Je rolt er wel in joh, en als het niet meteen gaat, je hebt nog tijd zat om er in te rollen hehe. Hoe staat je vriend/partner/man er tegenover?quote:Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben zelf al best oud (35), en al onze vrienden hebben ook baby's, dus wat dat betreft is het niet gek. Men vond het van mij alleen maar gek omdat ik helemal geen moederlijk type ben, en heel lang heb gezegd dat ik nooit kinderen wilde. Dus ik kreeg toch wel wat reacties van 'Huh, JIJ?? ZWANGER???'
Maarja, ik vind het zelf ook nog steeds een raar idee, en een moederlijk type ben ik nog steeds niet....
O ja hoor, als de baby er is went het vanzelf wel... ik lees veel in het babytopic en ik zie iedereen daar ook twijfelen over van alles, dus het is voor iedereen lastig. En zo'n baby in m'n buik is wel erg gezellig!quote:Op zondag 26 juli 2015 11:28 schreef Myrr het volgende:
Je rolt er wel in joh, en als het niet meteen gaat, je hebt nog tijd zat om er in te rollen hehe. Hoe staat je vriend/partner/man er tegenover?
Ja, ook dat je binnenkomt op een verjaardag en dat gelijk alles over zwanger worden, zwangerschappen en babys gaat. Ook alle traumatische ervarigen komen voorbij. Gelukkig sta ik wat dat betreft stevig in mijn schoenenquote:Op zondag 26 juli 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Zitten jullie ook met mensen die bij het zien van je buik spontaan hun hele bevallingsverhalen uit de doeken gaan doen?
Ik word daar echt helemaal akelig van...
Aaach je buurvrouw! Hopelijk ist niks heel ernstigs/heftigs/vervelends.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:45 schreef Myrr het volgende:
Terwijl normaal gesproken je dat soort dingen niet echt erg vind. Soms vind ik het wel gezellig om met vreemden te praten. Zouden je sociale hormonen gewoon wegbezuinigd worden als je zwanger bent?
Angstig hier. Paar weken terug deed onze nieuwe onderbuurvrouw heel regelmatig overgeven een tijdje (inmiddels echt 5/6 weken terug ofzo), maar net hoorde ik haar op de toilet echt keihard huilen. Durf niet te vragen…Hopelijk was het het schrikhuilen van een positieve test en niet van iets negatiefs.
Wilde vandaag gaan melden dat ik in verwachting ben maar ik wacht nog maar even...
Oh dat doet mijn man ookquote:Op zondag 26 juli 2015 11:51 schreef Bloesem. het volgende:
En ook heel lief vind ik een vriendin van mijn moeder die elke keer als ze me ziet zegt "heeee (mijn naam)" en dan even bukt "hallo baby, ik ben het weer, (haar naam)"
Uberhaupt vind ik al die "maffia" types nogal vervelend, want je doet het altijd wel ergens fout mee. Borstvoeding, draagdoeken.. Echt, ga weg! Ik kies zelf wel wat ik wil.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:54 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh dat doet mijn man ook![]()
![]()
![]()
Idd van die badbevallingmaffia word ik ook een beetje moe, als iemand nog een keer hypnobirthing roept ga ik echt gillen. Ik hou niet van badderen, dus waarom zou ik dat nu ineens moeten??
HYPNOBIRTHING!quote:Op zondag 26 juli 2015 11:54 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh dat doet mijn man ook![]()
![]()
![]()
Idd van die badbevallingmaffia word ik ook een beetje moe, als iemand nog een keer hypnobirthing roept ga ik echt gillen. Ik hou niet van badderen, dus waarom zou ik dat nu ineens moeten??
Edit: of 'Oervrouw' - aaaraagghhhh![]()
![]()
Klinkt als je bekken... even een fysio raadplegenquote:Op zondag 26 juli 2015 10:13 schreef hetzusjevan het volgende:
Goed, toch even hier vragen:
Ik heb sinds deze week zo'n last van zitten, ik hou het op geen enkele bank of stoel hier lang vol. Net alsof m'n stuitje dan week wordt ofzo. Kan dit door de zwangerschap komen? Als dit blijft moet ik dan de vk of de ha bellen?
Op m'n werk heb ik er weer 0 last van maar daar heb ik een backjoy in m'n stoel liggen die m'n houding corrigeert. ik ga echter niet nog een backjoy kopen en die overal mee naartoe nemen.
Ik denk dat mensen je gerust proberen stellen... zeggen dat t niks voorstelt zou daarbij niet mijn eerste keuze zijn btw, maar ik snap ze wel.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ja precies....
Wat ik ook wel irritant vind is dat mensen het niet serieus nemen dat ik bang ben voor de bevalling. Mijn moeder en schoonmoeder, en nog een aantal mensen, allemaal van 'ach joh, stelt niets voor, eitje'. Terwijl ik er echt tegenop zie... en ik denk dat ik er meer aan zou hebben als ze dat serieus zouden nemen. Mag ik bang zijn alsjeblieft???
Hahah ja... maar als je soms leest wat mensen hier op Fok voor bevallingen hebben... helemaal in de kreukels enzo, dan denk ik wel 'het valt dus niet altijd mee...'.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen je gerust proberen stellen... zeggen dat t niks voorstelt zou daarbij niet mijn eerste keuze zijn btw, maar ik snap ze wel.
Ik was eerst ook bang hoor, maar ergens tegen t eind* kwam bij mij de omslag, van oh jee oh jee, naar, nou kom maar op!
*ingeleid met 37.5 dus nooit echt t eindeind gehaald.
Alles komt goed *cliche-alert*
-er is er nog nooit 1 blijven zitten.
- het moet er toch uit.
Heb je dit aangeven bij je vk, dat je bang bent? Misschien heeft zij tips. Overigens is het volgens mij volkomen normaal om er tegen op te zien.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:00 schreef SaskiaR het volgende:
Ja precies....
Wat ik ook wel irritant vind is dat mensen het niet serieus nemen dat ik bang ben voor de bevalling. Mijn moeder en schoonmoeder, en nog een aantal mensen, allemaal van 'ach joh, stelt niets voor, eitje'. Terwijl ik er echt tegenop zie... en ik denk dat ik er meer aan zou hebben als ze dat serieus zouden nemen. Mag ik bang zijn alsjeblieft???
Ja, toen raadde ze met het boek 'Veilig bevallen' aan... dat is echt geen leuk boek als je toch al bang bentquote:Op zondag 26 juli 2015 12:06 schreef LuDann het volgende:
Heb je dit aangeven bij je vk, dat je bang bent? Misschien heeft zij tips. Overigens is het volgens mij volkomen normaal om er tegen op te zien.
Hmm, lastig. Iemand in mijn cursusgroepje (samen bevallen) was ook vrij angstig. Wat bij haar hielp was de uitleg die we kregen over hoe het allemaal ging en wat zij zelf en haar man konden doen om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ze is inmiddels zonder pijnstilling bevallen en ze vond het natuurlijk zwaar maar te doen. Maar goed, daar heb jij weinig aan natuurlijk, het is gewoon een van de vele verhalen.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:07 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, toen raadde ze met het boek 'Veilig bevallen' aan... dat is echt geen leuk boek als je toch al bang bentDus dat hielp niet...
Ik zit nu een soort spagaat van 'ach, het lukt wel' en 'stel nou dat het niet lukt'. Beetje van allebei zegmaar. Maar ik zie het wel iets positiever in dan eerst, hoe meer het einde nadert.
Op zich wel ja, de cursus was inderdaad erg nuttig. Ik weet graag hoe alles werkt zegmaarquote:
En dat ja, iedere n00b kan het tochquote:Op zondag 26 juli 2015 12:17 schreef FlyingFish het volgende:
zie hoeveel vrouwen er allemaal ook gewoon gezonde kinderen kunnen krijgen, heb ik er wel vertrouwen in dat dat mij dat dan ook wel moet gaan lukken.
quote:Op zondag 26 juli 2015 12:27 schreef Sylver_ het volgende:
Ook een hoop gekke opmerkingen gehoord, maar de meest rare vond ik wel die van een klant die vroeg of het een jongetje of meisje is en toen ik antwoorde 'meisje' zei ze: 'ja, dat dacht ik al. Meisjes halen de schoonheid bij de moeder weg' .. Ehhh, bedankt he![]()
* Sylver_ gaat weer in lurkstand!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |