abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153897305
Beste leden,

Momenteel hebben mijn vriendin en ik een halfjaar een relatie. Tot op zekere hoogte gaat het wel goed, met bijbehorende "ups & downs". Een meningsverschil hier en daar hoort er nou eenmaal bij. Hetgeen waar ik echter met grote regelmaat mee te maken heb, is naïef, kinderachtig en vermoeiend gedrag van mijn vriendin.

Ik zal jullie een voorbeeld geven van een recente situatie:

Wij hebben bij hetzelfde bedrijf een bijbaan, alhoewel op een hele andere afdeling.Je ziet elkaar nauwelijks tot niet op het werk, wat naar mijn idee geen ramp is, maar juist goed. Je bent immers op het werk en je relatie hoeft niet op de werkvloer tot uiting te komen.

Indien de situatie dat toelaat zeg ik altijd even gedag wanneer ik naar huis toe ga. Gisteren kon dat dus niet; ik liep met mijn leidinggevende naar buiten toe en het was ontzettend druk op de werkvloer. So far, so good.. zou je denken.

Bij thuiskomst appte ik mijn vriendin dus dat ik niet even gedag kon zeggen vanwege bovenstaande en dat ik ook wat haast had, aangezien ik mijn trien moest halen of anders een halfuur zou moeten wachten.

Na dit met haar te hebben gedeeld begon het typerende gedag weer:

- Ik vond het al raar dat je zomaar wegging
-Ja oke, ik zag dat je "druk" was toen je wegging.

Dan denk ik al: zoals ik de bovenstaande situatie uitleg is het toch volkomen logisch dat ik niet even langs kan komen?

Dit gezegd hebbende, krijg ik de volgende reactie:

-Ja klopt, maar je had wel meer kunnen doen.

Zodra ik dit soort antwoorden krijg, straal de kinderachtigheid en verwendheid er weer eens vanaf.

Ik liet het na dat antwoord even voor wat het is, omdat ik er eerlijk gezegd niks mee kan.

Wat uurtjes later elkaar smakelijk eten gewenst ( ook via de app ).

Nu komt het pareltje van de avond:

Ik veranderde mijn profielfoto, in een foto met een de welbekende woorden "Vivat, crescat, floreat". Reactie van vriendin: interessante profielfoto..

Mijn antwoord hierop luidde: dankjewel, het is mijn levensmotto.
Vriendin: oke, goed om te weten. Slaap lekker.
Ik: Jij ook zometeen.
Vriendin: Wat jij wilt.

ik heb hier niet meer op gerageerd, het gaat namelijk nergens over. Vervolgens kreeg ik het volgende bericht: oh en app me morgen maar even niet ok?
Waarop ik vroeg waar dit op slaat.
Antwoord: Ja, je irriteert me dus.

Door dit soort gedrag, krijg ik steeds meer het idee dat ik onze relatie met een berg zout moet nemen. Vaak heb ik het gevoel dat ik een serieuzere kijk op het leven heb dan haar. Zoals met het laatste gesprek van hierboven denk ik dan: laat allemaal maar zitten, je zet me niet aan en uit. Als mevrouw dan weer contact wilt, verwacht ze dus klaarblijkelijk dat ik vrolijk mee doe.
Dit gedrag zorgt voor onnodige frustratie. Het gaat echt nergens over.

Hoe vaker dit gebeurt, hoe meer zij mij van haar afstoot. Om eerlijk te zijn komt dit soort gedrag voor mij respectloos over. Dit heb ik al enige keren aangegeven, met de belofte van haar kant dat het gedrag zou veranderen..

Wat achtergrondinformatie

Ik heb sinds vier jaar geen ouders meer, wat mijn blik op het leven heeft doen veranderen. Ik ben volwassener dan menig leeftijdsgenoot ( zegt men vaak tegen mij ). Na het overlijden van mijn ouders ben ik in één klap veel verloren.. Noodgedwongen op mijzelf wonen en ineens moet je ook alles zelf doen. Ten tijde van het overlijden van mijn ouders volgde ik nog een MBO opleiding. Na enige tijd mentaal in de put te hebben gezeten, heb ik mijzelf weer op kunnen rapen en heb ik het toelatingsexamen voor de universiteit met goed gevolg afgerond.

Mijn vriendin woont nog thuis en alles wordt nog voor haar betaald, het enige wat ze zelf betaald zijn haar kleren en zulks. We studeren dus beiden aan de universiteit, zij bedrijfskunde, ik econometrie. Beiden gaan we naar het derde jaar. Qua leeftijd: ik ben 24 jaar en mijn vriendin is 20 jaar.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet mij hier echt geen raad mee.
  zondag 28 juni 2015 @ 09:04:45 #2
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_153897382
die berichtjes van haar :X

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Ik: Jij ook zometeen.
Vriendin: Wat jij wilt.
:r
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_153897398
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:04 schreef nofxtbr het volgende:
die berichtjes van haar :X

[..]

:r
Ja, ik erger mij hier serieus aan. Nu wil ik niet vreemd klinken, maar hierdoor komt bij mij mijn oude persoonlijkheid weer naar boven welke ik eigenlijk heb laten varen..
Agressief reageren met bijbehorend scheldkanon. Dit gedrag heb ik echter tot op heden niet tot uiting laten komen in onze relatie. Inmiddels weet ik wel beter. Maar toch, dit soort gedoe is echt vermoeiend!
pi_153897419
je vriendin wordt niet blij van jou, word jij wel blij van je vriendin?
pi_153897426
Je vriendin voelt zich afgewezen.

Dat is verder haar probleem, jij hoeft jouw gedrag er niet om aan te passen.

Vervelend dat ze niet direct zegt dat ze zich zo voelt + wat ze nodig heeft, maar dat het er in dit soort beledigd gedrag uitkomt.

Om het snel en makkelijk op te lossen: niet jouw gedrag veranderen, ook niet "uitleggen" (dat komt over alsof je jouw gedrag alleen aan het legitimeren bent ipv dat je haar gevoel signaleert). Maar haar bevestiging geven. Dan zeg je bijv: "het was niet handig je nog gedag te komen zeggen. Maar ik moest wel aan jou denken hoor lieffie!"

Voelt zij zich weer gezien/belangrijk voor jou. Problem solved :-)
pi_153897445
Als je je aan gedrag irriteert om de tafel gaan om erachter te komen wat het echte probleem is en wat er nodig is om dat op te lossen is slimmer dan geïrriteerd reageren. Want daarmee gaat de relatie stuk terwijl het best op te lossen is.

Relaties zijn niet perfect ;)
Communiceren!!!
pi_153897446
Stop toch met die onzin man
nee echt niet !
  zondag 28 juni 2015 @ 09:16:14 #8
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_153897450
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:12 schreef Lautje27 het volgende:
Om het snel en makkelijk op te lossen: niet jouw gedrag veranderen, ook niet "uitleggen" (dat komt over alsof je jouw gedrag alleen aan het legitimeren bent ipv dat je haar gevoel signaleert). Maar haar bevestiging geven. Dan zeg je bijv: "het was niet handig je nog gedag te komen zeggen. Maar ik moest wel aan jou denken hoor lieffie!"
mja maar dan beloon je dat kutgedrag van haar
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_153897461
Nou, ik heb de situatie dus gisteren al uitgelegd, waarmee binnen een volwassen relatie de kous af zou moeten zijn. Dit soort prietpraat slaat naar mijn idee nergens op.
pi_153897464
- Niet doen. -

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2015 11:08:18 ]
pi_153897469
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:16 schreef nofxtbr het volgende:

[..]

mja maar dan beloon je dat kutgedrag van haar
Het is geven en nemen he :)
  zondag 28 juni 2015 @ 09:19:51 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153897477
Je komt niet echt over als een gezellige, liefhebbende vent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153897488
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kap er gewoon mee als je de moeite niet eens kan nemen om gedag te zeggen omdat je anders de volgende trein moet nemen. Blijkbaar heeft ze meer gevoel en behoefte naar jou dan andersom
Sorry hoor, ik ga niet omwille van 'doei' zeggen op de werkvloer een halfuur op de trein wachten. We mogen elkaar afdelingen niet zomaar betreden. En met een leidinggevende in mijn nek, ga ik al helemaal geen risico nemen. Als ik bijvoorbeeld een waarschuwing zou krijgen, zou je achteraf horen dat het niet nodig was enz.
pi_153897490
Het lijkt me wel 'typisch' vrouwenmeisjesgedrag.

Weet je wel, niet zeggen wat haar probleem is en lekker bot doen en dan hopen dat jij het wel weet wat haar probleem is en het dan goed maken/goed proberen te maken. Niet doen dus, dan blijf je achter haar aanrennen. En ik durf te wedden dat wanneer je vraagt wat haar probleem is, zij dan "oh, er is niets hoor" gaat zeggen, waar jij vervolgens "ok" op zegt en doorgaat met je leven, wat haar nog meer zal irriteren, want 'ben je dom of zo, je kunt zelf toch wel bedenken wat het probleem is?'. Ondertussen is zij het aan het verwerken en zit jij nog met dat WTF-gevoel, en als zij het eenmaal verwerkt heeft is het alsof er niets is gebeurd en mag jij ook meedoen met haar alsof er niets aan de hand is.

Je hebt er met haar over gesproken, maar blijf erover praten. Geef aan wat het met jou doet en dat dit gedrag afstotend werkt en dat je het op deze manier niet trekt en twijfelt aan de relatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2015 09:23:02 ]
pi_153897494
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:17 schreef Certio het volgende:
Nou, ik heb de situatie dus gisteren al uitgelegd, waarmee binnen een volwassen relatie de kous af zou moeten zijn. Dit soort prietpraat slaat naar mijn idee nergens op.
Als je ego te aanwezig is & alleen jouw behoeften en gevoelens tellen dan gaat het uit, dat weet je hè?

Probeer haar tegemoet te komen.

En breek de communicatie open zodat jullie leren behoeften direct en helder te communiceren.
pi_153897496
quote:
15s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Nee, mevrouw wel zeker.. als ik uitleg dat de situatie het niet toelaat moet dat neer dan genoeg zijn, me dunkt.
pi_153897498
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:22 schreef Lautje27 het volgende:

[..]

Waarom zou je dit gedrag tegemoet moeten komen?
pi_153897507
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:22 schreef Lautje27 het volgende:

[..]

Als je ego te aanwezig is & alleen jouw behoeften en gevoelens tellen dan gaat het uit, dat weet je hè?

Tegemoet komen zeg je.. ik heb al verteld dat ik heb gedaan wat de situatie op dat moment toeliet. Heb je wel gelezen dat er wordt gezegd"app me morgen maar even niet oke"? Het lijkt alsof ik de boeman ben!
  zondag 28 juni 2015 @ 09:25:10 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153897512
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:22 schreef Certio het volgende:

[..]

Nee, mevrouw wel zeker.. als ik uitleg dat de situatie het niet toelaat moet dat neer dan genoeg zijn, me dunkt.
Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.
pi_153897515
quote:
15s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:19 schreef Lienekien het volgende:
alleen omdat hij een keertje geen gedag gezegd heeft?
  zondag 28 juni 2015 @ 09:26:47 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153897530
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

alleen omdat hij een keertje geen gedag gezegd heeft?
Nee, door zijn gepraat in dit topic, met zijn 'hetgeen' dit en dat.
pi_153897532
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat bedoel nou. Zoals je erover praat, zou ik er maar heel snel mee kappen. Zou me trouwens niks verbazen als ze je voor was.
Hoe praat hij er dan over?

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het na de zoveelste keer zat is om zijn gedrag en handelingen van een bepaald moment uit te leggen aan haar, vooral als hij er vervolgens op zo'n manier antwoord krijgt.

Tel daarbij op dat hij het al vaker heeft besproken met haar, en dat er geen verbetering lijkt te komen...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2015 09:28:01 ]
  zondag 28 juni 2015 @ 09:27:56 #23
441952 Fred_Flinkstoned
yabba dabba doo
pi_153897537
Ik zou wegrennen. Domme muts. Waarom moet je trouwens perse gedag zeggen? Je ziet elkaar de volgende dag of die avond toch nog misschien. Is ze ongesteld?
Niet Fokken met mij.
  zondag 28 juni 2015 @ 09:28:24 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153897545
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe praat hij er dan over?

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het na de zoveelste keer zat is om zijn gedrag en handelingen van een bepaald moment uit te leggen aan haar, vooral als hij er vervolgens op zo'n manier antwoord krijgt.
Ik kan me dus niet voorstellen dat je dat een half jaar gaat doen. Waarom, eigenlijk?
pi_153897549
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Beste Lienekien,

Besef je wel dat het hier gaat om het zeggen van "doei"?
Als ik jouw redenering volg, is dit het dus waard om ruzie over te make n? Laat staan als het om echt serieuze kwesties zal gaan..

Een beetje normale reactie zou bijvoorbeeld zijn "ja je hebt gelijk, het zou idd niet slim zijn met de leidinggevende in je nek"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')