abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154380177
Welkom Mapiya!

Stoel lekker uitrusten. Werkte je nu nog fulltime? Wel gek om opeens dan thuis te zitten. Genoeg verhalen hier volgens mij over die zogenaamde kleine babies die uiteindelijk zo het basketbal team in konden ;)

Sarah *O* stickers!! Kreeg je maar een leuk presentje elke keer. Stuiterbal of een lolly

Oh Joycie! Goed nieuws dat het goed gaat met de kleine mevrouw *O*
pi_154380345
Mapiya :W

Leuk dat er mensen uit de naam zijn!
pi_154380365
Advies v vk:
Ikheb er wel vrede mee, want het werk werd lichamelijk wel zwaar. (1,5 dag in de thuiszorg als huishoudelijke hulp)

Over 4 weken weer een groeiecho
pi_154380373
En Ludann de opvang rond, weer n zorg minder!

En ik lees meerdere goede stickers vd vk! Netjes allemaal!
pi_154380515
Stoel: ik hoop dat de rust jou en je babytje goed doet! Lekker van proberen te genieten hoor!

Opvang kiezen, dat is ook zo'n ding hier. Ik heb nogal eeeh, heel sterke opvattingen over wat ik denk dat goed is voor baby. Dat komt niet helemaal overeen met de opvangmogelijkheden die er zijn op ons dorp.. ;(
Ik ben ook bij een gastouder gaan kennismaken, maar dat vond ik al helemaal niks.

Er is 1 opvang die ik "ok" vind, maar die is pas gestart en nog zo'n kleinschalig dat er op de drukste dag maar 3 kinderen zijn (inclusief BSO). Dat heeft zijn voordelen natuurlijk, maar ik vind het contact met andere kinderen ook wel heel belangrijk..
pi_154380551
Dat kan heeeel snel uitbreiden naar meer kindjes hoor, Sillie.

Heb zelf zo gewerkt. Binnen een mum v tijd was het drukker!
pi_154380767
Lastig is dat hč Sillie?
Bij de oudste ben ik de eerste twee jaar thuis geweest, bij de jongste ben ik toen ze 6 maanden oud was weer met een studie begonnen dus moest er opvang komen. Boh wat heb ik daar buikpijn van gehad zeg :X Ze huilde vreselijk veel, echt rustig 10 uur of langer per dag. Het idee dat ze op zo'n opvang gewoon met alle beste intenties van de wereld echt de tijd/mogelijkheid niet hebben om met haar rond te gaan sjouwen enzo... Uiteindelijk kwamen wij in contact met iemand die graag als gastouder wilde starten, had jaren in kinderopvang gewerkt enzo, sph-diploma's enz enz. En beste van alles, qua opvoedidealen zitten we helemaal op 1 lijn. We zijn met haar in zee gegaan en mijn hemel wat ben ik daar blij mee. Voor dit derde kind hebben we eerst geīnformeerd of zij nog bereid zou zijn hem op te vangen, ik was in staat om de hele boel uit te stellen als dat voorlopig niet zou kunnen :') :D
:)
pi_154380854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:23 schreef silliegirl het volgende:
Stoel: ik hoop dat de rust jou en je babytje goed doet! Lekker van proberen te genieten hoor!
Dit! :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154380865
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:28 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat kan heeeel snel uitbreiden naar meer kindjes hoor, Sillie.

Heb zelf zo gewerkt. Binnen een mum v tijd was het drukker!
In mijn dorp verwacht ik die uitbreiding niet 123, eigenlijk.
Iedereen is nogal "honkvast" en kiest voor het bekende. Naast de grootste, gereformeerde, opvang (die valt af) zijn er dus 2 en een gastouder. Degene die ik op het oog heb grenst aan de school waar de kleine tzt heen zal gaan en komt qua aanpak 't meest in de buurt wat ik wil.

De andere opvang zit aan de andere kant van t dorp en brengt de kinderen met een busje naar de school. Kan ook natuurlijk. Die is een stuk drukker, maar het spreekt me gewoon niet aan. Bovendien heb ik, toen ik er ging kijken, de hele tijd met kippevel gestaan omdat er een babytje enorm lag te huilen...

En dan die gastouder! Echt OMG:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154380887
En in de buurt van je werk Sillie, zit daar niet iets?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154380951
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

In mijn dorp verwacht ik die uitbreiding niet 123, eigenlijk.
Iedereen is nogal "honkvast" en kiest voor het bekende. Naast de grootste, gereformeerde, opvang (die valt af) zijn er dus 2 en een gastouder. Degene die ik op het oog heb grenst aan de school waar de kleine tzt heen zal gaan en komt qua aanpak 't meest in de buurt wat ik wil.

De andere opvang zit aan de andere kant van t dorp en brengt de kinderen met een busje naar de school. Kan ook natuurlijk. Die is een stuk drukker, maar het spreekt me gewoon niet aan. Bovendien heb ik, toen ik er ging kijken, de hele tijd met kippevel gestaan omdat er een babytje enorm lag te huilen...
Even vanuit een andere invalshoek.
Mijn middelste heeft een tijd op een kinderdagverblijf gezeten waar op de drukste dag maar 5 kindjes waren in een verticale groep. Er waren wel meerdere groepen en na een half jaar zijn die samengevat maar ik vond het ideaal zo'n klein groepje.
Door het verschil in leeftijd waren de oudere meisjes heel zorgzaam voor ons ventje. Je krijgt meer de dynamiek van een gezin met leeftijdsverschil. Kwamen ze hem speelgoed brengen enz.
E. was een moeilijke slaper maar er was dus wel de tijd en ruimte om met hem rond te lopen. Mede omdat de andere kinderen al wat beter zelfstandig konden spelen.
HIj maakt met vijf maanden ook al hele verfwerken en dronk daar uit een open beker omdat de tijd er was om dit met hem te doen als de andere kindjes in de middag sliepen.
pi_154380957
Dank allen! Geloof er ergens nog niets van maar mijn lijf is eigenlijk duidelijk genoeg. In en in moe, licht misselijk en tetten waar je u tegen zegt.

Hopelijk doet de rust jullie samen goed stoel.
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:07:11 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154380962
Ik ben zo blij dat wij een plekje hebben bij het kdv wat ik altijd al wilde. O+ Kleinschalig, duurzaam, veel naar buiten met de kindjes, buitenbedjes... Het is ook echt belachelijk mooi en ruim.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel lastig om opvang te zoeken hoor, in de 1e instantie zat deze vol. We hadden wel wat anders maar k had daar echt een minder gevoel over. Veel kleinere ruimte en net iets andere idealen. Je laat er toch je kind achter voor een heel groot deel van de dag en dat moet wel goed voelen. Maar ja, lastig als je beperkt bent in je keuzes...

Ik ben wel aardig zen vandaag, na die regenachtige dagen deze week en een betere nacht vannacht. Geen voorwerk meer te bekennen, eerdere voorwerk was toch van het verder indalen. Voor mijn gevoel drukt het hoofdje nu ook nog net niet tegen m'n stoel aan, zeg maar. :') Ik had al een voorgevoel dat ik zeker tot 41 weken moet wachten, dus het is goed zo. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_154380984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:01 schreef Skoap het volgende:
En in de buurt van je werk Sillie, zit daar niet iets?
Jawel, maar dat is organisatorisch bijna niet te doen. Als we opvang op t dorp regelen is dat voor de dagen dat vriend thuis werkt. Hij kan dan makkelijk halen en brengen en mocht kindje ziek worden, dan is hij altijd in de buurt en zo thuis..
pi_154381028
OMG sillie dat is er idd eentje om hard van weg te rennen :o
onze gastouder heeft dus SPH gedaan met intentie om in kinderopvang te werken, heeft dat ook een aantal jaar gedaan tot ze zelf kinderen kreeg. Haar zoon huilde veel en dan hoorde ze hem in de andere ruimte steeds huilen terwijl ze zelf aan t werk was. Killing :X dus is ze gestopt. Uiteindelijk wilde ze wel héél graag weer kindjes opvangen dus is ze gastouder geworden. Ze werkt met thema's die vooral de seizoenen volgen en ze doen zulke leuke dingen met zn allen. Ze gaan veel naar buiten, sowieso dagelijks, maar ook op tripjes naar het bos of strand (of de supermarkt met 5 kinderen :o :X :')
In de herfst maken ze appelmoes :D ze bakt regelmatig. En met de voedingseisen van mijn jongste wist ze prima om te gaan, nog nooit een probleem mee gehad. Echt eentje uit duizenden O+

Inmiddels is ze verhuisd naar een vrijstaand huis met giga-tuin er omheen en hobbykas en moestuin erbij enzo dus de kinderen kregen ook behoorlijk wat natuur enzo mee. Heerlijk.

SPOILER
Wie nog opvang zoekt aan de rand van Den Haag, ze heeft momenteel weer plek voor een kindje.
pi_154381038
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:07 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben zo blij dat wij een plekje hebben bij het kdv wat ik altijd al wilde. O+ Kleinschalig, duurzaam, veel naar buiten met de kindjes, buitenbedjes... Het is ook echt belachelijk mooi en ruim.
SPOILER
Wel lastig om opvang te zoeken hoor, in de 1e instantie zat deze vol. We hadden wel wat anders maar k had daar echt een minder gevoel over. Veel kleinere ruimte en net iets andere idealen. Je laat er toch je kind achter voor een heel groot deel van de dag en dat moet wel goed voelen. Maar ja, lastig als je beperkt bent in je keuzes...

Ik ben wel aardig zen vandaag, na die regenachtige dagen deze week en een betere nacht vannacht. Geen voorwerk meer te bekennen, eerdere voorwerk was toch van het verder indalen. Voor mijn gevoel drukt het hoofdje nu ook nog net niet tegen m'n stoel aan, zeg maar. :') Ik had al een voorgevoel dat ik zeker tot 41 weken moet wachten, dus het is goed zo. :)
Wauw alleen voor het ontwerp zou je je kind er al heenbrengen :D O+
pi_154381119
Wauw prachtig Mariposa! Waar? ;)
pi_154381238
Fijn dat je zen bent mariposas! Van mij mag er wel wat gebeuren, maar heb ook niet het idee dat meneer of mevrouw daar al zin in heeft. Fysiek voel ik me prima (ok, voor iemand die hoogzwanger is dan he, ik ben niet meer heel soepel en wendbaar verder :') ), ik heb geen pijntjes en hoewel ik laat in slaap val (baby vindt disco tussen 23.00 en 01.30 de laatste dagen tha bomb..) maak ik nog makkelijk nachten van 7 uur ononderbroken slaap.

Hoe is het bij kazy?
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:28:10 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154381253
In Den Haag aan de langste laan van Nederland, mapiya :)

en mignonne, die tuin! O+ En die zandbak _O- (kreeg je er wel een plastic zakje omheen om haar naar huis te vervoeren? :D )

En hij mag zeker ook komen van mij hoor, IMA, liever nu dan vanavond nog zeg maar. Niet omdat ik niet meer kan, maar omdat ik gewoon zo klaar ben voor de volgende fase. Zwanger zijn was toch al nooit mijn hobby, hoewel ik echt een belachelijk gemakkelijke zwangerschap heb.
7 uur slaap achter elkaar klinkt wel heerlijk!
pi_154381340
Onze gastouder is de overbuurvrouw van mijn schoonvader. Ze is wat antropisofisch zullen we zeggen. Nou ja en geitenwollensokkerig ook wel te noemen. Voor mij is het soms net wat te zweverig ;) maar dat neem ik voor lief.
Ze bouwen er hutten, verbouwen groentes, gaan iedere week wel naar het bos. Ze leren er zoveel. Voor verjaardagen van papa en mama komen de kinderen thuis met een bos zelfgeplukte veldbloemen. En in de winter lezen ze samen verhaaltjes voor het haardvuur.
De jongste ziet er meestal uit als een bootwerker als ik haar op kom halen, staat ze daar op haar blote voeten in romper in de zwarte aarde tussen de groentes en de kippen O+

Dit was de eerste dag dat ze er waren :D
SPOILER
Ziet er prachtig uit Mariposa maar ik haal mijn kinderen dan toch liever op als zwarte bootwerkers ;) en ik weet niet of dat daar zie gebeuren.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_154381371
Mwhehe zwarte bootwerker, check :') zie de zandbakfoto :D heerlijk, zo haal ik ze het liefste op :D

@mariposas, ik had daar setjes extra kleding liggen dus vaak deden we ze dan snel even wat droogs aan en dan naar huis. Ging prima :Y
pi_154381478
Wat een fijne plekken komen hier voorbij! Alsof ze elke dag op kamp mogen Estrys, gaaf O+

Ik ben nog maar heel pril zwanger, maar gezien we in onze buurt allerlei verhalen hebben gehoord over wachtlijsten van meer dan een jaar (of is dat heel gebruikelijk? :@ Ik vond het lang in elk geval), zijn we nu toch maar alvast aan het oriënteren op KDV's in de buurt. Liever te vroeg dan te laat denk ik dan maar.. Verder zijn we nog volledig in een droom-zwijmel-fase, het idee dat ik écht zwanger ben voelt heel onwerkelijk eigenlijk :D

(Verkapte hoi :W Zwanger van een eind-maart kindje O+ )
pi_154381517
welkom! *O*

Hier in Delft valt het wel mee met de wachtlijsten, behalve voor de vrije school, waar we graag heen willen.Het is pas voor kinderen vanaf 2 jaar, maar we hebben baby nu alvast maar aangemeld. Wat we tot die tijd doen, moeten we nog even zien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154381564
Welkom ono... Gefeliciteerd!
Gek hč! Hier nog een eind maartje.

Ik moet mij ook eens gaan verdiepen in opvang snel.
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:51:02 #75
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154381576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:35 schreef Estrys het volgende:

Ziet er prachtig uit Mariposa maar ik haal mijn kinderen dan toch liever op als zwarte bootwerkers ;) en ik weet niet of dat daar zie gebeuren.
Haha, dat gebeurt daar ook wel hoor, ze zijn daar ook nogal hippieachtig. Is ook een antroposofische kdv en ze verbouwen ook groenten en hebben kippen en konijnen. Gaan vaak naar het strand met goed weer. Maar dit is een interieurplaatje van hun Facebook, en ik denk dat de kindjes wel uitgeklopt worden voor ze naar binnen gaan. :P

Welkom ono!
pi_154381727
Welkom Ono :W Nee bij ons KDV is meteen plek. Heel veel mensen gaan andere manieren van opvang zoeken merk ik. gastouder is gewoon ook een stuk goedkoper bij ons en een stuk flexibeler.

Als jullie bloemen plukken, ziet het er dan ook zo uit? O+ Bij mij zelf nooit ;) Maar dat krijg ik dan voor mijn verjaardag van de kinderen, zelf geplukt O+

SPOILER
Laatste dag voor de vakantie. Ik heb een hele slechte dag merk ik, heel emo. En dat heeft niks te maken met dat ik mijn werk ga missen :6
SPOILER
aaaaaaaaaaaaadem in, aaaaaaaaaaaaaaadem uit

[ Bericht 3% gewijzigd door Estrys op 16-07-2015 10:09:40 ]
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_154382173
Niet bijgelezen, want meld met baby uit de buik! O+

Vanmorgen om half zeven is onze dochter geboren. Alles ging goed. Behalve dan dat ik op het laatste moment besloot thuis te bevallen, omdat het ineens heel snel ging en onze uk vervolgens had bedacht dat poepen in het vruchtwater wel een goed idee was. Ik mocht dus uiteindelijk met persweeën en volledige ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis :') (Korte versie is dat de vk het niet helemaal meer vertrouwde.) Uiteindelijk ben ik wel blij dat het in het zkh was. Daar ging het ook ineens heel snel!

SPOILER
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:30:07 #78
409579 LuDann
All the way
pi_154382176
Joyce, wat fijn dat alles goed was deze keer zeg. Kan me voorstellen dat je daar een erg blij gevoel van kreeg, ik werd zelf helemaal happy toen ik het las.

Sara ook een sticker en een dwars kind (dat klinkt oncomfortabel!).
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Misschien dat cola en vanille vla je iets helpen? Gaf mij veel verlichting, wellicht het proberen waard.
Misselijkheid sucks

(gaat verder met lurken)
Bedankt voor de tip, cola helpt wel iets inderdaad. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:01 schreef Mapiya het volgende:
Dank allemaal!
Verloskundige, wanneer bel je die ook alweer?
Ik zie dat ik je nog helemaal niet gefeliciteerd heb, bij deze. *O* Het is je derde kindje?
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ego post.. Lees later bij.

Bij vk geweest en advies te stoppen met werken. Groeiecho gehad en alle metingen blijven laag en t hoofdje t meest.
Ook vanwege harde buiken en bekkenpijn.

Vandaag dus met 31w2d mijn laatste werkdag gehad.
Ik hoop dat je het nu wat rustiger aan kunt doen en de kleine een groeispurt krijgt.

Onomatapee, wat leuk, gefeliciteerd! *O*

Sillie, wat een verhaal over die gastouder zeg. :X Acht katten... ik ben dol op katten, maar in mijn tijd als paraveterinair heb ik vaker wel dan niet onhygiënische omstandigheden gezien bij mensen met zoveel katten. Daar moet je echt continue bovenop zitten wil je dat schoon en gezond houden allemaal en ik kan me niet voorstellen dat dat lukt met de zorg voor een aantal kleintjes.

Wat hebben jullie alleen een leuke opvang zeg! Hier is helaas niets in de buurt (wat een vereiste is want ik heb geen rijbewijs) waar ze echt lekker buiten kunnen stampen in de modder. Het ene verblijf waar ze in ieder geval wel met de bolderkar naar de supermarkt gaan heeft een lange wachtlijst en ook daar is ''buiten'' een betonnen vlakte. Dus ja... in mijn achterhoofd zit dat dit 13 in een dozijn dagverblijf alleen voor het eerste jaar is, daarna hoop ik wat anders te kunnen verzinnen.
pi_154382193
Gefeliciteerd, Kazy! *O* *O*
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:31:21 #80
409579 LuDann
All the way
pi_154382201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:29 schreef kazy het volgende:
Niet bijgelezen, want meld met baby uit de buik! O+

Vanmorgen om half zeven is onze dochter geboren. Alles ging goed. Behalve dan dat ik op het laatste moment besloot thuis te bevallen, omdat het ineens heel snel ging en onze uk vervolgens had bedacht dat poepen in het vruchtwater wel een goed idee was. Ik mocht dus uiteindelijk met persweeën en volledige ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis :') (Korte versie is dat de vk het niet helemaal meer vertrouwde.) Uiteindelijk ben ik wel blij dat het in het zkh was. Daar ging het ook ineens heel snel!

SPOILER
Oh, wat leuk, een verse baby! O+ Van harte gefeliciteerd met jullie dochter kazy! *O* Ik had ook echt in mijn hoofd dat het een meisje was.
pi_154382205
Kazy: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! *O*
pi_154382212
Gefeliciteerd kazy! *O* Mooie naam O+
pi_154382230
Gefeliciteerd kazy! *O*
pi_154382263
Gefeliciteerd Kazy!! *O*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154382293
Gefeliciteerd kazy *O* *O* *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154382349
Gefeliciteerd Kazy! Mooie naam hebben jullie voor jullie meisje gekozen! *O* *O* *O*
pi_154382365
Gefeliciteerd!! Wat een mooie naam!
pi_154382402
LuDann dank je! Nee 2de :)
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:42:33 #89
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154382408
Kazy daar is ze dan! Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_154382410
Kazy van harte met je dochter! *O* Het klinkt heel soepel eigenlijk, ondanks wat onverwachte wendingen met wel of niet naar het ziekenhuis. Leuke naam ook!

Fijne kraamtijd gewenst!
pi_154382455
Kazy van harte!! *O* Leuke naam! O+
pi_154382457
Jaaa! Gefeliciteerd kazy!! *O* Fijn dat alles ondanks de snelle move goed is verlopen!
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:45:10 #93
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_154382465
Gefeliciteerd Kazy *O* leuke naam. Die heeft hier een hele tijd op de lijst gestaan!
pi_154382466
Mapiya en ono welkom en gefeliciteerd!! O+
pi_154382770
Mapiya en Onomatopee, welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Mapiya, kennen we je hier al onder een andere naam? :P

Wat betreft opvang: onze oude opvang heeft nog wel wachtlijsten, maar niet meer van een jaar zoals toen we de oudste destijds aanmeldden. Toen hoorde ik pas ruim na de geboorte dat er een plekje was ongeveer. We hebben sinds kort een nieuwe (wegens verhuizing) en daar kon de oudste meteen terecht. De baby kan daar ook meteen heen weet ik, maar ik heb hem of haar nog niet aangemeld.
De oude opvang was op zich prima, maar had wat minpuntjes, zoals de beperkte buitenruimte (midden in de stad, tja). In dat opzicht was het niet heel erg dat we moesten overstappen.

De nieuwe heeft een fantastische buitenruimte, een complete speeltuin om het gebouw heen, een moestuin en nog net geen konijnen O+. Ik vind het echt een hele fijne plek met lieve leidsters.

Mariposas, jullie opvang ziet er mooi uit zeg! Lijkt me heel fijn voor baby's. En voor oudere kindjes zo'n avontuurlijke plek als bij Estrys of Mignonne O+
  donderdag 16 juli 2015 @ 11:13:40 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154383127
Gefeliciteerd kazy! *O* Mooie naam :) Fijne kraamtijd!
pi_154383303
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje, Kazy! *O*
pi_154383397
Kazy!! *O*

HOERA!! daar is ze dan!
gefeliciteerd :*
Schudden voor gebruik
pi_154383420
Gelezen over vervroegd verlof. Ik kan mij voorstellen dat het overwachts heftig confronterend zijn, maar fijn dat je pas op de plaats kunt maken.

:*
Schudden voor gebruik
pi_154384311
Kazy, gefeliciteerd met jullie dochter. Lieve naam *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')