Bronquote:The Red Arrows, officially known as the Royal Air Force Aerobatic Team, is the aerobatics display team of the Royal Air Force based at RAF Scampton. The team was formed in late 1964 as an all-RAF team, replacing a number of unofficial teams that had been sponsored by RAF commands.
The Red Arrows badge shows the aircraft in their trademark diamond nine formation, with the motto Éclat, a French word meaning "brilliance" or "excellence".
Initially, they were equipped with seven Folland Gnat trainers inherited from the RAF Yellowjacks display team. This aircraft was chosen because it was less expensive to operate than front-line fighters. In their first season, they flew at 65 shows across Europe. In 1966, the team was increased to nine members, enabling them to develop their Diamond Nine formation. In late 1979, they switched to the BAE Hawk trainer. The Red Arrows have performed over 4,600 displays in 56 countries worldwide.
Hmm, misschien maar eens overwegenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Emirates naar Bangkok moet je met wat zoeken wel voor rond de ¤500 lukken, heb je 4 vluchten A380 als het meezit.
En dan via een multi city open jaw retour naar Dusseldorf (geen A380 DBX-DUS) kan soms net iets goedkoper uitvallen. Of retour vanaf b.v. KUL. Even puzzelen dus.quote:
Aldus:quote:Op maandag 6 juli 2015 19:12 schreef Iemand91 het volgende:
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.
Vloog in november 1998 voor het eerst, vloog haar hele leven onder registratie B-2388; eerst voor China Southwest Airlines en sinds 13 september 2003 voor Air China.
Werd op 28 februari 2014 uit de vloot genomen en werd op 15 april dit jaar op Tarbes-Lourdes in Frankrijk opgeslagen.
Is nu dus ruim 16 jaar oud.
Blijkbaar wordt later vandaag dit aangekondigd.
Landing op 15 april in Tarbes-Lourdes:
Bron: Starnieuws.com (Luchtvaartnieuws heeft het achter een Paywall zitten)quote:De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) zal een nieuwere versie van de Airbus 340-300 leasen. Er wordt een leasecontract gesloten met Airbus onder Europese regelgeving. Het contract voor de Palulu verloopt in oktober. Geruime tijd wordt nagegaan wat de beste optie is voor de vervanging van het huidige toestel, dat 21 jaar oud is.
Starnieuws verneemt dat een 16.5 jaar oude Airbus 340-300 geleased zal worden. De SLM kan nu nog niet kiezen voor een tweemotorig toestel om de oceaan over te vliegen. Daarvoor is een speciaal certificaat nodig. Daarvoor is er geen tijd meer. De nieuwe machine moet uiterlijk oktober binnen zijn, anders zal de SLM weer toestellen moeten inhuren.
Palulu maakt sinds december 2009 deel uit van de SLM-vloot. Het toestel, MSN 242, is een jongere versie van de Palulu. Dit toestel is van eind 1998. Het vloog eerst voor China Southwest Airlines onder registratie B-2388. In september 2003 behoorde het toestel tot de vloot van Air China. Het toestel is sinds april dit jaar in Frankrijk opgeslagen.
Gehakt is hier beter op zijn plaatsquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:03 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op Lagos heeft een Emirates 777 z'n Wingtip door de staart van een Hak Air (noooit van gehoord) 737 geboord.
quote:Virgin America's Wi-Fi will be fast enough for Netflix on some flights next year
Having connectivity in the skies is a luxury to be sure, but it's often a slow one. Airlines block popular video services like Netflix and YouTube for fear that they'll cripple the already fragile in-flight networks and prevent everyone from checking their email, tweeting, or even just browsing the web. But through a new partnership with ViaSat, Virgin America seems to think it's got Wi-Fi internet that can handle more intensive tasks like video and audio streaming; you'll finally be able to treat internet on a plane just like your internet at home.
The speedier connectivity will go into 10 new A320 aircraft that Virgin will receive in September, and a beta pilot to test the faster service will get underway for select flights to Hawaii in early 2016. During that initial trial run, the new Wi-Fi will be free for Virgin America's travelers. "It uses Ka satellite across the domestic US. That will deliver speeds up to 30 times the speed of the original ATG that most airlines still fly, and 10 times what our current aircraft will do," David Cush, Virgin America's CEO, told CNBC.
