Deze?quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je kon de versie met GE90's niet vinden?
Arrivals 2 (maar is idd in dezelfde terminal als Arrivals 1 en 3).quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:17 schreef Bitlord het volgende:
Vraagje heren, welke terminal komt Air Lingus 604 meestal aan in AMS?
Dat staat ook op de LCD-borden op Schipholquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:59 schreef Bitlord het volgende:
Dank. Ik moet twee onbekenden ophalen en dan weet ik waar ik moet staan.
UA79 is van Newark tot Tokyo een 777, de vlucht van Tokyo naar Seoul heeft hetzelfde vluchtnummer maar is inderdaad met een 737. Zo kunnen ze op één vluchtnummer een vlucht Newark - Seoul aanbieden waardoor het nonstop lijkt. Door hetzelfde vluchtnummer flipt Flightaware alleen een beetje denk ikquote:Op donderdag 23 juli 2015 13:28 schreef zlotka het volgende:
Kwam net vlucht UAL79 tegen, in 13 uur van Newark naar Narita, en vanaf daar door naar Seoul. In een 737-800. Hoe kan een 737 deze afstand afleggen van Newark naar Tokio? Volgens de seat map zijn het ook niet alleen business stoelen
Flightaware
Ah op die fietsquote:Op donderdag 23 juli 2015 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
UA79 is van Newark tot Tokyo een 777, de vlucht van Tokyo naar Seoul heeft hetzelfde vluchtnummer maar is inderdaad met een 737. Zo kunnen ze op één vluchtnummer een vlucht Newark - Seoul aanbieden waardoor het nonstop lijkt. Door hetzelfde vluchtnummer flipt Flightaware alleen een beetje denk ik
United heeft in Zo-Azie een aantal 737s rondvliegen vanuit de erfenis van Continental Micronesia. Vliegen rondom alle eilanden in de Pacific met Guam als thuisbasis.
Flightradar24 geeft het wel goed aan:quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:00 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ah op die fiets
Flightaware gaf de 777 niet aan maar vandaar
Nu ik dieArtist Impression zie snap ik waar de nieuwe livery van KLM vandaan komt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
En de onderdelen voor de eerste KLM 787-9 zijn in Everett aangekomen.
Die zullen uiteindelijk de 356e 787 moeten vormen en wel PH-BHA.
Begin augustus zal deze de productielijn opgaan en begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen.
13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol.
Als je een E190 ziet toch ook wel?quote:Nu ik dieArtist Impression zie snap ik waar de nieuwe livery van KLM vandaan komt.
die had ik nog niet gezien in de nieuwe liveryquote:
Wat vind je veel bombarie?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:19 schreef Woods het volgende:
Worden KLM's 787's ook met veel bombarie ontvangen of was dat alleen voor Arke? Van mij hoeft het niet perse zo bijzonder is het nu niet meer met 4+ 787's op Schiphol.
Pieter Elbers - President-directeur KLM:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:26 schreef inkjet het volgende:
http://nieuws.klm.com/klm(...)nieuwe-boeing-787-9/
Dat doen ze zeker.
Die gast is ook de weg kwijt... tis gewoon net als alle bij alle andere maatschappijen opgevouwen zitten in een 3-3-3 opstelling met (iig bij klm dus) rugleuningen die extra ver reclinen.quote:Met de Boeing 787-9 biedt KLM de klant nog meer comfort en privacy. KLM kiest er voor om dit speciale toestel type met specifieke verbeteringen uit te voeren, waardoor het uniek wordt ten opzichte van andere 787’s. Al deze zaken bij elkaar maken het verschil en bieden passagiers de ervaring van een nieuwe manier van vliegen.
Hij zal de livery wel bedoelenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Pieter Elbers - President-directeur KLM:
[..]
Net te oud en havo nooit afgemaakt helaas. Eigen bedrijfje gehad afgelopen 8 jaar dus ook geen spectaculaire CV.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:59 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een frozen ATPL is niks anders dan onofficiële term voor een CPL+MCC+TR/ME-IR. Bij ons is het zo dat je binnenkomt met CPL+MCC+TR of ME/IR en dan intern een TR 777/787, 747 of A330 krijgt van de maatschappij.
Modulair hoeft niet slecht te zijn, maar het lijkt er toch op dat op het ogenblik de mayor airlines vooral integrated aannemen..
Hoezo heb je volgens jezelf geen kans om door de selectie te komen? Het is altijd het proberen waard.
Hou alleen rekening met het slechtste scenario mocht je een opleiding beginnen. Dus zorg dat je altijd een gedegen opleiding of financiën hebt om op terug te vallen.
Als dat niet zo is zou ik het vooralsnog lekker als hobby blijven doen. Geen enorme commitments maar wel heel veel plezier.
Geen Airbus, maar B777quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Net te oud en havo nooit afgemaakt helaas. Eigen bedrijfje gehad afgelopen 8 jaar dus ook geen spectaculaire CV.
Wil na het halen van mijn PPL eerst maar eens een uurtje of 25 vliegen om te kijken of ik het dan nog steeds zo leuk vindt. Dan maar eens kijken of ik er iets beroepsmatig mee wil. Instructeur op een vliegschool voor een paar uurtjes in de week lijkt mij ook al leuk.
In ieder geval bedankt voor je antwoorden.
Jij vliegt voor de KLM op de airbus als ik goed begreep?
Jaloers!quote:
Mwoah, had het er net met een kameraad over, het leek ons wel leukquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef Viezze het volgende:
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat
Ach je komt altijd weer aan de grond en ik ga er vanuit dat zon vliegtuig meer dan WA verzekerd isquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:42 schreef Viezze het volgende:
Ik vind crosswind best leuk, maar je kan ook te ver gaan
Viaquote:Angstige momenten voor passagiers bij noodlanding Schiphol
Een vliegtuig van Transavia is vanmiddag door de storm in de problemen gekomen. Vlucht 5068 uit Gerona deed verschillende landingspogingen en maakte uiteindelijk een noodlanding op Schiphol.
De Boeing zou eigenlijk in Rotterdam landen, maar brak de landing daar af om op Schiphol een nieuwe poging te wagen. "Zo'n twintig minuten hebben we daar gecirkeld, toen er opnieuw een landing werd ingezet. Die werd opnieuw afgebroken, waarna er een derde poging gewaagd werd", vertelt passagier Tycho de Haan. "Het toestel ging hevig tekeer en vlak voor de landingsbaan ging hij weer ineens steil omhoog, echt heel heel steil."
"Brace for impact"
Volgens De Haan was er flinke paniek in de cabine en begonnen passagiers te schreeuwen en gillen. Toen volgde de laatste daling, een noodlanding. "De stewardessen begonnen te roepen, niet door de intercom, maar gewoon in de cabine. Ze riepen een keer of tien: 'Brace for impact. Leg je hoofd tussen je knieën!'"
"Na de landing zei de piloot dat hij blij was dat ze veilig waren geland. Hij zei dat hij dit met 25 jaar ervaring nog nooit had meegemaakt", zegt De Haan.
Kerosine bijna op
Volgens Transavia moest het toestel uitwijken naar Amsterdam en heeft het daar last gehad gehad van een windvlaag, waardoor het moest omdraaien. Bij de volgende nadering werd een emergency call afgegeven.
Een woordvoerder zegt dat er niet meer genoeg kerosine was om nog een doorstart te maken. "Daardoor hadden ze geen keuze meer en moesten ze echt landen."
De Haan hoorde achteraf dat een purser had gezegd dat het kantje boord was. Hij is er flink van geschrokken. "Ik vlieg regelmatig, maar dit is voor mij echt een traumatische ervaring geweest."
Drukte
Over de informatievoorziening achteraf is hij niet te spreken. "We moesten lopen naar de aankomsthal, en daar was niemand van Transavia. Uiteindelijk wisten mensen van de KLM ons te vertellen waar we de koffers konden ophalen en werd een bus naar Rotterdam geregeld. Maar over het incident hebben we niks meer gehoord." Op Twitter klaagt een andere passagier: "Na een bizarre vlucht en noodlanding, veilig op Schiphol. Uren wachten op bagage en geen informatie en eten/drinken?!"
Transavia zegt dat het vanwege de storm zo druk op Schiphol was, dat het de passagiers wel wilde opvangen, maar dat dit in de drukte niet mogelijk was. "Uiteraard zullen we zo spoedig mogelijk contact met ze opnemen", zegt de woordvoerder.
Iedere landing waarvan je levend kan weglopen is een goede, dus niet zeurenquote:Maar over het incident hebben we niks meer gehoord." Op Twitter klaagt een andere passagier: "Na een bizarre vlucht en noodlanding, veilig op Schiphol. Uren wachten op bagage en geen informatie en eten/drinken?!"
quote:
Eerste poging op RTM was ca. 13:00, landing op AMS na 14:00quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Dat kon nog wel eens een onderzoekje van de Onderzoeksraad opleveren, 3 Go Arounds is natuurlijk veel, maar het klinkt niet alsof de benodigde 30 minuten kerosine nog aanwezig was bij de laatste poging.
Dat is idd wel een rare beslissing. EHV ligt dan meer voor de hand.quote:Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken).
Ik denk dat Ruben daar heel anders over denkt...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Iedere landing waarvan je levend kan weglopen is een goede, dus niet zeuren
De Buitenveldertbaan ligt pal west, bij een westerstorm zoals vanmiddag landt je daar met 60 knots GSquote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:00 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken).
Je hebt gelijk, maar het is ook meer een gezegde onder de piloten en die hebben Tripoli niet overleefd, dus geen goede landing...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk dat Ruben daar heel anders over denkt...
Nooit Airbus gevlogen, maar er is genoeg gelijk aan elkaar en de FCOM's etc zijn online te vinden Ik heb een tijdje 737 gevlogen inderdaad, maar dat is verder geen vereiste oid. Er zijn zelfs vliegers die ervoor kozen om hun hele leven ICA te vliegen (Binnenstromen als S/O, en dan gewoon 6 a 8 jaar wachten tot je F/O kon worden).quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:29 schreef El_Grando101 het volgende:
Ohh nam ik aan omdat je wel veel van airbus systemen wist in dat topic over de Germanwings crash.
Prachtige machine de B777. Wat een baan.
Eerst op de 737?
Serieus?quote:Op zondag 26 juli 2015 00:19 schreef NewHorizon het volgende:
Lekker weertje trouwens Zag al wat mooie beelden voorbij komen, zo maar even goed voor gaan zitten Dit soort dagen maken de luchtvaart mooier!
Het weer was in Drenthe tot in de namiddag goed Dat speelt vast mee in die keuzequote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is idd wel een rare beslissing. EHV ligt dan meer voor de hand.
Ik doeld vooral op de beeldenquote:Op zondag 26 juli 2015 00:43 schreef APK het volgende:
[..]
Serieus?
Zit je dan niet met een luier om in de cockpit?
Er was inderdaad erge paniek aan boord. Maar gelukkig is het toch nog goed gekomen. Nu kan de kist op AMS gemaakt worden.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik doeld vooral op de beelden
Maar zolang je als vlieger in je achterhoofd houdt dat je altijd de landing kunt afbreken als het niet meer goed voelt, zijn dit wel de dagen waar je het meest van geniet. Wat dat betreft zit niemand graag in de positie van de vliegers op die HV vlucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |