abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154336244
Achtergrond:
Ik heb het eerder vermeld in eerdere topics, maar ik heb er nu zoveel moeite mee dat ik een topic open die er alleen maar over gaat. Ik kan nog niet terecht bij een psy ivm wachtrij.

Situatie:
Ik was door een reeks verkeerde relaties niet toe aan een vent die wel goed bij me paste. Gevolg is dat ik die afstootte, omdat het gevoel te sterk werd en open wonden open gingen. Zijn geduld was groot: maanden lang mij vasthouden en sussen, terwijl ik het steeds wou beeindigen.
Toen het privé nog slechter met me ging kon hij niet meer. Desondanks gaf hij me tijd om aan mezelf te werken. Door nare ervaringen van grijsgebied (hoop koesteren voor mannen die toch niet in mijn leven bleven), had ik hier veel moeite mee en lokte ik in die periode ruzie uit wanneer ik geen bevestiging kreeg als sussen van mijn angsten. Kortom: zo heb ik het helemaal verpest, waardoor hij niet meer weet wat hij voor me voelt.

Nu:
Het afgelopen half jaar hebben we elkaar niet gezien en over 2 weken is het zover: we gaan elkaar zien. Ik heb hem zo vaak gesmeekt dat we gewoon moeten kappen hiermee en dat het niks gaat worden. Hij stemde er niet mee in zoals alle keren dat ik het uit wou maken, maar of hij me wil kan hij ook niet zeggen.

Situatie vanuit mijn perspectief: het begon moeizaam, op een paar magische momenten na verliep het kut en het heeft geen kans.
Zijn perspectief: als ik iets wil moet ik ervoor vechten en wanneer ik niet kom opdagen is dat zwak van mij. Ook al is de kans 1%.

Ik vind het vreselijk om hem nu te ontmoeten gezien de kans 99% is dat hij me gaat afwijzen. Emotionele kwelling is dit: wil hij me nog? Komt het nog wel goed?

Samenvatting:
Ik kan gewoon niet tegen een mogelijke afwijzing/verlating als gevolg van eerdere ervaringen. Ex vindt het zwak om weg te blijven van de afspraak die half jaar terug is gemaakt en nu nog maar 1% op slagen heeft.

Hoe deal ik met grijsgebied, gezien dit een standvastige gozer is die me vanaf moment 1 uitdaagt te facen met mijn angsten?

[ Bericht 7% gewijzigd door aangemeldvooreenvraag op 14-07-2015 18:12:23 ]
pi_154336653
Hij wil jou blijkbaar want hij geeft je na 100 kansen nog een kans.

Jij wilt hem ook maar je denkt dat het niet gaat lukken.

Whats the point? :{
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
  dinsdag 14 juli 2015 @ 18:36:20 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154336977
Ik begrijp hier echt helemaal niets van. Zeg die afspraak af en ga door met je leven.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 18:53:20 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_154337552
Kijk vooral naar wat je zelf wilt, en wees daar duidelijk over naar hem en naar jezelf.

En ga vooral niet in business zitten; wat hij zou denken, wil of gaat doen. Dat veroorzaakt wss en versterkt je angsten. En ga ook niet invullen hoe de toekomst er uit ziet; dat weet niemand, dus jij ook niet.

Als je er naartoe gaat heb je niks te verliezen. Jouw verlangen staat vast; niemand kan dat van je afnemen, wat het ook is.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_154337575
Los van deze man vraag ik me af of je denkt dat je toe bent aan een relatie?
Zo te lezen lijkt het van belang dat het eerst beter gaat met jou voordat je je op een ander concentreert.

Wat betreft je vraag, je kunt zelf ook kiezen voor duidelijkheid in plaats afhankelijk te zijn van iets wat je blijkbaar als zijn keuze ziet. Maak voor jezelf de keuze, wat is op dit moment goed voor jou?
Wil je de relatie een kans geven dan kies je daarvoor, maar dat betekent dat je ook kiest voor het risico op afwijzing. Kun je dat niet aan dat lijkt een relatie me zeker geen goed idee.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_154338354
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp hier echt helemaal niets van. Zeg die afspraak af en ga door met je leven.
Dit is echt 1 op 1 met wat ik dacht, na het lezen van de OP.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 19:18:36 ]
pi_154340396
Voordelen afspraak gaan:
- Geen what if's achteraf
- Nog een angst overwonnen
- Afsluiten

Nadelen afspraak:
- Dat mijn gevoelens nog sterker worden en ik alsnog word afgewezen
- Terug naar alle drama als voorheen

Reden twijfel:
Ik weet niet hoe het zal verlopen. Daten met losers deed me nooit pijn: ik wist hoe het zou eindigen. Het is pijnlijker om te breken met iemand die wel dieper tot je doordringt en ik vrees dat ik nog nooit zoveel van iemand heb gehouden, omdat hij de eerste persoon is bij wie ik niet heb gerebound. Voorheen zou ik nu minstens 5 mannen hebben gedate (elke maand een ander, tentamenperiodes afgetrokken). Dat de liefde groot is geeft me twijfels. Wat als ik niet meer zoveel van iemand zal houden? Ik heb vaak snel gedate, maar echt van iemand gehouden is moeilijk bij mij.
pi_154340464
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:
TS, doe die vent een lol en hou je van hem vandaan. Je klinkt vermoeiender dan een aflevering van GTST. Ga eerst maar eens leren hoe hoofdstukken in je leven af te sluiten, voor je een nieuwe start.
pi_154340719
Hij wil die afspraak!!! Ik vind het respectloos om niet op te komen dagen, omdat hij zoveel voor me heeft gedaan.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:12:13 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154342083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:27 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij wil die afspraak!!! Ik vind het respectloos om niet op te komen dagen, omdat hij zoveel voor me heeft gedaan.
Ga maar vast liggen, deurmat.
pi_154342735
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga maar vast liggen, deurmat.
Ik voel me in een zwakke positie doordat alles mijn schuld is.
pi_154343530
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Ik voel me in een zwakke positie doordat alles mijn schuld is.
Waarom is alles jouw schuld, hij ging er toch zelf in mee? Dan had hij na een week zijn schouders op moeten halen en weg moeten lopen. Jij duwde hem steeds weg en hij bleef aan je hangen. Of lees ik je verhaal nu verkeerd? Ik snap hém eigenlijk niet, jouw houding begrijp ik dan weer wel (uit ervaring).
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:02:43 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154343804
Met welke intentie spreken jullie af? Gezellig bijpraten? Closure? Vriendschap maken? Officieel afsluiten?
pi_154343881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:54 schreef madeleineL het volgende:

[..]

Waarom is alles jouw schuld, hij ging er toch zelf in mee? Dan had hij na een week zijn schouders op moeten halen en weg moeten lopen. Jij duwde hem steeds weg en hij bleef aan je hangen. Of lees ik je verhaal nu verkeerd? Ik snap hém eigenlijk niet, jouw houding begrijp ik dan weer wel (uit ervaring)...
Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!

Hij werd aan het begin van de relatie ook boos dat ik voor hem beslissingen neem (hem afwijs, om hem te beschermen).

Ik snap hem ook niet. Hij had het altijd over een 'potentie' die hij in me zag. Dat ik de normen en waarden heb en buiten mijn issues een leuk mens ben. Onze 'magische' momenten zijn dan ook de momenten waar ik goed in mijn vel zit. Mijn probleem is dat ik slecht omga met teleurstellingen.
Zijn exen waren altijd heel verwend en daardoor niet down to earth (volgens hem). Een ging vreemd, de ander had haar relatie van hem verzwegen, weer een ander was ziek en zodra het beter met haar ging liet ze hem vallen.
Hij vond mij sterk, omdat ik heel veel moeite doe om mijn leven draaiende te houden en loyaal ben.
pi_154343937
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Met welke intentie spreken jullie af? Gezellig bijpraten? Closure? Vriendschap maken? Officieel afsluiten?
Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.

Als ik hem was, was ik na week 1 pleite. Serieus.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:09:54 #16
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154344003
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Dat weet ik niet en hij ook niet. Ik heb afgelopen maanden meerdere malen gezegd dat hij moet afzien en hij houdt vol dat hij me wil zien. Ondanks dat ik hem helemaal gek heb gemaakt (soms zelfs om hem weg te duwen). Hij prikt door me heen en dat dit alles komt door mijn bindingsangst/ik er niet klaar voor ben.

Als ik hem was, was ik na week 1 pleite. Serieus.
Ja, door zulke onduidelijkheden blijven jullie aan de gang. Ik zou dat eerst uitzoeken, voordat je een beslissing maakt. In elke relatie (vriendschappelijk, liefelijk, vijandig) is communicatie prioriteit nummer 1.
pi_154344006
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!

Hij werd aan het begin van de relatie ook boos dat ik voor hem beslissingen neem (hem afwijs, om hem te beschermen).

Ik snap hem ook niet. Hij had het altijd over een 'potentie' die hij in me zag. Dat ik de normen en waarden heb en buiten mijn issues een leuk mens ben. Onze 'magische' momenten zijn dan ook de momenten waar ik goed in mijn vel zit. Mijn probleem is dat ik slecht omga met teleurstellingen.
Zijn exen waren altijd heel verwend en daardoor niet down to earth (volgens hem). Een ging vreemd, de ander had haar relatie van hem verzwegen, weer een ander was ziek en zodra het beter met haar ging liet ze hem vallen.
Hij vond mij sterk, omdat ik heel veel moeite doe om mijn leven draaiende te houden en loyaal ben.
Ik weet het niet, als ik het zo hoor. Hij lijkt me echt een dodelijk vermoeiende vent. Ik snap wel dat je gevoelens voor iemand hebt, maar als je ziet dat die persoon daar niet aan toe is om welke reden dan ook, dan laat je het. Niet accepteren dat jij wilt breken. Mwah.

Hij lijkt wel een mental coach of zo. Nu spreek ik uit eigen ervaring, maar een relatie waar de één een soort coaching-projectje is van de ander: ik zou ervoor passen, want je gaat denk ik niet zijn gelijke zijn op die manier, of wel?
pi_154344040
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:09 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, door zulke onduidelijkheden blijven jullie aan de gang. Ik zou dat eerst uitzoeken, voordat je een beslissing maakt. In elke relatie (vriendschappelijk, liefelijk, vijandig) is communicatie prioriteit nummer 1.
Ik vermoed dat hij wil controleren of er nog iets in zit.
pi_154344079
Ik zou trouwens gewoon lekker gaan, zien wat er gebeurt en zeker niet zijn mindere gaan spelen ('want het is mijn schuld').

Kijk wat er voor jou nog zit en focus je niet op of hij jou nog ziet zitten. Misschien voel je nog heel veel voor hem en dan doet dat pijn, maar dan weet je het tenminste.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:13:38 #20
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154344083
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij wil controleren of er nog iets in zit.
Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
pi_154344142
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Met vermoeden kom je nergens mee. Zeg tegen hem wat je nu vervelend aan de situatie vindt, wat je wil en tot slot wat je niet wil. Duidelijker kan het niet. Je moet je nu niet laten leiden door (oude) emoties, maar bijna diplomatisch communiceren om nieuwe teleurstellingen tegen te gaan.
Luister naar deze meneer ^O^
pi_154344159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:10 schreef madeleineL het volgende:

[..]

Ik weet het niet, als ik het zo hoor. Hij lijkt me echt een dodelijk vermoeiende vent. Ik snap wel dat je gevoelens voor iemand hebt, maar als je ziet dat die persoon daar niet aan toe is om welke reden dan ook, dan laat je het. Niet accepteren dat jij wilt breken. Mwah.

Hij lijkt wel een mental coach of zo. Nu spreek ik uit eigen ervaring, maar een relatie waar de één een soort coaching-projectje is van de ander: ik zou ervoor passen, want je gaat denk ik niet zijn gelijke zijn op die manier, of wel?
Hij is een vechter. Met alles. Hij geeft nooit op. Met alles in het leven gaat hij voor het onmogelijke. Op z'n 25e nu verdient hij al meer dan 3000 netto.
Los daarvan is bijna niemand zijn gelijke. Ik heb daar veel moeite mee gehad tijdens onze relatie. Hij is heel intelligent, wijs en succesvol. Ik ben iets ouder dan hem, ben niet afgestudeerd en ga straks de helft verdienen van zijn salaris met mijn HBO. Hij heeft zijn WO, masters en zit aan MBA.
Ik heb nooit begrepen waarom hij voor mij heeft gekozen. Ik kan niet eens op zijn niveau praten. Zit niet op zijn golflengte.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:17:57 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154344210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:15 schreef madeleineL het volgende:

[..]

Luister naar deze meneer ^O^
:)
pi_154344230
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Hij is een vechter. Met alles. Hij geeft nooit op. Met alles in het leven gaat hij voor het onmogelijke. Op z'n 25e nu verdient hij al meer dan 3000 netto.
Los daarvan is bijna niemand zijn gelijke. Ik heb daar veel moeite mee gehad tijdens onze relatie. Hij is heel intelligent, wijs en succesvol. Ik ben iets ouder dan hem, ben niet afgestudeerd en ga straks de helft verdienen van zijn salaris met mijn HBO. Hij heeft zijn WO, masters en zit aan MBA.
Ik heb nooit begrepen waarom hij voor mij heeft gekozen. Ik kan niet eens op zijn niveau praten. Zit niet op zijn golflengte.
Misschien omdat hij zijn exen niet aankon en hij in jou iemand vindt die hij kan overheersen? Zomaar een gedachte...

Sorry, maar dat klinkt echt niet als materiaal voor een gezonde relatie.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:18:52 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154344246
Echt, sommige mensen zoeken het drama ook gewoon willens en wetens op. :N
pi_154344279
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".

Ik heb geen andere keuze dan 2 weken wachten.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:21:26 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154344333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Heb ik gedaan! Hij zegt "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet het op het moment dat ik je weer zie".

Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!
pi_154344359
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:18 schreef Lienekien het volgende:
Echt, sommige mensen zoeken het drama ook gewoon willens en wetens op. :N
Dit. Ik zou die kwast heel hard uitlachen. Maakt me niet uit hoe geweldig intelligent je bent, hoe rijk en machtig, mensen die anderen zo naar beneden halen, zijn nu niet bepaald geweldig.
pi_154344395
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Flikker toch op! Natuurlijk heb je wel andere keuzes!
Je standpunt is duidelijk: jij vindt dat ik niet moet opdagen en verder moet gaan.

Zou je je standpunt willen toelichten?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:23:27 #30
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154344399
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Je had beter kunnen zeggen: "Ik heb je een half jaar niet gezien en ik weet niet hoe erover denk nu. Ik wil in ieder geval niet (vul in), maar ik wil (vul in). Wat wil jij wel of niet? Ik vind dat we duidelijk moeten zijn, zodat we niet met verkeerde verwachtingen of intenties elkaar zien." Ik vind het veel beter om het direct te vragen, dan te gissen naar intenties en verwachtingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')