abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154633650
2015

30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack
29 maart: Mapiya

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via DM :)
pi_154633662
Voor Buurpoes
pi_154633678
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat kan idd niet. Zeker niet als je je studie aan de uni aan het afronden bent. Past niet in t plaatje.

Overigens tweede kind same story soort van. Moest wel een ongelukje zijn want zķ kort op elkaar?? (17,5 mnd). Thanks he :')
Ja, was hier ook.
"Wel jammer dat je zo je studie weggooit". Que? Want studeren en kind kan niet?
De opmerking dat 1 van ons nu moest stoppen met werken, want anders konden we geen kind opvoeden was ook al zo lekker bekrompen :')

Die laatste was je schoonmoeder? :P
pi_154633691
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:31 schreef danic het volgende:
*onschuldig deuntje*
Ik ben helemaal niet zwanger joh. Ik hoor hier helemaal niet. :@
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:33:04 #5
409579 LuDann
All the way
pi_154633699
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik heb al wat shirtjes gekocht die wat groter zijn ;)
Maar zo heel gestoord veel outfits hebben we niet hoor.
Maar dat boxpakje moest gewoon! :D

Fijn dat je geslaagd bent met de kaarsjes.... hoop dat B_N ze vanavond allemaal al kan wegzetten ;)
Ik kan ook wel grotere maatjes kopen maar dat moet dan allemaal genderneutraal zijn nu. Ik wacht liever even om straks wat gerichter te kunnen shoppen.

Gaan we vanavond starten ja? :D
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:34:08 #6
409579 LuDann
All the way
pi_154633726
Ik heb helemaal geen opmerkingen gehad over mijn zwangerschap eigenlijk. Terwijl ik ook nog studeer. Maar goed, ik ben 30, dat zal het verschil maken.

Edit: vanuit studie/vrienden/familie dan. De buurvrouw (met wie we *kuch* niet zo'n goede band hebben) vroeg wel of het een ongelukje was. Maarja, dat komt gewoon omdat het een rotmens is. :')
pi_154633750
Of je (christelijke) werkgever gaat er vanuit dat je zwangerschap een ongelukje is want je bent al zo oud, als je kinderen had gewild dan had je ze toch al lang gehad? :X
pi_154633772
Bizar die reacties!
Hier eigenlijk nooit vragen gehad, ja 1 iemand dacht dat het niet gepland was, maar dat kwam door de manier waarop vriend het bracht :')
Ik was 24 bij de eerste en vriend net 25.
pi_154633825
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik kan ook wel grotere maatjes kopen maar dat moet dan allemaal genderneutraal zijn nu. Ik wacht liever even om straks wat gerichter te kunnen shoppen.
ik gok op blauw ondertussen bij jullie :P Mag ik mijn lootje nog aanpassen? :D

vanavond starten :Y het is tenslotte zaterdag :P
Schudden voor gebruik
pi_154633839
Ik ben nu zwanger van de 3e en word in oktober 29. Als deze baby geboren is zijn vriend en ik nog geen 6 jaar samen. Tja, dat vinden mensen ongetwijfeld snel en wellicht ook onverstandig, maar ik heb nog geen rare opmerkingen gehad. Dat gebeurd dan vast achter mijn rug om, maar dan heb ik er in ieder geval geen last van :P
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154633840
Vind het tof en discipline als mensen het een verassing laten zijn.
pi_154633849
Ik kreeg eens een oudere dame bij de Prenatal in mijn nek. Ze bleef mij maar dingen uit leggen.
"Tja als je zo jong bent weet je dat allemaal nog niet" "Je hebt je vast nog niet ingelezen "Ongelukje zeker, je zal wel alleen zijn?"
Kwam amper meer van haar los.
pi_154633862
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:39 schreef Mapiya het volgende:
Ik kreeg eens een oudere dame bij de Prenatal in mijn nek. Ze bleef mij maar dingen uit leggen.
"Tja als je zo jong bent weet je dat allemaal nog niet" "Je hebt je vast nog niet ingelezen"
Kwam amper meer van haar los
Ze zocht gewoon een nieuw vriendinnetje :9
Schudden voor gebruik
pi_154633863
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:38 schreef Sicilia het volgende:
Ik ben nu zwanger van de 3e en word in oktober 29. Als deze baby geboren is zijn vriend en ik nog geen 6 jaar samen. Tja, dat vinden mensen ongetwijfeld snel en wellicht ook onverstandig, maar ik heb nog geen rare opmerkingen gehad. Dat gebeurd dan vast achter mijn rug om, maar dan heb ik er in ieder geval geen last van :P
Ja, daar zijn ongetwijfeld opmerkingen over (geweest). Als jij er geen last van hebt lekker leven en laten leven. ^O^
pi_154633878
quote:
"Tja als je zo jong bent weet je dat allemaal nog niet" "Je hebt je vast nog niet ingelezen "Ongelukje zeker, je zal wel alleen zijn?"
Nou ze had bij die laatste opmerking toch een snauw gekregen :')
pi_154633887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ze zocht gewoon een nieuw vriendinnetje :9
Haha wie weet. Maar ze sprak ook haar "oprechte zorgen" uit of het wel goed zou gaan enzo.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:41:38 #17
409579 LuDann
All the way
pi_154633909
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ik gok op blauw ondertussen bij jullie :P Mag ik mijn lootje nog aanpassen? :D

vanavond starten :Y het is tenslotte zaterdag :P

Oh vanwege die hartslag? :P Van mij mag het hoor. :Y

Ik zit al op mijn skippybal. :9
pi_154633915
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:40 schreef Mapiya het volgende:

[..]

Haha wie weet. Maar ze sprak ook haar "oprechte zorgen" uit of het wel goed zou gaan enzo.
klinkt als materiaal voor een Beste vriendinnetje! O+
Schudden voor gebruik
pi_154633923
quote:
serieus?!
Zie je er zo jong uit dan :P
pi_154633936
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh vanwege die hartslag? :P Van mij mag het hoor. :Y

Ik zit al op mijn skippybal. :9
:Y rappe hartslag ^^,
Schudden voor gebruik
pi_154633967
Hier ook 24 bij de eerste en eigenlijk nooit stomme opmerkingen gehad. Ik stak mijn kinderwens ook niet onder stoelen of banken dus ik geloof ook niet dat iemand verbaasd was :').

Sethiwe, je vroeg nog naar de sollicitatie, lief dat je daaraan dacht :). Ben het helaas niet geworden. Jammer maar ergens ook wel een opluchting. Nu blijf ik lekker op mijn vertrouwde plekje met leuke collega's die allemaal superblij voor me gaan zijn ipv dat een nieuwe werkgever zich genaaid voelt.
pi_154633977
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:42 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

serieus?!
Zie je er zo jong uit dan :P
Nee :')
Ja wel jonger maar zij gokte 17 toen..
pi_154634007
Ook een leuke:
Tante van me had op dr facebook geknald dat ik zwanger was. Geen probleem opzich, maar daarna steeds posten over dat ze een 'arme student' moest helpen aan kleding enzo. Please, ik verdien en hou per maand meer geld over dan zij met dr bijstand. Kan ook prima kleding en luiers kopen. En al die pittige theemutsen maar reageren wat voor een reddende engel ze is. Ze mocht die kleding vol poepvlekken houden :{w (was ze ook nog boos om :') Oh wat was ik verwend zeg)
pi_154634015
quote:
Daar zou ik mepneigingen van krijgen :')

Maar goed, ik had nu ook in de wachtruimte bij de vk iemand die half vertederd keek en vroeg of het mn eerste was. Zo van been there. Eh nee. De derde :P En dan zie je ze gaan rekenen xD op stageplaatsen was dat ook vaak, als ik dan zei dat ik twee kinderen heb was de directe vraag erna vrijwel altijd hoe oud ik dan was :D

maar goed, het kan erger. Mn vriendinnetje krijgt regelmatig de vraag of haar kinderen (type kloon zeg maar) dezelfde vader hebben. Want ja bij de oudste was ze 18 en de tweede kwam pas 4 jaar erna. Dus dat moet wel van een ander zijn. Ehrm. Nou ze hebben allebei een studie afgemaakt in de tussentijd, mag dat ook? :')
:)
pi_154634019
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:43 schreef Mapiya het volgende:

[..]

Nee :')
Ja wel jonger maar zij gokte 17 toen..
:D
En hoe oud was je O-) (en hoe oud ben je nu?)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:45:17 #26
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154634032
Whehehe Mja, nu was Max hier ook niet helemaal bedoeld, was ook erg jong, maar ik zag er ook nog eens jonger uit :') kreeg vaak (voorzichtige) opmerkingen, vooral dus omdat mensen dachten dat ik 16 was. Zelfs vorig jaar nog op stage, toen ik in mn laatste jaar zat; schrokken zich rot als ik zei dat ik een zoon van 8 had. Altijd die "Wow, hoe oud ben je dan? :o "
:'D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154634037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:44 schreef Skittles het volgende:
Ook een leuke:
Tante van me had op dr facebook geknald dat ik zwanger was. Geen probleem opzich, maar daarna steeds posten over dat ze een 'arme student' moest helpen aan kleding enzo. Please, ik verdien en hou per maand meer geld over dan zij met dr bijstand. Kan ook prima kleding en luiers kopen. En al die pittige theemutsen maar reageren wat voor een reddende engel ze is. Ze mocht die kleding vol poepvlekken houden :{w (was ze ook nog boos om :') Oh wat was ik verwend zeg)
Oh fijn. Gebombardeerd worden tot charity-project :X
pi_154634067
Oh brr Skittels :X

Sonnetje wat doe jij eigenlijk hier :Y)
pi_154634079
Hier was zijn familie er al een tijdje op aan het azen (ieder jaar een babyboom alleen wij deden nooit mee). Wij stug 'Nee na onze opleiding pas!' en nu kregen we te horen 'Ja zie je nou wel, we dachten het al hoor.'

De adviezen die ik kreeg van een nicht 'Joh af en toe een wijntje kan heus geen kwaad hoor, deed ik ook bij de tweede.' en een ander nichtje van hem wist niet dat ze zwanger was tot ze weeën kreeg. Die heeft vol gefeest, dus ook zij zei dat het wel gewoon kon want d'r zoon was gezond.

8)7 Ja nou, doei he.
pi_154634082
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:45 schreef pinquit het volgende:
Whehehe Mja, nu was Max hier ook niet helemaal bedoeld, was ook erg jong, maar ik zag er ook nog eens jong uit :') kreeg vaak (voorzichtige) opmerkingen, vooral dus omdat mensen dachten dat ik 16 was. Zelfs vorig jaar nog, toen ik in mn laatste jaar zat; schrokken zich rot als ik zei dat ik een zoon van 8 had. Altijd die "Wow, hoe oud ben je dan? :o "
:'D
Hahaha ja dat idd! :D

Mooiste was toen ik samen met B. ooit door de hema liep, hij achter de wagen en ik ging iets afrekenen. Werden we aangesproken door iemand die zei dat het vast net echt was he zo'n dagje oppassen.

:D dusch... :')
pi_154634117
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mooiste was toen ik samen met B. ooit door de hema liep, hij achter de wagen en ik ging iets afrekenen. Werden we aangesproken door iemand die zei dat het vast net echt was he zo'n dagje oppassen.

Zien jullie er allebei zo jong uit dan?
pi_154634124
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:46 schreef Mapiya het volgende:

Ervaringsdeskundige zijn :P

2 is genoeg hier hoor :D
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:49:35 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154634154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:46 schreef Mapiya het volgende:

Zeg, en wanneer kom jij uit de kast?

DM mag ook :P
pi_154634159
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:31 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ja, was hier ook.
"Wel jammer dat je zo je studie weggooit". Que? Want studeren en kind kan niet?
De opmerking dat 1 van ons nu moest stoppen met werken, want anders konden we geen kind opvoeden was ook al zo lekker bekrompen :')

Die laatste was je schoonmoeder? :P
Onder andere ja :Y
Die denkt nog steeds dat de eerste een ongelukje was want jong. En die blijft ook tot irritants aan toe rond toeteren dat ze ons veel te jong vond om aan kinderen te beginnen. Ja doei he bedankt, nu weten we het wel. Opzouten :')
pi_154634162
quote:

[..]

Wij hebben geloof ik allebei een oud hoofd :'(
Nou ja oke, vriend wel :P Zijn broer (die 7 jaar ouder is :')) wordt regelmatig jonger geschat dan hij :')
pi_154634167
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit idd!
pi_154634183
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Niet :7
pi_154634203
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:48 schreef Skittles het volgende:

[..]

Zien jullie er allebei zo jong uit dan?
Blijkbaar :')
B. ziet er wel jonger uit dan de 33 die hij tegenwoordig is. Ik vind zelf niet dat ik er jonger uit zie maar ik word wel altijd een jaar of 5-6 jonger geschat dan ik ben dus blijkbaar schat men mij toch jonger in?
pi_154634216
quote:

[..]

Jezus :') hoe halen mensen het in hun hoofd om zoiets überhaupt te zeggen :?
pi_154634228
Was gisteren met een klasgenoot uit eten, maar dat jong heeft echt een kinderkop+lichaam, en ik liep met buik (die door alle ribben ook nog heel opgezet was)… Nou je had die mensen moeten zien kijken _O- Eerst naar hem, dan naar mijn buik, dan weer naar hem.

Dat jong is zo gay als de pest en het druipt er ook zo hard vanaf dat ik dacht 'Kom op mensen…' hij zou eerder mijn broertje zijn. Maargoed, heb z'n hand maar vast gepakt.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:52:23 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154634235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:50 schreef Mapiya het volgende:

[..]

Niet :7
-O-

Ben je van "mijn" lichting?
pi_154634264
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:51 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Jezus :') hoe halen mensen het in hun hoofd om zoiets überhaupt te zeggen :?
Het is sowieso vervelend hoe erg mensen de neiging hebben om je aan te spreken en een kind aan te halen als je met een kind loopt. Dat is iets waar ik echt tegenop kijk, dat mensen de hele tijd contact met je zoeken. Even leuk maar het duurt altijd zo lang en met sommige mensen is het heel ongemakkelijk omdat er geen klik is, en de treinreis echt 50 minuten duurt. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2015 21:54:18 ]
pi_154634294
:P
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

-O-

Ben je van "mijn" lichting?
;) Komt goed tzt.
Ivm meelezers nog even zo.
pi_154634303
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Het is sowieso vervelend hoe erg mensen de neiging hebben om je aan te spreken en een kind aan te halen als je met een kind loopt. Dat is iets waar ik echt tegenop kijk, dat mensen de hele tijd contact met je zoeken. Even leuk maar het duurt altijd zo lang.
Gewoon chagrijnig kijken. Niemand probeert aan mijn kind te zitten (want die kijkt ook altijd chagrijnig in de wagen. Waarschijnlijk zijn ze bang dat ze in janken uitbarst O+ )
pi_154634382
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:55 schreef Skittles het volgende:

[..]

Gewoon chagrijnig kijken. Niemand probeert aan mijn kind te zitten (want die kijkt ook altijd chagrijnig in de wagen. Waarschijnlijk zijn ze bang dat ze in janken uitbarst O+ )
Of omdat jij sago kijkt _O-

Ik laat sowieso kinderen altijd wel met rust (en de ouders al helemaal), tenzij ze me echt volop aan lopen te giebelen, dan lach ik wel terug. Maar als zo'n moeder dat heel sago kijkt, word ik haast angstig voor d'r. _O- Dan denk ik nou daar komt een hele kanonnade uit als je niet oppast.

Wellicht wel een idee dus. })
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 22:00:05 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154634399
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:35 schreef Kyara het volgende:
Of je (christelijke) werkgever gaat er vanuit dat je zwangerschap een ongelukje is want je bent al zo oud, als je kinderen had gewild dan had je ze toch al lang gehad? :X
Die heeft nog nooit gehoord van vruchtbaarheidsproblematiek? Tenenkrommend zeg :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154634403
Bohhhhh zit al uren achter de laptop, denk dat ik maar naar de bios ga. Zag een trailer over een Pixar die over hormonen gaat. Even vent verblijden met het nieuws dat hij na zijn lange werkdag met mij naar de bios gaat. O-)

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2015 22:01:27 ]
pi_154634444
quote:

[..]

Het is sowieso vervelend hoe erg mensen de neiging hebben om je aan te spreken en een kind aan te halen als je met een kind loopt. Dat is iets waar ik echt tegenop kijk, dat mensen de hele tijd contact met je zoeken. Even leuk maar het duurt altijd zo lang en met sommige mensen is het heel ongemakkelijk omdat er geen klik is, en de treinreis echt 50 minuten duurt. :')
Mwhehe :D t wordt nog leuker als je kind zelf hele verhalen af steekt tegen iedere random voorbijganger :')

Toen mijn oudste nog baby was werd ik om de haverklap staande gehouden en dat mensen dan zeiden wat een ontzettend mooi kind dat was. En voor bonussen "dat haaaaaaaaar". Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind allebei mijn dochters de mooiste ter wereld, maar ik begreep de ophef niet zo erg? Beetje overdreven en ik voelde me er altijd vreselijk ongemakkelijk bij :') nog steeds krijg ik wel eens complimentjes over haar uiterlijk en dat is echt heel raar. Kom op ze is 5, bijna 6. Waar hebben we het over :?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 22:09:26 #49
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154634644
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die heeft nog nooit gehoord van vruchtbaarheidsproblematiek? Tenenkrommend zeg :X
Meer een apart referentiekader. Op je 40e opa worden enzo.
pi_154634675
Ik vind dat altijd van die stomme opmerkingen, gepland of niet.
Van mij zagen ze het mijlenver al aankomen, we waren tenslotte getrouwd en het duurde wel lang al. Maar toen mijn broertje (18mnd jonger) eerder met het nieuws kwam, stonden ze wel allemaal :o en gingen ze mij sterkte wensen 8)7
Mafkezen, ik ben ook gewoon blij tante te worden hoor. (Zijn zoontje en mijn dochter schelen nu 5 maanden O+ )
pi_154634793
quote:

[..]

Nou, dat heb ik dus ook ervaren inmiddels. Ik heb dus blijkbaar een mooi kind. (Ja ik vind mijn kind sowieso prachtig) maar dan vinden mensen het ineens ook nodig om dat te melden en lopen te geinen met mn kind. En dochterlief maar lachen naar al die mensen in de supermarkt enzo. En ik denk alleen maar 'haahaa, jaa... Blijf met je tengels van haar af.'
pi_154634806
Net als toen ik een jaar of 16/17 was en met mijn toen baby achternichtje in de wandelwagen rondliep. Komt er een groepje oma's langsgelopen.. Vragen ze mij hoe oud de kleine precies is.

En ik zeg: Euhm dat weet ik niet precies! :+

Die blikken! :6
pi_154634816
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:10 schreef Risu het volgende:
Ik vind dat altijd van die stomme opmerkingen, gepland of niet.
Van mij zagen ze het mijlenver al aankomen, we waren tenslotte getrouwd en het duurde wel lang al. Maar toen mijn broertje (18mnd jonger) eerder met het nieuws kwam, stonden ze wel allemaal :o en gingen ze mij sterkte wensen 8)7
Mafkezen, ik ben ook gewoon blij tante te worden hoor. (Zijn zoontje en mijn dochter schelen nu 5 maanden O+ )
Oh ja inderdaad. Ik kreeg zelfs de vraag van mijn huisarts of mijn zwangerschappen gepland waren. :')
pi_154634854
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef Risu het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik dus ook ervaren inmiddels. Ik heb dus blijkbaar een mooi kind. (Ja ik vind mijn kind sowieso prachtig) maar dan vinden mensen het ineens ook nodig om dat te melden en lopen te geinen met mn kind. En dochterlief maar lachen naar al die mensen in de supermarkt enzo. En ik denk alleen maar 'haahaa, jaa... Blijf met je tengels van haar af.'
Dat dus. Heel herkenbaar :')
pi_154634859
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet zwanger joh. Ik hoor hier helemaal niet. :@
Ik toch ook niet :D
Maar jij vroeg of iemand anders een nieuwe wilde openen, dus bij deze.
pi_154634913
Mensen stellen altijd wel van dat soort domme vragen. Vroegen ze mij ook.. Is t gepland? Ja.. Waarom niet? En wat dan nog?

