Het ligt niet alleen aan haar gebrek aan zelfvertrouwen, ook aan het jouwe.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:03 schreef Certio het volgende:
[..]
Naar haar zelfvertrouwen. Praten, praten en praten. Hoe lang gaat iemand hiermee door? Mensen zeggen wel een "ik ben het zat". »» Iets is al vaak ondernomen, maar resulteert niet in de gewenste of beloofde situatie.
Je impliceert dat zij niets doet, omdat jij niet ervaart dat zij iets eraan doet.quote:Als je weet dat bepaalde zaken de relatie niet bevorderen, dan doe je daar toch wat aan?
Dat vindt jij ja, maar je vriendin vindt kennelijk van niet.quote:Natuurlijk ben ik er voor haar op alle fronten.
Jij laat jezelf dan een beperking opleggen, dat is iets anders. Misschien ben je wel gewoon niet zo uitnodigend om te communiceren over gevoelens als je zelf zo graag denkt. Misschien is je timing wel verkeerd, soms heeft ze misschien wel helemaal geen zin om (weer) te praten omdat jij vindt dat het nodig is en wel op dat moment. Misschien ben jij gewoon een beetje gevoelig en wil je alles pais en vree houden voor je eigen gemoedsrust, aangezien jullie elkaar toch al niet zo vaak zien ofzo en wil je gewoon te vaak een bevestigingspraatje, omdat jij je door een kort antwoord afgewezen voelt..quote:Masr het is jammer dat er dan kort en bot gedrag bij komt kijken als iets niet zint. Ik heb voorheen ook al gezegd: als je bot en kort doet, leg je mij een beperking op, ik kan niet ondervinden wat er is als je met "yup", "okok" reageert. Als ik nogmaals vraag wat er is, dan is het vervelend..
MissSly heeft prima gereageerd, heb ik niet zoveel aan toe te voegen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geef anders een reactie op mijn post / vraag dan?
Toen ik de allereerste keer vertelde dat het kort doen afbreuk kan doen aan onze relatie, begon ze gelijk te huilen. Daarom probeer ik zaken soms genuanceerd te brengen, maar daarbij voelt het soms alsof ik mijzelf tekort doe.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:12 schreef Trashcanman het volgende:
Pff, het klinkt mij meer in de oren dat je vriendin weet dat ze over je heen kan wandelen omdat je niet gelijk voor jezelf opkomt.
Klopt helemaalquote:Op maandag 29 juni 2015 16:16 schreef Scary_Mary het volgende:
Oh wacht, ze heeft bagage van vroegere relaties en dit is allemaal nieuw voor haar. Dan is het niet zo raar dat je al die jaren niet even in zes maanden begripvol doen er even uitkrijgt hè. En dan weet je ook dat je bepaalde shit ook niet zo persoonlijk op hoeft te pakken als dat je nu doet..
Dus je voelt je niet alleen tekort gedaan, jij hebt ook het gevoel dat jij jezelf tekort doet. Wat heb je tot nu toe gedaan om dit zelf aan te pakken?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:19 schreef Certio het volgende:
[..]
Toen ik de allereerste keer vertelde dat het kort doen afbreuk kan doen aan onze relatie, begon ze gelijk te huilen. Daarom probeer ik zaken soms genuanceerd te brengen, maar daarbij voelt het soms alsof ik mijzelf tekort doe.
Ik weet niet wat ik zou moeten doen eerlijk gezegdquote:Op maandag 29 juni 2015 16:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dus je voelt je niet alleen tekort gedaan, jij hebt ook het gevoel dat jij jezelf tekort doet. Wat heb je tot nu toe gedaan om dit zelf aan te pakken?
Maar je spreekt wel vaker met elkaar af neem ik aan? Als je elkaar iets vaker in het echt ziet, hoef je ook niet die domme whatsapp discussies te houden.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:10 schreef Certio het volgende:
[..]
Om de week bijna, zeg maar 2x in de maand. 2 van de 4 weken die de maand telt. Vaak lopen we ook gewoon lekker door het park of gaan we ergens even wat eten, en natuurlijk de bios.
Met valentijn Parijs. In de afgelopen 3 maanden zijn we naar Berlijn, Antwerpen en Brussel geweest. We hebben ook wat pretparken bezocht en dierentuinen. Verder hebben we nog een heel lijstje dat wij willen afwerken:-)
Ronaldsen,quote:Op maandag 29 juni 2015 16:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar je spreekt wel vaker met elkaar af neem ik aan? Als je elkaar iets vaker in het echt ziet, hoef je ook niet die domme whatsapp discussies te houden.
Ik heb ook een relatie van een half jaar, met vrijwel alleen upps en geen downs. Maar wij whatsappen nauwelijks met elkaar. We zien elkaar 2 tot 3 keer per week gemiddeld en tussendoor is er vrijwel geen contact, dat bevalt prima.
Er moet wel een beetje evenwicht zijn. Ik ben niet zo snel van het roepen dat iets 'prinsesjesgedrag' is, waar sommigen op dit forum al vrij snel over beginnen. Maar als ik dit zo lees, krijg ik wel de indruk dat ze over je heen loopt/ dat jij over je heen laat lopen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:37 schreef Certio het volgende:
Ik wil echt niet mijn vriendin als zondebok neerzetten of alle vuile was buiten hangen.
Maar mede doordat dit soort gebeurtenissen niet 123 vergeten zijn heb ik soms het gevoel van: "zeg gewoon wat je wilt" ipv telkens de begripvolle te zijn. Begrijp me niet verkeerd.
.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er moet wel een beetje evenwicht zijn. Ik ben niet zo snel van het roepen dat iets 'prinsesjesgedrag' is, waar sommigen op dit forum al vrij snel over beginnen. Maar als ik dit zo lees, krijg ik wel de indruk dat ze over je heen loopt/ dat jij over je heen laat lopen.
Da's niet goed. En ik geloof er niet zo in dat je dat nog goed gaat krijgen. Sorry.
Oke apart voor een relatie tussen 2 volwassenen. Ik veroordeel het niet, maar kan mij er moeilijk in verplaatsenquote:Op maandag 29 juni 2015 16:42 schreef Certio het volgende:
[..]
Ronaldsen,
In het kort: ze moet een bepaalde tijd binnen zijn en onze relatie is nog niet kenbaar bij haar thuis.
We hebben hetzelfde geloof en dezelfde cultuur. Als je een man thuis brengt is het niet je vriend, maar je aanstaande...
Mijn familie is daarintegen wat opener en die hebben haar al gezien. Het is nog maar de vraag of er acceptatie komt van de andere kant.. en dan krijg je dit.
Haar vorige relaties nam ze niet serieus omdat die nooit goedgekeurd zouden worden vanwege cultuur/geloof
Ik sta echt verbaast van dit soort gedrag, want wil je nou bereiken met je halfslachtige gedoe?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:30 schreef Certio het volgende:
Er zijn echter grenzen Scary_mary. Hetgeen ik nu ga beschrijven wilde ik eigenlijk achterwege laten, maar vooruit.
Kijk, dit maakt het wel een stuk begrijpelijker hoe jullie in een bepaald patroon zijn gekomen. Maar als jij deze gebeurtenis weer opgerakeld voelt worden, omdat zij even kortaf tegen je doet dan heb je een en ander niet goed verwerkt lijkt me. Of jouw wantrouwen nu wel of niet terecht is, je bent een onderdeel van het probleem. Tijd om eens goed over grenzen na te denken en dan met name de jouwe. Die kun je namelijk prima zelf bewaken en dat lijk je voor je gevoel nu niet te hebben gedaan of te doen. Dat is helaas niet alleen haar schuld. Haar gedrag kun je niet veranderen, wel het jouwe.quote:Toen ik op mijn housewarming wat oude bekenden liet komen, stonden wat dames haar niet aan. Een dag later was mijn verjaardag. Toen ik dezelfde bekenden uitdodigde ging het "los'
Oh dus die en die is er ook. Het bevalt me niet hoe ze naar je kijken. Ik heb toen verteld dat ze er niks achter moet zoeken en ik de hele groep incl de dames in kwestie als sedert de basisschool ken. Daarnaast heb ik haar verteld dat ik met haar ben op mijn verjaardag en niemand anders.
Resultaat: "ja maar ze zijn er nou eenmaal en ik kom niet. Toen ik hrt hoorde zat ik er zelfs aan te denken om het uit te maken. Mn vriendinnen zeiden ook dat ze niet op jouw verjaardag thuishoren. Veel plezier"
Mijn verjaardag was dus letterlijk verkloot en ze was idd niet gekomen. Nadat ik haar heb uitgelegd wat haar gedrag met mij deed, verontschuldigde ze zich en wilde ze mijn verjaardag met zn 2en opnieuw doen. Ik vroeg haar ook waarom ze zulke dingen zei: "Ja ik vertrouw ze niet" ik had toen even geen behoefte om te praten, waarna ze na een paar dagen zei dat ze het nooit uit zou kunnen maken omdat ze te veel van mij houdt. Deze gebeurtenis huist echter nog steeds in mij.
Als ik het een beetje bot zeg, is 'prinsesjesgedrag' een beetje kenmerkend voor meisjes uit jouw cultuur?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:46 schreef Certio het volgende:
Anderzijds gaat het bespreken van toekomstige plannen heel goed
Nee gozer, het wordt tijd dat jij eens zegt wat je wilt en daar consequenties aanhangt.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:37 schreef Certio het volgende:
Ik wil echt niet mijn vriendin als zondebok neerzetten of alle vuile was buiten hangen.
Maar mede doordat dit soort gebeurtenissen niet 123 vergeten zijn heb ik soms het gevoel van: "zeg gewoon wat je wilt" ipv telkens de begripvolle te zijn. Begrijp me niet verkeerd.
Ik ben reuzebenieuwd hoe we dit voor ons moeten zien..quote:Op maandag 29 juni 2015 16:46 schreef Certio het volgende:
Anderzijds gaat het bespreken van toekomstige plannen heel goed
Bedankt, je slaat echt de spijker op zn kop. Ik heb het idd niet goed verwerkt Scary_Mary.. diep van binnen sta ik op zulke momenten echt op barsten, maar tel ik gewoon tot 10. Desondanks heb ik hier idd een heel groot aandeel in.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:48 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik sta echt verbaast van dit soort gedrag, want wil je nou bereiken met je halfslachtige gedoe?
[..]
Kijk, dit maakt het wel een stuk begrijpelijker hoe jullie in een bepaald patroon zijn gekomen. Maar als jij deze gebeurtenis weer opgerakeld voelt worden, omdat zij even kortaf tegen je doet dan heb je een en ander niet goed verwerkt lijkt me. Of jouw wantrouwen nu wel of niet terecht is, je bent een onderdeel van het probleem. Tijd om eens goed over grenzen na te denken en dan met name de jouwe. Die kun je namelijk prima zelf bewaken en dat lijk je voor je gevoel nu niet te hebben gedaan of te doen. Dat is helaas niet alleen haar schuld. Haar gedrag kun je niet veranderen, wel het jouwe.
Als je deze relatie wil behouden, zonder dat het teveel ten koste van jezelf gaat dan wordt het tijd om nog eens goed over je grenzen na te denken en daar op te gaan en blijven staan. Dat kun je rustig doen, zonder te schreeuwen en/of te smijten, maar wel zodat zij een duidelijke keuze voorgeschoteld krijgt met daarop volgende consequenties. Als zij niet langs wil komen op je verjaardag, dan is het aan jou om je eigen feestje daar niet door te laten verpesten. Ik wil niet zeggen dat het niet zuur is zo een actie, maar als volwassen vent heb je zelf ook enige verantwoordelijkheid om je wel te kunnen vermaken met de vrienden die wel moeite voor je doen. Je kan haar van alles verwijten, maar jij bent degene die het laat verknallen en bij een persoon blijft die je kennelijk nog uit moet leggen dat je teleurgesteld bent over zoiets..
Dank. Dit soort trappen onder mn hol kan ik goed gebruiken.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nee gozer, het wordt tijd dat jij eens zegt wat je wilt en daar consequenties aanhangt.
Leg eens uit?quote:Op maandag 29 juni 2015 16:53 schreef jodelahity het volgende:
Waarschijnlijk ben je je dus gewoon niet bewust van hoe je overkomt en is dat irritant voor je vriendin omdat zij verneukt wordt.
Je krijg hier nu inzichten en blabla. Je ziet dat nu zogenaamd als iets wat jij fout deed. Dat begon naar aanleiding van een eerdere situatie (bijvoorbeeld dat verjaardagsfeest). Maar daarvan zal je niet stellen dat je daar wat fout deed, terwijl je vriendin dat misschien wel (terecht) zag en opmerkte. Als je dan zulke dingen niet begrijpt krijg je ook dat je gaat denken van 'ja maar zij deed dat en dat' terwijl je toch niet realistisch kan inschatten in welke mate je het zelf verneukt hebt (en zij dus niet, ook al geloof je dat wel graag, bijvoorbeeld bij zo'n beginpunt)quote:
Heel praktisch enzo en leuk voor de serieuze intentiebevestiging, maar ook in zekere vorm van een beloning qua gedrag misschien..quote:Op maandag 29 juni 2015 16:55 schreef Certio het volgende:
Wat betreft de serieuze zaken: hoe we het voorstellen e.d. gaan aanpakken. Wat we na het afronden van onze studie zouden willen gaan doen en dergelijke
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:58 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Je krijg hier nu inzichten en blabla. Je ziet dat nu zogenaamd als iets wat jij fout deed. Dat begon naar aanleiding van een eerdere situatie (bijvoorbeeld dat verjaardagsfeest). Maar daarvan zal je niet stellen dat je daar wat fout deed, terwijl je vriendin dat misschien wel (terecht) zag en opmerkte. Als je dan zulke dingen niet begrijpt krijg je ook dat je gaat denken van 'ja maar zij deed dat en dat' terwijl je toch niet realistisch kan inschatten in welke mate je het zelf verneukt hebt (en zij dus niet, ook al geloof je dat wel graag, bijvoorbeeld bij zo'n beginpunt)
Heb ik ook al eens aan gedacht. Zit er echter niet in. Dat ze dagen van huis is, is thuis ondenkbaar. Halfjaar studie in het buitenland: mag niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Heel praktisch enzo en leuk voor de serieuze intentiebevestiging, maar ook in zekere vorm van een beloning qua gedrag misschien..
Probeer eens naast het praktische gedeelte, ook samen te kijken naar hoe jullie samenwonen bijvoorbeeld voor je zien. Dus niet alleen een gedeelde bankrekening ja of nee en wie wat in het huishouden doet, maar ook hoe samenwonen er in haar ogen uit zal zien. Wat stelt ze zich er bij voor?
Ook een mooie test is een eens wat langere vakantie te boeken, zodat je echt eens een tijdje op elkaar aangewezen bent. In dit geval zou ik bijna zeggen zoek een plek op, waar je niet zo makkelijk contact kan hebben met het thuisfront. Lekker de jungle in of hardcore kamperen is een prima prinsesjestest, zeker als er niet backup gezocht kan worden bij de vriendinnenhulplijn.
Als dit echt zo is geef ik je gelijk hoor. Ik neem gewoon aan dat er wat gradaties in zitten en die zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen, dus moet je (ik) een stelling innemen (om die überhaupt wat te achterhalen). Maar ja als ze echt zo is.. je weet zelf wel wat het beste is na alle reacties lijkt mequote:Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef Certio het volgende:
[..]
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.
Niks sorry, volkomen terecht dat je een dergelijke loyaliteit op na houdt. Als zij je al binnen een paar maanden zo meent te moeten testen en dit kennelijk wezenlijke onderdeel van jou niet waardeert, dan ga jij je handen vol krijgen als je niet heel duidelijk voor jezelf die grenzen gaat bewaken.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:03 schreef Certio het volgende:
Om terug te komen op het verjaardagsfeest.. ik ga de mensen die ik al langer dan 20 jaar ken en er voor mij geweest zijn niet laten vallen. Ik heb haar verteld dat ze te ver is gegaan en dat geen realistische eis is. Als je zo een eis gaat inwilligen dan herken je jezelf uiteindelijk niet meer omwille van een ander. Mijn verjaardagsfeest was ook de 1e keer dat het misging. Volgens haar had ik kunnen laten zien wat ze voor mij "is" door de dames in kwestie weg te sturen. Sorry maar dat doe ik dus niet.
I know, en daf gevoel wordt alleen maar sterker wanneer ze weer eens kort doetquote:Op maandag 29 juni 2015 17:05 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Als dit echt zo is geef ik je gelijk hoor. Ik neem gewoon aan dat er wat gradaties in zitten en die zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen, dus moet je (ik) een stelling innemen (om die überhaupt wat te achterhalen). Maar ja als ze echt zo is.. je weet zelf wel wat het beste is na alle reacties lijkt me
Dat is waar. Ik ga mezelf ook anders opstellen. Van mn verjaardag schrok ik. Dacht ook een tijd, waarom zou ik jou een leuke verjaardag moeten bezorgen. De mijne was al naar de @#$%. En ja daar heb ik ook een aandeel in gehad. Ik zit soms wel met de vraag wat iemand bezielt zich op een dergelijke manier op te stellen op zo een dag!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niks sorry, volkomen terecht dat je een dergelijke loyaliteit op na houdt. Als zij je al binnen een paar maanden zo meent te moeten testen en dit kennelijk wezenlijke onderdeel van jou niet waardeert, dan ga jij je handen vol krijgen als je niet heel duidelijk voor jezelf die grenzen gaat bewaken.
Het klinkt alsof ze je wilde testen. Hoe zit het nu eigenlijk met haar wantrouwen jegens jouw gewone vriendinnen?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:10 schreef Certio het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik ga mezelf ook anders opstellen. Van mn verjaardag schrok ik. Dacht ook een tijd, waarom zou ik jou een leuke verjaardag moeten bezorgen. De mijne was al naar de @#$%. En ja daar heb ik ook een aandeel in gehad. Ik zit soms wel met de vraag wat iemand bezielt zich op een dergelijke manier op te stellen op zo een dag!
Dat heeft ze losgelaten zegt ze..quote:Op maandag 29 juni 2015 17:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het klinkt alsof ze je wilde testen. Hoe zit het nu eigenlijk met haar wantrouwen jegens jouw gewone vriendinnen?
Omgekeerd ook als je geen moeite wil steken in een leuke verjaardag voor haar, maar dat zegt misschien ook iets over jullie huidige status en wellicht moeten hebben met loslaten enzo..
Nope. Onze ouders kenden elkaar. Het is het groepje vrienden wat na de welkebekende dunner wordende spoeling over is. Misschien zag ze hen als concurrent? Ik weet het niet. Heb vooraf ook verteld wie er allemaal zou komen zkdat ze zich niet ongemakkelijk zou voelen.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:15 schreef jodelahity het volgende:
Is er in die 20 jaar iets gebeurt tussen jou en die meiden?
Zoals je hebt gemerkt is iets zeggen één ding, maar het doen is een ander..quote:
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:21 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zoals je hebt gemerkt is iets zeggen één ding, maar het doen is een ander..
Is er überhaupt wel een situatie geweest, waar je deze vooruitgang had kunnen merken?
Dus er is wel iets van vooruitgang aan haar kant, mooi.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:25 schreef Certio het volgende:
[..]
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.
Dat is waar. Alleen als het weer tot het kort doen komt, denk ik weleens van: het is al zo moeilijk in de zin van geheim houden enzo. Ze kan nieteens bij me overnavhten. Maak het dan niet moeilijker dan het is. Je moet je gevoel niet negeren, maar pak het eens anders aanquote:Op maandag 29 juni 2015 17:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dus er is wel iets van vooruitgang aan haar kant, mooi.
Ik weet niet waar dat aan zou kunnen liggen.. heb nooit uitgescholden maar altijd op een nette en respectvolle manier geprobeerd te communicerenquote:Op maandag 29 juni 2015 17:30 schreef jodelahity het volgende:
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat als je zo met haar praat als je hier typt er dan al een stuk minder gekloot zou zijn geweest.
Ik ook! Daarom mag er een slotje op en zal ik kijken wat de situatie met zich meebrengt!quote:Op maandag 29 juni 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
Dit klinkt niet als een heel gezellige relatie. Ja, relaties zijn geven en nemen, niet alles Is elke dag rozengeur en maneschijn, maar na een half jaar al dit gemiespel ... Ik zou zeggen dat jullie gewoon niet bij elkaar passen, met vooral van haar kant een veel te hoge aandachtseis.. Nee, ik word al moe als ik het lees!
Hoe lang is dat geleden dan en hoe lang ga je vanalles aan dat nare incident koppelen? Is dat wel eerlijk om te doen?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:08 schreef Certio het volgende:
[..]
I know, en daf gevoel wordt alleen maar sterker wanneer ze weer eens kort doet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |