SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik heb nog een vestje aan over mijn jurkje, want ik vond het koud.quote:
Wut, broeikas ofzo? Bij mij is het rond de 21 graden in de woonkamer. Slaapkamer geen idee, kan ik niet uitlezen op afstand.quote:
Bij mij is het 26 graden.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:05 schreef bondage het volgende:
[..]
Wut, broeikas ofzo? Bij mij is het rond de 21 graden in de woonkamer. Slaapkamer geen idee, kan ik niet uitlezen op afstand.
Ik heb geen appartement maar wel een blok beton. En weet het, als de hitte er eenmaal in zit is het er lastig uit te krijgen. Bij mij is vooral de bovenverdieping een ramp. Plat dak en genoeg ramen waar hitte door binnen kan komen. Zal daar nu ook wel lekker warm zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
Bij mij is het 26 graden.
Niet zo lang geleden nog getaxeerd en toen kwam er ook nog het meeste positieve energielabel erbij.
Goede isolatie kent in de zomer nogal nadelen en het is een appartementencomplex.
Beton houdt warmte veeeel te lang vast
Op onze slaapkamer staat ook de hele dag de zon, ik wil niet weten hoe warm het daar isquote:Op maandag 29 juni 2015 15:59 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb geen appartement maar wel een blok beton. En weet het, als de hitte er eenmaal in zit is het er lastig uit te krijgen. Bij mij is vooral de bovenverdieping een ramp. Plat dak en genoeg ramen waar hitte door binnen kan komen. Zal daar nu ook wel lekker warm zijn.
Vroeger, ja heeeel vroeger hadden wij luiken, die gingen dicht als er storm op komst was, maar ook in de zomer overdag als het heel heet dreigde te worden.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:05 schreef hangtime het volgende:
[..]
Op onze slaapkamer staat ook de hele dag de zon, ik wil niet weten hoe warm het daar is
Heb de gordijnen daar altijd dicht, maar dan nog komt die warmte erdoor heen.
Maar we slapen toch al een jaar in de woonkamer, dat is eigenlijk wegens geluidsoverlast, maar nu ook i.v.m. de hitte
(ja gemeente Arnhem zet gewoon even een studentenflat naast de onze)
Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij een ochtendpak.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik loop meestal in m'n ochtendpak met een zak ijs tussen m'n benen
Hm, Weerplaza doet het met 31 en 34 graden een stuk rustiger aan op vrijdag en zaterdag.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:28 schreef DemonRage het volgende:
Op buienradar staat op dit moment in de 14-daagse verwachting voor Eindhoven voor zowel vrijdag als zaterdag een maximum van 40°C.
Da's kutquote:Op maandag 29 juni 2015 16:35 schreef Intellectueel het volgende:
Zit je dan, met je zware koorts te wachten op de hittegolf des doods.
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Scheveningen/4951726quote:Op maandag 29 juni 2015 16:43 schreef Elan het volgende:
Gaat het op de stranden ook weer zo bloedverziekend heet worden als een maandje (Scheveningen 31 graden) geleden of blijven de temperaturen daar zoals gebruikelijk iets achter t.o.v. de rest van het land?
https://www.facebook.com/(...)485794006342/?type=1quote:HITTE-ALARM, & HITTE-PLAN
In de vijf jaar dat Noodweer-Nederland bestaat is er nog geen één keer een Hitte-Alarm afgekondigd. Toch komt daar deze week verandering in.
Voor aanstaande Woensdag tot Zondag wordt er lang aanhoudende hitte verwachten met temperaturen rond de 30 tot 38 graden Celsius, Zeer lokaal zelf nog 1 a 2 graden meer.
RIVM heeft het Nationaal Hitteplan tevens ook al klaarliggen. Dit betekend dat er voldoende water gedronken moet worden, ook het Hitteplan is zeldzaam, en is normaliter niet tot nauwelijks van toepassing in Nederland.
Zie hier onder welke temperaturen er zijn te verwachten,
let op : Kaart is gebaseerd op de warmste dag : Zaterdag.
Ik vind die - tekens een beetje ongelukkig geplaatst voor de temperaturen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:59 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.facebook.com/(...)485794006342/?type=1
IJSVRIJquote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik vind die - tekens een beetje ongelukkig geplaatst voor de temperaturen.
Dankje.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Da's kut
Ik ben snotverkouden en kon daar al maar matig enthousiast over worden maar koorts dat lijkt me echt totaal kut nu. Sterkte
Zie ik nu pas, brrrr -38 bij ons in Twente dusquote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik vind die - tekens een beetje ongelukkig geplaatst voor de temperaturen.
Nee, je hebt nergens 'recht' op.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef YazooW het volgende:
Heb je nou ook recht op een extra pauze oid met dit weer?
quote:Op maandag 29 juni 2015 18:01 schreef -CRASH- het volgende:
Weersverwachting voor Limburg vanaf woensdag
WO 33
DO 36
VR 33
ZA 38
Airco?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Oja... Ik ruilde met iemand om zaterdag te werken...
Ik denk dat ik toch maar niet naar Utrecht ga...quote:Op maandag 29 juni 2015 18:16 schreef NaturalScience het volgende:
Zojuist komt de nieuwe run van GFS weer binnenlopen ....en zie daar! 39 graden in midden Nederland. Dat zou een ruim all-time landelijk record zijn.
[ afbeelding ]
Gewoon goed beschermen! Veel water drinken en eisjes eten.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch maar niet naar Utrecht ga...
Nope, gaten in het dak, een metalen plat dak en een flink aantal kilometers per dag lopenquote:
Met 40 graden neem ik aan dat ze de boel toch wel een dagje sluiten?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope, gaten in het dak, een metalen plat dak en een flink aantal kilometers per dag lopen
Ik ga er niet van uit, maar als er geen hond komt en iedereen binnen op de grond ligt krijgen we vast een extra pauze.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Met 40 graden neem ik aan dat ze de boel toch wel een dagje sluiten?
eisjes?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Gewoon goed beschermen! Veel water drinken en eisjes eten.Dan komt het vast goed!
Ik blij dat ik 3 dagen per week werk.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Oja... Ik ruilde met iemand om zaterdag te werken...
Ik 4. Dinsdag en woensdag enkel 's avonds, maar donderdag en zaterdag kook ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik blij dat ik 3 dagen per week werk.
Heb alleen woensdag "misschien"
een beetje last van van de hoge temperatuur
quote:
Ramen konden niet open want de schilders zijn de kozijnen aan het vervenquote:Op maandag 29 juni 2015 15:05 schreef bondage het volgende:
[..]
Wut, broeikas ofzo? Bij mij is het rond de 21 graden in de woonkamer. Slaapkamer geen idee, kan ik niet uitlezen op afstand.
Wanneer kun je ze dan wel weer openzetten? Lijkt me niet verkeerd om 's nachts je raam open te hebben met de aankomende hitte.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:02 schreef leeell het volgende:
[..]
[..]
Ramen konden niet open want de schilders zijn de kozijnen aan het verven![]()
Kokenquote:Op maandag 29 juni 2015 18:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik 4. Dinsdag en woensdag enkel 's avonds, maar donderdag en zaterdag kook ik.
Dit idd.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:16 schreef Klonk het volgende:
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met 38 graden aan het koken te slaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |