abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154660427
Ik ben juist iemand die (denk ik nu hoor! Halverwege zwangerschap) liever alleen is, net als mignonne. Ik wil zo graag volledig op mijn eigen lichaam vertrouwen en daarnaar luisteren, dat het me lastig lijkt als er iemand bij is die weet/vindt hoe het 'hoort' Mijn lief mag er wel bij zijn, natuurlijk, maar ik denk dat ik niet gelijk met de vk aan de lijn hang.

Toevallig zei mijn huisarts vorige week: jij hoeft niet gelijk te bellen bij de eerste wee, kijk eerst maar eens aan wat er gebeurt en wat je lichaam doet en vertrouw daarop. Op het moment dat je denkt ik kan niet vertrouwen of ik ben bijna zover, ga je bellen. Het is niet erg om te wachten met bellen en om een stuk alleen te doen. Jij kunt en mag op jouw lichaam vertrouwen. Ik ben hem zo dankbaar dat hij dat zei O+

Ik heb 't al eens eerder genoemd, maar ik vind 't elke keer zo leuk en bijzonder om alle verschillende ervaringen en gevoelens te lezen <3

Stippel :*
  zondag 26 juli 2015 @ 22:03:12 #152
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_154660837
Ik heb eigenlijk nog steeds geen voorstellingen over hoe de bevalling zal zijn. Ik ga er eigenlijk vrij neutraal in. Het zal pijn doen, het zal vervelend zijn. Misschien wil ik pijnstilling, misschien wil ik geen pijnstilling. Misschien duurt het lang, misschien duurt het heel lang. Misschien wil ik bij de hand gehouden worden, misschien kan ik de duutser op dat moment niet verdragen...

Maar, aan het eind is er hopenlijk een gezond mini-mensje...
pi_154660859
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:53 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben juist iemand die (denk ik nu hoor! Halverwege zwangerschap) liever alleen is, net als mignonne. Ik wil zo graag volledig op mijn eigen lichaam vertrouwen en daarnaar luisteren, dat het me lastig lijkt als er iemand bij is die weet/vindt hoe het 'hoort' Mijn lief mag er wel bij zijn, natuurlijk, maar ik denk dat ik niet gelijk met de vk aan de lijn hang.

Toevallig zei mijn huisarts vorige week: jij hoeft niet gelijk te bellen bij de eerste wee, kijk eerst maar eens aan wat er gebeurt en wat je lichaam doet en vertrouw daarop. Op het moment dat je denkt ik kan niet vertrouwen of ik ben bijna zover, ga je bellen. Het is niet erg om te wachten met bellen en om een stuk alleen te doen. Jij kunt en mag op jouw lichaam vertrouwen. Ik ben hem zo dankbaar dat hij dat zei O+

Ik heb 't al eens eerder genoemd, maar ik vind 't elke keer zo leuk en bijzonder om alle verschillende ervaringen en gevoelens te lezen <3

Stippel :*
Wauw wat een uitspraak van je huisarts! Daar spreekt veel vertrouwen in eigen kracht en kunnen uit :Y

Weet je het mooie van bevallingen enzulks is dat je je altijd kunt bedenken. Als je aan het begin jn paniek raakt dan kun je altijd besluiten toch te bellen.
Wilde je thuis kun je heus nog bedenken dat je naar t ziekenhuis wil (als je op tijd gebeld hebt :+ ) en vice versa. Bedenken mag altijd en is echt niet erg.
:)
pi_154660932
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb eigenlijk nog steeds geen voorstellingen over hoe de bevalling zal zijn. Ik ga er eigenlijk vrij neutraal in. Het zal pijn doen, het zal vervelend zijn. Misschien wil ik pijnstilling, misschien wil ik geen pijnstilling. Misschien duurt het lang, misschien duurt het heel lang. Misschien wil ik bij de hand gehouden worden, misschien kan ik de duutser op dat moment niet verdragen...

Maar, aan het eind is er hopenlijk een gezond mini-mensje...
Zo ging ik er bij mijn oudste ook in en ik vond dat echt heel fijn :Y ik heb me vrij bewust niet al teveel met de bevalling bezig gehouden met het idee van we zien het wel en dat beviel (:+ ) uiteindelijk heel goed. :Y
pi_154661284
Oh dat wilde ik nog zeggen. SaskiaR het is echt superstom als mensen je angsten niet serieus nemen. :{ Het is volgens mij echt een beetje mens-eigen om te zeggen van joh het komt wel goed. Mensen hebben de neiging je gerust te willen stellen en denken dat het best te doen door het 'probleem' minder groot te maken, terwijl dat al snel uitdraait op bagatelliseren met clichés als dat iedere vrouw kan baren en dat er nog nooit een is blijven zitten enzovoorts.

De waarheid is gewoon dat bevallen haske spannend is en dat je daar heel weinig grip op hebt. Misschien is het wel juist dat stukje wat het eng maakt, voor anderen is het de vooruitzichten aan pijn etcetera, voor iedereen anders. Sommige mensen kunnen die angst heel goed van zich af schudden, sommige mensen zijn van nature heel positief en nuchter en zeggen gewoon we zien wel. Anderen dealen ermee zoals ik deed bij mn oudste, kop in t zand en niet teveel bij stil staan en weer voor andere mensen gaat dat gevoel nooit helemaal weg. Belangrijkste is om voor jezelf te erkennen dat het gevoel er is en dat het er ook mag zijn, zolang het niet een allesoverheersende angst wordt die de hele dag in je hoofd zit zeg maar. Maar volgens mij ga je daar heel goed mee om juist.

Niemand kan je vertellen hoe het zal zijn en niemand kan voorspellen hoe het verloopt. Helaas. Het zou alleen fijn zijn als je omgeving je gevoel ook eens zou erkennen en gewoon zou zeggen van ja het is ook spannend. :*

Desalniettemin wens ik je echt een hele mooie ervaring tzt ♡ ik ben heel benieuwd!
pi_154661290
kwartet *O*
  zondag 26 juli 2015 @ 22:21:52 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154661475
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:03 schreef mignonne het volgende:
Weet je het mooie van bevallingen enzulks is dat je je altijd kunt bedenken.
Weet je, laat dat kind maar zitten. Zo'n dikke buik heeft ook wel wat. Dat idee?

;)
  zondag 26 juli 2015 @ 22:22:15 #158
409579 LuDann
All the way
pi_154661487
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ja, overgedragen.

We kregen een uurtje tussendoor om te bespreken met elkaar wat te willen en zulks, omdat het nogal omschakelen is. Na dat uurtje ons opgepept om te zeggen oke, nou vanavond dan.. maar toen ik binnen was moest ik zo hard huilen en schreeuwde alles in mee HELL NO! Dat we hebben afgesproken om morgen weer terug te komen voor controle en dan zien we dan wel weer hoe of wat.

Ik heb tussendoor van die enorm harde buiken dus hopelijk zet het door, mja ik denk niet dat uk er al uit wil. Veel te gezellig bij zijn mammie in de buik. Dus morgen zien we wel weer hoe of wat.
Mezelf maar voornemen dat ik morgenavond een ballonnenparty krijg }:| en dan maar hopen dat het wat doet, want ik mag dan niet meer naar huis tot dat de kleine komt. Zo geen fijn vooruit zicht mogelijk meer dan een dagen en nachten in het ziekenhuis te blijven.

*zucht*

ik ben er nu al moe van :')
Superrot allemaal. Zo'n ziekenhuisinleiding was natuurlijk niet de bedoeling! Ik hoop dat het morgen allemaal wat beter aanvoelt voor je en ga duimen dat het vannacht begint allemaal. Maak het nog even lekker gezellig met je meneer. :*
pi_154661492
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef mignonne het volgende:
Als je als verloskundige vast staat bij iemand en er belt een barende van haar derde kind die al twee keer snel bevallen is dan bel je je achterwacht :) Die zijn voor dat soort situaties.
Als dat bij de eerste gebeurd is dat wat lastig ;)

Al had ik ook geen idee hoever ik was, maar fijn was het in ieder geval niet. Een uur wachten zag ik ook niet zitten. Daarom naar de VK gekomen die vast stond in het ziekenhuis. Na controle 8 cm ontsluiting :@
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_154661517
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Weet je, laat dat kind maar zitten. Zo'n dikke buik heeft ook wel wat. Dat idee?

;)
Ook heel even overwogen :+
  zondag 26 juli 2015 @ 22:24:34 #161
409579 LuDann
All the way
pi_154661578
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:16 schreef mignonne het volgende:
Oh dat wilde ik nog zeggen. SaskiaR het is echt superstom als mensen je angsten niet serieus nemen. :{ Het is volgens mij echt een beetje mens-eigen om te zeggen van joh het komt wel goed. Mensen hebben de neiging je gerust te willen stellen en denken dat het best te doen door het 'probleem' minder groot te maken, terwijl dat al snel uitdraait op bagatelliseren met clichés als dat iedere vrouw kan baren en dat er nog nooit een is blijven zitten enzovoorts.

De waarheid is gewoon dat bevallen haske spannend is en dat je daar heel weinig grip op hebt. Misschien is het wel juist dat stukje wat het eng maakt, voor anderen is het de vooruitzichten aan pijn etcetera, voor iedereen anders. Sommige mensen kunnen die angst heel goed van zich af schudden, sommige mensen zijn van nature heel positief en nuchter en zeggen gewoon we zien wel. Anderen dealen ermee zoals ik deed bij mn oudste, kop in t zand en niet teveel bij stil staan en weer voor andere mensen gaat dat gevoel nooit helemaal weg. Belangrijkste is om voor jezelf te erkennen dat het gevoel er is en dat het er ook mag zijn, zolang het niet een allesoverheersende angst wordt die de hele dag in je hoofd zit zeg maar. Maar volgens mij ga je daar heel goed mee om juist.

Niemand kan je vertellen hoe het zal zijn en niemand kan voorspellen hoe het verloopt. Helaas. Het zou alleen fijn zijn als je omgeving je gevoel ook eens zou erkennen en gewoon zou zeggen van ja het is ook spannend. :*

Desalniettemin wens ik je echt een hele mooie ervaring tzt ♡ ik ben heel benieuwd!
+1!

Geen haast hoor, maar laat je nog even weten wat de verzendkosten enzo zijn voor dat schattige truitje? *O*
quote:

[..]

;)
:D
pi_154661698
quote:

[..]

;)
Ik denk dat driekwart van de vrouwen wel roept dat ze er mee ophouden, dat ze dat kind niet meer hoeven :P meestal hebben ze dan 9 cm.

Ik weet nog dat mijn vliezen braken en dat ik echt dacht van omg nu kan ik niet meer terug :o :X
alsof je met je 41 weken buik nog terug had gekund :')
pi_154661791
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:22 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Als dat bij de eerste gebeurd is dat wat lastig ;)

Al had ik ook geen idee hoever ik was, maar fijn was het in ieder geval niet. Een uur wachten zag ik ook niet zitten. Daarom naar de VK gekomen die vast stond in het ziekenhuis. Na controle 8 cm ontsluiting :@
True maar daarom spreek ik ook puur voor mezelf he :) Ik hoef geen verloskundige vanaf de eerste paar weeën hier dat vind ik naar alle waarschijnlijkheid storend. En als ze vast staat op moment dat ik wel bel dan is t gebruikelijk dat ze haar achterwacht belt. Doet ze dat niet en ik schat in dat ik wel iemand nodig heb dan bel ik een vriendin.
  zondag 26 juli 2015 @ 22:30:16 #164
409579 LuDann
All the way
pi_154661794
Ik heb geen idee hoe het straks werkelijk zal gaan en misschien wil ik wel iets compleet anders als ik eenmaal ga bevallen. Of heb ik geen keuze want spoed, maar ik heb voor nu in ieder geval voor ogen dat het zoveel mogelijk mijn man en ik gaan zijn. Het motto wat ik gehighlight heb op mijn geboorteplan is: rust, stilte, zo min mogelijk mensen en zo min mogelijk interventie. Dat hang ik straks ook op naast mijn bed en staat in mijn dossier.

Mogelijk heeft mijn nicht (vk in het ziekenhuis waar ik ga bevallen) dienst, en die heeft al toegezegd dat ze zich mij toe-eigent als ik op de afdeling kom tijdens haar dienst. :P Wel zo prettig is ook dat ze heeft aangegeven manlief wel de OK in te kunnen loodsen mocht het op een keizersnede uitlopen. Dus ja, als zij dienst heeft dan is dat superfijn, maar ik weet niet in hoeverre ik haar er constant bij wil hebben.
  zondag 26 juli 2015 @ 22:30:44 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154661813
Ik heb wel heel erg geprobeerd om de bevalling tegen te houden omdat het nog zo vroeg was.
pi_154661819
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef LuDann het volgende:

[..]

+1!

Geen haast hoor, maar laat je nog even weten wat de verzendkosten enzo zijn voor dat schattige truitje? *O*

[..]

oh ja! 2 postzegels xD nog steeds niet opgezocht. :') komt goed!
pi_154661851
Overigens vond ik dat 'je weet waar je het voor doet' pas achteraf kloppen. Want het idee van wat komen gaat was voor mij nog wel te abstract om echt een steun/motivatie te zijn. Achteraf werkte het als een tierelier overigens. Dat gevoel wanneer ze er echt is... O+ O+ Die bevalling was binnen een seconde totaal niet meer interessant :D
pi_154661960
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:27 schreef mignonne het volgende:

Ik denk dat driekwart van de vrouwen wel roept dat ze er mee ophouden, dat ze dat kind niet meer hoeven :P meestal hebben ze dan 9 cm.
Oh, dat is echt een van mijn duidelijkste herinneringen nog van de bevalling! Tijdens de ontsluiting zat ik echt in een totale concentratie, en zijn er uren verstreken waar ik nauwelijks herinneringen aan heb. Maar na een uur persen riep ik toch ook dat ik ermee ophield, dat het gewoon niet ging lukken. Het had ergens ook wel iets heel funtioneels, want ik had het gewoon nodig dat de mensen om me heen me nog even wat meer gingen aanmoedigen en tegen me zeiden dat ze er echt al bijna was. O+ . O+ . Lijkt me als vk ook zo bijzonder om dat elke keer weer mee te maken. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 26 juli 2015 @ 22:35:11 #169
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154661970
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

10 cm zelfs :')
Maar bij mijn oudste schoot dat persen totaal niet op, en ik geloofde echt niet dat hij er ooit nog uit ging komen. Inmiddels had ik ook hoge koorts en lag ik te ijlen. Dat ik ze allemaal voor de gek had gehouden riep ik, en dat er helemaal geen baby in mijn huik zat. Dus ze konden allemaal wegwezen en me met rust laten :X

Maar tadaaaa, het is goed gekomen!
Er zat echt een baby in mijn buik en hij is veilig en wel ter wereld gekomen. En zijn 2 broertjes later ook!

Dus laat je niet afschrikken door de horrorscenario's, en heel veel succes.
You can do this *O*
.... met gevoel voor drama....
  zondag 26 juli 2015 @ 22:44:56 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154662269
Dat is wel iets wat ik me altijd voor ogen heb gehouden. Dat er toch echt heel veel 2e en 3e kinderen geboren worden. Blijkbaar is het dus echt de moeite waard om het NOG een keer te doen. Dat idee.
pi_154662352
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Present!

Wát een verschil maakt dat.
Oh dat is fijn om te horen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 26 juli 2015 @ 22:49:31 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154662405
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:47 schreef Skoap het volgende:

[..]

Oh dat is fijn om te horen!
+1! :D

Ik wilde die net ook gaan quoten ja. Ik heb er eigenlijk heel veel vertrouwen in dat ik een bevalling rustig en zonder pijnstilling kan doen (ik kon de weeën echt heel geconcentreerd wegademen met diepe buikademhaling), maar niet met een weeënstorm :')
pi_154662617
Ik wist dus echt niet dat ik een weeënstorm had. Achteraf ook wel een beetje dom dat ik dat niet door had maar oke. :')
Maar wist ik veel :D Ik dacht alleen maar, "Ik heb 4 CM, ik moet nog minimaal 6 uur, hoe doen andere vrouwen dit, ik ben een mietje, ik stel mij aan, waarom helpt rustig ademen niet" En daar stond ik in de douche van het ziekenhuis, en trok aan de alarm knop.

Ik vroeg om pijnstilling, ik weet nog goed wat er tegen mij gezegd werd "Ik heb slecht nieuws en ik heb goed nieuws welke wil je eerst" :')

Goede nieuws was dat ik 9cm had slechte nieuws was dat ik geen pijnstilling meer mocht.
Maar dat boeide mij ook echt niet meer, die persweeën waren echt een verademing vergeleken met de weeënstorm en 20 min later was Luc er O+
pi_154662712
Sowieso: persweeen O+

Ik kan suuuupergoed persen, hoorde ik bij mijn laatste bevalling. Gegeven de omstandigheden is het vreemd hoe trots ik me toen voelde :')
  zondag 26 juli 2015 @ 23:01:00 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154662761
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:56 schreef Skoap het volgende:
Ik wist dus echt niet dat ik een weeënstorm had. Achteraf ook wel een beetje dom dat ik dat niet door had maar oke. :')
Maar wist ik veel :D Ik dacht alleen maar, "Ik heb 4 CM, ik moet nog minimaal 6 uur, hoe doen andere vrouwen dit, ik ben een mietje, ik stel mij aan, waarom helpt rustig ademen niet"
Exact dit!
pi_154662780
Bij de eerste perswee had ik het gevoel alsof ik door mijn buik werd opgetild en weer neergekwakt op het bed. Ik wist echt niet wat me overkwam en vond het doodeng.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154662880
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:59 schreef L-E het volgende:
Sowieso: persweeen O+
Ja eens! Dat vond ik ook echt. En ja het is inderdaad wel een beetje natuurgeweld :D
Ik weet nog dat ik ze weg moest puffen echt dacht "Ja maar hoe dan???" Mijn hele lichaam was bezig Luc eruit te werken :D

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:59 schreef L-E het volgende:
Ik kan suuuupergoed persen, hoorde ik bij mijn laatste bevalling. Gegeven de omstandigheden is het vreemd hoe trots ik me toen voelde
:*
pi_154662889
Door jullie verhalen krijg ik alleen maar meer zin om te bevallen O+ . Nog max 6 weken te gaan!
  zondag 26 juli 2015 @ 23:05:04 #179
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154662895
Ik vind bevallen heul gewoon stom want ik bak er niks van. Uiteindelijk kwam het best goed gelukkig en die ontlading is helemaal worth it - eerste ontmoeting O+

Maar volgende keer liever inclusief persweeen en exclusief traagheid kthxbye :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 26 juli 2015 @ 23:08:18 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154662996
Oh man persweeën+persen O+ eindelijk zelf een soort van regie en actie. Heeeerlijk vond ik dat! Lachen tussendoor en alles
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154663014
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:08 schreef pinquit het volgende:
Oh man persweeën+persen O+ eindelijk zelf een soort van regie en actie. Heeeerlijk vond ik dat! Lachen tussendoor en alles
Whehe ja idd, praatjes jonguh, niet te kort :')
pi_154663097
ik begon vooral na de bevalling, tijdens het hechten (wat kleine mini scheurtjes, niks van gemerkt, niet van het hechten niet erna) echt enorm te praten, vette adrenaline kick :')
Kon ook niet slapen 's nachts, ik weet nog dat ik lang met Klumsy heb zitten appen O+
  zondag 26 juli 2015 @ 23:13:51 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154663165
Ja dat rest stukje dag na de bevalling :'D godsamme ik leek wel dronken zoveel gekwek en opgewekt gelal kwam er uit mijn hoofd :') :D O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154663192
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:13 schreef pinquit het volgende:
Ja dat rest stukje dag na de bevalling :'D godsamme ik leek wel dronken zoveel gekwek en opgewekt gelal kwam er uit mijn hoofd :') :D O+
Juistem! De perfecte omschrijving :D
pi_154663212
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:13 schreef pinquit het volgende:
O+ beste moment van een bevalling :P
pi_154663320
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+ beste moment van een bevalling :P
Daar was ik nog benieuwd naar: mijn vk kon precies aan mijn buik zien wanneer er weer een perswee aankwam. Is dat heel makkelijk om te zien, ik vond dat toen zo knap van haar, maarja, had zelf niet echt de energie om eens heel precies naar mijn buik te gaan kijken. :P .
  zondag 26 juli 2015 @ 23:28:40 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154663593
De volgende keer wil ik ook persweeën }:| volgens de monitor had ik ze, maar ik voelde echt geen perskracht. Ik kon ze gewoon negeren, echt zonder ook maar ern vin te verkeren. Ik bleef dan ook stug doorpersen na de piek, sowieso omdat ik t te lang vond duren en dat kind moest er nu uit en mocht niet terugzakken. Ik vond de persfase echt een hel. En die heb ik 4 uur lang gehad. :{
Het leuke asn bevallen is t onvoorspelbare. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_154663716
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:18 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Daar was ik nog benieuwd naar: mijn vk kon precies aan mijn buik zien wanneer er weer een perswee aankwam. Is dat heel makkelijk om te zien, ik vond dat toen zo knap van haar, maarja, had zelf niet echt de energie om eens heel precies naar mijn buik te gaan kijken. :P .
Meestal kun je dat goed zien ja. Reflectoire persdrang noem je dat. Je ziet dan van buitenaf de baarmoeder helemaal aanspannen en omhoog komen als het ware en daarna golft het weer naar beneden alsof het duwt. (wat het dus ook doet :P)

dus je omschrijving van omhoog getild worden en op bed teruggesmeten worden is zo gek nog niet :+
pi_154665531
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ja, overgedragen.

We kregen een uurtje tussendoor om te bespreken met elkaar wat te willen en zulks, omdat het nogal omschakelen is. Na dat uurtje ons opgepept om te zeggen oke, nou vanavond dan.. maar toen ik binnen was moest ik zo hard huilen en schreeuwde alles in mee HELL NO! Dat we hebben afgesproken om morgen weer terug te komen voor controle en dan zien we dan wel weer hoe of wat.

Ik heb tussendoor van die enorm harde buiken dus hopelijk zet het door, mja ik denk niet dat uk er al uit wil. Veel te gezellig bij zijn mammie in de buik. Dus morgen zien we wel weer hoe of wat.
Mezelf maar voornemen dat ik morgenavond een ballonnenparty krijg }:| en dan maar hopen dat het wat doet, want ik mag dan niet meer naar huis tot dat de kleine komt. Zo geen fijn vooruit zicht mogelijk meer dan een dagen en nachten in het ziekenhuis te blijven.

*zucht*

ik ben er nu al moe van :')
Gaan ze alleen vanwege je verhoogde bloeddruk inleiden? Zo verhoogd was die toch ook weer niet? Ik hoop iig dat inleiden niet meer nodig blijkt te zijn morgen!

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kan me voorstellen hoor :Y dat hebben heel veel vrouwen. En dan liefst wel gewoon 1 gezicht en het gevoel van aanwezigheid. Niet iemand die steeds in en uit loopt enz.
Bij ons in het ziekenhuis loopt nu een test ofzo, waarbij de kraamhulp bij de bevalling aanwezig is. Als het kan is dat ook de kraamhulp die je daarna thuis krijgt, en het gaat niet ten koste van de uren kraamzorg daarna. Ik weet nog niet in hoeverre ik daar blij mee ben eigenlijk, vooral omdat ik die persoon nog nooit gezien heb. Maar als ik het vervelend vind dan wacht ze maar op de gang :')

Ik vind het wel vervelend dat ik nog geen idee heb welke verloskundige er bij m'n bevalling zal zijn. Ik hoop iig niet dat het degene is die komende week terug komt van verlof, die heb ik nog nooit gezien.
pi_154666164
Oh men, die ongevraagde bevallingsverhalen... De terror... Het interesseert me werkelijk geen hol dat het achternichtje van de kapster van je buurvrouw is uitgescheurd tot aan d'r kruin en d'r baarmoeder tussen d'r knieën heeft hangen nu. Shut up, seriously.

En, beste collega/kennis/vriendin/wie dan ook: het interesseert me overigens ook geen reet wat je vindt van ruggenprikken. Ik vertel je dat ik er misschien eentje in laat jassen omdat je er expliciet naar vroeg, niet omdat ik een preek wou. Dank u!

En note 2 self: misschien moet je als je 28 weken zwanger bent niet meer de halve dag met je nichtje van 3 slepen door een speeltuin. (En mee van de glijbaan en op het klimrek en nichtje overal op en af tillen) Tante Saar heeft nu namelijk voor het allereerst mega-last van d'r onderrug. ;(

En vandaag een mooie marktplaats-mutsy gescoord, hoppa! (Al kan ik nu beter een rollator gebruiken... :P )
pi_154667065
Rollator _O-
pi_154667103
Hier week 25 *O* (bij het ziekenhuis is het morgen week 25). Ik ben nog nooit zo blij geweest met een weekwissel.
Morgen starten ze met een dagelijkse monitoring van een halfuur van de babies en eventuele harde buiken.
En met de gynaecoloog afgesproken dat ik bepaal wat ik doe wanneer ik er vertrouwen in heb.
pi_154667394
Wekenwissel voor Daui! *O*. Wel spannend die monitoring of niet?

Succes vandaag stippel! :*

Ik zit al sinds 06:30 op, om de levering van baby-dump af te wachten. Fijn hoor :O :z . Ze hadden als tijd 08:30 aangegeven, maar dan wel met een marge van 2 uur eerder of later, met 06:30
als vroegste mogelijkheid. Zul je zien dat ze er pas om 10:30 zijn natuurlijk...
pi_154667686
Wekenwissel voor Daui *O*
En fijn dat de gynaecoloog ook naar jouw luistert!

Wat een schijt nacht hier, slapen is al een drama sinds ik zwanger ben, maar vannacht heb in echt amper geslapen :(
pi_154667758
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 07:57 schreef Daui het volgende:
Hier week 25 *O* (bij het ziekenhuis is het morgen week 25). Ik ben nog nooit zo blij geweest met een weekwissel.
Morgen starten ze met een dagelijkse monitoring van een halfuur van de babies en eventuele harde buiken.
En met de gynaecoloog afgesproken dat ik bepaal wat ik doe wanneer ik er vertrouwen in heb.
Huh jij was toch 1 dag na mij uitgerekend? Dan ben je woensdag toch 26 weken? Of is je UD aangepast?

Wel fijn dat er weer een beetje vooruitgang in zit *O*
pi_154667812
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Huh jij was toch 1 dag na mij uitgerekend? Dan ben je woensdag toch 26 weken? Of is je UD aangepast?

Wel fijn dat er weer een beetje vooruitgang in zit *O*
Nee ik was een paar dagen teruggebracht in het begin maar nooit laten aanpassen in de OP omdat ze toch zeiden dat ze met 36 weken gingen komen
pi_154667913
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:23 schreef Daui het volgende:

[..]

Nee ik was een paar dagen teruggebracht in het begin maar nooit laten aanpassen in de OP omdat ze toch zeiden dat ze met 36 weken gingen komen
Ooooh op die manier!
Nou fijn dat er wat schot in zit weer. En ik blijf duimen dat je gewoon in ieder geval mooi voorbij die 30 weken gaat.
pi_154667933
Spannend, Daui. Hier draaien de duimen ook.

Ik heb belabberd geslapen. Op de een of andere manier kan ik alleen maar op m'n rechter zij liggen, en nu heb ik vet last van m'n heup. Heb een borstvoedingskussen besteld, kijken of ik daar mee om kan gaan in bed.

Verder nog een week werken en dan vakantie/verlof. Gek idee dat ik hierna heeeel lang niet meer ga werken...
pi_154667982
Godsakke :')

Ik probeer al de hele ochtend wat te regelen met mn digi-d. Uiteraard wachtwoord en gebruikersnaam vergeten. Of eigenlijk kom ik al niet verder dan gebruikersnaam :') Van ellende maar een nieuwe aangevraagd. Heb ik bijna die hele aanvraag doorgelopen, komen *plop* zo de gegevens op mn scherm van gebruikersnaam etcetera, of die nog kloppen :') hey thanks hč... als dat nou ergens in een eerder stadium kon...

Goed... ga ik nu ein-de-lijk mn verzekering op de hoogte stellen van mn zwangerschap en mn combinatietest declareren :Y)
pi_154668060
Babybestelling is er *O*
Happy hormones *O*

En nestel/wasdrang -O-. Want al die kleine schattige dekentjes en lakentjes moeten schoon en fris opgeborgen! Moet moet moet!
Vriend: "ja maar eh, tegen de tijd dat je ze gaat gebruiken wil je ze weer wassen... Leg ze nu gewoon even in de verpakking weg, dan was je ze kort voor gebruik".
-O- ja maar.. :@

Nu dan maar even uitmeten hoeveel behang ik nodig heb voor de kamer. Gaat vast mis, kan heul nie meten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')