Hahahaquote:Op maandag 27 juli 2015 11:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, jouw spoiler he.. ik kwam een tijd geleden op een website over hypnobirthing een ervaringsverhaal tegen van een verloskundige notabene die een zwangere begeleidde die pre-eclampsie aan het ontwikkelen was, en ze wilden dit met acupunctuur bestrijden. De gyn adviseerde toch echt medisch ingrijpen en die werd me daar een partij belachelijk gemaakt zeg, woorden als 'onnodige medicalisering' en 'gebrek aan vrije keus' vlogen je om de oren, ik heb me daar zoooo boos om gemaakt. Je komt er niet met acupunctuur als jij een hersenbloeding krijgt dankzij die pe hoor, maar veel succes joh
Kritisch zijn is altijd goed, maar in sommige hoeken lijkt men te denken dat ALLES genezen kan worden met handoplegging en suikervrij eten, pleur toch een end op zeg en besef dat je niet alwetend bent, accepteer de medische zorg waar nodig, de rest van je leven kun je verder met granaatbesjes eten tijdens je yoga-zen-moment maar soms, heel soms, moet er gewoon wat magnesium in je mik gedouwd zodat er uberhaupt sprake kan zijn van 'de rest van je leven'.
/einde rant
Hoe laat heb je de afspraak?quote:Op maandag 27 juli 2015 09:47 schreef Stippelrientje het volgende:
Ja, inleiden ivm bloeddruk. Ze worden zenuwachtig in het ziekenhuis... ik niet...
Vanmiddag dus weer overleggen en onderhandelen.
Vannacht harde buiken en gerommel een ninja sprong uit mijn slaapdronken toestand. Ik dacht even dat mijn vliezen braken.. zo werd ik wakker... maar na een nano seconde besefte ik dat ik gewoon knoertnodig moest plassen![]()
(overigens de wc net behaald)
jammerdebammer dat het niet doorzet. Probeer houdingen aan te nemen waarbij druk naar beneden het grootst is, maar om nou heel de dag op de wc te zitten is ook weer zo en zo...
Tas maar herpakken en rekening houden dat ik vanavond opgenomen moet/ga worden voor meerdere dagen. Kan wel eens een tijdje duren voor inleiden werkt.
-Haak en breiwerkjes mee (nog maar een vestje haken ofzo en ben bezig aan een call the midwife deken ^^, )
-flaptop mee (beetje aanrommelen met foto's en adressenlijsten afmaken voor etiketten)
-Puzzelboekjes en pennen
-oordoppen
Op de lijst genoteerd ^^,
jij gaat vandaag bevallenquote:Op maandag 27 juli 2015 11:50 schreef LuDann het volgende:
Even een knuffel voor iedereen die een baggernacht achter de rug heeft.![]()
Ik heb voor het eerst in maanden als een baksteen geslapen, wat heerlijk was dat zeg. Werd helemaal slaapdronken wakker om een uur of 10 in plaats van de wekker vooruit proberen te kijken vanaf een uur of 4. Alles doet zeer van zolang in dezelfde houding gelegen te hebben maar wat een heerlijkheid mensen!
Ik had net de vrijdag ervoor bloed geprikt. Ijzer was netjesquote:Op maandag 27 juli 2015 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Is er wel iets gecontroleerd, bloed of urine? Misschien een tekort aan iets (ijzer? B12?)
Fijn mignonne, hoe je dit verwoord! Ik word zelf regelmatig aangesproken op medische keuzes (die toch regelmatig in goed overleg met de huisarts en zorg-familie van alleen verleegkundigen en verzorgers gaan, maar a la, al was dat niet zo) dat ik daar zo ontzettend moe van wordt. Het is mijn lijf, dus ik mag kiezen. Als ik geen ibuprofen wil slikken (want daarover ging de laatste aanvaring) laat mij daar dan mee dealen. Neem dan niet aan dat ik slecht geinformeerd ben of anti-zorg of anti-farmacie (ondanks een aantal vrij grote, slechte ervaringen)quote:Op maandag 27 juli 2015 11:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahahanou dat dus.
Er zijn inderdaad ook verloskundigen die zich daar mee in laten. Ik kan er niets mee.
Zoals gezegd, ik ben groot voorstander van recht op autonomie, op zelfbeschikking enz. En dan accepteer je ook dat mensen niet altijd keuzes maken die ik zelf als verstandig zou bestempelen. Dat is inherent aan vrije keuze.
Maar ik ben ook groot voorstander van wetenschap, voortschrijdend inzicht en volledige informatie voor mensen om een geïnformeerde keuze te kunnen maken. Zodat mensen zelf achter een beleid kunnen staan.
Zorgverleners die een beleid aankondigen met een mededeling van "dat is nu eenmaal protocol" of "dat moet nu eventjes" daar kan ik weinig mee. Dat is vergelijkbaar met de klassieke "omdat ik het zeg" zeg maar. Ik ben er van overtuigd dat als je een vrouw handvatten geeft om zelf een keuze te kunnen maken, dus volledige info over de aandoening, welke risico's en wat niet, en welke behandelingen er zijn en wat de resultaten daarvan zijn (incl de optie niets doen), je echt in meer dan 99% van de gevallen op hetzelfde beleid uit zal komen. Alleen dan met iemand die zich niet overruled of overdondert voelt. Sterker nog her is wettelijk vastgelegd dat het zo hoort te gaan. Uiteraard vormen extreme spoedsituaties een uitzondering.
Niet...quote:Op maandag 27 juli 2015 11:53 schreef J0ycie88 het volgende:
Aangezien ik het kinderkleertjes topic niet kan vinden..
Iemand ervaring met Next? en dan vooral met wanneer er online wordt aangevuld
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat gehoord heb de afgelopen tijd... dan had ik nu 4 euro gehadquote:
quote:Op maandag 27 juli 2015 11:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Niet...![]()
Verder goede ervaringen met Next maar aanvullen doen ze niet...
Dat is een jompel waardquote:Op maandag 27 juli 2015 11:36 schreef bloes85 het volgende:
Spannend Stippel!
Vorige week de 20 weken echo in het ziekenhuis gehad ivm aangeboren hartafwijking bij man. Gelukkig is geen enkele afwijking geconstateerd bij de kleine.
We hadden met 17 weken al een geslachtspretecho gedaan omdat we verwachtten dat het een heel medisch verhaal zou worden met 20 weken, maar de echoscopiste deed het heel leuk. Met 17 weken werd tussen neus en lippen nog even verteld dat de placenta voor de uitgang lag, maar was nu al wat meer opgeschoven gelukkig. We hebben met 30 weken nog wel een controle echo in het ziekenhuis.
Al met al erg blij en opgelucht.
Wat fijn bloes!!quote:Op maandag 27 juli 2015 11:36 schreef bloes85 het volgende:
Spannend Stippel!
Vorige week de 20 weken echo in het ziekenhuis gehad ivm aangeboren hartafwijking bij man. Gelukkig is geen enkele afwijking geconstateerd bij de kleine.
We hadden met 17 weken al een geslachtspretecho gedaan omdat we verwachtten dat het een heel medisch verhaal zou worden met 20 weken, maar de echoscopiste deed het heel leuk. Met 17 weken werd tussen neus en lippen nog even verteld dat de placenta voor de uitgang lag, maar was nu al wat meer opgeschoven gelukkig. We hebben met 30 weken nog wel een controle echo in het ziekenhuis.
Al met al erg blij en opgelucht.
Zou kunnen inderdaad. Vond het echt even niet fijn, merk dat ik dan meteen super ongerust ben. Maar gelukkig is het weg.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Malteser, misschien duwde de baby iets klem?
Mijn moeder was hier.. Om alle beneden ramen te zemen en gordijnen te wassen! 😊
Ik ga zo slapen als zoon ook slaapt. Ik hoop dat t n griepje is.. Kom zo nergens aan toe. Donderdag moeten we weer naar de vk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |