abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:45:25 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154872000
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
'Beschadigde' vrouwen united _O- . Althans, dat vinden jullie natuurlijk. Stomme mannen ook
Jij leest ook niet goed. Het gaat puur om haarzelf, dat ze steviger in haar schoenen moet komen te staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154872127
Zit te janken, omdat ik hem al deze dingen had willen zeggen of iig opgelost had willen krijgen. Maar ik moet een keer achter mijn beslissing staan en verder gaan met mijn leven. Het doet veel pijn though.
pi_154872176
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij verwachtte niet dat ik gelijk klaar was, maar omdat ik zo behoeftig was voor geruststelling (en hij dat me niet wou geven), ben ik een paar keer onredelijk geweest: verwijten via de App met vee(eeee)l regeltjes :') Ik wou alleen maar dat hij me vertelde dat hij nog gevoelens voor me had. Hij zei: ik heb jou nooit gevraagd over wat je voor me voelde, want ik wist het.
SORRY maar ik ben niet zo zelfverzekerd als hij. Ik had dat wel nnodig. Maar volgens hem waren mijn stalk Appjes niet bevorderlijk voor een nieuwe kans en dat hij het even wil aanzien. Ik pik het niet dat ik dan degene ben die moet vechten voor een situatie waarin hij me deels heeft gestopt, want ik wist dat dit zou gebeuren vanaf het begin.
Waardeloos dit alles.
Het kan zomaar zijn dat jullie "wellicht ooit in theorie etc enz" goed bij elkaar gepast hadden...misschien enzo.

Maar daar heb jij niks aan nu en op dit moment.

Het kan best zijn dat hij jou daarin heeft gestopt en het zou zomaar kunnen dat hij daar achterliggende redenen voor had (dat werkt wel vaker zo met mannen (vrouwen weet ik niet maar zou ook kunnen) die zeer intelligent zijn). Grote kans alleen dat je die redenen niet kunt achterhalen (tenzij je het hem gewoon vraagt, dan heb je nog de meeste kans te doorgronden wat zijn motivatie was (en misschien heb je dat zelfs al gedaan, ik weet het niet, ik ken je verder ook niet enzo :P )).

Gezien de manier waarop hij op jouw appjes reageerde, krijg ikzelf het idee dat hij jou niet de -emotionele- steun kon bieden die jij op dat moment (misschien ook gewoon in deze fase van je leven) nodig hebt. In dat geval heb je verder niet veel aan hem. Let wel, die keus zal je uiteindelijk wel zelf moeten maken.

Tip: kijk naar wat op dit moment jouw belangen zijn
pi_154872233
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Zit te janken, omdat ik hem al deze dingen had willen zeggen of iig opgelost had willen krijgen. Maar ik moet een keer achter mijn beslissing staan en verder gaan met mijn leven. Het doet veel pijn though.
Je kunt hem altijd een brief schrijven?

En geloof me, die pijn wordt echt wel minder, maar ik kan je wel aanraden een soort "closure" te vinden, anders heb je kans dat je nog jaren in vertwijfeling gaat rondlopen en dat is gewoon jammer en zonde ;)
pi_154872326
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het kan zomaar zijn dat jullie "wellicht ooit in theorie etc enz" goed bij elkaar gepast hadden...misschien enzo.

Maar daar heb jij niks aan nu en op dit moment.

Het kan best zijn dat hij jou daarin heeft gestopt en het zou zomaar kunnen dat hij daar achterliggende redenen voor had (dat werkt wel vaker zo met mannen (vrouwen weet ik niet maar zou ook kunnen) die zeer intelligent zijn). Grote kans alleen dat je die redenen niet kunt achterhalen (tenzij je het hem gewoon vraagt, dan heb je nog de meeste kans te doorgronden wat zijn motivatie was (en misschien heb je dat zelfs al gedaan, ik weet het niet, ik ken je verder ook niet enzo :P )).

Gezien de manier waarop hij op jouw appjes reageerde, krijg ikzelf het idee dat hij jou niet de -emotionele- steun kon bieden die jij op dat moment (misschien ook gewoon in deze fase van je leven) nodig hebt. In dat geval heb je verder niet veel aan hem. Let wel, die keus zal je uiteindelijk wel zelf moeten maken.

Tip: kijk naar wat op dit moment jouw belangen zijn
Goede uitleg. Ja, hij is een heel intelligente persoon en volgens hem was dat nodig voor mij om zover te schoppen binnen dit jaar. Ja, ik heb nu geen vent meer nodig, omdat ik heb geleerd de kracht uit mezelf te halen voor se allerdaagse dingen. Alleen bevorderderlijk is dit niet geweest voor een nieuwe kans voor ons.
pi_154872396
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Goede uitleg. Ja, hij is een heel intelligente persoon en volgens hem was dat nodig voor mij om zover te schoppen binnen dit jaar. Ja, ik heb nu geen vent meer nodig, omdat ik heb geleerd de kracht uit mezelf te halen voor se allerdaagse dingen. Alleen bevorderderlijk is dit niet geweest voor een nieuwe kans voor ons.
Dat kan heel goed.

Voor jouw eigen closure, je zou hem deze vraag kunnen stellen:

"Als je zou mogen kiezen, heb je dan liever dat ik gelukkig ben met een ander of dat ik ongelukkig ben met jou?"

Ik denk zelf dat als je hem deze vraag stelt, het meer duidelijkheid kan verschaffen over zijn motieven. Dit is ook niet een vraag waar je je even uit lult.

Dat een idee denk je?
pi_154872795
Misschien dat ik ernaast zit, maar zelf vind ik het lullig om "omdat het kan" op iemand een zo diepe indruk te maken dat die persoon daar nog jarenlang de stuiptrekkingen van te ondergaan heeft.

Ik weet best dat ik dat bij sommige mensen kan, vooral omdat mijn intelligentie toelaat dat ik daarmee weg zou kunnen komen.

Maar de vraag voor mij is of dat wel iets is wat ik wil? Wil ik indruk maken op anderen, puur omdat het kan?

Zelf vind ik dat dat gewoon een soort van misbruik maken van is, je hebt er niks aan behalve dan misschien dat het mijn eigen ego zou kunnen strelen...en waarom zou ik -dat- willen? Ik weet dondersgoed hoe intelligent ik ben, dus waarvoor zou ik die bevestiging nodig hebben?

Ik verkies liever dat ik anoniem in de mist verdwijn dan dat ik een harde indruk op anderen achterlaat, tenzij ik een verdomd goeie reden heb om me in andermans leven te mengen.

Intelligentie is een gift, maar zelf vind ik dat je er wel verantwoordelijk mee moet omgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 03-08-2015 18:26:39 (tikfout..zal weereens niet :')) ]
pi_154873200
Hij is er nu ook klaar mee.

Ik ga kapot van de pijn, ik weet niet waarom.

:'(
pi_154873267
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:35 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

Dan is het zaak dit uit te gaan zoeken.

Heb je (harts)vrienden/vriendinnen waarmee je emotioneel beladen onderwerpen openlijk kunt bespreken? (in de zin dat je niet achteraf "teruggepakt" gaat worden en echt vrij over je gevoelens kunt praten).
pi_154874266
Het gesprek:

quote:
Hij: Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik vind het jammer dat je me continu beschuldigd van het feit dat ik een andere heb. Als je wist hoeveel ik nu werk zou je anders piepen. Weliswaar ik ben blij voor je dat het goed met je gaat. Ik wens je oprecht het besten toe. Het gaat je goed.
Ik: Dat is helemaal niet de reden
Hij: het is goed zo.
Ik: Mag ik je 1x vertellen waar ik echt mee zit aub?
Hij: Laten we dit afsluiten.
Ik: Ik kan het niet sluiten
Hij: Ik heb het vaak genoeg geprobeerd en ik heb vaak genoeg geprobeerd in je te geloven. Terwijl jij continu een smoes of excusees probeert te vinden
Hij: I am done. Ik ben op kantoor. Ik blijf hier tot 1 uur ofzo. Je hebt gezegd wat je wilt. En ik heb altijd je keuze gerespecteerd
Ik: Er is 1 ding wat ik niet heb
Hij: Ga je gang. Hoe dan ook. Ik ben er klaar mee
Ik: Jij hebt mij meerdere malen overgehaald het te proberen terwijl ik niet klaar was. Toen we tegen dingen aanliepen wou je er niet emotioneel voor me zijn. Ik heb me vaak alleen gevoeld. In het half jaar wou ik geruststelling van je en die kreeg ik niet. Iets waar ik zoveel behoefte aan had.
Vervolgens ben ik de boosdoener geworden
Ik de zwakke positie
Omdat ik me niet zo snel ontwikkelde zoals jij dat graag had willen zien. En dan verwachtte je van mij dat ik zou vechten en strijden voor 1%, terwijl je weet hoe moeilijk ik dat vind. Bovenop alles wist je ook dat ik de afgelopen maanden zonder psycholoog heb gestoeid en er dus helemaal alleen voor stond
Elke keer dat ik je heb gestalkt voor een beetje liefde duwde je me van je af. Dat waren mijn moeilijkste momenten. Dat waren VOOR jou de momenten waarop ik elke keer een ander gozer had. Ik ben tekeer gegaan omdat je me zo hard negeerde dat ik me niet meer voor kon stellen dat je ook maar een BEETJE om me gaf
Jij hebt mij een hoge prestatiedruk gegeven door hoe ik door mijn 'periode' heen ging. Ik ben dit traject gestart om met JOU gelukkig te kunnen zijn. En jij wou er niet voor me zijn toen ik je nodig had. Daarna kon je wel verwachten dat ik voor je ga vechten, waar jij me 672773 x hebt weggeduwd.
Ik ben ook blij dat je er klaar mee bent, want je confronteert me en vervolgens kan je me niet de emotionele steun bieden die ik nodig heb. Je verwacht dat ik mezelf fix en als dat je niet bevalt zet je me alsnog aan de kant. Weet je HOE erg ik mezelf heb opgevreten met dit idee? Ik heb nog nooit zoveel mijn best gedaan voor een jongen. Nog nooit zoveel gevochten. Het ging alleen niet zo ideaal omdat jij er niet voor me kon zijn
Hij: Prima. Het is mijn schuld. Dat ik er blijkbaar niet was. Sorry dat ik je bbelemmerd heb
Ik: Ik wou alleen weten of je van me hield. Maanden heb ik het gesmeekt
Hij: Sommige dingen hoor je niet vragen
Ik: Ik had het nodig. Heel erg
Hij: Ik heb de afgelopen maanden als een non geleefd. Ik heb meerdere keren aangegeVen wat mijn lifestyle was. En nu is. Je had zelf de knoop door moeten hakken. Ik verwijt je nu niks. En ik ben oprecht blij voor je
Ik: Het lukte me niet. Ik had geen psycholoog en nog nog steeds niet
Alles wat ik nu heb, heb ik zelf gedaan
Hij: Goed zo. En de rest lukt je ook. Nogmaals.Het gaat je goed. Misschien dat ons paden nog in de toekomst kruisen. Maar voor nu. Ben ik er klaar mee. Je had mij gevraag Dat ik het moest zeggen wanneer ik er klaar mee was. Dat doe ik hierbij. Na je bericht van gisteren weet ik het zeker.
Ik: Wat maakt die ene bericht uit
Wat maakt het verschil
Hij: Laat me aub met rust
Ik: Maar prima. Ik heb het nu ook bevestigd. Iemand die al mijn effort niet kan waarderen en mij de moeite niet waard vindt na alles wat ik heb doorstaan... verdient mij ook niet. Ik heb alles op alles gegooid voor jou.
Hij: Het feit dat je dat durft te vragen. Oké. Prima. Ga verder met je. Het is goed zo
Ik: Toch kan ik zeggen dat ik echt van je heb gehouden. En als dit echte liefde was geweest het wel had overleefd
Ik bedenk nu een paar regels die ik kwijt wil en daarna ga ik ook verder. Je mag het negeren.
Ik blijf het oneerlijk vinden dat jij mij hebt overgehaald om ergens aan te beginnen waarvan ik wist dat het zo zou eindigen. En dat ik nu degene ben die daarvoor moet boeten. Ik vind je oneerlijk. Ik vind dit alles oneerlijk. Ik vind het oneerlijk dat ik nu de boosdoener ben. Dat ik degene ben die in de steek is gelaten. Ik hoop echt dat onze paden niet meer kruisen, want ik vind je echt oneerlijk. Ik ga verder en laat je met rust. Jij kan niet de man zijn waar ik zoveel ellende voor heb moeten doorstaan, in mijn eentje!
Een jaar verspild. Geen minuut meer na dit bericht. Bye!

*hij belde en ik weigerde de oproep*

Ik: Je hebt gezegd wat je wilde zeggen en ik ook. Klaar! Ik stalk je niet meer. Ben je niet waard.
Hij: Laat mij mét rust
Ik: All yours! Contacteer nooit meer. Ik wil niks meer van je horen!
~~

[ Bericht 0% gewijzigd door aangemeldvooreenvraag op 03-08-2015 22:32:13 ]
pi_154874375
Hij kon niet bellen, omdat hij op kantoor was.

Godver, ik ben bij mijn ouders en kan niet uit mijn kamer doordat ik zoveel huil :'(
pi_154874391
Beste vriendin neemt niet op. Sowieso ga ik dan janken en dan hoort iedereen het.
pi_154874817
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Het gesprek:

[..]

~~
Momentje, geef me even wat tijd om alles te lezen en te overdenken (het is best wel veel enzo :P )
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:25:06 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154874826
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:35 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

Dat wordt wel beter.

Ga lekker naar huis, naar je kitten.
pi_154875099
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat wordt wel beter.

Ga lekker naar huis, naar je kitten.
Ik logeer bij mn ouders en kitten ligt naast me. Soms komt ze me troosten, likt ze mn traantjes... wel cute.

Ik kan mijn kamer niet uit nu. Voel me veel te ellendig.

Ik wou dat men magische woorden had zodat de schade meevalt. Rationeel moest het stoppen, maar emotioneel komt het hard aan dat iemand heeft opgegeven.

Nu weet ik zeker. Niet degene die achter blijft is altijd degene die verlaten is. Soms is degene die vertrekt degene die verlaten is. Dat weggaan het resultaat is van dat de ander er niet was.
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:42:24 #166
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154875358
Sterkte.

Probeer niet teveel mee te gaan in je boosheid/emotie en de eer aan jezelf houden.
pi_154875735
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik: Ik wou alleen weten of je van me hield. Maanden heb ik het gesmeektHij: Sommige dingen hoor je niet vragen
Door gedoe in een ander topic duurde het wat langer. Heb de helft ongeveer gelezen en dit viel me op:

quote:
Ik: Ik wou alleen weten of je van me hield. Maanden heb ik het gesmeekt
Hij: Sommige dingen hoor je niet vragen
Dit is gewoon hartstikke fout geweest van hem.

Natuurlijk is het normaal om zoiets te vragen! Misschien dat ik het niet goed gelezen heb? Ik hoop dat dat het is, want ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met zijn intelligentie zo een antwoord op je geeft (en dan vooral op hyet moment dat je aangeeft emotionele steun nodig te hebben).

Ik lees nog even door (kan nog wel even duren verder)
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:56:10 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154875777
Zo te lezen wil hij er nu mee stoppen. En dat lijkt me voor jou ook het allerbeste. Je mag best even zwelgen in je verdriet, maar blijf er niet in hangen.
pi_154876018
Nee, ik ben er nu ook klaar mee.

Ik zie in dat - al ben ik zo emotioneel ontwikkeld - niet kan samen zijn met iemand die:
- zoveel werkt. 80-100 u pw is echt teveel. Daar kan je niets mee bouwen/delen. Om die reden zijn zijn relaties vaak ook gestrand of is hij bedrogen.
- alles rationeel aanpakt waarbij hij geen empathisch vermogen heeft. Ik ben een gevoelsmens. Sowieso ben ik een vrouw.
- jonger dan mij is. Ik ben 28, hij 25. Jongere mannen denken minder snel aan settlen.
- iemand uit de randstad, want ik wil terug naar de Veluwe.

Ratio spreekt.

Emotioneel ben ik bang dat ik nu niemand meer heb of een iets om op te verheugen. Nu ben ik echt alleen. En dat vind ik heel eng. Aan de andere kant ben ik nu gewend om mijn tijd op te vullen met andere dingen en mij te focussen op andere dingen.

Het ergste van alles: ik heb maanden lang gehoopt dat het nu zou werken en nu blijkt dat dit slechts zijn rol in mijn leven was... en het hier op houdt.

Ik stel mezelf deze vraag: is dit de pijn waar ik bang voor was en ik mezelf in alle bochten heb gewrongen en stuk heb gemaakt? Aan de andere kant denk ik dat het zonder mijn angsten nog niet had gewerkt, omdat we andere leefstijlen, denkpatronen, manier van handelen hebben.
pi_154876193
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Door gedoe in een ander topic duurde het wat langer. Heb de helft ongeveer gelezen en dit viel me op:

[..]

Dit is gewoon hartstikke fout geweest van hem.

Natuurlijk is het normaal om zoiets te vragen! Misschien dat ik het niet goed gelezen heb? Ik hoop dat dat het is, want ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met zijn intelligentie zo een antwoord op je geeft (en dan vooral op hyet moment dat je aangeeft emotionele steun nodig te hebben).

Ik lees nog even door (kan nog wel even duren verder)
We liepen tijdens onze relatie ook tegen gebrek aan empathie bij hem aan. Hij begreep niet dat het niet halen van een tentamen en daardoor studievertraging riskeren (heb geen stufi meer), veel ellende kan veroorzaken. Moet veel prestatiebeurs terugbetalen. Het is goed om rationeel te zijn hoor, maar meeleven dat iemand daar veel van schrikt (vooral ik omdat ik veek gekut heb gehad met verkeerde opleidingen). Hij zei altijd: ik heb voor hetere vuren gestaan. Hij is een doorbijter en kan daarom moeilijk inleven in anderen. Ik heb iig niks ervaren van zijn empathie. Hij zei ook in die periode van 6 maanden dat hij het allemaal wel ziet op het moment wanneer we samen zijn, terwijl ik DAG IN DAG UIT aan hem dacht en alleen dit wou horen: ja ik ben nog super gek op je en verheug me op het moment dat we weer samen zijn. Deed hij niet. Alleen dat hij er geen antwoord op wou geven. En dan heel vaak niet reageren op appjes en teledoontjes terwijl hij wel vaak online kwam (voor werk zei hij). Ja ik dacht dat hij met anderen datete. Geen wonder als je ook maar geen enkel seintje krijgt!!!
pi_154876402
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

We liepen tijdens onze relatie ook tegen gebrek aan empathie bij hem aan. Hij begreep niet dat het niet halen van een tentamen en daardoor studievertraging riskeren (heb geen stufi meer), veel ellende kan veroorzaken. Moet veel prestatiebeurs terugbetalen. Het is goed om rationeel te zijn hoor, maar meeleven dat iemand daar veel van schrikt (vooral ik omdat ik veek gekut heb gehad met verkeerde opleidingen). Hij zei altijd: ik heb voor hetere vuren gestaan. Hij is een doorbijter en kan daarom moeilijk inleven in anderen. Ik heb iig niks ervaren van zijn empathie. Hij zei ook in die periode van 6 maanden dat hij het allemaal wel ziet op het moment wanneer we samen zijn, terwijl ik DAG IN DAG UIT aan hem dacht en alleen dit wou horen: ja ik ben nog super gek op je en verheug me op het moment dat we weer samen zijn. Deed hij niet. Alleen dat hij er geen antwoord op wou geven. En dan heel vaak niet reageren op appjes en teledoontjes terwijl hij wel vaak online kwam (voor werk zei hij). Ja ik dacht dat hij met anderen datete. Geen wonder als je ook maar geen enkel seintje krijgt!!!
Ik weet zelf dat het heel leuk en aardig is om heel intelligent te zijn (en even voor de duidelijkheid, een genie ben ikzelf ook niet :P ), maar intelligentie zonder iets erbij is als een supergoeie, superkrachtige en superzuinige automotor...zonder auto....het is dan gewoon een stinkend benzineslurpend blok wat nergens heen zal gaan.

In jouw posts lees ik duidelijk dat jij behoefde hebt aan emotiuonele feedback en die kon hij jou niet geven (en dan ben ik notabene autistisch :') ), aan hem heb je verder niks op dit moment in je leven omdat hij jou niet geeft wat jij nodig hebt.

Ik weet dat het lastig is, maar probeer toch verder te gaan met je leven (en respect dat je verder bent gekomen met je studie!!! Zelf was mijn studieperiode 1 grote faal :') magoed :') ), bedenk je dat er voor je hem leerde kennen, jij ook een leven had! ;)
pi_154876576
Hij heeft mij weldegelijk gegeven wat ik nodig had: inzien wat ik kan zonder een man.

Maar hij is zeker geen man waarmee ik een relatie kan hebben. Nu sowieso niet. En later ook niet. We zijn veel te verschillend. Dat zal alleen maar frustrerend zijn voor ons beiden.

Zijn functie is de confrontatie met mijn angsten en die zijn vervuld. Ik maak eindelijk stappen naar een betere ik.
pi_154876632
Nu eens bewijzen aan mezelf dat ik geen vent meer nodig heb om dit te overwinnen!

Ergens voel ik me wel opgelucht. Los van dat ik er niet klaar voor ben/was, deze relatie voelde niet goed. Ik was bang om los te laten, zoals bij al mijn andere relaties uit angst om alleen te zijn.
pi_154876743
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:26 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu eens bewijzen aan mezelf dat ik geen vent meer nodig heb om dit te overwinnen!

Ergens voel ik me wel opgelucht. Los van dat ik er niet klaar voor ben/was, deze relatie voelde niet goed. Ik was bang om los te laten, zoals bij al mijn andere relaties uit angst om alleen te zijn.
Eigenlijk weet je wel genoeg op t moment dat je jezelf vetgedrukte realiseert.

Succes verder :)
pi_154877004
quote:

Dat komt omdat je je door hem voelt afgewezen. Je laat je eigenwaarde afhangen van zijn reactie op jou. Je gaat je pas wat waard voelen als hij je begeert. Als hij je afwijst, voel jij je een nobody.

Ook in dit topic laat je merken dat je elke keer bevestiging wilt of je het goed doet en of mensen je lief vinden.

Het probleem zit in JOU en niet in hem. Jij hebt een erg lage en ook zeker weten een onrealistische dunk van jezelf. Het zal een lang proces worden en je zal elke keer met kleine beetjes vooruitgang boeken. Maar kom erachter wie je werkelijk bent. Dat zal ongetwijfeld veel beter zijn dan het zelfbeeld wat je nu hebt.

Pas wanneer je zelfvertrouwen en eigenwaarde gegroeid zijn, heb je minder bevestiging van anderen nodig.

Ik weet uit eigen ervaring hoe ontzettend klote het gevoel is wat je nu hebt. Maar je moet erdoorheen. Vergelijk het met afkicken van drugs. Jij moet afkicken van zijn bevestiging dat jij een begeerlijke vrouw bent die ertoe doet. Hij moet uit je belevingswereld verdwijnen.

Zet door. Wanneer jij later toch contact met jou zoekt, ga er NIET op in. Dan pas kan je gaan groeien.
pi_154881062
Sterke post :)

Dus nu begin het!

Ik moet mezelf herontdekken.
pi_154881990
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eigenlijk weet je wel genoeg op t moment dat je jezelf vetgedrukte realiseert.

Succes verder :)
Wat de mens wel niet onderdrukt vanwege angst :)
pi_154882536
Goed. Het is gelopen zoals het is gelopen en ik moet de positieve dingen meenemen:

- Hij was aanleiding tot zelfreflectie
- Ik heb de vicieuze cirkel van relaties doorbroken
- Ik ben zelfstandiger
- Ik heb nu ruimte om mijn innerlijke kracht te vinden
- Ik neem wat levenslessen van hem mee
- Ik kan me weer volop focussen op mijn studie

Blijft kut hoe hij tegen me deed :)

[ Bericht 80% gewijzigd door aangemeldvooreenvraag op 03-08-2015 23:25:29 ]
pi_154884796
Ik heb trouwens net met mama gepraat. Ze zei: ja hebt je issues, bent nog erg onzeker door je reeks aan misgelopen relaties en studies. Maar dat is niet de reden dat het uit is gegaan. Je voelde je niet op je gemak bij hem, omdat hij geen aandacht heeft voor je. Hij wou de relatie graag, maar hij stond erin centraal. Alles draaide om hem. Hij is dan ook iemand die veelover zichzelf praat en ook vaak door je heen praat (zonder door te hebben).

Ik ben geen persoon die altijd alles aanneemt van anderen (vooral mannen betreft waarbij ik volhoud hoe geweldig hij is), maar weinig waren fan van hem en mijn ex-collega's vonden hem ook een opschepper (hij werkte bij het bedrijf voordat ik er kwam werken en was voor mij nog weg).

Nuchterheid begint langzaamaan te komen :)

Wat nu overblijft zijn jullie leerzame posts waarbij mijn ontwikkeling aandacht eist, omdat ik door gebrek aan zelfvertrouwen mezelf alles kwalijk neig te nemen in relaties.
pi_154887610
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:30 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb trouwens net met mama gepraat. Ze zei: ja hebt je issues, bent nog erg onzeker door je reeks aan misgelopen relaties en studies. Maar dat is niet de reden dat het uit is gegaan. Je voelde je niet op je gemak bij hem, omdat hij geen aandacht heeft voor je. Hij wou de relatie graag, maar hij stond erin centraal. Alles draaide om hem. Hij is dan ook iemand die veelover zichzelf praat en ook vaak door je heen praat (zonder door te hebben).

Ik ben geen persoon die altijd alles aanneemt van anderen (vooral mannen betreft waarbij ik volhoud hoe geweldig hij is), maar weinig waren fan van hem en mijn ex-collega's vonden hem ook een opschepper (hij werkte bij het bedrijf voordat ik er kwam werken en was voor mij nog weg).

Nuchterheid begint langzaamaan te komen :)

Wat nu overblijft zijn jullie leerzame posts waarbij mijn ontwikkeling aandacht eist, omdat ik door gebrek aan zelfvertrouwen mezelf alles kwalijk neig te nemen in relaties.
Vetgedrukte is dan misschien wel de reden geweest voor hem jou te verleiden tot een relatie met hem.
Blijkbaar zag hij in jou een soort "pion" ofzo, maar het strookt niet met wat ie impliceerde toen hij zei dat je veel potentie had (kan zijn dat het een lokkertje was? Het zal ongetwijfeld wel waar zijn, maar dat hij aangaf dat hij dat in je zag, wil nog niet zeggen dat hij ook van plan was dat potentieel in jou te helpen realiseren. Misschien dacht hij jou te kunnen vormen naar zijn wensen? Maar ik ga een beetje ver door nu en dat is ook niet erg nuttig :P )

Misschien kan ik je nog 1 tip geven voor je weer vertrekt: Ik heb mezelf 1 ding aangeleerd en dat is dat wanneer iemand mij een vraag stelt die ik gewoon niet meteen kan beantwoorden, dan geef ik altijd als antwoord "ik moet er even een nachtje over slapen", want een goede vraag, daar wil ik ook een goed antwoord op kunnen geven (een antwoord waar ikzelf ook echt achter sta en niet dat ik mezlef door iemand heb laten overrompelen).
Misschien dat je hier nog wat mee kan? Tis vroeg enzo dus ben nog niet zo scherp :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:30 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ben geen persoon die altijd alles aanneemt van anderen
YEAH TS!!! _O_
Geweldige eigenschap is dit! kei-goed! ^O^

Anyway, succes TS! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 04-08-2015 09:17:17 (was iets vergeten) ]
pi_154889421
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb de afspraak geannuleerd, want ik voel me niet klaar voor de confrontatie en kan nog niet terecht bij een psycholoog. Ik ben niet in staat om alles alleen te verwerken, gezien ik niet kan voorspellen hoe ik ermee om zal gaan.
Klinkt wel doordacht en slim dit.

quote:
Ik heb hem een bericht gestuurd en uitgelegd, dat ik niet klaar ben voor een afwijzing, dan wel de 1% kans die we hebben. Ik zei dat ik hem alle moois van de wereld gunde en dat we beter verder kunnen met ons leven. Ik zei er ook bij dat het geen zin heeft om gevoelens aan te wakkeren, omdat wanneer ik mijn studie rond heb (volgend) jaar, en ik dan iemand ontmoet met wie het klikt, ik wil settlen en dat hij dat dat voorlopig niet in zijn leven past (hebben we wel eens over gehad).
En dit valt me dan weer een beetje tegen, in die zin dat het hier weer wat oud patroon lijkt door te schijnen, alsof je je aan het indekken bent. Want niet alleen kap je het nu relatief makkelijk af, met je ga maar door met je leven en wacht maar niet op mij. Je plant eigenlijk gewoon al vooruit dat je dan niet alleen klaar bent voor een volwassen relatie, die ook hebt en dan bam, settlen en klaar. Klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je nog een reden zoekt om onder die meeting uit te komen en dat hij niet in jouw plaatje past, in plaats van omgekeerd..

quote:
Misschien heel zwak dit alles, maar jullie gaan mij ook niet met open armen ontvangen als al die wonden open gaan en ik geen deskundige kan benaderen.
Oh, je gaat ons ook nog excuus gebruiken om het maar gelijk allemaal af te kappen? Ook al heb je een punt wat die begeleiding betreft, deze opmerking vind ik inderdaad wel een beetje een zwaktebod..

quote:
Ik kies ervoor om mijn hoogste prioriteiten aandacht te geven: knieblessure herstel, 3 belangrijke herkansingen eind augustus, afstuderen en daarna stage lopen. Ook mezelf aandacht geven, goed voor mezelf zorgen, mediteren, mijn kitten lief hebben vallen eronder. Ik vind die dingen belangrijker om aan te werken dan mijn relatie issues. Zodra ik daar namelijk alleen aan begin, gaat dat ten koste van de rest.
Kan me je prioriteiten voorstellen, maar bedenk je wel dat je die afspraak zelf als relatie-issue hebt laten voortleven. Je had daar ook anders in kunnen staan, door het te beschouwen als een afspraak met iemand die een belangrijke rol in je leven speelt/speelde. Maar je lijkt stiekem gewoon vast te blijven houden aan die 1% kans en die actief te willen ontlopen of je nou wel of niet passende begeleiding erbij hebt. Ik hoop dat je tegen jezelf eerlijk kan zijn of dit echt niet stiekem je oude patroon van confrontatie ontwijken is..

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Je post verrast me.
Mijn ex zei dat het zwak zou zijn als ik niet zou komen.

Ik ga heus niet eeuwig blijven wegrennen. Ik wil best de confrontatie aan, maar dan wel met begeleiding. En als ik hem in deze beslissing kwijt raak, so be it. Dan heb ik in ieder geval de ruimte om te groeien voor een mogelijke succesvolle relatie in de toekomst.
Ik kan me vanuit zijn positie best voorstellen dat het wat zwak overkomt om na alles maar gewoon af te kappen met een ga maar door met je leven, want ook als het goed genoeg gaat wil jij nog niet settlen straks. Waarom kap je het nu volledig af, terwijl die begeleiding wel in het zicht is?

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:53 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik wil delen wat ik heb gestuurd, voordat ik hem blokkeerde (ik heb een vervelende gewoonte dat ik dan de hele tijd ga wachten op een reactie :') )
Dan heb je het kennelijk nog niet zo los gelaten, lijkt me..

quote:
Hoe belangrijk is die afspraak voor je?
Ik voel me namelijk niet klaar om je te zien en ik gun je echt alle moois wat op je pad komt of is gekomen.
Je mag toch hopen dat je elkaar al het moois gunt, anders was het toch al lang afgekapt. Lijkt me dat je met je ik ben er niet klaar voor, eigenlijk dit soort uitspraken verder niet nodig hebt..

quote:
Voor alles wat ik wil vecht ik nu voor, al is de kans 1%. Een kitten waarvan ik dacht het nooit weer zou proberen, stage bij een multinational alsnog gelukt, terwijl ze geen vacature hadden, uitkering en studiefondsen...
Maar voor een afwijzing of 1% met jou ben ik niet klaar.
Prima toch, maar dat was niet voldoende dacht je..

quote:
Ik was bang dat als ik je los zou laten, ik zou ga rebounden, maar tot mijn verbazing heb ik daar geen behoefte meer aan. Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Ik red mezelf wel.
Het zeggen is wat anders dan het doen, maar goed. Hij had het graag voor zich gezien denk ik, wat ik niet zo raar vindt.

quote:
Laten we verder gaan met ons leven. Wij pasten niet bij elkaar (door mijn issues) en zullen dat vanaf nu ook niet passen (door mijn nieuwe wensen). Wanneer ik mijn studie rond heb en ik iemand ontmoet met wie het op dat moment klikt wil ik verloven, trouwen en kinderen krijgen. Ook dat zijn weer dingen die voorlopig niet in jouw leven passen. Het heeft daarom ook totaal geen zin om gevoelens aan te wakkeren.
Dit zijn mijn nuchtere gedachten, waarvan ik bang ben dat ik ze 'vergeet' wanneer ik je zie.
Ik heb geen ruimte in mijn leven voor nog meer liefdesverdriet nu. Ik heb belangrijkere prioriteiten.
Sorry.
Blijf dit een beetje shady vinden, als een easy way out en om uit te vinden of hij daadwerkelijk op je heeft gewacht en zit te wachten. En dat terwijl de afspraak niet zozeer was om de relatie eventueel voort te zetten, maar gewoon om te kijken hoe het nu met je ging volgens mij. Dat je je daar niet klaar voor voelt vind ik heel begrijpelijk en goed als je daar niet zoveel meer bij had gehaald..

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:28 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat ik dat kan. Hij is een hele goede zakenman, kan heel goed onderhandelen en dus ook manipuleren :')
Kan me voorstellen dat je je niet helemaal opgewassen zou voelen, maar wat valt er te onderhandelen als je zo overtuigd bent van bepaalde dingen? Ben je niet eerder bang voor de confrontatie met iemand die jouw manipulaties doorziet en zich niet naar jouw hand laat zetten? Is het niet juist de uitdaging van iemand die wat meer opgewassen is tegen jouw oude patroon, die de diepte van de gevoelens überhaupt veroorzaakt heeft?

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Owja, wat het meest telt is dat ik een zwakke positie heb door mijn gedrag afgelopen maanden. Van buitenaf lijkt hij dan de slachtoffer en misschien is dat wel zo. Daardoor kan ik niet mezelf verdedigen en krijgt hij zijn gelijk.
Als jij alvast in de hoek gaat liggen ja, maar fuck that. Jullie zijn twee volwassen mensen met keuzevrijheid en alles. Als hij het slachtoffer wilde spelen had je sowieso geen respect voor hem gehad en hadden we hier toch eerder iets van je verdediging moeten lezen ten opzichte van hem? Maar dat leek totaal de issue niet te zijn, dus waar komt dit vandaan?

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Is het relevant om uit zijn relationele verleden conclusies te trekken: dat het ook aan hem kan liggen? Of komt dit alles puur door mij?
Wat?!
Alsof je nog niet genoeg hebt aan je eigen shit, ga je nu zijn track record erbij halen? Kap eens met je gelijk willen halen links dan wel rechtsom, het is totaal niet relevant als jij je eigen aandeel erkent en daaraan werkt.

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Bij hem:
Een ex ging vreemd. Andere had al een relatie en nam hem als minnaar en vertelde verder niets. Een ex verkoos haar werk boven hem zodra ze weer hersteld was.
Hoezo is dit ineens relevant?

quote:
Bij mij:
Ik koos ooit uit gebrek aan mensenkennis en zelfvertrouwen voor een asshole en vocht voor hem. Zocht alles bij mezelf. Nadat hij me alsnog dumpte nam ik genoegen met nog meer losers, omdat ik erin geloofde dat ik dat waard was. Uiteindelijk nam ik een jaar rust van relaties en koos ik een fatsoenlijk vent. Met hem heb ik samengewoond, verloofd geweest en best leuk gehad. Hij was alleen veel te saai, zat vaker thuis, ondernam niets, waardoor ik mijn interesse verloor. Na hem weer wat gedate en weer losers gehad. Nu dus hem.
Een fatsoenlijke vent waarmee je het best leuk hebt gehad tijdens je verloving en door zijn gedrag verloor jij je interesse. Ja, of jij vond het wel lekker veilig, zo een typje..

quote:
Ik merk dat mijn relatie met mezelf toeneemt wanneer ik langer single ben en daardoor normale mannen kies.
Wat is normaal? Is dat de norm en waar zijn gevoelens in deze?

quote:
Ik vond deze gast gewoon een uitdaging voor mezelf. Doordat ik nooit bevestiging van hem kreeg en hij niet altijd beschikbaar was, heb ik geleerd om die leegte met andere dingen te vullen. Dus ik asocieer hem met groei. Maar oik met ongemak, want ik moet continu confrontaties aan. Hij is geen makkelijke, is heel rationeel, to the point. Je moet echt sterk in je schoenen staan.
Werd weleens tijd om zo met jezelf geconfronteerd te worden lijkt me, maar dat is allemaal je eigen keuze geweest en zal in detoekomst ook net zo hard jouw keuze blijven.

quote:
Hoe kom ik erachter of hij gewoon niet juist voor me is? Dat hij NU niet juist is snap ik. Misschien moet dat ook niet boeien, want tegen die tijd kan ik opnieuw oordelen met wie er dan is. Ik heb gewoon wat redenen nodig om de verwerking makkelijker te maken.
Als je met verwerking bezig zou zijn ja, maar dat ben je niet. Je wil het afscheid vergemakkelijken en dat lijkt me toch echt een andere insteek dan aan jezelf werken op nummer één zetten. Want je prio ligt nog steeds bij de relatiekans met hem, al dan niet 1%.

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:22 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Nee. Ik vraag me alleen af of dat ophoudt zodra ik okay ben. Hiermee bevestig ik ook dat ik erin geloof dat alles aan mij ligt :')
Er is geen nullijn waarbij je ok bent en alles als sneeuw voor de zon verdwijnt. Jij blijft mede-verantwoordelijk voor welke dynamiek met wie dan ook. Kun je nu wel doen alsof het zo zwaar was en dat je ex zo een manipulerende zak zou zijn geweest, maar dat moet je toch echt eens wat meer als een spiegel zien denk ik. Als je dat daadwerkelijk zou doen in plaats van dramatisch te roepen dat je echt denkt dat alles aan jou lag en ligt, waarom dan ineens je ex zo neerzetten?

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

True that. De psycholoog - die de intro deed - zei dat iets je schuld niet kan zijn als je erg je best hebt gedaan. Ik kan oprecht zeggen dat ik mijn best heb gedaan.
Ik ben geen psycholoog, maar wat een kutopmerking zeg.

quote:
Ik heb nu het idee dat ik hem nu in de steek heb gelaten. Of is het juist andersom? Of is er geen eens sprake van in de steek laten?
Zou geen kut uitmaken als jij achter je beslissing stond om alles nu maar af te kappen wegens zogenaamde zinloosheid voor die eventuele 1%. Maar vertel gerust waarom dit je nu bezig houdt..

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

We hebben een slechte start gemaakt en de relatie verliep dramatisch. Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten. Ik heb namelijk maar even rust en dan moet ik weer strijden: over 10 dagen afrijden, over 3 weken 3 belangrijke herkansingen maken en daarna starten met afstuderen om vervolgens middels stage mijn diploma te halen. Mijn doel is om binnen het bedrijf te komen en te verhuizen.

Dus het gaat er niet om dat ik niet in de diepte wil gaan. Zeer zeker wel. Alleen nu niet.
Alleen nu niet, maar hem al het goeds wensen en niet meer willen zien. Sure..

quote:
Los hiervan wil ik eerst nog door die traject bij PsyQ gaan. Ik heb geen ruimte, kracht en tijd voor een relatie die al niet lekker liep.
Welke relatie? Diegene die je niet hebt met degene die je doorgegeven hebt helemaal niet meer te willen zien, omdat ie niet in je plaatje past als je onverhoopt toch die ene 1% zou kunnen doorgaan.

Blijft een beetje shady..

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik vind idd niet dat hij mag beslissen dat ik mij ga blootstellen voor de mini kans dat hij misschien nog zou willen proberen met mij en dan moeten dealen met alle verdriet die ik zelf moet verwerken (gezien het geen normale liefdesverdriet zal zijn). Te lange zin sorry.
Je geeft hem ook de kans niet, tenzij hij er voor zou willen gaan met je..

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Hij zei ook niet dat hij gelijk in een relatie wil stappen met mij. Hij wil oordelen of hij nog wat voor me voelt en met kleine stapjes kijken of het weer wat kan worden. Vandaar ook die 1%.
Wilde hij niet eerst gewoon kijken hoe het met je ging? Je recht in de ogen kijken om zelf te kunnen beoordelen, in plaats van je tekstjes per WA?

quote:
Daarvoor moet ik me bloot stellen en vechten.

Ik snap dat ik hier verantwoordelijk voor ben, maar hier heb ik niet alleen voor gekozen. Hij heeft me 78273x overgehaald om het te proberen.
Oh please, quit the victim act.

quote:
Als ik zo nadenk word ik boos voor de positie waar hij me in heeft gekregen en hij nu de luxe neemt om te kijken of hij het nog wil. Word echt boos en steeds zekerder van mijn besluit.
Dikke bullshit dit, je probeert je dit wijs te maken volgens mij. Maar goed, boosheid is ook onderdeel van rouw niet waar..

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:08 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Ik wil een keer opsommen waar hij ook fout zit. Daarna zeg ik wel wat je quote.
Ja, maar jij..! Gaat echt nuttig zijn dit en bewijzen dat jij aan jezelf werkt en daar genoeg aan hebt..

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij verwachtte niet dat ik gelijk klaar was, maar omdat ik zo behoeftig was voor geruststelling (en hij dat me niet wou geven), ben ik een paar keer onredelijk geweest: verwijten via de App met vee(eeee)l regeltjes :') Ik wou alleen maar dat hij me vertelde dat hij nog gevoelens voor me had. Hij zei: ik heb jou nooit gevraagd over wat je voor me voelde, want ik wist het.
SORRY maar ik ben niet zo zelfverzekerd als hij. Ik had dat wel nnodig. Maar volgens hem waren mijn stalk Appjes niet bevorderlijk voor een nieuwe kans en dat hij het even wil aanzien. Ik pik het niet dat ik dan degene ben die moet vechten voor een situatie waarin hij me deels heeft gestopt, want ik wist dat dit zou gebeuren vanaf het begin.
Waardeloos dit alles.
Boehoehoe, je kreeg je zin niet en dat voor het eerst..

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Er is geen snelle oplossing en boos hem worden gaat niet zo constructief helpen shit op te lossen..

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ja, ik heb nu geen vent meer nodig, omdat ik heb geleerd de kracht uit mezelf te halen voor se allerdaagse dingen. Alleen bevorderderlijk is dit niet geweest voor een nieuwe kans voor ons.
Want daar deed je het eigenlijk vooral voor..

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:33 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nu weet ik zeker. Niet degene die achter blijft is altijd degene die verlaten is. Soms is degene die vertrekt degene die verlaten is. Dat weggaan het resultaat is van dat de ander er niet was.
Wel ja joh..

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:04 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Nee, ik ben er nu ook klaar mee.
Geloofwaardig is het niet, anders zou je het nu weer naar je eigen beeld om willen lullen hieronder..

quote:
Ik zie in dat - al ben ik zo emotioneel ontwikkeld - niet kan samen zijn met iemand die:
- zoveel werkt. 80-100 u pw is echt teveel. Daar kan je niets mee bouwen/delen. Om die reden zijn zijn relaties vaak ook gestrand of is hij bedrogen.
- alles rationeel aanpakt waarbij hij geen empathisch vermogen heeft. Ik ben een gevoelsmens. Sowieso ben ik een vrouw.
- jonger dan mij is. Ik ben 28, hij 25. Jongere mannen denken minder snel aan settlen.
- iemand uit de randstad, want ik wil terug naar de Veluwe.

Ratio spreekt.

Emotioneel ben ik bang dat ik nu niemand meer heb of een iets om op te verheugen. Nu ben ik echt alleen. En dat vind ik heel eng. Aan de andere kant ben ik nu gewend om mijn tijd op te vullen met andere dingen en mij te focussen op andere dingen.

Het ergste van alles: ik heb maanden lang gehoopt dat het nu zou werken en nu blijkt dat dit slechts zijn rol in mijn leven was... en het hier op houdt.

Ik stel mezelf deze vraag: is dit de pijn waar ik bang voor was en ik mezelf in alle bochten heb gewrongen en stuk heb gemaakt? Aan de andere kant denk ik dat het zonder mijn angsten nog niet had gewerkt, omdat we andere leefstijlen, denkpatronen, manier van handelen hebben.
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Als je niet het seintje kreeg wat je wilde, wanneer je het wilde. Let's face it, je bent boos en voelt je afgewezen, ongeacht jouw eigen aandeel. Maar kap met hem als klootzak neer te willen zetten na je verheerlijking van het ideale plaatje waar je hem in wilde hebben. Niet sjiek dit.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:24 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij heeft mij weldegelijk gegeven wat ik nodig had: inzien wat ik kan zonder een man.

Maar hij is zeker geen man waarmee ik een relatie kan hebben. Nu sowieso niet. En later ook niet. We zijn veel te verschillend. Dat zal alleen maar frustrerend zijn voor ons beiden.

Zijn functie is de confrontatie met mijn angsten en die zijn vervuld. Ik maak eindelijk stappen naar een betere ik.
Zijn functie en dan nog willen pretenderen dat je zo verliefd was..

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:26 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

Ja, nu is er geen hoop meer met hem, geen ander om de schuld aan te geven en komt het er pas echt op aan of jij echt zo independant bent als je wil hopen..

Succes in ieder geval, ik hoop dat je snel bij PsyQ terecht kan en nu eens een echte clean break kan maken en voorlopig zonder relatie, behalve die met jezelf blijft..
pi_154890552
Bedank voor de reacties.

Ik was ongelukkig met deze persoon en mijn issues hebben het versterkt, maar waren niet de oorzaak, dus de behandelingen zouden maar beperkte effect hebben. Kortom, ik geloofde eigenlijk zelf niet in die 1% (dat ik nu wel gelukkig zou worden met hem), al zouden mijn issues opgelost zijn.

Ik had tijdens de relatie ook niet het idee van Wwwoehoee dit is het! Eerder dacht ik steeds dat het pas zou komen als ik issuevrij zou zijn. Als hij echt een meerwaarde was geweest in mijn leven, had ik hem niet aan de kant gezet. Want zonder hem deal ik meer met mijn problemen dan met hem. Met hem lijk ik alleen maar een debiel die emoties heeft (voor debiel zijn heeft hij altijd zijn wijze woorden klaar en voor die emoties is er toch geen ruimte).

Ik kan geen voordelen opnoemen van waarom het beter was geweest als ik hem in mijn leven had gelaten.
pi_154890785
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:12 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Bedank voor de reacties.

Ik was ongelukkig met deze persoon en mijn issues hebben het versterkt, maar waren niet de oorzaak, dus de behandelingen zouden maar beperkte effect hebben. Kortom, ik geloofde eigenlijk zelf niet in die 1% (dat ik nu wel gelukkig zou worden met hem), al zouden mijn issues opgelost zijn.

Ik had tijdens de relatie ook niet het idee van Wwwoehoee dit is het! Eerder dacht ik steeds dat het pas zou komen als ik issuevrij zou zijn. Als hij echt een meerwaarde was geweest in mijn leven, had ik hem niet aan de kant gezet. Want zonder hem deal ik meer met mijn problemen dan met hem. Met hem lijk ik alleen maar een debiel die emoties heeft (voor debiel zijn heeft hij altijd zijn wijze woorden klaar en voor die emoties is er toch geen ruimte).

Ik kan geen voordelen opnoemen van waarom het beter was geweest als ik hem in mijn leven had gelaten.
Het is dus helderder voor je geworden? :)
pi_154891069
Ik wil zoooooo graag dit kwijt en dan alles laten voor wat het is. Mijn woede is nog het enige wat er is overgebleven.

quote:
Je zei dat ik altijd smoesjes en excuses had. Ik heb het 6238472 uitgemaakt en geloofde voor die afspraak er zelf niet meer in dat ik gelukkig met je zou kunnen worden (al had ik geen onzekerheden) omdat jij niet kan luisteren, geen gehoor kan hebben voor emoties, alles stuk rationaliseert door het zakelijk te beoordelen. Je kan niet troosten, maar vertellen voor welke hete vuren jij hebt gestaan. Een vrouw met gevoel is gedoemd om zich eenzaam te voelen met jou. Want jij bent er niet en je laat anderen ook niet toe bij je te zijn. Je sluit je emotioneel af van mensen en leeft in een illusie dat de wereld draait om jou. Jij hebt niet gevochten voor mij: jij hebt me tegengehouden bij je weg te gaan. Nooit eens naar jezelf gekeken waarom ik niet gelukkig was bij je. Je geloofde in mij, de 'potentie', maar je hebt behalve je wijze woorden delen, mij niet helpen die potentie te realiseren.

Jij moet trouwen met je werk of met een koudbloedige dame zoals ik altijd al heb gezegd.
Een jaar lang heb gedacht dat het alleen aan mij lag. Ik hoop dat je zelf ook eens in de spiegel kijkt, want jij bent ook geen makkelijke!
Het beste wat je hebt gedaan is mij loslaten.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:37:54 #185
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_154891093
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik wil zoooooo graag dit kwijt en dan alles laten voor wat het is. Mijn woede is nog het enige wat er is overgebleven.

[..]

Het is allemaal de schuld van hem idd.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_154891119
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Hij wil dat je hem met rust laat. Laat hem dan ook met rust. Het is over. Punt.
pi_154891148
Ik ben boos :(

Ik stuur ook niks. Daarom tekst ik hier.
pi_154891156
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Wat?!

Het is klaar, maar toch nog even dit kwijt willen? Waarom, wat wil je nou bereiken?
pi_154891175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik ben boos :(

Ik stuur ook niks. Daarom tekst ik hier.
Boos op jezelf mag ik hopen als ineens alles zo kut was, blablabla. Het zegt meer over jou dan over hem..
pi_154891194
Ik ben boos dat hij me heeft gelaten met het idee dat alles aan mij lag!
pi_154891234
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Dat maak jij ervan.
pi_154891277
Niet dan? Hij beweert dat alle keren dat ik het uitmaakte smoesjes en excuses waren!
pi_154891313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:42 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Het lijdend voorwerp spelen gaat je niet helpen..
pi_154891355
Hij mag ook eens reflecteren.
pi_154891477
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:50 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Hij mag ook eens reflecteren.
Wat nobel van je om hem daarmee te willen helpen. Voel je je beter nu?
Of is dat zijn verantwoording en kun jij je tijd misschien ook beter aan jezelf besteden ofzo?
pi_154891531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Of is dat zijn verantwoording en kun jij je tijd misschien ook beter aan jezelf besteden ofzo?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:59:45 #197
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_154891547
Calimero gehalte stijgt erg hard nu. Werk aub aan jezelf zeg... jezustering.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_154893047
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 l=http://forum.fok.nl/user/profile/426905]Scary_Mary het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Hij zou ook zo een stuk over mij kunnen schrijven.

Wij zijn gewoon 2 mensen die niet goed bij elkaar passen en niet goed op elkaar reageren.

Klaar.

En nu terug op rails. Ik heb een autolesje gevraagd, zodat ik afleiding heb. Daarnaast ga ik het leren voor mijn tentamens oppakken.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:47:34 #199
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_154911182
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

We hebben een slechte start gemaakt en de relatie verliep dramatisch. Ik heb na een jaar ploegen geen kracht meer om voor die 1% te vechten. Ik heb namelijk maar even rust en dan moet ik weer strijden: over 10 dagen afrijden, over 3 weken 3 belangrijke herkansingen maken en daarna starten met afstuderen om vervolgens middels stage mijn diploma te halen. Mijn doel is om binnen het bedrijf te komen en te verhuizen.

Dus het gaat er niet om dat ik niet in de diepte wil gaan. Zeer zeker wel. Alleen nu niet.

Los hiervan wil ik eerst nog door die traject bij PsyQ gaan. Ik heb geen ruimte, kracht en tijd voor een relatie die al niet lekker liep.
Wat je zegt klinkt als een goed plan. Ik vind het echt knap van je dat je nog wel strijdvaardig bent ondanks de tegenslagen! Probeer echter (en dit zeg ik uit ervaring), jezelf niet te veel te verdrinken in je eigen problemen. Zo maak je het vaak 100 keer erger dan het is! :)
Ignorance is bliss
pi_154914338
TS, klopt het dat jij met je gevoel geen raad weet en daar continu in switcht? Dan je de ene keer de schuld helemaal bij jezelf legt en je een nobody voelt en als het ondraaglijk wordt, verandert het heel snel in boosheid naar hem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')