Mijn moeder heette Eisje. Is een Friese naamquote:
Eindigen alle Friese namen niet op 'ke' ? --> Dus Eiske?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn moeder heette Eisje. Is een Friese naam
Ga in ieder geval niet de hele tijd er tegenop zien zoals ik in de winter doe want dan duuuuuuuurt t langquote:
Nee, vrouwennamen op 'je'. Tante heet Oekjequote:Op maandag 29 juni 2015 21:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Eindigen alle Friese namen niet op 'ke' ? --> Dus Eiske?
Er was dit jaar helemaal geen winter toch? Vorig jaar al helemaal niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga in ieder geval niet de hele tijd er tegenop zien zoals ik in de winter doe want dan duuuuuuuurt t lang
Gelukkig vrijdagochtend een escape naar 20 graden. Maandagmiddag weer terug. Donderdag helaas een drukke dagquote:Op maandag 29 juni 2015 21:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Welkom bij de club, hoop dat de hitteliefhebbers even goed gaan genieten de komende tijd en dat het daarna een beetje normaal kan worden
hmmm, ik ken best een aantal Friese vrouwen wienst naam eindigen op ke.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, vrouwennamen op 'je'. Tante heet Oekje
Is Famke ook niet een Friese naam?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
hmmm, ik ken best een aantal Friese vrouwen wienst naam eindigen op ke.
Tjitske bijvoorbeeld.
Nee precies maar als het dus echt heel koud word. Zoals in 2011 of 12. Dat was voor mij ook uitzitten.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er was dit jaar helemaal geen winter toch? Vorig jaar al helemaal niet.
twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
Ik denk eerder dat ze hirlam ofzo gebruiken. Lijkt me niet dat ze navgem gebruiken...quote:Op maandag 29 juni 2015 20:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Geen idee wat buienradar gebruikt. Het enige model dat zulke temperaturen berekent is NAVGEM.
Hoe warm was het vandaag in Nederland?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Resistor het volgende:
Best wel apart eigenlijk, ik kan mij helemaal niet voorstellen dat het over een paar dagen heet is.
Nu is het een aangename 22,4°C met binnen 21,6°C, alles wat ik open kan zetten staat nu wagenwijd open (voor ik naar bed ga gaat de op de schuifpui gerichte ventilator aan (balkon, 3-hoog), morgenvroeg lig ik waarschijnlijk te rillen van de kou (afgelopen weekend beddengoed verschoond, maar niet meer het dekbed in het dekbedovertrek gedaan, vanwege de weersvoorspellingen)...
Famous last words
Geloof dat het hier in Limboland de 25 graden heeft aangetikt.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe warm was het vandaag in Nederland?
Graadje of 23 was de max vandaag, afhankelijk van waar je woont.quote:Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe warm was het vandaag in Nederland?
Eens!quote:Op maandag 29 juni 2015 21:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vandaag was het weer perfect! Niet te warm, gewoon lekker.
quote:Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
SCP van bijna 30, GFS model
Één van de 300 nummers in Nederlands is een 34quote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
Woensdag al 34 graden volgens Harmonie.
[ afbeelding ]
Dat heb je goed gezienquote:Op maandag 29 juni 2015 22:02 schreef koosfransoos het volgende:
[..]
Één van de 300 nummers in Nederlands is een 34)
Dit is wel 12Z he? Tmax moet nog komenquote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Juist ja. de Tour de France start dus in deze hitte...quote:Op maandag 29 juni 2015 22:07 schreef Alleforums het volgende:
Ik zie het al voor me a.s. zaterdag:
"Toeristen uit het buitenland kiezen in plaats van Griekenland massaal voor het tropisch Nederlands weer na zien van de Tour de France"
Op zee is het 16 graden en loop je paar km het binnenland heb je meteen 30 graden... vooral provincie Zeelandquote:Op maandag 29 juni 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kijk ik naar?quote:Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:49:25Supercell composiet parameter 2/7 voor Benelux richting de 30! Dit in combinatie met 0-3km srh van >500 en cape >2500 http://t.co/8X3UUj1bT6 reageer retweet
SCP van bijna 30, GFS model
Is 2/7 niet donderdag?quote:
13 km vol gasquote:Op maandag 29 juni 2015 22:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Juist ja. de Tour de France start dus in deze hitte...
GFS vertelt mij dat de kust op vrijdag noodweer krijgt, en dat het op donderdag uit blijft om een of andere reden die ik niet begrijp...quote:Op maandag 29 juni 2015 23:00 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Is 2/7 niet donderdag?
Of wordt dat er niet mee bedoeld?
Wanneer krijg ik noodweer volgens GFSquote:Op maandag 29 juni 2015 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS vertelt mij dat de kust op vrijdag noodweer krijgt, en dat het op donderdag uit blijft om een of andere reden die ik niet begrijp...
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wanneer krijg ik noodweer volgens GFS
quote:Op maandag 29 juni 2015 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.
Klootzak!quote:Op maandag 29 juni 2015 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet, alles trekt langs Breda omdat bliksemschild.
De Supercell Composite Parameter (SCP) geeft aan of er een mogelijkheid is voor het ontstaan van supercellen en als ze ontstaan geeft het aan hoe zwaar deze kunnen uitpakken.quote:
quote:Op zondag 28 juni 2015 22:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]'
Mochten er tornado's/windhozen ontstaan is de kans groot dat ze significant zullen zijn.
Deze waardes op die kaartjes zijn echter vaker voorgekomen in Nederland en hoeven niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk tornado's/windhozen komen.
Maar dit kaartje gaat nog wel veranderen de komende runs.
[..]
Deze ging trouwens over donderdagavondquote:Op maandag 29 juni 2015 23:26 schreef Rabieluh het volgende:
Boh, dat wordt alles weer op tijd inpakken vrijdag en dan op tijd kiezen voor of Zeeland, of Breda.
Ow, dus de oude situatie blijft nog? Donderdag kans op boem, vrijdag kans op boem aan de kust, zaterdag idioot warm?quote:Op maandag 29 juni 2015 23:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Deze ging trouwens over donderdagavond
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ow, dus de oude situatie blijft nog? Donderdag kans op boem, vrijdag kans op boem aan de kust, zaterdag idioot warm?
Het wordt weer een groot nowcastfeest, zoals altijdquote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.
Maar dit gaat elke run weer veranderen en het is eigenlijk nog niet te zeggen.
Zelfde hier, heb geen zin om het te missenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:39 schreef roislecxe het volgende:
Al aanwijzingen dat het vrijdag vroeg of laat begint, mocht het gebeuren?
Moet tot begin vd avond werken, dus laat zou mooi zijn...
Al sinds de 0z wordt dat voorspeldquote:Op maandag 29 juni 2015 23:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens de GFS-run van 12 uur wel ja, donderdag vooral Zeeland en Zuid-Holland-Zuid.
Maar dit gaat elke run weer veranderen en het is eigenlijk nog niet te zeggen.
Als het dan toch zo belachelijk heet moet, dan maar een écht record. Op en over het Warnsveldrecord.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:23 schreef i2Them2 het volgende:
Nieuwe GFS-oper laat toch bijzondere dingen zien:
[ afbeelding ]
Warm is het toch overal wel ben ik bang.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:36 schreef Rabieluh het volgende:
Blij dat ik dan zaterdag in Zeeland ben...denk ik.
Dan ga ik wel werken op mn vrije dag. Daar is wel aircoquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:51 schreef DonGorgon het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de luchtvochtigheid de komende dagen.
Met 60% vochtigheid bij 40 graden is het toch al gauw een gevoelstemperatuur van +60 graden ...
Dan is het zondags gewoon koud.. met 28 gradenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:44 schreef roislecxe het volgende:
Toch een plaatje voor het geval het verandert hoor
[ afbeelding ]
Ik ga morgen een bootje kopen denk ik. Sla wat chips en water in en ga de komende 5 dagen wat op de Noordzee dobberen.quote:
Ik moet eigenlijk aandelen gaan kopen in aircofabrikanten, het moet haast niet anders of die dingen vliegen nu als warme broodjes over de toonbankquote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:17 schreef Rica het volgende:
Nooit van mezelf gedacht maar ik heb een airco gekocht.
Klopt. Op veel sites waren ze uitverkocht. De goedkopere modellen dan. (goed genoeg voor mij) Was nog even zoeken naar eentje die morgen kon bezorgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk aandelen gaan kopen in aircofabrikanten, het moet haast niet anders of die dingen vliegen nu als warme broodjes over de toonbank
Zat Navgem toch goed tot nu toequote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:33 schreef DemonRage het volgende:
Buienradar geeft nu voor Eindhoven ook 41°C op zaterdag.
Behalve dat deze zaterdag de tour de france in Utrecht is. Er komen 8 keer meer mensen dan normaal op een koningsdag, en dan kom je al op sommige plekken geen meter meer voorruit. Tel daarbij op dat de stad vaak een paar graden warmer is dan de officiele 38/39 graden die nu staat en tel uit je winst.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:51 schreef Resistor het volgende:
Ik ben benieuwd hoe veel problemen er met de infrastructuur gaan komen.
Smeltend asfalt, bruggen die niet meer kunnen sluiten, kromme rails, stroomstoringen door overbelasting (omdat iedereen massaal airco's aan heeft, en die in tegenstelling met verwarming alleen op elektriciteit werken) en slechte koeling transformatoren...
Misschien een geluk dat de grootste ellende op een zaterdag v valt, en niet op een doordeweekse dag.
Organisatie deelt iig gratis water uit op verschillende punten en ook tijdens de reclamekaravaan. Veel meer kun je ook denk ik niet doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Behalve dat deze zaterdag de tour de france in Utrecht is. Er komen 8 keer meer mensen dan normaal op een koningsdag, en dan kom je al op sommige plekken geen meter meer voorruit. Tel daarbij op dat de stad vaak een paar graden warmer is dan de officiele 38/39 graden die nu staat en tel uit je winst.
Ik heb nog niets gehoord over extra maatregelen, maar verwacht minsten één dode die dag eerlijk gezegd...
En een gevoelstemperatuur van 48.8 graden...met windkracht 4...dan gaat het dus lijken alsof er de hele tijd een grote föhn op je aan het blazen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:33 schreef DemonRage het volgende:
Buienradar geeft nu voor Eindhoven ook 41°C op zaterdag.
Ik zat er ook aan te denken om heen te gaan. Maar gezien de verwachte hoge temperaturen blijf ik wel thuis. Ik ga geen risico nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Behalve dat deze zaterdag de tour de france in Utrecht is. Er komen 8 keer meer mensen dan normaal op een koningsdag, en dan kom je al op sommige plekken geen meter meer voorruit. Tel daarbij op dat de stad vaak een paar graden warmer is dan de officiele 38/39 graden die nu staat en tel uit je winst.
Ik heb nog niets gehoord over extra maatregelen, maar verwacht minsten één dode die dag eerlijk gezegd...
De winter begint vroeg dit jaarquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:57 schreef LadyS het volgende:
Klein foutje in mijn weerapp
[ afbeelding ]
Is inmiddels aangepast, zie ik
Zeewind maakt het wel frisser, maar dit slaat allesquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:57 schreef LadyS het volgende:
Klein foutje in mijn weerapp
[ afbeelding ]
Is inmiddels aangepast, zie ik
ik had er vrijdag al eentje gescoord en in Limburg heb je zo'n ding zelden voor niets.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Klopt. Op veel sites waren ze uitverkocht. De goedkopere modellen dan. (goed genoeg voor mij) Was nog even zoeken naar eentje die morgen kon bezorgen.
Probleem is, voor hetzelfde heb je een prutzomer en blijf je met die krengen zitten.
dan verfik je alsnog tot op het bod gok ikquote:Op dinsdag 30 juni 2015 04:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ga morgen een bootje kopen denk ik. Sla wat chips en water in en ga de komende 5 dagen wat op de Noordzee dobberen.
Maar moet je kijken hoeveel mensen dat risico wel gaan nemen... althans, dat verwacht ik eerlijk gezegd. Ik denk dat er ook best veel mensen zijn die er niet eens over nadenken of bij stilstaan dat het zo heet wordt...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik zat er ook aan te denken om heen te gaan. Maar gezien de verwachte hoge temperaturen blijf ik wel thuis. Ik ga geen risico nemen.
het is topt op het botquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dan verfik je alsnog tot op het bod gok ik
*Tot op het botquote:
Buuuuuuuuuuuuuuuurnquote:
Als ik de fotos van je huis zie ben ik jaloers en wil ik verhuizen, als ik je weer zie denk ik ineens meh laat maarquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:03 schreef Dven het volgende:
Hier itt tot in NL een te koud begin van juli
[ afbeelding ]
Te koud in vergelijking met Nederland?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als ik de fotos van je huis zie ben ik jaloers en wil ik verhuizen, als ik je weer zie denk ik ineens meh laat maar
In de winter wel, ik geloof dat ik in het verleden jouw klimaat wel eens kutklimaat heb genoemd, lijkt me een goeie omschrijvingquote:
Gewoon naar het tuincentrum gaan daar wat netten scoren die je normaal over planten heen gooit. Thuis knip je die ongeveer op maat en als je moderne kozijnen hebt kun je die dan met een hele zooi wasknijpers vastzetten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:03 schreef Burner82 het volgende:
Ik zou graag alles 's nachts open willen zetten zodat het een beetje afkoelt... Maar ik heb nog 1.5 week 2 logeerkatten die me iets te nieuwsgierig en lomp zijn
Van de 2006 editie hebben ze wel geleerd. Dus een aflasting ben ik niet zo bang voor. Het wordt dan eerder starten en de afstanden worden ingekort. Zowel organisatie als bewoners hebben geleerd van 2006.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:23 schreef Robi82 het volgende:
Ik denk dat als de 4daagse deze week was, deze afgelast zou worden na de ellende van een paar jaar terug.
Om die dikke tegen te houden heb ik lijmklemmen nodig in plaats van wasknijpersquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
Gewoon naar het tuincentrum gaan daar wat netten scoren die je normaal over planten heen gooit. Thuis knip je die ongeveer op maat en als je moderne kozijnen hebt kun je die dan met een hele zooi wasknijpers vastzetten.
Op die manier hou ik onze Houdini al jaren tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |