abonnement Unibet Coolblue
pi_154503351
quote:
Wow, op z'n negentiende ook al genoeg uren bij elkaar gesprokkeld op z'n ATPL? :o
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 00:02:24 #177
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154503689
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Komt omdat op de A340-200 en -300 CFM International CFM56 motoren zitten; een familie motoren die bijvoorbeeld ook op de A320 en 737 voorkomen.

Op de -500 en -600 zitten Rolls-Royce Trent 500 motoren de per stuk in sommige gevallen bijna tweemaal zo krachtig zijn.

[..]

Meer motoren betekent niet per definitie lager vliegbereik hè.

Ik snap dat het hele andere motoren zijn, en zo te horen zijn ze flink krachtiger ook. Betekent dit dat ze door hun power eigenlijk minder verbruiken dan anders heb je toch alsnog 2 maal zoveel brandstof nodig(en tanks).

Heb een klein jaarde opleiding vliegtuigmonteur gevolgd dus ken de basis principe van het vliegen, ben zelfs enkele keren bij KLM in de hangar geweest. Machtig allemaal. Nadeel was dat de 747's er zogoed als uitgaan waardoor alleen de 777 over zouden blijven.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_154507242
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:48 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wow, op z'n negentiende ook al genoeg uren bij elkaar gesprokkeld op z'n ATPL? :o
Je hebt geen atpl nodig om in dienst te treden als co piloot. En cpl (ruwweg 250 uur) is genoeg.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_154511148
Klopt dat je met een CPL op de rechterstoel mag maar volgens mij is die opleiding achterhaalt. Gastje zal wel gewoon zijn ATPL hebben gehaald. New horizon?

90% kans dat zijn papa of familie bij Brussels vliegt. Zo gaat dat helaas. Ook in Nederland bij de KLS. Als je kijkt wat daar voor iele niets zeggende gastjes die opleiding doen zou je bijna niet meer met de KLM willen vliegen.

Poen en connecties zijn belangrijker als aanleg en een beetje kerel zijn.
pi_154511588
Wat is precies de invloed van iel zijn op iemands vliegkunsten?
pi_154515451
Ik doel op uitstraling. Is toch ook wel belangrijk als je het gezicht bent van een bedrijf als KLM.
pi_154516825
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:00 schreef El_Grando101 het volgende:
Klopt dat je met een CPL op de rechterstoel mag maar volgens mij is die opleiding achterhaalt. Gastje zal wel gewoon zijn ATPL hebben gehaald. New horizon?

90% kans dat zijn papa of familie bij Brussels vliegt. Zo gaat dat helaas. Ook in Nederland bij de KLS. Als je kijkt wat daar voor iele niets zeggende gastjes die opleiding doen zou je bijna niet meer met de KLM willen vliegen.

Poen en connecties zijn belangrijker als aanleg en een beetje kerel zijn.
ATPL krijg je als je een CPL+ME/IR/TR+1500u hebt. Jongens en meiden die nu bij de KLM binnenkomen hebben dan ook een CPL+TR op een van de ICA kisten, maar missen nog de uren voor het ATPL. Is dus geen achterhaalde opleiding, maar broodnodig om uiteindelijk je ATPL te behalen.

Overigens is de selectie van de KLS voor een deel uitbesteed aan een externe partij, en de leningen worden nog steeds gewoon uitgegeven. Het is echt een fabeltje dat je poen moet hebben (al is het wel een stuk veiliger, uiteraard...).
pi_154521085
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

ATPL krijg je als je een CPL+ME/IR/TR+1500u hebt. Jongens en meiden die nu bij de KLM binnenkomen hebben dan ook een CPL+TR op een van de ICA kisten, maar missen nog de uren voor het ATPL. Is dus geen achterhaalde opleiding, maar broodnodig om uiteindelijk je ATPL te behalen.

Overigens is de selectie van de KLS voor een deel uitbesteed aan een externe partij, en de leningen worden nog steeds gewoon uitgegeven. Het is echt een fabeltje dat je poen moet hebben (al is het wel een stuk veiliger, uiteraard...).
Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat je bij een integrated opleiding de deur uitstapte met een frozen ATPL en naar uren omgezet in een ATPL.

MPL doe je pas bij de airline zelf?

IR rating wil ik zelf na mijn PPL er zeker achteraan plakken. Al zit binnen de PPL opleiding ook wel een stukje instrument vliegen.

Over financiering hoor ik in het lokale roddel circuit wat anders. Dit komt aardig dicht bij de bron vandaan. Er wordt nog wel eens vreemd gegaan als je snapt wat ik bedoel. Ook de NLS heeft als ik de verhalen moet geloven het zelfde probleem. ABN schijnt niet meer zo happig te zijn met leningen voor studenten van de desbetreffende scholen.

Misschien ook wel gelul allemaal.

Hoeveel gasten zitten er thuis met een hoge schuld en geen werk? Van die verhalen wordt je toch niet vrolijk van. Natuurlijk snap ik de drijfveer wel, wil zelf ook graag net zoals elke vlieger dat ergens wel wil denk ik. Niet dat ik ook maar een kans heb om door de selectie heen te komen.

Wat is jou ervaring met piloten die het modulair hebben gedaan? Wordt daar anders tegen aangekeken? Minder kans op een baan dan piloten die de opleiding integrated hebben gedaan?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 20:41:56 #184
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154522703
Ik ga me stukbijten in de DC-8 van voornamelijk UPS en hun overige megavloot :9 Oude vliegtuigen met nieuwe motoren :9~


Voor:

Na*:

*betreft niet dezelfde vliegtuigen
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_154522951
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_154523500
quote:
Langste Pepsiblikje van de wereld
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:03:33 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154525290
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:41 schreef Woods het volgende:
Ik ga me stukbijten in de DC-8 van voornamelijk UPS en hun overige megavloot :9 Oude vliegtuigen met nieuwe motoren :9~
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.dc8.org%2Fphotos%2Fimages%2FUPS_DC-8_Airborne.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]

Voor:
[ afbeelding ]
Na*:
[ afbeelding ]
*betreft niet dezelfde vliegtuigen
Die strato-tanker is toch een KC-135? Gebaseerd op een dash 80 (B367-80), waar ook de 707 op gebaseerd is.

Desalnietemin een prachtig gezicht O+
So we just called him Fred
pi_154526440
quote:
:9

Ein-de-lijk haar eerste vlucht mogen maken; meer daarover in deze post.
Nu nog een wat donkere toon blauw en andere titles die met een 'K' beginnen. :9

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2015 22:52:22 ]
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:38:54 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154526562
Vogels icm de PH-BFG hebben er voor gezorgd dat enkele honderden toeristen een paar dagen langer op Curaçao moeten blijven.
So we just called him Fred
  dinsdag 21 juli 2015 @ 23:20:49 #190
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154528106
Twee foto's van vorige week van de 2 MD11's op Crestview (de fotograaf haalt ze doorelkaar)

PH-KCA - https://flic.kr/p/uZt22y


PH-KCB - https://flic.kr/p/vJaggY


[ Bericht 23% gewijzigd door OEM op 21-07-2015 23:45:21 ]
pi_154529268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:47 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat je bij een integrated opleiding de deur uitstapte met een frozen ATPL en naar uren omgezet in een ATPL.

MPL doe je pas bij de airline zelf?

IR rating wil ik zelf na mijn PPL er zeker achteraan plakken. Al zit binnen de PPL opleiding ook wel een stukje instrument vliegen.

Over financiering hoor ik in het lokale roddel circuit wat anders. Dit komt aardig dicht bij de bron vandaan. Er wordt nog wel eens vreemd gegaan als je snapt wat ik bedoel. Ook de NLS heeft als ik de verhalen moet geloven het zelfde probleem. ABN schijnt niet meer zo happig te zijn met leningen voor studenten van de desbetreffende scholen.

Misschien ook wel gelul allemaal.

Hoeveel gasten zitten er thuis met een hoge schuld en geen werk? Van die verhalen wordt je toch niet vrolijk van. Natuurlijk snap ik de drijfveer wel, wil zelf ook graag net zoals elke vlieger dat ergens wel wil denk ik. Niet dat ik ook maar een kans heb om door de selectie heen te komen.

Wat is jou ervaring met piloten die het modulair hebben gedaan? Wordt daar anders tegen aangekeken? Minder kans op een baan dan piloten die de opleiding integrated hebben gedaan?
Een frozen ATPL is niks anders dan onofficiële term voor een CPL+MCC+TR/ME-IR. :) Bij ons is het zo dat je binnenkomt met CPL+MCC+TR of ME/IR en dan intern een TR 777/787, 747 of A330 krijgt van de maatschappij.

Modulair hoeft niet slecht te zijn, maar het lijkt er toch op dat op het ogenblik de mayor airlines vooral integrated aannemen..

Hoezo heb je volgens jezelf geen kans om door de selectie te komen? Het is altijd het proberen waard.
Hou alleen rekening met het slechtste scenario mocht je een opleiding beginnen. Dus zorg dat je altijd een gedegen opleiding of financiën hebt om op terug te vallen.

Als dat niet zo is zou ik het vooralsnog lekker als hobby blijven doen. Geen enorme commitments maar wel heel veel plezier. :Y
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:30:15 #192
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154530241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die strato-tanker is toch een KC-135? Gebaseerd op een dash 80 (B367-80), waar ook de 707 op gebaseerd is.

Desalnietemin een prachtig gezicht O+
Ja klopt ik doelde meer op het oude vliegtuigen met nieuwe motoren stukje :P

Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:43:58 #193
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154535386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen.
Zijn ze die niet massaal aan het ontmantelen?
So we just called him Fred
  woensdag 22 juli 2015 @ 11:06:08 #194
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154535849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren.
B-52 met 787-engines:

  woensdag 22 juli 2015 @ 12:04:11 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154537154
Hoewel volgens de geruchten op internet Arke niet mag vliegen vanaf Eindhoven naar Aruba/Curaçao is er volgens nu officieel nog geen besluit genomen.

Gemeente Eindhoven vreest drugssmokkel door directe vluchten Antillen

Ik vraag me af wat het effect nog is van die controles als je andere vluchten uit dezelfde regio niet controleert.
So we just called him Fred
pi_154540458
http://www.nu.nl/beurs/40(...)instverwachting.html
quote:
Boeing verlaagt winstverwachting
Foto: ANP
Gepubliceerd: 22 juli 2015 14:01
Laatste update: 22 juli 2015 14:05

Boeing heeft zijn winstverwachting voor dit jaar verlaagd vanwege kostenoverschrijdingen bij de bouw van een nieuw tanktoestel, de KC-46.
De vliegtuigfabrikant zag de winst in het tweede kwartaal dalen, ondanks de aflevering van een recordaantal

Boeing sprak in 2011 met het Pentagon af de KC-46 te zullen ontwikkelen voor 4,9 miljard dollar. Dat bedrag is inmiddels al royaal overschreden. Het bedrijf nam daarop een last van 536 miljoen dollar na belasting, een strop die de winst per aandeel dit jaar zal drukken tot 7,70 à 7,90 dollar. Eerder ging Boeing uit van 8,20 à 8,40 dollar per aandeel.

Nettowinst
De nettowinst in het tweede kwartaal bedroeg 1,1 miljard dollar, een derde minder dan de 1,7 miljard dollar die een jaar eerder in de boeken werd gezet. De omzet steeg met 11 procent tot 24,5 miljard dollar.

Boeing leverde in het tweede kwartaal 197 Dreamliners en andere toestellen af bij luchtvaartmaatschappijen, 9 procent meer dan een jaar eerder.

De omzet steeg bij deze tak met 18 procent tot 16,9 miljard dollar. Inclusief de ontvangst van 171 orders in de afgelopen maanden heeft Boeing nog bijna 5700 bestellingen te vervullen voor een totaalbedrag van 431 miljard dollar.

Bij de militaire tak van het concern daalde de omzet, mede door de problemen met de KC-46, met 3 procent tot iets meer dan 7,5 miljard dollar.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:06:54 #197
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154544064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zijn ze die niet massaal aan het ontmantelen?
Worden in ieder geval nog reeds ingezet tot na 2020. Zal er een bron van opzoeken.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_154546318
Boeing 747 Jumbo _O_
pi_154546461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:

[..]

Ja klopt ik doelde meer op het oude vliegtuigen met nieuwe motoren stukje :P

Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen.
Die oude motoren zitten toch ook onder de Awacs vliegtuigen die op Geilenkirchen vliegen ?
Voor commercieel gebruik zijn die motoren al decennia niet meer toegestaan op de meeste westerse vliegvelden ivm geluidsoverlast.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:21:49 #200
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154546565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die oude motoren zitten toch ook onder de Awacs vliegtuigen die op Geilenkirchen vliegen ?
Voor commercieel gebruik zijn die motoren al decennia niet meer toegestaan op de meeste westerse vliegvelden ivm geluidsoverlast.
Weet ik niet zeker maar veel tankers en dergelijke worden al wel gere-engined.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')