abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2015 @ 16:54:58 #101
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_153905335
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ervan overtuigd dat zij ook snel in mijn irritatiezone zou zitten.
Waarschijnlijk passen jullie erg goed bij elkaar.
Die tijd van de maand ja?
pi_153907292
Hoe klein "de reden" ook is, beïnvloedt de situatie toch mijn functioneren en gemoedsrust. Ik kan me minder concentreren op het onderzoek waar ik mee bezig ben en heb zelfs niet echt eetlust.. Heel stom en misschien zelfs onterecht denk ik bij mezelf "ik zit hier mijzelf te frustreren terwijl jij een leuke dag hebt met vriendinnen". Na een bericht van haar te hebben ontvangen eerder op de dag, heb ik haar gezegd dat ik haar veel plezier wens en dat ze mij dan maar gewoon appt als ze thuis is.
pi_153907449
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:33 schreef Certio het volgende:
Hoe klein "de reden" ook is, beïnvloedt de situatie toch mijn functioneren en gemoedsrust. Ik kan me minder concentreren op het onderzoek waar ik mee bezig ben en heb zelfs niet echt eetlust.. Heel stom en misschien zelfs onterecht denk ik bij mezelf "ik zit hier mijzelf te frustreren terwijl jij een leuke dag hebt met vriendinnen". Na een bericht van haar te hebben ontvangen eerder op de dag, heb ik haar gezegd dat ik haar veel plezier wens en dat ze mij dan maar gewoon appt als ze thuis is.
Kortom, jij ervaart een scheve balans waarbij jij de kar meent te moeten trekken en je vriendin het in jouw ogen te weinig waardeert. Terwijl zij heeft aangegeven dat jij het altijd beter moet weten en zij nu wellicht helemaal niet zoveel lol heeft met d'r vriendinnen nu, omdat ze ook met dit soort geleuter in d'r maag zit.

Serieus, nergens in dit topic wordt je concreet wat dan wel positief zou moeten zijn aan jullie relatie en je vriendin in het bijzonder. Wil je gewoon graag ter bevestiging die toffe peer rol aan jezelf kunnen toe bedelen of zit de irritatie je zo hoog dat er werkelijk geen ruimte voor iets anders iets?

Ik bedoel, waar zijn de aanknopingspunten om met elkaar verder te gaan werken als jij vindt dat jij er alles aan doet, het van haar kant niet zo ervaart en jullie beide het kennelijk niet zo leuk vinden zoals het gaat?
Moeite met los willen laten misschien?
  zondag 28 juni 2015 @ 19:05:49 #104
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_153907789
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:33 schreef Certio het volgende:
Aan de ene kant klinkt het alsof jullie al 35 jaar getrouwd zijn en er een doodgebloed huwelijk op na houden en anderzijds app je elkaar 'Smakelijk eten'.

:?
Dit, dus.
pi_153907828
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:45 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kortom, jij ervaart een scheve balans waarbij jij de kar meent te moeten trekken en je vriendin het in jouw ogen te weinig waardeert. Terwijl zij heeft aangegeven dat jij het altijd beter moet weten en zij nu wellicht helemaal niet zoveel lol heeft met d'r vriendinnen nu, omdat ze ook met dit soort geleuter in d'r maag zit.

Serieus, nergens in dit topic wordt je concreet wat dan wel positief zou moeten zijn aan jullie relatie en je vriendin in het bijzonder. Wil je gewoon graag ter bevestiging die toffe peer rol aan jezelf kunnen toe bedelen of zit de irritatie je zo hoog dat er werkelijk geen ruimte voor iets anders iets?

Ik bedoel, waar zijn de aanknopingspunten om met elkaar verder te gaan werken als jij vindt dat jij er alles aan doet, het van haar kant niet zo ervaart en jullie beide het kennelijk niet zo leuk vinden zoals het gaat?
Moeite met los willen laten misschien?
De opmerking van het beter weten viek niet vandaag, maar een tijd terug. Ik zei alleen dat het misschien beter zou zijn als ze wat selectiever zou zijn met wat ze met haar vriendinnen deelt over onze relatie. Dit heb ik gezegd omdat kk destijds vond dat de bemoeienis van mensen buiten onze relatie te groot werd. Het was steeds " ja maar xxx dnkt er ook zo over"..

Ik wil dolgraag verder met mijn vriendin, we hebben grappig genoeg dezelfde hobby's en kunnen vaak ook gesprekken voeren die ik in het verleden niet heb kunnen voeren. Daarnaast maakt ze mij ook intens gelukkig, ik zou letterlijk voor haar door het vuur gaan. I know, klinkt heel afgezaagd. De thuissituatie is best streng, ondanks ze soms eerder weg moet dan we beiden willen en ze soms toch later dan afgesproken weer thuis wilt zijn, zeg ik altijd dat hke vervelen het ook is, dat ze haar ouders wel moet respecteren. Ze voelt zich daar soms schuldig om tegenover mij, waarop ik vaak zeg dat het belangrijkste is dat we elkaar weer hebben gezien en dat we elkaar weer in elkaars armen hebben kunnen sluiten. Mijn vriendin waardeert het dat ik de situatie thuis begrijp en er geen punt van maak. in haar vorige relaties was de beperkte brijheid tijd een breekpunt. Dan komt dit soort omslaan in gedrag ook wel een beetje ondankbaar over voor mij. Niet dat ze mij perse "dankbaar" moet zijn hoor. Maar in deze situatie bijvoorbeeld: wordt ik gelijk zo afgerekend voelt het.

[ Bericht 3% gewijzigd door Certio op 28-06-2015 19:16:22 ]
pi_153907884
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Aan de ene kant klinkt het alsof jullie al 35 jaar getrouwd zijn en er een doodgebloed huwelijk op na houden en anderzijds app je elkaar 'Smakelijk eten'.

:?
Het was meer in de trant van heb een fijne dag en app me maar weer als je lekker thuis bent.X

Ik ben geen type kerel dat constant gaat lopen appen/smsmen/bellen al mn vriendin wat met vriendinnen gaat doen. Geniet lekker van je dag en app me als je thuis bent, zo zit ik dan weer in elkaar. Vrijheid is een belangrijk iets in een relatie.
pi_153908020
Ben ik de enige die denkt dat het probleem vrijwel geheel bij TS ligt? Vriendin van TS probeert gewoon aandacht te trekken, maar TS heeft gewoon 0,0 aandacht voor haar. Ook in dit topic is het toch vooral klagen over het kinderachtige gedrag, maar het interesseert hem totaal niet wat precies de achterliggende reden is. Dat opgeteld bij het feit dat hij zichzelf zo volwassen vindt en pretentieuze Facebook-foto's plaatst, lijkt het me dat TS gewoon een lompe boer met een neerbuigende houding is waar zijn vriendin geïrriteerd door raakt.

Ik kan in ieder geval niet geloven dat iemand out of the blue zo gaat doen als de vriendin van TS.
pi_153908275
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:17 schreef grazianopelle het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat het probleem vrijwel geheel bij TS ligt? Vriendin van TS probeert gewoon aandacht te trekken, maar TS heeft gewoon 0,0 aandacht voor haar. Ook in dit topic is het toch vooral klagen over het kinderachtige gedrag, maar het interesseert hem totaal niet wat precies de achterliggende reden is. Dat opgeteld bij het feit dat hij zichzelf zo volwassen vindt en pretentieuze Facebook-foto's plaatst, lijkt het me dat TS gewoon een lompe boer met een neerbuigende houding is waar zijn vriendin geïrriteerd door raakt.

Ik kan in ieder geval niet geloven dat iemand out of the blue zo gaat doen als de vriendin van TS.
Aandacht trekken oke, natuurlijk begrijpelijk. Maar dat doe je niet door je partner zo af te snauwen en het me zeer kwalijk te nemen dat ik geen gedag kon zeggen. Het lijkt mr niet normaal dat zoiets kleins voor zo een groot probleem kan zorgen. Als ik bewust niet lang zou lopen had ik inderdaad mezelf als een klootzak opgesteld. Maar als ik een hijgende leidinggevende in mn nek heb terwijl ik wegloop, en anders de trein mis moet het denk ik niet zo een punt zijn. Ik heb het direct uitgelegd terwijl ze nog aan het werk was en aangegeven dat ik er ook van baal. Maar om dan te zeggen ja klopt maar je had meer moeten doen komt als onbegrip over.
pi_153908330
Toen ik gisteren vroeg waarom ze zo boos deed en dat het zonde was aangezien we elkaar een week niet zien krijg ik als antwoord: yes wat jij wilt. Waarom ben ik fout als ik vind dat de communicatie op deze manier veel energie vergt?
pi_153908463
Moet ik er dan ook zo een punt van maken wanneer zij een keer niet kan afspreken? "Ja maar je kan beter je best doen om toch te komen" dan word ik al snel als een onbegripvolle en kinderachtige zak neergezet geloof ik. Als ik een topoc met zo een onderwerp had geplaatst: "TS stel je niet aan man", "je denkt alleen aan jezelf", "bekijk het ook van haar kant". Als zij een keer niet kan houdt dat vaak in dat wij elkaar een week later pas zien omdat het thuis nogal streng is. Daar ga ik geen probleem van maken, ik vertrouw erop dat ze heeft gedaan wat in haar macht ligt.
pi_153908595
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:07 schreef Certio het volgende:

[..]

De opmerking van het beter weten viek niet vandaag, maar een tijd terug. Ik zei alleen dat het misschien beter zou zijn als ze wat selectiever zou zijn met wat ze met haar vriendinnen deelt over onze relatie. Dit heb ik gezegd omdat kk destijds vond dat de bemoeienis van mensen buiten onze relatie te groot werd. Het was steeds " ja maar xxx dnkt er ook zo over"..
Als zij een klankbord zoekt bij haar vriendinnen en het dan als aan soort argument probeert aan te voeren als jullie weer eens een discussie hebben, dan zie ik daar geen bemoeienis van anderen in. In plaats van haar dan te zeggen dat ze maar niet zoveel meer moet delen met haar vriendinnen, zou je haar beter kunnen vragen waarom zij er een derde mening bij wil halen. Het komt een beetje over alsof zij sterker wil staan tegenover jou en dat kan ik best begrijpen als jij zo een "oplossing" aan draagt..

quote:
Ik wil dolgraag verder met mijn vriendin, we hebben grappig genoeg dezelfde hobby's en kunnen vaak ook gesprekken voeren die ik in het verleden niet heb kunnen voeren. Daarnaast maakt ze mij ook intens gelukkig, ik zou letterlijk voor haar door het vuur gaan. I know, klinkt heel afgezaagd.
Misschien zit daar ook wel een probleem. Misschien ben je een beetje te afhankelijk van haar voor je intense geluk. Komen we zo nog op terug..
Dezelfde hobby's delen en goede gesprekken kunnen voeren kan veel betekenen, maar je schrijft niet dat je van haar houdt. Is dat belangrijker dan gesprekken kunnen voeren die je vroeger om de een of andere reden niet kon doen? Heb je voor dergelijke gesprekken per se een relatie nodig?

quote:
De thuissituatie is best streng, ondanks ze soms eerder weg moet dan we beiden willen en ze soms toch later dan afgesproken weer thuis wilt zijn, zeg ik altijd dat hke vervelen het ook is, dat ze haar ouders wel moet respecteren. Ze voelt zich daar soms schuldig om tegenover mij, waarop ik vaak zeg dat het belangrijkste is dat we elkaar weer hebben gezien en dat we elkaar weer in elkaars armen hebben kunnen sluiten. Mijn vriendin waardeert het dat ik de situatie thuis begrijp en er geen punt van maak. in haar vorige relaties was de beperkte brijheid tijd een breekpunt. Dan komt dit soort omslaan in gedrag ook wel een beetje ondankbaar over voor mij. Niet dat ze mij perse "dankbaar" moet zijn hoor. Maar in deze situatie bijvoorbeeld: wordt ik gelijk zo afgerekend voelt het.
Jij voelt je afgerekend, dat is iets anders. Zeker als je weet dat er een zekere thuissituatie is, die kennelijk niet persoonlijk naar jou is. Het klinkt wel een beetje alsof jij je toegevoegde waarde moet halen uit meer begrip dan haar vorige vriendjes en haar op tijd naar huis sturen enzo. En dat terugkoppelen naar hoe zij zich zou moeten gedragen naar jou, zodat jij je gewaardeerd en geliefd kan voelen lijkt me niet de meest volwassen en stabiele basis voor een relatie.
Het zegt denk ik best iets dat dit stukje groter is dan wat jullie zou binden en dat je het bijna als een soort verdediging aanhaalt.

Kun je weleens lekker relaxen, zonder het gevoel te hebben je schrap te moeten zetten gezien haar thuissituatie en vriendinnen?
pi_153908693
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:32 schreef Certio het volgende:
Toen ik gisteren vroeg waarom ze zo boos deed en dat het zonde was aangezien we elkaar een week niet zien krijg ik als antwoord: yes wat jij wilt. Waarom ben ik fout als ik vind dat de communicatie op deze manier veel energie vergt?
Misschien voelt zij zich niet serieus genomen als jij haar emotie als zonde verklaart, omdat jullie elkaar door andere omstandigheden niet kunnen zien?
Ik vind haar reactie op het niet gedag zeggen ook nogal overtrokken en weinig begripvol, maar gezien wat en hoe je dingen hier beschrijft krijg ik het idee dat jij best dominant bent in wat je wel of niet relevant vindt en zij zich daarin niet de ruimte gegund voelt voor haar emoties.
pi_153908815
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:43 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als zij een klankbord zoekt bij haar vriendinnen en het dan als aan soort argument probeert aan te voeren als jullie weer eens een discussie hebben, dan zie ik daar geen bemoeienis van anderen in. In plaats van haar dan te zeggen dat ze maar niet zoveel meer moet delen met haar vriendinnen, zou je haar beter kunnen vragen waarom zij er een derde mening bij wil halen. Het komt een beetje over alsof zij sterker wil staan tegenover jou en dat kan ik best begrijpen als jij zo een "oplossing" aan draagt..

[..]

Misschien zit daar ook wel een probleem. Misschien ben je een beetje te afhankelijk van haar voor je intense geluk. Komen we zo nog op terug..
Dezelfde hobby's delen en goede gesprekken kunnen voeren kan veel betekenen, maar je schrijft niet dat je van haar houdt. Is dat belangrijker dan gesprekken kunnen voeren die je vroeger om de een of andere reden niet kon doen? Heb je voor dergelijke gesprekken per se een relatie nodig?

[..]

Jij voelt je afgerekend, dat is iets anders. Zeker als je weet dat er een zekere thuissituatie is, die kennelijk niet persoonlijk naar jou is. Het klinkt wel een beetje alsof jij je toegevoegde waarde moet halen uit meer begrip dan haar vorige vriendjes en haar op tijd naar huis sturen enzo. En dat terugkoppelen naar hoe zij zich zou moeten gedragen naar jou, zodat jij je gewaardeerd en geliefd kan voelen lijkt me niet de meest volwassen en stabiele basis voor een relatie.
Het zegt denk ik best iets dat dit stukje groter is dan wat jullie zou binden en dat je het bijna als een soort verdediging aanhaalt.

Kun je weleens lekker relaxen, zonder het gevoel te hebben je schrap te moeten zetten gezien haar thuissituatie en vriendinnen?
Natuurlijk houd ik van haar!
Ik zal kort toelichten waarom ik zo een "oplossing" aandroeg op dat moment. Het is vaker voorgekomen dat we een discussie hebben bijgelegd en dan letterlijk hoor: ja maar xxx vindt ook dat ik gelijk heb en ze begrijpt me beter dan jou en kent me ook langer/beter...

Dan komt het over dat het pas weer goed is als xxx dat ook vindt..

Maar als er zich weer een bepaalde situatie voordoet vrees ik soms dat ze haar mening weer heeft laten vormen.. zorgt weleens voor het schrap zetten ja. Wat betreft de thuissituatie, daar heb ik alle begrip voor, maar als ik dan zo wordt behandeld lijkt het alsof ik mij als een eikel heb gedragen?
pi_153908953
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:47 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien voelt zij zich niet serieus genomen als jij haar emotie als zonde verklaart, omdat jullie elkaar door andere omstandigheden niet kunnen zien?
Ik vind haar reactie op het niet gedag zeggen ook nogal overtrokken en weinig begripvol, maar gezien wat en hoe je dingen hier beschrijft krijg ik het idee dat jij best dominant bent in wat je wel of niet relevant vindt en zij zich daarin niet de ruimte gegund voelt voor haar emoties.
Ik begrijp volkomen dat ik hier misschien zo overkom. Emoties zijn er om geuit te worden, maar dan is het toch beter om niet zo te reageren? Dat ik de thuissituatie begrijp, haar vraag om me te vertellen wat er is omdat ik er voor haar wil zijn is toch ook een uiting van dat ik haar wel degelijk serieus neem? Voor hetzelfde geldt had ik mij net zo gedragen en waren we nog verder van huis.
pi_153909043
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:53 schreef Certio het volgende:

[..]

Natuurlijk houd ik van haar!
Zo natuurlijk komt dat kennelijk niet over, aangezien meerdere reacties hier vraagtekens bij zetten. En dat zijn mensen die puur op je schrijverij afgaan. Misschien voelt je vriendin die liefde ook niet altijd even sterk en reageert ze daarom zo?

quote:
Ik zal kort toelichten waarom ik zo een "oplossing" aandroeg op dat moment. Het is vaker voorgekomen dat we een discussie hebben bijgelegd en dan letterlijk hoor: ja maar xxx vindt ook dat ik gelijk heb en ze begrijpt me beter dan jou en kent me ook langer/beter...
quote:
Dan komt het over dat het pas weer goed is als xxx dat ook vindt..
Hoe dingen op jou overkomen is lang niet altijd zoals het is, maar je moet er wel een beetje voor open staan en verder willen kijken dan jouw in de verdediging schietende neus lang is.

quote:
Maar als er zich weer een bepaalde situatie voordoet vrees ik soms dat ze haar mening weer heeft laten vormen.. zorgt weleens voor het schrap zetten ja. Wat betreft de thuissituatie, daar heb ik alle begrip voor, maar als ik dan zo wordt behandeld lijkt het alsof ik mij als een eikel heb gedragen?
Je plaat blijft hangen en dat is niet handig als je weer nader tot elkaar wil komen, maar kennelijk krijg je liever op zoveel dingen je gelijk..
pi_153909224
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:58 schreef Certio het volgende:

[..]

Ik begrijp volkomen dat ik hier misschien zo overkom. Emoties zijn er om geuit te worden, maar dan is het toch beter om niet zo te reageren? Dat ik de thuissituatie begrijp, haar vraag om me te vertellen wat er is omdat ik er voor haar wil zijn is toch ook een uiting van dat ik haar wel degelijk serieus neem? Voor hetzelfde geldt had ik mij net zo gedragen en waren we nog verder van huis.
Zeg je haar dat ook zo?
Misschien moet het even tot je doordringen dat jullie beide verschillende personen zijn en dat jullie van elkaar beter zullen moeten gaan begrijpen hoe jullie liefde (kunnen) ervaren als jullie samen doorwillen. Jij hebt geen fuck aan jouw mening wat een liefdesuiting al dan niet is, als zij op een andere frequentie zit.
pi_153909407
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zo natuurlijk komt dat kennelijk niet over, aangezien meerdere reacties hier vraagtekens bij zetten. En dat zijn mensen die puur op je schrijverij afgaan. Misschien voelt je vriendin die liefde ook niet altijd even sterk en reageert ze daarom zo?

[..]

[..]

Hoe dingen op jou overkomen is lang niet altijd zoals het is, maar je moet er wel een beetje voor open staan en verder willen kijken dan jouw in de verdediging schietende neus lang is.

[..]

Nou, sorry hoor. Het blijft een apart gegeven als er meermaals wordt gezegd dat xxx haar mening ook meeweegt. Aan het einde van de dag moeten we het samen doen. Het gaat niet zozeer om wat xxx vindt dat goed is maar wat jijzelf goed vindt. Diezelfde xxx heeft een keer gezegd dat als ik echt van mijn vriendin hield ik maar vrij moest nemen van het werk.. om af te spreken. Terwijl ik na het werk wilde afsrpeken. Mijn vriendin en xxx begrepen elkaar volkomen.

Je plaat blijft hangen en dat is niet handig als je weer nader tot elkaar wil komen, maar kennelijk krijg je liever op zoveel dingen je gelijk..
Het gaat niet om het gelijk krijgen, maar een verbetering zien te krijgen in de communicatie. Want zeg nou zelf, is dit het soort communicatie wat elkaar nader bij elkaar brengt?
pi_153909459
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:07 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zeg je haar dat ook zo?
Misschien moet het even tot je doordringen dat jullie beide verschillende personen zijn en dat jullie van elkaar beter zullen moeten gaan begrijpen hoe jullie liefde (kunnen) ervaren als jullie samen doorwillen. Jij hebt geen fuck aan jouw mening wat een liefdesuiting al dan niet is, als zij op een andere frequentie zit.
Dat zeg ik ook letterlijk zo. Ik zeg er ook bij dat ik er voor haar ben en wil zijn. Dit is toch een volkomen normaal iets om te zeggen als geliefde?
pi_153909588
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:11 schreef Certio het volgende:

[..]

Het gaat niet om het gelijk krijgen, maar een verbetering zien te krijgen in de communicatie. Want zeg nou zelf, is dit het soort communicatie wat elkaar nader bij elkaar brengt?
Dat was dan ook een beetje mijn punt ja.
De volgende vraag is dan: Hoe zouden jullie beide een verbetering in jullie communicatie ervaren?
pi_153909717
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:12 schreef Certio het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook letterlijk zo. Ik zeg er ook bij dat ik er voor haar ben en wil zijn. Dit is toch een volkomen normaal iets om te zeggen als geliefde?
Nou gezien mijn eerdere commentaar kan ik me voorstellen dat als je het zo letterlijk stelt het stiekem toch niet zo geïnteresseerd in haar situatie over komt. Want je wil of liever gezegd zij moet het zien als er voor haar zijn en je benadrukt dat ook, terwijl je ook gewoon had kunnen vragen wat er was zonder de nadruk op jouw aandeel te leggen. Het komt wat geforceerd over..
pi_153909866
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat was dan ook een beetje mijn punt ja.
De volgende vraag is dan: Hoe zouden jullie beide een verbetering in jullie communicatie ervaren?
We hebben beiden in het verleden aangegeven dat er begrip moet zijn van beide kanten, daar het onbegrip vaak de hoofdreden is voor dit soort problemen. Dat het onbegrip de reden is hebben we beiden erkend. Je kent elkaar ook nog niet helemaal. Ik ga mijzelf niet de rol van de betere geven, maar na ons gesprek heb ik mijn mindere punten tot een minimum beperkt, omdat ik in ons geloof en ook in ons geloof. Als zij weer in haar oude ik vervalt is het echt jammer en zegt ze soms sorry. Bij de ene laatste keer dat ik zei dat ze niet zo kort moet doen omdat het de relatie geen goed doet, maar gewoon normaal wil communiceren omdat ik om haar geef kreeg ik als antwoord: " ok ok als jij dat vindt moet je dat vinden" een paar uur later: "ik mis jou"...
pi_153909943
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nou gezien mijn eerdere commentaar kan ik me voorstellen dat als je het zo letterlijk stelt het stiekem toch niet zo geïnteresseerd in haar situatie over komt. Want je wil of liever gezegd zij moet het zien als er voor haar zijn en je benadrukt dat ook, terwijl je ook gewoon had kunnen vragen wat er was zonder de nadruk op jouw aandeel te leggen. Het komt wat geforceerd over..
Ik breng het niet altijd zo Scary_Mary. Want dan ken je jezelf een iets te "belangrijke rol" toe zeg maar. Ja ik ben er voor je etc.
pi_153910077
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:23 schreef Certio het volgende:

[..]

We hebben beiden in het verleden aangegeven dat er begrip moet zijn van beide kanten, daar het onbegrip vaak de hoofdreden is voor dit soort problemen. Dat het onbegrip de reden is hebben we beiden erkend. Je kent elkaar ook nog niet helemaal.
Maak dat dan eens concreet, want jullie hebben beide kennelijk een ander gevoel voor de definitie van begrip kennelijk.

quote:
Ik ga mijzelf niet de rol van de betere geven, maar na ons gesprek heb ik mijn mindere punten tot een minimum beperkt, omdat ik in ons geloof en ook in ons geloof.
Maar stiekem vindt je wel degelijk dat jij de betere bent met je nobele intenties alsof zij niet in jullie gelooft en haar best doet enzo.
Wat vindt zij eigenlijk van jouw doorgevoerde verbeterpunten? Ervaart zij de vooruitgang die jij jezelf toe dicht?

quote:
Als zij weer in haar oude ik vervalt is het echt jammer en zegt ze soms sorry. Bij de ene laatste keer dat ik zei dat ze niet zo kort moet doen omdat het de relatie geen goed doet, maar gewoon normaal wil communiceren omdat ik om haar geef kreeg ik als antwoord: " ok ok als jij dat vindt moet je dat vinden" een paar uur later: "ik mis jou"...
Zolang jij wil bepalen wat wel of niet goed is en daarbij haar intenties veroordeelt, dan kun je dit soort antwoorden op z'n tijd blijven verwachten. Dat is tot ze er genoeg van heeft en de strijd opgeeft. Is het niet als tamme vriendin dan wel als single..
pi_153910291
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:31 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maak dat dan eens concreet, want jullie hebben beide kennelijk een ander gevoel voor de definitie van begrip kennelijk.

[..]

Maar stiekem vindt je wel degelijk dat jij de betere bent met je nobele intenties alsof zij niet in jullie gelooft en haar best doet enzo.
Wat vindt zij eigenlijk van jouw doorgevoerde verbeterpunten? Ervaart zij de vooruitgang die jij jezelf toe dicht?

[..]

Zolang jij wil bepalen wat wel of niet goed is en daarbij haar intenties veroordeelt, dan kun je dit soort antwoorden op z'n tijd blijven verwachten. Dat is tot ze er genoeg van heeft en de strijd opgeeft. Is het niet als tamme vriendin dan wel als single..
Scary_Mary... Sommige zaken zijn toch vanzelfsprekend niet goed binnen een relatie? Ik maak hier kenbaar dat het kort doen de relatie geen goed kan doen.. wat moet ik dan zeggen. Ik begrijp dat je kort doet? Ik durf te wedden dat als een man zo tegen zijn vriendin doet, dat hij al snel al een zak wordt ervaren.. waarom? Hij communiceert niet en doet bot.

Ze zegt weleens dat ze niet had verwacht dat ik wel degelijk zou veranderen, omdat haar dit in andere relaties ook was beloofd. Hoe moet iemand het ervaren als zijn/haar partner steeds in herhaling valt? Een typerend antwoord in zulke situaties is vaak: "als je zo door blijft gaan kunnen we er beter mee kappen". Een van de 2 zegt dat omdat het gevoel rijst dat de vechtlust van een kant komt. Als je je relatie je lief is dan doe je er alles aan om niet in je oude patroon te vervallen.
pi_153910475
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:36 schreef Certio het volgende:

[..]

Scary_Mary... Sommige zaken zijn toch vanzelfsprekend niet goed binnen een relatie? Ik maak hier kenbaar dat het kort doen de relatie geen goed kan doen.. wat moet ik dan zeggen. Ik begrijp dat je kort doet? Ik durf te wedden dat als een man zo tegen zijn vriendin doet, dat hij al snel al een zak wordt ervaren.. waarom? Hij communiceert niet en doet bot.
Ik maak, ik zeg, ik begrijp, ik durf, ik ik ik. *zucht*
Als het zo vanzelfsprekend was, dan kon half R&P opgedoekt worden.
Maar goed, het gaat niet zoveel uitmaken wat je wel of niet en op welke wijze zegt, want je lijkt maar één doel na te streven.

Zolang jij en je vriendin niet van elkaar (willen) begrijpen hoe jullie communiceren, zowel in woord als gedrag, dan schiet het niet op..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')