Hier heb ik ook veel verkeerde opvattingen over gehadquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:21 schreef Stompzinnig het volgende:
Dat als vrouwen ongesteld zijn ze geen bloed plassen. Kwam ik gisteren achter.
Ik wou dat het wél zo wasquote:Op woensdag 15 juli 2015 17:21 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik zeg; referendumquote:Op woensdag 15 juli 2015 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dan kan je het gewoon ophouden. Gat in de markt
Niet genoeg biologie gestudeerd.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:21 schreef Stompzinnig het volgende:
quote:
Ja halloquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Niet genoeg biologie gestudeerd.
[..]![]()
Het is je eigen lichaam.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja hallo
Ik zit nu aan de prikpil omdat ik menstrueren zo verschrikkelijk vies goor vind
Verkeerd voorbeeldquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder goor.
Vind jij de sperma wat uit jouw lichaam komt niet vies dan?
Ik slik het zelf niet,wil jij het niet voor me doen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Snot is lekker.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:56 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Verkeerd voorbeeldKots dat is vies en snot.
Liever niet. Maar als ik de keus had tussen dát en m'n klonterige slijmerige menstruatiebloed.. Tja.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik slik het zelf niet,wil jij het niet voor me doen?![]()
Wist je wel dat het bij mannen wel door hetzelfde gaatje gaat, sperma en urine beide door de plasbuis.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:21 schreef Stompzinnig het volgende:
quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Snot is lekker.
[..]
Liever niet. Maar als ik de keus had tussen dát en m'n klonterige slijmerige menstruatiebloed.. Tja.
Joh, gooi nu niet BPN zijn ramen inquote:Op woensdag 15 juli 2015 20:42 schreef drakin het volgende:
[..]
Wist je wel dat het bij mannen wel door hetzelfde gaatje gaat, sperma en urine beide door de plasbuis.
Sorryquote:Op woensdag 15 juli 2015 21:25 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Joh, gooi nu niet BPN zijn ramen in
*Loopt naar de keuken.*quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat er een klein gaatje in het dopje van kleine satéprikkers zit om er per keer eentje doorheen te laten komen.
Mooi man.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef BdR het volgende:
Ik ben opgegroeid in Groningen en hoorde laatst pas dat uitspraken zoals "levering is over 2 maand" of "ze is al 16 week zwanger" typisch Gronings zijn (of iig Noord-Nederlands).
Dus in geval van meervoud toch "week" ipv "weken" zeggen. Totaal nooit bij stilgestaan eigenlijk..
Dat kan, maar dan in de vorm van smegmaquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:51 schreef 1marcelfilms het volgende:
Vroeger dacht ik altijd dat sperma zeg maar onder de rand van je eikel kwam en pis uit het gat![]()
Dat 2 maand klinkt mij ook niet onbekend in de oren. Ben zelf in het oosten opgegroeid.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef BdR het volgende:
Ik ben opgegroeid in Groningen en hoorde laatst pas dat uitspraken zoals "levering is over 2 maand" of "ze is al 16 week zwanger" typisch Gronings zijn (of iig Noord-Nederlands).
Dus in geval van meervoud toch "week" ipv "weken" zeggen. Totaal nooit bij stilgestaan eigenlijk..
Smegma is geen sperma knulquote:Op donderdag 30 juli 2015 14:17 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan in de vorm van smegma
716 lurkers hier. Maar ik neem aan dat iedereen die ooit in een deel gepost heeft in dit deel als lurker te boek staat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:03 schreef µ het volgende:
Je kan je muis over de TT houden op de pagina en dan krijg je statistieken over het aantal volgers et cetera.
leuke film hè ik vond hem geweldigquote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
leuke film hè ik vond hem geweldig
het ligt een beetje aan de locatie... poep in een mens is niet vies erbuiten wel.. mijn snot in mijn neus is niet vies, mijn snot in jouw neus is extreem vies.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:03 schreef µ het volgende:
Je kan je muis over de TT houden op de pagina en dan krijg je statistieken over het aantal volgers et cetera.
Altijd meervoud gebruiken, behalve bij 1.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef BdR het volgende:
quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef BdR het volgende:
Maand en week hier in 't Oosten ook. En hier geen stoetje maar stoetequote:Op donderdag 30 juli 2015 10:56 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Mooi man.
En een stoetje is een nederlands broodje
En een gronings broodje is een nederlandse boterham.
Is dat zo?quote:
Ah! Heb ook zitten Googlen en het blijkt dus ondersteuning te zijn voor zwaardere oorbellen. Moet zeggen dat ik ze ook wel eens gehad heb bij oorbellen, maar die waren echt niet zwaar! Ze zitten zelfs beter zonder dat ding. Vandaar dat ik mij wel herkende in het plaatje. Maar blijkbaar hebben ze toch nutquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik heb even gegoogeld en hier worden ze gewoon verkocht als 'plastic en metaal achterkantje'. http://www.cooksongold.co(...)Holes=0/&prdsearch=y
Ik ken volgens mij alleen die 'vlindertjes'. Heb al heel lang geen knopjes meer gehad.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ah! Heb ook zitten Googlen en het blijkt dus ondersteuning te zijn voor zwaardere oorbellen. Moet zeggen dat ik ze ook wel eens gehad heb bij oorbellen, maar die waren echt niet zwaar! Ze zitten zelfs beter zonder dat ding. Vandaar dat ik mij wel herkende in het plaatje. Maar blijkbaar hebben ze toch nut
Dan moet parachute ook niet zo heel moeilijk meer zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:20 schreef Nielsch het volgende:
Dat paraplu en parasol letterlijk Franse woorden zijn voor tegen-regen en tegen-zon.
En Paratroepers? Houden die niet van rotzooi?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan moet parachute ook niet zo heel moeilijk meer zijn.
is dat niet maatschappij afhankelijk of wellicht gewoon ingehaald door de techniek?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:33 schreef -0- het volgende:
Ik dacht altijd dat in bussen de chauffeur de bestemming ergens moest intoetsen of selecteren uit een lijst met bestemmingen om die op het buitendisplay te krijgen. Stond ik gisteren voor een bus te wachten waar nog geen chauffeur aanwezig was en 999 buiten dienst op stond. Veranderde de bestemming en het lijnnummer ineens. Wordt dus blijkbaar centraal aangestuurd.
In het computersysteem van de bus zit het rittenschema welke die dag door die bus gereden moet worden. Ongeveer 5 minuten voor de geplande vertrektijd springt het systeem automatisch over naar de rit die gereden gaat worden. De chauffeur kan dit overigens ook zelf enigszins aanpassen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:33 schreef -0- het volgende:
Ik dacht altijd dat in bussen de chauffeur de bestemming ergens moest intoetsen of selecteren uit een lijst met bestemmingen om die op het buitendisplay te krijgen. Stond ik gisteren voor een bus te wachten waar nog geen chauffeur aanwezig was en 999 buiten dienst op stond. Veranderde de bestemming en het lijnnummer ineens. Wordt dus blijkbaar centraal aangestuurd.
Ik moest meteen hieraan denken. Donald Glover, zoon van Danny Glover.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:22 schreef Cat22 het volgende:
[ afbeelding ]
Nooit gerealiseerd! Zouden zijn ouders echt zo'n gevoel voor humor hebben gehad?
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:38 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Ik moest meteen hieraan denken. Donald Glover, zoon van Danny Glover..
[ afbeelding ]
Grappig!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:38 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Ik moest meteen hieraan denken. Donald Glover, zoon van Danny Glover..
[ afbeelding ]
Joh! Daar kom ik dan nu pas (na jaaaaren) achter.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Grappig!
Het is alleen niet de zoon van Danny Glover.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:52 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Joh! Daar kom ik dan nu pas (na jaaaaren) achter..
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:33 schreef -0- het volgende:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:32 schreef quickstepster het volgende:
Ik hoor het net pas: Het gat in een spaghetti opscheplepel (hoe heten die dingen eigenlijk?) is om de droge spaghetti af te meten. Gat een keer vullen = een portie pasta. Nooit gewetenWel handig!
bestaat dat serieus?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:32 schreef quickstepster het volgende:
Ik hoor het net pas: Het gat in een spaghetti opscheplepel (hoe heten die dingen eigenlijk?) is om de droge spaghetti af te meten. Gat een keer vullen = een portie pasta. Nooit gewetenWel handig!
Ja zo'n ding heb ik nu ook, na mijn eerste keer koken voor 2 personen denken dat ik een vol pak spaghetti nodig heb want tjah, het zag er niet uit als veelquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:46 schreef µ het volgende:
[..]
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.fabios.co.za%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F10%2Fpasta-measure.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Zo'n ding wil ik nog een keer.
juist..quote:
Nou dát heb ik dus nooit geweten dat dat bestondquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:46 schreef µ het volgende:
[..]
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.fabios.co.za%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F10%2Fpasta-measure.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
wel lastig met vers geslingerde pasta.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou trouwens niet bij elke spaghettiopscheplepel ervan uitgaan dat het gat één portie meet. Het gat zit er natuurlijk ook omdat er anders water in blijft staan.
Even gekeken: met het gat in mijn lepel meet je hooguit 30 gram spaghetti.![]()
Wat van wat ik noem is lastig met versgeslingerde pasta?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:17 schreef fotostarter het volgende:
[..]
wel lastig met vers geslingerde pasta.
Ik zie de toegevoegde waarde niet zo. Op de verpakking staat hoeveel erin zit, dus weet je welk gedeelte daarvan je moet hebben voor een portie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:46 schreef µ het volgende:
[..]
Moet je alsnog wel een idee hebben van hoeveel gram droge pasta je p.p. rekent. Zie de reactie van de user die een heel pak wel geschikt leek voor twee personen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie de toegevoegde waarde niet zo. Op de verpakking staat hoeveel erin zit, dus weet je welk gedeelte daarvan je moet hebben voor een portie.
Zelfs dat staat op de verpakking en anders weet je het na 1 keer wel. Het hangt ook een beetje van de personen af, maar een half pak pp is niet per se teveel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je alsnog wel een idee hebben van hoeveel gram droge pasta je p.p. rekent. Zie de reactie van de user die een heel pak wel geschikt leek voor twee personen.
Nee, als je goed aan het trainen bent als wielrenner niet, nee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zelfs dat staat op de verpakking en anders weet je het na 1 keer wel. Het hangt ook een beetje van de personen af, maar een half pak pp is niet per se teveel.
Zo extreem is het niet, als je als sportieve man op de 90 kilo wil blijven is een half pak een prima basis voor een avondmaaltijd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, als je goed aan het trainen bent als wielrenner niet, nee.
Oh sorry, we zijn allemaal sportieve mannen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo extreem is het niet, als je als sportieve man op de 90 kilo wil blijven is een half pak een prima basis voor een avondmaaltijd.
Daarom, je moet het toch zelf inschatten afhankelijk van je behoefte en dat van je gezelschap.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh sorry, we zijn allemaal sportieve mannen.
Dus jij bent niet sportief?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh sorry, we zijn allemaal sportieve mannen.
We dwalen zo wel erg af, hè.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom, je moet het toch zelf inschatten afhankelijk van je behoefte en dat van je gezelschap.
Die lepel met een gat erinquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat van wat ik noem is lastig met versgeslingerde pasta?
Die lepel van mij waarvan ik al aangaf dat die geen gat heeft om je droge pasta mee te meten?quote:
Ja, die gebruik ik ook.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:07 schreef Aventura het volgende:
Wat is er mis met een keukenweegsxhaal?? Ik hou altijd 150 gram droge pasta aan, is voor ons tweetjes genoeg.
nee nee, ik quote een bericht waar je het het wel had over een lepel met gatquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die lepel van mij waarvan ik al aangaf dat die geen gat heeft om je droge pasta mee te meten?
Ja, niet geschikt om pasta mee te meten. Lees. Dan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:12 schreef fotostarter het volgende:
[..]
nee nee, ik quote een bericht waar je het het wel had over een lepel met gat
Snauw nietquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, niet geschikt om pasta mee te meten. Lees. Dan.
Deze is ook wel handig voor als je echte, échte honger hebtquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:46 schreef µ het volgende:
[..]
OMGquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:10 schreef Dingest het volgende:
[..]
Deze is ook wel handig voor als je echte, échte honger hebt![]()
[ afbeelding ]
Ook leverbaar met T-Rex![]()
Vergeet dat dan maar gelijk want dat slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat een notenbalk eigenlijk een verticale representatie van de toetsen van een piano is.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:01 schreef MissLuna het volgende:
Dat de deksel van een bakje champignons zó is ontworpen dat je hem om moet draaien en weer op het bakje kan zetten voor een perfecte afsluiting.
Dus niet weggooien omdat ik hem toch nooit meer dicht kreeg..
Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:01 schreef MissLuna het volgende:
Dat de deksel van een bakje champignons zó is ontworpen dat je hem om moet draaien en weer op het bakje kan zetten voor een perfecte afsluiting.
Kan je dat visualiseren, ik snap hem nog niet helemaalquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:01 schreef MissLuna het volgende:
Ik heb nu geen champignons in huis, dus even zo. Dat bovenkantje moet je dus omdraaien om het bakje weer te sluiten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:16 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Kan je dat visualiseren, ik snap hem nog niet helemaal
Wat is dan het voordeel tov een normaal bakje dat gewoon sluit? Ik vind ze maar irritantquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:23 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Ik heb nu geen champignons in huis, dus even zo. Dat bovenkantje moet je dus omdraaien om het bakje weer te sluiten..
[ afbeelding ]
Opsekop dus!!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:23 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Ik heb nu geen champignons in huis, dus even zo. Dat bovenkantje moet je dus omdraaien om het bakje weer te sluiten..
[ afbeelding ]
ook nooit gewetenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:01 schreef MissLuna het volgende:
ik heb wel gedacht dat dat moest kunnen, alleen meestal was het bakje of deksel stuk voordat de deksel erop zatquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:01 schreef MissLuna het volgende:
En parachute begrijp je nu ook neem ik aanquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:20 schreef Nielsch het volgende:
Dat paraplu en parasol letterlijk Franse woorden zijn voor tegen-regen en tegen-zon.
Dat Ray-Ban letterlijk Engels is voor Stralings-(ver)Ban(ning).
Dat keeper letterlijk Engels is voor (tegen)houder. Hier kwam ik in 1998 achter, toen ik 16 was.
De woorden zelf gebruikte ik eigenlijk al mijn hele leven zonder bij de vertaling stil te staan.
Maar zelfs met een parachute val je nog. Helpt dus nietquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:28 schreef Leandra het volgende:
En parachute begrijp je nu ook neem ik aan
Echt waar joh?!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:01 schreef MissLuna het volgende:
Hij heet voorzover ik weet Kyvon, maar Wiki noemt allebei zie ik nuquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:33 schreef zoem het volgende:
Dat André van Duin eigenlijk Adrianus Marinus Kloot heet.
om reden :quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij heet voorzover ik weet Kyvon, maar Wiki noemt allebei zie ik nu
quote:André had zijn artiestennaam veranderd in Van Duin, omdat hij verwachtte daardoor bij het publiek eerder serieus te worden genomen. Zijn echte achternaam Kloot werd door hem en zijn vader echter ook als onwelvoeglijk ervaren en daarom in 1966 bij koninklijk besluit veranderd in Kyvon.
dat doe ik altijd al, ik dacht dat ik dat zelf had uitgevondenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:01 schreef MissLuna het volgende:
Zulke vergezochte theorieën over tekenfilms zijn echt geweldigquote:
Nee die is luguber..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zulke vergezochte theorieën over tekenfilms zijn echt geweldigDie van Rugrats/Ratjetoe is ook mooi/
OW SHIT dat was echt een van de meeste creepy afleveringen ooit.quote:
Maar paraterrisage amortise klinkt niet. Bovendien is een chute niet hetzelfde als een gecontroleerde daling.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar zelfs met een parachute val je nog. Helpt dus niet
Daarom! Bedoel, hoe verzin je het?quote:
We all know Angelica is a little nutty, but the Rugrats theory takes it to a whole new level. Get this — “The Rugrats really were a figment of Angelica’s imagination. Chuckie died a long time ago along with this mother; that’s why Chaz is a nervous wreck all the time. Tommy was a stillborn; that’s why Stu is constantly in the basement making toys for the son who never had a chance to live. The DeVilles had an abortion. Angelica couldn’t figure whether it would be a boy or a girl, thus creating the twins.” Okay, well that potentially explains why Angelica can speak to both the adults and the babies, but we’re still not entirely convinced. What about Susie?!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:54 schreef Maraca het volgende:
[..]
Daarom! Bedoel, hoe verzin je het?
En dat is nog maar een deelquote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
We all know Angelica is a little nutty, but the Rugrats theory takes it to a whole new level. Get this — “The Rugrats really were a figment of Angelica’s imagination. Chuckie died a long time ago along with this mother; that’s why Chaz is a nervous wreck all the time. Tommy was a stillborn; that’s why Stu is constantly in the basement making toys for the son who never had a chance to live. The DeVilles had an abortion. Angelica couldn’t figure whether it would be a boy or a girl, thus creating the twins.” Okay, well that potentially explains why Angelica can speak to both the adults and the babies, but we’re still not entirely convinced. What about Susie?!
Whehe dat is wel heel ergquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
En dat is nog maar een deelHet andere deel is dat die moeder niet haar biologische moeder is, maar stiefmoeder. Haar echte moeder was een hoer/junkie en die pop die ze heeft moet een weerspiegeling zijn van hoe zij haar moeder ziet.
Ik ben even z'n naam kwijt, maar in dezelfde theorie is het broertje van Tommy niet dood. Maar die heeft Angelica op z'n hoofd laten vallen, waardoor hij zo 'dommig' is. Daar voelt ze zich schuldig over.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Whehe dat is wel heel ergDat wist ik niet.
Alhoewel, haar moeder komt ook wel echt als een boze stiefmoeder over, zo'n eentje die alleen oog heeft voor de vader en niet voor het kind.
Zo te zien heeft zijn vader zijn naam laten wijzigen voor hij meerderjarig was, en dus is zijn achternaam toen ook van Kloot naar Kyvon gewijzigd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij heet voorzover ik weet Kyvon, maar Wiki noemt allebei zie ik nu
Die van Phinnaes and Furb vind ik ook een beste. Uit mijn hoofd: Candece is schizofreen en beeldt zich haar broertjes in. Daarom ziet haar moeder ze nooit. Men komt achter alle verhaaltjes als ze haar dagboek vinden na Candece's zelfmoord.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:44 schreef Maraca het volgende:
[..]
Voor de rest schiet me even niks meer te binnen. Maar dit is van alle tekenfilm- theorieën wel de meest lugubere
Nou nou. Dat ziet er handig uitquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:58 schreef marcel.nl het volgende:
Het zijn misschien niet direct dingen die je jaren lang niet begrepen had, maar wel handigheidjes waar je jaren lang niet opgekomen was.
Link
Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Oh ik heb nog nooit een koelkast gehad zonder glasplaten. Bijzonder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:29 schreef MariMiep het volgende:
Ik heb wel van die roosters in mijn koelkast hoor!
Maar ik ga er geen paperclipjes op zetten.....
Die van mij heeft ook roosters. Is wel een kleine koelkast. In de grote er naast zit gewoon glas.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh ik heb nog nooit een koelkast gehad zonder glasplaten. Bijzonder.
Das net zo nuttig als die clipjes van een blikje waarmee je een tweede hangertje kan ophangen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:35 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Die van mij heeft ook roosters. Is wel een kleine koelkast. In de grote er naast zit gewoon glas.
En die clipjes slaat gewoon nergens op.
Ik wou dat mijn oude met roosters het nog deed.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:29 schreef MariMiep het volgende:
Ik heb wel van die roosters in mijn koelkast hoor!
Maar ik ga er geen paperclipjes op zetten.....
Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen. Overigens is dat SMS geheel van onderaf populair geworden, het was een functie die 'toevallig' kwam met het GSM-netwerk. Ik heb al een mobieltje sinds '94 maar ik heb wel 3 jaar lang heel veel mensen op die functie moeten wijzen. Ik vond het zelf een heel prettige functie omdat ik niet van bellen in gezelschap hou, maar de reactie op 'ik stuur wel een sms' was meest 'Huh, wat?' Toen pubers ook mobieltjes kregen hadden die dat natuurlijk heel snel ontdekt voor in de klas, dat het goedkoper kon zijn en het minder eng was dan bellen naar je toekomstige kalverliefde, en toen ging het daarbuiten ook hard. Het potentieel was totaal over het hoofd gezien door de slimme en duurbetaalde marketingjongens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:39 schreef GekkePoes het volgende:
Een kennis zag dat er op mijn oude draaischijf telefoon die ergens in een kast op kantoortje staat ook letters staan. "Kon je in die tijd ook al sms-en? " Die legde ik uit dat er vroeger dingen als -naambellen- werden gebruikt als in bel 123-pizza . en de letters later zijn overgenomen op mobiele tele
foons, al voor dat er smsjes waren.
[ afbeelding ]
de z is later toegevoegd aan de 9
Vroeger was dat iig wel zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:33 schreef -0- het volgende:
Volgens mij kunnen ze het wel alsnog handmatig veranderen. Zie wel eens bussen of treinen waarvan de chauffeur/machinist dan met bijv. feestdagen iets anders invoert. Of ken een verhaal van wat machinisten die voor de grap elkaar gingen begroeten via die display toen ze langs elkaar reden met de trein.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:33 schreef -0- het volgende:
Ik kan nu nooit meer naar P&F kijken zonder dat dit in mijn hoofd schiet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:00 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Die van Phinnaes and Furb vind ik ook een beste. Uit mijn hoofd: Candece is schizofreen en beeldt zich haar broertjes in. Daarom ziet haar moeder ze nooit. Men komt achter alle verhaaltjes als ze haar dagboek vinden na Candece's zelfmoord.
Sorry...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:49 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Ik kan nu nooit meer naar P&F kijken zonder dat dit in mijn hoofd schiet.
Ik had dat met Belize, altijd gedacht dat dat in Afrika lag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:18 schreef Miss_paraplu het volgende:
En ik ben er sinds een jaar of 2 achter dat Cambodja in Azie ligt en niet in Zuid Amerika of iets.
Ja precies dat is ook zo'n landje waarbij je op de een of andere manier qua naam denkt dat het in Afrika ligt..quote:Op zondag 30 augustus 2015 06:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik had dat met Belize, altijd gedacht dat dat in Afrika lag.
(ligt in Midden-Amerika)
Rocky?quote:Op maandag 31 augustus 2015 02:23 schreef broccoli. het volgende:
Ik kom er net achter dat het Bilbao is ipv Bilboa.
Dat komt omdat wij zo vriendelijk zijn geweest om die Afrikanen en Indiërs naar ons Suriname te verschepen; het land dat wij ruilden met Engeland voor de stad Nieuw Amsterdam (New York)quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik dacht vroeger juist dat Suriname in Afrika lag![]()
Vroeger rolde men de lijnfilm er voor. Daarna kwam het digitale display wat wel degelijk ingetoetst moest worden. Tegenwoordig gaat dat automatisch.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:43 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze het wel alsnog handmatig veranderen. Zie wel eens bussen of treinen waarvan de chauffeur/machinist dan met bijv. feestdagen iets anders invoert. Of ken een verhaal van wat machinisten die voor de grap elkaar gingen begroeten via die display toen ze langs elkaar reden met de trein.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:44 schreef V1z0R het volgende:
Is het niet dat de dingen die haar broertjes doen zijn ingebeeld? De moeder is namelijk wel degelijk bewust van de jongens.
Weet ik, maar mijn punt was dus dat het nog steeds handmatig te veranderen is door de chauffeur en/of machinist, en dat ze dat dus ook wel eens voor de grap doen (hoewel dat niet gewaardeerd wordt door hun baas)quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:13 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Vroeger rolde men de lijnfilm er voor. Daarna kwam het digitale display wat wel degelijk ingetoetst moest worden. Tegenwoordig gaat dat automatisch.
En wisselt zelfs een paar keer per rit.
Lijn 140 - Delfzijl - Groningen begint met Groningen HS via Ten Boer, en dan vanaf Ten Boer staat er Groningen HS en zodra hij de stad binnen rijdt staat er (soms) alleen Hoofdstation
Ja ik ken een chauffeur die reed vaak met Veronica Strandrace rond, of Quakjeswater. En dan als lijnnummer een voetbalquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Weet ik, maar mijn punt was dus dat het nog steeds handmatig te veranderen is door de chauffeur en/of machinist, en dat ze dat dus ook wel eens voor de grap doen (hoewel dat niet gewaardeerd wordt door hun baas)
Pannetjes zijn volgens mij in dit geval de benaming voor de hulzen die het kruid van de geweren bevatten, en waarmee ze dus konden schieten, mits het kruid droog was gebleven. Het kruid van de vijand werd nat, ze konden niet terug schieten maar vielen op hun gat, dood of gewond dusquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:17 schreef Postbus100 het volgende:
"Het regent, het regent, de pannetjes worden nat."
Vroeger had ik hier het beeld bij van een lek dak met allemaal pannetjes eronder. Zojuist realiseerde ik me dat het de dakpannetjes zijn
In het verdrag van Breda van 1667 zijn Nederland en Engeland overgekomen de 2e Nederlands-Engelse oorlog te beëindigen. Daarbij werd overeengekomen dat Nieuw Amsterdam (dat feitelijk al in militaire handen van Engeland was) door Nederland aan Engeland afgestaan werd en Engeland Suriname aan Nederland afstond. Ook zijn enkele oostindische eilanden (bij het huidige Indonesië dus) in Nederlandse handen gekomen. Deze waren ook van Engeland.quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:09 schreef marcel.nl het volgende:
Dat komt omdat wij zo vriendelijk zijn geweest om die Afrikanen en Indiërs naar ons Suriname te verschepen; het land dat wij ruilden met Engeland voor de stad Nieuw Amsterdam (New York)
quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:17 schreef Postbus100 het volgende:
"Het regent, het regent, de pannetjes worden nat."
Vroeger had ik hier het beeld bij van een lek dak met allemaal pannetjes eronder. Zojuist realiseerde ik me dat het de dakpannetjes zijn
Leuk!quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:50 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Pannetjes zijn volgens mij in dit geval de benaming voor de hulzen die het kruid van de geweren bevatten, en waarmee ze dus konden schieten, mits het kruid droog was gebleven. Het kruid van de vijand werd nat, ze konden niet terug schieten maar vielen op hun gat, dood of gewond dus
Even zeer kort door de bocht, want ik moet eerst even weg, vast dat iemand een betere vertaling heeft van wat ik net beschreef.
hey nicequote:Op maandag 31 augustus 2015 19:15 schreef Anosmos het volgende:
Het tv-programma Zembla werd vroeger uitgezonden na Nova. Ik kende beide programma's wel, maar had nooit echt de link gelegd tussen de titels
Je kan ook iemand zijn met een of meer van de vele bekende oogafwijkingen. Maar bloemetjes, heel veel bloemetje JIJ /blommen hebt daar natuurlijk nu en in de toekomst zeker geen last van. Vandaar dat jij je zo hoogmoedig superieur kan wanen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:42 schreef eenzame_kat het volgende:
Als je die dingen van de logo's niet direct ziet dan ben je ook wel een amoebe.
Charlois in Rotterdam is ook leuk. Dat spreek je dus niet op z'n Frans uit maar als sjaarloos.quote:Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Flylib het volgende:
Een conducteur in de trein A'dam-Vlissingen riep gisteren sommige tussengelegen stations in Zeeland om zoals ik ze vroeger ook uitsprak totdat ik Zeeland wat beter leerde kennen. O.a. Vlissingen Souburg (uitgesproken als Soe-) werd uitgesproken als Sau-burg en Kruiningen-Yerseke (Ierseke) werd uitgesproken als Jer-seeke.
Conducteur in kwestie bleek nog in opleiding te zijn en ging voor het eerst van zijn leven naar Zeeland, dus tsja, hij kon dat ook niet weten (er zijn vast wel meer mensen die het zo uitspreken als je niet met Zeeland bekend bent). Maar ik moest er wel om lachen, ik had vroeger namelijk ook het idee dat het Sauburg en Jerseeke was
Ja zo is dat bij wel meer plaatsen, bijvoorbeeld ook Gorinchem wat bij fileberichten soms nog wel eens als 'Gorringum' wordt uitgesproken ipv 'Gorkum'quote:Op zondag 6 september 2015 17:56 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Charlois in Rotterdam is ook leuk. Dat spreek je dus niet op z'n Frans uit maar als sjaarloos.
Die is ook vermakelijk ja. Sjarlwaquote:Op zondag 6 september 2015 17:56 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Charlois in Rotterdam is ook leuk. Dat spreek je dus niet op z'n Frans uit maar als sjaarloos.
Zo hoorde ik paar jaar terug op de filemeldingen voorbijkomen een file tussen afrit Grathem en Kelpen-Oler. Waarbij Grat werd uitgesproken als in Grad Damen. Terwijl dit uitgesproken moet worden als Graathem .quote:Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Flylib het volgende:
Een conducteur in de trein A'dam-Vlissingen riep gisteren sommige tussengelegen stations in Zeeland om zoals ik ze vroeger ook uitsprak totdat ik Zeeland wat beter leerde kennen. O.a. Vlissingen Souburg (uitgesproken als Soe-) werd uitgesproken als Sau-burg en Kruiningen-Yerseke (Ierseke) werd uitgesproken als Jer-seeke.
Conducteur in kwestie bleek nog in opleiding te zijn en ging voor het eerst van zijn leven naar Zeeland, dus tsja, hij kon dat ook niet weten (er zijn vast wel meer mensen die het zo uitspreken als je niet met Zeeland bekend bent). Maar ik moest er wel om lachen, ik had vroeger namelijk ook het idee dat het Sauburg en Jerseeke was
quote:Op zondag 6 september 2015 17:56 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Have less, travel more
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:18 schreef EggsTC het volgende:
Dat je op FOK tekst kan selecteren, daarna op de QUOTE knop kan klikken en dat hij dan alleen de geselecteerde tekst quoteik altijd maar deleten.
Dat wist ikquote:Op donderdag 17 september 2015 20:18 schreef EggsTC het volgende:
Dat je op FOK tekst kan selecteren, daarna op de QUOTE knop kan klikken en dat hij dan alleen de geselecteerde tekst quoteik altijd maar deleten.
Dat Sauburg hoor ik wel vaker ja, laatst ook op de radio.quote:Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Flylib het volgende:
Hoe spreek je dan Wijchen nu uit?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:04 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dat Sauburg hoor ik wel vaker ja, laatst ook op de radio.
Ik als Zeeuw kan daar wel om lachen.
Wijchen sprak ik de eerste keer ook uit als Wijgen en Woudrichem als Woud-Riggem.
Ik weet niet hoe Fred0w het doet natuurlijk maar je zegt Wiechen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:12 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hoe spreek je dan Wijchen nu uit?
quote:Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef Turbomuis het volgende:
De Friese elfstedentocht. Schaatsen (of fietsen of lopen of watdanook) door elf steden in Friesland. Ik kwam er onlangs pas achter dat er dus niet meer steden zijn in Friesland...
O, dus als Huissen-Hoesen en niet als Gorinchem-Gorkum.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:22 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe Fred0w het doet natuurlijk maar je zegt Wiechen.
Huissen is Huussen, niet Hoesen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, dus als Huissen-Hoesen en niet als Gorinchem-Gorkum.
Ik heb nog steeds de neiging om Wou-drichem te zeggen, maar ik meen me van een eerder discussiedraadje te herinneren dat het Woerkom moet zijn.
quote:Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds de neiging om Wou-drichem te zeggen, maar ik meen me van een eerder discussiedraadje te herinneren dat het Woerkom moet zijn.
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:18 schreef EggsTC het volgende:
Sorry, ging wat fout ja.quote:
Ik zeg altijd Gorkum maar wel Woudrichem.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, dus als Huissen-Hoesen en niet als Gorinchem-Gorkum.
Ik nu dus ookquote:Op vrijdag 18 september 2015 10:23 schreef doppelgänger het volgende:
Kom er nu net pas achter dat de uitdrukking "polshoogste nemen" niet klopt, maar dat het poolshoogte nemen is
krijg nou watquote:Op vrijdag 18 september 2015 10:23 schreef doppelgänger het volgende:
Kom er nu net pas achter dat de uitdrukking "polshoogste nemen" niet klopt, maar dat het poolshoogte nemen is
Bedankt. Google doet stom, ik wacht even op betere tijden waarin ik minder door elkaar haal, voor ik daar naar ga kijken. (ik weet dat Google niet Wiki is, maar het vernieuwde forum maakt me helemaal van slag met extra slecht zien en ook vastlopen als ik probeer te denken, waardoor er van alles door elkaar raakt).quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:38 schreef Bart het volgende:
Na de ineenstorting van het Romeinse Rijk in de 5de eeuw, vulden de Franken - een een stamverband van onder andere Saliërs, Bataven en Chamaven - het machtvacuum op. Zij deelden hun rijk in de 8ste en 9de eeuw op in gouwen. Niet ongebruikelijk in de rijksorganisatie van de Karolingen werden twee gouwen in één bestuurlijk district, een graafschap, samengebracht. Hamaland (vermoedelijk vernoemd naar de Chamaven) omvatte de IJsselgouw in het noorden en de gouw Leomericke, de Liemers dus, in het zuiden.
De naam 'Liemers' verwijst naar het Latijnse "limes" (grens). De Romeinse Limes strekt zich uit van de Zwarte Zee tot Engeland (Hadrian's Wall). De naam komt terug in de periode na Karel de Grote in een oorkonde van 23 maart 838, waarbij een zekere graaf Rodgar een aantal goederen, gelegen in de pago Leomeriche overdraagt aan de kerk van Sint Maarten in Utrecht. De bovengenoemde Kleefse akte van 1348 spreekt van onssen lande van Lyemersch.[4] Adolf Tibus[5] wijst op de overeenkomst tussen de streeknaam en de structuur van het bisdom Utrecht in de vroege middeleeuwen. Hier heeft Leomeriche zijn grootste omvang: van Westervoort tot Emmerik en van het bij Kleef gelegen Kellen tot Terborg. De naam Liemers is later in de geschiedenis ook voor staatkundig kleinere eenheden gebruikt, bijvoorbeeld voor het poldergebied benoorden Zevenaar. Ook nu nog wordt met name in de toeristenindustrie (bijv. de campagne "De Liemers - helemaal goed!")[6] en in de intergemeentelijke samenwerking de naam Liemers wel beperkt tot de gemeenten Duiven, Rijnwaarden, Westervoort en Zevenaar.[7] Ook de Vereniging van Nederlandse Gemeente spreekt van De vier gemeenten in de Liemers (Zevenaar, Rijnwaarden, Westervoort en Duiven) ... .[8]
In Muiterij op de Bounty waagde de hoofdpersoon zijn leven voor het redden van de sextant. Daarmee werden de sterren geschoten, om te bepalen waar je bent en welke koers je moet varen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:23 schreef doppelgänger het volgende:
Kom er nu net pas achter dat de uitdrukking "polshoogste nemen" niet klopt, maar dat het poolshoogte nemen is![]()
Nou dat gaat hem echt niet wordenquote:Op zondag 20 september 2015 02:32 schreef EddyAlbena het volgende:
Een theezakje bestaat uit twee kleine zakjes. Waar ze samenkomen kun je ze losscheuren/knippen om beter te doseren voor een enkel glas.
Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bentquote:Op zondag 20 september 2015 02:32 schreef EddyAlbena het volgende:
Een theezakje bestaat uit twee kleine zakjes. Waar ze samenkomen kun je ze losscheuren/knippen om beter te doseren voor een enkel glas.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:44 schreef FANN het volgende:
[..]
krijg nou watik dacht dat het kwam van je pols voelen bij de dokter enzo
Heb je vroeger nooit 'astronautje' met zo'n theezakje gespeeld? Wij haalden dan voorzichtig het nietje los en schudde de thee op een schoteltje. Vervolgens zetten we het zakje als koker op de thee en staken de bovenkant met een lucifer aan. Good old memoriesquote:Op zondag 20 september 2015 02:32 schreef EddyAlbena het volgende:
En er is een soort die eerst door een vossedarm heen moet.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:58 schreef GekkePoes het volgende:
Koffiebonen, zijn eigenlijk helemaal geen bonen, maar zaden die uit een besje komen.
kattendarm toch?quote:Op donderdag 24 september 2015 18:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En er is een soort die eerst door een vossedarm heen moet.
Meerkat?quote:Op donderdag 24 september 2015 18:03 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En er is een soort die eerst door een vossedarm heen moet.
Civet.quote:
quote:
Mij is verteld de vos, dus een beetje lastig om zelf deze koffie te telen als je niet in een omgeving met vossen woont.quote:
quote:Op donderdag 24 september 2015 18:44 schreef Teslynd het volgende:
Mij is verteld de vos, dus een beetje lastig om zelf deze koffie te telen als je niet in een omgeving met vossen woont.
quote:
Damn!quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:15 schreef Anosmos het volgende:
Het tv-programma Zembla werd vroeger uitgezonden na Nova. Ik kende beide programma's wel, maar had nooit echt de link gelegd tussen de titels
Bedankt voor je nadere info, inclusief de vermelding dat er ook nog diersoortvarianten zijn.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:41 schreef Dingest het volgende:
Om precies te zijn is dat de Loewak (in het Engels de Asia Palm Civet; de Luwak in het Indonesisch vandaar Kopi Luwak), wat een ondersoort van de civetkat is. De civetkat is onderdeel van de familie civetkatachtigen en staat dus op zichzelf, en hoewel ze wat weghebben van katten zijn ze beter te vergelijken met tropische marters of wezels.
Kopi Luwak komt hoofdzakelijk uit Indonesië, al komt de Loewak in heel zuid-Azië voor. De enzymen in het verteerstelsel veranderen de proteïnestructuur van de pitten in de bessen en zorgen voor langere aminozuren, waardoor de smaak minder bitter en iets zoeter is. Het proces zorgt er ook voor dat de pitten in de beginfase van ontkieming komen en ietwat beginnen te fermenteren, wat ook allemaal invloed op de smaak heeft. Die smaak wil sowieso wel een beetje wisselen, want de wilde loewak wil nog wel eens diverse (koffie)bessen en andere dingen etenOver het algemeen staat Kopi Luwak trouwens meer bekend om dit proces, dan om de smaak. Het schijnt dat de meeste mensen het niet echt lekker vinden.
Er zijn ook nog andere van dit soort varianten. Black Ivory koffie wordt gebrouwen van bessen die door het verteerstelsel van een olifant zijn gegaan. En volgens mij is er ook nog ergens een variant met bessen uit de ontlasting van een vogel, en eentje afkomstig van jakkensoort.
Kopi Luwak is zo'n triviafeitje dat ik echt overal tegen ben gekomen, dan kom je er vanzelf wel meer over te weten![]()
Ik in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heb je vroeger nooit 'astronautje' met zo'n theezakje gespeeld? Wij haalden dan voorzichtig het nietje los en schudde de thee op een schoteltje. Vervolgens zetten we het zakje als koker op de thee en staken de bovenkant met een lucifer aan. Good old memories
Dat is geen kat, maar gewoon het Engelse woord voor een stokstaartje.quote:
Of het Nederlandse woord voor een groep apensoorten https://nl.wikipedia.org/wiki/Meerkattenquote:Op maandag 28 september 2015 11:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is geen kat, maar gewoon het Engelse woord voor een stokstaartje.
Dan stijgt het zakje op.quote:Op maandag 28 september 2015 11:47 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik in ieder geval niet.
Wat gebeurt er dan als je dat doet?
Ik had begrepen dat het beest ook nogal kieskeurig is in de bonen die het opeet, en het mede daarom niet goed lukt om die beesten op te sluiten om koffie te maken.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:41 schreef Dingest het volgende:
Kopi Luwak komt hoofdzakelijk uit Indonesië, al komt de Loewak in heel zuid-Azië voor. De enzymen in het verteerstelsel veranderen de proteïnestructuur van de pitten in de bessen en zorgen voor langere aminozuren, waardoor de smaak minder bitter en iets zoeter is. Het proces zorgt er ook voor dat de pitten in de beginfase van ontkieming komen en ietwat beginnen te fermenteren, wat ook allemaal invloed op de smaak heeft. Die smaak wil sowieso wel een beetje wisselen, want de wilde loewak wil nog wel eens diverse (koffie)bessen en andere dingen etenOver het algemeen staat Kopi Luwak trouwens meer bekend om dit proces, dan om de smaak. Het schijnt dat de meeste mensen het niet echt lekker vinden.
Ja, omdat ze in gevangenschap inderdaad de bessen moeten eten die ze voorgeschoteld krijgen in plaats van die ze zelf uitgekozen zouden hebbenquote:Op dinsdag 29 september 2015 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het beest ook nogal kieskeurig is in de bonen die het opeet, en het mede daarom niet goed lukt om die beesten op te sluiten om koffie te maken.
Het is de Civet en Kopi Luwak, maar het punt wat ik wil maken is eigenlijk het volgende: Waar vroeger gezocht werd naar de uitwerpselen van deze katten worden ze tegenwoordig in een klein hokje gestopt en koffiebonen 'gevoerd'. Als een soort legkippen wordt dan de stront verzameld en voor heel erg veel geld verkocht. Ik houd van koffie en vlees maar deze industrie wil ik niet sponsoren.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:44 schreef Teslynd het volgende:
[..]
[..]
Mij is verteld de vos, dus een beetje lastig om zelf deze koffie te telen als je niet in een omgeving met vossen woont.
Waarschijnlijk was dat indertijd nog niet het geval. Maar zo te zien keert het schip de wal, want het geeft merkbaar mindere koffie, volgens een eerdere reactie.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:02 schreef whY... het volgende:
[..]
Het is de Civet en Kopi Luwak, maar het punt wat ik wil maken is eigenlijk het volgende: Waar vroegen gezocht werd naar de uitwerpselen van deze katten worden ze tegenwoordig in een klein hokje gestopt en koffiebonen 'gevoerd'. Als een soort legkippen wordt dan de stront verzameld en voor heel erg veel geld verkocht. Ik houd van koffie en vlees maar deze industrie wil ik niet sponsoren.
quote:Op maandag 28 september 2015 11:47 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik in ieder geval niet.
Wat gebeurt er dan als je dat doet?
Dus.. van 't Frans doorgegeven aan 't Engels en van 't Engels blijkbaar naar 't NL, In 't Engels misvormd, en nu weer gecorrigeerd in 't NL.quote:De uitspraak van dit woord maakt de laatste jaren een opvallende en unieke verandering door. De -cc-, die in alle andere Nederlandse - en internationale - woorden als -ks- wordt uitgesproken, wordt nu steeds vaker als -ss- uitgesproken: van "aksesswaar" naar "asseswaar".[1]
Vreemd stukje wel over ccquote:Op woensdag 30 september 2015 06:08 schreef Beathoven het volgende:
Dat de uitspraak van Anemone in 't Engels vrij beroerd is; namelijk Uh-neh-mo-nie, , dat valt best uit te spreken maar het is een lelijk woord voor zoiets moois als een Anemoon . Daar valt in 't Engels geen lied mee te schrijven.
en Colonel dient uitgesproken te worden als Kuhr-nel, dit ivm verschillende uitspraken waar de Spaanse taal uiteindelijk veel invloed op gehad schijnt te hebben gehad, maar waarbij de oorspronkelijke spelling bleef bestaan.
en accessory is heeft in 't Engels de uitspraak van access (ks), dus niet op z'n frans waar de c een s wordt.(Accesoire)
[..]
Dus.. van 't Frans doorgegeven aan 't Engels en van 't Engels blijkbaar naar 't NL, In 't Engels misvormd, en nu weer gecorrigeerd in 't NL.
Dat hangt af van de letter die erna komt: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/accessoiresquote:Op woensdag 30 september 2015 06:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vreemd stukje wel over cc
In bijvoorbeeld accu, accuraat, accommodatie en accolade spreek je de cc niet uit als ks
De c heeft meerdere vormen. En de klank van de c's hangt veelal af van de taal waaruit 't is overgenomen. Volgens mij kenden de Germaanse talen helemaal geen c van oorsprong, latijnse talen wel.quote:Op woensdag 30 september 2015 06:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vreemd stukje wel over cc
In bijvoorbeeld accu, accuraat, accommodatie en accolade spreek je de cc niet uit als ks
Ja, ik vond het vooral een raar verhaal omdatquote:Op woensdag 30 september 2015 07:56 schreef Bleie het volgende:
[..]
Dat hangt af van de letter die erna komt: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/accessoires
quote:De -cc-, die in alle andere Nederlandse - en internationale - woorden als -ks- wordt uitgesproken
Dat heet assimilatie, en dat is vaak een onregelmatig verschijnsel in taalverandering. Meestal komen zulke onregelmatige verschijnselen vooral voor in veelgebruikte woorden, maar accessoire lijkt mij niet bepaald veelgebruikt in enige taal. Waarom de assimilatie hier wel gebeurd is bij accessoire en niet bij andere woorden? Joost mag het weten...quote:Op woensdag 30 september 2015 16:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, ik vond het vooral een raar verhaal omdat
[..]
Ik bedoel dus specifiek het stukje dat in alle andere woorden cc als ks wordt uitgesproken, wat tuulk gewoon niet waar isquote:Op woensdag 30 september 2015 16:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat heet assimilatie, en dat is vaak een onregelmatig verschijnsel in taalverandering. Meestal komen zulke onregelmatige verschijnselen vooral voor in veelgebruikte woorden, maar accessoire lijkt mij niet bepaald veelgebruikt in enige taal. Waarom de assimilatie hier wel gebeurd is bij accessoire en niet bij andere woorden? Joost mag het weten...
Ik zou trouwens mijn geld zetten op een herontlening of neologisme in de vroege middeleeuwen, als de /c/ aan het veranderen is of juist veranderd is van klank.
Ze bedoelen wellicht dat de -cc- in accessoire/accessory/accessorio/wat dies meer zij altijd uitgesproken wordt als 'ks', maar in het Nederlands nu 'ss' aan het worden is.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik bedoel dus specifiek het stukje dat in alle andere woorden cc als ks wordt uitgesproken, wat tuulk gewoon niet waar is
Ik betwijfel 't.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze bedoelen wellicht dat de -cc- in accessoire/accessory/accessorio/wat dies meer zij altijd uitgesproken wordt als 'ks', maar in het Nederlands nu 'ss' aan het worden is.
Overigens komt het zo te zien van Wikipedia, dus het kan net zo goed zijn dat een overijverige editor een fout heeft begaan.
Dat lijkt me iets voor de Vlamingen.quote:Op woensdag 30 september 2015 18:56 schreef Copycat het volgende:
Welke benodigdheden passen het beste bij deze outfit?
Nah ...
Ik denk dat die ook gewoon het Franse leenwoord accessoires gebruiken.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:00 schreef Beathoven het volgende:
Dat lijkt me iets voor de Vlamingen.
Als het over auto's gaat, gebruiken zij ironisch genoeg het woord 'opties'.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat die ook gewoon het Franse leenwoord accessoires gebruiken.
Vind ik eigenlijk wel een betere -jawel- optie. Accessoires klinkt voor mij als zaken die je weer weg kunt nemen, opties heeft die bijklank niet.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als het over auto's gaat, gebruiken zij ironisch genoeg het woord 'opties'.
Ik leerde recent dat Colombianen (en daarbij waarschijnlijk ook de rest van Zuid Amerika) Suriname helemaal niet kennen. Ze refereren erna als "the Guyanas" en "one is French and the other is ehhhh....". Ook hebben ze 't beeld erbij dat 't daar waarschijnlijk één grote grappige en corrupte bende moet zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb lang gedacht dat Suriname een eiland was en bij de Antillen lag![]()
![]()
Kaliningrad dusquote:Op woensdag 30 september 2015 20:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
't Kalingrad (dat Russische staatje bij Polen) [..]
Oblast_kaliningrad dusquote:
Zeg dat maar niet tegen de inwoners van Scheveningen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:38 schreef Melleyn het volgende:
Dat Scheveningen helemaal geen stad, zelfs geen dorp is, maar slechts een wijk van Den Haag![]()
Toch niet heel slim van die Colombianen, aangezien Guyana daar ook nog eens naast ligt. Guyana was voor het in 1814 Brits Guiana werd overigens een Nederlandse kolonie.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik leerde recent dat Colombianen (en daarbij waarschijnlijk ook de rest van Zuid Amerika) Suriname helemaal niet kennen. Ze refereren erna als "the Guyanas" en "one is French and the other is ehhhh....". Ook hebben ze 't beeld erbij dat 't daar waarschijnlijk één grote grappige en corrupte bende moet zijn.
Kortom Suriname is qua bekendheid een beetje 't Kalingrad (dat Russische staatje bij Polen) van Zuid Amerika.
Niet geheel onlogisch.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Toch niet heel slim van die Colombianen, aangezien Guyana daar ook nog eens naast ligt. Guyana was voor het in 1814 Brits Guiana werd overigens een Nederlandse kolonie.
Het is goed beschouwd een vrij insignificant land, met net aan een half miljoen inwoners en 95% oerwoud. Maar ik had er nooit bij stilgestaan dat het zelfs in Zuid Amerika zo onbekend was.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet geheel onlogisch.
Dutch Guiana was 't voor Suriname de naam en onafhankelijkheid kreeg in 1954. Het is voor Nederland wel een belangrijk land, maar in Zuid-Amerika heeft het blijkbaar geen enkele rol van betekenis. Een enkeling weet dat 't suriname is maar weet helemaal niks over 't land zelf. Lijkt me ook niet dat ze zoveel missen met een corrupte legerleider aan 't roer. En als Suriname graag een betere naam wil moeten ze maar aan promotie doen.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:38 schreef Melleyn het volgende:
Dat Scheveningen helemaal geen stad, zelfs geen dorp is, maar slechts een wijk van Den Haag![]()
Ik zou gokken op een 'ingelijfd' dorp. Zoals Hoogland in Amersfoort. Enne...vast ook veel gemeenten rondom Rotterdam.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:38 schreef Melleyn het volgende:
Daar kwam ik ook beschamend laat achter.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:38 schreef Melleyn het volgende:
Scheveningen is blijkbaar zelfs nooit een zelfstandige gemeente geweest , heeft altijd onder Den Haag gevallen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zou gokken op een 'ingelijfd' dorp. Zoals Hoogland in Amersfoort. Enne...vast ook veel gemeenten rondom Rotterdam.
Het is een zelfstandig dorp geweest.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:57 schreef fripper het volgende:
[..]
Scheveningen is blijkbaar zelfs nooit een zelfstandige gemeente geweest , heeft altijd onder Den Haag gevallen.
http://www.plaatsengids.nl/scheveningen
quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is een zelfstandig dorp geweest.
Ontwikkeling
Het dorp is in de geschiedenis vele malen door stormvloeden geteisterd, waarbij meestal ook een gedeelte van de bebouwing wegspoelde. In 1570 verdween tijdens de Allerheiligenvloed de helft van het dorp in de golven, waardoor de kerk aan de rand kwam te staan - wat nu nog steeds het geval is.
Volgens een telling in 1680 woonden er in Scheveningen 917 mensen in 200 huizen. Daarvan hielden er zich ongeveer 250 bezig met de visvangst. Andere beroepen waren afslager, lijndraaier, scheepstimmerman en vishakker. Niet-visserijgebonden beroepen waren onder andere rietdekker, schoenmaker, kleermaker, timmerman en bakker.
Scheveningen was tot halverwege de zeventiende eeuw slechts met Den Haag verbonden door een duinpad, het Westerpad, dat uitkwam bij het Haagse Noordeinde. In 1665 kwam de naar een ontwerp van Constantijn Huygens aangelegde Scheveningseweg gereed, een lange, rechte straatweg, waardoor de verbinding aanzienlijk verbeterde. Langs deze weg liet Jacob Cats een buitenverblijf aanleggen met de naam Zorgvliet. Andere welgestelden lieten, vooral toen Scheveningen na 1800 als badplaats opkwam, buiten het oude dorp - en met name ten noordoosten en ten oosten ervan - landhuizen en villa's bouwen. Andere bouwsels uit vroeger tijden zijn het niet meer bestaande Kalhuis, een wachthuisje voor lieden die aanlandende pinken een ligplaats op het strand moesten aanwijzen, en het opmerkelijke buitenverblijf Nieuw Soetenburgh, aan de kop van de Keizerstraat.
bron: wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/Scheveningen#Historyquote:Contrary to popular belief, Scheveningen was never an independent municipality, but it has its own coat of arms, officially recognised by The Hague local council (proposal 136 of 23 March 1984); even in the Middle Ages, it was part of the same administrative region as The Hague;[3] the region had a special status within the county of Holland because of the presence of the Count of Holland.
De eerste user merkte op dat het geen stad / dorp is maar een wijk in Den Haag. Dat was niet altijd zo, het was een dorp.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Scheveningen#History
scheveningen is, zover mij is bij gebracht, nooit een dorp geweest, het heeft een speciale status gehad in de begin periode, maar hoorde bij den haag, dat staat letterlijk in mijn quotequote:Op maandag 5 oktober 2015 22:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De eerste user merkte op dat het geen stad / dorp is maar een wijk in Den Haag. Dat was niet altijd zo, het was een dorp.
Dat het later door de gemeente Den Haag is opgeslokt is een feit.
Nee, in je quote staat dat Scheveningen nooit een 'independent municipality' (onafhankelijke gemeente) was. Of het nu wel of niet onder de gemeente Den Haag viel van oudsher, het is een dorp geweest. Het was geen wijk in het verleden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:43 schreef mschol het volgende:
[..]
scheveningen is, zover mij is bij gebracht, nooit een dorp geweest, het heeft een speciale status gehad in de begin periode, maar hoorde bij den haag, dat staat letterlijk in mijn quote
Ik weet het fijne er niet van maar in de autobranche is een accessoire iets anders dan een optie, het zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk wel een betere -jawel- optie. Accessoires klinkt voor mij als zaken die je weer weg kunt nemen, opties heeft die bijklank niet.
Accesoires bij een willekeurige Volvoquote:Op maandag 5 oktober 2015 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er niet van maar in de autobranche is een accessoire iets anders dan een optie, het zijn twee verschillende dingen.
natuurlijkquote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:13 schreef Beathoven het volgende:
Dat watermeloenen, maiskolven en bananen er net als vele andere soorten fruit en groenten er vroeger heel anders uitzagen.
Merci, dat heb ik me ook altijd afgevraagdquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:49 schreef Treinhomo het volgende:
Even een iets andere insteek;
Iets wat ik na jaaaaaaren nog steeds niet begrijp, maar misschien kan iemand het me uitleggen:
Wat is de logica achter het afkorten van 'waarschijnlijk' d.m.v. 'wss' ?
Ik ook dusquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Merci, dat heb ik me ook altijd afgevraagd
Eigenlijk huur je dat geld een tijdje.quote:
Je bent niet de enige die zich dat afvraagt. Zie:quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:49 schreef Treinhomo het volgende:
Even een iets andere insteek;
Iets wat ik na jaaaaaaren nog steeds niet begrijp, maar misschien kan iemand het me uitleggen:
Wat is de logica achter het afkorten van 'waarschijnlijk' d.m.v. 'wss' ?
Omdat dat verplicht is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:42 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik als econoob dan weer niet snap is dat "geld lenen kost geld" ook gezegd wordt bij 0% financieringen.
En omdat die 0% binnen bepaalde voorwaarden (o.a. tijdsbestek) geldt. Voldoe je niet meer dan moet je alsnog betalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:55 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Omdat dat verplicht is.
Bovendien denk ik dat je vaak toch altijd iets als administratiekosten moet betalen voor de lening, dus dan kost het wel geld.
Zo'n mooi aardrijkskundig verhaal vertellen en dan Den Haag een stad noemenquote:Op maandag 5 oktober 2015 22:47 schreef Beathoven het volgende:
Leeuwarden is ontstaan uit twee terpdorpen, die nog altijd die naam dragen als wijken in de stad. Het heeft omliggende dorpen opgeslokt, die nu ook wijken zijn in de stad. Maar dat betekent niet dat een dorp als Huizum altijd al bij Leeuwarden hoorde, ook al viel het vermoedelijk al wel onder de administratie van de overkoepelende gemeente. Zelfde geldt voor Schevingen. Dat was wel deel van de gemeente Den Haag, maar geen deel van de oude stad Den Haag.
aaaah gossie, het heeft geen stadsrechten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo'n mooi aardrijkskundig verhaal vertellen en dan Den Haag een stad noemen
Das dan weer jammer. Het heeft officieel gezien nooit stadsrechten gekregen, toen dat uitgeven van stadsrechten werd opgeheven had Den Haag nog geen stadsrechten.
Nou kun je wel andere vereisten/kenmerken gaan gebruiken om het als stad te bezien, maar officieel bezien heeft het geen stadsrechten.
Eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:02 schreef pietbier het volgende:
Hoezo?
Eik is de naam van een boom. Of bedoel je er weer iets anders mee?
De gemeente zelf noemt Den Haag een stad. Dat is de beste reden om het een stad te noemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo'n mooi aardrijkskundig verhaal vertellen en dan Den Haag een stad noemen
Das dan weer jammer. Het heeft officieel gezien nooit stadsrechten gekregen, toen dat uitgeven van stadsrechten werd opgeheven had Den Haag nog geen stadsrechten.
Nou kun je wel andere vereisten/kenmerken gaan gebruiken om het als stad te bezien, maar officieel bezien heeft het geen stadsrechten.
Dus als ik mezelf een stad noem ben ik ook een stad?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De gemeente zelf noemt Den Haag een stad. Dat is de beste reden om het een stad te noemen.
Als jij dat wilt, hou ik je niet tegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dus als ik mezelf een stad noem ben ik ook een stad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |