Kun je wat specifieker zijn Lienekien?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:39 schreef Lienekien het volgende:
Certio, je kunt gelijk hebben als je kijkt naar redelijke argumenten, maar ik geloof niet dat het daar bij je vriendin om draait.
Tot welk begrip ben je dan gekomen? Want ik zie het niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:38 schreef Certio het volgende:
Het is trouwens wel bijgelegd. Heb ook gezegd dat ik haar begrijp, maar dat in haar reacties geen blijk van begrip naar mijn kant te vinden was.
quote:Mijn houding is dan eigenlijk meer: zeg gewoon wat je wilt, ik heb geen tijd of zin in dit gedoe.
quote:Begrijp me niet verkeerd maar als je alles zelf moet doen en betalen, dan heb je een andere kijk op het leven(meestal)..
Eigenlijk kan ik alles van je wel nog een keer quoten, maar begrip zit er niet bij, geen echt begrip. Je blijft het vervelend en kinderachtig vinden, jij hebt het zoveel slechter gehad dat haar zorgen en pijntjes eigenlijk maar onzin zijn.quote:Ja, ik heb haar ook verteld dat het jammer is dat zo een "punt" zulk gedrag naar boven haalt. Het weegt niet op tegen de dingen die wel goed gaan en de mooie en leuke dingen die we tot nu toe hebben gedaan.
Ik kreeg meer het gevoel van: het gaat 1 keer niet zoals je wilt en je komt dan met dit gedrag aanzette .
Het is volgens mij door m.n. Scary_Mary al vrij uitgebreid besproken, maar dit zou mijn bondige samenvatting zijn: jij vindt in redelijkheid dat ze niet moeilijk moet doen, zij zit ondanks je redelijke uitleg met een rotgevoel. Dat rotgevoel gaat niet weg door pogingen haar met argumenten in te laten zien hoe onredelijk ze is.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:50 schreef Certio het volgende:
[..]
Kun je wat specifieker zijn Lienekien?
Sorry is ook gen excuus. .quote:Op zondag 28 juni 2015 16:29 schreef Certio het volgende:
Zo nu en dan na de sorry's komt er nog een Maar ik vind dat je dit en dat had kunnen doen. Zo ook gisteren toen ik zei dat ik heus wel zou groeten als het kon. "Ja klopt, maar je had alsnog meer moeite kunnen doen"
Om de week bijna, zeg maar 2x in de maand. 2 van de 4 weken die de maand telt. Vaak lopen we ook gewoon lekker door het park of gaan we ergens even wat eten, en natuurlijk de bios.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:31 schreef jodelahity het volgende:
Hoevaak ondernemen jullie leuke dingen in de relatie Certio?
Is dat niet een beetje een vicieuze cirkel? Immers, als zij daadwerkelijk onredelijk is dan kun je daar of niet op reageren, of wel op reageren dmv inhoudelijk reageren of reageren zonder inhoud, kwaad worden ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is volgens mij door m.n. Scary_Mary al vrij uitgebreid besproken, maar dit zou mijn bondige samenvatting zijn: jij vindt in redelijkheid dat ze niet moeilijk moet doen, zij zit ondanks je redelijke uitleg met een rotgevoel. Dat rotgevoel gaat niet weg door pogingen haar met argumenten in te laten zien hoe onredelijk ze is.
Je kunt er zijn voor haar om haar te helpen door het nare gevoel heen te komen, haar te 'troosten' als het ware, er voor haar zijn, zonder dat je daarmee ook moet zeggen dat zij gelijk heeft en dat je "het nooit meer zal doen". Je mag best aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en dat ze van een kleinigheid iets groots maakt, maar met er dan liefdevol voor iemand zijn kom je waarschijnlijk verder dan met allerlei rationele argumenten proberen haar te overtuigen van haar onredelijkheid. Het woord zegt het immers alquote:Op maandag 29 juni 2015 13:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een vicieuze cirkel? Immers, als zij daadwerkelijk onredelijk is dan kun je daar of niet op reageren, of wel op reageren dmv inhoudelijk reageren of reageren zonder inhoud, kwaad worden ofzo.
Als zij het dan niet ziet, niet wil zien, wat dan ook, dan is uiteindelijk de conclusie dat je er niet uit komt. Dat rotgevoel dat ze dan heeft komt dan toch niet door zijn eventuele onredelijkheid, maar door haar eigen (onterechte) gevoel?
Mja, dat is volledig afhankelijk van hor zij zich opstelt. Dus als zij continue onredelijk is en blijft, dan moet ts vooral maar liefdevol blijven? Oftewel, dat gedrag moet je dan dus gewoon maar belonen?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt er zijn voor haar om haar te helpen door het nare gevoel heen te komen, haar te 'troosten' als het ware, er voor haar zijn, zonder dat je daarmee ook moet zeggen dat zij gelijk heeft en dat je "het nooit meer zal doen". Je mag best aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en dat ze van een kleinigheid iets groots maakt, maar met er dan liefdevol voor iemand zijn kom je waarschijnlijk verder dan met allerlei rationele argumenten proberen haar te overtuigen van haar onredelijkheid. Het woord zegt het immers al
Nou ja, het idee is dus dat als de ander niet boos wordt, maar ook niet kleinigheidjes uit de weg gaat, omdat ze anders onredelijk doet, ze zich niet afgewezen voelt, maar wel merkt dat het geen zin heeft om onredelijk te doen. Er moet dan ook wel een verbetering gaan plaatsvinden, uiteraard, anders houdt het inderdaad op.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, dat is volledig afhankelijk van hor zij zich opstelt. Dus als zij continue onredelijk is en blijft, dan moet ts vooral maar liefdevol blijven? Oftewel, dat gedrag moet je dan dus gewoon maar belonen?
Dat zou ik dus ook niet doen. Op een gegeven moment is het klaar en moet je gewoon lekker even normaal doen, anders kan zij gewoon gaan dreinen en hij komt dan met ach schatje kom maar, etc.
Dat zou ik ook slecht trekken. In die zin snap ik TS zeker wel.
Dit is wat ik een beetje uit sommige reacties haal. Je moet er idd voor elkaar zijn, maar er is een grens qua gedrag. Zou het verhaal ook zo zijn als ik bijvoorbeeld stampij zou maken als we niet kunnen afspreken? Je bent er voor iemand, maar degene waar je er voor bent moet dan wel die ruimte geven. Dat doe je niet door telkens kortaf te reageren. Een vrouw zou hier logischerwijs ook op den duur klaar mee zijn. Zie het maar als een man/vriend die constant agressief reageert en niet voor rede vatbaar is. Naarmate de tijd vordert ben je er klaar mee, want je geliefde wil of kan niet veranderen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, dat is volledig afhankelijk van hor zij zich opstelt. Dus als zij continue onredelijk is en blijft, dan moet ts vooral maar liefdevol blijven? Oftewel, dat gedrag moet je dan dus gewoon maar belonen?
Dat zou ik dus ook niet doen. Op een gegeven moment is het klaar en moet je gewoon lekker even normaal doen, anders kan zij gewoon gaan dreinen en hij komt dan met ach schatje kom maar, etc.
Ja maar jij probeert emotie te bestrijden met ratio. Dat werkt niet. Wat je je wel moet afvragen is in hoeverre de reactirs van je vriendin oprecht zijn. Ziet ze het echt zo of wil ze per se dat het niet aan haar ligt en dus aan jou?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:46 schreef Certio het volgende:
[..]
Dit is wat ik een beetje uit sommige reacties haal. Je moet er idd voor elkaar zijn, maar er is een grens qua gedrag. Zou het verhaal ook zo zijn als ik bijvoorbeeld stampij zou maken als we niet kunnen afspreken? Je bent er voor iemand, maar degene waar je er voor bent moet dan wel die ruimte geven. Dat doe je niet door telkens kortaf te reageren. Een vrouw zou hier logischerwijs ook op den duur klaar mee zijn.
Juist om duidelijkheid de verkrijgen reageer ik inhoudelijk.
Ik begrijp wat je bedoeld. Een doorn in het oog is bij mij, dat nadat ik uitleg wat ervoor heeft gezorgd dat ik geen gedag kwam zeggen, het OOK fijn zou zijn als er van de andere kant begrip komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt er zijn voor haar om haar te helpen door het nare gevoel heen te komen, haar te 'troosten' als het ware, er voor haar zijn, zonder dat je daarmee ook moet zeggen dat zij gelijk heeft en dat je "het nooit meer zal doen". Je mag best aangeven dat je je er niet fijn bij voelt en dat ze van een kleinigheid iets groots maakt, maar met er dan liefdevol voor iemand zijn kom je waarschijnlijk verder dan met allerlei rationele argumenten proberen haar te overtuigen van haar onredelijkheid. Het woord zegt het immers al
Je reageert inhoudelijk op jouw gevoel, terwijl je haar gevoel afdoet. Ondertussen sus je jezelf dat het jullie het nu weer min of meer uitgepraat hebben, terwijl jullie weer ineffectief langs elkaar heen geluld hebben en er per saldo niets verandert. Het gaat niet om gelijk hebben of gelijk krijgen en het gaat ook niet om er voor de ander zijn in dit geval. Want de één vindt dat ie er is voor de ander, terwijl de ander vindt van niet. Kun je als een hangende plaat over blijven ouwehoeren, maar ondertussen praten jullie dus niet hoe jullie de kern van het probleem gaan verhelpen..quote:Op maandag 29 juni 2015 14:46 schreef Certio het volgende:
Juist om duidelijkheid de verkrijgen reageer ik inhoudelijk.
Heb je gelijk in, verschil in inzicht. Maar wat ik dan vooralsnog mis is dan het begrip. Ik doe niet alles binnen een reactie gevoelsmatig, logica hoort daar ook bij.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar jij probeert emotie te bestrijden met ratio. Dat werkt niet. Wat je je wel moet afvragen is in hoeverre de reactirs van je vriendin oprecht zijn. Ziet ze het echt zo of wil ze per se dat het niet aan haar ligt en dus aan jou?
Ik denk zomaar dat jullie niet oud gaan worden met elkaar. Ik denk namelijk dat je vriendin het wel lekker makkelijk vindt zo. Zij kan in principe alles zeggen en doen en lult het daarna zo zodat het aan jou ligt.
Kijk, de wereld draait niet om haar. Sure, je moet je vriendin op handen dragen, maar dat betekent niet de door haar gewenste reactie geven op de shit die zij doet. Als ze het serieus wil peoberen aan te pakken wil ze er serieus over praten. Dat ze het dan daarna anders ziet dan jij, oke, dat kan, maar als ze al niet open staat voor een gesprek dan is het niet meer dan prinsessengedrag en dan kon ze wat mij betreft ook optiefen.
Onzekerheid maak je niet beter door het te negeren of er tegenin te gaan. Als het daaraan ligt, heb je kans dat de onzekerheid daarmee alleen maar verergert, daar heeft niemand wat aan.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb haar gevraagd hoe zij de situatie heeft ervaren, dit heeft zij mij uitgelegd. Hierop heb ik haar verteld dat het niet mijn intentie is geweest haar een gepasseerd gevoel te geven. Ze heeft mij ook verteld dat ze zo heeft gereageerd omdat ik normaal altijd kwam en de desbetreffende dag niet, een soort van gewenning dus.Nadien heb ik haar verteld dat ik altijd mijn uiterste doe om langs te lopen, omdat ik ook inzie dat hoe klein het gebaar ook kan zijn, de betekenis onvoorstelbaar groot kan zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je reageert inhoudelijk op jouw gevoel, terwijl je haar gevoel afdoet. Ondertussen sus je jezelf dat het jullie het nu weer min of meer uitgepraat hebben, terwijl jullie weer ineffectief langs elkaar heen geluld hebben en er per saldo niets verandert. Het gaat niet om gelijk hebben of gelijk krijgen en het gaat ook niet om er voor de ander zijn in dit geval. Want de één vindt dat ie er is voor de ander, terwijl de ander vindt van niet. Kun je als een hangende plaat over blijven ouwehoeren, maar ondertussen praten jullie dus niet hoe jullie de kern van het probleem gaan verhelpen..
dat heb jij ook gewoon heel netjes gedaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:53 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoeld. Een doorn in het oog is bij mij, dat nadat ik uitleg wat ervoor heeft gezorgd dat ik geen gedag kwam zeggen, het OOK fijn zou zijn als er van de andere kant begrip komt.
Dat er waarde aan het gedag zeggen wordt gehecht, begrijp ik eveneens. Maar als het even niet kan, dan kan dat niet. Het is dan onredelijk als je blijft doorgaan met "ja maar".
Op een gegeven moment na het eea te hebben uitgelegd aan je partner, kan je het als zeurderig gaan zien. Wat kan ik meer doen dan de situatie uit te leggen, nog voordat zij erover begint. Toen ik de deur uitliep heb ik gelijk verteld hoe en wat, ondanks ik wist dat ze het bericht nog niet kon lezen daar zij nog 2 uur voor de boeg had. Ik kaart het notabene zelf aan..
Ik heb haar gevraagd waarom ze ook op andere zaken zo kort reageert, als er een discussie gaande is bijvoorbeeld. "Ja gewoon, ik moet er ook aan gaan werken" "ik weet ook niet waar het door komt"quote:Op maandag 29 juni 2015 15:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat heb jij ook gewoon heel netjes gedaan.
Het is alleen niet het enige dat er speelt..
En dit is de standaardtactiek van aanpak bij dit soort situaties of alleen dit keer?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:00 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik heb haar gevraagd hoe zij de situatie heeft ervaren, dit heeft zij mij uitgelegd. Hierop heb ik haar verteld dat het niet mijn intentie is geweest haar een gepasseerd gevoel te geven. Ze heeft mij ook verteld dat ze zo heeft gereageerd omdat ik normaal altijd kwam en de desbetreffende dag niet, een soort van gewenning dus.Nadien heb ik haar verteld dat ik altijd mijn uiterste doe om langs te lopen, omdat ik ook inzie dat hoe klein het gebaar ook kan zijn, de betekenis onvoorstelbaar groot kan zijn.
Ook van haar kant hequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |