abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154410879
Lot gefeliciteerd! Een kloppend hartje O+
pi_154410895
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:45 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Lot!! Kloppend hartje is toch altijd een mijlpaal. Kan ik me nog heel goed herinneren. (En de tranen die volgden ook.)

Een vriendin van mij zat bij een particuliere kraamverzorgster en die voelde wel al aan de baarmoedermond vanaf 37 weken bij haar. Maar dan is dat juist de uitzondering dus als ik het zo lees. Ik heb wel geprobeerd om zelf te voelen maar kan er niet goed genoeg bij. Ben ook iets te benieuwd of het voorwerk al iets oplevert denk ik. :)
Ik ga er vanuit dat ik na de afspraak van maandag wel elke week moet komen nu.
Waarom zou een kraamverzorgster rond de 37 weken al langs komen, particulier of niet? Die komt toch pas als de bevalling begonnen is? Een kraamverzorgster heeft imo voor de bevalling begint niks te zoeken daar, die is enkel welkom om de plintjes te checken bij de intake.
pi_154410904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:45 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik heb wel geprobeerd om zelf te voelen maar kan er niet goed genoeg bij.
Mijn man voelt nog niks :P
Maar ook nog geen voorwerk gehad of wat dan ook.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:14:56 #204
409579 LuDann
All the way
pi_154411308
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:43 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mij krijg je rode opgezette lippen normaliter ergens anders tijdens de zwangerschap :D

Hier verwacht de gyn niet dat ik voor de 39/40 weken ga bevallen en voel ik mij lichamelijk best goed! Raar dat het zo anders kan gaan met dezelfde aandoening. Met 36 weken nog wel even naar de cardioloog voor een echo om te zien of mijn kleppen het nog wel leuk vinden, maar ik voorzie geen problemen.
Whehe. :') Die andere set lippen heb ik al in maanden niet gezien, dat geloof ik wel. :+

Het is inderdaad ontzettend wisselend met EDS. Ik denk dat ik de middenmoot ben zo ongeveer. Ik ken ook iemand die een tweede zwangerschap nooit heeft aangedurfd bijvoorbeeld, omdat ze nog liever van een brug zou springen dan het opnieuw ondergaan. Nja, zo ver ben ik bij lange na niet. Superfijn dat je lichaam het zo goed oppakt! Die echo heb ik ook gehad. :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vind mijn kraamverzorgster heel lief maar ze blijft mooi met dr vingers van mn baarmoedermond af :o

of bedoel je verloskundige? :D
Het verschilt gewoon enorm, beleid daar over. Er zijn verloskundigen die inderdaad vanaf een bepaalde termijn elke controle inwendige onderzoeken doen. Er zijn er ook zat die vanaf 39 weken gewoon gaan kijken of iemand te strippen is enz. En er zijn er ook veel (de meesten) die alleen inwendig onderzoek doen op indicatie en strippen alleen vanaf 41 weken of daar omheen.
Gebeurt strippen doorgaans vanaf zo'n 39 weken ja? En maak je het vaak mee dat vrouwen er eerder om vragen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:59 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mijn man voelt nog niks :P
Maar ook nog geen voorwerk gehad of wat dan ook.
Je laat je man voelen naar je baarmoedermond? :D
pi_154411405
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:14 schreef LuDann het volgende:

Je laat je man voelen naar je baarmoedermond? :D
Uhm.... nouja... euh... ja... :P :@
pi_154411436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:14 schreef LuDann het volgende:

Gebeurt strippen doorgaans vanaf zo'n 39 weken ja? En maak je het vaak mee dat vrouwen er eerder om vragen?

Nee juist niet! Er is een poosje terug een grote studie geweest naar de effecten van strippen. Strippen is bewezen effectief, maar wel pas vanaf 41 weken. Voor die tijd is het niet zinvol en zie je vaker dat vrouwen er veel harde buiken van krijgen en dat er daarna niet zoveel meer gebeurd. Ook is lang niet iedereen stripbaar bij 39 weken (je moet iets ontsluiting hebben). Dus mja, het is de bedoeling dat het pas vanaf 41 weken aangeboden wordt en dan ook slechts als interventie om ervoor te zorgen dat iemand niet tot 42 weken gaat zeg maar. Maar in de praktijk blijkt dat er gewoon echt wel verloskundigen zijn die al veel eerder "even gaan kijken" of iemand al stripbaar is en dan toch gaan strippen. en ja er zijn ook heus vrouwen die daar op bevallen, maar de balans slaat dus door naar niet zinvol

En het hangt erg af van de praktijk waar je werkt en het soort mensen dat daar komt of mensen er veel naar vragen.
:)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:21:43 #207
409579 LuDann
All the way
pi_154411506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee juist niet! Er is een poosje terug een grote studie geweest naar de effecten van strippen. Strippen is bewezen effectief, maar wel pas vanaf 41 weken. Voor die tijd is het niet zinvol en zie je vaker dat vrouwen er veel harde buiken van krijgen en dat er daarna niet zoveel meer gebeurd. Ook is lang niet iedereen stripbaar bij 39 weken (je moet iets ontsluiting hebben). Dus mja, het is de bedoeling dat het pas vanaf 41 weken aangeboden wordt en dan ook slechts als interventie om ervoor te zorgen dat iemand niet tot 42 weken gaat zeg maar. Maar in de praktijk blijkt dat er gewoon echt wel verloskundigen zijn die al veel eerder "even gaan kijken" of iemand al stripbaar is en dan toch gaan strippen. en ja er zijn ook heus vrouwen die daar op bevallen, maar de balans slaat dus door naar niet zinvol

En het hangt erg af van de praktijk waar je werkt en het soort mensen dat daar komt of mensen er veel naar vragen.
Ah oke, dank je wel voor de informatie! Dan ga ik ook niet vragen of ze me eventueel wat eerder zouden willen proberen te strippen. Nog meer harde buiken hoef ik niet zo nodig. :')

Zijn er andere dingen die geprobeerd kunnen worden bij vrouwen die het wat zwaarder hebben tegen het einde of is het eigenlijk echt inleiden of uitzitten? Ik weet van tepelstimulatie en seks, maar zijn er dingen die een vk kan doen?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:23:03 #208
409579 LuDann
All the way
pi_154411539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Uhm.... nouja... euh... ja... :P :@
_O-

Mijn man mag er best wat insteken ( :9 ), maar echt rondwroeten...
pi_154411599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah oke, dank je wel voor de informatie! Dan ga ik ook niet vragen of ze me eventueel wat eerder zouden willen proberen te strippen. Nog meer harde buiken hoef ik niet zo nodig. :')

Zijn er andere dingen die geprobeerd kunnen worden bij vrouwen die het wat zwaarder hebben tegen het einde of is het eigenlijk echt inleiden of uitzitten?
Nouja strippen is dan dus een mogelijkheid maar dan wel met notie dat er een grote kans is dat het je een hoop gerommel op gaat leveren, maar geen baby.

Een inleiding is de vraag of het zinvol is. Kijk als er een harde indicatie is dan is die er en dan ga je natuurlijk voor inleiden. Maar voor de 40 weken (en soms er na ook) zie je toch wel regelmatig dat het echt nog wel een aantal dagen duurt voordat er echt gestart kan worden met inleiden. Dan moet er eerst met ballonen/veters/gel of tabletjes in de weer om de baarmoedermond te laten rijpen en zulks voordat er over gegaan kan worden op vliezen breken en infuus. Ook daarvoor geldt dat er ook vrouwen zijn die die stap over kunnen slaan en direct inleidbaar zijn enzo. Maar het gros is toch wel een poosje in de weer. T is de afweging hè, wat weegt zwaarder.
pi_154411646
Ik heb wel echt weinig zin in dat soort 'gedoe'.. hopelijk meldt beeb zich een dezer dagen toch gewoon zelf..
pi_154411652
Dat hoeft niet per se toch? Ik bedoel, als je tegen de 42 weken loopt en ze willen je inleiden, mag je dat dan weigeren? Als de baby het nog goed doet, tenminste?
(ik las het bevalverhaal van ik86 - dat wil ik dus NIET).
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:31:14 #212
409579 LuDann
All the way
pi_154411706
Oke, dank je wel voor je antwoord mignonne.

Inleiden is iets wat ik eigenlijk echt alleen wil overwegen als het om de een of andere reden gevaarlijk zou worden voor mij of de baby. Voorlopig gaat het (ondanks mijn geklaag) nog wel. Of misschien wel dankzij mijn geklaag. :P Iets met hart luchten enzo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:28 schreef SaskiaR het volgende:
Dat hoeft niet per se toch? Ik bedoel, als je tegen de 42 weken loopt en ze willen je inleiden, mag je dat dan weigeren? Als de baby het nog goed doet, tenminste?
Ik heb dat verhaal niet gelezen, maar wel veel andere horror gehoord over inleiden. En het is natuurlijk zoveel beter voor de baby als hij of zij komt als 'ie er klaar voor is.
pi_154411730
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:28 schreef SaskiaR het volgende:
Je mag altijd alles weigeren. Het is jouw lijf en als jij een ingreep niet wilt dan gebeurd het niet. Of het gezien omstandigheden ook wijs is om te weigeren en wat je dan wel moet, dat is een tweede. En daar zou je gedegen over voorgelicht moeten worden door zowel verloskundige als arts. Zodat je zelf alles op een rijtje kunt zetten en dan de afweging kunt maken van wat je wel en niet wilt.
pi_154411736
Ja, voorlopig hoeft er ook nog niet zoveel, maar goed, uiteindelijk zul je toch wat moeten. En als ik zo lees dan zijn bevallingen die spontaan beginnen in de regel wat 'fijner' dan ingeleide, dus ik hoop wel op spontane actie.
Alleen voorwerk ken ik eigenlijk ook niet, dus ik ben heel benieuwd. Overigens is mijn moeder zonder ooit een harde buik te hebben gehad in een uur of 8 bevallen. Die werd gewoon wakker met weeën om de twee minuten (wel een stuit), dus misschien krijg ik ook zo'n plotseling begin ;)
pi_154411828
Er zijn heel veel vrouwen, zeker bij een eerste kind, die geen voorwerk ervaren hoor :) Het zegt werkelijk niets over hoe je gaat bevallen. Dus zit vooral niet in de rats met doembeelden over inleidingen en dergelijke als je tot nu toe nog geen voorwerk had.
pi_154411855
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:32 schreef mignonne het volgende:

Je mag altijd alles weigeren. Het is jouw lijf en als jij een ingreep niet wilt dan gebeurd het niet. Of het gezien omstandigheden ook wijs is om te weigeren en wat je dan wel moet, dat is een tweede. En daar zou je gedegen over voorgelicht moeten worden door zowel verloskundige als arts. Zodat je zelf alles op een rijtje kunt zetten en dan de afweging kunt maken van wat je wel en niet wilt.
Natuurlijk :)
Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat baby er over 5 weken nog niet is... waarschijnlijk ben ik het dan echt helemaal zat en denk ik 'haal 'm er snel uit!!'
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:40:07 #217
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154411887
Ik denk idd dat jij ook zo 'plots' gaat bevallen, IMA!

Ach, inleiden kan ook anders uitpakken, ik kan me het bevalverhaal van stormqueen herinneren en dat ging heel soepel en snel eigenlijK. Maar vaker hoor ik wel dat het lang duurt, heftiger is en bij overtijd lopen vaak resulteert in een keizersnede.
Voor mij zou inleiden ook een domper zijn omdat ik hoop zo natuurlijk mogelijk te bevallen, de 'magie' van het spontaan breken van je vliezen of het begin van je weeën lijkt me juist zo mooi.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154411901
Overigens, wellicht ten overvloede nog, de meeste vrouwen bevallen (van hun eerste) na de 40 weken, en veel bevalt rond de 40+5. Uiteindelijk zijn er maar ongeveer 3% van de vrouwen die bij 42 weken nog niet bevallen zijn.
We houden ons met zn allen erg vast aan die 40 weken en het voelt al snel over tijd als je daar voorbij gaat maar je bent officieel pas echt overtijd als je over die 42 weken heen gaat. En de vrouwen die prematuur bevallen trekken dus de 40+5 naar beneden naar 40 weken.
Als zwangere van een eerste kind mag je gerust er van uitgaan dat je voorbij de 40 weken gaat, en dat je wellicht zelfs de 41 haalt. Het is vaak het onvoorspelbare van het af moeten wachten tot het gebeurd wat het vervelend maakt om te wachten.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:42:42 #219
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154411938
Vooral de omgeving houdt erg vast aan de 40 weken geloof ik. :') iedereen om me heen gaat er wel van uit dat ii morgen toch wel écht bevallen moet zijn. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154411966
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:40 schreef mignonne het volgende:
Overigens, wellicht ten overvloede nog, de meeste vrouwen bevallen (van hun eerste) na de 40 weken, en veel bevalt rond de 40+5. Uiteindelijk zijn er maar ongeveer 3% van de vrouwen die bij 42 weken nog niet bevallen zijn.
We houden ons met zn allen erg vast aan die 40 weken en het voelt al snel over tijd als je daar voorbij gaat maar je bent officieel pas echt overtijd als je over die 42 weken heen gaat. En de vrouwen die prematuur bevallen trekken dus de 40+5 naar beneden naar 40 weken.
Als zwangere van een eerste kind mag je gerust er van uitgaan dat je voorbij de 40 weken gaat, en dat je wellicht zelfs de 41 haalt. Het is vaak het onvoorspelbare van het af moeten wachten tot het gebeurd wat het vervelend maakt om te wachten.
Ik heb ook niet het idee dat ik al 'te laat' ben of zo hoor, ik was er sowieso vanuit gegaan dat het na de 40 zou worden. Maar ik herken die grens wel, dat het sinds de 40+0 nog meer iets van 'ieder moment kan het' is geworden en dat is wel heel gek. Vervelend vind ik het ook nog niet, maar het onvoorspelbare is wel raar.
pi_154412042
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:42 schreef Mariposas het volgende:
Vooral de omgeving houdt erg vast aan de 40 weken geloof ik. :') iedereen om me heen gaat er wel van uit dat ii morgen toch wel écht bevallen moet zijn. }:|
:D Be prepared :+ Ik krijg iedere dag wel berichtjes van mensen die ook heel benieuwd zijn. Hoorde al over onderlinge weddenschappen ;) De opa's en oma's to be worden ook steeds gevraagd of er al iets is. Ik kan niet zeggen dat er niet wordt meegeleefd :D
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:47:40 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412044
Maar dat is bij een tweede (of +) dus anders? Waar ligt dat aan dan? Ik had al helemaal in mijn hoofd: eerste was 41wk5dg, die tweede gaat echt niet eerder zijn :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154412107
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:47 schreef pinquit het volgende:
Maar dat is bij een tweede (of +) dus anders? Waar ligt dat aan dan? Ik had al helemaal in mijn hoofd: eerste was 41wk5dg, die tweede gaat echt niet eerder zijn :+
Tweede kindjes komen gemiddeld genomen 4 dagen eerder, schijnt. (gemiddeld dus hè... voordat alle N=1 verhalen komen :P ) Maar ik weet niet hoe het zit als je een nieuwe partner hebt en als er een x aantal jaar tussen beide kinderen zit. Ik weet niet goed hoe groot de invloed daarvan is.
pi_154412108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:47 schreef pinquit het volgende:
Eerste was hier met 39+6.... Tweede met 41+1. Ik ga maar nergens vanuit dit keer
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:51:42 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154412130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tweede kindjes komen gemiddeld genomen 4 dagen eerder, schijnt. (gemiddeld dus hè... voordat alle N=1 verhalen komen :P ) Maar ik weet niet hoe het zit als je een nieuwe partner hebt en als er een x aantal jaar tussen beide kinderen zit. Ik weet niet goed hoe groot de invloed daarvan is.
Oh ja, die vergat ik even :') :P ach, ik hou van uitzonderingen O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')