abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153856824
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's

Actuele rente van de Europese Centrale Bank:

12 maands Euribor

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
Waarom niet?
pi_153946868
Vandaag een e-mail ontvangen van LeasePlan Bank. De spaarrente blijft ongewijzigd op 1,3%, maar de rentevergoeding op depositio's daalt per donderdag 2 juli 20.00 uur.

Per 2 juli 20.00 uur:
3 mnd = 1,25% (was 1,4%)
6 mnd = 1,30% (was 1,45%)
9 mnd = 1,40% (was 1,55%)
1 jaar = 1,55% (was 1,65%)
2 jaar = 1,65% (was 1,80%)
3 jaar = 1,75% (was 1,90%)
4 jaar = 1,80% (was 2,00%)
5 jaar = 1,95% (was 2,10%)
pi_153947249
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:32 schreef Groepfunder het volgende:
Vandaag een e-mail ontvangen van LeasePlan Bank. De spaarrente blijft ongewijzigd op 1,3%, maar de rentevergoeding op depositio's daalt per donderdag 2 juli 20.00 uur.

Per 2 juli 20.00 uur:
3 mnd = 1,25% (was 1,4%)
6 mnd = 1,30% (was 1,45%)
9 mnd = 1,40% (was 1,55%)
1 jaar = 1,55% (was 1,65%)
2 jaar = 1,65% (was 1,80%)
3 jaar = 1,75% (was 1,90%)
4 jaar = 1,80% (was 2,00%)
5 jaar = 1,95% (was 2,10%)
Heb het ook net gekregen. 't Is wat. Blijft niet veel over. :)
pi_153947288
Meteen nog maar wat deposito's bij Leaseplan geopend, je moet wat he?
pi_153947341
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is wel slim van LPB dat ze altijd een aantal dagen vantevoren aangeven dat de rente omlaag gaat. Zo trekken ze toch nog wat kapitaal naar zich toe, omdat ongetwijfeld een aanzienlijk aantal klanten nog even wat deposito's opent bij gebrek aan beter.
pi_153973135
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:04 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het is wel slim van LPB dat ze altijd een aantal dagen vantevoren aangeven dat de rente omlaag gaat. Zo trekken ze toch nog wat kapitaal naar zich toe, omdat ongetwijfeld een aanzienlijk aantal klanten nog even wat deposito's opent bij gebrek aan beter.
Het gaat wel erg snel omlaag... zo heb ik bij LPB nog een 1 jaars deposito tegen 2%, maar als ik vandaag een deposito tegen 2% rente wil hebben dan zou ik het voor 4 jaar (!!!) vast moeten zetten.
En vanaf morgen is een 2% deposito bij LPB niet eens meer mogelijk. Pffff...

Maar goed, door de nette, maar ook slimme LPB vooraankondiging heb ik toch nog maar wat depositos geopend:

Deze had ik al:
Termijndeposito 1 jaar (begindatum 15-09-2014): 2,00%
Termijndeposito 2 jaar (begindatum 02-04-2015): 2,00%
Termijndeposito 9 mnd. (begindatum 02-04-2015): 1,65%

En de vandaag geopende deposito's:
Termijndeposito 1 jaar (begindatum 01-07-2015): 1,65%
Termijndeposito 9 mnd. (begindatum 01-07-2015): 1,55%
pi_153974956
Ik heb vandaag ook nog even snel een 9 maanden deposito erbij gedaan van LPB.
pi_153976517
7-7 loopt hier 1 jaar met 1,95% af. Had jij een tijdelijke verhoging ofzo Ton76?
pi_153978038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:16 schreef brulaap112 het volgende:
7-7 loopt hier 1 jaar met 1,95% af. Had jij een tijdelijke verhoging ofzo Ton76?
Hele goede vraag! Ik heb even teruggezocht hier op Fok, en blijkbaar was er tussen 6-Sep-2014 en 22-Sep-2014 een tijdelijke "deposito weken" actie bij LPB... waardoor veel deposito's tijdelijk meer rente boden.

Zie onderstaande quote van vorige jaar van een mede FOK'-er:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:59 schreef Blik het volgende:
Van 6 september t/m 22 september hebben alle deposito's van 6, 9 en 12 maanden een rente van 2% bij Leaseplanbank.

Dus morgen maar wat centjes vastzetten
Dus vandaar dat ik het voor 2% heb, ipv 1,95%.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ton76 op 01-07-2015 14:06:18 (typo) ]
pi_153985763
Ik pak ieder kwartaal een vijf jaars deposito, dus kon mooi nog even de 2,1% mee pakken. Niet dat ik er nu echt blij van geworden ben, maar meer zit er momenteel gewoon niet in.
pi_153985851
De spaarrente staat volgens mij echt historisch laag op dit moment.
pi_153988352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:48 schreef Horsemen het volgende:
Ik pak ieder kwartaal een vijf jaars deposito, dus kon mooi nog even de 2,1% mee pakken. Niet dat ik er nu echt blij van geworden ben, maar meer zit er momenteel gewoon niet in.
Vijf jaar? Is dat, gelet op de historisch lage rente, niet een erg lange termijn om je geld vast te zetten?
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:45:14 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153988521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:48 schreef Horsemen het volgende:
Wow 5 jaar met zo'n baggerrente?
pi_153988583
Op je spaarrekening kreeg je vroeger nog meer dan hedendaags 5 jaar vast zetten. :')
pi_153989342
in Duitsland krijg je anderhalf procent bij 3 jaar vast

hier 1,2% bij 7 jaar

mja

klopt iets niet
pi_153989743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wow 5 jaar met zo'n baggerrente?
Klopt, echter ik doe dit al ruim 12 jaar zo. Ik heb dus ook jaren lang kunnen profiteren van een "hogere" rente toen de rente aan het dalen was. Gemiddeld genomen heb ik over de totale looptijd altijd een aanmerkelijke hogere rente ontvangen als dat ik ontvangen zou hebben als ik steeds korter lopende periode zou vast hebben gezet. Er is overigens ook een korte periode geweest dat je met kortere periodes een hogere rente kreeg dan met 5 jaars deposito's, toen heb ik wel even geschoven.
De 5 jaars periode is voor mij overigens prima te overzien en ieder kwartaal heb ik de mogelijkheid om, als ik extra geld nodig zou hebben, hierover te beschikken.
pi_153990302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:13 schreef arjan1112 het volgende:
in Duitsland krijg je anderhalf procent bij 3 jaar vast

hier 1,2% bij 7 jaar

mja

klopt iets niet
Klopt niks van, in Duitsland zijn de rentetarieven nog beroerder dan hier.
pi_154000282
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt, echter ik doe dit al ruim 12 jaar zo. Ik heb dus ook jaren lang kunnen profiteren van een "hogere" rente toen de rente aan het dalen was. Gemiddeld genomen heb ik over de totale looptijd altijd een aanmerkelijke hogere rente ontvangen als dat ik ontvangen zou hebben als ik steeds korter lopende periode zou vast hebben gezet.
Goh, zou dat gekomen zijn omdat de afgelopen 12 jaar praktisch elk jaar de rente is gedaald? Dat is vanaf nu bijna onmogelijk, waarbij de strategie juist averechts zou gaan werken.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:00:59 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154000840
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Thas het volgende:
Dat is vanaf nu bijna onmogelijk, waarbij de strategie juist averechts zou gaan werken.
Er zit geen ondergrens aan spaarrentes. Het kan nog oneindig vaak halveren, maar kan ook negatief worden. En zolang de ECB geld blijft printen (minimaal nog een jaar) zal de rente niet stijgen.
censuur :O
pi_154001227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er zit geen ondergrens aan spaarrentes. Het kan nog oneindig vaak halveren, maar kan ook negatief worden. En zolang de ECB geld blijft printen (minimaal nog een jaar) zal de rente niet stijgen.
Er zit in de realiteit zeker een ondergrens aan, misschien ergens ronde de -0.5%. Het is enkel afhankelijk van wat het kost voor een bank om zijn systemen draaiende te houden e.d. en dat is procentueel erg weinig in vergelijking met hun assets. Al helemaal bij de tegenwoordige internetspaarbanken als Zwitserleven enzo. Als de kosten van internet spaarbanken over het algemeen rond 0.3% van de assets zitten zal er nooit een lagere rente komen dan zo'n -0.5% - het is dan altijd winstgevend voor ze om meer geld aan te trekken. Er is geen reden om aan te nemen dat de kosten van het runnen van een internet spaarbank gaan stijgen.

Natuurlijk heb je gelijk in dat het theoretisch mogelijk is dat de komende 100 jaar elk jaar de spaarrente daalt, via halvering of simpelweg 0.01% lager per jaar, maar dat is echt zeer onwaarschijnlijk.
pi_154008509
Deze bank geeft op een vrij opneembare rekening tot 2,8% rente. Aanradertje!

http://www.piraeusbank.gr(...)oi-logariasmoi/mporw

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154020652
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Thas het volgende:

[..]

Goh, zou dat gekomen zijn omdat de afgelopen 12 jaar praktisch elk jaar de rente is gedaald? Dat is vanaf nu bijna onmogelijk, waarbij de strategie juist averechts zou gaan werken.
Ik kijk er echt anders tegenaan. Gemiddeld genomen ligt de 5 jaars rente gewoon structureel hoger dan de 1 jaars (uitzonderingen daargelaten). Daarnaast heb ik de afgelopen jaren inderdaad extra voordeel gehad door de dalende rentes en als de rente in de toekomst weer gaan stijgen zal ik dat extra voordeel vermoedelijk weer inleveren. Voor mij is dat van ondergeschikt belang. Mijn voordeel zie ik vooral in de structurele hogere rente van iets langer lopen deposito's. Ik kan het geld die periode missen en door mijn kwartaal stortingen valt er ook weer regelmatig geld vrij.
pi_154024008
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:01 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deze bank geeft op een vrij opneembare rekening tot 2,8% rente. Aanradertje!

http://www.piraeusbank.gr(...)oi-logariasmoi/mporw

SPOILER
SPOILER
Griekenland
pi_154024417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:57 schreef Popolo het volgende:

[..]

Griekenland
Check m'n spoilers. ;)
pi_154029848
Ik heb mijn 25 euro waardebon van zwitserleven ontvangen. Maar wat is de bijenkorf duur zeg. Ik heb maar voor de grap een boxershort van 25 euro besteld, was nog afgeprijst ook :')
pi_154037926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:37 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik heb mijn 25 euro waardebon van zwitserleven ontvangen. Maar wat is de bijenkorf duur zeg. Ik heb maar voor de grap een boxershort van 25 euro besteld, was nog afgeprijst ook :')
KLB-er gespot :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_154059483
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik kijk er echt anders tegenaan. Gemiddeld genomen ligt de 5 jaars rente gewoon structureel hoger dan de 1 jaars (uitzonderingen daargelaten). Daarnaast heb ik de afgelopen jaren inderdaad extra voordeel gehad door de dalende rentes en als de rente in de toekomst weer gaan stijgen zal ik dat extra voordeel vermoedelijk weer inleveren. Voor mij is dat van ondergeschikt belang. Mijn voordeel zie ik vooral in de structurele hogere rente van iets langer lopen deposito's. Ik kan het geld die periode missen en door mijn kwartaal stortingen valt er ook weer regelmatig geld vrij.
Oh, dat is absoluut waar. Als het voor jou niet uitmaakt om je geld 1 of 5 jaar vast te zetten is het inderdaad in de meeste gevallen beter om het voor 5 jaar te doen.
pi_154108179
quote:
Als je die boxer niet echt nodig hebt, dan kun je 'm retourneren bij de Bijenkorf... en dan krijg je gewoon ¤25 cash in het handje. :)
pi_154109011
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:30 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Als je die boxer niet echt nodig hebt, dan kun je 'm retourneren bij de Bijenkorf... en dan krijg je gewoon ¤25 cash in het handje. :)
Ook als ie em al gedragen heeft? :')
  maandag 6 juli 2015 @ 11:56:39 #30
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_154110370
quote:
9s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:35 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ook als ie em al gedragen heeft? :')
dan verkoop je hem voor ¤50 op marktplaats :D
pi_154110740
quote:

[..]

Serieus? Kan dat moeilijk geloven, anders heeft het nooit zin om op waardebonnen te zetten "niet in te ruilen voor geld"
pi_154111001
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:14 schreef Thas het volgende:

[..]

Serieus? Kan dat moeilijk geloven, anders heeft het nooit zin om op waardebonnen te zetten "niet in te ruilen voor geld"
Bij de vorige actie heb ik de ¤25 gebruikt voor (reeds afgeprijsde) schoenen, dus mooie deal.

En bij deze actie heb ik de ¤25 gebruikt voor een (reeds afgeprijsde) polo, waarvoor ik nog ¤39 (PayPal) moest bijbetalen. Na het (thuis) passenbleek de M toch net iets te ruim te vallen, en de S was niet meer voorradig.

Dus... terug naar de Bijenkorf, en ik kreeg zonder vragen de ¤39 (die ik via PayPal had betaald) + ¤25 (cadeaucard) contant in m'n handen.

Dus ja... dit is 100% serieus.

Maar deze manier van geld teruggeven staat wel haaks op het ruilen/retourbeleid van de Bijenkorf:

quote:
Geldteruggave op basis van betaalwijze:
(Gedeeltelijk) met Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug in de vorm van een digitale Cadeaucard van de Bijenkorf. Deze wordt per e-mail verzonden en kan verzilverd worden zowel online als in één van onze filialen.
Eigenlijk had ik de ¤25 weer op een nieuwe cadeaucard moeten krijgen, maar dat is dus niet gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ton76 op 06-07-2015 12:30:06 (typo) ]
pi_154111131
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:29 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Bij de vorige actie heb ik de ¤25 gebruikt voor (reeds afgeprijsde) schoenen, dus mooie deal.

En bij deze actie heb ik de ¤25 gebruikt voor een (reeds afgeprijsde) polo, waarvoor ik nog ¤39 (PayPal) moest bijbetalen. Na het (thuis) passenbleek de M toch net iets te ruim te vallen, en de S was niet meer voorradig.

Dus... terug naar de Bijenkorf, en ik kreeg zonder vragen de ¤39 (die ik via PayPal had betaald) + ¤25 (cadeaucard) contant in m'n handen.

Dus ja... dit is 100% serieus.

Maar deze manier van geld teruggeven staat wel haaks op het ruilen/retourbeleid van de Bijenkorf:

[..]

Eigenlijk had ik de ¤25 weer op een nieuwe cadeaucard moeten krijgen, maar dat is dus niet gebeurd.
Ja, dat leek me dus inderdaad al, dat ze dit officieel niet horen te doen. Dus dan moet je geluk hebben of ze daar op letten/dat naleven..
pi_154111186
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:36 schreef Thas het volgende:

[..]

Ja, dat leek me dus inderdaad al, dat ze dit officieel niet horen te doen. Dus dan moet je geluk hebben of ze daar op letten/dat naleven..
Inderdaad: ik was nogal verbaasd dat ik gewoon het volledige bedrag contant in m'n handen kreeg gedrukt. Maar daarover zal ik geen klacht indienen bij de Bijenkorf. ;)
pi_154111188
quote:

[..]

Dat is me eigenlijk teveel moeite :P

Hij zit ook wel fijn hoor, maar ik zou het zelf nooit betalen.
pi_154139481
quote:
Ik heb een koekenpan voor 6 euro, toch leuk. De keukenafdeling is een aanrader! Ik vind het nergens zo leuk keukenspullen kijken als bij de Bijenkorf. Mooi opgesteld, prachtige dingen, van eenvoudig tot zeer luxe. Je kijkt je ogen uit.
(Beetje reclame maken, komt er misschien volgend jaar weer een Bijenkorfactie bij Zwitserleven!)

Het afhalen is ook niet vervelend. Bovenin is ook van alles te zien, je kunt er leuk zitten met prachtig uitzicht over de Dam.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 07-07-2015 12:47:45 ]
pi_154140221
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb een koekenpan voor 6 euro, toch leuk. De keukenafdeling is een aanrader! Ik vind het nergens zo leuk keukenspullen kijken als bij de Bijenkorf. Mooi opgesteld, prachtige dingen, van eenvoudig tot zeer luxe. Je kijkt je ogen uit.
(Beetje reclame maken, komt er misschien volgend jaar weer een Bijenkorfactie bij Zwitserleven!)

Het afhalen is ook niet vervelend. Bovenin is ook van alles te zien, je kunt er leuk zitten met prachtig uitzicht over de Dam.
Daar ben ik 't helemaal mee eens. Hopelijk komen er nog vaker Bijenkorf/ZwitserLeven acties.

Uitzicht over de Dam? Dat heb ik hier in Eindhoven nog niet gezien. ;)
pi_154144329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien voor de volgende actie :)
pi_154154825
ING naar 0,8% :7
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:05:07 #40
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_154157346
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:56 schreef Ill-Skillz het volgende:
0,9% ;(
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_154166102
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:05 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

0,9% ;(
Alles boven de 25k ja. Maar elders natuurlijk veel meer rendement met die 25k+. :)
  woensdag 8 juli 2015 @ 12:08:37 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_154166274
Bedroevend, om die reden maar wat extra investeren in obligaties...
pi_154167539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:08 schreef Blik het volgende:
Bedroevend, om die reden maar wat extra investeren in obligaties...
Ik zou geen Griekse nemen. ;)
pi_154191472
LPB heeft z'n internetbankieren voorzien van een update. Het werkt hier nog wel wat langzaam, maar er zijn wel wat grappige nieuwe dingen. Zo staat er voor elke deposito op hoeveel procent van de duur je nu zit! :)
pi_154191729
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:56 schreef Ill-Skillz het volgende:
En Rabo per 16 juli ook naar 0,8%.
pi_154191785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 08:26 schreef troepjepdat het volgende:
LPB heeft z'n internetbankieren voorzien van een update. Het werkt hier nog wel wat langzaam, maar er zijn wel wat grappige nieuwe dingen. Zo staat er voor elke deposito op hoeveel procent van de duur je nu zit! :)
Even gekeken, 'totaal saldo 0,00 euro' :') En iets lager staat 'excuus, er is een fout ontstaan'.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 9 juli 2015 @ 09:55:35 #47
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_154192417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:05 schreef rene90 het volgende:

[..]

Even gekeken, 'totaal saldo 0,00 euro' :') En iets lager staat 'excuus, er is een fout ontstaan'.
Ze zijn al bezig met onderhoud :)
pi_154214808
rabobank naar 0,8%

de rente zou toch omhoog gaan?
pi_154214855
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 08:24 schreef arjan1112 het volgende:
rabobank naar 0,8%

de rente zou toch omhoog gaan?
Dat gaat hij ook, alleen de banken pakken nu weer eens extra marge.
pi_154330538
Hmm, op 1 januari een rekening geopend bij Brand New Day als pensioenpotje (wilde daar een aparte rekening voor zonder ergens aan vast te zitten dus geen pensioenfonds). Voor het eerste bij Brand New Day, dus veel dingen 'standaard' gelaten zoals in welke fondsen het wordt verdeeld, echter wel ingesteld dat het 75% aandelen en 25% obligaties is. Nu een halfjaar verder is bedrag 20 euro minder dan wat er oorspronkelijk op is gezet. Paar maanden geleden stond het nog 200 euro in de plus. Ik ben geen ervaren belegger, maar ik weet heus wel dat het op en neer kan gaan, maar dit is wel erg afwijkend van de historische rente van de betreffende fondsen. Dus mijn gevoel hierover is mwah-mwah :s) Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst!
pi_154332420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:25 schreef vincm het volgende:
Hmm, op 1 januari een rekening geopend bij Brand New Day als pensioenpotje (wilde daar een aparte rekening voor zonder ergens aan vast te zitten dus geen pensioenfonds). Voor het eerste bij Brand New Day, dus veel dingen 'standaard' gelaten zoals in welke fondsen het wordt verdeeld, echter wel ingesteld dat het 75% aandelen en 25% obligaties is. Nu een halfjaar verder is bedrag 20 euro minder dan wat er oorspronkelijk op is gezet. Paar maanden geleden stond het nog 200 euro in de plus. Ik ben geen ervaren belegger, maar ik weet heus wel dat het op en neer kan gaan, maar dit is wel erg afwijkend van de historische rente van de betreffende fondsen. Dus mijn gevoel hierover is mwah-mwah :s) Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst!
Hoeveel heb je er in gestoken en waar hebben ze het dan ingestopt?
pi_154338098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:25 schreef vincm het volgende:
Dit is geen topic over beleggen. :)
pi_154338595
Dacht al dat er een beter topic voor was, maar helemaal over het hoofd gezien :P
pi_154350294
edit laat maar
pi_154362357
Vandaag de Gaastra tas van de Robeco aktie ontvangen. Niet zo heel groot maar ziet er wel netjes uit.
pi_154362850
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:16 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag de Gaastra tas van de Robeco aktie ontvangen. Niet zo heel groot maar ziet er wel netjes uit.
Past vast niet door de brievenbus...
Geld maar gelijk weer weggesluisd daar?
pi_154395409
Denk nog steeds dat de rente bij de grootbanken eerst naar 0,5% gaat en daarna naar 2,5%
in 2018.
pi_154507492
Ik kwam de volgende interessante (en voor de meesten hier wel herkenbare) grafiek en tabel tegen op spaarinformatie.nl (http://www.spaarinformatie.nl/blog/101-spaarrente-2010-2014).

Duidelijk te zien is dat mensen die bij de grootbanken zitten met hun spaargeld een dief van hun eigen portemonnee zijn. Daarnaast hebben we de afgelopen 4 jaar nooit de 4% kunnen halen die de overheid denkt dat we risicoloos kunnen halen en op basis waarvan we ook belasting mogen betalen. Misschien zijn deze gegevens ook wel interessant voor in de OP?
pi_154512152
Ik zag ook dat de rente bij de ING, mijn huidige bank, was gezakt naar 0,8%. Ik zit er nu sterk over te denken om mijn spaargeld over te zetten naar een internet bank, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.

Omdat wij zitten te denken aan een verbouwing, wil ik mijn spaargeld wel het liefst zsm kunnen benaderen.

Ik zie dat op dit moment Zwitserleven met 1,35% het hoogst is, maar dat deze per 24-7 gaat zakken met 0,10%. Dan blijven, puur naar de rente kijkend, Moneyou, Leaseplan en Nationale-Nederlanden over. Het gaat mij puur om een rekening waar ik mijn spaargeld op kan zetten.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande banken?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:40:48 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_154512242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:37 schreef Swennus het volgende:
Ik zag ook dat de rente bij de ING, mijn huidige bank, was gezakt naar 0,8%. Ik zit er nu sterk over te denken om mijn spaargeld over te zetten naar een internet bank, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.

Omdat wij zitten te denken aan een verbouwing, wil ik mijn spaargeld wel het liefst zsm kunnen benaderen.

Ik zie dat op dit moment Zwitserleven met 1,35% het hoogst is, maar dat deze per 24-7 gaat zakken met 0,10%. Dan blijven, puur naar de rente kijkend, Moneyou, Leaseplan en Nationale-Nederlanden over. Het gaat mij puur om een rekening waar ik mijn spaargeld op kan zetten.

Alle banken zijn prima en kun je d.m.v. internetbankieren zo je geld oversluizen naar je betaalrekening. Enige is dat het er niet direct opstaat, maar pas een dag later.

Ik zit al jaren bij leaseplanbank, nooit iets te klagen gehad. rentes zijn altijd competitief
pi_154512281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:37 schreef Swennus het volgende:

ik heb mijn spaargeld nu voornamelijk bij Leaseplan staan en een deel bij Zwitserleven. Met beiden al jaren goede ervaringen, overboeken gaat simpel. Moneyou had ik eerder ook, maar heeft geen meerwaarde voor mij, dus opgeheven.
Ik heb ook een klein buffertje op de spaarrekening van ING, altijd handig voor noodgevallen.
pi_154512583
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik was inderdaad ook wel van plan om een buffertje bij de ING te houden. Maar voor mijn gevoel staat mijn geld nu op de "verkeerde" plek.

Het aanmaken van een rekening is ook vrij eenvoudig bij die banken?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_154512667
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:42 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik heb mijn spaargeld nu voornamelijk bij Leaseplan staan en een deel bij Zwitserleven. Met beiden al jaren goede ervaringen, overboeken gaat simpel. Moneyou had ik eerder ook, maar heeft geen meerwaarde voor mij, dus opgeheven.
Ik heb ook een klein buffertje op de spaarrekening van ING, altijd handig voor noodgevallen.
Same here... ook mijn spaargeld staat voornamelijk bij LeasePlan (vrij opneembaar en in deposito's). En een deel bij ZwitserLeven (Maandsparen, mooie rente!), en ook nog een beetje bij Nationale Nederlanden.
Argenta en KNAB rekeningen heb ik ook nog, maar daar staat geen geld meer.

Bij Nationale Nederlanden ben ik 2 jaar geleden "begonnen" (als internetbank), en dat was voor mij ook best een grote stap... na 37 jaar lang alleen maar bij de Rabobank te hebben gespaard.

En alles werkt prima, veilig, en de volgende dag staat het weer terug op je lopende rekening.

Ook ik heb nog een buffertje (¤2000) op m'n (Rabobank) spaarrekening staan, voor noodgevallen/flexibiliteit.
pi_154512714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:54 schreef Swennus het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik was inderdaad ook wel van plan om een buffertje bij de ING te houden. Maar voor mijn gevoel staat mijn geld nu op de "verkeerde" plek.

Het aanmaken van een rekening is ook vrij eenvoudig bij die banken?
Ja, dat is maar een paar minuten werk. Als verificatie vraagt de internetbank (NN, ZwitserLeven, LeasePlanBank) dan een storting vanaf je ING lopende rekening naar het rekeningnummer van de internetbank.

Daarna is de rekening "actief", en kunnen er alleen stortingen (en opnames) vanaf jouw ING lopende rekening gedaan worden.
pi_154514520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Ja, dat is maar een paar minuten werk. Als verificatie vraagt de internetbank (NN, ZwitserLeven, LeasePlanBank) dan een storting vanaf je ING lopende rekening naar het rekeningnummer van de internetbank.

Daarna is de rekening "actief", en kunnen er alleen stortingen (en opnames) vanaf jouw ING lopende rekening gedaan worden.
Dat laatste vind ik vooral belangrijk. Ook al wordt mijn wachtwoord gehackt dan kunnen ze niets anders dan geld overboeken naar mijn betaalrekening.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:55:57 #67
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_154518480
KNAB gaat nu nieuwe klanten (ik kreeg daar als bestaande klant notabene een mail voor) 0.5 % rente geven extra, een jaar lang.

Gaat niet om het geld, maar das gvd die 0.5% die er in de afgelopen maanden afgeschroefd is van mij!

grr
pi_154519976
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 17:55 schreef Holy_Goat het volgende:
KNAB gaat nu nieuwe klanten (ik kreeg daar als bestaande klant notabene een mail voor) 0.5 % rente geven extra, een jaar lang.

Gaat niet om het geld, maar das gvd die 0.5% die er in de afgelopen maanden afgeschroefd is van mij!

grr
wat is die rente voor nieuwe klanten dan? 1,3 % ? Maar Knab ? Nee dank je, hun rekenen voor elke handeling 20,-
  dinsdag 21 juli 2015 @ 19:21:19 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_154520343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedereen gewoon storten, maar opnemen gaat alleen via de betaalrekening
pi_154521629
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedereen gewoon storten, maar opnemen gaat alleen via de betaalrekening
Ja, klopt.
pi_154533904
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:21 schreef Blik het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, klopt.
My bad, dat wist ik niet.

Dat wist ik niet omdat nog nooit iemand behalve ikzelf iets op m'n internet spaarrekeningen heeft kunnen storten.
pi_154534570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:16 schreef Ton76 het volgende:

[..]

[..]

My bad, dat wist ik niet.

Dat wist ik niet omdat nog nooit iemand behalve ikzelf iets op m'n internet spaarrekeningen heeft kunnen storten.
Alleen de eerste (verificatie) storting moet van de tegenrekening komen.
pi_154535541
Ik zat ook eens naar internet banken te kijken, maar wat heeft Moneyou een karige layout in vergelijking met anderen zeg =/ Moet zeggen dat m'n vertrouwen daardoor meteen een stuk minder wordt (onterecht waarschijnlijk, maargoed).
Zijn er hier verder wel goede ervaringen met Moneyou? Aangezien ik hierboven de meeste mensen over leaseplanbank hoor?
  woensdag 22 juli 2015 @ 11:02:03 #74
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_154535758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:51 schreef Wolves het volgende:
Ik zat ook eens naar internet banken te kijken, maar wat heeft Moneyou een karige layout in vergelijking met anderen zeg =/ Moet zeggen dat m'n vertrouwen daardoor meteen een stuk minder wordt (onterecht waarschijnlijk, maargoed).
Zijn er hier verder wel goede ervaringen met Moneyou? Aangezien ik hierboven de meeste mensen over leaseplanbank hoor?
Ik zit o.a. bij moneyou. Prima bank. Simpele layout, maar het enige wat ik wil is makkelijk geld storten (dat is makkelijk) en zo nu en dan eens inloggen om te kijken hoe de rente ervoor staat. Supersimpel. Maar meer verwacht ik dan ook niet van een internetspaarbank :)
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_154536008
Ook ik heb een rekening bij MoneYou. Erg tevreden over. De lay-out is lekker simpel, vind ik juist wel prettig.
pi_154538851
Ook tevreden bij MoneYou. Je wordt daar tenminste niet elk kwartaal gevraagd om een nieuwe wachtwoord op te geven. Ik kom amper eens per kwartaal op de rekening om mijn saldo te checken....
pi_154540337
Oke, bedankt! Dan ga ik toch maar eens kijken om daar een rekening te openen.
pi_154541412
Het is een dochter van ABN-AMRO en valt onder hetzelfde depositogarantiestelsel als die bank, het is dus zeker goed te vertrouwen. Maar je moet wel rekening mee houden als je 50k hebt bij de ABN-AMRO en 100k bij moneyou dat je maar 100k terugkrijgt als je de bank omvalt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 juli 2015 @ 15:20:17 #79
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154542565
Mail van Zwitserleven
quote:
Geachte mevrouw Nizno,

Wij informeren u dat de spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 24 juli 2015 gaat de spaarrente van Zwitserleven InternetSparen van 1,35% naar 1,25%.

De spaarrente is variabel en dit betekent dat de rente kan stijgen of dalen tijdens de looptijd van uw spaarrekening.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154542750
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:08 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wat is die rente voor nieuwe klanten dan? 1,3 % ? Maar Knab ? Nee dank je, hun rekenen voor elke handeling 20,-
Ik betaal bij KNAB alleen 5/mnd, voor een normale betaalrekening.

Waarvoor rekenen ze dan 20,- ?
Goud kan je niet bijdrukken
pi_154543609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:43 schreef nietzowietzo het volgende:
Het is een dochter van ABN-AMRO en valt onder hetzelfde depositogarantiestelsel als die bank, het is dus zeker goed te vertrouwen. Maar je moet wel rekening mee houden als je 50k hebt bij de ABN-AMRO en 100k bij moneyou dat je maar 100k terugkrijgt als je de bank omvalt.
Bedankt voor de waarschuwing, maar helaas zit ik nog niet eens aan een tiende van dat bedrag, dus ik zit voorlopig nog veilig :P
Dat het een dochter van ABN is, deed me wel in eerste instantie naar moneyou kijken dan leaseplanbank ofzo bijvoorbeeld :)
pi_154546511
quote:
U heeft een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden Bank met een variabele rente. Zoals wij met u hebben afgesproken, houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen van de rente op deze rekening.

Als gevolg van de huidige marktomstandigheden verlagen wij per 1 augustus 2015 het rentepercentage van de internetspaarrekening van 1,30% naar 1,20%.
|:(
pi_154554931
De mailtjes van NN en Zwitserleven volgden elkaar mooi op. Blijft niets over op deze manier.
pi_154559805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:22 schreef RicDan het volgende:
De mailtjes van NN en Zwitserleven volgden elkaar mooi op. Blijft niets over op deze manier.
Inderdaad... ze volgen elkaar allemaal mooi op. LeasePlanBank staat nog op 1,30%, maar zal ook wel dalen naar 1,20%.

Als ik kijk naar ZwitserLeven MaandSparen, sinds oktober vorig jaar:
22-Oct-2014: Verlaagd van 1.70% naar 1.65%
17-Dec-2014: Verlaagd van 1.65% naar 1.60%
31-Mar-2015: Verlaagd van 1,60% naar 1,50%
18-May-2015: Verlaagd van 1,50% naar 1,45%
24-Jul-2015: Verlaagd van 1,45% naar 1,35%

:(
pi_154560242
Leaseplan gaat de aandelen verkopen... Wellicht bonusje voor de rekeninghouders :P

SPOILER
pi_154592019
NN gaat naar 1,2%.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:52:51 #87
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_154592307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:39 schreef krapula het volgende:
NN gaat naar 1,2%.
Heb nog wat op mijn spaarloonrekening staan bij de ING, daar krijg ik ook nog 1,20% over...

Iemand een idee wat er met die rekening gebeurd als het laatste deel in december vrijkomt?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:39:11 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154593398
De Robeco tas in ondertussen ook binnen. Niet echt super, maar altijd handig om te hebben.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:39:54 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154593413
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:52 schreef PirE het volgende:

[..]

Heb nog wat op mijn spaarloonrekening staan bij de ING, daar krijg ik ook nog 1,20% over...

Iemand een idee wat er met die rekening gebeurd als het laatste deel in december vrijkomt?
Spaarloon? Is dat niet al jaren geleden afgeschaft?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:53:26 #90
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_154593771
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Spaarloon? Is dat niet al jaren geleden afgeschaft?
Storten vanuit het brutoloon wel, per 1-1-2012. Maar de stortingen uit het verleden werden nog altijd geblokkeerd tot 4 jaar na de storting. Het is mogelijk om het gehele tegoed te deblokkeren. Voordeel is dat het geld dan direct beschikbaar is, nadeel dat het meetelt voor de vermogensrendementsheffing.

Om die laatste reden heb ik het nooit vervroegd vrij laten vallen. Wel kreeg ik steeds aan het eind van het jaar de inleg van vier jaar eerder overgemaakt op mijn lopende rekening, en de rente van het afgelopen jaar. Aan het eind van dit jaar verstrijkt ook de blokkering van de stortingen uit 2011, dus daarna is de rekening leeg.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:35:14 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154594886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:53 schreef freako het volgende:

[..]

Storten vanuit het brutoloon wel, per 1-1-2012. Maar de stortingen uit het verleden werden nog altijd geblokkeerd tot 4 jaar na de storting. Het is mogelijk om het gehele tegoed te deblokkeren. Voordeel is dat het geld dan direct beschikbaar is, nadeel dat het meetelt voor de vermogensrendementsheffing.

Om die laatste reden heb ik het nooit vervroegd vrij laten vallen. Wel kreeg ik steeds aan het eind van het jaar de inleg van vier jaar eerder overgemaakt op mijn lopende rekening, en de rente van het afgelopen jaar. Aan het eind van dit jaar verstrijkt ook de blokkering van de stortingen uit 2011, dus daarna is de rekening leeg.
Ik heb het destijds laten deblokkeren. Die 1,2% VRH viel destijds makkelijk te compenseren met de rente op een spaarrekening. Wist alleen niet dat het nog zo lang door liep.
  zondag 26 juli 2015 @ 00:25:02 #92
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_154637427
quote:

[..]

Wat voor handelingen
  vrijdag 31 juli 2015 @ 09:14:02 #93
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_154784834
leaseplanbank:
quote:
Internetsparen
De variabele spaarrente voor augustus 2015 wordt verlaagd van 1,30% naar 1,20% nominaal op jaarbasis.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:39:48 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154787605
quote:

[..]

Dat vind ik hier niet terug: https://www.knab.nl/tarieven
pi_154792123
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:14 schreef Gnittoo het volgende:
leaseplanbank:

[..]

Fuck die rentes, ik ga dividend zoeken
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_154794101
Vanwege de rentes ben ik bezig met crowdfunding...
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:34:32 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154796476
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:14 schreef µ het volgende:
Vanwege de rentes ben ik bezig met crowdfunding...
+1
pi_154799321
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

in de telegraaf stond een overzicht asn bank was de goedkoopste ing was goedkoper dan rabo sns iets duurder dan rabo en KNAB was de duurste van allemaal
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:10:29 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_154800170
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:42 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

[..]

in de telegraaf stond een overzicht asn bank was de goedkoopste ing was goedkoper dan rabo sns iets duurder dan rabo en KNAB was de duurste van allemaal
Telegraaf :')
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:57:27 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154801496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:42 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

[..]

Zakelijk heb ik Knab omdat die het goedkoopste is.
pi_154802843
Mooi historisch moment jongens en dames. De spaarrente van de Leaseplanbank keldert beneden de rente van de betaalrekening van SNS. Te weten een rente van 1,2% bij de Leaseplanbank en 1,25% bij de SNS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')