Scary_mary,quote:Op maandag 29 juni 2015 15:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En dit is de standaardtactiek van aanpak bij dit soort situaties of alleen dit keer?
Zo als altijd; ZarGonquote:Op zondag 28 juni 2015 09:21 schreef zarGon het volgende:
Het lijkt me wel 'typisch' vrouwenmeisjesgedrag.
Weet je wel, niet zeggen wat haar probleem is en lekker bot doen en dan hopen dat jij het wel weet wat haar probleem is en het dan goed maken/goed proberen te maken. Niet doen dus, dan blijf je achter haar aanrennen. En ik durf te wedden dat wanneer je vraagt wat haar probleem is, zij dan "oh, er is niets hoor" gaat zeggen, waar jij vervolgens "ok" op zegt en doorgaat met je leven, wat haar nog meer zal irriteren, want 'ben je dom of zo, je kunt zelf toch wel bedenken wat het probleem is?'. Ondertussen is zij het aan het verwerken en zit jij nog met dat WTF-gevoel, en als zij het eenmaal verwerkt heeft is het alsof er niets is gebeurd en mag jij ook meedoen met haar alsof er niets aan de hand is.
Je hebt er met haar over gesproken, maar blijf erover praten. Geef aan wat het met jou doet en dat dit gedrag afstotend werkt en dat je het op deze manier niet trekt en twijfelt aan de relatie.
Had je dan hele andere types aan de haak geslagen of was dit nog in de periode voor je ouders overleden?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:05 schreef Certio het volgende:
Sorry, maar dit is de eerste keer dat het zo gecompliceerd lijkt. Ik heb dit noog nooit zo eerder meegemaakt in mijn vorige relaties
dat kan ook gewoon timing zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:04 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik heb haar gevraagd waarom ze ook op andere zaken zo kort reageert, als er een discussie gaande is bijvoorbeeld. "Ja gewoon, ik moet er ook aan gaan werken" "ik weet ook niet waar het door komt"
Voor en na de periode.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Had je dan hele andere types aan de haak geslagen of was dit nog in de periode voor je ouders overleden?
dat is niet belonen van slecht gedrag. Tenminste, niet als ze erg onzeker is.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ook van haar kant hejouw raad is alles behalve slim te noemen. Slecht gedrag belonen.. aiaiai
Al gedaan (meerdere keren)quote:Op maandag 29 juni 2015 15:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is niet belonen van slecht gedrag. Tenminste, niet als ze erg onzeker is.
Als ze gewoon n kenau is die de baas wil spelen en gelijk wil krijgen wel, maar bij onzekerheid werkt dat heel anders.
Bovendien mag je best aangeven dat t niet nodig is dat ze zo doet, dat weet ze ws zelf ook wel.
Ja, maar lienekien wil altijd dat de man alles oplost.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een vicieuze cirkel? Immers, als zij daadwerkelijk onredelijk is dan kun je daar of niet op reageren, of wel op reageren dmv inhoudelijk reageren of reageren zonder inhoud, kwaad worden ofzo.
Als zij het dan niet ziet, niet wil zien, wat dan ook, dan is uiteindelijk de conclusie dat je er niet uit komt. Dat rotgevoel dat ze dan heeft komt dan toch niet door zijn eventuele onredelijkheid, maar door haar eigen (onterechte) gevoel?
Tja, als dat er niet in gaat en zij zich ook niet wil aanpassen dan houd het op... en dat is inderdaad best kinderachtig gedrag. 20 jaar ben je danquote:Op maandag 29 juni 2015 15:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is niet belonen van slecht gedrag. Tenminste, niet als ze erg onzeker is.
Als ze gewoon n kenau is die de baas wil spelen en gelijk wil krijgen wel, maar bij onzekerheid werkt dat heel anders.
Bovendien mag je best aangeven dat t niet nodig is dat ze zo doet, dat weet ze ws zelf ook wel.
ik had t niet perse over haar.quote:
ze hebben pas net wat met elkaar. Als ze echt erg onzeker is, is dat ontstaan in járen. Dat moet nu dan ineens in die paar mnd over zijn?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:16 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, maar lienekien wil altijd dat de man alles oplost.
[..]
Tja, als dat er niet in gaat en zij zich ook niet wil aanpassen dan houd het op... en dat is inderdaad best kinderachtig gedrag. 20 jaar ben je danecht erg...
Ik weet niet of Lienekien dat wil. Het was hoe dan ook een oprechte vraag, geen flame of bash.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:16 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, maar lienekien wil altijd dat de man alles oplost.
[..]
Tja, als dat er niet in gaat en zij zich ook niet wil aanpassen dan houd het op... en dat is inderdaad best kinderachtig gedrag. 20 jaar ben je danecht erg...
Mijn vriendin heb ik dit ook al zo vaak gezegd. Wat er ook is, mijn blik of gedachten over jou zal niet veranderen, ik ben je vriend en ben er voor jou, jij bent het enige wat ik wil en waar ik voor ga. Dit alles hebben we (geloof het of niet) ook weleens tegen elkaar gezegd waarna we elkaar huilend in de armen namen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik had t niet perse over haar.
En t gaat er ook om hoe je t brengt natuurlijk.
Voorbeeldje van mezelf
Ik was echt achterlijk onzeker, zo erg dat ik letterlijk niet eens n ei durfde te bakken omdat ik bang was dat t niet goed zou zijn.
Natuurlijk wist ik dat dat compleet nergens op sloeg, maar ik kon het niet helpen. Dat maakte echter dat ik me nóg slechter voelde, want wat moest hij in hemelsnaam met zo'n onzeker wicht?
Hij heeft me altijd duidelijk gemaakt dat t niet nodig was, dat hij van me hield, er voor me was en zou blijven, dat hij voor mij ging en niemand anders... Hij heeft daarin heel veel geduld gehad en ik heel veel geluk. En het was me echt wel duidelijk dat t geen beloning was voor m'n gedrag, daarvan gaf hij echt wel aan dat t onzin was.
Ik heb nog wel m'n onzekerheidjes, maar ik ben echt n totaal ander mens wat dat betreft dan toen.
Voel me weer wat waard.
Hartverwarmend lief ditquote:Op maandag 29 juni 2015 15:28 schreef Certio het volgende:
[..]
Mijn vriendin heb ik dit ook al zo vaak gezegd. Wat er ook is, mijn blik of gedachten over jou zal niet veranderen, ik ben je vriend en ben er voor jou, jij bent het enige wat ik wil en waar ik voor ga. Dit alles hebben we (geloof het of niet) ook weleens tegen elkaar gezegd waarna we elkaar huilend in de armen namen.
Ja maar resulteerde die onzekerheid ook in gesnauw en afreageren op je vriend?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik had t niet perse over haar.
En t gaat er ook om hoe je t brengt natuurlijk.
Voorbeeldje van mezelf
Ik was echt achterlijk onzeker, zo erg dat ik letterlijk niet eens n ei durfde te bakken omdat ik bang was dat t niet goed zou zijn.
Natuurlijk wist ik dat dat compleet nergens op sloeg, maar ik kon het niet helpen. Dat maakte echter dat ik me nóg slechter voelde, want wat moest hij in hemelsnaam met zo'n onzeker wicht?
Hij heeft me altijd duidelijk gemaakt dat t niet nodig was, dat hij van me hield, er voor me was en zou blijven, dat hij voor mij ging en niemand anders... Hij heeft daarin heel veel geduld gehad en ik heel veel geluk. En het was me echt wel duidelijk dat t geen beloning was voor m'n gedrag, daarvan gaf hij echt wel aan dat t onzin was.
Ik heb nog wel m'n onzekerheidjes, maar ik ben echt n totaal ander mens wat dat betreft dan toen.
Voel me weer wat waard.
Klopt, maar zo kan je eindeloos gaan zoekenquote:Op maandag 29 juni 2015 15:34 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hartverwarmend lief dit
Maar dit zijn woorden en op dat moment hebben jullie beide wel die feels enzo, maar ergens raakt het kennelijk toch weer een beetje zoek. Kennelijk is dit uitspreken dus geen oplossing vooralsnog..
Naar haar zelfvertrouwen, het jouwe of een nieuwe partner?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:51 schreef Certio het volgende:
[..]
Klopt, maar zo kan je eindeloos gaan zoeken
Naar haar zelfvertrouwen. Praten, praten en praten. Hoe lang gaat iemand hiermee door? Mensen zeggen wel een "ik ben het zat". »» Iets is al vaak ondernomen, maar resulteert niet in de gewenste of beloofde situatie.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Naar haar zelfvertrouwen, het jouwe of een nieuwe partner?
Ik weet niet zeker of het al gevraagd is, maar heb je haar al letterlijk gevraagd of ze het gevoel heeft dat je je niet echt in haar inleeft?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:55 schreef Certio het volgende:
Als ik doe wat in mijn macht ligt weet ik ook niet meer wat ik zou moeten of kunnen doen. De bron van het aanpakken is praten. Wat als dat al niet zo goed gaat?
Dit heb ik al een paar keer gevraagd ja. "Heb je het gevoel dat ik mij niet kan verplaatsen in hoe jij jou voelt?"quote:Op maandag 29 juni 2015 16:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of het al gevraagd is, maar heb je haar al letterlijk gevraagd of ze het gevoel heeft dat je je niet echt in haar inleeft?
Als ze daar nee op antwoord dan heb je imho alles gedaan wat je redelijkerwijs kan doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |