SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik heb nog een vestje aan over mijn jurkje, want ik vond het koud.quote:
Wut, broeikas ofzo? Bij mij is het rond de 21 graden in de woonkamer. Slaapkamer geen idee, kan ik niet uitlezen op afstand.quote:
Bij mij is het 26 graden.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:05 schreef bondage het volgende:
[..]
Wut, broeikas ofzo? Bij mij is het rond de 21 graden in de woonkamer. Slaapkamer geen idee, kan ik niet uitlezen op afstand.
Ik heb geen appartement maar wel een blok beton. En weet het, als de hitte er eenmaal in zit is het er lastig uit te krijgen. Bij mij is vooral de bovenverdieping een ramp. Plat dak en genoeg ramen waar hitte door binnen kan komen. Zal daar nu ook wel lekker warm zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
Bij mij is het 26 graden.
Niet zo lang geleden nog getaxeerd en toen kwam er ook nog het meeste positieve energielabel erbij.
Goede isolatie kent in de zomer nogal nadelen en het is een appartementencomplex.
Beton houdt warmte veeeel te lang vast
Op onze slaapkamer staat ook de hele dag de zon, ik wil niet weten hoe warm het daar isquote:Op maandag 29 juni 2015 15:59 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb geen appartement maar wel een blok beton. En weet het, als de hitte er eenmaal in zit is het er lastig uit te krijgen. Bij mij is vooral de bovenverdieping een ramp. Plat dak en genoeg ramen waar hitte door binnen kan komen. Zal daar nu ook wel lekker warm zijn.
Vroeger, ja heeeel vroeger hadden wij luiken, die gingen dicht als er storm op komst was, maar ook in de zomer overdag als het heel heet dreigde te worden.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:05 schreef hangtime het volgende:
[..]
Op onze slaapkamer staat ook de hele dag de zon, ik wil niet weten hoe warm het daar is
Heb de gordijnen daar altijd dicht, maar dan nog komt die warmte erdoor heen.
Maar we slapen toch al een jaar in de woonkamer, dat is eigenlijk wegens geluidsoverlast, maar nu ook i.v.m. de hitte
(ja gemeente Arnhem zet gewoon even een studentenflat naast de onze)
Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij een ochtendpak.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik loop meestal in m'n ochtendpak met een zak ijs tussen m'n benen
Hm, Weerplaza doet het met 31 en 34 graden een stuk rustiger aan op vrijdag en zaterdag.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:28 schreef DemonRage het volgende:
Op buienradar staat op dit moment in de 14-daagse verwachting voor Eindhoven voor zowel vrijdag als zaterdag een maximum van 40°C.
Da's kutquote:Op maandag 29 juni 2015 16:35 schreef Intellectueel het volgende:
Zit je dan, met je zware koorts te wachten op de hittegolf des doods.
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Scheveningen/4951726quote:Op maandag 29 juni 2015 16:43 schreef Elan het volgende:
Gaat het op de stranden ook weer zo bloedverziekend heet worden als een maandje (Scheveningen 31 graden) geleden of blijven de temperaturen daar zoals gebruikelijk iets achter t.o.v. de rest van het land?
https://www.facebook.com/(...)485794006342/?type=1quote:HITTE-ALARM, & HITTE-PLAN
In de vijf jaar dat Noodweer-Nederland bestaat is er nog geen één keer een Hitte-Alarm afgekondigd. Toch komt daar deze week verandering in.
Voor aanstaande Woensdag tot Zondag wordt er lang aanhoudende hitte verwachten met temperaturen rond de 30 tot 38 graden Celsius, Zeer lokaal zelf nog 1 a 2 graden meer.
RIVM heeft het Nationaal Hitteplan tevens ook al klaarliggen. Dit betekend dat er voldoende water gedronken moet worden, ook het Hitteplan is zeldzaam, en is normaliter niet tot nauwelijks van toepassing in Nederland.
Zie hier onder welke temperaturen er zijn te verwachten,
let op : Kaart is gebaseerd op de warmste dag : Zaterdag.
Ik vind die - tekens een beetje ongelukkig geplaatst voor de temperaturen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:59 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.facebook.com/(...)485794006342/?type=1
IJSVRIJquote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik vind die - tekens een beetje ongelukkig geplaatst voor de temperaturen.
Dankje.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Da's kut
Ik ben snotverkouden en kon daar al maar matig enthousiast over worden maar koorts dat lijkt me echt totaal kut nu. Sterkte
Zie ik nu pas, brrrr -38 bij ons in Twente dusquote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik vind die - tekens een beetje ongelukkig geplaatst voor de temperaturen.
Nee, je hebt nergens 'recht' op.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef YazooW het volgende:
Heb je nou ook recht op een extra pauze oid met dit weer?
quote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef -CRASH- het volgende:
Weersverwachting voor Limburg vanaf woensdag
WO 33
DO 36
VR 33
ZA 38
Airco?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Oja... Ik ruilde met iemand om zaterdag te werken...
Ik denk dat ik toch maar niet naar Utrecht ga...quote:Op maandag 29 juni 2015 18:16 schreef NaturalScience het volgende:
Zojuist komt de nieuwe run van GFS weer binnenlopen ....en zie daar! 39 graden in midden Nederland. Dat zou een ruim all-time landelijk record zijn.
[ afbeelding ]
Gewoon goed beschermen! Veel water drinken en eisjes eten.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch maar niet naar Utrecht ga...
Nope, gaten in het dak, een metalen plat dak en een flink aantal kilometers per dag lopenquote:
Met 40 graden neem ik aan dat ze de boel toch wel een dagje sluiten?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope, gaten in het dak, een metalen plat dak en een flink aantal kilometers per dag lopen
Ik ga er niet van uit, maar als er geen hond komt en iedereen binnen op de grond ligt krijgen we vast een extra pauze.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Met 40 graden neem ik aan dat ze de boel toch wel een dagje sluiten?
eisjes?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Gewoon goed beschermen! Veel water drinken en eisjes eten.Dan komt het vast goed!
Ik blij dat ik 3 dagen per week werk.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Oja... Ik ruilde met iemand om zaterdag te werken...
Ik 4. Dinsdag en woensdag enkel 's avonds, maar donderdag en zaterdag kook ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik blij dat ik 3 dagen per week werk.
Heb alleen woensdag "misschien"
een beetje last van van de hoge temperatuur
quote:
Ramen konden niet open want de schilders zijn de kozijnen aan het vervenquote:Op maandag 29 juni 2015 15:05 schreef bondage het volgende:
[..]
Wut, broeikas ofzo? Bij mij is het rond de 21 graden in de woonkamer. Slaapkamer geen idee, kan ik niet uitlezen op afstand.
Wanneer kun je ze dan wel weer openzetten? Lijkt me niet verkeerd om 's nachts je raam open te hebben met de aankomende hitte.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:02 schreef leeell het volgende:
[..]
[..]
Ramen konden niet open want de schilders zijn de kozijnen aan het verven![]()
Kokenquote:Op maandag 29 juni 2015 18:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik 4. Dinsdag en woensdag enkel 's avonds, maar donderdag en zaterdag kook ik.
Dit idd.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:16 schreef Klonk het volgende:
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met 38 graden aan het koken te slaan
Koken is ook geen goed idee, maar in dit geval zal ikzelf koken. (stomme irritante dubbele betekenisquote:Op maandag 29 juni 2015 19:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Koken
Ik vreet met dit weer een week lang brood, magnetronzooi, salades en in restaurants met een goeie airco
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met 38 graden aan het koken te slaan
Eens, paar pizza's in de vriezer en de rest kant en klaar of laten bezorgenquote:Op maandag 29 juni 2015 19:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Arme bezorgersquote:Op maandag 29 juni 2015 19:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens, paar pizza's in de vriezer en de rest kant en klaar of laten bezorgen
Elke schilder weet dat je boven 25 graden niet kunt schilderen ivm stroperig worden van de verf.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:02 schreef leeell het volgende:
[..]
[..]
Ramen konden niet open want de schilders zijn de kozijnen aan het verven![]()
Arme pizzabakkers..quote:
Wordt steeds warmer heb ik het gevoel. Van mij mag het wel iets minder.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:16 schreef NaturalScience het volgende:
Zojuist komt de nieuwe run van GFS weer binnenlopen ....en zie daar! 39 graden in midden Nederland. Dat zou een ruim all-time landelijk record zijn.
[ afbeelding ]
Zaterdag wordt zoals het nu lijkt de warmste dag. Kan nog veranderen natuurlijk. Onweer kan ervoor zorgen dat het minder hard oploopt dan voorspeld.quote:
Ze voorspellen sowieso al zware regenbuien (met onweer dus) op vrijdagavond. Dat zal dus vooral warmte-onweer zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Zaterdag wordt zoals het nu lijkt de warmste dag. Kan nog veranderen natuurlijk. Onweer kan ervoor zorgen dat het minder hard oploopt dan voorspeld.
Klopt...maar als er nog lang bewolking hangt zaterdag, dan blijft de temperatuur ook achter.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze voorspellen sowieso al zware regenbuien (met onweer dus) op vrijdagavond. Dat zal dus vooral warmte-onweer zijn.
En dat heeft vast ook gevolgen voor de eindshow op zaterdagquote:Op maandag 29 juni 2015 19:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Klopt...maar als er nog lang bewolking hangt zaterdag, dan blijft de temperatuur ook achter.
Nu nog niet te zeggen.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:46 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En dat heeft vast ook gevolgen voor de eindshow op zaterdag?
Als dat zo is, blijft het waarschijnlijk toch erg benauwd.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Klopt...maar als er nog lang bewolking hangt zaterdag, dan blijft de temperatuur ook achter.
Kan gebeuren toch. Heb ook wel eens per ongeluk trijn geschreven. Over treinen gesproken; deze hebben gelukkig airco aan boort. Op kantoor gelukkig ook. Denk niet dat ik veel thuis ben komende dagenquote:
Zelfs met het komende warme weer....quote:Op maandag 29 juni 2015 19:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Koken
Ik vreet met dit weer een week lang brood, magnetronzooi, salades en in restaurants met een goeie airco
scherp eten was toch goed met warm weer, ga je lekker van zweten.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zelfs met het komende warme weer....
sambal bij... kan niet heet genoeg zijn.... het eten
Bussen daarentegen, zijn een soort rijdende kassen.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:56 schreef bondage het volgende:
[..]
Kan gebeuren toch. Heb ook wel eens per ongeluk trijn geschreven. Over treinen gesproken; deze hebben gelukkig airco aan boort. Op kantoor gelukkig ook. Denk niet dat ik veel thuis ben komende dagen
Och, dat is mijn auto ook want geen airco. Heeft vandaag ook lekker in de zon staan bakken op de P&R. Heet in dat ding, poe. Auto gaf buitentemp van 25 aan, gaat nog wat wordenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bussen daarentegen, zijn een soort rijdende kassen.
Ik heb hem onder een boom gestald, de motorkap zit onder de smurrie die er vanaf is gekomen, maar hopelijk heeft het iets geholpenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:09 schreef bondage het volgende:
[..]
Och, dat is mijn auto ook want geen airco. Heeft vandaag ook lekker in de zon staan bakken op de P&R. Heet in dat ding, poe. Auto gaf buitentemp van 25 aan, gaat nog wat worden
Jep zweet koelt af door verdampingquote:Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
scherp eten was toch goed met warm weer, ga je lekker van zweten.
Zweet zelf neemt een lading energie op om te kunnen verdampenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Jep zweet koelt je huid af door verdamping
Ja achterlijk. We hebben hier dan misschien geen mediterraans klimaat maar het is lang genoeg warm weer dat je van een modern land anno 2015 toch wel fucking bussen met airco mag verwachten.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bussen daarentegen, zijn een soort rijdende kassen.
Meh, hier in Assen niet zoveel beschutting. In ieder geval niet zoveel dat de auto geruime tijd uit de zon is. Of er vlekken op mijn lak komen zal me een biet zijn, lak is toch al volledig verweerdquote:Op maandag 29 juni 2015 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb hem onder een boom gestald, de motorkap zit onder de smurrie die er vanaf is gekomen, maar hopelijk heeft het iets geholpen
Dan wil ik 13 juli hierbij tot nieuwe feestdag verklarenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:31 schreef -CRASH- het volgende:
volgens weerplaza blijft het t/m 12 juli 25 graden of iets meer.
13 juli zou het weer onder de 25 zijn.
Die gevoelstemperatuur ookquote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef DemonRage het volgende:
Toch een leuk screenshotje om te bewaren:
[ afbeelding ]
Dat is een flinke hittegolf, met schroeitemperaturen...
Ben bang dat met zulke temperaturen ik minstens een week lang m'n bed uit zal drijven.
Dit dus, godverdomme in Ethiopië zijn ze jaloers op ons.quote:
Weet je ook wat voor model dit is?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ben bang dat met zulke temperaturen ik 2 weken lang m'n bed uit zal drijven.
Slapen doe ik wonderbaarlijk prima als het warm isquote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ben bang dat met zulke temperaturen ik 2 weken lang m'n bed uit zal drijven.
Welkom bij de club, hoop dat de hitteliefhebbers even goed gaan genieten de komende tijd en dat het daarna een beetje normaal kan wordenquote:
Mijn moeder heette Eisje. Is een Friese naamquote:
Eindigen alle Friese namen niet op 'ke' ? --> Dus Eiske?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn moeder heette Eisje. Is een Friese naam
Ga in ieder geval niet de hele tijd er tegenop zien zoals ik in de winter doe want dan duuuuuuuurt t langquote:
Nee, vrouwennamen op 'je'. Tante heet Oekjequote:Op maandag 29 juni 2015 21:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Eindigen alle Friese namen niet op 'ke' ? --> Dus Eiske?
Er was dit jaar helemaal geen winter toch? Vorig jaar al helemaal niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga in ieder geval niet de hele tijd er tegenop zien zoals ik in de winter doe want dan duuuuuuuurt t lang
Gelukkig vrijdagochtend een escape naar 20 graden. Maandagmiddag weer terug. Donderdag helaas een drukke dagquote:Op maandag 29 juni 2015 21:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Welkom bij de club, hoop dat de hitteliefhebbers even goed gaan genieten de komende tijd en dat het daarna een beetje normaal kan worden
hmmm, ik ken best een aantal Friese vrouwen wienst naam eindigen op ke.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, vrouwennamen op 'je'. Tante heet Oekje
Is Famke ook niet een Friese naam?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
hmmm, ik ken best een aantal Friese vrouwen wienst naam eindigen op ke.
Tjitske bijvoorbeeld.
Nee precies maar als het dus echt heel koud word. Zoals in 2011 of 12. Dat was voor mij ook uitzitten.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er was dit jaar helemaal geen winter toch? Vorig jaar al helemaal niet.
twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
Ik denk eerder dat ze hirlam ofzo gebruiken. Lijkt me niet dat ze navgem gebruiken...quote:Op maandag 29 juni 2015 20:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Geen idee wat buienradar gebruikt. Het enige model dat zulke temperaturen berekent is NAVGEM.
Hoe warm was het vandaag in Nederland?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Resistor het volgende:
Best wel apart eigenlijk, ik kan mij helemaal niet voorstellen dat het over een paar dagen heet is.
Nu is het een aangename 22,4°C met binnen 21,6°C, alles wat ik open kan zetten staat nu wagenwijd open (voor ik naar bed ga gaat de op de schuifpui gerichte ventilator aan (balkon, 3-hoog), morgenvroeg lig ik waarschijnlijk te rillen van de kou (afgelopen weekend beddengoed verschoond, maar niet meer het dekbed in het dekbedovertrek gedaan, vanwege de weersvoorspellingen)...
Famous last words
Geloof dat het hier in Limboland de 25 graden heeft aangetikt.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe warm was het vandaag in Nederland?
Graadje of 23 was de max vandaag, afhankelijk van waar je woont.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe warm was het vandaag in Nederland?
Eens!quote:Op maandag 29 juni 2015 21:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vandaag was het weer perfect! Niet te warm, gewoon lekker.
quote:Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
SCP van bijna 30, GFS model
Één van de 300 nummers in Nederlands is een 34quote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
Woensdag al 34 graden volgens Harmonie.
[ afbeelding ]
Dat heb je goed gezienquote:Op maandag 29 juni 2015 22:02 schreef koosfransoos het volgende:
[..]
Één van de 300 nummers in Nederlands is een 34)
Dit is wel 12Z he? Tmax moet nog komenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Juist ja. de Tour de France start dus in deze hitte...quote:Op maandag 29 juni 2015 22:07 schreef Alleforums het volgende:
Ik zie het al voor me a.s. zaterdag:
"Toeristen uit het buitenland kiezen in plaats van Griekenland massaal voor het tropisch Nederlands weer na zien van de Tour de France"
Op zee is het 16 graden en loop je paar km het binnenland heb je meteen 30 graden... vooral provincie Zeelandquote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kijk ik naar?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
SCP van bijna 30, GFS model
Is 2/7 niet donderdag?quote:
13 km vol gasquote:Op maandag 29 juni 2015 22:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Juist ja. de Tour de France start dus in deze hitte...
GFS vertelt mij dat de kust op vrijdag noodweer krijgt, en dat het op donderdag uit blijft om een of andere reden die ik niet begrijp...quote:Op maandag 29 juni 2015 23:00 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Is 2/7 niet donderdag?
Of wordt dat er niet mee bedoeld?
Wanneer krijg ik noodweer volgens GFSquote:Op maandag 29 juni 2015 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS vertelt mij dat de kust op vrijdag noodweer krijgt, en dat het op donderdag uit blijft om een of andere reden die ik niet begrijp...
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wanneer krijg ik noodweer volgens GFS
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.
Klootzak!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.
De Supercell Composite Parameter (SCP) geeft aan of er een mogelijkheid is voor het ontstaan van supercellen en als ze ontstaan geeft het aan hoe zwaar deze kunnen uitpakken.quote:
quote:Op zondag 28 juni 2015 22:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]'
Mochten er tornado's/windhozen ontstaan is de kans groot dat ze significant zullen zijn.
Deze waardes op die kaartjes zijn echter vaker voorgekomen in Nederland en hoeven niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk tornado's/windhozen komen.
Maar dit kaartje gaat nog wel veranderen de komende runs.
[..]
Deze ging trouwens over donderdagavondquote:Op maandag 29 juni 2015 23:26 schreef Rabieluh het volgende:
Boh, dat wordt alles weer op tijd inpakken vrijdag en dan op tijd kiezen voor of Zeeland, of Breda.
Ow, dus de oude situatie blijft nog? Donderdag kans op boem, vrijdag kans op boem aan de kust, zaterdag idioot warm?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Deze ging trouwens over donderdagavond
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ow, dus de oude situatie blijft nog? Donderdag kans op boem, vrijdag kans op boem aan de kust, zaterdag idioot warm?
Het wordt weer een groot nowcastfeest, zoals altijdquote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.
Maar dit gaat elke run weer veranderen en het is eigenlijk nog niet te zeggen.
Zelfde hier, heb geen zin om het te missenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:39 schreef roislecxe het volgende:
Al aanwijzingen dat het vrijdag vroeg of laat begint, mocht het gebeuren?
Moet tot begin vd avond werken, dus laat zou mooi zijn...
Al sinds de 0z wordt dat voorspeldquote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.
Maar dit gaat elke run weer veranderen en het is eigenlijk nog niet te zeggen.
Als het dan toch zo belachelijk heet moet, dan maar een écht record. Op en over het Warnsveldrecord.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:23 schreef i2Them2 het volgende:
Nieuwe GFS-oper laat toch bijzondere dingen zien:
[ afbeelding ]
Warm is het toch overal wel ben ik bang.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:36 schreef Rabieluh het volgende:
Blij dat ik dan zaterdag in Zeeland ben...denk ik.
Dan ga ik wel werken op mn vrije dag. Daar is wel aircoquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:51 schreef DonGorgon het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de luchtvochtigheid de komende dagen.
Met 60% vochtigheid bij 40 graden is het toch al gauw een gevoelstemperatuur van +60 graden ...
Dan is het zondags gewoon koud.. met 28 gradenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:44 schreef roislecxe het volgende:
Toch een plaatje voor het geval het verandert hoor
[ afbeelding ]
Ik ga morgen een bootje kopen denk ik. Sla wat chips en water in en ga de komende 5 dagen wat op de Noordzee dobberen.quote:
Ik moet eigenlijk aandelen gaan kopen in aircofabrikanten, het moet haast niet anders of die dingen vliegen nu als warme broodjes over de toonbankquote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:17 schreef Rica het volgende:
Nooit van mezelf gedacht maar ik heb een airco gekocht.
Klopt. Op veel sites waren ze uitverkocht. De goedkopere modellen dan. (goed genoeg voor mij) Was nog even zoeken naar eentje die morgen kon bezorgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk aandelen gaan kopen in aircofabrikanten, het moet haast niet anders of die dingen vliegen nu als warme broodjes over de toonbank
Zat Navgem toch goed tot nu toequote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:33 schreef DemonRage het volgende:
Buienradar geeft nu voor Eindhoven ook 41°C op zaterdag.
Behalve dat deze zaterdag de tour de france in Utrecht is. Er komen 8 keer meer mensen dan normaal op een koningsdag, en dan kom je al op sommige plekken geen meter meer voorruit. Tel daarbij op dat de stad vaak een paar graden warmer is dan de officiele 38/39 graden die nu staat en tel uit je winst.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:51 schreef Resistor het volgende:
Ik ben benieuwd hoe veel problemen er met de infrastructuur gaan komen.
Smeltend asfalt, bruggen die niet meer kunnen sluiten, kromme rails, stroomstoringen door overbelasting (omdat iedereen massaal airco's aan heeft, en die in tegenstelling met verwarming alleen op elektriciteit werken) en slechte koeling transformatoren...
Misschien een geluk dat de grootste ellende op een zaterdag v valt, en niet op een doordeweekse dag.
Organisatie deelt iig gratis water uit op verschillende punten en ook tijdens de reclamekaravaan. Veel meer kun je ook denk ik niet doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Behalve dat deze zaterdag de tour de france in Utrecht is. Er komen 8 keer meer mensen dan normaal op een koningsdag, en dan kom je al op sommige plekken geen meter meer voorruit. Tel daarbij op dat de stad vaak een paar graden warmer is dan de officiele 38/39 graden die nu staat en tel uit je winst.
Ik heb nog niets gehoord over extra maatregelen, maar verwacht minsten één dode die dag eerlijk gezegd...
En een gevoelstemperatuur van 48.8 graden...met windkracht 4...dan gaat het dus lijken alsof er de hele tijd een grote föhn op je aan het blazen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:33 schreef DemonRage het volgende:
Buienradar geeft nu voor Eindhoven ook 41°C op zaterdag.
Ik zat er ook aan te denken om heen te gaan. Maar gezien de verwachte hoge temperaturen blijf ik wel thuis. Ik ga geen risico nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Behalve dat deze zaterdag de tour de france in Utrecht is. Er komen 8 keer meer mensen dan normaal op een koningsdag, en dan kom je al op sommige plekken geen meter meer voorruit. Tel daarbij op dat de stad vaak een paar graden warmer is dan de officiele 38/39 graden die nu staat en tel uit je winst.
Ik heb nog niets gehoord over extra maatregelen, maar verwacht minsten één dode die dag eerlijk gezegd...
De winter begint vroeg dit jaarquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:57 schreef LadyS het volgende:
Klein foutje in mijn weerapp
[ afbeelding ]
Is inmiddels aangepast, zie ik
Zeewind maakt het wel frisser, maar dit slaat allesquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:57 schreef LadyS het volgende:
Klein foutje in mijn weerapp
[ afbeelding ]
Is inmiddels aangepast, zie ik
ik had er vrijdag al eentje gescoord en in Limburg heb je zo'n ding zelden voor niets.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Klopt. Op veel sites waren ze uitverkocht. De goedkopere modellen dan. (goed genoeg voor mij) Was nog even zoeken naar eentje die morgen kon bezorgen.
Probleem is, voor hetzelfde heb je een prutzomer en blijf je met die krengen zitten.
dan verfik je alsnog tot op het bod gok ikquote:Op dinsdag 30 juni 2015 04:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ga morgen een bootje kopen denk ik. Sla wat chips en water in en ga de komende 5 dagen wat op de Noordzee dobberen.
Maar moet je kijken hoeveel mensen dat risico wel gaan nemen... althans, dat verwacht ik eerlijk gezegd. Ik denk dat er ook best veel mensen zijn die er niet eens over nadenken of bij stilstaan dat het zo heet wordt...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik zat er ook aan te denken om heen te gaan. Maar gezien de verwachte hoge temperaturen blijf ik wel thuis. Ik ga geen risico nemen.
het is topt op het botquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dan verfik je alsnog tot op het bod gok ik
*Tot op het botquote:
Buuuuuuuuuuuuuuuurnquote:
Als ik de fotos van je huis zie ben ik jaloers en wil ik verhuizen, als ik je weer zie denk ik ineens meh laat maarquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:03 schreef Dven het volgende:
Hier itt tot in NL een te koud begin van juli
[ afbeelding ]
Te koud in vergelijking met Nederland?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als ik de fotos van je huis zie ben ik jaloers en wil ik verhuizen, als ik je weer zie denk ik ineens meh laat maar
In de winter wel, ik geloof dat ik in het verleden jouw klimaat wel eens kutklimaat heb genoemd, lijkt me een goeie omschrijvingquote:
Gewoon naar het tuincentrum gaan daar wat netten scoren die je normaal over planten heen gooit. Thuis knip je die ongeveer op maat en als je moderne kozijnen hebt kun je die dan met een hele zooi wasknijpers vastzetten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:03 schreef Burner82 het volgende:
Ik zou graag alles 's nachts open willen zetten zodat het een beetje afkoelt... Maar ik heb nog 1.5 week 2 logeerkatten die me iets te nieuwsgierig en lomp zijn
Van de 2006 editie hebben ze wel geleerd. Dus een aflasting ben ik niet zo bang voor. Het wordt dan eerder starten en de afstanden worden ingekort. Zowel organisatie als bewoners hebben geleerd van 2006.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:23 schreef Robi82 het volgende:
Ik denk dat als de 4daagse deze week was, deze afgelast zou worden na de ellende van een paar jaar terug.
Om die dikke tegen te houden heb ik lijmklemmen nodig in plaats van wasknijpersquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
Gewoon naar het tuincentrum gaan daar wat netten scoren die je normaal over planten heen gooit. Thuis knip je die ongeveer op maat en als je moderne kozijnen hebt kun je die dan met een hele zooi wasknijpers vastzetten.
Op die manier hou ik onze Houdini al jaren tegen.
Oooohh, storm in een glas water, nog maar 38,5 graad zaterdag bij onstwitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 10:17:52De nieuwste verwachting voor #zaterdag is iets minder #heet. Ook komt er vanuit het westen eerder zeewind opzetten. http://t.co/hl6RXVkkPX reageer retweet
Het kan vriezen het kan dooienquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
In de winter wel, ik geloof dat ik in het verleden jouw klimaat wel eens kutklimaat heb genoemd, lijkt me een goeie omschrijving
Alles kan, maar waarschijnlijk is het niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:29 schreef VacaLoca het volgende:
Hahaha buienradar zegt nu 42 graden in Arnhem zaterdag. Kan toch nooit man.
God zij geprezen, ik woon aan de kust. Rip in peace aan de mensen in het oosten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:19 schreef MaLo het volgende:
Oooohh, storm in een glas water, nog maar 38,5 graad zaterdag bij onstwitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 10:17:52De nieuwste verwachting voor #zaterdag is iets minder #heet. Ook komt er vanuit het westen eerder zeewind opzetten. http://t.co/hl6RXVkkPX reageer retweet
Dank jequote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:34 schreef Mani89 het volgende:
[..]
God zij geprezen, ik woon aan de kust. Rip in peace aan de mensen in het oosten.
Elke half uur op :00 en :30. Anders maken we ons zorgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dank je
Ik probeer zaterdag nog zo lang mogelijk door te posten
'S nachts en in de ochtend ventileren, overdag de ramen dicht houden. Hier is het op dit moment 23 graden binnen. Zal wel niet lang zo blijven vermoed ik, het is nu al flink warm in de zon.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:36 schreef kalinhos het volgende:
Een appartement op 't oosten is qua zonuren voor je plantjes in je woon- en slaapkamer verre van ideaal maar het scheelt wel dat het 's nachts een graad of 18 maximaal is zegals ik verhalen hier lees qua temperaturen 's nachts
Huilenquote:
Ik heb een feestje zaterdag, buitenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dank je
Ik probeer zaterdag nog zo lang mogelijk door te posten
2 graden minder is 2 graden minderquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:19 schreef MaLo het volgende:
Over welke verwachting hebben ze het? De 06h run van GFS?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:19 schreef MaLo het volgende:
25 graden is prima te doenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:01 schreef Dven het volgende:
Nieuwe pluim niet echt gewijzigd ten opzichte van die daarvoor
[ afbeelding ]
Op donderdag en zaterdag moet ik werken, vrijdag vrij. Trollquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:01 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Dat gaan dan inderdaad niet werkenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:14 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Om die dikke tegen te houden heb ik lijmklemmen nodig in plaats van wasknijpers
Deze geeft voor vrijdag ineens ~28?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:01 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen is nog veel te druk met de Hittegolf Des Doodsquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:36 schreef Koelkastje het volgende:
Waar blijven de onweer kaartjes des doods?
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:36 schreef Koelkastje het volgende:
Waar blijven de onweer kaartjes des doods?
Op welke dag kan ik beter naar utreg gaan, vrijdag of zaterdag? Minst hete dag want die hitte is niet bevorderlijk voor 'n enorm littekenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Andere onweerskaarten zijn niet lief voor de kust, dus die post ik niet
Vrijdagquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Op welke dag kan ik beter naar utreg gaan, vrijdag of zaterdag? Minst hete dag want die hitte is niet bevorderlijk voor 'n enorm litteken
Dus tochquote:
Leukste dag van de week qua onweerquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:53 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dus tochvalt t die dag ook nog enigszins mee qua onweer en zo voor zover de kaartjes nu aangeven?
Gewoon doenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
Niet zo lief als in 'niets', of niet zo lief als in 'er staat niets meer als ze over zijn'?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
In de trand van; het oosten vergaat en het westen krijgt helemaal nada.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:01 schreef Resistor het volgende:
[..]
Niet zo lief als in 'niets', of niet zo lief als in 'er staat niets meer als ze over zijn'?
Hoax. 4 juni was dit jaar op een donderdag. Volgend jaar misschien?quote:
4 juli bedoelen ze zeker, kwam dat plaatje tegen op een andere site.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoax. 4 juni was dit jaar op een donderdag. Volgend jaar misschien?
Ah toe, rampkaarten zijn het leukstquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
quote:
Wij hebben donderdag ook een uitje met werk...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:28 schreef nannyogg het volgende:
Pff, ik mag donderdag fijn naar dierenpark Emmen want personeelsuitje. Lekker sjokken in de hitte en kijken naar dieren die amechtig onder een struikje liggen.. Fun..
Zo`n rooster heb ik ook. Werk daarbij ook nog in een keukenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op donderdag en zaterdag moet ik werken, vrijdag vrij. Troll
Bouwmarkt met metalen plat dakquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zo`n rooster heb ik ook. Werk daarbij ook nog in een keuken.
Met een beetje pech/geluk heb ik eind van de week een sollicitatie gesprekquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bouwmarkt met metalen plat dak[ afbeelding ]
Maar moet iets over hebben voor het baantje; grote kans dat ik er weg ben binnenkort, en daar heb ik geen trek in
Gewoon de korte broek meenemenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Met een beetje pech/geluk heb ik eind van de week een sollicitatie gesprekLekker in de lange nette kleren
Scheelt nog dat je op gesprek moet, ik moet in een lange spijkerbroek en een niet al te dun shirt rondlopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Met een beetje pech/geluk heb ik eind van de week een sollicitatie gesprekLekker in de lange nette kleren
RIPquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bouwmarkt met metalen plat dak[ afbeelding ]
Maar moet iets over hebben voor het baantje; grote kans dat ik er weg ben binnenkort, en daar heb ik geen trek in
In de auto op de parkeerplaats omkledenquote:
Maar daar telt 1e indruk iets minder...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Scheelt nog dat je op gesprek moet, ik moet in een lange spijkerbroek en een niet al te dun shirt rondlopen.
Dat is lachwekkend.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hopelijk naar t zwembad ;-)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:29 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Wij hebben donderdag ook een uitje met werk...
Ik ken het bedrijf en de functie (heb ik al eens gezeten..) dus laat ik dat maar niet doenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is lachwekkend.
Wil je die baan kleed je dan casual korte broek met slippers kan prima wel je voeten in orde maken.
Convective available potentional energy. (Geheel uit mijn hoofd, eventuele fouten voorbehouden)quote:
Ben wel benieuwd waar Estofex mee aan komt zetten later deze week.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Dat blok boven Centraal Europa is echt iets wat ik nog nooit van mijn leven gezien heb, er komt gewoon geen beweging in. Geweldig gewoon
De natuur wil ons echt dood hebben hequote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
35 graden en een CAPE waar je u tegen zegt
Houdt dat in dat we na de komende hittegolf voor de verandering nog gewoon mooi weer houden met acceptabele temperaturen?? (dus: 20 graden of iets hoger?)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Dat blok boven Centraal Europa is echt iets wat ik nog nooit van mijn leven gezien heb, er komt gewoon geen beweging in. Geweldig gewoon
Best wel ja, alleen iets minder droogquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Houdt dat in dat we na de komende hittegolf voor de verandering nog gewoon mooi weer houden met acceptabele temperaturen?? (dus: 20 graden of iets hoger?)
Ach, dat is nog wel acceptabel.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Best wel ja, alleen iets minder droog
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het het voor een uurtje goed is maar dan ben je ook gewend en is het niet zo leuk meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:35 schreef JDude het volgende:
Ik overweeg in de Albert Heijn te gaan wonen. Al is het thuis voorlopig ook nog prima met 22,4.
In een snikhete kantine pauze houden, dan ineens winkel in waar het 20 graden koeler is, lastige klant die wil weten of er nog iets uit de diepvries is, vriescel in... Loop je naar -20... dan weer terug winkel in... Dan begint het wel even te tollenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:51 schreef WEST het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het het voor een uurtje goed is maar dan ben je ook gewend en is het niet zo leuk meer.
juist. Voor klanten is wel goed die zijn even in de koelte maar die krijgen de klap als ze weer naar buiten gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:53 schreef Burner82 het volgende:
[..]
In een snikhete kantine pauze houden, dan ineens winkel in waar het 20 graden koeler is, lastige klant die wil weten of er nog iets uit de diepvries is, vriescel in... Loop je naar -20... dan weer terug winkel in... Dan begint het wel even te tollen
Auto met airco huren...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
Jongens, ik moet vrijdag naar zutphen en deventer en apeldoorn om daar op locatie te filmen.
En ik heb dus een enorme cameratas en een statief en een lamp bij me, en ik mag dat grotendeels in mijn eentje gaan sjouwen, door die drie steden heen.
Huilen.
Want?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef WEST het volgende:
Maar beter nu die warmte dan over 3 weken
Hoewel 2006 was vergelijkbaar.
Mijn auto heeft airco, thank godquote:
Foeiquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Nattekat het volgende:
Oja... het autoprobleem... ik wilde nog met mijn drone richting een buitenzwembad vandaag
Volgens mij komt dat gewoon omdat de wind dan draait van zuid naar noord-west. Maar waarschijnlijk kunnen anderen hier dat een stuk beter beoordelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Van zaterdag op zondag scheelt trouwens ineens 10 graden. Zou dan ook aardig wat geknal kunnen verwachten toch?
Gewoon alleen drive-by shots makenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn auto heeft airco, thank god
Alleen heb ik daar weinig aan als ik met al mijn gear rond ga lopen buiten
Ik heb in een bakkerij gewerkt, herkenbaar dit.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:53 schreef Burner82 het volgende:
[..]
In een snikhete kantine pauze houden, dan ineens winkel in waar het 20 graden koeler is, lastige klant die wil weten of er nog iets uit de diepvries is, vriescel in... Loop je naar -20... dan weer terug winkel in... Dan begint het wel even te tollen
Ik heb in keukens gewerkt, en dan komen mensen eten die het zelf te warm vinden om te koken. en dan voor het fornuis lopen de temperaturen op tot ver boven de 40 graden . En dan even de vriezer in om een portie bitteballen te halen of ijs._O-quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb in een bakkerij gewerkt, herkenbaar dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |