abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154409216
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:22 schreef Svane het volgende:
Go L0t! Ben zo blij met de goede echo's van jou en LB! Fijn dat je vertrouwen bevestigd is met een mooie echo! O+
Thnx, lief van je!! :*
pi_154409353
Fijne dag Stippel!!

Mariposas: dat hoop ik ook! Het is niet dat ik mijn dagen niet door kom maar het is zo gek om na jaren van fulltime werken ineens fulltime thuis te zitten. Nu weet ik dat het lichamelijk en psychisch momenteel het beste is maar het blijft wat gek.

Mineola: jawel hoor, tegen 2.00 uur sliep ik, om 5.45 uur ging man's wekker maar ik doe vanmiddag wel een dutje. Dat is dan weer het voordeel van ziek thuis zitten.

IMA: ja, dat knopje zouden we eens moeten uitvinden. Dat zou mooi zijn!

L0t: een knipper *O* Yes, wat fijn!!
pi_154409399
Heeeey Lot wat goed, wat fijn!! *O*

Wij wilden een slakkenrace houden, heel de wijk hier uitgekamd, park door geweest, gewoon geen slak te bekennen :') *gnork* nu maar iets anders bedenken wat te doen vandaag met de kinders. Misschien fiets ik even naar de action, kijken of ze schmink hebben ofzo.
:)
pi_154409469
Wat fijn l0t!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:45:05 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154409485
L0t wat super!! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:40 schreef mignonne het volgende:

Wij wilden een slakkenrace houden, heel de wijk hier uitgekamd, park door geweest, gewoon geen slak te bekennen :') *gnork* nu maar iets anders bedenken wat te doen vandaag met de kinders. Misschien fiets ik even naar de action, kijken of ze schmink hebben ofzo.
Misschien kunnen wij bijna uitgerekenden voor de slakken zorgen. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:10 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik heb trouwens noet elke week een controle bij de vk nu. Dat vind ik wel een beetje raar. Het is nu al bijna 2 weken geleden. Maandag moet ik pas weer. Ook is er nog niet gevoeld of er al verweking is. En ik ben volgende week zaterdag uitgerekend. Ben benieuwd wat ze maandag gaat doen. Als ik het nog tot maandag red... haha
Wat zouden ze maandag dan moeten doen, en waarom checken op verweking? Typisch Amerikaans imo, volgens mij gebeurt dat hier niet als alles gewoon goed gaat. Het is ook nog niet eens je uitgerekende datum, de baby heeft nog alle tijd! Bovendien zegt verweking ook niet zoveel, sommige vrouwen lopen weken met enige ontsluiting, de ander zit potdicht en bevalt kort daarna. :) :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154409554
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Misschien kunnen wij bijna uitgerekenden voor de slakken zorgen. :')
_O- hahahaha

Nou bij deze... ik wilde mijn slak Gnorf noemen, E. wilde haar slak Henk noemen en A. wilde de hare Turbo-Schlomie noemen. Wie biedt?! :')
pi_154409574
Ik ga voor de turbo :+
pi_154409582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 07:49 schreef Xanteh het volgende:
Hoop dat je je vandaag beter voelt LuDann :*

Tsja alcohol. Mijn vriend drinkt graag (en veel vind ik, eeuwig discussiepunt) dus ik ga een andere vriend vragen als back-up voor als het zo ver is en ik moet in het ziekenhuis bevallen. Wel een beetje beschamend, maar goed..

Veel plezier met de babyshower Stippel *O*
wat vervelend!! *1000
Ik zou er zelf nog wel een gesprek over beginnen.. Onder het mom van:
Wil je de kans hebben dat je niet bij de bevalling toegelaten wordt en de geboorte van je kind mist?
wil je riskeren dat als er nood aan de man is je jullie niet naar het ziekenhuis kunt rijden?

een keertje stevig drinken is niet erg, maar als het met regelmaat is...

Succes :*
Schudden voor gebruik
pi_154409589
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga voor de turbo :+
*genoteerd*
pi_154409613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:38 schreef Mapiya het volgende:
Iemand ervaring? Woensdag ochtend een knaltest gehad (1dag voor nod) en vanmorgen was hij een stukje lichter? Plakt niet of minder geconcentreerd gepiest?
het kan aan je test liggen. Het kan aan de concentratie liggen.

:*

Niet te veel testen, daar word je ook gestoord van ;)
Schudden voor gebruik
pi_154409807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:58 schreef Mineola het volgende:
Malteser, gelukt met de knop omzetten? Lastig hoor, ik kan me je frustratie wel indenken. Als je al zo lang thuis zit, en eigenlijk niks kan of mag behalve naar de fysio, dan is zo'n zwangerschap behoorlijk lang.

Stippel, dat klinkt superleuk, die borrel! Veel plezier vandaag! Ik heb slecht bijgelezen dus ik heb een update over je vk-soap gemist, maar begrijp ik het goed dat de vk je toch weer wil begeleiden?

LuDann, ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit en stiekem uitkijkt naar een bevalling op korte termijn. Voor jou is die 37 weken ook eigenlijk wat de 40 voor een ander is. Niet tof dat je je niet goed voelt, ook al geven alle testjes wel ok. Hopelijk duurt het niet lang meer! :*

Wat stom zeg Xanteh, dat je zoiets moet regelen... Vind je vriend het zelf niet lichtelijk genant ook dat een derde persoon nodig is omdat zijn vriendin niet van hem op aan kan?! Ik vind het eerlijk gezegd best ernstig klinken als een dergelijke maatregel nodig is, maar dat vind je zelf ook als het een eeuwig discussiepunt is. Goed idee om je eigen plan te trekken en backup te regelen ^O^

Mapiya, geen idee, ik was nooit zo van het testen dus ik zou het niet weten, hoe dat verloop is. Ik hoop voor jou het tweede!
afgesproken met die ene verloskundige dat ze ons niet begeleid of aan onze cases gekoppeld zit. Hoewel ik wel begreep dat ze ons gisteren ook verdedigd heeft tegen over een bezorgde gyn. Dat vinden wij dan ook weer super fijn van haar.

De andere twee verloskundige van de praktijk lopen meer randjes en zoeken die soms op. Pro natuurlijk bevallen. Dat ligt in ons straatje en zij helpen ons zo goed en veel mogelijk.

problemen met gyno's blijft eigenlijk. We zouden bv een open informatief gesprek hebben in de ochtend en dat werd een gesloten monoloog met een andere gyn die last minute het gesprek onvoorbereid voir zijn neus kreeg en onze achternaam niet eens fatsoenlijk gelezen kreeg :'). Hij vond het erg lastig dat ik "nee, we moeten niets. Dat is dan jammer voor u. Fijn dit eenzijdige gesprek en dat u ons niet hoord".
hij kan niets met kantjes lopers en was nog erger dan gyn nr 1.
hij vindt onze verloskundige dus horror :p

mijn meneer wilde hem over het bureau heen trekken en is gewoon weggelopen aan het einde. En die is echt de rust zelve.

We hadden op voorhand dan ook een nagesprek met de verloskundige afgesproken en daardoor waren wij beide weer enorm zen. O+
Schudden voor gebruik
pi_154409827
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:14 schreef L0t.. het volgende:
We hebben een kloppend hartje! O+ *O*
Eerste hobbel is weer genomen :). Nu maar weer afwachten.

Vind het nog lastig om hier echt aan te haken, ga proberen wat meer te reageren.
O+

Wat fijn!!
Schudden voor gebruik
pi_154409828
Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien L0t!

Voel je je vandaag alweer wat beter LuDann? Sterkte iig en denk eraan dat het de laatste loodjes zijn, dus heel lang gaat het niet meer duren. Heb je een eindtermijn oid gekregen wanneer ze de baby gaan inleiden/halen? Of is dat gewoon max 42 weken?

Ik heb hier eigenlijk niet stilgestaan bij de 37-weken grens waar hier over gesproken wordt. Man gaat morgen bier drinken op het terras, en maandag heeft hij zijn maandelijkse sportkijk-avond waarbij het bier rijkelijk vloeit en heb er eigenlijk niet over nagedacht dat dat wellicht niet zo handig is.

Maar aan de andere kant is er nog helemaal niets wat er op wijst dat er een baby aan zit te komen (behalve een dikke buik natuurlijk), en zodra dat wel het geval is zegt hij zelf die afspraken meteen af. En mochten de eerste tekenen zich voordoen als hij daar is, dan heeft hij ook nog wel een paar uur te gaan om te ontnuchteren. Vanaf 39 weken wordt het een ander verhaal denk ik, dan is de bevalkans al veel groter. Heb nu het gevoel alsof die bij mij nog op <1% zit bij 37+1
pi_154409857
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:40 schreef mignonne het volgende:

moestuinen in de buurt?
ken je de plant hosta of yuka?
dat zijn eigenlijk wel DE plekken om te kijken ;)

slakkenrace hihi
Schudden voor gebruik
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:08:44 #190
409579 LuDann
All the way
pi_154409947
Bedankt voor alle lieve reacties, dat doet me echt goed. O+ Voel me gesteund en dat scheelt gewoon al een hoop!

Vandaag ben ik inderdaad 37 weken. *O* De reden dat ik het zo zwaar vind is denk ik mede dat ik mentaal niet helemaal ingesteld ben op doorlopen tot 40+ weken. Maar ja, ondanks dat de kans kleiner is dat ik dat haal is het niet uitgesloten natuurlijk.

Daarnaast heb ik gewoon een berg klachten die afzonderlijk van elkaar wel te doen zijn, maar allemaal op elkaar gestapeld een stuk minder. Ik voel me constant gejaagd door een onverklaarbaar hoge pols, heb nierstuwing, carpaal tunnel, een opspelende rugblessure, BI... mijn lichaam is er gewoon klaar mee allemaal. Als ik wakker wordt (soms omdat ik moet overgeven) voel ik me zo beroerd dat ik verwacht hoge koorts te hebben, maar dat heb ik niet. Ik slaap heel slecht (maar daar zal ik aan moeten wennen denk ik :P ) en stap 's nachts soms wel 3 keer onder de douche om te proberen de pijn in mijn gewrichten en de vreselijke jeuk wat te verminderen.

Ik zie dat er sinds ik begon met typen nogal wat reacties bij zijn gekomen, even bijlezen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:10:24 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154409973
quote:

Vind het nog lastig om hier echt aan te haken, ga proberen wat meer te reageren.
*O*
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:27:26 #192
409579 LuDann
All the way
pi_154410281
@ Malteser: ik zit ook al vanaf een vroege termijn thuis. Ik kan me zoals ik me voel gewoon niet voorstellen dat anderen tot 36 weken kunnen doorwerken. :D Iedereen ervaart het anders, maar ik snap dat het even moeilijk is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 06:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Vandaag pre baby borrel en hapjes dag *O*

soort van babyshower, maar dan met mannen en vrouwen (fam en vrienden). Biertjes, wijntjes, sapjes, hapjes, muziekjes, gezelligheid in de achtertuin met zijn allen. Laatste keer voor de baby komt *O* zin in!!

mijn meneer vindt het maar lastig dat hij (ook zichzelf opgelegd hoor) niet "mag" drinken. Stond me toch te mutsen toen we voor anderen drankjes gingen halen. ik keek echt zo van :') tot hij besefte dat ik dat dus al veeeeeeel langer heb en straks ook met bv zal hebben.

Van mij mag hij vanavond wel een paar biertjes doen Ik voel nul komma nul actie (op de gebruikelijke kopstoten down under en getrap na).

Gisteren middag was de verloskundige bij ons thuis voor een gesprek. Ze hoopt enorm om ons te kunnen begeleiden tijdens de bevalling. Ziet ze mijn buik zo enorm hard wiebelen en keek echt van O+ ahw!!! O+
Ik kon gewoon een beentje vasthouden zo hard kwam hij door de buik geduwd, dat was freaky :)
ze zei dat ze dat zelf al een eind vergeten was hoe dat voelde en dat we echt extra moeten genieten van de laatste loodjes ook al is het getouwtrek waar en hoe bevallen niet zo leuk. Ik vind dat soms best lastig, maar ben enorm blij met haar steun O+
Superleuk, een babyfeest! O+ Hoop dat je een hele leuke tijd hebt, dat heb je echt wel verdiend na alle ellende. :Y

Ik zal je de volgende keer appen, B_N was ook al wat pissig omdat ik hem niet had laten weten dat ik naar het ziekenhuis ging (omdat hij er toch niet bij kon zijn en ik hem niet onnodig ongerust wilde maken). :@

En freaky baby. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 07:44 schreef Mariposas het volgende:
Lastig Malteser. Hoop dat je na je zwangerschapsverlof wel weer aan het werk kan!

Veel plezier vandaag stippel!

Rugslapen lijkt me heerlijk, ik ben eigenlijk echt een rugslaper. De laatste paar nachten word ik steeds wakker van pijn in m'n heupen, door het slapen op m'n zij. Als ik niet wakker word van de buikpijn door m'n volle blaas tenminste. Nouja. Nog maximaal 16 dagen.
Nu mag ik pas weer maandag gaan bevallen van man, want anders loopt hij een extra verlofdag mis. :P
Aftellen. *O* Mijn man zegt hetzelfde, graag niet op een vrijdag beginnen. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 07:49 schreef Xanteh het volgende:
Hoop dat je je vandaag beter voelt LuDann :*

Tsja alcohol. Mijn vriend drinkt graag (en veel vind ik, eeuwig discussiepunt) dus ik ga een andere vriend vragen als back-up voor als het zo ver is en ik moet in het ziekenhuis bevallen. Wel een beetje beschamend, maar goed..

Veel plezier met de babyshower Stippel *O*
Joh, lastig zeg. Hij vindt het zelf niet problematisch? Vervelend dat dat zo'n discussiepunt is en dat je iemand als back-up in moet schakelen. Maar ja, wel beter dat je het doet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:38 schreef Mapiya het volgende:
Iemand ervaring? Woensdag ochtend een knaltest gehad (1dag voor nod) en vanmorgen was hij een stukje lichter? Plakt niet of minder geconcentreerd gepiest?
Ik was echt een gestoorde veeltester (had een grootverpakking goedkope stripjes :@ ) maar ben er al snel mee opgehouden omdat ik nerveus werd van de wisselende uitslag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:10 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Kazy!! En wat een mooie naam!

LuDann ik heb eigenlijk precies de zelfde klachten die jij omschrijft. Ook voornamelijk heel benauwd op sommige dagen en misselijk en hartkloppingen/opvliegers heb ik ook wel elke dag. Waarschijnlijk wel minder heftig als bij jou. Bij mij gaat het met goed rusten meestal na een uurtje weer over gelukkig. Maar het is echt een heel naar gevoel. Hoop dat je er vandaag ook niet weer al te veel last van hebt.

En verder zag ik weer nieuwe zwangeren. Welkom!

Hier weer een meld met baby nog in de buik. Gisteren wel veel voorwerk gehad denk ik. Regelmatige harde buiken elk uur ongeveer en ook al wat pijnlijke krampen weg moeten ademen. Maar verder vannacht rustig gebleven.

Ik heb trouwens noet elke week een controle bij de vk nu. Dat vind ik wel een beetje raar. Het is nu al bijna 2 weken geleden. Maandag moet ik pas weer. Ook is er nog niet gevoeld of er al verweking is. En ik ben volgende week zaterdag uitgerekend. Ben benieuwd wat ze maandag gaat doen. Als ik het nog tot maandag red... haha
Joh, vervelend die klachten. Kan echt even naar voelen he, zo benauwd! Ik had eerder ook al wat gepost over opeens 2 weken tussen een afspraak hebben, vind het een beetje raar met deze termijn. En een jompel voor het voorwerk. *O*
quote:

Super, wat fijn! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:02 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien L0t!

Voel je je vandaag alweer wat beter LuDann? Sterkte iig en denk eraan dat het de laatste loodjes zijn, dus heel lang gaat het niet meer duren. Heb je een eindtermijn oid gekregen wanneer ze de baby gaan inleiden/halen? Of is dat gewoon max 42 weken?

Ik heb hier eigenlijk niet stilgestaan bij de 37-weken grens waar hier over gesproken wordt. Man gaat morgen bier drinken op het terras, en maandag heeft hij zijn maandelijkse sportkijk-avond waarbij het bier rijkelijk vloeit en heb er eigenlijk niet over nagedacht dat dat wellicht niet zo handig is.

Maar aan de andere kant is er nog helemaal niets wat er op wijst dat er een baby aan zit te komen (behalve een dikke buik natuurlijk), en zodra dat wel het geval is zegt hij zelf die afspraken meteen af. En mochten de eerste tekenen zich voordoen als hij daar is, dan heeft hij ook nog wel een paar uur te gaan om te ontnuchteren. Vanaf 39 weken wordt het een ander verhaal denk ik, dan is de bevalkans al veel groter. Heb nu het gevoel alsof die bij mij nog op <1% zit bij 37+1
Er is niet gesproken over inleiden of iets dergelijks, deels omdat de verwachting is dat het niet nodig zal zijn maar ook omdat ik eigenlijk gewoon zeg dat alles goed gaat als ik een afspraak heb. Ik bedoel, klachten waarvan ik denk dat ze iets kwaad kunnen meld ik wel, maar aan een hoop dingen is gewoon niets te doen dus ik zie het nut van elke keer een waslijst aan klachten neerleggen niet zo.

Ik denk dat ik maandag wel ter sprake ga brengen dat ik het erg zwaar vind worden, maar ik ben echt geen voorstander van inleiden dus dat wil ik eigenlijk voorkomen. Strippen zou ik nog wel overwegen, misschien dat ik kan vragen of ze dat wat eerder kan gebruikelijk kunnen proberen (maar nu nog niet, ik vind 37 weken echt veel te vroeg om te proberen iets op te wekken).

Volgens mijn gyn is de gemiddelde termijn voor een eerste kindje in Nederland 40+4 trouwens. :Y
pi_154410285
Werkt de medicatie tegen je maagzuur niet een beetje? als ik zoveel zuur heb moet ik daar spugend van wakker worden.
Tegenwoordig eet ik rond drie uur nog wat en dat helpt me in de ochtend het te baas blijven.

Ik kan me voorstellen dat alles bij elkaar behoorlijk heftig kan zijn.
Schudden voor gebruik
pi_154410359
Het ene kind is afgebakken met bijvoorbeeld 38 weken het andere kind met 43 weken en een beetje.

Ik kan nooit zoveel met gemiddelde.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:35:50 #195
409579 LuDann
All the way
pi_154410431
De medicatie tegen de maagzuur werkt prima! Het is meer een spontane golf van misselijkheid dan echt het maagzuur waar ik last van heb, is mijn indruk. Maar ik zou het kunnen proberen, nog even wat eten rond een uur of 3. :Y

Ik heb gisteren van een random iemand in de bus gehoord dat mijn gezicht ''tekent'' en dat ik de baby zou kunnen verwachten. Nu neem ik dat niet al te serieus, maar mijn mond ziet er anders uit, ik voel en zie zelf dat ik van die opgezette en rode zwoele lippen heb, zeg maar. :P Mijn man zei er ook al wat over. Iemand hier ervaring mee? :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Het ene kind is afgebakken met bijvoorbeeld 38 weken het andere kind met 43 weken en een beetje.

Ik kan nooit zoveel met gemiddelde.
Nee, ik ook niet. Twee dames (van de zes) van mijn geboorteclubje hadden allebei een complicatieloze zwangerschap en een bevalling met 36 en 37 weken. Daar gaat het gemiddelde. :+ Maar ja, daar is het dan ook een gemiddelde voor en geen einddatum, zeg maar. :P
pi_154410524
Hoera L0t, wat fijn! *O*

Mapiya, blegh, die onzekerheid.. Wat de rest al zegt, afwachten maar :*

Ludann, jeetje, wat een berg klachten zo alles bij elkaar! Knap dat je, ondanks dat het je zwaar valt, wel zo positief overkomt steeds :*

Hier ben ik vandaag precies 4 weken, oftewel pril, priller, prilst. Lastig om nog zo'n lange periode onzekerheid in het vooruitzicht te hebben, gelukkig wel met leuke vakantiedingen, werk en andere afleiding. Testen wil ik echt niet meer aan beginnen, daar word ik alleen maar nog onzekerder en gespannen van.. Het voelen of mijn borsten nog steeds gespannen/groter zijn wordt nu m'n nieuwe altijd-bij-de-hand-test denk ik :+
pi_154410557
quote:

Wat fijn *O* gefeliciteerd!

Het alcohol probleem speelt hier al jaren. Er is ook al veel over gezegd en dingen beloofd, maar tot op heden niks veranderd. Ik hoop gewoon dat hij de komende twintig weken inziet dat het toch echt moet veranderen.
pi_154410579
Volgens mij krijg je rode opgezette lippen normaliter ergens anders tijdens de zwangerschap :D

Hier verwacht de gyn niet dat ik voor de 39/40 weken ga bevallen en voel ik mij lichamelijk best goed! Raar dat het zo anders kan gaan met dezelfde aandoening. Met 36 weken nog wel even naar de cardioloog voor een echo om te zien of mijn kleppen het nog wel leuk vinden, maar ik voorzie geen problemen.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:45:35 #199
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154410616
Gefeliciteerd Lot!! Kloppend hartje is toch altijd een mijlpaal. Kan ik me nog heel goed herinneren. (En de tranen die volgden ook.)

Een vriendin van mij zat bij een particuliere kraamverzorgster en die voelde wel al aan de baarmoedermond vanaf 37 weken bij haar. Maar dan is dat juist de uitzondering dus als ik het zo lees. Ik heb wel geprobeerd om zelf te voelen maar kan er niet goed genoeg bij. Ben ook iets te benieuwd of het voorwerk al iets oplevert denk ik. :)
Ik ga er vanuit dat ik na de afspraak van maandag wel elke week moet komen nu.
Oost west, mij best.
pi_154410849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:45 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Lot!! Kloppend hartje is toch altijd een mijlpaal. Kan ik me nog heel goed herinneren. (En de tranen die volgden ook.)

Een vriendin van mij zat bij een particuliere kraamverzorgster en die voelde wel al aan de baarmoedermond vanaf 37 weken bij haar. Maar dan is dat juist de uitzondering dus als ik het zo lees. Ik heb wel geprobeerd om zelf te voelen maar kan er niet goed genoeg bij. Ben ook iets te benieuwd of het voorwerk al iets oplevert denk ik. :)
Ik ga er vanuit dat ik na de afspraak van maandag wel elke week moet komen nu.
Ik vind mijn kraamverzorgster heel lief maar ze blijft mooi met dr vingers van mn baarmoedermond af :o

of bedoel je verloskundige? :D
Het verschilt gewoon enorm, beleid daar over. Er zijn verloskundigen die inderdaad vanaf een bepaalde termijn elke controle inwendige onderzoeken doen. Er zijn er ook zat die vanaf 39 weken gewoon gaan kijken of iemand te strippen is enz. En er zijn er ook veel (de meesten) die alleen inwendig onderzoek doen op indicatie en strippen alleen vanaf 41 weken of daar omheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')