Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".
Ik heb geen andere keuze dan 2 weken wachten.
Dit. Ik zou die kwast heel hard uitlachen. Maakt me niet uit hoe geweldig intelligent je bent, hoe rijk en machtig, mensen die anderen zo naar beneden halen, zijn nu niet bepaald geweldig.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:18 schreef Lienekien het volgende:
Echt, sommige mensen zoeken het drama ook gewoon willens en wetens op.
Je standpunt is duidelijk: jij vindt dat ik niet moet opdagen en verder moet gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!
Je had beter kunnen zeggen: "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet niet hoe erover denk nu. Ik wil in ieder geval niet (vul in), maar ik wil (vul in). Wat wil jij wel of niet? Ik vind dat we duidelijk moeten zijn, zodat we niet met verkeerde verwachtingen of intenties elkaar zien." Ik vind het veel beter om het direct te vragen, dan te gissen naar intenties en verwachtingen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".
Ik heb geen andere keuze dan 2 weken wachten.
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:22 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Dit. Ik zou die kwast heel hard uitlachen. Maakt me niet uit hoe geweldig intelligent je bent, hoe rijk en machtig, mensen die anderen zo naar beneden halen, zijn nu niet bepaald geweldig.
Klinkt als een toffe gozer, lijkt mij geen slechte ervaring dit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.
Naja, hij respecteert in ieder geval je keuze niet om er een punt achter te zetten omdat je nog niet toe bent aan die relatie, tenminste dat lees ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.
Nooit, maar dan ook nooit moet je je afvragen of je iemand wel waard bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je maakt jezelf veel te afhankelijk. Je geeft je eigen regie uit handen. Dat is heel ongezond. Je zou je niet bezig moeten houden met types zoals hij en beter werk je aan het opkrikken van je eigenwaarde.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:23 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je standpunt is duidelijk: jij vindt dat ik niet moet opdagen en verder moet gaan.
Zou je je standpunt willen toelichten?
Duidelijk. Wat bedoel je met 'types zoals hij'?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je maakt jezelf veel te afhankelijk. Je geeft je eigen regie uit handen. Dat is heel ongezond. Je zou je niet bezig moeten houden met types zoals hij en beter werk je aan het opkrikken van je eigenwaarde.
Ben door mijn eerste ervaring jaren terug erin gaan geloven dat ik liefde niet waard ben en dat ik niet genoeg ben. Al vond deze gast dat wel, had ik veel moeite met aannemen. Bij losers geloof ik het sneller. Daarom ging ik ook voor losers.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nooit, maar dan ook nooit moet je je afvragen of je iemand wel waard bent.
True!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ga gewoon, wat heb je te verliezen, dan zit je je straks net zo hard af te vragen hoe het had kunnen lopen. En tja dan zou het idd weer drama kunnen worden, maar volgens mij heb je dat nu ook al dusja.
Omdat hij erin gelooft dat ik eigenlijl bevrijd wil worden van mijn angsten en dat is ook zo. Heb een psy ingeschakeld, omdat ik het wil facen. Alleen duurt dat nog even en dit moet ik zelf afhandelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:26 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Naja, hij respecteert in ieder geval je keuze niet om er een punt achter te zetten omdat je nog niet toe bent aan die relatie, tenminste dat lees ik.
Jij verkleint jezelf, niet doen joh, stop eens jezelf te vergelijken met anderen.
Maar dat is, heel lullig gezegd, jouw probleem en niet de zijne. Sowieso, als hij mommy issues heeft (zeg niet dat dat het geval is) en jou daardoor (onbewust) wil fixen, is jullie relatie (of ie nou vriendschappelijk is of meer) niet gebouwd op wederzijds respect en balans. Fix jezelf mét jezelf en gebruik daar geen relaties voor.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ben door mijn eerste ervaring jaren terug erin gaan geloven dat ik liefde niet waard ben en dat ik niet genoeg ben. Al vond deze gast dat wel, had ik veel moeite met aannemen. Bij losers geloof ik het sneller. Daarom ging ik ook voor losers.
Die kerel wil gewoon een probleemmeisje redden, waardoor hij zichzelf wat beter voelt over zichzelf ongetwijfeld. Hoewel hij ook wel gevoelens voor haar zal hebben natuurlijk, echter had een normale man al lang ingezien dat hij dit niet kon verhelpen zo 1,2,3.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:43 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar dat is, heel lullig gezegd, jouw probleem en niet de zijne. Sowieso, als hij mommy issues heeft (zeg niet dat dat het geval is) en jou daardoor (onbewust) wil fixen, is jullie relatie (of ie nou vriendschappelijk is of meer) niet gebouwd op wederzijds respect en balans. Fix jezelf mét jezelf en gebruik daar geen relaties voor.
Ja maar hij is geen psycholoog, teminste daar ga ik vanuit, dus dan moet hij die rol ook niet gaan spelen. Angsten zijn een ingewikkeld ding, zeker sociale angsten en zelfbeeld problemen. Ik heb een dergelijke relatie gehad trouwens en die heeft een hele hoop schade bij mij aangericht. Nu zeg ik niet dat ik een schoolvoorbeeld ben of zo, maar je loopt echt enorm veel risico op nog meer schade.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Omdat hij erin gelooft dat ik eigenlijl bevrijd wil worden van mijn angsten en dat is ook zo. Heb een psy ingeschakeld, omdat ik het wil facen. Alleen duurt dat nog even en dit moet ik zelf afhandelen.
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die kerel wil gewoon een probleemmeisje redden, waardoor hij zichzelf wat beter voelt over zichzelf ongetwijfeld. Hoewel hij ook wel gevoelens voor haar zal hebben natuurlijk, echter had een normale man al lang ingezien dat hij dit niet kon verhelpen zo 1,2,3.
Iemand die rare spelletje met je speelt, die graag de touwtjes in handen neemt en jou klein houdt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:37 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Duidelijk. Wat bedoel je met 'types zoals hij'?
En het vrouwtje dat hij helpt zal natuurlijk altijd de zwakkere in de relatie blijven. Dat is een leuke bijkomstigheid als je zo'n dominante kerel bent. Voor je het weet durft TS niets meer zonder zijn goedkeurende blik eerst te raadplegenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.
Zeker waar, echter zou ik persoonlijk gewoon gaan deze keer nog, je hebt vaker spijt van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan. Daarna kan je alsnog ervoor kiezen dit af te sluitenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.
Precies. Die relatie is dan ook niet gebouwd op gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Tevens is de relatie ook voorbij als TS gefixt is: die vriend is dan 'werkloos'. Ik was eerst zo'n iemand die graag meisjes wilde fixen (niet in de zin van 'regelen'quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:54 schreef madeleineL het volgende:
[..]
En het vrouwtje dat hij helpt zal natuurlijk altijd de zwakkere in de relatie blijven. Dat is een leuke bijkomstigheid als je zo'n dominante kerel bent. Voor je het weet durft TS niets meer zonder zijn goedkeurende blik eerst te raadplegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |