Verklaart veel. Paniek alom. Sinds wanneer mogen vrouwen piloot worden?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:07 schreef aloa het volgende:
[..]
De piloot was een vrouw? Ze ging ineens Nederlands praten.
Bij piloot denk ik automatisch aan een manquote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:57 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Verklaart veel. Paniek alom. Sinds wanneer mogen vrouwen piloot worden?
Pilotesse.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij piloot denk ik automatisch aan een man
"hier is het laatste woord niet over gezegd"quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:56 schreef hmmmz het volgende:
Geweigerd om te landen op Eindhoven Airport
http://www.ed.nl/regio/ei(...)lement.breaking_news
Als het vliegtuig gecrashed was op Schiphol waren de Eindhovense rapen gaar geweest.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
"hier is het laatste woord niet over gezegd"
Bizar wel.
KLM en Turkish Airlinesquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij piloot denk ik automatisch aan een man
quote:Vliegtuig Transavia was niet in nood toen het wilde landen in Eindhoven
Het vliegtuig van Transavia dat zaterdag een noodlanding maakte op Schiphol vanwege de weersomstandigheden, was niet in nood toen het toestemming vroeg om te landen in Eindhoven. Dat meldt Transavia aan NU.nl naar aanleiding van berichtgeving in Eindhovens Dagblad.
Daarin werd gesteld dat het vliegtuig in de problemen zou zijn en zou zijn geweigerd om te landen op Eindhoven Airport. Transavia zwakt deze lezing af door te stellen dat het vliegtuig niet in nood was.
"Het toestel kon niet landen in Rotterdam vanwege de storm en moest een doorstart maken", aldus een woorvoerder van Transavia.
De Boeing 737-800 met circa honderdzeventig passagiers was afkomstig uit het Spaanse Gerona.
Opties
"Er waren verschillende opties waaronder Eindhoven en Schiphol. Vanuit Eindhoven kwam geen toestemming en dus zijn we doorgevlogen naar Schiphol."
"Van een noodsituatie was geen sprake en er was dus ook geen probleem. Wij snappen de ophef dan ook niet. We hebben uiteindelijk veilig kunnen landen op Schiphol."
Eindhoven
Eindhoven Airport zegt in een reactie dat als er een vliegtuig in nood is, het te allen tijde mogelijk is om te landen in Eindhoven. Zaterdag was dit niet het geval.
"Wij zijn ook geen uitwijkluchthaven. Dat heeft te maken met de geluidsgrenzen", legt een woordvoerder uit.
Kortom waar maken we ons druk om.quote:"Van een noodsituatie was geen sprake en er was dus ook geen probleem. Wij snappen de ophef dan ook niet. We hebben uiteindelijk veilig kunnen landen op Schiphol."
Zal toch wel dat ze dat evalueren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Kortom waar maken we ons druk om.![]()
Hoe vaak komt zoiets voor. Ik weet niet hoeveel er per dag wordt gevlogen. Veel in ieder geval, maar bij hoeveel vluchten is het kantje boord? Zijn daar cijfers over?
Dan had de piloot mayday moeten verklaren. Ik geloof wel dat op dat moment dat nog wat voorbarig was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Eindhoven gaf geen toestemming vanwege de geluidsnormen. Regels zijn regels hè.
Precies, dat krijg je er van in een land waar alles afgepast, afgemeten en precies binnen de kaders moet blijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Eindhoven gaf geen toestemming vanwege de geluidsnormen. Regels zijn regels hè.
Triestquote:Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)illen_geld_zien.html
Komkommertijd of te wel zomerzotheid van alle kanten. Transavia heeft imho behoorlijk steken laten vallen door niet op te vangen voor toelichting maar het is inderdaad te triest voor woorden dat je voor zo iets schadevergoeding durft te vragen.quote:
Mensen konden weten dat het aan het stormen was... welke toelichting wil je dan hebben? Beste passagiers.. er was een beetje wind, maar we zijn veilig geland?quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Komkommertijd of te wel zomerzotheid van alle kanten. Transavia heeft imho behoorlijk steken laten vallen door niet op te vangen voor toelichting maar het is inderdaad te triest voor woorden dat je voor zo iets schadevergoeding durft te vragen.
Doorstart in Rotterdam, niet kunnen uitwijken naar Eindhoven, doorstart Amsterdam en dan alsnog met hoge snelheid landen door defecte flaps. Bovendien cabinepersoneel wat kennelijk er ook niet bepaald gerust op was.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:56 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Mensen konden weten dat het aan het stormen was... welke toelichting wil je dan hebben? Beste passagiers.. er was een beetje wind, maar we zijn veilig geland?
Wie zegt dat de piloot dit niet tijdens de vlucht zelf heeft gezegd? De keren dat ik heb gevlogen, was de communicatie zeer goed... maar het Nederlandse volk staat er om bekend dat ze bijna alleen maar klagen..quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Doorstart in Rotterdam, niet kunnen uitwijken naar Eindhoven, doorstart Amsterdam en dan alsnog met hoge snelheid landen door defecte flaps. Bovendien cabinepersoneel wat kennelijk er ook niet bepaald gerust op was.
Ik zou dat verhaal inclusief wat toelichting van de piloot liever direct na de landing horen (tijdens het uitstappen of in een zaaltje) dan het stukje bij beetje het zelf uit de media moeten plukken.
Duidelijk toch.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dhoven-Airport.dhtml
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |