Dat ziet eruit als een keurige landing, helemaal onder die omstandigheden.quote:
Mwha als stewardessen al brace for impact gaan lopen roepen, is t toch wel wat engerquote:Op zondag 26 juli 2015 03:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als een keurige landing, helemaal onder die omstandigheden.
Maar het komt nu allemaal wel heel dichtbij zo.. /SBS6
Dat komt niet echt naar voren uit dat filmpje.quote:Op zondag 26 juli 2015 03:17 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Mwha als stewardessen al brace for impact gaan lopen roepen, is t toch wel wat enger
Die video is sowieso versneld, dan lijkt het al een stuk dramatischer. al was het een lastige landing.quote:
Dan dus een noodlanding. De piloten zijn ook niet dom, als ze geen kerosine hebben voor een vierde doorstart gaan ze echt niet weer de lucht in om ergens neer te storten. Dan maar landen zo goed als kan, en wie weet van de baan afschieten.quote:Op zondag 26 juli 2015 07:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat moet dat een traumatische ervaring zijn geweest. Wat zou er zijn gebeurd als het de vierde keer ook niet lukte?
Dan hebben ze wel geluk gehad dat ie niet weer ineens heel steil omhoog ging.quote:Op zondag 26 juli 2015 08:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dan dus een noodlanding. De piloten zijn ook niet dom, als ze geen kerosine hebben voor een vierde doorstart gaan ze echt niet weer de lucht in om ergens neer te storten. Dan maar landen zo goed als kan, en wie weet van de baan afschieten.
Steil omhoog is gevolg/procedure van afbreken van de landing. Dus dit was bewust.quote:Op zondag 26 juli 2015 08:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan hebben ze wel geluk gehad dat ie niet weer ineens heel steil omhoog ging.
Je ziet dan ook de landing waar het goed gaat.......quote:Op zondag 26 juli 2015 08:51 schreef Toefjes het volgende:
Ziet er niet uit om keihard om te moeten gaan gillen ofzo.
1000 keer moeilijker zelfsquote:
Had uit het verhaal begrepen dat het venijn in de staart zat zeg maar, op zich is steeds weer niet kunnen landen ook niet echt een hele prettige situatie.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:01 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je ziet dan ook de landing waar het goed gaat.......
quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Is het nu gepast om een zwart lintje in mijn profielfoto te zetten of hoeft dat nog niet.
Eigenlijk wel. De arme slachtoffers hebben immers niet een gratis drankje en klef broodje gehad op de luchthaven.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Is het nu gepast om een zwart lintje in mijn profielfoto te zetten of hoeft dat nog niet.
woah die laatste seconde voor de landing nog een rukwind naar rechts. Knappe reflex van de piloot om dat zo snel te corrigeren!quote:
What the fuck. Lekker zo'n angstzaaiend personeel in het vliegtuig.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)am_25_juli_2015.html
Nee, is niet versneld. Het vliegtuig landde met een hogere snelheid dan normaal, om brandstof te besparen voor het geval ze *nog* een go around moesten maken. Als je goed kijkt zie je dat ze ook geen flaps gebruiken, dus minder draagvermogen van de vleugels, en ze gebruiken geen straalomkeerders voor het remmen.. als ie met zn neus omhoog gaat zie je dat het toestel ook meteen de lucht weer in wil. Mazzel dat Schiphol zo'n lange baan heeft, knap gevlogen in ieder geval.quote:Op zondag 26 juli 2015 03:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die video is sowieso versneld, dan lijkt het al een stuk dramatischer. al was het een lastige landing.
Viel wel mee.. en de Transavia had er al 2 go-arounds bij Rotterdam, en 1 bij Schiphol op zitten.. dan ben je wel blij als het na de vierde keer wel luktquote:
Gewoon procedure, niks angstzaaien. In een engelstalig toestel zouden ze "Brace!" "Brace!" roepen, totdat het toestel daadwerkelijk gestopt is.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
What the fuck. Lekker zo'n angstzaaiend personeel in het vliegtuig.![]()
Raar verhaal. Van Rotterdam naar Schiphol is een klein stukje, 20 minuten cirkelen is nou niet bepaald veel, en dan al de tank leeg? Dan vliegen ze wel heel erg met het minimum aan brandstof!quote:Een woordvoerder zegt dat er niet meer genoeg kerosine was om nog een doorstart te maken
Altijd leuk passagiers die hun apparaatjes niet uitzetten bij de landing...quote:Op maandag 27 juli 2015 09:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)am_25_juli_2015.html
Dat doen ze ook, maar ik neem aan dat zo'n doorstart ook veel extra kerosine verbruikt, net als dat je auto veel meer benzine gebruikt bij elk stoplicht op rood. Afremmen, optrekken...quote:Op maandag 27 juli 2015 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Raar verhaal. Van Rotterdam naar Schiphol is een klein stukje, 20 minuten cirkelen is nou niet bepaald veel, en dan al de tank leeg? Dan vliegen ze wel heel erg met het minimum aan brandstof!
Never forget................. Stille tocht ALLES!!quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Is het nu gepast om een zwart lintje in mijn profielfoto te zetten of hoeft dat nog niet.
Hoeft niet meer tegenwoordig.. alleen grotere electronica moet uit tijdens landing (laptops etc.).quote:Op maandag 27 juli 2015 10:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Altijd leuk passagiers die hun apparaatjes niet uitzetten bij de landing...
Bron?quote:Op maandag 27 juli 2015 10:25 schreef falling_away het volgende:
Hoeft niet meer tegenwoordig.. alleen grotere electronica moet uit tijdens landing (laptops etc.).
quote:Op maandag 27 juli 2015 10:20 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Never forget................. Stille tocht ALLES!!
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_passagiers__.html![]()
![]()
Alle electronica moet officieel nog steeds uit bij het opstijgen en landen en tijdens het vliegen mag je telefoon weer aan op vliegtuigstand.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:25 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hoeft niet meer tegenwoordig.. alleen grotere electronica moet uit tijdens landing (laptops etc.).
Achterlijke inderdaad... en waarom? Om veilig geland te zijn in een storm?quote:Op maandag 27 juli 2015 10:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
In plaats van blij te zijn dat het allemaal zo goed afgelopen is, wordt Transavia aangeklaagd.
http://edition.cnn.com/20(...)-electronic-devices/quote:
Niet waar...quote:Op maandag 27 juli 2015 10:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Alle electronica moet officieel nog steeds uit bij het opstijgen en landen en tijdens het vliegen mag je telefoon weer aan op vliegtuigstand.
Je hebt gelijk, dit is van de Transavia site, vorige maand nog gevlogen via Vueling, maar toen moest het uit:quote:Op maandag 27 juli 2015 10:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Niet waar...
http://www.faa.gov/about/initiatives/ped/
Zal dus nog per maatschappij verschillen?quote:Kleine elektronische apparaten mag je de hele vlucht gebruiken. Als de apparaten kunnen zenden en ontvangen, moeten ze wel in de flightmodus staan. Voorbeelden van deze apparaten zijn smartphones, mobiele telefoons (behalve als er geen flightmodus op zit, dan moet de telefoon de hele vlucht uit staan), tablets, camera’s, kleine draagbare spelcomputers, e-readers.
Grotere apparaten moeten tijdens start en landing (en als het riemen-vast teken aan staat) uitgeschakeld zijn. Dit zijn bijvoorbeeld laptops en notebooks.
Sommige apparaten mag je nooit aan boord gebruiken. Hieronder vallen elektronische sigaretten, persoonlijke luchtreinigers, speelgoed met een afstandsbediening, televisies, zenders, VHF-scanners/ontvangers en apparaten waarbij het mobiele netwerk is ingeschakeld.
Ja het kost tijd om bepaalde procedures aan te passen dus sommige maatschappijen laten het misschien nog niet toe.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Zal dus nog per maatschappij verschillen?
Iedereen doet dat, niet alleen de prijsvechters.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:21 schreef Twiitch het volgende:
Maar het is uiteraard zo dat een prijsvechter als Transavia met het absolute minimum verplicht gewicht aan kerosine zal vliegen.
Nee, om het gebrek aan opvang daarna, bij een traumatische ervaring is het wel handig als mensen opgevangen worden, overigens kan ik me wel voorstellen dat daar in alle drukte en hectiek ook van de kant van Transavia niet gehandeld is zoals men onder ideale omstandigheden zou doen, maar het waren geen ideale omstandigheden, en er werkelijk over gaan klagen vind ik ook wat overdreven, juist omdat je door het oog van de naald gekropen bent.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:28 schreef JDx het volgende:
Achterlijke inderdaad... en waarom? Om veilig geland te zijn in een storm?
Nederlandersquote:Op maandag 27 juli 2015 10:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
In plaats van blij te zijn dat het allemaal zo goed afgelopen is, wordt Transavia aangeklaagd.
Edit: nou ja, aangeklaagd gaat wat ver, maar er worden klachten ingediend.
Lijkt godverredomme de vismarkt wel.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)am_25_juli_2015.html
Wel kwalijk dat het cabinepersoneel blijkbaar net zo hard meedeed. Dan zou ik ook wel even benauwd worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lijkt godverredomme de vismarkt wel.
Aan de ene kant vind ik ook dat ze blij moeten zijn dat het goed is afgelopen maar aan de andere kant kan ik begrijpen dat mensen er echt van geschrokken zijn en er misschien wel een trauma aan over hebben gehouden. Maar goed ik heb zelf vreselijke vliegangst.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
In plaats van blij te zijn dat het allemaal zo goed afgelopen is, wordt Transavia aangeklaagd.
Edit: nou ja, aangeklaagd gaat wat ver, maar er worden klachten ingediend.
Ja, die stewardessen bleren... "Hoofd naar beneden, voor u!" en dat achter elkaar. Zal wel protocol zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wel kwalijk dat het cabinepersoneel blijkbaar net zo hard meedeed. Dan zou ik ook wel even benauwd worden.
Wellicht dat er normaal wel een doorstart gemaakt kan worden, maar dat de piloot nu heeft gezegd, hoe slecht het ook gaat, we gaan landen, desnoods in het gras.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, die stewardessen bleren... "Hoofd naar beneden, voor u!" en dat achter elkaar. Zal wel protocol zijn.
Dat ook. Maar dat geklaag vind ik zo onterecht over komen.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Aan de ene kant vind ik ook dat ze blij moeten zijn dat het goed is afgelopen maar aan de andere kant kan ik begrijpen dat mensen er echt van geschrokken zijn en er misschien wel een trauma aan over hebben gehouden. Maar goed ik heb zelf vreselijke vliegangst.![]()
Volgens mij hoor je op de achtergrond wel wat geklap in dat filmpje. Kan me ook indenken dat mensen in shock waren.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Wat ik me nog afvraag: werd er geklapt na de landing?
Bestaat er een filmpje van in het vliegtuig? Die heb ik dan gemist.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:17 schreef Webschip het volgende:
[..]
Volgens mij hoor je op de achtergrond wel wat geklap in dat filmpje. Kan me ook indenken dat mensen in shock waren.
Het hele circus heeft wel even geduurd. De paniek kan ik me wel indenken.
Ja, waarin de stewardessen hard roepen. Was op journaal te zien, staat waarschijnlijk ook wel op youtube..quote:Op maandag 27 juli 2015 11:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Bestaat er een filmpje van in het vliegtuig? Die heb ik dan gemist.
Klopt; Die hogere snelheid hebben ze waarschijnlijk aangehouden zodat ze makkelijker konden doorstarten als dat nodig was, zonder alteveel brandstofverbruik.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:15 schreef Webschip het volgende:
Had het vliegtuig z'n flaps niet uitstaan? Want het toestel lijkt een veel hogere snelheid te hebben dan normaal.
De KLM boeing in het andere filmpje had ze gewoon wel uit, onder dezelfde omstandigheden.
Raar.
Ik denk dat wanneer je dat niet doet, en het vriendelijk vraagt, er nog een stuk of tien pipo's niet luisteren en doorgaan met filmen en kijken en kloten.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, die stewardessen bleren... "Hoofd naar beneden, voor u!" en dat achter elkaar. Zal wel protocol zijn.
Die figuren doen alvast hun riemen los en pakken hun handbagage waarschijnlijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:34 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je dat niet doet, en het vriendelijk vraagt, er nog een stuk of tien pipo's niet luisteren en doorgaan met filmen en kijken en kloten.
Madeira is vrij berucht vanwege de ligging van het vliegveld, ja:quote:Op maandag 27 juli 2015 11:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Op madeira schijnt zoiets regelmatig voor te komen. Moest toen ook een nacht op naastliggend gehucht doorbrengen na 4 pogingen in een uur.
Het is of de natuur behouden of een chique landingsbaan blijkbaarquote:Op maandag 27 juli 2015 11:39 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Madeira is vrij berucht vanwege de ligging van het vliegveld, ja:
Ik zou ook geen praatje achter af willen maar gewoon naar huis gaan. Mja tegenwoordig moet iedereen die geschrokken is uitgebreid knuf knuf krijgen, schijnt er bij te horen.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)lucht.dhtml?show=art
Die jongen met dat bericht onderin waarin hij o.a. zegt:
''En klagen op twitter dat er geen opvang was op het vliegveld? Pardon? Opvang waarvoor?: bent u gewond geraakt, is het vliegtuig gecrasht? Nee, u bent geschrokken en u hebt angst gehad... Daar komt u wel weer overheen daar hoeft geen slachtofferhulp voor ingeschakeld te worden!''
Die heeft duidelijk geen vliegangst.
Voor elke kilo extra brandstof, moet je ook weer extra meenemen. En extra kost geld en dat is er niet bij een maatschappij als Transvertragia. Want mensen die daarmee willen reizen, zijn dat niet bereid te betalen.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:28 schreef nostra het volgende:
Overigens wel tekenend dat ze zo'n kist het noodweer insturen terwijl-ie net aan genoeg is afgetankt om nog van Rotterdam naar Amsterdam te kunnen vliegen.
Ja, want dit was natuurlijk precies hetzelfde als een crash en staan er 200 psychiaters klaar om iedereen bij te staan met een handdoekje en stretcher.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)lucht.dhtml?show=art
Die jongen met dat bericht onderin waarin hij o.a. zegt:
''En klagen op twitter dat er geen opvang was op het vliegveld? Pardon? Opvang waarvoor?: bent u gewond geraakt, is het vliegtuig gecrasht? Nee, u bent geschrokken en u hebt angst gehad... Daar komt u wel weer overheen daar hoeft geen slachtofferhulp voor ingeschakeld te worden!''
Die heeft duidelijk geen vliegangst.
Nee maar ik geloof wel dat sommige mensen er een trauma aan over kunnen houden.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor elke kilo extra brandstof, moet je ook weer extra meenemen. En extra kost geld en dat is er niet bij een maatschappij als Transvertragia. Want mensen die daarmee willen reizen, zijn dat niet bereid te betalen.
[..]
Ja, want dit was natuurlijk precies hetzelfde als een crash en staan er 200 psychiaters klaar om iedereen bij te staan met een handdoekje en stretcher.
Every landing where you can walk away from, is a good landing.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee maar ik geloof wel dat sommige mensen er een trauma aan over kunnen houden.
Trauma en shock. Van die termen die tegenwoordig bij ieder angstig moment meteen genoemd worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nou die momenten dat het vliegtuig in de problemen zit en niet weten of je er nog wel uit komt lijken mij wel een trauma.
Dat ligt er natuurlijk een beetje aan, niet iedereen is hetzelfde, en in zo'n levensbedreigende situatie verkeren kan wel zeker een trauma opleveren.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:26 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Trauma en shock. Van die termen die tegenwoordig bij ieder angstig moment meteen genoemd worden.Natuurlijk was het een angstige situatie en was er (bij sommige) paniek, maar niet meer dan dat. Hier kan je gewoon weer mee verder leven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Psychotrauma
https://nl.wikipedia.org/wiki/Shock
Ik zou daar volgens mij helemaal gestoord van worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dit is weer een heel ander filmpje maar op een gegeven moment wordt er aan één stuk door 'Brace' geschreeuwd. Oh en 2:39
Paniek gaat meestal samen met een hoop lawaai. Heb zelf ook eens in een vliegtuig gezeten waar paniek uitbrak. Rennende stewardessen, gillende mensen, huilende mensen. Was een aparte vlucht.quote:Op maandag 27 juli 2015 17:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik zou daar volgens mij helemaal gestoord van worden.
probeer je jezelf zo rustig mogelijk te houden in je hoofd en te hopen op het beste en dan heb je dat paniekerige getetter de hele tijd in je oren
Vreselijkquote:Op maandag 27 juli 2015 17:06 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Paniek gaat meestal samen met een hoop lawaai. Heb zelf ook eens in een vliegtuig gezeten waar paniek uitbrak. Rennende stewardessen, gillende mensen, huilende mensen. Was een aparte vlucht.
Wat was de aanleiding dan?quote:Op maandag 27 juli 2015 17:06 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Paniek gaat meestal samen met een hoop lawaai. Heb zelf ook eens in een vliegtuig gezeten waar paniek uitbrak. Rennende stewardessen, gillende mensen, huilende mensen. Was een aparte vlucht.
quote:
Ja precies zo. Op een vlucht van Eindhoven naar Milaan. Zelf zit ik nooit helemaal op mijn gemak in een vliegtuig en ben heel gespitst op veranderende geluiden en dergelijke. Ik vlieg gewoon, maar ben altijd weer blij als ik op de grond sta.quote:
wtfquote:Op maandag 27 juli 2015 11:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dit is weer een heel ander filmpje maar op een gegeven moment wordt er aan één stuk door 'Brace' geschreeuwd. Oh en 2:39
Belachelijkquote:
Ik zou eerlijk gezegd niet als een gek gillend willen doodgaan. Zo belachelijk ! Dat lijkt me helemaal niks. Ik ga wel in stilte.....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 03:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Belachelijk![]()
Je hebt van die mensen, bij het kleinste dingetje denken ze meteen dat ze doodgaan ofzo
Verklaart veel. Paniek alom. Sinds wanneer mogen vrouwen piloot worden?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:07 schreef aloa het volgende:
[..]
De piloot was een vrouw? Ze ging ineens Nederlands praten.
Bij piloot denk ik automatisch aan een manquote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:57 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Verklaart veel. Paniek alom. Sinds wanneer mogen vrouwen piloot worden?
Pilotesse.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij piloot denk ik automatisch aan een man
"hier is het laatste woord niet over gezegd"quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:56 schreef hmmmz het volgende:
Geweigerd om te landen op Eindhoven Airport
http://www.ed.nl/regio/ei(...)lement.breaking_news
Als het vliegtuig gecrashed was op Schiphol waren de Eindhovense rapen gaar geweest.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"hier is het laatste woord niet over gezegd"
Bizar wel.
KLM en Turkish Airlinesquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij piloot denk ik automatisch aan een man
quote:Vliegtuig Transavia was niet in nood toen het wilde landen in Eindhoven
Het vliegtuig van Transavia dat zaterdag een noodlanding maakte op Schiphol vanwege de weersomstandigheden, was niet in nood toen het toestemming vroeg om te landen in Eindhoven. Dat meldt Transavia aan NU.nl naar aanleiding van berichtgeving in Eindhovens Dagblad.
Daarin werd gesteld dat het vliegtuig in de problemen zou zijn en zou zijn geweigerd om te landen op Eindhoven Airport. Transavia zwakt deze lezing af door te stellen dat het vliegtuig niet in nood was.
"Het toestel kon niet landen in Rotterdam vanwege de storm en moest een doorstart maken", aldus een woorvoerder van Transavia.
De Boeing 737-800 met circa honderdzeventig passagiers was afkomstig uit het Spaanse Gerona.
Opties
"Er waren verschillende opties waaronder Eindhoven en Schiphol. Vanuit Eindhoven kwam geen toestemming en dus zijn we doorgevlogen naar Schiphol."
"Van een noodsituatie was geen sprake en er was dus ook geen probleem. Wij snappen de ophef dan ook niet. We hebben uiteindelijk veilig kunnen landen op Schiphol."
Eindhoven
Eindhoven Airport zegt in een reactie dat als er een vliegtuig in nood is, het te allen tijde mogelijk is om te landen in Eindhoven. Zaterdag was dit niet het geval.
"Wij zijn ook geen uitwijkluchthaven. Dat heeft te maken met de geluidsgrenzen", legt een woordvoerder uit.
Kortom waar maken we ons druk om.quote:"Van een noodsituatie was geen sprake en er was dus ook geen probleem. Wij snappen de ophef dan ook niet. We hebben uiteindelijk veilig kunnen landen op Schiphol."
Zal toch wel dat ze dat evalueren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Kortom waar maken we ons druk om.![]()
Hoe vaak komt zoiets voor. Ik weet niet hoeveel er per dag wordt gevlogen. Veel in ieder geval, maar bij hoeveel vluchten is het kantje boord? Zijn daar cijfers over?
Dan had de piloot mayday moeten verklaren. Ik geloof wel dat op dat moment dat nog wat voorbarig was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Eindhoven gaf geen toestemming vanwege de geluidsnormen. Regels zijn regels hè.
Precies, dat krijg je er van in een land waar alles afgepast, afgemeten en precies binnen de kaders moet blijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Eindhoven gaf geen toestemming vanwege de geluidsnormen. Regels zijn regels hè.
Triestquote:Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)illen_geld_zien.html
Komkommertijd of te wel zomerzotheid van alle kanten. Transavia heeft imho behoorlijk steken laten vallen door niet op te vangen voor toelichting maar het is inderdaad te triest voor woorden dat je voor zo iets schadevergoeding durft te vragen.quote:
Mensen konden weten dat het aan het stormen was... welke toelichting wil je dan hebben? Beste passagiers.. er was een beetje wind, maar we zijn veilig geland?quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Komkommertijd of te wel zomerzotheid van alle kanten. Transavia heeft imho behoorlijk steken laten vallen door niet op te vangen voor toelichting maar het is inderdaad te triest voor woorden dat je voor zo iets schadevergoeding durft te vragen.
Doorstart in Rotterdam, niet kunnen uitwijken naar Eindhoven, doorstart Amsterdam en dan alsnog met hoge snelheid landen door defecte flaps. Bovendien cabinepersoneel wat kennelijk er ook niet bepaald gerust op was.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:56 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Mensen konden weten dat het aan het stormen was... welke toelichting wil je dan hebben? Beste passagiers.. er was een beetje wind, maar we zijn veilig geland?
Wie zegt dat de piloot dit niet tijdens de vlucht zelf heeft gezegd? De keren dat ik heb gevlogen, was de communicatie zeer goed... maar het Nederlandse volk staat er om bekend dat ze bijna alleen maar klagen..quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Doorstart in Rotterdam, niet kunnen uitwijken naar Eindhoven, doorstart Amsterdam en dan alsnog met hoge snelheid landen door defecte flaps. Bovendien cabinepersoneel wat kennelijk er ook niet bepaald gerust op was.
Ik zou dat verhaal inclusief wat toelichting van de piloot liever direct na de landing horen (tijdens het uitstappen of in een zaaltje) dan het stukje bij beetje het zelf uit de media moeten plukken.
Duidelijk toch.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dhoven-Airport.dhtml
Dat is niet triest, als jij een kaartje Gerona - Rotterdam komt en je landt in Amsterdam is het de verantwoordelijk van Transavia om je minstens naar Rotterdam te verwijzen of te brengen, daarnaast kan Transavia zeggen dat het geen noodsituatie is maar dat hebben de passagiers heel anders ervaren dus enige opvang was minstens erg behulpzaam geweest.quote:
Soms gaat het over overmacht en moet je gewoon verder niet zeuren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:06 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat is niet triest, als jij een kaartje Gerona - Rotterdam komt en je landt in Amsterdam is het de verantwoordelijk van Transavia om je minstens naar Rotterdam te verwijzen of te brengen, daarnaast kan Transavia zeggen dat het geen noodsituatie is maar dat hebben de passagiers heel anders ervaren dus enige opvang was minstens erg behulpzaam geweest.
Komt Transavia er lekker makkelijk vanaf, en dat ze op Schiphol moesten landen ok, maar dan is de vliegmaatschappij nog verantwoordelijk voor het vervoer naar Rotterdam.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:07 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Soms gaat het over overmacht en moet je gewoon verder niet zeuren.
Soms kan je zaken niet voorzien en regelen. Wees gewoon blij dat je heelhuids bent geland. En als je niet zelfstandig je weg kan vinden naar Rotterdam vlieg je waarschijnlijk al met begeleiding.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:34 schreef Slaro het volgende:
[..]
Komt Transavia er lekker makkelijk vanaf, en dat ze op Schiphol moesten landen ok, maar dan is de vliegmaatschappij nog verantwoordelijk voor het vervoer naar Rotterdam.
Met die redenering kan Transavia ook in Bordeaux landen en tegen de passagiers zeggen zoek het maar uit, dat is toch gewoon pure onzin, Transavia is verantwoordelijk voor het vervoer van A naar B dus als er op C wordt geland moet Transavia maar zorgen dat de passagiers alsnog bij B komen en als dat niet lukt op z'n minst gecompenseerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:35 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Soms kan je zaken niet voorzien en regelen. Wees gewoon blij dat je heelhuids bent geland. En als je niet zelfstandig je weg kan vinden naar Rotterdam vlieg je waarschijnlijk al met begeleiding.
Maar daar ging het niet over. En dan had men vervoer geregeld.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:38 schreef Slaro het volgende:
[..]
Met die redenering kan Transavia ook in Bordeaux landen en tegen de passagiers zeggen zoek het maar uit, dat is toch gewoon pure onzin, Transavia is verantwoordelijk voor het vervoer van A naar B dus als er op C wordt geland moet Transavia maar zorgen dat de passagiers alsnog bij B komen en als dat niet lukt op z'n minst gecompenseerd kunnen worden.
Dan wel, maar Amsterdam is zo dichtbij dat het niet uitmaakt, dan kan elke taxichauffeur je toch ook met die redenering in Amsterdam afzetten want zo ver ligt het allemaal niet uit elkaar en het OV is uitstekend mevrouw en/of meneer.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:39 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar daar ging het niet over. En dan had men vervoer geregeld.
Het gaat over de nood situatie. Ik vlieg regelmatig en heb dit nooit meegemaakt. Het laatste wat ik ga doen is zeuren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:40 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dan wel, maar Amsterdam is zo dichtbij dat het niet uitmaakt, dan kan elke taxichauffeur je toch ook met die redenering in Amsterdam afzetten want zo ver ligt het allemaal niet uit elkaar en het OV is uitstekend mevrouw en/of meneer.
Volgens Transavia is het geen noodsituatie.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:41 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het gaat over de nood situatie. Ik vlieg regelmatig en heb dit nooit meegemaakt. Het laatste wat ik ga doen is zeuren.
Dat gaf men wel aan. Je kan niet na zo'n landing op een andere airport even bussen etc. regelen. Men heeft naderhand ook elke klant gebeld.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:43 schreef Slaro het volgende:
[..]
Volgens Transavia is het geen noodsituatie.
Dat ja en volgens mij is dat ook de normale gang van zaken.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:38 schreef Slaro het volgende:
[..]
Met die redenering kan Transavia ook in Bordeaux landen en tegen de passagiers zeggen zoek het maar uit, dat is toch gewoon pure onzin, Transavia is verantwoordelijk voor het vervoer van A naar B dus als er op C wordt geland moet Transavia maar zorgen dat de passagiers alsnog bij B komen en als dat niet lukt op z'n minst gecompenseerd kunnen worden.
Dat is niet voldoende, een vliegtuigmaatschappij als Transavia heeft daar gewoon hele procedures voor klaarliggen en om bekende reden hebben die gefaald deze keer, ze hadden ofwel (desnoods met enige vertraging) de passagiers zelf moeten vervoeren naar Rotterdam of de mogelijkheid bieden om hun reis naar Rotterdam te compenseren indien nodig.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:45 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat gaf men wel aan. Je kan niet na zo'n landing op een andere airport even bussen etc. regelen. Men heeft naderhand ook elke klant gebeld.
Men had weinig tijd. Gewoon niet zeuren en zelf iets doen kan ook gewoon. Dat gaven veel passagiers ook aan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:49 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ze hadden de passagiers kunnen opvangen, had misschien vertraging in gezeten maar ze hadden alsnog bussen kunnen regelen of
[..]
Dat is niet voldoende, een vliegtuigmaatschappij als Transavia heeft daar gewoon hele procedures voor klaarliggen en om bekende reden hebben die gefaald deze keer, ze hadden ofwel (desnoods met enige vertraging) de passagiers zelf moeten vervoeren naar Rotterdam of de mogelijkheid bieden om hun reis naar Rotterdam te compenseren indien nodig.
Het is nogmaals geen excuus, Transavia is verantwoordelijk, dat veel passagiers zelf de verantwoordelijkheid nemen geeft Transavia niet het recht om mensen die liever wel hulp van de maatschappij hadden gehad in de kou te laten zitten.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:50 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men had weinig tijd. Gewoon niet zeuren en zelf iets doen kan ook gewoon. Dat gaven veel passagiers ook aan.
Men heeft excuus gemaakt en uitgelegd wat er is gebeurt. Dat is voldoende. Je kan niet alles inschatten.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:53 schreef Slaro het volgende:
[..]
Het is nogmaals geen excuus, Transavia is verantwoordelijk, dat veel passagiers zelf de verantwoordelijkheid nemen geeft Transavia niet het recht om mensen die liever wel hulp van de maatschappij hadden gehad in de kou te laten zitten.
Haha, het is niet voldoende, maar schijnbaar gaat dat er niet in bij jou dus laten we maar ophouden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men heeft excuus gemaakt en uitgelegd wat er is gebeurt. Dat is voldoende. Je kan niet alles inschatten.
Ik ben gewoon geen zeurpiet.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:59 schreef Slaro het volgende:
[..]
Haha, het is niet voldoende, maar schijnbaar gaat dat er niet in bij jou dus laten we maar ophouden.
Waarom zou je in hemelsnaam die moeite nemen voor die paar tientjes...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:57 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Slaro eens. Vergoeding vragen voor 'angstige momenten' of whatever is wat kansloos, maar je reiskosten Amsterdam-Rotterdam gecompenseerd zien worden vind ik niet heel onredelijk eigenlijk.
Ik bedoel, ik zou niet op Schiphol wachten tot Transavia mij in een taxi of een trein tilt, ik zou wel zelf actie ondernemen terug te gaan naar Rotterdam als ik binnen een half uurtje niks van Transavia hoor. Maar de kosten worden daarna wel bij Transavia neergelegd.
Hoe is dat relevant? Ik zou gewoon een kopie van treinkaartje Schiphol->Rotterdam opsturen en het rustig afwachten. Moeite die welgeteld een seconde of 45 kost.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam die moeite nemen voor die paar tientjes...
En dat is ook gebeurd, staat zelfs in de OP:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:34 schreef Slaro het volgende:
[..]
Komt Transavia er lekker makkelijk vanaf, en dat ze op Schiphol moesten landen ok, maar dan is de vliegmaatschappij nog verantwoordelijk voor het vervoer naar Rotterdam.
KLM is de moedermaatschappij van Transavia.quote:Uiteindelijk wisten mensen van de KLM ons te vertellen waar we de koffers konden ophalen en werd een bus naar Rotterdam geregeld
Als je gewoon naar huis gaat ben je helemaal meteen klaar, kost het je nog niet eens 45 seconden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:06 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Ik zou gewoon een kopie van treinkaartje Schiphol->Rotterdam opsturen en het rustig afwachten. Moeite die welgeteld een seconde of 45 kost.
Ha, dat begreep ik niet uit de discussie. Dan is er idd geen reden tot zeuren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:07 schreef freako het volgende:
[..]
En dat is ook gebeurd, staat zelfs in de OP:
[..]
KLM is de moedermaatschappij van Transavia.
het fenomeen e-mail is je onbekend?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Als je gewoon naar huis gaat ben je helemaal meteen klaar, kost het je nog niet eens 45 seconden.
ik zou de moeite van een brief tikken, en naar de brievenbus er iig niet voor over hebben
Dan moet je toch nog steeds een brief tikken of nietquote:
Gezien de omstandigheden zou ik de moeite ook niet nemen. Na het luisteren van de gesprekken met de verkeersleiding zou ik Transavia wel een mailtje sturen om de crew van de betreffende vlucht een compliment te maken, en dat ze van die 2 tientjes een paar flesjes lambrusco mogen kopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Als je gewoon naar huis gaat ben je helemaal meteen klaar, kost het je nog niet eens 45 seconden.
ik zou de moeite van een brief tikken, en naar de brievenbus er iig niet voor over hebben
Hoi Transavia,quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dan moet je toch nog steeds een brief tikken of niet
Het ging toch over je 45 seconden
Lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoi Transavia,
Bijgaand een kopie van mijn treinticket + vliegticket. Omdat ik van Schiphol zelf naar Rotterdam heb moeten reizen, begrijpelijk vanwege de storm, zal ik graag de kosten door jullie vergoed zien. U kunt het overmaken op Iban...
Groetjes,
Kalinhos.
Het hoeft neit zoveel moeite te kosten.
Ieder zijn ding, ik vind dat te veel moeite voor te weinig geldquote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoi Transavia,
Bijgaand een kopie van mijn treinticket + vliegticket. Omdat ik van Schiphol zelf naar Rotterdam heb moeten reizen, begrijpelijk vanwege de storm, zal ik graag de kosten door jullie vergoed zien. U kunt het overmaken op Iban...
Groetjes,
Kalinhos.
Het hoeft neit zoveel moeite te kosten.
9 van de tien mensen zullen zo denken.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, ik vind dat te veel moeite voor te weinig geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |