bronquote:House Rules Holland
Het nieuwe tv-seizoen gaat 1 september groots van start bij Net5 met het nieuwe realityprogramma House Rules Holland. In dit programma verbouwen vijf voor elkaar onbekende koppels elkaars huis aan de hand van slechts vijf huisregels. Elk duo overhandigt de sleutel -en hiermee het lot- van hun woning aan de vier andere stellen, die gelijktijdig het huis onder handen nemen. De resultaten worden beoordeeld door de internationaal bekende ontwerper Edward van Vliet en styliste Odette Simons. De koppels krijgen tijdens deze monsterklus bouwkundig advies van ‘huizendokter’ Fred Tokkie en interieurontwerpster Marijke Schipper. De presentatie is in handen van Erik van der Hoff.
In de Nederlandse versie van het oorspronkelijk Australische format House Rules nemen vijf compleet verschillende koppels het tegen elkaar op in een aantal spannende klusrondes waarin ieders huis rigoureus wordt getransformeerd. De enige invloed die de huiseigenaren uitoefenen, is middels het lijstje van vijf ‘huisregels’ dat ze achterlaten. Dit zijn do’s en dont’s, zoals bepaalde kleuren, materialen of stijlen die wel of juist niet terug mogen komen in hun woning.
Het winnende duo gaat er uiteindelijk vandoor met een unieke prijs, namelijk twee jaar hypotheekvrij leven!
Ik vind haar eng....quote:
Daar heeft ze wel het kapsel voor.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind die Kasia enger
Maar een "romantische spreuk" boven het bed???!![]()
Dat kan nooit goed gaan #metjeleenbakkerhuis
Dat is maar een assecoire. Die zet je daarna gewoon op de Facebook verkoop groep uit je stad, en klaar.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik zag het ja.En dat roze! Ik had het op mijn house rules gezet; geen roze!
Lelijk. Maar ik zou gaan huilen bij een zwarte muur, en een zwarte keuken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahah das wel een goede optie.
Wat vinden jullie van de muurschildering?
Poolse naam, volgens mij.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Over de afwerking werd weinig gezegd, mssn houden ze er rekening mee dat niet alles af is na 5 dagen.
Wel leuk om te volgen idd, maar Het Blok was leuker.
Geen idee waar Kasia vandaan komt. Ze wonen in Limburg maar zelf dat is een apart accent voor Limburg. En had ik nu goed gehoord dat ze elkaar nog maar 5 maanden kende??![]()
dat vroeg ik me ook af! Waarschijnlijk ook per ruimte verschillend?quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
Wat is eigenlijk het klus budget?
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
quote:
Twee jaar hypotheekvrij wonen. Dat komt al gauw neer op ¤ 15.000 of zo. Best leuk.quote:Op woensdag 2 september 2015 10:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar wat zou dan de reden zijn om met zo'n programma mee te doen???? Je huis is na 5 dagen nog maar half af en waarschijnlijk kun je veel overnieuw doen omdat het je smaak niet is.
En zeker zoals ueber hierboven al zegt: op het laatst gaat er tactisch gespeeld worden en krijg je nog niet wat je wil. En om het nou voor die hypotheek te doen.....
1500 stond er op het scherm van die laptop maar ik vond het allemaal erg vaag en weinig spannend.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:45 schreef amaranta het volgende:
Wat is eigenlijk het klus budget?
Ik zou wel een quooker willen, en 2 ovens, en een granieten aanrechtblad met granieten wasbak, en... En... En...,
Dat is gefilmd aan de Veemkade.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:50 schreef Karina het volgende:
Hipsters die op het KNSM eiland wonen. Ze zien eruit alsof ze in een reclamespotje spelen.
Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niksquote:Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bij Alwin & Renate krijg ik echt dat Leen Bakker huis gevoel, veel teksten, hartjes en prulletjes.
is hij makelaarquote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vond het werk wat die Alwin en Renate afgeleverd hebben echt helemaal niks, ik kon geen enkel mooi/leuk/smaakvol iets ontdekken. (ik vond de rest ook niet mooi, maar dit was echt niks)
Meneer is makelaar en dan zo'n inloopkast afleveren?![]()
![]()
Allebeiquote:Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
is hij makelaarHij is toch volkszanger ofzo?
Van alle markten thuis dusquote:Op woensdag 2 september 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
is hij makelaarHij is toch volkszanger ofzo?
Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ueberduitser het volgende:
Meneer is makelaar en dan zo'n inloopkast afleveren?![]()
![]()
ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja...quote:Op woensdag 2 september 2015 15:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Vroeg hij niet eerst wat een inloopkast eigenlijk is? Of was dat een andere kerel?
Nee, de levenspartner van Marte was degene die grapte "wat is een inloopkast"quote:Op woensdag 2 september 2015 15:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
ff graven in het geheugen......volgens mij wel ja...![]()
![]()
Het was toch echt de leenbakkerquote:Op woensdag 2 september 2015 14:10 schreef Puala het volgende:
Leen bakker? Ik vind het ook wel action eigenlijk
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:56 schreef ueberduitser het volgende:
Vindt het (o.a. klus)niveau maar matig eerlijk gezegd. Ik denk dat ze gewoon alles naderhand nog een keer kunnen doen.
Dan mogen ze dat promopraatje van de juryleden wel aanpassenquote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef k_man het volgende:
Het is feitelijk ook niet te doen binnen 5 dagen. Ontwerp, sloop, inkopen, opbouwen. Professionals zouden het misschien krap aan redden, of ook niet.
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:49 schreef k_man het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe dat met die keukens kan
Ja, ik kan me ook lastig voorstellen dat ze dat allemaal zelf in die 5 dagen voor elkaar krijgen. Je ziet ze daar ook helemaal niks aan doen. Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
En daarom vond/vind ik het dus enorm tegenvallen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:01 schreef k_man het volgende:
Het wordt het echter wel gebracht alsof ze alles zelf doen.
Nou, dát. Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar op zich een nieuwe keuken op de plaats van een oude keuken is nog wel te doen, qua gas/wateraanvoer vermoed ik, maar op een totaal nieuwe plek?quote:Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Ik denk toch echt dat dat dus van tevoren al uitgezocht en besteld is. Net als alle voorzieningen, die doen de klussers ook niet zelf toch? Elektra/water/gas aan/verleggen bijvoorbeeld.
Ah klinkt tofquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:45 schreef teckna het volgende:
In de AU versie viel na de renovaties het stel met de minste punten af. Daarna kwam er een '24 hour fixup' waar mensen een 'zone' van hun eigen huis konden fixen, waarmee weer een koppel af viel. Toen moesten de overgebleven koppels ieder een tuin van de ander aanpakken waar eveneens een koppel afviel en daarna de live finale waar mensen konden stemmen via sms/tel etc.
Zal ook wel iets soortgelijks hier komen denk ik dan. Redelijk hetzelfde format allemaal.
De Australische versie is zeker tofquote:Op zaterdag 12 september 2015 00:12 schreef Meke het volgende:
[..]
Ah klinkt tof![]()
Weet iemand trouwens of er ergens de Australische versie nog te bekijken is?
Ja ze is een model, ze doet wel meer van dat soort dingetjes. http://www.euromodel.nl/models/367/index.htmlquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:41 schreef amaranta het volgende:
http://www.msmode.nl/?gcl(...)30t1E5VCQaAvUG8P8HAQ
dat is zij toch??
als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegevenquote:Op woensdag 16 september 2015 00:41 schreef Puala het volgende:
Een 7 voor die keuken? Hoe dan?![]()
Taktisch stemmen ja..
Die slaapkamer was haar echt op het lijf geschreven. Dat was haar stijl. Dat was wel duidelijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
als ze echt tactisch stemden zouden ze Ben en Kasia nooit een 9 hebben gegevenze hebben gestemd op eigen smaak, niet op kwaliteit.
behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:42 schreef MaJo het volgende:
Ik vind Marte en Dirk vrij arrogant ook. Ja die letters zijn lelijk maar laat anderen in hun waarde
Ja, duh. Dit is geen programma waar je aan meedoet als je supertevreden bent over je huis.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:52 schreef Day het volgende:
[..]
behoorlijk arrogant, ja! En hoewel Ben en Kasia de plank flink mis hebben geslagen bij de inrichting van hun woonkamer, vond ik de oorspronkelijke inrichting ook vreselijk. Bijeengeraapte oude zooi!
Loop je een aflevering achter?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:40 schreef Pandaplint het volgende:
Wat een aanfluiting die verbouwingen. Alleen die keuken was enigszins bruikbaar. Die woonkamer zag er niet uit. En het toilet, hal en de slaapkamer waren zo slecht en slordig afgewerkt dat je alles er uit moet slopen en opnieuw moet doen.
Denk hetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |