quote:Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Ik: Jij ook zometeen.
Vriendin: Wat jij wilt.
Ja, ik erger mij hier serieus aan. Nu wil ik niet vreemd klinken, maar hierdoor komt bij mij mijn oude persoonlijkheid weer naar boven welke ik eigenlijk heb laten varen..quote:
mja maar dan beloon je dat kutgedrag van haarquote:Op zondag 28 juni 2015 09:12 schreef Lautje27 het volgende:
Om het snel en makkelijk op te lossen: niet jouw gedrag veranderen, ook niet "uitleggen" (dat komt over alsof je jouw gedrag alleen aan het legitimeren bent ipv dat je haar gevoel signaleert). Maar haar bevestiging geven. Dan zeg je bijv: "het was niet handig je nog gedag te komen zeggen. Maar ik moest wel aan jou denken hoor lieffie!"
Het is geven en nemen hequote:Op zondag 28 juni 2015 09:16 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
mja maar dan beloon je dat kutgedrag van haar
Sorry hoor, ik ga niet omwille van 'doei' zeggen op de werkvloer een halfuur op de trein wachten. We mogen elkaar afdelingen niet zomaar betreden. En met een leidinggevende in mijn nek, ga ik al helemaal geen risico nemen. Als ik bijvoorbeeld een waarschuwing zou krijgen, zou je achteraf horen dat het niet nodig was enz.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kap er gewoon mee als je de moeite niet eens kan nemen om gedag te zeggen omdat je anders de volgende trein moet nemen. Blijkbaar heeft ze meer gevoel en behoefte naar jou dan andersom
Als je ego te aanwezig is & alleen jouw behoeften en gevoelens tellen dan gaat het uit, dat weet je hè?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:17 schreef Certio het volgende:
Nou, ik heb de situatie dus gisteren al uitgelegd, waarmee binnen een volwassen relatie de kous af zou moeten zijn. Dit soort prietpraat slaat naar mijn idee nergens op.
Nee, mevrouw wel zeker.. als ik uitleg dat de situatie het niet toelaat moet dat neer dan genoeg zijn, me dunkt.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Je komt niet echt over als een gezellige, liefhebbende vent.
Tegemoet komen zeg je.. ik heb al verteld dat ik heb gedaan wat de situatie op dat moment toeliet. Heb je wel gelezen dat er wordt gezegd"app me morgen maar even niet oke"? Het lijkt alsof ik de boeman ben!quote:Op zondag 28 juni 2015 09:22 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
Als je ego te aanwezig is & alleen jouw behoeften en gevoelens tellen dan gaat het uit, dat weet je hè?
Probeer haar tegemoet te komen.
Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:22 schreef Certio het volgende:
[..]
Nee, mevrouw wel zeker.. als ik uitleg dat de situatie het niet toelaat moet dat neer dan genoeg zijn, me dunkt.
alleen omdat hij een keertje geen gedag gezegd heeft?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Je komt niet echt over als een gezellige, liefhebbende vent.
Nee, door zijn gepraat in dit topic, met zijn 'hetgeen' dit en dat.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
alleen omdat hij een keertje geen gedag gezegd heeft?
Hoe praat hij er dan over?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.
Ik kan me dus niet voorstellen dat je dat een half jaar gaat doen. Waarom, eigenlijk?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe praat hij er dan over?
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het na de zoveelste keer zat is om zijn gedrag en handelingen van een bepaald moment uit te leggen aan haar, vooral als hij er vervolgens op zo'n manier antwoord krijgt.
Beste Lienekien,quote:Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.
oh ja joh, iedereen die 'hetgeen' gebruikt kan nooit gezellig en liefhebbend zijnquote:Op zondag 28 juni 2015 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, door zijn gepraat in dit topic, met zijn 'hetgeen' dit en dat.
Ja weet je.. Je bent ook een beetje een boemanquote:Op zondag 28 juni 2015 09:24 schreef Certio het volgende:
[..]
Tegemoet komen zeg je.. ik heb al verteld dat ik heb gedaan wat de situatie op dat moment toeliet. Heb je wel gelezen dat er wordt gezegd"app me morgen maar even niet oke"? Het lijkt alsof ik de boeman ben!
Je maakt er zelf een toestand van. Laat d'r gewoon lekker oven gaarkoken in d'r sopje en open er geen topic op FOK! over, want dat is al te veel aandacht. Oh, te laat.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:29 schreef Certio het volgende:
[..]
Beste Lienekien,
Besef je wel dat het hier gaat om het zeggen van "doei"?
Als ik jouw redenering volg, is dit het dus waard om ruzie over te make n? Laat staan als het om echt serieuze kwesties zal gaan..
Een beetje normale reactie zou bijvoorbeeld zijn "ja je hebt gelijk, het zou idd niet slim zijn met de leidinggevende in je nek"
quote:Op zondag 28 juni 2015 09:30 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
Ja weet je.. Je bent ook een beetje een boeman
Ja, het is alleen dat woord, computergirl. Alleen maar dat.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh ja joh, iedereen die 'hetgeen' gebruikt kan nooit gezellig en liefhebbend zijn![]()
De relatie is kut en waarschijnlijk bijna voorbij, dat zegt weinig over het karakter van TS
We zien elkaar de volgende week weer, maar alsnog. Het soort antwoorden dat ik krijg moet daar geen reden voor zijn.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik zou wegrennen. Domme muts. Waarom moet je trouwens perse gedag zeggen? Je ziet elkaar de volgende dag of die avond toch nog misschien. Is ze ongesteld?
Goed uitgelegdquote:Op zondag 28 juni 2015 09:21 schreef zarGon het volgende:
Het lijkt me wel 'typisch' vrouwenmeisjesgedrag.
Weet je wel, niet zeggen wat haar probleem is en lekker bot doen en dan hopen dat jij het wel weet wat haar probleem is en het dan goed maken/goed proberen te maken. Niet doen dus, dan blijf je achter haar aanrennen. En ik durf te wedden dat wanneer je vraagt wat haar probleem is, zij dan "oh, er is niets hoor" gaat zeggen, waar jij vervolgens "ok" op zegt en doorgaat met je leven, wat haar nog meer zal irriteren, want 'ben je dom of zo, je kunt zelf toch wel bedenken wat het probleem is?'. Ondertussen is zij het aan het verwerken en zit jij nog met dat WTF-gevoel, en als zij het eenmaal verwerkt heeft is het alsof er niets is gebeurd en mag jij ook meedoen met haar alsof er niets aan de hand is.
Je hebt er met haar over gesproken, maar blijf erover praten. Geef aan wat het met jou doet en dat dit gedrag afstotend werkt en dat je het op deze manier niet trekt en twijfelt aan de relatie.
Yep. Zo komt het ook op mij over.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap wel wat lienekien zegt hoor![]()
Je noemt haar kinderachtig, naief, irritant, jij bent veel volwassener en 'beter' dan zij, maar zij verleidt je bíjna om inje oude gedrag te vervallen, waar jij je nu te goed voor voelt, maar ja, zíj doet nou eenmaal zo!
Dat klinkt allemaal niet echt alsof jullie een fijne, gelijkwaardige relatie hebben. Dat laatste is ook gewoon niet zo, in jouw ogen ís zij minder dan jij.
Meid toch.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, door zijn gepraat in dit topic, met zijn 'hetgeen' dit en dat.
Het zal in dit gezelschap van theedrinkende hippie therapeuten, ongestelde grietjes en ander gevoelig volk wel niet heel goed vallen maar jij hebt 100% gelijk wmbquote:Op zondag 28 juni 2015 10:07 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
[..]
De jaren zestig geitenwollesokken therapeut doet ook zijn duit in het zakje. Hou nou toch op man met dat zoetsappige flauwe gezeverzak van je. Ga nou niet mee in dat achterlijke gedrag. Dit soort lulkoek voeden zo iemand alleen maar. Ongelooflijk zeg, nog begrip hebben voor zo'n troela ook. Volgens mij ben jij er ook klaar mee TS of heb ik dat mis?
Ik noem enkel de aspecten die ik in het vertoonde gedrag zie. Nergens zeg ik dat ik mij beter voel of iets in die trant. Wat betreft het vervallen in het oude patroon; iedereen heeft toch zijn breekpunten? Ik voel mij inderdaad te goed voor zulks gedrag; het is niet nodig. Zou wat zijn, als ik schelden enzo normaal zou vinden. Ik probeer mij op een volwassen manier op te stellen. Het is toch beter normaal over zaken te praten, fan gelijk te gaan schelden?quote:Op zondag 28 juni 2015 09:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap wel wat lienekien zegt hoor![]()
Je noemt haar kinderachtig, naief, irritant, jij bent veel volwassener en 'beter' dan zij, maar zij verleidt je bíjna om inje oude gedrag te vervallen, waar jij je nu te goed voor voelt, maar ja, zíj doet nou eenmaal zo!
Dat klinkt allemaal niet echt alsof jullie een fijne, gelijkwaardige relatie hebben. Dat laatste is ook gewoon niet zo, in jouw ogen ís zij minder dan jij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |