abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154669753
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, jouw spoiler he.. ik kwam een tijd geleden op een website over hypnobirthing een ervaringsverhaal tegen van een verloskundige notabene die een zwangere begeleidde die pre-eclampsie aan het ontwikkelen was, en ze wilden dit met acupunctuur bestrijden. De gyn adviseerde toch echt medisch ingrijpen en die werd me daar een partij belachelijk gemaakt zeg, woorden als 'onnodige medicalisering' en 'gebrek aan vrije keus' vlogen je om de oren, ik heb me daar zoooo boos om gemaakt. Je komt er niet met acupunctuur als jij een hersenbloeding krijgt dankzij die pe hoor, maar veel succes joh :')

Kritisch zijn is altijd goed, maar in sommige hoeken lijkt men te denken dat ALLES genezen kan worden met handoplegging en suikervrij eten, pleur toch een end op zeg en besef dat je niet alwetend bent, accepteer de medische zorg waar nodig, de rest van je leven kun je verder met granaatbesjes eten tijdens je yoga-zen-moment maar soms, heel soms, moet er gewoon wat magnesium in je mik gedouwd zodat er uberhaupt sprake kan zijn van 'de rest van je leven'.

/einde rant
Hahaha O+ nou dat dus.
Er zijn inderdaad ook verloskundigen die zich daar mee in laten. Ik kan er niets mee.

Zoals gezegd, ik ben groot voorstander van recht op autonomie, op zelfbeschikking enz. En dan accepteer je ook dat mensen niet altijd keuzes maken die ik zelf als verstandig zou bestempelen. Dat is inherent aan vrije keuze.
Maar ik ben ook groot voorstander van wetenschap, voortschrijdend inzicht en volledige informatie voor mensen om een geïnformeerde keuze te kunnen maken. Zodat mensen zelf achter een beleid kunnen staan.

Zorgverleners die een beleid aankondigen met een mededeling van "dat is nu eenmaal protocol" of "dat moet nu eventjes" daar kan ik weinig mee. Dat is vergelijkbaar met de klassieke "omdat ik het zeg" zeg maar. Ik ben er van overtuigd dat als je een vrouw handvatten geeft om zelf een keuze te kunnen maken, dus volledige info over de aandoening, welke risico's en wat niet, en welke behandelingen er zijn en wat de resultaten daarvan zijn (incl de optie niets doen), je echt in meer dan 99% van de gevallen op hetzelfde beleid uit zal komen. Alleen dan met iemand die zich niet overruled of overdondert voelt. Sterker nog her is wettelijk vastgelegd dat het zo hoort te gaan. Uiteraard vormen extreme spoedsituaties een uitzondering.
:)
pi_154669809
Mignonne, hulde! _O_ Prachtig verwoord en inderdaad precies zoals het in de wet staat.
Professioneel gifmenger.
pi_154669913
Spannend Stippel!

Vorige week de 20 weken echo in het ziekenhuis gehad ivm aangeboren hartafwijking bij man. Gelukkig is geen enkele afwijking geconstateerd bij de kleine.
We hadden met 17 weken al een geslachtspretecho gedaan omdat we verwachtten dat het een heel medisch verhaal zou worden met 20 weken, maar de echoscopiste deed het heel leuk. Met 17 weken werd tussen neus en lippen nog even verteld dat de placenta voor de uitgang lag :X, maar was nu al wat meer opgeschoven gelukkig. We hebben met 30 weken nog wel een controle echo in het ziekenhuis.

Al met al erg blij en opgelucht.
pi_154669916
Ah, wat fijn om te lezen dat hier meer mensen weer praatjes kregen tijdens de persweeën. Ik had volgens de vk tussen de weeën ineens te veel praatjes en ze wilden al een spuit met weeënopwekkers gaan geven (???). Daar had ik niet zo heel veel trek in. Heb de spuit niet gekregen en ik heb ook maar 27 minuten hoeven persen, dus hij lijkt me redelijk overbodig. Ik denk dat ze haast had ofzo?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 27 juli 2015 @ 11:47:05 #230
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154670136
Bah, de laatste paar nachten kan ik maar moeilijk in slaap komen. Bah, dat merk je wel zeg... voel me een partij gaar vandaag. Zo maar eens naar de kapper ofzo. Ontspanning ;)
(Un)masking for the greater good.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:47:18 #231
409579 LuDann
All the way
pi_154670142
Weekwissel voor Daui. *O* Die week heb je weer in de pocket. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:47 schreef Stippelrientje het volgende:
Ja, inleiden ivm bloeddruk. Ze worden zenuwachtig in het ziekenhuis... ik niet...

Vanmiddag dus weer overleggen en onderhandelen.

Vannacht harde buiken en gerommel een ninja sprong uit mijn slaapdronken toestand. Ik dacht even dat mijn vliezen braken.. zo werd ik wakker... maar na een nano seconde besefte ik dat ik gewoon knoertnodig moest plassen :')
(overigens de wc net behaald :9 )

jammerdebammer dat het niet doorzet. Probeer houdingen aan te nemen waarbij druk naar beneden het grootst is, maar om nou heel de dag op de wc te zitten is ook weer zo en zo...

Tas maar herpakken en rekening houden dat ik vanavond opgenomen moet/ga worden voor meerdere dagen. Kan wel eens een tijdje duren voor inleiden werkt.
-Haak en breiwerkjes mee (nog maar een vestje haken ofzo en ben bezig aan een call the midwife deken ^^, )
-flaptop mee (beetje aanrommelen met foto's en adressenlijsten afmaken voor etiketten)
-Puzzelboekjes en pennen
-oordoppen

Op de lijst genoteerd ^^,
Hoe laat heb je de afspraak?

@Bloes: wat fijn dat de 20 weken echo goed was. *O*

Ik heb een soort vreemde haat-liefde verhouding met de medische wereld (zoals meer chronisch zieken en gehandicapten die hebben). Als patiënt vind ik het vaak moeilijk maar als onderzoeker vind ik het allemaal rete-interessant.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:50:29 #232
409579 LuDann
All the way
pi_154670217
Even een knuffel voor iedereen die een baggernacht achter de rug heeft. *;

Ik heb voor het eerst in maanden als een baksteen geslapen, wat heerlijk was dat zeg. Werd helemaal slaapdronken wakker om een uur of 10 in plaats van de wekker vooruit proberen te kijken vanaf een uur of 4. Alles doet zeer van zolang in dezelfde houding gelegen te hebben maar wat een heerlijkheid mensen! O+
  maandag 27 juli 2015 @ 11:51:22 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_154670235
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:50 schreef LuDann het volgende:
Even een knuffel voor iedereen die een baggernacht achter de rug heeft. *;

Ik heb voor het eerst in maanden als een baksteen geslapen, wat heerlijk was dat zeg. Werd helemaal slaapdronken wakker om een uur of 10 in plaats van de wekker vooruit proberen te kijken vanaf een uur of 4. Alles doet zeer van zolang in dezelfde houding gelegen te hebben maar wat een heerlijkheid mensen! O+
jij gaat vandaag bevallen :7
disclaimer
pi_154670285
Aangezien ik het kinderkleertjes topic niet kan vinden..

Iemand ervaring met Next? en dan vooral met wanneer er online wordt aangevuld ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154670293
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Is er wel iets gecontroleerd, bloed of urine? Misschien een tekort aan iets (ijzer? B12?)
Ik had net de vrijdag ervoor bloed geprikt. Ijzer was netjes
pi_154670328
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha O+ nou dat dus.
Er zijn inderdaad ook verloskundigen die zich daar mee in laten. Ik kan er niets mee.

Zoals gezegd, ik ben groot voorstander van recht op autonomie, op zelfbeschikking enz. En dan accepteer je ook dat mensen niet altijd keuzes maken die ik zelf als verstandig zou bestempelen. Dat is inherent aan vrije keuze.
Maar ik ben ook groot voorstander van wetenschap, voortschrijdend inzicht en volledige informatie voor mensen om een geïnformeerde keuze te kunnen maken. Zodat mensen zelf achter een beleid kunnen staan.

Zorgverleners die een beleid aankondigen met een mededeling van "dat is nu eenmaal protocol" of "dat moet nu eventjes" daar kan ik weinig mee. Dat is vergelijkbaar met de klassieke "omdat ik het zeg" zeg maar. Ik ben er van overtuigd dat als je een vrouw handvatten geeft om zelf een keuze te kunnen maken, dus volledige info over de aandoening, welke risico's en wat niet, en welke behandelingen er zijn en wat de resultaten daarvan zijn (incl de optie niets doen), je echt in meer dan 99% van de gevallen op hetzelfde beleid uit zal komen. Alleen dan met iemand die zich niet overruled of overdondert voelt. Sterker nog her is wettelijk vastgelegd dat het zo hoort te gaan. Uiteraard vormen extreme spoedsituaties een uitzondering.
Fijn mignonne, hoe je dit verwoord! Ik word zelf regelmatig aangesproken op medische keuzes (die toch regelmatig in goed overleg met de huisarts en zorg-familie van alleen verleegkundigen en verzorgers gaan, maar a la, al was dat niet zo) dat ik daar zo ontzettend moe van wordt. Het is mijn lijf, dus ik mag kiezen. Als ik geen ibuprofen wil slikken (want daarover ging de laatste aanvaring) laat mij daar dan mee dealen. Neem dan niet aan dat ik slecht geinformeerd ben of anti-zorg of anti-farmacie (ondanks een aantal vrij grote, slechte ervaringen)

Ik ben blij en trots dat de zorg in NL zo ver is, maar daarmee ook blij dat ik een eigen, goed geïnformeerde keuze mag maken.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:55:50 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154670345
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:53 schreef J0ycie88 het volgende:
Aangezien ik het kinderkleertjes topic niet kan vinden..

Iemand ervaring met Next? en dan vooral met wanneer er online wordt aangevuld ;)
Niet... -O-

Verder goede ervaringen met Next maar aanvullen doen ze niet...
  maandag 27 juli 2015 @ 11:56:12 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154670355
Alles was weer goed bij de VK :) weer netjes kilootje bijgekomen, bloeddruk is nogsteeds netjes laag, beeb ligt headdown (hoofdje gevoeld :D ) en hb en antistoffen geprikt :)
Buik groeit hard, nu 1/2NX en blijft smal (was bij Max ook, maar ik moet uiteindelijk toch gaan uitdijen in de breedte, want qua lengte zit ik al bijna vol :') )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154670362
Bloes *O* fijn dat de echo goed was!
  maandag 27 juli 2015 @ 11:56:48 #240
409579 LuDann
All the way
pi_154670370
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij gaat vandaag bevallen :7
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat gehoord heb de afgelopen tijd... dan had ik nu 4 euro gehad *O*

Ik geloof er niet meer in. -O-
pi_154670371
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Niet... -O-

Verder goede ervaringen met Next maar aanvullen doen ze niet...
-O- :'( :'( :'( :'( :'( :'(
pi_154670393
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:36 schreef bloes85 het volgende:
Spannend Stippel!

Vorige week de 20 weken echo in het ziekenhuis gehad ivm aangeboren hartafwijking bij man. Gelukkig is geen enkele afwijking geconstateerd bij de kleine.
We hadden met 17 weken al een geslachtspretecho gedaan omdat we verwachtten dat het een heel medisch verhaal zou worden met 20 weken, maar de echoscopiste deed het heel leuk. Met 17 weken werd tussen neus en lippen nog even verteld dat de placenta voor de uitgang lag :X, maar was nu al wat meer opgeschoven gelukkig. We hebben met 30 weken nog wel een controle echo in het ziekenhuis.

Dat is een jompel waard *O* Super fijn!
pi_154670426
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:36 schreef bloes85 het volgende:
Spannend Stippel!

Wat fijn bloes!! *O*
  maandag 27 juli 2015 @ 11:59:45 #244
105850 Fuente
mamamuts
pi_154670441
Wat fijn Bloes!

En Pinq ook een goede controle gehad ^O^

Hier vanmorgen ook weer een sticker. Baby ligt klem tegen m'n ribben. Bloeddruk was perfect, op naar volgende week (of hopelijk eigenlijk niet :P).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154670523
Stippel: succes in het ziekenhuis!

Gestreeptestoel: toch iets van een zomergriepje onder de leden misschien? Lukt het om rust te pakken nu met de verbouwing? Beterschap!

Ik werd vannacht wakker van hele nare buikpijn. Het zat bovenin mijn buik en ik werd echt misselijk van de pijn (neiging om te spugen, kippenvel, rillerig). Geen enkele houding bracht verlichting en toen ik ook nog wat voelde lopen, schrok ik wel. Gauw uit bed gegaan, naar het toilet geweest (lang leve afscheiding), wat gedronken, nog eens naar het toilet geweest en uiteindelijk toch weer gaan liggen. En na een dik uur zakte het weg, ik voelde de pijn minder worden. Zo fijn! Wat het nu geweest is?? Geen idee! Maar zo blij dat het over is.
pi_154670643
Bloes en pinq, fijn! *O*

LuDann daaaar kooomt eeeen baby aaan daar komt een baby aaaaan O-)

Editje: beterschap stoel :*
pi_154670654
Malteser, misschien duwde de baby iets klem?

Mijn moeder was hier.. Om alle beneden ramen te zemen en gordijnen te wassen! 😊

Ik ga zo slapen als zoon ook slaapt. Ik hoop dat t n griepje is.. Kom zo nergens aan toe. Donderdag moeten we weer naar de vk.
pi_154670750
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Malteser, misschien duwde de baby iets klem?

Mijn moeder was hier.. Om alle beneden ramen te zemen en gordijnen te wassen! 😊

Ik ga zo slapen als zoon ook slaapt. Ik hoop dat t n griepje is.. Kom zo nergens aan toe. Donderdag moeten we weer naar de vk.
Zou kunnen inderdaad. Vond het echt even niet fijn, merk dat ik dan meteen super ongerust ben. Maar gelukkig is het weg.

Oh, wat fijn die hulp van je moeder!! Gordijnen heb ik vorige week zelf gewassen. Mijn moeder heeft aangegeven in haar vakantie het huis een keer een grote beurt te geven. Dus keukenkastjes van binnen enz.

Slaap lekker dadelijk! En donderdag vk: boks!
pi_154670848
Wat een lieve moeders.. Mijn moeder heeft ook nog een tripje op de planning naar hier om ons huisje te poetsen. Superlief.
Ze heeft ook al aangeboden om evt in de kraamtijd hier te komen als L. bv. geen vrij kan krijgen (als het goed is wel hoor, maar met zijn werk/baas weet je het nooit). Ik hoop dat ik daar nee op kan zeggen maar goed..

Ze zei op een gegeven moment zelfs dat we geen kraamzorg hoefde te nemen, zij kwam wel.. Nou mam, zei ik, die kraamzorg die komt gewoon, en als jij er dan bent kun je ook gewoon genieten van je kleindochter ;)
  maandag 27 juli 2015 @ 12:18:28 #250
409579 LuDann
All the way
pi_154670853
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad Malteser, bij mij was het mijn maag. Ik kon opeens niet meer op mijn rug liggen, kreeg echt afschuwelijke maagpijn en in andere houdingen was het ook nog steeds pijnlijk. Volgende dag was het over. Vervelend joh! Ik werd er ook ongerust van.

Pinq een sticker, fijn joh! *O*

Fuente een sticker. *O* Hoe voel je je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')