Kijken naar baby vind ik niet erg, maar ongevraagd aankomen wel.

Net 2 nieuwe eerste outfitjes besteld bij Next.

En schilderij voor de babykamer besteld O+
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 22:22:02 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154634956
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

Meer een apart referentiekader. Op je 40e opa worden enzo.
Het blijft tenenkrommend :D Je zou juist eerder denken dat hij wel denkt dat er vruchtbaarheidsproblematiek in het spel is, want als je gelooft gebruik je natuurlijk geen AC O-)

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwhehe :D t wordt nog leuker als je kind zelf hele verhalen af steekt tegen iedere random voorbijganger :')

Toen mijn oudste nog baby was werd ik om de haverklap staande gehouden en dat mensen dan zeiden wat een ontzettend mooi kind dat was. En voor bonussen "dat haaaaaaaaar". Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind allebei mijn dochters de mooiste ter wereld, maar ik begreep de ophef niet zo erg? Beetje overdreven en ik voelde me er altijd vreselijk ongemakkelijk bij :') nog steeds krijg ik wel eens complimentjes over haar uiterlijk en dat is echt heel raar. Kom op ze is 5, bijna 6. Waar hebben we het over :?
Die haar opmerkingen heb ik jarenlang gehad in het OV :') Altijd oude omaatjes die naast me kwamen zitten en zeiden dat ik zulk prachtig haar had. En die oma's hadden natuurlijk precies dezelfde haarkleur als ik gehad _O- Op zich wel lief maar af en toe had ik er echt even geen zin in :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154637301
Ugghhh ja opmerkingen! Echt, waar bemoeien mensen zich mee?! Ik heb ze op alle mogelijke momenten uit alle hoeken gehad.

Liep op mijn 18e eens met mijn nichtje van 5. SCHANDE werd ervan gesproken. Iemand vroeg zelfs of ik de vader wel kende :'(

Toen het niet lukte om zwanger te worden kwam dat "met onze studies wel goed uit zeker" en toen het wel lukte was dat uiteraard "zonde van mijn studie" en "hoe ga ik dat nou doen he, in mijn flatje met mijn studie en mijn prille relatie" :( Dikke doei.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OPMERKINGEN DUS :( :@ Ik kan me er nog wel eens druk om maken, maar tegelijkertijd: water off a ducks back.
pi_154637459
Ik snap al die opmerkingen niet hoor, en 25 is toch geen rare leeftijd? :/.

Ik heb ook van niemand gehoord van 'goh ben je niet te jong' ofzo.

Maargoed wij vallen wss ook heel erg in het ideaalbeeld vd maatschappij dus dan zal t wel niet gek zijn ofzo :').

Lekker niks van aantrekken al die mensen, wel jammer dat ze hun lompe opmerkingen niet bij zich kunnen houden..
pi_154637527
je zou het denken he... maar blijkbaar houdt het de gemoederen toch flink bezig, de zwangerschap van een ander.

Das vast een voorbereiding voor later, als iedereen iets te zemelen heeft over je opvoeding of keuzes O+ Overal geldt voor... lekker laten lullen en niks van aan trekken.
  zondag 26 juli 2015 @ 00:33:14 #61
50430 Yuki
Student Midwife
pi_154637573
Jemig, al die opmerkingen... Waar bemoeien mensen zich mee? :{

De assistente van de huisarts durfde mijn moeder destijds niet te feliciteren toen ze zwanger was van mij. M'n broer was al 6 en m'n moeder had een en ander meegemaakt, dus ik was vast een ongelukje.
Ik was hartstikke gepland en ongelooflijk gewenst. M'n moeder was dolgelukkig met de positieve test. Daar snapte ze kennelijk niks van :') :D
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_154638662
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:30 schreef mignonne het volgende:
je zou het denken he... maar blijkbaar houdt het de gemoederen toch flink bezig, de zwangerschap van een ander.

Das vast een voorbereiding voor later, als iedereen iets te zemelen heeft over je opvoeding of keuzes O+ Overal geldt voor... lekker laten lullen en niks van aan trekken.
Echt he… Best raar dat mensen zich zo druk kunnen maken, of het een heel 'ding' vinden als een ander zwanger is, terwijl het eigenlijk (behalve dat het het bizarste is dat er bestaat) heel gewoon is en iedereen er wel mee te maken krijgt (of het nou van jezelf of een ander is).

"Goh, heb je het gehoord, die en die is zwanger! Van die en die! Je zou het niet zeggen he!" over iemand waar je ooit 20 jaar geleden mee op school hebt gezeten. Ja, boeiend, die heeft de leeftijd inmiddels om zwanger te raken en het is zo'n beetje hoe iedereen is ontstaan, niet? Neemt niet weg dat ik blij ben voor die mensen, alleen snap ik niet waar iedereen ineens die drang om zich er mee te bemoeien of er iets van te vinden vandaan haalt.

Mensen… :|W

SPOILER
Roddel/SBS6/Hype/Kijkmijeenmeninghebben/meeloop-mensen... :|W

Godver wat ben ik een oordelende zeikerd zeg _O- sorry :@

De film (Inside out) is echt een aanrader trouwens, leukste in hele lange tijd!

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 02:11:07 ]
pi_154640779
Goed, toch even hier vragen:
Ik heb sinds deze week zo'n last van zitten, ik hou het op geen enkele bank of stoel hier lang vol. Net alsof m'n stuitje dan week wordt ofzo. Kan dit door de zwangerschap komen? Als dit blijft moet ik dan de vk of de ha bellen?

Op m'n werk heb ik er weer 0 last van maar daar heb ik een backjoy in m'n stoel liggen die m'n houding corrigeert. ik ga echter niet nog een backjoy kopen en die overal mee naartoe nemen :').
pi_154640902
Mijn broer's vrouw (dus mijn schoonzusje) kreeg op 23e haar kindje. Vond niemand gek ofzo volgens mij. maar mijn broer was toen al 28, dus misschien scheelt dat. En ze komt volwassen over. Niet dat iemand van 23 niet volwassen is, maar ik weet van mezelf dat ik toen wel nog best jong was, nu voel ik me ook volwassener. Huisje-boompje-beesje scheelt ook, ik woonde nog thuis tot 24. (En toen op kamers enzo O+ )
Ik denk dat ze het gekker vonden vanwege nog niet zo lang bij elkaar en niet getrouwd (trouwde bij 20wk zwanger) Maar goed, ik vond het niks gek iig.
Ik zou er ook nooit opmerkingen over maken, alleen misschien in grappige context zoals bij een vriendin van me die vrij jong moeder werd. Maar daar ben je vrienden voor. Bij een vreemde doe ik dat sowieso niet want je kent de situatie niet.
pi_154641026
Het hangt vaak ook wel een beetje af van het kringetje waar je in zit.
Zeg maar in Scheveningen Duindorp om maar effe een hoek te noemen... :') daar is het vrij normaal als je op je 23e voor het eerst moeder wordt. In ieder geval niet ongebruikelijk en niemand die daar van verblikt of verbloosd.
Terwijl in academische kringen het wel echt heel ongebruikelijk is. Het devies is daar toch vaak wel echt eerst afstuderen (sowieso dat) dan een x aantal jaar werken en daarna pas aan kinderen beginnen. 30+ is toch wel echt meer regel dan uitzondering. Hoe het zit met de klassen er tussenuit weet ik niet per se. Ik weet wel dat het bij ons erg ongewoon was, wij waren de eersten van onze directe vriendenkring die kinderen kregen en de meeste vrienden zagen ook echt niet voor zich hoe we ooit in vredesnaam aan een carričre wilden gaan werken zo en meer van dat soort dingen. Ook volwassenen die het echt heel erg raar vonden want "waarom zou ik mijn studie zo weggooien" en meer van dat. Terwijl wij toch echt onze kinderwens én onze wens om relatief jong kinderen te krijgen nooit onder stoelen of banken hebben gestoken. Bij onze ouders niet en bij vrienden ook niet.
pi_154641039
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 01:59 schreef Myrr het volgende:

[..]

SPOILER
Waarom zou dat in stilte moeten? Voor de mensen die ze nalaat is het juist fijn als veel mensen hun medeleven betuigen. Het ergste wat je kan gebeuren nadat je je kind verliest is dat mensen het gaan doodzwijgen.
  zondag 26 juli 2015 @ 11:04:56 #67
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154641239
L-E, ik snap je opmerking vanuit jouw situatie helemaal hoor, maar ik denk dat er misschien een verschil is tussen je medeleven betuigen aan (nabestaanden van) iemand die je regelmatig zag/ sprak, of publiekelijk via facebook bij iemand waarmee je al 20 jaar geen contact mee hebt gehad. Dat laatste zou bij sommige mensen als sensatiezoeken over kunnen komen? Misschien is dat ook niet zo, ik heb gelukkig geen ervaring.

Myrr, een kaartje sturen kan natuurlijk altijd als je iets wilt doen...

En nu ontopic: de box staat! (en de kat vindt het bambi boxkleed niet fijn, dus gaat er niet in liggen ^O^ )
pi_154641308
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 10:13 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb sinds deze week zo'n last van zitten, ik hou het op geen enkele bank of stoel hier lang vol. Net alsof m'n stuitje dan week wordt ofzo. Kan dit door de zwangerschap komen? Als dit blijft moet ik dan de vk of de ha bellen?

Op m'n werk heb ik er weer 0 last van maar daar heb ik een backjoy in m'n stoel liggen die m'n houding corrigeert. ik ga echter niet nog een backjoy kopen en die overal mee naartoe nemen :').
Schoonzus heeft zo'n rond luchtkussen gehad daarvoor bij haar vorige zwangerschap, geen idee hoe het heet.
pi_154641318
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 10:41 schreef mignonne het volgende:
Zeg maar in Scheveningen Duindorp om maar effe een hoek te noemen... :') daar is het vrij normaal als je op je 23e voor het eerst moeder wordt. In ieder geval niet ongebruikelijk en niemand die daar van verblikt of verbloosd.
Terwijl in academische kringen het wel echt heel ongebruikelijk is. Het devies is daar toch vaak wel echt eerst afstuderen (sowieso dat) dan een x aantal jaar werken en daarna pas aan kinderen beginnen. 30+ is toch wel echt meer regel dan uitzondering. Hoe het zit met de klassen er tussenuit weet ik niet per se. Ik weet wel dat het bij ons erg ongewoon was, wij waren de eersten van onze directe vriendenkring die kinderen kregen en de meeste vrienden zagen ook echt niet voor zich hoe we ooit in vredesnaam aan een carričre wilden gaan werken zo en meer van dat soort dingen. Ook volwassenen die het echt heel erg raar vonden want "waarom zou ik mijn studie zo weggooien" en meer van dat. Terwijl wij toch echt onze kinderwens én onze wens om relatief jong kinderen te krijgen nooit onder stoelen of banken hebben gestoken. Bij onze ouders niet en bij vrienden ook niet.
+1. Ik ben in mijn kringetje ook vroeg, met mijn 28 jaar. Velen kiezen ervoor nog door te studeren of specialiseren en zijn nu nog aan het afronden of net aan het werk/werkzoekend. Vrienden waren dan ook enorm verbaasd toen ik zwanger aan kwam zetten..

Ik vind dat allemaal persoonlijke keuzes eigenlijk, iedereen maakt die anders, maar toch hangt iedereen er een waardeoordeel aan als ze naar de keuze van een ander kijken.. :')
pi_154641373
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 10:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Waarom zou dat in stilte moeten? Voor de mensen die ze nalaat is het juist fijn als veel mensen hun medeleven betuigen. Het ergste wat je kan gebeuren nadat je je kind verliest is dat mensen het gaan doodzwijgen.
SPOILER
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:04 schreef mousemicky het volgende:
L-E, ik snap je opmerking vanuit jouw situatie helemaal hoor, maar ik denk dat er misschien een verschil is tussen je medeleven betuigen aan (nabestaanden van) iemand die je regelmatig zag/ sprak, of publiekelijk via facebook bij iemand waarmee je al 20 jaar geen contact mee hebt gehad. Dat laatste zou bij sommige mensen als sensatiezoeken over kunnen komen? Misschien is dat ook niet zo, ik heb gelukkig geen ervaring.

Myrr, een kaartje sturen kan natuurlijk altijd als je iets wilt doen...

En nu ontopic: de box staat! (en de kat vindt het bambi boxkleed niet fijn, dus gaat er niet in liggen ^O^ )
Ja, een kaartje is wel een goede, dat ga ik doen. Niet opdringerig, hij hoeft niets terug te doen en op zijn eigen tijd.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 10:41 schreef mignonne het volgende:
In de klassen ertussen ook wel na het studeren, en dan ergens tussen de 26/27, en voor je 35ste.

Denk dat ouders en iedereen die wens gewoon niet heel serieus namen of het ene oor in en het andere oor uit, en als ze er dan achter komen dat het echt zo is dan schrikken ze ineens. :')

"Oh, jullie meenden het." :o

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 11:24:53 ]
pi_154641405
Hier staat de box ook!

Man is druk aan t klussen en bij komt er niks uit handen. Alles kost teveel energie.

Ik voel me al dgn niet lekker. Herkenbaar met (morgen) 33 wkn? Ben wel minder moe vandaag, maar voel me zo misselijk.. Net als in t begin en mijn lichaam is helemaal zwaar.
pi_154641425
Ben blij dat er hier niet raar gekeken wordt over zwanger zijn zeg.
pi_154641462
Meld met babyhuis intact.
Wel voor controle in het ziekenhuis ^^,

Prachtige dag vandaag trouwens!
Schudden voor gebruik
pi_154641496
Ik ben zelf al best oud (35), en al onze vrienden hebben ook baby's, dus wat dat betreft is het niet gek. Men vond het van mij alleen maar gek omdat ik helemal geen moederlijk type ben, en heel lang heb gezegd dat ik nooit kinderen wilde. Dus ik kreeg toch wel wat reacties van 'Huh, JIJ?? ZWANGER???'
Maarja, ik vind het zelf ook nog steeds een raar idee, en een moederlijk type ben ik nog steeds niet....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154641502
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Meld met babyhuis intact.
Wel voor controle in het ziekenhuis ^^,

Prachtige dag vandaag trouwens!
Maar echt… Deed de ogen open en dacht 'Vandaag ga ik troep shoppen! *O*'
En kleding… En noten.
pi_154641542
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben zelf al best oud (35), en al onze vrienden hebben ook baby's, dus wat dat betreft is het niet gek. Men vond het van mij alleen maar gek omdat ik helemal geen moederlijk type ben, en heel lang heb gezegd dat ik nooit kinderen wilde. Dus ik kreeg toch wel wat reacties van 'Huh, JIJ?? ZWANGER???'
Maarja, ik vind het zelf ook nog steeds een raar idee, en een moederlijk type ben ik nog steeds niet....
Je rolt er wel in joh, en als het niet meteen gaat, je hebt nog tijd zat om er in te rollen hehe. Hoe staat je vriend/partner/man er tegenover?

Smeerleverworst cravings. :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 11:30:09 ]
pi_154641603
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:28 schreef Myrr het volgende:

Je rolt er wel in joh, en als het niet meteen gaat, je hebt nog tijd zat om er in te rollen hehe. Hoe staat je vriend/partner/man er tegenover?

O ja hoor, als de baby er is went het vanzelf wel... ik lees veel in het babytopic en ik zie iedereen daar ook twijfelen over van alles, dus het is voor iedereen lastig. En zo'n baby in m'n buik is wel erg gezellig!
Mijn man wilde altijd al graag kinderen, die vindt het geweldig (ik denk ook dat ik daarom misschien wat meer open ben gaan staan voor het idee).
pi_154641810
Zitten jullie ook met mensen die bij het zien van je buik spontaan hun hele bevallingsverhalen uit de doeken gaan doen?

Ik word daar echt helemaal akelig van... :{
pi_154641865
Ik heb dat echt totaal niet; er heeft nog niemand iets gezegd of aan mijn buik gezeten, de hele zwangerschap niet - straks is het te laat mensen!
Misschien straal ik dat gewoon uit, dat ik niet van kletspraatjes hou - ik loop altijd flink hard door, alsof ik haast heb.
Alleen mijn moeder vorige week op m'n man z'n verjaardag, die heeft wel tien keer verteld over haar eigen bevalling (aan elke nieuwe binnenkomer opnieuw...).
pi_154641913
Terwijl normaal gesproken je dat soort dingen niet echt erg vind. Soms vind ik het wel gezellig om met vreemden te praten. Zouden je sociale hormonen gewoon wegbezuinigd worden als je zwanger bent? :D

Angstig hier. Paar weken terug deed onze nieuwe onderbuurvrouw heel regelmatig overgeven een tijdje (inmiddels echt 5/6 weken terug ofzo), maar net hoorde ik haar op de toilet echt keihard huilen. Durf niet te vragen… :@ Hopelijk was het het schrikhuilen van een positieve test en niet van iets negatiefs. ;(

Wilde vandaag gaan melden dat ik in verwachting ben maar ik wacht nog maar even...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 11:46:58 ]
pi_154642001
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Zitten jullie ook met mensen die bij het zien van je buik spontaan hun hele bevallingsverhalen uit de doeken gaan doen?

Ja, ook dat je binnenkomt op een verjaardag en dat gelijk alles over zwanger worden, zwangerschappen en babys gaat. Ook alle traumatische ervarigen komen voorbij. Gelukkig sta ik wat dat betreft stevig in mijn schoenen :') 'Leukste' vind ik de 'ook'-opmerkingen: heb ik mezelf opgetut, leuk jurkje aan, voel me een luchtballon met aardig printje, zeggen andere vrouwen dingen als: "ohhh ja ik had ķķk zo enorm last van wallen" of "ohh ja jij hebt ook oedeem dat had ik ook heel erg" Nee ok bedankt. En haal je hand maar van m'n buik nu ;)

Wel heel leuk vind ik een bepaalde verbondenheid die ik merk tussen vrouwen die zwanger zijn en die zwanger zijn geweest. Ik krijg hulp uit allerlei onverwachte hoeken in allerlei vormen, allemaal heel vrijblijvend. En ook heel lief vind ik een vriendin van mijn moeder die elke keer als ze me ziet zegt "heeee (mijn naam)" en dan even bukt "hallo baby, ik ben het weer, (haar naam)" O+ Niet iedereen hoeft dat te proberen, maar bij haar vind ik 't zo lief.
pi_154642030
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:45 schreef Myrr het volgende:
Terwijl normaal gesproken je dat soort dingen niet echt erg vind. Soms vind ik het wel gezellig om met vreemden te praten. Zouden je sociale hormonen gewoon wegbezuinigd worden als je zwanger bent? :D

Angstig hier. Paar weken terug deed onze nieuwe onderbuurvrouw heel regelmatig overgeven een tijdje (inmiddels echt 5/6 weken terug ofzo), maar net hoorde ik haar op de toilet echt keihard huilen. Durf niet te vragen… :@ Hopelijk was het het schrikhuilen van een positieve test en niet van iets negatiefs. ;(

Wilde vandaag gaan melden dat ik in verwachting ben maar ik wacht nog maar even...
Aaach je buurvrouw! Hopelijk ist niks heel ernstigs/heftigs/vervelends.

Ik heb niks tegen kletspraatjes, dat vind ik prima. Dat ze over mijn zwangerschap gaan vind ik ook prima. Maar ik hoef niet alle ins en outs van andermans bevalling te horen! Ik wil er heel naief en onbevoordeeld zelf aan beginnen, maar als iedereeen met verhalen (en echt niet allemaal vlekkeloze bevallingen) aan komt zetten word ik daar bang van.

Gisteren probeerde iemand me een bad-bevalling aan te praten, terwijl dat, gezien mijn medische indicatie, helemaal niet kan al zou ik het willen. En dan moet ik dat ook nog verdedigen: "want het is toch jouw bevalling? Dat beslist de arts toch niet?" |:(
pi_154642057
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:51 schreef Bloesem. het volgende:
En ook heel lief vind ik een vriendin van mijn moeder die elke keer als ze me ziet zegt "heeee (mijn naam)" en dan even bukt "hallo baby, ik ben het weer, (haar naam)"
Oh dat doet mijn man ook *; O+ O+

Idd van die badbevallingmaffia word ik ook een beetje moe, als iemand nog een keer hypnobirthing roept ga ik echt gillen. Ik hou niet van badderen, dus waarom zou ik dat nu ineens moeten??

Edit: of 'Oervrouw' - aaaraagghhhh :( 8)7
pi_154642099
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Idd van die badbevallingmaffia word ik ook een beetje moe, als iemand nog een keer hypnobirthing roept ga ik echt gillen. Ik hou niet van badderen, dus waarom zou ik dat nu ineens moeten??
Uberhaupt vind ik al die "maffia" types nogal vervelend, want je doet het altijd wel ergens fout mee. Borstvoeding, draagdoeken.. Echt, ga weg! Ik kies zelf wel wat ik wil.
pi_154642114
Het zal me werkelijk worst wezen wat anderen zeggen van deze zwangerschap. Ik ben wél benieuwd naar de reacties van mijn pubers in de klassen die ik na de vakantie krijg. Vast iets in de trant van "Alweer :o ! " :') .
pi_154642133
Ja precies....
Wat ik ook wel irritant vind is dat mensen het niet serieus nemen dat ik bang ben voor de bevalling. Mijn moeder en schoonmoeder, en nog een aantal mensen, allemaal van 'ach joh, stelt niets voor, eitje'. Terwijl ik er echt tegenop zie... en ik denk dat ik er meer aan zou hebben als ze dat serieus zouden nemen. Mag ik bang zijn alsjeblieft??? :'(
pi_154642136
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Edit: of 'Oervrouw' - aaaraagghhhh :( 8)7
HYPNOBIRTHING!
pi_154642143
AAAARAARRAAAHHAHHHHHHHGGGG
pi_154642150
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 10:13 schreef hetzusjevan het volgende:

Klinkt als je bekken... even een fysio raadplegen
S. 2014
J. 2016
pi_154642222
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ja precies....
Wat ik ook wel irritant vind is dat mensen het niet serieus nemen dat ik bang ben voor de bevalling. Mijn moeder en schoonmoeder, en nog een aantal mensen, allemaal van 'ach joh, stelt niets voor, eitje'. Terwijl ik er echt tegenop zie... en ik denk dat ik er meer aan zou hebben als ze dat serieus zouden nemen. Mag ik bang zijn alsjeblieft??? :'(
Ik denk dat mensen je gerust proberen stellen... zeggen dat t niks voorstelt zou daarbij niet mijn eerste keuze zijn btw, maar ik snap ze wel.
Ik was eerst ook bang hoor, maar ergens tegen t eind* kwam bij mij de omslag, van oh jee oh jee, naar, nou kom maar op!

*ingeleid met 37.5 dus nooit echt t eindeind gehaald.

Alles komt goed *cliche-alert*

-er is er nog nooit 1 blijven zitten.
- het moet er toch uit.

;)
S. 2014
J. 2016
pi_154642243
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen je gerust proberen stellen... zeggen dat t niks voorstelt zou daarbij niet mijn eerste keuze zijn btw, maar ik snap ze wel.
Ik was eerst ook bang hoor, maar ergens tegen t eind* kwam bij mij de omslag, van oh jee oh jee, naar, nou kom maar op!

*ingeleid met 37.5 dus nooit echt t eindeind gehaald.

Alles komt goed *cliche-alert*

-er is er nog nooit 1 blijven zitten.
- het moet er toch uit.
Hahah ja... maar als je soms leest wat mensen hier op Fok voor bevallingen hebben... helemaal in de kreukels enzo, dan denk ik wel 'het valt dus niet altijd mee...'.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:06:06 #92
409579 LuDann
All the way
pi_154642245
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ja precies....
Heb je dit aangeven bij je vk, dat je bang bent? Misschien heeft zij tips. Overigens is het volgens mij volkomen normaal om er tegen op te zien.
pi_154642277
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:06 schreef LuDann het volgende:

Heb je dit aangeven bij je vk, dat je bang bent? Misschien heeft zij tips. Overigens is het volgens mij volkomen normaal om er tegen op te zien.
Ja, toen raadde ze met het boek 'Veilig bevallen' aan... dat is echt geen leuk boek als je toch al bang bent :P Dus dat hielp niet...
Ik zit nu een soort spagaat van 'ach, het lukt wel' en 'stel nou dat het niet lukt'. Beetje van allebei zegmaar. Maar ik zie het wel iets positiever in dan eerst, hoe meer het einde nadert.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:15:35 #94
409579 LuDann
All the way
pi_154642383
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:07 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, toen raadde ze met het boek 'Veilig bevallen' aan... dat is echt geen leuk boek als je toch al bang bent :P Dus dat hielp niet...
Ik zit nu een soort spagaat van 'ach, het lukt wel' en 'stel nou dat het niet lukt'. Beetje van allebei zegmaar. Maar ik zie het wel iets positiever in dan eerst, hoe meer het einde nadert.
Hmm, lastig. Iemand in mijn cursusgroepje (samen bevallen) was ook vrij angstig. Wat bij haar hielp was de uitleg die we kregen over hoe het allemaal ging en wat zij zelf en haar man konden doen om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ze is inmiddels zonder pijnstilling bevallen en ze vond het natuurlijk zwaar maar te doen. Maar goed, daar heb jij weinig aan natuurlijk, het is gewoon een van de vele verhalen. :P

Voel je je goed voorbereid?
pi_154642406
Wat ben ik blij met mijn omgeving als ik jullie zo allemaal hoor :D Niemand die zich hier ergens mee bemoeit, alleen maar mensen die vragen hoe het gaat en me succes wensen! Was ook een beetje bang voor mensen die zomaar aan je gaan zitten (ik ben niet zo van het handtastelijke), maar de enige die dat gedaan heeft is mijn schoonmoeder en die mag dat als aanstaand oma dan weer wel.

En Saskia, ik kijk ook wel tegen de bevalling op. Aan de ene kant denk ik laat maar komen, dan heb ik het maar gehad, maar als je dan weer ergens leest dat iemand 24 uur weeen heeft en persweeen weg moet puffen dan sla ik die fase toch liever over... Maar ik hanteer gewoon dezelfde strategie als in tentamenweken: Die periode is even kut, maar over een week ben ik er vanaf en heb ik weer genoeg vrije tijd om te doen wat je wil. Oké, qua vrije tijd zal het na een bevalling anders zijn, maar ik hoop ook dat de bevalling een stuk korter is dan een week en dat het resultaat meer de moeite waard is :D En ik heb er tegenwoordig ook wel vertrouwen in dat mijn lichaam het aan kan, dat scheelt ook wel. Zeker als ik in de stad loop en zie hoeveel vrouwen er allemaal ook gewoon gezonde kinderen kunnen krijgen, heb ik er wel vertrouwen in dat dat mij dat dan ook wel moet gaan lukken.
pi_154642409
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:

Voel je je goed voorbereid?
Op zich wel ja, de cursus was inderdaad erg nuttig. Ik weet graag hoe alles werkt zegmaar :)
Dus daarom heb ik er nu ook wel meer vertrouwen in dan eerst. Maar toch, dat stemmetje in je achterhoofd blijft wel, van 'stel dat....'

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:17 schreef FlyingFish het volgende:
zie hoeveel vrouwen er allemaal ook gewoon gezonde kinderen kunnen krijgen, heb ik er wel vertrouwen in dat dat mij dat dan ook wel moet gaan lukken.
En dat ja, iedere n00b kan het toch ;)
  zondag 26 juli 2015 @ 12:21:25 #97
409579 LuDann
All the way
pi_154642459
Op zich kijk ik niet erg op tegen de bevalling, maar ik maak me wel zorgen over of het me lukt om in mijn eigen bubbel te gaan zitten. Niet te veel nadenken en niet te veel af laten leiden, dat zijn dingen die me moeilijk lijken. Van wat ik gehoord heb zijn dat de dingen die ervoor kunnen zorgen dat het wat voorspoediger verloopt (of, in ieder geval, dingen die het gevoel kunnen geven dat het allemaal te doen is).
pi_154642519
Dat hoop ik ook ja, loslaten enzo is echt niet mijn ding (controlfreak ;) )
Ik hoop dus dat ik lekker thuis kan bevallen, zonder gedoe en allemaal mensen om me heen.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:27:45 #99
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154642531
Ik zag ook behoorlijk op tegen de bevalling, maar had idd ook wat GM zegt; tegen het einde had ik er zelfs een beetje zin in, ik was benieuwd hoe ik het zou ervaren en vooral natuurlijk benieuwd naar mijn dochter.

Maar vreselijk he, al die mensen die hun bevallingsverhalen ongevraagd aan je vertellen. Ik had het op mijn werk ook heel erg met klanten, en dan kwamen vooral de uitzonderlijke en erg traumatische verhalen langs ;( Ik snap dat echt niet, zouden ze nu echt niet begrijpen dat je niet op zulke verhalen zit te wachten?

Zelfde trouwens met ongevraagd aan je buik zitten. Ik heb een erg grote persoonlijke zone en kan er helemaal niet tegen als mensen ongevraagd aan me zitten. Gelukkig had ik een erg bescheiden buikje, maar vanaf de 32 weken toch een aantal klanten gehad die ongevraagd aan mijn buik gingen zitten. Ook een aantal die het vroegen, dan vond ik het niet zo erg.

Ook een hoop gekke opmerkingen gehoord, maar de meest rare vond ik wel die van een klant die vroeg of het een jongetje of meisje is en toen ik antwoorde 'meisje' zei ze: 'ja, dat dacht ik al. Meisjes halen de schoonheid bij de moeder weg' .. Ehhh, bedankt he :o

* Sylver_ gaat weer in lurkstand! O-)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154642621
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:27 schreef Sylver_ het volgende:
Ook een hoop gekke opmerkingen gehoord, maar de meest rare vond ik wel die van een klant die vroeg of het een jongetje of meisje is en toen ik antwoorde 'meisje' zei ze: 'ja, dat dacht ik al. Meisjes halen de schoonheid bij de moeder weg' .. Ehhh, bedankt he :o

* Sylver_ gaat weer in lurkstand! O-)
_O-
Godver. Kunnen we geen uitspraken topic maken met dit soort dingen erin?
pi_154642659
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:

Ja hier wel.. Mijn mannelijke collega's notabene haha.
Maar die verhalen doen me niets, hoe akelig ze ook zijn. Ik ben er te nuchter voor, het zegt namelijk niets over hoe ik het ga ervaren / hoe de bevalling bij mij verloopt.
pi_154642707
Het moet voor een man toch ook best eng zijn, zeker als het niet goed gaat. Dus ik kan me voorstellen dat die er ook wel eens over willen praten.
Mijn man vindt het in elk geval best eng...
pi_154642710
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:27 schreef Sylver_ het volgende:

Hier moest ik even heel hard om lachen. Wat mensen al niet verzinnen. _O-
pi_154642832
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:26 schreef Myrr het volgende:

[..]

Maar echt… Deed de ogen open en dacht 'Vandaag ga ik troep shoppen! *O*'
En kleding… En noten.
hazelnootjes O+
die zijn bij ons niet aan te slepen...
Schudden voor gebruik
  zondag 26 juli 2015 @ 12:53:39 #105
409579 LuDann
All the way
pi_154642842
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:52 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

hazelnootjes O+
die zijn bij ons niet aan te slepen...
Hoe ging het bij je afspraak?
pi_154642927
Sylver _O- hoe dom kunnen mensen zijn zeg. Pfff

Hier n schoonmoeder die steeds verteld dat ze voor me hoopt geen inleiding te krijgen, want dat is zooi verschrikkelijk en bkablabla. Ik heb al tig keer gezegd dat dat haar ervaring is en dat dat niet bij iedereen zo gaat...
  zondag 26 juli 2015 @ 13:17:49 #107
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154643378
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:21 schreef LuDann het volgende:
Op zich kijk ik niet erg op tegen de bevalling, maar ik maak me wel zorgen over of het me lukt om in mijn eigen bubbel te gaan zitten. Niet te veel nadenken en niet te veel af laten leiden, dat zijn dingen die me moeilijk lijken. Van wat ik gehoord heb zijn dat de dingen die ervoor kunnen zorgen dat het wat voorspoediger verloopt (of, in ieder geval, dingen die het gevoel kunnen geven dat het allemaal te doen is).
Dit lukte mij super. Zeker tijdens de ontsluitingsfase. Ik heb tijdens een wee continu gefocust op de ademhalingstechniek die ik met yoga heb geleerd: ogen dicht en 3 seconden tellen bij inademen door je neus, en in zes seconden of 6 pufjes uitademen door je mond. En lichaam helemaal ontspannen. Daarmee kon ik me helemaal overgeven aan een wee. Voor de rest kon ik er echt niets en niemand bij hebben, ook geen aanrakingen. (Na een wee zei ik ook : ja hoi, ik ben er weer :') of: ik hoorde jullie wel praten ). Als dit je lukt zou het echt fijn zijn want dat heeft mij er zonder pijnbestrijding doorheen geholpen. En de wetenschap: dit is weer een stap verder naar je kindje! En dan is de pijn ook weg!
Scheelt wel dat ik van te voren niet op keek tegen de bevalling, ik keek echt naar die ervaring uit. En ik vind het nog steeds een mooie ervaring ondanks dat ik niet echt een normale bevalling heb gehad.
ga eens bevallen joh :P
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_154643448
Ja die verhalen heb ik hier ook gehoord.
Mijn dochter lag in stuit tot het einde en ik weet ondertussen van iedereen in de familie wie er in stuit heeft gelegen en dat die er toch ook groot mee zijn geworden. Dat vond ik echt overbodige info, voor het kind maakt het op lange termijn geen bal uit, alleen moet het er nog wel even uit.
Maar goed, mijn verhaal staat verder in het topic, dus die zal ik hier niet gaan vertellen, mag je daar lezen als je daar behoefte aan hebt.
Het kan best kut zijn, maar het kan ook helemaal top gaan. Hoe dan ook, er is pijnstilling en die is _O_ en maakt je niet minder stoer of wat dan ook.
pi_154643650
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Uberhaupt vind ik al die "maffia" types nogal vervelend, want je doet het altijd wel ergens fout mee. Borstvoeding, draagdoeken.. Echt, ga weg! Ik kies zelf wel wat ik wil.
En wasbare luiers :Y

Laatst hadden we het over kinderwagens op een verjaardag. Ging iemand de kinderwagen die wij op het oog hebben helemaal afkraken. Lekker sportief.
pi_154643774
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hoe ging het bij je afspraak?
net de uitslagen.. bloed en urine uitstekend. Bloeddruk wat verhoogd.

Ze willen me het liefste overnemen van de vk nu. Daar zijn we over aan het denken.
Schudden voor gebruik
  zondag 26 juli 2015 @ 14:27:28 #111
409579 LuDann
All the way
pi_154645082
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dit lukte mij super. Zeker tijdens de ontsluitingsfase. Ik heb tijdens een wee continu gefocust op de ademhalingstechniek die ik met yoga heb geleerd: ogen dicht en 3 seconden tellen bij inademen door je neus, en in zes seconden of 6 pufjes uitademen door je mond. En lichaam helemaal ontspannen. Daarmee kon ik me helemaal overgeven aan een wee. Voor de rest kon ik er echt niets en niemand bij hebben, ook geen aanrakingen. (Na een wee zei ik ook : ja hoi, ik ben er weer :') of: ik hoorde jullie wel praten ). Als dit je lukt zou het echt fijn zijn want dat heeft mij er zonder pijnbestrijding doorheen geholpen. En de wetenschap: dit is weer een stap verder naar je kindje! En dan is de pijn ook weg!
Scheelt wel dat ik van te voren niet op keek tegen de bevalling, ik keek echt naar die ervaring uit. En ik vind het nog steeds een mooie ervaring ondanks dat ik niet echt een normale bevalling heb gehad.
ga eens bevallen joh :P
Fijn om te lezen dat die ademhalingstechniek voor jou zo goed werkte! Ik heb hem ook onder de knie. Wat jij beschrijft is ook mijn doel; achteraf erop kunnen terugkijken als zijnde een mooie ervaring. Ben blij dat dat jou gelukt is.

Ik zou best willen bevallen nu, maar als ik puur en alleen kijk naar mijn eigen gevoel en niet die van de mensen om mij heen (vrijdag ook weer een aantal keer gehoord dat het ''nu toch echt vast wel vanavond zal gaan beginnen!'' Ik zie er kennelijk uit alsof ik het he-le-maal gehad heb :') ) of de medische voorspelling (''ja, 35 weken, houd daar zeker rekening mee!'') dan denk ik eigenlijk dat beeb nog wel even blijft zitten.

Maar ik kan niet wachten om me aan te sluiten in het babytopic! O+
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:37 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

net de uitslagen.. bloed en urine uitstekend. Bloeddruk wat verhoogd.

Ze willen me het liefste overnemen van de vk nu. Daar zijn we over aan het denken.
We hebben het er via de app al even over gehad, maar hier ook even een dikke :*
  zondag 26 juli 2015 @ 14:58:31 #112
105850 Fuente
mamamuts
pi_154646036
Stippelrientje, is je bloeddruk erg verhoogd? Is het een optie om bijvoorbeeld morgen nogmaals te laten meten en dan te besluiten? Sterkte :*

Hier rommelt het de laatste 2 dagen. Harde buiken die pijn doen, komen en gaan in perioden. Ik ben dit niet gewend van de eerste 2 bevallingen. Dus of het door gaat zetten? Geen idee. Morgen in ieder geval weer naar de gyn.

Ik kijk niet echt meer op tegen de bevalling. Ik vond met name de 2e heel heftig. Wat mij altijd goed geholpen heeft is echt 'meegaan in de weeën' en me beseffen dat ik er beter in mee kon gaan en zo goed mogelijk kon ontspannend zodat het sneller zou gaan. Geen idee of het daardoor komt, maar mijn bevallingen verliepen beide vlot. En geen geluid, geen aanraking, geen prikkels om me heen :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154654676
Fuente, dat meegaan herken ik. Verstand op 0, goed ademen, ontspannen. Ik heb héél, héél lang in het donker onder de douche gezeten. Tot 8cm, toen zijn m'n vliezen door de VK gebroken en moest ik op bed liggen want baby had gepoept en moest aan CTG. Dat was meteen het rotste stuk want liggen voelde heel hulpeloos. Maar daarna ging het ook snel, gelukkig.

Zou een bevalling van een tweede kind vaak lastiger of juist makkelijker gaan? Of valt daar niet zoveel over te zeggen?
  zondag 26 juli 2015 @ 19:35:06 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154654762
Ze zeggen makkelijker Razz, omdat baby 1 de weg al heeft 'vrijgemaakt' ;( (mits via de natuurlijke weg geboren natuurlijk ;)). Geen garanties though...

Ik hoop er maar op, want ik ga er van uit dat deze baby twee keer zo zwaar is als J :o :'(
pi_154654976
Hmm makkelijker...het duurde bij mij in ieder geval veel minder lang, maar daardoor was de pijn wel echt veel heviger. Persen ging wel een stuk vlotter en ik vond het prettig dat ik de tweede keer gewoon net even wat beter wist wat ik aan het doen was :) De eerste keer bleef de vk zeggen dat ik het zo goed deed, maar voor mijn gevoel gebeurde er helemaal niks. Toch had ik opeens mijn dochter in mijn armen dus de vk had toch gelijk :P Dus toen ze bij de tweede zei dat ik goed bezig was, durfde ik haar te geloven.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 26 juli 2015 @ 19:51:09 #116
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154655411
Ik wilde wel langer onder de douche maar ik voelde me heel schuldig om de waterverspilling. :')
pi_154655497
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Fuente, dat meegaan herken ik. Verstand op 0, goed ademen, ontspannen. Ik heb héél, héél lang in het donker onder de douche gezeten. Tot 8cm, toen zijn m'n vliezen door de VK gebroken en moest ik op bed liggen want baby had gepoept en moest aan CTG. Dat was meteen het rotste stuk want liggen voelde heel hulpeloos. Maar daarna ging het ook snel, gelukkig.

Zou een bevalling van een tweede kind vaak lastiger of juist makkelijker gaan? Of valt daar niet zoveel over te zeggen?
Valt niet zoveel over te zeggen. Meestal (...) gaat een tweede vooral sneller dan de eerste. Zowel ontsluiten of persen. Of het daarmee ook makkelijker is valt nog te bezien ;)
Als ik zelf mocht kiezen welke ontsluiting enz ik over zou doen dan was het denk ik die van mn oudste. Veel meer rust en ontspanning dan bij de tweede. Die weeën bij de tweede voelden veel pijnlijker maar dat kwam ook omdat ik er met geen mogelijkheid aan over kon geven door de snelheid.
pi_154655555
gebeurt het ook wel dat iemand die stormt bij de eerste, dat níet heeft bij een tweede? eigenlijk? :')
  zondag 26 juli 2015 @ 19:56:37 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154655595
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:55 schreef Crumpette het volgende:
gebeurt het ook wel dat iemand die stormt bij de eerste, dat níet heeft bij een tweede? eigenlijk? :')
Present!

Wát een verschil maakt dat.
pi_154655722
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Present!

N=1 natuurlijk, maar toch fijn dat het kan! O+
  zondag 26 juli 2015 @ 20:01:10 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154655815
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:59 schreef Crumpette het volgende:

[..]

N=1 natuurlijk, maar toch fijn dat het kan! O+
Ik zat er een hele tijd gewoon op te wachten, tot het zover zou zijn dat de storm zou komen. Maar het kwam niet. Ik heb tijdens de ontsluitingsfase denk ik 143 x gezegd tegen zowel mn vriend als de vk dat ik zo blij was DAT ER GEWOON PAUZES TUSSEN DE WEEËN WAREN :+
pi_154655897
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zat er een hele tijd gewoon op te wachten, tot het zover zou zijn dat de storm zou komen. Maar het kwam niet. Ik heb tijdens de ontsluitingsfase denk ik 143 x gezegd tegen zowel mn vriend als de vk dat ik zo blij was DAT ER GEWOON PAUZES TUSSEN DE WEEËN WAREN :+
kwam de storm dan pas later bij S1? W was gewoon van BAM IK KOM ERAAN JONGUH!! }:| soort van julistorm :')
pi_154656103
Stippel: rot van je bloeddruk! Ben je nu overgedragen aan de gyn?

Hier vandaag knopen doorgehakt! De namen (inclusief tweede naam) liggen nu wel vast en hoewel ik het spannend vind, geeft het rust. Ook hadden we een rits geboortekaartjes besteld en zojuist proefdrukken besteld van de echte kanshebbers met de namen erop O+.

Ik las dat gestreeptestoel (toch?) de box heeft opgezet vandaag. Wij hebben 'm al een tijd in huis maar wat is het goede moment om 'm op te zetten?
  zondag 26 juli 2015 @ 20:08:38 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154656106
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:02 schreef Crumpette het volgende:

[..]

kwam de storm dan pas later bij S1? W was gewoon van BAM IK KOM ERAAN JONGUH!! }:| soort van julistorm :')
De vk van bij S1 vond dat het de eerste 2 uur te langzaam ging (ik meen dat ik toen van 2 naar 2.5 a 3 cm gegaan was) en ze stelde voor om mijn vliezen te breken. Wist ik veel :'). Dus ik zei ja, en toen brak de hel los :+. Mijn vk nicht (en ik meen mignonne ook) zei dat je erop kunt wachten dat je dan een weeenstorm creëert, als ze zo vroeg de vliezen breekt. Dat die kans echt heel groot is. Mijn vriend zag op het ctg ook de pieken constant uitslaan zonder vlakke lijnen.

Dit heeft mijn eerste ervaring enorm negatief gekleurd dus ik wilde per se niet dat mn vliezen te vroeg gebroken zouden worden. Uiteindelijk braken ze gewoon spontaan en begon een uur of 2 daarna de bevalling.
pi_154656162
Ja dat maakt wel uit dan. Die van mij braken spontaan, bij wijze van startschot :')
  zondag 26 juli 2015 @ 20:11:51 #126
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154656197
Goeie visual, dat startschot :+
pi_154656342
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ohhh, dit ja (maar dan bij nr 3 omdat nr 2 ks) maar echt, wat een heerlijkheid he, van die weeen zoals in de boekjes! O+
  zondag 26 juli 2015 @ 20:21:35 #128
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154656481
Malteser, de box staat hier vanaf gisteren, ben morgen 36 weken. Omdat wat speelgoed van zoonlief moest verhuizen, is dit weer een vervolg in het stappenplan 'voorbereiding op de baby'. Hij heeft geholpen met in elkaar zetten O+

Ik zou m niet veel eerder zetten hoor, als de baby veel eerder komt blijft die hoogstwaarschijnlijk toch nog even in t ziekenhuis ;). Of je moet een heeeeel groot huis hebben waarin je wel wat opvulling kunt gebruiken ;). Hier is de box een beetje een lomp sta-in-de-weg object, dus ik ben blij als ik over anderhalf jaarweer weg is ;)

Oh, en een weeenstorm, die hoef ik ook niet per se weer bij de tweede. Pauzes, lijkt me heerlijk :D Nu hoop ik dat ik deze keer gewoon niet ingeleid hoef te worden, dat scheelt vast...

[ Bericht 25% gewijzigd door mousemicky op 26-07-2015 20:26:37 ]
pi_154656507
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:

Hier vandaag knopen doorgehakt! De namen (inclusief tweede naam) liggen nu wel vast en hoewel ik het spannend vind, geeft het rust. Ook hadden we een rits geboortekaartjes besteld en zojuist proefdrukken besteld van de echte kanshebbers met de namen erop O+.

Ik las dat gestreeptestoel (toch?) de box heeft opgezet vandaag. Wij hebben 'm al een tijd in huis maar wat is het goede moment om 'm op te zetten?
Wilden we doen als mijn verlof in ging, maar wegens de verbouwing ligt alles onder ons bed, op de babykamer etc. Dus maar s wat plek gemaakt boven :+
pi_154656586
Haha MM, zo ging t hier ook. Zoon was mijn man ook aan t helpen. Schroefjes aangeven etc.

Als mijn man in de box zat (zonder bodem) zei hij: Papa zit in de schuur! :Y
  zondag 26 juli 2015 @ 20:26:51 #131
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154656691
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Ohhh, dit ja (maar dan bij nr 3 omdat nr 2 ks) maar echt, wat een heerlijkheid he, van die weeen zoals in de boekjes! O+
Nou echt! Het bleek dus geen hoax :+
pi_154656832
Ja hoor Crump dat kan zeker :Y

Ik ben twee keer begonnen met gebroken vliezen en binnen 3 min weeën. Ik ben nu al benieuwd hoe dat nu gaat. Misschien herken ik het wel niet eens heel snel als t begonnen is als de vliezen niet eerst breken :') :D
pi_154656993
zo van oef, harde buiken zeg. Oh hallo 8 cm :')

Ik gun het je! O+
pi_154657133
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:35 schreef Crumpette het volgende:
zo van oef, harde buiken zeg. Oh hallo 8 cm :')

Ik gun het je! O+
:P wie weet :') fat chance though...

Hoewel ik betwijfel of ik eerder dan die 8 cm aan de bel trek.
pi_154657177
o|O wel zelf doen wat je je beste vriendin zou aanraden he.
pi_154657329
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:41 schreef Crumpette het volgende:
o|O wel zelf doen wat je je beste vriendin zou aanraden he.
Dat doe ik ook in dit geval :P
pi_154657424
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat doe ik ook in dit geval :P
I give up :') .
pi_154657564
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:

ja, overgedragen.

We kregen een uurtje tussendoor om te bespreken met elkaar wat te willen en zulks, omdat het nogal omschakelen is. Na dat uurtje ons opgepept om te zeggen oke, nou vanavond dan.. maar toen ik binnen was moest ik zo hard huilen en schreeuwde alles in mee HELL NO! Dat we hebben afgesproken om morgen weer terug te komen voor controle en dan zien we dan wel weer hoe of wat.

Ik heb tussendoor van die enorm harde buiken dus hopelijk zet het door, mja ik denk niet dat uk er al uit wil. Veel te gezellig bij zijn mammie in de buik. Dus morgen zien we wel weer hoe of wat.
Mezelf maar voornemen dat ik morgenavond een ballonnenparty krijg }:| en dan maar hopen dat het wat doet, want ik mag dan niet meer naar huis tot dat de kleine komt. Zo geen fijn vooruit zicht mogelijk meer dan een dagen en nachten in het ziekenhuis te blijven.

*zucht*

ik ben er nu al moe van :')
Schudden voor gebruik
pi_154657635
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:46 schreef Crumpette het volgende:

[..]

I give up :') .
:+
We zien wel hoe het loopt hoor. Maar ik heb niet per se behoefte aan iemand die vanaf 2 cm mn hand vast komt houden. Dat stuk doe ik graag samen met B. (als ie dit keer wel wakker wordt :') ).
Een cm of 6 vind k vroeg zat om te bellen en dan ga k er vanuit dat ze er bij 8 of 9 cm zijn. Vroeg genoeg om het voor mij relevante deel te begeleiden.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:59:05 #140
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154657985
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

We zien wel hoe het loopt hoor. Maar ik heb niet per se behoefte aan iemand die vanaf 2 cm mn hand vast komt houden. Dat stuk doe ik graag samen met B. (als ie dit keer wel wakker wordt :') ).
Een cm of 6 vind k vroeg zat om te bellen en dan ga k er vanuit dat ze er bij 8 of 9 cm zijn. Vroeg genoeg om het voor mij relevante deel te begeleiden.
Behalve dan als ze even iemand zoals ik aan het helpen zijn met een onmogelijk lange persfase en dat jij heul je eigen verloskunsten aan mag wenden voor je 3.0 omdat het zo lang duurt voordat ze bij je is. O+ :9
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154658124
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:21 schreef mousemicky het volgende:
Malteser, de box staat hier vanaf gisteren, ben morgen 36 weken. Omdat wat speelgoed van zoonlief moest verhuizen, is dit weer een vervolg in het stappenplan 'voorbereiding op de baby'. Hij heeft geholpen met in elkaar zetten O+

[ link | afbeelding ]

Ik zou m niet veel eerder zetten hoor, als de baby veel eerder komt blijft die hoogstwaarschijnlijk toch nog even in t ziekenhuis ;). Of je moet een heeeeel groot huis hebben waarin je wel wat opvulling kunt gebruiken ;). Hier is de box een beetje een lomp sta-in-de-weg object, dus ik ben blij als ik over anderhalf jaarweer weg is ;)
Och kijk nou wat een goede hulp O+.
Ik dacht zelf ook nog even te wachten tot 36/37 weken of zo. Nu is ons huis vrij ruim en de box kan op veel plekken staan zonder sta-in-de-weg te zijn maar ik wacht nog maar even.

Gestreeptestoel: snap dat je ruimte maakt. Hoe gaat de verbouwing?
pi_154658161
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:59 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Behalve dan als ze even iemand zoals ik aan het helpen zijn met een onmogelijk lange persfase en dat jij heul je eigen verloskunsten aan mag wenden voor je 3.0 omdat het zo lang duurt voordat ze bij je is. O+ :9
Als je als verloskundige vast staat bij iemand en er belt een barende van haar derde kind die al twee keer snel bevallen is dan bel je je achterwacht :) Die zijn voor dat soort situaties.

En anders bel ik zelf iemand anders. Ik heb drie achterwachten beschikbaar die me eventueel zouden kunnen begeleiden. The perks of the job :')
pi_154658219
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ja, overgedragen.

We kregen een uurtje tussendoor om te bespreken met elkaar wat te willen en zulks, omdat het nogal omschakelen is. Na dat uurtje ons opgepept om te zeggen oke, nou vanavond dan.. maar toen ik binnen was moest ik zo hard huilen en schreeuwde alles in mee HELL NO! Dat we hebben afgesproken om morgen weer terug te komen voor controle en dan zien we dan wel weer hoe of wat.

Ik heb tussendoor van die enorm harde buiken dus hopelijk zet het door, mja ik denk niet dat uk er al uit wil. Veel te gezellig bij zijn mammie in de buik. Dus morgen zien we wel weer hoe of wat.
Mezelf maar voornemen dat ik morgenavond een ballonnenparty krijg }:| en dan maar hopen dat het wat doet, want ik mag dan niet meer naar huis tot dat de kleine komt. Zo geen fijn vooruit zicht mogelijk meer dan een dagen en nachten in het ziekenhuis te blijven.

*zucht*

Oh wat rot dat het in je hoofd nog niet goed voelt. Ik duim voor je dat de harde buiken doorzetten! Hebben ze ook gevoeld of er al wat ontsluiting is?
Ik denk aan je lieve Stippel!
pi_154658242
En if all else fails komt het ook wel goed. Die baby komt er wel uit en een spuit van t een of t ander kan B. er ook in zetten.
pi_154658318
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Haha ik hoop nu juist op iemand die vanaf 2 cm m'n hand vasthoudt en me coacht deze keer, ipv een vpk die af en toe zuchtend binnenloopt omdat ik op die knop heb geduwd, en de boel eens aankijkt, terwijl man en ik geen idee hebben waar ik/we mee bezig zijn :+
  zondag 26 juli 2015 @ 21:08:57 #146
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154658361
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je als verloskundige vast staat bij iemand en er belt een barende van haar derde kind die al twee keer snel bevallen is dan bel je je achterwacht :) Die zijn voor dat soort situaties.

En anders bel ik zelf iemand anders. Ik heb drie achterwachten beschikbaar die me eventueel zouden kunnen begeleiden. The perks of the job :')
Noh! Kiezen O+
pi_154658445
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:07 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha ik hoop nu juist op iemand die vanaf 2 cm m'n hand vasthoudt en me coacht deze keer, ipv een vpk die af en toe zuchtend binnenloopt omdat ik op die knop heb geduwd, en de boel eens aankijkt, terwijl man en ik geen idee hebben waar ik/we mee bezig zijn :+
Ik denk dat dat laatste juist is wat het verschil maakt. Ik ben twee keer prima bevallen en vond het toen heel fijn om alleen te zijn en had echt geen behoefte aan veel aanwezigheid. Ik vond dat zelfs best erg storend. Dus deze keer ga ik er weer op die manier in, zoveel mogelijk rust. Als het niet zo voelt kan ik altijd bellen.

Voor jou was het blijkbaar juist andersom en daar vaar je dan op voor je wensen voor de aankomende bevalling. Heel logisch :Y
pi_154659174
Ja precies. Achteraf gezien vond ik het een meer dan prima bevalling, maar ik miste heel erg de aanwezigheid en coaching van een pro, iemand die zegt wat je kan doen en je vertelt dat het goed gaat. Niet een gyn die pas binnenloopt als je moet gaan persen. Ik weet nu wat ik kan verwachten, dat scheelt al veel, maar ik hoop nu wel erg op een vk erbij.
pi_154659450
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:26 schreef Mineola het volgende:
Ja precies. Achteraf gezien vond ik het een meer dan prima bevalling, maar ik miste heel erg de aanwezigheid en coaching van een pro, iemand die zegt wat je kan doen en je vertelt dat het goed gaat. Niet een gyn die pas binnenloopt als je moet gaan persen. Ik weet nu wat ik kan verwachten, dat scheelt al veel, maar ik hoop nu wel erg op een vk erbij.
Kan me voorstellen hoor :Y dat hebben heel veel vrouwen. En dan liefst wel gewoon 1 gezicht en het gevoel van aanwezigheid. Niet iemand die steeds in en uit loopt enz.
pi_154660088
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kan me voorstellen hoor :Y dat hebben heel veel vrouwen. En dan liefst wel gewoon 1 gezicht en het gevoel van aanwezigheid. Niet iemand die steeds in en uit loopt enz.
Precies waarom wij een doula hebben O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154660427
Ik ben juist iemand die (denk ik nu hoor! Halverwege zwangerschap) liever alleen is, net als mignonne. Ik wil zo graag volledig op mijn eigen lichaam vertrouwen en daarnaar luisteren, dat het me lastig lijkt als er iemand bij is die weet/vindt hoe het 'hoort' Mijn lief mag er wel bij zijn, natuurlijk, maar ik denk dat ik niet gelijk met de vk aan de lijn hang.

Toevallig zei mijn huisarts vorige week: jij hoeft niet gelijk te bellen bij de eerste wee, kijk eerst maar eens aan wat er gebeurt en wat je lichaam doet en vertrouw daarop. Op het moment dat je denkt ik kan niet vertrouwen of ik ben bijna zover, ga je bellen. Het is niet erg om te wachten met bellen en om een stuk alleen te doen. Jij kunt en mag op jouw lichaam vertrouwen. Ik ben hem zo dankbaar dat hij dat zei O+

Ik heb 't al eens eerder genoemd, maar ik vind 't elke keer zo leuk en bijzonder om alle verschillende ervaringen en gevoelens te lezen <3

Stippel :*
  zondag 26 juli 2015 @ 22:03:12 #152
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_154660837
Ik heb eigenlijk nog steeds geen voorstellingen over hoe de bevalling zal zijn. Ik ga er eigenlijk vrij neutraal in. Het zal pijn doen, het zal vervelend zijn. Misschien wil ik pijnstilling, misschien wil ik geen pijnstilling. Misschien duurt het lang, misschien duurt het heel lang. Misschien wil ik bij de hand gehouden worden, misschien kan ik de duutser op dat moment niet verdragen...

Maar, aan het eind is er hopenlijk een gezond mini-mensje...
pi_154660859
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:53 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben juist iemand die (denk ik nu hoor! Halverwege zwangerschap) liever alleen is, net als mignonne. Ik wil zo graag volledig op mijn eigen lichaam vertrouwen en daarnaar luisteren, dat het me lastig lijkt als er iemand bij is die weet/vindt hoe het 'hoort' Mijn lief mag er wel bij zijn, natuurlijk, maar ik denk dat ik niet gelijk met de vk aan de lijn hang.

Toevallig zei mijn huisarts vorige week: jij hoeft niet gelijk te bellen bij de eerste wee, kijk eerst maar eens aan wat er gebeurt en wat je lichaam doet en vertrouw daarop. Op het moment dat je denkt ik kan niet vertrouwen of ik ben bijna zover, ga je bellen. Het is niet erg om te wachten met bellen en om een stuk alleen te doen. Jij kunt en mag op jouw lichaam vertrouwen. Ik ben hem zo dankbaar dat hij dat zei O+

Ik heb 't al eens eerder genoemd, maar ik vind 't elke keer zo leuk en bijzonder om alle verschillende ervaringen en gevoelens te lezen <3

Stippel :*
Wauw wat een uitspraak van je huisarts! Daar spreekt veel vertrouwen in eigen kracht en kunnen uit :Y

Weet je het mooie van bevallingen enzulks is dat je je altijd kunt bedenken. Als je aan het begin jn paniek raakt dan kun je altijd besluiten toch te bellen.
Wilde je thuis kun je heus nog bedenken dat je naar t ziekenhuis wil (als je op tijd gebeld hebt :+ ) en vice versa. Bedenken mag altijd en is echt niet erg.
pi_154660932
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb eigenlijk nog steeds geen voorstellingen over hoe de bevalling zal zijn. Ik ga er eigenlijk vrij neutraal in. Het zal pijn doen, het zal vervelend zijn. Misschien wil ik pijnstilling, misschien wil ik geen pijnstilling. Misschien duurt het lang, misschien duurt het heel lang. Misschien wil ik bij de hand gehouden worden, misschien kan ik de duutser op dat moment niet verdragen...

Maar, aan het eind is er hopenlijk een gezond mini-mensje...
Zo ging ik er bij mijn oudste ook in en ik vond dat echt heel fijn :Y ik heb me vrij bewust niet al teveel met de bevalling bezig gehouden met het idee van we zien het wel en dat beviel (:+ ) uiteindelijk heel goed. :Y
pi_154661284
Oh dat wilde ik nog zeggen. SaskiaR het is echt superstom als mensen je angsten niet serieus nemen. :{ Het is volgens mij echt een beetje mens-eigen om te zeggen van joh het komt wel goed. Mensen hebben de neiging je gerust te willen stellen en denken dat het best te doen door het 'probleem' minder groot te maken, terwijl dat al snel uitdraait op bagatelliseren met clichés als dat iedere vrouw kan baren en dat er nog nooit een is blijven zitten enzovoorts.

De waarheid is gewoon dat bevallen haske spannend is en dat je daar heel weinig grip op hebt. Misschien is het wel juist dat stukje wat het eng maakt, voor anderen is het de vooruitzichten aan pijn etcetera, voor iedereen anders. Sommige mensen kunnen die angst heel goed van zich af schudden, sommige mensen zijn van nature heel positief en nuchter en zeggen gewoon we zien wel. Anderen dealen ermee zoals ik deed bij mn oudste, kop in t zand en niet teveel bij stil staan en weer voor andere mensen gaat dat gevoel nooit helemaal weg. Belangrijkste is om voor jezelf te erkennen dat het gevoel er is en dat het er ook mag zijn, zolang het niet een allesoverheersende angst wordt die de hele dag in je hoofd zit zeg maar. Maar volgens mij ga je daar heel goed mee om juist.

Niemand kan je vertellen hoe het zal zijn en niemand kan voorspellen hoe het verloopt. Helaas. Het zou alleen fijn zijn als je omgeving je gevoel ook eens zou erkennen en gewoon zou zeggen van ja het is ook spannend. :*

Desalniettemin wens ik je echt een hele mooie ervaring tzt ♡ ik ben heel benieuwd!
pi_154661290
kwartet *O*
  zondag 26 juli 2015 @ 22:21:52 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154661475
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:03 schreef mignonne het volgende:
Weet je het mooie van bevallingen enzulks is dat je je altijd kunt bedenken.
Weet je, laat dat kind maar zitten. Zo'n dikke buik heeft ook wel wat. Dat idee?

;)
  zondag 26 juli 2015 @ 22:22:15 #158
409579 LuDann
All the way
pi_154661487
quote:

[..]

ja, overgedragen.

*zucht*

Superrot allemaal. Zo'n ziekenhuisinleiding was natuurlijk niet de bedoeling! Ik hoop dat het morgen allemaal wat beter aanvoelt voor je en ga duimen dat het vannacht begint allemaal. Maak het nog even lekker gezellig met je meneer. :*
pi_154661492
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef mignonne het volgende:
Als dat bij de eerste gebeurd is dat wat lastig ;)

Al had ik ook geen idee hoever ik was, maar fijn was het in ieder geval niet. Een uur wachten zag ik ook niet zitten. Daarom naar de VK gekomen die vast stond in het ziekenhuis. Na controle 8 cm ontsluiting :@
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_154661517
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Weet je, laat dat kind maar zitten. Zo'n dikke buik heeft ook wel wat. Dat idee?

;)
Ook heel even overwogen :+
  zondag 26 juli 2015 @ 22:24:34 #161
409579 LuDann
All the way
pi_154661578
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:16 schreef mignonne het volgende:
Oh dat wilde ik nog zeggen. SaskiaR het is echt superstom als mensen je angsten niet serieus nemen. :{ Het is volgens mij echt een beetje mens-eigen om te zeggen van joh het komt wel goed. Mensen hebben de neiging je gerust te willen stellen en denken dat het best te doen door het 'probleem' minder groot te maken, terwijl dat al snel uitdraait op bagatelliseren met clichés als dat iedere vrouw kan baren en dat er nog nooit een is blijven zitten enzovoorts.

De waarheid is gewoon dat bevallen haske spannend is en dat je daar heel weinig grip op hebt. Misschien is het wel juist dat stukje wat het eng maakt, voor anderen is het de vooruitzichten aan pijn etcetera, voor iedereen anders. Sommige mensen kunnen die angst heel goed van zich af schudden, sommige mensen zijn van nature heel positief en nuchter en zeggen gewoon we zien wel. Anderen dealen ermee zoals ik deed bij mn oudste, kop in t zand en niet teveel bij stil staan en weer voor andere mensen gaat dat gevoel nooit helemaal weg. Belangrijkste is om voor jezelf te erkennen dat het gevoel er is en dat het er ook mag zijn, zolang het niet een allesoverheersende angst wordt die de hele dag in je hoofd zit zeg maar. Maar volgens mij ga je daar heel goed mee om juist.

Niemand kan je vertellen hoe het zal zijn en niemand kan voorspellen hoe het verloopt. Helaas. Het zou alleen fijn zijn als je omgeving je gevoel ook eens zou erkennen en gewoon zou zeggen van ja het is ook spannend. :*

Desalniettemin wens ik je echt een hele mooie ervaring tzt ♡ ik ben heel benieuwd!
+1!

Geen haast hoor, maar laat je nog even weten wat de verzendkosten enzo zijn voor dat schattige truitje? *O*
quote:

[..]

;)
pi_154661698
quote:

[..]

;)
Ik denk dat driekwart van de vrouwen wel roept dat ze er mee ophouden, dat ze dat kind niet meer hoeven :P meestal hebben ze dan 9 cm.

Ik weet nog dat mijn vliezen braken en dat ik echt dacht van omg nu kan ik niet meer terug :o :X
alsof je met je 41 weken buik nog terug had gekund :')
pi_154661791
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:22 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Als dat bij de eerste gebeurd is dat wat lastig ;)

Al had ik ook geen idee hoever ik was, maar fijn was het in ieder geval niet. Een uur wachten zag ik ook niet zitten. Daarom naar de VK gekomen die vast stond in het ziekenhuis. Na controle 8 cm ontsluiting :@
True maar daarom spreek ik ook puur voor mezelf he :) Ik hoef geen verloskundige vanaf de eerste paar weeën hier dat vind ik naar alle waarschijnlijkheid storend. En als ze vast staat op moment dat ik wel bel dan is t gebruikelijk dat ze haar achterwacht belt. Doet ze dat niet en ik schat in dat ik wel iemand nodig heb dan bel ik een vriendin.
  zondag 26 juli 2015 @ 22:30:16 #164
409579 LuDann
All the way
pi_154661794
Ik heb geen idee hoe het straks werkelijk zal gaan en misschien wil ik wel iets compleet anders als ik eenmaal ga bevallen. Of heb ik geen keuze want spoed, maar ik heb voor nu in ieder geval voor ogen dat het zoveel mogelijk mijn man en ik gaan zijn. Het motto wat ik gehighlight heb op mijn geboorteplan is: rust, stilte, zo min mogelijk mensen en zo min mogelijk interventie. Dat hang ik straks ook op naast mijn bed en staat in mijn dossier.

Mogelijk heeft mijn nicht (vk in het ziekenhuis waar ik ga bevallen) dienst, en die heeft al toegezegd dat ze zich mij toe-eigent als ik op de afdeling kom tijdens haar dienst. :P Wel zo prettig is ook dat ze heeft aangegeven manlief wel de OK in te kunnen loodsen mocht het op een keizersnede uitlopen. Dus ja, als zij dienst heeft dan is dat superfijn, maar ik weet niet in hoeverre ik haar er constant bij wil hebben.
  zondag 26 juli 2015 @ 22:30:44 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154661813
Ik heb wel heel erg geprobeerd om de bevalling tegen te houden omdat het nog zo vroeg was.
pi_154661819
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef LuDann het volgende:

[..]

+1!

Geen haast hoor, maar laat je nog even weten wat de verzendkosten enzo zijn voor dat schattige truitje? *O*

[..]

oh ja! 2 postzegels xD nog steeds niet opgezocht. :') komt goed!
pi_154661851
Overigens vond ik dat 'je weet waar je het voor doet' pas achteraf kloppen. Want het idee van wat komen gaat was voor mij nog wel te abstract om echt een steun/motivatie te zijn. Achteraf werkte het als een tierelier overigens. Dat gevoel wanneer ze er echt is... O+ O+ Die bevalling was binnen een seconde totaal niet meer interessant :D
pi_154661960
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:27 schreef mignonne het volgende:

Ik denk dat driekwart van de vrouwen wel roept dat ze er mee ophouden, dat ze dat kind niet meer hoeven :P meestal hebben ze dan 9 cm.
Oh, dat is echt een van mijn duidelijkste herinneringen nog van de bevalling! Tijdens de ontsluiting zat ik echt in een totale concentratie, en zijn er uren verstreken waar ik nauwelijks herinneringen aan heb. Maar na een uur persen riep ik toch ook dat ik ermee ophield, dat het gewoon niet ging lukken. Het had ergens ook wel iets heel funtioneels, want ik had het gewoon nodig dat de mensen om me heen me nog even wat meer gingen aanmoedigen en tegen me zeiden dat ze er echt al bijna was. O+ . O+ . Lijkt me als vk ook zo bijzonder om dat elke keer weer mee te maken. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 26 juli 2015 @ 22:35:11 #169
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154661970
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

10 cm zelfs :')
Maar bij mijn oudste schoot dat persen totaal niet op, en ik geloofde echt niet dat hij er ooit nog uit ging komen. Inmiddels had ik ook hoge koorts en lag ik te ijlen. Dat ik ze allemaal voor de gek had gehouden riep ik, en dat er helemaal geen baby in mijn huik zat. Dus ze konden allemaal wegwezen en me met rust laten :X

Maar tadaaaa, het is goed gekomen!
Er zat echt een baby in mijn buik en hij is veilig en wel ter wereld gekomen. En zijn 2 broertjes later ook!

Dus laat je niet afschrikken door de horrorscenario's, en heel veel succes.
You can do this *O*
.... met gevoel voor drama....
  zondag 26 juli 2015 @ 22:44:56 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154662269
Dat is wel iets wat ik me altijd voor ogen heb gehouden. Dat er toch echt heel veel 2e en 3e kinderen geboren worden. Blijkbaar is het dus echt de moeite waard om het NOG een keer te doen. Dat idee.
pi_154662352
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Present!

Oh dat is fijn om te horen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 26 juli 2015 @ 22:49:31 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154662405
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:47 schreef Skoap het volgende:

[..]

Oh dat is fijn om te horen!
+1! :D

Ik wilde die net ook gaan quoten ja. Ik heb er eigenlijk heel veel vertrouwen in dat ik een bevalling rustig en zonder pijnstilling kan doen (ik kon de weeën echt heel geconcentreerd wegademen met diepe buikademhaling), maar niet met een weeënstorm :')
pi_154662617
Ik wist dus echt niet dat ik een weeënstorm had. Achteraf ook wel een beetje dom dat ik dat niet door had maar oke. :')
Maar wist ik veel :D Ik dacht alleen maar, "Ik heb 4 CM, ik moet nog minimaal 6 uur, hoe doen andere vrouwen dit, ik ben een mietje, ik stel mij aan, waarom helpt rustig ademen niet" En daar stond ik in de douche van het ziekenhuis, en trok aan de alarm knop.

Ik vroeg om pijnstilling, ik weet nog goed wat er tegen mij gezegd werd "Ik heb slecht nieuws en ik heb goed nieuws welke wil je eerst" :')

Goede nieuws was dat ik 9cm had slechte nieuws was dat ik geen pijnstilling meer mocht.
Maar dat boeide mij ook echt niet meer, die persweeën waren echt een verademing vergeleken met de weeënstorm en 20 min later was Luc er O+
pi_154662712
Sowieso: persweeen O+

Ik kan suuuupergoed persen, hoorde ik bij mijn laatste bevalling. Gegeven de omstandigheden is het vreemd hoe trots ik me toen voelde :')
  zondag 26 juli 2015 @ 23:01:00 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154662761
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:56 schreef Skoap het volgende:
Ik wist dus echt niet dat ik een weeënstorm had. Achteraf ook wel een beetje dom dat ik dat niet door had maar oke. :')
Maar wist ik veel :D Ik dacht alleen maar, "Ik heb 4 CM, ik moet nog minimaal 6 uur, hoe doen andere vrouwen dit, ik ben een mietje, ik stel mij aan, waarom helpt rustig ademen niet"
Exact dit!
pi_154662780
Bij de eerste perswee had ik het gevoel alsof ik door mijn buik werd opgetild en weer neergekwakt op het bed. Ik wist echt niet wat me overkwam en vond het doodeng.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154662880
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:59 schreef L-E het volgende:
Sowieso: persweeen O+
Ja eens! Dat vond ik ook echt. En ja het is inderdaad wel een beetje natuurgeweld :D
Ik weet nog dat ik ze weg moest puffen echt dacht "Ja maar hoe dan???" Mijn hele lichaam was bezig Luc eruit te werken :D

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:59 schreef L-E het volgende:
Ik kan suuuupergoed persen, hoorde ik bij mijn laatste bevalling. Gegeven de omstandigheden is het vreemd hoe trots ik me toen voelde
:*
pi_154662889
Door jullie verhalen krijg ik alleen maar meer zin om te bevallen O+ . Nog max 6 weken te gaan!
  zondag 26 juli 2015 @ 23:05:04 #179
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154662895
Ik vind bevallen heul gewoon stom want ik bak er niks van. Uiteindelijk kwam het best goed gelukkig en die ontlading is helemaal worth it - eerste ontmoeting O+

Maar volgende keer liever inclusief persweeen en exclusief traagheid kthxbye :P
  zondag 26 juli 2015 @ 23:08:18 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154662996
Oh man persweeën+persen O+ eindelijk zelf een soort van regie en actie. Heeeerlijk vond ik dat! Lachen tussendoor en alles
pi_154663014
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:08 schreef pinquit het volgende:
Oh man persweeën+persen O+ eindelijk zelf een soort van regie en actie. Heeeerlijk vond ik dat! Lachen tussendoor en alles
Whehe ja idd, praatjes jonguh, niet te kort :')
pi_154663097
ik begon vooral na de bevalling, tijdens het hechten (wat kleine mini scheurtjes, niks van gemerkt, niet van het hechten niet erna) echt enorm te praten, vette adrenaline kick :')
Kon ook niet slapen 's nachts, ik weet nog dat ik lang met Klumsy heb zitten appen O+
  zondag 26 juli 2015 @ 23:13:51 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154663165
Ja dat rest stukje dag na de bevalling :'D godsamme ik leek wel dronken zoveel gekwek en opgewekt gelal kwam er uit mijn hoofd :') :D O+
pi_154663192
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:13 schreef pinquit het volgende:
Ja dat rest stukje dag na de bevalling :'D godsamme ik leek wel dronken zoveel gekwek en opgewekt gelal kwam er uit mijn hoofd :') :D O+
Juistem! De perfecte omschrijving :D
pi_154663212
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:13 schreef pinquit het volgende:
O+ beste moment van een bevalling :P
pi_154663320
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+ beste moment van een bevalling :P
Daar was ik nog benieuwd naar: mijn vk kon precies aan mijn buik zien wanneer er weer een perswee aankwam. Is dat heel makkelijk om te zien, ik vond dat toen zo knap van haar, maarja, had zelf niet echt de energie om eens heel precies naar mijn buik te gaan kijken. :P .
  zondag 26 juli 2015 @ 23:28:40 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154663593
De volgende keer wil ik ook persweeën }:| volgens de monitor had ik ze, maar ik voelde echt geen perskracht. Ik kon ze gewoon negeren, echt zonder ook maar ern vin te verkeren. Ik bleef dan ook stug doorpersen na de piek, sowieso omdat ik t te lang vond duren en dat kind moest er nu uit en mocht niet terugzakken. Ik vond de persfase echt een hel. En die heb ik 4 uur lang gehad. :{
Het leuke asn bevallen is t onvoorspelbare. :)
pi_154663716
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:18 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Daar was ik nog benieuwd naar: mijn vk kon precies aan mijn buik zien wanneer er weer een perswee aankwam. Is dat heel makkelijk om te zien, ik vond dat toen zo knap van haar, maarja, had zelf niet echt de energie om eens heel precies naar mijn buik te gaan kijken. :P .
Meestal kun je dat goed zien ja. Reflectoire persdrang noem je dat. Je ziet dan van buitenaf de baarmoeder helemaal aanspannen en omhoog komen als het ware en daarna golft het weer naar beneden alsof het duwt. (wat het dus ook doet :P)

dus je omschrijving van omhoog getild worden en op bed teruggesmeten worden is zo gek nog niet :+
pi_154665531
quote:

[..]

ja, overgedragen.

*zucht*

Gaan ze alleen vanwege je verhoogde bloeddruk inleiden? Zo verhoogd was die toch ook weer niet? Ik hoop iig dat inleiden niet meer nodig blijkt te zijn morgen!

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij ons in het ziekenhuis loopt nu een test ofzo, waarbij de kraamhulp bij de bevalling aanwezig is. Als het kan is dat ook de kraamhulp die je daarna thuis krijgt, en het gaat niet ten koste van de uren kraamzorg daarna. Ik weet nog niet in hoeverre ik daar blij mee ben eigenlijk, vooral omdat ik die persoon nog nooit gezien heb. Maar als ik het vervelend vind dan wacht ze maar op de gang :')

Ik vind het wel vervelend dat ik nog geen idee heb welke verloskundige er bij m'n bevalling zal zijn. Ik hoop iig niet dat het degene is die komende week terug komt van verlof, die heb ik nog nooit gezien.
pi_154666164
Oh men, die ongevraagde bevallingsverhalen... De terror... Het interesseert me werkelijk geen hol dat het achternichtje van de kapster van je buurvrouw is uitgescheurd tot aan d'r kruin en d'r baarmoeder tussen d'r knieën heeft hangen nu. Shut up, seriously.

En, beste collega/kennis/vriendin/wie dan ook: het interesseert me overigens ook geen reet wat je vindt van ruggenprikken. Ik vertel je dat ik er misschien eentje in laat jassen omdat je er expliciet naar vroeg, niet omdat ik een preek wou. Dank u!

En note 2 self: misschien moet je als je 28 weken zwanger bent niet meer de halve dag met je nichtje van 3 slepen door een speeltuin. (En mee van de glijbaan en op het klimrek en nichtje overal op en af tillen) Tante Saar heeft nu namelijk voor het allereerst mega-last van d'r onderrug. ;(

En vandaag een mooie marktplaats-mutsy gescoord, hoppa! (Al kan ik nu beter een rollator gebruiken... :P )
pi_154667065
Rollator _O-
pi_154667103
Hier week 25 *O* (bij het ziekenhuis is het morgen week 25). Ik ben nog nooit zo blij geweest met een weekwissel.
Morgen starten ze met een dagelijkse monitoring van een halfuur van de babies en eventuele harde buiken.
En met de gynaecoloog afgesproken dat ik bepaal wat ik doe wanneer ik er vertrouwen in heb.
pi_154667394
Wekenwissel voor Daui! *O*. Wel spannend die monitoring of niet?

Succes vandaag stippel! :*

Ik zit al sinds 06:30 op, om de levering van baby-dump af te wachten. Fijn hoor :O :z . Ze hadden als tijd 08:30 aangegeven, maar dan wel met een marge van 2 uur eerder of later, met 06:30
als vroegste mogelijkheid. Zul je zien dat ze er pas om 10:30 zijn natuurlijk...
pi_154667686
Wekenwissel voor Daui *O*
En fijn dat de gynaecoloog ook naar jouw luistert!

Wat een schijt nacht hier, slapen is al een drama sinds ik zwanger ben, maar vannacht heb in echt amper geslapen :(
pi_154667758
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 07:57 schreef Daui het volgende:
Hier week 25 *O* (bij het ziekenhuis is het morgen week 25). Ik ben nog nooit zo blij geweest met een weekwissel.
Morgen starten ze met een dagelijkse monitoring van een halfuur van de babies en eventuele harde buiken.
En met de gynaecoloog afgesproken dat ik bepaal wat ik doe wanneer ik er vertrouwen in heb.
Huh jij was toch 1 dag na mij uitgerekend? Dan ben je woensdag toch 26 weken? Of is je UD aangepast?

Wel fijn dat er weer een beetje vooruitgang in zit *O*
pi_154667812
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Huh jij was toch 1 dag na mij uitgerekend? Dan ben je woensdag toch 26 weken? Of is je UD aangepast?

Wel fijn dat er weer een beetje vooruitgang in zit *O*
Nee ik was een paar dagen teruggebracht in het begin maar nooit laten aanpassen in de OP omdat ze toch zeiden dat ze met 36 weken gingen komen
pi_154667913
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:23 schreef Daui het volgende:

[..]

Nee ik was een paar dagen teruggebracht in het begin maar nooit laten aanpassen in de OP omdat ze toch zeiden dat ze met 36 weken gingen komen
Ooooh op die manier!
Nou fijn dat er wat schot in zit weer. En ik blijf duimen dat je gewoon in ieder geval mooi voorbij die 30 weken gaat.
pi_154667933
Spannend, Daui. Hier draaien de duimen ook.

Ik heb belabberd geslapen. Op de een of andere manier kan ik alleen maar op m'n rechter zij liggen, en nu heb ik vet last van m'n heup. Heb een borstvoedingskussen besteld, kijken of ik daar mee om kan gaan in bed.

Verder nog een week werken en dan vakantie/verlof. Gek idee dat ik hierna heeeel lang niet meer ga werken...
pi_154667982
Godsakke :')

Ik probeer al de hele ochtend wat te regelen met mn digi-d. Uiteraard wachtwoord en gebruikersnaam vergeten. Of eigenlijk kom ik al niet verder dan gebruikersnaam :') Van ellende maar een nieuwe aangevraagd. Heb ik bijna die hele aanvraag doorgelopen, komen *plop* zo de gegevens op mn scherm van gebruikersnaam etcetera, of die nog kloppen :') hey thanks hč... als dat nou ergens in een eerder stadium kon...

Goed... ga ik nu ein-de-lijk mn verzekering op de hoogte stellen van mn zwangerschap en mn combinatietest declareren :Y)
pi_154668060
Babybestelling is er *O*
Happy hormones *O*

En nestel/wasdrang -O-. Want al die kleine schattige dekentjes en lakentjes moeten schoon en fris opgeborgen! Moet moet moet!
Vriend: "ja maar eh, tegen de tijd dat je ze gaat gebruiken wil je ze weer wassen... Leg ze nu gewoon even in de verpakking weg, dan was je ze kort voor gebruik".
-O- ja maar.. :@

Nu dan maar even uitmeten hoeveel behang ik nodig heb voor de kamer. Gaat vast mis, kan heul nie meten.
pi_154668065
Ja, inleiden ivm bloeddruk. Ze worden zenuwachtig in het ziekenhuis... ik niet...

Vanmiddag dus weer overleggen en onderhandelen.

Vannacht harde buiken en gerommel een ninja sprong uit mijn slaapdronken toestand. Ik dacht even dat mijn vliezen braken.. zo werd ik wakker... maar na een nano seconde besefte ik dat ik gewoon knoertnodig moest plassen :')
(overigens de wc net behaald :9 )

jammerdebammer dat het niet doorzet. Probeer houdingen aan te nemen waarbij druk naar beneden het grootst is, maar om nou heel de dag op de wc te zitten is ook weer zo en zo...

Tas maar herpakken en rekening houden dat ik vanavond opgenomen moet/ga worden voor meerdere dagen. Kan wel eens een tijdje duren voor inleiden werkt.
-Haak en breiwerkjes mee (nog maar een vestje haken ofzo en ben bezig aan een call the midwife deken ^^, )
-flaptop mee (beetje aanrommelen met foto's en adressenlijsten afmaken voor etiketten)
-Puzzelboekjes en pennen
-oordoppen

Op de lijst genoteerd ^^,
Schudden voor gebruik
pi_154668071
Daui wekenwissel!! *O*
Dat er maar vele weken mogen volgen :*
Schudden voor gebruik
pi_154668187
Altijd leuk om je zorgkosten in te kijken :')
in 2013 en 2014 heb ik voor respectievelijk 88 en 94 euro 'gedeclareerd'. Dat waren huisartsen-abo kosten. Abo want ik ben er niet eens geweest voor mezelf in die jaren. Je zou je er bijna niet voor verzekeren :P Tot ik de nota's zie van 2011 (4983 euro) en 2012 (4765 euro) xD dat zijn toch kosten die je niet alleen wil ophoesten.
Mijn kinderen maken de polissen wel goed c_/
E gebruikte in 2011 bijna 3,500 e, in 2012 bijna 7000 e, in 2013 en 2014 allebei 1200 e. En voor dit jaar staat de teller tot nu toe op 500nogwat.
A gebruikt elk jaar zo'n 1200 e en in 2014 een uitschieter naar bijna 4000.

:X
ik ben zo blij met ons verzekeringsstelsel hč. Okay okay er is héél veel slechts over te zeggen, maar ik ben zo ontzettend blij dat we hier geen Amerikaanse toestanden hebben met rekeningen van tienduizenden euro's bij onverzekerden enzo.
pi_154668192
Hmm.. snap ik het nou niet?

Stel dat je verlof start op een donderdag, dan is je eerste werkdag na 16 weken toch ook op een donderdag?

Als ik 21 oktober invul met 4 weken, begint mijn verlof donderdag 24 september, zou ik op woensdag 13 januari weer moeten beginnen... volgens mij moet dat donderdag 14 januari zijn. Vul ik 6 weken in dan is mijn laatste verlofdag op vrijdag 29 december en moet ik dus weer op een maandag beginnen. Huhhh?

Klopt deze calculator nou niet?
http://wij.nl/zwanger-inf(...)apsverlof-calculator
pi_154668194
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:47 schreef Stippelrientje het volgende:
Ja, inleiden ivm bloeddruk. Ze worden zenuwachtig in het ziekenhuis... ik niet...

Vannacht harde buiken en gerommel een ninja sprong uit mijn slaapdronken toestand. Ik dacht even dat mijn vliezen braken.. zo werd ik wakker... maar na een nano seconde besefte ik dat ik gewoon knoertnodig moest plassen :')

jammerdebammer dat het niet doorzet. Probeer houdingen aan te nemen waarbij druk naar beneden het grootst is, maar om nou heel de dag op de wc te zitten is ook weer zo en zo...

Tas maar herpakken en rekening houden dat ik vanavond opgenomen moet/ga worden voor meerdere dagen. Kan wel eens een tijdje duren voor inleiden werkt.
-Haak en breiwerkjes mee (nog maar een vestje haken ofzo en ben bezig aan een call the midwife deken ^^, )
-flaptop mee (beetje aanrommelen met foto's en adressenlijsten afmaken voor etiketten)
-Puzzelboekjes en pennen
-oordoppen

Spannend stippel...Hoe ver ben je nu eigenlijk?

Doe jij zelf eigenlijk ook iets in de medische wereld?
pi_154668220
Stippel die call the midwife deken ben ik ook aan het maken! :D ik ben halverwege :Y) ben nu bezig met een grote deken voor mn oudste met alle restjes roze die ik nog had liggen.

SPOILER
Succes vandaag en morgen :* ik wens je veel wijsheid en een voorspoedige bevalling/fijne kennismaking met je buikbewoner <3
pi_154668305
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Spannend stippel...Hoe ver ben je nu eigenlijk?

Doe jij zelf eigenlijk ook iets in de medische wereld?
38+3

Ik probeer de medische wereld te ontduiken... ^^,
Schudden voor gebruik
pi_154668341
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:00 schreef mignonne het volgende:
Stippel die call the midwife deken ben ik ook aan het maken! :D ik ben halverwege :Y) ben nu bezig met een grote deken voor mn oudste met alle restjes roze die ik nog had liggen.

SPOILER
Succes vandaag en morgen :* ik wens je veel wijsheid en een voorspoedige bevalling/fijne kennismaking met je buikbewoner <3
thanks O+
ik vind het maar lastig om gevoel en verstand op een lijn te houden.

Ik ben hem in het wit begonnen, wat breder zodat het voor meer doeleinden gebruikt kan worden. Gewoon op het zicht geen idee nog van de afmetingen ^^, Ik vind het wel een leuk lekker weghaak patroontje is. Die van jou wordt ook al mooi.
Ik was seizoen drie nog eens aan het kijken van de serie O+
Schudden voor gebruik
pi_154668349
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:05 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

38+3

Ik probeer de medische wereld te ontduiken... ^^,
Dat dacht ik al te lezen... Ik vroeg het me af omdat ik op een gegeven moment wel zou denken dat ze het wellicht beter weten dan jij het weet. No offense hoor, maar ik lees hier bij sommigen (en hoor dat ook bij sommigen in m'n omgeving) zo'n aversie tegen alles wat dokter is dat ik het soms erg verbaasd ben.

Verder snap ik absoluut dat jij echt kut behandeld bent, en dat je extra kritisch bent, hoor!

\kusjekroel! :*
pi_154668353
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:08 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

thanks O+
ik vind het maar lastig om gevoel en verstand op een lijn te houden.

Ik ben hem in het wit begonnen, wat breder zodat het voor meer doeleinden gebruikt kan worden. Gewoon op het zicht geen idee nog van de afmetingen ^^, Ik vind het wel een leuk lekker weghaak patroontje is. Die van jou wordt ook al mooi.
Ohja wit is ook leuk :Y
ik ben mijne begonnen met garen wat ik nog had liggen. Het idee was een wiegdekentje, dat gaat wel lukken maar ik denk dat hij leuker is met ietsjes dikker garen en idd in wit of creme ofzo.
pi_154668405
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat dacht ik al te lezen... Ik vroeg het me af omdat ik op een gegeven moment wel zou denken dat ze het wellicht beter weten dan jij het weet. No offense hoor, maar ik lees hier bij sommigen (en hoor dat ook bij sommigen in m'n omgeving) zo'n aversie tegen alles wat dokter is dat ik het soms erg verbaasd ben.

Verder snap ik absoluut dat jij echt kut behandeld bent, en dat je extra kritisch bent, hoor!

\kusjekroel! :*
wellicht, maar je hoeft niet met alles akkoord te gaan wat ze voor je voeten werpen en oppern. Zo hebben wij al zes gyns gezien de afgelopen ander halve maand en die zeggen allen wat anders.

Vandaag hebben we een fijne die ons op de achtergrond in de gaten houd (heeft het druk, maar kijkt de resultaten mee).

Als het nou zo zou zijn dat ik tekenen van zwangerschapsvergiftinging zou hebben dan zou ik me ook niet hard maken voor een natuurlijk verloop of de kans daarop. Dan moet wurm er asap uit, maar hij heeft het gewoon prima naar zijn zin en dat is nog aan alles te zien en daar zijn ze het steeds ook mee eens.
Schudden voor gebruik
pi_154668429
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ohja wit is ook leuk :Y
ik ben mijne begonnen met garen wat ik nog had liggen. Het idee was een wiegdekentje, dat gaat wel lukken maar ik denk dat hij leuker is met ietsjes dikker garen en idd in wit of creme ofzo.
achteraf denk ik dat het in een kleurtje okergeel ofzo ook tof zou staan tegen het mintgroen in het kamertje. Je ziet dan ook het lakentje er een beetje doorheen. Nu is dat wit op wit ^^,

haak met restjes wit soft hknld 4,5

denk dat een chunky garen ook tof is, maar de soft blijft zo lekker soft en voelt soepel en licht aan.
Schudden voor gebruik
pi_154668444
Stippel succes waar je ook mag bevallen. En laat je niet gek maken. Je kunt bijna jouw kleine meneer in je armen houden O+

Ik wil wel een foto zien
pi_154668452
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:14 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

wellicht, maar je hoeft niet met alles akkoord te gaan wat ze voor je voeten werpen en oppern. Zo hebben wij al zes gyns gezien de afgelopen ander halve maand en die zeggen allen wat anders.

Vandaag hebben we een fijne die ons op de achtergrond in de gaten houd (heeft het druk, maar kijkt de resultaten mee).

Als het nou zo zou zijn dat ik tekenen van zwangerschapsvergiftinging zou hebben dan zou ik me ook niet hard maken voor een natuurlijk verloop of de kans daarop. Dan moet wurm er asap uit, maar hij heeft het gewoon prima naar zijn zin en dat is nog aan alles te zien en daar zijn ze het steeds ook mee eens.
Nee, ok. Dat snap ik. Ik geloof dat dit idee bij mij vooral getriggerd word door de vrouw van de vader van de duutser, die zo anti-dokter is, alsof alle dokters kapitalisten zijn die alleen maar op het geld uit zijn, wat me vreselijk stoort...

Succes vanavond, iig!

En haken wil ik ook wel leren. Wellicht in m'n verlof?
pi_154668723
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, ok. Dat snap ik. Ik geloof dat dit idee bij mij vooral getriggerd word door de vrouw van de vader van de duutser, die zo anti-dokter is, alsof alle dokters kapitalisten zijn die alleen maar op het geld uit zijn, wat me vreselijk stoort...
:')
ik kan daar zo slecht tegen hč zulke mensen :@ ik ken er ook een aantal die dan vooral heel hard blaten over farmaceutische industrie (toegegeven, daar zitten behoorlijk wat hiaten maar toch he...) en dat dokters er alleen op uit zijn om geld aan ej te verdienen en en en ARGH.
Totdat je doodziek op een IC ligt, dan ben je erg blij dat er een dokter aan je bed staat die 12 jaar van zn leven gestoken heeft in het verder ontwikkelen van zn kennis en vaardigheden en weet ik veel wat op dat gebied. Of mensen die vitten op huisartsen want wat weten die nou helemaal. En dan gemakzuchtig er overheen stappen dat de gemiddelde huisarts ook 10-12 jaar opleiding heeft gehad voordat hij/zij huisarts is.

Het blijven mensen, overal worden fouten gemaakt, ook in de medische wereld. Dat valt niet te ontkennen. Ik vind autonomie een groot goed en ik vind het jammer dat veel vrouwen binnen de verloskunde het idee hebben dat ze niets te kiezen hebben. Maar soms eh :X boh.

SPOILER
pi_154668774
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik kan daar zo slecht tegen hč zulke mensen :@ ik ken er ook een aantal die dan vooral heel hard blaten over farmaceutische industrie (toegegeven, daar zitten behoorlijk wat hiaten maar toch he...) en dat dokters er alleen op uit zijn om geld aan ej te verdienen en en en ARGH.
Totdat je doodziek op een IC ligt, dan ben je erg blij dat er een dokter aan je bed staat die 12 jaar van zn leven gestoken heeft in het verder ontwikkelen van zn kennis en vaardigheden en weet ik veel wat op dat gebied. Of mensen die vitten op huisartsen want wat weten die nou helemaal. En dan gemakzuchtig er overheen stappen dat de gemiddelde huisarts ook 10-12 jaar opleiding heeft gehad voordat hij/zij huisarts is.

Het blijven mensen, overal worden fouten gemaakt, ook in de medische wereld. Dat valt niet te ontkennen. Ik vind autonomie een groot goed en ik vind het jammer dat veel vrouwen binnen de verloskunde het idee hebben dat ze niets te kiezen hebben. Maar soms eh :X boh.

SPOILER
ja, ik vind het ook heel erg frustrerend. Ze is ook zo volhardend dat een discussie geen zin heeft. En ze heeft overal een mening over. En al het alternatieve is goed. "Heb je wel eens ogentraining gedaan? Daar kunnen je ogen heel veel beter van worden, heb je waarschijnlijk niet eens een bril nodig!". Ja, natuurlijk. Als dat zou werken dan zou geen mens meer een bril dragen... 8)7
pi_154669018
Stippel, t komt nu voor jullie wel heel dichtbij! Bijna jullie hummel in de armen!

Ik voel me echt hondsberoerd.
pi_154669021
Jagar, ik snap je hoor m.b.t. dokter/ziekenhuis. Voelde voor mij van de week ook heel gek om toch nog even extra na te bellen omdat ik het er eigenlijk "niet mee eens" was.
Who am i om tegen doktersadvies in te gaan.
Maar, ondanks geen resultaat, wel blij dat ik heb gebeld. En ook het ziekenhuis vond het niet erg, die vonden het juist goed dat ik belde en niet zomaar wel of niet de medicijnen had genomen.

Dus ik snap stippel ook wel. Zeker gezien dat de baby het nog goed doet in de buik, de urine schoon is etc.
Stippel ik hoop voor jou gewoon dat je mannetje zich NU laat horen en denkt, ach deze herfstige dag vind ik wel wat, ik word lekker een plassenstamper als ik groot ben!
Of dat je er berusting ik kan vinden dat het niet zo gaat als vooraf gedacht. En dat dan ook een beetje naast je neer kunt leggen.. :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154669054
Owja 2 dagen geen middagdutje doen resulteert in goede nachten.. Het is dat die dutjes zo lekker zijn...;)
pi_154669206
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Stippel, t komt nu voor jullie wel heel dichtbij! Bijna jullie hummel in de armen!

Ik voel me echt hondsberoerd.
Ja het komt lekker dichtbij O+

Hondsberoerd!? ik heb het even gemist (of niet goed opgeslagen) denk ik....
Griepje of is er meer aan de hand?
Schudden voor gebruik
pi_154669443
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, jouw spoiler he.. ik kwam een tijd geleden op een website over hypnobirthing een ervaringsverhaal tegen van een verloskundige notabene die een zwangere begeleidde die pre-eclampsie aan het ontwikkelen was, en ze wilden dit met acupunctuur bestrijden. De gyn adviseerde toch echt medisch ingrijpen en die werd me daar een partij belachelijk gemaakt zeg, woorden als 'onnodige medicalisering' en 'gebrek aan vrije keus' vlogen je om de oren, ik heb me daar zoooo boos om gemaakt. Je komt er niet met acupunctuur als jij een hersenbloeding krijgt dankzij die pe hoor, maar veel succes joh :')

Kritisch zijn is altijd goed, maar in sommige hoeken lijkt men te denken dat ALLES genezen kan worden met handoplegging en suikervrij eten, pleur toch een end op zeg en besef dat je niet alwetend bent, accepteer de medische zorg waar nodig, de rest van je leven kun je verder met granaatbesjes eten tijdens je yoga-zen-moment maar soms, heel soms, moet er gewoon wat magnesium in je mik gedouwd zodat er uberhaupt sprake kan zijn van 'de rest van je leven'.

/einde rant
pi_154669463
Woe vk al gebeld, dat ik me niet lekker voel.

Nu nog steeds. Doodmoe en misselijk. Lichaam voelt zwaar en nergens puf voor..
pi_154669577
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:53 schreef J0ycie88 het volgende:
Jagar, ik snap je hoor m.b.t. dokter/ziekenhuis. Voelde voor mij van de week ook heel gek om toch nog even extra na te bellen omdat ik het er eigenlijk "niet mee eens" was.
Maar, ondanks geen resultaat, wel blij dat ik heb gebeld. En ook het ziekenhuis vond het niet erg, die vonden het juist goed dat ik belde en niet zomaar wel of niet de medicijnen had genomen.

Dus ik snap stippel ook wel. Zeker gezien dat de baby het nog goed doet in de buik, de urine schoon is etc.
Stippel ik hoop voor jou gewoon dat je mannetje zich NU laat horen en denkt, ach deze herfstige dag vind ik wel wat, ik word lekker een plassenstamper als ik groot ben!
Of dat je er berusting ik kan vinden dat het niet zo gaat als vooraf gedacht. En dat dan ook een beetje naast je neer kunt leggen.. :*
Absoluut hoor :Y
Het is jouw lijf en het is je goed recht om goed geīnformeerd te zijn over wat het voorgestelde beleid is. En als je het daar niet mee eens bent dan is dat ook je goed recht en is het goed om verder te kijken met bijvoorbeeld een second opinion.

Ik begrijp wel wat Jagar bedoelt, een aversie van alles wat maar half medisch riekt. Maar ik begrijp ook de mildere variant. De vrouwen die niet zonder slag of stoot alles aannemen wat de dokter zegt "want die zal het wel weten".
Maar er is ook een groep van extremen waar ik persoonlijk wat jeuk van krijg. De types die meestal in combi met een aluminium hoedje komen zeg maar :') Het maakt daarbij niet uit wat je zegt, zodra het uit de mond komt van iemamd die in de zorg zit is het per definitie niet goed. Daar krijg ik de kriebels van. Kritisch zijn ja, prima. Alles op voorhand afwijzen, waarom zou je dat doen??

Maar goed on a sidenote erbij. Wij hier op het web hebben natuurlijk nooit een volledig beeld van hoe iemands beslissing wel of niet tot stand komt en wat de doorslag gaf.
pi_154669604
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:16 schreef gestreeptestoel het volgende:
Woe vk al gebeld, dat ik me niet lekker voel.

Nu nog steeds. Doodmoe en misselijk. Lichaam voelt zwaar en nergens puf voor..
Is er wel iets gecontroleerd, bloed of urine? Misschien een tekort aan iets (ijzer? B12?)
pi_154669743
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Absoluut hoor :Y
Het is jouw lijf en het is je goed recht om goed geīnformeerd te zijn over wat het voorgestelde beleid is. En als je het daar niet mee eens bent dan is dat ook je goed recht en is het goed om verder te kijken met bijvoorbeeld een second opinion.

Ik begrijp wel wat Jagar bedoelt, een aversie van alles wat maar half medisch riekt. Maar ik begrijp ook de mildere variant. De vrouwen die niet zonder slag of stoot alles aannemen wat de dokter zegt "want die zal het wel weten".
Maar er is ook een groep van extremen waar ik persoonlijk wat jeuk van krijg. De types die meestal in combi met een aluminium hoedje komen zeg maar :') Het maakt daarbij niet uit wat je zegt, zodra het uit de mond komt van iemamd die in de zorg zit is het per definitie niet goed. Daar krijg ik de kriebels van. Kritisch zijn ja, prima. Alles op voorhand afwijzen, waarom zou je dat doen??

Maar goed on a sidenote erbij. Wij hier op het web hebben natuurlijk nooit een volledig beeld van hoe iemands beslissing wel of niet tot stand komt en wat de doorslag gaf.
Dat klopt, die groep heb je ook. Daar wil ik niet bij horen. Daarvoor heb ik misschien ook teveel gezien wat niet te genezen is zonder dokters en medisch ingrijpen.
pi_154669753
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, jouw spoiler he.. ik kwam een tijd geleden op een website over hypnobirthing een ervaringsverhaal tegen van een verloskundige notabene die een zwangere begeleidde die pre-eclampsie aan het ontwikkelen was, en ze wilden dit met acupunctuur bestrijden. De gyn adviseerde toch echt medisch ingrijpen en die werd me daar een partij belachelijk gemaakt zeg, woorden als 'onnodige medicalisering' en 'gebrek aan vrije keus' vlogen je om de oren, ik heb me daar zoooo boos om gemaakt. Je komt er niet met acupunctuur als jij een hersenbloeding krijgt dankzij die pe hoor, maar veel succes joh :')

Kritisch zijn is altijd goed, maar in sommige hoeken lijkt men te denken dat ALLES genezen kan worden met handoplegging en suikervrij eten, pleur toch een end op zeg en besef dat je niet alwetend bent, accepteer de medische zorg waar nodig, de rest van je leven kun je verder met granaatbesjes eten tijdens je yoga-zen-moment maar soms, heel soms, moet er gewoon wat magnesium in je mik gedouwd zodat er uberhaupt sprake kan zijn van 'de rest van je leven'.

/einde rant
Hahaha O+ nou dat dus.
Er zijn inderdaad ook verloskundigen die zich daar mee in laten. Ik kan er niets mee.

Zoals gezegd, ik ben groot voorstander van recht op autonomie, op zelfbeschikking enz. En dan accepteer je ook dat mensen niet altijd keuzes maken die ik zelf als verstandig zou bestempelen. Dat is inherent aan vrije keuze.
Maar ik ben ook groot voorstander van wetenschap, voortschrijdend inzicht en volledige informatie voor mensen om een geīnformeerde keuze te kunnen maken. Zodat mensen zelf achter een beleid kunnen staan.

Zorgverleners die een beleid aankondigen met een mededeling van "dat is nu eenmaal protocol" of "dat moet nu eventjes" daar kan ik weinig mee. Dat is vergelijkbaar met de klassieke "omdat ik het zeg" zeg maar. Ik ben er van overtuigd dat als je een vrouw handvatten geeft om zelf een keuze te kunnen maken, dus volledige info over de aandoening, welke risico's en wat niet, en welke behandelingen er zijn en wat de resultaten daarvan zijn (incl de optie niets doen), je echt in meer dan 99% van de gevallen op hetzelfde beleid uit zal komen. Alleen dan met iemand die zich niet overruled of overdondert voelt. Sterker nog her is wettelijk vastgelegd dat het zo hoort te gaan. Uiteraard vormen extreme spoedsituaties een uitzondering.
pi_154669809
Mignonne, hulde! _O_ Prachtig verwoord en inderdaad precies zoals het in de wet staat.
Professioneel gifmenger.
pi_154669913
Spannend Stippel!

Vorige week de 20 weken echo in het ziekenhuis gehad ivm aangeboren hartafwijking bij man. Gelukkig is geen enkele afwijking geconstateerd bij de kleine.
We hadden met 17 weken al een geslachtspretecho gedaan omdat we verwachtten dat het een heel medisch verhaal zou worden met 20 weken, maar de echoscopiste deed het heel leuk. Met 17 weken werd tussen neus en lippen nog even verteld dat de placenta voor de uitgang lag :X, maar was nu al wat meer opgeschoven gelukkig. We hebben met 30 weken nog wel een controle echo in het ziekenhuis.

Al met al erg blij en opgelucht.
pi_154669916
Ah, wat fijn om te lezen dat hier meer mensen weer praatjes kregen tijdens de persweeën. Ik had volgens de vk tussen de weeën ineens te veel praatjes en ze wilden al een spuit met weeënopwekkers gaan geven (???). Daar had ik niet zo heel veel trek in. Heb de spuit niet gekregen en ik heb ook maar 27 minuten hoeven persen, dus hij lijkt me redelijk overbodig. Ik denk dat ze haast had ofzo?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 27 juli 2015 @ 11:47:05 #230
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154670136
Bah, de laatste paar nachten kan ik maar moeilijk in slaap komen. Bah, dat merk je wel zeg... voel me een partij gaar vandaag. Zo maar eens naar de kapper ofzo. Ontspanning ;)
(Un)masking for the greater good.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:47:18 #231
409579 LuDann
All the way
pi_154670142
Weekwissel voor Daui. *O* Die week heb je weer in de pocket. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:47 schreef Stippelrientje het volgende:

-Puzzelboekjes en pennen
-oordoppen

Hoe laat heb je de afspraak?

@Bloes: wat fijn dat de 20 weken echo goed was. *O*

Ik heb een soort vreemde haat-liefde verhouding met de medische wereld (zoals meer chronisch zieken en gehandicapten die hebben). Als patiënt vind ik het vaak moeilijk maar als onderzoeker vind ik het allemaal rete-interessant.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:50:29 #232
409579 LuDann
All the way
pi_154670217
Even een knuffel voor iedereen die een baggernacht achter de rug heeft. *;

Ik heb voor het eerst in maanden als een baksteen geslapen, wat heerlijk was dat zeg. Werd helemaal slaapdronken wakker om een uur of 10 in plaats van de wekker vooruit proberen te kijken vanaf een uur of 4. Alles doet zeer van zolang in dezelfde houding gelegen te hebben maar wat een heerlijkheid mensen! O+
  maandag 27 juli 2015 @ 11:51:22 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_154670235
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:50 schreef LuDann het volgende:

Ik heb voor het eerst in maanden als een baksteen geslapen, wat heerlijk was dat zeg. Werd helemaal slaapdronken wakker om een uur of 10 in plaats van de wekker vooruit proberen te kijken vanaf een uur of 4. Alles doet zeer van zolang in dezelfde houding gelegen te hebben maar wat een heerlijkheid mensen! O+
jij gaat vandaag bevallen :7
disclaimer
pi_154670285
Aangezien ik het kinderkleertjes topic niet kan vinden..

Iemand ervaring met Next? en dan vooral met wanneer er online wordt aangevuld ;)
pi_154670293
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Is er wel iets gecontroleerd, bloed of urine? Misschien een tekort aan iets (ijzer? B12?)
Ik had net de vrijdag ervoor bloed geprikt. Ijzer was netjes
pi_154670328
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha O+ nou dat dus.
Er zijn inderdaad ook verloskundigen die zich daar mee in laten. Ik kan er niets mee.

Zoals gezegd, ik ben groot voorstander van recht op autonomie, op zelfbeschikking enz. En dan accepteer je ook dat mensen niet altijd keuzes maken die ik zelf als verstandig zou bestempelen. Dat is inherent aan vrije keuze.
Maar ik ben ook groot voorstander van wetenschap, voortschrijdend inzicht en volledige informatie voor mensen om een geīnformeerde keuze te kunnen maken. Zodat mensen zelf achter een beleid kunnen staan.

Zorgverleners die een beleid aankondigen met een mededeling van "dat is nu eenmaal protocol" of "dat moet nu eventjes" daar kan ik weinig mee. Dat is vergelijkbaar met de klassieke "omdat ik het zeg" zeg maar. Ik ben er van overtuigd dat als je een vrouw handvatten geeft om zelf een keuze te kunnen maken, dus volledige info over de aandoening, welke risico's en wat niet, en welke behandelingen er zijn en wat de resultaten daarvan zijn (incl de optie niets doen), je echt in meer dan 99% van de gevallen op hetzelfde beleid uit zal komen. Alleen dan met iemand die zich niet overruled of overdondert voelt. Sterker nog her is wettelijk vastgelegd dat het zo hoort te gaan. Uiteraard vormen extreme spoedsituaties een uitzondering.
Fijn mignonne, hoe je dit verwoord! Ik word zelf regelmatig aangesproken op medische keuzes (die toch regelmatig in goed overleg met de huisarts en zorg-familie van alleen verleegkundigen en verzorgers gaan, maar a la, al was dat niet zo) dat ik daar zo ontzettend moe van wordt. Het is mijn lijf, dus ik mag kiezen. Als ik geen ibuprofen wil slikken (want daarover ging de laatste aanvaring) laat mij daar dan mee dealen. Neem dan niet aan dat ik slecht geinformeerd ben of anti-zorg of anti-farmacie (ondanks een aantal vrij grote, slechte ervaringen)

Ik ben blij en trots dat de zorg in NL zo ver is, maar daarmee ook blij dat ik een eigen, goed geīnformeerde keuze mag maken.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:55:50 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154670345
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:53 schreef J0ycie88 het volgende:

Iemand ervaring met Next? en dan vooral met wanneer er online wordt aangevuld ;)
Niet... -O-

Verder goede ervaringen met Next maar aanvullen doen ze niet...
  maandag 27 juli 2015 @ 11:56:12 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154670355
Alles was weer goed bij de VK :) weer netjes kilootje bijgekomen, bloeddruk is nogsteeds netjes laag, beeb ligt headdown (hoofdje gevoeld :D ) en hb en antistoffen geprikt :)
Buik groeit hard, nu 1/2NX en blijft smal (was bij Max ook, maar ik moet uiteindelijk toch gaan uitdijen in de breedte, want qua lengte zit ik al bijna vol :') )
pi_154670362
Bloes *O* fijn dat de echo goed was!
  maandag 27 juli 2015 @ 11:56:48 #240
409579 LuDann
All the way
pi_154670370
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij gaat vandaag bevallen :7
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat gehoord heb de afgelopen tijd... dan had ik nu 4 euro gehad *O*

Ik geloof er niet meer in. -O-
pi_154670371
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Niet... -O-

-O- :'( :'( :'( :'( :'( :'(
pi_154670393
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:36 schreef bloes85 het volgende:
Spannend Stippel!

Vorige week de 20 weken echo in het ziekenhuis gehad ivm aangeboren hartafwijking bij man. Gelukkig is geen enkele afwijking geconstateerd bij de kleine.
We hadden met 17 weken al een geslachtspretecho gedaan omdat we verwachtten dat het een heel medisch verhaal zou worden met 20 weken, maar de echoscopiste deed het heel leuk. Met 17 weken werd tussen neus en lippen nog even verteld dat de placenta voor de uitgang lag :X, maar was nu al wat meer opgeschoven gelukkig. We hebben met 30 weken nog wel een controle echo in het ziekenhuis.

Dat is een jompel waard *O* Super fijn!
pi_154670426
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:36 schreef bloes85 het volgende:
Spannend Stippel!

Wat fijn bloes!! *O*
  maandag 27 juli 2015 @ 11:59:45 #244
105850 Fuente
mamamuts
pi_154670441
Wat fijn Bloes!

En Pinq ook een goede controle gehad ^O^

Hier vanmorgen ook weer een sticker. Baby ligt klem tegen m'n ribben. Bloeddruk was perfect, op naar volgende week (of hopelijk eigenlijk niet :P).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154670523
Stippel: succes in het ziekenhuis!

Gestreeptestoel: toch iets van een zomergriepje onder de leden misschien? Lukt het om rust te pakken nu met de verbouwing? Beterschap!

Ik werd vannacht wakker van hele nare buikpijn. Het zat bovenin mijn buik en ik werd echt misselijk van de pijn (neiging om te spugen, kippenvel, rillerig). Geen enkele houding bracht verlichting en toen ik ook nog wat voelde lopen, schrok ik wel. Gauw uit bed gegaan, naar het toilet geweest (lang leve afscheiding), wat gedronken, nog eens naar het toilet geweest en uiteindelijk toch weer gaan liggen. En na een dik uur zakte het weg, ik voelde de pijn minder worden. Zo fijn! Wat het nu geweest is?? Geen idee! Maar zo blij dat het over is.
pi_154670643
Bloes en pinq, fijn! *O*

LuDann daaaar kooomt eeeen baby aaan daar komt een baby aaaaan O-)

Editje: beterschap stoel :*
pi_154670654
Malteser, misschien duwde de baby iets klem?

Mijn moeder was hier.. Om alle beneden ramen te zemen en gordijnen te wassen! 😊

Ik ga zo slapen als zoon ook slaapt. Ik hoop dat t n griepje is.. Kom zo nergens aan toe. Donderdag moeten we weer naar de vk.
pi_154670750
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Malteser, misschien duwde de baby iets klem?

Mijn moeder was hier.. Om alle beneden ramen te zemen en gordijnen te wassen! 😊

Ik ga zo slapen als zoon ook slaapt. Ik hoop dat t n griepje is.. Kom zo nergens aan toe. Donderdag moeten we weer naar de vk.
Zou kunnen inderdaad. Vond het echt even niet fijn, merk dat ik dan meteen super ongerust ben. Maar gelukkig is het weg.

Oh, wat fijn die hulp van je moeder!! Gordijnen heb ik vorige week zelf gewassen. Mijn moeder heeft aangegeven in haar vakantie het huis een keer een grote beurt te geven. Dus keukenkastjes van binnen enz.

Slaap lekker dadelijk! En donderdag vk: boks!
pi_154670848
Wat een lieve moeders.. Mijn moeder heeft ook nog een tripje op de planning naar hier om ons huisje te poetsen. Superlief.
Ze heeft ook al aangeboden om evt in de kraamtijd hier te komen als L. bv. geen vrij kan krijgen (als het goed is wel hoor, maar met zijn werk/baas weet je het nooit). Ik hoop dat ik daar nee op kan zeggen maar goed..

Ze zei op een gegeven moment zelfs dat we geen kraamzorg hoefde te nemen, zij kwam wel.. Nou mam, zei ik, die kraamzorg die komt gewoon, en als jij er dan bent kun je ook gewoon genieten van je kleindochter ;)
  maandag 27 juli 2015 @ 12:18:28 #250
409579 LuDann
All the way
pi_154670853
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad Malteser, bij mij was het mijn maag. Ik kon opeens niet meer op mijn rug liggen, kreeg echt afschuwelijke maagpijn en in andere houdingen was het ook nog steeds pijnlijk. Volgende dag was het over. Vervelend joh! Ik werd er ook ongerust van.

Pinq een sticker, fijn joh! *O*

Fuente een sticker. *O* Hoe voel je je?
pi_154670883
Ik wil teveel doen op een dag denk ik. }:|
Lijstje tot dusver: de babydump bestelling versleept te hebben door het huis, boodschappen gedaan, behangkamer opgemeten en behang besteld ( O+ ) gestofzuigd, gedweild, keuken gepoetst..

En nu ben ik misselijk en heb ik knallende koppijn. }:|
  maandag 27 juli 2015 @ 12:21:10 #252
409579 LuDann
All the way
pi_154670912
@ SQ en Bloesem: ga me nou niet gek lopen maken jongens. :@
  maandag 27 juli 2015 @ 12:22:21 #253
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154670938
Beterschap stoel! :*

Bloes, goede echo, fijn!

Pinq ook weer door de keuring, mooi!

Stippel, veel succes in het zkh :*

Hopelijk ben ik niemand vergeten.

Ik had vanmorgen mijn groeiecho, tijdens de echo kwamen er allemaal cijfers op het scherm en schrok ik wel weer, want hij is toch wel erg klein. Sommige onderdelen lopen 4 weken achter ongeveer. Toen liet ze de curves zien en was hij wel gegroeid gelukkig, maar in mijn ogen maar heel weinig dus ik zat alweer te janken. Nog steeds P3 allemaal. Hoofdje zat wel op P10 ongeveer. Beentje was erg klein, zeker tov vorige week. Toen CTG en bloeddruk, was weer allemaal goed, baby beweegt heel goed (véél!). Daarna gesprek met de gyn. Hij was heel tevreden! :) Ik had stiekem gehoopt op een enorme groeispurt, maar hij was tevreden met de groei die er was dus toen was ik weer een stuk geruster :)
Baby wordt nu geschat op 1800 gram ongeveer.

Daarna nog de bevalling aangekaart en het stomme gesprek dat ik met die verpleegster heb gehad. De gyn was daar helemaal niet blij mee, want het schetst een heel verkeerd beeld van hoe ze het daar doen. Er is veel meer mogelijk dan ik dacht en ze kijken ook echt naar mij en mijn wensen. Zo was een baarkruk bijvoorbeeld gewoon mogelijk, terwijl die vrouw dat al helemaal afschreef. Nog een hele opluchting dus!

Dus ik mag weer een weekje gaan niksen :P En dan volgende week weer echo en controle (en elke dag ctg dus).

Verder was gisteren mijn moeder hier en staat de box nu en hebben we heeft zij alle babywasjes gedaan *O* O+ En het kamertje nog wat op orde gebracht dus dat is helemaal klaar nu! (Op gordijntjes na, en evt een stoel). Dus daar werd ik ook wel gelukkig van :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154670966
MB wat een goede berichten O+
pi_154670985
t klinkt toch vooral positief, MB!
pi_154671052
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:50 schreef LuDann het volgende:

Wat fijn dat je zo als een os geslapen hebt! Extra power voor de bevalling ;)
Schudden voor gebruik
pi_154671080
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:56 schreef LuDann het volgende:

[..]

Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat gehoord heb de afgelopen tijd... dan had ik nu 4 euro gehad *O*

Ik geloof er niet meer in. -O-
Rijke tante O+
Schudden voor gebruik
  maandag 27 juli 2015 @ 12:28:17 #258
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154671082
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef Jagärtrut het volgende:
t klinkt toch vooral positief, MB!
:Y Yep! Het is een (heel) kleintje en ze houden hem goed in de gaten, maar so far so good gewoon :)
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154671083
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:22 schreef MissBliss het volgende:

Bloes, goede echo, fijn!

Ik had vanmorgen mijn groeiecho, tijdens de echo kwamen er allemaal cijfers op het scherm en schrok ik wel weer, want hij is toch wel erg klein. Sommige onderdelen lopen 4 weken achter ongeveer. Toen liet ze de curves zien en was hij wel gegroeid gelukkig, maar in mijn ogen maar heel weinig dus ik zat alweer te janken. Nog steeds P3 allemaal. Hoofdje zat wel op P10 ongeveer. Beentje was erg klein, zeker tov vorige week. Toen CTG en bloeddruk, was weer allemaal goed, baby beweegt heel goed (véél!). Daarna gesprek met de gyn. Hij was heel tevreden! :) Ik had stiekem gehoopt op een enorme groeispurt, maar hij was tevreden met de groei die er was dus toen was ik weer een stuk geruster :)

Daarna nog de bevalling aangekaart en het stomme gesprek dat ik met die verpleegster heb gehad. De gyn was daar helemaal niet blij mee, want het schetst een heel verkeerd beeld van hoe ze het daar doen. Er is veel meer mogelijk dan ik dacht en ze kijken ook echt naar mij en mijn wensen. Zo was een baarkruk bijvoorbeeld gewoon mogelijk, terwijl die vrouw dat al helemaal afschreef. Nog een hele opluchting dus!

Dus ik mag weer een weekje gaan niksen :P En dan volgende week weer echo en controle (en elke dag ctg dus).

Verder was gisteren mijn moeder hier en staat de box nu en hebben we heeft zij alle babywasjes gedaan *O* O+ En het kamertje nog wat op orde gebracht dus dat is helemaal klaar nu! (Op gordijntjes na, en evt een stoel). Dus daar werd ik ook wel gelukkig van :D
Wat fijn MB, tuurlijk hoop je op een vette groeispurt van je kleintje, maar een tevreden gyn is al een heel goed teken, en een lekker drukke buikbaby ook!
Lekker een weekje niksen weer en volgende week weer een mooi gegroeide baby!
pi_154671091
Ooooh MB wat fijn!!!

Je kleine kaboutertje O+ p3 is ook klein maar als hij gewoon doorgroeit op die p3 dan doet ie dat echt heel erg keurig :Y ik snap wel dat je gyn daar tevreden over is en daar mag jij ook best wel een beetje trots op zijn hoor want dat ie netjes doorgroeit is mede dankzij jou :*
Fijn ook dat het gesprek over de bevalling zo positief uit viel, zei ik toch, dat er meer mogelijk was dan vaak op t eerste gezicht lijkt ;) fijn dat er naar jou en je wensen gekeken wordt. Lekker een beetje coconen nu.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:28:37 #261
105850 Fuente
mamamuts
pi_154671092
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:18 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad Malteser, bij mij was het mijn maag. Ik kon opeens niet meer op mijn rug liggen, kreeg echt afschuwelijke maagpijn en in andere houdingen was het ook nog steeds pijnlijk. Volgende dag was het over. Vervelend joh! Ik werd er ook ongerust van.

Pinq een sticker, fijn joh! *O*

Fuente een sticker. *O* Hoe voel je je?
Ik voel me op zich goed, maar al wel een paar dagen last van voorwerk (last in de zin van pijnlijk). De gyn zegt dat het me waarschijnlijk wel wat bonuscentimeters oplevert en wil volgende week wel even voelen of er al wat gebeurt (dan ga ik ook richting de 41 weken).
En slapen is al weken ruk, maar daar ben ik niet de enige in ;)

Fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad, hopelijk nu snel een beginnetje!

MB, wat een fijne berichten. Er zit in ieder geval groei in in het eigen lijntje, en dat is wel belangrijk natuurlijk :)
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 juli 2015 @ 12:31:46 #262
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154671172
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:53 schreef J0ycie88 het volgende:

I O+ Next, kwaliteit prima, prijs ok, bezorging snel + gratisch...

Aanvullen gebeurt helaas zelden, bij Next geldt meestal op = op :( Ik dacht ook nooit, maar laatst waren de hemdjes die ik wou hebben er toch opeens weer in J's maat *O*

ps: OUD / Kinderkleertjes deel 184

[ Bericht 8% gewijzigd door mousemicky op 27-07-2015 12:33:23 (spuitelf...) ]
pi_154671176
MB, Ping en Bloes jompels *O*

Wat een goed nieuws voor jullie :*
Schudden voor gebruik
pi_154671236
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:31 schreef mousemicky het volgende:

[..]

I O+ Next, kwaliteit prima, prijs ok, bezorging snel + gratisch...

Aanvullen gebeurt helaas zelden, bij Next geldt meestal op = op :( Ik dacht ook nooit, maar laatst waren de hemdjes die ik wou hebben er toch opeens weer in J's maat *O*

ps: OUD / Kinderkleertjes deel 184
Dan ga ik maar bestellen wat ik nu op mijn lijstje heb staan en dan hopen dat ik misschien nog wat andere dingen los kan scoren van de week als het op wonderbaarlijke wijze wel aangevuld wordt ;)
pi_154671299
Het ziekenhuis is stom.
Kwam een gynaecoloog langs. Dat ze alweer mijn baarmoedermond willen meten. Maar mijn partner is werken en ze wil het vandaag doen.
Zei ze misschien is hetzelfde gebleven of misschien 1. En of het anders niet alleen kon. Gelukkig komt mijn moeder zo om te zeggen dat ik het alleen doe met mijn partner erbij. Ik heb beloofd alle confrontaties aan anderen over te laten
  maandag 27 juli 2015 @ 12:38:36 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154671339
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:34 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dan ga ik maar bestellen wat ik nu op mijn lijstje heb staan en dan hopen dat ik misschien nog wat andere dingen los kan scoren van de week als het op wonderbaarlijke wijze wel aangevuld wordt ;)
Tip: betaal met paypal, dan kun je (als je die optie bij paypal even aanzet) gratis retourneren. Anders is dat echt te duur, pakketje naar de UK is geloof ik 13 euro -O-
pi_154671353
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:22 schreef MissBliss het volgende:

Bloes, goede echo, fijn!

MissBliss mooi zo. En als de baby eruit is valt er nog genoeg te groeien *O*
pi_154671374
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:38 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Tip: betaal met paypal, dan kun je (als je die optie bij paypal even aanzet) gratis retourneren. Anders is dat echt te duur, pakketje naar de UK is geloof ik 13 euro -O-
Ik heb betaald met paypal, alleen geen idee of die optie aanstaat, zal het voor de volgende keer even onthouden en vragen aan vriend. En dan hopen dat die allemaal net zo leuk is als ik het op de foto vind ;)
  maandag 27 juli 2015 @ 12:42:19 #269
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154671424
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:36 schreef Daui het volgende:
Het ziekenhuis is stom.
Kwam een gynaecoloog langs. Dat ze alweer mijn baarmoedermond willen meten. Maar mijn partner is werken en ze wil het vandaag doen.
Zei ze misschien is hetzelfde gebleven of misschien 1. En of het anders niet alleen kon. Gelukkig komt mijn moeder zo om te zeggen dat ik het alleen doe met mijn partner erbij. Ik heb beloofd alle confrontaties aan anderen over te laten
Oh, was ik toch iemand vergeten in mn vorige berichtje :@ 25 weken *O*
Maar dat is wel stom idd, als je het niet alleen wilt doen moeten ze maar wachten tot je partner er is hoor, simpel :*

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:28 schreef mignonne het volgende:
Ooooh MB wat fijn!!!

Je kleine kaboutertje O+ p3 is ook klein maar als hij gewoon doorgroeit op die p3 dan doet ie dat echt heel erg keurig :Y ik snap wel dat je gyn daar tevreden over is en daar mag jij ook best wel een beetje trots op zijn hoor want dat ie netjes doorgroeit is mede dankzij jou :*
Fijn ook dat het gesprek over de bevalling zo positief uit viel, zei ik toch, dat er meer mogelijk was dan vaak op t eerste gezicht lijkt ;) fijn dat er naar jou en je wensen gekeken wordt. Lekker een beetje coconen nu.
Klein kaboutertje O+ Dat klinkt wel heel lief O+
Ja, je had gewoon gelijk! Het is echt een opluchting, want dat gesprek had me zo'n nare smaak gegeven over de bevalling. Nu heb ik gewoon weer gezonde tegenzin :P
Ziggy played guitar
pi_154671688
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad. Vond het echt even niet fijn, merk dat ik dan meteen super ongerust ben. Maar gelukkig is het weg.

Oh, wat fijn die hulp van je moeder!! Gordijnen heb ik vorige week zelf gewassen. Mijn moeder heeft aangegeven in haar vakantie het huis een keer een grote beurt te geven. Dus keukenkastjes van binnen enz.

Slaap lekker dadelijk! En donderdag vk: boks!
Toch fijn als je hulp kan krijgen!
pi_154672023
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Niet... -O-

+1

heb net weer een bestelling gedaan, om te voorkomen dat al het winterspul al uitverkocht is.....
pi_154672039
Bloesem en Pinq, fijn! *O*
  maandag 27 juli 2015 @ 13:13:07 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154672195
MB fijne berichten *O* stoere, zie je wel dat alles bespreekbaar is O+ fijn fijn! Stomme verpleegkundige :{
  maandag 27 juli 2015 @ 13:15:38 #274
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154672261
Oh ja, seks. Ik zal toch de enige niet zijn die daar totaal geen euh, netjes gezegd, behoefte aan heeft? Vooral nu lief avonddienst heeft en s ochtends met mij kan uitslapen word ik af en toe gek van dat ding dat weer in mn rug ligt te prikken :+ ga weeeeg :') lief respecteert en begrijpt overigens wel gewoon hoor :) O+ maar ik vind het voor hem ook zo rot :')
  maandag 27 juli 2015 @ 13:17:35 #275
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154672336
Hallo allemaal. Misschien een beetje te vroeg om me hier al te melden, want met 5w5d is het nog zo pril, maar in het streepjestopic kan ik ook niet echt meer meeposten nu. Vriendin heeft gisteravond een echo gemaakt, dus het is niet langer exclusief ons geheim. Alles zag er goed uit, ze heeft zelfs hartactiviteit kunnen zien :)
pi_154672372
Welkom Fritz!! Gefeliciteerd *O*
En wat mooi dat de echo nu al zo mooi eruit zag :)
pi_154672493
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:15 schreef pinquit het volgende:
Oh ja, seks. Ik zal toch de enige niet zijn die daar totaal geen euh, netjes gezegd, behoefte aan heeft? Vooral nu lief avonddienst heeft en s ochtends met mij kan uitslapen word ik af en toe gek van dat ding dat weer in mn rug ligt te prikken :+ ga weeeeg :') lief respecteert en begrijpt overigens wel gewoon hoor :) O+ maar ik vind het voor hem ook zo rot :')
Ik vond het tot 36 weken juist erg lekker :)
Nu niet meer zo, ik vind het zo'n raar gevoel om een m'n buik helemaal te zien samentrekken... lijkt me dat de baby dat niet tof vindt (al merkt ie er waarschijnlijk niks van).
  maandag 27 juli 2015 @ 13:26:43 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154672565
Seks? Ehr, nee... geen zin in/ behoefte aan nu, al een hele tijd niet :@
Vriend maakt er geloof ik geen probleem van. Komt wel weer, een week of zes na de bevalling ofzo...
pi_154673031
Welkom Fritz *O*

Ik heb ook geeeen zin. Vanaf 't begin al niet. Wil wel heel erg kroelen en kusjes en dichtbij hem zijn, maar geen seks :@
pi_154673060
Doe mij maar elk dagdeel maar een rondje :P
pi_154673533
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:15 schreef pinquit het volgende:
Seks... Uhm... Ik vind het vooral klungelig worden met die buik en ik vind het uiterst weird als baby wakker is/wordt en veel gaat bewegen. Dus onze frequentie ligt wat lager.
SPOILER
pi_154673564
Welkom Fritz!!
pi_154673640
Welkom Fritz! En gefeliciteerd
Schudden voor gebruik
pi_154673958
Fritz, nieuwe aanwas! Welkom!

Hier héérlijk geslapen van 23.00 tot 07.30, toen vriendje uit bed geknikkerd, omgedraaid en geslapen tot 12.30 uur 😍. Doe mij meer van die dagen!

Gisteren is mijn mama ramen komen wassen, en zojuist belde mijn papa om te vragen of ik thuis was want hij had van mama opdracht gekregen om de voortuin onkruid vrij te maken! Toen ik dat wilde afwimpelen in een 'je kunt ook gewoon koffie komen drinken en hoeft echt geen klusjes te doen' was het van 'jawel, want dan hebben jullie tenminste alles klaar!'
Nu zit hij dus op z'n knieën in de voortuin en heb ik net de ip-camera verhuisd! Van de bijkeuken (om de hondjes in de gaten te houden) naar de babykamer!

En nu voel ik me bezwaard om in bad te gaan liggen.. Denk dat ik hem eerst maar 'n kop koffie ga brengen 😇.
pi_154674689
Fritz gefeliciteerd! Welke datum ben je uitgerekend? Wat ongelooflijk fijn al een echo. Ik moet nog even wachten :/

MB dat klinkt goed zeg!

Mijn hoofd is dol :') van de week een speldenknop bloed en nu blijf ik broekloeren. Terwijl ik nog volop van alles voel en mijn vorige zwangerschap ook vaak bloedverlies had. Wachten is stom :')
  maandag 27 juli 2015 @ 14:45:16 #286
105850 Fuente
mamamuts
pi_154674717
Herkenbaar Pinq, hier is de behoefte ook al een paar maanden echt weg. Wel knuffelen en kroelen maar verder wil ik echt geen polonaise aan mn lijf :') Had ik bij Merel ook, ging daarna gelukkig vanzelf over :P
Sara
Merel
Ukje
pi_154674789
Welkom Fritz! Fijn dat de echo er nu al zo goed uit ziet! *O*

Hier morgen gesprek met MvM. Als alles goed is, kan ik vrijdag starten. En ivm vakantie toch ook maar vast de vk gebeld, als we terug zijn is de eerste afspraak en echo. Nog 4 weken wachten, maar het begint al wat echter te worden :o O+
pi_154676180
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:03 schreef Malteser het volgende:

Ik werd vannacht wakker van hele nare buikpijn. Het zat bovenin mijn buik en ik werd echt misselijk van de pijn (neiging om te spugen, kippenvel, rillerig). Geen enkele houding bracht verlichting en toen ik ook nog wat voelde lopen, schrok ik wel. Gauw uit bed gegaan, naar het toilet geweest (lang leve afscheiding), wat gedronken, nog eens naar het toilet geweest en uiteindelijk toch weer gaan liggen. En na een dik uur zakte het weg, ik voelde de pijn minder worden. Zo fijn! Wat het nu geweest is?? Geen idee! Maar zo blij dat het over is.
Voel je de baby goed bewegen en alles?
  maandag 27 juli 2015 @ 15:59:26 #289
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154676505
Dank allemaal :)

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:44 schreef Mapiya het volgende:
Fritz gefeliciteerd! Welke datum ben je uitgerekend? Wat ongelooflijk fijn al een echo. Ik moet nog even wachten :/
23 maart 2016 zou het moeten zijn. Dus dat duurt nog wel :P
SPOILER
pi_154676823
Fijne connectie ;)
En gezellig! Ik sta ergens tussen 24 en 26 maart. De verschillende uitreken sites zijn het niet eens met elkaar
pi_154677271
Fritz gefeliciteerd *O* en wat tof zo'n vroege echo.

Wij mogen 4 augustus. Volgens mijn eigen berekening zou ik rond 9 maart uitgerekend zijn. Handig qua familie, want we hebben al verjaardagen op 6,7,9,14,25 en 27 maart :D

Overigens heeft mijn man bedacht dat 4 maart de ultieme datum zou zijn. A is op 16-9 geboren. Voor hem als TV-techniek-nerd was dat supertof want 16:9 is breedbeeld. En 4:3.. Jawel.. Het oude vierkante beeldformaat :') .

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 16:39:30 ]
pi_154677307
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Voel je de baby goed bewegen en alles?
Ja, de baby beweegt wel. Gisteren en vandaag niet zo druk als anders maar er is duidelijk beweging.
Vond het wel nare pijn dus schrok er wel erg van. Maar het het is helemaal weg dus ik gok er op dat er iets afgeklemd zat of zo?
pi_154677581
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, de baby beweegt wel. Gisteren en vandaag niet zo druk als anders maar er is duidelijk beweging.
Vond het wel nare pijn dus schrok er wel erg van. Maar het het is helemaal weg dus ik gok er op dat er iets afgeklemd zat of zo?
Ik heb in de zwangerschap van A ook eens op de HAP gezeten met hoge buikpijn. Kon me niet bewegen, alles deed pijn. Bleek het maagzuur, maar omdat m'n maag al zo hoog in de verdrukking zat had ik dat niet door.

Fijn dat het over is, en mijn punt is: altijd bellen en laten checken als je het niet vertrouwt :)
pi_154677584
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:53 schreef J0ycie88 het volgende:

zelf ben ik geboren in een winterse sneeuwstorm in feb. Ik houd enorm van sneeuw en ijs (maar eigenlijk wel elk seizoen hihi) lijkt me leuk een plassenstamper O+

hoop ook dat hij zich vandaag zelf aandient. Er is wel een hoop voorwerk gestart... maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk ^^,
heb hele huishouden in de auto gepropt, hond uit logeren en soep gemaakt voor mijn man die hij alleen effe hoeft op te piepen. Hoewel ik weet dat hij prima kan koken moest ik gewoon soep maken vandaag :')
Schudden voor gebruik
pi_154677861
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:37 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

zelf ben ik geboren in een winterse sneeuwstorm in feb. Ik houd enorm van sneeuw en ijs (maar eigenlijk wel elk seizoen hihi) lijkt me leuk een plassenstamper O+

hoop ook dat hij zich vandaag zelf aandient. Er is wel een hoop voorwerk gestart... maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk ^^,
heb hele huishouden in de auto gepropt, hond uit logeren en soep gemaakt voor mijn man die hij alleen effe hoeft op te piepen. Hoewel ik weet dat hij prima kan koken moest ik gewoon soep maken vandaag :')
Ik hou absoluut niet van regen, maar ik denk dat als mijn meisje straks groot genoeg is om lekker met haar foute regenlaarsjes in de plassen te stampen ik wel van elk seizoen kan gaan genieten ;)

Lief dat je nog soep hebt gemaakt voor je man. Ik snap dat wel.. Zo'n actie zou ook iets voor mij kunnen zijn..

Sowieso ga ik hier straks beginnen met maaltjes invriezen voor in de kraamtijd en daarna. Met het zicht op dat ik misschien even moet blijven in het ZH. En ik L. dan ook niet nog wil laten koken. En gewoon voor het gemak als we beiden lekker thuis zijn.

Iemand nog lekkere receptjes hier?

Ik heb al een dahlsoep op de planning staan en bolognese saus..
pi_154677895
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:48 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik hou absoluut niet van regen, maar ik denk dat als mijn meisje straks groot genoeg is om lekker met haar foute regenlaarsjes in de plassen te stampen ik wel van elk seizoen kan gaan genieten ;)

Lief dat je nog soep hebt gemaakt voor je man. Ik snap dat wel.. Zo'n actie zou ook iets voor mij kunnen zijn..

Sowieso ga ik hier straks beginnen met maaltjes invriezen voor in de kraamtijd en daarna. Met het zicht op dat ik misschien even moet blijven in het ZH. En ik L. dan ook niet nog wil laten koken. En gewoon voor het gemak als we beiden lekker thuis zijn.

Iemand nog lekkere receptjes hier?

Ik heb al een dahlsoep op de planning staan en bolognese saus..
Panzanella van Jamie Oliver! Worth a try, ontzettend lekker. Wij eten er vaak gegrilde kip bij. :9
pi_154677905
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Bij mij lijkt de baby opeens ook een stuk hoger te liggen.. alles lijkt wat meer naar boven gepropt te voelen. Heb er geen andere uitleg voor
Fijn dat het helemaal weg is. Maar wat Razz al zegt altijd even bellen als je het niet vertrouwt.
pi_154677924
oh je bedoelde voor in de vriezer xD ja dat gaat niet daarmee. Maar hij is wel lekker :Y)

Ik doe niet aan vriesvoer. Ik ken mezelf, dat ligt over een jaar nog in de vriezer :')
pi_154677968
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:45 schreef Fuente het volgende:
Herkenbaar Pinq, hier is de behoefte ook al een paar maanden echt weg. Wel knuffelen en kroelen maar verder wil ik echt geen polonaise aan mn lijf :') Had ik bij Merel ook, ging daarna gelukkig vanzelf over :P
+1 op heel sporadisch een keer wel..
Maar het blijft een raar gevoel zodra de baby dan besluit actief te worden...
pi_154677989
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens heeft mijn man bedacht dat 4 maart de ultieme datum zou zijn. A is op 16-9 geboren. Voor hem als TV-techniek-nerd was dat supertof want 16:9 is breedbeeld. En 4:3.. Jawel.. Het oude vierkante beeldformaat .
_O- :D
pi_154677997
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:50 schreef mignonne het volgende:
oh je bedoelde voor in de vriezer xD ja dat gaat niet daarmee. Maar hij is wel lekker :Y)

Ik doe niet aan vriesvoer. Ik ken mezelf, dat ligt over een jaar nog in de vriezer :')
Ik was hem al aan het opzoeken, inderdaad geen vriesvoer.. Maar heb hem wel opgeslagen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')