Ah, wat een schatjequote:Op woensdag 15 juli 2015 09:39 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
http://postimg.org/image/qzjjt9wph/
Het is ook wel lekker makkelijk om te zeggen dan maar helemaal niet, een beetje als een verwend kind wat haar zin niet krijgt. Hij is eerlijk, je hebt een keuze en gezien jullie historie ook geen raar idee dat hij vrij zeker wil weten dat je dit nou eens voor jezelf gaat doen, niet waar?quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:48 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Die percentage is trouwens zijn verwoording. Hij zei dat mijn gedrag de afgelopen maanden niet bevorderlijk is geweest voor de kans dat het weer zou lukken tussen ons. Ik moest van hem er vanuit gaan dat het niets gaat worden. Daarop reageerde ik dat afspreken dan niet nodig is. Vervolgens vond hij dat weer zwak etc.
Precies, ergens moet ophouden en dan maar beter bij zo een speciaal iemand. Daarnaast, als je echt zo overtuigd bent van die afwijzing, dan kan het moeilijk erger worden. Je hebt niets meer te verliezen dan toch?quote:Goed. Ik heb 2 weken om de keuze te maken om mijn angst van een hoogst waarschijnlijke afwijzing/periode voor confrontatie te facen. Denk wel dat ik ga, want ik haat verliezen, al is het een strijd met mezelf. Als ik nu van hem wegren, zal ik dat ook bij andere mannen doen. Ergens moet het ophouden.
Wees eens eerlijk, heb jij niet stiekem gewoon hoop of vindt je dat je beloont moet worden voor je harde werk? Hetkomt namelijk nog best over alsof hij je main motivation is..quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:38 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Mijn angst is dat ik hoop krijg en alsnog teleurgesteld word. Dat was de kern van mijn probleem ook (vanaf het begin tot het bittere einde).
En, is hij zoals andere mannen? Is hij duidelijk geweest en wist en weet je waar je aan toe was?quote:Dit omdat ik smoorverliefd was op mijn eerste en het totaal niet zag aankomen dat hij totaal geen intentie had om met me te zijn. Hij zei letterlijk dat hij tijd aan het doden was met mij. Ik had toen gezworen nooit meer een man te geloven op zijn woord en me nooit meer kwetsbaar op te stellen.
Hij prikt er dus gewoon door heen en dat voelt kwetsbaar ja. Maar misbruikt hij dat vindt je?quote:Hij had wel door dat ik het steeds kapot liep te maken, uit angst om gekwetst te raken en weigerde dat toe te laten (om deze reden). Hij zei: Als het nou echt niet zou klikken tussen ons, okay, maar dit als reden?!?! Daar ga ik niet mee akkoord.
Als je de OP hebt gelezen sta ik in de wachtlijst bij PsyQquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:01 schreef Yesse het volgende:
Er is maar 1 oplossing. Ga naar je huisarts en zoek hulp.
Jammer van de laatste zin, want het is valse schijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:55 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Niet meer. Door die "99%" bereid ik me echt voor op een leven zonder hem. Ik probeer alvast leegtes te vullen, zodat ik houvasten heb om op terug te vallen. Iets wat ik zonder mannen al zou moeten hebben.
Nee, het verleden kan niemand meer veranderen. Is ook niet de vraag of verwachting volgens mij. Het klinkt ook nog niet alsof je het echt leuk vindt voor jezelf..quote:Verder geloof ik er niet in dat ik een beloning of wat dan ook ga krijgen. Dat ik hard heb gewerkt aan mezelf is leuk voor mij, maar hij heeft een reeks aan teleurstellingen wat ik niet meer ongedaan kan maken.
Issueloos, pardon?quote:Al ben ik nu issueloos: het is niet leuk meer.
Hij kan volgens mij echt prima voor zichzelf denken, maar als je liever dramatisch gaat doen alsof je alleen maar verlies hebt geleden, ja dan is het vrij logisch dat het niet leuk meer is als hij je niet op je wenken bedient en terug neemt.quote:Denk ook niet dat we dit achter ons kunnen laten. Ik zit diep in de min en zal er niet meer uit kunnen komen.
Als je zo zelfmedelijdend gedraagt, dan heb je minder te showen van wat je wel bereikt hebt. En nogmaals, je schiet er geen kut mee op om lekker voor hem te gaan zitten nadenken. Is ook een vorm van controle..quote:Dus die 1% is ook onzin. De basis is er niet meer. Hoe kut dan ook, valt er niks meer te winnen/beloning te krijgen. Mijn gedrag telt en dat ik heb 'gevochten' heeft hij niets van terug kunnen zien.
Niet jezelf zo de put in praten. In een half jaar heb je al de nodige stappen gezet om een al jarenlang bestaand patroon te doorbreken. Niet verwonderlijk dat je het niet even gefixed hebt voor je gewilde deadline. Je bent er nog niet, maar je bent onderweg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Antwoord op je vraag: nee, hij is niet hetzelfde en bij hem is het anders. Alleen heb ik die gedachten jarenlang dmv losers zo erg gevoed en dubbel laten bevestigen, waardoor het er diep nog in zit en er nog niet uit wil. Het overheerst mijn huidige ratio. Ik krijg het moeilijk uit mijn systeem.
Aan voorbij gelezen. Hoop voor je dat je snel terecht kanquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Als je de OP hebt gelezen sta ik in de wachtlijst bij PsyQ
Alvast 1 tip: vergelijk jezelf nooit met anderen. Niet alleen omdat het je een rot gevoel kan geven maar ook omdat er maar zo weinig zichtbaar is van mensen. Neem als voorbeeld Robin Williams, wie verwacht dat een man als hij zo gebukt zou gaan onder depressie dat hij zijn eigen leven zou nemen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
True: ik wou mijn patroon van jaren in een paar maanden gefixt hebben. Deadline was deze maand. Daar had hij me al voor gewaarschuwd en gezegd dat hij daar wel rekening mee had gehouden.
Ik zie dit weer als aanleiding om hem iets beters dan mezelf te gunnen. Hoe kom ik daar vanaf?!?! Gedachten deze spelen: "Kijk hoe wijs en goed hij is! Hij verdient zijn gelijke en dat ben ik niet en zal het ook niet worden!"
Ik heb altijd voor mannen gekozen waar wat mis mee was, zodat ik mezelf beter kon voelen. Of mannen waar ik niet verliefd op was, zodat het me minder pijn zou doen. Wat een kutmentaliteit. Ik had veel eerder een psy moeten inschakelen. Geen wonder dat in het mapje 'overige' word gestopt. Heb mn probleem complexer gemaakt dan het eigenlijk was.
Om te kijken of je wel echt bezig bent en niet hem naar de mond loopt te praten, omdat je spijt hebt van het zo nu en dan terugvallen in je oude patroon tijdens de afgelopen paar maanden. Realistisch van hem..quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
True: ik wou mijn patroon van jaren in een paar maanden gefixt hebben. Deadline was deze maand. Daar had hij me al voor gewaarschuwd en gezegd dat hij daar wel rekening mee had gehouden.
Hij is niet god ofzo hè, je hoeft hem niet op een voetstuk te plaatsen puur omdat hij in tegenstelling tot die andere dudes de situatie wel redelijk snapt. Hij kan prima zelf bepalen wat hij wel of niet wil, dat hoef jij (uit zelfbescherming) echt niet voor hem te doen. Daarnaast kun jij niet meer dan je best doen als een vent dat niet van je waardeert, moet je sowiewo wieberen.quote:Ik zie dit weer als aanleiding om hem iets beters dan mezelf te gunnen. Hoe kom ik daar vanaf?!?! Gedachten deze spelen: "Kijk hoe wijs en goed hij is! Hij verdient zijn gelijke en dat ben ik niet en zal het ook niet worden!"
Boehoe, shit van vroeger kun je niet veranderen. Niemand niet, het is verleden tijd. Het gaat erom wat je nu doet en gaat doen. En daar werk je hard aan toch, dus maak het nou niet complexer of erger door jezelf extra te pijnigen. Richt je op wat je wel kan veranderen, wat goed gaat, waar je blij mee bent, het positieve.quote:Ik heb altijd voor mannen gekozen waar wat mis mee was, zodat ik mezelf beter kon voelen. Of mannen waar ik niet verliefd op was, zodat het me minder pijn zou doen. Wat een kutmentaliteit. Ik had veel eerder een psy moeten inschakelen. Geen wonder dat in het mapje 'overige' word gestopt. Heb mn probleem complexer gemaakt dan het eigenlijk was.
True. Niks op aan te merkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
Alvast 1 tip: vergelijk jezelf nooit met anderen. Niet alleen omdat het je een rot gevoel kan geven maar ook omdat er maar zo weinig zichtbaar is van mensen. Neem als voorbeeld Robin Williams, wie verwacht dat een man als hij zo gebukt zou gaan onder depressie dat hij zijn eigen leven zou nemen?
En wie weet, misschien als je eenmaal wel goed in je vel zit vraag je je af wat je in deze 'goede' man zag omdat hij achteraf misschien helemaal niet zo goed was. Of juist wel en kom je hem dan weer tegen en kun je er wél iets moois van maken. Word eerst eens helemaal verliefd op jezelf en dan kun je daarna door naar een ander
Hoe stamp ik dit in mijn hoofd, zodat ik het ook voel? Cognitief en emo willen niet samenwerken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Om te kijken of je wel echt bezig bent en niet hem naar de mond loopt te praten, omdat je spijt hebt van het zo nu en dan terugvallen in je oude patroon tijdens de afgelopen paar maanden. Realistisch van hem..
[..]
Hij is niet god ofzo hè, je hoeft hem niet op een voetstuk te plaatsen puur omdat hij in tegenstelling tot die andere dudes de situatie wel redelijk snapt. Hij kan prima zelf bepalen wat hij wel of niet wil, dat hoef jij (uit zelfbescherming) echt niet voor hem te doen. Daarnaast kun jij niet meer dan je best doen als een vent dat niet van je waardeert, moet je sowiewo wieberen.
[..]
Boehoe, shit van vroeger kun je niet veranderen. Niemand niet, het is verleden tijd. Het gaat erom wat je nu doet en gaat doen. En daar werk je hard aan toch, dus maak het nou niet complexer of erger door jezelf extra te pijnigen. Richt je op wat je wel kan veranderen, wat goed gaat, waar je blij mee bent, het positieve.
Nog niet en je kan met je hoofd niet dwingen zo te voelen als je wil. Kwestie van doen en erin groeien. Verleg je focus naar dingen die je wel kan veranderen en die wel goed gaan. Dan kun je een gebalanseerder beeld creëren van en voor jezelf. Kost meer tijd dan je zou willen, maar het is het wel waard..quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hoe stamp ik dit in mijn hoofd, zodat ik het ook voel? Cognitief en emo willen niet samenwerken.
Wil je hem? Zo ja dan ga je naar die afspraak.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Voordelen afspraak gaan:
- Geen what if's achteraf
- Nog een angst overwonnen
- Afsluiten
Nadelen afspraak:
- Dat mijn gevoelens nog sterker worden en ik alsnog word afgewezen
- Terug naar alle drama als voorheen
Reden twijfel:
Ik weet niet hoe het zal verlopen. Daten met losers deed me nooit pijn: ik wist hoe het zou eindigen. Het is pijnlijker om te breken met iemand die wel dieper tot je doordringt en ik vrees dat ik nog nooit zoveel van iemand heb gehouden, omdat hij de eerste persoon is bij wie ik niet heb gerebound. Voorheen zou ik nu minstens 5 mannen hebben gedate (elke maand een ander, tentamenperiodes afgetrokken). Dat de liefde groot is geeft me twijfels. Wat als ik niet meer zoveel van iemand zal houden? Ik heb vaak snel gedate, maar echt van iemand gehouden is moeilijk bij mij.
Ik lees alleen maar dat je voor jezelf kiest en dat is waar het om gaat. Wat nou zwak? Juist sterk Heel veel succes!!quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb de afspraak geannuleerd, want ik voel me niet klaar voor de confrontatie en kan nog niet terecht bij een psycholoog. Ik ben niet in staat om alles alleen te verwerken, gezien ik niet kan voorspellen hoe ik ermee om zal gaan.
Ik heb hem een bericht gestuurd en uitgelegd, dat ik niet klaar ben voor een afwijzing, dan wel de 1% kans die we hebben. Ik zei dat ik hem alle moois van de wereld gunde en dat we beter verder kunnen met ons leven. Ik zei er ook bij dat het geen zin heeft om gevoelens aan te wakkeren, omdat wanneer ik mijn studie rond heb (volgend) jaar, en ik dan iemand ontmoet met wie het klikt, ik wil settlen en dat hij dat dat voorlopig niet in zijn leven past (hebben we wel eens over gehad).
Misschien heel zwak dit alles, maar jullie gaan mij ook niet met open armen ontvangen als al die wonden open gaan en ik geen deskundige kan benaderen. Ik kies ervoor om mijn hoogste prioriteiten aandacht te geven: knieblessure herstel, 3 belangrijke herkansingen eind augustus, afstuderen en daarna stage lopen. Ook mezelf aandacht geven, goed voor mezelf zorgen, mediteren, mijn kitten lief hebben vallen eronder. Ik vind die dingen belangrijker om aan te werken dan mijn relatie issues. Zodra ik daar namelijk alleen aan begin, gaat dat ten koste van de rest.
Je post verrast me.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:39 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar dat je voor jezelf kiest en dat is waar het om gaat. Wat nou zwak? Juist sterk Heel veel succes!!
Je ex kan vanalles vinden. Dat hoort jou niet meer te boeien. Ga door met je leven en maak er wat leuks van. Aan je ex ben je niks verschuldigd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je post verrast me.
Mijn ex zei dat het zwak zou zijn als ik niet zou komen.
Ik ga heus niet eeuwig blijven wegrennen. Ik wil best de confrontatie aan, maar dan wel met begeleiding. En als ik hem in deze beslissing kwijt raak, so be it. Dan heb ik in ieder geval de ruimte om te groeien voor een mogelijke succesvolle relatie in de toekomst.
quote:Hoe belangrijk is die afspraak voor je?
Ik voel me namelijk niet klaar om je te zien en ik gun je echt alle moois wat op je pad komt of is gekomen.
Voor alles wat ik wil vecht ik nu voor, al is de kans 1%. Een kitten waarvan ik dacht het nooit weer zou proberen, stage bij een multinational alsnog gelukt, terwijl ze geen vacature hadden, uitkering en studiefondsen...
Maar voor een afwijzing of 1% met jou ben ik niet klaar.
Ik was bang dat als ik je los zou laten, ik zou ga rebounden, maar tot mijn verbazing heb ik daar geen behoefte meer aan. Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Ik red mezelf wel.
Laten we verder gaan met ons leven. Wij pasten niet bij elkaar (door mijn issues) en zullen dat vanaf nu ook niet passen (door mijn nieuwe wensen). Wanneer ik mijn studie rond heb en ik iemand ontmoet met wie het op dat moment klikt wil ik verloven, trouwen en kinderen krijgen. Ook dat zijn weer dingen die voorlopig niet in jouw leven passen. Het heeft daarom ook totaal geen zin om gevoelens aan te wakkeren.
Dit zijn mijn nuchtere gedachten, waarvan ik bang ben dat ik ze 'vergeet' wanneer ik je zie.
Ik heb geen ruimte in mijn leven voor nog meer liefdesverdriet nu. Ik heb belangrijkere prioriteiten.
Sorry.
En nu jij nog, wannneer word jij een keer zelfstandig?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:03 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Oh uitleg: ik wou vorig jaar een kitten, maar bij de kennismaking viel hij mij aan. Ik durfde niet meer. Blijkt achteraf dat die kitten gewoon issues had haha. Inmiddels probeer ik het opnieuw en helemaal geen spijt. Deze is super lief! Ze eet eindelijk ook weer zelfstandigBleek gewoon nog te jong te zijn.
Je weet het altijd zo mooi te verwoordenquote:
Maar wat vind je nou van de feedback die je hier krijgt? Het lijkt alsof helemaal niet tot je doordringt dat je hier ook heel anders in zou kunnen staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:18 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik geloof dat dat nu wel goed gaat komen. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen.
Ik heb PsyQ benaderd, of er ook maar iets gestart kan worden wat bij kan dragen aan mijn verwerking van relatiegebeurene. De rest, daar kan ik wel mee dealen.
Het begint met de overtuiging dat JIJ jouw leven bepaalt, niet hij.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:28 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat ik dat kan. Hij is een hele goede zakenman, kan heel goed onderhandelen en dus ook manipuleren
Dat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Het begint met de overtuiging dat JIJ jouw leven bepaalt, niet hij.
En als je weet dat hij zo'n manipulator is: 'ik wil niet met je afspreken, want je lult me omver en dat wil ik niet'.
Waarom zou je je in een situatie plaatsen waarin je je moet verdedigen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Owja, wat het meest telt is dat ik een zwakke positie heb door mijn gedrag afgelopen maanden. Van buitenaf lijkt hij dan de slachtoffer en misschien is dat wel zo. Daardoor kan ik niet mezelf verdedigen en krijgt hij zijn gelijk.
Volgens mij lees je niet goed. Hij is degene die aandringt op elkaar weer zien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:39 schreef 2NutZ het volgende:
Ontzettend egoistisch van TS ditje zit helemaal met jezelf in de knup en neemt die gast gewoon mee. Arme vent...
Wees verstandig en kap het af, doe het in elk geval voor hem.
En zij wil niks van hem weten idd, dat lees ik ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed. Hij is degene die aandringt op elkaar weer zien.
Ga je d'r afbranden of heb je nog iets constructiefs te melden om deze dame een beetje op te peppen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En zij wil niks van hem weten idd, dat lees ik ook.
Ik ben hier niet om op te peppen, daar zijn jullie voor. Ik ben hier om de spiegel voor te houden. Gelukkig mogen we daar vrij in zijn in dit land.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga je d'r afbranden of heb je nog iets constructiefs te melden om deze dame een beetje op te peppen?
Oh, noem je dat iemand een spiegel voorhouden. Ja, ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik ben hier niet om op te peppen, daar zijn jullie voor. Ik ben hier om de spiegel voor te houden. Gelukkig mogen we daar vrij in zijn in dit land.
Dat noem ik zo, ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, noem je dat iemand een spiegel voorhouden. Ja, ja.
Geef zelf eens antwoord op die vraag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Is het relevant om uit zijn relationele verleden conclusies te trekken: dat het ook aan hem kan liggen? Of komt dit alles puur door mij?
Altijd typisch de reacties van (de meeste) vrouwen.quote:
Die ene reactie pik je eruit om typisch iets voor vrouwen te noemen? Dat is wel een beetje sneu.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Altijd typisch de reacties van (de meeste) vrouwen.
Ten eerste ben je beide gewoon voor 50% verantwoordelijk dus niemand is volledig schuldig.Ten tweede TS heeft nog een flinke weg te gaan.
Volgens de meeste vrouwen zijn de mannen altijd verantwoordlijk... voor alles.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Altijd typisch de reacties van (de meeste) vrouwen.
Ten eerste ben je beide gewoon voor 50% verantwoordelijk dus niemand is volledig schuldig.Ten tweede TS heeft nog een flinke weg te gaan.
Nee helemaal niet, al vanaf het begin van het topic. De enige die ik duidelijk zie zeggen waar het op staat en goed verwoord is Scary_Mary zoals ik al eerder zei.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die ene reactie pik je eruit om typisch iets voor vrouwen te noemen? Dat is wel een beetje sneu.
Ik heb geen idee wat het is, misschien daarom ook dat er dit soort miscommunicaties binnen relaties ontstaan zoals bij TS het geval is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:02 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Volgens de meeste vrouwen zijn de mannen altijd verantwoordlijk... voor alles.
Is wel het makkelijkste, ja om jezelf dat te overtuigen. Verder kinderachtig en jammer.
Ik denk zelf gewoon doordat mannen- en vrouwenlogica ver uit elkaar ligt en men vaak zaken en problemen heel anders aanpakt. En dan uiteraard niet goed communiceert.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, al vanaf het begin van het topic. De enige die ik duidelijk zie zeggen waar het op staat en goed verwoord is Scary_Mary zoals ik al eerder zei.
[..]
Ik heb geen idee wat het is, misschien daarom ook dat er dit soort miscommunicaties binnen relaties ontstaan zoals bij TS het geval is.
Maar dat zeggen ze toch ook altijd, vrouwen komen van venus en mannen van mars
Waar wind ik er doekjes om wat ik vind van TS haar gedrag en instelling?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, al vanaf het begin van het topic. De enige die ik duidelijk zie zeggen waar het op staat en goed verwoord is Scary_Mary zoals ik al eerder zei.
[..]
Bij hem:quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geef zelf eens antwoord op die vraag.
Nee. Ik vraag me alleen af of dat ophoudt zodra ik okay ben. Hiermee bevestig ik ook dat ik erin geloof dat alles aan mij ligtquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:14 schreef Lienekien het volgende:
Het is uiteindelijk jouw keuze. Wil jij zo'n relatie en het drama dat daar bij komt kijken? Voel je je daar goed bij als je steeds zo'n gevecht aan moet gaan om je goed genoeg te voelen? Wil je dat?
Dan zeg ik verder niks meer.
Je zegt het alsof het jouw 'schuld' is, terwijl ik het zie als een stuk onvolwassenheid. Ik laat hem verder buiten beschouwing, want ik vind hem niet relevant. Als jij het besluit, is hij gewoon passé.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:22 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Nee. Ik vraag me alleen af of dat ophoudt zodra ik okay ben. Hiermee bevestig ik ook dat ik erin geloof dat alles aan mij ligt
True that. De psycholoog - die de intro deed - zei dat iets je schuld niet kan zijn als je erg je best hebt gedaan. Ik kan oprecht zeggen dat ik mijn best heb gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het alsof het jouw 'schuld' is, terwijl ik het zie als een stuk onvolwassenheid. Ik laat hem verder buiten beschouwing, want ik vind hem niet relevant. Als jij het besluit, is hij gewoon passé.
We hebben een slechte start gemaakt en de relatie verliep dramatisch. Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten. Ik heb namelijk maar even rust en dan moet ik weer strijden: over 10 dagen afrijden, over 3 weken 3 belangrijke herkansingen maken en daarna starten met afstuderen om vervolgens middels stage mijn diploma te halen. Mijn doel is om binnen het bedrijf te komen en te verhuizen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:31 schreef duracellkonijntje het volgende:
Lieverd, ik ken deze angst. Uiteindelijk draait het om een simpele keuze: wil je je hele leven single blijven om ellende te voorkomen, of wil je jezelf (meerdere keren) in het diepe gooien om een leuke vriend te vinden die je wel respecteert?
Het zou heel gewoon kunnen zijn dat jullie besluiten om het hierbij te laten. Einde verhaal. En dat kan ook jouw beslissing zijn. Eenzijdige opzegging telt ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
True that. De psycholoog - die de intro deed - zei dat iets je schuld niet kan zijn als je erg je best hebt gedaan. Ik kan oprecht zeggen dat ik mijn best heb gedaan.
Ik heb nu het idee dat ik hem nu in de steek heb gelaten. Of is het juist andersom? Of is er geen eens sprake van in de steek laten?
In dat geval moet je hem gewoon duidelijk afwijzen en ook aangeven dat je helemaal niet wil dat hij contact blijft zoeken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten.
Hij zei ook niet dat hij gelijk in een relatie wil stappen met mij. Hij wil oordelen of hij nog wat voor me voelt en met kleine stapjes kijken of het weer wat kan worden. Vandaar ook die 1%.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In dat geval moet je hem gewoon duidelijk afwijzen en ook aangeven dat je helemaal niet wil dat hij contact blijft zoeken.
Is vermoedelijk ook voor jezelf gewoon zinniger, aangezien je idd een hoop stress lijkt te hebben en dat vermoedelijk verergert word als je nu in een relatie stapt, terwijl je er zelf niet aan toe bent.
Ik wil een keer opsommen waar hij ook fout zit. Daarna zeg ik wel wat je quote.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:06 schreef Lienekien het volgende:
En mocht hij je suf lullen, gewoon dit herhalen: "Ik heb hier helemaal geen zin in. Ik wil dit niet. Ik doe het niet. Ik hou ermee op."
Dat sowieso ook ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik denk zelf gewoon doordat mannen- en vrouwenlogica ver uit elkaar ligt en men vaak zaken en problemen heel anders aanpakt. En dan uiteraard niet goed communiceert.
TS haar gedrag prima, maar daar zal ze echt flink aan moeten werken. Maar ik krijg een beetje het idee dat ze te makkelijk opgeeft (om wat voor redenen) en het maar allemaal goed gevonden wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar wind ik er doekjes om wat ik vind van TS haar gedrag en instelling?
Zeker als je bij PsyQ loopt, dan kan hij niet van je verwachten dat hij jou een soort ultimatum stelt?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
We hebben een slechte start gemaakt en de relatie verliep dramatisch. Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten. Ik heb namelijk maar even rust en dan moet ik weer strijden: over 10 dagen afrijden, over 3 weken 3 belangrijke herkansingen maken en daarna starten met afstuderen om vervolgens middels stage mijn diploma te halen. Mijn doel is om binnen het bedrijf te komen en te verhuizen.
Dus het gaat er niet om dat ik niet in de diepte wil gaan. Zeer zeker wel. Alleen nu niet.
Los hiervan wil ik eerst nog door die traject bij PsyQ gaan. Ik heb geen ruimte, kracht en tijd voor een relatie die al niet lekker liep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |