abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154354734
2015

12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via DM :)
pi_154354770
Estrys een sticker!!

En ik schreef dit:

quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Stel je het helemaal uit? Ook geen shortlist? :o
Nee, eigenlijk niet :o Ik schrijf wel eens een naam die in m'n hoofd schiet op, zodat ik de betekenis kan opzoeken, maar verder eigenlijk geen lijstje. Het klinkt misschien een beetje hippiedippie, maar ik wil er ergens op vertrouwen dat zij zich voorstelt. Niet letterlijk natuurlijk, maar dat wij, als wij haar zien, weten hoe ze zal heten :)
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:48:00 #3
409579 LuDann
All the way
pi_154354772
Ik vind het juist wel erg leuk hippie-de-hippie, Bloesem.
pi_154354812
Kom ook weer eens inchecken :+ Zou willen dat ik wat actiever kon meeposten

Namen: check, shortlist van 2 momenteel.
Uitzet: check, kamer is behangen, meubels zijn geleverd. Ook de kinderwagen en maxicosi zijn al in the pocket.
Zorgen: check, bij de pretecho met 17 weken leek de placenta erg laag te liggen, volgende week de 20 weken echo dus ik hoop dat het beter is geworden..
pi_154354925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef Bloesem. het volgende:
Estrys een sticker!!

En ik schreef dit:

[..]

Nee, eigenlijk niet :o Ik schrijf wel eens een naam die in m'n hoofd schiet op, zodat ik de betekenis kan opzoeken, maar verder eigenlijk geen lijstje. Het klinkt misschien een beetje hippiedippie, maar ik wil er ergens op vertrouwen dat zij zich voorstelt. Niet letterlijk natuurlijk, maar dat wij, als wij haar zien, weten hoe ze zal heten :)
Ik vind de gedachte wel mooi, maar als ik zie hoe lang we er nog over gedaan hebben zou ik ook wel een beetje nerveus worden als het wat minder vanzelfsprekend blijkt te zijn en je wel binnen een paar dagen aangifte moet doen.
pi_154354987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef Bloesem. het volgende:
Estrys een sticker!!

En ik schreef dit:

[..]

Ik vind dat een hele mooie gedachte!
pi_154354993
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik vind de gedachte wel mooi, maar als ik zie hoe lang we er nog over gedaan hebben zou ik ook wel een beetje nerveus worden als het wat minder vanzelfsprekend blijkt te zijn en je wel binnen een paar dagen aangifte moet doen.
Ja, dat heb ik ook. Ik vind het wel mooi om die insteek te hebben! Alleen zou ik zelf wel een shortlist van twee of drie namen willen hebben waaruit De Naam zich dan kan 'openbaren'.
pi_154354998
Je hebt natuurlijk altijd wel namen in je hoofd toch? Het is niet zo dat je een dag na de geboorte zegt laten we nu het namenboek er eens bij pakken?

Ik geloof daar niet zo in, dat je kind zichzelf voor zal stellen. Ik denk als wij zoon Willem hadden genoemd was hij nu een Willem geweest. Het is ook niet zo dat ik dacht na de geboorte: ja het is echt een...
Dat beeld is me iets te romantisch ;)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  Vis een optie? woensdag 15 juli 2015 @ 11:59:01 #9
70532 loveli
N
pi_154355084
Babynameninspiratie:

http://www.babybytes.nl/namen/jongens/Djesley

Is dyslexie erfelijk? :+

/sorry
crap in = crap out
pi_154355160
Hier is toevallig gisteren de beslissing gevallen wat de namen betreft.
We hadden de jongensnaam al wat langer bovenaan ons lijstje staan dus dat was al wel een paar weken duidelijk dat dat de naam wel eens kan worden. En gisteren kwam man ineens met: "Ik ben er geloof ik wel uit qua meisjesnaam, zullen we .... doen?" En dat is mijn favoriet dus nu ben ik heel blij O+.
Vroeg hem of hij het zeker wist.
Zegt 'ie: "Ik heb de 2 namen waarover ik twijfelde in de auto eens een paar keer hardop uitgesproken en .... voelde zo goed, dat wordt 'm wat mij betreft!"

Nu nog een tweede naam (vernoemen, ja/nee). Maar daar komen we wel uit!
pi_154355225
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik voel zelf die nervositeit niet zo, omdat ik vertrouw op ehh ja waar zij mee komt, zeg maar :) Dus ik denk niet dat we er erg lang over gaan doen om te beslissen. Ze heeft nu in mijn buik al zo'n eigen persoonlijkheid, dat ik daar gerust op kan vertrouwen haha, kleine druktemaker is 't!

Wel grappig in deze context: ik droomde laatst over een naam. In mijn droom kwam diezelfde naam steeds terug! Dus ik vertelde dat aan mijn vriend, die mij vervolgens vroeg wat de naam betekent. Wij googlen, betekent het iets wat neerkomt op druk en niet moe te krijgen hahaha! Nou dat klopt nu wel O+ Hele turnoefeningen worden uitgevoerd hier. Ik geloof niet zo per se in dromen (wel in dat ze bijdragen aan verwerking, maar niet in voorspellende gaven of zo), maar droom vanaf het begin van mijn zwangerschap al over hetzelfde meisje. Ben zo benieuwd of zij dat is! En of zij dus al is 'begonnen' met zichzelf voor te stellen :) /zweef ;)

Edit: Los van die droom-naam (die we niet serieus overwegen) hebben we geen namen in ons hoofd. En zodra er wel een te binnen schiet, wordt die toch afgepakt ;) (zo gaf een Fins vriendinnetje haar kitten een naam die vriend in zijn hoofd schoot hahaha, dat heeft 'ie dus snel afgeleerd) Denk ook niet dat we een babynamenboek nodig hebben :)
pi_154355553
Ik vind het ook een mooie gedachte om pas bij de kennismaking een naam te kiezen, Bloesem. Volgens mij zijn er ook genoeg andere culturen waarbij de naamgeving sowieso later gebeurt.

(Bij mij zou het te veel stress opleveren omdat je binnen 3 werkdagen iets moet kiezen en dan weet ik het niet meer :@ )
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:22:59 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154355675
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:56 schreef Estrys het volgende:
Je hebt natuurlijk altijd wel namen in je hoofd toch? Het is niet zo dat je een dag na de geboorte zegt laten we nu het namenboek er eens bij pakken?

Ik geloof daar niet zo in, dat je kind zichzelf voor zal stellen. Ik denk als wij zoon Willem hadden genoemd was hij nu een Willem geweest. Het is ook niet zo dat ik dacht na de geboorte: ja het is echt een...
Dat beeld is me iets te romantisch ;)
Ik ben daar ook te nuchter voor hoor, ik geloof daar ook niet in. Maar goed, dat geldt voor mezelf, voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.

En elk kind heeft toch een eigen persoonlijkheid, in of uit je buik?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_154355720
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik ben daar ook te nuchter voor hoor, ik geloof daar ook niet in. Maar goed, dat geldt voor mezelf, voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.

ja, hier ook. Ik geloof ook dat een naam vanzelf bij een kind gaat passen...
pi_154355868
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook! Bedoelde in mijn zin dat ik nu al zoveel van haar hoor, dat ik niet bang ben dat het tzt onduidelijk is haha!

Ik vind 't zo tof hoe iedereen een eigen manier heeft van naam vinden (wel/niet van tevoren, met/zonder boekje, gevoel/rede). Ook de 'nuchtere' manier vind ik heel leuk en bijzonder, omdat hij voor mij zo onlogisch is als mijn manier voor een aantal van jullie is :D ik zou compleet in de stress schieten als ik nu al over een naam na moest denken.
pi_154356265
Sticker van de VK! Bloeddruk van 100/58, die daalt alleen maar ;) Alles verder prima in orde, dus we wachten rustig af :)
pi_154358742
meld :Y)

26 maart aldus de calculator O+
pi_154358762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:06 schreef Mapiya het volgende:

Gefeliciteerd!!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154359015
quote:

Gefeliciteerd *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154359603
Ik heb met volwassenen nog steeds dat ik denk, nee, jij bent echt een truus. Je eigen naam past voor geen meter :+

Wij noemen mini regelmatig bij zijn naam. Elke andere naam klopt nu niet meer, voor mij is dat echt dé naam.
En zijn namen voluit geschreven (hij krijgt er twee) zijn gewoon echt O+

Gefeliciteerd Mapiya!
pi_154359704
Nee LuDann bibi = bewegelijk in bekkeningang. Ligadvies is voor hoogstaand hoofd of bbbi (bewegelijk boven bekkeningang).

En qua naam mja wij liggen gewoon uiteen. Wat ik heel tof vind, vindt hij mwoah en vice versa. Komt wel goed maar ik denk wel dat het nog een week of 10 gaat duren :')
:)
pi_154359890
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 14:53:49 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154359941
quote:

Gefeliciteerd! Wanneer kom je uit de kast? ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154359972
Als ik daar aan toe ben :D
En wanneer enkele lurkers meer weten
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 14:56:01 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154359998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:54 schreef Mapiya het volgende:
Als ik daar aan toe ben :D
Ik ben benieuwd *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154360089
Gefeliciteerd Mapiya!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154360314
Mapiya gefeliciteerd *O*

Leuk om over namen te lezen, wij hebben nog geen idee. Voornemen is wel om eerder een naam te hebben dan vorige keer (met +/- 38 weken), maar of dat gaat lukken, dat vraag ik mij af.
pi_154361545
Secretaresse belde net, alle lab uitslagen waren goed. Dus op naar maandag :)

Ondertussen de vlaggenlijn met naam maar eens afgehaakt en straks maar even de tas voor het ziekenhuis inpakken, tot nu toe nog niet gedaan maar je weet maar nooit.
Oh en de babykamer is af O+ Nu nog het laatste spul strijken en dan is alles klaar 8-)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154361559
Welkom Mapiya!

Namen wordt ook weer leuk hier. We willen dit keer niet van te voren weten wat het geslacht van de baby is, dus dat wordt voor beide iets bedenken. Ik heb wel al heel lang een meisjesnaam in mijn hoofd, maar vriend is nog niet overtuigd. Ook moeten we dit keer gaan puzzelen op een tweede naam. Dochter heeft als tweede naam de naam van mijn broertje (Robin) en zoon heeft als tweede naam de naam van vriend zijn broer (René), maar nu zijn de broers op :') Ik vind het wel leuk om iets te maken van de namen van onze ouders, maar dan moeten we dus een jongens- en een meisjesvariant. Nou ja, tijd zat nog natuurlijk!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  woensdag 15 juli 2015 @ 16:20:10 #30
409579 LuDann
All the way
pi_154362476
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:43 schreef mignonne het volgende:
Nee LuDann bibi = bewegelijk in bekkeningang. Ligadvies is voor hoogstaand hoofd of bbbi (bewegelijk boven bekkeningang).

En qua naam mja wij liggen gewoon uiteen. Wat ik heel tof vind, vindt hij mwoah en vice versa. Komt wel goed maar ik denk wel dat het nog een week of 10 gaat duren :')
Ah, dank je wel voor je reactie. :Y

Succes met bakkeleien over de naam. :P
  woensdag 15 juli 2015 @ 16:27:41 #31
409579 LuDann
All the way
pi_154362725
Ik heb bericht gekregen van het kinderopvang dat ''Baby N'' op de gewenste datum en dagen geplaatst is. Opluchting wel, want ik was vrij laat met aanmelden. Zal schelen dat we in de stad wonen en het hier stikt van de kinderdagverblijven.

Ben al een tijd weer zo freakin' misselijk trouwens. Hoort bij deze termijn geloof ik?
pi_154365400
Mapiya, gefeliciteerd! *O*

Hier vanmorgen bij de gyn geweest en met een sticker naar huis!
Bloeddruk 130/90.. (zelfs dit keer geen plasje hoeven te laten checken!)
Ons meisje weer lekker op haar eigen lijntje gegroeid en alles nog keurig boven de onderlijn. Ze wordt nu met 29+1 geschat op 1230 gram :)
En ook de suikertest was helemaal goed. Nuchter 5.0 en na 2 uur 6.8 :)

Over 2 weekjes weer terug. Zo blij met onze nieuwe gyn, hele aardige man (vrij jong nog) die de tijd neemt en waar ik een erg goed gevoel bij heb. Heb gelukkig al heel wat afspraken laten plannen, allemaal bij hem dus dat is fijn!

En wat is het toch fijn om met een glimlach van de poli weg te lopen O+
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154365960
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:27 schreef LuDann het volgende:

Ben al een tijd weer zo freakin' misselijk trouwens. Hoort bij deze termijn geloof ik?
Misschien dat cola en vanille vla je iets helpen? Gaf mij veel verlichting, wellicht het proberen waard.
Misselijkheid sucks

(gaat verder met lurken)
pi_154365990
Fijn joycie *O*

top van die kinderopvang Ludann!
pi_154366748
Dank allemaal!
Verloskundige, wanneer bel je die ook alweer?
pi_154366879
Welkom!
Je kan al bellen en een afspraak maken als je weet dat je zwanger bent, geloof ik. Maar die afspraak is dan misschien wel pas over een paar weken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154366946
Hoppa, nationale stickerdag! Ook vandaag weer door de keuring geweest. Geslaagd voor de suiker-ijzer-buikmeet-bloeddruk-tussentoets!
*O*

Kind ligt elke keer overdwars in mijn buik. Op de 12 en 20 weken-echo, en voor zover ze kon voelen, ook bij de 22 en 27 weken. (Onderin zit niks, zeg maar)

Nu al een dwarsliggertje. :7
pi_154367001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:01 schreef Mapiya het volgende:
Dank allemaal!
Heb je een praktijk gekozen? Staat vaak wel op de site, hier was het vanaf 5 weken.
pi_154367108
Gefeliciteerd mapiya..!
pi_154367185
Ah! Op de site staat afspraak rond 8 weken. Daarvoor dus eens een keer bellen.
pi_154371384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:08 schreef Sara82 het volgende:
Hoppa, nationale stickerdag! Ook vandaag weer door de keuring geweest. Geslaagd voor de suiker-ijzer-buikmeet-bloeddruk-tussentoets!
*O*

Kind ligt elke keer overdwars in mijn buik. Op de 12 en 20 weken-echo, en voor zover ze kon voelen, ook bij de 22 en 27 weken. (Onderin zit niks, zeg maar)

Nu al een dwarsliggertje. :7
Die van mij lag met 12 en 20 weken met zijn kont in m'n bekken, voeten naar links en hoofd naar rechts; ook overdwars dus.

Inmiddels voel ik de schoppen ook regelmatig vrij hoog in mijn zij, dus volgens mij draait ie regelmatig wat rond zijn as!

Tot wanneer kunnen ze eigenlijk zo draaien? Op den duur wordt dat toch te krap lijkt me?
pi_154371795
Ego post.. Lees later bij.

Bij vk geweest en advies te stoppen met werken. Groeiecho gehad en alle metingen blijven laag en t hoofdje t meest.
Ook vanwege harde buiken en bekkenpijn.

Vandaag dus met 31w2d mijn laatste werkdag gehad.
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:44:09 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154371914
Ze kunnen vrij lang draaien. Bij een kennis van me lag haar dochter tot 36 weken dwars. Versiepoging geslaagd, maar draaide weer terug. Met 37 weer een versie en toen bleef ze goed liggen. Maar in principe kiezen ze eerder al een comfortabelere positie.

Sara door de keuring!

Mapiya gefeliciteerd!
pi_154371955
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:31 schreef silliegirl het volgende:

Tot wanneer kunnen ze eigenlijk zo draaien? Op den duur wordt dat toch te krap lijkt me?
Tot ze vibi zijn, in principe. Maar dat is idd heel laat!

Sterkte stoel! :* Geniet van je rust!
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:47:45 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154372069
Vervelend, gestreeptestoel! Ik hoop dat rust jou en de baby goed zal doen!
pi_154372978
Lekker je rust pakken Stoel :*
pi_154378179
Gestreeptestoel, hoop dat je nu wat meer rust hebt, ook in je hoofd. Hoe voel je je eronder?

En een sticker-high-five voor Joycie! Superfijn joh!

[ Bericht 25% gewijzigd door Sara82 op 16-07-2015 01:20:40 ]
pi_154379819
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:41 schreef gestreeptestoel het volgende:

Bij vk geweest en advies te stoppen met werken. Groeiecho gehad en alle metingen blijven laag en t hoofdje t meest.

He, dat is geen leuk advies.. :* Maar ik denk wel het beste voor jou en de baby. Zoveel mogelijk je rust pakken zodat de baby lekker alle energie kan pakken om te groeien en jij wat minder last hebt van de bekkenpijn en harde buiken!

Krijg je binnenkort nog en groeiecho om te kijken naar de groei? En zag voor de rest alles en mooi uit?
pi_154379835
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 01:15 schreef Sara82 het volgende:
Gestreeptestoel, hoop dat je nu wat meer rust hebt, ook in je hoofd. Hoe voel je je eronder?

En een sticker-high-five voor Joycie! Superfijn joh!
*High five!*

Heel de middag met een smile rondgelopen gisteren. Gewoon omdat het eindelijk eens gewoon goed was. En ik was stiekem vooraf best bang dat de groei wat minder zou zijn. En om te zien dat ons meisje gewoon lekker haar eigen lijntje heeft was mooi. En dan dat hartje horen elke keer. *smelt*

De gyn moest wel lachen, want ik zei nog dat ze wat rustiger leek. Echokop erop en ja hoor vette kick. Ik heb een lekker eigenwijs dametje in de buik en sind gisteren beweegt ze me toch een partij..

Oh ja, nu ga ik weer verliefd doorslapen ;) O+
pi_154379853
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 05:35 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

*High five!*

Heel de middag met een smile rondgelopen gisteren. Gewoon omdat het eindelijk eens gewoon goed was. En ik was stiekem vooraf best bang dat de groei wat minder zou zijn. En om te zien dat ons meisje gewoon lekker haar eigen lijntje heeft was mooi. En dan dat hartje horen elke keer. *smelt*

De gyn moest wel lachen, want ik zei nog dat ze wat rustiger leek. Echokop erop en ja hoor vette kick. Ik heb een lekker eigenwijs dametje in de buik en sind gisteren beweegt ze me toch een partij..

Oh ja, nu ga ik weer verliefd doorslapen ;) O+
succes
pi_154380177
Welkom Mapiya!

Stoel lekker uitrusten. Werkte je nu nog fulltime? Wel gek om opeens dan thuis te zitten. Genoeg verhalen hier volgens mij over die zogenaamde kleine babies die uiteindelijk zo het basketbal team in konden ;)

Sarah *O* stickers!! Kreeg je maar een leuk presentje elke keer. Stuiterbal of een lolly

Oh Joycie! Goed nieuws dat het goed gaat met de kleine mevrouw *O*
pi_154380345
Mapiya :W

Leuk dat er mensen uit de naam zijn!
pi_154380365
Advies v vk:
Ikheb er wel vrede mee, want het werk werd lichamelijk wel zwaar. (1,5 dag in de thuiszorg als huishoudelijke hulp)

Over 4 weken weer een groeiecho
pi_154380373
En Ludann de opvang rond, weer n zorg minder!

En ik lees meerdere goede stickers vd vk! Netjes allemaal!
pi_154380515
Stoel: ik hoop dat de rust jou en je babytje goed doet! Lekker van proberen te genieten hoor!

Opvang kiezen, dat is ook zo'n ding hier. Ik heb nogal eeeh, heel sterke opvattingen over wat ik denk dat goed is voor baby. Dat komt niet helemaal overeen met de opvangmogelijkheden die er zijn op ons dorp.. ;(
Ik ben ook bij een gastouder gaan kennismaken, maar dat vond ik al helemaal niks.

Er is 1 opvang die ik "ok" vind, maar die is pas gestart en nog zo'n kleinschalig dat er op de drukste dag maar 3 kinderen zijn (inclusief BSO). Dat heeft zijn voordelen natuurlijk, maar ik vind het contact met andere kinderen ook wel heel belangrijk..
pi_154380551
Dat kan heeeel snel uitbreiden naar meer kindjes hoor, Sillie.

Heb zelf zo gewerkt. Binnen een mum v tijd was het drukker!
pi_154380767
Lastig is dat hč Sillie?
Bij de oudste ben ik de eerste twee jaar thuis geweest, bij de jongste ben ik toen ze 6 maanden oud was weer met een studie begonnen dus moest er opvang komen. Boh wat heb ik daar buikpijn van gehad zeg :X Ze huilde vreselijk veel, echt rustig 10 uur of langer per dag. Het idee dat ze op zo'n opvang gewoon met alle beste intenties van de wereld echt de tijd/mogelijkheid niet hebben om met haar rond te gaan sjouwen enzo... Uiteindelijk kwamen wij in contact met iemand die graag als gastouder wilde starten, had jaren in kinderopvang gewerkt enzo, sph-diploma's enz enz. En beste van alles, qua opvoedidealen zitten we helemaal op 1 lijn. We zijn met haar in zee gegaan en mijn hemel wat ben ik daar blij mee. Voor dit derde kind hebben we eerst geīnformeerd of zij nog bereid zou zijn hem op te vangen, ik was in staat om de hele boel uit te stellen als dat voorlopig niet zou kunnen :') :D
pi_154380854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:23 schreef silliegirl het volgende:
Stoel: ik hoop dat de rust jou en je babytje goed doet! Lekker van proberen te genieten hoor!
Dit! :*
pi_154380865
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:28 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat kan heeeel snel uitbreiden naar meer kindjes hoor, Sillie.

Heb zelf zo gewerkt. Binnen een mum v tijd was het drukker!
In mijn dorp verwacht ik die uitbreiding niet 123, eigenlijk.
Iedereen is nogal "honkvast" en kiest voor het bekende. Naast de grootste, gereformeerde, opvang (die valt af) zijn er dus 2 en een gastouder. Degene die ik op het oog heb grenst aan de school waar de kleine tzt heen zal gaan en komt qua aanpak 't meest in de buurt wat ik wil.

De andere opvang zit aan de andere kant van t dorp en brengt de kinderen met een busje naar de school. Kan ook natuurlijk. Die is een stuk drukker, maar het spreekt me gewoon niet aan. Bovendien heb ik, toen ik er ging kijken, de hele tijd met kippevel gestaan omdat er een babytje enorm lag te huilen...

En dan die gastouder! Echt OMG:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154380887
En in de buurt van je werk Sillie, zit daar niet iets?
pi_154380951
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

In mijn dorp verwacht ik die uitbreiding niet 123, eigenlijk.
Iedereen is nogal "honkvast" en kiest voor het bekende. Naast de grootste, gereformeerde, opvang (die valt af) zijn er dus 2 en een gastouder. Degene die ik op het oog heb grenst aan de school waar de kleine tzt heen zal gaan en komt qua aanpak 't meest in de buurt wat ik wil.

De andere opvang zit aan de andere kant van t dorp en brengt de kinderen met een busje naar de school. Kan ook natuurlijk. Die is een stuk drukker, maar het spreekt me gewoon niet aan. Bovendien heb ik, toen ik er ging kijken, de hele tijd met kippevel gestaan omdat er een babytje enorm lag te huilen...
Even vanuit een andere invalshoek.
Mijn middelste heeft een tijd op een kinderdagverblijf gezeten waar op de drukste dag maar 5 kindjes waren in een verticale groep. Er waren wel meerdere groepen en na een half jaar zijn die samengevat maar ik vond het ideaal zo'n klein groepje.
Door het verschil in leeftijd waren de oudere meisjes heel zorgzaam voor ons ventje. Je krijgt meer de dynamiek van een gezin met leeftijdsverschil. Kwamen ze hem speelgoed brengen enz.
E. was een moeilijke slaper maar er was dus wel de tijd en ruimte om met hem rond te lopen. Mede omdat de andere kinderen al wat beter zelfstandig konden spelen.
HIj maakt met vijf maanden ook al hele verfwerken en dronk daar uit een open beker omdat de tijd er was om dit met hem te doen als de andere kindjes in de middag sliepen.
pi_154380957
Dank allen! Geloof er ergens nog niets van maar mijn lijf is eigenlijk duidelijk genoeg. In en in moe, licht misselijk en tetten waar je u tegen zegt.

Hopelijk doet de rust jullie samen goed stoel.
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:07:11 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154380962
Ik ben zo blij dat wij een plekje hebben bij het kdv wat ik altijd al wilde. O+ Kleinschalig, duurzaam, veel naar buiten met de kindjes, buitenbedjes... Het is ook echt belachelijk mooi en ruim.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel lastig om opvang te zoeken hoor, in de 1e instantie zat deze vol. We hadden wel wat anders maar k had daar echt een minder gevoel over. Veel kleinere ruimte en net iets andere idealen. Je laat er toch je kind achter voor een heel groot deel van de dag en dat moet wel goed voelen. Maar ja, lastig als je beperkt bent in je keuzes...

Ik ben wel aardig zen vandaag, na die regenachtige dagen deze week en een betere nacht vannacht. Geen voorwerk meer te bekennen, eerdere voorwerk was toch van het verder indalen. Voor mijn gevoel drukt het hoofdje nu ook nog net niet tegen m'n stoel aan, zeg maar. :') Ik had al een voorgevoel dat ik zeker tot 41 weken moet wachten, dus het is goed zo. :)
pi_154380984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:01 schreef Skoap het volgende:
En in de buurt van je werk Sillie, zit daar niet iets?
Jawel, maar dat is organisatorisch bijna niet te doen. Als we opvang op t dorp regelen is dat voor de dagen dat vriend thuis werkt. Hij kan dan makkelijk halen en brengen en mocht kindje ziek worden, dan is hij altijd in de buurt en zo thuis..
pi_154381028
OMG sillie dat is er idd eentje om hard van weg te rennen :o
onze gastouder heeft dus SPH gedaan met intentie om in kinderopvang te werken, heeft dat ook een aantal jaar gedaan tot ze zelf kinderen kreeg. Haar zoon huilde veel en dan hoorde ze hem in de andere ruimte steeds huilen terwijl ze zelf aan t werk was. Killing :X dus is ze gestopt. Uiteindelijk wilde ze wel héél graag weer kindjes opvangen dus is ze gastouder geworden. Ze werkt met thema's die vooral de seizoenen volgen en ze doen zulke leuke dingen met zn allen. Ze gaan veel naar buiten, sowieso dagelijks, maar ook op tripjes naar het bos of strand (of de supermarkt met 5 kinderen :o :X :')
In de herfst maken ze appelmoes :D ze bakt regelmatig. En met de voedingseisen van mijn jongste wist ze prima om te gaan, nog nooit een probleem mee gehad. Echt eentje uit duizenden O+

Inmiddels is ze verhuisd naar een vrijstaand huis met giga-tuin er omheen en hobbykas en moestuin erbij enzo dus de kinderen kregen ook behoorlijk wat natuur enzo mee. Heerlijk.

SPOILER
Wie nog opvang zoekt aan de rand van Den Haag, ze heeft momenteel weer plek voor een kindje.
pi_154381038
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:07 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben zo blij dat wij een plekje hebben bij het kdv wat ik altijd al wilde. O+ Kleinschalig, duurzaam, veel naar buiten met de kindjes, buitenbedjes... Het is ook echt belachelijk mooi en ruim.
SPOILER
Wel lastig om opvang te zoeken hoor, in de 1e instantie zat deze vol. We hadden wel wat anders maar k had daar echt een minder gevoel over. Veel kleinere ruimte en net iets andere idealen. Je laat er toch je kind achter voor een heel groot deel van de dag en dat moet wel goed voelen. Maar ja, lastig als je beperkt bent in je keuzes...

Ik ben wel aardig zen vandaag, na die regenachtige dagen deze week en een betere nacht vannacht. Geen voorwerk meer te bekennen, eerdere voorwerk was toch van het verder indalen. Voor mijn gevoel drukt het hoofdje nu ook nog net niet tegen m'n stoel aan, zeg maar. :') Ik had al een voorgevoel dat ik zeker tot 41 weken moet wachten, dus het is goed zo. :)
Wauw alleen voor het ontwerp zou je je kind er al heenbrengen :D O+
pi_154381119
Wauw prachtig Mariposa! Waar? ;)
pi_154381238
Fijn dat je zen bent mariposas! Van mij mag er wel wat gebeuren, maar heb ook niet het idee dat meneer of mevrouw daar al zin in heeft. Fysiek voel ik me prima (ok, voor iemand die hoogzwanger is dan he, ik ben niet meer heel soepel en wendbaar verder :') ), ik heb geen pijntjes en hoewel ik laat in slaap val (baby vindt disco tussen 23.00 en 01.30 de laatste dagen tha bomb..) maak ik nog makkelijk nachten van 7 uur ononderbroken slaap.

Hoe is het bij kazy?
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:28:10 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154381253
In Den Haag aan de langste laan van Nederland, mapiya :)

en mignonne, die tuin! O+ En die zandbak _O- (kreeg je er wel een plastic zakje omheen om haar naar huis te vervoeren? :D )

En hij mag zeker ook komen van mij hoor, IMA, liever nu dan vanavond nog zeg maar. Niet omdat ik niet meer kan, maar omdat ik gewoon zo klaar ben voor de volgende fase. Zwanger zijn was toch al nooit mijn hobby, hoewel ik echt een belachelijk gemakkelijke zwangerschap heb.
7 uur slaap achter elkaar klinkt wel heerlijk!
pi_154381340
Onze gastouder is de overbuurvrouw van mijn schoonvader. Ze is wat antropisofisch zullen we zeggen. Nou ja en geitenwollensokkerig ook wel te noemen. Voor mij is het soms net wat te zweverig ;) maar dat neem ik voor lief.
Ze bouwen er hutten, verbouwen groentes, gaan iedere week wel naar het bos. Ze leren er zoveel. Voor verjaardagen van papa en mama komen de kinderen thuis met een bos zelfgeplukte veldbloemen. En in de winter lezen ze samen verhaaltjes voor het haardvuur.
De jongste ziet er meestal uit als een bootwerker als ik haar op kom halen, staat ze daar op haar blote voeten in romper in de zwarte aarde tussen de groentes en de kippen O+

Dit was de eerste dag dat ze er waren :D
SPOILER
Ziet er prachtig uit Mariposa maar ik haal mijn kinderen dan toch liever op als zwarte bootwerkers ;) en ik weet niet of dat daar zie gebeuren.
pi_154381371
Mwhehe zwarte bootwerker, check :') zie de zandbakfoto :D heerlijk, zo haal ik ze het liefste op :D

@mariposas, ik had daar setjes extra kleding liggen dus vaak deden we ze dan snel even wat droogs aan en dan naar huis. Ging prima :Y
pi_154381478
Wat een fijne plekken komen hier voorbij! Alsof ze elke dag op kamp mogen Estrys, gaaf O+

Ik ben nog maar heel pril zwanger, maar gezien we in onze buurt allerlei verhalen hebben gehoord over wachtlijsten van meer dan een jaar (of is dat heel gebruikelijk? :@ Ik vond het lang in elk geval), zijn we nu toch maar alvast aan het oriënteren op KDV's in de buurt. Liever te vroeg dan te laat denk ik dan maar.. Verder zijn we nog volledig in een droom-zwijmel-fase, het idee dat ik écht zwanger ben voelt heel onwerkelijk eigenlijk :D

(Verkapte hoi :W Zwanger van een eind-maart kindje O+ )
pi_154381517
welkom! *O*

Hier in Delft valt het wel mee met de wachtlijsten, behalve voor de vrije school, waar we graag heen willen.Het is pas voor kinderen vanaf 2 jaar, maar we hebben baby nu alvast maar aangemeld. Wat we tot die tijd doen, moeten we nog even zien.
pi_154381564
Welkom ono... Gefeliciteerd!
Gek hč! Hier nog een eind maartje.

Ik moet mij ook eens gaan verdiepen in opvang snel.
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:51:02 #75
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154381576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:35 schreef Estrys het volgende:

Ziet er prachtig uit Mariposa maar ik haal mijn kinderen dan toch liever op als zwarte bootwerkers ;) en ik weet niet of dat daar zie gebeuren.
Haha, dat gebeurt daar ook wel hoor, ze zijn daar ook nogal hippieachtig. Is ook een antroposofische kdv en ze verbouwen ook groenten en hebben kippen en konijnen. Gaan vaak naar het strand met goed weer. Maar dit is een interieurplaatje van hun Facebook, en ik denk dat de kindjes wel uitgeklopt worden voor ze naar binnen gaan. :P

Welkom ono!
pi_154381727
Welkom Ono :W Nee bij ons KDV is meteen plek. Heel veel mensen gaan andere manieren van opvang zoeken merk ik. gastouder is gewoon ook een stuk goedkoper bij ons en een stuk flexibeler.

Als jullie bloemen plukken, ziet het er dan ook zo uit? O+ Bij mij zelf nooit ;) Maar dat krijg ik dan voor mijn verjaardag van de kinderen, zelf geplukt O+

SPOILER
Laatste dag voor de vakantie. Ik heb een hele slechte dag merk ik, heel emo. En dat heeft niks te maken met dat ik mijn werk ga missen :6
SPOILER
aaaaaaaaaaaaadem in, aaaaaaaaaaaaaaadem uit

[ Bericht 3% gewijzigd door Estrys op 16-07-2015 10:09:40 ]
pi_154382173
Niet bijgelezen, want meld met baby uit de buik! O+

Vanmorgen om half zeven is onze dochter geboren. Alles ging goed. Behalve dan dat ik op het laatste moment besloot thuis te bevallen, omdat het ineens heel snel ging en onze uk vervolgens had bedacht dat poepen in het vruchtwater wel een goed idee was. Ik mocht dus uiteindelijk met persweeën en volledige ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis :') (Korte versie is dat de vk het niet helemaal meer vertrouwde.) Uiteindelijk ben ik wel blij dat het in het zkh was. Daar ging het ook ineens heel snel!

SPOILER
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:30:07 #78
409579 LuDann
All the way
pi_154382176
Joyce, wat fijn dat alles goed was deze keer zeg. Kan me voorstellen dat je daar een erg blij gevoel van kreeg, ik werd zelf helemaal happy toen ik het las.

Sara ook een sticker en een dwars kind (dat klinkt oncomfortabel!).
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Misschien dat cola en vanille vla je iets helpen? Gaf mij veel verlichting, wellicht het proberen waard.
Misselijkheid sucks

(gaat verder met lurken)
Bedankt voor de tip, cola helpt wel iets inderdaad. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:01 schreef Mapiya het volgende:
Dank allemaal!
Ik zie dat ik je nog helemaal niet gefeliciteerd heb, bij deze. *O* Het is je derde kindje?
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:41 schreef gestreeptestoel het volgende:

Ik hoop dat je het nu wat rustiger aan kunt doen en de kleine een groeispurt krijgt.

Onomatapee, wat leuk, gefeliciteerd! *O*

Sillie, wat een verhaal over die gastouder zeg. :X Acht katten... ik ben dol op katten, maar in mijn tijd als paraveterinair heb ik vaker wel dan niet onhygiënische omstandigheden gezien bij mensen met zoveel katten. Daar moet je echt continue bovenop zitten wil je dat schoon en gezond houden allemaal en ik kan me niet voorstellen dat dat lukt met de zorg voor een aantal kleintjes.

Wat hebben jullie alleen een leuke opvang zeg! Hier is helaas niets in de buurt (wat een vereiste is want ik heb geen rijbewijs) waar ze echt lekker buiten kunnen stampen in de modder. Het ene verblijf waar ze in ieder geval wel met de bolderkar naar de supermarkt gaan heeft een lange wachtlijst en ook daar is ''buiten'' een betonnen vlakte. Dus ja... in mijn achterhoofd zit dat dit 13 in een dozijn dagverblijf alleen voor het eerste jaar is, daarna hoop ik wat anders te kunnen verzinnen.
pi_154382193
Gefeliciteerd, Kazy! *O* *O*
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:31:21 #80
409579 LuDann
All the way
pi_154382201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:29 schreef kazy het volgende:
Niet bijgelezen, want meld met baby uit de buik! O+

Vanmorgen om half zeven is onze dochter geboren. Alles ging goed. Behalve dan dat ik op het laatste moment besloot thuis te bevallen, omdat het ineens heel snel ging en onze uk vervolgens had bedacht dat poepen in het vruchtwater wel een goed idee was. Ik mocht dus uiteindelijk met persweeën en volledige ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis :') (Korte versie is dat de vk het niet helemaal meer vertrouwde.) Uiteindelijk ben ik wel blij dat het in het zkh was. Daar ging het ook ineens heel snel!

SPOILER
Oh, wat leuk, een verse baby! O+ Van harte gefeliciteerd met jullie dochter kazy! *O* Ik had ook echt in mijn hoofd dat het een meisje was.
pi_154382205
Kazy: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! *O*
pi_154382212
Gefeliciteerd kazy! *O* Mooie naam O+
pi_154382230
Gefeliciteerd kazy! *O*
pi_154382263
Gefeliciteerd Kazy!! *O*
pi_154382293
Gefeliciteerd kazy *O* *O* *O* *O* *O*
pi_154382349
Gefeliciteerd Kazy! Mooie naam hebben jullie voor jullie meisje gekozen! *O* *O* *O*
pi_154382365
Gefeliciteerd!! Wat een mooie naam!
pi_154382402
LuDann dank je! Nee 2de :)
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:42:33 #89
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154382408
Kazy daar is ze dan! Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_154382410
Kazy van harte met je dochter! *O* Het klinkt heel soepel eigenlijk, ondanks wat onverwachte wendingen met wel of niet naar het ziekenhuis. Leuke naam ook!

Fijne kraamtijd gewenst!
pi_154382455
Kazy van harte!! *O* Leuke naam! O+
pi_154382457
Jaaa! Gefeliciteerd kazy!! *O* Fijn dat alles ondanks de snelle move goed is verlopen!
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:45:10 #93
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_154382465
Gefeliciteerd Kazy *O* leuke naam. Die heeft hier een hele tijd op de lijst gestaan!
pi_154382466
Mapiya en ono welkom en gefeliciteerd!! O+
pi_154382770
Mapiya en Onomatopee, welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Mapiya, kennen we je hier al onder een andere naam? :P

Wat betreft opvang: onze oude opvang heeft nog wel wachtlijsten, maar niet meer van een jaar zoals toen we de oudste destijds aanmeldden. Toen hoorde ik pas ruim na de geboorte dat er een plekje was ongeveer. We hebben sinds kort een nieuwe (wegens verhuizing) en daar kon de oudste meteen terecht. De baby kan daar ook meteen heen weet ik, maar ik heb hem of haar nog niet aangemeld.
De oude opvang was op zich prima, maar had wat minpuntjes, zoals de beperkte buitenruimte (midden in de stad, tja). In dat opzicht was het niet heel erg dat we moesten overstappen.

De nieuwe heeft een fantastische buitenruimte, een complete speeltuin om het gebouw heen, een moestuin en nog net geen konijnen O+. Ik vind het echt een hele fijne plek met lieve leidsters.

Mariposas, jullie opvang ziet er mooi uit zeg! Lijkt me heel fijn voor baby's. En voor oudere kindjes zo'n avontuurlijke plek als bij Estrys of Mignonne O+
  donderdag 16 juli 2015 @ 11:13:40 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154383127
Gefeliciteerd kazy! *O* Mooie naam :) Fijne kraamtijd!
pi_154383303
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje, Kazy! *O*
pi_154383397
Kazy!! *O*

HOERA!! daar is ze dan!
gefeliciteerd :*
Schudden voor gebruik
pi_154383420
Gelezen over vervroegd verlof. Ik kan mij voorstellen dat het overwachts heftig confronterend zijn, maar fijn dat je pas op de plaats kunt maken.

:*
Schudden voor gebruik
pi_154384311
Kazy, gefeliciteerd met jullie dochter. Lieve naam *O*
pi_154384681
Gefeliciteerd Kazy! En een hele mooie naam ook 😍.

Hier aan de rand van 't dorp kan onze mini gewoon naar de 'kinderopvangboerderij' gelukkig was er nog een dagje vrij op de door ons gewenste dag! Geiten, konijnen, kippen, modder... En aan de doorgaande weg zodat t lekker makkelijk is om te brengen en voor de pappa om te halen S avonds.

We hebben ook nog een KDV tegenover ons huis, 150 meter max. maar daar kwamen we allebei met een 'naar' gevoel naar buiten. Kindjes werden niet bij naam genoemd, gepraat werd alleen over 'de groep' en er werd gesproken van verschoontijden. Toen ik daarop vroeg wat er dan gebeurde als een kleintje 10 minuten na 'verschoontijd' een vuile luier had werd er om mijn vraag heen gepraat... Verkeerde antwoord!
pi_154385391
Gefeliciteerd met je dochter Kazy! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_154385714
Mineola ik loop inderdaad al even op fok rond onder een andere naam. ;) nu voorlopig zo. Bij wat meer zekerheid en ingelichte lurkers kom ik uit de kast.
pi_154385946
Gefeliciteerd kazy! Mooie naam! O+

Nu sta ik in de top 10 *O* waar blijft de tijd!
pi_154385985
Gaat snel he cocci?
Ik ben aan de beurt! Even doorgeven aan de baby ;)
pi_154386259
Kazy gefeliciteerd *O*
pi_154386450
Hier gaan de twee meneren ook naar een antroposofisch kinderdagverblijf op een boerderij. Heel goed gevoel bij.
Alleen geen dieren volgens mij.

Wachtrijen voor vrije school zijn hier volgens mij ook maar volgens mij mag je je kind in onze gemeente pas aanmelden na 3 jaar
pi_154386510
Even zeuren.
Ik word gek van het mechanisch defect. Misschien dat ik maar mijn bureau op de hoogste stand ga zetten en dan staand ga werken.
pi_154387055
Ik voel de babies voornamelijk als ik mijn handen op mijn buik leg of als ik op mijn rechterzijde ga liggen. Wanneer moet je ze nou uit zichzelf gaan voelen?

Mooi is dat een of andere gestoorde bejaarde gooit zichzelf met fiets en al voor de bus. Ik schrik me kapot en die twee meneren blijkbaar.

Hier 23 weken en volgende week groeiecho. Benieuwd of ze nog boven de p95 zitten

[ Bericht 43% gewijzigd door Daui op 16-07-2015 14:14:04 ]
  donderdag 16 juli 2015 @ 14:48:37 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154387846
Kazy gefeliciteerd met je dochter!! *O* Mooie naam O+
  donderdag 16 juli 2015 @ 14:50:32 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154387885
Oh en scheisse misselijkheid... ik was de vorige keer tot 16wk misselijk en ik kan er wel een beetje tegenop zien dat dat nu ook nog 10 weken kan gaan duren :@ :X
pi_154388042
Geniet van de rust Stoel! Op je werk lossen ze het wel op en je baby is belangrijker.

Welkom mapiya! Ik dacht heel even dat je Mapima was :')

Gefeliciteerd met je dochter Kazy! *O* wanneer waren je weeën begonnen?

Hier een sticker van de vk! Ze verwacht dat het een lange baby gaat worden en vroeg of ik een lange partner had, maar die is net zo groot als ik ben dus het zit iig niet in de familie, als het daadwerkelijk een lange baby wordt. Maar voor de gemoedsrust toch maar ook een maat 56 eerste pakje inpakken :')
pi_154388496
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 14:07 schreef Daui het volgende:
Ik voel de babies voornamelijk als ik mijn handen op mijn buik leg of als ik op mijn rechterzijde ga liggen. Wanneer moet je ze nou uit zichzelf gaan voelen?

Mooi is dat een of andere gestoorde bejaarde gooit zichzelf met fiets en al voor de bus. Ik schrik me kapot en die twee meneren blijkbaar.

Hier 23 weken en volgende week groeiecho. Benieuwd of ze nog boven de p95 zitten
Ik weet niet of het met twee anders is, maar ik denk niet dat je ze al per se 'vanzelf' hoeft te voelen. Had ik zelf bij 23 weken ook nog niet volgens mij. In principe hoef je ze bij 23 sowieso nog niet per se te voelen.
pi_154389484
Gefeliciteerd Kazy! Leuke naam!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:30 schreef LuDann het volgende:

Sara ook een sticker en een dwars kind (dat klinkt oncomfortabel)
Ach, het voelt nu ie aan het groeispurten is wel erg krap en gespannen (volgens verloskundige was het onderin "leeg", maar de rest was all baby) Maar het is op een ander vlak juist erg comfortabel: omdat ik helemaal niet vaker hoef te plassen! ^O^
  donderdag 16 juli 2015 @ 16:08:15 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154389642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 13:44 schreef Daui het volgende:
Even zeuren.
Ik word gek van het mechanisch defect. Misschien dat ik maar mijn bureau op de hoogste stand ga zetten en dan staand ga werken.
Is het niet iets waarvoor je naar de fysio kan?

Met 23 weken voelde ik voornamelijk bewegingen als ik rustig in bed lag met m'n hand op m'n buik of als ik op werk achter m'n bureau zat.

Zo gek, we krijgen een uitnodiging voor een bruiloft eind maart 2016 in Turkije. Dan is mijn baby al 9 maanden. :o
pi_154390983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:06 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Even vanuit een andere invalshoek.
Mijn middelste heeft een tijd op een kinderdagverblijf gezeten waar op de drukste dag maar 5 kindjes waren in een verticale groep. Er waren wel meerdere groepen en na een half jaar zijn die samengevat maar ik vond het ideaal zo'n klein groepje.
Door het verschil in leeftijd waren de oudere meisjes heel zorgzaam voor ons ventje. Je krijgt meer de dynamiek van een gezin met leeftijdsverschil. Kwamen ze hem speelgoed brengen enz.
E. was een moeilijke slaper maar er was dus wel de tijd en ruimte om met hem rond te lopen. Mede omdat de andere kinderen al wat beter zelfstandig konden spelen.
HIj maakt met vijf maanden ook al hele verfwerken en dronk daar uit een open beker omdat de tijd er was om dit met hem te doen als de andere kindjes in de middag sliepen.
Onze kinderen zitten ook in zo'n klein clubje en het is echt ideaal. Ze hebben het er enorm naar hun zin en zijn er veel vrijer dan in een grote groep (daar hebben we ook ervaring mee). En de rust. <3 Interactie met andere kinderen is er in mijn ogen genoeg, ze kunnen zich toch nog maar op 1 of 2 kindjes tegelijk richten.

Gefeliciteerd kazy!

En nu snel weer weg hier :+
pi_154391074
Kazy *O* gefeliciteerd!!
pi_154391203
Gefeliciteerd Kazy *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154391415
Mag je trouwens vlot weer naar huis als de reden om naar het ziekenhuis te gaan is dat de baby in het vruchtwater heeft gepoept? En ben je dan bij de gyneacoloog of is het meer uit voorzorg en gewoon bij de VK?

*disclaimer: alles is hier nog heel en rustig*
  donderdag 16 juli 2015 @ 17:16:10 #120
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154391957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 16:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mag je trouwens vlot weer naar huis als de reden om naar het ziekenhuis te gaan is dat de baby in het vruchtwater heeft gepoept? En ben je dan bij de gyneacoloog of is het meer uit voorzorg en gewoon bij de VK?

*disclaimer: alles is hier nog heel en rustig*
Ja, de zorg wordt dan overgedragen aan de gynaecoloog. En je moet volgens mij wat langer blijven omdat ze de baby na de geboorte willen observeren, maar het hangt volgens mij af van het protocol van het ziekenhuis hoe lang.

Toevoeging: http://nvog-documenten.nl(...)php&richtlijn_id=880

[ Bericht 10% gewijzigd door Mariposas op 16-07-2015 17:51:24 (Toevoeging) ]
pi_154392457
Kazy gefeliciteerd!! O+
pi_154392583
Gefeliciteerd kazy! *O*
pi_154392724
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 16:46 schreef Cantare het volgende:

[..]

Onze kinderen zitten ook in zo'n klein clubje en het is echt ideaal. Ze hebben het er enorm naar hun zin en zijn er veel vrijer dan in een grote groep (daar hebben we ook ervaring mee). En de rust. <3 Interactie met andere kinderen is er in mijn ogen genoeg, ze kunnen zich toch nog maar op 1 of 2 kindjes tegelijk richten.

Gefeliciteerd kazy!

En nu snel weer weg hier :+
Dat is dan wel weer fijn om te lezen. Ik denk dat het voor onze wup ook het kleine clubje wordt.

En ik ben verliefd O+, op buikbaby, maar ook op vriend. Ik lag in mijn bikini op mijn zonnebedje en de baby was mijn buik aan het verbouwen en ik zag elke keer bobbeltjes ontstaan in mijn buik O+ . Ik heb wel een paar keer eerder schoppen tegen mn handen gevoeld, maar gezien had ik het nog niet zo!
Vriend lag naast me, dus ik tik hem aan en zeg "moet je is naar mn buik kijken". Hop, vrijwel meteen weer een schop (met bult), schiet vriend helemaal vol en heeft vervolgens heel lang met beide handen op mijn buik zitten kijken en voelen O+ . Om het af te maken noemde hij baby ook ineens bij een naam die we nog helemaal niet genoemd hadden, met de mededeling "zo moet 'ie gaan heten, dat is de naam van onze zoon".
En toen moest ik huilen. Maar juist om die naam, want die klopt gewoon O+ .
  donderdag 16 juli 2015 @ 18:01:15 #124
409579 LuDann
All the way
pi_154392744
Blegh, zit in het ziekenhuis. Ctg gehad (wegens minder beweging voelen) en die was gelukkig prima. Kind is de afgelopen 12 uur harstikke lui geweest maar aan die Ctg banden heeft ie kennelijk een hekel want die moeten geschopt. :P

Met mij gaat het wat minder, ik moet wachten op de cardioloog vanwege aanvalsgewijze benauwdheid met zweetaanvallen en hartkloppingen. Voel me vrij beroerd en vind het vervelend dat ik hier in mijn uppie ben. Vind alles maar stom allemaal op het moment!
pi_154392872
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:01 schreef LuDann het volgende:
Blegh, zit in het ziekenhuis. Ctg gehad (wegens minder beweging voelen) en die was gelukkig prima. Kind is de afgelopen 12 uur harstikke lui geweest maar aan die Ctg banden heeft ie kennelijk een hekel want die moeten geschopt. :P

Met mij gaat het wat minder, ik moet wachten op de cardioloog vanwege aanvalsgewijze benauwdheid met zweetaanvallen en hartkloppingen. Voel me vrij beroerd en vind het vervelend dat ik hier in mijn uppie ben. Vind alles maar stom allemaal op het moment!
Oh bah :( is je man niet in de buurt? Hopelijk kunnen ze je snel helpen? :*
pi_154393107
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Kazy *O*

Rest straks even bijlezen..
pi_154394594
LuDann sterkte in het ziekenhuis! Het was ook een warme dag en dan met zo'n grote buik en baby :*
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:35:26 #128
409579 LuDann
All the way
pi_154394802
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oh bah :( is je man niet in de buurt? Hopelijk kunnen ze je snel helpen? :*
Hij werkt nu op 2 uur rijden van hier, dus tja, eer hij er dan is dan is alles alweer klaar. En even wachten ging niet, want hij is pas rond 12 uur klaar met werken de laatste tijd. Maar ben alweer thuis. :)

ECG van mijn hart was prima. Ik vond mijn bloeddruk wat aan de hoge kant voor mijn doen en gaf dat ook aan (130/90) maar de gynaecologe vond het goed, ze heeft niet om urine gevraagd.

Dus tja, eigenlijk is alles prima. Ik voel me alleen niet prima. Ik voel me ziek. Ik hoop zelfs stiekem dat de baby er een dezer dagen klaar voor is en dan voel ik me vervolgens weer een ontaarde moeder omdat ik pas 37 weken ben.
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:35:52 #129
409579 LuDann
All the way
pi_154394816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:26 schreef Daui het volgende:
LuDann sterkte in het ziekenhuis! Het was ook een warme dag en dan met zo'n grote buik en baby :*
Dank je wel Daui. :)
pi_154394920
Wat rot LuDann!
Het verbaast me wel dat ze niet toch even urine checken ed. Ik las laatst dat een bloeddruk die binnen het algemene 'normaal' past, maar voor jou persoonlijk hoog is wel iets is om goed in de gaten te houden, zeker als je je dan al niet goed voelt.
pi_154395064
Wat rot LuDann! Hopelijk ga je je snel wat beter voelen :)
En je bent geen ontaarde moeder, snap heel goed dat je je kleintje het liefst in je armen hebt nu!
pi_154395527
Bedankt allemaal! O+

Iemans vroeg wanneer de weeën begonnen, maar ben even kwijt wie :@. Het was al de hele avond aan het rommelen maar vanaf ongeveer kwart voor tien werden ze sterker en begon ik met timen. (Ze bleven overigens enorm onregelmatig bij mij, heel gek.)

@IMA: wij moesten 8 uur in het ziekenhuis blijven ter observatie van de kleine ivm poepen in het vruchtwater. Er was een controle met de kinderarts en tussentijds steeds temperaturen. Om half 3 mochten we naar huis :)

@LuDann: he gets wat vervelend weer! Beterschap!
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:03:43 #133
409579 LuDann
All the way
pi_154395577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat rot LuDann!
Het verbaast me wel dat ze niet toch even urine checken ed. Ik las laatst dat een bloeddruk die binnen het algemene 'normaal' past, maar voor jou persoonlijk hoog is wel iets is om goed in de gaten te houden, zeker als je je dan al niet goed voelt.
Ik had dat eigenlijk ook wel verwacht, maar ja, om nu te gaan vragen of ze je urine willen checken... ik voelde me daar toch wat ongemakkelijk bij. Zeker omdat ze verder gewoon erg grondig zijn, zo mag ik maandag terugkomen voor een extra controle omdat de volgende pas over anderhalve week is en mocht ik als ik dat wilde, blijven.

Ik voel me sinds een week of 3 ziekjes en heb dit al een keer eerder ter sprake gebracht maar er heerst hier griep en mogelijk heb ik een opkomend griepje. Of zijn het gewoon ''de laatste loodjes'', iedereen ervaart die anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat rot LuDann! Hopelijk ga je je snel wat beter voelen :)
En je bent geen ontaarde moeder, snap heel goed dat je je kleintje het liefst in je armen hebt nu!
Dank je wel Joycie. :)
pi_154395666
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hij werkt nu op 2 uur rijden van hier, dus tja, eer hij er dan is dan is alles alweer klaar. En even wachten ging niet, want hij is pas rond 12 uur klaar met werken de laatste tijd. Maar ben alweer thuis. :)

ECG van mijn hart was prima. Ik vond mijn bloeddruk wat aan de hoge kant voor mijn doen en gaf dat ook aan (130/90) maar de gynaecologe vond het goed, ze heeft niet om urine gevraagd.

Dus tja, eigenlijk is alles prima. Ik voel me alleen niet prima. Ik voel me ziek. Ik hoop zelfs stiekem dat de baby er een dezer dagen klaar voor is en dan voel ik me vervolgens weer een ontaarde moeder omdat ik pas 37 weken ben.
Niks ontaarde moeder (verboden term in t babytopic btw ;) ) hier begon t gerommel en gedoe rond 36 weken en toen ik opgenomen werd en 37 weken was mocht ze van mij ook wel komen... uiteindelijm is ze ook met 37.5 gehaald.

Blijf alert en trek desnoods nog 10x aan de bel, jij voelt het.
S. 2014
J. 2016
pi_154395792
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Niks ontaarde moeder (verboden term in t babytopic btw ;) ) hier begon t gerommel en gedoe rond 36 weken en toen ik opgenomen werd en 37 weken was mocht ze van mij ook wel komen... uiteindelijm is ze ook met 37.5 gehaald.

Blijf alert en trek desnoods nog 10x aan de bel, jij voelt het.
Helemaal mee eens. Niet schuldig voelen
  Moderator donderdag 16 juli 2015 @ 20:27:21 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154396115
Gefeliciteerd met je meisje Kazy! Wat een prachtige naam O+
pi_154396207
Gefeliciteerd kazy! *O*
Extra jompel voor de sticker van joycie *O*
Wat naar dat je je zo rot voelt Ludann, sterkte ermee :*
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:32:19 #138
409579 LuDann
All the way
pi_154396219
Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Ik denk dat ik weet waar ik op moet letten. Ik heb geen last van een bandgevoel om mijn bovenbuik, zie geen vlekken en heb geen hoofdpijn maar als een van deze dingen zich wel zou voordoen dan bel ik meteen.

Volgens dokter Google kunnen sommige klachten die ik heb (diarree, misselijk, harde buiken, opvliegers) ook door een toename van het hormoon prostaglandine komen. Dat hoop ik dan maar, wie weet wordt er dan toch iets in gang gezet.

Oh ja en die term 'ontaarde moeder' heb ik volgens mij in het babytopic opgepikt. :P

Thnx Cassandra. :*
pi_154396498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:32 schreef LuDann het volgende:
Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Ik denk dat ik weet waar ik op moet letten. Ik heb geen last van een bandgevoel om mijn bovenbuik, zie geen vlekken en heb geen hoofdpijn maar als een van deze dingen zich wel zou voordoen dan bel ik meteen.

Volgens dokter Google kunnen sommige klachten die ik heb (diarree, misselijk, harde buiken, opvliegers) ook door een toename van het hormoon prostaglandine komen. Dat hoop ik dan maar, wie weet wordt er dan toch iets in gang gezet.

Oh ja en die term 'ontaarde moeder' heb ik volgens mij in het babytopic opgepikt. :P

Heel goed mogelijk :P maar tegenwoordig is t een verboden term :+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:55:25 #140
409579 LuDann
All the way
pi_154396731
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heel goed mogelijk :P maar tegenwoordig is t een verboden term :+
Ik zal het onthouden, ik hoop dat ik over niet al te lange tijd naar dat topic mag verhuizen. :Y
  donderdag 16 juli 2015 @ 21:01:38 #141
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154396902
Bah, wat naar LuDann! Luister inderdaad goed naar je lichaam. 37 weken is in principe ook gewoon een goede termijn voor je kindje. En dat je 37 weken bent (morgen toch?) is ook al hartstikke mooi, want met jouw aandoening moest je toch sowieso rekening houden met dat je de 40 weken niet zou halen? Hoop dat je baby zich snel aandoet of dat jij je snel beter voelt!
pi_154397009
Nou, dat snap ik best hoor. Mijn zwangerschap ging zonder problemen en alleen de laatste week was ik ziek (flink verkouden) maar ik hoogzwanger zijn is niet altijd een pretje.
Wel jammer dat ik niet wat extra genoten heb van het helemaal niks doen. Dat mis ik nu wel een beetje. :')
pi_154397015
Wat naar LuDann! Sterkte
pi_154397102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:32 schreef LuDann het volgende:

Onverklaarbare pijn op de schouders (tussen schouderbladen) ook in de gaten houden.

En als je het niet vertrouwt gewoon bellen. Jij hebt je plasje zo opgevangen en hun hebben hun stickje er zo in gehangen en bekeken :)

Nu lekker met de beentjes ophoog, goed drinken en rustig aan doen. Misschien een leuke film kijken?
  donderdag 16 juli 2015 @ 21:16:06 #145
409579 LuDann
All the way
pi_154397239
Dank jullie wel voor het medeleven, dat voelt fijn. O+

Morgen ben ik 37 weken inderdaad. :Y En het risico was inderdaad dat Gup eerder zou komen. Liep ik eerst te zeuren over ''wat als Gup eerder komt'', is te lang ook weer niet goed. :')

Mja. Ik voel me echt niet goed, daar kan ik wel omheen draaien maar dat verandert niets.

@Risu, fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Verkoudheid is inderdaad naar, mijn neus zit sinds een week of 15 dicht. En misschien moet ik ook nog maar even genieten van het niks doen nu!

@Joycie: goed dat je het zegt, dat wist ik niet. En ik ga zeker bellen als ik het niet meer vertrouw. :Y Mijn man heeft per ongeluk alle tv-kanalen gewist maar ik ga een leuke serie opzetten denk ik. En nog 1 dag, dan zie ik hem weer een heel weekend in plaats van alleen 's nachts. Dat zal ook al helpen.
pi_154397735
Ik voel me ook altijd beter als mijn vriend er is. Dan heb ik veel minder tijd om na te denken ;) Alleen denk ik altijd na bij alles wat ik voel.
En dan is pijn in mijn zijn doordat ik geen lekkere houding meer kan aannemen in de bank in mijn hoofd opeens een pijntje dat hoort bij de bandpijn :P

En hier ook heel sterk het 37 weken gevoel.. Ook al hadden we een goede controle gisteren ik tel af tot de 37 weken. Terwijl ze natuurlijk zo lang mogelijk lekker in de buik moet groeien.
  donderdag 16 juli 2015 @ 21:43:46 #147
409579 LuDann
All the way
pi_154398099
Logisch ook, Joycie. Je hebt nogal wat tegenslag gehad tot nu toe, ik vind het niet meer dan normaal dat je scherp let op hoe je lichaam zich gedraagt en aftelt naar de veilige termijn van 37 weken.

En vriendjes, tis maar goed dat die bestaan. O+
pi_154398343
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:43 schreef LuDann het volgende:
Logisch ook, Joycie. Je hebt nogal wat tegenslag gehad tot nu toe, ik vind het niet meer dan normaal dat je scherp let op hoe je lichaam zich gedraagt en aftelt naar de veilige termijn van 37 weken.

En vriendjes, tis maar goed dat die bestaan. O+
Soms moet ik het wel een beetje leren loslaten. Want het gaat nu goed, en een beetje vertrouwen in de gyn en mij lichaam kan geen kwaad.. Maar de hypochonder in mij ;)

En vriendjes, zou niet meer zonder hem kunnen O+
pi_154399455
Kazy gefeliciteerd *O*

Joycie fijn dat controle goed was.

Gestreeptestoel wat een tegenvaller dat je ineens moet stoppen met werken, zonder dingen af te kunnen ronden of goed over te dragen. Hopelijk helpt het om rust te kunnen nemen.

LuDann sterkte, klinkt niet prettig die klachten van je. Gelukkig waren de controles goed.
pi_154400441
Kazy! *O*
Van harte!

Ggirl, wat is er mis net verschoontijden? Zolang ze maar ook verschonen als t tussen door ook nodig is. Raar dat ze niet duidelijk antwoord gaven.
pi_154400771
Ludann, wat rot dat je je steeds ziek voelt! Bah!

Sethiwe, ik heb wel mijn dingen overgedragen nu hoor, per mail en telefonisch.Voor mij is t geregeld nu.

(ik had alleen bij de cliënten nog een aantal dingen in huis willen doen voor ik stopte, maar dat is niet gelukt)
pi_154401398
Gefeliciteerd Kazy! *O* Hele mooie naam!
pi_154403845
Stoel: wat vervelend dat je vroegtijdig moet stoppen met werken maar het is belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren. Dat de kleine nu maar goed mag groeien de laatste weken.

Joycie: fijn dat alles goed was gisteren!

LuDann: goed om te horen dat je weer thuis bent. Wees niet te streng voor jezelf hč... Je hebt het toch maar mooi al 37 weken volgehouden. Dat heb je super gedaan!

Verder zag ik twee nieuwe zwangeren! Welkom!

Ik lig in bed met de iPad op mijn buik naast een slapende man. En de iPad gaat steeds op en neer, want Frummel is wakker. Ziet er zo grappig uit.
Vandaag controle gehad, alles in orde. Sticker gekregen dus! en een preek dat ik meer rust moet nemen . Lichamelijk wordt het echt zwaarder en daar wil ik maar niet aan toegeven wat dan resulteert in veel pijn. De pijn in mijn liezen komt vanuit mijn bekken dus naast mijn wekelijkse fysio nu ook bekkenfysio. Wel ja, de hele strippenkaart vol dan maar.
Vandaag ook gesproken met de Arbo en ze hebben besloten dat ik voor mijn verlof niet meer aan het werk kan en mag. En dat klopt ook wel maar het voelt als falen. Ik zit al vanaf week 14 thuis....
Dus nu lig ik in bed een beetje te malen, kan niet slapen. Weet iemand waar het knopje zit om je hoofd even uit te zetten?
Morgen (of ja, vandaag eigenlijk) weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Daar gaan we voor!
pi_154407036
LuDann: wat een naar gevoel. Ziek en dan alleen actie moeten ondernemen Naar het ziekenhuis. Heel goed dat je naar je lichaam luisterd en aangeeft dat het even genoeg is zo. Je bent ook al zo een eind op weg!
eind is in zicht, nog eventjes volhouden!! :*
vandaag toch 37+o? dat heb je maar mooi voor elkaar gebokst! en is in jouw toestand echt een nog grotere mijlpaal.

Volgende keer ook jouw troubles whapoen hoor!! dat ik het hier moet lezen :(

BN is gelukkig alweer bijna thuis voor het weekend. Knuffel en kroel maar extra veel en ga maar samen eens nadenken over wanneer je ananaspannenkoeken gaat eten :p

Dikke knuf :*
Schudden voor gebruik
pi_154407038
Ahw malterzer O+

verliefd op je kind en vriend O+
Schudden voor gebruik
pi_154407073
Vandaag pre baby borrel en hapjes dag *O*

soort van babyshower, maar dan met mannen en vrouwen (fam en vrienden). Biertjes, wijntjes, sapjes, hapjes, muziekjes, gezelligheid in de achtertuin met zijn allen. Laatste keer voor de baby komt *O* zin in!!

mijn meneer vindt het maar lastig dat hij (ook zichzelf opgelegd hoor) niet "mag" drinken. Stond me toch te mutsen toen we voor anderen drankjes gingen halen. ik keek echt zo van :') tot hij besefte dat ik dat dus al veeeeeeel langer heb en straks ook met bv zal hebben.

Van mij mag hij vanavond wel een paar biertjes doen Ik voel nul komma nul actie (op de gebruikelijke kopstoten down under en getrap na).

Gisteren middag was de verloskundige bij ons thuis voor een gesprek. Ze hoopt enorm om ons te kunnen begeleiden tijdens de bevalling. Ziet ze mijn buik zo enorm hard wiebelen en keek echt van O+ ahw!!! O+
Ik kon gewoon een beentje vasthouden zo hard kwam hij door de buik geduwd, dat was freaky :)
ze zei dat ze dat zelf al een eind vergeten was hoe dat voelde en dat we echt extra moeten genieten van de laatste loodjes ook al is het getouwtrek waar en hoe bevallen niet zo leuk. Ik vind dat soms best lastig, maar ben enorm blij met haar steun O+
Schudden voor gebruik
pi_154407243
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:46 schreef gestreeptestoel het volgende:
Kazy! *O*
Van harte!

Ggirl, wat is er mis net verschoontijden? Zolang ze maar ook verschonen als t tussen door ook nodig is. Raar dat ze niet duidelijk antwoord gaven.
Niets hoor, maar het ontwijken van de vraag 'wat als' was voor ons beide wel een WTF momentje. Mijn gevoel en verstand wilden gewoon graag horen 'dan word er gewoon even verschoond'.

Ludann, hopelijk een beetje geslapen? Doe rustig aan!

Het buikslapen is hier echt geen optie meer, ik word gewoon wakker geschopt! Maar.. Maar.. 'T slaapt zo fijn!! Ach, voordeel voor vriendje lief, die heeft z'n boterhammetjes gesmeerd gekregen omdat ik klaarwakker ben!
pi_154407261
Veel plezier vandaag Stippel! Klinkt als een hele leuke babyshower. Weer eens wat anders.
En beter dat je nu weer prettige gesprekken hebt met de vk

Ggirl ik zou graag een keertje op mijn rug slapen :O
  vrijdag 17 juli 2015 @ 07:44:30 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154407364
Lastig Malteser. Hoop dat je na je zwangerschapsverlof wel weer aan het werk kan!

Veel plezier vandaag stippel!

Rugslapen lijkt me heerlijk, ik ben eigenlijk echt een rugslaper. De laatste paar nachten word ik steeds wakker van pijn in m'n heupen, door het slapen op m'n zij. Als ik niet wakker word van de buikpijn door m'n volle blaas tenminste. Nouja. Nog maximaal 16 dagen.
Nu mag ik pas weer maandag gaan bevallen van man, want anders loopt hij een extra verlofdag mis. :P
pi_154407395
Hoop dat je je vandaag beter voelt LuDann :*

Tsja alcohol. Mijn vriend drinkt graag (en veel vind ik, eeuwig discussiepunt) dus ik ga een andere vriend vragen als back-up voor als het zo ver is en ik moet in het ziekenhuis bevallen. Wel een beetje beschamend, maar goed..

Veel plezier met de babyshower Stippel *O*
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:18:54 #161
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154407610
Serieus Xanteh? Kan hij zich ook niet vanaf het moment dat jij 37 weken bent beperken tot 1 biertje? Ik vind dat eerlijk gezegd echt vreselijk asociaal en onverantwoordelijk. :{
pi_154407736
Iemand ervaring? Woensdag ochtend een knaltest gehad (1dag voor nod) en vanmorgen was hij een stukje lichter? Plakt niet of minder geconcentreerd gepiest?
pi_154407844
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:38 schreef Mapiya het volgende:
Iemand ervaring? Woensdag ochtend een knaltest gehad (1dag voor nod) en vanmorgen was hij een stukje lichter? Plakt niet of minder geconcentreerd gepiest?
Niet zoveel over te zeggen. Minder geconcentreerd geplast kan, kan zijn dat je op 1 of andere manier minder urine op de stick hebt gekregen (er overheen geplast of in een potje gehouden?) Enz enz.
Frustrerend hč die eerste weken zo. Ik kon me ook niet inhouden en heb tig keer getest, weer :') :D en dan idd de zenuwen als ie iets lichter leek.

Testen worden trouwens ook wat donkerder naarmate ze indrogen.
pi_154407861
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:18 schreef Mariposas het volgende:
Serieus Xanteh? Kan hij zich ook niet vanaf het moment dat jij 37 weken bent beperken tot 1 biertje? Ik vind dat eerlijk gezegd echt vreselijk asociaal en onverantwoordelijk. rieken naar alcoholisme. :{
Dat, maar dan dit.

Ik snap best dat 5 weken een lange periode is om potentieel aan geheelonthouding te doen als je graag een biertje/drankje lust. Maar ik mag hopen dat dit niet betekent dat hij meermaals per week te lam is om auto te rijden? Dat klinkt best als een issue namelijk eerlijk gezegd.
pi_154407905
Malteser, gelukt met de knop omzetten? Lastig hoor, ik kan me je frustratie wel indenken. Als je al zo lang thuis zit, en eigenlijk niks kan of mag behalve naar de fysio, dan is zo'n zwangerschap behoorlijk lang.

Stippel, dat klinkt superleuk, die borrel! Veel plezier vandaag! Ik heb slecht bijgelezen dus ik heb een update over je vk-soap gemist, maar begrijp ik het goed dat de vk je toch weer wil begeleiden?

LuDann, ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit en stiekem uitkijkt naar een bevalling op korte termijn. Voor jou is die 37 weken ook eigenlijk wat de 40 voor een ander is. Niet tof dat je je niet goed voelt, ook al geven alle testjes wel ok. Hopelijk duurt het niet lang meer! :*

Wat stom zeg Xanteh, dat je zoiets moet regelen... Vind je vriend het zelf niet lichtelijk genant ook dat een derde persoon nodig is omdat zijn vriendin niet van hem op aan kan?! Ik vind het eerlijk gezegd best ernstig klinken als een dergelijke maatregel nodig is, maar dat vind je zelf ook als het een eeuwig discussiepunt is. Goed idee om je eigen plan te trekken en backup te regelen ^O^

Mapiya, geen idee, ik was nooit zo van het testen dus ik zou het niet weten, hoe dat verloop is. Ik hoop voor jou het tweede!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 17-07-2015 10:23:35 ]
pi_154407919
Hmpf :') heel irritant die onzekerheid!
Het waren kv2voor5 dus netjes beide keren 4 druppels
pi_154408161
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:00 schreef Mapiya het volgende:
Hmpf :') heel irritant die onzekerheid!
Het waren kv2voor5 dus netjes beide keren 4 druppels
Mijn ervaring was dat die testen nogal wisselden in hoe ze uitsloegen. Helaas kan het natuurlijk wel 2 kanten op.. Sterkte met afwachten! :*
pi_154408629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat, maar dan dit.

Ik snap best dat 5 weken een lange periode is om potentieel aan geheelonthouding te doen als je graag een biertje/drankje lust. Maar ik mag hopen dat dit niet betekent dat hij meermaals per week te lam is om auto te rijden? Dat klinkt best als een issue namelijk eerlijk gezegd.
Vijf weken op een mensenleven is peanuts. Voor je het weet is de baby 5 weken oud. Die van mij begon er zelf al weer over.. "Oh nog even, dan weer geheelonthouding". Hij krijgt het ook wel heel stevig met me aan de stok als ie ook maar een druppel drinkt v/a 37 weken :').

Balen dat het zo moet Xanteh, maar alles voor jouw veiligheid toch? Als iemand back up wil zijn voor jouw vriend is dat alleen maar fijn.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:10:34 #169
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154408843
Gefeliciteerd Kazy!! En wat een mooie naam!

LuDann ik heb eigenlijk precies de zelfde klachten die jij omschrijft. Ook voornamelijk heel benauwd op sommige dagen en misselijk en hartkloppingen/opvliegers heb ik ook wel elke dag. Waarschijnlijk wel minder heftig als bij jou. Bij mij gaat het met goed rusten meestal na een uurtje weer over gelukkig. Maar het is echt een heel naar gevoel. Hoop dat je er vandaag ook niet weer al te veel last van hebt.

En verder zag ik weer nieuwe zwangeren. Welkom!

Hier weer een meld met baby nog in de buik. Gisteren wel veel voorwerk gehad denk ik. Regelmatige harde buiken elk uur ongeveer en ook al wat pijnlijke krampen weg moeten ademen. Maar verder vannacht rustig gebleven.

Ik heb trouwens noet elke week een controle bij de vk nu. Dat vind ik wel een beetje raar. Het is nu al bijna 2 weken geleden. Maandag moet ik pas weer. Ook is er nog niet gevoeld of er al verweking is. En ik ben volgende week zaterdag uitgerekend. Ben benieuwd wat ze maandag gaat doen. Als ik het nog tot maandag red... haha
Oost west, mij best.
pi_154408918
We hebben een kloppend hartje! O+ *O*
Eerste hobbel is weer genomen :). Nu maar weer afwachten.

Vind het nog lastig om hier echt aan te haken, ga proberen wat meer te reageren.
pi_154408984
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:14 schreef L0t.. het volgende:

Vind het nog lastig om hier echt aan te haken, ga proberen wat meer te reageren.
YAY! *O* *O* *O*
Wat fijn! Hoe ver ben je nu? En heb je er zelf vertrouwen in? Of ga je dat pas met 13 weken hebben denk je?
pi_154409029
Zomerzon, ik heb woensdag met 40+2 controle gehad en ze hebben nog steeds niet gevoels hoor. Is geen must. Ik voel me prima, dus we wachten gewoon even wat er gebeurd.

Stippel, fijn dat je haar wel als een ateun ervaart!

LuDann, hopelijk voel je je iets beter en ook rustiger omdat je vriend thuiskomt.

Malteser, gedachtes uitzetten, dat knopje wil ik ook nog wel eens vinden! Kan ook altijd heel goed piekeren. Hoewel nu met de baby het best meevalt, vooral in de eerste helft. Nu kan ik nog wel wakker liggen van m'n hoofd, maar is het meer nieuwsgierigheid dan zorgen.

Eerste weken zijn altijd lastig Mapiya, en testen zeggen inderdaad niet alles. Net even een andere concentratie kan al een andere test geven. Afwachten maar :*

Xanteh, is het echt zo erg? Die van mij geeft helemaal niet om drank. Vindt vooral af en toe een speciaalbiertje lekker, dus die kan ie nu ook prima drinken. Is er dan toch maar eentje en zolang ik niks voel is de kans groot dat die ook nog eens uitgewerkt is voordat we uberhaupt ergens naartoe moeten.

Verder weet ik het zo niet meer.

Ik zei geloof ik gister dat ik nog zo goed sliep, was vannacht acuut over :') geen idee waarom, geen gerommel of zo, gewoon wakker.

Vanavond pannenkoeken! Niet omdat ik er in geloof, maar door al het gepraat over pannenkoeken had ik er zin in :9
pi_154409053
Dat is mooi in the pocket L0t..! Succes met verder afwachten :)
pi_154409056
Go L0t! Ben zo blij met de goede echo's van jou en LB! Fijn dat je vertrouwen bevestigd is met een mooie echo! O+
pi_154409209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:18 schreef Mineola het volgende:

[..]

YAY! *O* *O* *O*
Wat fijn! Hoe ver ben je nu? En heb je er zelf vertrouwen in? Of ga je dat pas met 13 weken hebben denk je?
Dankje! O+ Nu ongv 7 weken. Ik heb er op zich wel vertrouwen in. Heb nog niet echt die roze wolk die ik met J. wel had. Het voelt echt heel anders, heb ook het idee dat ik deze keer echt heel anders word beīnvloed door hormonen.
Ik ben ook gewoon zo vreselijk moe dat ik het gevoel heb dat ik niet meer helder kan denken. J. wordt nog meerdere keren per nacht wakker en doet geen middagdutjes meer dus ik kan ook nooit ff lekker bijslapen. Maar dat wordt hopelijk allemaal wel minder over een aantal weken :).
pi_154409216
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:22 schreef Svane het volgende:
Go L0t! Ben zo blij met de goede echo's van jou en LB! Fijn dat je vertrouwen bevestigd is met een mooie echo! O+
Thnx, lief van je!! :*
pi_154409353
Fijne dag Stippel!!

Mariposas: dat hoop ik ook! Het is niet dat ik mijn dagen niet door kom maar het is zo gek om na jaren van fulltime werken ineens fulltime thuis te zitten. Nu weet ik dat het lichamelijk en psychisch momenteel het beste is maar het blijft wat gek.

Mineola: jawel hoor, tegen 2.00 uur sliep ik, om 5.45 uur ging man's wekker maar ik doe vanmiddag wel een dutje. Dat is dan weer het voordeel van ziek thuis zitten.

IMA: ja, dat knopje zouden we eens moeten uitvinden. Dat zou mooi zijn!

L0t: een knipper *O* Yes, wat fijn!!
pi_154409399
Heeeey Lot wat goed, wat fijn!! *O*

Wij wilden een slakkenrace houden, heel de wijk hier uitgekamd, park door geweest, gewoon geen slak te bekennen :') *gnork* nu maar iets anders bedenken wat te doen vandaag met de kinders. Misschien fiets ik even naar de action, kijken of ze schmink hebben ofzo.
pi_154409469
Wat fijn l0t!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:45:05 #180
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154409485
L0t wat super!! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:40 schreef mignonne het volgende:

Wij wilden een slakkenrace houden, heel de wijk hier uitgekamd, park door geweest, gewoon geen slak te bekennen :') *gnork* nu maar iets anders bedenken wat te doen vandaag met de kinders. Misschien fiets ik even naar de action, kijken of ze schmink hebben ofzo.
Misschien kunnen wij bijna uitgerekenden voor de slakken zorgen. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:10 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik heb trouwens noet elke week een controle bij de vk nu. Dat vind ik wel een beetje raar. Het is nu al bijna 2 weken geleden. Maandag moet ik pas weer. Ook is er nog niet gevoeld of er al verweking is. En ik ben volgende week zaterdag uitgerekend. Ben benieuwd wat ze maandag gaat doen. Als ik het nog tot maandag red... haha
Wat zouden ze maandag dan moeten doen, en waarom checken op verweking? Typisch Amerikaans imo, volgens mij gebeurt dat hier niet als alles gewoon goed gaat. Het is ook nog niet eens je uitgerekende datum, de baby heeft nog alle tijd! Bovendien zegt verweking ook niet zoveel, sommige vrouwen lopen weken met enige ontsluiting, de ander zit potdicht en bevalt kort daarna. :) :')
pi_154409554
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Misschien kunnen wij bijna uitgerekenden voor de slakken zorgen. :')
_O- hahahaha

Nou bij deze... ik wilde mijn slak Gnorf noemen, E. wilde haar slak Henk noemen en A. wilde de hare Turbo-Schlomie noemen. Wie biedt?! :')
pi_154409574
Ik ga voor de turbo :+
pi_154409582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 07:49 schreef Xanteh het volgende:

Tsja alcohol. Mijn vriend drinkt graag (en veel vind ik, eeuwig discussiepunt) dus ik ga een andere vriend vragen als back-up voor als het zo ver is en ik moet in het ziekenhuis bevallen. Wel een beetje beschamend, maar goed..

wat vervelend!! *1000
Ik zou er zelf nog wel een gesprek over beginnen.. Onder het mom van:
Wil je de kans hebben dat je niet bij de bevalling toegelaten wordt en de geboorte van je kind mist?
wil je riskeren dat als er nood aan de man is je jullie niet naar het ziekenhuis kunt rijden?

een keertje stevig drinken is niet erg, maar als het met regelmaat is...

Succes :*
Schudden voor gebruik
pi_154409589
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga voor de turbo :+
*genoteerd*
pi_154409613
quote:
het kan aan je test liggen. Het kan aan de concentratie liggen.

:*

Niet te veel testen, daar word je ook gestoord van ;)
Schudden voor gebruik
pi_154409807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:58 schreef Mineola het volgende:
Malteser, gelukt met de knop omzetten? Lastig hoor, ik kan me je frustratie wel indenken. Als je al zo lang thuis zit, en eigenlijk niks kan of mag behalve naar de fysio, dan is zo'n zwangerschap behoorlijk lang.

Stippel, dat klinkt superleuk, die borrel! Veel plezier vandaag! Ik heb slecht bijgelezen dus ik heb een update over je vk-soap gemist, maar begrijp ik het goed dat de vk je toch weer wil begeleiden?

LuDann, ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit en stiekem uitkijkt naar een bevalling op korte termijn. Voor jou is die 37 weken ook eigenlijk wat de 40 voor een ander is. Niet tof dat je je niet goed voelt, ook al geven alle testjes wel ok. Hopelijk duurt het niet lang meer! :*

Wat stom zeg Xanteh, dat je zoiets moet regelen... Vind je vriend het zelf niet lichtelijk genant ook dat een derde persoon nodig is omdat zijn vriendin niet van hem op aan kan?! Ik vind het eerlijk gezegd best ernstig klinken als een dergelijke maatregel nodig is, maar dat vind je zelf ook als het een eeuwig discussiepunt is. Goed idee om je eigen plan te trekken en backup te regelen ^O^

Mapiya, geen idee, ik was nooit zo van het testen dus ik zou het niet weten, hoe dat verloop is. Ik hoop voor jou het tweede!
afgesproken met die ene verloskundige dat ze ons niet begeleid of aan onze cases gekoppeld zit. Hoewel ik wel begreep dat ze ons gisteren ook verdedigd heeft tegen over een bezorgde gyn. Dat vinden wij dan ook weer super fijn van haar.

De andere twee verloskundige van de praktijk lopen meer randjes en zoeken die soms op. Pro natuurlijk bevallen. Dat ligt in ons straatje en zij helpen ons zo goed en veel mogelijk.

problemen met gyno's blijft eigenlijk. We zouden bv een open informatief gesprek hebben in de ochtend en dat werd een gesloten monoloog met een andere gyn die last minute het gesprek onvoorbereid voir zijn neus kreeg en onze achternaam niet eens fatsoenlijk gelezen kreeg :'). Hij vond het erg lastig dat ik "nee, we moeten niets. Dat is dan jammer voor u. Fijn dit eenzijdige gesprek en dat u ons niet hoord".
hij kan niets met kantjes lopers en was nog erger dan gyn nr 1.
hij vindt onze verloskundige dus horror :p

mijn meneer wilde hem over het bureau heen trekken en is gewoon weggelopen aan het einde. En die is echt de rust zelve.

We hadden op voorhand dan ook een nagesprek met de verloskundige afgesproken en daardoor waren wij beide weer enorm zen. O+
Schudden voor gebruik
pi_154409827
quote:

O+

Wat fijn!!
Schudden voor gebruik
pi_154409828
Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien L0t!

Voel je je vandaag alweer wat beter LuDann? Sterkte iig en denk eraan dat het de laatste loodjes zijn, dus heel lang gaat het niet meer duren. Heb je een eindtermijn oid gekregen wanneer ze de baby gaan inleiden/halen? Of is dat gewoon max 42 weken?

Ik heb hier eigenlijk niet stilgestaan bij de 37-weken grens waar hier over gesproken wordt. Man gaat morgen bier drinken op het terras, en maandag heeft hij zijn maandelijkse sportkijk-avond waarbij het bier rijkelijk vloeit en heb er eigenlijk niet over nagedacht dat dat wellicht niet zo handig is.

Maar aan de andere kant is er nog helemaal niets wat er op wijst dat er een baby aan zit te komen (behalve een dikke buik natuurlijk), en zodra dat wel het geval is zegt hij zelf die afspraken meteen af. En mochten de eerste tekenen zich voordoen als hij daar is, dan heeft hij ook nog wel een paar uur te gaan om te ontnuchteren. Vanaf 39 weken wordt het een ander verhaal denk ik, dan is de bevalkans al veel groter. Heb nu het gevoel alsof die bij mij nog op <1% zit bij 37+1
pi_154409857
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:40 schreef mignonne het volgende:

moestuinen in de buurt?
ken je de plant hosta of yuka?
dat zijn eigenlijk wel DE plekken om te kijken ;)

slakkenrace hihi
Schudden voor gebruik
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:08:44 #190
409579 LuDann
All the way
pi_154409947
Bedankt voor alle lieve reacties, dat doet me echt goed. O+ Voel me gesteund en dat scheelt gewoon al een hoop!

Vandaag ben ik inderdaad 37 weken. *O* De reden dat ik het zo zwaar vind is denk ik mede dat ik mentaal niet helemaal ingesteld ben op doorlopen tot 40+ weken. Maar ja, ondanks dat de kans kleiner is dat ik dat haal is het niet uitgesloten natuurlijk.

Daarnaast heb ik gewoon een berg klachten die afzonderlijk van elkaar wel te doen zijn, maar allemaal op elkaar gestapeld een stuk minder. Ik voel me constant gejaagd door een onverklaarbaar hoge pols, heb nierstuwing, carpaal tunnel, een opspelende rugblessure, BI... mijn lichaam is er gewoon klaar mee allemaal. Als ik wakker wordt (soms omdat ik moet overgeven) voel ik me zo beroerd dat ik verwacht hoge koorts te hebben, maar dat heb ik niet. Ik slaap heel slecht (maar daar zal ik aan moeten wennen denk ik :P ) en stap 's nachts soms wel 3 keer onder de douche om te proberen de pijn in mijn gewrichten en de vreselijke jeuk wat te verminderen.

Ik zie dat er sinds ik begon met typen nogal wat reacties bij zijn gekomen, even bijlezen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:10:24 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154409973
quote:

*O*
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:27:26 #192
409579 LuDann
All the way
pi_154410281
@ Malteser: ik zit ook al vanaf een vroege termijn thuis. Ik kan me zoals ik me voel gewoon niet voorstellen dat anderen tot 36 weken kunnen doorwerken. :D Iedereen ervaart het anders, maar ik snap dat het even moeilijk is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 06:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Vandaag pre baby borrel en hapjes dag *O*

soort van babyshower, maar dan met mannen en vrouwen (fam en vrienden). Biertjes, wijntjes, sapjes, hapjes, muziekjes, gezelligheid in de achtertuin met zijn allen. Laatste keer voor de baby komt *O* zin in!!

mijn meneer vindt het maar lastig dat hij (ook zichzelf opgelegd hoor) niet "mag" drinken. Stond me toch te mutsen toen we voor anderen drankjes gingen halen. ik keek echt zo van :') tot hij besefte dat ik dat dus al veeeeeeel langer heb en straks ook met bv zal hebben.

Van mij mag hij vanavond wel een paar biertjes doen Ik voel nul komma nul actie (op de gebruikelijke kopstoten down under en getrap na).

Gisteren middag was de verloskundige bij ons thuis voor een gesprek. Ze hoopt enorm om ons te kunnen begeleiden tijdens de bevalling. Ziet ze mijn buik zo enorm hard wiebelen en keek echt van O+ ahw!!! O+
Ik kon gewoon een beentje vasthouden zo hard kwam hij door de buik geduwd, dat was freaky :)
ze zei dat ze dat zelf al een eind vergeten was hoe dat voelde en dat we echt extra moeten genieten van de laatste loodjes ook al is het getouwtrek waar en hoe bevallen niet zo leuk. Ik vind dat soms best lastig, maar ben enorm blij met haar steun O+
Superleuk, een babyfeest! O+ Hoop dat je een hele leuke tijd hebt, dat heb je echt wel verdiend na alle ellende. :Y

Ik zal je de volgende keer appen, B_N was ook al wat pissig omdat ik hem niet had laten weten dat ik naar het ziekenhuis ging (omdat hij er toch niet bij kon zijn en ik hem niet onnodig ongerust wilde maken). :@

En freaky baby. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 07:44 schreef Mariposas het volgende:
Lastig Malteser. Hoop dat je na je zwangerschapsverlof wel weer aan het werk kan!

Veel plezier vandaag stippel!

Rugslapen lijkt me heerlijk, ik ben eigenlijk echt een rugslaper. De laatste paar nachten word ik steeds wakker van pijn in m'n heupen, door het slapen op m'n zij. Als ik niet wakker word van de buikpijn door m'n volle blaas tenminste. Nouja. Nog maximaal 16 dagen.
Nu mag ik pas weer maandag gaan bevallen van man, want anders loopt hij een extra verlofdag mis. :P
Aftellen. *O* Mijn man zegt hetzelfde, graag niet op een vrijdag beginnen. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 07:49 schreef Xanteh het volgende:

Joh, lastig zeg. Hij vindt het zelf niet problematisch? Vervelend dat dat zo'n discussiepunt is en dat je iemand als back-up in moet schakelen. Maar ja, wel beter dat je het doet.
quote:
Ik was echt een gestoorde veeltester (had een grootverpakking goedkope stripjes :@ ) maar ben er al snel mee opgehouden omdat ik nerveus werd van de wisselende uitslag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:10 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Kazy!! En wat een mooie naam!

LuDann ik heb eigenlijk precies de zelfde klachten die jij omschrijft. Ook voornamelijk heel benauwd op sommige dagen en misselijk en hartkloppingen/opvliegers heb ik ook wel elke dag. Waarschijnlijk wel minder heftig als bij jou. Bij mij gaat het met goed rusten meestal na een uurtje weer over gelukkig. Maar het is echt een heel naar gevoel. Hoop dat je er vandaag ook niet weer al te veel last van hebt.

En verder zag ik weer nieuwe zwangeren. Welkom!

Hier weer een meld met baby nog in de buik. Gisteren wel veel voorwerk gehad denk ik. Regelmatige harde buiken elk uur ongeveer en ook al wat pijnlijke krampen weg moeten ademen. Maar verder vannacht rustig gebleven.

Joh, vervelend die klachten. Kan echt even naar voelen he, zo benauwd! Ik had eerder ook al wat gepost over opeens 2 weken tussen een afspraak hebben, vind het een beetje raar met deze termijn. En een jompel voor het voorwerk. *O*
quote:

Super, wat fijn! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:02 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien L0t!

Voel je je vandaag alweer wat beter LuDann? Sterkte iig en denk eraan dat het de laatste loodjes zijn, dus heel lang gaat het niet meer duren. Heb je een eindtermijn oid gekregen wanneer ze de baby gaan inleiden/halen? Of is dat gewoon max 42 weken?

Ik heb hier eigenlijk niet stilgestaan bij de 37-weken grens waar hier over gesproken wordt. Man gaat morgen bier drinken op het terras, en maandag heeft hij zijn maandelijkse sportkijk-avond waarbij het bier rijkelijk vloeit en heb er eigenlijk niet over nagedacht dat dat wellicht niet zo handig is.

Maar aan de andere kant is er nog helemaal niets wat er op wijst dat er een baby aan zit te komen (behalve een dikke buik natuurlijk), en zodra dat wel het geval is zegt hij zelf die afspraken meteen af. En mochten de eerste tekenen zich voordoen als hij daar is, dan heeft hij ook nog wel een paar uur te gaan om te ontnuchteren. Vanaf 39 weken wordt het een ander verhaal denk ik, dan is de bevalkans al veel groter. Heb nu het gevoel alsof die bij mij nog op <1% zit bij 37+1
Er is niet gesproken over inleiden of iets dergelijks, deels omdat de verwachting is dat het niet nodig zal zijn maar ook omdat ik eigenlijk gewoon zeg dat alles goed gaat als ik een afspraak heb. Ik bedoel, klachten waarvan ik denk dat ze iets kwaad kunnen meld ik wel, maar aan een hoop dingen is gewoon niets te doen dus ik zie het nut van elke keer een waslijst aan klachten neerleggen niet zo.

Ik denk dat ik maandag wel ter sprake ga brengen dat ik het erg zwaar vind worden, maar ik ben echt geen voorstander van inleiden dus dat wil ik eigenlijk voorkomen. Strippen zou ik nog wel overwegen, misschien dat ik kan vragen of ze dat wat eerder kan gebruikelijk kunnen proberen (maar nu nog niet, ik vind 37 weken echt veel te vroeg om te proberen iets op te wekken).

Volgens mijn gyn is de gemiddelde termijn voor een eerste kindje in Nederland 40+4 trouwens. :Y
pi_154410285
Werkt de medicatie tegen je maagzuur niet een beetje? als ik zoveel zuur heb moet ik daar spugend van wakker worden.
Tegenwoordig eet ik rond drie uur nog wat en dat helpt me in de ochtend het te baas blijven.

Ik kan me voorstellen dat alles bij elkaar behoorlijk heftig kan zijn.
Schudden voor gebruik
pi_154410359
Het ene kind is afgebakken met bijvoorbeeld 38 weken het andere kind met 43 weken en een beetje.

Ik kan nooit zoveel met gemiddelde.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:35:50 #195
409579 LuDann
All the way
pi_154410431
De medicatie tegen de maagzuur werkt prima! Het is meer een spontane golf van misselijkheid dan echt het maagzuur waar ik last van heb, is mijn indruk. Maar ik zou het kunnen proberen, nog even wat eten rond een uur of 3. :Y

Ik heb gisteren van een random iemand in de bus gehoord dat mijn gezicht ''tekent'' en dat ik de baby zou kunnen verwachten. Nu neem ik dat niet al te serieus, maar mijn mond ziet er anders uit, ik voel en zie zelf dat ik van die opgezette en rode zwoele lippen heb, zeg maar. :P Mijn man zei er ook al wat over. Iemand hier ervaring mee? :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Het ene kind is afgebakken met bijvoorbeeld 38 weken het andere kind met 43 weken en een beetje.

Ik kan nooit zoveel met gemiddelde.
Nee, ik ook niet. Twee dames (van de zes) van mijn geboorteclubje hadden allebei een complicatieloze zwangerschap en een bevalling met 36 en 37 weken. Daar gaat het gemiddelde. :+ Maar ja, daar is het dan ook een gemiddelde voor en geen einddatum, zeg maar. :P
pi_154410524
Hoera L0t, wat fijn! *O*

Mapiya, blegh, die onzekerheid.. Wat de rest al zegt, afwachten maar :*

Ludann, jeetje, wat een berg klachten zo alles bij elkaar! Knap dat je, ondanks dat het je zwaar valt, wel zo positief overkomt steeds :*

Hier ben ik vandaag precies 4 weken, oftewel pril, priller, prilst. Lastig om nog zo'n lange periode onzekerheid in het vooruitzicht te hebben, gelukkig wel met leuke vakantiedingen, werk en andere afleiding. Testen wil ik echt niet meer aan beginnen, daar word ik alleen maar nog onzekerder en gespannen van.. Het voelen of mijn borsten nog steeds gespannen/groter zijn wordt nu m'n nieuwe altijd-bij-de-hand-test denk ik :+
pi_154410557
quote:

Wat fijn *O* gefeliciteerd!

Het alcohol probleem speelt hier al jaren. Er is ook al veel over gezegd en dingen beloofd, maar tot op heden niks veranderd. Ik hoop gewoon dat hij de komende twintig weken inziet dat het toch echt moet veranderen.
pi_154410579
Volgens mij krijg je rode opgezette lippen normaliter ergens anders tijdens de zwangerschap :D

Hier verwacht de gyn niet dat ik voor de 39/40 weken ga bevallen en voel ik mij lichamelijk best goed! Raar dat het zo anders kan gaan met dezelfde aandoening. Met 36 weken nog wel even naar de cardioloog voor een echo om te zien of mijn kleppen het nog wel leuk vinden, maar ik voorzie geen problemen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:45:35 #199
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154410616
Gefeliciteerd Lot!! Kloppend hartje is toch altijd een mijlpaal. Kan ik me nog heel goed herinneren. (En de tranen die volgden ook.)

Een vriendin van mij zat bij een particuliere kraamverzorgster en die voelde wel al aan de baarmoedermond vanaf 37 weken bij haar. Maar dan is dat juist de uitzondering dus als ik het zo lees. Ik heb wel geprobeerd om zelf te voelen maar kan er niet goed genoeg bij. Ben ook iets te benieuwd of het voorwerk al iets oplevert denk ik. :)
Ik ga er vanuit dat ik na de afspraak van maandag wel elke week moet komen nu.
Oost west, mij best.
pi_154410849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:45 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Lot!! Kloppend hartje is toch altijd een mijlpaal. Kan ik me nog heel goed herinneren. (En de tranen die volgden ook.)

Een vriendin van mij zat bij een particuliere kraamverzorgster en die voelde wel al aan de baarmoedermond vanaf 37 weken bij haar. Maar dan is dat juist de uitzondering dus als ik het zo lees. Ik heb wel geprobeerd om zelf te voelen maar kan er niet goed genoeg bij. Ben ook iets te benieuwd of het voorwerk al iets oplevert denk ik. :)
Ik vind mijn kraamverzorgster heel lief maar ze blijft mooi met dr vingers van mn baarmoedermond af :o

of bedoel je verloskundige? :D
Het verschilt gewoon enorm, beleid daar over. Er zijn verloskundigen die inderdaad vanaf een bepaalde termijn elke controle inwendige onderzoeken doen. Er zijn er ook zat die vanaf 39 weken gewoon gaan kijken of iemand te strippen is enz. En er zijn er ook veel (de meesten) die alleen inwendig onderzoek doen op indicatie en strippen alleen vanaf 41 weken of daar omheen.
pi_154410879
Lot gefeliciteerd! Een kloppend hartje O+
pi_154410895
quote:

Waarom zou een kraamverzorgster rond de 37 weken al langs komen, particulier of niet? Die komt toch pas als de bevalling begonnen is? Een kraamverzorgster heeft imo voor de bevalling begint niks te zoeken daar, die is enkel welkom om de plintjes te checken bij de intake.
pi_154410904
quote:
Ik heb wel geprobeerd om zelf te voelen maar kan er niet goed genoeg bij.
Mijn man voelt nog niks :P
Maar ook nog geen voorwerk gehad of wat dan ook.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:14:56 #204
409579 LuDann
All the way
pi_154411308
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:43 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mij krijg je rode opgezette lippen normaliter ergens anders tijdens de zwangerschap :D

Hier verwacht de gyn niet dat ik voor de 39/40 weken ga bevallen en voel ik mij lichamelijk best goed! Raar dat het zo anders kan gaan met dezelfde aandoening. Met 36 weken nog wel even naar de cardioloog voor een echo om te zien of mijn kleppen het nog wel leuk vinden, maar ik voorzie geen problemen.
Whehe. :') Die andere set lippen heb ik al in maanden niet gezien, dat geloof ik wel. :+

Het is inderdaad ontzettend wisselend met EDS. Ik denk dat ik de middenmoot ben zo ongeveer. Ik ken ook iemand die een tweede zwangerschap nooit heeft aangedurfd bijvoorbeeld, omdat ze nog liever van een brug zou springen dan het opnieuw ondergaan. Nja, zo ver ben ik bij lange na niet. Superfijn dat je lichaam het zo goed oppakt! Die echo heb ik ook gehad. :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vind mijn kraamverzorgster heel lief maar ze blijft mooi met dr vingers van mn baarmoedermond af :o

Het verschilt gewoon enorm, beleid daar over. Er zijn verloskundigen die inderdaad vanaf een bepaalde termijn elke controle inwendige onderzoeken doen. Er zijn er ook zat die vanaf 39 weken gewoon gaan kijken of iemand te strippen is enz. En er zijn er ook veel (de meesten) die alleen inwendig onderzoek doen op indicatie en strippen alleen vanaf 41 weken of daar omheen.
Gebeurt strippen doorgaans vanaf zo'n 39 weken ja? En maak je het vaak mee dat vrouwen er eerder om vragen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:59 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mijn man voelt nog niks :P
Maar ook nog geen voorwerk gehad of wat dan ook.
Je laat je man voelen naar je baarmoedermond? :D
pi_154411405
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:14 schreef LuDann het volgende:

Je laat je man voelen naar je baarmoedermond? :D
Uhm.... nouja... euh... ja... :P :@
pi_154411436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:14 schreef LuDann het volgende:

Gebeurt strippen doorgaans vanaf zo'n 39 weken ja? En maak je het vaak mee dat vrouwen er eerder om vragen?

Nee juist niet! Er is een poosje terug een grote studie geweest naar de effecten van strippen. Strippen is bewezen effectief, maar wel pas vanaf 41 weken. Voor die tijd is het niet zinvol en zie je vaker dat vrouwen er veel harde buiken van krijgen en dat er daarna niet zoveel meer gebeurd. Ook is lang niet iedereen stripbaar bij 39 weken (je moet iets ontsluiting hebben). Dus mja, het is de bedoeling dat het pas vanaf 41 weken aangeboden wordt en dan ook slechts als interventie om ervoor te zorgen dat iemand niet tot 42 weken gaat zeg maar. Maar in de praktijk blijkt dat er gewoon echt wel verloskundigen zijn die al veel eerder "even gaan kijken" of iemand al stripbaar is en dan toch gaan strippen. en ja er zijn ook heus vrouwen die daar op bevallen, maar de balans slaat dus door naar niet zinvol

En het hangt erg af van de praktijk waar je werkt en het soort mensen dat daar komt of mensen er veel naar vragen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:21:43 #207
409579 LuDann
All the way
pi_154411506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee juist niet! Er is een poosje terug een grote studie geweest naar de effecten van strippen. Strippen is bewezen effectief, maar wel pas vanaf 41 weken. Voor die tijd is het niet zinvol en zie je vaker dat vrouwen er veel harde buiken van krijgen en dat er daarna niet zoveel meer gebeurd. Ook is lang niet iedereen stripbaar bij 39 weken (je moet iets ontsluiting hebben). Dus mja, het is de bedoeling dat het pas vanaf 41 weken aangeboden wordt en dan ook slechts als interventie om ervoor te zorgen dat iemand niet tot 42 weken gaat zeg maar. Maar in de praktijk blijkt dat er gewoon echt wel verloskundigen zijn die al veel eerder "even gaan kijken" of iemand al stripbaar is en dan toch gaan strippen. en ja er zijn ook heus vrouwen die daar op bevallen, maar de balans slaat dus door naar niet zinvol

En het hangt erg af van de praktijk waar je werkt en het soort mensen dat daar komt of mensen er veel naar vragen.
Ah oke, dank je wel voor de informatie! Dan ga ik ook niet vragen of ze me eventueel wat eerder zouden willen proberen te strippen. Nog meer harde buiken hoef ik niet zo nodig. :')

Zijn er andere dingen die geprobeerd kunnen worden bij vrouwen die het wat zwaarder hebben tegen het einde of is het eigenlijk echt inleiden of uitzitten? Ik weet van tepelstimulatie en seks, maar zijn er dingen die een vk kan doen?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:23:03 #208
409579 LuDann
All the way
pi_154411539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Uhm.... nouja... euh... ja... :P :@
_O-

Mijn man mag er best wat insteken ( :9 ), maar echt rondwroeten...
pi_154411599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah oke, dank je wel voor de informatie! Dan ga ik ook niet vragen of ze me eventueel wat eerder zouden willen proberen te strippen. Nog meer harde buiken hoef ik niet zo nodig. :')

Zijn er andere dingen die geprobeerd kunnen worden bij vrouwen die het wat zwaarder hebben tegen het einde of is het eigenlijk echt inleiden of uitzitten?
Nouja strippen is dan dus een mogelijkheid maar dan wel met notie dat er een grote kans is dat het je een hoop gerommel op gaat leveren, maar geen baby.

Een inleiding is de vraag of het zinvol is. Kijk als er een harde indicatie is dan is die er en dan ga je natuurlijk voor inleiden. Maar voor de 40 weken (en soms er na ook) zie je toch wel regelmatig dat het echt nog wel een aantal dagen duurt voordat er echt gestart kan worden met inleiden. Dan moet er eerst met ballonen/veters/gel of tabletjes in de weer om de baarmoedermond te laten rijpen en zulks voordat er over gegaan kan worden op vliezen breken en infuus. Ook daarvoor geldt dat er ook vrouwen zijn die die stap over kunnen slaan en direct inleidbaar zijn enzo. Maar het gros is toch wel een poosje in de weer. T is de afweging hč, wat weegt zwaarder.
pi_154411646
Ik heb wel echt weinig zin in dat soort 'gedoe'.. hopelijk meldt beeb zich een dezer dagen toch gewoon zelf..
pi_154411652
Dat hoeft niet per se toch? Ik bedoel, als je tegen de 42 weken loopt en ze willen je inleiden, mag je dat dan weigeren? Als de baby het nog goed doet, tenminste?
(ik las het bevalverhaal van ik86 - dat wil ik dus NIET).
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:31:14 #212
409579 LuDann
All the way
pi_154411706
Oke, dank je wel voor je antwoord mignonne.

Inleiden is iets wat ik eigenlijk echt alleen wil overwegen als het om de een of andere reden gevaarlijk zou worden voor mij of de baby. Voorlopig gaat het (ondanks mijn geklaag) nog wel. Of misschien wel dankzij mijn geklaag. :P Iets met hart luchten enzo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:28 schreef SaskiaR het volgende:
Dat hoeft niet per se toch? Ik bedoel, als je tegen de 42 weken loopt en ze willen je inleiden, mag je dat dan weigeren? Als de baby het nog goed doet, tenminste?
Ik heb dat verhaal niet gelezen, maar wel veel andere horror gehoord over inleiden. En het is natuurlijk zoveel beter voor de baby als hij of zij komt als 'ie er klaar voor is.
pi_154411730
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:28 schreef SaskiaR het volgende:
Je mag altijd alles weigeren. Het is jouw lijf en als jij een ingreep niet wilt dan gebeurd het niet. Of het gezien omstandigheden ook wijs is om te weigeren en wat je dan wel moet, dat is een tweede. En daar zou je gedegen over voorgelicht moeten worden door zowel verloskundige als arts. Zodat je zelf alles op een rijtje kunt zetten en dan de afweging kunt maken van wat je wel en niet wilt.
pi_154411736
Ja, voorlopig hoeft er ook nog niet zoveel, maar goed, uiteindelijk zul je toch wat moeten. En als ik zo lees dan zijn bevallingen die spontaan beginnen in de regel wat 'fijner' dan ingeleide, dus ik hoop wel op spontane actie.
Alleen voorwerk ken ik eigenlijk ook niet, dus ik ben heel benieuwd. Overigens is mijn moeder zonder ooit een harde buik te hebben gehad in een uur of 8 bevallen. Die werd gewoon wakker met weeën om de twee minuten (wel een stuit), dus misschien krijg ik ook zo'n plotseling begin ;)
pi_154411828
Er zijn heel veel vrouwen, zeker bij een eerste kind, die geen voorwerk ervaren hoor :) Het zegt werkelijk niets over hoe je gaat bevallen. Dus zit vooral niet in de rats met doembeelden over inleidingen en dergelijke als je tot nu toe nog geen voorwerk had.
pi_154411855
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:32 schreef mignonne het volgende:

Je mag altijd alles weigeren. Het is jouw lijf en als jij een ingreep niet wilt dan gebeurd het niet. Of het gezien omstandigheden ook wijs is om te weigeren en wat je dan wel moet, dat is een tweede. En daar zou je gedegen over voorgelicht moeten worden door zowel verloskundige als arts. Zodat je zelf alles op een rijtje kunt zetten en dan de afweging kunt maken van wat je wel en niet wilt.
Natuurlijk :)
Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat baby er over 5 weken nog niet is... waarschijnlijk ben ik het dan echt helemaal zat en denk ik 'haal 'm er snel uit!!'
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:40:07 #217
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154411887
Ik denk idd dat jij ook zo 'plots' gaat bevallen, IMA!

Ach, inleiden kan ook anders uitpakken, ik kan me het bevalverhaal van stormqueen herinneren en dat ging heel soepel en snel eigenlijK. Maar vaker hoor ik wel dat het lang duurt, heftiger is en bij overtijd lopen vaak resulteert in een keizersnede.
Voor mij zou inleiden ook een domper zijn omdat ik hoop zo natuurlijk mogelijk te bevallen, de 'magie' van het spontaan breken van je vliezen of het begin van je weeën lijkt me juist zo mooi.
pi_154411901
Overigens, wellicht ten overvloede nog, de meeste vrouwen bevallen (van hun eerste) na de 40 weken, en veel bevalt rond de 40+5. Uiteindelijk zijn er maar ongeveer 3% van de vrouwen die bij 42 weken nog niet bevallen zijn.
We houden ons met zn allen erg vast aan die 40 weken en het voelt al snel over tijd als je daar voorbij gaat maar je bent officieel pas echt overtijd als je over die 42 weken heen gaat. En de vrouwen die prematuur bevallen trekken dus de 40+5 naar beneden naar 40 weken.
Als zwangere van een eerste kind mag je gerust er van uitgaan dat je voorbij de 40 weken gaat, en dat je wellicht zelfs de 41 haalt. Het is vaak het onvoorspelbare van het af moeten wachten tot het gebeurd wat het vervelend maakt om te wachten.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:42:42 #219
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154411938
Vooral de omgeving houdt erg vast aan de 40 weken geloof ik. :') iedereen om me heen gaat er wel van uit dat ii morgen toch wel écht bevallen moet zijn. }:|
pi_154411966
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:40 schreef mignonne het volgende:
Overigens, wellicht ten overvloede nog, de meeste vrouwen bevallen (van hun eerste) na de 40 weken, en veel bevalt rond de 40+5. Uiteindelijk zijn er maar ongeveer 3% van de vrouwen die bij 42 weken nog niet bevallen zijn.
We houden ons met zn allen erg vast aan die 40 weken en het voelt al snel over tijd als je daar voorbij gaat maar je bent officieel pas echt overtijd als je over die 42 weken heen gaat. En de vrouwen die prematuur bevallen trekken dus de 40+5 naar beneden naar 40 weken.
Als zwangere van een eerste kind mag je gerust er van uitgaan dat je voorbij de 40 weken gaat, en dat je wellicht zelfs de 41 haalt. Het is vaak het onvoorspelbare van het af moeten wachten tot het gebeurd wat het vervelend maakt om te wachten.
Ik heb ook niet het idee dat ik al 'te laat' ben of zo hoor, ik was er sowieso vanuit gegaan dat het na de 40 zou worden. Maar ik herken die grens wel, dat het sinds de 40+0 nog meer iets van 'ieder moment kan het' is geworden en dat is wel heel gek. Vervelend vind ik het ook nog niet, maar het onvoorspelbare is wel raar.
pi_154412042
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:42 schreef Mariposas het volgende:
Vooral de omgeving houdt erg vast aan de 40 weken geloof ik. :') iedereen om me heen gaat er wel van uit dat ii morgen toch wel écht bevallen moet zijn. }:|
:D Be prepared :+ Ik krijg iedere dag wel berichtjes van mensen die ook heel benieuwd zijn. Hoorde al over onderlinge weddenschappen ;) De opa's en oma's to be worden ook steeds gevraagd of er al iets is. Ik kan niet zeggen dat er niet wordt meegeleefd :D
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:47:40 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412044
Maar dat is bij een tweede (of +) dus anders? Waar ligt dat aan dan? Ik had al helemaal in mijn hoofd: eerste was 41wk5dg, die tweede gaat echt niet eerder zijn :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154412107
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:47 schreef pinquit het volgende:
Maar dat is bij een tweede (of +) dus anders? Waar ligt dat aan dan? Ik had al helemaal in mijn hoofd: eerste was 41wk5dg, die tweede gaat echt niet eerder zijn :+
Tweede kindjes komen gemiddeld genomen 4 dagen eerder, schijnt. (gemiddeld dus hč... voordat alle N=1 verhalen komen :P ) Maar ik weet niet hoe het zit als je een nieuwe partner hebt en als er een x aantal jaar tussen beide kinderen zit. Ik weet niet goed hoe groot de invloed daarvan is.
pi_154412108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:47 schreef pinquit het volgende:
Eerste was hier met 39+6.... Tweede met 41+1. Ik ga maar nergens vanuit dit keer
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:51:42 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tweede kindjes komen gemiddeld genomen 4 dagen eerder, schijnt. (gemiddeld dus hč... voordat alle N=1 verhalen komen :P ) Maar ik weet niet hoe het zit als je een nieuwe partner hebt en als er een x aantal jaar tussen beide kinderen zit. Ik weet niet goed hoe groot de invloed daarvan is.
Oh ja, die vergat ik even :') :P ach, ik hou van uitzonderingen O+
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:51:49 #226
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154412133
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:50 schreef Estrys het volgende:

[..]

Eerste was hier met 39+6.... Tweede met 41+1. Ik ga maar nergens vanuit dit keer
Precies 40 weken, ik was altijd al goed in dit soort getallenreeksen aanvullen. :Y
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:52:46 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412144
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:50 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is sowieso t slimst om te doen natuurlijk :P :') statistieken, neh.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:54:07 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412174
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Precies 40 weken, ik was altijd al goed in dit soort getallenreeksen aanvullen. :Y
Nee, je mist nog een week dan! :P 40.4
pi_154412177
Het over de 40 weken lopen leverde wat stress op de vorige keer ivm de verjaardag van de oudste. Gelukkig zit er nu twee dagen tussen :')
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:56:04 #230
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154412218
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:54 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nee, je mist nog een week dan! :P 40.4
Oh ja :+
In niet-zwangere toestand was ik er goed in. :+
pi_154412231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:40 schreef Mariposas het volgende:
Voor mij zou inleiden ook een domper zijn omdat ik hoop zo natuurlijk mogelijk te bevallen, de 'magie' van het spontaan breken van je vliezen of het begin van je weeën lijkt me juist zo mooi.
haha ik vond er weinig magisch aan, zo'n spontane start na 36 weken zonder enig voorwerk :+ Ik schrok me te pletter en ben eigenlijk hele bevalling niet meer van dat paniekgevoel afgekomen. ik kijk er wel met een prima gevoel op terug!

Ik hoop juist heel erg dat ik niet aan dat gemiddelde voldoe en deze wat later komt, zodat ik het fenomeen aftellen eens kan ervaren. En kan uitkijken naar magische momenten ;)
pi_154412232
Haha Estrys :D ik ben benieuwd wat deze baby doet. A kwam met 41+0, E met 39+3. Dus voor mijn gevoel kan ik ook alle kanten op.
Ben bovendien ook benieuwd hoe hij er uit gaat zien, qua uiterlijk kan ik ook alle kanten op xD blond, bruin, rood? En groene ogen of bruine ogen? A.'s mond en ronde gezicht of E.'s mond en smalle snoetje? Alleen de neus heb k een redelijk beeld van, ze hebben beide dezelfde neus :P zal je zien dat ie een enorme gok heeft :')
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:01:24 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412319
Oh gawd ik ben ook zooo benieuwd :o kan hier ook weer alle kanten op, sowieso natuurlijk met nieuwe vent :P maar ik heb nu een blonde met blauwe ogen aan de haak :') dus tsja, alle kanten enzo, nu ik weet dat ik ook een blondgen heb :'D
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:01:58 #234
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154412334
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

haha ik vond er weinig magisch aan, zo'n spontane start na 36 weken zonder enig voorwerk :+ Ik schrok me te pletter en ben eigenlijk hele bevalling niet meer van dat paniekgevoel afgekomen. ik kijk er wel met een prima gevoel op terug!

Ik hoop juist heel erg dat ik niet aan dat gemiddelde voldoe en deze wat later komt, zodat ik het fenomeen aftellen eens kan ervaren. En kan uitkijken naar magische momenten ;)
Met 36 weken kan ik me dat voorstellen, dan ben je mentaal nog niet helemaal voorbereid! Ik hoop ook dat je deze keer het punt bereikt dat je de baby er wel uit kan kijken. :D
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:02:14 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412339
Nu eentje met zwarte krullen en bruine kraalogen zou toch tof zijn :+
pi_154412361
Ik hoop dat mijn krullengenen meegaan, want zo'n klein hummeltje met blonde krullen lijkt me zo schattig :D
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:05:44 #237
409579 LuDann
All the way
pi_154412404
Lijkt mij ook heel bijzonder dat je zo je vent kunt wakkerschudden 's nachts: ''Schat, het is begonnen!'' O+ Dat lijkt me echt wel wat.

Ik denk dat we de grootste kans hebben op een blonde blauwogige baby maar mijn man werd geboren met donker haar dat pas later heel blond werd. Ik ben ook heel erg nieuwsgierig. Wie weet een redhead, dat zit in mijn familie.

Ik plaag mijn man soms door te zeggen dat hij niet moet schrikken als de baby heel donker blijkt te zijn vraag en hem dan niet kwaad te worden. Als hij soms onverwacht thuiskomt roep ik wel eens op een fluistertoon ''Bubba, snel, verstop je, hij is thuis!'' Lekker flauw. :')
pi_154412442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:02 schreef pinquit het volgende:
Nu eentje met zwarte krullen en bruine kraalogen zou toch tof zijn :+
Van mij of van jou? :P Het zou zomaar kunnen eh :D als ie de juiste combi van B. overneemt.

SPOILER
En ach, mensen vragen me nu toch al met enige regelmaat, verkapt of onverkapt, of de meiden dezelfde vader hebben, dus zo'n type 3.0 kan er ook nog wel bij :P en dat terwijl ze allebei op hun eigen manier enorm op B. lijken :D
pi_154412643
Het is ook wel heel verschillend hoor. Er zijn mensen die zeggen dat mijn zus en ik sprekend op elkaar lijken, en net zo goed mensen die zeggen dat ze echt niet kunnen zien dat we zussen zijn.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:18:16 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412659
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Van mij of van jou? :P Het zou zomaar kunnen eh :D als ie de juiste combi van B. overneemt.

SPOILER
En ach, mensen vragen me nu toch al met enige regelmaat, verkapt of onverkapt, of de meiden dezelfde vader hebben, dus zo'n type 3.0 kan er ook nog wel bij :P en dat terwijl ze allebei op hun eigen manier enorm op B. lijken :D
Ik doelde op de mijne, maar bij jou kan her net zo goed idd :D
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:23:21 #241
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154412768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

SPOILER
Ik moet bij jouw kinderen altijd denken aan Jessica Alba's dochters! Heb ik volgens mij trouwens al eens gezegd. :')

Ik verwacht helaas geen krullen hier. ;( man heeft niet de krullen van zujn moeder geërfd en aan mijn kant is geen krul te bekennen, hooguit mijn moeder heeft dik haar met slagen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:30:19 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154412926
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tweede kindjes komen gemiddeld genomen 4 dagen eerder, schijnt. (gemiddeld dus hč... voordat alle N=1 verhalen komen :P )
Ik ga me hier toch aan vasthouden O+

Al overweeg ik wel echt om bij een tweede niet zomaar te laten inleiden als het met mij en baby nog goed gaat. Vond het zo tegennatuurlijk omdat ik me nog zo goed voelde....
pi_154414907
Ik gok hier op een wat getint kindje met bruin haar en bruine ogen :P
pi_154416002
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:37 schreef Estrys het volgende:
Ik gok hier op een wat getint kindje met bruin haar en bruine ogen :P
Hier kan het alle kanten op, want gecombineerd hebben vriend en ik van alles wat. Ik ben ontzettend blond (als kind zelfs bijna wit, nu wel iets donkerder, maar hoogblond is 't nog steeds) maar ik heb (vrij donkere) bruine ogen met een vleug groen; contrast wat je niet zo heel vaak ziet.

Vriend is heel donker, zwart haar, maar felblauwe ogen. Zijn moeder is wel weer blond, dus dat zou 'ie ook kunnen doorgeven..

Ik zou het wel grappig vinden om in ons kindje ook het licht/donker contrast op de een of andere manier terug te zien. Hoe dan ook ben ik rete nieuwsgierig!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:30:06 #245
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154416126
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:58 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Waarom zou een kraamverzorgster rond de 37 weken al langs komen, particulier of niet? Die komt toch pas als de bevalling begonnen is? Een kraamverzorgster heeft imo voor de bevalling begint niks te zoeken daar, die is enkel welkom om de plintjes te checken bij de intake.
Sorry ik bedoelde verloskundige. 😶
Oost west, mij best.
pi_154416190
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier kan het alle kanten op, want gecombineerd hebben vriend en ik van alles wat. Ik ben ontzettend blond (als kind zelfs bijna wit, nu wel iets donkerder, maar hoogblond is 't nog steeds) maar ik heb (vrij donkere) bruine ogen met een vleug groen; contrast wat je niet zo heel vaak ziet.

Vriend is heel donker, zwart haar, maar felblauwe ogen. Zijn moeder is wel weer blond, dus dat zou 'ie ook kunnen doorgeven..

Ik zou het wel grappig vinden om in ons kindje ook het licht/donker contrast op de een of andere manier terug te zien. Hoe dan ook ben ik rete nieuwsgierig!
da wordt een redhead! *O* O+
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:34:24 #247
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154416210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik bedoelde verloskundige inderdaad. Blijkbaar verschilt het inderdaad heel erg. Ik heb sowieso niet echt een goed klik met de verloskundige die ik de laatste twee controles heb gehad. (Hier is het een groep van ongeveer 10 vks die elkaar afwisselen.) Dus voor mij hoeft het ook niet vaker. 😅
Oost west, mij best.
pi_154416322
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

da wordt een redhead! *O* O+
:D Wie weet! Een redhead met bruine ogen O+! Haha.
pi_154416484
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:D Wie weet! Een redhead met bruine ogen O+! Haha.
of zo'n kind agh O+

vrijdag 17 juli 2015 @ 15:44:48 #250
409579 LuDann
All the way
pi_154416491
Ik ga echt zo jaloers zijn als jullie een redhead krijgen sillie.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:54:04 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154416744
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

of zo'n kind agh O+

[ afbeelding ]
ZO mooi O+

Ik had gehoopt op stiekem toch bruine ogen bij ons kind (want dat heeft bijna iedereen in de familie), maar wij hebben allebei blauwe ogen dus helaas....
pi_154417014
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik kan hier een klein beetje over meepraten.

Met 39 weken bij tweede kindje al wat ontsluiting. Lag zelf vanwege ischias compleet in de kreukels dus was het goed zat. Ze hebben me toen in 1.5 week 3 keer gestript met als gevolg een hoop rommel maar geen baby :D . Uiteindelijk alsnog voor inleiding gekozen met 40+5.

Dus idd strippen geeft geen garantie :+

Al zijn er ook echt wel succesverhalen :Y
pi_154417055
quote:

[..]

of zo'n kind agh O+

[ afbeelding ]
O+ O+ O+

Waar kan ik tekenen? :D

We gaan het zien!

Ik zie er vanaf nu officieel zwanger uit. Aan het begin van de vakantie werd nog geinformeerd of ik zwanger ben, inmiddels is die vraag veranderd in "wanneer komt de baby?"

Mijn vriend, meneer humor weer, kreeg ook die vraag "wanneer verwachten jullie de baby?"
Vriend superdroog: *baby? Welke baby?*
Die vrouw liep direct rood aan, schaamde zich dood. _O-
Gelukkig zag ze mij toen in de lach schieten..
pi_154417177
Hier ook een kansje dat we een redhead krijgen. Ik hoop zo van niet! Aan beide kanten komen rossig tot echt knalrood (zoals dat meisje) voor. En toeval of niet; alleen het manlijk geslacht.

Aan de hand van de echo's verwacht ik een kloon van mijn man, met mooie volle lippen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 16:13:51 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154417199
J. is donkerblond (stijl, geen slag te bekennen) met donkerbruine ogen. Dat haar heeft ie van mij (als is dat bij mij met de jaren donkerder geworden), de ogen van mijn oma/vader (mijn zus heeft ze ook).

Ik ben benieuwd naar uk 2. Ik verwacht geen helblond en blauwe ogen, maar groene ogen en donkerbruin haar zitten ook in de familie O+ . En voor vriend zou het leuk zijn als er nu een kopietje van hem komt ;) , want J. is op babyfoto's niet van mij te onderscheiden :D
pi_154417358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:13 schreef mousemicky het volgende: Zoon is donkerblond (steil, geen slag te bekennen) met donkerbruine ogen. Dat haar en de ogen heeft ie van mij (als is dat bij mij met de jaren donkerder geworden) de ogen van mijn oma/vader (mijn zus heeft ze ook).

Ik ben benieuwd naar uk 2. Ik verwacht geen helblond en blauwe ogen, maar groene ogen en donkerbruin haar zitten ook in de familie O+ . En voor man vriend zou het leuk zijn als er nu een kopietje van hem komt ;) , want zoon is op babyfoto's niet van mij te onderscheiden :D
Fixed :7
pi_154417462
Ik heb een donkerbruinharig kind met groene ogen en een tintje en volle lippen. En ik heb een blond kind met bleke huid en groene ogen en een smal gezicht. Echt heel verschillend xD ik ben dus heel benieuwd naar dit jongetje straks :D B. heeft bruine ogen, ik groen. Hij hoopt op bruine ogen dit keer, wie weet :D
pi_154417885
Hier ook kans op een redhead.. En als ik dat plaatje van Mignonne dan zie O+

Mijn vriend heeft donker haar met bruine ogen. Ik heb blauwe ogen met een peper en zout kleurtje en best wat roodpigment wat naar boven komt als ik mijn haar laat verven. Vroeger was ik lichter blond.
Mijn moeder heeft blauwe ogen en is een redhead. Zelfde als 1 oom van moeder kant.

Mijn vriend heeft al regelmatig gedroomd over een meisje met rood haar. Dus ben erg benieuwd!
pi_154417978
Hier geen redhead vermoed en hoop ik.

Kan verder wel allerlei kanten uit... blond, donkerblond, bruin mét dik of dun haar en mét krullen of stijl haar en dat dan weer i.c.m. blauwe ķf groen/bruine ogen. Haha. :D

Vandaag kraamzorg intake gehad zķnder schoonmaak inspectie :P . En ik mag thuis bevallen in mijn eigen slaapkamer. De trap is goedgekeurd. :)
pi_154418018
Dank jullie voor de lieve reacties! De testen zijn nu op dus ik ben even klaar! Wellicht haal ik in het weekend of maandag nog een test die het aantal weken zegt.

Ono lastig he die wacht weken. Met een beetje 'geluk' ben ik vrij snel weer stontmisselijk :') . We schelen 1 dag dus! Hier morgen precies 4 weken.

Lot een knipper! Wat fijn!
pi_154419504
Ik heb geen idee wat de kansen zijn. Mijn vader was lichtblond met blauwe ogen, nu inmiddels grijs maar daarvoor donkerbruin/zwart.
Mijn moeder is Indonesisch, typisch zwart haar bruine ogen net als iedereen in die familie.
Ik was als enige halfje een echt hollands kind, blond met blauwe ogen. Inmiddels donkerblond van nature.

Mijn man is donkerblond/bruin met groene ogen en een oog met een bruine vlek O+

Ik verwacht een donkerblond kindje, met bruine of groene ogen. Maar het zal wel tof zijn als zijn indische achtergrond duidelijker zichtbaar is als bij mij O+
  vrijdag 17 juli 2015 @ 17:57:46 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154420030
Ik heb van een vriendin Suprimal gekregen, de tabletjes tegen reisziekte. Wat een gouden greep! Ik kan nu werken zonder na elk gesprek iets te moeten eten tegen de misselijkheid _O_
  vrijdag 17 juli 2015 @ 19:18:08 #263
409579 LuDann
All the way
pi_154421941
Wat fijn, LB.

Hmmpf, bij een poging tot koken ga ik met mijn buik net iets te dicht langs een handvat van een keukenla. Resultaat: een ondiepe snee van een centimeter of 15 op mijn mooie buik. }:| Au. Beetje eigen schuld, moet ik ook maar niet in alleen een onderbroek gaan koken. :+

Verder gaat het wel goed eigenlijk vandaag. Lichamelijk voel ik me hetzelfde, maar mentaal trek ik het even veel beter. Komt denk ik mede doordat manlief al sinds vanmiddag thuis is. Ook al doet hij niet veel anders dan liggen snurken op de bank, voelt goed om hem dicht in de buurt te hebben. O+

Ik moest nog aan Mariposas denken; hoe gaat het met plassen inmiddels?
pi_154422000
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:18 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn, LB.

Hmmpf, bij een poging tot koken ga ik met mijn buik net iets te dicht langs een handvat van een keukenla. Resultaat: een ondiepe snee van een centimeter of 15 op mijn mooie buik. }:| Au. Beetje eigen schuld, moet ik ook maar niet in alleen een onderbroek gaan koken. :+

Verder gaat het wel goed eigenlijk vandaag. Lichamelijk voel ik me hetzelfde, maar mentaal trek ik het even veel beter. Komt denk ik mede doordat manlief al sinds vanmiddag thuis is. Ook al doet hij niet veel anders dan liggen snurken op de bank, voelt goed om hem dicht in de buurt te hebben. O+

Auw! Fijn dat je je beter voelt mentaal :)!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 19:58:07 #265
409579 LuDann
All the way
pi_154422960
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Auw! Fijn dat je je beter voelt mentaal :)!
:Y

Hoe gaat het met jou?
pi_154422962
quote:
Wat fijn, LB.

Beetje Risky business ;)
Deed je nog een dansje erbij?
pi_154423803
Auw LuDann :X

Fijn LB! Hier werkte de vorige keer Emesafene (oid) erg goed.

Net eens zitten googlen op leuke familievertelmanieren. Iemand hier nog wat leuks daarmee gedaan?
Ik vind alleen de geijkte tshirtjes en speentjes. We moeten ook maar eens gaan nadenken over wanneer we dat gaan doen.
pi_154424028
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:58 schreef LuDann het volgende:

[..]

:Y

Hoe gaat het met jou?
Lichamelijk matig, mentaal vandaag wel redelijk. Waar ik voorheen toch doorging en het daarmee verergerde, ga ik er nu toch maar aan toegeven. En dus lig ik eigenlijk al vanaf 14.30 uur op bed. In de hoop het weekend (als man thuis is) iets beter vooruit te kunnen.
En man is net thuis, heeft wat te eten gemaakt en het weekend kan beginnen :).
  vrijdag 17 juli 2015 @ 20:45:51 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154424136
quote:
Wat fijn, LB.

Fijn he O+ Even lekker samenzijn.
pi_154424491
Op keizersnedehoogte LuDann? ;)
pi_154424669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:58 schreef WupWup het volgende:
:D

ben je het zo zat joh of is het een verkapte "ik ben nu bezig" post :+
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:14:30 #272
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154424935
quote:
Wat fijn, LB.

Waarom kook jij in alleen je onderbroek? :D

Plassen gaat nog steeds ruk, zal ook wel niet beter worden. Het staand plassen is niet zo erg, maar dat ik meerdere malen per nacht wakker wordt van buikpijn door m'n volle blaas wel. Ik hoop maar dat ik geen blaasontsteking krijg. Ik moet ook eigenlijk overdag meer liggen, want dan wordt m'n blaas ontlast en lukt het wel. Maar ik heb gewoon geen rust in m'n lichaam, ik moet bezig blijven. }:|
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:16:38 #273
409579 LuDann
All the way
pi_154424988
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:58 schreef Daui het volgende:

[..]

Beetje Risky business ;)
Deed je nog een dansje erbij?
Al vloekend. ;) Ben echt blij dat ik hoogzwanger ben in de zomer, kleding voelt zo vervelend! Moet er niet aan denken helemaal dik ingepakt tegen de kou te moeten rondwaggelen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Lichamelijk matig, mentaal vandaag wel redelijk. Waar ik voorheen toch doorging en het daarmee verergerde, ga ik er nu toch maar aan toegeven. En dus lig ik eigenlijk al vanaf 14.30 uur op bed. In de hoop het weekend (als man thuis is) iets beter vooruit te kunnen.
En man is net thuis, heeft wat te eten gemaakt en het weekend kan beginnen :).
Goed dat je eraan toegeeft. Ik heb ook weken veelal op bed doorgebracht. Fijn dat je man thuis is!
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Fijn he O+ Even lekker samenzijn.
Joa. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ja! Ik ben het zat, ik haal die baby er zelf wel uit! }:| Ik heb bij On Born Every Minute gezien hoe makkelijk dat is.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:20:23 #274
409579 LuDann
All the way
pi_154425095
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom kook jij in alleen je onderbroek? :D

Plassen gaat nog steeds ruk, zal ook wel niet beter worden. Het staand plassen is niet zo erg, maar dat ik meerdere malen per nacht wakker wordt van buikpijn door m'n volle blaas wel. Ik hoop maar dat ik geen blaasontsteking krijg. Ik moet ook eigenlijk overdag meer liggen, want dan wordt m'n blaas ontlast en lukt het wel. Maar ik heb gewoon geen rust in m'n lichaam, ik moet bezig blijven. :r
Kleding voelt ontzettend vervelend aan momenteel, het jeukt, zweet en zit strak. Dus speel ik voor Naked Chef. :P

Joh, vervelend. Heb je al de kans gehad om te vragen waar het aan ligt? Want je voelde aandrang ook niet zo toch? Die onrust is ontzettend herkenbaar, ik waggel het hele huis door, van bank naar bal naar bed naar douche naar wc en weer terug.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:21:32 #275
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154425130
Oh ja ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik bij een volgende echt nķķit uitgerekend wil zijn van oktober t/m maart. Idd al die kleding en ik vind die regenachtige dagen nu al pittig. :X dan heb ik echt nergens zin in.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:26:07 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154425268
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Kleding voelt ontzettend vervelend aan momenteel, het jeukt, zweet en zit strak. Dus speel ik voor Naked Chef. :P

Joh, vervelend. Heb je al de kans gehad om te vragen waar het aan ligt? Want je voelde aandrang ook niet zo toch? Die onrust is ontzettend herkenbaar, ik waggel het hele huis door, van bank naar bal naar bed naar douche naar wc en weer terug.
Het is echt verdrukking van m'n blaas in verticale positie. Want na een tijdje liggen kan ik prima plassen. Maar bij de meeste mensen leidt dit juist tot veelvuldig plassen. Misschien ligt mijn blaas ook anders dan normaal, want bij de echo's in het begin moest ik juist steeds m'n blaas legen, anders konden ze de baby niet goed zien.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:31:08 #277
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154425432
De warmte is ook niet alles in verband met vocht vasthouden hier... Dus alleen herfst en lente zijn goed om zwanger te zijn. :)
Helaas moet je 3 seizoenen door. Haha.

Wat betreft originele manieren om het nieuws te brengen; Wij hadden het geluk met kerst al een goede echo achter de rug te hebben. Dus kadootjes onder de kerstboom voor de ouders en schoonouders. Voor allen kleine sokjes ingepakt en wachten tot het kwartje viel na het uitpakken. Niet echt origineel, maar daar gaat het op dat moment ook helemaal niet om. Het nieuws alleen is al super leuk!
Oost west, mij best.
pi_154425598
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:21 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik bij een volgende echt nķķit uitgerekend wil zijn van oktober t/m maart. Idd al die kleding en ik vind die regenachtige dagen nu al pittig. :X dan heb ik echt nergens zin in.
Hier hetzelfde idd. Plus dat je in de winter ook nog eens sokken en gewone schoenen aan moet ipv slippers.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:47:02 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154425919
Ik vond het vooral zo zonde dat ik mn mooie dikke buik elke keer moest verstoppen onder een dikke winterjas -O-

Ohja, en nu was ik in precies hetzelfde seizoen uitgerekend :') Maar eens zien of ik een iets nauwsluitender winterjas kan vinden :9
pi_154425971
maar een kraambed in de winter of herfst is dan echt weer O+ O+ vind ik. Lekker in je bed met je verse baby bij je en de regen die tegen je raam tikt enzo ♡
pi_154425997
Schoenen! Ik ben blij dat ik die niet meer aan hoef :D
pi_154426157
quote:

*O* *O*
pi_154426182
quote:

[..]

of zo'n kind agh O+

[ afbeelding ]
Vrienden van mij hebben er zo twee met knalrood haar en felblauwe ogen.. en ze hebben ook nog allebei krullen O+. Jochie en een meisje. Worden overal op straat aangesproken "Wat ben jij een mooi meisje en wat een mooi haaar!" haha.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:36 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier hetzelfde idd. Plus dat je in de winter ook nog eens sokken en gewone schoenen aan moet ipv slippers.
Oh great.. ik dacht juist fijn lekker in de winter uitgerekend zijn - niet dus. Thanks voor het vooruitzicht ;).

Verder *O* voor kloppende hartjes en stickers en nieuwe mensen, spannend die eerste weken!

En een beetje laat maar Kazy natuurlijk nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O*.

Gestreeptestoel ik las nog dat jij thuis moet blijven, vervelend maar wel het beste voor jullie zo te lezen, ik hoop dat alles verder goed gaat en dat je je rust kunt vinden :).

En LuDann niet lekker, niet leuk ;( ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.. maar ik las dat je man dit weekend weer thuis is toch? O+ fijn is dat! Dat doet mij altijd goed, op de een of andere manier voel ik me altijd beter als m'n vriend in de buurt is. Zal wel tussen m'n oren zitten maar toch. Alhoewel ik weleens heb horen zeggen dat de meeste bevallingen 's avonds of 's nachts op gang komen omdat de moeder dan meer ontspannen is omdat de vader dan in de buurt is. Dus schijnbaar heeft het toch iets wel effect :D. Of placebo-effect maar who cares, als het werkt: jeej placebo!

IAM en Mariposas, succes met jullie laatste loodjes ;). Oh en zomerzon en fuente ook al binnenkort :).

Ik ben vandaag 16 weken en ik vraag me echt af of er nou nog iets komt.. ik voel me helemaal niet zwanger :'). Wat mij betreft mogen die mysterieuze plopjes weleens komen. Maar goed eerste kindje, zal nog wel ff duren.. ;(.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:56:02 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154426218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:48 schreef mignonne het volgende:
maar een kraambed in de winter of herfst is dan echt weer O+ O+ vind ik. Lekker in je bed met je verse baby bij je en de regen die tegen je raam tikt enzo ♡
Als je het zo zegt klinkt t heerlijk inderdaad :D

Ik kan met mn minibaby lekker in het voorjaar buiten wandelen O+
Dit keer heb ik ook een normaal huis, dus kan ook mn mooie oude kinderwagen gebruiken O+!
pi_154426357
Ik heb niet bijgelezen, want ik zit nog na te shaken :@ .
SPOILER
pi_154426526
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Als je het zo zegt klinkt t heerlijk inderdaad :D

Ik kan met mn minibaby lekker in het voorjaar buiten wandelen O+
Dit keer heb ik ook een normaal huis, dus kan ook mn mooie oude kinderwagen gebruiken O+!
Ik kijk er echt serieus nu al naar uit :D
laatst al mn wollen maaksels van de laatste tijd opgespannen en daar werd ik ook al zo wollig van van binnen. Straks heeft mn jongetje die warme kleertjes aan en mutsjes op enzo en kan ik weer dragen en en en O+ O+
pi_154426647
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:00 schreef silliegirl het volgende:
SPOILER
:o Jezus, ik zou me niet schuldig gaan voelen hoor. Rot voor die vrouw, maar dit is onacceptabel. Zo behandel je niemand.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:17:00 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154426904
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik kijk er echt serieus nu al naar uit :D
laatst al mn wollen maaksels van de laatste tijd opgespannen en daar werd ik ook al zo wollig van van binnen. Straks heeft mn jongetje die warme kleertjes aan en mutsjes op enzo en kan ik weer dragen en en en O+ O+
Herkenbaar!!! O+!

Heb me voorgenomen om voor dit kindje echt fijne kleertjes te kopen voor de eerste periode :Y Of zelf te maken ook.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:19:07 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154426963
quote:
SPOILER
OMG.....

Echt hoor, ik heb t best wel eens confronterend gevonden, al die mooie dikke buiken om me heen, maar als je iemand zo aanvalt dan spoor je gewoon niet :N
pi_154427021
Ik twijfelde vandaag of ik wel echt zwanger was en stond op het punt om weer een test te doen. Maar toen moest ik achtereenvolgens huilen bij Sesamstraat, het journaal, een zielige reclame en een documentaire over bejaarde hiphoppers. Ik geloof dat ik die test maar laat zitten :') .
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:22:21 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154427044
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik twijfelde vandaag of ik wel echt zwanger was en stond op het punt om weer een test te doen. Maar toen moest ik achtereenvolgens huilen bij Sesamstraat, het journaal, een zielige reclame en een documentaire over bejaarde hiphoppers. Ik geloof dat ik die test maar laat zitten :') .
_O-
pi_154427049
quote:
SPOILER
Jeetje sillie, dat is schrikken!! En hoe nu verder? Want je kunt je buik moeilijk verstoppen zolang zij ook nog in het hotel zijn. Bovendien kan jij er helemaal niets aan doen dat zij zich zo voelt. Ze heeft zich te beheersen. Jeetje zeg...
Hoop dat er een goede oplossing komt!
pi_154427126
Dat dat mens even snel inbindt zeg sillie :{w Ieder z'n verdriet, maar een ander fysiek belagen gaat wel heel erg veel te ver hoor.
pi_154427185
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jeetje sillie, dat is schrikken!! En hoe nu verder? Want je kunt je buik moeilijk verstoppen zolang zij ook nog in het hotel zijn. Bovendien kan jij er helemaal niets aan doen dat zij zich zo voelt. Ze heeft zich te beheersen. Jeetje zeg...
Hoop dat er een goede oplossing komt!
Ik kan er, behalve op mijn eigen kamer blijven, vrij weinig aan doen inderdaad. Ik geloof dat de manager een ander hotel voor hen aan het regelen is... Ik zei nog dat dat misschien niet nodig is, maar hij wilde er niks van horen.
Beetje lullig wel, want verder zijn hier enkel familiehotels. :') Zitten ze alsnog tussen de kinderen..
pi_154428002
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kan er, behalve op mijn eigen kamer blijven, vrij weinig aan doen inderdaad. Ik geloof dat de manager een ander hotel voor hen aan het regelen is... Ik zei nog dat dat misschien niet nodig is, maar hij wilde er niks van horen.
Beetje lullig wel, want verder zijn hier enkel familiehotels. :') Zitten ze alsnog tussen de kinderen..
Dat is dan de consequentie die ze moet dragen, omdat ze zich niet wist te beheersen. Het is van de zotte iemand op deze manier 'aan te vallen' en jij boekt geen vakantie om op je hotelkamer te moeten blijven zitten, omdat anderen wellicht last hebben van het feit dat je zwanger bent. Hopelijk komt er snel een fijne oplossing, succes!
pi_154428113
Jeetje sillie :X
pi_154428493
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is dan de consequentie die ze moet dragen, omdat ze zich niet wist te beheersen. Het is van de zotte iemand op deze manier 'aan te vallen' en jij boekt geen vakantie om op je hotelkamer te moeten blijven zitten, omdat anderen wellicht last hebben van het feit dat je zwanger bent. Hopelijk komt er snel een fijne oplossing, succes!
Nahjah, ja. Aan de ene kant is dat zo..

Maar aan de andere kant; er gaat ook bizar veel aandacht naar mijn zwangerschap. Vanuit andere vakantiegangers, maar ook Personeel vraagt er continue naar, rent voor mij net een beetje harder (tot irritants aan toe) of komt over mijn buik aaien (dat irriteert me helemaal mateloos, maar goed).

Veel van de dingen die ze extra doen zal een ander niet direct opvallen, maar als je er juist al gevoelig voor bent kan ik me goed voorstellen dat 't steekt, zeg maar..
pi_154428636
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, ja. Aan de ene kant is dat zo..

Maar aan de andere kant; er gaat ook bizar veel aandacht naar mijn zwangerschap. Vanuit andere vakantiegangers, maar ook Personeel vraagt er continue naar, rent voor mij net een beetje harder (tot irritants aan toe) of komt over mijn buik aaien (dat irriteert me helemaal mateloos, maar goed).

Veel van de dingen die ze extra doen zal een ander niet direct opvallen, maar als je er juist al gevoelig voor bent kan ik me goed voorstellen dat 't steekt, zeg maar..
Dat begrijp ik maar ook daar kan jij niks aan doen...
pi_154428637
Waar zit je eigenlijk, Sillie? (Ik geloof dat ik daar straks met dikke buik ook even een weekje heen wil :+ ) .
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:22:15 #300
409579 LuDann
All the way
pi_154429121
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het is echt verdrukking van m'n blaas in verticale positie. Want na een tijdje liggen kan ik prima plassen. Maar bij de meeste mensen leidt dit juist tot veelvuldig plassen. Misschien ligt mijn blaas ook anders dan normaal, want bij de echo's in het begin moest ik juist steeds m'n blaas legen, anders konden ze de baby niet goed zien.
Ah. Nou, hopen je baby snel wil komen buitenspelen, dan heb je daar geen last meer van. Tot dan is het wel even vervelend.
quote:
SPOILER
:o Woah, dat is wel even schrikken ja! Wat een pechvogel ben je zeg. -O- Hoop dat je weer een beetje bijgekomen bent en dat ze snel naar een ander hotel kunnen verhuizen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:23:02 #301
409579 LuDann
All the way
pi_154429143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Waar zit je eigenlijk, Sillie? (Ik geloof dat ik daar straks met dikke buik ook even een weekje heen wil :+ ) .
Ik wil er ook wel even naar teleporten ja! :D

*dicht*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')