er achter zit :Y
pi_156482398
Die steen strips :X in de zomer eeg branden en in de winter weg vriezen op de zolder, jeetjemineetje wat een fiasco weer :{
pi_156482530
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:39 schreef amaranta het volgende:
Eigenlijk hadden ze de cijfers pas in de laatste afl. bekend moeten maken.
Dit wordt indd tactisch stemmen.
Hopelijk heeft de jury nog wat achter de hand.
Dit! Had het spannend en een stuk eerlijker gemaakt
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:31:41 #122
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_156483604
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Gaan ze het dak niet isoleren? of zit de isolatie achter dat hout?

Anders lijkt het mij wat koud in de winter.
Laten we hopen dat die dakkapel matties dat gedaan hebben.
pi_156483729
Ben en Ksia hebben wel echt gigantisch hun eigen glazen ingegooid door die tip niet aan te nemen:
Op de 1e plaats Zijn de tegels lelijk. En op de 2de plaats is het meer iets voor in een badkamer, en niet een keuken.
pi_156483761
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:19 schreef Zo-is-dat het volgende:
Die steen strips :X in de zomer eeg branden en in de winter weg vriezen op de zolder, jeetjemineetje wat een fiasco weer :{
Ik vind die steenstrips juist wel vet :D
pi_156484174
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik vind die steenstrips juist wel vet :D
Ze vallen me in het geheel wel mee moet ik zeggen! Maar zo donker, druk en heel snel stoffig denk ik

Her stenen behang heeft het ruimschoots overtroffen in lelijkheid dus dat valt alles mee ;)
pi_156484242
Die tegels in de keuken :|W
pi_156484287
Geen isolering. :o
pi_156484826
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:07 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ze vallen me in het geheel wel mee moet ik zeggen! Maar zo donker, druk en heel snel stoffig denk ik

Her stenen behang heeft het ruimschoots overtroffen in lelijkheid dus dat valt alles mee ;)
Ik vind de tegels in de keuken wel #1 qua lelijkheid.
  Admin woensdag 30 september 2015 @ 20:17:19 #130
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_156505206
Leuk programma dit :Y, maar die Ben ken ik. Die heeft al eerder meegedaan met een TV programma. Op zeker. Hij lijkt trouwens sprekend op m'n neef, alleen is dat een toffe Rotterdammer :D
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:26:08 #131
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156516824
Ik vond vooral de jury cijfers weer een aanfluiting. Man man.
Hoe kun je bv die meiden een voldoende geven als ze niet eens de wc gedaan hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 01:22:09 #132
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_156564528
Die tegels zijn idd echt een ramp. Kasia heeft volgens mij echt geen kaas gegeten van modern inrichten (behalve de romantische slaapkamer van Alwin en Renate).

De dames zijn ronduit bedroevend. Als je klusvrouw wil worden zul je je toch eens moeten aanpassen aan andere en tips kunnen aannemen. En dan nooit nix afkrijgen omdat ze alles samen moeten doen |:(

En Teambruin....tja je kunt dingen wel lelijk vinden maar je moet je ook inleven in andere. En die woonkamer zou ik ook niet bestempelen als modern landelijk, veel te industrieel en kil.
Snap ook echt niet dat de jury dat goedkeurde.

Ben benieuwd naar de volgende aflevering.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:32:32 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156650955
Marte is zo lomp. In alle opzichten.
pi_156651032
Pfff kale ben is echt een lul :r :r
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_156651084
Die paarsrooie heks van hem is ook verschrikkelijk
pi_156651100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:34 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Pfff kale ben is echt een lul :r :r
En Kasia, zoooo negatief, wat een vreselijke mensen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:46:24 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156651630
Renate en Alwin zijn ook klef zeg
pi_156651881
Pfff even van elkaar weg en bijna iedereen is geestelijk kapot :')
pi_156651906
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:51 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Pfff even van elkaar weg en bijna iedereen is geestelijk kapot :')
En het gaat om een dag, een dag! Dezelfde avond zien ze elkaar weer.
pi_156652035
Renate vind ik echt een nare vrouw, niks leuk aan.

Alwin gaat nog wel en klinkt een beetje als Gaston.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:03:50 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156652399
Tja, kasia en ben zijn behoorlijk hun eigen glazen aan het ingooien.
Zalm gebruiken terwijl ze weten dat ze het lelijk gaan vinden.
pi_156659980
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:03 schreef amaranta het volgende:
Tja, kasia en ben zijn behoorlijk hun eigen glazen aan het ingooien.
Zalm gebruiken terwijl ze weten dat ze het lelijk gaan vinden.
Het moesten natuurlijke kleuren zijn. Zalm is een vis. Vissen zijn natuurlijk. Done!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 06:42:33 #143
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156660311
Wat een slechte aflevering.

Ik snap officieel helemaal niets meer van de punten.

Het is niet af, meneer met je te grote bril. Hoe kun je dan een voldoende geven?
pi_156661694
Ben en Kashia spelen het in ieder geval openlijk en niet eens om te saboteren, maar omdat ze het niet eens zijn met de wissel, omdat ze niet zo goed met de Damsko-kneuzen op kunnen schieten. Ben is bovendien de enige die onbaatzuchtig de anderen helpt.
pi_156664435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 06:42 schreef avotar het volgende:
meneer met je te grote bril
Ik denk steeds dat ik naar een typetje van Arjan Ederveen zit te kijken. :P
pi_156664538
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ben is bovendien de enige die onbaatzuchtig de anderen helpt.
Niet helemaal waar. De dames hielpen in deze aflevering de concurrentie, terwijl dat helemaal niet in hun belang was. En in vorige afleveringen is er over en weer ook genoeg geholpen, tot verbazing van Erik, die op een gegeven moment vroeg of men wel beseft dat het een wedstrijd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 12:28:51 ]
pi_156664618
Trouwens suf dat ze volgende keer op een heel andere locatie aan de slag moeten. Dan is het hele concept van klussen in elkaars huizen dus verdwenen.

Ik vind het Amsterdamse stel trouwens helemaal niet zo onsympathiek. Ze hebben wel moeite om zich te kunnen verplaatsen in andermans smaak, maar dat geldt ook voor de andere stellen. Ik geloof dat alleen Alwin en Renate iets goeds hebben gemaakt in een stijl die echt helemaal niet de hunne was (die woonkamer).
  woensdag 7 oktober 2015 @ 12:34:40 #148
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156664660
quote:
11s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:25 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik denk steeds dat ik naar een typetje van Arjan Ederveen zit te kijken. :P
Ik zit inderdaad ook steeds te wachten tot de hazentanden tevoorschijn komen :')
pi_156667527
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:32 schreef k_man het volgende:
Trouwens suf dat ze volgende keer op een heel andere locatie aan de slag moeten. Dan is het hele concept van klussen in elkaars huizen dus verdwenen.

Ik vind het Amsterdamse stel trouwens helemaal niet zo onsympathiek. Ze hebben wel moeite om zich te kunnen verplaatsen in andermans smaak, maar dat geldt ook voor de andere stellen. Ik geloof dat alleen Alwin en Renate iets goeds hebben gemaakt in een stijl die echt helemaal niet de hunne was (die woonkamer).
Vooral Marte is heel naar. Totaal ongenuanceerd alles eruit kotsen zonder ook maar een moment aan de ander te denken. Als ze weer zo'n opmerking maakt zie je Dirk ook meteen een nuancerende opmerking erachteraan maken.
pi_156667575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Vooral Marte is heel naar. Totaal ongenuanceerd alles eruit kotsen zonder ook maar een moment aan de ander te denken. Als ze weer zo'n opmerking maakt zie je Dirk ook meteen een nuancerende opmerking erachteraan maken.
Ik denk dat je hun gevoel voor humor niet snapt. Ik kan vaak wel om ze lachen. Het is volgens mij helemaal niet kwaad bedoeld, maar als je het sarcasme niet kunt waarderen, zal het vast rottig overkomen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:03:33 #151
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_156667641
Ik vind dat Dirk zo op Steve-O van Jackass lijkt als hij lacht. Cannot unsee.

Dat gesaboteer van Renate gisteren trouwens.. dan heb ik meer respect voor Ben en Kasia die zeggen: dat werk doen we gewoon niet.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_156668113
Die Babette heeft wel leuke inkijk met klussen :+
pi_156668471
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:42 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ben en Kashia spelen het in ieder geval openlijk en niet eens om te saboteren, maar omdat ze het niet eens zijn met de wissel, omdat ze niet zo goed met de Damsko-kneuzen op kunnen schieten. Ben is bovendien de enige die onbaatzuchtig de anderen helpt.
Ik vind het gewoon een beetje raar dat ze in een spelprogramma zitten en dan zo nukkig gaan doen over de spelregels.
pi_156669054
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik denk dat je hun gevoel voor humor niet snapt. Ik kan vaak wel om ze lachen. Het is volgens mij helemaal niet kwaad bedoeld, maar als je het sarcasme niet kunt waarderen, zal het vast rottig overkomen.
Hun gevoel voor humor is het neer kijken op andere mensen?
pi_156669090
Ze zijn werkelijk helden in het afkraken van kleinburgerlijkheid. Een vorm van humor voor de Coen en Sander's onder ons. Lekker gemakkelijk. Als mensen zich daar nou fijn bij voelen.
pi_156672556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Ik zei al dat je het niet begrijpt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2015 19:11:17 ]
pi_156674354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Ik snap hun gevoel voor 'humor' wel. Maar niet als je zelf in een half krot woont in Amsterdam omdat je dan maar zo graag in Amsterdam woont. Waar alle mensen met smaak en cultuur wonen.
pi_156688400
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zei al dat je het niet begrijpt. :)
Of jij schat ze verkeerd in. Jij denkt dat hun arrogantie gespeeld is?
pi_156688859
En dan nog vind ik Kasia en Ben erger. Dat is pure negativiteit, en ook zij hebben hun eigen vorm van arrogantie die niet fraai is.
Zij kijken ook net zo hard neer op de Amsterdammers.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:20:51 #160
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_156691449
Marte wilde tenminste nog helpen met klussen. Al weet ik nier wat ze gedaan had als ze van Ben echt had moeten helpen.
En waarom deed iedereen zo spastisch over 1 dagje met een ander klussen 8)7

Het "sabotage" werk van Renate vond ik wel grappig. Zij was er heel druk mee, terwijl Arno er volgens weinig last van had.

Ik snap alleen nogsteeds niet helemaal waarom Babette en Rosalie eruit zijn ipv Ben en Kasia. Ja de dames hadden de laagste punten, maar die hadden het overall niet zo erg verprutst als Ben en Kasia. Ook wilde zij nog echt aan de slag tijdens de laatste ronde en probeerde ze zich in te leven in de stijl van andere. Terwijl Ben en Kasia al de hele tijd hun eigen plan trekken, niet luisteren naar de wensen en een muurtje verven zien als een kamer opknappen.
Ik hoop dat ze de volgende ronde eruit vliegen.
pi_156691525
Babette en Rosalie zijn er terecht uit hoor. Die hebben nooit iets af gemaakt en elke keer lopen ze rustig aan te doen enzo.

Ben kan tenminste echt klussen.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:48:37 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156818539
Dat Rosalie en Babette eruit zijn is wel terecht, ze hadden nooit iets af. En ze staarden constant naar elkaars lippen, wat bij mij echt op m'n zenuwen begon te werken.

Ik vind Ben en Kasia wel tof eigenlijk, en wat ze vandaag hadden opgeleverd ziet er nog best goed uit ook. :)
pi_156819606
Heb ik iets gemist? Ze moesten toch iets samen doen, met de sfeer van een dijkhuisje? Daar hebben we helemaal geen resultaat van gezien? Is ook niet beoordeeld? :?

En Alwin had natuurlijk geen liedje van Frans Bauer moeten zingen, maar van Roberto Jacketti & the Scooters. Dan waren ze er zeker in gebleven. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2015 23:11:58 ]
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:25:27 #164
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_156820239
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:11 schreef k_man het volgende:
Heb ik iets gemist? Ze moesten toch iets samen doen, met de sfeer van een dijkhuisje? Daar hebben we helemaal geen resultaat van gezien? Is ook niet beoordeeld? :?

En Alwin had natuurlijk geen liedje van Frans Bauer moeten zingen, maar van Roberto Jacketti & the Scooters. Dan waren ze er zeker in gebleven. :P
Jawel, dat was de bank waar Rianne en Arno op het laatst mee bezig waren.. Toch? Witte hoekbank van hout met witte en blauwe kussens, en dan een blauwe deur tegen de muur. Maar inderdaad jammer dat daar niet meer aandacht aan is besteed, hoewel het ook lastig is de stellen daarop te beoordelen..

Ik zat trouwens even te dromen, waar was Arno op Riannes verjaardag? En ik denk trouwens verder dat ze nu zo kut gescoord hebben omdat ze toch wel wisten dat ze door waren, en wel even rust konden gebruiken :+

Verder overigens geheel terecht dat Alwin en Renate eruit liggen :W
pi_156820359
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:25 schreef Meke het volgende:
Jawel, dat was de bank waar Rianne en Arno op het laatst mee bezig waren.. Toch? Witte hoekbank van hout met witte en blauwe kussens, en dan een blauwe deur tegen de muur. Maar inderdaad jammer dat daar niet meer aandacht aan is besteed, hoewel het ook lastig is de stellen daarop te beoordelen..
Ik snap het punt daar helemaal niet van. Dat droeg toch niks bij aan de wedstrijd? Nu ik er over nadenk: was aan het begin niet gezegd dat het stel dat het best z'n best deed op de gezamenlijke ruimte ook een extra punt zou krijgen? Of gold dat alleen voor de geheime jury?

quote:
Ik zat trouwens even te dromen, waar was Arno op Riannes verjaardag?
Die moest al vroeg naar z'n werk, volgens Roberto Erik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2015 23:28:48 ]
pi_156823787
Ik vond het bruine cafe er ook wel erg goed eruit zien.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:33:19 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156824820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 06:53 schreef Nixx- het volgende:
Ik vond het bruine cafe er ook wel erg goed eruit zien.
Deels mee eens. Het zag er inderdaad goed uit, het was (zo op tv te zien) redelijk netjes afgewerkt en de dingen pastten ook wel bij elkaar qua kleur en thema.

Maar ik was het wel eens met het kritiek van de stylist en de gast met de grote bril: het is too much voor de ruimte waar het in zit. Dat halve, hoge tafeltje bij de muur is leuk gevonden, maar met een doelgroep die 70+ is zal dat niet veel gebruikt worden. Ook de rest van de kleuren waren wel erg 'bruin', dat had best wel een tintje lichter gemogen.
pi_156829560
Marte en Vis als thema Nostalgie geven riekt naar competitievervalsing
pi_156829957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ze hebben iedereen wel een thema gegeven dat bij hen paste.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 22:13:22 #170
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_156841213
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:16 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Ze hebben iedereen wel een thema gegeven dat bij hen paste.
Dat idee had ik ook. Beetje jammer dat ze de mist in gingen met de foto van de Spaanse bodega :') Dat was echt een Grieks eiland ofzo :D

Had zoiets gedaan;

donderdag 15 oktober 2015 @ 07:36:12 #171
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_156845464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vrees ook dat zij het gaan winnen.
De jury is helemaal verliefd op hun stijl en aangezien zij de punten geven.....

Frustrerende aan het programma vind ik eigenlijk dat er die 2 juryleden bepalen wie er gaan winnen en ik het te vaak niet eens ben met hun cijfers en motivatie.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat je hoge punten kunt krijgen als je je klus maar half af hebt (zie al werk van de 2 dames die als eerste afvielen).
pi_156856756
Zeggen dat een bruin café te bruin is 😂
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:05:12 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_156856957
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:55 schreef amaranta het volgende:
Zeggen dat een bruin café te bruin is 😂
Wel voor de plek waar het is neergezet. Het moest "geïnspireerd zijn op", niet "een exacte replica van". :P
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:52:40 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156869778
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wel voor de plek waar het is neergezet. Het moest "geïnspireerd zijn op", niet "een exacte replica van". :P
Dan moeten ze daar ook niet voor kiezen in een bejaardentehuis.
pi_156871481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:36 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik vrees ook dat zij het gaan winnen.
De jury is helemaal verliefd op hun stijl en aangezien zij de punten geven.....

Frustrerende aan het programma vind ik eigenlijk dat er die 2 juryleden bepalen wie er gaan winnen en ik het te vaak niet eens ben met hun cijfers en motivatie.
Ik snap bijvoorbeeld niet dat je hoge punten kunt krijgen als je je klus maar half af hebt (zie al werk van de 2 dames die als eerste afvielen).
Ik ben erg benieuwd welke ruimte na lange tijd favoriet is bij de bewoners.
pi_157012470
Brrrr, ik vind Ben echt een onaangenaam persoon.
pi_157012523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Juweel het volgende:
Het was geen prettige aflevering als je een beetje visueel ingesteld bent. Ben en Kasia die 'op z'n Grieks genieten' in hun nieuwe badkamer. Brrr... :X
pi_157012580
Ook dat was zeer onaangenaam _O-
  donderdag 22 oktober 2015 @ 10:59:16 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157012585
quote:
Ben is een botte hork, maar hij heeft wel als één van de weinigen door dat ze maar beperkt de tijd hebben.

In tegenstelling tot Marte, die twee dagen gaat shoppen en al het klussen overlaat aan haar partner...
pi_157014937
Ik snap beide opvattingen wel. Ik had medelijden met Dirk. Die zat er tussenin. Marte die zich niet kon inleven in Ben en Kashie, Ben en Kashia die zich niet in konden leven in Marte. Alleen Dirk zag het grotere plaatje. Best kut voor hem. Stukje met shag roken was wel lachen. Waarschijnlijk kunnen Ben en Kashia Dirk nog wel enigszins waarderen.
pi_157022972
Ben had wel gelijk mbt die tegels.
Je koopt wat op voorraad is. Klaar.
pi_157032444
Beide stellen hadden onvoldoende door wat de optimale aanpak was geweest. De jury houdt van de stijl van M&D en van de kluskwaliteiten van B&K. Voor zoveel mogelijk punten hadden ze zich even over hun onderlinge ergernisjes heen moeten zetten, M&D de styling laten doen, en B&K het echte kluswerk.

M&D hebben zoiets nog wel voorgesteld, maar vooral B&K zijn vooral heel erg bezig met wat ze allemaal niet willen, wat ze niet leuk vinden, wie ze niet aardig vinden en alle dingen die ze zéker niet gaan doen.
pi_157032479
Ik moest trouwens wel weer lachen om Marte, sorry Karrel.

Die opmerking over de kleur van de tegels: "dit is diarree naar 14 dagen bloemkool eten".
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:16:58 #184
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_157035352
Ik snap beide denkwijzes ook wel. Qua styling weet je soms echt niet wat je wil hebben en zie je dat pas in de winkel. Maar ik snap ook waarom Ben en Kasia daar het nut niet van inzien. Ben het ook wel met hun eens dat het veel tijd en geld in beslag nam. En idd zielig voor Dirk want die moet veel van het klussen alleen doen.
Maar het is ook wat Marte zegt, Ben en Kasia vinden bij voorbaat al alles stom wat zij doet of koopt. Maakt niet uit wat het is.

Tijd het tegels kopen met M&D en A&R kon je wel goed zien dat alleen maar compromies sluiten ook niet alles is. Dan kom je uiteindelijk ook nergens.

Maar hoe gingen ze het nu precies doen met de puntenverdeling en mensen naar huis sturen? Dat kon ik niet helemaal volgen. :?
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:51:26 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157035588
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:21 schreef k_man het volgende:
Ik moest trouwens wel weer lachen om Marte, sorry Karrel.

Die opmerking over de kleur van de tegels: "dit is diarree naar 14 dagen bloemkool eten".
Het is 'na' niet 'naar' .
Xoxo
pi_157038041
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is 'na' niet 'naar' .
Xoxo
:@

Ik weet het. Sterker nog: ik erger me enorm aan die fout, als anderen 'm maken. Kennelijk iets verkeerd gegaan met auto-correctie of zo (ja, ik geef graag anderen de schuld... :P ).
pi_157038092
Ik vond het wel heel gaaf wat ze hadden gemaakt bij Arno en Rianne :o _O_
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:38:44 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157038147
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:30 schreef k_man het volgende:

[..]

:@

Ik weet het. Sterker nog: ik erger me enorm aan die fout, als anderen 'm maken. Kennelijk iets verkeerd gegaan met auto-correctie of zo (ja, ik geef graag anderen de schuld... :P ).
Je begrijpt dus dat ik het niet kon laten iets te zeggen.
;)
pi_157039204
Tja opzich snap ik wel een stukje ergenis bij Ben, het is ook vreemd als iemand voor de tweede keer een hele dag gewoon vertrekt.
De programmamakers moeten omhoog gezeten hebben om kandidaten dat zij dat accepteerden.
pi_157039349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Tja opzich snap ik wel een stukje ergenis bij Ben, het is ook vreemd als iemand voor de tweede keer een hele dag gewoon vertrekt.
De programmamakers moeten omhoog gezeten hebben om kandidaten dat zij dat accepteerden.
Marthe is de enige niet. Die Zeeuwen waren ook opeens weg, terwijl er een gezamenlijke klus gedaan moest worden in dat verzorgingshuis (eerste schooldag van hun erfgenaam). Arno was er op een gegeven moment ook niet (was op z'n werk, terwijl Riannes ouders langs kwamen voor haar verjaardag).. En B&K zijn zelf ook even weg geweest (weliswaar om totaal begrijpelijke en niet voorzienbare reden).
pi_157039412
quote:
Dit inderdaad :Y
  maandag 26 oktober 2015 @ 15:18:15 #192
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_157112275
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Marthe is de enige niet. Die Zeeuwen waren ook opeens weg, terwijl er een gezamenlijke klus gedaan moest worden in dat verzorgingshuis (eerste schooldag van hun erfgenaam). Arno was er op een gegeven moment ook niet (was op z'n werk, terwijl Riannes ouders langs kwamen voor haar verjaardag).. En B&K zijn zelf ook even weg geweest (weliswaar om totaal begrijpelijke en niet voorzienbare reden).
Maar dat was geen gezamenlijk iets.

Maar ik snap het wel van B&K. Als ze het zo doen, gaan "die Amsterdammers" elk excuus aangrijpen om te gaan shoppen, 's ochtends laat te beginnen, etc.
Ik moet wel zeggen dat je kunt zien dat Dirk steeds handiger wordt met het klussen. Dat dan weer wel.

Maar het is een aanfluiting natuurlijk dat Marthe 2 dagen gewoon weg is. Heel vreemd.
Maar goed, ze stylen natuurlijk naar de zin van de jury en aangezien Dirk het klussen wat meer doorheeft, zullen ze toch wel winnen.
  maandag 26 oktober 2015 @ 16:17:25 #193
136 V.
pi_157113453
Ik stoor me mateloos aan die Ben. Wat een vleesgeworden nul-optie is die man, met zijn oost-Europese bruidje en hun op-zijn-Griekse badkamer. Ook die vooruitblik op deze week:

Letterlijke quote weet ik niet meer, dus ik parafraseer even:

"Als ze maar niet denken dat ik wat ga doen daarboven bij die Amsterdammers"

Sorry, maar dan heb ik echt meer waardering voor Marte en Dirk (al trok ik die de eerste uitzending helemaaaal niet met hun bohemien-equatoriaal-kubistisch-laat-Hittitische fröbel-instructie). Maar zij kiezen toch echt de chique route door alle onaardigheden te negeren en vriendelijk door te gaan. Dat vind ik echt zeldzame klasse, want ik had inmiddels die Kasia dwars rectaal ingebracht bij die Ben, als ik in hun schoenen had gestaan. Zonder vaseline.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 26 oktober 2015 @ 16:22:50 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157113599
Marthe is anders ook een botte hork hoor.
pi_157113770
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:17 schreef Verbal het volgende:
Ik stoor me mateloos aan die Ben. Wat een vleesgeworden nul-optie is die man, met zijn oost-Europese bruidje en hun op-zijn-Griekse badkamer. Ook die vooruitblik op deze week:

Letterlijke quote weet ik niet meer, dus ik parafraseer even:

"Als ze maar niet denken dat ik wat ga doen daarboven bij die Amsterdammers"

Sorry, maar dan heb ik echt meer waardering voor Marte en Dirk (al trok ik die de eerste uitzending helemaaaal niet met hun bohemien-equatoriaal-kubistisch-laat-Hittitische fröbel-instructie). Maar zij kiezen toch echt de chique route door alle onaardigheden te negeren en vriendelijk door te gaan. Dat vind ik echt zeldzame klasse, want ik had inmiddels die Kasia dwars rectaal ingebracht bij die Ben, als ik in hun schoenen had gestaan. Zonder vaseline.

V.
Nou ik vind de steken onder water van Marthe anders ook echt niet te missen hoor.
  maandag 26 oktober 2015 @ 16:32:10 #196
136 V.
pi_157113837
Die vind ik dan ook niet zo gek, maar wellicht is er ergens iets van een kip en een ei, zal best.
Het is verder niet onlogisch dat die koppels een aura-clash hebben, en misschien kan ik beter tegen licht villein dan domme botheid.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_157115448
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou ik vind de steken onder water van Marthe anders ook echt niet te missen hoor.
Ik vind Marthe vaak lekker sarcastisch - ik geloof niet dat je die opmerkingen heel serieus moet nemen. Ik vond het ook best netjes dat ze een flesje wijn en een excuusbriefje had achtergelaten voor B&K, omdat ze had gezegd dat de huiskamer zo lelijk was geworden - ik zie B&K zich nog niet excuseren voor hun lompe gedrag.
pi_157145619
Wat een verschrikkelijke mensen zijn die Ben en Kasia toch
pi_157145678
Ik vind die bakken gaaf O+
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:18:34 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157145755
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Wat een verschrikkelijke mensen zijn die Ben en Kasia toch
Ik geef Ben wel gelijk over die mozaïektegeltjes. Het ziet er leuk uit, maar dat diepteverschil is echt jammer.
pi_157145822
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik geef Ben wel gelijk over die mozaïektegeltjes. Het ziet er leuk uit, maar dat diepteverschil is echt jammer.
Ik mag toch hopen dat ze dat gewoon zelf ook snappen dat dat niet kan?
pi_157145851
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer de algemene houding en instelling :P
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:24:24 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157145939
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze dat gewoon zelf ook snappen dat dat niet kan?
Ik vind het jammer dat de tactiek kennelijk is om het andere team waar mogelijk te naaien. Uiteindelijk moeten Ben en Kasia daar wel gewoon iedere dag naar kijken.
pi_157145991
Ben is echt een lul.
pi_157146015
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:26 schreef mootie het volgende:
Ben is echt een lul.
^O^
pi_157146037
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:26 schreef mootie het volgende:
Ben is echt een lul.
En niet heel intelligent
pi_157146062
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

^O^
Net weer doen alsof hij de naam van Marte niet meer wist. Joaaah, die Babette, of Odette, huhuhuhuh...
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:30:22 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157146112
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:28 schreef mootie het volgende:

[..]

Net weer doen alsof hij de naam van Marte niet meer wist. Joaaah, die Babette, of Odette, huhuhuhuh...
Odette is toch die vrouw die achteraf de styling beoordeelt?
pi_157146224
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Odette is toch die vrouw die achteraf de styling beoordeelt?
Ah ok, dat kan ook. Maar dan nog, ook haar naam zou hij ondertussen moeten weten.
pi_157146300
Ben staat maar sjekkies te roken en te zeiken.
pi_157146485
Schapenhekje O+
pi_157146607
Wat een houding man man man -O-
pi_157146634
Wat een negatieve zak hooi, verschrikkelijk.
pi_157146674
Die rooie import heks is ook verschrikkelijk
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:45:25 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157146709
Luxe volkstuin.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:58:28 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157147256
Ik begrijp niet dat zij zaken zoals een bijl of handdoeken (moeten) kopen.
pi_157147525
Leuk, dat enthousiasme van M en D.
pi_157147549
Ik vind die tegels op de grond wel leuk
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:09:52 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157147724
Die badkamer ziet er best goed uit.

Klussen kunnen Ben en Kasia wel ^O^
pi_157147950
Wat een kansloze kritiek weer
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:20:21 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157148131
Een zeven voor die 'Griekse' badkamer vind ik nog best ruim bedeeld. Ik had niet hoger dan een 6 verwacht van die meneer met die bril.
pi_157148300
Een 5 had ook terecht geweest.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:24:39 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157148325
De jury is niet echt consequent in het geven van punten tov de kritiek die ze geven.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:24:59 #224
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_157148345
Mijn gevoel zegt me dat het over het hele traject gezien ietwat onterecht is dat Ben en Kasha ten koste van Arno en Rianne doorgaan.

Maar goed, twee tegenpolen in de finale is misschien ook wel vermakelijk.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:26:57 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157148445
Ik had liever gezien dat Marte en Dirk zouden vertrekken.

Ben+Kasia en Arno+Rianne zijn harde werkers en weten mooie dingen weg te zetten. Een eindstrijd tussen die twee zou denk ik leuker zijn dan "Mr and Mrs Bohemian" tegen de Limburgers. :P
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:27:22 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157148464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:24 schreef Ludwig. het volgende:
Mijn gevoel zegt me dat het over het hele traject gezien ietwat onterecht is dat Ben en Kasha ten koste van Arno en Rianne doorgaan.

Maar goed, twee tegenpolen in de finale is misschien ook wel vermakelijk.
Arno en Rian hebben in het bejaarden tehuis geen flikker gedaan.
En wel meer dan eens de kantjes er vanaf gelopen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:27:55 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157148500
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Arno en Rian hebben in het bejaarden tehuis geen flikker gedaan.
En wel meer dan eens de kantjes er vanaf gelopen.
Dat geldt voor alle teams. Kijk maar naar Kasia toen de teams opgesplitst werden, die deed echt niks meer. Dat Dirk toen nog zo ver is gekomen met die woonkamer (?) is bewonderenswaardig.
pi_157151701
Voor mij maar 1 winnaarskoppel: dirk & marte!
pi_157152058
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:24 schreef amaranta het volgende:
De jury is niet echt consequent in het geven van punten tov de kritiek die ze geven.
Ik denk dat iemand de juryleden wel heeft ingefluisterd dat het beter is voor het programma als B&K en M&D in de finale zitten...Het blijft tv en er kijken vast meer mensen wanneer er strijd is.
pi_157152161
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:43 schreef mootie het volgende:
Wat een negatieve zak hooi, verschrikkelijk.
Die kerel zegt de hele dag dat-ie er geen zin in heeft, dat-ie het zelf anders had gedaan, dat het niet goed is afgewerkt, dat het niet mooi is, dat de anderen bijna niks gedaan hebben, et cetera. Het is één grote brok negativiteit.

Dat zou nog tot daar aan toe zijn als-ie enig recht van spreken had, maar als je kijkt wat ze zelf afleveren en hoe ze zich zelf gedragen... Zeggen dat de A&R bijna niks gedaan hebben, terwijl je zelf op je luie reet hebt zitten toekijken, met een sigaretje en een drankje in je klauwen. Zeggen dat het niet mooi is, terwijl na acht aflevering toch wel duidelijk is dat ze zelf niks terecht brengen van de vormgeving. Goed, hij kan vast aardig tegelen, maar om daar nou het recht aan te ontlenen om alles en iedereen af te zeiken...
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:39:01 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157154852
Ben is inderdaad één en al negativiteit (een gevolg van z'n roots?) maar om nou te zeggen dat hij niks klaarspeelt? Da's niet helemaal waar, vind ik.

Die badkamer bij M&D vind ik goed gelukt. Ook al was het niet helemaal "jaren twintig", ze hebben er wel een consistent resultaat geleverd en het kluswerk zag er ook goed uit. Veel beter dan het mozaïek dat in hun badkamer op de muren is geplakt. En dat wilde Arno (?) nog "rechttrekken" met een randje soliconenkit 8)7

Meneer-met-bril had gelijk over die spiegel aan die schuine muur: je hebt er weinig aan, maar met zo'n raar-gevormde ruimte kun je soms niet anders dan er het beste van proberen te maken. Anders hadden ze daar eerst nog een muurtje moeten wegzetten, elektra verleggen, enzovoorts... en daar was helemaal geen tijd voor.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:59:08 #232
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_157155113
Oké... ik ontdek dus nu pas dit topic, beetje laat ;)

Erg leuk programma, mogen ze er meer van maken!

Ik geloof absoluut dat Ben eigenlijk een enorme goedzak is, maar man man man... wat een gezeik elke keer. Natuurlijk was het mozaïek niet je van het, maar die tuin zag er echt heel gaaf uit. Maar nee ook dat vond meneer maar niks. Gelukkig zei Kasia dat ze de tuin wél mooi vind! Maar als je toch niets goed vind wat anderen doen, doe het dan lekker zelf en doe dan vooral niet mee aan zo'n programma. Eerst vond ik het nog wel vermakelijk maar inmiddels vind ik het irritant. Zo ontevreden, vermoeiend...

De badkamer van Marte en Vis ( :') ) had hij mooi gedaan, zat er zo te zien strak op! Maar ik vind het jammer dat ze niet goed naar Marijke hebben geluisterd. Even goed Googlen en je kreeg ik weet niet hoeveel voorbeelden van hoe een jaren '20 badkamer eruit ziet.

Marte & Dirk zijn misschien niet de meest ervaren klussers maar qua styling ziet het er altijd super uit! Erg creatief en net even anders dan je in de VT-wonen etc. boekjes ziet. Hun styling is de redding geweest van Ben & Kasia.

Die jury vind ik waardeloos, wie zijn hun om te bepalen dat die badkamer bij Marte & Dirk niet mooi is? Marte & Dirk waren er toch blij mee, daar gaat het toch om?!

Zou het eerlijker (en leuker) vinden als Marijke in de jury zou zitten. Zij geeft de kandidaten van te voren tips en zij kan dan achteraf beter beoordelen of ze daadwerkelijk iets met haar tips gedaan hebben.
pi_157155736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:59 schreef Starlie het volgende:
Die jury vind ik waardeloos, wie zijn hun om te bepalen dat die badkamer bij Marte & Dirk niet mooi is? Marte & Dirk waren er toch blij mee, daar gaat het toch om?!
Aanvankelijk werd gezegd dat de één zou letten op de styling en dat de ander zou letten op de kwaliteit van het klussen. Deze keer hadden beiden het alleen maar over de vormgeving en da's inderdaad nogal smaakgevoelig. Aan de andere kant: je moet wel op de één of andere manier tot een winnaar komen en de kandidaten op elkaar laten stemmen gaat in deze fase niet meer werken.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:37:47 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157156386
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Aanvankelijk werd gezegd dat de één zou letten op de styling en dat de ander zou letten op de kwaliteit van het klussen. Deze keer hadden beiden het alleen maar over de vormgeving en da's inderdaad nogal smaakgevoelig. Aan de andere kant: je moet wel op de één of andere manier tot een winnaar komen en de kandidaten op elkaar laten stemmen gaat in deze fase niet meer werken.
Eens.
Maar wat is dan wel jaren 20.
En die Kasia. Haar eerste reactie was mooi mooi mooi. En toen bij de jury zei ze, ik zou een drie geven.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 12:12:50 #235
125420 Starlie
pi_157156925
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Maar wat is dan wel jaren 20.

Zoiets:

pi_157156997
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef amaranta het volgende:
En die Kasia. Haar eerste reactie was mooi mooi mooi. En toen bij de jury zei ze, ik zou een drie geven.
Natuurlijk, want het was (o.a.) gemaakt door 'Amsterdam'. Dus dan is het per definitie slecht.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 07:59:01 #237
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_157177021
Ach, wie de finale wint zal in elk geval geen verrassing zijn als het weer puur afhankelijk is van de jury.

quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Natuurlijk, want het was (o.a.) gemaakt door 'Amsterdam'. Dus dan is het per definitie slecht.
Waar juist de jury weet dat het door "Amsterdam" is gedaan en het dus per definitie helemaal geweldig is.

Op zich apart dat ze met z'n vieren een compleet huis moeten gaan verbouwen in 5 dagen.
Daar deden ze het in Het Blok toch een stuk langer over.
pi_157181115
Dat bad met die zwarte tegels.. wij hadden een badkamer uit de jaren 80 dat net zo'n bad met tegels had :')

Volgens mij coachen ze Ben om zo negatief te doen wbt Amsterdam voor de camera..
pi_157300666
Tis weer gezellig met Ben.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:32:24 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157301384
Hmmmm
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:32:56 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157301402
Is kasia zwanger???
pi_157301455
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:32 schreef amaranta het volgende:
Is kasia zwanger???
Zij ging net op haar buik op Ben liggen dus.. Dat zou zij vast niet doen als zwangere.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:55:19 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157302211
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zij ging net op haar buik op Ben liggen dus.. Dat zou zij vast niet doen als zwangere.
Daarvoor leek haar buik wel zo'n zwanger bolletje
pi_157302378
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:32 schreef amaranta het volgende:
Is kasia zwanger???
Mijn eerste reactie was echt 'nee man die is veel te oud daarvoor'. Maar t zou kunnen wellicht
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:00:50 #245
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_157302459
Ze is wel niet de slankste....niet alles is wat het lijkt ;)

Wel raar dat Marte en Dirk hun laatste tijd besteden aan de kamer waar "het minste hoeft te gebeuren".

En weer zalm/roze als natuurlijke kleur?! of zie ik dat verkeerd?
pi_157302487
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:59 schreef Puala het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie was echt 'nee man die is veel te oud daarvoor'. Maar t zou kunnen wellicht
Zij is 37 dus dat valt wel mee.. Vind haar trouwens leuker nu dan eerder in de serie.
pi_157302567
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zij is 37 dus dat valt wel mee.. Vind haar trouwens leuker nu dan eerder in de serie.
Oh wist ik niet. Heb niet zo op de leeftijden gelet eigenlijk.

Ik vind haar leuker, maar Ben negatiever
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:14:00 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157303051
Echt, ik stoor me echt gigantisch aan de jury.
pi_157303856
Je bent niet de enige
pi_157304761
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:14 schreef amaranta het volgende:
Echt, ik stoor me echt gigantisch aan de jury.
Idem, ik dacht dat het een klus programma was maar het is toch echt een styling programma :{
pi_157305235
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:54 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Idem, ik dacht dat het een klus programma was maar het is toch echt een styling programma :{
Dit dus, die aannemer Tokkie zou ook gewoon moeten jureren.
  dinsdag 3 november 2015 @ 23:24:59 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157305575
Het programma wordt nou eenmaal gesponsord door Westwing, niet door Gamma.

Waar komen die budgetten die de deelnemers steeds hebben voor een bepaalde ruimte eigenlijk vandaan? Soms hoor je echt bedragen waarvan ik denk "Zoveel geld voor zo'n hal?" maar wie bepaalt en wie betaalt? Zijn dat de bewoners zelf die dat geld beschikbaar stellen, nee toch?
pi_157307143
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:54 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Nu wel. In het begin was het verhaal dat de één de styling beoordeelt (Odette) en de ander de kluskwaliteit (Arjen Ederveen), maar dat idee is inmiddels volledig verdwenen.
pi_157308639
Hoe gaat de jurering bij de Australische versie? Het hele programma is, in tegenstelling tot "Het Blok" gericht op styling. Je ziet bijna niks van het daadwerkelijk verbouwen. Best wel zonde. Persoonlijk was ik halverwege zo'n beetje de echte interesse verloren.
pi_157308686
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Persoonlijk was ik halverwege zo'n beetje de echte interesse verloren.
dat heb ik ook, ik zag het als een klusprogramma maar het werd als snel duidelijk dat de beoordeling steeds meer op styling ging...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 4 november 2015 @ 09:48:08 #256
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_157308727
Ik vond het ruimteverlies in die hal zo groot.. dat had denk ik best handiger ingedeeld kunnen worden. Nu was volgens mij die master bedroom kleiner dan de oude slaapkamer beneden, terwijl dat stel als huisregel had dat ze meer ruimte wilden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Muis006 op 04-11-2015 13:37:01 ]
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_157310006
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hoe gaat de jurering bij de Australische versie? Het hele programma is, in tegenstelling tot "Het Blok" gericht op styling. Je ziet bijna niks van het daadwerkelijk verbouwen. Best wel zonde. Persoonlijk was ik halverwege zo'n beetje de echte interesse verloren.
Bij Het Blok zag je ze ook nauwelijks in beeld klussen. Dat was geen klusprogramma maar een real life soap.
pi_157311860
Maar wel meer.
  woensdag 4 november 2015 @ 19:36:05 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157320242
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:48 schreef Muis006 het volgende:
Ik vond het ruimteverlies in die hal zo groot.. dat had denk ik best handiger ingedeeld kunnen worden. Nu was volgens mij die master bedroom kleiner dan de oude slaapkamer beneden, terwijl dat stel als huisregel had dat ze meer ruimte wilden.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:48 schreef Muis006 het volgende:
En er was volgens mij geen kast.
pi_157320705
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

[..]

En er was volgens mij geen kast.
Jawel. Een vaste in de slaapkamer. Daar haalde ze een stof uit die ze erg leuk vonden
  woensdag 4 november 2015 @ 20:02:45 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157320844
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Jawel. Een vaste in de slaapkamer. Daar haalde ze een stof uit die ze erg leuk vonden
Dat is toch geen kast? Daar kunnen 3 broeken in en dan hangt hij vol.
pi_157320952
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is toch geen kast? Daar kunnen 3 broeken in en dan hangt hij vol.
Dat vond Ben dus ook.
  woensdag 4 november 2015 @ 20:13:56 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157321127
  woensdag 4 november 2015 @ 20:14:45 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157321147
Ben had het over de diepte volgens mij. die is ook om te huilen ja.
  donderdag 5 november 2015 @ 06:59:40 #265
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_157328893
Ach, die man krijgt een volledig (bijna klaar) verbouwde bovenverdieping en het enige waar hij over bezig bleef was zijn stukje Afrikaanse stof. Die mensen waren toch wel blij. En terecht overigens.

Maar inderdaad, als je het verschil in werk ziet wat Ben en Kashia hebben gedaan (incl. badkamer) ivgm "die Amsterdammers", dan scheelt dat nogal wat.

Ben te benieuwd hoe het afloopt, maar dat er echt niet meer gekeken wordt naar het klussen zit me erg dwars.

[ Bericht 2% gewijzigd door avotar op 05-11-2015 07:14:38 ]
pi_157333006
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2015 02:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Nu wel. In het begin was het verhaal dat de één de styling beoordeelt (Odette) en de ander de kluskwaliteit (Arjen Ederveen), maar dat idee is inmiddels volledig verdwenen.
_O-
pi_157382958
jammer dat de jury weet wie welke ruimte heeft gedaan, de historie van een stel zal toch wel beetje meewegen in de beoordeling...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:42:07 #268
125420 Starlie
pi_157456065
Ben benieuwd welk stel gaat winnen. Qua klussen gun ik het Ben en Kasia en verdienen zij het ook maar tja.. Ben he...
pi_157456374
Labiele Marthe met haar tranen en gezemel over een baby :')
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:54:40 #270
125420 Starlie
pi_157456396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Labiele Marthe met haar tranen en gezemel over een baby :')
nou idd begrijp best dat ze graag een kind wil maar dit was wel een beetje overdreven, dacht even dat ze ging zeggen al zwanger te zijn.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 21:11:51 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157456898
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:54 schreef Starlie het volgende:

[..]

nou idd begrijp best dat ze graag een kind wil maar dit was wel een beetje overdreven, dacht even dat ze ging zeggen al zwanger te zijn.
Dat dacht ik ook! Zei Vis ook niet iets als "vertel het dan maar!"?
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:15:56 #272
125420 Starlie
pi_157457040
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! Zei Vis ook niet iets als "vertel het dan maar!"?
ja dat dacht ik ook te horen! Volg haar op Instagram en ze is heel druk met modellenwerk zag ik en ze gaan volgens mij een tijdje in NY wonen dus of ze echt zwanger is betwijfel ik eigenlijk. Niet dat je niet zwanger aan je carrière in NY kunt werken ofzo hoor maar toch ;)
pi_157458071
Fok it, ik ben voor Ben en Kasia :D
Moest wel lachen om Kasia die een zwangere Marte imiteert :D
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:55:13 #274
125420 Starlie
pi_157458156
Als Ben en Kasia winnen dan geloof ik dat in elk geval Marte het ze enorm zou gunnen maar andersom geloof ik echt niet dat dat het geval zal zijn.
pi_157458298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:55 schreef Starlie het volgende:
Als Ben en Kasia winnen dan geloof ik dat in elk geval Marte het ze enorm zou gunnen maar andersom geloof ik echt niet dat dat het geval zal zijn.
Nee, Ben iniedergeval niet :D
Mevrouw Zaandam is overigens flink afgevallen, had hun eigenlijk willen zien winnen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:01:25 #276
125420 Starlie
pi_157458315
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:00 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Mevrouw Zaandam is overigens flink afgevallen, had hun eigenlijk willen zien winnen.
hmm heb alleen haar haren gezien eigenlijk.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:03:16 #277
125420 Starlie
pi_157458362
Vind die kratjes niet echt mooi in de baby/bieb..
pi_157458491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:03 schreef Starlie het volgende:
Vind die kratjes niet echt mooi in de baby/bieb..
Ben er ook niet weg van. Blijft een beetje grof en ruw.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:17:05 #279
125420 Starlie
pi_157458691
Beetje freaky dat je zo obsessief over een kind praat!
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:22:53 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157458873
Dus, Marte en Dirk hebben 'op de valreep' gewonnen - terwijl zowel de jury als het publiek in de studio leek te neigen naar Ben en Kasia. En het programma was ook ineens helemaal afgelopen? :?
pi_157459098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:22 schreef James1988 het volgende:
Dus, Marte en Dirk hebben 'op de valreep' gewonnen - terwijl zowel de jury als het publiek in de studio leek te neigen naar Ben en Kasia. En het programma was ook ineens helemaal afgelopen? :?
Ja, hoezo doorgestoken kaart? :')
Wat droef zeg.

Volgend jaar kijk ik niet meer.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:33:59 #282
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_157459243
de thuisstemmers konden toch gewoon nog doorstemmen?!Als iedereen dan voor Marte en Dirk smst, konden zij nog goed winnen.
Wel raar dat het zo vlug afgelopen was en er geen woord meer gewisseld werd met de winnaars.

Ben en Kasia hadden wat mijn betreft ook wel wat beter mogen nadenken over het antwoord op de vraag wat ze met het geld zouden doen. Als ik zou stemmen zou ik het daarom Marte en Dirk meer gunnen. Qua klussen vond ik het deze aflevering lastig te zeggen, zag er allebei goed uit.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 23:07:26 #283
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_157460343
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:17 schreef Starlie het volgende:
Beetje freaky dat je zo obsessief over een kind praat!
Nou, ik had ook een beetje zoiets van: joh, je zou niet de eerste zijn die niet 1, 2, 3 zwanger raakt, beetje rustig aan!

Ben wel heel verbaasd dat de kijkers niet meer voor Ben en Kasia hadden gestemd :) Had verwacht dat veel mensen Marte & Dirk teveel uit de hoogte vinden doen.

En verder, tof dat er dus een tweede seizoen komt *O*
  woensdag 11 november 2015 @ 07:59:27 #284
125420 Starlie
pi_157463845
Had nog wel willen zien eigenlijk hoe de huizen van de deelnemers er nu uitzien, of ze zelf nog het eea veranderd hebben.
  woensdag 11 november 2015 @ 12:39:59 #285
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_157467722
Wauw, wat een flutfinale. Er werd eindeloos gerekt om zoveel mogelijk geld binnen te harken via sms'jes, die presentator is een enorme stuntelaar en de manier waarop de uiteindelijke winnaars werden bepaald, was totaal ondoorzichtig.
Stop the world, I want to get out.
pi_157468848
Hoe werd het nou bepaald, joh? De cijfers van vorige weke telde mee, die van deze week en dan het aantal telefoontjes/smsjes, maar hoe dan?
pi_157470890
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja, hoezo doorgestoken kaart? :')
Wat droef zeg.

Volgend jaar kijk ik niet meer.
Waarom zou de finale doorgestoken kaart zijn? Wat zouden ze erbij winnen door de uitslag te manipuleren?

Ik snap ook niks van die percentages, maar naar mijn idee ga je de uitslag niet manipuleren als je daar geen belang bij hebt. En ik zie even niet wat dat belang dan zou zijn.

Bij de halve finale heb ik wel zo m'n vraagtekens. Zijn A&R afgevallen omdat ze niet goed genoeg waren? Of omdat het voor de kijkcijfers beter is om wat strijd en venijn in de finale te hebben? M&D tegen K&B leverde natuurlijk een sappiger finale op dan wanneer A&R de finale gehaald zouden hebben.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:03:17 #288
125420 Starlie
pi_157471199
Ik ben vooral benieuwd of Marte zwanger is :D _O-
pi_157472703
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom zou de finale doorgestoken kaart zijn? Wat zouden ze erbij winnen door de uitslag te manipuleren?

Ik snap ook niks van die percentages, maar naar mijn idee ga je de uitslag niet manipuleren als je daar geen belang bij hebt. En ik zie even niet wat dat belang dan zou zijn.

Bij de halve finale heb ik wel zo m'n vraagtekens. Zijn A&R afgevallen omdat ze niet goed genoeg waren? Of omdat het voor de kijkcijfers beter is om wat strijd en venijn in de finale te hebben? M&D tegen K&B leverde natuurlijk een sappiger finale op dan wanneer A&R de finale gehaald zouden hebben.
Wellicht omdat het beeld van Marte & Visje wat beter in het imago van Net5 past dan het publiek dat zich wat meer vereenzelvigen zal met Ben & Kasia dwz wat minder koopkrachtig en net iets meer hmm volks? maw wat meer SBS6.
Net5 richt zich tegenwoordig meer op de hipstervrouwtjes... Meiden van de blablagracht etc

Heb er natuurlijk geen bewijs voor maar dat men ook bij een keur aan talentenjachten middels manipulatie kandidaten heeft laten winnen doet het imago van de Nederlandse televisie in die zin weinig goed.
pi_157480588
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:00 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Haar partner is anders maar een over het paard getilde zeikerd.
pi_157480641
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haar partner is anders maar een over het paard getilde zeikerd.
Ja je bent een überhipster of je bent het niet en daar hoort zeiken ookwel bij :P
pi_157480832
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja je bent een überhipster of je bent het niet en daar hoort zeiken ookwel bij :P
Heldere analyse
  donderdag 12 november 2015 @ 18:04:08 #293
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157495700
De jury gaf alleen cijfers voor de laatste verbouwing. De kijker daarentegen had voor het eerst de kans zich uit te spreken over de koppels, en zal dus meer gekeken hebben naar de prestaties van het hele seizoen. Dat verklaart waarom de stem van de sms'jes nogal afweek van de cijfers van de jury en M&D alsnog hebben gewonnen.

B&K hebben zich knap tot de finale staande weten te houden en hebben aan het einde geweldig gepiekt, maar over de hele linie was Amsterdam gewoon beter.
pi_157524614
vanaf halverwege het seizoen had ik al het idee dat M&D zouden gaan winnen, de jury kwam kwijl tekort elke keer...

dacht echt dat B&K zouden winnen, ook omdat ze erg goede cijfers kregen voor hun baby-bibliotheek!
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 3 september 2016 @ 20:33:36 #295
422610 Barrah
pi_165064721
Vanaf 5 oktober terug op de buis:
http://www.net5.nl/progra(...)n-verbouwen-ons-huis

Opvallend:
- Nieuwe naam voor het programma
- Nieuw logo
- Nieuwe presentatrice: Daphne Bunskoek (jammer)
pi_165066571
Geen Roberto Jacketti meer? Jammer de bammer...
  zondag 4 september 2016 @ 09:05:56 #297
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
  Moderator zondag 4 september 2016 @ 23:24:45 #298
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_165095779
Noh jammer van Erik!

Ben overigens héél benieuwd of Marthe al zwanger is na het lezen van bovenstaande laatste posts, haha :+

Edit: uitgebreide research doet me vermoeden dat dat nog niet zo is (in elk geval niet lang), want ze doet duizend dingen die ik niet zou doen als ik zwanger/net moeder was :D
pi_165358113
inderdaad jammer van Erik, maar ben wel benieuwd naar het nieuwe seizoen :s)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 16 september 2016 @ 08:25:55 #300
422610 Barrah
pi_165359075
Nog één bijdrage en voor het nieuwe seizoen kan een nieuw topic worden geopend ^O^

Wie maakt een mooie OP?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:42:28 #301
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165781004
Geen topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')