quote:Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Ik: Jij ook zometeen.
Vriendin: Wat jij wilt.
Ja, ik erger mij hier serieus aan. Nu wil ik niet vreemd klinken, maar hierdoor komt bij mij mijn oude persoonlijkheid weer naar boven welke ik eigenlijk heb laten varen..quote:
mja maar dan beloon je dat kutgedrag van haarquote:Op zondag 28 juni 2015 09:12 schreef Lautje27 het volgende:
Om het snel en makkelijk op te lossen: niet jouw gedrag veranderen, ook niet "uitleggen" (dat komt over alsof je jouw gedrag alleen aan het legitimeren bent ipv dat je haar gevoel signaleert). Maar haar bevestiging geven. Dan zeg je bijv: "het was niet handig je nog gedag te komen zeggen. Maar ik moest wel aan jou denken hoor lieffie!"
Het is geven en nemen hequote:Op zondag 28 juni 2015 09:16 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
mja maar dan beloon je dat kutgedrag van haar
Sorry hoor, ik ga niet omwille van 'doei' zeggen op de werkvloer een halfuur op de trein wachten. We mogen elkaar afdelingen niet zomaar betreden. En met een leidinggevende in mijn nek, ga ik al helemaal geen risico nemen. Als ik bijvoorbeeld een waarschuwing zou krijgen, zou je achteraf horen dat het niet nodig was enz.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kap er gewoon mee als je de moeite niet eens kan nemen om gedag te zeggen omdat je anders de volgende trein moet nemen. Blijkbaar heeft ze meer gevoel en behoefte naar jou dan andersom
Als je ego te aanwezig is & alleen jouw behoeften en gevoelens tellen dan gaat het uit, dat weet je hè?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:17 schreef Certio het volgende:
Nou, ik heb de situatie dus gisteren al uitgelegd, waarmee binnen een volwassen relatie de kous af zou moeten zijn. Dit soort prietpraat slaat naar mijn idee nergens op.
Nee, mevrouw wel zeker.. als ik uitleg dat de situatie het niet toelaat moet dat neer dan genoeg zijn, me dunkt.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Je komt niet echt over als een gezellige, liefhebbende vent.
Tegemoet komen zeg je.. ik heb al verteld dat ik heb gedaan wat de situatie op dat moment toeliet. Heb je wel gelezen dat er wordt gezegd"app me morgen maar even niet oke"? Het lijkt alsof ik de boeman ben!quote:Op zondag 28 juni 2015 09:22 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
Als je ego te aanwezig is & alleen jouw behoeften en gevoelens tellen dan gaat het uit, dat weet je hè?
Probeer haar tegemoet te komen.
Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:22 schreef Certio het volgende:
[..]
Nee, mevrouw wel zeker.. als ik uitleg dat de situatie het niet toelaat moet dat neer dan genoeg zijn, me dunkt.
alleen omdat hij een keertje geen gedag gezegd heeft?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Je komt niet echt over als een gezellige, liefhebbende vent.
Nee, door zijn gepraat in dit topic, met zijn 'hetgeen' dit en dat.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
alleen omdat hij een keertje geen gedag gezegd heeft?
Hoe praat hij er dan over?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.
Ik kan me dus niet voorstellen dat je dat een half jaar gaat doen. Waarom, eigenlijk?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe praat hij er dan over?
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het na de zoveelste keer zat is om zijn gedrag en handelingen van een bepaald moment uit te leggen aan haar, vooral als hij er vervolgens op zo'n manier antwoord krijgt.
Beste Lienekien,quote:Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.
oh ja joh, iedereen die 'hetgeen' gebruikt kan nooit gezellig en liefhebbend zijnquote:Op zondag 28 juni 2015 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, door zijn gepraat in dit topic, met zijn 'hetgeen' dit en dat.
Ja weet je.. Je bent ook een beetje een boemanquote:Op zondag 28 juni 2015 09:24 schreef Certio het volgende:
[..]
Tegemoet komen zeg je.. ik heb al verteld dat ik heb gedaan wat de situatie op dat moment toeliet. Heb je wel gelezen dat er wordt gezegd"app me morgen maar even niet oke"? Het lijkt alsof ik de boeman ben!
Je maakt er zelf een toestand van. Laat d'r gewoon lekker oven gaarkoken in d'r sopje en open er geen topic op FOK! over, want dat is al te veel aandacht. Oh, te laat.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:29 schreef Certio het volgende:
[..]
Beste Lienekien,
Besef je wel dat het hier gaat om het zeggen van "doei"?
Als ik jouw redenering volg, is dit het dus waard om ruzie over te make n? Laat staan als het om echt serieuze kwesties zal gaan..
Een beetje normale reactie zou bijvoorbeeld zijn "ja je hebt gelijk, het zou idd niet slim zijn met de leidinggevende in je nek"
quote:Op zondag 28 juni 2015 09:30 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
Ja weet je.. Je bent ook een beetje een boeman
Ja, het is alleen dat woord, computergirl. Alleen maar dat.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh ja joh, iedereen die 'hetgeen' gebruikt kan nooit gezellig en liefhebbend zijn![]()
De relatie is kut en waarschijnlijk bijna voorbij, dat zegt weinig over het karakter van TS
We zien elkaar de volgende week weer, maar alsnog. Het soort antwoorden dat ik krijg moet daar geen reden voor zijn.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik zou wegrennen. Domme muts. Waarom moet je trouwens perse gedag zeggen? Je ziet elkaar de volgende dag of die avond toch nog misschien. Is ze ongesteld?
Goed uitgelegdquote:Op zondag 28 juni 2015 09:21 schreef zarGon het volgende:
Het lijkt me wel 'typisch' vrouwenmeisjesgedrag.
Weet je wel, niet zeggen wat haar probleem is en lekker bot doen en dan hopen dat jij het wel weet wat haar probleem is en het dan goed maken/goed proberen te maken. Niet doen dus, dan blijf je achter haar aanrennen. En ik durf te wedden dat wanneer je vraagt wat haar probleem is, zij dan "oh, er is niets hoor" gaat zeggen, waar jij vervolgens "ok" op zegt en doorgaat met je leven, wat haar nog meer zal irriteren, want 'ben je dom of zo, je kunt zelf toch wel bedenken wat het probleem is?'. Ondertussen is zij het aan het verwerken en zit jij nog met dat WTF-gevoel, en als zij het eenmaal verwerkt heeft is het alsof er niets is gebeurd en mag jij ook meedoen met haar alsof er niets aan de hand is.
Je hebt er met haar over gesproken, maar blijf erover praten. Geef aan wat het met jou doet en dat dit gedrag afstotend werkt en dat je het op deze manier niet trekt en twijfelt aan de relatie.
Yep. Zo komt het ook op mij over.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap wel wat lienekien zegt hoor![]()
Je noemt haar kinderachtig, naief, irritant, jij bent veel volwassener en 'beter' dan zij, maar zij verleidt je bíjna om inje oude gedrag te vervallen, waar jij je nu te goed voor voelt, maar ja, zíj doet nou eenmaal zo!
Dat klinkt allemaal niet echt alsof jullie een fijne, gelijkwaardige relatie hebben. Dat laatste is ook gewoon niet zo, in jouw ogen ís zij minder dan jij.
Meid toch.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, door zijn gepraat in dit topic, met zijn 'hetgeen' dit en dat.
Het zal in dit gezelschap van theedrinkende hippie therapeuten, ongestelde grietjes en ander gevoelig volk wel niet heel goed vallen maar jij hebt 100% gelijk wmbquote:Op zondag 28 juni 2015 10:07 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
[..]
De jaren zestig geitenwollesokken therapeut doet ook zijn duit in het zakje. Hou nou toch op man met dat zoetsappige flauwe gezeverzak van je. Ga nou niet mee in dat achterlijke gedrag. Dit soort lulkoek voeden zo iemand alleen maar. Ongelooflijk zeg, nog begrip hebben voor zo'n troela ook. Volgens mij ben jij er ook klaar mee TS of heb ik dat mis?
Ik noem enkel de aspecten die ik in het vertoonde gedrag zie. Nergens zeg ik dat ik mij beter voel of iets in die trant. Wat betreft het vervallen in het oude patroon; iedereen heeft toch zijn breekpunten? Ik voel mij inderdaad te goed voor zulks gedrag; het is niet nodig. Zou wat zijn, als ik schelden enzo normaal zou vinden. Ik probeer mij op een volwassen manier op te stellen. Het is toch beter normaal over zaken te praten, fan gelijk te gaan schelden?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap wel wat lienekien zegt hoor![]()
Je noemt haar kinderachtig, naief, irritant, jij bent veel volwassener en 'beter' dan zij, maar zij verleidt je bíjna om inje oude gedrag te vervallen, waar jij je nu te goed voor voelt, maar ja, zíj doet nou eenmaal zo!
Dat klinkt allemaal niet echt alsof jullie een fijne, gelijkwaardige relatie hebben. Dat laatste is ook gewoon niet zo, in jouw ogen ís zij minder dan jij.
Haha....quote:Op zondag 28 juni 2015 10:10 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Het zal in dit gezelschap van theedrinkende hippie therapeuten, ongestelde grietjes en ander gevoelig volk wel niet heel goed vallen maar jij hebt 100% gelijk wmb
Dat gevoel heb ik soms wel ja. We hebben het hier nota bene over gedag zeggen. Niet over vreemdgaan ofzo. Ben ik raar als ik zeg dat het onderwerp voor onnodig veel gedoe zorgt?quote:Op zondag 28 juni 2015 10:07 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
[..]
Ga nou niet mee in dat achterlijke gedrag. Dit soort lulkoek voeden zo iemand alleen maar. Ongelooflijk zeg, nog begrip hebben voor zo'n troela ook. Volgens mij ben jij er ook klaar mee TS of heb ik dat mis?
Dat bedoel ik dus.... Dat is communicatie en voor een relatie gaan :-)quote:Op zondag 28 juni 2015 10:15 schreef Toeps het volgende:
TS, je hebt gelijk, het gedrag van je vriendin is vervelend. Maar je moet één ding bedenken: wil je gelijk, of wil je een fijne relatie met je vriendin?
Ik ga er even vanuit dat je het tweede wil, en dan is een goed gesprek je enige optie. Vraag aan haar, zonder oordeel(!), waarom het haar zo raakt dat je geen gedag kwam zeggen. Wat zij denkt dat het betekent. Vertel haar vervolgens ook wat het met jou doet, als zij zo kortaf tegen je doet. Probeer alles zo oordeelvrij mogelijk te houden, anders komt er binnen de kortste keren ruzie. Al haar antwoorden zijn legitiem, want het is hoe zíj zich voelt. Zij heeft recht op haar gevoel, maar jij hebt dan ook net zo goed recht op jóuw gevoel daarover. Probeer aan haar te vragen hoe ze dit in de toekomst zou willen oplossen. Denk zelf ook na hoe jij het zou willen zien. Stop pas met praten als jullie allebei het idee hebben elkaar te begrijpen.
Succes.
hij heeft gelijk dat het irritant is en dat ze met haar gedrag meer kapot maakt dan haar lief is. Dit werkt niet en dat zal haar duidelijk moeten worden, ook voor volgende relaties..quote:Op zondag 28 juni 2015 10:10 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Het zal in dit gezelschap van theedrinkende hippie therapeuten, ongestelde grietjes en ander gevoelig volk wel niet heel goed vallen maar jij hebt 100% gelijk wmb
je zégt het idd niet, maar zo komt het wel heel erg over.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:14 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik noem enkel de aspecten die ik in het vertoonde gedrag zie. Nergens zeg ik dat ik mij beter voel of iets in die trant. Wat betreft het vervallen in het oude patroon; iedereen heeft toch zijn breekpunten? Ik voel mij inderdaad te goed voor zulks gedrag; het is niet nodig. Zou wat zijn, als ik schelden enzo normaal zou vinden. Ik probeer mij op een volwassen manier op te stellen. Het is toch beter normaal over zaken te praten, fan gelijk te gaan schelden?
Dat wil ik ook zeker doen. Maar op het moment dat mij wordt gezegd vandaag maar niet te appen, komt over alsof de deir is dichtgegooid. Daarom laat ik vandaag ook niks van me horenquote:Op zondag 28 juni 2015 10:15 schreef Toeps het volgende:
TS, je hebt gelijk, het gedrag van je vriendin is vervelend. Maar je moet één ding bedenken: wil je gelijk, of wil je een fijne relatie met je vriendin?
Ik ga er even vanuit dat je het tweede wil, en dan is een goed gesprek je enige optie. Vraag aan haar, zonder oordeel(!), waarom het haar zo raakt dat je geen gedag kwam zeggen. Wat zij denkt dat het betekent. Vertel haar vervolgens ook wat het met jou doet, als zij zo kortaf tegen je doet. Probeer alles zo oordeelvrij mogelijk te houden, anders komt er binnen de kortste keren ruzie. Al haar antwoorden zijn legitiem, want het is hoe zíj zich voelt. Zij heeft recht op haar gevoel, maar jij hebt dan ook net zo goed recht op jóuw gevoel daarover. Probeer aan haar te vragen hoe ze dit in de toekomst zou willen oplossen. Denk zelf ook na hoe jij het zou willen zien. Stop pas met praten als jullie allebei het idee hebben elkaar te begrijpen.
Succes.
Dat kan ze dan toch gewoon zeggen? Snauwen om dit soort onbenulligheden/niets is bij mij iig een no go, dus wat dat betreft snap ik TS wel.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:16 schreef N.icka het volgende:
Misschien had je vriendin wel heel veel zin om jou even te zien en vindt ze het naar dat je niet een half uurtje op de trein wilde wachten...
Hardop gelachen.quote:Ik veranderde mijn profielfoto, in een foto met een de welbekende woorden "Vivat, crescat, floreat". Reactie van vriendin: interessante profielfoto..
Mijn antwoord hierop luidde: dankjewel, het is mijn levensmotto.
Je laat de deur in je gezicht gooien dan, dat is jouw keuze.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:22 schreef Certio het volgende:
[..]
Dat wil ik ook zeker doen. Maar op het moment dat mij wordt gezegd vandaag maar niet te appen, komt over alsof de deir is dichtgegooid. Daarom laat ik vandaag ook niks van me horen
Niet na een halfjaartje al dude. En zeker niet op dit niveau.quote:Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Beste leden,
Momenteel hebben mijn vriendin en ik een halfjaar een relatie. Tot op zekere hoogte gaat het wel goed, met bijbehorende "ups & downs". Een meningsverschil hier en daar hoort er nou eenmaal bij.
TS moet of een emotioneel volwassen vriendin hebben of een vriendin die voor de lieve vrede gaat (en zich niet echt verbindt) om dit gedoe niet te hebben.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet na een halfjaartje al dude. En zeker niet op dit niveau.
quote:Op zondag 28 juni 2015 11:11 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
TS moet of een emotioneel volwassen vriendin hebben of een vriendin die voor de lieve vrede gaat (en zich niet echt verbindt) om dit gedoe niet te hebben.
Deze vriendin gaat voor een echte verbintenis en is emotioneel nog niet helemaal volwassen.
TS moet eerder een beetje nadenken of hij door wil met deze vriendin en zo ja, waar ze elkaar weer een beetje tegemoet kunnen komen. Het lijkt me niet zo zwart/wit dat je een vriendin uitkiest en dan alles op een bepaalde manier blijft.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:11 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
TS moet of een emotioneel volwassen vriendin hebben of een vriendin die voor de lieve vrede gaat (en zich niet echt verbindt) om dit gedoe niet te hebben.
Waar uit maak je op dat ze voor een eckte verbintenis gaat? Kan dat überhaupt als je nog niet helemaal volwassen bent?quote:Deze vriendin gaat voor een echte verbintenis en is emotioneel nog niet helemaal volwassen.
Precies wat ik ook dacht. Het begint in de topictitel al: naïef, kinderachtig en vermoeiend... lijkt me geen gezonde basis voor een relatie.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Geen idee of het al gepost is, maar als je dat van jouw vriendin vindt, kan je beter een ander zoeken.
Lange OP, en geen een positief woord over haar, en dat al na een half jaar
Dank. Reflectie alom!quote:Op zondag 28 juni 2015 10:57 schreef Avondmens het volgende:
Als ik me een beetje in je vriendin verplaats (voor zover ik dat als man kan..) komt het heel sterk over alsof ze op allerlei manieren probeert op het emotionele vlak contact met je te maken. Aan de voorbeelden die je nu noemt te zien, begint zijn ook haar geduld te verliezen. Vooral de opmerking "wat jij wilt" is helder: ze is het aan het opgeven. Jij hoeft waarschijnlijk de reilatie niet te verbreken als het zo doorgaat.
Het probleem is dat wat jij, en ik citeer 4x uit je OPt:
- naïef, kinderachtig en vermoeiend gedrag van mijn vriendin.
- straal de kinderachtigheid en verwendheid er weer eens vanaf.
- Door dit soort gedrag, krijg ik steeds meer het idee dat ik onze relatie met een berg zout moet nemen
- Dit gedrag zorgt voor onnodige frustratie. Het gaat echt nergens over.
noemt, allemaal toenaderingen op het emotionele vlak waren. Vrouwen (maar ook genoeg mannen) willen in een relatie af en toe een beetje gek doen. Lekker kinderachtig, naief, weer even samen kind zijn, een manier om elkaars onbevangen "ik" te leren kennen. Even door de logica en de ratio heen kijken bij elkaar en zien we je echt bent.
Als ik je mail zo lees lukt dat absoluut niet bij jou. Sterker nog, je trekt een soort quasi intellectueel pantser op om maar zo min mogelijk "last" van haar irrationele gedrag te hebben. Daarmee vergroot je de afstand dus alleen maar.
Wellicht dat je rationeel wat verder bent, maar ik denk dat je op het emotionele vlak nog genoeg te leren hebt voordat je een stabiele relatie aankunt.
Wil niet zeggen dat je het maar op moet geven, ook al weet je er geen raad mee. En ik zou haar zeker niet dumpen, volgens mij moet je erg blij zijn dat ze zoveel in je wil investeren. Praat eens met haar over wat je voelt, wat zij voelt. Je geeft aan dat je ouders zijn overleden. Dat is iets verschrikkelijks om op jouw leeftijd mee te hebben moeten maken. Wat heeft dat met je gedaan? Bespreek dat eens met haar. Leer je vriendin eens kennen in plaats van haar te analyseren
Nogmaals, ik beschrijf hoe het gedrag op mij overkomt. Er zijn natuurlijk ook positieve dingen!quote:Op zondag 28 juni 2015 11:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Geen idee of het al gepost is, maar als je dat van jouw vriendin vindt, kan je beter een ander zoeken.
Lange OP, en geen een positief woord over haar, en dat al na een half jaar
Dus met andere woorden, jij irriteert vaker aan haar dan dat je haar lief vindt toch? Kan je toch echt beter uitmaken. Kan me echt niet voorstellen dat je na half jaar al zo negatief over haar bent, je hoort nog verliefd te zijn, haar 'kinderachtig gedoe' hoor je nog schattig te vinden in principe.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:03 schreef Certio het volgende:
[..]
Nogmaals, ik beschrijf hoe het gedrag op mij overkomt. Er zijn natuurlijk ook positieve dingen!
Maar soms lijkt het alsof de goede kant in het niet raakt, doordat dit gedrag domineert.
Waarom moeten vrouwen altijd zo cryptisch doenquote:Op zondag 28 juni 2015 12:18 schreef Angel-Joy het volgende:
En wanneer ze zegt: app me morgen niet, dan bedoelt ze dat eigenlijk andersom. Just saying, door koppig te zijn en gelijk willen hebben wordt jullie ruzie waarschijnlijk alleen maar erger
Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd. Tenminste heb ik nu wat van mijn kant laten komen en laat het verder zijn beloop..quote:Op zondag 28 juni 2015 12:13 schreef Avondmens het volgende:
Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt![]()
Als mijn vriendin vanmidag naar de film zou gaan zou ik haar gewoon een berichtje sturen om te laten weten dat ik aan haar denk en verder geen bijbedoelingen "veel plezier *knuffel* en tot vanavond" of iets dergelijks. Even laten merken dat ze belangrijk voor je is en verder niet gelijk willen praten. Dat doet ze wel met haar vriendinnen (en ja, ook over jou)
Don't know. Ik doe het zelf ook soms als ik pissig benquote:Op zondag 28 juni 2015 12:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom moeten vrouwen altijd zo cryptisch doen
Wat een beetje neerkomt op: Wat doet die gast weer pretentieus.quote:Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Nu komt het pareltje van de avond:
Ik veranderde mijn profielfoto, in een foto met een de welbekende woorden "Vivat, crescat, floreat".
Reactie van vriendin: interessante profielfoto..
Is je vriendin een onbekende voor je? Klinkt als een passive-aggressive reactie op een marktplaatsadvertentie.quote:Mijn antwoord hierop luidde: dankjewel, het is mijn levensmotto.
Klinkt alsof ze denkt: "WTF, hij reageert toch niet op m'n marktplaatsadvertentie?"quote:Vriendin: oke, goed om te weten. Slaap lekker.
Maar hierna had je d'r gewoon moeten dumpen. Dat staat als een paal. Bóven water.quote:Ik: Jij ook zometeen.
Vriendin: Wat jij wilt.
Communicatie zeer belangrijk. Moet ook niet alleen van een kant komen.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:14 schreef Certio het volgende:
Ik heb een normale reactie van haar kant ontvangen. Al moeten we nog eea bespreken, van beiden de wortel aangaande het gedrag naar boven zien te krijgen. Communicatie is idd een van de belangrijkste bouwstenen in een relatie.
Je bent duidelijk wel een klein beetje verliefd op haar dus ik wil je niet al te veel ontmoedigen, maar nogmaals, als je na zo'n minimale periode samen al in de clinch met elkaar ligt om dit soort kleine en nutteloze dingen zou ik er geld op durven inzetten dat het binnen de kortste keren verkeerd gaat.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:14 schreef Certio het volgende:
Communicatie is idd een van de belangrijkste bouwstenen in een relatie.
Over het algemeen zijn mensen van deze leeftijd relatie incompetent qua vaardigheden. Met haar instelling ziet het er somber uit; nog veel te leren op dit gebied.quote:Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Qua leeftijd: ik ben 24 jaar en mijn vriendin is 20 jaar.
Tenenkrommende analyse ditquote:Op zondag 28 juni 2015 10:57 schreef Avondmens het volgende:
Even door de logica en de ratio heen kijken bij elkaar en zien we je echt bent.
Mensen die met dit soort 'motto's' in het rond strooien belanden over het algemeen ook wel vrij snel in mijn irritatiezone.quote:Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Nu komt het pareltje van de avond:
Ik veranderde mijn profielfoto, in een foto met een de welbekende woorden "Vivat, crescat, floreat".
Dat is geen vrijbrief om je zo op te stellen. Het is maar een spreuk.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mensen die met dit soort 'motto's' in het rond strooien belanden over het algemeen ook wel vrij snel in mijn irritatiezone.
Mooi, dan kun je het daarop meteen uitmaken. Ik begrijp wel dat je je vriendin vermoeiend vind, ze is niet in staat tot communicatie en gedraagt zich inderdaad als een verwend kind.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:01 schreef Certio het volgende:
[..]
Ten tweede: kans op geen antwoord of misschien: ik zei toch dat ik even niet wilde praten. Wat de situatie van kwaad tot erger kan maken
Klopt, ik ben ervan overtuigd dat zij ook snel in mijn irritatiezone zou zitten.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:28 schreef Certio het volgende:
[..]
Dat is geen vrijbrief om je zo op te stellen. Het is maar een spreuk.
Die tijd van de maand ja?quote:Op zondag 28 juni 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ervan overtuigd dat zij ook snel in mijn irritatiezone zou zitten.
Waarschijnlijk passen jullie erg goed bij elkaar.
Kortom, jij ervaart een scheve balans waarbij jij de kar meent te moeten trekken en je vriendin het in jouw ogen te weinig waardeert. Terwijl zij heeft aangegeven dat jij het altijd beter moet weten en zij nu wellicht helemaal niet zoveel lol heeft met d'r vriendinnen nu, omdat ze ook met dit soort geleuter in d'r maag zit.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:33 schreef Certio het volgende:
Hoe klein "de reden" ook is, beïnvloedt de situatie toch mijn functioneren en gemoedsrust. Ik kan me minder concentreren op het onderzoek waar ik mee bezig ben en heb zelfs niet echt eetlust.. Heel stom en misschien zelfs onterecht denk ik bij mezelf "ik zit hier mijzelf te frustreren terwijl jij een leuke dag hebt met vriendinnen". Na een bericht van haar te hebben ontvangen eerder op de dag, heb ik haar gezegd dat ik haar veel plezier wens en dat ze mij dan maar gewoon appt als ze thuis is.
Aan de ene kant klinkt het alsof jullie al 35 jaar getrouwd zijn en er een doodgebloed huwelijk op na houden en anderzijds app je elkaar 'Smakelijk eten'.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:33 schreef Certio het volgende:
Hoe klein "de reden" ook is, beïnvloedt de situatie toch mijn functioneren en gemoedsrust. Ik kan me minder concentreren op het onderzoek waar ik mee bezig ben en heb zelfs niet echt eetlust.. Heel stom en misschien zelfs onterecht denk ik bij mezelf "ik zit hier mijzelf te frustreren terwijl jij een leuke dag hebt met vriendinnen". Na een bericht van haar te hebben ontvangen eerder op de dag, heb ik haar gezegd dat ik haar veel plezier wens en dat ze mij dan maar gewoon appt als ze thuis is.
De opmerking van het beter weten viek niet vandaag, maar een tijd terug. Ik zei alleen dat het misschien beter zou zijn als ze wat selectiever zou zijn met wat ze met haar vriendinnen deelt over onze relatie. Dit heb ik gezegd omdat kk destijds vond dat de bemoeienis van mensen buiten onze relatie te groot werd. Het was steeds " ja maar xxx dnkt er ook zo over"..quote:Op zondag 28 juni 2015 18:45 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Kortom, jij ervaart een scheve balans waarbij jij de kar meent te moeten trekken en je vriendin het in jouw ogen te weinig waardeert. Terwijl zij heeft aangegeven dat jij het altijd beter moet weten en zij nu wellicht helemaal niet zoveel lol heeft met d'r vriendinnen nu, omdat ze ook met dit soort geleuter in d'r maag zit.