"It's a dual antenna that also uses the Ku satellites across the pacific, so we can have a single antenna offer very fast Wi-Fi across the US and adequate Wi-Fi to Hawaii now." Cush described ViaSat's hybrid antenna as a "significant competitive advantage" for his airline. Some of Virgin's competitors are working to power their Wi-Fi with Ka satellites, but even then they're largely limited to offering connectivity on US routes. "No one really has the combination of Ka and Ku," he said. In these cases, seeing is believing, so we'll have to wait for some firsthand reports before knowing whether the new system delivers satisfactory speeds.
quote:
Goeie plek om je 737 te parkeren, en lekker opgelet door de Emirates crewquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:03 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op Lagos heeft een Emirates 777 z'n Wingtip door de staart van een Hak Air (noooit van gehoord) 737 geboord.
Die Emirates zit al helemaal aan de buitenkant van de baan, maar inderdaad dan moet je hem er niet langs proberen te frutten...quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Goeie plek om je 737 te parkeren, en lekker opgelet door de Emirates crew
Qatar vliegt (nog) niet op Amsterdam met de A380quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Het zal elkaar niet veel ontlopen. Zowel Qatar als Emirates zijn prima maatschappijen. Uiteindelijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Die 787 van Qatar zit wel heel krappies. Heb je < 1,80 waarschijnlijk minder of geen last van. Doha is druk, Dubai drukker dan druk en altijd verplichte sightseeing voordat er eindelijk eens geland wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Lijkt mij sterk op FL310. Maar een vreemde zaak is het wel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
Niet terug naar Schiphol zo te zien. Hij buigt nu af naar Hamburg?
Geen idee, blijft op 31000 ftquote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
Niet terug naar Schiphol zo te zien. Hij buigt nu af naar Hamburg?
Berlijn TXL?quote:
http://www.telegraaf.nl/d(...)d_met_piloten__.htmlquote:KLM vliegt verder na akkoord met piloten
Luchtvaartmaatschappij KLM en de piloten zijn na 10 maanden onderhandelen tot een principe cao-akkoord gekomen.
Dat meldden bronnen rondom de besprekingen.
Eerder op de dag stelde de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) nog dat KLM ´hun uitgestoken hand´ niet had geaccepteerd. Er stond veel druk op de onderhandelingen, omdat KLM financieel met de rug tegen de muur staat.
Geen extra salaris
De vliegers krijgen de komende drie jaar geen salaris erbij. Daarnaast wordt er op sommige vluchten voortaan gevlogen met de 3 in plaats van 4 piloten. Ook gaat de pensioenleeftijd omhoog naar 58 jaar.
De afspraken moeten ¤ 100 miljoen opleveren. Eerder sloot KLM al een cao-akkoord met de grond- en cabinebonden. In totaal wil de directie ¤ 300 miljoen besparen op de arbeidsvoorwaarden.
Extreme concurrentie
KLM heeft het financieel zeer moeilijk, als gevolg van extreme concurrentie. Woensdag meldde Air France KLM dat de omzet nog steeds onder druk staat, hoewel de vliegtuigen voller zitten.
Het KLM-personeel moet meer uren draaien, waardoor er voor minder mensen werk is. Naar verwachting verdwijnen er daardoor duizenden banen bij de luchtvaartmaatschappij. KLM is één van de grootste particuliere werkgevers van Nederland.
Ook akkoord Transavia
Ook bij dochteronderneming Transavia is een akkoord met de piloten bereikt. De looptijd van de overeenkomst is echter korter, waardoor er volgend jaar alweer opnieuw onderhandeld moet worden.
23 juni.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:03 schreef zlotka het volgende:
Hadden ze vorige week ook al niet een kist met een technisch probleem op Schiphol staan?
Nee, volgens mij niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Komt dit niet doordat je op follow aircraft hebt geklikt?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:17 schreef zlotka het volgende:
[..]
Komt dit niet doordat je op follow aircraft hebt geklikt?
Hij is bij mij nu ook rood.quote:
Ik denk dat ze klaar staan voor de baan op te gaan...quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:22 schreef zlotka het volgende:
Verschillende meldingen nu op P2000 ook, is wel aan de postduifweg dus zegt me niet zoveel
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | 08-07-15 17:17:41 Brandweer Kennemerland P 1 Incident luchtvaart (Grip 2 Schiphol) (vooralarm groot) Ugs A Postduifweg Schiphol 3150 2470 1293 4230 1531 4630 4530 9230 BRW1AFO 1070 1288 1296 1204 1295 1290 1285 1072 1284 1294 ZWT_0220 0106515 Brandweer HOvD Noord 0106520 Brandweer OvD Zuid 0106540 Brandweer ROGS 0106545 Brandweer Leider Operationeel Team 0106550 Brandweer RCvD 0107081 Brandweer Haarlem Lichtkrant kazerne West 0107084 Brandweer Haarlem Kazernetechniek West 0107111 Brandweer Haarlem Beroeps Oost 0107181 Brandweer Haarlem Lichtkrant kazerne Oost 0107186 Brandweer Haarlem Intern alarm Oost 0107211 Brandweer Velsen Beroeps Velsen-Zuid 0107281 Brandweer Velsen Lichtkrant kazerne Velsen-Zuid 0107286 Brandweer Velsen Intern alarm kazerne Velsen-Zuid 0107481 Brandweer Beverwijk Lichtkrant kazerne 0107484 Brandweer Beverwijk Kazernebediening 0108211 Brandweer Hoofddorp Blusploeg 0108281 Brandweer Hoofddorp Lichtkrant 0108711 Brandweer Badhoevedorp Blusploeg - TS 346 0108781 Brandweer Badhoevedorp Lichtkrant 0108999 Brandweer Monitorcode 0127025 Brandweer Centralist Vrijwillige Brandweer 0127170 Brandweer Infomanager COPI 0127185 Brandweer Persvoorlichting 0127190 Ambulance Dienstdoende HS-GHOR 0127220 Brandweer Hoofd Sectie Informatie 0127360 Politie Hoofd stafsectie Politie |
1 2 3 4 5 6 7 8 | 08-07-15 17:17:44 Ambulance Kennemerland A1 HIN OvDGN 12151 12143 12315 12184 ACGZ 12146 12181 LL1 OvD Postduifweg Schiphol 0126143 Ambulance Ambulance 12-143 (Post Haarlem) 0126146 Ambulance Ambulance 12-146 (Post Haarlem) 0126151 Ambulance Ambulance 12-151 (Post Heemskerk/Velsen) 0126803 Ambulance OvD-G 803 - ADK Kennemerland 0126805 Ambulance OvD-G 805 - GHOR GGD Haarlem 0126999 Ambulance Monitorcode 0127190 Ambulance Dienstdoende HS-GHOR |
die meldingen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd, alhoewel het er wel erg veel zijn..quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:25 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze klaar staan voor de baan op te gaan...
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Er is genoeg opgeroepen in ieder gevalquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:26 schreef zlotka het volgende:
[..]
die meldingen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd, alhoewel het er wel erg veel zijn..
twitter:112Schiphol twitterde op woensdag 08-07-2015 om 17:19:18Vooralarm groot voor China Southern vlucht 346 naar Beijing vanwege een technisch probleem. Situatie is verder onder controle. reageer retweet
Lifeliner 1 en 2 wel toch? Tenminste stond er net.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:27 schreef donroyco het volgende:
[..]
Er is genoeg opgeroepen in ieder geval
Traumaheli is nu op weg naar Nieuwendijk, hartje centrum. Dus die is er niet.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:31 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Lifeliner 1 en 2 wel toch? Tenminste stond er net.
1 2 3 | A1 13122 13901 Rit 75210 75211 Amsterdam Nieuwendijk X 0120122 Ambulance Ambulance-13-122 GGD Amsterdam 0120901 Ambulance Traumaheli LifeLiner 1 - MMT |
Thanks. Ben langer dan 1.80 dus dat is wel iets om rekening mee te houden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die 787 van Qatar zit wel heel krappies. Heb je < 1,80 waarschijnlijk minder of geen last van. Doha is druk, Dubai drukker dan druk en altijd verplichte sightseeing voordat er eindelijk eens geland wordt.
Maar kun je bij Emirates een 15:30 uur vlucht met 3 uur overstaptijd voor een redelijke prijs boeken, dan zou ik die nemen. Mag je zomaar 4 vluchten in een A380 maken. Kies wel een stoel in het voorste compartiment. Daar is het het rustigste.
Dat heeft hij welquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
De 380 heeft dus geen mogelijkheid tot een fuel-dump? Snap nooit dat er toestellen zijn (en dan zeker zware jongens als deze) die dat niet kunnen. Wat als er rook in de cockpit ontstaat direct na de start? Sorry jongens, eerst nog een uurtje cirkelen want je kan niet landen met dit gewicht? Of dump eerst een paar passagiers??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |