SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 16:54:08 ]
mobiel zeker?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:29 schreef pfaf het volgende:
Vroeger kon ik nog op's maken, maar blijkbaar lukt me dat niet meer.
Het sputtert hééél lichtquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier gewoon droog maar wel zwaar bewolkt hele dag.
Toen ik vanmiddag buiten was niet, kan nu anders zijn uiteraardquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Het sputtert hééél licht. Je kunt haast tussen de druppels door lopen.
Yep, mijn vriend was net op de fiets Chinees halen tijdens die buiquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:45 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag was her heerlijk! Half bewolkt, vriendelijk zonnetje, 25 graden... tot ik de was buiten had opgehangen.![]()
Op de radar stelde het niks voor dus ik dacht het is zo wel weer droog.
Nou, nee dus. Het bleek zo'n bui zoals ze in de tropen gewend zijn. Rivieren in de tuin en het terras 3cm onder water
En voor zover ik het van hieruit kan zien hangt er nu net zo'n soort bui boven MaLo en Koelkastje![]()
Lekker, natte chineesquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Yep, mijn vriend was net op de fiets Chinees halen tijdens die bui
Jij hebt een lang hoogtepunt van komen danquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:14 schreef Nattekat het volgende:
Heerlijk weer om in een bos door te brengen, hoogtepunt kan bijna komen en gaat ruim een uur duren.
*deelt klap uitquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Jij hebt een lang hoogtepunt van komen dan
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Yep, mijn vriend was net op de fiets Chinees halen tijdens die bui
Het Twentse schild op volle sterktequote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:32 schreef Frutsel het volgende:
Die bui bij winterswijk gaat rechtsaf. De rest omhoog
Lekker toch.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het Twentse schild op volle sterkte
Wij waren in Apeldoorn vandaag, daar heeft het wel even flink geplensd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Lekker toch.
Had niet verwacht dat het zo'n fijne dag zou worden en geen druppel regen zou krijgen.
Dan is het krachtveld Enschede en trekken ten noorden van ons de wolken weer samen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:24 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij waren in Apeldoorn vandaag, daar heeft het wel even flink geplensd.
Hier regent het nu trouwens ook weer, maar zacht.
Toch niet bij Julianatoren hequote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:24 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij waren in Apeldoorn vandaag, daar heeft het wel even flink geplensd.
Hier regent het nu trouwens ook weer, maar zacht.
Nee Apenheulquote:
Bayernquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:43 schreef Fred0w het volgende:
Vanmiddag teruggekomen van twee weken Bayern, elke dag wel de dertig aangetikt.
Gisteravond zware onweersbuien gehad met hagel en windstoten.
Goh, en nog wel van de goeie soort ook, lekker lang aanhoudend kan goed in de bodem trekken, goed voor het land en de tuin.quote:
En anders vandaag wel.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Gisteren is dat neerslagtekort wel goedgekomen...
Helaas net als vorig jaar weer in mijn vakantie.quote:
Wind komt uit het noorden, dan krijg je dat!quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Helaas net als vorig jaar weer in mijn vakantie.![]()
Nu is het hier (Zuidlaren) volgens mijn thermometer buiten maar liefst 15 graden.
Voor de natuur is het goed, maar het klopt wel wat ik zei. Onweer? Nee hoor. Regen? Kom maar door, liefste dagen lang. In het weekend. Als ik vrij ben.quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
Goh, en nog wel van de goeie soort ook, lekker lang aanhoudend kan goed in de bodem trekken, goed voor het land en de tuin.
Het plenst ook maar door he. Met recht een druilerige zondag.quote:
Het is maar 1 bui he. Duurt alleen 24 uur of zoquote:Op zondag 16 augustus 2015 16:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het plenst ook maar door he. Met recht een druilerige zondag.
Ja dat dusquote:Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Het is maar 1 bui he. Duurt alleen 24 uur of zo
Binnen dingen doen zonder dat je in zweten uitbreekt weerquote:Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Het is maar 1 bui he. Duurt alleen 24 uur of zo
Dat niet hoor. nog altijd 24 graden binnen. Trainen was vooral zwetenquote:Op zondag 16 augustus 2015 17:35 schreef Klonk het volgende:
[..]
Binnen dingen doen zonder dat je in zweten uitbreekt weer
Hele dag nog geen regen gezienquote:Op zondag 16 augustus 2015 16:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het plenst ook maar door he. Met recht een druilerige zondag.
Perfect weertje om de hitte binnenshuis te verjagen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:47 schreef VacaLoca het volgende:
Heb alle ramen en deuren lekker open, even afkoelen. Maar moet er wel spoedig weer zon komen komende week.
Mijn ouders op de camping in Twente zijn inmiddels weggespoeld inderdaad.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:14 schreef Againzender het volgende:
Slepend front dit.Als je er onder zit word je nat. Erg nat...
in het oosten komt het met bakken omlaag als ik de radar zo ziequote:Op zondag 16 augustus 2015 21:15 schreef byah het volgende:
[..]
Mijn ouders op de camping in Twente zijn inmiddels weggespoeld inderdaad.
Niets te klagen hier inderdaad.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Hele dag zon, prettig in het zuidwesten.
Ja, echt dramaquote:Op maandag 17 augustus 2015 08:40 schreef Stefanovich het volgende:
Regent hier in Twente al bijna 36 uur onafgebroken volgens mij......
Vanaf het moment dat FC Twente met 1-0 achterstond afgelopen zaterdag tegen ADOquote:Op maandag 17 augustus 2015 09:10 schreef Lonaa het volgende:
Mwah, valt wel mee. Ik geloof pas de afgelopen 36 uur.
Daar regent het ook.quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:57 schreef Nattekat het volgende:
Ben die regen spuugzat, op naar Leiden!
En nog steeds. Wat een geluk.quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:57 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat FC Twente met 1-0 achterstond afgelopen zaterdag tegen ADO!
Moet je wel eerst even een ark gaan bouwen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:59 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
(Even geüpload voor het nageslacht)
LEUGENSquote:Op maandag 17 augustus 2015 12:52 schreef Lonaa het volgende:
HOLYSHITBALLS HET IS DROOG IN ENSCHEDE.
Zelfs geen motregen meer? In 0541 motregent het gestaag doorquote:Op maandag 17 augustus 2015 12:52 schreef Lonaa het volgende:
HOLYSHITBALLS HET IS DROOG IN ENSCHEDE.
quote:
Oke, I take it back. Het regent.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zelfs geen motregen meer? In 0541 motregent het gestaag door
Wat een mooie bliksems zegquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef JDude het volgende:
Mooie dashcam-compilatie van het onweer van vorige week.
vastquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:51 schreef MaLo het volgende:
Het motregent nog steeds. Gaan we de 48 uur onafgebroken regen halen?
Verkoelend? Het is gewoon koud, heb mijn jas aan moeten trekken vandaagquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker verkoelend wel. Alleen beetje teveel van het goede al die regen vandaag.
Overdrijven is ook een vak...quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Verkoelend? Het is gewoon koud, heb mijn jas aan moeten trekken vandaag
Die regendruppeltjes he, die hebben geen tropische temperaturenquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak...
Wordt je wel lekker nat van ja.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
Die regendruppeltjes he, die hebben geen tropische temperaturen
Alhoewel de zon best lekker is ben ik ook meer van de herfst en winter. Vroeger was ik juist van de zomer, maar tegenwoordig meer van dit weerquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:41 schreef aanstootgevende het volgende:
Opbokken met die hitte van de afgelopen dagen
Regen
Storm
Herfst![]()
Hopelijk geen tropische dagen meer dit jaar
Zijn de rayonhoofden al bij elkaar gekomen om te beginnen met de voorbereidingen?twitter:L1weer twitterde op maandag 17-08-2015 om 16:47:06Recordlaag maximum KNMI @MAA_airport bij Beek (metingen sinds 1946) 17 augustus: 15,3°= DAGRECORD. Vorig record max 16,7° 17 aug. 1963 #L1 reageer retweet
Jaquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:08 schreef Burner82 het volgende:
Zijn de rayonhoofden al bij elkaar gekomen om te beginnen met de voorbereidingen?twitter:L1weer twitterde op maandag 17-08-2015 om 16:47:06Recordlaag maximum KNMI @MAA_airport bij Beek (metingen sinds 1946) 17 augustus: 15,3°= DAGRECORD. Vorig record max 16,7° 17 aug. 1963 #L1 reageer retweet
Ben je in de overgang?quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Alhoewel de zon best lekker is ben ik ook meer van de herfst en winter. Vroeger was ik juist van de zomer, maar tegenwoordig meer van dit weer
Juist jaquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vraag maar aan je moeder. Dan krijgen ze het altijd warm.
Ja.quote:
we zijn delfts blauwquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:32 schreef Rabieluh het volgende:
Ik zie Nederland niet meer op de buienradar...
Gefeliciteerdquote:Op maandag 17 augustus 2015 22:31 schreef Dagoduck het volgende:
Het is nog nooit zo nat geweest op mijn verjaardag volgens mij.
We gaan richting de 40mm de afgelopen 24 uur.
Nederland is gewoon drijfnat ...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, het is gewoon zeikweer
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Dank.quote:
Hier regende het vanmorgen eerst ook nog terwijl buienradar zei dat het droog was.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
volgens buienradar en het knmi is het hier de hele ochtend, terwijl het juist maar regent en regent.
Zware regenval . het schijnt daar behoorlijk te kunnen spoken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:31 schreef Dven het volgende:
Voor vandaag. Code rood naast code groen (voor regen)Helaas geen estofex
[ afbeelding ]
Mooie band die naar de Balkan trekt gok ik zo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:37 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Zware regenval . het schijnt daar behoorlijk te kunnen spoken.
[ afbeelding ]
quote:Recordtijd aan regen in Midden-Nederland
Regen, regen, regen. Dat zullen mensen in het midden en oosten van het land afgelopen dagen waarschijnlijk hebben gedacht. Het heeft daar namelijk maar liefst bijna zestig uur achter elkaar geregend. Vooral Gelderland, Flevoland, de oostelijke helft van Utrecht en de westelijk helft van Overijssel kregen het volgens weerbureau MeteoGroup zwaar te verduren.
Het is normaal dat augustus de natste zomermaand is, maar dat het zo lang heeft geregend is uniek. Volgens het weerbureau is dat nog nooit eerder voorgekomen in de zomer. De laatste keer dat het in augustus bijzonder lang regende was in 2011. Op 14 juli van dat jaar regende het 23 uur achter elkaar.
Overigens hoeven mensen niet lang meer te treuren. Vanaf woensdag wordt het weer zomer in Nederland en loopt de temperatuur op tot 25 graden. Ook later deze week komen de zomerse temperaturen weer terug.
Een record dusquote:Op maandag 17 augustus 2015 23:40 schreef dick_laurent het volgende:
Oh my gawd houdt het ooit nog op?
Het is volgens mij al 48u onafgebroken aan t regenen...
Moet haast wel een record zijn dit
Mwoah, zuidelijk Bulgarije en Griekenland zitten nog wel stevig rond de 35 greaden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heel Europa is niet zo bijzonder meer qua warmte.
Wil het nog wel eens zien, weersvoorspellingen kloppen geen hout meer van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:32 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen een overgangsdag, maar van donderdag t/m zondag prima zomerweer en relatief veel zon
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:38 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Wil het nog wel eens zien, weersvoorspellingen kloppen geen hout meer van tegenwoordig.
Die "overgangsdag" schuift steeds op lijkt het wel.
Yup. Maar een record om blij van te worden? Ik iig niet...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:15 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Een record dus!
http://www.spitsnieuws.nl(...)recordtijd-aan-regen
Alle records zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Maar een record om blij van te worden? Ik iig niet...
Ik moest er gewoon van niezenquote:
Nopequote:
Ik zie wolkiesquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:29 schreef Adrie072 het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaah, ik zie blauwe lucht!
Heb maandag en dinsdag de hele dag cursus en woensdag vrij, dus van mij mag hetquote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:42 schreef INViCTuS het volgende:
Later op zondag, maandag en dinsdag weer een dipje, maar verder lijkt het over het algemeen vrij goed te verlopen de tiendaagse:
[ afbeelding ]
Is dat ongeveer hetzelfde als in NL? omgewaaidetuinstoel.jpg?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:40 schreef Dven het volgende:
Heel Bulgarije in het rood![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Gaan dat straks meemakenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Is dat ongeveer hetzelfde als in NL? omgewaaidetuinstoel.jpg?
RIP alvast. #neverforgetquote:
rip aan de nabestaanden....quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:21 schreef Dven het volgende:
In Sofia is het alvast begonnen met regenen. Hier verwachten ze nog een pak meer.
https://www.facebook.com/cvetina.dakova/videos/10207564323012022/
Ik kijk nergens meer van opquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:15 schreef Burner82 het volgende:
[..]
rip aan de nabestaanden....
Maar is dat normaal daar, om met vrachtwagens door de rivier te rijden
Heb je wel een lekker warm dekentje bij je?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:24 schreef Dven het volgende:
De maximumtemperatuur hier is waarschijnlijk afgelopen nacht om 00:05 bereikt. 20.5 gradenNu 18
Is wel lekker een keertjequote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Brrr... dat is wennen dan. \
Hier echt superlekker weer vandaag.... Wat een zomer hebben we toch!
Vriendin wilde gisteravond alweer de verwarming aangooien omdat het binnen rond de 22 graden wasquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:59 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Heb je wel een lekker warm dekentje bij je?
Topzomerquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Brrr... dat is wennen dan. \
Hier echt superlekker weer vandaag.... Wat een zomer hebben we toch!
he Djeezquote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:34 schreef Dreassic het volgende:
Zie dat de overgangsdag al weer is opgeschoven naar vrijdag, kan me nog herinneren dat het vorig weekend het dinsdag zou zijn...
Opzich vallen de afgelopen paar weken best mee. Alleen weinig spannends..quote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:51 schreef aloa het volgende:
Orkaanseizoen komt nu ook meer op gang. Misschien dat dat positief is voor het weer in september..
Komt nu op gang. Die restanten kunnen bij ons voor mooi nazomerweer zorgen. Hoop ik dan!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Opzich vallen de afgelopen paar weken best mee. Alleen weinig spannends..
Leuk. Ik ga vanzelfsprekend Veliko Tarnovo aanpakken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 02:59 schreef GekkePoes het volgende:
Leuke site dit:
https://wow.knmi.nl/
Zandvoort aan zeequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:20 schreef Dven het volgende:
Forcefield VT was weer actief gisteren. Jammer.
Dit was wel een goeierd, iets verderop
[ afbeelding ]
Op zee ook nattigheid
[ afbeelding ]
Hier te Schiphol was het zelfs even aan het regenenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:50 schreef dick_laurent het volgende:
Zou zonnig zijn vandaag maar hier in t midden weer zwaarbewolkt...
Zo te zien in t oosten, noorden en zuiden wel gewoon zonnig, uiteraard
echt!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hier te Schiphol was het zelfs even aan het regenen
Vorig jaar 24 augustus was het al onder de 8 graden na middernacht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:33 schreef Dven het volgende:
Weer een dag waarop de maximumtemperatuur kort na middernacht komt de liggen. 17 gradenNu 16
![]()
![]()
![]()
Dat is weer voor mid november![]()
![]()
![]()
Dven heeft het vermoedelijk niet over Nederland.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:35 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Vorig jaar 24 augustus was het al onder de 8 graden na middernacht.
Ik heb een paar kaartjes verzameld,
http://imgur.com/a/vq0yi
Ja, dat bedacht ik me ook een kwartier laterquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dven heeft het vermoedelijk niet over Nederland.
25 juli en nog geen 2 graden om 12.00 uurquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:35 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Vorig jaar 24 augustus was het al onder de 8 graden na middernacht.
Ik heb een paar kaartjes verzameld,
http://imgur.com/a/vq0yi
Wel leuke kaartenverzamelingquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me ook een kwartier later.
Op de valreep toch nog effe de tweede binnenhengelenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:14 schreef aloa het volgende:
Volgende week herfst weer. De tweede zomerstorm?
[ afbeelding ]
Kan je vriendin vandaag tenminste nog ff snel de verwarming op 28 zettenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:20 schreef Dven het volgende:
Vandaag weer druilerig weer met temperaturen die 15 graden onder gemiddeld liggen. Vanaf morgen herstel. Werd ook wel eens tijd
Is dat niet de windsnelheid?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:15 schreef Dven het volgende:
[..]
25 juli en nog geen 2 graden om 12.00 uur![]()
Zomerstormen... wel met iets meer onweer graag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:14 schreef aloa het volgende:
Volgende week herfst weer. De tweede zomerstorm?
[ afbeelding ]
Hebben we al code geel voor omgevallentuinstoel.jpg?twitter:MeteoGroupWeer twitterde op zondag 23-08-2015 om 09:56:12Vanaf 17 uur in Zeeland, Brabant en Limburg #onweersbuien met lokaal veel regen. http://t.co/4jnMMNNvPr http://t.co/LMEnbqa1yr reageer retweet
Code geel is dan ook helemaal niet zo vreemd. alleen dat je in bepaalde situaties best bedacht mag zijn op het weer.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:01 schreef Burner82 het volgende:
Hebben we al code geel voor omgevallentuinstoel.jpg?twitter:MeteoGroupWeer twitterde op zondag 23-08-2015 om 09:56:12Vanaf 17 uur in Zeeland, Brabant en Limburg #onweersbuien met lokaal veel regen. http://t.co/4jnMMNNvPr http://t.co/LMEnbqa1yr reageer retweet
![]()
Edit: Ja hoor, we hebben code geel![]()
![]()
Eindgebruiker nog wel. Nog even en we zijn cliënten die je helemaal moet betuttelen....quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Code geel is dan ook helemaal niet zo vreemd. alleen dat je in bepaalde situaties best bedacht mag zijn op het weer.
Het probleem is voornamelijk dat de eindgebruiker niet goed weet wat de codes betekenen en derhalve vaak lacherig doen.
Ja, daar doe ik lacherig over. Hoe hebben we het tot nu toe kunnen overleven zonder een waarschuwing hiervoor...quote:Type waarschuwing: Enkele onweersbuien, plaatselijk veel neerslag in korte tijd.
Heeft niets met betuttelen te maken. In sommige situaties en bij sommige beroepen is het wel degelijk van belang. Staat ook verder nergens dat het iets uitzonderlijks is of iets dergelijks. Enkel dat het raadzaam is alert te blijven op het weer en de voorspellingen in het oog te blijven houden wanneer je bijvoorbeeld op het water bent, op tien meter hoogte aan het werk bent, lekker een wandeling in het bos gaat maken of iets dergelijks.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:43 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Eindgebruiker nog wel. Nog even en we zijn cliënten die je helemaal moet betuttelen....
[..]
Ja, daar doe ik lacherig over. Hoe hebben we het tot nu toe kunnen overleven zonder een waarschuwing hiervoor...
Op 10 meter hoogte moet je altijd blijven opletten op het weer...quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft niets met betuttelen te maken. In sommige situaties en bij sommige beroepen is het wel degelijk van belang. Staat ook verder nergens dat het iets uitzonderlijks is of iets dergelijks. Enkel dat het raadzaam is alert te blijven op het weer en de voorspellingen in het oog te blijven houden wanneer je bijvoorbeeld op het water bent, op tien meter hoogte aan het werk bent, lekker een wandeling in het bos gaat maken of iets dergelijks.
Je spreekt over betutteling maar moet het zelf simpelweg niet zo zwaar opvatten.
Ja, er is een aparte code voor, omdat het in situaties minder veilig is dan stralend helder weerquote:Op zondag 23 augustus 2015 10:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Op 10 meter hoogte moet je altijd blijven opletten op het weer...
En het niet zo zwaar opvatten, er is een aparte code voor, die aan een waarschuwing gekoppeld is. Noem het dan een advies of zo
Ik blijf het overdreven vindenquote:Op zondag 23 augustus 2015 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, er is een aparte code voor, omdat het in situaties minder veilig is dan stralend helder weer
Er staat ook nergens aangegeven dat je alle werkzaamheden moet stilleggen bij code geelquote:Op zondag 23 augustus 2015 10:57 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik blijf het overdreven vindenIk heb zelf 5 jaar steiger gebouwd, onze baas zou het er niet mee eens zijn geweest als we niks deden omdat er een code geel is. Pas als je het hoort rommelen, maken dat je van het steiger af komt
Waarschuwing = gevaar = pas op voor de kijk uit! = niet werken. Althans, ik zou het proberenquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Er staat ook nergens aangegeven dat je alle werkzaamheden moet stilleggen bij code geel
Waait lekker hier ja, m\n gordijnen vlogen alle kanten op.quote:
En bij Estofex is het stil...quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:01 schreef Burner82 het volgende:
![]()
Edit: Ja hoor, we hebben code geel![]()
![]()
Die slapen uit denk ik. Gebeurt vakerquote:Op zondag 23 augustus 2015 11:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Waait lekker hier ja, m\n gordijnen vlogen alle kanten op.
Estofex vind het niet de moeite om iets te doen met de onweerskansen van vandaag, of de bbq van gisteravond liep uit de hand, dat kan ook natuurlijk.
Dat zijn we niet gewend inderdaad.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:28 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Komt ook keihard uit het zuidoosten merk ik nu, apart
Moet je minder bewegen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:58 schreef Burner82 het volgende:
Binnen een uur hier binnen van 23.7 naar 24.8...
Dat ging niet... had nog een kleine training geplandquote:
Midden zomer?quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nazomer? We zijn nog midden in de gewone zomer hoor.
En de dagen worden helaas ook alweer een stuk korter.quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Midden zomer?Die is volgende week toch echt afgelopen hoor.
En qua temperaturen zitten we hier inmiddels in de nazomer.
Hier op Tholen ondertussen bewolking.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:02 schreef Rabieluh het volgende:
Koel, zo dus 2 minuten keihard regen in zeeland
Ik hoor zelfs onweer nabij vlissingen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:10 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier op Tholen ondertussen bewolking.
Prima, daar ben ik over een uur of wat.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:57 schreef JDude het volgende:
Ook in Breda weinig actie, je verwacht het niet.
Wel rap afgekoeld van 27 naar 22.
Het is ook niet gek dat ze bij Estofex geen moeite genomen hebben om een verwachting te plaatsen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit word weer he-le-maal niks. He-le-maal niks olé olé
Komt die in oktober alweer dan?quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:55 schreef 24Fan het volgende:
Over een dikke twee maand alweer de intocht van Sinterklaas.
Estofex vindt het niks en Estofex is leidend in dezen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:04 schreef aloa het volgende:
Morgen grotere kans op onweer. Buien zijn dan ook veel meer verspreid.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:14 schreef Stefanovich het volgende:
Voor zover we een echte zomer gehad hebben![]()
En KNMI hele land dit:quote:..France, Belgium, Netherlands, Luxembourg, N Germany, S England...
Strong lift will likely trigger widespread thunderstorms. While most low-level wind is found behind the cold front, the region along the cold front seems to develop more than 10 m/s 0-1 km shear and enhanced SREH which can assist in tornadogenesis, particularly together with the low LCL heights in the humid airmass. One or more tornadoes could occur, as well as severe gusts. Isolated excessive rain may occur over S England where the occlusion and embedded thunderstorms can drag slowly.
Estofex is wakkerquote:Op maandag 24 augustus 2015 07:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
.
[..]
En KNMI hele land dit:
Plaatselijk enkele pittige buien met kans op onweer en (zware) windstoten.
Mooi paddenstoelenpatroon. Wit met rode stippenquote:Op zondag 23 augustus 2015 22:04 schreef aloa het volgende:
Morgen grotere kans op onweer. Buien zijn dan ook veel meer verspreid.
[ afbeelding ]
Ik heb zelden berichten van Estofex bij een level 2 gezien waar niet over de mogelijkheid van tornado's gesproken wordtquote:Op maandag 24 augustus 2015 07:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
.
[..]
En KNMI hele land dit:
Plaatselijk enkele pittige buien met kans op onweer en (zware) windstoten.
Beetje offtopic. Ontvang jij berichten wanneer je een pb krijgt?quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:53 schreef Dven het volgende:
Hier lijkt de nazomer toch nog even te moeten wachten
[ afbeelding ]
Ik zal even aan mijn secretaresse vragen of er misschien wat fanmail van jou tussendoor is gegliptquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:16 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Beetje offtopic. Ontvang jij berichten wanneer je een pb krijgt?![]()
Heb je expertise als Oostblokexpert nodig.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal even aan mijn secretaresse vragen of er misschien wat fanmail van jou tussendoor is geglipt
Eventjes bekeken. Tsjechie behoort niet tot mijn vakgebied, sorryquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:25 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heb je expertise als Oostblokexpert nodig.
Aaaawww.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Eventjes bekeken. Tsjechie behoort niet tot mijn vakgebied, sorry
Beter open je even een topic in TRV
Om het ontopic te houdenJe gaat wel goed weer hebben met temperaturen zo rond de 25 a 30 graden.
Heb vast maatregelen genomenquote:Op maandag 24 augustus 2015 10:09 schreef JDude het volgende:
Ik mis de vermelding van omgewaaide tuinstoelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |