abonnement Unibet Coolblue
pi_153856824
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's


Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


12 maands Euribor



Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
Waarom niet?
pi_153946868
Vandaag een e-mail ontvangen van LeasePlan Bank. De spaarrente blijft ongewijzigd op 1,3%, maar de rentevergoeding op depositio's daalt per donderdag 2 juli 20.00 uur.

Per 2 juli 20.00 uur:
3 mnd = 1,25% (was 1,4%)
6 mnd = 1,30% (was 1,45%)
9 mnd = 1,40% (was 1,55%)
1 jaar = 1,55% (was 1,65%)
2 jaar = 1,65% (was 1,80%)
3 jaar = 1,75% (was 1,90%)
4 jaar = 1,80% (was 2,00%)
5 jaar = 1,95% (was 2,10%)
pi_153947249
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:32 schreef Groepfunder het volgende:
Vandaag een e-mail ontvangen van LeasePlan Bank. De spaarrente blijft ongewijzigd op 1,3%, maar de rentevergoeding op depositio's daalt per donderdag 2 juli 20.00 uur.

Per 2 juli 20.00 uur:
3 mnd = 1,25% (was 1,4%)
6 mnd = 1,30% (was 1,45%)
9 mnd = 1,40% (was 1,55%)
1 jaar = 1,55% (was 1,65%)
2 jaar = 1,65% (was 1,80%)
3 jaar = 1,75% (was 1,90%)
4 jaar = 1,80% (was 2,00%)
5 jaar = 1,95% (was 2,10%)
Heb het ook net gekregen. 't Is wat. Blijft niet veel over. :)
pi_153947288
Meteen nog maar wat deposito's bij Leaseplan geopend, je moet wat he?
pi_153947341
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Meteen nog maar wat deposito's bij Leaseplan geopend, je moet wat he?
Het is wel slim van LPB dat ze altijd een aantal dagen vantevoren aangeven dat de rente omlaag gaat. Zo trekken ze toch nog wat kapitaal naar zich toe, omdat ongetwijfeld een aanzienlijk aantal klanten nog even wat deposito's opent bij gebrek aan beter.
pi_153973135
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Meteen nog maar wat deposito's bij Leaseplan geopend, je moet wat he?
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:04 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het is wel slim van LPB dat ze altijd een aantal dagen vantevoren aangeven dat de rente omlaag gaat. Zo trekken ze toch nog wat kapitaal naar zich toe, omdat ongetwijfeld een aanzienlijk aantal klanten nog even wat deposito's opent bij gebrek aan beter.
Het gaat wel erg snel omlaag... zo heb ik bij LPB nog een 1 jaars deposito tegen 2%, maar als ik vandaag een deposito tegen 2% rente wil hebben dan zou ik het voor 4 jaar (!!!) vast moeten zetten.
En vanaf morgen is een 2% deposito bij LPB niet eens meer mogelijk. Pffff...

Maar goed, door de nette, maar ook slimme LPB vooraankondiging heb ik toch nog maar wat depositos geopend:

Deze had ik al:
Termijndeposito 1 jaar (begindatum 15-09-2014): 2,00%
Termijndeposito 2 jaar (begindatum 02-04-2015): 2,00%
Termijndeposito 9 mnd. (begindatum 02-04-2015): 1,65%

En de vandaag geopende deposito's:
Termijndeposito 1 jaar (begindatum 01-07-2015): 1,65%
Termijndeposito 9 mnd. (begindatum 01-07-2015): 1,55%
pi_153974956
Ik heb vandaag ook nog even snel een 9 maanden deposito erbij gedaan van LPB.
pi_153976517
7-7 loopt hier 1 jaar met 1,95% af. Had jij een tijdelijke verhoging ofzo Ton76?
pi_153978038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:16 schreef brulaap112 het volgende:
7-7 loopt hier 1 jaar met 1,95% af. Had jij een tijdelijke verhoging ofzo Ton76?
Hele goede vraag! Ik heb even teruggezocht hier op Fok, en blijkbaar was er tussen 6-Sep-2014 en 22-Sep-2014 een tijdelijke "deposito weken" actie bij LPB... waardoor veel deposito's tijdelijk meer rente boden.

Zie onderstaande quote van vorige jaar van een mede FOK'-er:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:59 schreef Blik het volgende:
Van 6 september t/m 22 september hebben alle deposito's van 6, 9 en 12 maanden een rente van 2% bij Leaseplanbank.

Dus morgen maar wat centjes vastzetten
Dus vandaar dat ik het voor 2% heb, ipv 1,95%.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ton76 op 01-07-2015 14:06:18 (typo) ]
pi_153985763
Ik pak ieder kwartaal een vijf jaars deposito, dus kon mooi nog even de 2,1% mee pakken. Niet dat ik er nu echt blij van geworden ben, maar meer zit er momenteel gewoon niet in.
pi_153985851
De spaarrente staat volgens mij echt historisch laag op dit moment.
pi_153988352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:48 schreef Horsemen het volgende:
Ik pak ieder kwartaal een vijf jaars deposito, dus kon mooi nog even de 2,1% mee pakken. Niet dat ik er nu echt blij van geworden ben, maar meer zit er momenteel gewoon niet in.
Vijf jaar? Is dat, gelet op de historisch lage rente, niet een erg lange termijn om je geld vast te zetten?
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:45:14 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153988521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:48 schreef Horsemen het volgende:
Ik pak ieder kwartaal een vijf jaars deposito, dus kon mooi nog even de 2,1% mee pakken. Niet dat ik er nu echt blij van geworden ben, maar meer zit er momenteel gewoon niet in.
Wow 5 jaar met zo'n baggerrente?
pi_153988583
Op je spaarrekening kreeg je vroeger nog meer dan hedendaags 5 jaar vast zetten. :')
pi_153989342
in Duitsland krijg je anderhalf procent bij 3 jaar vast

hier 1,2% bij 7 jaar

mja

klopt iets niet
pi_153989743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wow 5 jaar met zo'n baggerrente?
Klopt, echter ik doe dit al ruim 12 jaar zo. Ik heb dus ook jaren lang kunnen profiteren van een "hogere" rente toen de rente aan het dalen was. Gemiddeld genomen heb ik over de totale looptijd altijd een aanmerkelijke hogere rente ontvangen als dat ik ontvangen zou hebben als ik steeds korter lopende periode zou vast hebben gezet. Er is overigens ook een korte periode geweest dat je met kortere periodes een hogere rente kreeg dan met 5 jaars deposito's, toen heb ik wel even geschoven.
De 5 jaars periode is voor mij overigens prima te overzien en ieder kwartaal heb ik de mogelijkheid om, als ik extra geld nodig zou hebben, hierover te beschikken.
pi_153990302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:13 schreef arjan1112 het volgende:
in Duitsland krijg je anderhalf procent bij 3 jaar vast

hier 1,2% bij 7 jaar

mja

klopt iets niet
Klopt niks van, in Duitsland zijn de rentetarieven nog beroerder dan hier.
pi_154000282
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt, echter ik doe dit al ruim 12 jaar zo. Ik heb dus ook jaren lang kunnen profiteren van een "hogere" rente toen de rente aan het dalen was. Gemiddeld genomen heb ik over de totale looptijd altijd een aanmerkelijke hogere rente ontvangen als dat ik ontvangen zou hebben als ik steeds korter lopende periode zou vast hebben gezet.
Goh, zou dat gekomen zijn omdat de afgelopen 12 jaar praktisch elk jaar de rente is gedaald? Dat is vanaf nu bijna onmogelijk, waarbij de strategie juist averechts zou gaan werken.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:00:59 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154000840
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Thas het volgende:
Dat is vanaf nu bijna onmogelijk, waarbij de strategie juist averechts zou gaan werken.
Er zit geen ondergrens aan spaarrentes. Het kan nog oneindig vaak halveren, maar kan ook negatief worden. En zolang de ECB geld blijft printen (minimaal nog een jaar) zal de rente niet stijgen.
censuur :O
pi_154001227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er zit geen ondergrens aan spaarrentes. Het kan nog oneindig vaak halveren, maar kan ook negatief worden. En zolang de ECB geld blijft printen (minimaal nog een jaar) zal de rente niet stijgen.
Er zit in de realiteit zeker een ondergrens aan, misschien ergens ronde de -0.5%. Het is enkel afhankelijk van wat het kost voor een bank om zijn systemen draaiende te houden e.d. en dat is procentueel erg weinig in vergelijking met hun assets. Al helemaal bij de tegenwoordige internetspaarbanken als Zwitserleven enzo. Als de kosten van internet spaarbanken over het algemeen rond 0.3% van de assets zitten zal er nooit een lagere rente komen dan zo'n -0.5% - het is dan altijd winstgevend voor ze om meer geld aan te trekken. Er is geen reden om aan te nemen dat de kosten van het runnen van een internet spaarbank gaan stijgen.

Natuurlijk heb je gelijk in dat het theoretisch mogelijk is dat de komende 100 jaar elk jaar de spaarrente daalt, via halvering of simpelweg 0.01% lager per jaar, maar dat is echt zeer onwaarschijnlijk.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_154008509
Deze bank geeft op een vrij opneembare rekening tot 2,8% rente. Aanradertje!

http://www.piraeusbank.gr(...)oi-logariasmoi/mporw

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154020652
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Thas het volgende:

[..]

Goh, zou dat gekomen zijn omdat de afgelopen 12 jaar praktisch elk jaar de rente is gedaald? Dat is vanaf nu bijna onmogelijk, waarbij de strategie juist averechts zou gaan werken.
Ik kijk er echt anders tegenaan. Gemiddeld genomen ligt de 5 jaars rente gewoon structureel hoger dan de 1 jaars (uitzonderingen daargelaten). Daarnaast heb ik de afgelopen jaren inderdaad extra voordeel gehad door de dalende rentes en als de rente in de toekomst weer gaan stijgen zal ik dat extra voordeel vermoedelijk weer inleveren. Voor mij is dat van ondergeschikt belang. Mijn voordeel zie ik vooral in de structurele hogere rente van iets langer lopen deposito's. Ik kan het geld die periode missen en door mijn kwartaal stortingen valt er ook weer regelmatig geld vrij.
pi_154024008
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:01 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deze bank geeft op een vrij opneembare rekening tot 2,8% rente. Aanradertje!

http://www.piraeusbank.gr(...)oi-logariasmoi/mporw

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Griekenland
pi_154024417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:57 schreef Popolo het volgende:

[..]

Griekenland
Check m'n spoilers. ;)
pi_154029848
Ik heb mijn 25 euro waardebon van zwitserleven ontvangen. Maar wat is de bijenkorf duur zeg. Ik heb maar voor de grap een boxershort van 25 euro besteld, was nog afgeprijst ook :')
pi_154037926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:37 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik heb mijn 25 euro waardebon van zwitserleven ontvangen. Maar wat is de bijenkorf duur zeg. Ik heb maar voor de grap een boxershort van 25 euro besteld, was nog afgeprijst ook :')
KLB-er gespot :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_154059483
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik kijk er echt anders tegenaan. Gemiddeld genomen ligt de 5 jaars rente gewoon structureel hoger dan de 1 jaars (uitzonderingen daargelaten). Daarnaast heb ik de afgelopen jaren inderdaad extra voordeel gehad door de dalende rentes en als de rente in de toekomst weer gaan stijgen zal ik dat extra voordeel vermoedelijk weer inleveren. Voor mij is dat van ondergeschikt belang. Mijn voordeel zie ik vooral in de structurele hogere rente van iets langer lopen deposito's. Ik kan het geld die periode missen en door mijn kwartaal stortingen valt er ook weer regelmatig geld vrij.
Oh, dat is absoluut waar. Als het voor jou niet uitmaakt om je geld 1 of 5 jaar vast te zetten is het inderdaad in de meeste gevallen beter om het voor 5 jaar te doen.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_154108179
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:37 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik heb mijn 25 euro waardebon van zwitserleven ontvangen. Maar wat is de bijenkorf duur zeg. Ik heb maar voor de grap een boxershort van 25 euro besteld, was nog afgeprijst ook :')
Als je die boxer niet echt nodig hebt, dan kun je 'm retourneren bij de Bijenkorf... en dan krijg je gewoon ¤25 cash in het handje. :)
pi_154109011
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:30 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Als je die boxer niet echt nodig hebt, dan kun je 'm retourneren bij de Bijenkorf... en dan krijg je gewoon ¤25 cash in het handje. :)
Ook als ie em al gedragen heeft? :')
  maandag 6 juli 2015 @ 11:56:39 #30
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_154110370
quote:
9s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:35 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ook als ie em al gedragen heeft? :')
dan verkoop je hem voor ¤50 op marktplaats :D
pi_154110740
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:30 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Als je die boxer niet echt nodig hebt, dan kun je 'm retourneren bij de Bijenkorf... en dan krijg je gewoon ¤25 cash in het handje. :)
Serieus? Kan dat moeilijk geloven, anders heeft het nooit zin om op waardebonnen te zetten "niet in te ruilen voor geld"
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_154111001
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:14 schreef Thas het volgende:

[..]

Serieus? Kan dat moeilijk geloven, anders heeft het nooit zin om op waardebonnen te zetten "niet in te ruilen voor geld"
Bij de vorige actie heb ik de ¤25 gebruikt voor (reeds afgeprijsde) schoenen, dus mooie deal.

En bij deze actie heb ik de ¤25 gebruikt voor een (reeds afgeprijsde) polo, waarvoor ik nog ¤39 (PayPal) moest bijbetalen. Na het (thuis) passenbleek de M toch net iets te ruim te vallen, en de S was niet meer voorradig.

Dus... terug naar de Bijenkorf, en ik kreeg zonder vragen de ¤39 (die ik via PayPal had betaald) + ¤25 (cadeaucard) contant in m'n handen.

Dus ja... dit is 100% serieus.

Maar deze manier van geld teruggeven staat wel haaks op het ruilen/retourbeleid van de Bijenkorf:

quote:
Geldteruggave op basis van betaalwijze:
(Gedeeltelijk) met Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug in de vorm van een digitale Cadeaucard van de Bijenkorf. Deze wordt per e-mail verzonden en kan verzilverd worden zowel online als in één van onze filialen.
Eigenlijk had ik de ¤25 weer op een nieuwe cadeaucard moeten krijgen, maar dat is dus niet gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ton76 op 06-07-2015 12:30:06 (typo) ]
pi_154111131
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:29 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Bij de vorige actie heb ik de ¤25 gebruikt voor (reeds afgeprijsde) schoenen, dus mooie deal.

En bij deze actie heb ik de ¤25 gebruikt voor een (reeds afgeprijsde) polo, waarvoor ik nog ¤39 (PayPal) moest bijbetalen. Na het (thuis) passenbleek de M toch net iets te ruim te vallen, en de S was niet meer voorradig.

Dus... terug naar de Bijenkorf, en ik kreeg zonder vragen de ¤39 (die ik via PayPal had betaald) + ¤25 (cadeaucard) contant in m'n handen.

Dus ja... dit is 100% serieus.

Maar deze manier van geld teruggeven staat wel haaks op het ruilen/retourbeleid van de Bijenkorf:

[..]

Eigenlijk had ik de ¤25 weer op een nieuwe cadeaucard moeten krijgen, maar dat is dus niet gebeurd.
Ja, dat leek me dus inderdaad al, dat ze dit officieel niet horen te doen. Dus dan moet je geluk hebben of ze daar op letten/dat naleven..
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_154111186
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:36 schreef Thas het volgende:

[..]

Ja, dat leek me dus inderdaad al, dat ze dit officieel niet horen te doen. Dus dan moet je geluk hebben of ze daar op letten/dat naleven..
Inderdaad: ik was nogal verbaasd dat ik gewoon het volledige bedrag contant in m'n handen kreeg gedrukt. Maar daarover zal ik geen klacht indienen bij de Bijenkorf. ;)
pi_154111188
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:30 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Als je die boxer niet echt nodig hebt, dan kun je 'm retourneren bij de Bijenkorf... en dan krijg je gewoon ¤25 cash in het handje. :)
Dat is me eigenlijk teveel moeite :P

Hij zit ook wel fijn hoor, maar ik zou het zelf nooit betalen.
pi_154139481
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:37 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik heb mijn 25 euro waardebon van zwitserleven ontvangen. Maar wat is de bijenkorf duur zeg. Ik heb maar voor de grap een boxershort van 25 euro besteld, was nog afgeprijst ook :')
Ik heb een koekenpan voor 6 euro, toch leuk. De keukenafdeling is een aanrader! Ik vind het nergens zo leuk keukenspullen kijken als bij de Bijenkorf. Mooi opgesteld, prachtige dingen, van eenvoudig tot zeer luxe. Je kijkt je ogen uit.
(Beetje reclame maken, komt er misschien volgend jaar weer een Bijenkorfactie bij Zwitserleven!)

Het afhalen is ook niet vervelend. Bovenin is ook van alles te zien, je kunt er leuk zitten met prachtig uitzicht over de Dam.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 07-07-2015 12:47:45 ]
pi_154140221
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb een koekenpan voor 6 euro, toch leuk. De keukenafdeling is een aanrader! Ik vind het nergens zo leuk keukenspullen kijken als bij de Bijenkorf. Mooi opgesteld, prachtige dingen, van eenvoudig tot zeer luxe. Je kijkt je ogen uit.
(Beetje reclame maken, komt er misschien volgend jaar weer een Bijenkorfactie bij Zwitserleven!)

Het afhalen is ook niet vervelend. Bovenin is ook van alles te zien, je kunt er leuk zitten met prachtig uitzicht over de Dam.
Daar ben ik 't helemaal mee eens. Hopelijk komen er nog vaker Bijenkorf/ZwitserLeven acties.

Uitzicht over de Dam? Dat heb ik hier in Eindhoven nog niet gezien. ;)
pi_154144329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb een koekenpan voor 6 euro, toch leuk. De keukenafdeling is een aanrader! Ik vind het nergens zo leuk keukenspullen kijken als bij de Bijenkorf. Mooi opgesteld, prachtige dingen, van eenvoudig tot zeer luxe. Je kijkt je ogen uit.
(Beetje reclame maken, komt er misschien volgend jaar weer een Bijenkorfactie bij Zwitserleven!)

Het afhalen is ook niet vervelend. Bovenin is ook van alles te zien, je kunt er leuk zitten met prachtig uitzicht over de Dam.
Misschien voor de volgende actie :)
pi_154154825
ING naar 0,8% :7
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:05:07 #40
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_154157346
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:56 schreef Ill-Skillz het volgende:
ING naar 0,8% :7
0,9% ;(
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_154166102
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:05 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

0,9% ;(
Alles boven de 25k ja. Maar elders natuurlijk veel meer rendement met die 25k+. :)
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:08:37 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_154166274
Bedroevend, om die reden maar wat extra investeren in obligaties...
pi_154167539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:08 schreef Blik het volgende:
Bedroevend, om die reden maar wat extra investeren in obligaties...
Ik zou geen Griekse nemen. ;)
pi_154191472
LPB heeft z'n internetbankieren voorzien van een update. Het werkt hier nog wel wat langzaam, maar er zijn wel wat grappige nieuwe dingen. Zo staat er voor elke deposito op hoeveel procent van de duur je nu zit! :)
pi_154191729
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:56 schreef Ill-Skillz het volgende:
ING naar 0,8% :7
En Rabo per 16 juli ook naar 0,8%.
pi_154191785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 08:26 schreef troepjepdat het volgende:
LPB heeft z'n internetbankieren voorzien van een update. Het werkt hier nog wel wat langzaam, maar er zijn wel wat grappige nieuwe dingen. Zo staat er voor elke deposito op hoeveel procent van de duur je nu zit! :)
Even gekeken, 'totaal saldo 0,00 euro' :') En iets lager staat 'excuus, er is een fout ontstaan'.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 9 juli 2015 @ 09:55:35 #47
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_154192417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:05 schreef rene90 het volgende:

[..]

Even gekeken, 'totaal saldo 0,00 euro' :') En iets lager staat 'excuus, er is een fout ontstaan'.
Ze zijn al bezig met onderhoud :)
pi_154214808
rabobank naar 0,8%

de rente zou toch omhoog gaan?
pi_154214855
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 08:24 schreef arjan1112 het volgende:
rabobank naar 0,8%

de rente zou toch omhoog gaan?
Dat gaat hij ook, alleen de banken pakken nu weer eens extra marge.
pi_154330538
Hmm, op 1 januari een rekening geopend bij Brand New Day als pensioenpotje (wilde daar een aparte rekening voor zonder ergens aan vast te zitten dus geen pensioenfonds). Voor het eerste bij Brand New Day, dus veel dingen 'standaard' gelaten zoals in welke fondsen het wordt verdeeld, echter wel ingesteld dat het 75% aandelen en 25% obligaties is. Nu een halfjaar verder is bedrag 20 euro minder dan wat er oorspronkelijk op is gezet. Paar maanden geleden stond het nog 200 euro in de plus. Ik ben geen ervaren belegger, maar ik weet heus wel dat het op en neer kan gaan, maar dit is wel erg afwijkend van de historische rente van de betreffende fondsen. Dus mijn gevoel hierover is mwah-mwah :s) Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst!
pi_154332420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:25 schreef vincm het volgende:
Hmm, op 1 januari een rekening geopend bij Brand New Day als pensioenpotje (wilde daar een aparte rekening voor zonder ergens aan vast te zitten dus geen pensioenfonds). Voor het eerste bij Brand New Day, dus veel dingen 'standaard' gelaten zoals in welke fondsen het wordt verdeeld, echter wel ingesteld dat het 75% aandelen en 25% obligaties is. Nu een halfjaar verder is bedrag 20 euro minder dan wat er oorspronkelijk op is gezet. Paar maanden geleden stond het nog 200 euro in de plus. Ik ben geen ervaren belegger, maar ik weet heus wel dat het op en neer kan gaan, maar dit is wel erg afwijkend van de historische rente van de betreffende fondsen. Dus mijn gevoel hierover is mwah-mwah :s) Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst!
Hoeveel heb je er in gestoken en waar hebben ze het dan ingestopt?
pi_154338098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:25 schreef vincm het volgende:
Hmm, op 1 januari een rekening geopend bij Brand New Day als pensioenpotje (wilde daar een aparte rekening voor zonder ergens aan vast te zitten dus geen pensioenfonds). Voor het eerste bij Brand New Day, dus veel dingen 'standaard' gelaten zoals in welke fondsen het wordt verdeeld, echter wel ingesteld dat het 75% aandelen en 25% obligaties is. Nu een halfjaar verder is bedrag 20 euro minder dan wat er oorspronkelijk op is gezet. Paar maanden geleden stond het nog 200 euro in de plus. Ik ben geen ervaren belegger, maar ik weet heus wel dat het op en neer kan gaan, maar dit is wel erg afwijkend van de historische rente van de betreffende fondsen. Dus mijn gevoel hierover is mwah-mwah :s) Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst!
Dit is geen topic over beleggen. :)
pi_154338595
Dacht al dat er een beter topic voor was, maar helemaal over het hoofd gezien :P
pi_154350294
edit laat maar
pi_154362357
Vandaag de Gaastra tas van de Robeco aktie ontvangen. Niet zo heel groot maar ziet er wel netjes uit.
pi_154362850
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:16 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag de Gaastra tas van de Robeco aktie ontvangen. Niet zo heel groot maar ziet er wel netjes uit.
Past vast niet door de brievenbus...
Geld maar gelijk weer weggesluisd daar?
pi_154395409
Denk nog steeds dat de rente bij de grootbanken eerst naar 0,5% gaat en daarna naar 2,5%
in 2018.
pi_154507492
Ik kwam de volgende interessante (en voor de meesten hier wel herkenbare) grafiek en tabel tegen op spaarinformatie.nl (http://www.spaarinformatie.nl/blog/101-spaarrente-2010-2014).





Duidelijk te zien is dat mensen die bij de grootbanken zitten met hun spaargeld een dief van hun eigen portemonnee zijn. Daarnaast hebben we de afgelopen 4 jaar nooit de 4% kunnen halen die de overheid denkt dat we risicoloos kunnen halen en op basis waarvan we ook belasting mogen betalen. Misschien zijn deze gegevens ook wel interessant voor in de OP?
pi_154512152
Ik zag ook dat de rente bij de ING, mijn huidige bank, was gezakt naar 0,8%. Ik zit er nu sterk over te denken om mijn spaargeld over te zetten naar een internet bank, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.

Omdat wij zitten te denken aan een verbouwing, wil ik mijn spaargeld wel het liefst zsm kunnen benaderen.

Ik zie dat op dit moment Zwitserleven met 1,35% het hoogst is, maar dat deze per 24-7 gaat zakken met 0,10%. Dan blijven, puur naar de rente kijkend, Moneyou, Leaseplan en Nationale-Nederlanden over. Het gaat mij puur om een rekening waar ik mijn spaargeld op kan zetten.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande banken?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:40:48 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_154512242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:37 schreef Swennus het volgende:
Ik zag ook dat de rente bij de ING, mijn huidige bank, was gezakt naar 0,8%. Ik zit er nu sterk over te denken om mijn spaargeld over te zetten naar een internet bank, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.

Omdat wij zitten te denken aan een verbouwing, wil ik mijn spaargeld wel het liefst zsm kunnen benaderen.

Ik zie dat op dit moment Zwitserleven met 1,35% het hoogst is, maar dat deze per 24-7 gaat zakken met 0,10%. Dan blijven, puur naar de rente kijkend, Moneyou, Leaseplan en Nationale-Nederlanden over. Het gaat mij puur om een rekening waar ik mijn spaargeld op kan zetten.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande banken?
Alle banken zijn prima en kun je d.m.v. internetbankieren zo je geld oversluizen naar je betaalrekening. Enige is dat het er niet direct opstaat, maar pas een dag later.

Ik zit al jaren bij leaseplanbank, nooit iets te klagen gehad. rentes zijn altijd competitief
pi_154512281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:37 schreef Swennus het volgende:
Ik zag ook dat de rente bij de ING, mijn huidige bank, was gezakt naar 0,8%. Ik zit er nu sterk over te denken om mijn spaargeld over te zetten naar een internet bank, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.

Omdat wij zitten te denken aan een verbouwing, wil ik mijn spaargeld wel het liefst zsm kunnen benaderen.

Ik zie dat op dit moment Zwitserleven met 1,35% het hoogst is, maar dat deze per 24-7 gaat zakken met 0,10%. Dan blijven, puur naar de rente kijkend, Moneyou, Leaseplan en Nationale-Nederlanden over. Het gaat mij puur om een rekening waar ik mijn spaargeld op kan zetten.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande banken?
ik heb mijn spaargeld nu voornamelijk bij Leaseplan staan en een deel bij Zwitserleven. Met beiden al jaren goede ervaringen, overboeken gaat simpel. Moneyou had ik eerder ook, maar heeft geen meerwaarde voor mij, dus opgeheven.
Ik heb ook een klein buffertje op de spaarrekening van ING, altijd handig voor noodgevallen.
pi_154512583
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik was inderdaad ook wel van plan om een buffertje bij de ING te houden. Maar voor mijn gevoel staat mijn geld nu op de "verkeerde" plek.

Het aanmaken van een rekening is ook vrij eenvoudig bij die banken?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_154512667
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:42 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik heb mijn spaargeld nu voornamelijk bij Leaseplan staan en een deel bij Zwitserleven. Met beiden al jaren goede ervaringen, overboeken gaat simpel. Moneyou had ik eerder ook, maar heeft geen meerwaarde voor mij, dus opgeheven.
Ik heb ook een klein buffertje op de spaarrekening van ING, altijd handig voor noodgevallen.
Same here... ook mijn spaargeld staat voornamelijk bij LeasePlan (vrij opneembaar en in deposito's). En een deel bij ZwitserLeven (Maandsparen, mooie rente!), en ook nog een beetje bij Nationale Nederlanden.
Argenta en KNAB rekeningen heb ik ook nog, maar daar staat geen geld meer.

Bij Nationale Nederlanden ben ik 2 jaar geleden "begonnen" (als internetbank), en dat was voor mij ook best een grote stap... na 37 jaar lang alleen maar bij de Rabobank te hebben gespaard.

En alles werkt prima, veilig, en de volgende dag staat het weer terug op je lopende rekening.

Ook ik heb nog een buffertje (¤2000) op m'n (Rabobank) spaarrekening staan, voor noodgevallen/flexibiliteit.
pi_154512714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:54 schreef Swennus het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik was inderdaad ook wel van plan om een buffertje bij de ING te houden. Maar voor mijn gevoel staat mijn geld nu op de "verkeerde" plek.

Het aanmaken van een rekening is ook vrij eenvoudig bij die banken?
Ja, dat is maar een paar minuten werk. Als verificatie vraagt de internetbank (NN, ZwitserLeven, LeasePlanBank) dan een storting vanaf je ING lopende rekening naar het rekeningnummer van de internetbank.

Daarna is de rekening "actief", en kunnen er alleen stortingen (en opnames) vanaf jouw ING lopende rekening gedaan worden.
pi_154514520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Ja, dat is maar een paar minuten werk. Als verificatie vraagt de internetbank (NN, ZwitserLeven, LeasePlanBank) dan een storting vanaf je ING lopende rekening naar het rekeningnummer van de internetbank.

Daarna is de rekening "actief", en kunnen er alleen stortingen (en opnames) vanaf jouw ING lopende rekening gedaan worden.
Dat laatste vind ik vooral belangrijk. Ook al wordt mijn wachtwoord gehackt dan kunnen ze niets anders dan geld overboeken naar mijn betaalrekening.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:55:57 #67
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_154518480
KNAB gaat nu nieuwe klanten (ik kreeg daar als bestaande klant notabene een mail voor) 0.5 % rente geven extra, een jaar lang.

Gaat niet om het geld, maar das gvd die 0.5% die er in de afgelopen maanden afgeschroefd is van mij!

grr
pi_154519976
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 17:55 schreef Holy_Goat het volgende:
KNAB gaat nu nieuwe klanten (ik kreeg daar als bestaande klant notabene een mail voor) 0.5 % rente geven extra, een jaar lang.

Gaat niet om het geld, maar das gvd die 0.5% die er in de afgelopen maanden afgeschroefd is van mij!

grr
wat is die rente voor nieuwe klanten dan? 1,3 % ? Maar Knab ? Nee dank je, hun rekenen voor elke handeling 20,-
  dinsdag 21 juli 2015 @ 19:21:19 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_154520343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Ja, dat is maar een paar minuten werk. Als verificatie vraagt de internetbank (NN, ZwitserLeven, LeasePlanBank) dan een storting vanaf je ING lopende rekening naar het rekeningnummer van de internetbank.

Daarna is de rekening "actief", en kunnen er alleen stortingen (en opnames) vanaf jouw ING lopende rekening gedaan worden.
Volgens mij kan iedereen gewoon storten, maar opnemen gaat alleen via de betaalrekening
pi_154521629
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedereen gewoon storten, maar opnemen gaat alleen via de betaalrekening
Ja, klopt.
pi_154533904
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedereen gewoon storten, maar opnemen gaat alleen via de betaalrekening
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, klopt.
My bad, dat wist ik niet.

Dat wist ik niet omdat nog nooit iemand behalve ikzelf iets op m'n internet spaarrekeningen heeft kunnen storten.
pi_154534570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:16 schreef Ton76 het volgende:

[..]


[..]

My bad, dat wist ik niet.

Dat wist ik niet omdat nog nooit iemand behalve ikzelf iets op m'n internet spaarrekeningen heeft kunnen storten.
Alleen de eerste (verificatie) storting moet van de tegenrekening komen.
pi_154535541
Ik zat ook eens naar internet banken te kijken, maar wat heeft Moneyou een karige layout in vergelijking met anderen zeg =/ Moet zeggen dat m'n vertrouwen daardoor meteen een stuk minder wordt (onterecht waarschijnlijk, maargoed).
Zijn er hier verder wel goede ervaringen met Moneyou? Aangezien ik hierboven de meeste mensen over leaseplanbank hoor?
  woensdag 22 juli 2015 @ 11:02:03 #74
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_154535758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:51 schreef Wolves het volgende:
Ik zat ook eens naar internet banken te kijken, maar wat heeft Moneyou een karige layout in vergelijking met anderen zeg =/ Moet zeggen dat m'n vertrouwen daardoor meteen een stuk minder wordt (onterecht waarschijnlijk, maargoed).
Zijn er hier verder wel goede ervaringen met Moneyou? Aangezien ik hierboven de meeste mensen over leaseplanbank hoor?
Ik zit o.a. bij moneyou. Prima bank. Simpele layout, maar het enige wat ik wil is makkelijk geld storten (dat is makkelijk) en zo nu en dan eens inloggen om te kijken hoe de rente ervoor staat. Supersimpel. Maar meer verwacht ik dan ook niet van een internetspaarbank :)
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_154536008
Ook ik heb een rekening bij MoneYou. Erg tevreden over. De lay-out is lekker simpel, vind ik juist wel prettig.
pi_154538851
Ook tevreden bij MoneYou. Je wordt daar tenminste niet elk kwartaal gevraagd om een nieuwe wachtwoord op te geven. Ik kom amper eens per kwartaal op de rekening om mijn saldo te checken....
pi_154540337
Oke, bedankt! Dan ga ik toch maar eens kijken om daar een rekening te openen.
pi_154541412
Het is een dochter van ABN-AMRO en valt onder hetzelfde depositogarantiestelsel als die bank, het is dus zeker goed te vertrouwen. Maar je moet wel rekening mee houden als je 50k hebt bij de ABN-AMRO en 100k bij moneyou dat je maar 100k terugkrijgt als je de bank omvalt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 juli 2015 @ 15:20:17 #79
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_154542565
Mail van Zwitserleven
quote:
Geachte mevrouw Nizno,

Wij informeren u dat de spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 24 juli 2015 gaat de spaarrente van Zwitserleven InternetSparen van 1,35% naar 1,25%.

De spaarrente is variabel en dit betekent dat de rente kan stijgen of dalen tijdens de looptijd van uw spaarrekening.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154542750
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:08 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wat is die rente voor nieuwe klanten dan? 1,3 % ? Maar Knab ? Nee dank je, hun rekenen voor elke handeling 20,-
Ik betaal bij KNAB alleen 5/mnd, voor een normale betaalrekening.

Waarvoor rekenen ze dan 20,- ?
Goud kan je niet bijdrukken
pi_154543609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:43 schreef nietzowietzo het volgende:
Het is een dochter van ABN-AMRO en valt onder hetzelfde depositogarantiestelsel als die bank, het is dus zeker goed te vertrouwen. Maar je moet wel rekening mee houden als je 50k hebt bij de ABN-AMRO en 100k bij moneyou dat je maar 100k terugkrijgt als je de bank omvalt.
Bedankt voor de waarschuwing, maar helaas zit ik nog niet eens aan een tiende van dat bedrag, dus ik zit voorlopig nog veilig :P
Dat het een dochter van ABN is, deed me wel in eerste instantie naar moneyou kijken dan leaseplanbank ofzo bijvoorbeeld :)
pi_154546511
quote:
U heeft een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden Bank met een variabele rente. Zoals wij met u hebben afgesproken, houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen van de rente op deze rekening.

Als gevolg van de huidige marktomstandigheden verlagen wij per 1 augustus 2015 het rentepercentage van de internetspaarrekening van 1,30% naar 1,20%.
|:(
pi_154554931
De mailtjes van NN en Zwitserleven volgden elkaar mooi op. Blijft niets over op deze manier.
pi_154559805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:22 schreef RicDan het volgende:
De mailtjes van NN en Zwitserleven volgden elkaar mooi op. Blijft niets over op deze manier.
Inderdaad... ze volgen elkaar allemaal mooi op. LeasePlanBank staat nog op 1,30%, maar zal ook wel dalen naar 1,20%.

Als ik kijk naar ZwitserLeven MaandSparen, sinds oktober vorig jaar:
22-Oct-2014: Verlaagd van 1.70% naar 1.65%
17-Dec-2014: Verlaagd van 1.65% naar 1.60%
31-Mar-2015: Verlaagd van 1,60% naar 1,50%
18-May-2015: Verlaagd van 1,50% naar 1,45%
24-Jul-2015: Verlaagd van 1,45% naar 1,35%

:(
pi_154560242
Leaseplan gaat de aandelen verkopen... Wellicht bonusje voor de rekeninghouders :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154592019
NN gaat naar 1,2%.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:52:51 #87
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_154592307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:39 schreef krapula het volgende:
NN gaat naar 1,2%.
Heb nog wat op mijn spaarloonrekening staan bij de ING, daar krijg ik ook nog 1,20% over...

Iemand een idee wat er met die rekening gebeurd als het laatste deel in december vrijkomt?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:39:11 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154593398
De Robeco tas in ondertussen ook binnen. Niet echt super, maar altijd handig om te hebben.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:39:54 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154593413
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:52 schreef PirE het volgende:

[..]

Heb nog wat op mijn spaarloonrekening staan bij de ING, daar krijg ik ook nog 1,20% over...

Iemand een idee wat er met die rekening gebeurd als het laatste deel in december vrijkomt?
Spaarloon? Is dat niet al jaren geleden afgeschaft?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:53:26 #90
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_154593771
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Spaarloon? Is dat niet al jaren geleden afgeschaft?
Storten vanuit het brutoloon wel, per 1-1-2012. Maar de stortingen uit het verleden werden nog altijd geblokkeerd tot 4 jaar na de storting. Het is mogelijk om het gehele tegoed te deblokkeren. Voordeel is dat het geld dan direct beschikbaar is, nadeel dat het meetelt voor de vermogensrendementsheffing.

Om die laatste reden heb ik het nooit vervroegd vrij laten vallen. Wel kreeg ik steeds aan het eind van het jaar de inleg van vier jaar eerder overgemaakt op mijn lopende rekening, en de rente van het afgelopen jaar. Aan het eind van dit jaar verstrijkt ook de blokkering van de stortingen uit 2011, dus daarna is de rekening leeg.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:35:14 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154594886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:53 schreef freako het volgende:

[..]

Storten vanuit het brutoloon wel, per 1-1-2012. Maar de stortingen uit het verleden werden nog altijd geblokkeerd tot 4 jaar na de storting. Het is mogelijk om het gehele tegoed te deblokkeren. Voordeel is dat het geld dan direct beschikbaar is, nadeel dat het meetelt voor de vermogensrendementsheffing.

Om die laatste reden heb ik het nooit vervroegd vrij laten vallen. Wel kreeg ik steeds aan het eind van het jaar de inleg van vier jaar eerder overgemaakt op mijn lopende rekening, en de rente van het afgelopen jaar. Aan het eind van dit jaar verstrijkt ook de blokkering van de stortingen uit 2011, dus daarna is de rekening leeg.
Ik heb het destijds laten deblokkeren. Die 1,2% VRH viel destijds makkelijk te compenseren met de rente op een spaarrekening. Wist alleen niet dat het nog zo lang door liep.
  zondag 26 juli 2015 @ 00:25:02 #92
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_154637427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:08 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wat is die rente voor nieuwe klanten dan? 1,3 % ? Maar Knab ? Nee dank je, hun rekenen voor elke handeling 20,-
Wat voor handelingen
  vrijdag 31 juli 2015 @ 09:14:02 #93
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_154784834
leaseplanbank:
quote:
Internetsparen
De variabele spaarrente voor augustus 2015 wordt verlaagd van 1,30% naar 1,20% nominaal op jaarbasis.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:39:48 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154787605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:08 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wat is die rente voor nieuwe klanten dan? 1,3 % ? Maar Knab ? Nee dank je, hun rekenen voor elke handeling 20,-
Dat vind ik hier niet terug: https://www.knab.nl/tarieven
pi_154792123
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:14 schreef Gnittoo het volgende:
leaseplanbank:

[..]

Fuck die rentes, ik ga dividend zoeken
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_154794101
Vanwege de rentes ben ik bezig met crowdfunding...
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:34:32 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154796476
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:14 schreef µ het volgende:
Vanwege de rentes ben ik bezig met crowdfunding...
+1
pi_154799321
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat vind ik hier niet terug: https://www.knab.nl/tarieven
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat vind ik hier niet terug: https://www.knab.nl/tarieven
in de telegraaf stond een overzicht asn bank was de goedkoopste ing was goedkoper dan rabo sns iets duurder dan rabo en KNAB was de duurste van allemaal
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:10:29 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_154800170
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:42 schreef arjan1112 het volgende:

[..]


[..]

in de telegraaf stond een overzicht asn bank was de goedkoopste ing was goedkoper dan rabo sns iets duurder dan rabo en KNAB was de duurste van allemaal
Telegraaf :')
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:57:27 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154801496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:42 schreef arjan1112 het volgende:

[..]


[..]

in de telegraaf stond een overzicht asn bank was de goedkoopste ing was goedkoper dan rabo sns iets duurder dan rabo en KNAB was de duurste van allemaal
Zakelijk heb ik Knab omdat die het goedkoopste is.
pi_154802843
Mooi historisch moment jongens en dames. De spaarrente van de Leaseplanbank keldert beneden de rente van de betaalrekening van SNS. Te weten een rente van 1,2% bij de Leaseplanbank en 1,25% bij de SNS.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:25:01 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154804065
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:44 schreef Popolo het volgende:
Mooi historisch moment jongens en dames. De spaarrente van de Leaseplanbank keldert beneden de rente van de betaalrekening van SNS. Te weten een rente van 1,2% bij de Leaseplanbank en 1,25% bij de SNS.
Tot Eur 5.000,- bij SNS ja. Daar schiet je dus ook niks mee op.
pi_154804373
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tot Eur 5.000,- bij SNS ja. Daar schiet je dus ook niks mee op.
Gaat mij meer om het principe. Een betaalrekening dat hogere rentes biedt dan een spaarrekening. Ridicuul
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:42:25 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154806443
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:37 schreef Popolo het volgende:

[..]

Gaat mij meer om het principe. Een betaalrekening dat hogere rentes biedt dan een spaarrekening. Ridicuul
Dat principe slaat nergens op m.i.
pi_154813302
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:14 schreef µ het volgende:
Vanwege de rentes ben ik bezig met crowdfunding...
crowfunding is voor mij alleen een alternatief voor een beperkt bedrag omdat ik op dit moment vooral het geld wat ik heb vrij besteedbaar wil houden. Daarom heb ik een cap op mijn crowdfunding activiteiten gezet en staat de rest tegen een veel te lage rente op een spaarrekening..
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_154867976
Het is gewoon te achterlijk voor woorden. Mijn kapitaal is bijna verdrievoudigd en mijn rente inkomsten zijn gelijk gebleven |:( .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_154868097
Ja het wordt nu wel droevig. Alles wat ik meer verdien krijg ik niets meer voor, aangezien de rente even hoog is als de rendementsheffing. Het wordt alleen langzaam minder waard door de inflatie.
pi_154868490
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:15 schreef lolnoob123 het volgende:
Ja het wordt nu wel droevig. Alles wat ik meer verdien krijg ik niets meer voor, aangezien de rente even hoog is als de rendementsheffing. Het wordt alleen langzaam minder waard door de inflatie.
Tijd van rentenieren door op de bank te zetten is voorbij. Zult nu toch je geld actiever en risicovoller moeten investeren / beleggen / speculeren om er een beetje rente op te krijgen

Niet dat ik ooit heb kunnen rentenieren overigens
pi_154868548
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:31 schreef Murene het volgende:

[..]

Tijd van rentenieren door op de bank te zetten is voorbij. Zult nu toch je geld actiever en risicovoller moeten investeren / beleggen / speculeren om er een beetje rente op te krijgen

Niet dat ik ooit heb kunnen rentenieren overigens
Ben ik ook wel een beetje aan het doen. Maar ik ga ook niet zomaar al mijn geld op de beurs beleggen oid.

Ik vind die rendementsheffing alleen zo flauw, totaal niet realistisch. En er zijn plannen om dat te veranderen, maar plannen die de overheid geld kosten duren lang om te worden uitgevoerd.
pi_154871267
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:33 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Ben ik ook wel een beetje aan het doen. Maar ik ga ook niet zomaar al mijn geld op de beurs beleggen oid.

Ik vind die rendementsheffing alleen zo flauw, totaal niet realistisch. En er zijn plannen om dat te veranderen, maar plannen die de overheid geld kosten duren lang om te worden uitgevoerd.
Misschien offtopic maar is natuurlijk ook niet zo eenvoudig om te veranderen. Klinkt leuk om het daadwerkelijke rendement te gaan belasten, maar wat als je verlies maakt op je vermogen, krijg je dan geld terug?

Van mij mogen ze het zo houden. Misschien zelfs het percentage omhoog gooien boven een bepaald bedrag.
Beter vermogen belasten als loon
pi_154871423
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:16 schreef Murene het volgende:

[..]

Van mij mogen ze het zo houden. Misschien zelfs het percentage omhoog gooien boven een bepaald bedrag.
Beter vermogen belasten als loon
Het is natuurlijk vrij hypocriet om te verwachten dat een starter 25k meeneemt als je een huis wil kopen, maar tot hij dat gespaard heeft wel zijn spaargeld belasten (en dat bij zijn ouders optellen indien thuiswonend).

Geld wordt al belast als je het verdient en uitgeeft, waarom dan ook nog als je het bewaard? En dan heb ik het nu wel ff om 'normale' bedragen voor de oude dag of een huis (<250k)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154873122
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Het is natuurlijk vrij hypocriet om te verwachten dat een starter 25k meeneemt als je een huis wil kopen, maar tot hij dat gespaard heeft wel zijn spaargeld belasten (en dat bij zijn ouders optellen indien thuiswonend).

Geld wordt al belast als je het verdient en uitgeeft, waarom dan ook nog als je het bewaard? En dan heb ik het nu wel ff om 'normale' bedragen voor de oude dag of een huis (<250k)
Een huis kopen in Duitsland... werkt ook met geld (ik dacht 20k of een percentage of zo) meenemen.

Geldbezit niet belasten, betekent minder inkomsten voor overheid. Hoe ga je dat compenseren => meer belasten op verdienen en uitgeven dan?
Gevolg daarvan: mensen die verdienen/uitgeven maar niet kunnen sparen (omdat ze niet overhouden) worden harder getroffen. Geldbezit mag je als een soort luxe zien... en dus ook belasten. Het zijn natuurlijk alleen zij die geld bezitten die daarover klagen...

Tot 250k als normaal te beschouwen spreekt voor zich. Ik denk dat heel veel dat niet normaal vinden.
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:28:07 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154874938
Belasting op vermogen lijkt me prima, maar vanaf een veel hogere grens, en dan incl. woonhuis. Dus vanaf x00k belasting betalen.
censuur :O
pi_154876327
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Belasting op vermogen lijkt me prima, maar vanaf een veel hogere grens, en dan incl. woonhuis. Dus vanaf x00k belasting betalen.
Dan zal de HRA ook in box 3 moeten komen. Denk dat er veel mensen er dan toch op achteruit gaan
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:40:39 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154877025
Ik ga op ca. 20k na (crowdfunding) al mijn centen in mijn nieuwe huis pompen :)
Desnoods nog zonnepanelen erbij als ik het niet op krijg.
pi_154880924
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:40 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga op ca. 20k na (crowdfunding) al mijn centen in mijn nieuwe huis pompen :)
Desnoods nog zonnepanelen erbij als ik het niet op krijg.
Je mag ook wel wat aan mij geven hoor, mocht je het niet opkrijgen. O-)
  maandag 3 augustus 2015 @ 22:44:22 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154881210
quote:
3s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:36 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Je mag ook wel wat aan mij geven hoor, mocht je het niet opkrijgen. O-)
Dat zal geen probleem zijn, zo gek veel is het niet :P
pi_154890099
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:32 schreef elkravo het volgende:

[..]

Een huis kopen in Duitsland... werkt ook met geld (ik dacht 20k of een percentage of zo) meenemen.
Klopt, ik ben er ook voorstander van. Daar gaan we gelukkig ook heen al zitten daar ook nadelen aan i.z. het tempo waar dat mee gedaan wordt.
quote:
Geldbezit niet belasten, betekent minder inkomsten voor overheid. Hoe ga je dat compenseren => meer belasten op verdienen en uitgeven dan?
Gevolg daarvan: mensen die verdienen/uitgeven maar niet kunnen sparen (omdat ze niet overhouden) worden harder getroffen. Geldbezit mag je als een soort luxe zien... en dus ook belasten. Het zijn natuurlijk alleen zij die geld bezitten die daarover klagen...

Tot 250k als normaal te beschouwen spreekt voor zich. Ik denk dat heel veel dat niet normaal vinden.
Tot 21k, waar de belasting drempel nu ligt, is mijns inzien geen luxe. 250k is misschien wat overdreven, maar die 21k zou wel flink wat omhoog mogen (minimaal factor 5). Om over de basisdrempel dan 1.4% te heffen wat mij betreft.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154890772
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:50 schreef CaLeX het volgende:
Tot 21k, waar de belasting drempel nu ligt, is mijns inzien geen luxe. 250k is misschien wat overdreven, maar die 21k zou wel flink wat omhoog mogen (minimaal factor 5). Om over de basisdrempel dan 1.4% te heffen wat mij betreft.
Daar ben ik het mee eens, 21k aan spaargeld kun je nauwelijks een buffer of "luxe" noemen.
Je autootje begeeft het, en dan is je "luxe spaargeld buffer" al weer grotendeels weg.
pi_154899851
Mag het weer over spaarrentes gaan ipv over herziening van het belastingstelsel?
pi_154899949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:23 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, 21k aan spaargeld kun je nauwelijks een buffer of "luxe" noemen.
Je autootje begeeft het, en dan is je "luxe spaargeld buffer" al weer grotendeels weg.
Ik denk dat bij velen hier de mond zal openvallen als ze weten hoeveel Nederlanders minder dan 10k spaargeld heeft.
pi_154900198
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:30 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ik denk dat bij velen hier de mond zal openvallen als ze weten hoeveel Nederlanders minder dan 10k spaargeld heeft.
Als je de schulden van het vermogen aftrekt, zit inderdaad meer dan de helft van de Nederlanders in het negatief.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:50:21 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154900479
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:39 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Als je de schulden van het vermogen aftrekt, zit inderdaad meer dan de helft van de Nederlanders in het negatief.
Tel je een woning dan bij de schulden?
pi_154901620
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tel je een woning dan bij de schulden?
In die berekening (die ik een tijd geleden in de VK zag) gebeurde dat inderdaad. Als een woning onder water staat is je eigen woning netto een schuld, anders is het vermogen.
pi_154907409
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:39 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Als je de schulden van het vermogen aftrekt, zit inderdaad meer dan de helft van de Nederlanders in het negatief.
Vergeet schulden van woningen. Heel veel gewone Nederlanders hebben geen 10k op hun rekening. Dus zoals posters hier beginnen over een lat bij 100k of zoiets te leggen... voor heel veel mensen is de huidige 21k al niet haalbaar. Je moet jezelf toch maar eens afvragen of het hebben van 21k of meer niet als luxe beschouwd mag worden. Ik vind van wel...
Posters hier denken alleen in hun straatje... als je 25k hebt moet de lat op 100k als je 125k hebt moet de lat op 250k etc. Alleen maar redenatie naar je eigen situatie.

rente op 21k en hoger belasten... zou geen probleem moeten zijn. Je moet maar iets over hebben voor de samenleving. Laat ik in het midden of dingen goed besteed worden, daar gaat het me niet om (voordat iemand daar probeert bijdehand over te doen).

Als je 21k hebt boer je gewoon goed en moet je niet zeuren over die ca 250 euro belasting op jaarbasis, terwijl je bakken uitgeeft aan auto, netflix, mobiele telefoonabonnementen, vakanties etc.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:00:57 #126
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154911774
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:34 schreef elkravo het volgende:
Als je 21k hebt boer je gewoon goed
Je weet dat 21k nog geen garagebox koopt he? Iemand die een garagebox bezit is dus rijk?
censuur :O
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:05:23 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154911996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je weet dat 21k nog geen garagebox koopt he? Iemand die een garagebox bezit is dus rijk?
Ik lees nergens dat je rijk bent met 21k. Je zou wel kunnen zeggen dat je het niet verkeerd hebt met 21k. Op 1 januari 2013 had een gemiddeld gezin een vermogen van 19k

Als je de eigen woning niet meerekent is dat zelfs nog een paar k minder.
pi_154912415
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat je rijk bent met 21k. Je zou wel kunnen zeggen dat je het niet verkeerd hebt met 21k. Op 1 januari 2013 had een gemiddeld gezin een vermogen van 19k

Als je de eigen woning niet meerekent is dat zelfs nog een paar k minder.
En als je diegene die het gemiddelde behoorlijk omhoog trekken nog veel minder.

Ik gok zomaar dat het gros standaard geen 5000 euro op de spaarrekening heeft staan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154913151
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

En als je diegene die het gemiddelde behoorlijk omhoog trekken nog veel minder.

Ik gok zomaar dat het gros standaard geen 5000 euro op de spaarrekening heeft staan.
Dit!

Er zijn genoeg mensen met een wat minder betaald werk die alles gewoon aan elkaar kunnen knopen. Ze leven niet in bittere armoede, maar kunnen gewoon normaal rondkomen, en kunnen het net aan als de wasmachine het begeeft om dan een nieuwe te kopen. Sparen zit er dan niet in.
pi_154914093
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:34 schreef elkravo het volgende:

[..]


Als je 21k hebt boer je gewoon goed en moet je niet zeuren over die ca 250 euro belasting op jaarbasis, terwijl je bakken uitgeeft aan auto, netflix, mobiele telefoonabonnementen, vakanties etc.
Hoe kom je erbij dat iemand bakken met geld uitgeeft? Wel eens bij stil gestaan dan iemand >21k heeft omdat men juist heel bewust omgaat met uitgaven?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 00:05:43 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154914301
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:00 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat iemand bakken met geld uitgeeft? Wel eens bij stil gestaan dan iemand >21k heeft omdat men juist heel bewust omgaat met uitgaven?
Dat klopt. Overigens klopt die berekening van hem ook van geen kant.
pi_154915050
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat klopt. Overigens klopt die berekening van hem ook van geen kant.
Je hebt gelijk - mea culpa - als je 21k heb betaal je geen 30% over 4% rendement, dat is over het bedrag boven de 21k. Dus nog beter om niet te klagen.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:00 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat iemand bakken met geld uitgeeft? Wel eens bij stil gestaan dan iemand >21k heeft omdat men juist heel bewust omgaat met uitgaven?
21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld. En als je dan boven die 21k belast wordt is het mijn mening dat mensen niet moeten zeuren en pas belast willen worden als ze 100k of meer hebben vind ik niet nodig... boven 21k is goed.

Ow en het is maar een voorbeeld dat mensen klagen over belasting betalen maar ondertussen wel dure telefoons ed. hebben etc. En nee niet iedereen doet dat natuurlijk. Sommigen zijn best egoïstisch... genieten van alles, geld op de rekening hebben en dan klagen over een paar tientjes of paar 100 euro belasting betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door elkravo op 05-08-2015 00:39:38 ]
pi_154918528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef elkravo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk - mea culpa - als je 21k heb betaal je geen 30% over 4% rendement, dat is over het bedrag boven de 21k. Dus nog beter om niet te klagen.

[..]

21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld. En als je dan boven die 21k belast wordt is het mijn mening dat mensen niet moeten zeuren en pas belast willen worden als ze 100k of meer hebben vind ik niet nodig... boven 21k is goed.

Ow en het is maar een voorbeeld dat mensen klagen over belasting betalen maar ondertussen wel dure telefoons ed. hebben etc. En nee niet iedereen doet dat natuurlijk. Sommigen zijn best egoïstisch... genieten van alles, geld op de rekening hebben en dan klagen over een paar tientjes of paar 100 euro belasting betalen.
Dan zet je die groep mensen zonder reden negatief neer, jammer. Persoonlijke frustraties van jouw kant is het enige wat ik kan verzinnen.

Maar we kunnen beter ontopic gaan.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_154919097
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 06:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
Dan zet je die groep mensen zonder reden negatief neer, jammer. Persoonlijke frustraties van jouw kant is het enige wat ik kan verzinnen.

Maar we kunnen beter ontopic gaan.
Weet niet of het persoonlijke frustraties waren, denk wel dat veel mensen die 21K+ op de bank hebben er stil bij staan dat ze vergeleken bij de rest in een luxe positie zitten.

Vind persoonlijk dat ze beter belasting kunnen heffen op vermogen als op de basisbehoeftes.
Als ik het voor het zeggen had zou ik er een verschaling in aanbrengen.

> 21k 1,2%
> 42k 2,4%

Maar aangezien je steeds meer eigen geld in moet brengen bij het kopen van een huis, zou ik wel vrijstelling geven op spaarfondsen speciaal voor het kopen van een huis.
pi_154919728
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 06:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
Maar we kunnen beter ontopic gaan.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 09:24:00 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154919739
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef elkravo het volgende:
21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld.
Onzin! Dat is van het niveau: "300k lenen voor een huis is niet veel geld, maar 10k terugbetalen wel!"... 21k is helemaal niet veel. 10 jaar lang 100 euro per maand sparen en (met een beetje rente in het verleden) je bent er al. En 100 euro per maand is zeg maar eens per dag een broodje/koffie buiten de deur, nou niet bepaald veel.
censuur :O
pi_154927377
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 08:36 schreef Murene het volgende:

[..]

Weet niet of het persoonlijke frustraties waren, denk wel dat veel mensen die 21K+ op de bank hebben er stil bij staan dat ze vergeleken bij de rest in een luxe positie zitten.

Vind persoonlijk dat ze beter belasting kunnen heffen op vermogen als op de basisbehoeftes.
Als ik het voor het zeggen had zou ik er een verschaling in aanbrengen.

> 21k 1,2%
> 42k 2,4%

Maar aangezien je steeds meer eigen geld in moet brengen bij het kopen van een huis, zou ik wel vrijstelling geven op spaarfondsen speciaal voor het kopen van een huis.
De vrijstelling moet sowieso omhoog nu de overheid veel kosten en risico's (zonder belastingverlaging) richting de burgers schuift.

WW ingekort, HRA en max lening verlaagd, studiekosten verdubbeld, etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_154927846
Wij hadden hier ooit een topic over banken en hun rentes, iemand een idee of dat nog bestaat? :?
pi_154928121
quote:
5s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:04 schreef k_man het volgende:
Wij hadden hier ooit een topic over banken en hun rentes, iemand een idee of dat nog bestaat? :?
Banken en rentes? Dat fenomeen ken ik niet...
pi_154930474
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef elkravo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk - mea culpa - als je 21k heb betaal je geen 30% over 4% rendement, dat is over het bedrag boven de 21k. Dus nog beter om niet te klagen.

[..]

21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld. En als je dan boven die 21k belast wordt is het mijn mening dat mensen niet moeten zeuren en pas belast willen worden als ze 100k of meer hebben vind ik niet nodig... boven 21k is goed.
Of het een bak geld is is persoonlijk, maar als iemand zoveel heeft betekent het juist dat hij het niet heeft uitgegeven aan auto's, telefoons etc. Zodra hij het wel uitgeeft, dan mag ie er (weer) belasting over betalen. Waarom het in de tussentijd ook al belasten?

Daarnaast is er al een belasting op vermogen die wij inflatie noemen, het wordt dus nu dubbel belast. Zo erg belast zelfs dat de belasting hoger is dan de rente, in welk geval kun je een belasting van >100% nou redelijk noemen? Van mij mag het helemaal afgeschaft worden, of je nou 10K, 100K of 100G hebt.
pi_154930762
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Of het een bak geld is is persoonlijk, maar als iemand zoveel heeft betekent het juist dat hij het niet heeft uitgegeven aan auto's, telefoons etc. Zodra hij het wel uitgeeft, dan mag ie er (weer) belasting over betalen. Waarom het in de tussentijd ook al belasten?

Daarnaast is er al een belasting op vermogen die wij inflatie noemen, het wordt dus nu dubbel belast. Zo erg belast zelfs dat de belasting hoger is dan de rente, in welk geval kun je een belasting van >100% nou redelijk noemen? Van mij mag het helemaal afgeschaft worden, of je nou 10K, 100K of 100G hebt.
Rente is ook inkomen, het is dus logisch dat dat ook belast wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_154931829
En inflatie is geen belasting :')
pi_154933055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef zatoichi het volgende:
En inflatie is geen belasting :')
Met de geldpersen op volle toeren is 'inflatie' wel degelijk belasting.
pi_154933188
Godskolere zeg, mag het weer gewoon ontopic gaan aub?
pi_154934259
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Godskolere zeg, mag het weer gewoon ontopic gaan aub?
Als je iets ontopic hebt gooi het er maar in.
Zoveel gebeurd er niet in bankenland
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:25:35 #146
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_154935134
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Godskolere zeg, mag het weer gewoon ontopic gaan aub?
Ik ben het met je eens, maar er valt weinig te bespreken. De afgelopen 3? jaar zou je in 1 reeks aan identieke (twee-)maandelijkse posts samen kunnen vatten ('weer 0,1% omlaag'). Voorheen wilde het nog wel eens flink renderen om goed rond te kijken en wat extra rekeningen of deposito's aan te maken, evenals spaaracties in de gaten te houden. Nu schuiven is alleen rendabel met een echt flink vermogen, maar dan heb je waarschijnlijk al wat meer gespreid.

Zwart-wit gezegd: het gaat niet meer om rendement maximaliseren maar meer om prullaria verzamelen (vakantiegeldacties), klagen over dalende rentes en verlies minimaliseren. Het levert allemaal bizar weinig op voor de 'gemiddelde' degelijke spaarder die geen tonnen heeft liggen maar enkele tienduizenden euro's heeft.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_154935508
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Godskolere zeg, mag het weer gewoon ontopic gaan aub?
Tja, ik heb ook al een poging gedaan, maar het gezever gaat maar door. }:|
pi_154936203
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Rente is ook inkomen, het is dus logisch dat dat ook belast wordt.
Die rente met nu meer dan 100% belasten is logisch? Ik vind dat niet logisch, zeker niet aangezien er al zoiets als inflatie is (het bijdrukken van geld betekent dat het bestaande geld minder waard wordt).

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef zatoichi het volgende:
En inflatie is geen belasting :')
Een deel van je geld afdragen aan de overheid of het bijdrukken van geld zodat het geld wat in omloop is minder waard wordt werkt precies hetzelfde, namelijk door acties van de overheid kan ik minder kopen van het geld wat ik heb. Hoezo is inflatie (het bijdrukken van geld) dan geen belasting?
pi_154936251
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Godskolere zeg, mag het weer gewoon ontopic gaan aub?
We proberen 'hoge' rente te vinden, als je meer dan die rente vervolgens aan de overheid mag afdragen dan heeft dat wel enigzins met dit topic te maken.
pi_154936638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Een deel van je geld afdragen aan de overheid of het bijdrukken van geld zodat het geld wat in omloop is minder waard wordt werkt precies hetzelfde, namelijk door acties van de overheid kan ik minder kopen van het geld wat ik heb. Hoezo is inflatie (het bijdrukken van geld) dan geen belasting?
Inflatie is niet het principe dat jij, of wie dan ook minder kan kopen; dan zou ouderschapsverlof, part-time werken of een dure auto kopen met alle kosten van dien ook belasting zijn.

Bovendien wordt inflatie niet alleen bepaald door het bijdrukken van geld maar ook door zaken waar de overheid geen invloed op heeft (al zal een overheid wel altijd willen sturen naar een lichte inflatie, dat wel).
pi_154936933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:18 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Inflatie is niet het principe dat jij, of wie dan ook minder kan kopen; dan zou ouderschapsverlof, part-time werken of een dure auto kopen met alle kosten van dien ook belasting zijn.

Bovendien wordt inflatie niet alleen bepaald door het bijdrukken van geld maar ook door zaken waar de overheid geen invloed op heeft (al zal een overheid wel altijd willen sturen naar een lichte inflatie, dat wel).
De oorspronkelijke definitie van inflatie is dat de hoeveelheid geld toeneemt (prijsinflatie, waar jij op doelt, wordt inderdaad ook door diverse andere factoren beïnvloed).

Als er 1000 miljard euro in omloop is en de overheid print er 1000 miljard bij, dan heeft dat hetzelfde effect als wanneer er over de 1000 miljard die in omloop is 500 miljard aan belasting afgedragen moet worden; het geld wat je hebt is nog maar de helft waard van wat je eerst had en de overheid heeft nu de andere helft van de waarde in handen. Dus hoezo is dit niet vergelijkbaar met belasting op geld wat nog eens bovenop de VRH komt?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 5 augustus 2015 @ 20:35:57 #152
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_154937161
Als er niets te melden valt over de rentes van de banken kan men het topic op dit moment laten voor wat het is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 augustus 2015 @ 08:11:01 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154948043
Discussies over inflatie, belastingen etc zijn zeer zeker interessant. Maar ik zou zeggen: open er een topic over. :)
Is er weer wat meer activiteit op het forum (wat men graag wil) en blijft dit rente-topic mooi ontopic.

Niet om nu zelf offtopic te gaan, maar ergens de komende maanden valt de gedaalde olieprijs uit de y/y inflatiecijfers. Dat kan betekenen dat de ECB dichter bij haar 2% inflatietarget gaat komen en dan mogelijk QE zal moeten herzien. En zelfs als ze het hele programma uitvoert stopt dat over iets meer dan een jaar. Mogelijk hebben we dan de bodem in spaarrentes gezien.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_154948137
In vergelijking met de Zwitsers (hoogste spaarrente op een vrij te openen spaarrekening: 0,65%) mogen wij niet klagen. Mogelijk is het wel interessant om een spaarrekening in België te openen, want daar is nog 1,6% te halen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 augustus 2015 @ 08:59:11 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154948540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:26 schreef Groepfunder het volgende:
Mogelijk is het wel interessant om een spaarrekening in België te openen, want daar is nog 1,6% te halen.
Maar niet geheel vrij opneembaar. Althans, wel vrij opneembaar maar dan krijg je een lagere rente. Bij die rekeningen werkt het met een basisrente en een "getrouwheidspremie" die je alleen krijgt als je je geld op je rekening laat staan.

Daarnaast heeft België een "roerende voorheffing" - er wordt bij de bron belasting ingehouden op je rente. Wellicht kun je dat terugvragen bij de belgische fiscus (geen idee) maar hou daar rekening mee.

Ik heb in België gewoond maar hield mede om die reden zoveel mogelijk mijn geld op banken in Nederland.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_154979243
quote:
Duitse startup belooft spaarders hogere rente en wil ook Nederlandse markt op
Een hogere rente op je spaargeld zonder risico’s? De Duitse startup WeltSparen ziet een gat in de markt door je spaargeld onder te brengen bij een bank in een EU-land met hogere rente. Het bedrijf ziet Nederland als een aantrekkelijke markt.

Hoe werkt het? WeltSparen heeft overeenkomsten met banken in negen landen gesloten. Via het platform kun je bij zo’n partnerbank een rekening openen en spaargeld overboeken. Zo kun je profiteren van de hogere rente die banken in bijvoorbeeld Tsjechië, Noorwegen of Roemenië betalen.

Als je kiest voor een rekening in euro’s loop je geen valutarisico. Zo krijg je bij de Tsjechische bank J&T Banka 1,6 procent rente. Bij de Noorse BN Bank zelfs 1,7 procent, maar dan moet je wel vertrouwen hebben in de Noorse kroon.

Ter vergelijking: de hoogste rente in Nederland krijg je bij LeaseplanBank, die 1,55 procent rente biedt voor een deposito met een looptijd van 1 jaar. Grootbanken geven bijna niets meer voor een éénjaarsdeposito: ING meldt 0,01 procent rente, ABN Amro 0,15 procent; Rabobank 0,2 procent. Anders gezegd: het rentevoordeel kan dus bij een ton spaargeld oplopen tot zo’n 1.500 euro.

Spaargeld gegarandeerd
Moet je, als je je spaargeld in het buitenland onderbrengt, niet bang zijn voor ‘IJslandse toestanden’? WeltSparen zegt van niet. EU-regelgeving garandeert dat je spaargeld tot 100.000 euro is gegarandeerd bij de partnerbanken in EU-landen; in Noorwegen (geen EU-land) zelfs voor omgerekend 220.000 euro. Zelf maakt WeltSparen gebruik van de banklicentie van de Duitse MHB-Bank

WeltSparen bestaat nog maar anderhalf jaar en is nog alleen voor Duitse inwoners beschikbaar, maar het maakt wel behoorlijk snelheid. Het telt al zo’n 25.000 klanten die bij elkaar voor een half miljard aan spaargeld onderbrachten. WeltSparen bemiddelt alleen voor deposito’s: je moet je geld — minimaal 5.000 euro — minstens een jaar laten staan.

Nederland veroveren
Na Duitsland is nu de rest van Europa aan de beurt. “Elk land met een lage spaarrente is voor ons interessant, dus ook Nederland”, zegt Frank Freund, financieel directeur en mede-oprichter van Weltsparen tegenover Z24. Hij wil nog dit jaar Nederlandse klanten bedienen via het platform. Want net als in Duitsland is de spaarrente in Nederland relatief laag. Dat zal overigens eerst in het Engels zijn (merknaam SavingsGlobal) en pas later in het Nederlands.

Investeerders geloven in ieder geval in het idee. Woensdag werd bekend dat WeltSparen nog eens 20 miljoen euro heeft opgehaald bij investeerders. In totaal heeft het bedrijf nu 30 miljoen euro aan funding.
Bron: http://www.z24.nl/onderne(...)ndse-markt-op-580237

Interessante ontwikkeling, maar je hebt wel te maken met verschillende depositogarantiestelsels wat het ook weer wat risicovoller maakt naar mijn mening (met het oog op IceSave). Dit is het bedrijf in kwestie en de rentes voor termijndeposito's zijn inderdaad iets hoger dan wat we hier als beste kunnen krijgen: https://www.weltsparen.de/. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
pi_154979324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bron: http://www.z24.nl/onderne(...)ndse-markt-op-580237

Interessante ontwikkeling, maar je hebt wel te maken met verschillende depositogarantiestelsels wat het ook weer wat risicovoller maakt naar mijn mening (met het oog op IceSave). Dit is het bedrijf in kwestie en de rentes voor termijndeposito's zijn inderdaad iets hoger dan wat we hier als beste kunnen krijgen: https://www.weltsparen.de/. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
Ze zeggen dat je geen valutarisico hebt maar ik neem aan dat daar kosten aanzetten om dat te hedgen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_154980066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je geen valutarisico hebt maar ik neem aan dat daar kosten aanzetten om dat te hedgen?
Ze zeggen volgens mij alleen "Als je kiest voor een rekening in euro’s loop je geen valutarisico.", dus ik denk dat er geen kosten aan verbonden zitten, toch? Waarschijnlijk krijgt Weltsparen z'n geld door de afspraken met de banken die meedoen. Ik vind het er best interessant uitzien. Ik heb nu nog wat deposito's lopen bij LPB, maar de rentes waarvoor ik ze nu zou kunnen afsluiten is niet al te best...
pi_154998754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar niet geheel vrij opneembaar. Althans, wel vrij opneembaar maar dan krijg je een lagere rente. Bij die rekeningen werkt het met een basisrente en een "getrouwheidspremie" die je alleen krijgt als je je geld op je rekening laat staan.
De netto basisrente bij MeDirect is verlaagd: van 1,6% naar 1,4%.

Ondertussen gaat de rente bij SNS Internetsparen van 1,25% naar 1,15%. Idem voor de betaalrekening. Garantibank heeft vandaag aangekondigd de rente op de Gouden Klaver Rekening te verlagen van 0,9% naar 0,85 en van de Gouden Internet Spaarrekening van 0,95% naar 0,9%.
pi_155001465
Tijd om ook gewoon een bankrun op spaarrekeningen te houden.

Zal ze leren.Alleen je betaalrekening dan overeind houden
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155001712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:43 schreef Godshand het volgende:
Tijd om ook gewoon een bankrun op spaarrekeningen te houden.

Zal ze leren.Alleen je betaalrekening dan overeind houden
Want geld in een sok thuis is veiliger dan op de bank?
pi_155001792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:50 schreef elkravo het volgende:

[..]

Want geld in een sok thuis is veiliger dan op de bank?
Als je echt geld hebt gewoon in een safe. Kan je gewoon bij de bouwwinkel halen.

Aan de muur schroeven->code instellen->verder slapen.

Je geld wordt wel minder waard indien de inflatie toeneemt, maar goed we hebben ook al perioden met deflatie gehad. Dus wie weet houdt het zijn waarde.

Bij aantrekkende rentewaarden stop je het geld weer in een aantrekkelijk deposito oid :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155001913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je echt geld hebt gewoon in een safe. Kan je gewoon bij de bouwwinkel halen.

Aan de muur schroeven->code instellen->verder slapen.

Je geld wordt wel minder waard indien de inflatie toeneemt, maar goed we hebben ook al perioden met deflatie gehad. Dus wie weet houdt het zijn waarde.

Bij aantrekkende rentewaarden stop je het geld weer in een aantrekkelijk deposito oid :)
Die moeite en kosten omdat je geen rente krijgt.
pi_155001966
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:55 schreef elkravo het volgende:

[..]

Die moeite en kosten omdat je geen rente krijgt.
Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:30:02 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155005130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...
Ik heb toch liever geen groot geldbedrag in huis.
pi_155005225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb toch liever geen groot geldbedrag in huis.
Dan steek je het in aandelen, of grond :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 02:04:40 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155006133
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan steek je het in aandelen, of grond :)
Dat zijn betere opties inderdaad. Als ik na mijn verbouwing etc. nog geld over heb koop ik er wel zonnepanelen van.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 06:51:25 #168
132191 -jos-
Money=Power
pi_155105521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bron: http://www.z24.nl/onderne(...)ndse-markt-op-580237

Interessante ontwikkeling, maar je hebt wel te maken met verschillende depositogarantiestelsels wat het ook weer wat risicovoller maakt naar mijn mening (met het oog op IceSave). Dit is het bedrijf in kwestie en de rentes voor termijndeposito's zijn inderdaad iets hoger dan wat we hier als beste kunnen krijgen: https://www.weltsparen.de/. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
Interessant ja, een om in de gaten te houden.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_155109795
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...
ook over contant geld in huis moet je gewoon belasting betalen
pi_155132215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De netto basisrente bij MeDirect is verlaagd: van 1,6% naar 1,4%.

Ondertussen gaat de rente bij SNS Internetsparen van 1,25% naar 1,15%. Idem voor de betaalrekening. Garantibank heeft vandaag aangekondigd de rente op de Gouden Klaver Rekening te verlagen van 0,9% naar 0,85 en van de Gouden Internet Spaarrekening van 0,95% naar 0,9%.
ik was net vorige maand met een zooitje spaargeld van ing met 0.8 naar SNS met 1.25 overgegaan. Maargoed, die gaat een week later ook al omlaag.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155135143
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:40 schreef Skv het volgende:

[..]

ik was net vorige maand met een zooitje spaargeld van ing met 0.8 naar SNS met 1.25 overgegaan. Maargoed, die gaat een week later ook al omlaag.
Maar je hebt nog steeds meer dan bij de vorige. Al is het inderdaad eurowerk. Voor het grote geld hoef je het niet te doen...
Schip ahoy!
pi_155141808
Ing heeft trouwens weer een spaaractie, niet voor extra geld, maar voor lotnummers om prijzen te winnen =)
pi_155142352
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar je hebt nog steeds meer dan bij de vorige. Al is het inderdaad eurowerk. Voor het grote geld hoef je het niet te doen...
Ja, het scheelt echt niks. Paar Euro per jaar ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155142621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:53 schreef Wolves het volgende:
Ing heeft trouwens weer een spaaractie, niet voor extra geld, maar voor lotnummers om prijzen te winnen =)
Vind ik niet de moeite waard, ik verwacht niet dat de kans groot is om iets te winnen. En 0.8% is echt treurig.
pi_155317221
We konden er natuurlijk op wachten: nadat LSP afgelopen maand de rente op de spaarrekeningen heeft verlaagd, zijn vanaf 20 augustus de deposito's aan de beurt:
3 mnd = 1,1% (nu 1,25%)
6 mnd = 1,2% (nu 1,3%)
9 mnd = 1,3% (nu 1,4%)
12 mnd = 1,4% (nu 1,55%)

In de afgelopen maanden was de rentevergoeding op een deposito van drie maanden iets beter of gelijk aan de variabele spaarrente (nu 1,2%). Per 20 augustus is het dus niet meer aantrekkelijk om een deposito voor de duur van drie maanden af te sluiten.
pi_155317259
Wat zijn er weinig leuke acties de laatste tijd. Die ING actie is er maar wie controleert dat ze echt al die prijzen uitgeven?
pi_155317557
Ik heb de tas van Robeco trouwens nooit ontvangen. Prutsers.
pi_155318807
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb de tas van Robeco trouwens nooit ontvangen. Prutsers.
Niet te weinig overgemaakt? (Je moest wat meer overmaken als je in de maanden voor de transactie al eens geld had opgenomen van je Robeco account..)
pi_155318840
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb de tas van Robeco trouwens nooit ontvangen. Prutsers.
Wat geven ze als reden dan?
pi_155318984
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:51 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Niet te weinig overgemaakt? (Je moest wat meer overmaken als je in de maanden voor de transactie al eens geld had opgenomen van je Robeco account..)
Ik heb daar een rekening geopend en gewoon die 2500 euro overgemaakt.

quote:
5s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat geven ze als reden dan?
Volgens mij iets niet goed gegaan in hun administratie. Ik had me aangemeld en het geld overgeboekt, maar kreeg een paar weken erna een mail met: je hebt nog geen geld overgeboekt. Schiet op als je nog een tas wil! Daar heb ik ze over gemaild maar ze konden niets voor me doen. Het was afwachten of ik nog op tijd was en de tas was zolang de voorraad strekt :').

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 11:00:56 ]
pi_155319633
Vorig jaar 100 euro diner bonnen gewonnen bij de ING actie, de prijzen worden dus wel degelijk uitbetaald
pi_155319993
ASN rentebericht:

Nieuwe rente
ASN Ideaalsparen 1,0%
ASN Bankrekening 0,5%
Oude rente
ASN Ideaalsparen 1,1%
ASN Bankrekening 0,6%

Terwijl het zo goed gaat met de economie! (Zogenaamd.)
pi_155336725
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
pi_155338797
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb de tas van Robeco trouwens nooit ontvangen. Prutsers.
Ik heb hem keurig ontvangen.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:41:22 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155349903
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
Sterker nog: volgens UvA is de winstmarge op hypotheken omlaag gegaan.
censuur :O
pi_155350419
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
Banken hebben je spaargeld niet nodig om kapitaal binnen te halen. Volgens mij is er dus ook geen enkel verband (meer) tussen de spaar- en hypotheekrente.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:23:21 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155375606
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb de tas van Robeco trouwens nooit ontvangen. Prutsers.
Je mist er niet veel aan hoor.
pi_155378115
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je mist er niet veel aan hoor.
Nee, het is een simpele tas maar voor mij precies een mooi maatje als ik af en toe ga sporten.
pi_155387910
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 13:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]


Banken hebben je spaargeld niet nodig om kapitaal binnen te halen. Volgens mij is er dus ook geen enkel verband (meer) tussen de spaar- en hypotheekrente.
Ten eerste is spaargeld geen kapitaal voor een bank, maar vreemd vermogen.
Ten tweede is het meeste spaargeld dagelijks opvraagbaar voor de klant, en daardoor meer gekoppeld aan de korte rente. De 1 en 3 maands Euribor rente zijn bijvoorbeeld negatief.
pi_155388229
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
Ze blijven gewoon marge pakken. De winsten, bonussen schieten de lucht in. Totaal verziekt kapitalistisch systeem waarin de gewone burger wordt uitgeknepen. Het moraal is compleet bedorven. :r

Zolang het gepeupel dit pikt verandert er niks. Er valt bovendien niks te kiezen. :')_!

Waar blijft die opstand???
  donderdag 20 augustus 2015 @ 20:16:05 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155388348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:12 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ze blijven gewoon marge pakken. De winsten, bonussen schieten de lucht in. Totaal verziekt kapitalistisch systeem waarin de gewone burger wordt uitgeknepen. Het moraal is compleet bedorven. :r

Zolang het gepeupel dit pikt verandert er niks. Er valt bovendien niks te kiezen. :')_!

Waar blijft die opstand???
Begin dan.
pi_155388494
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Begin dan.
Nederlanders op de been krijgen?

_O-
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:00:59 #193
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155402507
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:19 schreef Webschip het volgende:

[..]

Nederlanders op de been krijgen?

_O-
De meeste Nederlanders hebben brood en spelen; we leven niet meer in de jaren 70 waar we voor elk wissewasje de straat op gaan.
pi_155403066
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders hebben brood en spelen; we leven niet meer in de jaren 70 waar we voor elk wissewasje de straat op gaan.
Deze uitbuiting een "wissewasje" noemen. :')

Slaap lekker verder, net als de rest.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:31:45 #195
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155403077
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:31 schreef Webschip het volgende:

[..]

Deze uitbuiting een "wissewasje" noemen. :')

Slaap lekker verder, net als de rest.
Uitbuiting :')
pi_155403157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uitbuiting :')
Consument uitbenen dan? En het verwerpelijk ECB-beleid aangrijpen om misbruik te maken door de spaarrentes te blijven verlagen en tegelijkertijd de hypotheekrentes verhogen? En gerust meer dan 10% rente rekenen als je even rood staat? :W
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:36:23 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155403185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:35 schreef Webschip het volgende:

[..]

Consument uitbenen dan? En het verwerpelijk ECB-beleid aangrijpen om misbruik te maken door de spaarrentes te blijven verlagen en tegelijkertijd de hypotheekrente verhogen? En gerust meer dan 10% rente rekenen als je even rood staat? :W
Je hoeft geen hypotheek te nemen he? Je hoeft niet rood te staan.
pi_155403195
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je hoeft geen hypotheek te nemen he? Je hoeft niet rood te staan.
:')
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:26:44 #199
447649 Slim23Hans
Altijd gezellig
pi_155416573
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Nizno op 23-08-2015 23:52:01 ]
Wonend in Almere en altijd in voor een feestje..
pi_155418874
Goh, je eerste post en meteen een linkje. Da's vast geen spam-accountje... :P
pi_155420879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:26 schreef Slim23Hans het volgende:
Ik heb mijn spaarplan van zwitserleven net omgezet. Snap niet dat mensen positief over deze club kan zijn.
Dit draadje gaat over spaarrekeningen, niet over woekerpolissen. Als de rente op die spaarrekening naar verhouding aantrekkelijk is en de voorwaarden gunstig, dan zijn hier mensen positief over Zwitserleven. Dat lijkt mij nogal logisch. :P
pi_155421181
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:27 schreef k_man het volgende:
Goh, je eerste post en meteen een linkje. Da's vast geen spam-accountje... :P
Nee, natuurlijk niet..... 😵
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:06:13 #203
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_155494200
quote:
Rentewijziging
De rente voor de variabele spaarproducten wordt per 2 september 2015 verlaagd:
MoneYou Sparen - Vrij opneembaar
1,20%* variabele rente (was 1,30%)

MoneYou Sparen - Kwartaal Spaarrekening
1,20%* variabele rente (was 1,30%)
Bonusrente van 0,30% bovenop 0,90% basisrente

De rente voor de deposito spaarproducten wordt per 4 september 2015 verlaagd:
MoneYou Sparen - 6 maanden Vast
1,30%** vaste rente (was 1,40%)
(0,70% basisrente)

MoneYou Sparen - 1 jaar Vast
1,35%*** vaste rente (was 1,45%)
(0,70% basisrente)

MoneYou Sparen - 2 jaar Vast
0,90%*** vaste rente (was 1,00%)
(0,40% basisrente)

:{
pi_155504815
en we gaan maar weer verder omlaag ;(
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:20:56 #205
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_155521421
Nou. Kreeg weer een hele stapel mails van banken dat ze hun spaarrentes verder verlagen. Hoogste deposito voor niet ál te lange termijn is 1,75% bij LeasePlan zag ik, maar dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk. Dus nu maar weer een stukje hypotheek afgelost. Dat zou anders 4,1% rente betálen zijn geweest.. Levert dus na verrekening hypotheekrenteaftrek enzo nog steeds meer op dan die 1,75% depositorente.

Word er niet echt vrolijk van. Geld in stenen stoppen vind ik eigenlijk ook maar niks.

Ben ook bezig geweest met crowdfunding, met 7 en 7,5% rente telkens bij collincrowdfund.nl, maar dat blijft natuurlijk een beetje casinowerk... zie in de draad daarover op Fok! ook steeds meer mensen die te maken krijgen met defaults. Niet bij collin overigens, wel bij GeldVoorElkaar enzo. Dus tja: mensen die denken te kunnen sparen via crowdfunding: het kán, maar denk echt heel goed na voor je ergens in investeert. Dat een leningaanvraag snel volloopt is geen garantie dat je geld terugkomt... ;)

Hup spaarrentes! Jullie kunnen het!
:(
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_155555302
Alvast een prinsjesdag primeur :(

Andere factoren die volgens Rabobank tot slot nog een rol kunnen spelen zijn Prinsjesdag, waarbij de analisten verwachten dat de vermogensrendementsheffing van 1,2% zal worden verlaagd. Dit zal ruimte geven voor Nederlandse banken om de spaarrente verder te verlagen en dat is daarmee goed voor de rentemarge.

Bron:
http://www.analist.be/berichten/23182-k ... ing-omhoog
  woensdag 26 augustus 2015 @ 12:52:09 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_155555713
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:20 schreef darktower het volgende:

Ben ook bezig geweest met crowdfunding, met 7 en 7,5% rente telkens bij collincrowdfund.nl, maar dat blijft natuurlijk een beetje casinowerk... zie in de draad daarover op Fok! ook steeds meer mensen die te maken krijgen met defaults. Niet bij collin overigens, wel bij GeldVoorElkaar enzo. Dus tja: mensen die denken te kunnen sparen via crowdfunding: het kán, maar denk echt heel goed na voor je ergens in investeert. Dat een leningaanvraag snel volloopt is geen garantie dat je geld terugkomt... ;)

Inderdaad moet je goed nadenken voordat je investeert. Ik zit tot nog toe nog goed met 19 projecten die alle 19 nog goed gaan, maar een paar defaults verder en je rendement is tot nul gereduceerd
pi_155583471
Race to the bottom..
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
pi_155616842
De 'oplossing' van de PVVDA voor de VRH is weer ouderwets socialistisch zoals we van de twee partijen mogen verwachten: we vormen het gewoon om tot een progressieve belasting!

quote:
Kleine spaartegoeden worden minder belast
DEN HAAG - Mensen met kleine spaartegoeden worden straks minder belast over dat spaargeld. Mensen met spaargeld of vermogens boven de ton worden daarover juist zwaarder belast. De coalitiepartijen VVD en PvdA hebben daarover een akkoord bereikt.

Haagse bronnen bevestigen berichtgeving daarover van het Financieel Dagblad vrijdag. De fiscus heft nu over gespaard geld vanaf 21.000 tot een ton een vermogensrendementsheffing van 4 procent. Dat gebeurt straks pas vanaf 25.000 euro en zal bovendien omlaag gaan naar 2,9 procent.
Boven de 100.000 tot een miljoen wordt het rendement verhoogd naar 4,7 procent. Boven de miljoen wordt de rendementsheffing 5,5 procent. Bij de rijken gaat het vaak niet alleen om spaargeld, maar ook om aandelen of obligaties.

De belasting vindt plaats in schijven. Voor zeker 3 miljoen van de 3,3 miljoen mensen die vermogensbelasting betalen, zal de regeling gunstig uitpakken. De maatregel zou in 2017 moeten ingaan en maakt deel uit van de herziening van het belastingstelsel.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)ing_spaargeld__.html
pi_155617022
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:47 schreef MrBadGuy het volgende:
De 'oplossing' van de PVVDA voor de VRH is weer ouderwets socialistisch zoals we van de twee partijen mogen verwachten: we vormen het gewoon om tot een progressieve belasting!

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)ing_spaargeld__.html
Ik vind het best een redelijke oplossing zo
pi_155617419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:57 schreef Murene het volgende:

[..]

Ik vind het best een redelijke oplossing zo
Het werkelijke rendement belasten (of inflatie al als een belasting zien, maar dat zullen ze niet doen en is ook een andere discussie) vind ik veel redelijker in plaats van er vanuit gaan dat miljonairs wel een rendement moeten kunnen halen van 5,5%. Daarnaast ben ik sowieso geen fan van progressief belasten en al helemaal niet van belastingen over een fictief rendement betalen waardoord sommige zich gedwongen voelen meer risico's te nemen, aangezien ze anders netto meer dan 100% belasting over het werkelijke rendement moeten betalen, met alle risico van dien (mensen zullen maar zo gek geweest zijn om de afgelopen maanden in de beurs te stappen omdat de rente op spaarrekeningen <1,2% is). Maar laat ik maar niet (weer) te veel offtopic gaan, de toekomstige belasting lijkt iig nog steeds hoger te zijn dan wat we op een spaarrekening kunnen krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:42:14 #212
862 Arcee
Look closer
pi_155618001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:47 schreef MrBadGuy het volgende:
De 'oplossing' van de PVVDA voor de VRH is weer ouderwets socialistisch zoals we van de twee partijen mogen verwachten: we vormen het gewoon om tot een progressieve belasting!

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)ing_spaargeld__.html
Nivelleren is een feestje. *O*

Maar verder wel redelijk, toch? Ze gaan ook elk jaar opnieuw de percentages vaststellen, dus die 2.9% zal de komende jaren alleen maar dalen. Sterker nog, op het moment dat het ingaat (2017) zou het al lager moeten zijn.

Met de voorgestelde percentages ligt het omslagpunt ten op zichte van nu op iets meer dan 3 ton en voor 2 personen op ruim 6 ton.
pi_155619861
/delete
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:48:58 #214
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_155621034
waar krijg ik 2,9% rente? :{
pi_155621946
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:48 schreef Gnittoo het volgende:
waar krijg ik 2,9% rente? :{
Er was ook een tijd dat de rente hoger was dan 4%. Werd er toen ook geklaagd? Nee hè?
pi_155623819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:48 schreef Gnittoo het volgende:
waar krijg ik 2,9% rente? :{
Niemand dwingt je om je 100% op spaarrekeningen te richten...
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:51:40 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155624741
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Niemand dwingt je om je 100% op spaarrekeningen te richten...
Niemand geeft je een garantie op een bepaald rendement buiten spaarrekeningen om.
pi_155624874
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het werkelijke rendement belasten (of inflatie al als een belasting zien, maar dat zullen ze niet doen en is ook een andere discussie) vind ik veel redelijker in plaats van er vanuit gaan dat miljonairs wel een rendement moeten kunnen halen van 5,5%. Daarnaast ben ik sowieso geen fan van progressief belasten en al helemaal niet van belastingen over een fictief rendement betalen waardoord sommige zich gedwongen voelen meer risico's te nemen, aangezien ze anders netto meer dan 100% belasting over het werkelijke rendement moeten betalen, met alle risico van dien (mensen zullen maar zo gek geweest zijn om de afgelopen maanden in de beurs te stappen omdat de rente op spaarrekeningen <1,2% is). Maar laat ik maar niet (weer) te veel offtopic gaan, de toekomstige belasting lijkt iig nog steeds hoger te zijn dan wat we op een spaarrekening kunnen krijgen.
Dat kan ook maar dan zal het tarief 40% zijn. Dat systeem is immers vele malen duurder.
Ik vindt dit eigenlijk ook een goede tussenoplossing. Het omslagmoment ligt op ¤240k mensen met meer dan dat doen toch aan vermogensbeheer.

Een nog betere en eenvoudigere oplossing zou mijn inziens trouwens een verdere verhoging van de vrijstelling zijn en het huidige systeem behouden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155628228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niemand geeft je een garantie op een bepaald rendement buiten spaarrekeningen om.
Dus? :?
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:43:23 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155629666
Wat een belachelijke regeling. En onrechtvaardig, aangezien ze kennelijk opgebouwd pensioen niet als vermogen meetellen. Dus iemand die een spaarrekening of aandelen portefeuille in eigen beheer heeft voor zijn pensioen die wordt keihard genaaid.

En waarom telt eigen huis niet mee als vermogen? Het is dus ook weer een nog hogere belasting op flexibiliteit (huurders nog verder benadelen tov huizenbezitters).

De kans dat ik ooit nog terugga naar NL is echt nihil :')

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 28-08-2015 18:21:12 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155630906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:43 schreef SeLang het volgende:
Wat een belachelijke regeling. En onrechtvaardig, aangezien ze kennelijk opgebouwd pensioen niet als vermogen meetellen. Dus iemand die een spaarrekening of aandelen portefeuille in eigen beheer heeft voor zijn pensioen die wordt keihard genaaid.

En waarom telt eigen huis niet mee als vermogen? Het is dus ook weer een nog hogere belasting op flexibiliteit (huurders nog verder benadelen tov huizenbezitters).

De kans dat ik ooit nog terugga naar NL is echt nihil :')
Je vergeet het ewf, en dat pensioen belast wordt bij uitkering. NL belast namelijk alleen inkomen.
Maar jouw voorstellen worden er niet beter op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155630960
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:43 schreef SeLang het volgende:
Wat een belachelijke regeling. En onrechtvaardig, aangezien ze kennelijk opgebouwd pensioen niet als vermogen meetellen. Dus iemand die een spaarrekening of aandelen portefeuille in eigen beheer heeft voor zijn pensioen die wordt keihard genaaid.

De kans dat ik ooit nog terugga naar NL is echt nihil :')
Klopt helemaal. Driedubbel zelfs.
Want vanwege dat spaargeld geldt (voor Nederlanders) een vermogenstoets.
Dus als een zelfstandige buiten zijn schuld geen inkomen meer heeft: géén recht op een uitkering vanwege "spaargeld" voor zijn pensioen; hetgeen wordt gepromoot door de overheid want dat is zo verstandig....."dan kom je later niets tekort".
En vanwege spaargeld voor een fatsoenlijk pensioen: honderden euro's per MAAND betalen aan de fiscus - over het geld dat je zogenaamd ("fictief") hebt ontvangen.

Zeker geen stimulans om zelfredzaam te zijn, je eigen verantwoordelijkheid te nemen, verantwoord gedrag te vertonen, spaarzaam te zijn, etc.
Wegblijven/gaan uit Nederland is dus een erg goed idee. Hier moet je vooral niets op willen bouwen.
pi_155634004
Waar ga je naartoe dan? Canada ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:25:38 #224
862 Arcee
Look closer
pi_155634136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:48 schreef Gnittoo het volgende:
waar krijg ik 2,9% rente? :{
Het is de gemiddelde rente over de afgelopen vijf jaar en zal elk jaar worden aangepast, dus de komende jaren zal het steeds lager worden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:26:30 #225
862 Arcee
Look closer
pi_155634166
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:43 schreef SeLang het volgende:
En waarom telt eigen huis niet mee als vermogen?
Daar is toch eigenwoningforfait voor?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:35:39 #226
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_155634487
Wat was eigenlijk de gemiddelde rente over de afgelopen 5 jaar? Niet 2,9% volgens mij..
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:40:42 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155634660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar is toch eigenwoningforfait voor?
Gaat dat ook naar 4,7% voor huizen boven de 100k en 5,5% voor huizen boven de 1 miljoen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:49:51 #228
862 Arcee
Look closer
pi_155634990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:40 schreef SeLang het volgende:
naar 4,7% voor huizen boven de 100k en 5,5% voor huizen boven de 1 miljoen?
Nee, maar wel gestegen de afgelopen jaren:

2013: 0.60%
2014: 0.70%
2015: 0.75%

Maar het telt dus wel mee, wilde ik er maar mee zeggen.
pi_155637010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:43 schreef SeLang het volgende:
Wat een belachelijke regeling. En onrechtvaardig, aangezien ze kennelijk opgebouwd pensioen niet als vermogen meetellen. Dus iemand die een spaarrekening of aandelen portefeuille in eigen beheer heeft voor zijn pensioen die wordt keihard genaaid.

En waarom telt eigen huis niet mee als vermogen? Het is dus ook weer een nog hogere belasting op flexibiliteit (huurders nog verder benadelen tov huizenbezitters).

De kans dat ik ooit nog terugga naar NL is echt nihil :')
Jouw bezwaren hebben precies niks met deze aanpassing van doen. Dit was al jaren zo. Alleen de percentages veranderen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:51:21 #230
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_155637438
Belachelijk dat je zoveel belasting betaalt over vermogen boven 100k.

Het moet je aardig meezitten om op deze manier wat geld te maken.

Je investeert in feite veel geld om er vervolgens letterlijk niks op vooruit te gaan.

En dat van de VVD, bah.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:01:32 #231
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155639847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef darktower het volgende:
Wat was eigenlijk de gemiddelde rente over de afgelopen 5 jaar? Niet 2,9% volgens mij..
Zeker niet bij de grootbanken...
Google geeft dit plaatje:

Om op 2.9% uit te komen moet je de hoogst mogelijke rente opzoeken.
censuur :O
pi_155640257
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:51 schreef VeX- het volgende:
Belachelijk dat je zoveel belasting betaalt over vermogen boven 100k.

Het moet je aardig meezitten om op deze manier wat geld te maken.

Je investeert in feite veel geld om er vervolgens letterlijk niks op vooruit te gaan.

En dat van de VVD, bah.
Ook een beetje overdreven. Boven de ton ga je 1,41% betalen ipv 1,2%. Zo heel veel is dat toch niet.

Er moet gewoon geld binnen komen en ze kunnen beter werken belonen dan oud geld
pi_155641380
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:20 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

(...) [VRH] zou juist veel zwaarder, maar dan wel op progressieve wijze, moeten worden belast.
:Y

Persoonlijk vind ik het een goede ontwikkeling.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:15 schreef Murene het volgende:

[..]

Er moet gewoon geld binnen komen en ze kunnen beter werken belonen dan oud geld
Zo is het maar net.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef darktower het volgende:
Wat was eigenlijk de gemiddelde rente over de afgelopen 5 jaar? Niet 2,9% volgens mij..
Dat doet er helemaal niet toe, want het fictief rendement gaat niet uit van spaarrente, maar een combinatie van sparen, beleggen en obligaties.

[ Bericht 20% gewijzigd door Ill-Skillz op 29-08-2015 12:07:48 (quote wat leesbaarder gemaakt) ]
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:01:09 #234
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155641769
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus? :?
Vraag van user: Waar krijg ik 2,9% rente?
Jouw antwoord: Niemand dwingt je om je 100% op spaarrekeningen te richten...

Daarmee impliceer je dat er op andere manieren dan sparen 2.9% risicoloos behaald kan worden. Als er wel risico's aan zouden zitten zou het immers niet reëel zijn om die 2.9% te hanteren.

Daarom geef ik aan dat het momenteel onmogelijk is om met zekerheid die 2.9% te behalen, en dat daarom ook dit percentage weer niet logisch is.

Maar goed, het is beter dan dat het was :)
pi_155642123
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:01 schreef leolinedance het volgende:
Vraag van user: Waar krijg ik 2,9% rente?
Jouw antwoord: Niemand dwingt je om je 100% op spaarrekeningen te richten...

Daarmee impliceer je dat er op andere manieren dan sparen 2.9% risicoloos behaald kan worden. Als er wel risico's aan zouden zitten zou het immers niet reëel zijn om die 2.9% te hanteren.
Wat een rare redenatie. Ik impliceer helemaal niet dat het zonder risico zou zijn. Dat is wat jij ervan maakt.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:35:45 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155642752
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie. Ik impliceer helemaal niet dat het zonder risico zou zijn. Dat is wat jij ervan maakt.
Dan vind ik dat je niet kunt zeggen dat er alternatieven voor sparen zijn die met zekerheid een gemiddeld rendement van 2.9% opleveren.

Bij spaarrente, obligaties, beleggingen etc. kijken naar het werkelijke rendement zou beter en eerlijker zijn. Als dat te moeilijk is eventueel een wereldindex als maatstaf nemen voor de beleggingen. Hetzelfde geldt voor de spaarrente. De gemiddelde spaarrente is eenvoudig te bepalen aan het eind van het jaar.

Dit zou zorgen voor én meer begrip zijn én wellicht ook nog meer inkomsten.

[ Bericht 15% gewijzigd door leolinedance op 29-08-2015 00:46:46 ]
pi_155646707
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:35 schreef leolinedance het volgende:
Bij spaarrente, obligaties, beleggingen etc. kijken naar het werkelijke rendement zou beter en eerlijker zijn. Als dat te moeilijk is eventueel een wereldindex als maatstaf nemen voor de beleggingen. Hetzelfde geldt voor de spaarrente. De gemiddelde spaarrente is eenvoudig te bepalen aan het eind van het jaar.
Dat is toch ook zo gedaan? Alleen niet over één jaar, maar over vijf jaar. Die 2,9% schijnt de gemiddelde spaarrente over de afgelopen vijf jaar te zijn.

Het hogere tarief is ook op die manier bepaald, maar dan is het ook het gemiddelde rendement van beleggingen hierin meegenomen.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:53:56 #238
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155648061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je vergeet [...] dat pensioen belast wordt bij uitkering. NL belast namelijk alleen inkomen.
Jij vergeet dat het pensioen belast wordt bij uitkering omdat er nog geen belasting over betaald is. Dat is het verschil met zelf sparen voor je oude dag. Waarbij die belasting vanwege het progressieve karakter nog lager is ook.
Als je 40 jaar 1.2% per jaar mag inleveren over je pensioen, hakt dat er heel hard in.
censuur :O
pi_155649255
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:51 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

:Y

Persoonlijk vind ik het een goede ontwikkeling.

[..]
Quote je nou jezelf :?
pi_155649267
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij vergeet dat het pensioen belast wordt bij uitkering omdat er nog geen belasting over betaald is. Dat is het verschil met zelf sparen voor je oude dag. Waarbij die belasting vanwege het progressieve karakter nog lager is ook.
Als je 40 jaar 1.2% per jaar mag inleveren over je pensioen, hakt dat er heel hard in.
Volgens mij zijn er ook spaar- en beleggingsproducten, al dan niet speciaal geoormerkt als pensioenvoorziening en daardoor bevroren tot de pensioengerechtigde leeftijd, die vrijgesteld zijn van de VRH.
pi_155649283
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:03 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Quote je nou jezelf :?
Ja, een post van 6 maanden geleden. Als je ooit een voorspellende post hebt geplaatst, moet je dan natuurlijk wel extra benadrukken. B-)
pi_155649315
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:05 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ja, een post van 6 maanden geleden. Als je ooit een voorspellende post hebt geplaatst, moet je dan natuurlijk wel extra benadrukken. B-)
Ah ok, dan is het je vergeven ;)
pi_155649845
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij vergeet dat het pensioen belast wordt bij uitkering omdat er nog geen belasting over betaald is. Dat is het verschil met zelf sparen voor je oude dag. Waarbij die belasting vanwege het progressieve karakter nog lager is ook.
Als je 40 jaar 1.2% per jaar mag inleveren over je pensioen, hakt dat er heel hard in.
Dat een losse belastingvrije pensioen spaarrekening goed zou zijn ben ik met je eens maar heel oneerlijk is het huidige systeem niet. Verder wordt je uitkering dan tegen 33%+ weg belast.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155649906
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vraag van user: Waar krijg ik 2,9% rente?
Jouw antwoord: Niemand dwingt je om je 100% op spaarrekeningen te richten...

Daarmee impliceer je dat er op andere manieren dan sparen 2.9% risicoloos behaald kan worden. Als er wel risico's aan zouden zitten zou het immers niet reëel zijn om die 2.9% te hanteren.

Daarom geef ik aan dat het momenteel onmogelijk is om met zekerheid die 2.9% te behalen, en dat daarom ook dit percentage weer niet logisch is.

Maar goed, het is beter dan dat het was :)
Deposito's. Maar ik gok dat de methodiek later bekendgemaakt gaat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:30:57 #245
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155650860
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:05 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ja, een post van 6 maanden geleden. Als je ooit een voorspellende post hebt geplaatst, moet je dan natuurlijk wel extra benadrukken. B-)
Van iemand met een blowende Bob Marley als avatar kan je ook niet anders verwachten. :')

Ze hadden beter VRH afgeschaft. Laat mensen lekker sparen, zodat ze wat meer verantwoordelijkheid kunnen nemen als ze bijvoorbeeld door ontslag geld nodig hebben. Bovendien is het voor de jongere generatie sowieso nodig om zelf te sparen voor het pensioen, omdat de AOW straks wordt afgeschaft en de pensioenfondsen leeg zijn.
Bedankt Hans.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:58:28 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155651469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Deposito's. Maar ik gok dat de methodiek later bekendgemaakt gaat worden.
Ok. Zul je toch lange deposito's moeten nemen voor zo'n rendement.
pi_155651505
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:30 schreef bascross het volgende:

[..]
Bovendien is het voor de jongere generatie sowieso nodig om zelf te sparen voor het pensioen, omdat de AOW straks wordt afgeschaft en de pensioenfondsen leeg zijn.
Right.... :')
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:03:16 #248
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155651580
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 07:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo gedaan?

Alleen niet over één jaar, maar over vijf jaar. Die 2,9% schijnt de gemiddelde spaarrente over de afgelopen vijf jaar te zijn.
Ik heb geen gemiddeld rendement van 2,9% op spaarrekeningen gehad afgelopen jaren. Knappe jongen die dat wel gehaald heeft. Alleen 1 jaar een deposito bij leaseplanbank gehad met een actie die boven de 2,9% kwam. Maar dat was een uitzondering.

quote:
Het hogere tarief is ook op die manier bepaald, maar dan is het ook het gemiddelde rendement van beleggingen hierin meegenomen.
Lijkt mij niet. Het rendement op de beurs is de afgelopen jaren is ontzettend hoog geweest (ca. 14% per jaar wereldwijd over de laatste 5 jaar, zie iShares Core MSCI World UCITS ETF (EUR). Dan zou dat deel dus veel hoger belast moeten worden.
pi_155652391
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb geen gemiddeld rendement van 2,9% op spaarrekeningen gehad afgelopen jaren. Knappe jongen die dat wel gehaald heeft. Alleen 1 jaar een deposito bij leaseplanbank gehad met een actie die boven de 2,9% kwam. Maar dat was een uitzondering.

[..]

Lijkt mij niet. Het rendement op de beurs is de afgelopen jaren is ontzettend hoog geweest (ca. 14% per jaar wereldwijd over de laatste 5 jaar, zie iShares Core MSCI World UCITS ETF (EUR). Dan zou dat deel dus veel hoger belast moeten worden.
Het fictief rendement is gedaald van 4 naar 2,9 procent. De vrije drempel is omhoog gegaan naar 50k. De vrh is omlaag voor 90% van de spaarders.

Dat is toch een verbetering? Of moet het kabinet voortaan het beleid op de wensen van Leo de linedancer afstemmen?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:49:49 #250
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155652581
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:41 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het fictief rendement is gedaald van 4 naar 2,9 procent. De vrije drempel is omhoog gegaan naar 50k. De vrh is omlaag voor 90% van de spaarders.

Dat is toch een verbetering? Of moet het kabinet voortaan het beleid op de wensen van Leo de linedancer afstemmen?
Waar zeg ik precies dat het geen verbetering is?
pi_155653523
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar zeg ik precies dat het geen verbetering is?
Je loopt zo te emmeren op de getalletjes, dat het er sterk op lijkt dat je niet tevreden bent.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:05:09 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155655098
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:41 schreef Ill-Skillz het volgende:
Het fictief rendement is gedaald van 4 naar 2,9 procent. De vrije drempel is omhoog gegaan naar 50k. De vrh is omlaag voor 90% van de spaarders.

Dat is toch een verbetering? Of moet het kabinet voortaan het beleid op de wensen van Leo de linedancer afstemmen?
Aan de andere kant is de spaarrente veel harder gedaald dan de belasting op sparen, en duurt het invoeren alsnog een jaar langer dan nodig...
censuur :O
  zondag 30 augustus 2015 @ 01:19:04 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155667895
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:36 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Je loopt zo te emmeren op de getalletjes, dat het er sterk op lijkt dat je niet tevreden bent.
Welke getalletjes exact?
  zondag 30 augustus 2015 @ 01:20:34 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155667927
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Aan de andere kant is de spaarrente veel harder gedaald dan de belasting op sparen, en duurt het invoeren alsnog een jaar langer dan nodig...
Dat mag je blijkbaar niet zeggen/insinueren hier
pi_155668594
Het is en blijft gewoon een klote systeem. Als 90% er op vooruit gaat en 10% niet, dan kun je niet generaliserend van een goede maatregel spreken.

De MSCI World heeft de afgelopen 10 jaar gemiddeld 6% gedaan. De fictieve rendementen blijven/zijn veel te hoog.

Zullen we de inkomstenbelasting dan ook maar gaan hervormen? Een systeem op basis van iq is veel makkelijker. En als je een hoog iq hebt dan zul je ook wel een hoog inkomen hebben, nietwaar?
pi_155668647
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 02:32 schreef mrbombastic het volgende:
De MSCI World heeft de afgelopen 10 jaar gemiddeld 6% gedaan. De fictieve rendementen blijven/zijn veel te hoog.
Hoezo? Het hoogste tarief (voor het meerdere boven ¤ 1.025.000) gaat uit van 5,5% rendement. Gezien die 6% lijkt dat toch best realistisch?
pi_155668664
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:03 schreef leolinedance het volgende:

Ik heb geen gemiddeld rendement van 2,9% op spaarrekeningen gehad afgelopen jaren. Knappe jongen die dat wel gehaald heeft. Alleen 1 jaar een deposito bij leaseplanbank gehad met een actie die boven de 2,9% kwam. Maar dat was een uitzondering.

Lijkt mij niet. Het rendement op de beurs is de afgelopen jaren is ontzettend hoog geweest (ca. 14% per jaar wereldwijd over de laatste 5 jaar, zie iShares Core MSCI World UCITS ETF (EUR). Dan zou dat deel dus veel hoger belast moeten worden.
Sorry, ik snap eigenlijk niet waar je heen wilt met je reacties. Ik heb het niet over de vraag of die 4,7% terecht is, ik vertel hoe de plannen nu gemotiveerd worden (zonder dat ze nog officieel bekend gemaakt zijn, maar goed). Dat men zegt dat het fictieve rendement van 4,7% gebaseerd is op een representatief mandje aandelen. Dan kun jij wel zeggen 'lijkt me niet', maar dit is gewoon hoe het er staat. Of lijkt jou dat er wat anders staat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 02:55:32 ]
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:44:46 #258
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155670571
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 02:44 schreef k_man het volgende:
Hoezo? Het hoogste tarief (voor het meerdere boven ¤ 1.025.000) gaat uit van 5,5% rendement. Gezien die 6% lijkt dat toch best realistisch?
Iets met resultaten uit het verleden en geen garantie voor de toekomst?
censuur :O
pi_155670645
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Iets met resultaten uit het verleden en geen garantie voor de toekomst?
We moeten het toekomstige rendement gaan voorspellen? :')
pi_155671772
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 02:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo? Het hoogste tarief (voor het meerdere boven ¤ 1.025.000) gaat uit van 5,5% rendement. Gezien die 6% lijkt dat toch best realistisch?
Dan moet je boven de 25000 euro het grootste deel van je geld in aandelen stoppen. Dat lijkt me nogal risicovol, zie China.
  zondag 30 augustus 2015 @ 12:07:13 #261
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155671930
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 01:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat mag je blijkbaar niet zeggen/insinueren hier
Blijkbaar moet je blij zijn dat je net niet je volledige rente hoeft in te leveren (zoals nu), en na inflatie gewoon geld kwijtraakt...
censuur :O
pi_155671968
Ze zullen het tevoren wel goed doorgerekend hebben allemaal, en het zal voor de overheid wel ongeveer budget neutraal zijn. Ik geloof dat de cijfers m.b.t. aantal spaarders ongeveer als volgt waren in de berichtgeving:

- 3 miljoen "kleine" spaarders die nu ruim 3000,- euro méér kunnen sparen zonder dat zij VRH moeten betalen.
Ten opzichte van de huidige grens betekent dit dat wie precies 25.000 spaargeld heeft, geen 44,- per jaar moet betalen. Wat neerkomt op een "voordeel" van 3,66 per maand.

- Daar tegenover zo'n 300.000 "grote" spaarders (stel gemiddeld 500.000,-?).
In dit voorbeeld: die mensen betaalden in het oude systeem 5748,- per jaar (479,- per maand) voor hun spaargedrag en gaan in de nieuwe situatie elk jaar opnieuw 6157,- (513,- per maand) betalen voor het geld dat zij -na aftrek van loonbelasting- netto gespaard hebben voor bijvoorbeeld hun pensioen.

- En dan zijn er nog (aantal?) de miljonairs die jaarlijks héél veel meer gaan betalen....

Omdat veel Nederlanders dit laatste over het algemeen schitterend vinden, gaat dit voorstel er in als koek.
Maar: echte miljonairs hebben mogelijkheden om te ontwijken. En als jij ouder wordt en voor je pensioen gaat/moet sparen, dan heb je die mogelijkheid waarschijnlijk nét niet.
Tegen die tijd moet je nog maar eens terug denken aan je vreugde over die 3,66 voordeel die je nu als zogenaamde kleine spaarder "zo mooi" in de schoot geworpen krijgt....
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 30 augustus 2015 @ 12:14:45 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155672051
Aandelen gaan de komende 10 jaar vrijwel zeker geen 5,5% halen. Best guess gebaseerd op waardering is een reëel rendement rond de 0% inclusief dividend, exclusief belastingen, maar wel met een hoge standaardafwijking. Maar goed, dit was een spaartopic...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155672884
Wie geen verstand van beleggen heeft, zou er héél veel tijd in moeten stoppen om dat wel te krijgen.
Met een ongewisse uitkomst.
M.a.w.: ik heb altijd het gevoel dat als je hetzelfde aantal uren in een bijbaantje zou steken dat netto 10,- per uur oplevert, dat je dan aan het einde van de rit gunstiger uit bent.

Paar keer gevraagd aan fervente belegger en aan banken (als zij spraken over mogelijke winsten tot wel 12%), of zij mijn geld willen beleggen tegen de garantie dat ik van hen 4% "rente" gegarandeerd krijg.
De rest van al die winst mochten zij dan zelf houden.
Is nog nooit iemand op ingegaan.
Terwijl het toch voor een zelfverzekerde belegger een aantrekkelijk voorstel zou moeten zijn om zomaar, via andermans geld, een "mogelijke winst" van 8% te maken?!

Toch maar sparen dus.
  zondag 30 augustus 2015 @ 19:17:26 #265
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155684286
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:55 schreef Vermar het volgende:
Paar keer gevraagd aan fervente belegger en aan banken (als zij spraken over mogelijke winsten tot wel 12%), of zij mijn geld willen beleggen tegen de garantie dat ik van hen 4% "rente" gegarandeerd krijg.
Ik las ooit dat Warren Buffet zo begonnen is: geld van vrienden, familie en kennissen beleggen, waarbij hijzelf het risico droeg.
censuur :O
  zondag 30 augustus 2015 @ 20:00:44 #266
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_155685709
Even een kleine taalnazi-opmerking tussendoor: de titel van deze thread is 'Banken met "hoge" rente-topic #69 Zomerrente's. Dat moet natuurlijk Zomerrentes zijn. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_155685845
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:00 schreef darktower het volgende:
Even een kleine taalnazi-opmerking tussendoor: de titel van deze thread is 'Banken met "hoge" rente-topic #69 Zomerrente's. Dat moet natuurlijk Zomerrentes zijn. :)
Daar ben je snel achter gekomen, zeg. ;)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 30 augustus 2015 @ 20:06:32 #268
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155685915
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:00 schreef darktower het volgende:
Even een kleine taalnazi-opmerking tussendoor: de titel van deze thread is 'Banken met "hoge" rente-topic #69 Zomerrente's. Dat moet natuurlijk Zomerrentes zijn. :)
En dat na 266 posts :D

En nu weer verder over de rentes.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:45:45 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155690112
quote:
5s.gif Op zondag 30 augustus 2015 02:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Sorry, ik snap eigenlijk niet waar je heen wilt met je reacties.
Ik geef aan dat je die 2,9% gemiddeld niet hebt kunnen halen de laatste 5 jaar.

quote:
Ik heb het niet over de vraag of die 4,7% terecht is, ik vertel hoe de plannen nu gemotiveerd worden (zonder dat ze nog officieel bekend gemaakt zijn, maar goed). Dat men zegt dat het fictieve rendement van 4,7% gebaseerd is op een representatief mandje aandelen. Dan kun jij wel zeggen 'lijkt me niet', maar dit is gewoon hoe het er staat. Of lijkt jou dat er wat anders staat?
Ik zeg enkel dat het niet klopt en dat er veel betere methoden zijn.

Blijkbaar mag je geen commentaar hebben omdat de burger met een beetje spaargeld er op vooruit gegaan is. Daar ben ik het niet mee eens.

quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 02:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo? Het hoogste tarief (voor het meerdere boven ¤ 1.025.000) gaat uit van 5,5% rendement. Gezien die 6% lijkt dat toch best realistisch?
En waarom zou dat alleen boven de Eur 1.025.000 moeten zijn? Volgens mij is het rendement voor mensen met minder geld exact hetzelfde.
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:51:43 #270
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_155690392
Zou dat hele systeem nou niet beter en rechtvaardiger kunnen? Ik betaal inkomstenbelasting, vervolgens zie ik kans om vermogen op te bouwen vanuit die inkomsten en betaal ik vermogensbelasting, om daarna nog een keer BTW te betalen als ik iets aanschaf of erfbelasting over het geld te moeten (laten) betalen als ik het nalaat. Zo likt de overheid minimaal 3x aan elke euro en houd ik er zelf nog maar 1/3e euro (ongeveer) van over.

Ik ben voor vlaktaks en dan tegelijkertijd al dit soort onzinnigheden afschaffen. Dan wil ik best 25 cent van elke euro afgeven en hoef ik ook nooit meer enige vorm van toeslag of overheidsaftrek te ontvangen.
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:52:09 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155690416
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:58 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Dan moet je boven de 25000 euro het grootste deel van je geld in aandelen stoppen. Dat lijkt me nogal risicovol, zie China.
Dat dus. Het slaat weer eens nergens op.
pi_155691038
OK...sparen dus...voor een aantal tientjes op jaarbasis.
Gister weer een 1 jaars dep. gestort bij LPB.

Alleen ben ik het simpele print knopje kwijt op hun site om het overzicht van lopende dep's te printen.
Krijg nu overbodige 4 x A4 met de rest van de internet pagina.
Ws. zie ik het niet, heb daarover toch maar een mailtje gestuurd.
  zondag 30 augustus 2015 @ 22:24:19 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155691982
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:51 schreef Coelho het volgende:
Zou dat hele systeem nou niet beter en rechtvaardiger kunnen? Ik betaal inkomstenbelasting, vervolgens zie ik kans om vermogen op te bouwen vanuit die inkomsten en betaal ik vermogensbelasting, om daarna nog een keer BTW te betalen als ik iets aanschaf of erfbelasting over het geld te moeten (laten) betalen als ik het nalaat. Zo likt de overheid minimaal 3x aan elke euro en houd ik er zelf nog maar 1/3e euro (ongeveer) van over.

Ik ben voor vlaktaks en dan tegelijkertijd al dit soort onzinnigheden afschaffen. Dan wil ik best 25 cent van elke euro afgeven en hoef ik ook nooit meer enige vorm van toeslag of overheidsaftrek te ontvangen.
Dat is leuk bedacht voor als je werkt, maar de werklozen blijven zo'n beetje leven dankzij het gratisgeld subsidie systeem :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_155692863
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:45 schreef leolinedance het volgende:

En waarom zou dat alleen boven de Eur 1.025.000 moeten zijn? Volgens mij is het rendement voor mensen met minder geld exact hetzelfde.
Dat is een naïeve gedachte.

1. Geld maakt geld.
2. Mensen met een groter kapitaal kunnen zich meer risico's permitteren.
3. Mensen met een groot kapitaal kunnen grotere delen van hun kapitaal voor langere termijn missen (obligaties) en leven van de dividendopbrengsten.
4. Dus 1.

Iemand met 20k op de bank kan dat allemaal niet en heeft dus over het totaal van zijn vermogen een veel lager rendement.

Juist om deze reden is de happy few (rijkste 10% van de wereld) rijker geworden sinds de kredietcrisis, terwijl de andere 90% erop achteruit is gegaan. In de toekomst zal dit alleen maar toenemen, tenzij vermogen progressief zal worden belast. Onze regering lijkt daar nu de eerste stappen naartoe te zetten.

De truc daarbij is natuurlijk met name de slapende vermogens, het oude geld, aan te pakken en niet bijvoorbeeld mensen die zelf voor hun pensioen sparen. Dat ben ik eens met Remco. De wetgeving dient dus nauwgezet gemonitord te worden.
  zondag 30 augustus 2015 @ 23:20:28 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155694594
quote:
3s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:42 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Dat is een naïeve gedachte.
Je bedoelt waarschijnlijk: Dat vind jij een naïeve gedachte.

quote:
1. Geld maakt geld.
Niet waar. Geld kost geld, want VRH en minder toeslagen. Mensen met een beetje geld zijn er vaak wel actiever mee bezig zodat de kans op een hoger rendement vergroot wordt. Maar dat ligt niet aan het beschikbare bedrag, met 20k kun je hetzelfde rendement behalen als met 200k.

Meestal hebben mensen met een flinke spaarpot ook een navenant inkomen en/of leefwijze zodat genoeg gespaard kan worden. Je zag een paar posts hierboven wat het kost om een paar ton te bezitten. Die kosten zijn niet misselijk.

quote:
2. Mensen met een groter kapitaal kunnen zich meer risico's permitteren.
Klopt, en dus ook veel meer verliezen. Je hebt het kunnen zien tijdens de kredietcrisis. En dan betaal je daar in de nieuwe plannen óók nog eens een verhoorde VRH van 1,4% over. Niet bepaald fair.
Zoals eerder aangegeven is, is een hoog rendement de komende jaren niet aannemelijk.

quote:
3. Mensen met een groot kapitaal kunnen grotere delen van hun kapitaal voor langere termijn missen (obligaties) en leven van de dividendopbrengsten.
Mensen met een klein kapitaal kunnen exact hetzelfde dividendrendement halen. Geen argument.

quote:
Iemand met 20k op de bank kan dat allemaal niet en heeft dus over het totaal van zijn vermogen een veel lager rendement.
Niet mee eens dus.

quote:
Juist om deze reden is de happy few (rijkste 10% van de wereld) rijker geworden sinds de kredietcrisis, terwijl de andere 90% erop achteruit is gegaan. In de toekomst zal dit alleen maar toenemen, tenzij vermogen progressief zal worden belast. Onze regering lijkt daar nu de eerste stappen naartoe te zetten.
Kun je aantonen dat dát de redenen zijn dat de happy few rijker zijn geworden? Iedereen die de afgelopen 3 jaar geld in een wereld indextracker had gestopt had minimaal 13% per jaar gemaakt.

Iemand met 20k kan dat net zo goed als iemand met 200k. Er zijn geen redenen te bedenken waarom het rendement met heel veel geld hoger zal zijn dan met een bescheiden bedrag. Iemand met 200k kan dan misschien relatief gezien een hoger bedrag inleggen, deze persoon heeft ook meer risico om een groot bedrag te verliezen.

quote:
De truc daarbij is natuurlijk met name de slapende vermogens, het oude geld, aan te pakken en niet bijvoorbeeld mensen die zelf voor hun pensioen sparen. Dat ben ik eens met Remco. De wetgeving dient dus nauwgezet gemonitord te worden.
Ben ik het ook met jullie eens.
  zondag 30 augustus 2015 @ 23:38:55 #276
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155695333
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:20 schreef leolinedance het volgende:
Iemand met 20k kan dat net zo goed als iemand met 200k. Er zijn geen redenen te bedenken waarom het rendement met heel veel geld hoger zal zijn dan met een bescheiden bedrag.
Met 20/200k is het vrijwel gelijk, maar doe het nu eens met 20k en 20M... Die 20k zal een bestemming hebben, en je kan het je niet veroorloven de helft op de beurs te zien verdampen, ook al heb je de kans dat het verdubbeld. Bij 20M is dat veel eenvoudiger: als de helft morgen weg is kan je nog steeds prima verder leven zoals je deed. En dat is dan ook de reden dat de rijken alleen maar rijker worden: kapitaal groeit sneller dan inkomen uit arbeid.
censuur :O
  maandag 31 augustus 2015 @ 00:16:40 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155696181
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Met 20/200k is het vrijwel gelijk, maar doe het nu eens met 20k en 20M... Die 20k zal een bestemming hebben, en je kan het je niet veroorloven de helft op de beurs te zien verdampen, ook al heb je de kans dat het verdubbeld. Bij 20M is dat veel eenvoudiger: als de helft morgen weg is kan je nog steeds prima verder leven zoals je deed. En dat is dan ook de reden dat de rijken alleen maar rijker worden: kapitaal groeit sneller dan inkomen uit arbeid.
Dat klopt, maar dan moet je wel erg veel geld tot je beschikking hebben. Het valt te verwachten dat nagenoeg niemand werkelijk het risico gaat nemen de helft van zijn vermogen te laten verdampen. Daarnaast kan het rendement op beleggen natuurlijk ook vies tegenvallen.
pi_155696564
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:45 schreef leolinedance het volgende:
Ik geef aan dat je die 2,9% gemiddeld niet hebt kunnen halen de laatste 5 jaar.
Ik denk dat ik maar eens ga stoppen met reageren op jou. We hadden het helemaal niet over die 2,9%, het ging om die 4,7%. Ik weet niet of je bewust aan het trollen bent, maar je springt van de hak op de tak en er is werkelijk geen touw aan vast te knopen.
pi_155699605
Mail van LeasePlan Bank:

quote:
De variabele spaarrente voor september wordt 1,20% nominaal op jaarbasis. De spaarrente blijft daarmee gelijk aan de rente van augustus 2015.
De afgelopen maanden:
Mei-2015: Verlaagd van 1,50% naar 1,40%
Juni-2015: Verlaagd van 1,40% naar 1,30%
Juli-2015: Blijft 1,30%
Aug-2015: Verlaagd van 1,30% naar 1,20%
Sep-2015: Blijft 1,20%

Nou... van vraag ik me af wat de rente per oktober zal worden.
  maandag 31 augustus 2015 @ 09:50:19 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155699901
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 00:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar eens ga stoppen met reageren op jou. We hadden het helemaal niet over die 2,9%, het ging om die 4,7%. Ik weet niet of je bewust aan het trollen bent, maar je springt van de hak op de tak en er is werkelijk geen touw aan vast te knopen.
Ik denk dat je niet goed leest. Daarnaast probeer je continu af te wijken van waar het echt om gaat. Had ook wel verwacht dat je niet meer zou reageren, dat is de makkelijkste weg als je je gelijk niet kunt halen :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 31 augustus 2015 @ 11:08:58 #281
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155701017


en dan nu weer on topic :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155703040
Met een spaarrente van maar liefst 4% wil Nemea Bank een groter aandeel van de Europese markt naar zich toetrekken. De Maltese internetbank richt zijn pijlen nu op de Vlaamse spaarder en komt binnenkort met een Nederlandse website. De consumentenbond waarschuwt. Tegoeden bij Nemea Bank vallen niet onder de Nederlandse depositogarantieregeling, maar die van Malta. En het is maar de vraag of een klein land als Malta de spaarders van Nemea Bank kan compenseren, mocht de bank failliet gaan.

RTL Nieuws legt de koppeling met Icesave. De link tussen Nemea Bank en Icesave is snel gelegd. De oprichters van Nemea Bank hebben namelijk gewerkt bij een andere IJslandse bank die failliet ging.
pi_155760827
quote:
Argenta

Op vrijdag 4 september wijzigen de rentepercentages van de volgende spaarrekeningen:
Argenta Internetspaarrekening: 1,20% (huidig tarief: 1,30%)
Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening: 1,20% (huidig tarief: 1,30%)
Argenta Jongerenspaarrekening: 1,35% (huidig tarief: 1,45%)
De rentepercentages voor nieuwe Argenta Termijndeposito's met een looptijd van 1, 2 en 5 jaar wijzigen met ingang van 4 september:
1 jaar rentevast: 1,15% (huidig tarief: 1,25%)
2 jaar rentevast: 1,35% (huidig tarief: 1,45%)
3 jaar rentevast: 1,60% (ongewijzigd)
5 jaar rentevast: 1,80% (huidig tarief: 1,85%)


  woensdag 2 september 2015 @ 17:20:31 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155763577
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Met 20/200k is het vrijwel gelijk, maar doe het nu eens met 20k en 20M... Die 20k zal een bestemming hebben, en je kan het je niet veroorloven de helft op de beurs te zien verdampen, ook al heb je de kans dat het verdubbeld. Bij 20M is dat veel eenvoudiger: als de helft morgen weg is kan je nog steeds prima verder leven zoals je deed. En dat is dan ook de reden dat de rijken alleen maar rijker worden: kapitaal groeit sneller dan inkomen uit arbeid.
Voor iedereen (k_man, Ill-Skillz) die nog steeds denkt dat met meer geld een hoger rendement behaald wordt:

http://fd.nl/beurs/1117051/rijken-halen-meer-rendement-not

Misschien dat het nu wel duidelijk is. Dat hadden jullie trouwens ook zelf uit kunnen zoeken, in plaats onzin op het forum knallen. Daar is niemand bij gebaat.

edit: Voor wie geen FD account heeft: http://daskapital.nl/2015/08/spaartaks_caminada.html
pi_155764063
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Voor iedereen (k_man, Ill-Skillz) die nog steeds denkt dat met meer geld een hoger rendement behaald wordt:

http://fd.nl/beurs/1117051/rijken-halen-meer-rendement-not

Misschien dat het nu wel duidelijk is. Dat hadden jullie trouwens ook zelf uit kunnen zoeken, in plaats onzin op het forum knallen. Daar is niemand bij gebaat.

edit: Voor wie geen FD account heeft: http://daskapital.nl/2015/08/spaartaks_caminada.html
In die laatste link staat dat over de lange termijn de rijken meer rendement halen over hun geld.

Misschien moet je de berichten ook daadwerkelijk lezen voordat je plaatst.
  woensdag 2 september 2015 @ 18:04:08 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155764830
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:37 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

In die laatste link staat dat over de lange termijn de rijken meer rendement halen over hun geld.

Misschien moet je de berichten ook daadwerkelijk lezen voordat je plaatst.
Hoe leg jij onderstaande uit dan?

quote:
Jamaar op de langere termijn dan? Dan springt de top er in de periode 1990-2012 wel iets uit met een gemiddeld rendement van 4,3% voor de rijkste 10% en 4,6% voor de rijkste 1%. Maar de onderste 50% haalde ook een gemiddeld rendement van 3,7%. Dat is een aanzienlijk kleiner verschil dan de 2,7 procentpunt waarmee het kabinet rekent. Gecorrigeerd voor inflatie zoals Caminada deed (plaatje na de breek) blijft er al helemaal weinig over van de veronderstelde rendementen. Kortom, dit ideetje van het kabinet lijkt elke onderbouwing te missen en is nog nivellerender dan we dachten.
Ik lees het zo:

Langetermijn rendement 10% rijkste mensen = 4,3%
Langetermijn rendement overige mensen = ca. 3,8% (zie tabel)
Een verschil van 0,5%

Op korte termijn is het verschil nog minder of zelfs negatief voor de rijkere mensen.

De overheid rekent met 2,7% verschil. Dit is m.i. niet fair.
pi_155766246
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe leg jij onderstaande uit dan?

[..]

Ik lees het zo:

Langetermijn rendement 10% rijkste mensen = 4,3%
Langetermijn rendement overige mensen = ca. 3,8% (zie tabel)
Een verschil van 0,5%

Op korte termijn is het verschil nog minder of zelfs negatief voor de rijkere mensen.

De overheid rekent met 2,7% verschil. Dit is m.i. niet fair.
Het kan wel eerlijk zijn, maar dan moet je het als 'progressief belastingtarief' of 'nivellering' verkopen. En niet een lul-verhaal over dat het gebaseerd is op werkelijk haalbare rendementen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_155768747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe leg jij onderstaande uit dan?

[..]

Ik lees het zo:

Langetermijn rendement 10% rijkste mensen = 4,3%
Langetermijn rendement overige mensen = ca. 3,8% (zie tabel)
Een verschil van 0,5%

Op korte termijn is het verschil nog minder of zelfs negatief voor de rijkere mensen.

De overheid rekent met 2,7% verschil. Dit is m.i. niet fair.
Die 2,7% kan me niet zo interesseren, ik heb daarover geen discussie gevoerd met je omdat ik dat niet relevant vindt.

Ik beweerde dat geld geld maakt en grotere vermogen meer rendement halen dan kleinere. Jij zegt dat dat onzin is, maar vervolgens kom je aan met een krantenartikeltje dat het bevestigt in plaats van ontkent. Blijkbaar is het dus wel zo...?

Ik vind het wel prima zo. Let's agree to disagree.
pi_155770783
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:20 schreef leolinedance het volgende:
Voor iedereen (k_man, Ill-Skillz) die nog steeds denkt dat met meer geld een hoger rendement behaald wordt:
Denk ik dat dan? Heb je een quote waar dat uit blijkt of verzin je dat terplekke? :')
  woensdag 2 september 2015 @ 21:33:19 #290
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155771053
quote:
3s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:17 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Die 2,7% kan me niet zo interesseren, ik heb daarover geen discussie gevoerd met je omdat ik dat niet relevant vindt.

Ik beweerde dat geld geld maakt en grotere vermogen meer rendement halen dan kleinere. Jij zegt dat dat onzin is, maar vervolgens kom je aan met een krantenartikeltje dat het bevestigt in plaats van ontkent. Blijkbaar is het dus wel zo...?

Ik vind het wel prima zo. Let's agree to disagree.
Ok prima. Ging er mij dus om dat dat nieuwe plan niet goed uitgewerkt lijkt te zijn.

Overigens blijf ik erbij dat geld niet persé geld maakt. De verschillen zijn minimaal, en op korte termijn zelfs slechter. En van de mensen met weinig geld zullen er logischerwijs minder zijn die in de aandelen, ETF's etc. zitten. Dat het rendement van die groep dus wel degelijk hoger kan zijn (gelijk aan de bovenste 10% groep) is zeer aannemelijk.

Maar het is al goed ^O^
  woensdag 2 september 2015 @ 21:37:41 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155771199
quote:
6s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Denk ik dat dan? Heb je een quote waar dat uit blijkt of verzin je dat terplekke? :')
Je impliceert in dit topic in ieder geval dat je het met de nieuwe plannen eens bent en dat je de percentages ook kunt volgen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 07:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo gedaan? Alleen niet over één jaar, maar over vijf jaar. Die 2,9% schijnt de gemiddelde spaarrente over de afgelopen vijf jaar te zijn.

Het hogere tarief is ook op die manier bepaald, maar dan is het ook het gemiddelde rendement van beleggingen hierin meegenomen.
pi_155771264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:37 schreef leolinedance het volgende:
Je impliceert in dit topic in ieder geval dat je het met de nieuwe plannen eens bent en dat je de percentages ook kunt volgen.
Ik doe niks meer of minder dan aangeven met welke motivatie de plannen gebracht zijn. Ik impliceer niks.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:38:11 #293
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155839283
LPB is net als de meeste banken overgestapt op "telefoonlook": hele grote letters en heel veel leegte. Ik log in: saldo 0,00 .... Pas na een beetje rondklikken kwam m'n saldo weer te voorschijn!
censuur :O
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:48:25 #294
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155839501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:
LPB is net als de meeste banken overgestapt op "telefoonlook": hele grote letters en heel veel leegte. Ik log in: saldo 0,00 .... Pas na een beetje rondklikken kwam m'n saldo weer te voorschijn!
Bij mij verscheen er ook ¤ 0,00 maar na 2 seconden kwam het werkelijke bedrag er te staan. Gaat er nu overigens in zijn geheel vanaf voor een koopwoning :P

Vind de nieuwe layout prima overigens. De oude was echter niks mis mee, dus waarom is mij een raadsel.
  zondag 6 september 2015 @ 13:06:59 #295
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_155863127
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:09 schreef Vermar het volgende:
Ze zullen het tevoren wel goed doorgerekend hebben allemaal, en het zal voor de overheid wel ongeveer budget neutraal zijn. Ik geloof dat de cijfers m.b.t. aantal spaarders ongeveer als volgt waren in de berichtgeving:

- 3 miljoen "kleine" spaarders die nu ruim 3000,- euro méér kunnen sparen zonder dat zij VRH moeten betalen.
Ten opzichte van de huidige grens betekent dit dat wie precies 25.000 spaargeld heeft, geen 44,- per jaar moet betalen. Wat neerkomt op een "voordeel" van 3,66 per maand.

- Daar tegenover zo'n 300.000 "grote" spaarders (stel gemiddeld 500.000,-?).
In dit voorbeeld: die mensen betaalden in het oude systeem 5748,- per jaar (479,- per maand) voor hun spaargedrag en gaan in de nieuwe situatie elk jaar opnieuw 6157,- (513,- per maand) betalen voor het geld dat zij -na aftrek van loonbelasting- netto gespaard hebben voor bijvoorbeeld hun pensioen.

- En dan zijn er nog (aantal?) de miljonairs die jaarlijks héél veel meer gaan betalen....

Omdat veel Nederlanders dit laatste over het algemeen schitterend vinden, gaat dit voorstel er in als koek.
Maar: echte miljonairs hebben mogelijkheden om te ontwijken. En als jij ouder wordt en voor je pensioen gaat/moet sparen, dan heb je die mogelijkheid waarschijnlijk nét niet.
Tegen die tijd moet je nog maar eens terug denken aan je vreugde over die 3,66 voordeel die je nu als zogenaamde kleine spaarder "zo mooi" in de schoot geworpen krijgt....
Mooie post.
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:55 schreef Vermar het volgende:
Wie geen verstand van beleggen heeft, zou er héél veel tijd in moeten stoppen om dat wel te krijgen.
Met een ongewisse uitkomst.
M.a.w.: ik heb altijd het gevoel dat als je hetzelfde aantal uren in een bijbaantje zou steken dat netto 10,- per uur oplevert, dat je dan aan het einde van de rit gunstiger uit bent.

Paar keer gevraagd aan fervente belegger en aan banken (als zij spraken over mogelijke winsten tot wel 12%), of zij mijn geld willen beleggen tegen de garantie dat ik van hen 4% "rente" gegarandeerd krijg.
De rest van al die winst mochten zij dan zelf houden.
Is nog nooit iemand op ingegaan.
Terwijl het toch voor een zelfverzekerde belegger een aantrekkelijk voorstel zou moeten zijn om zomaar, via andermans geld, een "mogelijke winst" van 8% te maken?!

Toch maar sparen dus.
Geweldig. _O_ _O- *O*
  zondag 6 september 2015 @ 14:09:37 #296
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_155864226
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:51 schreef Coelho het volgende:
Zou dat hele systeem nou niet beter en rechtvaardiger kunnen? Ik betaal inkomstenbelasting, vervolgens zie ik kans om vermogen op te bouwen vanuit die inkomsten en betaal ik vermogensbelasting, om daarna nog een keer BTW te betalen als ik iets aanschaf of erfbelasting over het geld te moeten (laten) betalen als ik het nalaat. Zo likt de overheid minimaal 3x aan elke euro en houd ik er zelf nog maar 1/3e euro (ongeveer) van over.

Ik ben voor vlaktaks en dan tegelijkertijd al dit soort onzinnigheden afschaffen. Dan wil ik best 25 cent van elke euro afgeven en hoef ik ook nooit meer enige vorm van toeslag of overheidsaftrek te ontvangen.
Hulde voor deze post. _O_ Helemaal mee eens. Niks meer aan doen.
pi_156075181
Ik moest een paar keer goed kijken maar het staat er echt in mijn mailbox:

quote:
Bij NIBC Direct vinden we dat sparen beter kan. Zeker in een tijd waarin de spaarrentes voornamelijk dalen. Daarom verhoogt NIBC Direct vanaf maandag 14 september 2015 tot 9 oktober 2015 de rente op een nieuw te openen 1-jaars termijndeposito van 1,40% naar 1,60%.
Meer info: https://www.nibcdirect.nl/sparen/termijndeposito/
pi_156077429
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik moest een paar keer goed kijken maar het staat er echt in mijn mailbox:

[..]

Meer info: https://www.nibcdirect.nl/sparen/termijndeposito/
Ik zag het. Mooi. Dus iemand met een half miljoen (bij 1,6% is 8.000,- rente), houdt dus na VRH (bij 1,41% is 7.050,-) op jaarbasis 950,- euro over. Wel bijna 80,- per maand. Jammer dat er ook nog eens zoiets als inflatie is, "pensioensparen was nog nooit zo onaantrekkelijk".

Maar goed, het is een lichtpuntje voor spaarders.....

En tegelijk ook weer slecht nieuws:

"...Eveneens op vrijdag 18 september 2015 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor nieuw af te sluiten ATB Internet Deposito's als volgt wijzigen.

Huidige tarieven - Nieuwe tarieven per 18-09-2015
3 maanden vast WAS 1,10 % - 0,90 %
6 maanden vast WAS 1,20 % - 1,00 %
9 maanden vast WAS 1,20 % - 1,10 %
pi_156078984
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik moest een paar keer goed kijken maar het staat er echt in mijn mailbox:

[..]

Meer info: https://www.nibcdirect.nl/sparen/termijndeposito/
Eindelijk weer eens een bank die zijn rente (tijdelijk) verhoogt.
pi_156112212
Bij Zwitserleven gaat de rente ook weer omlaag.

Wij informeren u dat de spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 18 september 2015 gaat de spaarrente van Zwitserleven InternetSparen van 1,25% naar 1,20%.
pi_156144054
quote:
Beste papernote,

U heeft een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer Achmea.

Verlaging rente
Zoals wij met u afspraken, houden wij u op de hoogte van rentewijzigingen. De spaarrente op de RentePlús Rekening is variabel en kan daarom zowel stijgen als dalen. Centraal Beheer verlaagt de rente op de RentePlús Rekening van 1,15% naar 1,05% effectief per jaar. De nieuwe rente gaat per 18 september 2015 in.

Renteoverzicht bekijken?
Voor een overzicht van alle huidige rentes, kijkt u op centraalbeheer.nl/sparen-en-beleggen. Hier vindt u ook de actuele rentes van onze depositorekening: de RenteVast Rekening.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')