Serieus, nergens in dit topic wordt je concreet wat dan wel positief zou moeten zijn aan jullie relatie en je vriendin in het bijzonder. Wil je gewoon graag ter bevestiging die toffe peer rol aan jezelf kunnen toe bedelen of zit de irritatie je zo hoog dat er werkelijk geen ruimte voor iets anders iets?
Ik bedoel, waar zijn de aanknopingspunten om met elkaar verder te gaan werken als jij vindt dat jij er alles aan doet, het van haar kant niet zo ervaart en jullie beide het kennelijk niet zo leuk vinden zoals het gaat?
Moeite met los willen laten misschien?
Het was meer in de trant van heb een fijne dag en app me maar weer als je lekker thuis bent.Xquote:Op zondag 28 juni 2015 19:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Aan de ene kant klinkt het alsof jullie al 35 jaar getrouwd zijn en er een doodgebloed huwelijk op na houden en anderzijds app je elkaar 'Smakelijk eten'.
Aandacht trekken oke, natuurlijk begrijpelijk. Maar dat doe je niet door je partner zo af te snauwen en het me zeer kwalijk te nemen dat ik geen gedag kon zeggen. Het lijkt mr niet normaal dat zoiets kleins voor zo een groot probleem kan zorgen. Als ik bewust niet lang zou lopen had ik inderdaad mezelf als een klootzak opgesteld. Maar als ik een hijgende leidinggevende in mn nek heb terwijl ik wegloop, en anders de trein mis moet het denk ik niet zo een punt zijn. Ik heb het direct uitgelegd terwijl ze nog aan het werk was en aangegeven dat ik er ook van baal. Maar om dan te zeggen ja klopt maar je had meer moeten doen komt als onbegrip over.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:17 schreef grazianopelle het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het probleem vrijwel geheel bij TS ligt? Vriendin van TS probeert gewoon aandacht te trekken, maar TS heeft gewoon 0,0 aandacht voor haar. Ook in dit topic is het toch vooral klagen over het kinderachtige gedrag, maar het interesseert hem totaal niet wat precies de achterliggende reden is. Dat opgeteld bij het feit dat hij zichzelf zo volwassen vindt en pretentieuze Facebook-foto's plaatst, lijkt het me dat TS gewoon een lompe boer met een neerbuigende houding is waar zijn vriendin geïrriteerd door raakt.
Ik kan in ieder geval niet geloven dat iemand out of the blue zo gaat doen als de vriendin van TS.
Als zij een klankbord zoekt bij haar vriendinnen en het dan als aan soort argument probeert aan te voeren als jullie weer eens een discussie hebben, dan zie ik daar geen bemoeienis van anderen in. In plaats van haar dan te zeggen dat ze maar niet zoveel meer moet delen met haar vriendinnen, zou je haar beter kunnen vragen waarom zij er een derde mening bij wil halen. Het komt een beetje over alsof zij sterker wil staan tegenover jou en dat kan ik best begrijpen als jij zo een "oplossing" aan draagt..quote:Op zondag 28 juni 2015 19:07 schreef Certio het volgende:
[..]
De opmerking van het beter weten viek niet vandaag, maar een tijd terug. Ik zei alleen dat het misschien beter zou zijn als ze wat selectiever zou zijn met wat ze met haar vriendinnen deelt over onze relatie. Dit heb ik gezegd omdat kk destijds vond dat de bemoeienis van mensen buiten onze relatie te groot werd. Het was steeds " ja maar xxx dnkt er ook zo over"..
Misschien zit daar ook wel een probleem. Misschien ben je een beetje te afhankelijk van haar voor je intense geluk. Komen we zo nog op terug..quote:Ik wil dolgraag verder met mijn vriendin, we hebben grappig genoeg dezelfde hobby's en kunnen vaak ook gesprekken voeren die ik in het verleden niet heb kunnen voeren. Daarnaast maakt ze mij ook intens gelukkig, ik zou letterlijk voor haar door het vuur gaan. I know, klinkt heel afgezaagd.
Jij voelt je afgerekend, dat is iets anders. Zeker als je weet dat er een zekere thuissituatie is, die kennelijk niet persoonlijk naar jou is. Het klinkt wel een beetje alsof jij je toegevoegde waarde moet halen uit meer begrip dan haar vorige vriendjes en haar op tijd naar huis sturen enzo. En dat terugkoppelen naar hoe zij zich zou moeten gedragen naar jou, zodat jij je gewaardeerd en geliefd kan voelen lijkt me niet de meest volwassen en stabiele basis voor een relatie.quote:De thuissituatie is best streng, ondanks ze soms eerder weg moet dan we beiden willen en ze soms toch later dan afgesproken weer thuis wilt zijn, zeg ik altijd dat hke vervelen het ook is, dat ze haar ouders wel moet respecteren. Ze voelt zich daar soms schuldig om tegenover mij, waarop ik vaak zeg dat het belangrijkste is dat we elkaar weer hebben gezien en dat we elkaar weer in elkaars armen hebben kunnen sluiten. Mijn vriendin waardeert het dat ik de situatie thuis begrijp en er geen punt van maak. in haar vorige relaties was de beperkte brijheid tijd een breekpunt. Dan komt dit soort omslaan in gedrag ook wel een beetje ondankbaar over voor mij. Niet dat ze mij perse "dankbaar" moet zijn hoor. Maar in deze situatie bijvoorbeeld: wordt ik gelijk zo afgerekend voelt het.
Misschien voelt zij zich niet serieus genomen als jij haar emotie als zonde verklaart, omdat jullie elkaar door andere omstandigheden niet kunnen zien?quote:Op zondag 28 juni 2015 19:32 schreef Certio het volgende:
Toen ik gisteren vroeg waarom ze zo boos deed en dat het zonde was aangezien we elkaar een week niet zien krijg ik als antwoord: yes wat jij wilt. Waarom ben ik fout als ik vind dat de communicatie op deze manier veel energie vergt?
Natuurlijk houd ik van haar!quote:Op zondag 28 juni 2015 19:43 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als zij een klankbord zoekt bij haar vriendinnen en het dan als aan soort argument probeert aan te voeren als jullie weer eens een discussie hebben, dan zie ik daar geen bemoeienis van anderen in. In plaats van haar dan te zeggen dat ze maar niet zoveel meer moet delen met haar vriendinnen, zou je haar beter kunnen vragen waarom zij er een derde mening bij wil halen. Het komt een beetje over alsof zij sterker wil staan tegenover jou en dat kan ik best begrijpen als jij zo een "oplossing" aan draagt..
[..]
Misschien zit daar ook wel een probleem. Misschien ben je een beetje te afhankelijk van haar voor je intense geluk. Komen we zo nog op terug..
Dezelfde hobby's delen en goede gesprekken kunnen voeren kan veel betekenen, maar je schrijft niet dat je van haar houdt. Is dat belangrijker dan gesprekken kunnen voeren die je vroeger om de een of andere reden niet kon doen? Heb je voor dergelijke gesprekken per se een relatie nodig?
[..]
Jij voelt je afgerekend, dat is iets anders. Zeker als je weet dat er een zekere thuissituatie is, die kennelijk niet persoonlijk naar jou is. Het klinkt wel een beetje alsof jij je toegevoegde waarde moet halen uit meer begrip dan haar vorige vriendjes en haar op tijd naar huis sturen enzo. En dat terugkoppelen naar hoe zij zich zou moeten gedragen naar jou, zodat jij je gewaardeerd en geliefd kan voelen lijkt me niet de meest volwassen en stabiele basis voor een relatie.
Het zegt denk ik best iets dat dit stukje groter is dan wat jullie zou binden en dat je het bijna als een soort verdediging aanhaalt.
Kun je weleens lekker relaxen, zonder het gevoel te hebben je schrap te moeten zetten gezien haar thuissituatie en vriendinnen?
Ik begrijp volkomen dat ik hier misschien zo overkom. Emoties zijn er om geuit te worden, maar dan is het toch beter om niet zo te reageren? Dat ik de thuissituatie begrijp, haar vraag om me te vertellen wat er is omdat ik er voor haar wil zijn is toch ook een uiting van dat ik haar wel degelijk serieus neem? Voor hetzelfde geldt had ik mij net zo gedragen en waren we nog verder van huis.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Misschien voelt zij zich niet serieus genomen als jij haar emotie als zonde verklaart, omdat jullie elkaar door andere omstandigheden niet kunnen zien?
Ik vind haar reactie op het niet gedag zeggen ook nogal overtrokken en weinig begripvol, maar gezien wat en hoe je dingen hier beschrijft krijg ik het idee dat jij best dominant bent in wat je wel of niet relevant vindt en zij zich daarin niet de ruimte gegund voelt voor haar emoties.
Zo natuurlijk komt dat kennelijk niet over, aangezien meerdere reacties hier vraagtekens bij zetten. En dat zijn mensen die puur op je schrijverij afgaan. Misschien voelt je vriendin die liefde ook niet altijd even sterk en reageert ze daarom zo?quote:
quote:Ik zal kort toelichten waarom ik zo een "oplossing" aandroeg op dat moment. Het is vaker voorgekomen dat we een discussie hebben bijgelegd en dan letterlijk hoor: ja maar xxx vindt ook dat ik gelijk heb en ze begrijpt me beter dan jou en kent me ook langer/beter...
Hoe dingen op jou overkomen is lang niet altijd zoals het is, maar je moet er wel een beetje voor open staan en verder willen kijken dan jouw in de verdediging schietende neus lang is.quote:Dan komt het over dat het pas weer goed is als xxx dat ook vindt..
Je plaat blijft hangen en dat is niet handig als je weer nader tot elkaar wil komen, maar kennelijk krijg je liever op zoveel dingen je gelijk..quote:Maar als er zich weer een bepaalde situatie voordoet vrees ik soms dat ze haar mening weer heeft laten vormen.. zorgt weleens voor het schrap zetten ja. Wat betreft de thuissituatie, daar heb ik alle begrip voor, maar als ik dan zo wordt behandeld lijkt het alsof ik mij als een eikel heb gedragen?
Zeg je haar dat ook zo?quote:Op zondag 28 juni 2015 19:58 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik begrijp volkomen dat ik hier misschien zo overkom. Emoties zijn er om geuit te worden, maar dan is het toch beter om niet zo te reageren? Dat ik de thuissituatie begrijp, haar vraag om me te vertellen wat er is omdat ik er voor haar wil zijn is toch ook een uiting van dat ik haar wel degelijk serieus neem? Voor hetzelfde geldt had ik mij net zo gedragen en waren we nog verder van huis.
Het gaat niet om het gelijk krijgen, maar een verbetering zien te krijgen in de communicatie. Want zeg nou zelf, is dit het soort communicatie wat elkaar nader bij elkaar brengt?quote:Op zondag 28 juni 2015 20:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zo natuurlijk komt dat kennelijk niet over, aangezien meerdere reacties hier vraagtekens bij zetten. En dat zijn mensen die puur op je schrijverij afgaan. Misschien voelt je vriendin die liefde ook niet altijd even sterk en reageert ze daarom zo?
[..]
[..]
Hoe dingen op jou overkomen is lang niet altijd zoals het is, maar je moet er wel een beetje voor open staan en verder willen kijken dan jouw in de verdediging schietende neus lang is.
[..]
Nou, sorry hoor. Het blijft een apart gegeven als er meermaals wordt gezegd dat xxx haar mening ook meeweegt. Aan het einde van de dag moeten we het samen doen. Het gaat niet zozeer om wat xxx vindt dat goed is maar wat jijzelf goed vindt. Diezelfde xxx heeft een keer gezegd dat als ik echt van mijn vriendin hield ik maar vrij moest nemen van het werk.. om af te spreken. Terwijl ik na het werk wilde afsrpeken. Mijn vriendin en xxx begrepen elkaar volkomen.
Je plaat blijft hangen en dat is niet handig als je weer nader tot elkaar wil komen, maar kennelijk krijg je liever op zoveel dingen je gelijk..
Dat zeg ik ook letterlijk zo. Ik zeg er ook bij dat ik er voor haar ben en wil zijn. Dit is toch een volkomen normaal iets om te zeggen als geliefde?quote:Op zondag 28 juni 2015 20:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zeg je haar dat ook zo?
Misschien moet het even tot je doordringen dat jullie beide verschillende personen zijn en dat jullie van elkaar beter zullen moeten gaan begrijpen hoe jullie liefde (kunnen) ervaren als jullie samen doorwillen. Jij hebt geen fuck aan jouw mening wat een liefdesuiting al dan niet is, als zij op een andere frequentie zit.
Dat was dan ook een beetje mijn punt ja.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:11 schreef Certio het volgende:
[..]
Het gaat niet om het gelijk krijgen, maar een verbetering zien te krijgen in de communicatie. Want zeg nou zelf, is dit het soort communicatie wat elkaar nader bij elkaar brengt?
Nou gezien mijn eerdere commentaar kan ik me voorstellen dat als je het zo letterlijk stelt het stiekem toch niet zo geïnteresseerd in haar situatie over komt. Want je wil of liever gezegd zij moet het zien als er voor haar zijn en je benadrukt dat ook, terwijl je ook gewoon had kunnen vragen wat er was zonder de nadruk op jouw aandeel te leggen. Het komt wat geforceerd over..quote:Op zondag 28 juni 2015 20:12 schreef Certio het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook letterlijk zo. Ik zeg er ook bij dat ik er voor haar ben en wil zijn. Dit is toch een volkomen normaal iets om te zeggen als geliefde?
We hebben beiden in het verleden aangegeven dat er begrip moet zijn van beide kanten, daar het onbegrip vaak de hoofdreden is voor dit soort problemen. Dat het onbegrip de reden is hebben we beiden erkend. Je kent elkaar ook nog niet helemaal. Ik ga mijzelf niet de rol van de betere geven, maar na ons gesprek heb ik mijn mindere punten tot een minimum beperkt, omdat ik in ons geloof en ook in ons geloof. Als zij weer in haar oude ik vervalt is het echt jammer en zegt ze soms sorry. Bij de ene laatste keer dat ik zei dat ze niet zo kort moet doen omdat het de relatie geen goed doet, maar gewoon normaal wil communiceren omdat ik om haar geef kreeg ik als antwoord: " ok ok als jij dat vindt moet je dat vinden" een paar uur later: "ik mis jou"...quote:Op zondag 28 juni 2015 20:16 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat was dan ook een beetje mijn punt ja.
De volgende vraag is dan: Hoe zouden jullie beide een verbetering in jullie communicatie ervaren?
Ik breng het niet altijd zo Scary_Mary. Want dan ken je jezelf een iets te "belangrijke rol" toe zeg maar. Ja ik ben er voor je etc.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:19 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nou gezien mijn eerdere commentaar kan ik me voorstellen dat als je het zo letterlijk stelt het stiekem toch niet zo geïnteresseerd in haar situatie over komt. Want je wil of liever gezegd zij moet het zien als er voor haar zijn en je benadrukt dat ook, terwijl je ook gewoon had kunnen vragen wat er was zonder de nadruk op jouw aandeel te leggen. Het komt wat geforceerd over..
Maak dat dan eens concreet, want jullie hebben beide kennelijk een ander gevoel voor de definitie van begrip kennelijk.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:23 schreef Certio het volgende:
[..]
We hebben beiden in het verleden aangegeven dat er begrip moet zijn van beide kanten, daar het onbegrip vaak de hoofdreden is voor dit soort problemen. Dat het onbegrip de reden is hebben we beiden erkend. Je kent elkaar ook nog niet helemaal.
Maar stiekem vindt je wel degelijk dat jij de betere bent met je nobele intenties alsof zij niet in jullie gelooft en haar best doet enzo.quote:Ik ga mijzelf niet de rol van de betere geven, maar na ons gesprek heb ik mijn mindere punten tot een minimum beperkt, omdat ik in ons geloof en ook in ons geloof.
Zolang jij wil bepalen wat wel of niet goed is en daarbij haar intenties veroordeelt, dan kun je dit soort antwoorden op z'n tijd blijven verwachten. Dat is tot ze er genoeg van heeft en de strijd opgeeft. Is het niet als tamme vriendin dan wel als single..quote:Als zij weer in haar oude ik vervalt is het echt jammer en zegt ze soms sorry. Bij de ene laatste keer dat ik zei dat ze niet zo kort moet doen omdat het de relatie geen goed doet, maar gewoon normaal wil communiceren omdat ik om haar geef kreeg ik als antwoord: " ok ok als jij dat vindt moet je dat vinden" een paar uur later: "ik mis jou"...
Scary_Mary... Sommige zaken zijn toch vanzelfsprekend niet goed binnen een relatie? Ik maak hier kenbaar dat het kort doen de relatie geen goed kan doen.. wat moet ik dan zeggen. Ik begrijp dat je kort doet? Ik durf te wedden dat als een man zo tegen zijn vriendin doet, dat hij al snel al een zak wordt ervaren.. waarom? Hij communiceert niet en doet bot.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Maak dat dan eens concreet, want jullie hebben beide kennelijk een ander gevoel voor de definitie van begrip kennelijk.
[..]
Maar stiekem vindt je wel degelijk dat jij de betere bent met je nobele intenties alsof zij niet in jullie gelooft en haar best doet enzo.
Wat vindt zij eigenlijk van jouw doorgevoerde verbeterpunten? Ervaart zij de vooruitgang die jij jezelf toe dicht?
[..]
Zolang jij wil bepalen wat wel of niet goed is en daarbij haar intenties veroordeelt, dan kun je dit soort antwoorden op z'n tijd blijven verwachten. Dat is tot ze er genoeg van heeft en de strijd opgeeft. Is het niet als tamme vriendin dan wel als single..
Ik maak, ik zeg, ik begrijp, ik durf, ik ik ik. *zucht*quote:Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Certio het volgende:
[..]
Scary_Mary... Sommige zaken zijn toch vanzelfsprekend niet goed binnen een relatie? Ik maak hier kenbaar dat het kort doen de relatie geen goed kan doen.. wat moet ik dan zeggen. Ik begrijp dat je kort doet? Ik durf te wedden dat als een man zo tegen zijn vriendin doet, dat hij al snel al een zak wordt ervaren.. waarom? Hij communiceert niet en doet bot.
Het doel dat we samen nastreven is een gezonde relatie. Is goed communiceren daar geen fundering voor? Als iemand waar je van houdt keer op keer zo kort tegen je doet dan kan dat logischerwijs zorgen voor een afbreuk aan gevoelens jegens de ander. Iedereen zijn geduld kan wel eens opraken. Met dan van vriendinnen bijvoorbeeld.. omdat xxx ook vond dat ik maar een dag vrij moest nemen (lees ziekmelden) vond mijn vriendin dat ook, dat is mij ook zo verteld. Als vriend zijnde zeg ik dan dat het niet zo fijn is als xxx haar mening er heel erg toe doet, terwijl we samen een relatie hebben.. de letterlijke maar pijnlijke reactie: wie denk je wel niet dat je bent om zo over xxx te praten.. xxx kent me beter en langer dan jij..quote:Op zondag 28 juni 2015 20:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik maak, ik zeg, ik begrijp, ik durf, ik ik ik. *zucht*
Als het zo vanzelfsprekend was, dan kon half R&P opgedoekt worden.
Maar goed, het gaat niet zoveel uitmaken wat je wel of niet en op welke wijze zegt, want je lijkt maar één doel na te streven.
Zolang jij en je vriendin niet van elkaar (willen) begrijpen hoe jullie communiceren, zowel in woord als gedrag, dan schiet het niet op..
Weet je, als je deze vraag aan mij moet stellen dan kan het twee dingen zeggen. Of je bent weer bezig om hoe dan ook je gelijk proberen te krijgen of je snapt niet wat ik eerder geprobeerd heb duidelijk te maken. Either way, niet uitnodigend voor een verder gesprek, dus ik ga hier gewoon niet meer op in.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:53 schreef Certio het volgende:
[..]
Het doel dat we samen nastreven is een gezonde relatie. Is goed communiceren daar geen fundering voor?
Geduld wat opraakt, ja herkenbaar.quote:Als iemand waar je van houdt keer op keer zo kort tegen je doet dan kan dat logischerwijs zorgen voor een afbreuk aan gevoelens jegens de ander. Iedereen zijn geduld kan wel eens opraken.
Wat voegt het toe om nou weer zo een situatie aan te halen man?quote:Met dan van vriendinnen bijvoorbeeld.. omdat xxx ook vond dat ik maar een dag vrij moest nemen (lees ziekmelden) vond mijn vriendin dat ook, dat is mij ook zo verteld. Als vriend zijnde zeg ik dan dat het niet zo fijn is als xxx haar mening er heel erg toe doet, terwijl we samen een relatie hebben.. de letterlijke maar pijnlijke reactie: wie denk je wel niet dat je bent om zo over xxx te praten.. xxx kent me beter en langer dan jij..
Doe dat zelf dan ook niet, want je bent een plaat die blijft hangen man.quote:Men kan niet eindeloos een herhalend patroon blijven accepteren.
Vraag haar maar eens of zij het voelt dat je haar gelijk hebt gegeven en dat jij niet meer in bepaalde oude patronen rolt.quote:Het is voor mij een bewust iets dat ik haar kwijt zou kunnen raken met mijn oude gedrag. Mijn gedrag dat ik mijn persoonlijke problemen reflecteerde op onze relatie. Na een goed gesprek, was dat voor mij een wake up call: niet doen en zij heeft gelijk.
Ja daar kan ik je geen ongelijk in geven, afgelopen nacht heb ik eens goed nagedacht over mijn functioneren binnen de relatie. Ik denk dat het gedag zeggen ook rust op een stuk erkenning..quote:Op maandag 29 juni 2015 08:48 schreef Soulraven het volgende:
Het klinkt alsof je vriendin nogal onzeker is. De mening van haar vriendinnen erbij halen is daar ook een teken van. Dan staat ze voor haar gevoel sterker.
Ik vind het bovendien niet zo vreemd dat ze een stukje bevestiging zoekt van je. Volgens mij wil ze gewoon graag dat je een beetje moeite voor haar doet, zoals het even gedag zeggen als je naar huis gaat.
Ik snap ook wel dat ze onzeker word, jij noemt haar naïef, kinderachtig, verwend. Eigenlijk maak je zo haar gevoelens belachelijk.
Nee. Dat doet zij zelf.quote:Op maandag 29 juni 2015 08:48 schreef Soulraven het volgende:
Eigenlijk maak je zo haar gevoelens belachelijk.
Is dit haar eerste echte relatie?quote:Op maandag 29 juni 2015 09:31 schreef Certio het volgende:
Ja, ik heb haar ook verteld dat het jammer is dat zo een "punt" zulk gedrag naar boven haalt. Het weegt niet op tegen de dingen die wel goed gaan en de mooie en leuke dingen die we tot nu toe hebben gedaan.
Ik kreeg meer het gevoel van: het gaat 1 keer niet zoals je wilt en je komt dan met dit gedrag aanzette .
Nee. Ze heeft hiervoor ook relaties gehad. Maar ze heeft me wel verteld dat ze ons serieuzer ziet dan het voorgaandequote:
Ik denk dat het duidelijk is dat jij iets praktischer in de relatie staat. Voor jou is het niet nodig elke dag even gedag te zeggen, "want ze weet toch dat ik van haar hou", denk ik zo.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:37 schreef Certio het volgende:
[..]
Nee. Ze heeft hiervoor ook relaties gehad. Maar ze heeft me wel verteld dat ze ons serieuzer ziet dan het voorgaande
Idd heb haar zojuist verteld dat ik de manier van doen jammer vond, maar anderzijds volkomen begrijp dat een klein gebaar veel kan betekenen.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:42 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik denk dat het duidelijk is dat jij iets praktischer in de relatie staat. Voor jou is het niet nodig elke dag even gedag te zeggen, "want ze weet toch dat ik van haar hou", denk ik zo.
Voor vooral een onzekere vrouw is dat toch anders. Ze zoekt duidelijk echt de bevestiging dat je nog van haar houd, dat je nog moeite wil doen. Dan kan een klaar gebaartje al heel wat betekenen. Tuurlijk hoef je niet alles te doen wat ze wil, maar bijvoorbeeld een "Sorry, ik kon even niet bij je langskomen, maar ik denk wel aan je" sms, doet dan heel veel.
Ik herken het wel hoor, mijn vriend is aardig wat ouder dan ik en ik merk wel dat ik toch meer waarde hecht aan bepaalde gebaren dan hij.
Kijk, dat is een hele goeie. Duidelijkheid is heel belangrijk, ze had ook kunnen uitleggen dat ze het niet prettig vind als je haar zo voorbij loopt. Als jij weet dat ze iets belangrijk vind, kun je daar rekening mee houden.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:47 schreef Certio het volgende:
[..]
Idd heb haar zojuist geappt dat ik de manier van doen jammer vond, maar anderzijds volkomen begrijp dat een klein gebaar veel kan betekenen.
Ja precies. Ik heb voor deze relatie 2 jaar samengewoon, wat miss kan bijdragen aan de blik die op zulke zaken werpquote:Op maandag 29 juni 2015 09:50 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Kijk, dat is een hele goeie. Duidelijkheid is heel belangrijk, ze had ook kunnen uitleggen dat ze het niet prettig vind als je haar zo voorbij loopt. Als jij weet dat ze iets belangrijk vind, kun je daar rekening mee houden.
Helaas is niet iedere vrouw soms even duidelijk in wat ze wil, en verwacht ze dat de man maar moet weten wat er mis is.
Kan best kloppen hoor. Ik merk ook wel dat naarmate mijn vriend en ik langer samen zijn dat die kleine dingetjes soms helemaal niet zo belangrijk zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:55 schreef Certio het volgende:
[..]
Ja precies. Ik heb voor deze relatie 2 jaar samengewoon, wat miss kan bijdragen aan de blik die op zulke zaken werp
jij opent hier toch een topic over?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:29 schreef Certio het volgende:
[..]
Beste Lienekien,
Besef je wel dat het hier gaat om het zeggen van "doei"?
Als ik jouw redenering volg, is dit het dus waard om ruzie over te make n? Laat staan als het om echt serieuze kwesties zal gaan..
Een beetje normale reactie zou bijvoorbeeld zijn "ja je hebt gelijk, het zou idd niet slim zijn met de leidinggevende in je nek"
Ik zeg nergens dat mijn situatie de maatstaf is. Dat ze nog thuis woon en het goed heeft vind ik ook geen probleem. Kom ik betweterig over omdat ik enkel minjn visie op het probleem toelicht? Ik zou arrogant zijn als ik niet bereid was, water bij de wijn te doen, als je mijn vorige posts leest. Als een vrouw zich zo gedraagt komt dat niet arrogant en egocentrisch over? "Ja maar" , "ik wil". Mijn punt was dat ik het gevoel kreeg dat het enkel ging om het verwezenlijken van wat mijn vriendin wilde, zonder dat de omstandigheden van "dat moment" in overweging werden genomen.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
jij opent hier toch een topic over?
ik vind je ook nogal arrogant en betweterig overkomen. kijk, dat jij al jong heel zelfstandig moest wezen en daar in geslaagd bent is mooi, echt waar. maar het is niet de maatstaaf. jouw vriendin woont nog thuis en heeft het goed, daar is ook niks mis mee. ik zou dat stukje in ieder geval loslaten!
Hey Coolguy, de spreuk staat voor: Leef, geloof en bloei.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:17 schreef CoolGuy het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt TS, maar je verwoord het wat ongelukkig misschien.
De wereld vergaat niet als je haar aan het einde van de dag niet ziet. Zeker niet omdat je die mogelijkheid niet echt kreeg. Dat zij teleurgesteld is dat kan ik begrijpen, maar het is ook weer geen iets waar ze een halszaak van moet maken.
Ik weet niet wat dat Latijn betekent, misschien dat ik het daarom niet snap, maar voor nu, zonser uitleg, komt het wijzigen van je whatsapp foto niet over als iets waar haar reactie van 'app me morgen maar even niet' als logisch of redelijk te betitelen is.
In die zin snap ik je dus.
Kun je wat specifieker zijn Lienekien?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:39 schreef Lienekien het volgende:
Certio, je kunt gelijk hebben als je kijkt naar redelijke argumenten, maar ik geloof niet dat het daar bij je vriendin om draait.
Tot welk begrip ben je dan gekomen? Want ik zie het niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:38 schreef Certio het volgende:
Het is trouwens wel bijgelegd. Heb ook gezegd dat ik haar begrijp, maar dat in haar reacties geen blijk van begrip naar mijn kant te vinden was.
quote:Mijn houding is dan eigenlijk meer: zeg gewoon wat je wilt, ik heb geen tijd of zin in dit gedoe.
quote:Begrijp me niet verkeerd maar als je alles zelf moet doen en betalen, dan heb je een andere kijk op het leven(meestal)..
Eigenlijk kan ik alles van je wel nog een keer quoten, maar begrip zit er niet bij, geen echt begrip. Je blijft het vervelend en kinderachtig vinden, jij hebt het zoveel slechter gehad dat haar zorgen en pijntjes eigenlijk maar onzin zijn.quote:Ja, ik heb haar ook verteld dat het jammer is dat zo een "punt" zulk gedrag naar boven haalt. Het weegt niet op tegen de dingen die wel goed gaan en de mooie en leuke dingen die we tot nu toe hebben gedaan.
Ik kreeg meer het gevoel van: het gaat 1 keer niet zoals je wilt en je komt dan met dit gedrag aanzette .
Het is volgens mij door m.n. Scary_Mary al vrij uitgebreid besproken, maar dit zou mijn bondige samenvatting zijn: jij vindt in redelijkheid dat ze niet moeilijk moet doen, zij zit ondanks je redelijke uitleg met een rotgevoel. Dat rotgevoel gaat niet weg door pogingen haar met argumenten in te laten zien hoe onredelijk ze is.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:50 schreef Certio het volgende:
[..]
Kun je wat specifieker zijn Lienekien?
Sorry is ook gen excuus. .quote:Op zondag 28 juni 2015 16:29 schreef Certio het volgende:
Zo nu en dan na de sorry's komt er nog een Maar ik vind dat je dit en dat had kunnen doen. Zo ook gisteren toen ik zei dat ik heus wel zou groeten als het kon. "Ja klopt, maar je had alsnog meer moeite kunnen doen"
Om de week bijna, zeg maar 2x in de maand. 2 van de 4 weken die de maand telt. Vaak lopen we ook gewoon lekker door het park of gaan we ergens even wat eten, en natuurlijk de bios.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:31 schreef jodelahity het volgende:
Hoevaak ondernemen jullie leuke dingen in de relatie Certio?
Is dat niet een beetje een vicieuze cirkel? Immers, als zij daadwerkelijk onredelijk is dan kun je daar of niet op reageren, of wel op reageren dmv inhoudelijk reageren of reageren zonder inhoud, kwaad worden ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is volgens mij door m.n. Scary_Mary al vrij uitgebreid besproken, maar dit zou mijn bondige samenvatting zijn: jij vindt in redelijkheid dat ze niet moeilijk moet doen, zij zit ondanks je redelijke uitleg met een rotgevoel. Dat rotgevoel gaat niet weg door pogingen haar met argumenten in te laten zien hoe onredelijk ze is.
Je kunt er zijn voor haar om haar te helpen door het nare gevoel heen te komen, haar te 'troosten' als het ware, er voor haar zijn, zonder dat je daarmee ook moet zeggen dat zij gelijk heeft en dat je "het nooit meer zal doen". Je mag best aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en dat ze van een kleinigheid iets groots maakt, maar met er dan liefdevol voor iemand zijn kom je waarschijnlijk verder dan met allerlei rationele argumenten proberen haar te overtuigen van haar onredelijkheid. Het woord zegt het immers alquote:Op maandag 29 juni 2015 13:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een vicieuze cirkel? Immers, als zij daadwerkelijk onredelijk is dan kun je daar of niet op reageren, of wel op reageren dmv inhoudelijk reageren of reageren zonder inhoud, kwaad worden ofzo.
Als zij het dan niet ziet, niet wil zien, wat dan ook, dan is uiteindelijk de conclusie dat je er niet uit komt. Dat rotgevoel dat ze dan heeft komt dan toch niet door zijn eventuele onredelijkheid, maar door haar eigen (onterechte) gevoel?
Mja, dat is volledig afhankelijk van hor zij zich opstelt. Dus als zij continue onredelijk is en blijft, dan moet ts vooral maar liefdevol blijven? Oftewel, dat gedrag moet je dan dus gewoon maar belonen?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt er zijn voor haar om haar te helpen door het nare gevoel heen te komen, haar te 'troosten' als het ware, er voor haar zijn, zonder dat je daarmee ook moet zeggen dat zij gelijk heeft en dat je "het nooit meer zal doen". Je mag best aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en dat ze van een kleinigheid iets groots maakt, maar met er dan liefdevol voor iemand zijn kom je waarschijnlijk verder dan met allerlei rationele argumenten proberen haar te overtuigen van haar onredelijkheid. Het woord zegt het immers al
Nou ja, het idee is dus dat als de ander niet boos wordt, maar ook niet kleinigheidjes uit de weg gaat, omdat ze anders onredelijk doet, ze zich niet afgewezen voelt, maar wel merkt dat het geen zin heeft om onredelijk te doen. Er moet dan ook wel een verbetering gaan plaatsvinden, uiteraard, anders houdt het inderdaad op.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, dat is volledig afhankelijk van hor zij zich opstelt. Dus als zij continue onredelijk is en blijft, dan moet ts vooral maar liefdevol blijven? Oftewel, dat gedrag moet je dan dus gewoon maar belonen?
Dat zou ik dus ook niet doen. Op een gegeven moment is het klaar en moet je gewoon lekker even normaal doen, anders kan zij gewoon gaan dreinen en hij komt dan met ach schatje kom maar, etc.
Dat zou ik ook slecht trekken. In die zin snap ik TS zeker wel.
Dit is wat ik een beetje uit sommige reacties haal. Je moet er idd voor elkaar zijn, maar er is een grens qua gedrag. Zou het verhaal ook zo zijn als ik bijvoorbeeld stampij zou maken als we niet kunnen afspreken? Je bent er voor iemand, maar degene waar je er voor bent moet dan wel die ruimte geven. Dat doe je niet door telkens kortaf te reageren. Een vrouw zou hier logischerwijs ook op den duur klaar mee zijn. Zie het maar als een man/vriend die constant agressief reageert en niet voor rede vatbaar is. Naarmate de tijd vordert ben je er klaar mee, want je geliefde wil of kan niet veranderen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, dat is volledig afhankelijk van hor zij zich opstelt. Dus als zij continue onredelijk is en blijft, dan moet ts vooral maar liefdevol blijven? Oftewel, dat gedrag moet je dan dus gewoon maar belonen?
Dat zou ik dus ook niet doen. Op een gegeven moment is het klaar en moet je gewoon lekker even normaal doen, anders kan zij gewoon gaan dreinen en hij komt dan met ach schatje kom maar, etc.
Ja maar jij probeert emotie te bestrijden met ratio. Dat werkt niet. Wat je je wel moet afvragen is in hoeverre de reactirs van je vriendin oprecht zijn. Ziet ze het echt zo of wil ze per se dat het niet aan haar ligt en dus aan jou?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:46 schreef Certio het volgende:
[..]
Dit is wat ik een beetje uit sommige reacties haal. Je moet er idd voor elkaar zijn, maar er is een grens qua gedrag. Zou het verhaal ook zo zijn als ik bijvoorbeeld stampij zou maken als we niet kunnen afspreken? Je bent er voor iemand, maar degene waar je er voor bent moet dan wel die ruimte geven. Dat doe je niet door telkens kortaf te reageren. Een vrouw zou hier logischerwijs ook op den duur klaar mee zijn.
Juist om duidelijkheid de verkrijgen reageer ik inhoudelijk.
Ik begrijp wat je bedoeld. Een doorn in het oog is bij mij, dat nadat ik uitleg wat ervoor heeft gezorgd dat ik geen gedag kwam zeggen, het OOK fijn zou zijn als er van de andere kant begrip komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt er zijn voor haar om haar te helpen door het nare gevoel heen te komen, haar te 'troosten' als het ware, er voor haar zijn, zonder dat je daarmee ook moet zeggen dat zij gelijk heeft en dat je "het nooit meer zal doen". Je mag best aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en dat ze van een kleinigheid iets groots maakt, maar met er dan liefdevol voor iemand zijn kom je waarschijnlijk verder dan met allerlei rationele argumenten proberen haar te overtuigen van haar onredelijkheid. Het woord zegt het immers al
Je reageert inhoudelijk op jouw gevoel, terwijl je haar gevoel afdoet. Ondertussen sus je jezelf dat het jullie het nu weer min of meer uitgepraat hebben, terwijl jullie weer ineffectief langs elkaar heen geluld hebben en er per saldo niets verandert. Het gaat niet om gelijk hebben of gelijk krijgen en het gaat ook niet om er voor de ander zijn in dit geval. Want de één vindt dat ie er is voor de ander, terwijl de ander vindt van niet. Kun je als een hangende plaat over blijven ouwehoeren, maar ondertussen praten jullie dus niet hoe jullie de kern van het probleem gaan verhelpen..quote:Op maandag 29 juni 2015 14:46 schreef Certio het volgende:
Juist om duidelijkheid de verkrijgen reageer ik inhoudelijk.
Heb je gelijk in, verschil in inzicht. Maar wat ik dan vooralsnog mis is dan het begrip. Ik doe niet alles binnen een reactie gevoelsmatig, logica hoort daar ook bij.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar jij probeert emotie te bestrijden met ratio. Dat werkt niet. Wat je je wel moet afvragen is in hoeverre de reactirs van je vriendin oprecht zijn. Ziet ze het echt zo of wil ze per se dat het niet aan haar ligt en dus aan jou?
Ik denk zomaar dat jullie niet oud gaan worden met elkaar. Ik denk namelijk dat je vriendin het wel lekker makkelijk vindt zo. Zij kan in principe alles zeggen en doen en lult het daarna zo zodat het aan jou ligt.
Kijk, de wereld draait niet om haar. Sure, je moet je vriendin op handen dragen, maar dat betekent niet de door haar gewenste reactie geven op de shit die zij doet. Als ze het serieus wil peoberen aan te pakken wil ze er serieus over praten. Dat ze het dan daarna anders ziet dan jij, oke, dat kan, maar als ze al niet open staat voor een gesprek dan is het niet meer dan prinsessengedrag en dan kon ze wat mij betreft ook optiefen.
Onzekerheid maak je niet beter door het te negeren of er tegenin te gaan. Als het daaraan ligt, heb je kans dat de onzekerheid daarmee alleen maar verergert, daar heeft niemand wat aan.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb haar gevraagd hoe zij de situatie heeft ervaren, dit heeft zij mij uitgelegd. Hierop heb ik haar verteld dat het niet mijn intentie is geweest haar een gepasseerd gevoel te geven. Ze heeft mij ook verteld dat ze zo heeft gereageerd omdat ik normaal altijd kwam en de desbetreffende dag niet, een soort van gewenning dus.Nadien heb ik haar verteld dat ik altijd mijn uiterste doe om langs te lopen, omdat ik ook inzie dat hoe klein het gebaar ook kan zijn, de betekenis onvoorstelbaar groot kan zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je reageert inhoudelijk op jouw gevoel, terwijl je haar gevoel afdoet. Ondertussen sus je jezelf dat het jullie het nu weer min of meer uitgepraat hebben, terwijl jullie weer ineffectief langs elkaar heen geluld hebben en er per saldo niets verandert. Het gaat niet om gelijk hebben of gelijk krijgen en het gaat ook niet om er voor de ander zijn in dit geval. Want de één vindt dat ie er is voor de ander, terwijl de ander vindt van niet. Kun je als een hangende plaat over blijven ouwehoeren, maar ondertussen praten jullie dus niet hoe jullie de kern van het probleem gaan verhelpen..
dat heb jij ook gewoon heel netjes gedaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:53 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoeld. Een doorn in het oog is bij mij, dat nadat ik uitleg wat ervoor heeft gezorgd dat ik geen gedag kwam zeggen, het OOK fijn zou zijn als er van de andere kant begrip komt.
Dat er waarde aan het gedag zeggen wordt gehecht, begrijp ik eveneens. Maar als het even niet kan, dan kan dat niet. Het is dan onredelijk als je blijft doorgaan met "ja maar".
Op een gegeven moment na het eea te hebben uitgelegd aan je partner, kan je het als zeurderig gaan zien. Wat kan ik meer doen dan de situatie uit te leggen, nog voordat zij erover begint. Toen ik de deur uitliep heb ik gelijk verteld hoe en wat, ondanks ik wist dat ze het bericht nog niet kon lezen daar zij nog 2 uur voor de boeg had. Ik kaart het notabene zelf aan..
Ik heb haar gevraagd waarom ze ook op andere zaken zo kort reageert, als er een discussie gaande is bijvoorbeeld. "Ja gewoon, ik moet er ook aan gaan werken" "ik weet ook niet waar het door komt"quote:Op maandag 29 juni 2015 15:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat heb jij ook gewoon heel netjes gedaan.
Het is alleen niet het enige dat er speelt..
En dit is de standaardtactiek van aanpak bij dit soort situaties of alleen dit keer?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:00 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik heb haar gevraagd hoe zij de situatie heeft ervaren, dit heeft zij mij uitgelegd. Hierop heb ik haar verteld dat het niet mijn intentie is geweest haar een gepasseerd gevoel te geven. Ze heeft mij ook verteld dat ze zo heeft gereageerd omdat ik normaal altijd kwam en de desbetreffende dag niet, een soort van gewenning dus.Nadien heb ik haar verteld dat ik altijd mijn uiterste doe om langs te lopen, omdat ik ook inzie dat hoe klein het gebaar ook kan zijn, de betekenis onvoorstelbaar groot kan zijn.
Ook van haar kant hequote:
Scary_mary,quote:Op maandag 29 juni 2015 15:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En dit is de standaardtactiek van aanpak bij dit soort situaties of alleen dit keer?
Zo als altijd; ZarGonquote:Op zondag 28 juni 2015 09:21 schreef zarGon het volgende:
Weet je wel, niet zeggen wat haar probleem is en lekker bot doen en dan hopen dat jij het wel weet wat haar probleem is en het dan goed maken/goed proberen te maken. Niet doen dus, dan blijf je achter haar aanrennen. En ik durf te wedden dat wanneer je vraagt wat haar probleem is, zij dan "oh, er is niets hoor" gaat zeggen, waar jij vervolgens "ok" op zegt en doorgaat met je leven, wat haar nog meer zal irriteren, want 'ben je dom of zo, je kunt zelf toch wel bedenken wat het probleem is?'. Ondertussen is zij het aan het verwerken en zit jij nog met dat WTF-gevoel, en als zij het eenmaal verwerkt heeft is het alsof er niets is gebeurd en mag jij ook meedoen met haar alsof er niets aan de hand is.
Je hebt er met haar over gesproken, maar blijf erover praten. Geef aan wat het met jou doet en dat dit gedrag afstotend werkt en dat je het op deze manier niet trekt en twijfelt aan de relatie.
Had je dan hele andere types aan de haak geslagen of was dit nog in de periode voor je ouders overleden?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:05 schreef Certio het volgende:
Sorry, maar dit is de eerste keer dat het zo gecompliceerd lijkt. Ik heb dit noog nooit zo eerder meegemaakt in mijn vorige relaties
dat kan ook gewoon timing zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:04 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik heb haar gevraagd waarom ze ook op andere zaken zo kort reageert, als er een discussie gaande is bijvoorbeeld. "Ja gewoon, ik moet er ook aan gaan werken" "ik weet ook niet waar het door komt"
Voor en na de periode.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Had je dan hele andere types aan de haak geslagen of was dit nog in de periode voor je ouders overleden?
dat is niet belonen van slecht gedrag. Tenminste, niet als ze erg onzeker is.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ook van haar kant hejouw raad is alles behalve slim te noemen. Slecht gedrag belonen.. aiaiai
Al gedaan (meerdere keren)quote:Op maandag 29 juni 2015 15:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is niet belonen van slecht gedrag. Tenminste, niet als ze erg onzeker is.
Als ze gewoon n kenau is die de baas wil spelen en gelijk wil krijgen wel, maar bij onzekerheid werkt dat heel anders.
Bovendien mag je best aangeven dat t niet nodig is dat ze zo doet, dat weet ze ws zelf ook wel.
Ja, maar lienekien wil altijd dat de man alles oplost.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een vicieuze cirkel? Immers, als zij daadwerkelijk onredelijk is dan kun je daar of niet op reageren, of wel op reageren dmv inhoudelijk reageren of reageren zonder inhoud, kwaad worden ofzo.
Als zij het dan niet ziet, niet wil zien, wat dan ook, dan is uiteindelijk de conclusie dat je er niet uit komt. Dat rotgevoel dat ze dan heeft komt dan toch niet door zijn eventuele onredelijkheid, maar door haar eigen (onterechte) gevoel?
Tja, als dat er niet in gaat en zij zich ook niet wil aanpassen dan houd het op... en dat is inderdaad best kinderachtig gedrag. 20 jaar ben je danquote:Op maandag 29 juni 2015 15:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is niet belonen van slecht gedrag. Tenminste, niet als ze erg onzeker is.
Als ze gewoon n kenau is die de baas wil spelen en gelijk wil krijgen wel, maar bij onzekerheid werkt dat heel anders.
Bovendien mag je best aangeven dat t niet nodig is dat ze zo doet, dat weet ze ws zelf ook wel.
ik had t niet perse over haar.quote:
ze hebben pas net wat met elkaar. Als ze echt erg onzeker is, is dat ontstaan in járen. Dat moet nu dan ineens in die paar mnd over zijn?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:16 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, maar lienekien wil altijd dat de man alles oplost.
[..]
Tja, als dat er niet in gaat en zij zich ook niet wil aanpassen dan houd het op... en dat is inderdaad best kinderachtig gedrag. 20 jaar ben je danecht erg...
Ik weet niet of Lienekien dat wil. Het was hoe dan ook een oprechte vraag, geen flame of bash.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:16 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, maar lienekien wil altijd dat de man alles oplost.
[..]
Tja, als dat er niet in gaat en zij zich ook niet wil aanpassen dan houd het op... en dat is inderdaad best kinderachtig gedrag. 20 jaar ben je danecht erg...
Mijn vriendin heb ik dit ook al zo vaak gezegd. Wat er ook is, mijn blik of gedachten over jou zal niet veranderen, ik ben je vriend en ben er voor jou, jij bent het enige wat ik wil en waar ik voor ga. Dit alles hebben we (geloof het of niet) ook weleens tegen elkaar gezegd waarna we elkaar huilend in de armen namen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik had t niet perse over haar.
En t gaat er ook om hoe je t brengt natuurlijk.
Voorbeeldje van mezelf
Ik was echt achterlijk onzeker, zo erg dat ik letterlijk niet eens n ei durfde te bakken omdat ik bang was dat t niet goed zou zijn.
Natuurlijk wist ik dat dat compleet nergens op sloeg, maar ik kon het niet helpen. Dat maakte echter dat ik me nóg slechter voelde, want wat moest hij in hemelsnaam met zo'n onzeker wicht?
Hij heeft me altijd duidelijk gemaakt dat t niet nodig was, dat hij van me hield, er voor me was en zou blijven, dat hij voor mij ging en niemand anders... Hij heeft daarin heel veel geduld gehad en ik heel veel geluk. En het was me echt wel duidelijk dat t geen beloning was voor m'n gedrag, daarvan gaf hij echt wel aan dat t onzin was.
Ik heb nog wel m'n onzekerheidjes, maar ik ben echt n totaal ander mens wat dat betreft dan toen.
Voel me weer wat waard.
Hartverwarmend lief ditquote:Op maandag 29 juni 2015 15:28 schreef Certio het volgende:
[..]
Mijn vriendin heb ik dit ook al zo vaak gezegd. Wat er ook is, mijn blik of gedachten over jou zal niet veranderen, ik ben je vriend en ben er voor jou, jij bent het enige wat ik wil en waar ik voor ga. Dit alles hebben we (geloof het of niet) ook weleens tegen elkaar gezegd waarna we elkaar huilend in de armen namen.
Ja maar resulteerde die onzekerheid ook in gesnauw en afreageren op je vriend?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik had t niet perse over haar.
En t gaat er ook om hoe je t brengt natuurlijk.
Voorbeeldje van mezelf
Ik was echt achterlijk onzeker, zo erg dat ik letterlijk niet eens n ei durfde te bakken omdat ik bang was dat t niet goed zou zijn.
Natuurlijk wist ik dat dat compleet nergens op sloeg, maar ik kon het niet helpen. Dat maakte echter dat ik me nóg slechter voelde, want wat moest hij in hemelsnaam met zo'n onzeker wicht?
Hij heeft me altijd duidelijk gemaakt dat t niet nodig was, dat hij van me hield, er voor me was en zou blijven, dat hij voor mij ging en niemand anders... Hij heeft daarin heel veel geduld gehad en ik heel veel geluk. En het was me echt wel duidelijk dat t geen beloning was voor m'n gedrag, daarvan gaf hij echt wel aan dat t onzin was.
Ik heb nog wel m'n onzekerheidjes, maar ik ben echt n totaal ander mens wat dat betreft dan toen.
Voel me weer wat waard.
Klopt, maar zo kan je eindeloos gaan zoekenquote:Op maandag 29 juni 2015 15:34 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hartverwarmend lief dit
Maar dit zijn woorden en op dat moment hebben jullie beide wel die feels enzo, maar ergens raakt het kennelijk toch weer een beetje zoek. Kennelijk is dit uitspreken dus geen oplossing vooralsnog..
Naar haar zelfvertrouwen, het jouwe of een nieuwe partner?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:51 schreef Certio het volgende:
[..]
Klopt, maar zo kan je eindeloos gaan zoeken
Naar haar zelfvertrouwen. Praten, praten en praten. Hoe lang gaat iemand hiermee door? Mensen zeggen wel een "ik ben het zat". »» Iets is al vaak ondernomen, maar resulteert niet in de gewenste of beloofde situatie.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Naar haar zelfvertrouwen, het jouwe of een nieuwe partner?
Ik weet niet zeker of het al gevraagd is, maar heb je haar al letterlijk gevraagd of ze het gevoel heeft dat je je niet echt in haar inleeft?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:55 schreef Certio het volgende:
Als ik doe wat in mijn macht ligt weet ik ook niet meer wat ik zou moeten of kunnen doen. De bron van het aanpakken is praten. Wat als dat al niet zo goed gaat?
Dit heb ik al een paar keer gevraagd ja. "Heb je het gevoel dat ik mij niet kan verplaatsen in hoe jij jou voelt?"quote:Op maandag 29 juni 2015 16:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of het al gevraagd is, maar heb je haar al letterlijk gevraagd of ze het gevoel heeft dat je je niet echt in haar inleeft?
Als ze daar nee op antwoord dan heb je imho alles gedaan wat je redelijkerwijs kan doen.
Het ligt niet alleen aan haar gebrek aan zelfvertrouwen, ook aan het jouwe.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:03 schreef Certio het volgende:
[..]
Naar haar zelfvertrouwen. Praten, praten en praten. Hoe lang gaat iemand hiermee door? Mensen zeggen wel een "ik ben het zat". »» Iets is al vaak ondernomen, maar resulteert niet in de gewenste of beloofde situatie.
Je impliceert dat zij niets doet, omdat jij niet ervaart dat zij iets eraan doet.quote:Als je weet dat bepaalde zaken de relatie niet bevorderen, dan doe je daar toch wat aan?
Dat vindt jij ja, maar je vriendin vindt kennelijk van niet.quote:Natuurlijk ben ik er voor haar op alle fronten.
Jij laat jezelf dan een beperking opleggen, dat is iets anders. Misschien ben je wel gewoon niet zo uitnodigend om te communiceren over gevoelens als je zelf zo graag denkt. Misschien is je timing wel verkeerd, soms heeft ze misschien wel helemaal geen zin om (weer) te praten omdat jij vindt dat het nodig is en wel op dat moment. Misschien ben jij gewoon een beetje gevoelig en wil je alles pais en vree houden voor je eigen gemoedsrust, aangezien jullie elkaar toch al niet zo vaak zien ofzo en wil je gewoon te vaak een bevestigingspraatje, omdat jij je door een kort antwoord afgewezen voelt..quote:Masr het is jammer dat er dan kort en bot gedrag bij komt kijken als iets niet zint. Ik heb voorheen ook al gezegd: als je bot en kort doet, leg je mij een beperking op, ik kan niet ondervinden wat er is als je met "yup", "okok" reageert. Als ik nogmaals vraag wat er is, dan is het vervelend..
MissSly heeft prima gereageerd, heb ik niet zoveel aan toe te voegen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geef anders een reactie op mijn post / vraag dan?
Toen ik de allereerste keer vertelde dat het kort doen afbreuk kan doen aan onze relatie, begon ze gelijk te huilen. Daarom probeer ik zaken soms genuanceerd te brengen, maar daarbij voelt het soms alsof ik mijzelf tekort doe.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:12 schreef Trashcanman het volgende:
Pff, het klinkt mij meer in de oren dat je vriendin weet dat ze over je heen kan wandelen omdat je niet gelijk voor jezelf opkomt.
Klopt helemaalquote:Op maandag 29 juni 2015 16:16 schreef Scary_Mary het volgende:
Oh wacht, ze heeft bagage van vroegere relaties en dit is allemaal nieuw voor haar. Dan is het niet zo raar dat je al die jaren niet even in zes maanden begripvol doen er even uitkrijgt hè. En dan weet je ook dat je bepaalde shit ook niet zo persoonlijk op hoeft te pakken als dat je nu doet..
Dus je voelt je niet alleen tekort gedaan, jij hebt ook het gevoel dat jij jezelf tekort doet. Wat heb je tot nu toe gedaan om dit zelf aan te pakken?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:19 schreef Certio het volgende:
[..]
Toen ik de allereerste keer vertelde dat het kort doen afbreuk kan doen aan onze relatie, begon ze gelijk te huilen. Daarom probeer ik zaken soms genuanceerd te brengen, maar daarbij voelt het soms alsof ik mijzelf tekort doe.
Ik weet niet wat ik zou moeten doen eerlijk gezegdquote:Op maandag 29 juni 2015 16:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dus je voelt je niet alleen tekort gedaan, jij hebt ook het gevoel dat jij jezelf tekort doet. Wat heb je tot nu toe gedaan om dit zelf aan te pakken?
Maar je spreekt wel vaker met elkaar af neem ik aan? Als je elkaar iets vaker in het echt ziet, hoef je ook niet die domme whatsapp discussies te houden.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:10 schreef Certio het volgende:
[..]
Om de week bijna, zeg maar 2x in de maand. 2 van de 4 weken die de maand telt. Vaak lopen we ook gewoon lekker door het park of gaan we ergens even wat eten, en natuurlijk de bios.
Met valentijn Parijs. In de afgelopen 3 maanden zijn we naar Berlijn, Antwerpen en Brussel geweest. We hebben ook wat pretparken bezocht en dierentuinen. Verder hebben we nog een heel lijstje dat wij willen afwerken:-)
Ronaldsen,quote:Op maandag 29 juni 2015 16:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar je spreekt wel vaker met elkaar af neem ik aan? Als je elkaar iets vaker in het echt ziet, hoef je ook niet die domme whatsapp discussies te houden.
Ik heb ook een relatie van een half jaar, met vrijwel alleen upps en geen downs. Maar wij whatsappen nauwelijks met elkaar. We zien elkaar 2 tot 3 keer per week gemiddeld en tussendoor is er vrijwel geen contact, dat bevalt prima.
Er moet wel een beetje evenwicht zijn. Ik ben niet zo snel van het roepen dat iets 'prinsesjesgedrag' is, waar sommigen op dit forum al vrij snel over beginnen. Maar als ik dit zo lees, krijg ik wel de indruk dat ze over je heen loopt/ dat jij over je heen laat lopen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:37 schreef Certio het volgende:
Ik wil echt niet mijn vriendin als zondebok neerzetten of alle vuile was buiten hangen.
Maar mede doordat dit soort gebeurtenissen niet 123 vergeten zijn heb ik soms het gevoel van: "zeg gewoon wat je wilt" ipv telkens de begripvolle te zijn. Begrijp me niet verkeerd.
.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er moet wel een beetje evenwicht zijn. Ik ben niet zo snel van het roepen dat iets 'prinsesjesgedrag' is, waar sommigen op dit forum al vrij snel over beginnen. Maar als ik dit zo lees, krijg ik wel de indruk dat ze over je heen loopt/ dat jij over je heen laat lopen.
Da's niet goed. En ik geloof er niet zo in dat je dat nog goed gaat krijgen. Sorry.
Oke apart voor een relatie tussen 2 volwassenen. Ik veroordeel het niet, maar kan mij er moeilijk in verplaatsenquote:Op maandag 29 juni 2015 16:42 schreef Certio het volgende:
[..]
Ronaldsen,
In het kort: ze moet een bepaalde tijd binnen zijn en onze relatie is nog niet kenbaar bij haar thuis.
We hebben hetzelfde geloof en dezelfde cultuur. Als je een man thuis brengt is het niet je vriend, maar je aanstaande...
Mijn familie is daarintegen wat opener en die hebben haar al gezien. Het is nog maar de vraag of er acceptatie komt van de andere kant.. en dan krijg je dit.
Haar vorige relaties nam ze niet serieus omdat die nooit goedgekeurd zouden worden vanwege cultuur/geloof
Ik sta echt verbaast van dit soort gedrag, want wil je nou bereiken met je halfslachtige gedoe?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:30 schreef Certio het volgende:
Er zijn echter grenzen Scary_mary. Hetgeen ik nu ga beschrijven wilde ik eigenlijk achterwege laten, maar vooruit.
Kijk, dit maakt het wel een stuk begrijpelijker hoe jullie in een bepaald patroon zijn gekomen. Maar als jij deze gebeurtenis weer opgerakeld voelt worden, omdat zij even kortaf tegen je doet dan heb je een en ander niet goed verwerkt lijkt me. Of jouw wantrouwen nu wel of niet terecht is, je bent een onderdeel van het probleem. Tijd om eens goed over grenzen na te denken en dan met name de jouwe. Die kun je namelijk prima zelf bewaken en dat lijk je voor je gevoel nu niet te hebben gedaan of te doen. Dat is helaas niet alleen haar schuld. Haar gedrag kun je niet veranderen, wel het jouwe.quote:Toen ik op mijn housewarming wat oude bekenden liet komen, stonden wat dames haar niet aan. Een dag later was mijn verjaardag. Toen ik dezelfde bekenden uitdodigde ging het "los'
Oh dus die en die is er ook. Het bevalt me niet hoe ze naar je kijken. Ik heb toen verteld dat ze er niks achter moet zoeken en ik de hele groep incl de dames in kwestie als sedert de basisschool ken. Daarnaast heb ik haar verteld dat ik met haar ben op mijn verjaardag en niemand anders.
Resultaat: "ja maar ze zijn er nou eenmaal en ik kom niet. Toen ik hrt hoorde zat ik er zelfs aan te denken om het uit te maken. Mn vriendinnen zeiden ook dat ze niet op jouw verjaardag thuishoren. Veel plezier"
Mijn verjaardag was dus letterlijk verkloot en ze was idd niet gekomen. Nadat ik haar heb uitgelegd wat haar gedrag met mij deed, verontschuldigde ze zich en wilde ze mijn verjaardag met zn 2en opnieuw doen. Ik vroeg haar ook waarom ze zulke dingen zei: "Ja ik vertrouw ze niet" ik had toen even geen behoefte om te praten, waarna ze na een paar dagen zei dat ze het nooit uit zou kunnen maken omdat ze te veel van mij houdt. Deze gebeurtenis huist echter nog steeds in mij.
Als ik het een beetje bot zeg, is 'prinsesjesgedrag' een beetje kenmerkend voor meisjes uit jouw cultuur?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:46 schreef Certio het volgende:
Anderzijds gaat het bespreken van toekomstige plannen heel goed
Nee gozer, het wordt tijd dat jij eens zegt wat je wilt en daar consequenties aanhangt.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:37 schreef Certio het volgende:
Ik wil echt niet mijn vriendin als zondebok neerzetten of alle vuile was buiten hangen.
Maar mede doordat dit soort gebeurtenissen niet 123 vergeten zijn heb ik soms het gevoel van: "zeg gewoon wat je wilt" ipv telkens de begripvolle te zijn. Begrijp me niet verkeerd.
Ik ben reuzebenieuwd hoe we dit voor ons moeten zien..quote:Op maandag 29 juni 2015 16:46 schreef Certio het volgende:
Anderzijds gaat het bespreken van toekomstige plannen heel goed
Bedankt, je slaat echt de spijker op zn kop. Ik heb het idd niet goed verwerkt Scary_Mary.. diep van binnen sta ik op zulke momenten echt op barsten, maar tel ik gewoon tot 10. Desondanks heb ik hier idd een heel groot aandeel in.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:48 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik sta echt verbaast van dit soort gedrag, want wil je nou bereiken met je halfslachtige gedoe?
[..]
Kijk, dit maakt het wel een stuk begrijpelijker hoe jullie in een bepaald patroon zijn gekomen. Maar als jij deze gebeurtenis weer opgerakeld voelt worden, omdat zij even kortaf tegen je doet dan heb je een en ander niet goed verwerkt lijkt me. Of jouw wantrouwen nu wel of niet terecht is, je bent een onderdeel van het probleem. Tijd om eens goed over grenzen na te denken en dan met name de jouwe. Die kun je namelijk prima zelf bewaken en dat lijk je voor je gevoel nu niet te hebben gedaan of te doen. Dat is helaas niet alleen haar schuld. Haar gedrag kun je niet veranderen, wel het jouwe.
Als je deze relatie wil behouden, zonder dat het teveel ten koste van jezelf gaat dan wordt het tijd om nog eens goed over je grenzen na te denken en daar op te gaan en blijven staan. Dat kun je rustig doen, zonder te schreeuwen en/of te smijten, maar wel zodat zij een duidelijke keuze voorgeschoteld krijgt met daarop volgende consequenties. Als zij niet langs wil komen op je verjaardag, dan is het aan jou om je eigen feestje daar niet door te laten verpesten. Ik wil niet zeggen dat het niet zuur is zo een actie, maar als volwassen vent heb je zelf ook enige verantwoordelijkheid om je wel te kunnen vermaken met de vrienden die wel moeite voor je doen. Je kan haar van alles verwijten, maar jij bent degene die het laat verknallen en bij een persoon blijft die je kennelijk nog uit moet leggen dat je teleurgesteld bent over zoiets..
Dank. Dit soort trappen onder mn hol kan ik goed gebruiken.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nee gozer, het wordt tijd dat jij eens zegt wat je wilt en daar consequenties aanhangt.
Leg eens uit?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:53 schreef jodelahity het volgende:
Waarschijnlijk ben je je dus gewoon niet bewust van hoe je overkomt en is dat irritant voor je vriendin omdat zij verneukt wordt.
Je krijg hier nu inzichten en blabla. Je ziet dat nu zogenaamd als iets wat jij fout deed. Dat begon naar aanleiding van een eerdere situatie (bijvoorbeeld dat verjaardagsfeest). Maar daarvan zal je niet stellen dat je daar wat fout deed, terwijl je vriendin dat misschien wel (terecht) zag en opmerkte. Als je dan zulke dingen niet begrijpt krijg je ook dat je gaat denken van 'ja maar zij deed dat en dat' terwijl je toch niet realistisch kan inschatten in welke mate je het zelf verneukt hebt (en zij dus niet, ook al geloof je dat wel graag, bijvoorbeeld bij zo'n beginpunt)quote:
Heel praktisch enzo en leuk voor de serieuze intentiebevestiging, maar ook in zekere vorm van een beloning qua gedrag misschien..quote:Op maandag 29 juni 2015 16:55 schreef Certio het volgende:
Wat betreft de serieuze zaken: hoe we het voorstellen e.d. gaan aanpakken. Wat we na het afronden van onze studie zouden willen gaan doen en dergelijke
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:58 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Je krijg hier nu inzichten en blabla. Je ziet dat nu zogenaamd als iets wat jij fout deed. Dat begon naar aanleiding van een eerdere situatie (bijvoorbeeld dat verjaardagsfeest). Maar daarvan zal je niet stellen dat je daar wat fout deed, terwijl je vriendin dat misschien wel (terecht) zag en opmerkte. Als je dan zulke dingen niet begrijpt krijg je ook dat je gaat denken van 'ja maar zij deed dat en dat' terwijl je toch niet realistisch kan inschatten in welke mate je het zelf verneukt hebt (en zij dus niet, ook al geloof je dat wel graag, bijvoorbeeld bij zo'n beginpunt)
Heb ik ook al eens aan gedacht. Zit er echter niet in. Dat ze dagen van huis is, is thuis ondenkbaar. Halfjaar studie in het buitenland: mag niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Heel praktisch enzo en leuk voor de serieuze intentiebevestiging, maar ook in zekere vorm van een beloning qua gedrag misschien..
Probeer eens naast het praktische gedeelte, ook samen te kijken naar hoe jullie samenwonen bijvoorbeeld voor je zien. Dus niet alleen een gedeelde bankrekening ja of nee en wie wat in het huishouden doet, maar ook hoe samenwonen er in haar ogen uit zal zien. Wat stelt ze zich er bij voor?
Ook een mooie test is een eens wat langere vakantie te boeken, zodat je echt eens een tijdje op elkaar aangewezen bent. In dit geval zou ik bijna zeggen zoek een plek op, waar je niet zo makkelijk contact kan hebben met het thuisfront. Lekker de jungle in of hardcore kamperen is een prima prinsesjestest, zeker als er niet backup gezocht kan worden bij de vriendinnenhulplijn.
Als dit echt zo is geef ik je gelijk hoor. Ik neem gewoon aan dat er wat gradaties in zitten en die zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen, dus moet je (ik) een stelling innemen (om die überhaupt wat te achterhalen). Maar ja als ze echt zo is.. je weet zelf wel wat het beste is na alle reacties lijkt mequote:Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef Certio het volgende:
[..]
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.
Niks sorry, volkomen terecht dat je een dergelijke loyaliteit op na houdt. Als zij je al binnen een paar maanden zo meent te moeten testen en dit kennelijk wezenlijke onderdeel van jou niet waardeert, dan ga jij je handen vol krijgen als je niet heel duidelijk voor jezelf die grenzen gaat bewaken.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef Certio het volgende:
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.
I know, en daf gevoel wordt alleen maar sterker wanneer ze weer eens kort doetquote:Op maandag 29 juni 2015 17:05 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Als dit echt zo is geef ik je gelijk hoor. Ik neem gewoon aan dat er wat gradaties in zitten en die zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen, dus moet je (ik) een stelling innemen (om die überhaupt wat te achterhalen). Maar ja als ze echt zo is.. je weet zelf wel wat het beste is na alle reacties lijkt me
Dat is waar. Ik ga mezelf ook anders opstellen. Van mn verjaardag schrok ik. Dacht ook een tijd, waarom zou ik jou een leuke verjaardag moeten bezorgen. De mijne was al naar de @#$%. En ja daar heb ik ook een aandeel in gehad. Ik zit soms wel met de vraag wat iemand bezielt zich op een dergelijke manier op te stellen op zo een dag!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niks sorry, volkomen terecht dat je een dergelijke loyaliteit op na houdt. Als zij je al binnen een paar maanden zo meent te moeten testen en dit kennelijk wezenlijke onderdeel van jou niet waardeert, dan ga jij je handen vol krijgen als je niet heel duidelijk voor jezelf die grenzen gaat bewaken.
Het klinkt alsof ze je wilde testen. Hoe zit het nu eigenlijk met haar wantrouwen jegens jouw gewone vriendinnen?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:10 schreef Certio het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik ga mezelf ook anders opstellen. Van mn verjaardag schrok ik. Dacht ook een tijd, waarom zou ik jou een leuke verjaardag moeten bezorgen. De mijne was al naar de @#$%. En ja daar heb ik ook een aandeel in gehad. Ik zit soms wel met de vraag wat iemand bezielt zich op een dergelijke manier op te stellen op zo een dag!
Dat heeft ze losgelaten zegt ze..quote:Op maandag 29 juni 2015 17:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het klinkt alsof ze je wilde testen. Hoe zit het nu eigenlijk met haar wantrouwen jegens jouw gewone vriendinnen?
Omgekeerd ook als je geen moeite wil steken in een leuke verjaardag voor haar, maar dat zegt misschien ook iets over jullie huidige status en wellicht moeten hebben met loslaten enzo..
Nope. Onze ouders kenden elkaar. Het is het groepje vrienden wat na de welkebekende dunner wordende spoeling over is. Misschien zag ze hen als concurrent? Ik weet het niet. Heb vooraf ook verteld wie er allemaal zou komen zkdat ze zich niet ongemakkelijk zou voelen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:15 schreef jodelahity het volgende:
Is er in die 20 jaar iets gebeurt tussen jou en die meiden?
Zoals je hebt gemerkt is iets zeggen één ding, maar het doen is een ander..quote:
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:21 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zoals je hebt gemerkt is iets zeggen één ding, maar het doen is een ander..
Is er überhaupt wel een situatie geweest, waar je deze vooruitgang had kunnen merken?
Dus er is wel iets van vooruitgang aan haar kant, mooi.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:25 schreef Certio het volgende:
[..]
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.
Dat is waar. Alleen als het weer tot het kort doen komt, denk ik weleens van: het is al zo moeilijk in de zin van geheim houden enzo. Ze kan nieteens bij me overnavhten. Maak het dan niet moeilijker dan het is. Je moet je gevoel niet negeren, maar pak het eens anders aanquote:Op maandag 29 juni 2015 17:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dus er is wel iets van vooruitgang aan haar kant, mooi.
Ik weet niet waar dat aan zou kunnen liggen.. heb nooit uitgescholden maar altijd op een nette en respectvolle manier geprobeerd te communicerenquote:Op maandag 29 juni 2015 17:30 schreef jodelahity het volgende:
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat als je zo met haar praat als je hier typt er dan al een stuk minder gekloot zou zijn geweest.
Ik ook! Daarom mag er een slotje op en zal ik kijken wat de situatie met zich meebrengt!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
Dit klinkt niet als een heel gezellige relatie. Ja, relaties zijn geven en nemen, niet alles Is elke dag rozengeur en maneschijn, maar na een half jaar al dit gemiespel ... Ik zou zeggen dat jullie gewoon niet bij elkaar passen, met vooral van haar kant een veel te hoge aandachtseis.. Nee, ik word al moe als ik het lees!
Hoe lang is dat geleden dan en hoe lang ga je vanalles aan dat nare incident koppelen? Is dat wel eerlijk om te doen?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:08 schreef Certio het volgende:
[..]
I know, en daf gevoel wordt alleen maar sterker wanneer ze weer eens kort doet
Waarom "straf" je haar daar dan toch nog steeds voor? Door als ze bot doet het aan dit te koppelen, door met gedachten te zitten dat zij ook geen leuke verjaardag verdient en alles?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:25 schreef Certio het volgende:
[..]
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.
En wat ga je nu doen met je ergernissen?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:23 schreef Certio het volgende:
Bedankt voor de waardevolle reacties.. ware eye-openers. Mijn dank is groot, serieus!
Maak haar dan ook duidelijk dat als ze zich onzeker voelt, je graag hebt dat ze je dit gewoon verteld. Juist omdat het zich anders uit in boos worden om dingen die er eigenlijk niet toe doen. Dus ipv. boos worden omdat jij een vriendin hebt uitgenodigd, kan ze je ook even apart nemen en vertellen dat dat voor haar niet prettig voelt.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef Certio het volgende:
Ik ga een gesprek met haar aan in de loop van de week (na mijn tentamens). In dit gesprek zal ik vragen hoe zijn zich voelt in de relatie, wat volgens haar beter kan en wat ze goed vindt gaan. Ik wil haar alle ruimte geven om haar gevoel te uiten. Ook zal ik ook mijn visie op bovenstaande punten kenbaar maken. Hier hoop ik dan afspraken met haar te kunnen maken en ook hoop ik dat we beiden de ernst in zien van de gebrekkige communicatie en het emotionele raakvlak. Als we verder willen zullen we het nu echt gaan moeten veranderen. Anders bestaat de kans dat we in een neerwaartse spiraal terechtkomen.
Soms kun je het bespreken. Maar als je geluk hebt, kun je als stel daar doorheen breken zonder discussie.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:58 schreef Mishu het volgende:
Idd onzekerheid is bespreekbaar, jaloezie ook, maar op een normale manier en niet met passief-agressieve silent treatments. Dat is in feite ook gewoon manipulatie.
Het is wel waar wat Lautje zegt. Ik herken het zelf ook heel erg, moeilijk om toe te geven maar toch. Denk dat heel veel meisjes dat wel hebben. Zogauw ze zich afgewezen voelen, ja zelfs om dit soort kleine dingen (komt door onzekerheid) gaan ze juist zelf extra afstandelijker doen (app me morgen maar even niet) om toch nog 'iets zelf in de hand te hebben, om niet degene te zijn die afgewezen word te zijn. Om jou ergens 'voor te zijn.' Het is meer een soort zelfbescherming. Het klinkt heel raar zo en ik snap dat het op jou en op meerdere mannen super irritant over kan komen. Maar met begrip (ook al denk je: hoe kun je je hierdoor nou afgewezen voelen) kun je die vicieuze cirkel doorbreken, waardoor ze niet meer op deze manier gaat reageren, maar zelfverzekerd genoeg in haar schoenen staat om zulke kleine dingen niet meer als afwijzing te zien en gelijk in de zelfbeschermingsmodus te schieten. Niemand is een klier voor zijn plezier.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:24 schreef Certio het volgende:
[..]
Tegemoet komen zeg je.. ik heb al verteld dat ik heb gedaan wat de situatie op dat moment toeliet. Heb je wel gelezen dat er wordt gezegd"app me morgen maar even niet oke"? Het lijkt alsof ik de boeman ben!
Ik kan mij vinden in je post en die je punten aanhaalt. Alleen gaat het niet om het "omdat ik het weet" ik zeg ook nergens "hoe het moet". Het enige wat ik probeer te bewerkstelligen is simplelweg een volwassen manier van communiceren. Ik heb in eerdere pists aangegeven hoe ik tot haar probeer te komen, door haar oa te vertellen dat ik er voor haar ben en wil zijn. Wil je als vriend zijnde op een rustige manier proberen te communiceren, speel je weer de vader en ben je een kruisverhoor aan het afnemen. Negeer je het, doe je haar gevoel tekort..quote:Op maandag 29 juni 2015 22:40 schreef Lenny77 het volgende:
Pfff wat een verhaal.
Ts klinkt in mijn ogen meer op een psycholoog voor de vriendin. Een soort vader figuur die alles strak in de hand wil houden. Zoooooo moet het! Omdat ik het weet!!
Als iemand zo met mij zou praten over onze problemen dat zou ik het zwaar benauwd krijgen en ook 'ja ok' mompelen om maar van het kruisverhoor af te zijn. En in mijn gedachten tegelijkertijd mijn vinger in mijn keel te steken om te kotsen.
Maar eerlijk is eerlijk... Vriendin klinkt me ook erg onvolwassen met een high maintanance probleem. De vraag is of je hierdoor niet nog erger in jouw gedrag gaat worden..
De balans is zoek. Jullie staan op een ander pad in het leven. En jij bent je pad misschien al ver vooruit door plots keihard volwassenen te moeten zijn, haar pad is nog licht en fluffy. Deze paden zullen zich voorlopig niet kruisen.
Een oudere partner is in jouw geval zeker geen slechte keuze. Of op zijn minst een sterk en zelfstandig karakter. Hoewel iets me zegt dat jij daar zelf waarschijnlijk wat meer problemen mee zou hebben. Want dat heb je helemaal geen sturing en controle meer. En ik denk dat dat het grootste probleem is: jij wilt controle op je leven hebben. Helaas waarschijnlijk ontstaan door het plotse verlies van je ouders. Waarvoor alsnog sterkte.
Maar jij WEET dus hoe snel iets kan voorbij zijn. En dat maakt je erg onzeker. Niet op gebied van flut zaken hè! Maar jij wilt vaste, veilige, duidelijk omlijnde grond onder je voeten hebben.
En dat is begrijpelijk. Ik denk echter niet dat je vriendin matuur genoeg is om dit ten volle te kunnen begrijpen .
Dan weet je toch genoeg? Stop er gewoon mee! Als je poging na poging doet om er volwassen over te praten en je krijgt zulke antwoorden? Ik had het geweten. één keer kan gebeuren, 2e keer moet er toch echt wel een lichtje branden, en na de derde keer staat er een doos met haar spullen klaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:38 schreef Certio het volgende:
Het is trouwens wel bijgelegd. Heb ook gezegd dat ik haar begrijp, maar dat in haar reacties geen blijk van begrip naar mijn kant te vinden was.
Waar kan ik me aanmelden om homo te worden? Lijkt me 100x makkelijker want meisjes jeez wat zijn ze ingewikkeldquote:Op zondag 28 juni 2015 09:21 schreef zarGon het volgende:
Vergeet niet het bijkomstige plan van aanpak op te stellen en haar te vragen dit te ondertekenen. Kun je mooi op terug vallen als ze zich niet aan haar afspraken blijkt te houden. Iets wat gaat gebeuren - trust me.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef Certio het volgende:
Ik ga een gesprek met haar aan in de loop van de week (na mijn tentamens). In dit gesprek zal ik vragen hoe zijn zich voelt in de relatie, wat volgens haar beter kan en wat ze goed vindt gaan. Ik wil haar alle ruimte geven om haar gevoel te uiten. Ook zal ik ook mijn visie op bovenstaande punten kenbaar maken. Hier hoop ik dan afspraken met haar te kunnen maken en ook hoop ik dat we beiden de ernst in zien van de gebrekkige communicatie en het emotionele raakvlak. Als we verder willen zullen we het nu echt gaan moeten veranderen. Anders bestaat de kans dat we in een neerwaartse spiraal terechtkomen.
Homo zijn is dan niet veel beter hoor. Ik ken 'mannen' die precies aan die omschrijving voldoenquote:Op zondag 5 juli 2015 10:10 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Waar kan ik me aanmelden om homo te worden? Lijkt me 100x makkelijker want meisjes jeez wat zijn ze ingewikkeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |