Waarom "straf" je haar daar dan toch nog steeds voor? Door als ze bot doet het aan dit te koppelen, door met gedachten te zitten dat zij ook geen leuke verjaardag verdient en alles?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:25 schreef Certio het volgende:
[..]
Ja, we zijn een keer met zn allen wezen bowlen. Ze gedroeg zich "normaal" en was ook aan het praten met "die dames". Er leek geen vuiltje aan de lucht en ze gaf aan onterecht bepaalde dingen in haar hoofd te hebben gehaald.
En wat ga je nu doen met je ergernissen?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:23 schreef Certio het volgende:
Bedankt voor de waardevolle reacties.. ware eye-openers. Mijn dank is groot, serieus!
Maak haar dan ook duidelijk dat als ze zich onzeker voelt, je graag hebt dat ze je dit gewoon verteld. Juist omdat het zich anders uit in boos worden om dingen die er eigenlijk niet toe doen. Dus ipv. boos worden omdat jij een vriendin hebt uitgenodigd, kan ze je ook even apart nemen en vertellen dat dat voor haar niet prettig voelt.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef Certio het volgende:
Ik ga een gesprek met haar aan in de loop van de week (na mijn tentamens). In dit gesprek zal ik vragen hoe zijn zich voelt in de relatie, wat volgens haar beter kan en wat ze goed vindt gaan. Ik wil haar alle ruimte geven om haar gevoel te uiten. Ook zal ik ook mijn visie op bovenstaande punten kenbaar maken. Hier hoop ik dan afspraken met haar te kunnen maken en ook hoop ik dat we beiden de ernst in zien van de gebrekkige communicatie en het emotionele raakvlak. Als we verder willen zullen we het nu echt gaan moeten veranderen. Anders bestaat de kans dat we in een neerwaartse spiraal terechtkomen.
Soms kun je het bespreken. Maar als je geluk hebt, kun je als stel daar doorheen breken zonder discussie.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:58 schreef Mishu het volgende:
Idd onzekerheid is bespreekbaar, jaloezie ook, maar op een normale manier en niet met passief-agressieve silent treatments. Dat is in feite ook gewoon manipulatie.
Het is wel waar wat Lautje zegt. Ik herken het zelf ook heel erg, moeilijk om toe te geven maar toch. Denk dat heel veel meisjes dat wel hebben. Zogauw ze zich afgewezen voelen, ja zelfs om dit soort kleine dingen (komt door onzekerheid) gaan ze juist zelf extra afstandelijker doen (app me morgen maar even niet) om toch nog 'iets zelf in de hand te hebben, om niet degene te zijn die afgewezen word te zijn. Om jou ergens 'voor te zijn.' Het is meer een soort zelfbescherming. Het klinkt heel raar zo en ik snap dat het op jou en op meerdere mannen super irritant over kan komen. Maar met begrip (ook al denk je: hoe kun je je hierdoor nou afgewezen voelen) kun je die vicieuze cirkel doorbreken, waardoor ze niet meer op deze manier gaat reageren, maar zelfverzekerd genoeg in haar schoenen staat om zulke kleine dingen niet meer als afwijzing te zien en gelijk in de zelfbeschermingsmodus te schieten. Niemand is een klier voor zijn plezier.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:24 schreef Certio het volgende:
[..]
Tegemoet komen zeg je.. ik heb al verteld dat ik heb gedaan wat de situatie op dat moment toeliet. Heb je wel gelezen dat er wordt gezegd"app me morgen maar even niet oke"? Het lijkt alsof ik de boeman ben!
Ik kan mij vinden in je post en die je punten aanhaalt. Alleen gaat het niet om het "omdat ik het weet" ik zeg ook nergens "hoe het moet". Het enige wat ik probeer te bewerkstelligen is simplelweg een volwassen manier van communiceren. Ik heb in eerdere pists aangegeven hoe ik tot haar probeer te komen, door haar oa te vertellen dat ik er voor haar ben en wil zijn. Wil je als vriend zijnde op een rustige manier proberen te communiceren, speel je weer de vader en ben je een kruisverhoor aan het afnemen. Negeer je het, doe je haar gevoel tekort..quote:Op maandag 29 juni 2015 22:40 schreef Lenny77 het volgende:
Pfff wat een verhaal.
Ts klinkt in mijn ogen meer op een psycholoog voor de vriendin. Een soort vader figuur die alles strak in de hand wil houden. Zoooooo moet het! Omdat ik het weet!!
Als iemand zo met mij zou praten over onze problemen dat zou ik het zwaar benauwd krijgen en ook 'ja ok' mompelen om maar van het kruisverhoor af te zijn. En in mijn gedachten tegelijkertijd mijn vinger in mijn keel te steken om te kotsen.
Maar eerlijk is eerlijk... Vriendin klinkt me ook erg onvolwassen met een high maintanance probleem. De vraag is of je hierdoor niet nog erger in jouw gedrag gaat worden..
De balans is zoek. Jullie staan op een ander pad in het leven. En jij bent je pad misschien al ver vooruit door plots keihard volwassenen te moeten zijn, haar pad is nog licht en fluffy. Deze paden zullen zich voorlopig niet kruisen.
Een oudere partner is in jouw geval zeker geen slechte keuze. Of op zijn minst een sterk en zelfstandig karakter. Hoewel iets me zegt dat jij daar zelf waarschijnlijk wat meer problemen mee zou hebben. Want dat heb je helemaal geen sturing en controle meer. En ik denk dat dat het grootste probleem is: jij wilt controle op je leven hebben. Helaas waarschijnlijk ontstaan door het plotse verlies van je ouders. Waarvoor alsnog sterkte.
Maar jij WEET dus hoe snel iets kan voorbij zijn. En dat maakt je erg onzeker. Niet op gebied van flut zaken hè! Maar jij wilt vaste, veilige, duidelijk omlijnde grond onder je voeten hebben.
En dat is begrijpelijk. Ik denk echter niet dat je vriendin matuur genoeg is om dit ten volle te kunnen begrijpen .
Dan weet je toch genoeg? Stop er gewoon mee! Als je poging na poging doet om er volwassen over te praten en je krijgt zulke antwoorden? Ik had het geweten. één keer kan gebeuren, 2e keer moet er toch echt wel een lichtje branden, en na de derde keer staat er een doos met haar spullen klaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:38 schreef Certio het volgende:
Het is trouwens wel bijgelegd. Heb ook gezegd dat ik haar begrijp, maar dat in haar reacties geen blijk van begrip naar mijn kant te vinden was.
Waar kan ik me aanmelden om homo te worden? Lijkt me 100x makkelijker want meisjes jeez wat zijn ze ingewikkeldquote:Op zondag 28 juni 2015 09:21 schreef zarGon het volgende:
Het lijkt me wel 'typisch' vrouwenmeisjesgedrag.
Weet je wel, niet zeggen wat haar probleem is en lekker bot doen en dan hopen dat jij het wel weet wat haar probleem is en het dan goed maken/goed proberen te maken. Niet doen dus, dan blijf je achter haar aanrennen. En ik durf te wedden dat wanneer je vraagt wat haar probleem is, zij dan "oh, er is niets hoor" gaat zeggen, waar jij vervolgens "ok" op zegt en doorgaat met je leven, wat haar nog meer zal irriteren, want 'ben je dom of zo, je kunt zelf toch wel bedenken wat het probleem is?'. Ondertussen is zij het aan het verwerken en zit jij nog met dat WTF-gevoel, en als zij het eenmaal verwerkt heeft is het alsof er niets is gebeurd en mag jij ook meedoen met haar alsof er niets aan de hand is.
Je hebt er met haar over gesproken, maar blijf erover praten. Geef aan wat het met jou doet en dat dit gedrag afstotend werkt en dat je het op deze manier niet trekt en twijfelt aan de relatie.
Vergeet niet het bijkomstige plan van aanpak op te stellen en haar te vragen dit te ondertekenen. Kun je mooi op terug vallen als ze zich niet aan haar afspraken blijkt te houden. Iets wat gaat gebeuren - trust me.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef Certio het volgende:
Ik ga een gesprek met haar aan in de loop van de week (na mijn tentamens). In dit gesprek zal ik vragen hoe zijn zich voelt in de relatie, wat volgens haar beter kan en wat ze goed vindt gaan. Ik wil haar alle ruimte geven om haar gevoel te uiten. Ook zal ik ook mijn visie op bovenstaande punten kenbaar maken. Hier hoop ik dan afspraken met haar te kunnen maken en ook hoop ik dat we beiden de ernst in zien van de gebrekkige communicatie en het emotionele raakvlak. Als we verder willen zullen we het nu echt gaan moeten veranderen. Anders bestaat de kans dat we in een neerwaartse spiraal terechtkomen.
Homo zijn is dan niet veel beter hoor. Ik ken 'mannen' die precies aan die omschrijving voldoenquote:Op zondag 5 juli 2015 10:10 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Waar kan ik me aanmelden om homo te worden? Lijkt me 100x makkelijker want meisjes jeez wat zijn ze ingewikkeld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |