Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:22 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Dit. Ik zou die kwast heel hard uitlachen. Maakt me niet uit hoe geweldig intelligent je bent, hoe rijk en machtig, mensen die anderen zo naar beneden halen, zijn nu niet bepaald geweldig.
Klinkt als een toffe gozer, lijkt mij geen slechte ervaring dit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.
Naja, hij respecteert in ieder geval je keuze niet om er een punt achter te zetten omdat je nog niet toe bent aan die relatie, tenminste dat lees ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hij heeft me nooit verkleind. Ben zelf onzeker dat ik op mijn 28e nog niet eens de helft heb bereikt dan hem.
Nooit, maar dan ook nooit moet je je afvragen of je iemand wel waard bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je maakt jezelf veel te afhankelijk. Je geeft je eigen regie uit handen. Dat is heel ongezond. Je zou je niet bezig moeten houden met types zoals hij en beter werk je aan het opkrikken van je eigenwaarde.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:23 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je standpunt is duidelijk: jij vindt dat ik niet moet opdagen en verder moet gaan.
Zou je je standpunt willen toelichten?
Duidelijk. Wat bedoel je met 'types zoals hij'?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je maakt jezelf veel te afhankelijk. Je geeft je eigen regie uit handen. Dat is heel ongezond. Je zou je niet bezig moeten houden met types zoals hij en beter werk je aan het opkrikken van je eigenwaarde.
Ben door mijn eerste ervaring jaren terug erin gaan geloven dat ik liefde niet waard ben en dat ik niet genoeg ben. Al vond deze gast dat wel, had ik veel moeite met aannemen. Bij losers geloof ik het sneller. Daarom ging ik ook voor losers.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nooit, maar dan ook nooit moet je je afvragen of je iemand wel waard bent.
True!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ga gewoon, wat heb je te verliezen, dan zit je je straks net zo hard af te vragen hoe het had kunnen lopen. En tja dan zou het idd weer drama kunnen worden, maar volgens mij heb je dat nu ook al dusja.
Omdat hij erin gelooft dat ik eigenlijl bevrijd wil worden van mijn angsten en dat is ook zo. Heb een psy ingeschakeld, omdat ik het wil facen. Alleen duurt dat nog even en dit moet ik zelf afhandelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:26 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Naja, hij respecteert in ieder geval je keuze niet om er een punt achter te zetten omdat je nog niet toe bent aan die relatie, tenminste dat lees ik.
Jij verkleint jezelf, niet doen joh, stop eens jezelf te vergelijken met anderen.
Maar dat is, heel lullig gezegd, jouw probleem en niet de zijne. Sowieso, als hij mommy issues heeft (zeg niet dat dat het geval is) en jou daardoor (onbewust) wil fixen, is jullie relatie (of ie nou vriendschappelijk is of meer) niet gebouwd op wederzijds respect en balans. Fix jezelf mét jezelf en gebruik daar geen relaties voor.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ben door mijn eerste ervaring jaren terug erin gaan geloven dat ik liefde niet waard ben en dat ik niet genoeg ben. Al vond deze gast dat wel, had ik veel moeite met aannemen. Bij losers geloof ik het sneller. Daarom ging ik ook voor losers.
Die kerel wil gewoon een probleemmeisje redden, waardoor hij zichzelf wat beter voelt over zichzelf ongetwijfeld. Hoewel hij ook wel gevoelens voor haar zal hebben natuurlijk, echter had een normale man al lang ingezien dat hij dit niet kon verhelpen zo 1,2,3.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:43 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar dat is, heel lullig gezegd, jouw probleem en niet de zijne. Sowieso, als hij mommy issues heeft (zeg niet dat dat het geval is) en jou daardoor (onbewust) wil fixen, is jullie relatie (of ie nou vriendschappelijk is of meer) niet gebouwd op wederzijds respect en balans. Fix jezelf mét jezelf en gebruik daar geen relaties voor.
Ja maar hij is geen psycholoog, teminste daar ga ik vanuit, dus dan moet hij die rol ook niet gaan spelen. Angsten zijn een ingewikkeld ding, zeker sociale angsten en zelfbeeld problemen. Ik heb een dergelijke relatie gehad trouwens en die heeft een hele hoop schade bij mij aangericht. Nu zeg ik niet dat ik een schoolvoorbeeld ben of zo, maar je loopt echt enorm veel risico op nog meer schade.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Omdat hij erin gelooft dat ik eigenlijl bevrijd wil worden van mijn angsten en dat is ook zo. Heb een psy ingeschakeld, omdat ik het wil facen. Alleen duurt dat nog even en dit moet ik zelf afhandelen.
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die kerel wil gewoon een probleemmeisje redden, waardoor hij zichzelf wat beter voelt over zichzelf ongetwijfeld. Hoewel hij ook wel gevoelens voor haar zal hebben natuurlijk, echter had een normale man al lang ingezien dat hij dit niet kon verhelpen zo 1,2,3.
Iemand die rare spelletje met je speelt, die graag de touwtjes in handen neemt en jou klein houdt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:37 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Duidelijk. Wat bedoel je met 'types zoals hij'?
En het vrouwtje dat hij helpt zal natuurlijk altijd de zwakkere in de relatie blijven. Dat is een leuke bijkomstigheid als je zo'n dominante kerel bent. Voor je het weet durft TS niets meer zonder zijn goedkeurende blik eerst te raadplegenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.
Zeker waar, echter zou ik persoonlijk gewoon gaan deze keer nog, je hebt vaker spijt van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan. Daarna kan je alsnog ervoor kiezen dit af te sluitenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, kans dat hij mommy of andere issues heeft, is mijn speculatie. Ik oordeel niet, maar hij komt over als een heldhaftige ridder. En hoe goed bedoeld ook, de problematiek van TS is er voor haar om door haar opgelost te worden.
Precies. Die relatie is dan ook niet gebouwd op gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Tevens is de relatie ook voorbij als TS gefixt is: die vriend is dan 'werkloos'. Ik was eerst zo'n iemand die graag meisjes wilde fixen (niet in de zin van 'regelen'quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:54 schreef madeleineL het volgende:
[..]
En het vrouwtje dat hij helpt zal natuurlijk altijd de zwakkere in de relatie blijven. Dat is een leuke bijkomstigheid als je zo'n dominante kerel bent. Voor je het weet durft TS niets meer zonder zijn goedkeurende blik eerst te raadplegen.
Ach ja, als ze haar behoeftes maar duidelijk in kaart heeft en eerlijk is tegen zichzelf waarom ze het wil. De nodige dingen zijn al gezegd daarover in dit topic. Maar je hebt gelijk dat de kans groter is om spijt te krijgen van dingen die je laat.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zeker waar, echter zou ik persoonlijk gewoon gaan deze keer nog, je hebt vaker spijt van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan. Daarna kan je alsnog ervoor kiezen dit af te sluiten
Dat inderdaad, je wilt in een relatie, vriendschappelijk of romantisch, echt niet de hulpverlener zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Precies. Die relatie is dan ook niet gebouwd op gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Tevens is de relatie ook voorbij als TS gefixt is: die vriend is dan 'werkloos'. Ik was eerst zo'n iemand die graag meisjes wilde fixen (niet in de zin van 'regelen'), ook vriendschappelijk. Maar ik kwam erachter dat de vriendschap gewoon voorbij is en je verder geen andere dingen hebt om over te praten als de ander gefixt is.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef madeleineL het volgende:
[..]
Dat inderdaad, je wilt in een relatie, vriendschappelijk of romantisch, echt niet de hulpverlener zijn.
Wil je nog iets tegen hem zeggen of wil je horen wat hij te zeggen heeft? Zo ja ga dan. Wil je er gewoon van af zijn en hem nooit meer zien blokkeer hem dan en ga verder met je leven. Halfslachtige keuzes maken heeft ook geen zinquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
De enige reden wat me tegen houdt: ik heb niet de persoon kunnen zijn die ik had willen zijn in onze relatie. Daarnaast geloof ik er niet in dat ik weer van iemand kan houden. Althans wordt erg moeilijk. Heb veel muren gebouwd rondom mijn emoties en relaties verwaarloosd. Heb het heel oppervlakkig gemaakt na mijn nare ervaring. Hij is de enige die me heeft weten te raken. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit weer kan.
QFT, laat die man lekker met rust en ga tegen je vriendinnen zeiken en begin pas aan eenvent als je weer op aarde bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:18 schreef Gray het volgende:
[..]
TS, doe die vent een lol en hou je van hem vandaan. Je klinkt vermoeiender dan een aflevering van GTST. Ga eerst maar eens leren hoe hoofdstukken in je leven af te sluiten, voor je een nieuwe start.
Hoe kom ik daar achter?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:17 schreef madeleineL het volgende:
Heb je je al afgevraagd of je misschien weer een verliefdheid voor de verkeerde man hebt opgevat? In hoeverre kun je jezelf daarmee vertrouwen als je dergelijke problemen hebt?
Door eerste eens aan jezelf te werken en dan te kijken of hij echt wel zo geweldig voor je is. Ik begrijp trouwens dat dat je probleem met de afspraak niet oplostquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:45 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Hoe kom ik daar achter?
Ho eens even. Jij hebt hem gesmeekt dat jullie gewoon moeten kappen? Dat had je ook eenzijdig kunnen besluiten, maar ja. Dan was je die kleine kans wel kwijt. Je wil gewoon via een omweg dat hij zsm voor jou en alle shit erbij kiest (want je hebt zo je best gedaan en hij moet dat belonen vindt je of de beloning zijn) of dat je de easy way out kan krijgen van nee, ok tot nooit. Dan moet het hard afgekapt worden, want oh wee dat je hier doorheen zal moeten zonder je oude tactiek van weer een nieuwe vent opduiken. Ook al weet je dat je het gat wat hij achterlaat nooit met zomaar weer even iemand op kan vullen..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:06 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu:
Het afgelopen half jaar hebben we elkaar niet gezien en over 2 weken is het zover: we gaan elkaar zien. Ik heb hem zo vaak gesmeekt dat we gewoon moeten kappen hiermee en dat het niks gaat worden. Hij stemde er niet mee in zoals alle keren dat ik het uit wou maken, maar of hij me wil kan hij ook niet zeggen.
Zo bijzonder als hij is, zo geduldig als hij met je is, zo klein als die kans ook is, je bent te bang voor afwijzing om er echt voor te vechten. Hij heeft gelijk en dat weet je diep in je hart ook heus wel. Laat je angst voor dit nieuwe, waarvan je er niet mee weet om te gaan, niet overheersen. Je maakt zelf de kans kleiner door te zeggen dat het geen kans heeft. Lekker jezelf de schuld geven, dat je nieuwe tactiek niet werkt en dan lijkt je oude strategie verdacht aanlokkelijk. Maar dan verlies je sowieso. Niet alleen hem, maar in het algemeen.quote:Situatie vanuit mijn perspectief: het begon moeizaam, op een paar magische momenten na verliep het kut en het heeft geen kans.
Zijn perspectief: als ik iets wil moet ik ervoor vechten en wanneer ik niet kom opdagen is dat zwak van mij. Ook al is de kans 1%.
Lekker struisvogelen en alles afkappen gaat ervoor zorgen dat je deze vragen blijvend bij je houdt in de vorm van wat als.. Geen enkele nieuwe vent gaat dat voor je weg nemen. Jij zal altijd weten dat je zijn geduld niet terug hebt kunnen geven door je keuze ingegeven door je angst.quote:Ik vind het vreselijk om hem nu te ontmoeten gezien de kans 99% is dat hij me gaat afwijzen. Emotionele kwelling is dit: wil hij me nog? Komt het nog wel goed?
Je hebt aardig wat tips gehad, dus laat ik nog maar even wat rake algemene woorden hier neerpennen. Er is geen quickfix, die gaat niemand jou hier ook kunnen geven. Je gaat door een proces, daar valt niet aan te ontkomen. Lees de eerdere tips nog eens door en ga eens echt de tijd ervoor nemen. Zodat je er misschien eens echt wat aan hebt gaat hebben. Dat doe je niet in een week ofzo. Ja, het is een pijnlijk proces. Het doorbreken van zo een patroon doe je niet even. Gun en geef het wat tijd. Face je angsten.quote:Hoe deal ik met grijsgebied, gezien dit een standvastige gozer is die me vanaf moment 1 uitdaagt te facen met mijn angsten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |