Het doel dat we samen nastreven is een gezonde relatie. Is goed communiceren daar geen fundering voor? Als iemand waar je van houdt keer op keer zo kort tegen je doet dan kan dat logischerwijs zorgen voor een afbreuk aan gevoelens jegens de ander. Iedereen zijn geduld kan wel eens opraken. Met dan van vriendinnen bijvoorbeeld.. omdat xxx ook vond dat ik maar een dag vrij moest nemen (lees ziekmelden) vond mijn vriendin dat ook, dat is mij ook zo verteld. Als vriend zijnde zeg ik dan dat het niet zo fijn is als xxx haar mening er heel erg toe doet, terwijl we samen een relatie hebben.. de letterlijke maar pijnlijke reactie: wie denk je wel niet dat je bent om zo over xxx te praten.. xxx kent me beter en langer dan jij..quote:Op zondag 28 juni 2015 20:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik maak, ik zeg, ik begrijp, ik durf, ik ik ik. *zucht*
Als het zo vanzelfsprekend was, dan kon half R&P opgedoekt worden.
Maar goed, het gaat niet zoveel uitmaken wat je wel of niet en op welke wijze zegt, want je lijkt maar één doel na te streven.
Zolang jij en je vriendin niet van elkaar (willen) begrijpen hoe jullie communiceren, zowel in woord als gedrag, dan schiet het niet op..
Weet je, als je deze vraag aan mij moet stellen dan kan het twee dingen zeggen. Of je bent weer bezig om hoe dan ook je gelijk proberen te krijgen of je snapt niet wat ik eerder geprobeerd heb duidelijk te maken. Either way, niet uitnodigend voor een verder gesprek, dus ik ga hier gewoon niet meer op in.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:53 schreef Certio het volgende:
[..]
Het doel dat we samen nastreven is een gezonde relatie. Is goed communiceren daar geen fundering voor?
Geduld wat opraakt, ja herkenbaar.quote:Als iemand waar je van houdt keer op keer zo kort tegen je doet dan kan dat logischerwijs zorgen voor een afbreuk aan gevoelens jegens de ander. Iedereen zijn geduld kan wel eens opraken.
Wat voegt het toe om nou weer zo een situatie aan te halen man?quote:Met dan van vriendinnen bijvoorbeeld.. omdat xxx ook vond dat ik maar een dag vrij moest nemen (lees ziekmelden) vond mijn vriendin dat ook, dat is mij ook zo verteld. Als vriend zijnde zeg ik dan dat het niet zo fijn is als xxx haar mening er heel erg toe doet, terwijl we samen een relatie hebben.. de letterlijke maar pijnlijke reactie: wie denk je wel niet dat je bent om zo over xxx te praten.. xxx kent me beter en langer dan jij..
Doe dat zelf dan ook niet, want je bent een plaat die blijft hangen man.quote:Men kan niet eindeloos een herhalend patroon blijven accepteren.
Vraag haar maar eens of zij het voelt dat je haar gelijk hebt gegeven en dat jij niet meer in bepaalde oude patronen rolt.quote:Het is voor mij een bewust iets dat ik haar kwijt zou kunnen raken met mijn oude gedrag. Mijn gedrag dat ik mijn persoonlijke problemen reflecteerde op onze relatie. Na een goed gesprek, was dat voor mij een wake up call: niet doen en zij heeft gelijk.
Ja daar kan ik je geen ongelijk in geven, afgelopen nacht heb ik eens goed nagedacht over mijn functioneren binnen de relatie. Ik denk dat het gedag zeggen ook rust op een stuk erkenning..quote:Op maandag 29 juni 2015 08:48 schreef Soulraven het volgende:
Het klinkt alsof je vriendin nogal onzeker is. De mening van haar vriendinnen erbij halen is daar ook een teken van. Dan staat ze voor haar gevoel sterker.
Ik vind het bovendien niet zo vreemd dat ze een stukje bevestiging zoekt van je. Volgens mij wil ze gewoon graag dat je een beetje moeite voor haar doet, zoals het even gedag zeggen als je naar huis gaat.
Ik snap ook wel dat ze onzeker word, jij noemt haar naïef, kinderachtig, verwend. Eigenlijk maak je zo haar gevoelens belachelijk.
Nee. Dat doet zij zelf.quote:Op maandag 29 juni 2015 08:48 schreef Soulraven het volgende:
Eigenlijk maak je zo haar gevoelens belachelijk.
Is dit haar eerste echte relatie?quote:Op maandag 29 juni 2015 09:31 schreef Certio het volgende:
Ja, ik heb haar ook verteld dat het jammer is dat zo een "punt" zulk gedrag naar boven haalt. Het weegt niet op tegen de dingen die wel goed gaan en de mooie en leuke dingen die we tot nu toe hebben gedaan.
Ik kreeg meer het gevoel van: het gaat 1 keer niet zoals je wilt en je komt dan met dit gedrag aanzette .
Nee. Ze heeft hiervoor ook relaties gehad. Maar ze heeft me wel verteld dat ze ons serieuzer ziet dan het voorgaandequote:
Ik denk dat het duidelijk is dat jij iets praktischer in de relatie staat. Voor jou is het niet nodig elke dag even gedag te zeggen, "want ze weet toch dat ik van haar hou", denk ik zo.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:37 schreef Certio het volgende:
[..]
Nee. Ze heeft hiervoor ook relaties gehad. Maar ze heeft me wel verteld dat ze ons serieuzer ziet dan het voorgaande
Idd heb haar zojuist verteld dat ik de manier van doen jammer vond, maar anderzijds volkomen begrijp dat een klein gebaar veel kan betekenen.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:42 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik denk dat het duidelijk is dat jij iets praktischer in de relatie staat. Voor jou is het niet nodig elke dag even gedag te zeggen, "want ze weet toch dat ik van haar hou", denk ik zo.
Voor vooral een onzekere vrouw is dat toch anders. Ze zoekt duidelijk echt de bevestiging dat je nog van haar houd, dat je nog moeite wil doen. Dan kan een klaar gebaartje al heel wat betekenen. Tuurlijk hoef je niet alles te doen wat ze wil, maar bijvoorbeeld een "Sorry, ik kon even niet bij je langskomen, maar ik denk wel aan je" sms, doet dan heel veel.
Ik herken het wel hoor, mijn vriend is aardig wat ouder dan ik en ik merk wel dat ik toch meer waarde hecht aan bepaalde gebaren dan hij.
Kijk, dat is een hele goeie. Duidelijkheid is heel belangrijk, ze had ook kunnen uitleggen dat ze het niet prettig vind als je haar zo voorbij loopt. Als jij weet dat ze iets belangrijk vind, kun je daar rekening mee houden.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:47 schreef Certio het volgende:
[..]
Idd heb haar zojuist geappt dat ik de manier van doen jammer vond, maar anderzijds volkomen begrijp dat een klein gebaar veel kan betekenen.
Ja precies. Ik heb voor deze relatie 2 jaar samengewoon, wat miss kan bijdragen aan de blik die op zulke zaken werpquote:Op maandag 29 juni 2015 09:50 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Kijk, dat is een hele goeie. Duidelijkheid is heel belangrijk, ze had ook kunnen uitleggen dat ze het niet prettig vind als je haar zo voorbij loopt. Als jij weet dat ze iets belangrijk vind, kun je daar rekening mee houden.
Helaas is niet iedere vrouw soms even duidelijk in wat ze wil, en verwacht ze dat de man maar moet weten wat er mis is.
Kan best kloppen hoor. Ik merk ook wel dat naarmate mijn vriend en ik langer samen zijn dat die kleine dingetjes soms helemaal niet zo belangrijk zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:55 schreef Certio het volgende:
[..]
Ja precies. Ik heb voor deze relatie 2 jaar samengewoon, wat miss kan bijdragen aan de blik die op zulke zaken werp
jij opent hier toch een topic over?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:29 schreef Certio het volgende:
[..]
Beste Lienekien,
Besef je wel dat het hier gaat om het zeggen van "doei"?
Als ik jouw redenering volg, is dit het dus waard om ruzie over te make n? Laat staan als het om echt serieuze kwesties zal gaan..
Een beetje normale reactie zou bijvoorbeeld zijn "ja je hebt gelijk, het zou idd niet slim zijn met de leidinggevende in je nek"
Ik zeg nergens dat mijn situatie de maatstaf is. Dat ze nog thuis woon en het goed heeft vind ik ook geen probleem. Kom ik betweterig over omdat ik enkel minjn visie op het probleem toelicht? Ik zou arrogant zijn als ik niet bereid was, water bij de wijn te doen, als je mijn vorige posts leest. Als een vrouw zich zo gedraagt komt dat niet arrogant en egocentrisch over? "Ja maar" , "ik wil". Mijn punt was dat ik het gevoel kreeg dat het enkel ging om het verwezenlijken van wat mijn vriendin wilde, zonder dat de omstandigheden van "dat moment" in overweging werden genomen.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
jij opent hier toch een topic over?
ik vind je ook nogal arrogant en betweterig overkomen. kijk, dat jij al jong heel zelfstandig moest wezen en daar in geslaagd bent is mooi, echt waar. maar het is niet de maatstaaf. jouw vriendin woont nog thuis en heeft het goed, daar is ook niks mis mee. ik zou dat stukje in ieder geval loslaten!
Hey Coolguy, de spreuk staat voor: Leef, geloof en bloei.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:17 schreef CoolGuy het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt TS, maar je verwoord het wat ongelukkig misschien.
De wereld vergaat niet als je haar aan het einde van de dag niet ziet. Zeker niet omdat je die mogelijkheid niet echt kreeg. Dat zij teleurgesteld is dat kan ik begrijpen, maar het is ook weer geen iets waar ze een halszaak van moet maken.
Ik weet niet wat dat Latijn betekent, misschien dat ik het daarom niet snap, maar voor nu, zonser uitleg, komt het wijzigen van je whatsapp foto niet over als iets waar haar reactie van 'app me morgen maar even niet' als logisch of redelijk te betitelen is.
In die zin snap ik je dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |