Dit is echt 1 op 1 met wat ik dacht, na het lezen van de OP.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp hier echt helemaal niets van. Zeg die afspraak af en ga door met je leven.
TS, doe die vent een lol en hou je van hem vandaan. Je klinkt vermoeiender dan een aflevering van GTST. Ga eerst maar eens leren hoe hoofdstukken in je leven af te sluiten, voor je een nieuwe start.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp hier echt helemaal niets van. Zeg die afspraak af en ga door met je leven.
Ga maar vast liggen, deurmat.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij wil die afspraak!!! Ik vind het respectloos om niet op te komen dagen, omdat hij zoveel voor me heeft gedaan.
Waarom is alles jouw schuld, hij ging er toch zelf in mee? Dan had hij na een week zijn schouders op moeten halen en weg moeten lopen. Jij duwde hem steeds weg en hij bleef aan je hangen. Of lees ik je verhaal nu verkeerd? Ik snap hém eigenlijk niet, jouw houding begrijp ik dan weer wel (uit ervaring).quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik voel me in een zwakke positie doordat alles mijn schuld is.
Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:54 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Waarom is alles jouw schuld, hij ging er toch zelf in mee? Dan had hij na een week zijn schouders op moeten halen en weg moeten lopen. Jij duwde hem steeds weg en hij bleef aan je hangen. Of lees ik je verhaal nu verkeerd? Ik snap hém eigenlijk niet, jouw houding begrijp ik dan weer wel (uit ervaring)...
Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Met welke intentie spreken jullie af? Gezellig bijpraten? Closure? Vriendschap maken? Officieel afsluiten?
Ja, door zulke onduidelijkheden blijven jullie aan de gang. Ik zou dat eerst uitzoeken, voordat je een beslissing maakt. In elke relatie (vriendschappelijk, liefelijk, vijandig) is communicatie prioriteit nummer 1.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.
Als ik hem was, was ik na week 1 pleite. Serieus.
Ik weet het niet, als ik het zo hoor. Hij lijkt me echt een dodelijk vermoeiende vent. Ik snap wel dat je gevoelens voor iemand hebt, maar als je ziet dat die persoon daar niet aan toe is om welke reden dan ook, dan laat je het. Niet accepteren dat jij wilt breken. Mwah.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!
Hij werd aan het begin van de relatie ook boos dat ik voor hem beslissingen neem (hem afwijs, om hem te beschermen).
Ik snap hem ook niet. Hij had het altijd over een 'potentie' die hij in me zag. Dat ik de normen en waarden heb en buiten mijn issues een leuk mens ben. Onze 'magische' momenten zijn dan ook de momenten waar ik goed in mijn vel zit. Mijn probleem is dat ik slecht omga met teleurstellingen.
Zijn exen waren altijd heel verwend en daardoor niet down to earth (volgens hem). Een ging vreemd, de ander had haar relatie van hem verzwegen, weer een ander was ziek en zodra het beter met haar ging liet ze hem vallen.
Hij vond mij sterk, omdat ik heel veel moeite doe om mijn leven draaiende te houden en loyaal ben.
Ik vermoed dat hij wil controleren of er nog iets in zit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:09 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, door zulke onduidelijkheden blijven jullie aan de gang. Ik zou dat eerst uitzoeken, voordat je een beslissing maakt. In elke relatie (vriendschappelijk, liefelijk, vijandig) is communicatie prioriteit nummer 1.
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij wil controleren of er nog iets in zit.
Luister naar deze meneerquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
Hij is een vechter. Met alles. Hij geeft nooit op. Met alles in het leven gaat hij voor het onmogelijke. Op z'n 25e nu verdient hij al meer dan 3000 netto.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:10 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Ik weet het niet, als ik het zo hoor. Hij lijkt me echt een dodelijk vermoeiende vent. Ik snap wel dat je gevoelens voor iemand hebt, maar als je ziet dat die persoon daar niet aan toe is om welke reden dan ook, dan laat je het. Niet accepteren dat jij wilt breken. Mwah.
Hij lijkt wel een mental coach of zo. Nu spreek ik uit eigen ervaring, maar een relatie waar de één een soort coaching-projectje is van de ander: ik zou ervoor passen, want je gaat denk ik niet zijn gelijke zijn op die manier, of wel?
Misschien omdat hij zijn exen niet aankon en hij in jou iemand vindt die hij kan overheersen? Zomaar een gedachte...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij is een vechter. Met alles. Hij geeft nooit op. Met alles in het leven gaat hij voor het onmogelijke. Op z'n 25e nu verdient hij al meer dan 3000 netto.
Los daarvan is bijna niemand zijn gelijke. Ik heb daar veel moeite mee gehad tijdens onze relatie. Hij is heel intelligent, wijs en succesvol. Ik ben iets ouder dan hem, ben niet afgestudeerd en ga straks de helft verdienen van zijn salaris met mijn HBO. Hij heeft zijn WO, masters en zit aan MBA.
Ik heb nooit begrepen waarom hij voor mij heeft gekozen. Ik kan niet eens op zijn niveau praten. Zit niet op zijn golflengte.
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".
Ik heb geen andere keuze dan 2 weken wachten.
Dit. Ik zou die kwast heel hard uitlachen. Maakt me niet uit hoe geweldig intelligent je bent, hoe rijk en machtig, mensen die anderen zo naar beneden halen, zijn nu niet bepaald geweldig.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:18 schreef Lienekien het volgende:
Echt, sommige mensen zoeken het drama ook gewoon willens en wetens op.
Je standpunt is duidelijk: jij vindt dat ik niet moet opdagen en verder moet gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!
Je had beter kunnen zeggen: "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet niet hoe erover denk nu. Ik wil in ieder geval niet (vul in), maar ik wil (vul in). Wat wil jij wel of niet? Ik vind dat we duidelijk moeten zijn, zodat we niet met verkeerde verwachtingen of intenties elkaar zien." Ik vind het veel beter om het direct te vragen, dan te gissen naar intenties en verwachtingen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".
Ik heb geen andere keuze dan 2 weken wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |