De vertraging van 30 seconden komt door het streamen van de gegevens, niet omdat FR ze niet meteen doorstuurt.quote:Nope, wat hier rondvliegt (Europa) is live d.m.v. ADS-B en MLAT.
FAA data is wel met vertraging:
Welneequote:Op donderdag 16 juli 2015 21:45 schreef inkjet het volgende:
De situatie op FR is altijd die van een seconde of dertig geleden, dat scheelt ook.
Nope. Als ik het geluk heb dat hier een kist laag overkomt naar Schiphol (of met goed weer een 777 van/naar Tokio/Parijs) dan is dat 100% live.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:06 schreef inkjet het volgende:
De vertraging van 30 seconden komt door het streamen van de gegevens, niet omdat FR ze niet meteen doorstuurt.
Rood is de ARTIP 2C, groen de ARTIP 3B. Beiden worden gevlogen tijdens de nighttransition, het is dus niet zo dat het een nieuwe route is.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden.
Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude.
[ afbeelding ]
Luchtverkeersleiding Nederland sluit nachtelijke landingsroutequote:Op donderdag 16 juli 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden.
Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude.
[ afbeelding ]
Oke, ik zie trouwens dat ik het een beetje raar heb uitgetekend. Maar het valt mij op omdat ik al een paar keer wakker ben geworden van een airbus A380, die hier (Emmeloord) Al op 10.000 FT vliegt, en dan nog een behoorlijk stuk moet afleggenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:14 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Rood is de ARTIP 2C, groen de ARTIP 3B. Beiden worden gevlogen tijdens de nighttransition, het is dus niet zo dat het een nieuwe route is.
ARTIP 3B is makkelijker te plannen icm verkeer op de SUGOL en RIVER 3B transities. Daar is het dus een beetje van afhankelijk.
Ah dus toch, meestal komen ze trouwens wat noordelijker uit dan ik heb uitgetekend.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:19 schreef nattermann het volgende:
[..]
Luchtverkeersleiding Nederland sluit nachtelijke landingsroute
Link geplukt van de facebookpagina Dutch Flightradar24
De route die je plaatje laat zien is ook niet standaard.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:20 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Oke, ik zie trouwens dat ik het een beetje raar heb uitgetekend. Maar het valt mij op omdat ik al een paar keer wakker ben geworden van een airbus A380, die hier (Emmeloord) Al op 10.000 FT vliegt, en dan nog een behoorlijk stuk moet afleggen
[ afbeelding ]
Niet dat ik het erg vind, maar het is mij nooit eerder opgevallen zo laag en deze route.
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:59 schreef Tinos85 het volgende:
Welke maatschappij heeft 3-4-3 in de 787 dan?
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Maar ze hebben dan wel weer een 3-3-3 opstelling in de Dreamliner en geen 3-4-3
Ik denk dat je het over de 777 hebt, niet de 787.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:37 schreef flipsen het volgende:
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.
Denk dat je onderstaande afbeelding hier bent tegengekomen:quote:Op vrijdag 17 juli 2015 18:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden.
Dat wasd het inderdaad! Sowieso is 3-2-3 ook wel raar... dat is dan toch meestal 2-4-2 (Airbus 340). Kan me even niet herinneren hoe de indeling was in de 787 van LAN Chile, maar volgens mij 2-4-2.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:17 schreef larsico het volgende:
[..]
Denk dat je onderstaande afbeelding hier bent tegengekomen:
[ afbeelding ]
Kon mij ook herinneren dat ik ergens iets had gelezen over de stoelindeling van een 787
quote:SHANGHAI - Een driehoekig metalen deel van een Boeing 777 is vrijdag dwars door het dak van een fabriek in Shanghai geslagen. Wonder boven wonder raakte niemand gewond door het projectiel van ongeveer zestig kilo. Dat meldt de Chinese krant South China Morning Post.
Chinese luchtvaartexperts identificeerden het stuk metaal als deel van het omhulsel van het landingsgestel van een Boeing 777. De werknemers van de fabriek hoorden het vliegtuig overvliegen, waarna vrijwel direct het stuk metaal door het dak vloog. China's Civil Aviation Administration heeft onmiddellijk luchtvaartmaatschappijen gewaarschuwd van welke er toestellen in het Chinese luchtruim vlogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |