Ohhh, dit ja (maar dan bij nr 3 omdat nr 2 ks) maar echt, wat een heerlijkheid he, van die weeen zoals in de boekjes!quote:Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zat er een hele tijd gewoon op te wachten, tot het zover zou zijn dat de storm zou komen. Maar het kwam niet. Ik heb tijdens de ontsluitingsfase denk ik 143 x gezegd tegen zowel mn vriend als de vk dat ik zo blij was DAT ER GEWOON PAUZES TUSSEN DE WEEËN WAREN
Wilden we doen als mijn verlof in ging, maar wegens de verbouwing ligt alles onder ons bed, op de babykamer etc. Dus maar s wat plek gemaakt bovenquote:Op zondag 26 juli 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Stippel: rot van je bloeddruk! Ben je nu overgedragen aan de gyn?
Hier vandaag knopen doorgehakt! De namen (inclusief tweede naam) liggen nu wel vast en hoewel ik het spannend vind, geeft het rust. Ook hadden we een rits geboortekaartjes besteld en zojuist proefdrukken besteld van de echte kanshebbers met de namen erop.
Ik las dat gestreeptestoel (toch?) de box heeft opgezet vandaag. Wij hebben 'm al een tijd in huis maar wat is het goede moment om 'm op te zetten?
Nou echt! Het bleek dus geen hoaxquote:Op zondag 26 juli 2015 20:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Ohhh, dit ja (maar dan bij nr 3 omdat nr 2 ks) maar echt, wat een heerlijkheid he, van die weeen zoals in de boekjes!
quote:Op zondag 26 juli 2015 20:35 schreef Crumpette het volgende:
zo van oef, harde buiken zeg. Oh hallo 8 cm![]()
Ik gun het je!
Dat doe ik ook in dit gevalquote:Op zondag 26 juli 2015 20:41 schreef Crumpette het volgende:
wel zelf doen wat je je beste vriendin zou aanraden he.
ja, overgedragen.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Stippel: rot van je bloeddruk! Ben je nu overgedragen aan de gyn?
Hier vandaag knopen doorgehakt! De namen (inclusief tweede naam) liggen nu wel vast en hoewel ik het spannend vind, geeft het rust. Ook hadden we een rits geboortekaartjes besteld en zojuist proefdrukken besteld van de echte kanshebbers met de namen erop.
Ik las dat gestreeptestoel (toch?) de box heeft opgezet vandaag. Wij hebben 'm al een tijd in huis maar wat is het goede moment om 'm op te zetten?
quote:
Behalve dan als ze even iemand zoals ik aan het helpen zijn met een onmogelijk lange persfase en dat jij heul je eigen verloskunsten aan mag wenden voor je 3.0 omdat het zo lang duurt voordat ze bij je is.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:50 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
We zien wel hoe het loopt hoor. Maar ik heb niet per se behoefte aan iemand die vanaf 2 cm mn hand vast komt houden. Dat stuk doe ik graag samen met B. (als ie dit keer wel wakker wordt).
Een cm of 6 vind k vroeg zat om te bellen en dan ga k er vanuit dat ze er bij 8 of 9 cm zijn. Vroeg genoeg om het voor mij relevante deel te begeleiden.
Och kijk nou wat een goede hulpquote:Op zondag 26 juli 2015 20:21 schreef mousemicky het volgende:
Malteser, de box staat hier vanaf gisteren, ben morgen 36 weken. Omdat wat speelgoed van zoonlief moest verhuizen, is dit weer een vervolg in het stappenplan 'voorbereiding op de baby'. Hij heeft geholpen met in elkaar zetten![]()
[ link | afbeelding ]
Ik zou m niet veel eerder zetten hoor, als de baby veel eerder komt blijft die hoogstwaarschijnlijk toch nog even in t ziekenhuis. Of je moet een heeeeel groot huis hebben waarin je wel wat opvulling kunt gebruiken
. Hier is de box een beetje een lomp sta-in-de-weg object, dus ik ben blij als ik over anderhalf jaarweer weg is
Als je als verloskundige vast staat bij iemand en er belt een barende van haar derde kind die al twee keer snel bevallen is dan bel je je achterwachtquote:Op zondag 26 juli 2015 20:59 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Behalve dan als ze even iemand zoals ik aan het helpen zijn met een onmogelijk lange persfase en dat jij heul je eigen verloskunsten aan mag wenden voor je 3.0 omdat het zo lang duurt voordat ze bij je is.![]()
Oh wat rot dat het in je hoofd nog niet goed voelt. Ik duim voor je dat de harde buiken doorzetten! Hebben ze ook gevoeld of er al wat ontsluiting is?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ja, overgedragen.
We kregen een uurtje tussendoor om te bespreken met elkaar wat te willen en zulks, omdat het nogal omschakelen is. Na dat uurtje ons opgepept om te zeggen oke, nou vanavond dan.. maar toen ik binnen was moest ik zo hard huilen en schreeuwde alles in mee HELL NO! Dat we hebben afgesproken om morgen weer terug te komen voor controle en dan zien we dan wel weer hoe of wat.
Ik heb tussendoor van die enorm harde buiken dus hopelijk zet het door, mja ik denk niet dat uk er al uit wil. Veel te gezellig bij zijn mammie in de buik. Dus morgen zien we wel weer hoe of wat.
Mezelf maar voornemen dat ik morgenavond een ballonnenparty krijgen dan maar hopen dat het wat doet, want ik mag dan niet meer naar huis tot dat de kleine komt. Zo geen fijn vooruit zicht mogelijk meer dan een dagen en nachten in het ziekenhuis te blijven.
*zucht*
ik ben er nu al moe van
Haha ik hoop nu juist op iemand die vanaf 2 cm m'n hand vasthoudt en me coacht deze keer, ipv een vpk die af en toe zuchtend binnenloopt omdat ik op die knop heb geduwd, en de boel eens aankijkt, terwijl man en ik geen idee hebben waar ik/we mee bezig zijnquote:Op zondag 26 juli 2015 20:50 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
We zien wel hoe het loopt hoor. Maar ik heb niet per se behoefte aan iemand die vanaf 2 cm mn hand vast komt houden. Dat stuk doe ik graag samen met B. (als ie dit keer wel wakker wordt).
Een cm of 6 vind k vroeg zat om te bellen en dan ga k er vanuit dat ze er bij 8 of 9 cm zijn. Vroeg genoeg om het voor mij relevante deel te begeleiden.
Noh! Kiezenquote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je als verloskundige vast staat bij iemand en er belt een barende van haar derde kind die al twee keer snel bevallen is dan bel je je achterwachtDie zijn voor dat soort situaties.
En anders bel ik zelf iemand anders. Ik heb drie achterwachten beschikbaar die me eventueel zouden kunnen begeleiden. The perks of the job
Ik denk dat dat laatste juist is wat het verschil maakt. Ik ben twee keer prima bevallen en vond het toen heel fijn om alleen te zijn en had echt geen behoefte aan veel aanwezigheid. Ik vond dat zelfs best erg storend. Dus deze keer ga ik er weer op die manier in, zoveel mogelijk rust. Als het niet zo voelt kan ik altijd bellen.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:07 schreef Mineola het volgende:
[..]
Haha ik hoop nu juist op iemand die vanaf 2 cm m'n hand vasthoudt en me coacht deze keer, ipv een vpk die af en toe zuchtend binnenloopt omdat ik op die knop heb geduwd, en de boel eens aankijkt, terwijl man en ik geen idee hebben waar ik/we mee bezig zijn
Kan me voorstellen hoorquote:Op zondag 26 juli 2015 21:26 schreef Mineola het volgende:
Ja precies. Achteraf gezien vond ik het een meer dan prima bevalling, maar ik miste heel erg de aanwezigheid en coaching van een pro, iemand die zegt wat je kan doen en je vertelt dat het goed gaat. Niet een gyn die pas binnenloopt als je moet gaan persen. Ik weet nu wat ik kan verwachten, dat scheelt al veel, maar ik hoop nu wel erg op een vk erbij.
Precies waarom wij een doula hebbenquote:Op zondag 26 juli 2015 21:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan me voorstellen hoordat hebben heel veel vrouwen. En dan liefst wel gewoon 1 gezicht en het gevoel van aanwezigheid. Niet iemand die steeds in en uit loopt enz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |