Haha....quote:Op zondag 28 juni 2015 10:10 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Het zal in dit gezelschap van theedrinkende hippie therapeuten, ongestelde grietjes en ander gevoelig volk wel niet heel goed vallen maar jij hebt 100% gelijk wmb
Dat gevoel heb ik soms wel ja. We hebben het hier nota bene over gedag zeggen. Niet over vreemdgaan ofzo. Ben ik raar als ik zeg dat het onderwerp voor onnodig veel gedoe zorgt?quote:Op zondag 28 juni 2015 10:07 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
[..]
Ga nou niet mee in dat achterlijke gedrag. Dit soort lulkoek voeden zo iemand alleen maar. Ongelooflijk zeg, nog begrip hebben voor zo'n troela ook. Volgens mij ben jij er ook klaar mee TS of heb ik dat mis?
Dat bedoel ik dus.... Dat is communicatie en voor een relatie gaan :-)quote:Op zondag 28 juni 2015 10:15 schreef Toeps het volgende:
TS, je hebt gelijk, het gedrag van je vriendin is vervelend. Maar je moet één ding bedenken: wil je gelijk, of wil je een fijne relatie met je vriendin?
Ik ga er even vanuit dat je het tweede wil, en dan is een goed gesprek je enige optie. Vraag aan haar, zonder oordeel(!), waarom het haar zo raakt dat je geen gedag kwam zeggen. Wat zij denkt dat het betekent. Vertel haar vervolgens ook wat het met jou doet, als zij zo kortaf tegen je doet. Probeer alles zo oordeelvrij mogelijk te houden, anders komt er binnen de kortste keren ruzie. Al haar antwoorden zijn legitiem, want het is hoe zíj zich voelt. Zij heeft recht op haar gevoel, maar jij hebt dan ook net zo goed recht op jóuw gevoel daarover. Probeer aan haar te vragen hoe ze dit in de toekomst zou willen oplossen. Denk zelf ook na hoe jij het zou willen zien. Stop pas met praten als jullie allebei het idee hebben elkaar te begrijpen.
Succes.
hij heeft gelijk dat het irritant is en dat ze met haar gedrag meer kapot maakt dan haar lief is. Dit werkt niet en dat zal haar duidelijk moeten worden, ook voor volgende relaties..quote:Op zondag 28 juni 2015 10:10 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Het zal in dit gezelschap van theedrinkende hippie therapeuten, ongestelde grietjes en ander gevoelig volk wel niet heel goed vallen maar jij hebt 100% gelijk wmb
je zégt het idd niet, maar zo komt het wel heel erg over.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:14 schreef Certio het volgende:
[..]
Ik noem enkel de aspecten die ik in het vertoonde gedrag zie. Nergens zeg ik dat ik mij beter voel of iets in die trant. Wat betreft het vervallen in het oude patroon; iedereen heeft toch zijn breekpunten? Ik voel mij inderdaad te goed voor zulks gedrag; het is niet nodig. Zou wat zijn, als ik schelden enzo normaal zou vinden. Ik probeer mij op een volwassen manier op te stellen. Het is toch beter normaal over zaken te praten, fan gelijk te gaan schelden?
Dat wil ik ook zeker doen. Maar op het moment dat mij wordt gezegd vandaag maar niet te appen, komt over alsof de deir is dichtgegooid. Daarom laat ik vandaag ook niks van me horenquote:Op zondag 28 juni 2015 10:15 schreef Toeps het volgende:
TS, je hebt gelijk, het gedrag van je vriendin is vervelend. Maar je moet één ding bedenken: wil je gelijk, of wil je een fijne relatie met je vriendin?
Ik ga er even vanuit dat je het tweede wil, en dan is een goed gesprek je enige optie. Vraag aan haar, zonder oordeel(!), waarom het haar zo raakt dat je geen gedag kwam zeggen. Wat zij denkt dat het betekent. Vertel haar vervolgens ook wat het met jou doet, als zij zo kortaf tegen je doet. Probeer alles zo oordeelvrij mogelijk te houden, anders komt er binnen de kortste keren ruzie. Al haar antwoorden zijn legitiem, want het is hoe zíj zich voelt. Zij heeft recht op haar gevoel, maar jij hebt dan ook net zo goed recht op jóuw gevoel daarover. Probeer aan haar te vragen hoe ze dit in de toekomst zou willen oplossen. Denk zelf ook na hoe jij het zou willen zien. Stop pas met praten als jullie allebei het idee hebben elkaar te begrijpen.
Succes.
Dat kan ze dan toch gewoon zeggen? Snauwen om dit soort onbenulligheden/niets is bij mij iig een no go, dus wat dat betreft snap ik TS wel.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:16 schreef N.icka het volgende:
Misschien had je vriendin wel heel veel zin om jou even te zien en vindt ze het naar dat je niet een half uurtje op de trein wilde wachten...
Hardop gelachen.quote:Ik veranderde mijn profielfoto, in een foto met een de welbekende woorden "Vivat, crescat, floreat". Reactie van vriendin: interessante profielfoto..
Mijn antwoord hierop luidde: dankjewel, het is mijn levensmotto.
Je laat de deur in je gezicht gooien dan, dat is jouw keuze.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:22 schreef Certio het volgende:
[..]
Dat wil ik ook zeker doen. Maar op het moment dat mij wordt gezegd vandaag maar niet te appen, komt over alsof de deir is dichtgegooid. Daarom laat ik vandaag ook niks van me horen
Niet na een halfjaartje al dude. En zeker niet op dit niveau.quote:Op zondag 28 juni 2015 08:50 schreef Certio het volgende:
Beste leden,
Momenteel hebben mijn vriendin en ik een halfjaar een relatie. Tot op zekere hoogte gaat het wel goed, met bijbehorende "ups & downs". Een meningsverschil hier en daar hoort er nou eenmaal bij.
TS moet of een emotioneel volwassen vriendin hebben of een vriendin die voor de lieve vrede gaat (en zich niet echt verbindt) om dit gedoe niet te hebben.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet na een halfjaartje al dude. En zeker niet op dit niveau.
quote:Op zondag 28 juni 2015 11:11 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
TS moet of een emotioneel volwassen vriendin hebben of een vriendin die voor de lieve vrede gaat (en zich niet echt verbindt) om dit gedoe niet te hebben.
Deze vriendin gaat voor een echte verbintenis en is emotioneel nog niet helemaal volwassen.
TS moet eerder een beetje nadenken of hij door wil met deze vriendin en zo ja, waar ze elkaar weer een beetje tegemoet kunnen komen. Het lijkt me niet zo zwart/wit dat je een vriendin uitkiest en dan alles op een bepaalde manier blijft.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:11 schreef Lautje27 het volgende:
[..]
TS moet of een emotioneel volwassen vriendin hebben of een vriendin die voor de lieve vrede gaat (en zich niet echt verbindt) om dit gedoe niet te hebben.
Waar uit maak je op dat ze voor een eckte verbintenis gaat? Kan dat überhaupt als je nog niet helemaal volwassen bent?quote:Deze vriendin gaat voor een echte verbintenis en is emotioneel nog niet helemaal volwassen.
Precies wat ik ook dacht. Het begint in de topictitel al: naïef, kinderachtig en vermoeiend... lijkt me geen gezonde basis voor een relatie.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Geen idee of het al gepost is, maar als je dat van jouw vriendin vindt, kan je beter een ander zoeken.
Lange OP, en geen een positief woord over haar, en dat al na een half jaar
Dank. Reflectie alom!quote:Op zondag 28 juni 2015 10:57 schreef Avondmens het volgende:
Als ik me een beetje in je vriendin verplaats (voor zover ik dat als man kan..) komt het heel sterk over alsof ze op allerlei manieren probeert op het emotionele vlak contact met je te maken. Aan de voorbeelden die je nu noemt te zien, begint zijn ook haar geduld te verliezen. Vooral de opmerking "wat jij wilt" is helder: ze is het aan het opgeven. Jij hoeft waarschijnlijk de reilatie niet te verbreken als het zo doorgaat.
Het probleem is dat wat jij, en ik citeer 4x uit je OPt:
- naïef, kinderachtig en vermoeiend gedrag van mijn vriendin.
- straal de kinderachtigheid en verwendheid er weer eens vanaf.
- Door dit soort gedrag, krijg ik steeds meer het idee dat ik onze relatie met een berg zout moet nemen
- Dit gedrag zorgt voor onnodige frustratie. Het gaat echt nergens over.
noemt, allemaal toenaderingen op het emotionele vlak waren. Vrouwen (maar ook genoeg mannen) willen in een relatie af en toe een beetje gek doen. Lekker kinderachtig, naief, weer even samen kind zijn, een manier om elkaars onbevangen "ik" te leren kennen. Even door de logica en de ratio heen kijken bij elkaar en zien we je echt bent.
Als ik je mail zo lees lukt dat absoluut niet bij jou. Sterker nog, je trekt een soort quasi intellectueel pantser op om maar zo min mogelijk "last" van haar irrationele gedrag te hebben. Daarmee vergroot je de afstand dus alleen maar.
Wellicht dat je rationeel wat verder bent, maar ik denk dat je op het emotionele vlak nog genoeg te leren hebt voordat je een stabiele relatie aankunt.
Wil niet zeggen dat je het maar op moet geven, ook al weet je er geen raad mee. En ik zou haar zeker niet dumpen, volgens mij moet je erg blij zijn dat ze zoveel in je wil investeren. Praat eens met haar over wat je voelt, wat zij voelt. Je geeft aan dat je ouders zijn overleden. Dat is iets verschrikkelijks om op jouw leeftijd mee te hebben moeten maken. Wat heeft dat met je gedaan? Bespreek dat eens met haar. Leer je vriendin eens kennen in plaats van haar te analyseren
Nogmaals, ik beschrijf hoe het gedrag op mij overkomt. Er zijn natuurlijk ook positieve dingen!quote:Op zondag 28 juni 2015 11:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Geen idee of het al gepost is, maar als je dat van jouw vriendin vindt, kan je beter een ander zoeken.
Lange OP, en geen een positief woord over haar, en dat al na een half jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |