Ach ja, als ze haar behoeftes maar duidelijk in kaart heeft en eerlijk is tegen zichzelf waarom ze het wil. De nodige dingen zijn al gezegd daarover in dit topic. Maar je hebt gelijk dat de kans groter is om spijt te krijgen van dingen die je laat.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zeker waar, echter zou ik persoonlijk gewoon gaan deze keer nog, je hebt vaker spijt van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan. Daarna kan je alsnog ervoor kiezen dit af te sluiten
Dat inderdaad, je wilt in een relatie, vriendschappelijk of romantisch, echt niet de hulpverlener zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Precies. Die relatie is dan ook niet gebouwd op gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Tevens is de relatie ook voorbij als TS gefixt is: die vriend is dan 'werkloos'. Ik was eerst zo'n iemand die graag meisjes wilde fixen (niet in de zin van 'regelen'), ook vriendschappelijk. Maar ik kwam erachter dat de vriendschap gewoon voorbij is en je verder geen andere dingen hebt om over te praten als de ander gefixt is.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Dat inderdaad, je wilt in een relatie, vriendschappelijk of romantisch, echt niet de hulpverlener zijn.
Wil je nog iets tegen hem zeggen of wil je horen wat hij te zeggen heeft? Zo ja ga dan. Wil je er gewoon van af zijn en hem nooit meer zien blokkeer hem dan en ga verder met je leven. Halfslachtige keuzes maken heeft ook geen zinquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
De enige reden wat me tegen houdt: ik heb niet de persoon kunnen zijn die ik had willen zijn in onze relatie. Daarnaast geloof ik er niet in dat ik weer van iemand kan houden. Althans wordt erg moeilijk. Heb veel muren gebouwd rondom mijn emoties en relaties verwaarloosd. Heb het heel oppervlakkig gemaakt na mijn nare ervaring. Hij is de enige die me heeft weten te raken. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit weer kan.
QFT, laat die man lekker met rust en ga tegen je vriendinnen zeiken en begin pas aan eenvent als je weer op aarde bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:18 schreef Gray het volgende:
[..]
TS, doe die vent een lol en hou je van hem vandaan. Je klinkt vermoeiender dan een aflevering van GTST. Ga eerst maar eens leren hoe hoofdstukken in je leven af te sluiten, voor je een nieuwe start.
Hoe kom ik daar achter?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:17 schreef madeleineL het volgende:
Heb je je al afgevraagd of je misschien weer een verliefdheid voor de verkeerde man hebt opgevat? In hoeverre kun je jezelf daarmee vertrouwen als je dergelijke problemen hebt?
Door eerste eens aan jezelf te werken en dan te kijken of hij echt wel zo geweldig voor je is. Ik begrijp trouwens dat dat je probleem met de afspraak niet oplostquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:45 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hoe kom ik daar achter?
Ho eens even. Jij hebt hem gesmeekt dat jullie gewoon moeten kappen? Dat had je ook eenzijdig kunnen besluiten, maar ja. Dan was je die kleine kans wel kwijt. Je wil gewoon via een omweg dat hij zsm voor jou en alle shit erbij kiest (want je hebt zo je best gedaan en hij moet dat belonen vindt je of de beloning zijn) of dat je de easy way out kan krijgen van nee, ok tot nooit. Dan moet het hard afgekapt worden, want oh wee dat je hier doorheen zal moeten zonder je oude tactiek van weer een nieuwe vent opduiken. Ook al weet je dat je het gat wat hij achterlaat nooit met zomaar weer even iemand op kan vullen..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:06 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu:
Het afgelopen half jaar hebben we elkaar niet gezien en over 2 weken is het zover: we gaan elkaar zien. Ik heb hem zo vaak gesmeekt dat we gewoon moeten kappen hiermee en dat het niks gaat worden. Hij stemde er niet mee in zoals alle keren dat ik het uit wou maken, maar of hij me wil kan hij ook niet zeggen.
Zo bijzonder als hij is, zo geduldig als hij met je is, zo klein als die kans ook is, je bent te bang voor afwijzing om er echt voor te vechten. Hij heeft gelijk en dat weet je diep in je hart ook heus wel. Laat je angst voor dit nieuwe, waarvan je er niet mee weet om te gaan, niet overheersen. Je maakt zelf de kans kleiner door te zeggen dat het geen kans heeft. Lekker jezelf de schuld geven, dat je nieuwe tactiek niet werkt en dan lijkt je oude strategie verdacht aanlokkelijk. Maar dan verlies je sowieso. Niet alleen hem, maar in het algemeen.quote:Situatie vanuit mijn perspectief: het begon moeizaam, op een paar magische momenten na verliep het kut en het heeft geen kans.
Zijn perspectief: als ik iets wil moet ik ervoor vechten en wanneer ik niet kom opdagen is dat zwak van mij. Ook al is de kans 1%.
Lekker struisvogelen en alles afkappen gaat ervoor zorgen dat je deze vragen blijvend bij je houdt in de vorm van wat als.. Geen enkele nieuwe vent gaat dat voor je weg nemen. Jij zal altijd weten dat je zijn geduld niet terug hebt kunnen geven door je keuze ingegeven door je angst.quote:Ik vind het vreselijk om hem nu te ontmoeten gezien de kans 99% is dat hij me gaat afwijzen. Emotionele kwelling is dit: wil hij me nog? Komt het nog wel goed?
Je hebt aardig wat tips gehad, dus laat ik nog maar even wat rake algemene woorden hier neerpennen. Er is geen quickfix, die gaat niemand jou hier ook kunnen geven. Je gaat door een proces, daar valt niet aan te ontkomen. Lees de eerdere tips nog eens door en ga eens echt de tijd ervoor nemen. Zodat je er misschien eens echt wat aan hebt gaat hebben. Dat doe je niet in een week ofzo. Ja, het is een pijnlijk proces. Het doorbreken van zo een patroon doe je niet even. Gun en geef het wat tijd. Face je angsten.quote:Hoe deal ik met grijsgebied, gezien dit een standvastige gozer is die me vanaf moment 1 uitdaagt te facen met mijn angsten?
En terecht, dat is wel het minste wat je kan doen ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij wil die afspraak!!! Ik vind het respectloos om niet op te komen dagen, omdat hij zoveel voor me heeft gedaan.
Oh please..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!
Hij werd aan het begin van de relatie ook boos dat ik voor hem beslissingen neem (hem afwijs, om hem te beschermen).
Hij vindt je nog steeds sterk, want als hij het idee had dat je geen fuck deed aan je shit had je die afspraak niet.quote:Ik snap hem ook niet. Hij had het altijd over een 'potentie' die hij in me zag. Dat ik de normen en waarden heb en buiten mijn issues een leuk mens ben. Onze 'magische' momenten zijn dan ook de momenten waar ik goed in mijn vel zit. Mijn probleem is dat ik slecht omga met teleurstellingen.
Zijn exen waren altijd heel verwend en daardoor niet down to earth (volgens hem). Een ging vreemd, de ander had haar relatie van hem verzwegen, weer een ander was ziek en zodra het beter met haar ging liet ze hem vallen.
Hij vond mij sterk, omdat ik heel veel moeite doe om mijn leven draaiende te houden en loyaal ben.
Slachtofferig gedoe dit. Hij geeft om je en wil kijken hoe het gaat nu je bezig bent je shit eens aan te pakken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.
Als ik hem was, was ik na week 1 pleite. Serieus.
Het enige wat ze eigenlijk wil is dat ze weer wat krijgen, terwijl ze zelf ook wel weet dat ze nog niet helemaal klaar is. Maar hij is the grand price voor het kuttige half jaar, want dat deed ze voornamelijk voor hem en niet voor zichzelf. En dat weet hij ook wel een beetje, want in tegenstelling tot de andere dudes lijkt dit een verdomd slimme kerel die ondanks alle shit haar niet afschrijft en stimuleert om zelf aan de slag te gaan. Voor zichzelf. En dat is eng voor TS..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
Bullshit dame and you know it..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb geen andere keuze dan 2 weken wachten.
Ik snap TS wel. Aan jezelf werken, zodat je de relatie weer een kans kan geven op slagen. Maar de intentie ligt verkeerd: TS moet het echt voor zichzelf doen. Ik krijg ook de indruk dat het onder andere uitging, zodat ze aan zichzelf kon werken voor iets nieuws met hem in de toekomst. En ik snap ook waarom ze hem zo koestert. Maar sommige mensen in je leven komen, doen iets bijzonders en gaan dan weer. Je kunt ze alleen maar bedanken voor de ervaring en lessen. Maar verder moet je altijd jezelf op 1 zetten.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het enige wat ze eigenlijk wil is dat ze weer wat krijgen, terwijl ze zelf ook wel weet dat ze nog niet helemaal klaar is. Maar hij is the grand price voor het kuttige half jaar, want dat deed ze voornamelijk voor hem en niet voor zichzelf. En dat weet hij ook wel een beetje, want in tegenstelling tot de andere dudes lijkt dit een verdomd slimme kerel die ondanks alle shit haar niet afschrijft en stimuleert om zelf aan de slag te gaan. Voor zichzelf. En dat is eng voor TS..
Wees dan ook eens realistisch en een beetje standvastig, in plaats van weer een strohalm zoeken om weg te rennen van shit. Dit lijkt verdacht veel op een manier om weer je gelijk te kunnen halen, zodat je jezelf weer even gerust kan stellen. Gaat niet werken. Niks gaat acuut werken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:01 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Bedankt voor je reacties S_M. Ik val steeds terug =(
Aardig mee eens ja, maar ze zet zichzelf niet op 1 door weg te rennen van deze afspraak.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik snap TS wel. Aan jezelf werken, zodat je de relatie weer een kans kan geven op slagen. Maar de intentie ligt verkeerd: TS moet het echt voor zichzelf doen. Ik krijg ook de indruk dat het onder andere uitging, zodat ze aan zichzelf kon werken voor iets nieuws met hem in de toekomst. En ik snap ook waarom ze hem zo koestert. Maar sommige mensen in je leven komen, doen iets bijzonders en gaan dan weer. Je kunt ze alleen maar bedanken voor de ervaring en lessen. Maar verder moet je altijd jezelf op 1 zetten.
Tja, ze moet maar eens voor zichzelf duidelijk hebben wat ze wil en wat niet. Kosten, baten, dat soort dingen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Aardig mee eens ja, maar ze zet zichzelf niet op 1 door weg te rennen van deze afspraak.
Klinkt al beter dan je openingspost, laat je niet gelijk inpalmen door zijn praatjes maar denk goed na over de gevolgen van je keuzes na het gesprek en maak vanuit daar de keuze die je zelf het meeste aanstaat. Succes hiermee verder!quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:49 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Heel veel zaken gaan de goede kant op (op dit na).
Ik loop geen aandacht meer te geilen bij andere mannen, integendeel. Voorheen was dat anders. Ben mijn leven aan het herinrichten en te kijken wat me blij maakt/mijn eigenwaarde goed doet. Heb mn woning gerenoveerd, een fantastisch kitten gehaald en daar heel veel moeite voor gedaan. Verder train ik nog 3x per week en ben in aardig in vorm. Studiejaar is zo goed als afgerond.
Ben alleen nog niet klaar voor het gesprek. Ik voel een prestatiedruk en vind dit alles kut. Ik krijg er de zenuwen van en ben erg moe van dat al dat bewijzen. Heb al zoveel gepresteerd en voor elkaar gekregen de afgelopen maanden. Heb geen kracht om ook dit nog recht te zetten/fixen/bewijzen. Ik heb geen kracht meer om voor die 1% van hem te vechten. Ik ga naar de afspraak, zonder er wat van te verwachten. Ik ga het niet bevorderen, maar ik hoop dat dit stopt en ik verder kan. Ik ben niet van plan zijn leegte op te vullen. Ik heb een schattig beestje die mij nu dagelijks een glimlach bezorgt
Goedzo!quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:49 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Heel veel zaken gaan de goede kant op (op dit na).
Ik loop geen aandacht meer te geilen bij andere mannen, integendeel. Voorheen was dat anders. Ben mijn leven aan het herinrichten en te kijken wat me blij maakt/mijn eigenwaarde goed doet. Heb mn woning gerenoveerd, een fantastisch kitten gehaald en daar heel veel moeite voor gedaan. Verder train ik nog 3x per week en ben in aardig in vorm. Studiejaar is zo goed als afgerond.
Als jij je niet klaar voelt, dan kun je dat uitleggen en de afspraak wellicht verzetten. Die prestatiedruk haal je er m.i. echt zelf bij. Niet verwonderlijk dat je het kut vindt, want jij wil hem gewoon alsnog overdonderen met je change en samen verder. Dat is alleen niet "het bewijs"quote:Ben alleen nog niet klaar voor het gesprek. Ik voel een prestatiedruk en vind dit alles kut. Ik krijg er de zenuwen van en ben erg moe van dat al dat bewijzen.
Dikke bullshit weer. Jij maakt er een 1% van en het zou nota bene die van jullie moeten zijn. Kun je lekker dramatisch gaan doen dat je al zoveel hebt gedaan en dat dit stukje nou net de nee zou veroorzaken, maar daarmee doe je het echt tekort denk ik. Uit die zogenaamde zelfbescherming van je.quote:Heb al zoveel gepresteerd en voor elkaar gekregen de afgelopen maanden. Heb geen kracht om ook dit nog recht te zetten/fixen/bewijzen. Ik heb geen kracht meer om voor die 1% van hem te vechten.
Wel ja, die kitten is je nieuwe liefde. Jezelf maken wijsmaken dat je niets meer verwacht is niet hetzelfde als het geloven. Hopen dat het stopt is niet voldoende. Je bent geen slachtoffer, je hebt zelf een keuze om te stoppen en verder te gaan. Doe niet alsof de bal bij hem ligt. De leegte zit in jou zelf. Daar heeft hij jou op gewezen, omdat je het eerder niet zelf kon of wilde inzien. Hij is het niet en hij laat zich er niet in manipuleren door je.quote:Ik ga naar de afspraak, zonder er wat van te verwachten. Ik ga het niet bevorderen, maar ik hoop dat dit stopt en ik verder kan. Ik ben niet van plan zijn leegte op te vullen. Ik heb een schattig beestje die mij nu dagelijks een glimlach bezorgt
Ah, wat een schatjequote:Op woensdag 15 juli 2015 09:39 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
http://postimg.org/image/qzjjt9wph/
Het is ook wel lekker makkelijk om te zeggen dan maar helemaal niet, een beetje als een verwend kind wat haar zin niet krijgt. Hij is eerlijk, je hebt een keuze en gezien jullie historie ook geen raar idee dat hij vrij zeker wil weten dat je dit nou eens voor jezelf gaat doen, niet waar?quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:48 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Die percentage is trouwens zijn verwoording. Hij zei dat mijn gedrag de afgelopen maanden niet bevorderlijk is geweest voor de kans dat het weer zou lukken tussen ons. Ik moest van hem er vanuit gaan dat het niets gaat worden. Daarop reageerde ik dat afspreken dan niet nodig is. Vervolgens vond hij dat weer zwak etc.
Precies, ergens moet ophouden en dan maar beter bij zo een speciaal iemand. Daarnaast, als je echt zo overtuigd bent van die afwijzing, dan kan het moeilijk erger worden. Je hebt niets meer te verliezen dan toch?quote:Goed. Ik heb 2 weken om de keuze te maken om mijn angst van een hoogst waarschijnlijke afwijzing/periode voor confrontatie te facen. Denk wel dat ik ga, want ik haat verliezen, al is het een strijd met mezelf. Als ik nu van hem wegren, zal ik dat ook bij andere mannen doen. Ergens moet het ophouden.
Wees eens eerlijk, heb jij niet stiekem gewoon hoop of vindt je dat je beloont moet worden voor je harde werk? Hetkomt namelijk nog best over alsof hij je main motivation is..quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:38 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Mijn angst is dat ik hoop krijg en alsnog teleurgesteld word. Dat was de kern van mijn probleem ook (vanaf het begin tot het bittere einde).
En, is hij zoals andere mannen? Is hij duidelijk geweest en wist en weet je waar je aan toe was?quote:Dit omdat ik smoorverliefd was op mijn eerste en het totaal niet zag aankomen dat hij totaal geen intentie had om met me te zijn. Hij zei letterlijk dat hij tijd aan het doden was met mij. Ik had toen gezworen nooit meer een man te geloven op zijn woord en me nooit meer kwetsbaar op te stellen.
Hij prikt er dus gewoon door heen en dat voelt kwetsbaar ja. Maar misbruikt hij dat vindt je?quote:Hij had wel door dat ik het steeds kapot liep te maken, uit angst om gekwetst te raken en weigerde dat toe te laten (om deze reden). Hij zei: Als het nou echt niet zou klikken tussen ons, okay, maar dit als reden?!?! Daar ga ik niet mee akkoord.
Als je de OP hebt gelezen sta ik in de wachtlijst bij PsyQquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:01 schreef Yesse het volgende:
Er is maar 1 oplossing. Ga naar je huisarts en zoek hulp.
Jammer van de laatste zin, want het is valse schijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:55 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Niet meer. Door die "99%" bereid ik me echt voor op een leven zonder hem. Ik probeer alvast leegtes te vullen, zodat ik houvasten heb om op terug te vallen. Iets wat ik zonder mannen al zou moeten hebben.
Nee, het verleden kan niemand meer veranderen. Is ook niet de vraag of verwachting volgens mij. Het klinkt ook nog niet alsof je het echt leuk vindt voor jezelf..quote:Verder geloof ik er niet in dat ik een beloning of wat dan ook ga krijgen. Dat ik hard heb gewerkt aan mezelf is leuk voor mij, maar hij heeft een reeks aan teleurstellingen wat ik niet meer ongedaan kan maken.
Issueloos, pardon?quote:Al ben ik nu issueloos: het is niet leuk meer.
Hij kan volgens mij echt prima voor zichzelf denken, maar als je liever dramatisch gaat doen alsof je alleen maar verlies hebt geleden, ja dan is het vrij logisch dat het niet leuk meer is als hij je niet op je wenken bedient en terug neemt.quote:Denk ook niet dat we dit achter ons kunnen laten. Ik zit diep in de min en zal er niet meer uit kunnen komen.
Als je zo zelfmedelijdend gedraagt, dan heb je minder te showen van wat je wel bereikt hebt. En nogmaals, je schiet er geen kut mee op om lekker voor hem te gaan zitten nadenken. Is ook een vorm van controle..quote:Dus die 1% is ook onzin. De basis is er niet meer. Hoe kut dan ook, valt er niks meer te winnen/beloning te krijgen. Mijn gedrag telt en dat ik heb 'gevochten' heeft hij niets van terug kunnen zien.
Niet jezelf zo de put in praten. In een half jaar heb je al de nodige stappen gezet om een al jarenlang bestaand patroon te doorbreken. Niet verwonderlijk dat je het niet even gefixed hebt voor je gewilde deadline. Je bent er nog niet, maar je bent onderweg.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Antwoord op je vraag: nee, hij is niet hetzelfde en bij hem is het anders. Alleen heb ik die gedachten jarenlang dmv losers zo erg gevoed en dubbel laten bevestigen, waardoor het er diep nog in zit en er nog niet uit wil. Het overheerst mijn huidige ratio. Ik krijg het moeilijk uit mijn systeem.
Aan voorbij gelezen. Hoop voor je dat je snel terecht kanquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Als je de OP hebt gelezen sta ik in de wachtlijst bij PsyQ
Alvast 1 tip: vergelijk jezelf nooit met anderen. Niet alleen omdat het je een rot gevoel kan geven maar ook omdat er maar zo weinig zichtbaar is van mensen. Neem als voorbeeld Robin Williams, wie verwacht dat een man als hij zo gebukt zou gaan onder depressie dat hij zijn eigen leven zou nemen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
True: ik wou mijn patroon van jaren in een paar maanden gefixt hebben. Deadline was deze maand. Daar had hij me al voor gewaarschuwd en gezegd dat hij daar wel rekening mee had gehouden.
Ik zie dit weer als aanleiding om hem iets beters dan mezelf te gunnen. Hoe kom ik daar vanaf?!?! Gedachten deze spelen: "Kijk hoe wijs en goed hij is! Hij verdient zijn gelijke en dat ben ik niet en zal het ook niet worden!"
Ik heb altijd voor mannen gekozen waar wat mis mee was, zodat ik mezelf beter kon voelen. Of mannen waar ik niet verliefd op was, zodat het me minder pijn zou doen. Wat een kutmentaliteit. Ik had veel eerder een psy moeten inschakelen. Geen wonder dat in het mapje 'overige' word gestopt. Heb mn probleem complexer gemaakt dan het eigenlijk was.
Om te kijken of je wel echt bezig bent en niet hem naar de mond loopt te praten, omdat je spijt hebt van het zo nu en dan terugvallen in je oude patroon tijdens de afgelopen paar maanden. Realistisch van hem..quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
True: ik wou mijn patroon van jaren in een paar maanden gefixt hebben. Deadline was deze maand. Daar had hij me al voor gewaarschuwd en gezegd dat hij daar wel rekening mee had gehouden.
Hij is niet god ofzo hè, je hoeft hem niet op een voetstuk te plaatsen puur omdat hij in tegenstelling tot die andere dudes de situatie wel redelijk snapt. Hij kan prima zelf bepalen wat hij wel of niet wil, dat hoef jij (uit zelfbescherming) echt niet voor hem te doen. Daarnaast kun jij niet meer dan je best doen als een vent dat niet van je waardeert, moet je sowiewo wieberen.quote:Ik zie dit weer als aanleiding om hem iets beters dan mezelf te gunnen. Hoe kom ik daar vanaf?!?! Gedachten deze spelen: "Kijk hoe wijs en goed hij is! Hij verdient zijn gelijke en dat ben ik niet en zal het ook niet worden!"
Boehoe, shit van vroeger kun je niet veranderen. Niemand niet, het is verleden tijd. Het gaat erom wat je nu doet en gaat doen. En daar werk je hard aan toch, dus maak het nou niet complexer of erger door jezelf extra te pijnigen. Richt je op wat je wel kan veranderen, wat goed gaat, waar je blij mee bent, het positieve.quote:Ik heb altijd voor mannen gekozen waar wat mis mee was, zodat ik mezelf beter kon voelen. Of mannen waar ik niet verliefd op was, zodat het me minder pijn zou doen. Wat een kutmentaliteit. Ik had veel eerder een psy moeten inschakelen. Geen wonder dat in het mapje 'overige' word gestopt. Heb mn probleem complexer gemaakt dan het eigenlijk was.
True. Niks op aan te merkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
Alvast 1 tip: vergelijk jezelf nooit met anderen. Niet alleen omdat het je een rot gevoel kan geven maar ook omdat er maar zo weinig zichtbaar is van mensen. Neem als voorbeeld Robin Williams, wie verwacht dat een man als hij zo gebukt zou gaan onder depressie dat hij zijn eigen leven zou nemen?
En wie weet, misschien als je eenmaal wel goed in je vel zit vraag je je af wat je in deze 'goede' man zag omdat hij achteraf misschien helemaal niet zo goed was. Of juist wel en kom je hem dan weer tegen en kun je er wél iets moois van maken. Word eerst eens helemaal verliefd op jezelf en dan kun je daarna door naar een ander
Hoe stamp ik dit in mijn hoofd, zodat ik het ook voel? Cognitief en emo willen niet samenwerken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Om te kijken of je wel echt bezig bent en niet hem naar de mond loopt te praten, omdat je spijt hebt van het zo nu en dan terugvallen in je oude patroon tijdens de afgelopen paar maanden. Realistisch van hem..
[..]
Hij is niet god ofzo hè, je hoeft hem niet op een voetstuk te plaatsen puur omdat hij in tegenstelling tot die andere dudes de situatie wel redelijk snapt. Hij kan prima zelf bepalen wat hij wel of niet wil, dat hoef jij (uit zelfbescherming) echt niet voor hem te doen. Daarnaast kun jij niet meer dan je best doen als een vent dat niet van je waardeert, moet je sowiewo wieberen.
[..]
Boehoe, shit van vroeger kun je niet veranderen. Niemand niet, het is verleden tijd. Het gaat erom wat je nu doet en gaat doen. En daar werk je hard aan toch, dus maak het nou niet complexer of erger door jezelf extra te pijnigen. Richt je op wat je wel kan veranderen, wat goed gaat, waar je blij mee bent, het positieve.
Nog niet en je kan met je hoofd niet dwingen zo te voelen als je wil. Kwestie van doen en erin groeien. Verleg je focus naar dingen die je wel kan veranderen en die wel goed gaan. Dan kun je een gebalanseerder beeld creëren van en voor jezelf. Kost meer tijd dan je zou willen, maar het is het wel waard..quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hoe stamp ik dit in mijn hoofd, zodat ik het ook voel? Cognitief en emo willen niet samenwerken.
Wil je hem? Zo ja dan ga je naar die afspraak.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Voordelen afspraak gaan:
- Geen what if's achteraf
- Nog een angst overwonnen
- Afsluiten
Nadelen afspraak:
- Dat mijn gevoelens nog sterker worden en ik alsnog word afgewezen
- Terug naar alle drama als voorheen
Reden twijfel:
Ik weet niet hoe het zal verlopen. Daten met losers deed me nooit pijn: ik wist hoe het zou eindigen. Het is pijnlijker om te breken met iemand die wel dieper tot je doordringt en ik vrees dat ik nog nooit zoveel van iemand heb gehouden, omdat hij de eerste persoon is bij wie ik niet heb gerebound. Voorheen zou ik nu minstens 5 mannen hebben gedate (elke maand een ander, tentamenperiodes afgetrokken). Dat de liefde groot is geeft me twijfels. Wat als ik niet meer zoveel van iemand zal houden? Ik heb vaak snel gedate, maar echt van iemand gehouden is moeilijk bij mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |