Bronquote:The Red Arrows, officially known as the Royal Air Force Aerobatic Team, is the aerobatics display team of the Royal Air Force based at RAF Scampton. The team was formed in late 1964 as an all-RAF team, replacing a number of unofficial teams that had been sponsored by RAF commands.
The Red Arrows badge shows the aircraft in their trademark diamond nine formation, with the motto Éclat, a French word meaning "brilliance" or "excellence".
Initially, they were equipped with seven Folland Gnat trainers inherited from the RAF Yellowjacks display team. This aircraft was chosen because it was less expensive to operate than front-line fighters. In their first season, they flew at 65 shows across Europe. In 1966, the team was increased to nine members, enabling them to develop their Diamond Nine formation. In late 1979, they switched to the BAE Hawk trainer. The Red Arrows have performed over 4,600 displays in 56 countries worldwide.
Hmm, misschien maar eens overwegenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Emirates naar Bangkok moet je met wat zoeken wel voor rond de ¤500 lukken, heb je 4 vluchten A380 als het meezit.
En dan via een multi city open jaw retour naar Dusseldorf (geen A380 DBX-DUS) kan soms net iets goedkoper uitvallen. Of retour vanaf b.v. KUL. Even puzzelen dus.quote:
Aldus:quote:Op maandag 6 juli 2015 19:12 schreef Iemand91 het volgende:
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.
Vloog in november 1998 voor het eerst, vloog haar hele leven onder registratie B-2388; eerst voor China Southwest Airlines en sinds 13 september 2003 voor Air China.
Werd op 28 februari 2014 uit de vloot genomen en werd op 15 april dit jaar op Tarbes-Lourdes in Frankrijk opgeslagen.
Is nu dus ruim 16 jaar oud.
Blijkbaar wordt later vandaag dit aangekondigd.
Landing op 15 april in Tarbes-Lourdes:
Bron: Starnieuws.com (Luchtvaartnieuws heeft het achter een Paywall zitten)quote:De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) zal een nieuwere versie van de Airbus 340-300 leasen. Er wordt een leasecontract gesloten met Airbus onder Europese regelgeving. Het contract voor de Palulu verloopt in oktober. Geruime tijd wordt nagegaan wat de beste optie is voor de vervanging van het huidige toestel, dat 21 jaar oud is.
Starnieuws verneemt dat een 16.5 jaar oude Airbus 340-300 geleased zal worden. De SLM kan nu nog niet kiezen voor een tweemotorig toestel om de oceaan over te vliegen. Daarvoor is een speciaal certificaat nodig. Daarvoor is er geen tijd meer. De nieuwe machine moet uiterlijk oktober binnen zijn, anders zal de SLM weer toestellen moeten inhuren.
Palulu maakt sinds december 2009 deel uit van de SLM-vloot. Het toestel, MSN 242, is een jongere versie van de Palulu. Dit toestel is van eind 1998. Het vloog eerst voor China Southwest Airlines onder registratie B-2388. In september 2003 behoorde het toestel tot de vloot van Air China. Het toestel is sinds april dit jaar in Frankrijk opgeslagen.
Gehakt is hier beter op zijn plaatsquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:03 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op Lagos heeft een Emirates 777 z'n Wingtip door de staart van een Hak Air (noooit van gehoord) 737 geboord.
quote:Virgin America's Wi-Fi will be fast enough for Netflix on some flights next year
Having connectivity in the skies is a luxury to be sure, but it's often a slow one. Airlines block popular video services like Netflix and YouTube for fear that they'll cripple the already fragile in-flight networks and prevent everyone from checking their email, tweeting, or even just browsing the web. But through a new partnership with ViaSat, Virgin America seems to think it's got Wi-Fi internet that can handle more intensive tasks like video and audio streaming; you'll finally be able to treat internet on a plane just like your internet at home.
The speedier connectivity will go into 10 new A320 aircraft that Virgin will receive in September, and a beta pilot to test the faster service will get underway for select flights to Hawaii in early 2016. During that initial trial run, the new Wi-Fi will be free for Virgin America's travelers. "It uses Ka satellite across the domestic US. That will deliver speeds up to 30 times the speed of the original ATG that most airlines still fly, and 10 times what our current aircraft will do," David Cush, Virgin America's CEO, told CNBC.
"It's a dual antenna that also uses the Ku satellites across the pacific, so we can have a single antenna offer very fast Wi-Fi across the US and adequate Wi-Fi to Hawaii now." Cush described ViaSat's hybrid antenna as a "significant competitive advantage" for his airline. Some of Virgin's competitors are working to power their Wi-Fi with Ka satellites, but even then they're largely limited to offering connectivity on US routes. "No one really has the combination of Ka and Ku," he said. In these cases, seeing is believing, so we'll have to wait for some firsthand reports before knowing whether the new system delivers satisfactory speeds.
quote:
Goeie plek om je 737 te parkeren, en lekker opgelet door de Emirates crewquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:03 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op Lagos heeft een Emirates 777 z'n Wingtip door de staart van een Hak Air (noooit van gehoord) 737 geboord.
Die Emirates zit al helemaal aan de buitenkant van de baan, maar inderdaad dan moet je hem er niet langs proberen te frutten...quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Goeie plek om je 737 te parkeren, en lekker opgelet door de Emirates crew
Qatar vliegt (nog) niet op Amsterdam met de A380quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Het zal elkaar niet veel ontlopen. Zowel Qatar als Emirates zijn prima maatschappijen. Uiteindelijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Die 787 van Qatar zit wel heel krappies. Heb je < 1,80 waarschijnlijk minder of geen last van. Doha is druk, Dubai drukker dan druk en altijd verplichte sightseeing voordat er eindelijk eens geland wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Lijkt mij sterk op FL310. Maar een vreemde zaak is het wel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
Niet terug naar Schiphol zo te zien. Hij buigt nu af naar Hamburg?
Geen idee, blijft op 31000 ftquote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
Niet terug naar Schiphol zo te zien. Hij buigt nu af naar Hamburg?
Berlijn TXL?quote:
http://www.telegraaf.nl/d(...)d_met_piloten__.htmlquote:KLM vliegt verder na akkoord met piloten
Luchtvaartmaatschappij KLM en de piloten zijn na 10 maanden onderhandelen tot een principe cao-akkoord gekomen.
Dat meldden bronnen rondom de besprekingen.
Eerder op de dag stelde de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) nog dat KLM ´hun uitgestoken hand´ niet had geaccepteerd. Er stond veel druk op de onderhandelingen, omdat KLM financieel met de rug tegen de muur staat.
Geen extra salaris
De vliegers krijgen de komende drie jaar geen salaris erbij. Daarnaast wordt er op sommige vluchten voortaan gevlogen met de 3 in plaats van 4 piloten. Ook gaat de pensioenleeftijd omhoog naar 58 jaar.
De afspraken moeten ¤ 100 miljoen opleveren. Eerder sloot KLM al een cao-akkoord met de grond- en cabinebonden. In totaal wil de directie ¤ 300 miljoen besparen op de arbeidsvoorwaarden.
Extreme concurrentie
KLM heeft het financieel zeer moeilijk, als gevolg van extreme concurrentie. Woensdag meldde Air France KLM dat de omzet nog steeds onder druk staat, hoewel de vliegtuigen voller zitten.
Het KLM-personeel moet meer uren draaien, waardoor er voor minder mensen werk is. Naar verwachting verdwijnen er daardoor duizenden banen bij de luchtvaartmaatschappij. KLM is één van de grootste particuliere werkgevers van Nederland.
Ook akkoord Transavia
Ook bij dochteronderneming Transavia is een akkoord met de piloten bereikt. De looptijd van de overeenkomst is echter korter, waardoor er volgend jaar alweer opnieuw onderhandeld moet worden.
23 juni.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:03 schreef zlotka het volgende:
Hadden ze vorige week ook al niet een kist met een technisch probleem op Schiphol staan?
Nee, volgens mij niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Komt dit niet doordat je op follow aircraft hebt geklikt ?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Komt dit niet doordat je op follow aircraft hebt geklikt ?
Hij is bij mij nu ook rood.quote:
Ik denk dat ze klaar staan voor de baan op te gaan...quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:22 schreef zlotka het volgende:
Verschillende meldingen nu op P2000 ook, is wel aan de postduifweg dus zegt me niet zoveel
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | 08-07-15 17:17:41 Brandweer Kennemerland P 1 Incident luchtvaart (Grip 2 Schiphol) (vooralarm groot) Ugs A Postduifweg Schiphol 3150 2470 1293 4230 1531 4630 4530 9230 BRW1AFO 1070 1288 1296 1204 1295 1290 1285 1072 1284 1294 ZWT_0220 0106515 Brandweer HOvD Noord 0106520 Brandweer OvD Zuid 0106540 Brandweer ROGS 0106545 Brandweer Leider Operationeel Team 0106550 Brandweer RCvD 0107081 Brandweer Haarlem Lichtkrant kazerne West 0107084 Brandweer Haarlem Kazernetechniek West 0107111 Brandweer Haarlem Beroeps Oost 0107181 Brandweer Haarlem Lichtkrant kazerne Oost 0107186 Brandweer Haarlem Intern alarm Oost 0107211 Brandweer Velsen Beroeps Velsen-Zuid 0107281 Brandweer Velsen Lichtkrant kazerne Velsen-Zuid 0107286 Brandweer Velsen Intern alarm kazerne Velsen-Zuid 0107481 Brandweer Beverwijk Lichtkrant kazerne 0107484 Brandweer Beverwijk Kazernebediening 0108211 Brandweer Hoofddorp Blusploeg 0108281 Brandweer Hoofddorp Lichtkrant 0108711 Brandweer Badhoevedorp Blusploeg - TS 346 0108781 Brandweer Badhoevedorp Lichtkrant 0108999 Brandweer Monitorcode 0127025 Brandweer Centralist Vrijwillige Brandweer 0127170 Brandweer Infomanager COPI 0127185 Brandweer Persvoorlichting 0127190 Ambulance Dienstdoende HS-GHOR 0127220 Brandweer Hoofd Sectie Informatie 0127360 Politie Hoofd stafsectie Politie |
1 2 3 4 5 6 7 8 | 08-07-15 17:17:44 Ambulance Kennemerland A1 HIN OvDGN 12151 12143 12315 12184 ACGZ 12146 12181 LL1 OvD Postduifweg Schiphol 0126143 Ambulance Ambulance 12-143 (Post Haarlem) 0126146 Ambulance Ambulance 12-146 (Post Haarlem) 0126151 Ambulance Ambulance 12-151 (Post Heemskerk/Velsen) 0126803 Ambulance OvD-G 803 - ADK Kennemerland 0126805 Ambulance OvD-G 805 - GHOR GGD Haarlem 0126999 Ambulance Monitorcode 0127190 Ambulance Dienstdoende HS-GHOR |
die meldingen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd, alhoewel het er wel erg veel zijn..quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:25 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze klaar staan voor de baan op te gaan...
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Er is genoeg opgeroepen in ieder gevalquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:26 schreef zlotka het volgende:
[..]
die meldingen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd, alhoewel het er wel erg veel zijn..
twitter:112Schiphol twitterde op woensdag 08-07-2015 om 17:19:18 Vooralarm groot voor China Southern vlucht 346 naar Beijing vanwege een technisch probleem. Situatie is verder onder controle. reageer retweet
Lifeliner 1 en 2 wel toch? Tenminste stond er net.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:27 schreef donroyco het volgende:
[..]
Er is genoeg opgeroepen in ieder geval
Traumaheli is nu op weg naar Nieuwendijk, hartje centrum. Dus die is er niet.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:31 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Lifeliner 1 en 2 wel toch? Tenminste stond er net.
1 2 3 | A1 13122 13901 Rit 75210 75211 Amsterdam Nieuwendijk X 0120122 Ambulance Ambulance-13-122 GGD Amsterdam 0120901 Ambulance Traumaheli LifeLiner 1 - MMT |
Thanks. Ben langer dan 1.80 dus dat is wel iets om rekening mee te houden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die 787 van Qatar zit wel heel krappies. Heb je < 1,80 waarschijnlijk minder of geen last van. Doha is druk, Dubai drukker dan druk en altijd verplichte sightseeing voordat er eindelijk eens geland wordt.
Maar kun je bij Emirates een 15:30 uur vlucht met 3 uur overstaptijd voor een redelijke prijs boeken, dan zou ik die nemen. Mag je zomaar 4 vluchten in een A380 maken. Kies wel een stoel in het voorste compartiment. Daar is het het rustigste.
Dat heeft hij wel En als de nood echt aan de man is, dan laat je dat dumpen ook gewoon achterwege uiteraard.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
De 380 heeft dus geen mogelijkheid tot een fuel-dump? Snap nooit dat er toestellen zijn (en dan zeker zware jongens als deze) die dat niet kunnen. Wat als er rook in de cockpit ontstaat direct na de start? Sorry jongens, eerst nog een uurtje cirkelen want je kan niet landen met dit gewicht? Of dump eerst een paar passagiers??
Wordt gesproken over rook in de cabine. Situatie is onder controle in ieder geval, lifeliner is afgemeld.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:50 schreef Gezicht het volgende:
Ben wel benieuwd wat er nu met die A380 aan de hand was om boven Zweden om te keren en weer op Schiphol te landen.
Even http://avherald.com/h?sea(...)earch.x=0&search.y=0 in de gaten houdenquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:50 schreef Gezicht het volgende:
Ben wel benieuwd wat er nu met die A380 aan de hand was om boven Zweden om te keren en weer op Schiphol te landen.
Wel of niet kunnen is dichtgetimmerd in de regeltjes, want (bijna) alles is dichtgetimmerd in de luchtvaart:quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Snap nooit dat er toestellen zijn (en dan zeker zware jongens als deze) die dat niet kunnen.
Verbranden ipv dumpen doen ze om milieu redenen? Boven max landing weight zit nog een marge?quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel En als de nood echt aan de man is, dan laat je dat dumpen ook gewoon achterwege uiteraard.
Als je niet hoeft de dumpen moet je het niet doen inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:59 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Verbranden ipv dumpen doen ze om milieu redenen? Boven max landing weight zit nog een marge?
Als je halve kist in brand staat snap ik dat het je dan niet uitmaakt dat je door het landingsgestel heen knalt.
Leesvoer van Boeing:quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:59 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Verbranden ipv dumpen doen ze om milieu redenen? Boven max landing weight zit nog een marge?
Als je halve kist in brand staat snap ik dat het je dan niet uitmaakt dat je door het landingsgestel heen knalt.
Kort gezegd is het het dus geen probleem behalve als de flaps niet willen uitklappen en er dus met een te grote snelheid geland moet worden. Of als de flaps met een te hoge snelheid uitgeklapt worden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Leesvoer van Boeing:
Overweight landing? Fuel jettison? What to consider.
The article covers these facets of overweight landings and fuel jettisoning:
Regulatory aspects.
Safety and ecological aspects.
Airplane structural capability.
Airplane performance capability.
Automatic landings.
Overweight landing inspection requirements.
http://www.boeing.com/com(...)07/article_03_1.html
Net niet:quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:50 schreef Iemand91 het volgende:
Als dat lang gaat duren ziet het er naar uit dat we morgen dus weer 3 A380's hebben op Schiphol.
Er zijn ook grotere vliegtuigen die niet eens kunnen dumpen. Een airbus330 bijvoorbeeld. In het geval van een terugkeer met een gewicht boven het max landing gewicht kan deze gewoon landen en daar is een mooie procedure voor geschreven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Kort gezegd is het het dus geen probleem behalve als de flaps niet willen uitklappen en er dus met een te grote snelheid geland moet worden. Of als de flaps met een te hoge snelheid uitgeklapt worden.
Interessant leesvoer!
Ik zal dit informatie in mindere mate ook nog wel tegen gaan komen in mijn theorie. Het stukje te zwaar stijgen/landen dan.
Vorige les oa speed changes geoefend en daar gaan de flaps gewoon bij uit op 90kts zoals je zelf ook weet.
Jammer dat de A380's niet vaak over de stad gaanquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Net niet:
Deze kist (B-6137) vertrekt morgen om 12:00 uur.
De andere CZ A380 (B-6136) komt om 04:48 uur binnen en vertrekt weer om 14:50 uur.
De Emirates A380 (A6-EOI) komt om 13:20 uur binnen en vertrekt om 15:20 uur.
De CZ kist van gisteren vertrekt dus net te vroeg, of de Emirates kist komt te laat binnen; net hoe je het bekijkt.
Half waar.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:16 schreef The_stranger het volgende:
Er zijn ook grotere vliegtuigen die niet eens kunnen dumpen. Een airbus330 bijvoorbeeld.
Pretty much.quote:Daarnaast als je van een baan weg kan met max gewicht, kun je er ook op landen.
Ligt aan de aanvliegroutes. Die van de Oostbaan en baan 24 (Kaagbaan richting het zuiden) komen over Amsterdam, en laat dat nou de banen zijn waarop de A380 niet mag landen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:24 schreef donroyco het volgende:
Jammer dat de A380's niet vaak over de stad gaan
Verschil is wel dat bij de landing, tenzij hij extreem gladjes verloopt, meer krachten op het landing gear komen dan bij de start.quote:Elk vliegtuig kan @ MTOW met alleen de wielremmen stoppen @ V1 snelheid.
Als dat kan; kan het ook op dezelfde baan landen.
Afhankelijk van type toestel is dat geen probleem of erg genoeg om even in de hangar te zetten voor controle.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:48 schreef inkjet het volgende:
Verschil is wel dat bij de landing, tenzij hij extreem gladjes verloopt, meer krachten op het landing gear komen dan bij de start.
quote:Op maandag 29 juni 2015 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Min of meer hetzelfde is nu gebeurd op een vlucht van Delta Airlines; vlucht 159 van Detroit naar Seoul werd op 16 juni niet door de Chinese ATC om slecht weer geleid en vloog vlak voor landing ook door een hagelstorm.
Met dit als gevolg:
Daar lijkt het op:quote:Het verschil met de KLM vlucht is dat die werd uitgevoerd door een gloednieuwe 747 (PH-BFC: slechts 3 maanden eerder aan KLM geleverd en de 3e 747-400 voor KLM; PH-BFA en -BFB werden eerder dat jaar geleverd) en dit door N664US; een 747 die ongeveer rond dezelfde tijd werd gebouwd en nu dus net geen 26 jaar oud is met 108.000 vlieguren.
Daarom werd PH-BFC wél gerepareerd (ten koste van zo'n $80 miljoen) en N664US hoogstwaarschijnlijk niet.
Haar laatste rotatie voor de vlucht naar Seoul was Atlanta - Amsterdam - Detroit. De volgende dag vloog het naar Seoul.
Die kist staat nog steeds in Seoul; verwachting is dat deze zover wordt opgelapt dat het een ferry-flight kan maken rechtstreeks naar de woestijn. Deze zal waarschijnlijk geen passagiers meer vervoeren...
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 12:01:21 Delta's hail-damaged 747 is on its way to the Arizona desert—possibly its final resting place. reageer retweet
Tja, Henk en Ingrid willen ook eens all inclusive naar Turkije...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef FredvZ het volgende:
Het zomerseizoen is begonnen en daarmee ook de klachtenregen over "de gewijzigde vluchttijden". Ik verbaas me er nog steeds over dat mensen ann0 2015 nog steeds lijken te (willen) begrijpen dat als je met een (vakantie)charter vliegt de vluchttijden inderdaad kunnen wijzigen en dat een x-daagse vakantie altijd 2 reisdagen bevatten.
(al blijven die klachten soms wel komisch om te lezen )
Met de NM738MA vlieg ik over 2,5 week. Doet de Arke crew zelf die vlucht?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:31 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben bij Arke dit jaar wel heel subtiel duidelijk gemaakt dat de NM738MA voor Arke vliegt:
[ afbeelding ]
Bij de OY-JTD van Jettime ook:
[ afbeelding ]
De G-RAJG is nog subtieler (die vliegt ook voor JAF):
[ afbeelding ]
De SE-DZV vliegt "gewoon" in zijn TUIfly Nordic livery:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij 2,5 week vooraf toch nog niet zo heel zeker? Deze heeft ook nog eens dezelfde config als de eigen Arke 737s dus deze kunnen heel makkelijk geswitcht worden. De Jettime en Cello kisten hebben allebei een stuk minder stoelen dus hier is het schuiven al een stuk minder flexibelquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Met de NM738MA vlieg ik over 2,5 week. Doet de Arke crew zelf die vlucht?
Ik zie nu dat er typo in mijn post zit, het is de N738MA. Van de cabincrew is op zijn minst één flight attendant van Arke. De flightcrew kán van Arke zijn, maar in de zomer worden ook extra vliegers ingehuurd en dat zijn niet altijd Nederlanders.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
Met de NM738MA vlieg ik over 2,5 week. Doet de Arke crew zelf die vlucht?
Inderdaad, bij Arke weet je pas zeker in welk toestel je vliegt op het moment dat je gaat boarden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij 2,5 week vooraf toch nog niet zo heel zeker? Deze heeft ook nog eens dezelfde config als de eigen Arke 737s dus deze kunnen heel makkelijk geswitcht worden. De Jettime en Cello kisten hebben allebei een stuk minder stoelen dus hier is het schuiven al een stuk minder flexibel
Van de 7 gebouwde exemplaren - tussen 1945 en 1948 - is dit de enige die nog vliegt.quote:VANCOUVER - In de Canadese provincie British Colombia is de nood vanwege bosbranden deze zomer zo hoog, dat besloten is om het reeds gepensioneerde imposante Martin Mars-blusvliegtuig weer in dienst te nemen. Mogelijk dat het toestel uit de jaren veertig dit weekend al wordt ingezet voor brandbestrijdingstaken in de omgeving van Vancouver, melden lokale media.
De Martin Mars is een zeer zeldzaam watervliegtuig. Van de tussen 1945 en 1947 zeven gebouwde exemplaren zijn er nog slechts twee over. De toestellen waren aanvankelijk in dienst bij de Amerikaanse marine als maritiem transportvliegtuig, tot ze in 1959 aan Canada werden verkocht om dienst te doen als blusvliegtuig.
Die taak hebben de toestellen jarenlang vervuld, maar sinds 2013 is de Martin Mars niet meer gebruikt voor bosbrandbestrijding. Nu is een toestel met een capaciteit van 30 ton toch weer nodig om de hevige bosbranden te bevechten. De autoriteiten in British Colombia hebben een contract van één maand getekend met Coulson Group, de eigenaar van de Martin Mars.
Het viermotorige toestel heeft een lengte van 36 meter en een spanwijdte van 61 meter, vergelijkbaar met de Airbus A330.
Volgens de planning komt ze morgen weerquote:En een heads-up; de 2e geleverde 242t A330-300 (N824NW voor Delta) vliegt momenteel boven de Atlantische Oceaan richting Amsterdam. Verwachte aankomsttijd is 12:52 uur vanuit Minneapolis.
Om 15:10 uur gaat ze weer retour.
Dit is de eerste commerciële vlucht van deze kist:
Dat had niemand natuurlijk verwacht.....quote:Aegean moet zomerroute naar Groningen Airport staken
GRONINGEN/MAASTRICHT - Vakantiegangers kunnen niet meer met Aegean Airlines naar Griekenland vliegen vanaf de regioluchthavens Groningen en Maastricht. Reisorganisatie Hellas Travel, die de vluchten organiseerde, heeft de stekker uit de operatie gehaald. De reden voor het besluit is volgens Hellas Travel de situatie rond Griekenland van de afgelopen maanden. De vluchten naar Maastricht moesten nog beginnen.
"De onduidelijkheden en onzekerheden over de status van Griekenland in de laatste maanden" hebben er volgens Hellas Travel toe geleid dat er geen boekingen meer binnen kwamen, maar wel annuleringen. Het akkoord dat Europa met Brussel gesloten heeft kwam te laat, aldus het reisbedrijf uit Geleen.
Sinds mei voert het Griekse Aegean Airlines één keer per week met een Airbus A320 een vlucht uit tussen Groningen Airport Eelde en Corfu. Met ingang van vrijdag 17 juli zou het toestel ook een stop maken in Maastricht.
Vrijdag haalt een vliegtuig van Aegean nog wel reizigers op in Corfu om ze terug te brengen naar Groningen. Er worden geen nieuwe passagiers meer vervoerd.
Hellas Travel heeft een advocatenkantoor ingeschakeld om alle zaken rond het stopzetten van de activiteiten te kunnen afhandelen.
Na 36 jaar is deze kist inderdaad niet meer.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Van de 14 (van de 45 gebouwde) 747SP's lijkt er weer een minder te worden.
7O-YMN van Yemenia / Yemen Airways lijkt op Aden International airport beschoten te zijn.
Ter beeldvorming; dat is deze kist die in haar leven voor o.a. Braniff International Airways, Aerolineas Argentinas, Air Mauritius en Qatar Airways heeft gevlogen.
quote:In clashes between rival militias, a presidential Boeing 747 was sprayed with bullets from gunfire from forces loyal to Ali Abdullah Saleh.
Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat MartinAir zo aan het krimpen is, je zou bijna gaan denken dat ze geen vracht meer willen vervoeren.quote:Het Amerikaanse koeriersbedrijf FedEx wil minimaal 25 nieuwe vrachtvliegtuigen van het type Boeing 767 kopen. Dat stelde persbureau Bloomberg dinsdag op basis van ingewijden. De transactie heeft, op basis van catalogusprijzen, een waarde van circa 5 miljard dollar.
Gebruikelijk is dat daar nog kortingen op worden bedongen. FedEx gaf aan "continu de vlootplannen tegen het licht te houden en aan te passen aan de behoefte''. Hij voegde daar aan toe dat er op dit moment "niks aan te kondigen is''. Boeing gaf geen commentaar.
FedEx heeft nog 35 openstaande orders voor de vrachtversie van de Boeing 767-300. Als daar minimaal 25 exemplaren van het tweemotorig toestel bijkomen, stoot het concern voorbij concurrent UPS als grootste afnemer van het model. FedEx maakte eerder dit jaar bekend het Nederlandse TNT over te willen nemen.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)chtvliegtuigen-kopen
Het is toch al jaren duidelijk dat Martinair er uiteindelijk mee gaat stoppen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:57 schreef FredvZ het volgende:
En net als je denkt dat het einde van de productie van de 767 in zicht lijkt te komen:
[..]
Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat MartinAir zo aan het krimpen is, je zou bijna gaan denken dat ze geen vracht meer willen vervoeren.
Om eerlijk te zijn; elke keer als ik een Malaysia 777 zie denk ik ook direct terug naar MH17.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:07 schreef Karstman het volgende:
Aparte gewaarwording vandaag, zeker een dag voor MH 17. Zat rond 4 uur op het terras komt er een 747 van Malaysia laag en via een rare route over.
quote:Net even terug gekeken en hij bleek toch nog op 1900ft te zitten, lijkt toch altijd lager zo'n joekel boven de stad. Blijkt trouwens dat de data van Flightradar niet heel accuraat is, zit er zeker 2km naast...
quote:Why did it look like the aircraft landed outside the runway? Has it crashed?
The ADS-B transponder on board the aircraft is transmitting the position from the on board flight computer, which in most modern aircraft comes from GPS data and is very accurate. On some older aircraft (for example some older A300, B737, B757, B767 and RJ100) the position is calibrated on ground before take off and after that the current position is calculated based on speed and direction of the aircraft. When flying for some time, in wind or in circles the calculation becomes worse and worse, which at landing can give position calculations that are up to 10 km incorrect.
Nope, wat hier rondvliegt (Europa) is live d.m.v. ADS-B en MLAT.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:45 schreef inkjet het volgende:
De situatie op FR is altijd die van een seconde of dertig geleden, dat scheelt ook.
http://www.flightradar24.com/faqquote:What is the difference between the yellow and the orange planes?
ADS-B and MLAT data that is processed in real time is shown with yellow aircraft symbols. FAA data that is processed with a 5 minute delay is shown with orange aircraft symbols. Please read How it works for information about how Flightradar24 works.
De vertraging van 30 seconden komt door het streamen van de gegevens, niet omdat FR ze niet meteen doorstuurt.quote:Nope, wat hier rondvliegt (Europa) is live d.m.v. ADS-B en MLAT.
FAA data is wel met vertraging:
Welneequote:Op donderdag 16 juli 2015 21:45 schreef inkjet het volgende:
De situatie op FR is altijd die van een seconde of dertig geleden, dat scheelt ook.
Nope. Als ik het geluk heb dat hier een kist laag overkomt naar Schiphol (of met goed weer een 777 van/naar Tokio/Parijs) dan is dat 100% live.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:06 schreef inkjet het volgende:
De vertraging van 30 seconden komt door het streamen van de gegevens, niet omdat FR ze niet meteen doorstuurt.
Rood is de ARTIP 2C, groen de ARTIP 3B. Beiden worden gevlogen tijdens de nighttransition, het is dus niet zo dat het een nieuwe route is.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden.
Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude.
[ afbeelding ]
Luchtverkeersleiding Nederland sluit nachtelijke landingsroutequote:Op donderdag 16 juli 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden.
Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude.
[ afbeelding ]
Oke, ik zie trouwens dat ik het een beetje raar heb uitgetekend. Maar het valt mij op omdat ik al een paar keer wakker ben geworden van een airbus A380, die hier (Emmeloord) Al op 10.000 FT vliegt, en dan nog een behoorlijk stuk moet afleggenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:14 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Rood is de ARTIP 2C, groen de ARTIP 3B. Beiden worden gevlogen tijdens de nighttransition, het is dus niet zo dat het een nieuwe route is.
ARTIP 3B is makkelijker te plannen icm verkeer op de SUGOL en RIVER 3B transities. Daar is het dus een beetje van afhankelijk.
Ah dus toch, meestal komen ze trouwens wat noordelijker uit dan ik heb uitgetekend.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:19 schreef nattermann het volgende:
[..]
Luchtverkeersleiding Nederland sluit nachtelijke landingsroute
Link geplukt van de facebookpagina Dutch Flightradar24
De route die je plaatje laat zien is ook niet standaard.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:20 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Oke, ik zie trouwens dat ik het een beetje raar heb uitgetekend. Maar het valt mij op omdat ik al een paar keer wakker ben geworden van een airbus A380, die hier (Emmeloord) Al op 10.000 FT vliegt, en dan nog een behoorlijk stuk moet afleggen
[ afbeelding ]
Niet dat ik het erg vind, maar het is mij nooit eerder opgevallen zo laag en deze route.
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:59 schreef Tinos85 het volgende:
Welke maatschappij heeft 3-4-3 in de 787 dan?
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Maar ze hebben dan wel weer een 3-3-3 opstelling in de Dreamliner en geen 3-4-3
Ik denk dat je het over de 777 hebt, niet de 787.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:37 schreef flipsen het volgende:
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.
Denk dat je onderstaande afbeelding hier bent tegengekomen:quote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.
Dat wasd het inderdaad! Sowieso is 3-2-3 ook wel raar... dat is dan toch meestal 2-4-2 (Airbus 340). Kan me even niet herinneren hoe de indeling was in de 787 van LAN Chile, maar volgens mij 2-4-2.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:17 schreef larsico het volgende:
[..]
Denk dat je onderstaande afbeelding hier bent tegengekomen:
[ afbeelding ]
Kon mij ook herinneren dat ik ergens iets had gelezen over de stoelindeling van een 787
quote:SHANGHAI - Een driehoekig metalen deel van een Boeing 777 is vrijdag dwars door het dak van een fabriek in Shanghai geslagen. Wonder boven wonder raakte niemand gewond door het projectiel van ongeveer zestig kilo. Dat meldt de Chinese krant South China Morning Post.
Chinese luchtvaartexperts identificeerden het stuk metaal als deel van het omhulsel van het landingsgestel van een Boeing 777. De werknemers van de fabriek hoorden het vliegtuig overvliegen, waarna vrijwel direct het stuk metaal door het dak vloog. China's Civil Aviation Administration heeft onmiddellijk luchtvaartmaatschappijen gewaarschuwd van welke er toestellen in het Chinese luchtruim vlogen.
Jup, ik weet het weer. Op onze laatste reis met die 787 van Sao Paolo naar Santiago zaten we op de allerlaatste rij, wat eigenlijk crew-rest was. Meer beenruimte en maar 2 stoelen naast elkaarquote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Maar ze hebben dan wel weer een 3-3-3 opstelling in de Dreamliner en geen 3-4-3
3-4-3 past niet in een 787. 3-3-3 is idd 3x niets. De stoelen zijn zelfs iets smaller dan wat gebruikelijk was in de "Thomson" 767's van Arke (2-4-2) en die waren al een stuk krapper ten op zichte van de "Air Holland" 767's (2-3-2).quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:46 schreef Iemand91 het volgende:
Ik denk dat je het over de 777 hebt, niet de 787.
3-3-3 in de 787 is standaard en schijnt ook vrij ruk te zijn.
Afmetingen, spanwiijdte etc. zijn online goed te vinden.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:50 schreef donroyco het volgende:
Vraag: is er een website waar je verschillende modellen kunt vergelijken (bijvoorbeeld interieurfoto's, afmetingen, spanwijdte etc. etc.)?
Thanks!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Afmetingen, spanwiijdte etc. zijn online goed te vinden.
Seatguru heeft van een groot aantal airliners de interieurgegevens, maar die is lang niet compleet en niet altijd accuraat.
Ik ken er geen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaanquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:02 schreef donroyco het volgende:
[..]
Thanks!
Maar er is dus geen website waar je zeg maar twee modellen bij elkaar kunt zetten en dan bijvoorbeeld zo'n overzicht krijgt...
[ afbeelding ]
Dat komt inderdaad al aardig in de buurtquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik ken er geen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan
Misschien komt dit in buurt:
http://planes.axlegeeks.com/
Nou, tis wat. Je krijgt het er warm van, of niet dan?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:13 schreef FredvZ het volgende:
Over de 767's van Arke/Air-Holland gesproken, dit is volgens mij de minst bekende:
[ afbeelding ]
Dit is de PH-AHM. Een 767-200 die Air Holland in 1991 leasde van Britannia (Nu bekend als Thomson, waar de PH-OYE,-OYI,-OYJ ook vandaan kwamen) om het toestel vervolgens samen met Air Aruba te exlploiteren op de route Aruba - Amsterdam.
Air Aruba was opgericht kort na het onstaan van de status aparte in 1986 (en 15 jaar geleden op de fles gegaan) en zoals het een voormalige Nederlandse kolonie betaamd moet er natuurlijk wel gevlogen worden naar Amsterdam. In plaats van eigen toestel(len) koos Air Aruba voor een (kortstondig) avontuur met Air Holland. FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Mijn keyboard had alleen nog maar zin in de 'F'quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nou, tis wat. Je krijgt het er warm van, of niet dan?
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Mijn keyboard had alleen nog maar zin in de 'F'
Is daar ook niet een iets meer populaire militaire versie van?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:35 schreef FredvZ het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)49272.jpg]afbeelding[/url] ]
Nee, geen photoshop, maar de VFW-Fokker 614. Of eigenlijk de VFW-614, Fokker is alleen maar toegevoegd aan de naam omdat de bedrijven een jaar voor de oplevering van het toestel waren gefuseerd.
De motoren waren op de vleugesl geplaatst met het idee dat er dan minder rotzooi in komen. Er zijn slechts 19 exemplaren gebouwd, de Friendship 27 van Fokker was beter
Niet echt een verbetering? Vond de oude altijd wel ok, nieuwe voegt weinig toe.quote:
Er hebben er in totaal 3 bij de Luftwaffe gevlogen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:54 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is daar ook niet een iets meer populaire militaire versie van?
Wel duidelijker dan het vorige logo.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Niet echt een verbetering? Vond de oude altijd wel ok, nieuwe voegt weinig toe.
Mwah, ik denk dat een leek GOOL ziet staan en niet GOL.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:19 schreef donroyco het volgende:
[..]
Wel duidelijker dan het vorige logo.
http://www.aviatorjoe.net/go/compare/quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:50 schreef donroyco het volgende:
Vraag: is er een website waar je verschillende modellen kunt vergelijken (bijvoorbeeld interieurfoto's, afmetingen, spanwijdte etc. etc.)?
Thanks!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:27 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
http://www.aviatorjoe.net/go/compare/
Ik denk dat op die manier in ieder geval minder mensen kiezen voor een raamplek, waardoor de reguliere plekken weer gewild worden. Op die manier ga je veel lege plekken krijgen denk ik.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:00 schreef El_Grando101 het volgende:
Bijbetalen voor raamplaats man man. Straks kan je voor het gebruik van het toilet aan boord ook nog betalen.
Bij de blauwe trots kreeg ik laatst voor noppes een nooduitgang plek na een beetje zeuren. Zo hoort het ook bij zo'n maatschappij.
Als ik daardoor aan het raam kan zitten wil ik er gerust een paar euro voor betalen, ik wil namelijk perse aan het raam zitten.quote:Op zondag 19 juli 2015 17:00 schreef El_Grando101 het volgende:
Bijbetalen voor raamplaats man man. Straks kan je voor het gebruik van het toilet aan boord ook nog betalen.
Bij de blauwe trots kreeg ik laatst voor noppes een nooduitgang plek na een beetje zeuren. Zo hoort het ook bij zo'n maatschappij.
Wat is je reden daarvoor? (het is geen kritiek oid) Zodat je niet aan de kant hoeft als er iemand naar het toilet moet of voor het uitzicht? Ik zit zelf altijd aan het gangpad, zodat ik mijn benen daar in kan leggen.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:06 schreef DaMook het volgende:
[..]
Als ik daardoor aan het raam kan zitten wil ik er gerust een paar euro voor betalen, ik wil namelijk perse aan het raam zitten.
idd, zorg vaak ook dat ik bij kan zittenquote:Op zondag 19 juli 2015 18:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat is je reden daarvoor? (het is geen kritiek oid) Zodat je niet aan de kant hoeft als er iemand naar het toilet moet of voor het uitzicht? Ik zit zelf altijd aan het gangpad, zodat ik mijn benen daar in kan leggen.
Op langere vluchten wil ik bij het raampje omdat ik dan met mijn hoofd tegen de wand kan leunen, de enige manier dat ik met veel geluk nog net een beetje kan slapen. Nekkussentjes werken niet bij mij...quote:Op zondag 19 juli 2015 18:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat is je reden daarvoor? (het is geen kritiek oid) Zodat je niet aan de kant hoeft als er iemand naar het toilet moet of voor het uitzicht? Ik zit zelf altijd aan het gangpad, zodat ik mijn benen daar in kan leggen.
Het zicht, ik zit in een auto al niet graag op de bijrijders stoel, buiten dat ik in een auto graag de controle heb, vind ik het uitzicht vanuit een vliegtuig geweldig.quote:Op zondag 19 juli 2015 18:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat is je reden daarvoor? (het is geen kritiek oid) Zodat je niet aan de kant hoeft als er iemand naar het toilet moet of voor het uitzicht? Ik zit zelf altijd aan het gangpad, zodat ik mijn benen daar in kan leggen.
Dat blijkt F-GSQF van Air France te zijn die afgelopen maandag vlucht 111 (Shanghai - Parijs) uitvoerde.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:42 schreef Iemand91 het volgende:
Dit wil je niet op je hoofd krijgen
Metalen deel van Boeing 777 slaat dwars door dak in China
Gaat het dus niet om afgelopen vrijdag maar afgelopen maandag en vloog de kist op 3700 meter hoogte toen het stuk losliet en naar beneden viel. (Bron)quote:Een driehoekig metalen deel van een Boeing 777 is vrijdag dwars door het dak van een fabriek in Shanghai geslagen.
(...)
De werknemers van de fabriek hoorden het vliegtuig overvliegen, waarna vrijwel direct het stuk metaal door het dak vloog.
Ik wil Air France elke keer (tegen beter weten in) het voordeel van de twijfel geven, maar:quote:Op zondag 19 juli 2015 20:28 schreef Iemand91 het volgende:
Dat blijkt F-GSQF van Air France te zijn die afgelopen maandag vlucht 111 (Shanghai - Parijs) uitvoerde.
Passagiers waren al niet veilig bij AF, maar mensen op de grond zijn hun leven dus ook niet zeker.quote:However, Boeing spokesman Christopher Villiers said: "Boeing is aware of this issue, and we are actively engaged with our customers. We have advised customers how to address this issue, and we have implemented the change for airplanes produced in our factories."
Dit zag ook niemand aankomen.quote:PARIJS - Airbus heeft een eerste besluit genomen over de toekomst van de A380. De vliegtuigbouwer gaat een verbeterde versie van de A380 ontwikkelen en op de markt brengen in 2025. Dat maakte topman Fabrice Bregier zondag bekend tegenover The Sunday Times. Een update van de A380 is noodzakelijk, wil Airbus nog nieuwe orders voor 's werelds grootste passagiersvliegtuig binnenhalen. Airbus zal mogelijk aansturen op de ontwikkeling van een A380neo, een versie met nieuwe zuinigere motoren.
Eerder lanceerde Airbus al neo-versies van de A320 en de A330, twee vliegtuigen die al zeer goed verkopen. In het geval van de A380 is de situatie anders: orders voor de viermotorige A380 komen al geruime tijd niet of nauwelijks meer binnen. Bijna de helft van de toestellen (140 stuks) is bovendien besteld door één enkele klant: Emirates.
Het installeren van nieuwe motoren is volgens Airbus slechts een van de vele opties die de vliegtuigbouwer bestudeert om de A380 te upgraden. Airbus zegt ook zonder een nieuwe motor het brandstofverbruik van de A380 al met meerdere procentpunten te hebben gereduceerd.
Yep, het is het driehoekje hieronder:quote:Op zondag 19 juli 2015 22:55 schreef Woods het volgende:
Bevindt het betreffende deel zich aan de buitenkant want je landinggear gooi je niet los op 3700 meter?
AMS-LGW van Garuda met de 777 is 5 kilometer korterquote:Op maandag 20 juli 2015 07:42 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gisteren zag ik een 767 van BA op Schiphol staan, en blijkbaar vliegt deze (bijna) dagelijks de BA429 naar LHR. Is dat de kortste widebody-vlucht vanaf Schiphol?
Blijkbaar heb ik die vlucht woensdag a.s. Ik dacht dat het een A320 zou zijn, maar het is gewoon die 767.quote:Op maandag 20 juli 2015 07:42 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gisteren zag ik een 767 van BA op Schiphol staan, en blijkbaar vliegt deze (bijna) dagelijks de BA429 naar LHR. Is dat de kortste widebody-vlucht vanaf Schiphol?
Dat was toch omdat de overheid bang is dat er een nieuwe route voor bolletjesslikkers wordt geopend en dat ze niet de mogelijkheid hebben om er iets aan controle te doen op Eindhoven?quote:Op zondag 19 juli 2015 20:28 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, het ziet er naar uit dat we onderstaande kist niet op Eindhoven zullen zien vanaf november.
De plannen om vanaf dan tweewekelijks naar Aruba en Curaçao te gaan vliegen schijnen niet door te gaan wegens veiligheidsredenen die de overheden hebben geopperd:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78615.jpg]afbeelding[/url] ]
Jup.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:22 schreef FredvZ het volgende:
Dat was toch omdat de overheid bang is dat er een nieuwe route voor bolletjesslikkers wordt geopend en dat ze niet de mogelijkheid hebben om er iets aan controle te doen op Eindhoven?
Via de website kan je zelf zo een vluchtje boeken, het is zeker het geld waard vind ik.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:09 schreef flipsen het volgende:
Mogen wij jaloers zijn? Ja, wij mogen jaloers zijn
Probleempje zijn de bijkomende kosten in het retourtje Bariloche - Buenos Aires - Amsterdam - Buenos Aires - Barilochequote:Op maandag 20 juli 2015 17:16 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Via de website kan je zelf zo een vluchtje boeken, het is zeker het geld waard vind ik.
Ach joh, dat heb je er toch wel voor over...?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Probleempje zijn de bijkomende kosten in het retourtje Bariloche - Buenos Aires - Amsterdam - Buenos Aires - Bariloche
quote:Exclusive: Lockheed to buy United Tech's Sikorsky for over $8 billion
Lockheed Martin Corp (LMT.N) has agreed to buy United Technologies Corp's (UTX.N) Sikorsky Aircraft for over $8 billion, two sources said on Sunday, cementing a deal that would confirm Lockheed's dominance in weapons making and giving the Black Hawk helicopter to the maker of the F-35 fighter jet.
The deal will add further heft to Lockheed, which already has annual revenues of around $45 billion and dwarves its nearest competitors, the defense business of Boeing Co (BA.N) and Northrop Grumman Corp (NOC.N).
It will make Lockheed less reliant on the $391 billion F-35 fighter jet business, while expanding its overseas sales by adding Sikorsky's iconic Black Hawk helicopters to a product line that already spans everything from satellites to naval ships.
Komt omdat op de A340-200 en -300 CFM International CFM56 motoren zitten; een familie motoren die bijvoorbeeld ook op de A320 en 737 voorkomen.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:59 schreef Woods het volgende:
A340 prachtig apparaat maar danwel de 500-600. Vind vooral dat main landig gear er idioot uitzien en de motoren erg klein i.v.t. tot de 500-600. Idem dito voor de A330-200.
Meer motoren betekent niet per definitie lager vliegbereik hè.quote:Trouwens, hoe kan een A340 een veel groter bereik hebben dan een A330 terwijl hij 2 motoren extra heeft?
Wow, op z'n negentiende ook al genoeg uren bij elkaar gesprokkeld op z'n ATPL?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
Negentienjarige piloot in dienst bij Brussels Airlines.
And I'm just sitting here...
Ik snap dat het hele andere motoren zijn, en zo te horen zijn ze flink krachtiger ook. Betekent dit dat ze door hun power eigenlijk minder verbruiken dan anders heb je toch alsnog 2 maal zoveel brandstof nodig(en tanks).quote:Op maandag 20 juli 2015 23:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Komt omdat op de A340-200 en -300 CFM International CFM56 motoren zitten; een familie motoren die bijvoorbeeld ook op de A320 en 737 voorkomen.
Op de -500 en -600 zitten Rolls-Royce Trent 500 motoren de per stuk in sommige gevallen bijna tweemaal zo krachtig zijn.
[..]
Meer motoren betekent niet per definitie lager vliegbereik hè.
Je hebt geen atpl nodig om in dienst te treden als co piloot. En cpl (ruwweg 250 uur) is genoeg.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow, op z'n negentiende ook al genoeg uren bij elkaar gesprokkeld op z'n ATPL?
ATPL krijg je als je een CPL+ME/IR/TR+1500u hebt. Jongens en meiden die nu bij de KLM binnenkomen hebben dan ook een CPL+TR op een van de ICA kisten, maar missen nog de uren voor het ATPL. Is dus geen achterhaalde opleiding, maar broodnodig om uiteindelijk je ATPL te behalen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:00 schreef El_Grando101 het volgende:
Klopt dat je met een CPL op de rechterstoel mag maar volgens mij is die opleiding achterhaalt. Gastje zal wel gewoon zijn ATPL hebben gehaald. New horizon?
90% kans dat zijn papa of familie bij Brussels vliegt. Zo gaat dat helaas. Ook in Nederland bij de KLS. Als je kijkt wat daar voor iele niets zeggende gastjes die opleiding doen zou je bijna niet meer met de KLM willen vliegen.
Poen en connecties zijn belangrijker als aanleg en een beetje kerel zijn.
Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat je bij een integrated opleiding de deur uitstapte met een frozen ATPL en naar uren omgezet in een ATPL.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
ATPL krijg je als je een CPL+ME/IR/TR+1500u hebt. Jongens en meiden die nu bij de KLM binnenkomen hebben dan ook een CPL+TR op een van de ICA kisten, maar missen nog de uren voor het ATPL. Is dus geen achterhaalde opleiding, maar broodnodig om uiteindelijk je ATPL te behalen.
Overigens is de selectie van de KLS voor een deel uitbesteed aan een externe partij, en de leningen worden nog steeds gewoon uitgegeven. Het is echt een fabeltje dat je poen moet hebben (al is het wel een stuk veiliger, uiteraard...).
Langste Pepsiblikje van de wereldquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:49 schreef biertapper het volgende:
[ link | afbeelding ]Korean Air Boeing 747-8i HL7630 by Royal King, on Flickr
Die strato-tanker is toch een KC-135? Gebaseerd op een dash 80 (B367-80), waar ook de 707 op gebaseerd is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:41 schreef Woods het volgende:
Ik ga me stukbijten in de DC-8 van voornamelijk UPS en hun overige megavloot Oude vliegtuigen met nieuwe motoren
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.dc8.org%2Fphotos%2Fimages%2FUPS_DC-8_Airborne.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Voor:
[ afbeelding ]
Na*:
[ afbeelding ]
*betreft niet dezelfde vliegtuigen
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:49 schreef biertapper het volgende:
[ link | afbeelding ]Korean Air Boeing 747-8i HL7630 by Royal King, on Flickr
Een frozen ATPL is niks anders dan onofficiële term voor een CPL+MCC+TR/ME-IR. Bij ons is het zo dat je binnenkomt met CPL+MCC+TR of ME/IR en dan intern een TR 777/787, 747 of A330 krijgt van de maatschappij.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:47 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat je bij een integrated opleiding de deur uitstapte met een frozen ATPL en naar uren omgezet in een ATPL.
MPL doe je pas bij de airline zelf?
IR rating wil ik zelf na mijn PPL er zeker achteraan plakken. Al zit binnen de PPL opleiding ook wel een stukje instrument vliegen.
Over financiering hoor ik in het lokale roddel circuit wat anders. Dit komt aardig dicht bij de bron vandaan. Er wordt nog wel eens vreemd gegaan als je snapt wat ik bedoel. Ook de NLS heeft als ik de verhalen moet geloven het zelfde probleem. ABN schijnt niet meer zo happig te zijn met leningen voor studenten van de desbetreffende scholen.
Misschien ook wel gelul allemaal.
Hoeveel gasten zitten er thuis met een hoge schuld en geen werk? Van die verhalen wordt je toch niet vrolijk van. Natuurlijk snap ik de drijfveer wel, wil zelf ook graag net zoals elke vlieger dat ergens wel wil denk ik. Niet dat ik ook maar een kans heb om door de selectie heen te komen.
Wat is jou ervaring met piloten die het modulair hebben gedaan? Wordt daar anders tegen aangekeken? Minder kans op een baan dan piloten die de opleiding integrated hebben gedaan?
Ja klopt ik doelde meer op het oude vliegtuigen met nieuwe motoren stukjequote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die strato-tanker is toch een KC-135? Gebaseerd op een dash 80 (B367-80), waar ook de 707 op gebaseerd is.
Desalnietemin een prachtig gezicht
Zijn ze die niet massaal aan het ontmantelen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen.
B-52 met 787-engines:quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren.
quote:Boeing verlaagt winstverwachting
Foto: ANP
Gepubliceerd: 22 juli 2015 14:01
Laatste update: 22 juli 2015 14:05
Boeing heeft zijn winstverwachting voor dit jaar verlaagd vanwege kostenoverschrijdingen bij de bouw van een nieuw tanktoestel, de KC-46.
De vliegtuigfabrikant zag de winst in het tweede kwartaal dalen, ondanks de aflevering van een recordaantal
Boeing sprak in 2011 met het Pentagon af de KC-46 te zullen ontwikkelen voor 4,9 miljard dollar. Dat bedrag is inmiddels al royaal overschreden. Het bedrijf nam daarop een last van 536 miljoen dollar na belasting, een strop die de winst per aandeel dit jaar zal drukken tot 7,70 à 7,90 dollar. Eerder ging Boeing uit van 8,20 à 8,40 dollar per aandeel.
Nettowinst
De nettowinst in het tweede kwartaal bedroeg 1,1 miljard dollar, een derde minder dan de 1,7 miljard dollar die een jaar eerder in de boeken werd gezet. De omzet steeg met 11 procent tot 24,5 miljard dollar.
Boeing leverde in het tweede kwartaal 197 Dreamliners en andere toestellen af bij luchtvaartmaatschappijen, 9 procent meer dan een jaar eerder.
De omzet steeg bij deze tak met 18 procent tot 16,9 miljard dollar. Inclusief de ontvangst van 171 orders in de afgelopen maanden heeft Boeing nog bijna 5700 bestellingen te vervullen voor een totaalbedrag van 431 miljard dollar.
Bij de militaire tak van het concern daalde de omzet, mede door de problemen met de KC-46, met 3 procent tot iets meer dan 7,5 miljard dollar.
Worden in ieder geval nog reeds ingezet tot na 2020. Zal er een bron van opzoeken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zijn ze die niet massaal aan het ontmantelen?
Die oude motoren zitten toch ook onder de Awacs vliegtuigen die op Geilenkirchen vliegen ?quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja klopt ik doelde meer op het oude vliegtuigen met nieuwe motoren stukje
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen.
Weet ik niet zeker maar veel tankers en dergelijke worden al wel gere-engined.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die oude motoren zitten toch ook onder de Awacs vliegtuigen die op Geilenkirchen vliegen ?
Voor commercieel gebruik zijn die motoren al decennia niet meer toegestaan op de meeste westerse vliegvelden ivm geluidsoverlast.
Deze?quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je kon de versie met GE90's niet vinden?
Arrivals 2 (maar is idd in dezelfde terminal als Arrivals 1 en 3).quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:17 schreef Bitlord het volgende:
Vraagje heren, welke terminal komt Air Lingus 604 meestal aan in AMS?
Dat staat ook op de LCD-borden op Schipholquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:59 schreef Bitlord het volgende:
Dank. Ik moet twee onbekenden ophalen en dan weet ik waar ik moet staan.
UA79 is van Newark tot Tokyo een 777, de vlucht van Tokyo naar Seoul heeft hetzelfde vluchtnummer maar is inderdaad met een 737. Zo kunnen ze op één vluchtnummer een vlucht Newark - Seoul aanbieden waardoor het nonstop lijkt. Door hetzelfde vluchtnummer flipt Flightaware alleen een beetje denk ikquote:Op donderdag 23 juli 2015 13:28 schreef zlotka het volgende:
Kwam net vlucht UAL79 tegen, in 13 uur van Newark naar Narita, en vanaf daar door naar Seoul. In een 737-800. Hoe kan een 737 deze afstand afleggen van Newark naar Tokio? Volgens de seat map zijn het ook niet alleen business stoelen
Flightaware
Ah op die fietsquote:Op donderdag 23 juli 2015 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
UA79 is van Newark tot Tokyo een 777, de vlucht van Tokyo naar Seoul heeft hetzelfde vluchtnummer maar is inderdaad met een 737. Zo kunnen ze op één vluchtnummer een vlucht Newark - Seoul aanbieden waardoor het nonstop lijkt. Door hetzelfde vluchtnummer flipt Flightaware alleen een beetje denk ik
United heeft in Zo-Azie een aantal 737s rondvliegen vanuit de erfenis van Continental Micronesia. Vliegen rondom alle eilanden in de Pacific met Guam als thuisbasis.
Flightradar24 geeft het wel goed aan:quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:00 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ah op die fiets
Flightaware gaf de 777 niet aan maar vandaar
Nu ik dieArtist Impression zie snap ik waar de nieuwe livery van KLM vandaan komt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
En de onderdelen voor de eerste KLM 787-9 zijn in Everett aangekomen.
Die zullen uiteindelijk de 356e 787 moeten vormen en wel PH-BHA.
Begin augustus zal deze de productielijn opgaan en begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen.
13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol.
Als je een E190 ziet toch ook wel?quote:Nu ik dieArtist Impression zie snap ik waar de nieuwe livery van KLM vandaan komt.
die had ik nog niet gezien in de nieuwe liveryquote:
Wat vind je veel bombarie?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:19 schreef Woods het volgende:
Worden KLM's 787's ook met veel bombarie ontvangen of was dat alleen voor Arke? Van mij hoeft het niet perse zo bijzonder is het nu niet meer met 4+ 787's op Schiphol.
Pieter Elbers - President-directeur KLM:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:26 schreef inkjet het volgende:
http://nieuws.klm.com/klm(...)nieuwe-boeing-787-9/
Dat doen ze zeker.
Die gast is ook de weg kwijt... tis gewoon net als alle bij alle andere maatschappijen opgevouwen zitten in een 3-3-3 opstelling met (iig bij klm dus) rugleuningen die extra ver reclinen.quote:Met de Boeing 787-9 biedt KLM de klant nog meer comfort en privacy. KLM kiest er voor om dit speciale toestel type met specifieke verbeteringen uit te voeren, waardoor het uniek wordt ten opzichte van andere 787’s. Al deze zaken bij elkaar maken het verschil en bieden passagiers de ervaring van een nieuwe manier van vliegen.
Hij zal de livery wel bedoelenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Pieter Elbers - President-directeur KLM:
[..]
Net te oud en havo nooit afgemaakt helaas. Eigen bedrijfje gehad afgelopen 8 jaar dus ook geen spectaculaire CV.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:59 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een frozen ATPL is niks anders dan onofficiële term voor een CPL+MCC+TR/ME-IR. Bij ons is het zo dat je binnenkomt met CPL+MCC+TR of ME/IR en dan intern een TR 777/787, 747 of A330 krijgt van de maatschappij.
Modulair hoeft niet slecht te zijn, maar het lijkt er toch op dat op het ogenblik de mayor airlines vooral integrated aannemen..
Hoezo heb je volgens jezelf geen kans om door de selectie te komen? Het is altijd het proberen waard.
Hou alleen rekening met het slechtste scenario mocht je een opleiding beginnen. Dus zorg dat je altijd een gedegen opleiding of financiën hebt om op terug te vallen.
Als dat niet zo is zou ik het vooralsnog lekker als hobby blijven doen. Geen enorme commitments maar wel heel veel plezier.
Geen Airbus, maar B777quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Net te oud en havo nooit afgemaakt helaas. Eigen bedrijfje gehad afgelopen 8 jaar dus ook geen spectaculaire CV.
Wil na het halen van mijn PPL eerst maar eens een uurtje of 25 vliegen om te kijken of ik het dan nog steeds zo leuk vindt. Dan maar eens kijken of ik er iets beroepsmatig mee wil. Instructeur op een vliegschool voor een paar uurtjes in de week lijkt mij ook al leuk.
In ieder geval bedankt voor je antwoorden.
Jij vliegt voor de KLM op de airbus als ik goed begreep?
Jaloers!quote:
Mwoah, had het er net met een kameraad over, het leek ons wel leukquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef Viezze het volgende:
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat
Ach je komt altijd weer aan de grond en ik ga er vanuit dat zon vliegtuig meer dan WA verzekerd isquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:42 schreef Viezze het volgende:
Ik vind crosswind best leuk, maar je kan ook te ver gaan
Viaquote:Angstige momenten voor passagiers bij noodlanding Schiphol
Een vliegtuig van Transavia is vanmiddag door de storm in de problemen gekomen. Vlucht 5068 uit Gerona deed verschillende landingspogingen en maakte uiteindelijk een noodlanding op Schiphol.
De Boeing zou eigenlijk in Rotterdam landen, maar brak de landing daar af om op Schiphol een nieuwe poging te wagen. "Zo'n twintig minuten hebben we daar gecirkeld, toen er opnieuw een landing werd ingezet. Die werd opnieuw afgebroken, waarna er een derde poging gewaagd werd", vertelt passagier Tycho de Haan. "Het toestel ging hevig tekeer en vlak voor de landingsbaan ging hij weer ineens steil omhoog, echt heel heel steil."
"Brace for impact"
Volgens De Haan was er flinke paniek in de cabine en begonnen passagiers te schreeuwen en gillen. Toen volgde de laatste daling, een noodlanding. "De stewardessen begonnen te roepen, niet door de intercom, maar gewoon in de cabine. Ze riepen een keer of tien: 'Brace for impact. Leg je hoofd tussen je knieën!'"
"Na de landing zei de piloot dat hij blij was dat ze veilig waren geland. Hij zei dat hij dit met 25 jaar ervaring nog nooit had meegemaakt", zegt De Haan.
Kerosine bijna op
Volgens Transavia moest het toestel uitwijken naar Amsterdam en heeft het daar last gehad gehad van een windvlaag, waardoor het moest omdraaien. Bij de volgende nadering werd een emergency call afgegeven.
Een woordvoerder zegt dat er niet meer genoeg kerosine was om nog een doorstart te maken. "Daardoor hadden ze geen keuze meer en moesten ze echt landen."
De Haan hoorde achteraf dat een purser had gezegd dat het kantje boord was. Hij is er flink van geschrokken. "Ik vlieg regelmatig, maar dit is voor mij echt een traumatische ervaring geweest."
Drukte
Over de informatievoorziening achteraf is hij niet te spreken. "We moesten lopen naar de aankomsthal, en daar was niemand van Transavia. Uiteindelijk wisten mensen van de KLM ons te vertellen waar we de koffers konden ophalen en werd een bus naar Rotterdam geregeld. Maar over het incident hebben we niks meer gehoord." Op Twitter klaagt een andere passagier: "Na een bizarre vlucht en noodlanding, veilig op Schiphol. Uren wachten op bagage en geen informatie en eten/drinken?!"
Transavia zegt dat het vanwege de storm zo druk op Schiphol was, dat het de passagiers wel wilde opvangen, maar dat dit in de drukte niet mogelijk was. "Uiteraard zullen we zo spoedig mogelijk contact met ze opnemen", zegt de woordvoerder.
Iedere landing waarvan je levend kan weglopen is een goede, dus niet zeurenquote:Maar over het incident hebben we niks meer gehoord." Op Twitter klaagt een andere passagier: "Na een bizarre vlucht en noodlanding, veilig op Schiphol. Uren wachten op bagage en geen informatie en eten/drinken?!"
quote:
Eerste poging op RTM was ca. 13:00, landing op AMS na 14:00quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Dat kon nog wel eens een onderzoekje van de Onderzoeksraad opleveren, 3 Go Arounds is natuurlijk veel, maar het klinkt niet alsof de benodigde 30 minuten kerosine nog aanwezig was bij de laatste poging.
Dat is idd wel een rare beslissing. EHV ligt dan meer voor de hand.quote:Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken).
Ik denk dat Ruben daar heel anders over denkt...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Iedere landing waarvan je levend kan weglopen is een goede, dus niet zeuren
De Buitenveldertbaan ligt pal west, bij een westerstorm zoals vanmiddag landt je daar met 60 knots GSquote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken).
Je hebt gelijk, maar het is ook meer een gezegde onder de piloten en die hebben Tripoli niet overleefd, dus geen goede landing...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk dat Ruben daar heel anders over denkt...
Nooit Airbus gevlogen, maar er is genoeg gelijk aan elkaar en de FCOM's etc zijn online te vinden Ik heb een tijdje 737 gevlogen inderdaad, maar dat is verder geen vereiste oid. Er zijn zelfs vliegers die ervoor kozen om hun hele leven ICA te vliegen (Binnenstromen als S/O, en dan gewoon 6 a 8 jaar wachten tot je F/O kon worden).quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:29 schreef El_Grando101 het volgende:
Ohh nam ik aan omdat je wel veel van airbus systemen wist in dat topic over de Germanwings crash.
Prachtige machine de B777. Wat een baan.
Eerst op de 737?
Serieus?quote:Op zondag 26 juli 2015 00:19 schreef NewHorizon het volgende:
Lekker weertje trouwens Zag al wat mooie beelden voorbij komen, zo maar even goed voor gaan zitten Dit soort dagen maken de luchtvaart mooier!
Het weer was in Drenthe tot in de namiddag goed Dat speelt vast mee in die keuzequote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is idd wel een rare beslissing. EHV ligt dan meer voor de hand.
Ik doeld vooral op de beeldenquote:Op zondag 26 juli 2015 00:43 schreef APK het volgende:
[..]
Serieus?
Zit je dan niet met een luier om in de cockpit?
Er was inderdaad erge paniek aan boord. Maar gelukkig is het toch nog goed gekomen. Nu kan de kist op AMS gemaakt worden.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik doeld vooral op de beelden
Maar zolang je als vlieger in je achterhoofd houdt dat je altijd de landing kunt afbreken als het niet meer goed voelt, zijn dit wel de dagen waar je het meest van geniet. Wat dat betreft zit niemand graag in de positie van de vliegers op die HV vlucht
Stond ook nog een kist van flybe. Foto is niet door mij gemaakt, gejat van twitter.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Zaten er nog speciaaltjes bij op Eelde ?
Hey Newhorizon hou die kist eens horizontaal man!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef Viezze het volgende:
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat
Op Europa en omstreken vliegen lijkt me toch een stuk leuker. Veel bestemmingen, meer te doen. Op de linkerstoel heb je dan super relaxte baan. Ook meer thuis lijkt me.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nooit Airbus gevlogen, maar er is genoeg gelijk aan elkaar en de FCOM's etc zijn online te vinden Ik heb een tijdje 737 gevlogen inderdaad, maar dat is verder geen vereiste oid. Er zijn zelfs vliegers die ervoor kozen om hun hele leven ICA te vliegen (Binnenstromen als S/O, en dan gewoon 6 a 8 jaar wachten tot je F/O kon worden).
Lekker weertje trouwens Zag al wat mooie beelden voorbij komen, zo maar even goed voor gaan zitten Dit soort dagen maken de luchtvaart mooier!
Als je dit soort reakties leest, dan ben je idd blij:quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef Viezze het volgende:
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat
quote:From a pilot's point of view, it's pretty obvious that most of the movement of the KLM on final was pilot induced, not turbulence itself. Sometimes we tend to overcontrol in turbulence, especially when we're new to the plane and not used to how it handles in extreme conditions.
Hij had haast denk ik. Flaps zijn niet uit.quote:
Niet helemaal, op ICA ben je vaak meerdere dagen op een bestemming voordat je terugvliegt en dan heb je dus veel meer gelegenheid om dingen te ondernemen. Op Europa is het snel omdraaien binnen een uur en weer terug, of een enkele nightstop waarbij je in de avond aankomt en je in het ochtendgloren alweer de kist instapt.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:31 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Stond ook nog een kist van flybe. Foto is niet door mij gemaakt, gejat van twitter.
Onze club heeft een mooi plekje met een dakterras op 75 meter van begin van de baan. Jammer dat ik gister niet even ben geweest.
[..]
Hey Newhorizon hou die kist eens horizontaal man!
[..]
Op Europa en omstreken vliegen lijkt me toch een stuk leuker. Veel bestemmingen, meer te doen. Op de linkerstoel heb je dan super relaxte baan. Ook meer thuis lijkt me.
Welke vliegclub is dat trouwens, Avia Noord? Daar heb ik twee keer een lesje afgenomen lang geleden. Het blijft zo duur in Europa.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:31 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Stond ook nog een kist van flybe. Foto is niet door mij gemaakt, gejat van twitter.
Onze club heeft een mooi plekje met een dakterras op 75 meter van begin van de baan. Jammer dat ik gister niet even ben geweest.
Het is inderdaad duidelijk dat je nooit op de bus hebt gezeten Meerdere dagen op bestemming, wat is dat?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet helemaal, op ICA ben je vaak meerdere dagen op een bestemming voordat je terugvliegt en dan heb je dus veel meer gelegenheid om dingen te ondernemen.
Nou laat ik zeggen dat de gehele crew vecht om een trip naar b.v. SIN of BKK. Op zondagavond vertrekken, maandag aankomst en dan vrijdagnacht pas weer een retourvlucht met een riante dagvergoeding ter plekke en logeren in The Lebua of Orchard Hotel (ik weet overigens niet waar KLM crew in SIN verblijft).quote:Op zondag 26 juli 2015 16:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het is inderdaad duidelijk dat je nooit op de bus hebt gezeten Meerdere dagen op bestemming, wat is dat?
Dat is 1 van de redenen dat AF-KLM aan de rand van een faillissement staat.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Meerdere dagen op bestemming, wat is dat?
Jij vliegt op de MD11 van Martinair? Dan ben je dus af en toe even in Buenos Aires, zag hem daar al 2x staan, geeft toch een "trots" gevoelquote:Op zondag 26 juli 2015 10:16 schreef Blistering het volgende:
Prima landing, alleen wat harder dan normaal.
Vond die T7 wel wat erger.
Overigens zelf gisteravond ook geland, en dat ging allemaal feilloos. Maar de storm was ook al significant afgezwakt.
Ik vlieg als passagier van BA inderdaad Haha, was ik maar piloot, dat is een droom die nooit werkelijkheid zal worden.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij vliegt op de MD11 van Martinair? Dan ben je dus af en toe even in Buenos Aires, zag hem daar al 2x staan, geeft toch een "trots" gevoel
Ik dacht al dat ik zo iets belangrijks toch niet gemist kon hebbenquote:Op zondag 26 juli 2015 20:26 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vlieg als passagier van BA inderdaad Haha, was ik maar piloot, dat is een droom die nooit werkelijkheid zal worden.
Gisteravond moest ik met BA terugvliegen van EGLL naar EHAM
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik zo iets belangrijks toch niet gemist kon hebben
Lijkt inderdaad wel een beetje op hoe ik mijn quadcopter corrigeer.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:35 schreef OEM het volgende:
Als je dit soort reakties leest, dan ben je idd blij:
Ik wil nog altijd linksboven in de 747 zitten. Dat zit er om vele redenen ook niet meer in.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:30 schreef Blistering het volgende:
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.
Wat nu precies de reden is dat piloten financieel flink moeten inbinden.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:30 schreef Blistering het volgende:
[..]
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.
Dat doen piloten natuurlijk al door bakken met geld in een opleiding te steken.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat nu precies de reden is dat piloten financieel flink moeten inbinden.
Er zijn mensen genoeg die het voor de helft willen doen.
En ergens vind ik het ook terecht. Bij andere droombanen als F1-coureur moet het gros zelfs geld meebrengen.
Mooie foto.quote:
quote:Als mensen het leuk vinden kan ik er nog wel wat plaatsen
Ben ik met je eens (al moet tegenwoordig moet elke student z'n eigen opleiding betalen) maar het is straks toch de marktwerking die zal gaan bepalen wat de piloten nog verdienen. De banen gaan geveild worden en het jaarcontract gaat naar de laagste inschrijver.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat doen piloten natuurlijk al door bakken met geld in een opleiding te steken.
Ik krijg daar niet echt een veilig gevoel bij. De goedkoopste is namelijk nog lang niet altijd de beste.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ben ik met je eens (al moet tegenwoordig moet elke student z'n eigen opleiding betalen) maar het is straks toch de marktwerking die zal gaan bepalen wat de piloten nog verdienen. De banen gaan geveild worden en het jaarcontract gaat naar de laagste inschrijver.
Klopt, alleen diegenen die over de kosten gaan zullen zeggen dat aan alle eisen van veiligheid wordt voldaan. En in principe hebben ze gelijk. Althans in theorie.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik krijg daar niet echt een veilig gevoel bij. De goedkoopste is namelijk nog lang niet altijd de beste.
Helaas zie ik bij vergelijkbare contracten dat mensen Ja zeggen en Nee doen. Het gaat meestal goed, maar je zal net zien dat het die ene keer mis gaat.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt, alleen diegenen die over de kosten gaan zullen zeggen dat aan alle eisen van veiligheid wordt voldaan. En in principe hebben ze gelijk. Althans in theorie.
Prima Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 )quote:
Dat klinkt wel heel goed. Was het niet zo dat je op een tropische bestemming van de baas ook nog eens 3 gratis biertjes krijgt? Paar leuke cabine dames mee.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet helemaal, op ICA ben je vaak meerdere dagen op een bestemming voordat je terugvliegt en dan heb je dus veel meer gelegenheid om dingen te ondernemen. Op Europa is het snel omdraaien binnen een uur en weer terug, of een enkele nightstop waarbij je in de avond aankomt en je in het ochtendgloren alweer de kist instapt.
En, anders dan je zou verwachten, ben je op Europa minder thuis dan op ICA.
Op Europa heb je bijvoorbeeld een blokje van vier dagen werken met enkel nightstops, gevolgd door twee dagen thuis.
Dat gezegd hebbende, is het imo puur qua vliegen veel leuker op Europa
Avia Noord is een aantal jaar geleden opgedoekt omdat ze veel te weinig vliegende leden hadden. Ik vlieg met veel plezier bij de Noord Nederlandse Aero club. Bij ons zijn ook wel redelijk wat niet vliegende leden maar dat komt ook dat wij een hele mooie bar hebben op een top locatie naast de baan. Er komt ook nog eens lekker bier uit de tap.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Welke vliegclub is dat trouwens, Avia Noord? Daar heb ik twee keer een lesje afgenomen lang geleden. Het blijft zo duur in Europa.
Wat een leven.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou laat ik zeggen dat de gehele crew vecht om een trip naar b.v. SIN of BKK. Op zondagavond vertrekken, maandag aankomst en dan vrijdagnacht pas weer een retourvlucht met een riante dagvergoeding ter plekke en logeren in The Lebua of Orchard Hotel (ik weet overigens niet waar KLM crew in SIN verblijft).
En je weet, what happens in [vul maar in], stays in [vul maar in]! Voor de rest is het, wat niet weet wat niet deert,
Bij Ryanair verdien je op de rechterstoel volgens mij iets meer als 2K. Daar moet je dan ook nog je schuld van betalen en als je pech hebt is je base in een duur land of stad.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ben ik met je eens (al moet tegenwoordig moet elke student z'n eigen opleiding betalen) maar het is straks toch de marktwerking die zal gaan bepalen wat de piloten nog verdienen. De banen gaan geveild worden en het jaarcontract gaat naar de laagste inschrijver.
Prachtig!quote:Op zondag 26 juli 2015 21:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Prima Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, die foto's doen wat raar bij mij; krijg ze soms niet (allemaal) te zien; ook niet bij pagina verversen. Raar...quote:Op zondag 26 juli 2015 21:23 schreef Blistering het volgende:
Prima Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 )
1 | [img=640] |
Ziet er goed uitquote:Op zondag 26 juli 2015 21:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Prima Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met flaps ben je juist wendbaarder in de lucht en sta je sneller stil.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:20 schreef El_Grando101 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ge-die-niet-bang-was
Filmpje vanuit de cabine van de HV noodlanding gister.
Bij zonder flaps landen is "brace brace brace" een standaard procedure of zo? Waarom eigenlijk zonder flaps? Ik heb het zelf nog niet gedaan maar omdat er door het kleinere oppervlakte de wind minder grip of heeft? Hogere snelheid stuurkrachten effectiever dus makkelijker onder controle te houden?
Misschien totale onzin wat ik zeg.
Dat, en vergeet niet dat ze dermate committed waren dat een go around geen optie was. In zulk weer weet je dus niet op wat voor een manier de kist aan de grond gaat komen... Een windshear zou desastreus zijn bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met flaps ben je juist wendbaarder in de lucht en sta je sneller stil.
Volgens mij worden de flaps alleen niet gebruikt als ze het doen. Zeker als je weinig brandstof hebt wel je juist je flaps gebruiken om te remmen. Helemaal als je remweg door een natte baan ook nog eens langer is.
Ik denk dat de brace position is toegepast omdat de brandstof bijna op was. De kans bestaat dan dat je te vroeg op grond staat of na het landen minder snel kan remmen omdat er brandstof is voor de reverse thrust.
Dan zou in dit geval alleen de wielremmen overblijven. En met een natte baan en harde wind heb je dan het recept om van de baan af te schieten of aan het eind door te schieten omdat de remweg opeens een stuk langer is.
Gewoon nieuwe radome erop en weer gaan:)quote:Op maandag 27 juli 2015 20:36 schreef Thetallguy het volgende:
American kan ook weer even een 787 naar de uitduikerij sturen: https://twitter.com/WCARN_NEWS/status/625638164883992576?s=09
Sprak er pas nog een, zodra 'zijn' vliegtuig uit dienst gaat, kan hij van zijn moedermaatschappij verrekken en staat hij op straat. Tot zover je droombaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:30 schreef Blistering het volgende:
[..]
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan.
Mwaah, lang niet alle crew die ik spreek op onze nog-geen-24-uur ergens in Afrika/MO/VS heeft zin in een BKK.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou laat ik zeggen dat de gehele crew vecht om een trip naar b.v. SIN of BKK.
quote:
quote:Op zondag 26 juli 2015 23:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hmm, die foto's doen wat raar bij mij; krijg ze soms niet (allemaal) te zien; ook niet bij pagina verversen. Raar...
Op die Malaysia A380 na vind ik dit nog wel wat hebben hoor.
Misschien wel even doen dit doen:
[ code verwijderd ]
...heb je niet van die lelijke rode lijnen rond de foto's.
[ afbeelding ]
Bron
Ook een interessante kist die we praktisch nooit zien op Schiphol.
CS-TFX; een Airbus A340-500 van HiFly voert momenteel een aantal vluchten uit voor Transavia.
Kwam vanavond binnen om 20:16 uur binnen op Schiphol vanuit Brussel.
Is zojuist vertrokken (toen ik begon met het typen van dit bericht) als vlucht 1287 naar Rhodos.
Morgenvroeg land deze weer om 06:48 uur weer op Schiphol. (maar heeft enige vertraging dus tijd kan nog veranderen.
En de eerste Xiamen Boeing 787-8 naar Schiphol is onderweg. B-2761 vliegt net het luchtruim van Kazachstan binnen.
Verwachte landing is om 06:05 uur. Verwacht vertrek is om 12:35 uur.
Inkomende vlucht wordt afgehandeld aan gate F8, uitgaande vlucht aan E17.
[ afbeelding ]
Dank allen. Ik heb wel positieve reacties gekregen (ook op Flickr en Facebook) op die foto's, dus dat doet mij goedquote:Op zondag 26 juli 2015 22:08 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel goed. Was het niet zo dat je op een tropische bestemming van de baas ook nog eens 3 gratis biertjes krijgt? Paar leuke cabine dames mee.
Kun je voor mij niet even een aanbevelingsbrief sturen naar de KLS.
Mijn eerste tropisch eiland waar ik zelf heen ga vliegen wordt Texel en de dames achter in zijn waarschijnlijk mijn vriendin of mijn moeder. Toch iets minder spannend dan bij jou.
[..]
Avia Noord is een aantal jaar geleden opgedoekt omdat ze veel te weinig vliegende leden hadden. Ik vlieg met veel plezier bij de Noord Nederlandse Aero club. Bij ons zijn ook wel redelijk wat niet vliegende leden maar dat komt ook dat wij een hele mooie bar hebben op een top locatie naast de baan. Er komt ook nog eens lekker bier uit de tap.
Gemiddelde leden bij ons zijn ook al wat ouder maar de laatste tijd wel redelijk veel instroom van wat jongere leden waaronder ikzelf.
Jongste lid wat vliegles heeft bij ons is 13 jaar. Mooi om zo'n klein ventje achter de yoke. Hij kan al veel meer als mij.
Ik denk dat je zelfs nu nog gaat schrikken in vergelijking met een aantal jaar geleden. Cessna 152 147 per uur cessna 172 195. ATC kosten en landingsgeld zijn op EHGG ook niet goedkoop. Er gaat wel iets van de prijs af als je op een ander veld Mogas gaat tanken. Ook circuits vliegen doe ik op een klein veld omdat daar het veel goedkoper is. Denk dat het ook goed is voor mij als piloot, je leert op een vliegveld met CTR en op een ongecontroleerd groen veld waar je zelf goed moet opletten.
Iedereen kan bij ons komen kijken en langskomen. Dus als je een keer op het vliegveld bent en je lijkt het leuk laat maar weten.
[..]
Wat een leven.
[..]
Bij Ryanair verdien je op de rechterstoel volgens mij iets meer als 2K. Daar moet je dan ook nog je schuld van betalen en als je pech hebt is je base in een duur land of stad.
Dat het allemaal minder gaat worden over de hele linie is 1 ding wat zeker is.
[..]
Prachtig!
http://lmgtfy.com/?q=tips+parkeren+eindhoven+airportquote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:54 schreef Fiorano het volgende:
Iemand hier nog tips voor parkeren bij Eindhoven Airport?
Ha-haquote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:24 schreef wiijntje het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=tips+parkeren+eindhoven+airport
quote:G/A EHRD @ 02:04
Rejected for div EHEH @ 04.32
EHAM TWR @ 07.18
G/A EHAM @ 07.36
On Ground @ 09.18
EIN was toen gesloten (en op dat moment was het nog niet echt een emergency maar een reguliere diversion)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
https://soundcloud.com/tra3k
Gesprek tussen ATC en Transavia afgelopen zaterdag. Wordt geweigerd op EHV.
[..]
Volgens de berichten was er technisch niets mis? Dus vreemd toch?quote:Op zondag 26 juli 2015 23:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met flaps ben je juist wendbaarder in de lucht en sta je sneller stil.
Volgens mij worden de flaps alleen niet gebruikt als ze het doen. Zeker als je weinig brandstof hebt wel je juist je flaps gebruiken om te remmen. Helemaal als je remweg door een natte baan ook nog eens langer is.
Ik denk dat de brace position is toegepast omdat de brandstof bijna op was. De kans bestaat dan dat je te vroeg op grond staat of na het landen minder snel kan remmen omdat er brandstof is voor de reverse thrust.
Dan zou in dit geval alleen de wielremmen overblijven. En met een natte baan en harde wind heb je dan het recept om van de baan af te schieten of aan het eind door te schieten omdat de remweg opeens een stuk langer is.
Het blijkt dat er geknipt is in het filmpje dat ik heb gezien. Bij het origineel is de te zien dat de flaps wel gebruikt werden om te remmen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:25 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Volgens de berichten was er technisch niets mis? Dus vreemd toch?
Ik snap grote deel van de werking van de flaps wel, grotere draagkracht door grotere vleugel daardoor langzamer kunnen vliegen. Snelheid er uit halen. Waarom je wendbaarder bent snap ik dan weer niet. Juist met meer snelheid maak je kortere stuurbewegingen net als in een auto toch?
Duidelijk nog flink studeren in het aerodynamica boekje.
Flaps geven geen extra roll-vermogen, ze zijn altijd aan beide zijden op gelijke wijze extended.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het blijkt dat er geknipt is in het filmpje dat ik heb gezien. Bij het origineel is de te zien dat de flaps wel gebruikt werden om te remmen.
Met flaps ben je in de lucht wendbaarder, omdat je de flaps kan gebruiken in aanvulling op het richtingsroer:
[ afbeelding ]
Hier staat toch niet dat Eindhoven gesloten is? Gewoon open, alleen diversions worden domweg geweigerd. Een van de weinige dagen dat je alternates nodig hebt, en dan zegt de luchtmacht: flikker maar op met je burgerkisten, want wij zijn druk bezig met.... ja, wat doen ze eigenlijk nog?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
EIN was toen gesloten (en op dat moment was het nog niet echt een emergency maar een reguliere diversion)
M0681/15 NOTAMN
Q) EHAA/QFALT/IV/NBO/A /000/999/5127N00522E005
A) EHEH B ) 1504080000 C) 1512312300
E) EINDHOVEN AIRPORT (CIVIL) NOT AVBL AS ALTN, EXCEPT (MEDICAL)
EMERGENCIES.
Ja je hebt gelijk, niet volledig geslotenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:25 schreef OEM het volgende:
[..]
Hier staat toch niet dat Eindhoven gesloten is? Gewoon open, alleen diversions worden domweg geweigerd. Een van de weinige dagen dat je alternates nodig hebt, en dan zegt de luchtmacht: flikker maar op met je burgerkisten, want wij zijn druk bezig met.... ja, wat doen ze eigenlijk nog?
Je hebt gelijk, ik zit weer eens dingen door elkaar te halen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Flaps geven geen extra roll-vermogen, ze zijn altijd aan beide zijden op gelijke wijze extended.
Wel is het zo dat hoe hoger je snelheid, hoe meer 'authority' je hebt op je ailerons/spoilers. Ook je opstuurhoek zal iets kleiner zijn.
Flaps worden in eerste aanleg gebruikt om langzamer vliegen mogelijk te maken, niet om af te remmen (al produceren ze wel wat extra weerstand, inderdaad).
Dat strookt dan dus dan ook gewoon met mijn bewering. Er zal best een groot aantal brave huis vaders en moeders aan de stuurknuppel of achter de trolly werkzaam zijn die het liefst zo kort als mogelijk van huis zijn. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat de vraag om inplanning op trips naar SIN en BKK vele malen de behoefte overstijgt.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mwaah, lang niet alle crew die ik spreek op onze nog-geen-24-uur ergens in Afrika/MO/VS heeft zin in een BKK.
quote:Op zondag 26 juli 2015 23:26 schreef Iemand91 het volgende:
En de eerste Xiamen Boeing 787-8 naar Schiphol is onderweg. B-2761 vliegt net het luchtruim van Kazachstan binnen.
Verwachte landing is om 06:05 uur. Verwacht vertrek is om 12:35 uur.
Inkomende vlucht wordt afgehandeld aan gate F8, uitgaande vlucht aan E17.
[ afbeelding ]
quote:
KLM en Xiamen Airlines bedienen nu zes keer per week Amsterdam-Xiamen
SkyTeam partner Xiamen Airlines is gisteren gestart met vliegen naar Amsterdam. KLM vliegt sinds 2011 al driemaal per week naar Xiamen, wat het totaal deze zomer brengt op zes vluchten per week.
Met deze verhoging van de frequentie zullen de beide airlines meer zakelijk en toeristisch vervoer aantrekken. Met de toevoeging van deze vluchten, groeit het totale aantal passagiersvluchten tussen Amsterdam en China daarmee van 57 naar 60 per week. Deze 60 vluchten tussen Nederland en China hebben een zeer positief effect op het vestigingsklimaat in Nederland en de groei van de economie.
Klm’s strategie is om Amsterdam verder te ontwikkelen als gateway tussen Europa en China- samen met Chinese partners zoals Xiamen Airlines. KLM vervoert samen met haar Chinese partners jaarlijks meer dan 1 miljoen passagiers op deze routes Europa-China en vice versa. KLM bedient acht verschillende plaatsen in Greater China. Daarachter zitten meer dan 30 codeshare bestemmingen.
De gehele vloot van Xiamen Airlines bestaat uit Boeings. De luchtvaartmaatschappij is winstgevend gedurende 28 opeenvolgende jaren, een unieke prestatie. KLM en Xiamen Airlines maken beide deel uit van SkyTeam. De vluchten va Xiamen Airlines zullen in codeshare met KLM worden uitgevoerd.
quote:De luchtvaartmaatschappij is winstgevend gedurende 28 opeenvolgende jaren, een unieke prestatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |