Dit is echt 1 op 1 met wat ik dacht, na het lezen van de OP.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp hier echt helemaal niets van. Zeg die afspraak af en ga door met je leven.
TS, doe die vent een lol en hou je van hem vandaan. Je klinkt vermoeiender dan een aflevering van GTST. Ga eerst maar eens leren hoe hoofdstukken in je leven af te sluiten, voor je een nieuwe start.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp hier echt helemaal niets van. Zeg die afspraak af en ga door met je leven.
Ga maar vast liggen, deurmat.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij wil die afspraak!!! Ik vind het respectloos om niet op te komen dagen, omdat hij zoveel voor me heeft gedaan.
Waarom is alles jouw schuld, hij ging er toch zelf in mee? Dan had hij na een week zijn schouders op moeten halen en weg moeten lopen. Jij duwde hem steeds weg en hij bleef aan je hangen. Of lees ik je verhaal nu verkeerd? Ik snap hém eigenlijk niet, jouw houding begrijp ik dan weer wel (uit ervaring).quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik voel me in een zwakke positie doordat alles mijn schuld is.
Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:54 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Waarom is alles jouw schuld, hij ging er toch zelf in mee? Dan had hij na een week zijn schouders op moeten halen en weg moeten lopen. Jij duwde hem steeds weg en hij bleef aan je hangen. Of lees ik je verhaal nu verkeerd? Ik snap hém eigenlijk niet, jouw houding begrijp ik dan weer wel (uit ervaring)...
Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Met welke intentie spreken jullie af? Gezellig bijpraten? Closure? Vriendschap maken? Officieel afsluiten?
Ja, door zulke onduidelijkheden blijven jullie aan de gang. Ik zou dat eerst uitzoeken, voordat je een beslissing maakt. In elke relatie (vriendschappelijk, liefelijk, vijandig) is communicatie prioriteit nummer 1.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.
Als ik hem was, was ik na week 1 pleite. Serieus.
Ik weet het niet, als ik het zo hoor. Hij lijkt me echt een dodelijk vermoeiende vent. Ik snap wel dat je gevoelens voor iemand hebt, maar als je ziet dat die persoon daar niet aan toe is om welke reden dan ook, dan laat je het. Niet accepteren dat jij wilt breken. Mwah.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!
Hij werd aan het begin van de relatie ook boos dat ik voor hem beslissingen neem (hem afwijs, om hem te beschermen).
Ik snap hem ook niet. Hij had het altijd over een 'potentie' die hij in me zag. Dat ik de normen en waarden heb en buiten mijn issues een leuk mens ben. Onze 'magische' momenten zijn dan ook de momenten waar ik goed in mijn vel zit. Mijn probleem is dat ik slecht omga met teleurstellingen.
Zijn exen waren altijd heel verwend en daardoor niet down to earth (volgens hem). Een ging vreemd, de ander had haar relatie van hem verzwegen, weer een ander was ziek en zodra het beter met haar ging liet ze hem vallen.
Hij vond mij sterk, omdat ik heel veel moeite doe om mijn leven draaiende te houden en loyaal ben.
Ik vermoed dat hij wil controleren of er nog iets in zit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:09 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, door zulke onduidelijkheden blijven jullie aan de gang. Ik zou dat eerst uitzoeken, voordat je een beslissing maakt. In elke relatie (vriendschappelijk, liefelijk, vijandig) is communicatie prioriteit nummer 1.
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij wil controleren of er nog iets in zit.
Luister naar deze meneerquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
Hij is een vechter. Met alles. Hij geeft nooit op. Met alles in het leven gaat hij voor het onmogelijke. Op z'n 25e nu verdient hij al meer dan 3000 netto.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:10 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Ik weet het niet, als ik het zo hoor. Hij lijkt me echt een dodelijk vermoeiende vent. Ik snap wel dat je gevoelens voor iemand hebt, maar als je ziet dat die persoon daar niet aan toe is om welke reden dan ook, dan laat je het. Niet accepteren dat jij wilt breken. Mwah.
Hij lijkt wel een mental coach of zo. Nu spreek ik uit eigen ervaring, maar een relatie waar de één een soort coaching-projectje is van de ander: ik zou ervoor passen, want je gaat denk ik niet zijn gelijke zijn op die manier, of wel?
Misschien omdat hij zijn exen niet aankon en hij in jou iemand vindt die hij kan overheersen? Zomaar een gedachte...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij is een vechter. Met alles. Hij geeft nooit op. Met alles in het leven gaat hij voor het onmogelijke. Op z'n 25e nu verdient hij al meer dan 3000 netto.
Los daarvan is bijna niemand zijn gelijke. Ik heb daar veel moeite mee gehad tijdens onze relatie. Hij is heel intelligent, wijs en succesvol. Ik ben iets ouder dan hem, ben niet afgestudeerd en ga straks de helft verdienen van zijn salaris met mijn HBO. Hij heeft zijn WO, masters en zit aan MBA.
Ik heb nooit begrepen waarom hij voor mij heeft gekozen. Ik kan niet eens op zijn niveau praten. Zit niet op zijn golflengte.
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".
Ik heb geen andere keuze dan 2 weken wachten.
Dit. Ik zou die kwast heel hard uitlachen. Maakt me niet uit hoe geweldig intelligent je bent, hoe rijk en machtig, mensen die anderen zo naar beneden halen, zijn nu niet bepaald geweldig.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:18 schreef Lienekien het volgende:
Echt, sommige mensen zoeken het drama ook gewoon willens en wetens op.
Je standpunt is duidelijk: jij vindt dat ik niet moet opdagen en verder moet gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!
Je had beter kunnen zeggen: "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet niet hoe erover denk nu. Ik wil in ieder geval niet (vul in), maar ik wil (vul in). Wat wil jij wel of niet? Ik vind dat we duidelijk moeten zijn, zodat we niet met verkeerde verwachtingen of intenties elkaar zien." Ik vind het veel beter om het direct te vragen, dan te gissen naar intenties en verwachtingen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:22 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Dit. Ik zou die kwast heel hard uitlachen. Maakt me niet uit hoe geweldig intelligent je bent, hoe rijk en machtig, mensen die anderen zo naar beneden halen, zijn nu niet bepaald geweldig.
Klinkt als een toffe gozer, lijkt mij geen slechte ervaring dit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.
Naja, hij respecteert in ieder geval je keuze niet om er een punt achter te zetten omdat je nog niet toe bent aan die relatie, tenminste dat lees ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.
Nooit, maar dan ook nooit moet je je afvragen of je iemand wel waard bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je maakt jezelf veel te afhankelijk. Je geeft je eigen regie uit handen. Dat is heel ongezond. Je zou je niet bezig moeten houden met types zoals hij en beter werk je aan het opkrikken van je eigenwaarde.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:23 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je standpunt is duidelijk: jij vindt dat ik niet moet opdagen en verder moet gaan.
Zou je je standpunt willen toelichten?
Duidelijk. Wat bedoel je met 'types zoals hij'?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je maakt jezelf veel te afhankelijk. Je geeft je eigen regie uit handen. Dat is heel ongezond. Je zou je niet bezig moeten houden met types zoals hij en beter werk je aan het opkrikken van je eigenwaarde.
Ben door mijn eerste ervaring jaren terug erin gaan geloven dat ik liefde niet waard ben en dat ik niet genoeg ben. Al vond deze gast dat wel, had ik veel moeite met aannemen. Bij losers geloof ik het sneller. Daarom ging ik ook voor losers.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nooit, maar dan ook nooit moet je je afvragen of je iemand wel waard bent.
True!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ga gewoon, wat heb je te verliezen, dan zit je je straks net zo hard af te vragen hoe het had kunnen lopen. En tja dan zou het idd weer drama kunnen worden, maar volgens mij heb je dat nu ook al dusja.
Omdat hij erin gelooft dat ik eigenlijl bevrijd wil worden van mijn angsten en dat is ook zo. Heb een psy ingeschakeld, omdat ik het wil facen. Alleen duurt dat nog even en dit moet ik zelf afhandelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:26 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Naja, hij respecteert in ieder geval je keuze niet om er een punt achter te zetten omdat je nog niet toe bent aan die relatie, tenminste dat lees ik.
Jij verkleint jezelf, niet doen joh, stop eens jezelf te vergelijken met anderen.
Maar dat is, heel lullig gezegd, jouw probleem en niet de zijne. Sowieso, als hij mommy issues heeft (zeg niet dat dat het geval is) en jou daardoor (onbewust) wil fixen, is jullie relatie (of ie nou vriendschappelijk is of meer) niet gebouwd op wederzijds respect en balans. Fix jezelf mét jezelf en gebruik daar geen relaties voor.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ben door mijn eerste ervaring jaren terug erin gaan geloven dat ik liefde niet waard ben en dat ik niet genoeg ben. Al vond deze gast dat wel, had ik veel moeite met aannemen. Bij losers geloof ik het sneller. Daarom ging ik ook voor losers.
Die kerel wil gewoon een probleemmeisje redden, waardoor hij zichzelf wat beter voelt over zichzelf ongetwijfeld. Hoewel hij ook wel gevoelens voor haar zal hebben natuurlijk, echter had een normale man al lang ingezien dat hij dit niet kon verhelpen zo 1,2,3.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:43 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar dat is, heel lullig gezegd, jouw probleem en niet de zijne. Sowieso, als hij mommy issues heeft (zeg niet dat dat het geval is) en jou daardoor (onbewust) wil fixen, is jullie relatie (of ie nou vriendschappelijk is of meer) niet gebouwd op wederzijds respect en balans. Fix jezelf mét jezelf en gebruik daar geen relaties voor.
Ja maar hij is geen psycholoog, teminste daar ga ik vanuit, dus dan moet hij die rol ook niet gaan spelen. Angsten zijn een ingewikkeld ding, zeker sociale angsten en zelfbeeld problemen. Ik heb een dergelijke relatie gehad trouwens en die heeft een hele hoop schade bij mij aangericht. Nu zeg ik niet dat ik een schoolvoorbeeld ben of zo, maar je loopt echt enorm veel risico op nog meer schade.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Omdat hij erin gelooft dat ik eigenlijl bevrijd wil worden van mijn angsten en dat is ook zo. Heb een psy ingeschakeld, omdat ik het wil facen. Alleen duurt dat nog even en dit moet ik zelf afhandelen.
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die kerel wil gewoon een probleemmeisje redden, waardoor hij zichzelf wat beter voelt over zichzelf ongetwijfeld. Hoewel hij ook wel gevoelens voor haar zal hebben natuurlijk, echter had een normale man al lang ingezien dat hij dit niet kon verhelpen zo 1,2,3.
Iemand die rare spelletje met je speelt, die graag de touwtjes in handen neemt en jou klein houdt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:37 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Duidelijk. Wat bedoel je met 'types zoals hij'?
En het vrouwtje dat hij helpt zal natuurlijk altijd de zwakkere in de relatie blijven. Dat is een leuke bijkomstigheid als je zo'n dominante kerel bent. Voor je het weet durft TS niets meer zonder zijn goedkeurende blik eerst te raadplegenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.
Zeker waar, echter zou ik persoonlijk gewoon gaan deze keer nog, je hebt vaker spijt van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan. Daarna kan je alsnog ervoor kiezen dit af te sluitenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.
Precies. Die relatie is dan ook niet gebouwd op gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Tevens is de relatie ook voorbij als TS gefixt is: die vriend is dan 'werkloos'. Ik was eerst zo'n iemand die graag meisjes wilde fixen (niet in de zin van 'regelen'quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:54 schreef madeleineL het volgende:
[..]
En het vrouwtje dat hij helpt zal natuurlijk altijd de zwakkere in de relatie blijven. Dat is een leuke bijkomstigheid als je zo'n dominante kerel bent. Voor je het weet durft TS niets meer zonder zijn goedkeurende blik eerst te raadplegen.
Ach ja, als ze haar behoeftes maar duidelijk in kaart heeft en eerlijk is tegen zichzelf waarom ze het wil. De nodige dingen zijn al gezegd daarover in dit topic. Maar je hebt gelijk dat de kans groter is om spijt te krijgen van dingen die je laat.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zeker waar, echter zou ik persoonlijk gewoon gaan deze keer nog, je hebt vaker spijt van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan. Daarna kan je alsnog ervoor kiezen dit af te sluiten
Dat inderdaad, je wilt in een relatie, vriendschappelijk of romantisch, echt niet de hulpverlener zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Precies. Die relatie is dan ook niet gebouwd op gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Tevens is de relatie ook voorbij als TS gefixt is: die vriend is dan 'werkloos'. Ik was eerst zo'n iemand die graag meisjes wilde fixen (niet in de zin van 'regelen'), ook vriendschappelijk. Maar ik kwam erachter dat de vriendschap gewoon voorbij is en je verder geen andere dingen hebt om over te praten als de ander gefixt is.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Dat inderdaad, je wilt in een relatie, vriendschappelijk of romantisch, echt niet de hulpverlener zijn.
Wil je nog iets tegen hem zeggen of wil je horen wat hij te zeggen heeft? Zo ja ga dan. Wil je er gewoon van af zijn en hem nooit meer zien blokkeer hem dan en ga verder met je leven. Halfslachtige keuzes maken heeft ook geen zinquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
De enige reden wat me tegen houdt: ik heb niet de persoon kunnen zijn die ik had willen zijn in onze relatie. Daarnaast geloof ik er niet in dat ik weer van iemand kan houden. Althans wordt erg moeilijk. Heb veel muren gebouwd rondom mijn emoties en relaties verwaarloosd. Heb het heel oppervlakkig gemaakt na mijn nare ervaring. Hij is de enige die me heeft weten te raken. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit weer kan.
QFT, laat die man lekker met rust en ga tegen je vriendinnen zeiken en begin pas aan eenvent als je weer op aarde bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:18 schreef Gray het volgende:
[..]
TS, doe die vent een lol en hou je van hem vandaan. Je klinkt vermoeiender dan een aflevering van GTST. Ga eerst maar eens leren hoe hoofdstukken in je leven af te sluiten, voor je een nieuwe start.
Hoe kom ik daar achter?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:17 schreef madeleineL het volgende:
Heb je je al afgevraagd of je misschien weer een verliefdheid voor de verkeerde man hebt opgevat? In hoeverre kun je jezelf daarmee vertrouwen als je dergelijke problemen hebt?
Door eerste eens aan jezelf te werken en dan te kijken of hij echt wel zo geweldig voor je is. Ik begrijp trouwens dat dat je probleem met de afspraak niet oplostquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:45 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hoe kom ik daar achter?
Ho eens even. Jij hebt hem gesmeekt dat jullie gewoon moeten kappen? Dat had je ook eenzijdig kunnen besluiten, maar ja. Dan was je die kleine kans wel kwijt. Je wil gewoon via een omweg dat hij zsm voor jou en alle shit erbij kiest (want je hebt zo je best gedaan en hij moet dat belonen vindt je of de beloning zijn) of dat je de easy way out kan krijgen van nee, ok tot nooit. Dan moet het hard afgekapt worden, want oh wee dat je hier doorheen zal moeten zonder je oude tactiek van weer een nieuwe vent opduiken. Ook al weet je dat je het gat wat hij achterlaat nooit met zomaar weer even iemand op kan vullen..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:06 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu:
Het afgelopen half jaar hebben we elkaar niet gezien en over 2 weken is het zover: we gaan elkaar zien. Ik heb hem zo vaak gesmeekt dat we gewoon moeten kappen hiermee en dat het niks gaat worden. Hij stemde er niet mee in zoals alle keren dat ik het uit wou maken, maar of hij me wil kan hij ook niet zeggen.
Zo bijzonder als hij is, zo geduldig als hij met je is, zo klein als die kans ook is, je bent te bang voor afwijzing om er echt voor te vechten. Hij heeft gelijk en dat weet je diep in je hart ook heus wel. Laat je angst voor dit nieuwe, waarvan je er niet mee weet om te gaan, niet overheersen. Je maakt zelf de kans kleiner door te zeggen dat het geen kans heeft. Lekker jezelf de schuld geven, dat je nieuwe tactiek niet werkt en dan lijkt je oude strategie verdacht aanlokkelijk. Maar dan verlies je sowieso. Niet alleen hem, maar in het algemeen.quote:Situatie vanuit mijn perspectief: het begon moeizaam, op een paar magische momenten na verliep het kut en het heeft geen kans.
Zijn perspectief: als ik iets wil moet ik ervoor vechten en wanneer ik niet kom opdagen is dat zwak van mij. Ook al is de kans 1%.
Lekker struisvogelen en alles afkappen gaat ervoor zorgen dat je deze vragen blijvend bij je houdt in de vorm van wat als.. Geen enkele nieuwe vent gaat dat voor je weg nemen. Jij zal altijd weten dat je zijn geduld niet terug hebt kunnen geven door je keuze ingegeven door je angst.quote:Ik vind het vreselijk om hem nu te ontmoeten gezien de kans 99% is dat hij me gaat afwijzen. Emotionele kwelling is dit: wil hij me nog? Komt het nog wel goed?
Je hebt aardig wat tips gehad, dus laat ik nog maar even wat rake algemene woorden hier neerpennen. Er is geen quickfix, die gaat niemand jou hier ook kunnen geven. Je gaat door een proces, daar valt niet aan te ontkomen. Lees de eerdere tips nog eens door en ga eens echt de tijd ervoor nemen. Zodat je er misschien eens echt wat aan hebt gaat hebben. Dat doe je niet in een week ofzo. Ja, het is een pijnlijk proces. Het doorbreken van zo een patroon doe je niet even. Gun en geef het wat tijd. Face je angsten.quote:Hoe deal ik met grijsgebied, gezien dit een standvastige gozer is die me vanaf moment 1 uitdaagt te facen met mijn angsten?
En terecht, dat is wel het minste wat je kan doen ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij wil die afspraak!!! Ik vind het respectloos om niet op te komen dagen, omdat hij zoveel voor me heeft gedaan.
Oh please..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!
Hij werd aan het begin van de relatie ook boos dat ik voor hem beslissingen neem (hem afwijs, om hem te beschermen).
Hij vindt je nog steeds sterk, want als hij het idee had dat je geen fuck deed aan je shit had je die afspraak niet.quote:Ik snap hem ook niet. Hij had het altijd over een 'potentie' die hij in me zag. Dat ik de normen en waarden heb en buiten mijn issues een leuk mens ben. Onze 'magische' momenten zijn dan ook de momenten waar ik goed in mijn vel zit. Mijn probleem is dat ik slecht omga met teleurstellingen.
Zijn exen waren altijd heel verwend en daardoor niet down to earth (volgens hem). Een ging vreemd, de ander had haar relatie van hem verzwegen, weer een ander was ziek en zodra het beter met haar ging liet ze hem vallen.
Hij vond mij sterk, omdat ik heel veel moeite doe om mijn leven draaiende te houden en loyaal ben.
Slachtofferig gedoe dit. Hij geeft om je en wil kijken hoe het gaat nu je bezig bent je shit eens aan te pakken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.
Als ik hem was, was ik na week 1 pleite. Serieus.
Het enige wat ze eigenlijk wil is dat ze weer wat krijgen, terwijl ze zelf ook wel weet dat ze nog niet helemaal klaar is. Maar hij is the grand price voor het kuttige half jaar, want dat deed ze voornamelijk voor hem en niet voor zichzelf. En dat weet hij ook wel een beetje, want in tegenstelling tot de andere dudes lijkt dit een verdomd slimme kerel die ondanks alle shit haar niet afschrijft en stimuleert om zelf aan de slag te gaan. Voor zichzelf. En dat is eng voor TS..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Bullshit dame and you know it..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik snap TS wel. Aan jezelf werken, zodat je de relatie weer een kans kan geven op slagen. Maar de intentie ligt verkeerd: TS moet het echt voor zichzelf doen. Ik krijg ook de indruk dat het onder andere uitging, zodat ze aan zichzelf kon werken voor iets nieuws met hem in de toekomst. En ik snap ook waarom ze hem zo koestert. Maar sommige mensen in je leven komen, doen iets bijzonders en gaan dan weer. Je kunt ze alleen maar bedanken voor de ervaring en lessen. Maar verder moet je altijd jezelf op 1 zetten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het enige wat ze eigenlijk wil is dat ze weer wat krijgen, terwijl ze zelf ook wel weet dat ze nog niet helemaal klaar is. Maar hij is the grand price voor het kuttige half jaar, want dat deed ze voornamelijk voor hem en niet voor zichzelf. En dat weet hij ook wel een beetje, want in tegenstelling tot de andere dudes lijkt dit een verdomd slimme kerel die ondanks alle shit haar niet afschrijft en stimuleert om zelf aan de slag te gaan. Voor zichzelf. En dat is eng voor TS..
Wees dan ook eens realistisch en een beetje standvastig, in plaats van weer een strohalm zoeken om weg te rennen van shit. Dit lijkt verdacht veel op een manier om weer je gelijk te kunnen halen, zodat je jezelf weer even gerust kan stellen. Gaat niet werken. Niks gaat acuut werken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:01 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Bedankt voor je reacties S_M. Ik val steeds terug =(
Aardig mee eens ja, maar ze zet zichzelf niet op 1 door weg te rennen van deze afspraak.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik snap TS wel. Aan jezelf werken, zodat je de relatie weer een kans kan geven op slagen. Maar de intentie ligt verkeerd: TS moet het echt voor zichzelf doen. Ik krijg ook de indruk dat het onder andere uitging, zodat ze aan zichzelf kon werken voor iets nieuws met hem in de toekomst. En ik snap ook waarom ze hem zo koestert. Maar sommige mensen in je leven komen, doen iets bijzonders en gaan dan weer. Je kunt ze alleen maar bedanken voor de ervaring en lessen. Maar verder moet je altijd jezelf op 1 zetten.
Tja, ze moet maar eens voor zichzelf duidelijk hebben wat ze wil en wat niet. Kosten, baten, dat soort dingen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Aardig mee eens ja, maar ze zet zichzelf niet op 1 door weg te rennen van deze afspraak.
Klinkt al beter dan je openingspost, laat je niet gelijk inpalmen door zijn praatjes maar denk goed na over de gevolgen van je keuzes na het gesprek en maak vanuit daar de keuze die je zelf het meeste aanstaat. Succes hiermee verder!quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:49 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Heel veel zaken gaan de goede kant op (op dit na).
Ik loop geen aandacht meer te geilen bij andere mannen, integendeel. Voorheen was dat anders. Ben mijn leven aan het herinrichten en te kijken wat me blij maakt/mijn eigenwaarde goed doet. Heb mn woning gerenoveerd, een fantastisch kitten gehaald en daar heel veel moeite voor gedaan. Verder train ik nog 3x per week en ben in aardig in vorm. Studiejaar is zo goed als afgerond.
Ben alleen nog niet klaar voor het gesprek. Ik voel een prestatiedruk en vind dit alles kut. Ik krijg er de zenuwen van en ben erg moe van dat al dat bewijzen. Heb al zoveel gepresteerd en voor elkaar gekregen de afgelopen maanden. Heb geen kracht om ook dit nog recht te zetten/fixen/bewijzen. Ik heb geen kracht meer om voor die 1% van hem te vechten. Ik ga naar de afspraak, zonder er wat van te verwachten. Ik ga het niet bevorderen, maar ik hoop dat dit stopt en ik verder kan. Ik ben niet van plan zijn leegte op te vullen. Ik heb een schattig beestje die mij nu dagelijks een glimlach bezorgt
Goedzo!quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:49 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Heel veel zaken gaan de goede kant op (op dit na).
Ik loop geen aandacht meer te geilen bij andere mannen, integendeel. Voorheen was dat anders. Ben mijn leven aan het herinrichten en te kijken wat me blij maakt/mijn eigenwaarde goed doet. Heb mn woning gerenoveerd, een fantastisch kitten gehaald en daar heel veel moeite voor gedaan. Verder train ik nog 3x per week en ben in aardig in vorm. Studiejaar is zo goed als afgerond.
Als jij je niet klaar voelt, dan kun je dat uitleggen en de afspraak wellicht verzetten. Die prestatiedruk haal je er m.i. echt zelf bij. Niet verwonderlijk dat je het kut vindt, want jij wil hem gewoon alsnog overdonderen met je change en samen verder. Dat is alleen niet "het bewijs"quote:Ben alleen nog niet klaar voor het gesprek. Ik voel een prestatiedruk en vind dit alles kut. Ik krijg er de zenuwen van en ben erg moe van dat al dat bewijzen.
Dikke bullshit weer. Jij maakt er een 1% van en het zou nota bene die van jullie moeten zijn. Kun je lekker dramatisch gaan doen dat je al zoveel hebt gedaan en dat dit stukje nou net de nee zou veroorzaken, maar daarmee doe je het echt tekort denk ik. Uit die zogenaamde zelfbescherming van je.quote:Heb al zoveel gepresteerd en voor elkaar gekregen de afgelopen maanden. Heb geen kracht om ook dit nog recht te zetten/fixen/bewijzen. Ik heb geen kracht meer om voor die 1% van hem te vechten.
Wel ja, die kitten is je nieuwe liefde. Jezelf maken wijsmaken dat je niets meer verwacht is niet hetzelfde als het geloven. Hopen dat het stopt is niet voldoende. Je bent geen slachtoffer, je hebt zelf een keuze om te stoppen en verder te gaan. Doe niet alsof de bal bij hem ligt. De leegte zit in jou zelf. Daar heeft hij jou op gewezen, omdat je het eerder niet zelf kon of wilde inzien. Hij is het niet en hij laat zich er niet in manipuleren door je.quote:Ik ga naar de afspraak, zonder er wat van te verwachten. Ik ga het niet bevorderen, maar ik hoop dat dit stopt en ik verder kan. Ik ben niet van plan zijn leegte op te vullen. Ik heb een schattig beestje die mij nu dagelijks een glimlach bezorgt
Ah, wat een schatjequote:Op woensdag 15 juli 2015 09:39 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
http://postimg.org/image/qzjjt9wph/
Het is ook wel lekker makkelijk om te zeggen dan maar helemaal niet, een beetje als een verwend kind wat haar zin niet krijgt. Hij is eerlijk, je hebt een keuze en gezien jullie historie ook geen raar idee dat hij vrij zeker wil weten dat je dit nou eens voor jezelf gaat doen, niet waar?quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:48 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Die percentage is trouwens zijn verwoording. Hij zei dat mijn gedrag de afgelopen maanden niet bevorderlijk is geweest voor de kans dat het weer zou lukken tussen ons. Ik moest van hem er vanuit gaan dat het niets gaat worden. Daarop reageerde ik dat afspreken dan niet nodig is. Vervolgens vond hij dat weer zwak etc.
Precies, ergens moet ophouden en dan maar beter bij zo een speciaal iemand. Daarnaast, als je echt zo overtuigd bent van die afwijzing, dan kan het moeilijk erger worden. Je hebt niets meer te verliezen dan toch?quote:Goed. Ik heb 2 weken om de keuze te maken om mijn angst van een hoogst waarschijnlijke afwijzing/periode voor confrontatie te facen. Denk wel dat ik ga, want ik haat verliezen, al is het een strijd met mezelf. Als ik nu van hem wegren, zal ik dat ook bij andere mannen doen. Ergens moet het ophouden.
Wees eens eerlijk, heb jij niet stiekem gewoon hoop of vindt je dat je beloont moet worden voor je harde werk? Hetkomt namelijk nog best over alsof hij je main motivation is..quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:38 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Mijn angst is dat ik hoop krijg en alsnog teleurgesteld word. Dat was de kern van mijn probleem ook (vanaf het begin tot het bittere einde).
En, is hij zoals andere mannen? Is hij duidelijk geweest en wist en weet je waar je aan toe was?quote:Dit omdat ik smoorverliefd was op mijn eerste en het totaal niet zag aankomen dat hij totaal geen intentie had om met me te zijn. Hij zei letterlijk dat hij tijd aan het doden was met mij. Ik had toen gezworen nooit meer een man te geloven op zijn woord en me nooit meer kwetsbaar op te stellen.
Hij prikt er dus gewoon door heen en dat voelt kwetsbaar ja. Maar misbruikt hij dat vindt je?quote:Hij had wel door dat ik het steeds kapot liep te maken, uit angst om gekwetst te raken en weigerde dat toe te laten (om deze reden). Hij zei: Als het nou echt niet zou klikken tussen ons, okay, maar dit als reden?!?! Daar ga ik niet mee akkoord.
Als je de OP hebt gelezen sta ik in de wachtlijst bij PsyQquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:01 schreef Yesse het volgende:
Er is maar 1 oplossing. Ga naar je huisarts en zoek hulp.
Jammer van de laatste zin, want het is valse schijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:55 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Niet meer. Door die "99%" bereid ik me echt voor op een leven zonder hem. Ik probeer alvast leegtes te vullen, zodat ik houvasten heb om op terug te vallen. Iets wat ik zonder mannen al zou moeten hebben.
Nee, het verleden kan niemand meer veranderen. Is ook niet de vraag of verwachting volgens mij. Het klinkt ook nog niet alsof je het echt leuk vindt voor jezelf..quote:Verder geloof ik er niet in dat ik een beloning of wat dan ook ga krijgen. Dat ik hard heb gewerkt aan mezelf is leuk voor mij, maar hij heeft een reeks aan teleurstellingen wat ik niet meer ongedaan kan maken.
Issueloos, pardon?quote:Al ben ik nu issueloos: het is niet leuk meer.
Hij kan volgens mij echt prima voor zichzelf denken, maar als je liever dramatisch gaat doen alsof je alleen maar verlies hebt geleden, ja dan is het vrij logisch dat het niet leuk meer is als hij je niet op je wenken bedient en terug neemt.quote:Denk ook niet dat we dit achter ons kunnen laten. Ik zit diep in de min en zal er niet meer uit kunnen komen.
Als je zo zelfmedelijdend gedraagt, dan heb je minder te showen van wat je wel bereikt hebt. En nogmaals, je schiet er geen kut mee op om lekker voor hem te gaan zitten nadenken. Is ook een vorm van controle..quote:Dus die 1% is ook onzin. De basis is er niet meer. Hoe kut dan ook, valt er niks meer te winnen/beloning te krijgen. Mijn gedrag telt en dat ik heb 'gevochten' heeft hij niets van terug kunnen zien.
Niet jezelf zo de put in praten. In een half jaar heb je al de nodige stappen gezet om een al jarenlang bestaand patroon te doorbreken. Niet verwonderlijk dat je het niet even gefixed hebt voor je gewilde deadline. Je bent er nog niet, maar je bent onderweg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Antwoord op je vraag: nee, hij is niet hetzelfde en bij hem is het anders. Alleen heb ik die gedachten jarenlang dmv losers zo erg gevoed en dubbel laten bevestigen, waardoor het er diep nog in zit en er nog niet uit wil. Het overheerst mijn huidige ratio. Ik krijg het moeilijk uit mijn systeem.
Aan voorbij gelezen. Hoop voor je dat je snel terecht kanquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Als je de OP hebt gelezen sta ik in de wachtlijst bij PsyQ
Alvast 1 tip: vergelijk jezelf nooit met anderen. Niet alleen omdat het je een rot gevoel kan geven maar ook omdat er maar zo weinig zichtbaar is van mensen. Neem als voorbeeld Robin Williams, wie verwacht dat een man als hij zo gebukt zou gaan onder depressie dat hij zijn eigen leven zou nemen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
True: ik wou mijn patroon van jaren in een paar maanden gefixt hebben. Deadline was deze maand. Daar had hij me al voor gewaarschuwd en gezegd dat hij daar wel rekening mee had gehouden.
Ik zie dit weer als aanleiding om hem iets beters dan mezelf te gunnen. Hoe kom ik daar vanaf?!?! Gedachten deze spelen: "Kijk hoe wijs en goed hij is! Hij verdient zijn gelijke en dat ben ik niet en zal het ook niet worden!"
Ik heb altijd voor mannen gekozen waar wat mis mee was, zodat ik mezelf beter kon voelen. Of mannen waar ik niet verliefd op was, zodat het me minder pijn zou doen. Wat een kutmentaliteit. Ik had veel eerder een psy moeten inschakelen. Geen wonder dat in het mapje 'overige' word gestopt. Heb mn probleem complexer gemaakt dan het eigenlijk was.
Om te kijken of je wel echt bezig bent en niet hem naar de mond loopt te praten, omdat je spijt hebt van het zo nu en dan terugvallen in je oude patroon tijdens de afgelopen paar maanden. Realistisch van hem..quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
True: ik wou mijn patroon van jaren in een paar maanden gefixt hebben. Deadline was deze maand. Daar had hij me al voor gewaarschuwd en gezegd dat hij daar wel rekening mee had gehouden.
Hij is niet god ofzo hè, je hoeft hem niet op een voetstuk te plaatsen puur omdat hij in tegenstelling tot die andere dudes de situatie wel redelijk snapt. Hij kan prima zelf bepalen wat hij wel of niet wil, dat hoef jij (uit zelfbescherming) echt niet voor hem te doen. Daarnaast kun jij niet meer dan je best doen als een vent dat niet van je waardeert, moet je sowiewo wieberen.quote:Ik zie dit weer als aanleiding om hem iets beters dan mezelf te gunnen. Hoe kom ik daar vanaf?!?! Gedachten deze spelen: "Kijk hoe wijs en goed hij is! Hij verdient zijn gelijke en dat ben ik niet en zal het ook niet worden!"
Boehoe, shit van vroeger kun je niet veranderen. Niemand niet, het is verleden tijd. Het gaat erom wat je nu doet en gaat doen. En daar werk je hard aan toch, dus maak het nou niet complexer of erger door jezelf extra te pijnigen. Richt je op wat je wel kan veranderen, wat goed gaat, waar je blij mee bent, het positieve.quote:Ik heb altijd voor mannen gekozen waar wat mis mee was, zodat ik mezelf beter kon voelen. Of mannen waar ik niet verliefd op was, zodat het me minder pijn zou doen. Wat een kutmentaliteit. Ik had veel eerder een psy moeten inschakelen. Geen wonder dat in het mapje 'overige' word gestopt. Heb mn probleem complexer gemaakt dan het eigenlijk was.
True. Niks op aan te merkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
Alvast 1 tip: vergelijk jezelf nooit met anderen. Niet alleen omdat het je een rot gevoel kan geven maar ook omdat er maar zo weinig zichtbaar is van mensen. Neem als voorbeeld Robin Williams, wie verwacht dat een man als hij zo gebukt zou gaan onder depressie dat hij zijn eigen leven zou nemen?
En wie weet, misschien als je eenmaal wel goed in je vel zit vraag je je af wat je in deze 'goede' man zag omdat hij achteraf misschien helemaal niet zo goed was. Of juist wel en kom je hem dan weer tegen en kun je er wél iets moois van maken. Word eerst eens helemaal verliefd op jezelf en dan kun je daarna door naar een ander
Hoe stamp ik dit in mijn hoofd, zodat ik het ook voel? Cognitief en emo willen niet samenwerken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Om te kijken of je wel echt bezig bent en niet hem naar de mond loopt te praten, omdat je spijt hebt van het zo nu en dan terugvallen in je oude patroon tijdens de afgelopen paar maanden. Realistisch van hem..
[..]
Hij is niet god ofzo hè, je hoeft hem niet op een voetstuk te plaatsen puur omdat hij in tegenstelling tot die andere dudes de situatie wel redelijk snapt. Hij kan prima zelf bepalen wat hij wel of niet wil, dat hoef jij (uit zelfbescherming) echt niet voor hem te doen. Daarnaast kun jij niet meer dan je best doen als een vent dat niet van je waardeert, moet je sowiewo wieberen.
[..]
Boehoe, shit van vroeger kun je niet veranderen. Niemand niet, het is verleden tijd. Het gaat erom wat je nu doet en gaat doen. En daar werk je hard aan toch, dus maak het nou niet complexer of erger door jezelf extra te pijnigen. Richt je op wat je wel kan veranderen, wat goed gaat, waar je blij mee bent, het positieve.
Nog niet en je kan met je hoofd niet dwingen zo te voelen als je wil. Kwestie van doen en erin groeien. Verleg je focus naar dingen die je wel kan veranderen en die wel goed gaan. Dan kun je een gebalanseerder beeld creëren van en voor jezelf. Kost meer tijd dan je zou willen, maar het is het wel waard..quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hoe stamp ik dit in mijn hoofd, zodat ik het ook voel? Cognitief en emo willen niet samenwerken.
Wil je hem? Zo ja dan ga je naar die afspraak.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Voordelen afspraak gaan:
- Geen what if's achteraf
- Nog een angst overwonnen
- Afsluiten
Nadelen afspraak:
- Dat mijn gevoelens nog sterker worden en ik alsnog word afgewezen
- Terug naar alle drama als voorheen
Reden twijfel:
Ik weet niet hoe het zal verlopen. Daten met losers deed me nooit pijn: ik wist hoe het zou eindigen. Het is pijnlijker om te breken met iemand die wel dieper tot je doordringt en ik vrees dat ik nog nooit zoveel van iemand heb gehouden, omdat hij de eerste persoon is bij wie ik niet heb gerebound. Voorheen zou ik nu minstens 5 mannen hebben gedate (elke maand een ander, tentamenperiodes afgetrokken). Dat de liefde groot is geeft me twijfels. Wat als ik niet meer zoveel van iemand zal houden? Ik heb vaak snel gedate, maar echt van iemand gehouden is moeilijk bij mij.
Ik lees alleen maar dat je voor jezelf kiest en dat is waar het om gaat. Wat nou zwak? Juist sterk Heel veel succes!!quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb de afspraak geannuleerd, want ik voel me niet klaar voor de confrontatie en kan nog niet terecht bij een psycholoog. Ik ben niet in staat om alles alleen te verwerken, gezien ik niet kan voorspellen hoe ik ermee om zal gaan.
Ik heb hem een bericht gestuurd en uitgelegd, dat ik niet klaar ben voor een afwijzing, dan wel de 1% kans die we hebben. Ik zei dat ik hem alle moois van de wereld gunde en dat we beter verder kunnen met ons leven. Ik zei er ook bij dat het geen zin heeft om gevoelens aan te wakkeren, omdat wanneer ik mijn studie rond heb (volgend) jaar, en ik dan iemand ontmoet met wie het klikt, ik wil settlen en dat hij dat dat voorlopig niet in zijn leven past (hebben we wel eens over gehad).
Misschien heel zwak dit alles, maar jullie gaan mij ook niet met open armen ontvangen als al die wonden open gaan en ik geen deskundige kan benaderen. Ik kies ervoor om mijn hoogste prioriteiten aandacht te geven: knieblessure herstel, 3 belangrijke herkansingen eind augustus, afstuderen en daarna stage lopen. Ook mezelf aandacht geven, goed voor mezelf zorgen, mediteren, mijn kitten lief hebben vallen eronder. Ik vind die dingen belangrijker om aan te werken dan mijn relatie issues. Zodra ik daar namelijk alleen aan begin, gaat dat ten koste van de rest.
Je post verrast me.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:39 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar dat je voor jezelf kiest en dat is waar het om gaat. Wat nou zwak? Juist sterk Heel veel succes!!
Je ex kan vanalles vinden. Dat hoort jou niet meer te boeien. Ga door met je leven en maak er wat leuks van. Aan je ex ben je niks verschuldigd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je post verrast me.
Mijn ex zei dat het zwak zou zijn als ik niet zou komen.
Ik ga heus niet eeuwig blijven wegrennen. Ik wil best de confrontatie aan, maar dan wel met begeleiding. En als ik hem in deze beslissing kwijt raak, so be it. Dan heb ik in ieder geval de ruimte om te groeien voor een mogelijke succesvolle relatie in de toekomst.
quote:Hoe belangrijk is die afspraak voor je?
Ik voel me namelijk niet klaar om je te zien en ik gun je echt alle moois wat op je pad komt of is gekomen.
Voor alles wat ik wil vecht ik nu voor, al is de kans 1%. Een kitten waarvan ik dacht het nooit weer zou proberen, stage bij een multinational alsnog gelukt, terwijl ze geen vacature hadden, uitkering en studiefondsen...
Maar voor een afwijzing of 1% met jou ben ik niet klaar.
Ik was bang dat als ik je los zou laten, ik zou ga rebounden, maar tot mijn verbazing heb ik daar geen behoefte meer aan. Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Ik red mezelf wel.
Laten we verder gaan met ons leven. Wij pasten niet bij elkaar (door mijn issues) en zullen dat vanaf nu ook niet passen (door mijn nieuwe wensen). Wanneer ik mijn studie rond heb en ik iemand ontmoet met wie het op dat moment klikt wil ik verloven, trouwen en kinderen krijgen. Ook dat zijn weer dingen die voorlopig niet in jouw leven passen. Het heeft daarom ook totaal geen zin om gevoelens aan te wakkeren.
Dit zijn mijn nuchtere gedachten, waarvan ik bang ben dat ik ze 'vergeet' wanneer ik je zie.
Ik heb geen ruimte in mijn leven voor nog meer liefdesverdriet nu. Ik heb belangrijkere prioriteiten.
Sorry.
En nu jij nog, wannneer word jij een keer zelfstandig?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:03 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Oh uitleg: ik wou vorig jaar een kitten, maar bij de kennismaking viel hij mij aan. Ik durfde niet meer. Blijkt achteraf dat die kitten gewoon issues had haha. Inmiddels probeer ik het opnieuw en helemaal geen spijt. Deze is super lief! Ze eet eindelijk ook weer zelfstandigBleek gewoon nog te jong te zijn.
Je weet het altijd zo mooi te verwoordenquote:
Maar wat vind je nou van de feedback die je hier krijgt? Het lijkt alsof helemaal niet tot je doordringt dat je hier ook heel anders in zou kunnen staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:18 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik geloof dat dat nu wel goed gaat komen. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen.
Ik heb PsyQ benaderd, of er ook maar iets gestart kan worden wat bij kan dragen aan mijn verwerking van relatiegebeurene. De rest, daar kan ik wel mee dealen.
Het begint met de overtuiging dat JIJ jouw leven bepaalt, niet hij.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:28 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat ik dat kan. Hij is een hele goede zakenman, kan heel goed onderhandelen en dus ook manipuleren
Dat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Het begint met de overtuiging dat JIJ jouw leven bepaalt, niet hij.
En als je weet dat hij zo'n manipulator is: 'ik wil niet met je afspreken, want je lult me omver en dat wil ik niet'.
Waarom zou je je in een situatie plaatsen waarin je je moet verdedigen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Owja, wat het meest telt is dat ik een zwakke positie heb door mijn gedrag afgelopen maanden. Van buitenaf lijkt hij dan de slachtoffer en misschien is dat wel zo. Daardoor kan ik niet mezelf verdedigen en krijgt hij zijn gelijk.
Volgens mij lees je niet goed. Hij is degene die aandringt op elkaar weer zien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:39 schreef 2NutZ het volgende:
Ontzettend egoistisch van TS ditje zit helemaal met jezelf in de knup en neemt die gast gewoon mee. Arme vent...
Wees verstandig en kap het af, doe het in elk geval voor hem.
En zij wil niks van hem weten idd, dat lees ik ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed. Hij is degene die aandringt op elkaar weer zien.
Ga je d'r afbranden of heb je nog iets constructiefs te melden om deze dame een beetje op te peppen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En zij wil niks van hem weten idd, dat lees ik ook.
Ik ben hier niet om op te peppen, daar zijn jullie voor. Ik ben hier om de spiegel voor te houden. Gelukkig mogen we daar vrij in zijn in dit land.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga je d'r afbranden of heb je nog iets constructiefs te melden om deze dame een beetje op te peppen?
Oh, noem je dat iemand een spiegel voorhouden. Ja, ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik ben hier niet om op te peppen, daar zijn jullie voor. Ik ben hier om de spiegel voor te houden. Gelukkig mogen we daar vrij in zijn in dit land.
Dat noem ik zo, ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, noem je dat iemand een spiegel voorhouden. Ja, ja.
Geef zelf eens antwoord op die vraag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Is het relevant om uit zijn relationele verleden conclusies te trekken: dat het ook aan hem kan liggen? Of komt dit alles puur door mij?
Altijd typisch de reacties van (de meeste) vrouwen.quote:
Die ene reactie pik je eruit om typisch iets voor vrouwen te noemen? Dat is wel een beetje sneu.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Altijd typisch de reacties van (de meeste) vrouwen.
Ten eerste ben je beide gewoon voor 50% verantwoordelijk dus niemand is volledig schuldig.Ten tweede TS heeft nog een flinke weg te gaan.
Volgens de meeste vrouwen zijn de mannen altijd verantwoordlijk... voor alles.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Altijd typisch de reacties van (de meeste) vrouwen.
Ten eerste ben je beide gewoon voor 50% verantwoordelijk dus niemand is volledig schuldig.Ten tweede TS heeft nog een flinke weg te gaan.
Nee helemaal niet, al vanaf het begin van het topic. De enige die ik duidelijk zie zeggen waar het op staat en goed verwoord is Scary_Mary zoals ik al eerder zei.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die ene reactie pik je eruit om typisch iets voor vrouwen te noemen? Dat is wel een beetje sneu.
Ik heb geen idee wat het is, misschien daarom ook dat er dit soort miscommunicaties binnen relaties ontstaan zoals bij TS het geval is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:02 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Volgens de meeste vrouwen zijn de mannen altijd verantwoordlijk... voor alles.
Is wel het makkelijkste, ja om jezelf dat te overtuigen. Verder kinderachtig en jammer.
Ik denk zelf gewoon doordat mannen- en vrouwenlogica ver uit elkaar ligt en men vaak zaken en problemen heel anders aanpakt. En dan uiteraard niet goed communiceert.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, al vanaf het begin van het topic. De enige die ik duidelijk zie zeggen waar het op staat en goed verwoord is Scary_Mary zoals ik al eerder zei.
[..]
Ik heb geen idee wat het is, misschien daarom ook dat er dit soort miscommunicaties binnen relaties ontstaan zoals bij TS het geval is.
Maar dat zeggen ze toch ook altijd, vrouwen komen van venus en mannen van mars
Waar wind ik er doekjes om wat ik vind van TS haar gedrag en instelling?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, al vanaf het begin van het topic. De enige die ik duidelijk zie zeggen waar het op staat en goed verwoord is Scary_Mary zoals ik al eerder zei.
[..]
Bij hem:quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geef zelf eens antwoord op die vraag.
Nee. Ik vraag me alleen af of dat ophoudt zodra ik okay ben. Hiermee bevestig ik ook dat ik erin geloof dat alles aan mij ligtquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:14 schreef Lienekien het volgende:
Het is uiteindelijk jouw keuze. Wil jij zo'n relatie en het drama dat daar bij komt kijken? Voel je je daar goed bij als je steeds zo'n gevecht aan moet gaan om je goed genoeg te voelen? Wil je dat?
Dan zeg ik verder niks meer.
Je zegt het alsof het jouw 'schuld' is, terwijl ik het zie als een stuk onvolwassenheid. Ik laat hem verder buiten beschouwing, want ik vind hem niet relevant. Als jij het besluit, is hij gewoon passé.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:22 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Nee. Ik vraag me alleen af of dat ophoudt zodra ik okay ben. Hiermee bevestig ik ook dat ik erin geloof dat alles aan mij ligt
True that. De psycholoog - die de intro deed - zei dat iets je schuld niet kan zijn als je erg je best hebt gedaan. Ik kan oprecht zeggen dat ik mijn best heb gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het alsof het jouw 'schuld' is, terwijl ik het zie als een stuk onvolwassenheid. Ik laat hem verder buiten beschouwing, want ik vind hem niet relevant. Als jij het besluit, is hij gewoon passé.
We hebben een slechte start gemaakt en de relatie verliep dramatisch. Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten. Ik heb namelijk maar even rust en dan moet ik weer strijden: over 10 dagen afrijden, over 3 weken 3 belangrijke herkansingen maken en daarna starten met afstuderen om vervolgens middels stage mijn diploma te halen. Mijn doel is om binnen het bedrijf te komen en te verhuizen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:31 schreef duracellkonijntje het volgende:
Lieverd, ik ken deze angst. Uiteindelijk draait het om een simpele keuze: wil je je hele leven single blijven om ellende te voorkomen, of wil je jezelf (meerdere keren) in het diepe gooien om een leuke vriend te vinden die je wel respecteert?
Het zou heel gewoon kunnen zijn dat jullie besluiten om het hierbij te laten. Einde verhaal. En dat kan ook jouw beslissing zijn. Eenzijdige opzegging telt ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
True that. De psycholoog - die de intro deed - zei dat iets je schuld niet kan zijn als je erg je best hebt gedaan. Ik kan oprecht zeggen dat ik mijn best heb gedaan.
Ik heb nu het idee dat ik hem nu in de steek heb gelaten. Of is het juist andersom? Of is er geen eens sprake van in de steek laten?
In dat geval moet je hem gewoon duidelijk afwijzen en ook aangeven dat je helemaal niet wil dat hij contact blijft zoeken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten.
Hij zei ook niet dat hij gelijk in een relatie wil stappen met mij. Hij wil oordelen of hij nog wat voor me voelt en met kleine stapjes kijken of het weer wat kan worden. Vandaar ook die 1%.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In dat geval moet je hem gewoon duidelijk afwijzen en ook aangeven dat je helemaal niet wil dat hij contact blijft zoeken.
Is vermoedelijk ook voor jezelf gewoon zinniger, aangezien je idd een hoop stress lijkt te hebben en dat vermoedelijk verergert word als je nu in een relatie stapt, terwijl je er zelf niet aan toe bent.
Ik wil een keer opsommen waar hij ook fout zit. Daarna zeg ik wel wat je quote.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:06 schreef Lienekien het volgende:
En mocht hij je suf lullen, gewoon dit herhalen: "Ik heb hier helemaal geen zin in. Ik wil dit niet. Ik doe het niet. Ik hou ermee op."
Dat sowieso ook ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik denk zelf gewoon doordat mannen- en vrouwenlogica ver uit elkaar ligt en men vaak zaken en problemen heel anders aanpakt. En dan uiteraard niet goed communiceert.
TS haar gedrag prima, maar daar zal ze echt flink aan moeten werken. Maar ik krijg een beetje het idee dat ze te makkelijk opgeeft (om wat voor redenen) en het maar allemaal goed gevonden wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar wind ik er doekjes om wat ik vind van TS haar gedrag en instelling?
Zeker als je bij PsyQ loopt, dan kan hij niet van je verwachten dat hij jou een soort ultimatum stelt?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
We hebben een slechte start gemaakt en de relatie verliep dramatisch. Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten. Ik heb namelijk maar even rust en dan moet ik weer strijden: over 10 dagen afrijden, over 3 weken 3 belangrijke herkansingen maken en daarna starten met afstuderen om vervolgens middels stage mijn diploma te halen. Mijn doel is om binnen het bedrijf te komen en te verhuizen.
Dus het gaat er niet om dat ik niet in de diepte wil gaan. Zeer zeker wel. Alleen nu niet.
Los hiervan wil ik eerst nog door die traject bij PsyQ gaan. Ik heb geen ruimte, kracht en tijd voor een relatie die al niet lekker liep.
Jij leest ook niet goed. Het gaat puur om haarzelf, dat ze steviger in haar schoenen moet komen te staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
'Beschadigde' vrouwen united. Althans, dat vinden jullie natuurlijk. Stomme mannen ook
Het kan zomaar zijn dat jullie "wellicht ooit in theorie etc enz" goed bij elkaar gepast hadden...misschien enzo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij verwachtte niet dat ik gelijk klaar was, maar omdat ik zo behoeftig was voor geruststelling (en hij dat me niet wou geven), ben ik een paar keer onredelijk geweest: verwijten via de App met vee(eeee)l regeltjesIk wou alleen maar dat hij me vertelde dat hij nog gevoelens voor me had. Hij zei: ik heb jou nooit gevraagd over wat je voor me voelde, want ik wist het.
SORRY maar ik ben niet zo zelfverzekerd als hij. Ik had dat wel nnodig. Maar volgens hem waren mijn stalk Appjes niet bevorderlijk voor een nieuwe kans en dat hij het even wil aanzien. Ik pik het niet dat ik dan degene ben die moet vechten voor een situatie waarin hij me deels heeft gestopt, want ik wist dat dit zou gebeuren vanaf het begin.
Waardeloos dit alles.
Je kunt hem altijd een brief schrijven?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Zit te janken, omdat ik hem al deze dingen had willen zeggen of iig opgelost had willen krijgen. Maar ik moet een keer achter mijn beslissing staan en verder gaan met mijn leven. Het doet veel pijn though.
Goede uitleg. Ja, hij is een heel intelligente persoon en volgens hem was dat nodig voor mij om zover te schoppen binnen dit jaar. Ja, ik heb nu geen vent meer nodig, omdat ik heb geleerd de kracht uit mezelf te halen voor se allerdaagse dingen. Alleen bevorderderlijk is dit niet geweest voor een nieuwe kans voor ons.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het kan zomaar zijn dat jullie "wellicht ooit in theorie etc enz" goed bij elkaar gepast hadden...misschien enzo.
Maar daar heb jij niks aan nu en op dit moment.
Het kan best zijn dat hij jou daarin heeft gestopt en het zou zomaar kunnen dat hij daar achterliggende redenen voor had (dat werkt wel vaker zo met mannen (vrouwen weet ik niet maar zou ook kunnen) die zeer intelligent zijn). Grote kans alleen dat je die redenen niet kunt achterhalen (tenzij je het hem gewoon vraagt, dan heb je nog de meeste kans te doorgronden wat zijn motivatie was (en misschien heb je dat zelfs al gedaan, ik weet het niet, ik ken je verder ook niet enzo)).
Gezien de manier waarop hij op jouw appjes reageerde, krijg ikzelf het idee dat hij jou niet de -emotionele- steun kon bieden die jij op dat moment (misschien ook gewoon in deze fase van je leven) nodig hebt. In dat geval heb je verder niet veel aan hem. Let wel, die keus zal je uiteindelijk wel zelf moeten maken.
Tip: kijk naar wat op dit moment jouw belangen zijn
Dat kan heel goed.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Goede uitleg. Ja, hij is een heel intelligente persoon en volgens hem was dat nodig voor mij om zover te schoppen binnen dit jaar. Ja, ik heb nu geen vent meer nodig, omdat ik heb geleerd de kracht uit mezelf te halen voor se allerdaagse dingen. Alleen bevorderderlijk is dit niet geweest voor een nieuwe kans voor ons.
Dan is het zaak dit uit te gaan zoeken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:35 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij is er nu ook klaar mee.
Ik ga kapot van de pijn, ik weet niet waarom.
~~quote:Hij: Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik vind het jammer dat je me continu beschuldigd van het feit dat ik een andere heb. Als je wist hoeveel ik nu werk zou je anders piepen. Weliswaar ik ben blij voor je dat het goed met je gaat. Ik wens je oprecht het besten toe. Het gaat je goed.
Ik: Dat is helemaal niet de reden
Hij: het is goed zo.
Ik: Mag ik je 1x vertellen waar ik echt mee zit aub?
Hij: Laten we dit afsluiten.
Ik: Ik kan het niet sluiten
Hij: Ik heb het vaak genoeg geprobeerd en ik heb vaak genoeg geprobeerd in je te geloven. Terwijl jij continu een smoes of excusees probeert te vinden
Hij: I am done. Ik ben op kantoor. Ik blijf hier tot 1 uur ofzo. Je hebt gezegd wat je wilt. En ik heb altijd je keuze gerespecteerd
Ik: Er is 1 ding wat ik niet heb
Hij: Ga je gang. Hoe dan ook. Ik ben er klaar mee
Ik: Jij hebt mij meerdere malen overgehaald het te proberen terwijl ik niet klaar was. Toen we tegen dingen aanliepen wou je er niet emotioneel voor me zijn. Ik heb me vaak alleen gevoeld. In het half jaar wou ik geruststelling van je en die kreeg ik niet. Iets waar ik zoveel behoefte aan had.
Vervolgens ben ik de boosdoener geworden
Ik de zwakke positie
Omdat ik me niet zo snel ontwikkelde zoals jij dat graag had willen zien. En dan verwachtte je van mij dat ik zou vechten en strijden voor 1%, terwijl je weet hoe moeilijk ik dat vind. Bovenop alles wist je ook dat ik de afgelopen maanden zonder psycholoog heb gestoeid en er dus helemaal alleen voor stond
Elke keer dat ik je heb gestalkt voor een beetje liefde duwde je me van je af. Dat waren mijn moeilijkste momenten. Dat waren VOOR jou de momenten waarop ik elke keer een ander gozer had. Ik ben tekeer gegaan omdat je me zo hard negeerde dat ik me niet meer voor kon stellen dat je ook maar een BEETJE om me gaf
Jij hebt mij een hoge prestatiedruk gegeven door hoe ik door mijn 'periode' heen ging. Ik ben dit traject gestart om met JOU gelukkig te kunnen zijn. En jij wou er niet voor me zijn toen ik je nodig had. Daarna kon je wel verwachten dat ik voor je ga vechten, waar jij me 672773 x hebt weggeduwd.
Ik ben ook blij dat je er klaar mee bent, want je confronteert me en vervolgens kan je me niet de emotionele steun bieden die ik nodig heb. Je verwacht dat ik mezelf fix en als dat je niet bevalt zet je me alsnog aan de kant. Weet je HOE erg ik mezelf heb opgevreten met dit idee? Ik heb nog nooit zoveel mijn best gedaan voor een jongen. Nog nooit zoveel gevochten. Het ging alleen niet zo ideaal omdat jij er niet voor me kon zijn
Hij: Prima. Het is mijn schuld. Dat ik er blijkbaar niet was. Sorry dat ik je bbelemmerd heb
Ik: Ik wou alleen weten of je van me hield. Maanden heb ik het gesmeekt
Hij: Sommige dingen hoor je niet vragen
Ik: Ik had het nodig. Heel erg
Hij: Ik heb de afgelopen maanden als een non geleefd. Ik heb meerdere keren aangegeVen wat mijn lifestyle was. En nu is. Je had zelf de knoop door moeten hakken. Ik verwijt je nu niks. En ik ben oprecht blij voor je
Ik: Het lukte me niet. Ik had geen psycholoog en nog nog steeds niet
Alles wat ik nu heb, heb ik zelf gedaan
Hij: Goed zo. En de rest lukt je ook. Nogmaals.Het gaat je goed. Misschien dat ons paden nog in de toekomst kruisen. Maar voor nu. Ben ik er klaar mee. Je had mij gevraag Dat ik het moest zeggen wanneer ik er klaar mee was. Dat doe ik hierbij. Na je bericht van gisteren weet ik het zeker.
Ik: Wat maakt die ene bericht uit
Wat maakt het verschil
Hij: Laat me aub met rust
Ik: Maar prima. Ik heb het nu ook bevestigd. Iemand die al mijn effort niet kan waarderen en mij de moeite niet waard vindt na alles wat ik heb doorstaan... verdient mij ook niet. Ik heb alles op alles gegooid voor jou.
Hij: Het feit dat je dat durft te vragen. Oké. Prima. Ga verder met je. Het is goed zo
Ik: Toch kan ik zeggen dat ik echt van je heb gehouden. En als dit echte liefde was geweest het wel had overleefd
Ik bedenk nu een paar regels die ik kwijt wil en daarna ga ik ook verder. Je mag het negeren.
Ik blijf het oneerlijk vinden dat jij mij hebt overgehaald om ergens aan te beginnen waarvan ik wist dat het zo zou eindigen. En dat ik nu degene ben die daarvoor moet boeten. Ik vind je oneerlijk. Ik vind dit alles oneerlijk. Ik vind het oneerlijk dat ik nu de boosdoener ben. Dat ik degene ben die in de steek is gelaten. Ik hoop echt dat onze paden niet meer kruisen, want ik vind je echt oneerlijk. Ik ga verder en laat je met rust. Jij kan niet de man zijn waar ik zoveel ellende voor heb moeten doorstaan, in mijn eentje!
Een jaar verspild. Geen minuut meer na dit bericht. Bye!
*hij belde en ik weigerde de oproep*
Ik: Je hebt gezegd wat je wilde zeggen en ik ook. Klaar! Ik stalk je niet meer. Ben je niet waard.
Hij: Laat mij mét rust
Ik: All yours! Contacteer nooit meer. Ik wil niks meer van je horen!
Momentje, geef me even wat tijd om alles te lezen en te overdenken (het is best wel veel enzoquote:
Dat wordt wel beter.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:35 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik logeer bij mn ouders en kitten ligt naast me. Soms komt ze me troosten, likt ze mn traantjes... wel cute.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat wordt wel beter.
Ga lekker naar huis, naar je kitten.
Door gedoe in een ander topic duurde het wat langer. Heb de helft ongeveer gelezen en dit viel me op:quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik: Ik wou alleen weten of je van me hield. Maanden heb ik het gesmeektHij: Sommige dingen hoor je niet vragen
Dit is gewoon hartstikke fout geweest van hem.quote:Ik: Ik wou alleen weten of je van me hield. Maanden heb ik het gesmeekt
Hij: Sommige dingen hoor je niet vragen
We liepen tijdens onze relatie ook tegen gebrek aan empathie bij hem aan. Hij begreep niet dat het niet halen van een tentamen en daardoor studievertraging riskeren (heb geen stufi meer), veel ellende kan veroorzaken. Moet veel prestatiebeurs terugbetalen. Het is goed om rationeel te zijn hoor, maar meeleven dat iemand daar veel van schrikt (vooral ik omdat ik veek gekut heb gehad met verkeerde opleidingen). Hij zei altijd: ik heb voor hetere vuren gestaan. Hij is een doorbijter en kan daarom moeilijk inleven in anderen. Ik heb iig niks ervaren van zijn empathie. Hij zei ook in die periode van 6 maanden dat hij het allemaal wel ziet op het moment wanneer we samen zijn, terwijl ik DAG IN DAG UIT aan hem dacht en alleen dit wou horen: ja ik ben nog super gek op je en verheug me op het moment dat we weer samen zijn. Deed hij niet. Alleen dat hij er geen antwoord op wou geven. En dan heel vaak niet reageren op appjes en teledoontjes terwijl hij wel vaak online kwam (voor werk zei hij). Ja ik dacht dat hij met anderen datete. Geen wonder als je ook maar geen enkel seintje krijgt!!!quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Door gedoe in een ander topic duurde het wat langer. Heb de helft ongeveer gelezen en dit viel me op:
[..]
Dit is gewoon hartstikke fout geweest van hem.
Natuurlijk is het normaal om zoiets te vragen! Misschien dat ik het niet goed gelezen heb? Ik hoop dat dat het is, want ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met zijn intelligentie zo een antwoord op je geeft (en dan vooral op hyet moment dat je aangeeft emotionele steun nodig te hebben).
Ik lees nog even door (kan nog wel even duren verder)
Ik weet zelf dat het heel leuk en aardig is om heel intelligent te zijn (en even voor de duidelijkheid, een genie ben ikzelf ook nietquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
We liepen tijdens onze relatie ook tegen gebrek aan empathie bij hem aan. Hij begreep niet dat het niet halen van een tentamen en daardoor studievertraging riskeren (heb geen stufi meer), veel ellende kan veroorzaken. Moet veel prestatiebeurs terugbetalen. Het is goed om rationeel te zijn hoor, maar meeleven dat iemand daar veel van schrikt (vooral ik omdat ik veek gekut heb gehad met verkeerde opleidingen). Hij zei altijd: ik heb voor hetere vuren gestaan. Hij is een doorbijter en kan daarom moeilijk inleven in anderen. Ik heb iig niks ervaren van zijn empathie. Hij zei ook in die periode van 6 maanden dat hij het allemaal wel ziet op het moment wanneer we samen zijn, terwijl ik DAG IN DAG UIT aan hem dacht en alleen dit wou horen: ja ik ben nog super gek op je en verheug me op het moment dat we weer samen zijn. Deed hij niet. Alleen dat hij er geen antwoord op wou geven. En dan heel vaak niet reageren op appjes en teledoontjes terwijl hij wel vaak online kwam (voor werk zei hij). Ja ik dacht dat hij met anderen datete. Geen wonder als je ook maar geen enkel seintje krijgt!!!
Eigenlijk weet je wel genoeg op t moment dat je jezelf vetgedrukte realiseert.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:26 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu eens bewijzen aan mezelf dat ik geen vent meer nodig heb om dit te overwinnen!
Ergens voel ik me wel opgelucht. Los van dat ik er niet klaar voor ben/was, deze relatie voelde niet goed. Ik was bang om los te laten, zoals bij al mijn andere relaties uit angst om alleen te zijn.
Dat komt omdat je je door hem voelt afgewezen. Je laat je eigenwaarde afhangen van zijn reactie op jou. Je gaat je pas wat waard voelen als hij je begeert. Als hij je afwijst, voel jij je een nobody.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:35 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Wat de mens wel niet onderdrukt vanwege angstquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Eigenlijk weet je wel genoeg op t moment dat je jezelf vetgedrukte realiseert.
Succes verder
Vetgedrukte is dan misschien wel de reden geweest voor hem jou te verleiden tot een relatie met hem.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:30 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb trouwens net met mama gepraat. Ze zei: ja hebt je issues, bent nog erg onzeker door je reeks aan misgelopen relaties en studies. Maar dat is niet de reden dat het uit is gegaan. Je voelde je niet op je gemak bij hem, omdat hij geen aandacht heeft voor je. Hij wou de relatie graag, maar hij stond erin centraal. Alles draaide om hem. Hij is dan ook iemand die veelover zichzelf praat en ook vaak door je heen praat (zonder door te hebben).
Ik ben geen persoon die altijd alles aanneemt van anderen (vooral mannen betreft waarbij ik volhoud hoe geweldig hij is), maar weinig waren fan van hem en mijn ex-collega's vonden hem ook een opschepper (hij werkte bij het bedrijf voordat ik er kwam werken en was voor mij nog weg).
Nuchterheid begint langzaamaan te komen![]()
Wat nu overblijft zijn jullie leerzame posts waarbij mijn ontwikkeling aandacht eist, omdat ik door gebrek aan zelfvertrouwen mezelf alles kwalijk neig te nemen in relaties.
YEAH TS!!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:30 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ben geen persoon die altijd alles aanneemt van anderen
Klinkt wel doordacht en slim dit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb de afspraak geannuleerd, want ik voel me niet klaar voor de confrontatie en kan nog niet terecht bij een psycholoog. Ik ben niet in staat om alles alleen te verwerken, gezien ik niet kan voorspellen hoe ik ermee om zal gaan.
En dit valt me dan weer een beetje tegen, in die zin dat het hier weer wat oud patroon lijkt door te schijnen, alsof je je aan het indekken bent. Want niet alleen kap je het nu relatief makkelijk af, met je ga maar door met je leven en wacht maar niet op mij. Je plant eigenlijk gewoon al vooruit dat je dan niet alleen klaar bent voor een volwassen relatie, die ook hebt en dan bam, settlen en klaar. Klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je nog een reden zoekt om onder die meeting uit te komen en dat hij niet in jouw plaatje past, in plaats van omgekeerd..quote:Ik heb hem een bericht gestuurd en uitgelegd, dat ik niet klaar ben voor een afwijzing, dan wel de 1% kans die we hebben. Ik zei dat ik hem alle moois van de wereld gunde en dat we beter verder kunnen met ons leven. Ik zei er ook bij dat het geen zin heeft om gevoelens aan te wakkeren, omdat wanneer ik mijn studie rond heb (volgend) jaar, en ik dan iemand ontmoet met wie het klikt, ik wil settlen en dat hij dat dat voorlopig niet in zijn leven past (hebben we wel eens over gehad).
Oh, je gaat ons ook nog excuus gebruiken om het maar gelijk allemaal af te kappen? Ook al heb je een punt wat die begeleiding betreft, deze opmerking vind ik inderdaad wel een beetje een zwaktebod..quote:Misschien heel zwak dit alles, maar jullie gaan mij ook niet met open armen ontvangen als al die wonden open gaan en ik geen deskundige kan benaderen.
Kan me je prioriteiten voorstellen, maar bedenk je wel dat je die afspraak zelf als relatie-issue hebt laten voortleven. Je had daar ook anders in kunnen staan, door het te beschouwen als een afspraak met iemand die een belangrijke rol in je leven speelt/speelde. Maar je lijkt stiekem gewoon vast te blijven houden aan die 1% kans en die actief te willen ontlopen of je nou wel of niet passende begeleiding erbij hebt. Ik hoop dat je tegen jezelf eerlijk kan zijn of dit echt niet stiekem je oude patroon van confrontatie ontwijken is..quote:Ik kies ervoor om mijn hoogste prioriteiten aandacht te geven: knieblessure herstel, 3 belangrijke herkansingen eind augustus, afstuderen en daarna stage lopen. Ook mezelf aandacht geven, goed voor mezelf zorgen, mediteren, mijn kitten lief hebben vallen eronder. Ik vind die dingen belangrijker om aan te werken dan mijn relatie issues. Zodra ik daar namelijk alleen aan begin, gaat dat ten koste van de rest.
Ik kan me vanuit zijn positie best voorstellen dat het wat zwak overkomt om na alles maar gewoon af te kappen met een ga maar door met je leven, want ook als het goed genoeg gaat wil jij nog niet settlen straks. Waarom kap je het nu volledig af, terwijl die begeleiding wel in het zicht is?quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je post verrast me.
Mijn ex zei dat het zwak zou zijn als ik niet zou komen.
Ik ga heus niet eeuwig blijven wegrennen. Ik wil best de confrontatie aan, maar dan wel met begeleiding. En als ik hem in deze beslissing kwijt raak, so be it. Dan heb ik in ieder geval de ruimte om te groeien voor een mogelijke succesvolle relatie in de toekomst.
Dan heb je het kennelijk nog niet zo los gelaten, lijkt me..quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:53 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik wil delen wat ik heb gestuurd, voordat ik hem blokkeerde (ik heb een vervelende gewoonte dat ik dan de hele tijd ga wachten op een reactie)
Je mag toch hopen dat je elkaar al het moois gunt, anders was het toch al lang afgekapt. Lijkt me dat je met je ik ben er niet klaar voor, eigenlijk dit soort uitspraken verder niet nodig hebt..quote:Hoe belangrijk is die afspraak voor je?
Ik voel me namelijk niet klaar om je te zien en ik gun je echt alle moois wat op je pad komt of is gekomen.
Prima toch, maar dat was niet voldoende dacht je..quote:Voor alles wat ik wil vecht ik nu voor, al is de kans 1%. Een kitten waarvan ik dacht het nooit weer zou proberen, stage bij een multinational alsnog gelukt, terwijl ze geen vacature hadden, uitkering en studiefondsen...
Maar voor een afwijzing of 1% met jou ben ik niet klaar.
Het zeggen is wat anders dan het doen, maar goed. Hij had het graag voor zich gezien denk ik, wat ik niet zo raar vindt.quote:Ik was bang dat als ik je los zou laten, ik zou ga rebounden, maar tot mijn verbazing heb ik daar geen behoefte meer aan. Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Ik red mezelf wel.
Blijf dit een beetje shady vinden, als een easy way out en om uit te vinden of hij daadwerkelijk op je heeft gewacht en zit te wachten. En dat terwijl de afspraak niet zozeer was om de relatie eventueel voort te zetten, maar gewoon om te kijken hoe het nu met je ging volgens mij. Dat je je daar niet klaar voor voelt vind ik heel begrijpelijk en goed als je daar niet zoveel meer bij had gehaald..quote:Laten we verder gaan met ons leven. Wij pasten niet bij elkaar (door mijn issues) en zullen dat vanaf nu ook niet passen (door mijn nieuwe wensen). Wanneer ik mijn studie rond heb en ik iemand ontmoet met wie het op dat moment klikt wil ik verloven, trouwen en kinderen krijgen. Ook dat zijn weer dingen die voorlopig niet in jouw leven passen. Het heeft daarom ook totaal geen zin om gevoelens aan te wakkeren.
Dit zijn mijn nuchtere gedachten, waarvan ik bang ben dat ik ze 'vergeet' wanneer ik je zie.
Ik heb geen ruimte in mijn leven voor nog meer liefdesverdriet nu. Ik heb belangrijkere prioriteiten.
Sorry.
Kan me voorstellen dat je je niet helemaal opgewassen zou voelen, maar wat valt er te onderhandelen als je zo overtuigd bent van bepaalde dingen? Ben je niet eerder bang voor de confrontatie met iemand die jouw manipulaties doorziet en zich niet naar jouw hand laat zetten? Is het niet juist de uitdaging van iemand die wat meer opgewassen is tegen jouw oude patroon, die de diepte van de gevoelens überhaupt veroorzaakt heeft?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:28 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat ik dat kan. Hij is een hele goede zakenman, kan heel goed onderhandelen en dus ook manipuleren
Als jij alvast in de hoek gaat liggen ja, maar fuck that. Jullie zijn twee volwassen mensen met keuzevrijheid en alles. Als hij het slachtoffer wilde spelen had je sowieso geen respect voor hem gehad en hadden we hier toch eerder iets van je verdediging moeten lezen ten opzichte van hem? Maar dat leek totaal de issue niet te zijn, dus waar komt dit vandaan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Owja, wat het meest telt is dat ik een zwakke positie heb door mijn gedrag afgelopen maanden. Van buitenaf lijkt hij dan de slachtoffer en misschien is dat wel zo. Daardoor kan ik niet mezelf verdedigen en krijgt hij zijn gelijk.
Wat?!quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Is het relevant om uit zijn relationele verleden conclusies te trekken: dat het ook aan hem kan liggen? Of komt dit alles puur door mij?
Hoezo is dit ineens relevant?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Bij hem:
Een ex ging vreemd. Andere had al een relatie en nam hem als minnaar en vertelde verder niets. Een ex verkoos haar werk boven hem zodra ze weer hersteld was.
Een fatsoenlijke vent waarmee je het best leuk hebt gehad tijdens je verloving en door zijn gedrag verloor jij je interesse. Ja, of jij vond het wel lekker veilig, zo een typje..quote:Bij mij:
Ik koos ooit uit gebrek aan mensenkennis en zelfvertrouwen voor een asshole en vocht voor hem. Zocht alles bij mezelf. Nadat hij me alsnog dumpte nam ik genoegen met nog meer losers, omdat ik erin geloofde dat ik dat waard was. Uiteindelijk nam ik een jaar rust van relaties en koos ik een fatsoenlijk vent. Met hem heb ik samengewoond, verloofd geweest en best leuk gehad. Hij was alleen veel te saai, zat vaker thuis, ondernam niets, waardoor ik mijn interesse verloor. Na hem weer wat gedate en weer losers gehad. Nu dus hem.
Wat is normaal? Is dat de norm en waar zijn gevoelens in deze?quote:Ik merk dat mijn relatie met mezelf toeneemt wanneer ik langer single ben en daardoor normale mannen kies.
Werd weleens tijd om zo met jezelf geconfronteerd te worden lijkt me, maar dat is allemaal je eigen keuze geweest en zal in detoekomst ook net zo hard jouw keuze blijven.quote:Ik vond deze gast gewoon een uitdaging voor mezelf. Doordat ik nooit bevestiging van hem kreeg en hij niet altijd beschikbaar was, heb ik geleerd om die leegte met andere dingen te vullen. Dus ik asocieer hem met groei. Maar oik met ongemak, want ik moet continu confrontaties aan. Hij is geen makkelijke, is heel rationeel, to the point. Je moet echt sterk in je schoenen staan.
Als je met verwerking bezig zou zijn ja, maar dat ben je niet. Je wil het afscheid vergemakkelijken en dat lijkt me toch echt een andere insteek dan aan jezelf werken op nummer één zetten. Want je prio ligt nog steeds bij de relatiekans met hem, al dan niet 1%.quote:Hoe kom ik erachter of hij gewoon niet juist voor me is? Dat hij NU niet juist is snap ik. Misschien moet dat ook niet boeien, want tegen die tijd kan ik opnieuw oordelen met wie er dan is. Ik heb gewoon wat redenen nodig om de verwerking makkelijker te maken.
Er is geen nullijn waarbij je ok bent en alles als sneeuw voor de zon verdwijnt. Jij blijft mede-verantwoordelijk voor welke dynamiek met wie dan ook. Kun je nu wel doen alsof het zo zwaar was en dat je ex zo een manipulerende zak zou zijn geweest, maar dat moet je toch echt eens wat meer als een spiegel zien denk ik. Als je dat daadwerkelijk zou doen in plaats van dramatisch te roepen dat je echt denkt dat alles aan jou lag en ligt, waarom dan ineens je ex zo neerzetten?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:22 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Nee. Ik vraag me alleen af of dat ophoudt zodra ik okay ben. Hiermee bevestig ik ook dat ik erin geloof dat alles aan mij ligt
Ik ben geen psycholoog, maar wat een kutopmerking zeg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
True that. De psycholoog - die de intro deed - zei dat iets je schuld niet kan zijn als je erg je best hebt gedaan. Ik kan oprecht zeggen dat ik mijn best heb gedaan.
Zou geen kut uitmaken als jij achter je beslissing stond om alles nu maar af te kappen wegens zogenaamde zinloosheid voor die eventuele 1%. Maar vertel gerust waarom dit je nu bezig houdt..quote:Ik heb nu het idee dat ik hem nu in de steek heb gelaten. Of is het juist andersom? Of is er geen eens sprake van in de steek laten?
Alleen nu niet, maar hem al het goeds wensen en niet meer willen zien. Sure..quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
We hebben een slechte start gemaakt en de relatie verliep dramatisch. Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten. Ik heb namelijk maar even rust en dan moet ik weer strijden: over 10 dagen afrijden, over 3 weken 3 belangrijke herkansingen maken en daarna starten met afstuderen om vervolgens middels stage mijn diploma te halen. Mijn doel is om binnen het bedrijf te komen en te verhuizen.
Dus het gaat er niet om dat ik niet in de diepte wil gaan. Zeer zeker wel. Alleen nu niet.
Welke relatie? Diegene die je niet hebt met degene die je doorgegeven hebt helemaal niet meer te willen zien, omdat ie niet in je plaatje past als je onverhoopt toch die ene 1% zou kunnen doorgaan.quote:Los hiervan wil ik eerst nog door die traject bij PsyQ gaan. Ik heb geen ruimte, kracht en tijd voor een relatie die al niet lekker liep.
Je geeft hem ook de kans niet, tenzij hij er voor zou willen gaan met je..quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik vind idd niet dat hij mag beslissen dat ik mij ga blootstellen voor de mini kans dat hij misschien nog zou willen proberen met mij en dan moeten dealen met alle verdriet die ik zelf moet verwerken (gezien het geen normale liefdesverdriet zal zijn). Te lange zin sorry.
Wilde hij niet eerst gewoon kijken hoe het met je ging? Je recht in de ogen kijken om zelf te kunnen beoordelen, in plaats van je tekstjes per WA?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij zei ook niet dat hij gelijk in een relatie wil stappen met mij. Hij wil oordelen of hij nog wat voor me voelt en met kleine stapjes kijken of het weer wat kan worden. Vandaar ook die 1%.
Oh please, quit the victim act.quote:Daarvoor moet ik me bloot stellen en vechten.
Ik snap dat ik hier verantwoordelijk voor ben, maar hier heb ik niet alleen voor gekozen. Hij heeft me 78273x overgehaald om het te proberen.
Dikke bullshit dit, je probeert je dit wijs te maken volgens mij. Maar goed, boosheid is ook onderdeel van rouw niet waar..quote:Als ik zo nadenk word ik boos voor de positie waar hij me in heeft gekregen en hij nu de luxe neemt om te kijken of hij het nog wil. Word echt boos en steeds zekerder van mijn besluit.
Ja, maar jij..! Gaat echt nuttig zijn dit en bewijzen dat jij aan jezelf werkt en daar genoeg aan hebt..quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:08 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik wil een keer opsommen waar hij ook fout zit. Daarna zeg ik wel wat je quote.
Boehoehoe, je kreeg je zin niet en dat voor het eerst..quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij verwachtte niet dat ik gelijk klaar was, maar omdat ik zo behoeftig was voor geruststelling (en hij dat me niet wou geven), ben ik een paar keer onredelijk geweest: verwijten via de App met vee(eeee)l regeltjesIk wou alleen maar dat hij me vertelde dat hij nog gevoelens voor me had. Hij zei: ik heb jou nooit gevraagd over wat je voor me voelde, want ik wist het.
SORRY maar ik ben niet zo zelfverzekerd als hij. Ik had dat wel nnodig. Maar volgens hem waren mijn stalk Appjes niet bevorderlijk voor een nieuwe kans en dat hij het even wil aanzien. Ik pik het niet dat ik dan degene ben die moet vechten voor een situatie waarin hij me deels heeft gestopt, want ik wist dat dit zou gebeuren vanaf het begin.
Waardeloos dit alles.
Er is geen snelle oplossing en boos hem worden gaat niet zo constructief helpen shit op te lossen..quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Zit te janken, omdat ik hem al deze dingen had willen zeggen of iig opgelost had willen krijgen. Maar ik moet een keer achter mijn beslissing staan en verder gaan met mijn leven. Het doet veel pijn though.
Want daar deed je het eigenlijk vooral voor..quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ja, ik heb nu geen vent meer nodig, omdat ik heb geleerd de kracht uit mezelf te halen voor se allerdaagse dingen. Alleen bevorderderlijk is dit niet geweest voor een nieuwe kans voor ons.
Wel ja joh..quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:33 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu weet ik zeker. Niet degene die achter blijft is altijd degene die verlaten is. Soms is degene die vertrekt degene die verlaten is. Dat weggaan het resultaat is van dat de ander er niet was.
Geloofwaardig is het niet, anders zou je het nu weer naar je eigen beeld om willen lullen hieronder..quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:04 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nee, ik ben er nu ook klaar mee.
quote:Ik zie in dat - al ben ik zo emotioneel ontwikkeld - niet kan samen zijn met iemand die:
- zoveel werkt. 80-100 u pw is echt teveel. Daar kan je niets mee bouwen/delen. Om die reden zijn zijn relaties vaak ook gestrand of is hij bedrogen.
- alles rationeel aanpakt waarbij hij geen empathisch vermogen heeft. Ik ben een gevoelsmens. Sowieso ben ik een vrouw.
- jonger dan mij is. Ik ben 28, hij 25. Jongere mannen denken minder snel aan settlen.
- iemand uit de randstad, want ik wil terug naar de Veluwe.
Ratio spreekt.
Emotioneel ben ik bang dat ik nu niemand meer heb of een iets om op te verheugen. Nu ben ik echt alleen. En dat vind ik heel eng. Aan de andere kant ben ik nu gewend om mijn tijd op te vullen met andere dingen en mij te focussen op andere dingen.
Het ergste van alles: ik heb maanden lang gehoopt dat het nu zou werken en nu blijkt dat dit slechts zijn rol in mijn leven was... en het hier op houdt.
Ik stel mezelf deze vraag: is dit de pijn waar ik bang voor was en ik mezelf in alle bochten heb gewrongen en stuk heb gemaakt? Aan de andere kant denk ik dat het zonder mijn angsten nog niet had gewerkt, omdat we andere leefstijlen, denkpatronen, manier van handelen hebben.
Als je niet het seintje kreeg wat je wilde, wanneer je het wilde. Let's face it, je bent boos en voelt je afgewezen, ongeacht jouw eigen aandeel. Maar kap met hem als klootzak neer te willen zetten na je verheerlijking van het ideale plaatje waar je hem in wilde hebben. Niet sjiek dit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
We liepen tijdens onze relatie ook tegen gebrek aan empathie bij hem aan. Hij begreep niet dat het niet halen van een tentamen en daardoor studievertraging riskeren (heb geen stufi meer), veel ellende kan veroorzaken. Moet veel prestatiebeurs terugbetalen. Het is goed om rationeel te zijn hoor, maar meeleven dat iemand daar veel van schrikt (vooral ik omdat ik veek gekut heb gehad met verkeerde opleidingen). Hij zei altijd: ik heb voor hetere vuren gestaan. Hij is een doorbijter en kan daarom moeilijk inleven in anderen. Ik heb iig niks ervaren van zijn empathie. Hij zei ook in die periode van 6 maanden dat hij het allemaal wel ziet op het moment wanneer we samen zijn, terwijl ik DAG IN DAG UIT aan hem dacht en alleen dit wou horen: ja ik ben nog super gek op je en verheug me op het moment dat we weer samen zijn. Deed hij niet. Alleen dat hij er geen antwoord op wou geven. En dan heel vaak niet reageren op appjes en teledoontjes terwijl hij wel vaak online kwam (voor werk zei hij). Ja ik dacht dat hij met anderen datete. Geen wonder als je ook maar geen enkel seintje krijgt!!!
Zijn functie en dan nog willen pretenderen dat je zo verliefd was..quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij heeft mij weldegelijk gegeven wat ik nodig had: inzien wat ik kan zonder een man.
Maar hij is zeker geen man waarmee ik een relatie kan hebben. Nu sowieso niet. En later ook niet. We zijn veel te verschillend. Dat zal alleen maar frustrerend zijn voor ons beiden.
Zijn functie is de confrontatie met mijn angsten en die zijn vervuld. Ik maak eindelijk stappen naar een betere ik.
Ja, nu is er geen hoop meer met hem, geen ander om de schuld aan te geven en komt het er pas echt op aan of jij echt zo independant bent als je wil hopen..quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:26 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu eens bewijzen aan mezelf dat ik geen vent meer nodig heb om dit te overwinnen!
Ergens voel ik me wel opgelucht. Los van dat ik er niet klaar voor ben/was, deze relatie voelde niet goed. Ik was bang om los te laten, zoals bij al mijn andere relaties uit angst om alleen te zijn.
Het is dus helderder voor je geworden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:12 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Bedank voor de reacties.
Ik was ongelukkig met deze persoon en mijn issues hebben het versterkt, maar waren niet de oorzaak, dus de behandelingen zouden maar beperkte effect hebben. Kortom, ik geloofde eigenlijk zelf niet in die 1% (dat ik nu wel gelukkig zou worden met hem), al zouden mijn issues opgelost zijn.
Ik had tijdens de relatie ook niet het idee van Wwwoehoee dit is het! Eerder dacht ik steeds dat het pas zou komen als ik issuevrij zou zijn. Als hij echt een meerwaarde was geweest in mijn leven, had ik hem niet aan de kant gezet. Want zonder hem deal ik meer met mijn problemen dan met hem. Met hem lijk ik alleen maar een debiel die emoties heeft (voor debiel zijn heeft hij altijd zijn wijze woorden klaar en voor die emoties is er toch geen ruimte).
Ik kan geen voordelen opnoemen van waarom het beter was geweest als ik hem in mijn leven had gelaten.
quote:Je zei dat ik altijd smoesjes en excuses had. Ik heb het 6238472 uitgemaakt en geloofde voor die afspraak er zelf niet meer in dat ik gelukkig met je zou kunnen worden (al had ik geen onzekerheden) omdat jij niet kan luisteren, geen gehoor kan hebben voor emoties, alles stuk rationaliseert door het zakelijk te beoordelen. Je kan niet troosten, maar vertellen voor welke hete vuren jij hebt gestaan. Een vrouw met gevoel is gedoemd om zich eenzaam te voelen met jou. Want jij bent er niet en je laat anderen ook niet toe bij je te zijn. Je sluit je emotioneel af van mensen en leeft in een illusie dat de wereld draait om jou. Jij hebt niet gevochten voor mij: jij hebt me tegengehouden bij je weg te gaan. Nooit eens naar jezelf gekeken waarom ik niet gelukkig was bij je. Je geloofde in mij, de 'potentie', maar je hebt behalve je wijze woorden delen, mij niet helpen die potentie te realiseren.
Jij moet trouwen met je werk of met een koudbloedige dame zoals ik altijd al heb gezegd.
Een jaar lang heb gedacht dat het alleen aan mij lag. Ik hoop dat je zelf ook eens in de spiegel kijkt, want jij bent ook geen makkelijke!
Het beste wat je hebt gedaan is mij loslaten.
Het is allemaal de schuld van hem idd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik wil zoooooo graag dit kwijt en dan alles laten voor wat het is. Mijn woede is nog het enige wat er is overgebleven.
[..]
Hij wil dat je hem met rust laat. Laat hem dan ook met rust. Het is over. Punt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik wil zoooooo graag dit kwijt en dan alles laten voor wat het is. Mijn woede is nog het enige wat er is overgebleven.
[..]
Wat?!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Boos op jezelf mag ik hopen als ineens alles zo kut was, blablabla. Het zegt meer over jou dan over hem..quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ben boos![]()
Ik stuur ook niks. Daarom tekst ik hier.
Dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ben boos dat hij me heeft gelaten met het idee dat alles aan mij lag!
Het lijdend voorwerp spelen gaat je niet helpen..quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ben boos dat hij me heeft gelaten met het idee dat alles aan mij lag!
Wat nobel van je om hem daarmee te willen helpen. Voel je je beter nu?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij mag ook eens reflecteren.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wat nobel van je om hem daarmee te willen helpen. Voel je je beter nu?
Of is dat zijn verantwoording en kun jij je tijd misschien ook beter aan jezelf besteden ofzo?
Je hebt gelijk. Hij zou ook zo een stuk over mij kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 4 l=http://forum.fok.nl/user/profile/426905]Scary_Mary het volgende:
[..]
Wat nobel van je om hem daarmee te willen helpen. Voel je je beter nu?
Of is dat zijn verantwoording en kun jij je tijd misschien ook beter aan jezelf besteden ofzo?
Wat je zegt klinkt als een goed plan. Ik vind het echt knap van je dat je nog wel strijdvaardig bent ondanks de tegenslagen! Probeer echter (en dit zeg ik uit ervaring), jezelf niet te veel te verdrinken in je eigen problemen. Zo maak je het vaak 100 keer erger dan het is!quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Los hiervan wil ik eerst nog door die traject bij PsyQ gaan. Ik heb geen ruimte, kracht en tijd voor een relatie die al niet lekker liep.
Ja, dat zei de laatste psy voordat ze me doorverwees: "Je contact met je gevoel is verloren".quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:06 schreef Pulzzar het volgende:
TS, klopt het dat jij met je gevoel geen raad weet en daar continu in switcht? Dan je de ene keer de schuld helemaal bij jezelf legt en je een nobody voelt en als het ondraaglijk wordt, verandert het heel snel in boosheid naar hem?
Thanks!!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Wat je zegt klinkt als een goed plan. Ik vind het echt knap van je dat je nog wel strijdvaardig bent ondanks de tegenslagen! Probeer echter (en dit zeg ik uit ervaring), jezelf niet te veel te verdrinken in je eigen problemen. Zo maak je het vaak 100 keer erger dan het is!
Ik ben geen psych, maar ik vermoed dat je borderline of trekken daarvan hebt. Als je met een nieuwe therapie gaat starten, denk ik dat het belangrijk dat je in een groep terechtkomt en niet één op één. Ook trouwens als je geen borderline hebt. In een groep vind je meer herkenning bij anderen, maar ook reflectie op jouw gedrag. Actie = reactie. Hoe jij je naar andere mensen gedraagt, bepaalt hoe die mensen op jou reageren. Als je je te afhankelijk opstelt, betekent het dat meer mensen je niet serieus nemen of op waarde schatten en misschien misbruik van je kunnen maken. En dat bepaalt ook hoe je relaties verlopen. In groepstherapie kan je je meer bewust worden van jezelf en leer je jezelf beter kennen. Jij reageert ook weer op anderen. In zo'n groep zitten vaak ook enkelen die wat moeilijker in de omgang zijn. Misschien zit er iemand bij die je aan je ex doet denken of aan iemand anders waar je geen leuke associaties mee hebt. Die persoon vermijden gaat niet, dus leer je hoe je met zo'n iemand moet omgaan, leer je ook dat hij/zij niet alleen maar slecht is en tevens dat hij/zij je ex niet is maar een ander persoon.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:10 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ja, dat zei de laatste psy voordat ze me doorverwees: "Je contact met je gevoel is verloren".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |