Ik heb hem onder een boom gestald, de motorkap zit onder de smurrie die er vanaf is gekomen, maar hopelijk heeft het iets geholpenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:09 schreef bondage het volgende:
[..]
Och, dat is mijn auto ook want geen airco. Heeft vandaag ook lekker in de zon staan bakken op de P&R. Heet in dat ding, poe. Auto gaf buitentemp van 25 aan, gaat nog wat worden
Jep zweet koelt af door verdampingquote:Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
scherp eten was toch goed met warm weer, ga je lekker van zweten.
Zweet zelf neemt een lading energie op om te kunnen verdampenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Jep zweet koelt je huid af door verdamping
Ja achterlijk. We hebben hier dan misschien geen mediterraans klimaat maar het is lang genoeg warm weer dat je van een modern land anno 2015 toch wel fucking bussen met airco mag verwachten.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bussen daarentegen, zijn een soort rijdende kassen.
Meh, hier in Assen niet zoveel beschutting. In ieder geval niet zoveel dat de auto geruime tijd uit de zon is. Of er vlekken op mijn lak komen zal me een biet zijn, lak is toch al volledig verweerdquote:Op maandag 29 juni 2015 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb hem onder een boom gestald, de motorkap zit onder de smurrie die er vanaf is gekomen, maar hopelijk heeft het iets geholpen
Dan wil ik 13 juli hierbij tot nieuwe feestdag verklarenquote:Op maandag 29 juni 2015 20:31 schreef -CRASH- het volgende:
volgens weerplaza blijft het t/m 12 juli 25 graden of iets meer.
13 juli zou het weer onder de 25 zijn.
Die gevoelstemperatuur ookquote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef DemonRage het volgende:
Toch een leuk screenshotje om te bewaren:
[ afbeelding ]
Dat is een flinke hittegolf, met schroeitemperaturen...
Ben bang dat met zulke temperaturen ik minstens een week lang m'n bed uit zal drijven.
Dit dus, godverdomme in Ethiopië zijn ze jaloers op ons.quote:
Weet je ook wat voor model dit is?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ben bang dat met zulke temperaturen ik 2 weken lang m'n bed uit zal drijven.
Slapen doe ik wonderbaarlijk prima als het warm isquote:Op maandag 29 juni 2015 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ben bang dat met zulke temperaturen ik 2 weken lang m'n bed uit zal drijven.
Welkom bij de club, hoop dat de hitteliefhebbers even goed gaan genieten de komende tijd en dat het daarna een beetje normaal kan wordenquote:
Mijn moeder heette Eisje. Is een Friese naamquote:
Eindigen alle Friese namen niet op 'ke' ? --> Dus Eiske?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn moeder heette Eisje. Is een Friese naam
Ga in ieder geval niet de hele tijd er tegenop zien zoals ik in de winter doe want dan duuuuuuuurt t langquote:
Nee, vrouwennamen op 'je'. Tante heet Oekjequote:Op maandag 29 juni 2015 21:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Eindigen alle Friese namen niet op 'ke' ? --> Dus Eiske?
Er was dit jaar helemaal geen winter toch? Vorig jaar al helemaal niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga in ieder geval niet de hele tijd er tegenop zien zoals ik in de winter doe want dan duuuuuuuurt t lang
Gelukkig vrijdagochtend een escape naar 20 graden. Maandagmiddag weer terug. Donderdag helaas een drukke dagquote:Op maandag 29 juni 2015 21:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Welkom bij de club, hoop dat de hitteliefhebbers even goed gaan genieten de komende tijd en dat het daarna een beetje normaal kan worden
hmmm, ik ken best een aantal Friese vrouwen wienst naam eindigen op ke.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, vrouwennamen op 'je'. Tante heet Oekje
Is Famke ook niet een Friese naam?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
hmmm, ik ken best een aantal Friese vrouwen wienst naam eindigen op ke.
Tjitske bijvoorbeeld.
Nee precies maar als het dus echt heel koud word. Zoals in 2011 of 12. Dat was voor mij ook uitzitten.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er was dit jaar helemaal geen winter toch? Vorig jaar al helemaal niet.
twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
Ik denk eerder dat ze hirlam ofzo gebruiken. Lijkt me niet dat ze navgem gebruiken...quote:Op maandag 29 juni 2015 20:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Geen idee wat buienradar gebruikt. Het enige model dat zulke temperaturen berekent is NAVGEM.
Hoe warm was het vandaag in Nederland?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Resistor het volgende:
Best wel apart eigenlijk, ik kan mij helemaal niet voorstellen dat het over een paar dagen heet is.
Nu is het een aangename 22,4°C met binnen 21,6°C, alles wat ik open kan zetten staat nu wagenwijd open (voor ik naar bed ga gaat de op de schuifpui gerichte ventilator aan (balkon, 3-hoog), morgenvroeg lig ik waarschijnlijk te rillen van de kou (afgelopen weekend beddengoed verschoond, maar niet meer het dekbed in het dekbedovertrek gedaan, vanwege de weersvoorspellingen)...
Famous last words
Geloof dat het hier in Limboland de 25 graden heeft aangetikt.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe warm was het vandaag in Nederland?
Graadje of 23 was de max vandaag, afhankelijk van waar je woont.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe warm was het vandaag in Nederland?
Eens!quote:Op maandag 29 juni 2015 21:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vandaag was het weer perfect! Niet te warm, gewoon lekker.
quote:Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
SCP van bijna 30, GFS model
Één van de 300 nummers in Nederlands is een 34quote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
Woensdag al 34 graden volgens Harmonie.
[ afbeelding ]
Dat heb je goed gezienquote:Op maandag 29 juni 2015 22:02 schreef koosfransoos het volgende:
[..]
Één van de 300 nummers in Nederlands is een 34)
Dit is wel 12Z he? Tmax moet nog komenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Juist ja. de Tour de France start dus in deze hitte...quote:Op maandag 29 juni 2015 22:07 schreef Alleforums het volgende:
Ik zie het al voor me a.s. zaterdag:
"Toeristen uit het buitenland kiezen in plaats van Griekenland massaal voor het tropisch Nederlands weer na zien van de Tour de France"
Op zee is het 16 graden en loop je paar km het binnenland heb je meteen 30 graden... vooral provincie Zeelandquote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kijk ik naar?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
SCP van bijna 30, GFS model
Is 2/7 niet donderdag?quote:
13 km vol gasquote:Op maandag 29 juni 2015 22:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Juist ja. de Tour de France start dus in deze hitte...
GFS vertelt mij dat de kust op vrijdag noodweer krijgt, en dat het op donderdag uit blijft om een of andere reden die ik niet begrijp...quote:Op maandag 29 juni 2015 23:00 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Is 2/7 niet donderdag?
Of wordt dat er niet mee bedoeld?
Wanneer krijg ik noodweer volgens GFSquote:Op maandag 29 juni 2015 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS vertelt mij dat de kust op vrijdag noodweer krijgt, en dat het op donderdag uit blijft om een of andere reden die ik niet begrijp...
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wanneer krijg ik noodweer volgens GFS
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.
Klootzak!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.
De Supercell Composite Parameter (SCP) geeft aan of er een mogelijkheid is voor het ontstaan van supercellen en als ze ontstaan geeft het aan hoe zwaar deze kunnen uitpakken.quote:
quote:Op zondag 28 juni 2015 22:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]'
Mochten er tornado's/windhozen ontstaan is de kans groot dat ze significant zullen zijn.
Deze waardes op die kaartjes zijn echter vaker voorgekomen in Nederland en hoeven niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk tornado's/windhozen komen.
Maar dit kaartje gaat nog wel veranderen de komende runs.
[..]
Deze ging trouwens over donderdagavondquote:Op maandag 29 juni 2015 23:26 schreef Rabieluh het volgende:
Boh, dat wordt alles weer op tijd inpakken vrijdag en dan op tijd kiezen voor of Zeeland, of Breda.
Ow, dus de oude situatie blijft nog? Donderdag kans op boem, vrijdag kans op boem aan de kust, zaterdag idioot warm?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Deze ging trouwens over donderdagavond
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ow, dus de oude situatie blijft nog? Donderdag kans op boem, vrijdag kans op boem aan de kust, zaterdag idioot warm?
Het wordt weer een groot nowcastfeest, zoals altijdquote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.
Maar dit gaat elke run weer veranderen en het is eigenlijk nog niet te zeggen.
Zelfde hier, heb geen zin om het te missenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:39 schreef roislecxe het volgende:
Al aanwijzingen dat het vrijdag vroeg of laat begint, mocht het gebeuren?
Moet tot begin vd avond werken, dus laat zou mooi zijn...
Al sinds de 0z wordt dat voorspeldquote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.
Maar dit gaat elke run weer veranderen en het is eigenlijk nog niet te zeggen.
Als het dan toch zo belachelijk heet moet, dan maar een écht record. Op en over het Warnsveldrecord.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:23 schreef i2Them2 het volgende:
Nieuwe GFS-oper laat toch bijzondere dingen zien:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |