Ik lees alleen maar dat je voor jezelf kiest en dat is waar het om gaat. Wat nou zwak? Juist sterk Heel veel succes!!quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb de afspraak geannuleerd, want ik voel me niet klaar voor de confrontatie en kan nog niet terecht bij een psycholoog. Ik ben niet in staat om alles alleen te verwerken, gezien ik niet kan voorspellen hoe ik ermee om zal gaan.
Ik heb hem een bericht gestuurd en uitgelegd, dat ik niet klaar ben voor een afwijzing, dan wel de 1% kans die we hebben. Ik zei dat ik hem alle moois van de wereld gunde en dat we beter verder kunnen met ons leven. Ik zei er ook bij dat het geen zin heeft om gevoelens aan te wakkeren, omdat wanneer ik mijn studie rond heb (volgend) jaar, en ik dan iemand ontmoet met wie het klikt, ik wil settlen en dat hij dat dat voorlopig niet in zijn leven past (hebben we wel eens over gehad).
Misschien heel zwak dit alles, maar jullie gaan mij ook niet met open armen ontvangen als al die wonden open gaan en ik geen deskundige kan benaderen. Ik kies ervoor om mijn hoogste prioriteiten aandacht te geven: knieblessure herstel, 3 belangrijke herkansingen eind augustus, afstuderen en daarna stage lopen. Ook mezelf aandacht geven, goed voor mezelf zorgen, mediteren, mijn kitten lief hebben vallen eronder. Ik vind die dingen belangrijker om aan te werken dan mijn relatie issues. Zodra ik daar namelijk alleen aan begin, gaat dat ten koste van de rest.
Je post verrast me.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:39 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar dat je voor jezelf kiest en dat is waar het om gaat. Wat nou zwak? Juist sterk Heel veel succes!!
Je ex kan vanalles vinden. Dat hoort jou niet meer te boeien. Ga door met je leven en maak er wat leuks van. Aan je ex ben je niks verschuldigd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Je post verrast me.
Mijn ex zei dat het zwak zou zijn als ik niet zou komen.
Ik ga heus niet eeuwig blijven wegrennen. Ik wil best de confrontatie aan, maar dan wel met begeleiding. En als ik hem in deze beslissing kwijt raak, so be it. Dan heb ik in ieder geval de ruimte om te groeien voor een mogelijke succesvolle relatie in de toekomst.
quote:Hoe belangrijk is die afspraak voor je?
Ik voel me namelijk niet klaar om je te zien en ik gun je echt alle moois wat op je pad komt of is gekomen.
Voor alles wat ik wil vecht ik nu voor, al is de kans 1%. Een kitten waarvan ik dacht het nooit weer zou proberen, stage bij een multinational alsnog gelukt, terwijl ze geen vacature hadden, uitkering en studiefondsen...
Maar voor een afwijzing of 1% met jou ben ik niet klaar.
Ik was bang dat als ik je los zou laten, ik zou ga rebounden, maar tot mijn verbazing heb ik daar geen behoefte meer aan. Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Ik red mezelf wel.
Laten we verder gaan met ons leven. Wij pasten niet bij elkaar (door mijn issues) en zullen dat vanaf nu ook niet passen (door mijn nieuwe wensen). Wanneer ik mijn studie rond heb en ik iemand ontmoet met wie het op dat moment klikt wil ik verloven, trouwen en kinderen krijgen. Ook dat zijn weer dingen die voorlopig niet in jouw leven passen. Het heeft daarom ook totaal geen zin om gevoelens aan te wakkeren.
Dit zijn mijn nuchtere gedachten, waarvan ik bang ben dat ik ze 'vergeet' wanneer ik je zie.
Ik heb geen ruimte in mijn leven voor nog meer liefdesverdriet nu. Ik heb belangrijkere prioriteiten.
Sorry.
En nu jij nog, wannneer word jij een keer zelfstandig?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:03 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Oh uitleg: ik wou vorig jaar een kitten, maar bij de kennismaking viel hij mij aan. Ik durfde niet meer. Blijkt achteraf dat die kitten gewoon issues had haha. Inmiddels probeer ik het opnieuw en helemaal geen spijt. Deze is super lief! Ze eet eindelijk ook weer zelfstandigBleek gewoon nog te jong te zijn.
Je weet het altijd zo mooi te verwoordenquote:
Maar wat vind je nou van de feedback die je hier krijgt? Het lijkt alsof helemaal niet tot je doordringt dat je hier ook heel anders in zou kunnen staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:18 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik geloof dat dat nu wel goed gaat komen. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen.
Ik heb PsyQ benaderd, of er ook maar iets gestart kan worden wat bij kan dragen aan mijn verwerking van relatiegebeurene. De rest, daar kan ik wel mee dealen.
Het begint met de overtuiging dat JIJ jouw leven bepaalt, niet hij.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:28 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat ik dat kan. Hij is een hele goede zakenman, kan heel goed onderhandelen en dus ook manipuleren
Dat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Het begint met de overtuiging dat JIJ jouw leven bepaalt, niet hij.
En als je weet dat hij zo'n manipulator is: 'ik wil niet met je afspreken, want je lult me omver en dat wil ik niet'.
Waarom zou je je in een situatie plaatsen waarin je je moet verdedigen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Owja, wat het meest telt is dat ik een zwakke positie heb door mijn gedrag afgelopen maanden. Van buitenaf lijkt hij dan de slachtoffer en misschien is dat wel zo. Daardoor kan ik niet mezelf verdedigen en krijgt hij zijn gelijk.
Volgens mij lees je niet goed. Hij is degene die aandringt op elkaar weer zien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:39 schreef 2NutZ het volgende:
Ontzettend egoistisch van TS ditje zit helemaal met jezelf in de knup en neemt die gast gewoon mee. Arme vent...
Wees verstandig en kap het af, doe het in elk geval voor hem.
En zij wil niks van hem weten idd, dat lees ik ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed. Hij is degene die aandringt op elkaar weer zien.
Ga je d'r afbranden of heb je nog iets constructiefs te melden om deze dame een beetje op te peppen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En zij wil niks van hem weten idd, dat lees ik ook.
Ik ben hier niet om op te peppen, daar zijn jullie voor. Ik ben hier om de spiegel voor te houden. Gelukkig mogen we daar vrij in zijn in dit land.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga je d'r afbranden of heb je nog iets constructiefs te melden om deze dame een beetje op te peppen?
Oh, noem je dat iemand een spiegel voorhouden. Ja, ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik ben hier niet om op te peppen, daar zijn jullie voor. Ik ben hier om de spiegel voor te houden. Gelukkig mogen we daar vrij in zijn in dit land.
Dat noem ik zo, ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, noem je dat iemand een spiegel voorhouden. Ja, ja.
Geef zelf eens antwoord op die vraag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Is het relevant om uit zijn relationele verleden conclusies te trekken: dat het ook aan hem kan liggen? Of komt dit alles puur door mij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |