abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154641542
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben zelf al best oud (35), en al onze vrienden hebben ook baby's, dus wat dat betreft is het niet gek. Men vond het van mij alleen maar gek omdat ik helemal geen moederlijk type ben, en heel lang heb gezegd dat ik nooit kinderen wilde. Dus ik kreeg toch wel wat reacties van 'Huh, JIJ?? ZWANGER???'
Maarja, ik vind het zelf ook nog steeds een raar idee, en een moederlijk type ben ik nog steeds niet....
Je rolt er wel in joh, en als het niet meteen gaat, je hebt nog tijd zat om er in te rollen hehe. Hoe staat je vriend/partner/man er tegenover?

Smeerleverworst cravings. :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 11:30:09 ]
pi_154641603
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:28 schreef Myrr het volgende:

Je rolt er wel in joh, en als het niet meteen gaat, je hebt nog tijd zat om er in te rollen hehe. Hoe staat je vriend/partner/man er tegenover?

O ja hoor, als de baby er is went het vanzelf wel... ik lees veel in het babytopic en ik zie iedereen daar ook twijfelen over van alles, dus het is voor iedereen lastig. En zo'n baby in m'n buik is wel erg gezellig!
Mijn man wilde altijd al graag kinderen, die vindt het geweldig (ik denk ook dat ik daarom misschien wat meer open ben gaan staan voor het idee).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154641810
Zitten jullie ook met mensen die bij het zien van je buik spontaan hun hele bevallingsverhalen uit de doeken gaan doen?

Ik word daar echt helemaal akelig van... :{
pi_154641865
Ik heb dat echt totaal niet; er heeft nog niemand iets gezegd of aan mijn buik gezeten, de hele zwangerschap niet - straks is het te laat mensen!
Misschien straal ik dat gewoon uit, dat ik niet van kletspraatjes hou - ik loop altijd flink hard door, alsof ik haast heb.
Alleen mijn moeder vorige week op m'n man z'n verjaardag, die heeft wel tien keer verteld over haar eigen bevalling (aan elke nieuwe binnenkomer opnieuw...).
pi_154641913
Terwijl normaal gesproken je dat soort dingen niet echt erg vind. Soms vind ik het wel gezellig om met vreemden te praten. Zouden je sociale hormonen gewoon wegbezuinigd worden als je zwanger bent? :D

Angstig hier. Paar weken terug deed onze nieuwe onderbuurvrouw heel regelmatig overgeven een tijdje (inmiddels echt 5/6 weken terug ofzo), maar net hoorde ik haar op de toilet echt keihard huilen. Durf niet te vragen… :@ Hopelijk was het het schrikhuilen van een positieve test en niet van iets negatiefs. ;(

Wilde vandaag gaan melden dat ik in verwachting ben maar ik wacht nog maar even...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 11:46:58 ]
pi_154642001
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Zitten jullie ook met mensen die bij het zien van je buik spontaan hun hele bevallingsverhalen uit de doeken gaan doen?

Ik word daar echt helemaal akelig van... :{
Ja, ook dat je binnenkomt op een verjaardag en dat gelijk alles over zwanger worden, zwangerschappen en babys gaat. Ook alle traumatische ervarigen komen voorbij. Gelukkig sta ik wat dat betreft stevig in mijn schoenen :') 'Leukste' vind ik de 'ook'-opmerkingen: heb ik mezelf opgetut, leuk jurkje aan, voel me een luchtballon met aardig printje, zeggen andere vrouwen dingen als: "ohhh ja ik had óók zo enorm last van wallen" of "ohh ja jij hebt ook oedeem dat had ik ook heel erg" Nee ok bedankt. En haal je hand maar van m'n buik nu ;)

Wel heel leuk vind ik een bepaalde verbondenheid die ik merk tussen vrouwen die zwanger zijn en die zwanger zijn geweest. Ik krijg hulp uit allerlei onverwachte hoeken in allerlei vormen, allemaal heel vrijblijvend. En ook heel lief vind ik een vriendin van mijn moeder die elke keer als ze me ziet zegt "heeee (mijn naam)" en dan even bukt "hallo baby, ik ben het weer, (haar naam)" O+ Niet iedereen hoeft dat te proberen, maar bij haar vind ik 't zo lief.
pi_154642030
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:45 schreef Myrr het volgende:
Terwijl normaal gesproken je dat soort dingen niet echt erg vind. Soms vind ik het wel gezellig om met vreemden te praten. Zouden je sociale hormonen gewoon wegbezuinigd worden als je zwanger bent? :D

Angstig hier. Paar weken terug deed onze nieuwe onderbuurvrouw heel regelmatig overgeven een tijdje (inmiddels echt 5/6 weken terug ofzo), maar net hoorde ik haar op de toilet echt keihard huilen. Durf niet te vragen… :@ Hopelijk was het het schrikhuilen van een positieve test en niet van iets negatiefs. ;(

Wilde vandaag gaan melden dat ik in verwachting ben maar ik wacht nog maar even...
Aaach je buurvrouw! Hopelijk ist niks heel ernstigs/heftigs/vervelends.

Ik heb niks tegen kletspraatjes, dat vind ik prima. Dat ze over mijn zwangerschap gaan vind ik ook prima. Maar ik hoef niet alle ins en outs van andermans bevalling te horen! Ik wil er heel naief en onbevoordeeld zelf aan beginnen, maar als iedereeen met verhalen (en echt niet allemaal vlekkeloze bevallingen) aan komt zetten word ik daar bang van.

Gisteren probeerde iemand me een bad-bevalling aan te praten, terwijl dat, gezien mijn medische indicatie, helemaal niet kan al zou ik het willen. En dan moet ik dat ook nog verdedigen: "want het is toch jouw bevalling? Dat beslist de arts toch niet?" |:(
pi_154642057
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:51 schreef Bloesem. het volgende:
En ook heel lief vind ik een vriendin van mijn moeder die elke keer als ze me ziet zegt "heeee (mijn naam)" en dan even bukt "hallo baby, ik ben het weer, (haar naam)"
Oh dat doet mijn man ook *; O+ O+

Idd van die badbevallingmaffia word ik ook een beetje moe, als iemand nog een keer hypnobirthing roept ga ik echt gillen. Ik hou niet van badderen, dus waarom zou ik dat nu ineens moeten??

Edit: of 'Oervrouw' - aaaraagghhhh :( 8)7
pi_154642099
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Idd van die badbevallingmaffia word ik ook een beetje moe, als iemand nog een keer hypnobirthing roept ga ik echt gillen. Ik hou niet van badderen, dus waarom zou ik dat nu ineens moeten??
Uberhaupt vind ik al die "maffia" types nogal vervelend, want je doet het altijd wel ergens fout mee. Borstvoeding, draagdoeken.. Echt, ga weg! Ik kies zelf wel wat ik wil.
pi_154642114
Het zal me werkelijk worst wezen wat anderen zeggen van deze zwangerschap. Ik ben wél benieuwd naar de reacties van mijn pubers in de klassen die ik na de vakantie krijg. Vast iets in de trant van "Alweer :o ! " :') .
pi_154642133
Ja precies....
Wat ik ook wel irritant vind is dat mensen het niet serieus nemen dat ik bang ben voor de bevalling. Mijn moeder en schoonmoeder, en nog een aantal mensen, allemaal van 'ach joh, stelt niets voor, eitje'. Terwijl ik er echt tegenop zie... en ik denk dat ik er meer aan zou hebben als ze dat serieus zouden nemen. Mag ik bang zijn alsjeblieft??? :'(
pi_154642136
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Edit: of 'Oervrouw' - aaaraagghhhh :( 8)7
HYPNOBIRTHING!
pi_154642143
AAAARAARRAAAHHAHHHHHHHGGGG
pi_154642150
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 10:13 schreef hetzusjevan het volgende:
Goed, toch even hier vragen:
Ik heb sinds deze week zo'n last van zitten, ik hou het op geen enkele bank of stoel hier lang vol. Net alsof m'n stuitje dan week wordt ofzo. Kan dit door de zwangerschap komen? Als dit blijft moet ik dan de vk of de ha bellen?

Op m'n werk heb ik er weer 0 last van maar daar heb ik een backjoy in m'n stoel liggen die m'n houding corrigeert. ik ga echter niet nog een backjoy kopen en die overal mee naartoe nemen :').
Klinkt als je bekken... even een fysio raadplegen
S. 2014
J. 2016
pi_154642222
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ja precies....
Wat ik ook wel irritant vind is dat mensen het niet serieus nemen dat ik bang ben voor de bevalling. Mijn moeder en schoonmoeder, en nog een aantal mensen, allemaal van 'ach joh, stelt niets voor, eitje'. Terwijl ik er echt tegenop zie... en ik denk dat ik er meer aan zou hebben als ze dat serieus zouden nemen. Mag ik bang zijn alsjeblieft??? :'(
Ik denk dat mensen je gerust proberen stellen... zeggen dat t niks voorstelt zou daarbij niet mijn eerste keuze zijn btw, maar ik snap ze wel.
Ik was eerst ook bang hoor, maar ergens tegen t eind* kwam bij mij de omslag, van oh jee oh jee, naar, nou kom maar op!

*ingeleid met 37.5 dus nooit echt t eindeind gehaald.

Alles komt goed *cliche-alert*

-er is er nog nooit 1 blijven zitten.
- het moet er toch uit.

;)
S. 2014
J. 2016
pi_154642243
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen je gerust proberen stellen... zeggen dat t niks voorstelt zou daarbij niet mijn eerste keuze zijn btw, maar ik snap ze wel.
Ik was eerst ook bang hoor, maar ergens tegen t eind* kwam bij mij de omslag, van oh jee oh jee, naar, nou kom maar op!

*ingeleid met 37.5 dus nooit echt t eindeind gehaald.

Alles komt goed *cliche-alert*

-er is er nog nooit 1 blijven zitten.
- het moet er toch uit.
Hahah ja... maar als je soms leest wat mensen hier op Fok voor bevallingen hebben... helemaal in de kreukels enzo, dan denk ik wel 'het valt dus niet altijd mee...'.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:06:06 #92
409579 LuDann
All the way
pi_154642245
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ja precies....
Heb je dit aangeven bij je vk, dat je bang bent? Misschien heeft zij tips. Overigens is het volgens mij volkomen normaal om er tegen op te zien.
pi_154642277
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:06 schreef LuDann het volgende:

Heb je dit aangeven bij je vk, dat je bang bent? Misschien heeft zij tips. Overigens is het volgens mij volkomen normaal om er tegen op te zien.
Ja, toen raadde ze met het boek 'Veilig bevallen' aan... dat is echt geen leuk boek als je toch al bang bent :P Dus dat hielp niet...
Ik zit nu een soort spagaat van 'ach, het lukt wel' en 'stel nou dat het niet lukt'. Beetje van allebei zegmaar. Maar ik zie het wel iets positiever in dan eerst, hoe meer het einde nadert.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:15:35 #94
409579 LuDann
All the way
pi_154642383
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:07 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja, toen raadde ze met het boek 'Veilig bevallen' aan... dat is echt geen leuk boek als je toch al bang bent :P Dus dat hielp niet...
Ik zit nu een soort spagaat van 'ach, het lukt wel' en 'stel nou dat het niet lukt'. Beetje van allebei zegmaar. Maar ik zie het wel iets positiever in dan eerst, hoe meer het einde nadert.
Hmm, lastig. Iemand in mijn cursusgroepje (samen bevallen) was ook vrij angstig. Wat bij haar hielp was de uitleg die we kregen over hoe het allemaal ging en wat zij zelf en haar man konden doen om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ze is inmiddels zonder pijnstilling bevallen en ze vond het natuurlijk zwaar maar te doen. Maar goed, daar heb jij weinig aan natuurlijk, het is gewoon een van de vele verhalen. :P

Voel je je goed voorbereid?
pi_154642406
Wat ben ik blij met mijn omgeving als ik jullie zo allemaal hoor :D Niemand die zich hier ergens mee bemoeit, alleen maar mensen die vragen hoe het gaat en me succes wensen! Was ook een beetje bang voor mensen die zomaar aan je gaan zitten (ik ben niet zo van het handtastelijke), maar de enige die dat gedaan heeft is mijn schoonmoeder en die mag dat als aanstaand oma dan weer wel.

En Saskia, ik kijk ook wel tegen de bevalling op. Aan de ene kant denk ik laat maar komen, dan heb ik het maar gehad, maar als je dan weer ergens leest dat iemand 24 uur weeen heeft en persweeen weg moet puffen dan sla ik die fase toch liever over... Maar ik hanteer gewoon dezelfde strategie als in tentamenweken: Die periode is even kut, maar over een week ben ik er vanaf en heb ik weer genoeg vrije tijd om te doen wat je wil. Oké, qua vrije tijd zal het na een bevalling anders zijn, maar ik hoop ook dat de bevalling een stuk korter is dan een week en dat het resultaat meer de moeite waard is :D En ik heb er tegenwoordig ook wel vertrouwen in dat mijn lichaam het aan kan, dat scheelt ook wel. Zeker als ik in de stad loop en zie hoeveel vrouwen er allemaal ook gewoon gezonde kinderen kunnen krijgen, heb ik er wel vertrouwen in dat dat mij dat dan ook wel moet gaan lukken.
pi_154642409
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:

Voel je je goed voorbereid?
Op zich wel ja, de cursus was inderdaad erg nuttig. Ik weet graag hoe alles werkt zegmaar :)
Dus daarom heb ik er nu ook wel meer vertrouwen in dan eerst. Maar toch, dat stemmetje in je achterhoofd blijft wel, van 'stel dat....'

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:17 schreef FlyingFish het volgende:
zie hoeveel vrouwen er allemaal ook gewoon gezonde kinderen kunnen krijgen, heb ik er wel vertrouwen in dat dat mij dat dan ook wel moet gaan lukken.
En dat ja, iedere n00b kan het toch ;)
  zondag 26 juli 2015 @ 12:21:25 #97
409579 LuDann
All the way
pi_154642459
Op zich kijk ik niet erg op tegen de bevalling, maar ik maak me wel zorgen over of het me lukt om in mijn eigen bubbel te gaan zitten. Niet te veel nadenken en niet te veel af laten leiden, dat zijn dingen die me moeilijk lijken. Van wat ik gehoord heb zijn dat de dingen die ervoor kunnen zorgen dat het wat voorspoediger verloopt (of, in ieder geval, dingen die het gevoel kunnen geven dat het allemaal te doen is).
pi_154642519
Dat hoop ik ook ja, loslaten enzo is echt niet mijn ding (controlfreak ;) )
Ik hoop dus dat ik lekker thuis kan bevallen, zonder gedoe en allemaal mensen om me heen.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:27:45 #99
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154642531
Ik zag ook behoorlijk op tegen de bevalling, maar had idd ook wat GM zegt; tegen het einde had ik er zelfs een beetje zin in, ik was benieuwd hoe ik het zou ervaren en vooral natuurlijk benieuwd naar mijn dochter.

Maar vreselijk he, al die mensen die hun bevallingsverhalen ongevraagd aan je vertellen. Ik had het op mijn werk ook heel erg met klanten, en dan kwamen vooral de uitzonderlijke en erg traumatische verhalen langs ;( Ik snap dat echt niet, zouden ze nu echt niet begrijpen dat je niet op zulke verhalen zit te wachten?

Zelfde trouwens met ongevraagd aan je buik zitten. Ik heb een erg grote persoonlijke zone en kan er helemaal niet tegen als mensen ongevraagd aan me zitten. Gelukkig had ik een erg bescheiden buikje, maar vanaf de 32 weken toch een aantal klanten gehad die ongevraagd aan mijn buik gingen zitten. Ook een aantal die het vroegen, dan vond ik het niet zo erg.

Ook een hoop gekke opmerkingen gehoord, maar de meest rare vond ik wel die van een klant die vroeg of het een jongetje of meisje is en toen ik antwoorde 'meisje' zei ze: 'ja, dat dacht ik al. Meisjes halen de schoonheid bij de moeder weg' .. Ehhh, bedankt he :o

* Sylver_ gaat weer in lurkstand! O-)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154642621
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:27 schreef Sylver_ het volgende:
Ook een hoop gekke opmerkingen gehoord, maar de meest rare vond ik wel die van een klant die vroeg of het een jongetje of meisje is en toen ik antwoorde 'meisje' zei ze: 'ja, dat dacht ik al. Meisjes halen de schoonheid bij de moeder weg' .. Ehhh, bedankt he :o

* Sylver_ gaat weer in lurkstand! O-)
_O-
Godver. Kunnen we geen uitspraken topic maken met dit soort dingen erin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')