SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Soms wel ja. Als er echt een zieke bui komt dan trek in de stekkers van de meeste apparaten er wel even uit.
In holten incl bijbehorende hoosbuiquote:
twitter:NoodweerBe twitterde op maandag 31-08-2015 om 00:47:16Brongebied en trekrichting #onweders vrij duidelijk. Binnenland van België blijft buiten schot? Stay tuned! http://t.co/7ZfH0OL2vo reageer retweet
Mooi he, hoog zittenquote:Op maandag 31 augustus 2015 00:53 schreef ACT-F het volgende:
Het was weer genieten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow hoe mooiquote:Op maandag 31 augustus 2015 00:53 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geweldige foto's!quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:53 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit tegen de Holterberg aan. op 1 of andere manier ketsen de buien altijd weer even terug.quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:53 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wow, die staat er mooi op dude!quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:36 schreef HansHeino het volgende:
Zwolle zojuist vanaf m'n balkon
Full frame, 14mm, 5 sec.
[ afbeelding ]
Holten heeft een beetje pech, maar ergens mag je wel blij zijn dat je niet de volle lading krijgt nu.quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:55 schreef boertie het volgende:
[..]
Ik zit tegen de Holterberg aan. op 1 of andere manier ketsen de buien altijd weer even terug.
ach het is wel een mooie lichtshow, misschien maandag weer een kansquote:Op maandag 31 augustus 2015 00:55 schreef TommyGun het volgende:
Eindhoven nog niets behalve weerlicht
daar heb ik geen webcams voor nodig vandaagquote:Op maandag 31 augustus 2015 00:58 schreef Rabieluh het volgende:
http://srv03.sittyweb.nl/(...)nZSBlbiA%3D&cid=NTI4
flitsflits
quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:58 schreef Rabieluh het volgende:
http://srv03.sittyweb.nl/(...)nZSBlbiA%3D&cid=NTI4
flitsflits
Ik laat deze link nog ff open staan.quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:49 schreef Oom_Agent het volgende:
voor wanneer je tijd hebt, bliksemactiviteit in relatie tot omgevingseigenschappen:
http://www.knmi.nl/~beekh(...)06_Verslag_Oscar.pdf
Als ik buienradar mag geloven begint het echte feest pas over een half uurtjequote:Op maandag 31 augustus 2015 00:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Holten heeft een beetje pech, maar ergens mag je wel blij zijn dat je niet de volle lading krijgt nu.
Ja ik zit hier ook te wachten. Donder iig welquote:
gordijnen dicht hebben bij zo'n mooie lichtshowquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:12 schreef FANN het volgende:
Ik heb geen flitsen gezien maar de gordijnen zijn dicht, dus kan wel kloppen
ze zijn al open ondertussen, maar ik zie niksquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:15 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
gordijnen dicht hebben bij zo'n mooie lichtshow
Ogen open doen kan wel eens helpenquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:15 schreef FANN het volgende:
[..]
ze zijn al open ondertussen, maar ik zie niks
Jesus jij bent echt engquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:15 schreef FANN het volgende:
[..]
ze zijn al open ondertussen, maar ik zie niks
ik heb mijn ogen open, maar hier is gewoon niksquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:16 schreef FantaRekt het volgende:
[..]
Ogen open doen kan wel eens helpen
Misschien zit je haar ervoor..quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:17 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb mijn ogen open, maar hier is gewoon niksof ik heb het net gemist
quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:18 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Misschien zit je haar ervoor..
oh wacht...
En het regent geeneens popcorn?quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Al 3 uur lang onweer. Ik kom popcorn te kort.
Dat is de volgende ronde. Ik verwacht dat die redelijk over mij heen gaat trekken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:23 schreef Evertjan het volgende:
Hier boven de Veluwe is het ook aardig bezig
Aan 4 kanten zie ik onweer nu.quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:23 schreef Evertjan het volgende:
Hier boven de Veluwe is het ook aardig bezig
Gewoon een golfbal op wielen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:35 schreef Evertjan het volgende:
Ik hoop dat ik geen deuken in mijn auto heb morgen
Heb er al 5 gezienquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:36 schreef FANN het volgende:
Het regent hier (Amsterdam) maar nog steeds geen flits gezien en geen donder
Wakker worden er komt een bui richting Breda vanuit Roosendaalquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:09 schreef roislecxe het volgende:
Bekijk het maar met je onweersbuien.
Nu echt naar bed. Letterlijk 4 uur lang non-stop geflits gezien, en aan buienradar te zien neemt dan langzaam af. Of het gaat door, maar hier blijven we toch buiten schot wat betreft het geluid van een donder of wat regen of wind. Dik 25 graden binnen, dik 20 buiten.
Geen afkoeling helaas, niet onverwacht, wel jammer.
Toch wel dus, schild kapotquote:Op maandag 31 augustus 2015 01:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wakker worden er komt een bui richting Breda vanuit Roosendaal
Blijf maar slapen, gaat denk ik toch net langs Breda
quote:Op maandag 31 augustus 2015 02:23 schreef Koelkastje het volgende:
Een van de vele plaatjes van vanavond!
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op maandag 31 augustus 2015 02:23 schreef Koelkastje het volgende:
Een van de vele plaatjes van vanavond!
[ afbeelding ]
Sinds 0.00 vannacht bijna 26.000, in 2,5 uur tijd dusquote:Op maandag 31 augustus 2015 02:32 schreef Roberta_J het volgende:
Net een half uur achter het raam gezeten. Echt mega veel flitsen en enkele keiharde donders!
Ben benieuwd hoe veel flitsen er totaal zijn geweest vanavond. Zal wel in de tienduizenden lopen
waarom? lekker toch? Tenzij je er dan doorheen moet fietsen natuurlijk. Maar lekker binnen zitten met een bak regen is toch juist leuk? Gezelligquote:Op maandag 31 augustus 2015 02:36 schreef LTVDK het volgende:
Ik haat regen uit het diepst van mijn ziel
Omdat dit ... NWS / [SC] Het is weer maandagquote:Op maandag 31 augustus 2015 02:37 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
waarom? lekker toch? Tenzij je er dan doorheen moet fietsen natuurlijk. Maar lekker binnen zitten met een bak regen is toch juist leuk? Gezellig
wow... is dat een nieuw record of?quote:Op maandag 31 augustus 2015 02:36 schreef Houtenbeen het volgende:
Sinds 0.00 vannacht bijna 26.000, in 2,5 uur tijd dus
hmmmm ja dan word je er wel effe wat mindr vrolijk vanquote:Op maandag 31 augustus 2015 02:38 schreef LTVDK het volgende:
Omdat dit ... NWS / [SC] Het is weer maandag
Een verdwaalde die rivier is overgestoken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 02:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het gaat er hier hard aan toe.. Regen, wind, onweer, alles. Ik sliep net.
Jullie portie komt nog als ik de buienlijn goed inschat.quote:
Het is maar onweerquote:Op maandag 31 augustus 2015 03:43 schreef minthy het volgende:
Goddomme, wat een kloteknallen. Echt niet tof.
Het zat er aan te komen. Ik dacht eigenlijk eerder mjah. Het lijkt nu over te zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2015 03:57 schreef minthy het volgende:
Hai jongs![]()
Je kan er vergif op innemen hè?![]()
Het leek hier ook over te zijn, maar het rommelt toch weer aardig doorquote:Op maandag 31 augustus 2015 03:59 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het zat er aan te komen. Ik dacht eigenlijk eerder mjah. Het lijkt nu over te zijn.
Ja dat is rot, vooral als je onweer niet leuk vind.quote:Op maandag 31 augustus 2015 04:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Het leek hier ook over te zijn, maar het rommelt toch weer aardig door![]()
Afgelopen winter noodgedwongen verhuisd van een goed geïsoleerde woning naar een zeer matig geïsoleerde zolder. Toch een best nadeel onder deze omstandigheden
Klopt!quote:Op maandag 31 augustus 2015 04:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja dat is rot, vooral als je onweer niet leuk vind.
Ik schrok me rot toen het begon. Het leek wel alsof er oorlog uitbrakquote:Op maandag 31 augustus 2015 04:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omg, net echt gigantische bui over Gouda. De goten hielden het niet en via vensterbank kwam er water de kamer in. Onweer ging nog, maar die hagel. Morgen ff de auto bekijken...
Staan alle tuinstoelen er nog?quote:Op maandag 31 augustus 2015 04:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik schrok me rot toen het begon. Het leek wel alsof er oorlog uitbrakof op zn minst dat de boom in de tuin hiernaast doormidden brak
4 badhanddoeken nodig gehad om het water op te vegen dat naar binnen gekomen was.. We konden het huis aan de overkant niet meer zien. Ik heb nog nooit zo'n bui meegemaakt geloof ik.quote:Op maandag 31 augustus 2015 04:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik schrok me rot toen het begon. Het leek wel alsof er oorlog uitbrakof op zn minst dat de boom in de tuin hiernaast doormidden brak
Dat ging even tering hard los ja.quote:Op maandag 31 augustus 2015 06:42 schreef thesiren.nl het volgende:
Holy crap ik zie echt niks groots op buienradar maar hier in Noordwijk gaat het echt los nu.
Meer dan wat regen en flitsjes in de verte heb ik niet gezienquote:Op maandag 31 augustus 2015 03:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Jullie portie komt nog als ik de buienlijn goed inschat.
Deventer lijkt nu rustig te worden.
Welterusten.
Wat een show vannacht hequote:Op maandag 31 augustus 2015 01:13 schreef Koelkastje het volgende:
Net optijd gevlucht, wat een regen in een keer!
Toen was ik al naar bedquote:Op maandag 31 augustus 2015 02:05 schreef FantaRekt het volgende:
[..]
Als je het nou nog niet ziet dan weet ik het ook niet meer.
Ik heb er ook niks van gemerkt hoor, maar het begint nu wel te donderen op de achtergrondquote:Op maandag 31 augustus 2015 07:16 schreef Resistor het volgende:
Toen ik het vannacht hoorde onweren dacht ik 'Ik blijf lekker in bed'
Heb ik blijkbaar het mooiste onweer (hier) van het jaar gemist![]()
Maar wel heerlijk geslapen. Paar (stuk of 3) flinke donders gehoord, en verder helemaal niets. Ik heb zelfs mijn ogen te kort open gehad om een flits te zien.
Hier ook!quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:18 schreef Ajaxfan het volgende:
Erg wazig luchtje en een paar minuten daarna pikkedonker - stortbui en onweer:
Ik vind het wel volkomen kut. Ik heb deze hele zomer nog geen onweer meegemaakt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 06:55 schreef Klonk het volgende:
Ik hou wel van een buitje, onweerklapje erbij prima maar ik geloof dat ik het niet zo heel erg vind dat dit aan Limburg voorbij gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua regen effe niet. Maar qua dinder hiet wel. Flinke regenbui zat er tussen maar vergeleken met andere delen viel het nog mee.quote:Op maandag 31 augustus 2015 01:14 schreef Koelkastje het volgende:
Oh hey Frutsel, dat ging er dus zeker niet langs.
Gister en vannacht was een MD toch. Ik heb geen level indicatie gezien.quote:Op maandag 31 augustus 2015 08:49 schreef marcel-o het volgende:
Wut
Lvl 2?
Terwijl lvl1 de buien van vannacht waren?
Bij ons is het twee keer heel dichtbij ingeslagen. Het flitste als een malle en ook behoorlijk veel harde donders gehoordquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Qua regen effe niet. Maar qua dinder hiet wel. Flinke regenbui zat er tussen maar vergeleken met andere delen viel het nog mee.
Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen?
dat beloofd watquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:49 schreef marcel-o het volgende:
Wut
Lvl 2?
Terwijl lvl1 de buien van vannacht waren?
Jawel, vrijdag kwamen ze al met een 'extended forecast' level 1 voor zondag.quote:Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef Rabieluh het volgende:
Seth q
[..]
Gister en vannacht was een MD toch. Ik heb geen level indicatie gezien.
is die verwachting niet gewoon Harmonie? Komt vaak goed overeen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:03 schreef marcel-o het volgende:
Buienradar (ja ik weet, natte vinger) geeft in t vooruit vanaf 4 a 5 u vanmiddag weer spektakel
En btw..
Fijn die directe radar linkjes van vannacht.
Heb je nu helemaal niks meer aan![]()
Leuk die kermisattracties ja.. hier weer niet raak afgelopen nachtquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:41 schreef _UserName_ het volgende:
Gister rond 23.00 een geflits van heb ik jou daar. Eerst dacht ik aan vuurwerk, zo snel dat het ging (Volksfeest afsluiting?) maar het bleek weerlicht te zijn. Eerder op de dag ook flink wat gehad. De Booster (kermisattractie in het dorp) heeft het onweer overleefd, is hoger dan de kerktoren.
De klamheid viel gister redelijk mee nog, vandaag zal het erger zijn, vermoed ik zo.
Ik werd rond half 2 wakker door 2 klappen dichtbij, maar heb van het vuurwerk later vannacht niets meegekregen. Jij wel dus?quote:
Ik stond op de Kuiperberg in Ootmarsum, heb echt 2 uur op veilige afstand kunnen fotograferen en genietenquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij ons is het twee keer heel dichtbij ingeslagen. Het flitste als een malle en ook behoorlijk veel harde donders gehoord
Op de Kuiperberg wil je niet staan dan inderdaadquote:Op maandag 31 augustus 2015 10:18 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik stond op de Kuiperberg in Ootmarsum, heb echt 2 uur op veilige afstand kunnen fotograferen en genieten!
Maar op een gegeven moment (1 uur) was ik praktisch ingesloten en rolde de onweer over waar ik stond, toen ben ik maar gevlucht!
Uit angst voor hagel heb ik even gescholen onder het tankstation in Rossum en ik stond er nog geen 10 seconden en toen sloeg het vrij dichtbij in!
Al met al een geslaagde avond, foto's volgen nog!
Ja was tofquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:47 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik werd rond half 2 wakker door 2 klappen dichtbij, maar heb van het vuurwerk later vannacht niets meegekregen. Jij wel dus?
die lijkt niet over nl te komen. Denk dat de buien weer plotseling gaan ontstaanquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:10 schreef marcel-o het volgende:
Gebied in Fr is flink aan t groeien
[ afbeelding ]
Vreemd...quote:Op maandag 31 augustus 2015 08:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij ons is het twee keer heel dichtbij ingeslagen. Het flitste als een malle en ook behoorlijk veel harde donders gehoord
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op maandag 31-08-2015 om 11:56:28De buien van de de afgelopen avond/nacht brachten ruim 88.000 bliksems teweeg, meer dan 27.000 inslagen. http://t.co/BePSznUCmZ reageer retweet
Mooi filmpjequote:Op maandag 31 augustus 2015 10:27 schreef Koelkastje het volgende:
Had de camera vannacht ook nog even op filmen gezet.
88.000quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:59 schreef Burner82 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MeteoGroupWeer twitterde op maandag 31-08-2015 om 11:56:28De buien van de de afgelopen avond/nacht brachten ruim 88.000 bliksems teweeg, meer dan 27.000 inslagen. http://t.co/BePSznUCmZ reageer retweet
27.7 binnenquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:01 schreef Klonk het volgende:
het is maar 26 graden ofzo hier, maar wat is het onaangenaam zeg
Netjes om Forcefield-North heenquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:59 schreef Burner82 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MeteoGroupWeer twitterde op maandag 31-08-2015 om 11:56:28De buien van de de afgelopen avond/nacht brachten ruim 88.000 bliksems teweeg, meer dan 27.000 inslagen. http://t.co/BePSznUCmZ reageer retweet
Weet je wat erger is dan een forcefield? Als het niet eens in de buurt komtquote:
hoe kan het zo warm zijn bij je binnen dan? Hoe woon jij?quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:02 schreef roislecxe het volgende:
[..]
27.7 binnen
Tijd om te gaan werken zo. Daar moet het beter te doen zijn.
Hoop het ookquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:05 schreef TommyGun het volgende:
Hopelijk vandaag wel iets voor Eindhoven...
6 hoog, volle bak ramen op het zuiden, heel de dag zon naar binnen. Uiteraard al 2 dagen niks dicht gehouden ertegenquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
hoe kan het zo warm zijn bij je binnen dan? Hoe woon jij?#noob
Nee, ik kon er van proeven, getuige mijn enthousiasme gisteren. Des te groter is de teleurstelling dan...quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:04 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Weet je wat erger is dan een forcefield? Als het niet eens in de buurt komt
Hoe was t daar eigenlijk dan?quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik kon er van proeven, getuige mijn enthousiasme gisteren. Des te groter is de teleurstelling dan...
Gelukkig is dat front sterk verzwakt, waardoor er een nieuwe kans nu ligt te loeren boven de Noordzee.
Paar keer tientallen flitsen achter elkaar, wat gedonder. Het kwam steeds dichterbij, totdat ik het op eens zag verdwijnen richting het oosten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:10 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hoe was t daar eigenlijk dan?
Hier heeft het bij elkaar 7.5 uur geflitst. Van 9 tot half 5 's nachts. Gen donders, geen druppel regen. Wel een onophoudelijke lichtshow.
Tegenvallertje #267 dusquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Paar keer tientallen flitsen achter elkaar, wat gedonder. Het kwam steeds dichterbij, totdat ik het op eens zag verdwijnen richting het oosten.
Ik zat voornamelijk mezelf op te jutten.. maar het onweer van gisteren heeft het wel goed gemaakt. Uitzonderlijk, zo maak je het niet vaak mee.. gigantische knallen, flitsen en dat om te haverklap. Water dat uit het riool spuit, hagelstenen ter grootte van golfballen..quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:27 schreef marcel-o het volgende:
vooral als je elkaar zo zit op te jutten hier op t forum![]()
is die mus nog doder dan dood als t niet langs jou komt![]()
Damnnmnnn, wow :$ 1/3 van de flitsen is ingeslagen? Wat is dat voor iets bizars?quote:De buien van de de afgelopen avond/nacht brachten ruim 88.000 bliksems teweeg, meer dan 27.000 inslagen. http://t.co/BePSznUCmZ
was inderdaad heel tofquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zat voornamelijk mezelf op te jutten.. maar het onweer van gisteren heeft het wel goed gemaakt. Uitzonderlijk, zo maak je het niet vaak mee.. gigantische knallen, flitsen en dat om te haverklap. Water dat uit het riool spuit, hagelstenen ter grootte van golfballen..
Ik weet nog dat ik op buienradar keek en dacht van joh, dit word niks.. dit gaat een schampschot worden. Ik liep toen naar huis en zag het flink flitsen in het westen. Tot het ineens ontplofte en helemaal uitwoekerde. Ik heb echt uren onweer gehad, ´s nachts weer eventjes.quote:
De gekloonde of de "normale"?quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier zijn trouwens rivierkreeftjes op straat gespot door de overvloedige regen
Dat is nogal een uitspraak. Ben benieuwd of het aan het einde van de dag inderdaad een oranje/rood waard was.twitter:NoodweerBe twitterde op maandag 31-08-2015 om 10:45:18Uit goede bron vernemen wij dat het KNMI in Nederland zinspeelt op een code oranje/rood met betrekking tot het #onweer. Afwachten. reageer retweet
Als het middenin de avondspits valt, is er opzich nog wel wat voor te zeggen...quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:19 schreef Sj0rSz het volgende:
Dat is nogal een uitspraak. Ben benieuwd of het aan het einde van de dag inderdaad een oranje/rood waard was.twitter:NoodweerBe twitterde op maandag 31-08-2015 om 10:45:18Uit goede bron vernemen wij dat het KNMI in Nederland zinspeelt op een code oranje/rood met betrekking tot het #onweer. Afwachten. reageer retweet
Het is echt heel vies buiten inderdaad. Ik had een sollicitatiegesprek vanochtend en ging echt dood in m'n nette outfit.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:09 schreef MaLo het volgende:
Ik vind het vandaag veel en veel drukkender dan gisteren.
30-35% CG is vrij normaal volgens mij.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:55 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Damnnmnnn, wow :$ 1/3 van de flitsen is ingeslagen? Wat is dat voor iets bizars?
en 88.000 flisten, de fuck..... nieuw record?
Ja, daarom. Gezien het aantal volgers ook nog wel een redelijk betrouwbare club.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Als het middenin de avondspits valt, is er opzich nog wel wat voor te zeggen...
Waarom zijn die icoontjes steeds afgewisseld? Soms eerst de bliksem en dan de regen, en dan weer andersom?quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:26 schreef Angry_Bird het volgende:
Nu ook code geel voor lokaal veel neerslag.
[ afbeelding ]
Hier in Zeeland onweerde het van een uur of negen tot half elf en toen leek het wel gebeurd en ben ik naar bed gegaan. Had amper m'n tanden gepoetst of het ging al weer helemaal losquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik op buienradar keek en dacht van joh, dit word niks.. dit gaat een schampschot worden. Ik liep toen naar huis en zag het flink flitsen in het westen. Tot het ineens ontplofte en helemaal uitwoekerde. Ik heb echt uren onweer gehad, ´s nachts weer eventjes.
Dat had ik gisteren ook van het zuid oosten zal er wel langsaf trekken. Ik had deels gelijk maar toch nog aardig wateroverlast met 50mm regen in een tijd van een klein uurtje.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik op buienradar keek en dacht van joh, dit word niks.. dit gaat een schampschot worden. Ik liep toen naar huis en zag het flink flitsen in het westen. Tot het ineens ontplofte en helemaal uitwoekerde. Ik heb echt uren onweer gehad, ´s nachts weer eventjes.
Toch fijn, alleen wel weer balen van de schades die mensen opgelopen hebben. Hier zijn trouwens rivierkreeftjes op straat gespot door de overvloedige regen
kijk nog eens goed !quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
die lijkt niet over nl te komen. Denk dat de buien weer plotseling gaan ontstaan
Nu wel jahquote:
Geen idee. Het ligt in elk geval niet aan het tijdstip. Misschien volgorde van belangrijkheid? Of het is gewoon willekeurig.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:26 schreef Angry_Bird het volgende:
Nu ook code geel voor lokaal veel neerslag.
[ afbeelding ]
Ooohhh dat zal! Ik ga al bijna dood in mijn zomeroutfitquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is echt heel vies buiten inderdaad. Ik had een sollicitatiegesprek vanochtend en ging echt dood in m'n nette outfit.
ach gossie, wat sneu idd...quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:33 schreef Angry_Bird het volgende:
Trouwens, zo ziet een molen er uit nadat die door brand als gevolg van een blikseminslag is verwoest. Echt zonde, vaak langs die molen gekomen.
Ja, denk het wel! Heb wel hoop dat ik door mag naar ronde 2. Dan liever met iets minder zweetweerquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ooohhh dat zal! Ik ga al bijna dood in mijn zomeroutfit![]()
Ging je gesprek wel goed?
Vanmorgen was er wat bewolking maar deze begint op te lossen. Wel is het erg warm met hele hoge luchtvochtigheid.quote:
Mooi blauw, stralende zon, 29 gradenquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:43 schreef Nattekat het volgende:
Wel lullig dat de zon hier niet schijnt
NOSquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:49 schreef Burner82 het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)-en-zware-regen.html
Volgens de NOS krijgt Limburg ALWEER!!!! niks
Afgehaakt bij 'Randstad'. HEt is hier over het algemeen bekend dat de randstad een schild om het Groene Hart vormt, het schild dat hier ook wel bekend staat als Forcefield-North.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:49 schreef Burner82 het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)-en-zware-regen.html
Volgens de NOS krijgt Limburg ALWEER!!!! niks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Zal vanmiddag/vanavond nog wel heel wat meer aangevuld worden als ik het KNMI moet geloven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:55 schreef Dven het volgende:
Neerslagtekort loopt alleszins rap terug![]()
[ afbeelding ]
Dat ding moet gewoon braaf splitsen, krijg jij een helft en ik een helft, en daarna delen we bier uit.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Rondje van mij als dit uitkomt
Lijkt wel zoutaanslag.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Ons buitenbankje na vannacht. De witte plekken/butsen zaten er gisteren nog niet in...
dat paarsquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Rondje van mij als dit uitkomt
Serieus, als die voorspelling zo blijft staan ga ik voor het eerst in mijn leven voorzorgsmaatregelen nemenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:02 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat ding moet gewoon braaf splitsen, krijg jij een helft en ik een helft, en daarna delen we bier uit.
Stekkers eruit en ramen dicht tegen rondspringend glas?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Serieus, als die voorspelling zo blijft staan ga ik voor het eerst in mijn leven voorzorgsmaatregelen nemen
Maar dat is het niet! Echt schade door de hagel.quote:
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 31-08-2015 om 13:45:59@Kiestra als je de koers doorzet, zou ik voorlopig denken dat vooral oostelijke 1/2 Brabant en Limburg dit keer het zwaarte onweer krijgen reageer retweet
Dekens op de auto, afdakje in de tuin met ligstoel eronderquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Stekkers eruit en ramen dicht tegen rondspringend glas?
Geloof je dat? Dat hele ding komt uit het westen, dat onweer komt pas ver in de nachtquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:06 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 31-08-2015 om 13:45:59@Kiestra als je de koers doorzet, zou ik voorlopig denken dat vooral oostelijke 1/2 Brabant en Limburg dit keer het zwaarte onweer krijgen reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lijkt toch echt over het westen te gaan...quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:06 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens BR de 1e "echte" bui rond 22/23.00 over Limburg... Als dat ding niet richting randstad of Duitsland trekt zoals normaal.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geloof je dat? Dat hele ding komt uit het westen, dat onweer komt pas ver in de nacht
Is je wederhelft toevallig bijna ongesteld, hou der dan maar rekening meequote:Op maandag 31 augustus 2015 14:09 schreef Rabieluh het volgende:
Benieuwd of er weer van die buien exploderen uit 't niets.
Leuk dat ze ook al zo'n hookecho voorspellen naast Luxemburg.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:12 schreef Burner82 het volgende:
[ afbeelding ]
Alvast RIP aan de nabestaande....
Ik zie het niet?? wat moet hier moordden ?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:12 schreef Burner82 het volgende:
[ afbeelding ]
Alvast RIP aan de nabestaande....
quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geloof je dat? Dat hele ding komt uit het westen, dat onweer komt pas ver in de nacht
Die zwarte pitten gaan steeds oostelijkerquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Lijkt toch echt over het westen te gaan...
twitter:vid twitterde op maandag 31-08-2015 om 14:21:28Buien bij Lille (F) sturen verkeer daar in de war. Liggen op ramkoers voor het zuidoosten (Brabant en Gelderland). http://t.co/hPTKPrjZAO reageer retweet
Hoop het ook, na gisteren de smaak weer te pakkenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:21 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop dat Twente ook weer wat krijgt
Maar als dat zo is, zal het wel weer heel laat zijn, als ik al in mijn bedje lig
Je was een leuke user!quote:
Keihard recht op Twente afquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:vid twitterde op maandag 31-08-2015 om 14:21:28Buien bij Lille (F) sturen verkeer daar in de war. Liggen op ramkoers voor het zuidoosten (Brabant en Gelderland). http://t.co/hPTKPrjZAO reageer retweet
amerikaanse taferelen dalijkquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:20 schreef Nattekat het volgende:
Leuke voeding, de straalstroom staat vanavond VOL op Nederland, wat de buien flink voedt met energie op grote hoogte
[ afbeelding ]
http://earth.nullschool.n(...)c=-355.89,52.41,3000
Grr nee, niet weer hier net onderlangs.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:vid twitterde op maandag 31-08-2015 om 14:21:28Buien bij Lille (F) sturen verkeer daar in de war. Liggen op ramkoers voor het zuidoosten (Brabant en Gelderland). http://t.co/hPTKPrjZAO reageer retweet
Allemaal de schuilkelders in!!twitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 31-08-2015 om 14:19:27Nieuwe (zware) onweersbuien steken de Frans/Belgische grens over en naderen NL! #onweer #windstoten #hagel http://t.co/psTaNzxYsu reageer retweet
En dan net zo als deze auto's eindigen in Nijmegen afgelopen nachtquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:31 schreef Burner82 het volgende:
Allemaal de schuilkelders in!!twitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 31-08-2015 om 14:19:27Nieuwe (zware) onweersbuien steken de Frans/Belgische grens over en naderen NL! #onweer #windstoten #hagel http://t.co/psTaNzxYsu reageer retweet
Kelders en veel water is inderdaad niet echt de beste combinatie...quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En dan net zo als deze auto's eindigen in Nijmegen afgelopen nacht
[ afbeelding ]
Dijkdoorbraak veroorzaakte dat het rioolwater de parkeergarage in kon lopen. Ben er wel eens langsgereden maar zo heel erg oud is dat complex niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
kenonnne...quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja,quote:
http://nos.nl/artikel/205(...)garage-nijmegen.htmlquote:Honderd auto's onder water in parkeergarage Nijmegen
In Nijmegen is vannacht een parkeergarage van een appartementencomplex onder water gelopen, nadat een dam van een overstortvijver was doorgebroken. Het water is afkomstig uit het riool.
In de garage aan de Irene Vorrinkstraat staan 100 tot 120 auto's, zegt de politie. Het rioolwater staat 1 tot 1,5 meter hoog. De brandweer gaat het water uit de garage pompen. Dat gaat enkele uren duren. Ook is er zand gestort om de dam te dichten.
De politie ziet geen reden om bewoners te evacueren. Bewoners van de flat reageren geschrokken: "Ik heb twee auto's in de garage staan, dit doet pijn", vertelt een bewoner. Hij werd vanmorgen gewaarschuwd door zijn buurman en zag dat het water tot aan de spiegels van zijn auto stond.
Een man heeft drie kwartier vastgezeten in de lift. "Hij wilde gaan kijken bij de garage. De lift stopte en water begon naar binnen te sijpelen." De man is door de brandweer uit de lift bevrijd.
De liften van de twee woontorens zijn buiten gebruik, meldt de politie. De trappenhuizen naar de parkeergarage zijn afgesloten.
Nah, de stormen vermoorden zichzelf omdat de inflow dwars door de regenbuien moet komen, die regen koelt de inkomende lucht af.quote:
Zijn dat vogels?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nah, de stormen vermoorden zichzelf omdat de inflow dwars door de regenbuien moet komen, die regen koelt de inkomende lucht af.
[ afbeelding ]
Anders kun je wel een triatlon houden met de pas geopende tunnel als zwembaanquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:39 schreef Daywalk3r het volgende:
Die buien mogen wel om Nijverdal heen gaan. Al vrees ik het ergste.
Het is ook goed benauwd aan het worden sinds een uurtje.
Random plaatje van hoe een supercell werkt, maar die is meestal in 3d omdat de inkomende lucht je beeldscherm in gaatquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:40 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zijn dat vogels?Goede paintskills verder wel
Ja dat is dan een mooi 500meter badquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Anders kun je wel een triatlon houden met de pas geopende tunnel als zwembaan
Het heet niet voor niets een combitunnelquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:43 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja dat is dan een mooi 500meter badMaar bliksem en in het water liggen is geen goeie combi..
Nou, dan stap je vanavond op de fiets, nabij nijverdal ren je naar de tunnel en zwem je een paar baantjesquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het heet niet voor niets een combitunnel
Kom maar doortwitter:MeteoGroupWeer twitterde op maandag 31-08-2015 om 14:46:32In Noord-Frankrijk zijn alweer hagel en wateroverlast gemeld. Intussen tropisch in Limburg. Voldoende brandstof dus voor de naderende buien. reageer retweet
Zet je de pompen even uit?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:46 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nou, dan stap je vanavond op de fiets, nabij nijverdal ren je naar de tunnel en zwem je een paar baantjesIk maak een spandoek en kom je aanmoedigen vanuit de auto.
Ja idd. Hopelijk zonder van die golfballenhagel. Ben niet all-risk verzekerd.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zet je de pompen even uit?De bui die boven België hangt komt wel redelijk onze kant op anders.
Als je die onderste pijl wegdenkt wel ja.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Dezelfde weg als gisteravond dus...
Nee iets zuidelijker, dus goed voor hier(of niet als er weer van die grote hagelstenen bijzitten)quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Dezelfde weg als gisteravond dus...
quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:53 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Als je die onderste pijl wegdenkt wel ja.
Ik bedoelde bovenste pijl inderdaad. Jammer dat het niet wat noordelijker gaat. In omgeving Amersfoort viel het afgelopen nacht ook al redelijk mee. Wel een aantal behoorlijke klappen, maar dat was alsnog niet hier boven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee iets zuidelijker, dus goed voor hier(of niet als er weer van die grote hagelstenen bijzitten)
Wat voor trainen ga je doen?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:59 schreef Burner82 het volgende:
27.1 en stijgende binnen... Denk dat ik aan een infuus kan na het trainen :p
Ik heb besloten niet te bewegen vandaag.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:59 schreef Burner82 het volgende:
27.1 en stijgende binnen... Denk dat ik aan een infuus kan na het trainen :p
3kwartier interval op de Tacx, daarna krachttraining. Hardlopen doe ik niet met dit weerquote:
Als je goeie airco hebt kun je nog aardig sporten, buiten is het niet te doenquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:02 schreef Burner82 het volgende:
[..]
3kwartier interval op de Tacx, daarna krachttraining. Hardlopen doe ik niet met dit weer
En dat ding ertussen activeert nietquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:03 schreef Ener-G het volgende:
Niet te geloven.. de cel op de noordzee blijft op zee, en dat ding met die zwarte pitten buigt af naar het oosten, het schild is weer actief geloof ik
Met airco was het hier geen 27 graden binnenquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:03 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als je goeie airco hebt kun je nog aardig sporten, buiten is het niet te doen
twitter:Weerplaza twitterde op maandag 31-08-2015 om 15:03:28Zuid van Gent zware bui,de gevaarlijkste op dit moment. Onweer, forse regen, hagel, wind. Zie: http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/WA5VLLCDuc reageer retweet
Dat ziet er toch al iets beter uit. Die middelste pijl mag hij wel aanhouden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op maandag 31-08-2015 om 15:03:28Zuid van Gent zware bui,de gevaarlijkste op dit moment. Onweer, forse regen, hagel, wind. Zie: http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/WA5VLLCDuc reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |