Wow, op z'n negentiende ook al genoeg uren bij elkaar gesprokkeld op z'n ATPL?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
Negentienjarige piloot in dienst bij Brussels Airlines.
And I'm just sitting here...
Ik snap dat het hele andere motoren zijn, en zo te horen zijn ze flink krachtiger ook. Betekent dit dat ze door hun power eigenlijk minder verbruiken dan anders heb je toch alsnog 2 maal zoveel brandstof nodig(en tanks).quote:Op maandag 20 juli 2015 23:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Komt omdat op de A340-200 en -300 CFM International CFM56 motoren zitten; een familie motoren die bijvoorbeeld ook op de A320 en 737 voorkomen.
Op de -500 en -600 zitten Rolls-Royce Trent 500 motoren de per stuk in sommige gevallen bijna tweemaal zo krachtig zijn.
[..]
Meer motoren betekent niet per definitie lager vliegbereik hè.
Je hebt geen atpl nodig om in dienst te treden als co piloot. En cpl (ruwweg 250 uur) is genoeg.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow, op z'n negentiende ook al genoeg uren bij elkaar gesprokkeld op z'n ATPL?
ATPL krijg je als je een CPL+ME/IR/TR+1500u hebt. Jongens en meiden die nu bij de KLM binnenkomen hebben dan ook een CPL+TR op een van de ICA kisten, maar missen nog de uren voor het ATPL. Is dus geen achterhaalde opleiding, maar broodnodig om uiteindelijk je ATPL te behalen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:00 schreef El_Grando101 het volgende:
Klopt dat je met een CPL op de rechterstoel mag maar volgens mij is die opleiding achterhaalt. Gastje zal wel gewoon zijn ATPL hebben gehaald. New horizon?
90% kans dat zijn papa of familie bij Brussels vliegt. Zo gaat dat helaas. Ook in Nederland bij de KLS. Als je kijkt wat daar voor iele niets zeggende gastjes die opleiding doen zou je bijna niet meer met de KLM willen vliegen.
Poen en connecties zijn belangrijker als aanleg en een beetje kerel zijn.
Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat je bij een integrated opleiding de deur uitstapte met een frozen ATPL en naar uren omgezet in een ATPL.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
ATPL krijg je als je een CPL+ME/IR/TR+1500u hebt. Jongens en meiden die nu bij de KLM binnenkomen hebben dan ook een CPL+TR op een van de ICA kisten, maar missen nog de uren voor het ATPL. Is dus geen achterhaalde opleiding, maar broodnodig om uiteindelijk je ATPL te behalen.
Overigens is de selectie van de KLS voor een deel uitbesteed aan een externe partij, en de leningen worden nog steeds gewoon uitgegeven. Het is echt een fabeltje dat je poen moet hebben (al is het wel een stuk veiliger, uiteraard...).
Langste Pepsiblikje van de wereldquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:49 schreef biertapper het volgende:
[ link | afbeelding ]Korean Air Boeing 747-8i HL7630 by Royal King, on Flickr
Die strato-tanker is toch een KC-135? Gebaseerd op een dash 80 (B367-80), waar ook de 707 op gebaseerd is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:41 schreef Woods het volgende:
Ik ga me stukbijten in de DC-8 van voornamelijk UPS en hun overige megavloot Oude vliegtuigen met nieuwe motoren
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.dc8.org%2Fphotos%2Fimages%2FUPS_DC-8_Airborne.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Voor:
[ afbeelding ]
Na*:
[ afbeelding ]
*betreft niet dezelfde vliegtuigen
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:49 schreef biertapper het volgende:
[ link | afbeelding ]Korean Air Boeing 747-8i HL7630 by Royal King, on Flickr
Een frozen ATPL is niks anders dan onofficiële term voor een CPL+MCC+TR/ME-IR. Bij ons is het zo dat je binnenkomt met CPL+MCC+TR of ME/IR en dan intern een TR 777/787, 747 of A330 krijgt van de maatschappij.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:47 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat je bij een integrated opleiding de deur uitstapte met een frozen ATPL en naar uren omgezet in een ATPL.
MPL doe je pas bij de airline zelf?
IR rating wil ik zelf na mijn PPL er zeker achteraan plakken. Al zit binnen de PPL opleiding ook wel een stukje instrument vliegen.
Over financiering hoor ik in het lokale roddel circuit wat anders. Dit komt aardig dicht bij de bron vandaan. Er wordt nog wel eens vreemd gegaan als je snapt wat ik bedoel. Ook de NLS heeft als ik de verhalen moet geloven het zelfde probleem. ABN schijnt niet meer zo happig te zijn met leningen voor studenten van de desbetreffende scholen.
Misschien ook wel gelul allemaal.
Hoeveel gasten zitten er thuis met een hoge schuld en geen werk? Van die verhalen wordt je toch niet vrolijk van. Natuurlijk snap ik de drijfveer wel, wil zelf ook graag net zoals elke vlieger dat ergens wel wil denk ik. Niet dat ik ook maar een kans heb om door de selectie heen te komen.
Wat is jou ervaring met piloten die het modulair hebben gedaan? Wordt daar anders tegen aangekeken? Minder kans op een baan dan piloten die de opleiding integrated hebben gedaan?
Ja klopt ik doelde meer op het oude vliegtuigen met nieuwe motoren stukjequote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die strato-tanker is toch een KC-135? Gebaseerd op een dash 80 (B367-80), waar ook de 707 op gebaseerd is.
Desalnietemin een prachtig gezicht
Zijn ze die niet massaal aan het ontmantelen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen.
B-52 met 787-engines:quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren.
quote:Boeing verlaagt winstverwachting
Foto: ANP
Gepubliceerd: 22 juli 2015 14:01
Laatste update: 22 juli 2015 14:05
Boeing heeft zijn winstverwachting voor dit jaar verlaagd vanwege kostenoverschrijdingen bij de bouw van een nieuw tanktoestel, de KC-46.
De vliegtuigfabrikant zag de winst in het tweede kwartaal dalen, ondanks de aflevering van een recordaantal
Boeing sprak in 2011 met het Pentagon af de KC-46 te zullen ontwikkelen voor 4,9 miljard dollar. Dat bedrag is inmiddels al royaal overschreden. Het bedrijf nam daarop een last van 536 miljoen dollar na belasting, een strop die de winst per aandeel dit jaar zal drukken tot 7,70 à 7,90 dollar. Eerder ging Boeing uit van 8,20 à 8,40 dollar per aandeel.
Nettowinst
De nettowinst in het tweede kwartaal bedroeg 1,1 miljard dollar, een derde minder dan de 1,7 miljard dollar die een jaar eerder in de boeken werd gezet. De omzet steeg met 11 procent tot 24,5 miljard dollar.
Boeing leverde in het tweede kwartaal 197 Dreamliners en andere toestellen af bij luchtvaartmaatschappijen, 9 procent meer dan een jaar eerder.
De omzet steeg bij deze tak met 18 procent tot 16,9 miljard dollar. Inclusief de ontvangst van 171 orders in de afgelopen maanden heeft Boeing nog bijna 5700 bestellingen te vervullen voor een totaalbedrag van 431 miljard dollar.
Bij de militaire tak van het concern daalde de omzet, mede door de problemen met de KC-46, met 3 procent tot iets meer dan 7,5 miljard dollar.
Worden in ieder geval nog reeds ingezet tot na 2020. Zal er een bron van opzoeken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zijn ze die niet massaal aan het ontmantelen?
Die oude motoren zitten toch ook onder de Awacs vliegtuigen die op Geilenkirchen vliegen ?quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja klopt ik doelde meer op het oude vliegtuigen met nieuwe motoren stukje
Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen.
Weet ik niet zeker maar veel tankers en dergelijke worden al wel gere-engined.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die oude motoren zitten toch ook onder de Awacs vliegtuigen die op Geilenkirchen vliegen ?
Voor commercieel gebruik zijn die motoren al decennia niet meer toegestaan op de meeste westerse vliegvelden ivm geluidsoverlast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |