Dat ziet eruit als een keurige landing, helemaal onder die omstandigheden.quote:
Mwha als stewardessen al brace for impact gaan lopen roepen, is t toch wel wat engerquote:Op zondag 26 juli 2015 03:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als een keurige landing, helemaal onder die omstandigheden.
Maar het komt nu allemaal wel heel dichtbij zo.. /SBS6
Dat komt niet echt naar voren uit dat filmpje.quote:Op zondag 26 juli 2015 03:17 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Mwha als stewardessen al brace for impact gaan lopen roepen, is t toch wel wat enger
Die video is sowieso versneld, dan lijkt het al een stuk dramatischer. al was het een lastige landing.quote:
Dan dus een noodlanding. De piloten zijn ook niet dom, als ze geen kerosine hebben voor een vierde doorstart gaan ze echt niet weer de lucht in om ergens neer te storten. Dan maar landen zo goed als kan, en wie weet van de baan afschieten.quote:Op zondag 26 juli 2015 07:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat moet dat een traumatische ervaring zijn geweest. Wat zou er zijn gebeurd als het de vierde keer ook niet lukte?
Dan hebben ze wel geluk gehad dat ie niet weer ineens heel steil omhoog ging.quote:Op zondag 26 juli 2015 08:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dan dus een noodlanding. De piloten zijn ook niet dom, als ze geen kerosine hebben voor een vierde doorstart gaan ze echt niet weer de lucht in om ergens neer te storten. Dan maar landen zo goed als kan, en wie weet van de baan afschieten.
Steil omhoog is gevolg/procedure van afbreken van de landing. Dus dit was bewust.quote:Op zondag 26 juli 2015 08:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan hebben ze wel geluk gehad dat ie niet weer ineens heel steil omhoog ging.
Je ziet dan ook de landing waar het goed gaat.......quote:Op zondag 26 juli 2015 08:51 schreef Toefjes het volgende:
Ziet er niet uit om keihard om te moeten gaan gillen ofzo.
1000 keer moeilijker zelfsquote:
Had uit het verhaal begrepen dat het venijn in de staart zat zeg maar, op zich is steeds weer niet kunnen landen ook niet echt een hele prettige situatie.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:01 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je ziet dan ook de landing waar het goed gaat.......
quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Is het nu gepast om een zwart lintje in mijn profielfoto te zetten of hoeft dat nog niet.
Eigenlijk wel. De arme slachtoffers hebben immers niet een gratis drankje en klef broodje gehad op de luchthaven.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Is het nu gepast om een zwart lintje in mijn profielfoto te zetten of hoeft dat nog niet.
woah die laatste seconde voor de landing nog een rukwind naar rechts. Knappe reflex van de piloot om dat zo snel te corrigeren!quote:
What the fuck. Lekker zo'n angstzaaiend personeel in het vliegtuig.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)am_25_juli_2015.html
Nee, is niet versneld. Het vliegtuig landde met een hogere snelheid dan normaal, om brandstof te besparen voor het geval ze *nog* een go around moesten maken. Als je goed kijkt zie je dat ze ook geen flaps gebruiken, dus minder draagvermogen van de vleugels, en ze gebruiken geen straalomkeerders voor het remmen.. als ie met zn neus omhoog gaat zie je dat het toestel ook meteen de lucht weer in wil. Mazzel dat Schiphol zo'n lange baan heeft, knap gevlogen in ieder geval.quote:Op zondag 26 juli 2015 03:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die video is sowieso versneld, dan lijkt het al een stuk dramatischer. al was het een lastige landing.
Viel wel mee.. en de Transavia had er al 2 go-arounds bij Rotterdam, en 1 bij Schiphol op zitten.. dan ben je wel blij als het na de vierde keer wel luktquote:
Gewoon procedure, niks angstzaaien. In een engelstalig toestel zouden ze "Brace!" "Brace!" roepen, totdat het toestel daadwerkelijk gestopt is.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
What the fuck. Lekker zo'n angstzaaiend personeel in het vliegtuig.![]()
Raar verhaal. Van Rotterdam naar Schiphol is een klein stukje, 20 minuten cirkelen is nou niet bepaald veel, en dan al de tank leeg? Dan vliegen ze wel heel erg met het minimum aan brandstof!quote:Een woordvoerder zegt dat er niet meer genoeg kerosine was om nog een doorstart te maken
Altijd leuk passagiers die hun apparaatjes niet uitzetten bij de landing...quote:Op maandag 27 juli 2015 09:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)am_25_juli_2015.html
Dat doen ze ook, maar ik neem aan dat zo'n doorstart ook veel extra kerosine verbruikt, net als dat je auto veel meer benzine gebruikt bij elk stoplicht op rood. Afremmen, optrekken...quote:Op maandag 27 juli 2015 10:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Raar verhaal. Van Rotterdam naar Schiphol is een klein stukje, 20 minuten cirkelen is nou niet bepaald veel, en dan al de tank leeg? Dan vliegen ze wel heel erg met het minimum aan brandstof!
Never forget................. Stille tocht ALLES!!quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Is het nu gepast om een zwart lintje in mijn profielfoto te zetten of hoeft dat nog niet.
Hoeft niet meer tegenwoordig.. alleen grotere electronica moet uit tijdens landing (laptops etc.).quote:Op maandag 27 juli 2015 10:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Altijd leuk passagiers die hun apparaatjes niet uitzetten bij de landing...
Bron?quote:Op maandag 27 juli 2015 10:25 schreef falling_away het volgende:
Hoeft niet meer tegenwoordig.. alleen grotere electronica moet uit tijdens landing (laptops etc.).
quote:Op maandag 27 juli 2015 10:20 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Never forget................. Stille tocht ALLES!!
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_passagiers__.html![]()
![]()
Alle electronica moet officieel nog steeds uit bij het opstijgen en landen en tijdens het vliegen mag je telefoon weer aan op vliegtuigstand.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:25 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hoeft niet meer tegenwoordig.. alleen grotere electronica moet uit tijdens landing (laptops etc.).
Achterlijke inderdaad... en waarom? Om veilig geland te zijn in een storm?quote:Op maandag 27 juli 2015 10:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
In plaats van blij te zijn dat het allemaal zo goed afgelopen is, wordt Transavia aangeklaagd.
http://edition.cnn.com/20(...)-electronic-devices/quote:
Niet waar...quote:Op maandag 27 juli 2015 10:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Alle electronica moet officieel nog steeds uit bij het opstijgen en landen en tijdens het vliegen mag je telefoon weer aan op vliegtuigstand.
Je hebt gelijk, dit is van de Transavia site, vorige maand nog gevlogen via Vueling, maar toen moest het uit:quote:Op maandag 27 juli 2015 10:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Niet waar...
http://www.faa.gov/about/initiatives/ped/
Zal dus nog per maatschappij verschillen?quote:Kleine elektronische apparaten mag je de hele vlucht gebruiken. Als de apparaten kunnen zenden en ontvangen, moeten ze wel in de flightmodus staan. Voorbeelden van deze apparaten zijn smartphones, mobiele telefoons (behalve als er geen flightmodus op zit, dan moet de telefoon de hele vlucht uit staan), tablets, camera’s, kleine draagbare spelcomputers, e-readers.
Grotere apparaten moeten tijdens start en landing (en als het riemen-vast teken aan staat) uitgeschakeld zijn. Dit zijn bijvoorbeeld laptops en notebooks.
Sommige apparaten mag je nooit aan boord gebruiken. Hieronder vallen elektronische sigaretten, persoonlijke luchtreinigers, speelgoed met een afstandsbediening, televisies, zenders, VHF-scanners/ontvangers en apparaten waarbij het mobiele netwerk is ingeschakeld.
Ja het kost tijd om bepaalde procedures aan te passen dus sommige maatschappijen laten het misschien nog niet toe.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Zal dus nog per maatschappij verschillen?
Iedereen doet dat, niet alleen de prijsvechters.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:21 schreef Twiitch het volgende:
Maar het is uiteraard zo dat een prijsvechter als Transavia met het absolute minimum verplicht gewicht aan kerosine zal vliegen.
Nee, om het gebrek aan opvang daarna, bij een traumatische ervaring is het wel handig als mensen opgevangen worden, overigens kan ik me wel voorstellen dat daar in alle drukte en hectiek ook van de kant van Transavia niet gehandeld is zoals men onder ideale omstandigheden zou doen, maar het waren geen ideale omstandigheden, en er werkelijk over gaan klagen vind ik ook wat overdreven, juist omdat je door het oog van de naald gekropen bent.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:28 schreef JDx het volgende:
Achterlijke inderdaad... en waarom? Om veilig geland te zijn in een storm?
Nederlandersquote:Op maandag 27 juli 2015 10:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
In plaats van blij te zijn dat het allemaal zo goed afgelopen is, wordt Transavia aangeklaagd.
Edit: nou ja, aangeklaagd gaat wat ver, maar er worden klachten ingediend.
Lijkt godverredomme de vismarkt wel.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)am_25_juli_2015.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |