abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155709598
quote:
House Rules Holland

Het nieuwe tv-seizoen gaat 1 september groots van start bij Net5 met het nieuwe realityprogramma House Rules Holland. In dit programma verbouwen vijf voor elkaar onbekende koppels elkaars huis aan de hand van slechts vijf huisregels. Elk duo overhandigt de sleutel -en hiermee het lot- van hun woning aan de vier andere stellen, die gelijktijdig het huis onder handen nemen. De resultaten worden beoordeeld door de internationaal bekende ontwerper Edward van Vliet en styliste Odette Simons. De koppels krijgen tijdens deze monsterklus bouwkundig advies van ‘huizendokter’ Fred Tokkie en interieurontwerpster Marijke Schipper. De presentatie is in handen van Erik van der Hoff.

In de Nederlandse versie van het oorspronkelijk Australische format House Rules nemen vijf compleet verschillende koppels het tegen elkaar op in een aantal spannende klusrondes waarin ieders huis rigoureus wordt getransformeerd. De enige invloed die de huiseigenaren uitoefenen, is middels het lijstje van vijf ‘huisregels’ dat ze achterlaten. Dit zijn do’s en dont’s, zoals bepaalde kleuren, materialen of stijlen die wel of juist niet terug mogen komen in hun woning.

Het winnende duo gaat er uiteindelijk vandoor met een unieke prijs, namelijk twee jaar hypotheekvrij leven!
bron

Alwin & Renate

Alwin (44) en Renate (42) wonen in Hoedekenskerke. Dit vrolijke koppel uit Zeeland ontmoette elkaar tijdens een optreden van Alwin, ze hadden allebei toen nog een andere relatie. Na moeilijke jaren is het tijd klaar voor een frisse start. Het huis waar ze wonen moet echt hún huis worden, dus al die oude herinneringen eruit, nieuwe herinneringen erin. Alwin: “We hebben onze drie kids een fijn thuis kunnen geven, nu alleen nog een huis.”

Renate werkt al jaren in de zorg, Alwin is makelaar en zanger. Renate: “Het voelt alsof we heel lang samen zijn omdat we elkaar zo goed aanvoelen.” Renate heeft twee kinderen uit een eerder huwelijk: Jeffrey van zestien en Melissa van elf. Samen hebben Alwin en Renate nog een meisje van vijf jaar, Fleur. Ze typeren hun gezin als ‘lekker gezellig’.

Ze zijn echte mensen-mensen. Alwin: “We houden ontzettend van mensen in alle soorten en we zijn heel gastvrij en bij ons dus altijd een koekje bij de koffie.” Renate omschrijft zichzelf als een open boek, spontaan, gezellig en soms wat te druk. “Ik ben iemand die fladdert, ik ben snel gestrest en ongeduldig.” Renate noemt Alwin een goedzakje, die zichzelf altijd wegcijfert voor anderen.

Ze zien House Rules Holland als de kans voor een nieuwe fase in hun leven waar ze acht jaar naar toe zijn gegroeid. Alwin ziet het al voor zich: zingend aan de slag met verfkwasten in de hand. Wat betreft de klus- skills zit het wel goed. Renate is vooral van het breken en verven, Alwin is meer van het fijnere werk. Renate denkt dat ze geen mot krijgen tijdens het klussen: “We zijn een goed teampje, wij zijn mensen van vijf voor twaalf, maar we krijgen het altijd geregeld.”

Rosalie & Babette

Rosalie (26) en Babette (24) hebben een jaar een relatie. Hun net aangekochte woning staat in Beverwijk en ze willen meedoen aan House Rules om van hun huis een droomhuis te maken!

Rosalie werkt bij een zorginstelling voor psychiatrische patiënten, Babette werkt nu nog in de makelaardij maar ze heeft haar baan opgezegd om te werken in de kluswereld. Babette heeft het altijd al leuk gevonden om van iets niet moois iets moois te maken. “Ik ben dat klussen nooit zat, ik vind het altijd jammer als iets af is.” Ze zijn makkelijk in de omgang en zijn niet snel gestrest. Babette: “Als we iets moeten doen en het lukt niet, dan proberen we het gewoon nog een keer. Net zolang tot het wel lukt.” Als Babette begint met klussen krijgt ze een waas voor haar ogen en vergeet ze de rest van de wereld. Rosalie: "En al moet ik haar dan aan haar haren trekken, ik zal dan echt eisen dat ze blijft communiceren en dan vooral met mij."

Ze voelen zich in hun huidige huurhuis niet echt thuis, vandaar dat ze op zoek zijn gegaan naar een koophuis. Huren vinden ze ‘doodzonde’, en ondanks dat ze nog jong zijn wilden ze graag een koophuis. Het huis in Beverwijk hadden ze snel op het oog, maar het vele klussen aan het huis weerhield ze ervan om het te kopen. Toch hebben ze doorgezet. Rosalie: “We hebben dit huis gekocht met het idee om er ons hele leven te blijven wonen. Het moet worden zoals wij dat willen, zodat wij het over tien jaar nog steeds mooi vinden.” Bij de aankoop van dit huis hebben Babette en Rosalie wel rekening gehouden met eventuele gezinsuitbreiding. Rosalie: “Er zijn genoeg slaapkamers, dus het kan allemaal. Ik heb nog nooit in mijn hele leven geklust. Maar als Babette mij zegt wat ik moet doen, dan ga ik gelijk aan de bak.”

Babette ziet zichzelf als een echte klusser en zal daarnaast het financiële plaatje in de gaten houden. Rosalie neemt de styling op zich en helpt Babette waar ze kan. Rosalie: “Als we aan zoiets mee doen dan zijn we echt heel fanatiek, dan gaan we er voor de volle honderd procent voor!”

Ben & Kasia

Ben (33) en Kasia (37) zijn stapelverliefd en gaan samenwonen in Geleen. Ze leerde elkaar kennen toen Ben zijn huis verkocht aan Kasia. Toen hij een keer de post kwam brengen sloeg de vonk over.

Kasia werkt in de financiën, houdt van nagelstyling en sinds kort ook van klussen. Ben werkt als internationaal vrachtwagenchauffeur en is alleen in het weekend thuis. Ben noemt haar lief, aardig, zacht en rustig. Kasia vindt Ben vooral heel direct omdat hij altijd zegt wat hij denkt. Kasia: “Ik ben zelf eigenlijk ook heel direct, maar als hem iets niet uitkomt weet je dat meteen.” Kasia en Ben zijn super verliefd maar soms is er een ontploffing. “Ik ben iemand die gelijk zegt wat mij dwars zit, het moet er gelijk uit.” Ze typeren zichzelf als twee politieagenten: Kasia is de goede, Ben is de slechte.

Ze houden van reizen, uiteten en klussen! Doordat Ben alleen het weekend thuis is willen ze het hele weekend samen zijn. De zaterdag of zondag gebruiken ze altijd om te klussen in het nieuwe huis. Volgens Kasia vinden mensen hun vaak gek en spontaan. Dat kan Ben weinig schelen, het interesseert hem niet wat anderen van hem vinden. Volgens Kasia kunnen weinig mensen het waarderen als je eerlijk en direct bent.

Ben en Kasia willen voor duizend procent voor het programma gaan en geloven dat ze kans maken om te winnen. Ze hebben lef om te kiezen voor verschillende uitgesproken woonstijlen en die te combineren. Als ze iets niet mooi vinden zullen ze dat dan ook eerlijk zeggen. Ben gaat er vanuit dat de andere koppels dat ook zullen doen. “Als iets echt lelijk is dan is het lelijk.” Ben en Kasia zijn bereid keihard te werken om mooie ruimtes te creëren in de huizen van de andere koppels. Ben: “Ik zeg gelijk waar het op staat en hoe ik er zelf over denk. Het kan met mensen botsen en het kan goed gaan.”

Marte & Dirk

Marte (26) en Dirk (33) zijn dolverliefd, getrouwd en ze hebben hun droomhuis gekocht in de buurt van het Vondelpark in Amsterdam. Hun huis is gebouwd in 1915 en sinds 1976 is er niets aan gedaan.

Drie jaar geleden ontmoette Marte en Dirk elkaar in de trein en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. Na vier maanden relatie vroeg Dirk haar ten huwelijk, ze trouwden twee jaar later in de duinen van Terschelling. Marte: “Iedere dag is nog beter dan de vorige, iedere dag zijn we nog verliefder dan de vorige. We vrijen iedere dag, we zijn het gelukkigste paar op aarde, echt waar.”

Marte is plus-size model en houdt van theater, koken, acteren en schrijven. Piekeren doet ze bijna niet, daar vindt Marte het leven veel te kort voor. Haar levensmotto is: “Volg je intuïtie en stort je overal met je hele hebben en houden in”. Vrienden noemen Marte: ‘het rode monster’ vanwege haar explosieve karakter. Dirk typeert zichzelf als nerveus en vrij wild. Maar vergeleken bij Marte stelt dat volgens hem niet zoveel voor. Dirk is schrijver, hij houdt van lezen, klussen, zingen, houthakken met de hand, reizen en auto rijden. Zijn levensmotto is: ‘ken uzelf’. Dirk is een daadkrachtig type, Marte is meer meegaand. Volgens Marte is Dirk koppig en denkt dat hij altijd gelijk heeft. Ze houden een puntentelling bij wie het meest gelijk heeft: Marte staat voor.

Dirk en Marte hebben van al hun spaargeld dit droomhuis gekocht. Geld om te klussen is er dus niet meer. Ze zien deelname aan ‘House Rules’ als dé enige kans om van hun huis hun droomhuis te maken. Marte is het creatieve brein, Dirk zal zich richten op de uitvoering.
Marte: “Ik heb geen discipline, maar als ik ga, dan ga ik door tot het af is.”

Arno & Rianne

Arno (30) en Rianne (26) zijn getrouwd en trotse ouders van zoon Fox (6 maanden). Het stoere stel woont sinds twee jaar in een hoekwoning in een rustige wijk in Zaandam. Arno is natuurkundedocent op het VMBO: "Ik ga met een grote smile naar mijn werk en kom met nog een grotere smile ervan terug." Rianne zorgt voor zoon Fox en zoekt werk als basisschooljuf. Dit nuchtere stel is 'laid-back' en willen door hun kijk op de wereld een voorbeeld zijn voor anderen. Ze zijn creatief en maken graag herinneringen met familie en vrienden.

Rianne en Arno zijn altijd bezig met auto’s: sleutelen, racen en altijd op zoek naar een nieuw model. Rianne heeft zelfs een inbussleutel op haar arm getatoeëerd. Met de klus-skills van Arno en Rianne zit het dan ook helemaal goed. Ze deinzen nergens voor terug: vloeren leggen, radiatoren ombouwen, schilderen en behangen. Alleen vergeten ze soms dingen af te maken…

Hun huis is in goede staat, maar kan absoluut een flinke opfrisser gebruiken. Ze zijn er hier en daar wel aan begonnen, maar ook zijn er nog veel details uit de jaren ’70 zichtbaar.

Arno en Rianne willen meedoen aan House Rules omdat ze in zijn voor avontuur, maar ook echt denken dat ze dit kunnen winnen. Ze maken verschil omdat ze samen heel sterk in hun schoenen staan. Dit jonge stel is creatief, zitten bomvol bravoure en gaan er voor de volle 100 procent voor!

Filmpje: Bij klussende stellen gaat wel eens wat fout

Dinsdag op Net5 om 20:30 :).
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 18:24:49 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_155711168
Leuk hoor. En vooral fijn dat er eens geen bekende Nederlanders aan meedoen zoals tegenwoordig in bijna alle van dit soort programma's.

Die Ben doet me denken aan MvG :')
(van Gerwen dus :P )
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_155711339
Ik geef het een kans.
pi_155726660
Zo te lezen zitten er wel wat koppels bij waar je je lekker aan kan irriteren. Altijd lekker om te kijken dus.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 20:42:05 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_155742221
Begonnen!

Zou het wel moeilijk vinden een ander mijn huis te laten verbouwen hoor.
niet zo tof doen
pi_155742264
Ik kijk met vertraging.
Ze doen steeds een ander huis?
En dan met 4 stellen in 1 huis?
pi_155742294
Plus size model? Plus maat 32?
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 20:49:48 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_155742450
Ik was even half aan het opletten, maar met zijn allen 1 huis doen dus inderdaad. Wat wel leuk is natuurlijk, krijg je ruzies bij de stellen onderling en de stellen met elkaar :9~
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 20:50:15 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_155742467
Hipsters die op het KNSM eiland wonen. Ze zien eruit alsof ze in een reclamespotje spelen.
niet zo tof doen
pi_155742585
Eeuwig zonde.... Dat glas in lood
pi_155742671
Ik weet niet of ik Marte leuk vind.
pi_155742715
En bij team groen komt dezelfde kapper die maar 1 model kan knippen
pi_155743075
Dat soort amateurs komen je huis even verbouwen en onderling ruziën?
Dat zal goed gaan. :') _O-
pi_155743202
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:56 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet of ik Marte leuk vind.
Ik vind haar eng....
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 21:17:06 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_155743315
Dat groene shirt doet pijn aan mijn ogen.
niet zo tof doen
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:24:22 #16
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155743539
Ik vind die Kasia enger

Maar een "romantische spreuk" boven het bed???! :X :o Dat kan nooit goed gaan #metjeleenbakkerhuis ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155743618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind die Kasia enger

Maar een "romantische spreuk" boven het bed???! :X :o Dat kan nooit goed gaan #metjeleenbakkerhuis ;)
Daar heeft ze wel het kapsel voor.
pi_155743986
Wel écht leenbakker ja
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:37:30 #19
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155744047
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:36 schreef amaranta het volgende:
Wel écht leenbakker ja
Ik zag het ja. :o En dat roze! Ik had het op mijn house rules gezet; geen roze!
pi_155744172
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:37 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ik zag het ja. :o En dat roze! Ik had het op mijn house rules gezet; geen roze!
Dat is maar een assecoire. Die zet je daarna gewoon op de Facebook verkoop groep uit je stad, en klaar.
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:42:17 #21
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155744263
Hahah das wel een goede optie.

Wat vinden jullie van de muurschildering?
pi_155744364
Mijn houserule zou zeker zijn:
Geen teksten. Absoluut nergens.

De rest van het huis? Badkamer enzo?
pi_155744406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahah das wel een goede optie.

Wat vinden jullie van de muurschildering?
Lelijk. Maar ik zou gaan huilen bij een zwarte muur, en een zwarte keuken.
pi_155744448
Ik ben echt benieuwd naar de hal 😂
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:54:20 #25
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155744812
De wc viel nog wel mee, maar de hal viel wat tegen ja.
De kamer vond ik heel druk ogen, maar wel af en in de stijl die ze wilde. Keuken vond ik ook mooi.
Slaapkamer weet ik niet zo goed. Tis wel romantisch maar cliche. En die inloopkast is nergens te bekennen.
pi_155744887
Ik kijk de Australische versie al jaren en verheugde mij wel op de Nederlandse versie. Het blok vond ik namelijk wel altijd leuk in de Nederlandse versie.
Maar het niveau van deze verbouwing is zo bedroevend laag :'(

Die hal en die slaapkamer :X
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 22:38:26 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155746680
Die Kasia is niet Nederlands toch? Ze heeft zo'n raar accent.

Die Renate viel wel van te verwachten dat ze geen smaak had, ik riep meteen dat er van die teksten zouden komen en ja hoor _O-

Die muurschildering was echt lelijk, superslecht afgewerkt ook! Je zag echt de kartelrandjes zitten :')

De keuken was tof maar nog niet echt af, allemaal lelijke vegen op de muur.

Sowieso viel de kwaliteit me tegen, erg veel dingen die niet mooi afgewerkt waren!

Verder wel een tof programma *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 1 september 2015 @ 22:41:25 #28
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155746849
Over de afwerking werd weinig gezegd, mssn houden ze er rekening mee dat niet alles af is na 5 dagen.

Wel leuk om te volgen idd, maar Het Blok was leuker.

Geen idee waar Kasia vandaan komt. Ze wonen in Limburg maar zelf dat is een apart accent voor Limburg. En had ik nu goed gehoord dat ze elkaar nog maar 5 maanden kende?? :?
pi_155747042
Wat is eigenlijk het klus budget?
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
pi_155747529
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Over de afwerking werd weinig gezegd, mssn houden ze er rekening mee dat niet alles af is na 5 dagen.

Wel leuk om te volgen idd, maar Het Blok was leuker.

Geen idee waar Kasia vandaan komt. Ze wonen in Limburg maar zelf dat is een apart accent voor Limburg. En had ik nu goed gehoord dat ze elkaar nog maar 5 maanden kende?? :?
Poolse naam, volgens mij.
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 23:55:00 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155749200
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
dat vroeg ik me ook af! Waarschijnlijk ook per ruimte verschillend?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 2 september 2015 @ 09:48:13 #32
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155752841
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:38 schreef MaJo het volgende:
Verder wel een tof programma
:Y

Iemand de naam van die aannemer nog gezien? Fred Tokkie _O- _O- _O-

Vond het allemaal maar een beetje mak. Ik ben benieuwd naar het laatste huis in deze reeks, dan zal er ongetwijfeld het een en ander voorgevallen zijn en kan er heel tactisch met punten geven gespeeld worden.
  woensdag 2 september 2015 @ 10:26:13 #33
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155753452
Die naam viel me gisteren ook al op ja :D

Maar wat zou dan de reden zijn om met zo'n programma mee te doen???? Je huis is na 5 dagen nog maar half af en waarschijnlijk kun je veel overnieuw doen omdat het je smaak niet is.
En zeker zoals ueber hierboven al zegt: op het laatst gaat er tactisch gespeeld worden en krijg je nog niet wat je wil. En om het nou voor die hypotheek te doen..... :?
pi_155753602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar wat zou dan de reden zijn om met zo'n programma mee te doen???? Je huis is na 5 dagen nog maar half af en waarschijnlijk kun je veel overnieuw doen omdat het je smaak niet is.
En zeker zoals ueber hierboven al zegt: op het laatst gaat er tactisch gespeeld worden en krijg je nog niet wat je wil. En om het nou voor die hypotheek te doen..... :?
Twee jaar hypotheekvrij wonen. Dat komt al gauw neer op ¤ 15.000 of zo. Best leuk. :)
pi_155755139
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
1500 stond er op het scherm van die laptop maar ik vond het allemaal erg vaag en weinig spannend.
Doe mij maar Het Blok.
pi_155755190
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:50 schreef Karina het volgende:
Hipsters die op het KNSM eiland wonen. Ze zien eruit alsof ze in een reclamespotje spelen.
Dat is gefilmd aan de Veemkade.
Zijn het leukste koppel voor mij :@

Wel leuk om eens leuke lesbiennes te zien ipv altijd maar die bozige oudere potten die je overal ziet :+
Vind ze alleen wel wat suf ondanks hun jeugd.
pi_155755492
Voorstukje van volgende week zag er wel interessanter uit. Dat ze terugkomen in hun woning en elkaar half lachend aankijken met een blik van 'dit ga je niet menen, dit hebben ze toch niet serieus met ons huis gedaan?' En dan zij die zegt "oh... mijn... god... dit is echt héél lelijk!" :D
  woensdag 2 september 2015 @ 13:43:49 #38
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155757276
Ja dat voorstuk van volgende week viel mij ook al op! :D Ben erg benieuwd naar die aflevering.
Zo na de eerste aflevering denk ik dat Alwin & Renate en Ben & Kasia weinig kans hebben op winnen. Of ze moeten veel punten krijgen als ze elkaars huis gaan doen.
De andere drie stellen acht ik nog wel instaat goede kamers af te leveren naar de wensen van de bewoners.

Bij Alwin & Renate krijg ik echt dat Leen Bakker huis gevoel, veel teksten, hartjes en prulletjes. En bij Ben & Kasia verwacht ik veel goud en paars ofzo :D ;)
  woensdag 2 september 2015 @ 13:56:07 #39
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155757661
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bij Alwin & Renate krijg ik echt dat Leen Bakker huis gevoel, veel teksten, hartjes en prulletjes.
Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niks :r , ik kon geen enkel mooi/leuk/smaakvol iets ontdekken. (ik vond de rest ook niet mooi, maar dit was echt niks)
Meneer is makelaar en dan zo'n inloopkast afleveren? :W :W :W
pi_155758038
Leen bakker? Ik vind het ook wel action eigenlijk :')
pi_155758072
Wij keken en riep heel hard XENOS :P
pi_155758568
Ik ben nog maar halverwege de aflevering maar ik zie nu al te veel roze uit die leenbakker komen :X
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 14:43:05 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155758817
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niks :r , ik kon geen enkel mooi/leuk/smaakvol iets ontdekken. (ik vond de rest ook niet mooi, maar dit was echt niks)
is hij makelaar :? Hij is toch volkszanger ofzo? :D
pi_155758900
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Allebei :D
pi_155759437
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Van alle markten thuis dus :P

Enorm veel reclame weer zeg ook tijdens de uitzendin..
pi_155759907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:
Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel? :?
  woensdag 2 september 2015 @ 15:26:13 #47
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155759944
quote:
6s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel? :?
ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja... _O- _O- _O-
  woensdag 2 september 2015 @ 15:29:54 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155760066
Volgens mij was hij dat idd. _O- Rare makelaar dan. (vind hem ook geen standaard makelaartype....maar niet iedereen is standaard uiteraard ;) )

En Leen Bakker, Xenos en Action verkopen volgens mij wel ongeveer hetzelfde qua decoratiespul voor in huis :D
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 16:11:53 #49
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_155761292
Oh heerlijk programma, nu al :D Maareh, is het niet heel snel afgelopen al, met één huis per aflevering? :+

Zat ook al te bedenken wat voor house rules ik zelf op zou stellen, maar dat is nog best lastig :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_155765234
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:26 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja... _O- _O- _O-
Nee, de levenspartner van Marte was degene die grapte "wat is een inloopkast"
pi_155765253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:10 schreef Puala het volgende:
Leen bakker? Ik vind het ook wel action eigenlijk :')
Het was toch echt de leenbakker
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:55:43 #52
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155932278
Ben heeft een open haard? :?

Oh wacht, een open hart. Goed dat ze het ondertitelden. :P
pi_155932291
Een slaapkamer in Scandinavische sfeer? Hup, naar de IKEA dus! :P
pi_155932437
Babette heeft wel enorm een resting bitch face zeg :D
pi_155932546
Gruwelijk lelijk behang :D
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:11:36 #57
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155932836
Die Limburgers hebben maling aan alles en doen hun eigen ding :P
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:34:36 #59
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155933302
Kasia is bij voorbaat al negatief!
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:38:38 #61
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155933865
Geen badkamer nog gezien..
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:16:26 #64
260469 Ludwig.
Knight takes Bishop.
pi_155936357
Die woonkamer was ook wel vet lelijk. En dan suggereren dat je ze 'terugpakt' als je zelf de punten mag gaan geven.
  woensdag 9 september 2015 @ 07:56:11 #66
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155940484
Vindt het (o.a. klus)niveau maar matig eerlijk gezegd. Ik denk dat ze gewoon alles naderhand nog een keer kunnen doen.
pi_155942866
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 07:56 schreef ueberduitser het volgende:
Vindt het (o.a. klus)niveau maar matig eerlijk gezegd. Ik denk dat ze gewoon alles naderhand nog een keer kunnen doen.
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.

Ik denk dat je je als deelnemer er sowieso op in moet stellen dat je het zelf overnieuw moet doen. Met wat geluk hou je er een mooie vloer of een mooie keuken aan over - dat is alles.
pi_155942918
Wat ik me afvraag is hoe dat met die keukens kan. Keukens worden meestal gemaakt op bestelling. Je kunt ook wel keukens uit voorraad kopen, maar dat is toch lastig - met name met het blad. Ze moeten maar net het juiste blad in de juiste kleur in de juiste maatvoering op voorraad hebben.
pi_155943084
Ik heb de aflevering aan staan. Dat behang :'(
  woensdag 9 september 2015 @ 11:28:19 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155943630
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef k_man het volgende:
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.
Dan mogen ze dat promopraatje van de juryleden wel aanpassen _O-
quote:
6s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:49 schreef k_man het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe dat met die keukens kan
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
pi_155944276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
Ja, ik kan me ook lastig voorstellen dat ze dat allemaal zelf in die 5 dagen voor elkaar krijgen. Je ziet ze daar ook helemaal niks aan doen. Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 12:02:30 ]
  woensdag 9 september 2015 @ 12:04:32 #72
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155944336
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:01 schreef k_man het volgende:
Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.
En daarom vond/vind ik het dus enorm tegenvallen.
pi_155946666
Als je terugkijkt op de afleveringen zie je ze ook zelden klussen, de afleveringen zitten vol met allerlei 'randzaken'..
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 14:14:39 #74
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_155946917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Nou, dát. Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar op zich een nieuwe keuken op de plaats van een oude keuken is nog wel te doen, qua gas/wateraanvoer vermoed ik, maar op een totaal nieuwe plek? :D Dat vergt toch e.e.a. aan verleggingen van leidingen etc?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_156009233
In de Australische versie zie je ze wel gewoon echt continue zelf verbouwen en is een verbouwing direct over meerdere afleveringen verspreid. In Nederland zijn er 10 afleveringen + 1 live uitzending. Terwijl de Australische versie op 28 afleveringen zat alleen in seizoen 1, seizoen 2 en 3 hadden er al 37 en 39.

Ik geloof wel dat het leeuwendeel gewoon zelf gedaan moet worden, maar wel gewoon met permanente begeleiding van specialisten die ingrijpen waar nodig (min of meer de rol van de opzichter in het blok) Maar doordat ze gewoon teveel in een te kleine tijd willen uitzenden een hoop verloren gaat bij de bewerking.

En geloof dat eigenlijk ook wel dat het kan lukken daar iedereen gewoon zijn eigen gedeelte heeft, je kan zelf ook wel een slaapkamer verbouwen in een weekje als je er gewoon volop mee bezig bent en jezelf kwaad maakt. Het grootste probleem is niet zozeer de tijd maar dat je elkaar steeds in de weg gaat zitten.

Ik moet je eerlijk zeggen dat de hoofdprijs in de NL versie ook erg mager is verleken met de Australische versie, gewoonweg hypotheekvrij ipv twee jaar hypotheekvrij. Maar goed, zal wel te duur zijn voor de programmamakers anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 23:48:07 ]
pi_156011197
Hoe kunnen er eigenlijk tien afleveringen zijn? Het zijn vijf stellen, ze doen één huis per keer. Dan ben je na vijf stellen toch klaar? Of doen ze het dan nog eens, met vijf nieuwe stellen? :?
pi_156014630
In de AU versie viel na de renovaties het stel met de minste punten af. Daarna kwam er een '24 hour fixup' waar mensen een 'zone' van hun eigen huis konden fixen, waarmee weer een koppel af viel. Toen moesten de overgebleven koppels ieder een tuin van de ander aanpakken waar eveneens een koppel afviel en daarna de live finale waar mensen konden stemmen via sms/tel etc.

Zal ook wel iets soortgelijks hier komen denk ik dan. Redelijk hetzelfde format allemaal.
pi_156014799
Dat huis van afgelopen keer (middenin Amsterdam) zal geen tuin hebben. Misschien komen dan de badkamers aan de beurt.
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 00:12:25 #79
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_156015449
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:45 schreef teckna het volgende:
In de AU versie viel na de renovaties het stel met de minste punten af. Daarna kwam er een '24 hour fixup' waar mensen een 'zone' van hun eigen huis konden fixen, waarmee weer een koppel af viel. Toen moesten de overgebleven koppels ieder een tuin van de ander aanpakken waar eveneens een koppel afviel en daarna de live finale waar mensen konden stemmen via sms/tel etc.

Zal ook wel iets soortgelijks hier komen denk ik dan. Redelijk hetzelfde format allemaal.
Ah klinkt tof :D

Weet iemand trouwens of er ergens de Australische versie nog te bekijken is? :)
  zaterdag 12 september 2015 @ 00:15:05 #80
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_156015524
Aflevering net terug gekeken. Maar idd dat behang! :o En de rest van de kamer.... Jakkes. Dat bankje wat ze zelf gemaakt hadden was leuk, totdat ze die bloemen erop ging spuiten. |:( Een grote bende en het paste niet eens bij elkaar. De meubel die ze zo "zorgvuldig" gekocht hadden vielen helemaal weg tegen het behang.

De keuken en slaapkamer vond ik wel erg mooi. Snap dat een Ikea kast niet helemaal is wat ze wilde, maar vond het wel een mooi geheel. Wc en hal was naar mijn idee redelijk. Vond de kleur blauw wat donker voor zo'n kleine ruimte. Dacht dat de wc niet af was en er nog iets om die stortbak hoorde te zitten :@ kwartje viel een beetje laat dat het zo hoorde :D

En idd volgende week makkelijk punten scoren en goedkoop inkopen bij de Leen Bakker ;)
pi_156120327
Volgens mij zag ik Marte op een poster bij de M&S mode.
pi_156120453
EN Renate en Alvwin zijn zogenaamd klef.
pi_156121572
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:12 schreef Meke het volgende:

[..]

Ah klinkt tof :D

Weet iemand trouwens of er ergens de Australische versie nog te bekijken is? :)
De Australische versie is zeker tof O+

Wel heel veel meer afleveringen, 3 afleveringen per week.

Ik zie afleveringen of YouTube staan. zelf had ik alles netjes "gekocht" via internet ;)

De aflevering van vandaag lijkt tot nu toe aardig goed te gaan.
Verreweg de makkelijkste stijl om te scoren natuurlijk wel ;)
pi_156122548
Ik zie dingen waar ik echt van zou huilen
pi_156122758
quote:
Ja ze is een model, ze doet wel meer van dat soort dingetjes. http://www.euromodel.nl/models/367/index.html
  Moderator dinsdag 15 september 2015 @ 22:42:18 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156127597
Wat hebben Arno en Rianne zich laten kennen deze aflevering :X ze hebben gewoon slecht werk geleverd.

Ik vond de puntentelling van Alwin en Renate ook een beetje vreemd. Ze zouden naar kwaliteit en afwerking kijken maar geven de meiden dan een 7 en Marte en Dirk een 5, dat klopt toch niet? Dat is puur op smaak gebaseerd.

Ik vind Marte en Dirk vrij arrogant ook. Ja die letters zijn lelijk maar laat anderen in hun waarde :X
pi_156130719
Toch leuk om zo te leren dat Ben iets on de waffel in de avonduren van Kisha ging duwen :o :D :o

Verder erger ik mij steeds meer aan die Renate, wat moet die olijke man met zijn woonwagenmuziek nou met die gekke gesjeesde vrouw? :')
pi_156131501
Een 7 voor die keuken? Hoe dan? ;(

Taktisch stemmen ja..
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 12:06:21 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156137748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef Puala het volgende:
Een 7 voor die keuken? Hoe dan? ;(

Taktisch stemmen ja..
als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegeven :N ze hebben gestemd op eigen smaak, niet op kwaliteit.
pi_156147050
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegeven :N ze hebben gestemd op eigen smaak, niet op kwaliteit.
Die slaapkamer was haar echt op het lijf geschreven. Dat was haar stijl. Dat was wel duidelijk.
Kussentje waar sleep op staat....
  donderdag 17 september 2015 @ 15:52:40 #92
58921 Day
You can fly!
pi_156172101
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:42 schreef MaJo het volgende:

Ik vind Marte en Dirk vrij arrogant ook. Ja die letters zijn lelijk maar laat anderen in hun waarde :X
behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_156173390
Wat een aanfluiting die verbouwingen. Alleen die keuken was enigszins bruikbaar. Die woonkamer zag er niet uit. En het toilet, hal en de slaapkamer waren zo slecht en slordig afgewerkt dat je alles er uit moet slopen en opnieuw moet doen. :{
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_156173945
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef Day het volgende:

[..]

behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!
Ja, duh. Dit is geen programma waar je aan meedoet als je supertevreden bent over je huis.
pi_156173960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:40 schreef Pandaplint het volgende:
Wat een aanfluiting die verbouwingen. Alleen die keuken was enigszins bruikbaar. Die woonkamer zag er niet uit. En het toilet, hal en de slaapkamer waren zo slecht en slordig afgewerkt dat je alles er uit moet slopen en opnieuw moet doen. :{
Loop je een aflevering achter? :?
pi_156174504
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Loop je een aflevering achter? :?
Denk het :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_156208410
ben nu aan het terugkijken, maar die meiden hebben echt niet zelf die keuken er helemaal uitgehaald, muren strak gemaakt en nieuwe keuken er in gezet. zelfs niet met die ingehuurde lui! daar hebben ze echt meer hulp mee gehad, off-camera... matig :N -O-
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_156244646
Net terug gezien. Ben het wel eens met de deelnemers dat die woonkamer meer industrieel (hipster vooral ook, zoals Marte en Dirk) was in plaats van modern landelijk. Bovendien totaal geen rekening gehouden met wie er moeten wonen. Jury-oordeel was erg hoog daar.

Keuken was wel enorm slecht afgewerkt
pi_156265798
Jury slaat helemaal nergens op.
Wel slim om zo tactisch stemmen tegen te werken, maar die jury voelt de deelnemers totaal niet aan.

#TeamBen
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 00:06:19 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156312611
Dat cijfer dat Ben en Kasia aan Marte en Dirk gaven lijkt me inderdaad persoonlijk, dat was toch geen 3?! Zelfs Arno en Rianne kregen vorige week een hoger cijfer terwijl die het echt verprutst hadden :')

Verder was dit denk ik het huis waar alles het beste gelukt was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')