Leg eens uit?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:53 schreef jodelahity het volgende:
Waarschijnlijk ben je je dus gewoon niet bewust van hoe je overkomt en is dat irritant voor je vriendin omdat zij verneukt wordt.
Je krijg hier nu inzichten en blabla. Je ziet dat nu zogenaamd als iets wat jij fout deed. Dat begon naar aanleiding van een eerdere situatie (bijvoorbeeld dat verjaardagsfeest). Maar daarvan zal je niet stellen dat je daar wat fout deed, terwijl je vriendin dat misschien wel (terecht) zag en opmerkte. Als je dan zulke dingen niet begrijpt krijg je ook dat je gaat denken van 'ja maar zij deed dat en dat' terwijl je toch niet realistisch kan inschatten in welke mate je het zelf verneukt hebt (en zij dus niet, ook al geloof je dat wel graag, bijvoorbeeld bij zo'n beginpunt)quote:
Heel praktisch enzo en leuk voor de serieuze intentiebevestiging, maar ook in zekere vorm van een beloning qua gedrag misschien..quote:Op maandag 29 juni 2015 16:55 schreef Certio het volgende:
Wat betreft de serieuze zaken: hoe we het voorstellen e.d. gaan aanpakken. Wat we na het afronden van onze studie zouden willen gaan doen en dergelijke
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:58 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Je krijg hier nu inzichten en blabla. Je ziet dat nu zogenaamd als iets wat jij fout deed. Dat begon naar aanleiding van een eerdere situatie (bijvoorbeeld dat verjaardagsfeest). Maar daarvan zal je niet stellen dat je daar wat fout deed, terwijl je vriendin dat misschien wel (terecht) zag en opmerkte. Als je dan zulke dingen niet begrijpt krijg je ook dat je gaat denken van 'ja maar zij deed dat en dat' terwijl je toch niet realistisch kan inschatten in welke mate je het zelf verneukt hebt (en zij dus niet, ook al geloof je dat wel graag, bijvoorbeeld bij zo'n beginpunt)
Heb ik ook al eens aan gedacht. Zit er echter niet in. Dat ze dagen van huis is, is thuis ondenkbaar. Halfjaar studie in het buitenland: mag niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Heel praktisch enzo en leuk voor de serieuze intentiebevestiging, maar ook in zekere vorm van een beloning qua gedrag misschien..
Probeer eens naast het praktische gedeelte, ook samen te kijken naar hoe jullie samenwonen bijvoorbeeld voor je zien. Dus niet alleen een gedeelde bankrekening ja of nee en wie wat in het huishouden doet, maar ook hoe samenwonen er in haar ogen uit zal zien. Wat stelt ze zich er bij voor?
Ook een mooie test is een eens wat langere vakantie te boeken, zodat je echt eens een tijdje op elkaar aangewezen bent. In dit geval zou ik bijna zeggen zoek een plek op, waar je niet zo makkelijk contact kan hebben met het thuisfront. Lekker de jungle in of hardcore kamperen is een prima prinsesjestest, zeker als er niet backup gezocht kan worden bij de vriendinnenhulplijn.
Als dit echt zo is geef ik je gelijk hoor. Ik neem gewoon aan dat er wat gradaties in zitten en die zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen, dus moet je (ik) een stelling innemen (om die überhaupt wat te achterhalen). Maar ja als ze echt zo is.. je weet zelf wel wat het beste is na alle reacties lijkt mequote:Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef Certio het volgende:
[..]
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.
Niks sorry, volkomen terecht dat je een dergelijke loyaliteit op na houdt. Als zij je al binnen een paar maanden zo meent te moeten testen en dit kennelijk wezenlijke onderdeel van jou niet waardeert, dan ga jij je handen vol krijgen als je niet heel duidelijk voor jezelf die grenzen gaat bewaken.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef Certio het volgende:
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.
I know, en daf gevoel wordt alleen maar sterker wanneer ze weer eens kort doetquote:Op maandag 29 juni 2015 17:05 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Als dit echt zo is geef ik je gelijk hoor. Ik neem gewoon aan dat er wat gradaties in zitten en die zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen, dus moet je (ik) een stelling innemen (om die überhaupt wat te achterhalen). Maar ja als ze echt zo is.. je weet zelf wel wat het beste is na alle reacties lijkt me
Dat is waar. Ik ga mezelf ook anders opstellen. Van mn verjaardag schrok ik. Dacht ook een tijd, waarom zou ik jou een leuke verjaardag moeten bezorgen. De mijne was al naar de @#$%. En ja daar heb ik ook een aandeel in gehad. Ik zit soms wel met de vraag wat iemand bezielt zich op een dergelijke manier op te stellen op zo een dag!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niks sorry, volkomen terecht dat je een dergelijke loyaliteit op na houdt. Als zij je al binnen een paar maanden zo meent te moeten testen en dit kennelijk wezenlijke onderdeel van jou niet waardeert, dan ga jij je handen vol krijgen als je niet heel duidelijk voor jezelf die grenzen gaat bewaken.
Het klinkt alsof ze je wilde testen. Hoe zit het nu eigenlijk met haar wantrouwen jegens jouw gewone vriendinnen?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:10 schreef Certio het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik ga mezelf ook anders opstellen. Van mn verjaardag schrok ik. Dacht ook een tijd, waarom zou ik jou een leuke verjaardag moeten bezorgen. De mijne was al naar de @#$%. En ja daar heb ik ook een aandeel in gehad. Ik zit soms wel met de vraag wat iemand bezielt zich op een dergelijke manier op te stellen op zo een dag!
Dat heeft ze losgelaten zegt ze..quote:Op maandag 29 juni 2015 17:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het klinkt alsof ze je wilde testen. Hoe zit het nu eigenlijk met haar wantrouwen jegens jouw gewone vriendinnen?
Omgekeerd ook als je geen moeite wil steken in een leuke verjaardag voor haar, maar dat zegt misschien ook iets over jullie huidige status en wellicht moeten hebben met loslaten enzo..
Nope. Onze ouders kenden elkaar. Het is het groepje vrienden wat na de welkebekende dunner wordende spoeling over is. Misschien zag ze hen als concurrent? Ik weet het niet. Heb vooraf ook verteld wie er allemaal zou komen zkdat ze zich niet ongemakkelijk zou voelen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:15 schreef jodelahity het volgende:
Is er in die 20 jaar iets gebeurt tussen jou en die meiden?
Zoals je hebt gemerkt is iets zeggen één ding, maar het doen is een ander..quote:
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:21 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zoals je hebt gemerkt is iets zeggen één ding, maar het doen is een ander..
Is er überhaupt wel een situatie geweest, waar je deze vooruitgang had kunnen merken?
Dus er is wel iets van vooruitgang aan haar kant, mooi.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:25 schreef Certio het volgende:
[..]
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.
Dat is waar. Alleen als het weer tot het kort doen komt, denk ik weleens van: het is al zo moeilijk in de zin van geheim houden enzo. Ze kan nieteens bij me overnavhten. Maak het dan niet moeilijker dan het is. Je moet je gevoel niet negeren, maar pak het eens anders aanquote:Op maandag 29 juni 2015 17:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dus er is wel iets van vooruitgang aan haar kant, mooi.
Ik weet niet waar dat aan zou kunnen liggen.. heb nooit uitgescholden maar altijd op een nette en respectvolle manier geprobeerd te communicerenquote:Op maandag 29 juni 2015 17:30 schreef jodelahity het volgende:
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat als je zo met haar praat als je hier typt er dan al een stuk minder gekloot zou zijn geweest.
Ik ook! Daarom mag er een slotje op en zal ik kijken wat de situatie met zich meebrengt!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
Dit klinkt niet als een heel gezellige relatie. Ja, relaties zijn geven en nemen, niet alles Is elke dag rozengeur en maneschijn, maar na een half jaar al dit gemiespel ... Ik zou zeggen dat jullie gewoon niet bij elkaar passen, met vooral van haar kant een veel te hoge aandachtseis.. Nee, ik word al moe als ik het lees!
Hoe lang is dat geleden dan en hoe lang ga je vanalles aan dat nare incident koppelen? Is dat wel eerlijk om te doen?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:08 schreef Certio het volgende:
[..]
I know, en daf gevoel wordt alleen maar sterker wanneer ze weer eens kort doet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |