abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154948137
In vergelijking met de Zwitsers (hoogste spaarrente op een vrij te openen spaarrekening: 0,65%) mogen wij niet klagen. Mogelijk is het wel interessant om een spaarrekening in België te openen, want daar is nog 1,6% te halen.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 08:59:11 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154948540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:26 schreef Groepfunder het volgende:
Mogelijk is het wel interessant om een spaarrekening in België te openen, want daar is nog 1,6% te halen.
Maar niet geheel vrij opneembaar. Althans, wel vrij opneembaar maar dan krijg je een lagere rente. Bij die rekeningen werkt het met een basisrente en een "getrouwheidspremie" die je alleen krijgt als je je geld op je rekening laat staan.

Daarnaast heeft België een "roerende voorheffing" - er wordt bij de bron belasting ingehouden op je rente. Wellicht kun je dat terugvragen bij de belgische fiscus (geen idee) maar hou daar rekening mee.

Ik heb in België gewoond maar hield mede om die reden zoveel mogelijk mijn geld op banken in Nederland.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_154979243
quote:
Duitse startup belooft spaarders hogere rente en wil ook Nederlandse markt op
Een hogere rente op je spaargeld zonder risico’s? De Duitse startup WeltSparen ziet een gat in de markt door je spaargeld onder te brengen bij een bank in een EU-land met hogere rente. Het bedrijf ziet Nederland als een aantrekkelijke markt.

Hoe werkt het? WeltSparen heeft overeenkomsten met banken in negen landen gesloten. Via het platform kun je bij zo’n partnerbank een rekening openen en spaargeld overboeken. Zo kun je profiteren van de hogere rente die banken in bijvoorbeeld Tsjechië, Noorwegen of Roemenië betalen.

Als je kiest voor een rekening in euro’s loop je geen valutarisico. Zo krijg je bij de Tsjechische bank J&T Banka 1,6 procent rente. Bij de Noorse BN Bank zelfs 1,7 procent, maar dan moet je wel vertrouwen hebben in de Noorse kroon.

Ter vergelijking: de hoogste rente in Nederland krijg je bij LeaseplanBank, die 1,55 procent rente biedt voor een deposito met een looptijd van 1 jaar. Grootbanken geven bijna niets meer voor een éénjaarsdeposito: ING meldt 0,01 procent rente, ABN Amro 0,15 procent; Rabobank 0,2 procent. Anders gezegd: het rentevoordeel kan dus bij een ton spaargeld oplopen tot zo’n 1.500 euro.

Spaargeld gegarandeerd
Moet je, als je je spaargeld in het buitenland onderbrengt, niet bang zijn voor ‘IJslandse toestanden’? WeltSparen zegt van niet. EU-regelgeving garandeert dat je spaargeld tot 100.000 euro is gegarandeerd bij de partnerbanken in EU-landen; in Noorwegen (geen EU-land) zelfs voor omgerekend 220.000 euro. Zelf maakt WeltSparen gebruik van de banklicentie van de Duitse MHB-Bank

WeltSparen bestaat nog maar anderhalf jaar en is nog alleen voor Duitse inwoners beschikbaar, maar het maakt wel behoorlijk snelheid. Het telt al zo’n 25.000 klanten die bij elkaar voor een half miljard aan spaargeld onderbrachten. WeltSparen bemiddelt alleen voor deposito’s: je moet je geld — minimaal 5.000 euro — minstens een jaar laten staan.

Nederland veroveren
Na Duitsland is nu de rest van Europa aan de beurt. “Elk land met een lage spaarrente is voor ons interessant, dus ook Nederland”, zegt Frank Freund, financieel directeur en mede-oprichter van Weltsparen tegenover Z24. Hij wil nog dit jaar Nederlandse klanten bedienen via het platform. Want net als in Duitsland is de spaarrente in Nederland relatief laag. Dat zal overigens eerst in het Engels zijn (merknaam SavingsGlobal) en pas later in het Nederlands.

Investeerders geloven in ieder geval in het idee. Woensdag werd bekend dat WeltSparen nog eens 20 miljoen euro heeft opgehaald bij investeerders. In totaal heeft het bedrijf nu 30 miljoen euro aan funding.
Bron: http://www.z24.nl/onderne(...)ndse-markt-op-580237

Interessante ontwikkeling, maar je hebt wel te maken met verschillende depositogarantiestelsels wat het ook weer wat risicovoller maakt naar mijn mening (met het oog op IceSave). Dit is het bedrijf in kwestie en de rentes voor termijndeposito's zijn inderdaad iets hoger dan wat we hier als beste kunnen krijgen: https://www.weltsparen.de/. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
pi_154979324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Interessante ontwikkeling, maar je hebt wel te maken met verschillende depositogarantiestelsels wat het ook weer wat risicovoller maakt naar mijn mening (met het oog op IceSave). Dit is het bedrijf in kwestie en de rentes voor termijndeposito's zijn inderdaad iets hoger dan wat we hier als beste kunnen krijgen: https://www.weltsparen.de/. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
Ze zeggen dat je geen valutarisico hebt maar ik neem aan dat daar kosten aanzetten om dat te hedgen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_154980066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je geen valutarisico hebt maar ik neem aan dat daar kosten aanzetten om dat te hedgen?
Ze zeggen volgens mij alleen "Als je kiest voor een rekening in euro’s loop je geen valutarisico.", dus ik denk dat er geen kosten aan verbonden zitten, toch? Waarschijnlijk krijgt Weltsparen z'n geld door de afspraken met de banken die meedoen. Ik vind het er best interessant uitzien. Ik heb nu nog wat deposito's lopen bij LPB, maar de rentes waarvoor ik ze nu zou kunnen afsluiten is niet al te best...
pi_154998754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar niet geheel vrij opneembaar. Althans, wel vrij opneembaar maar dan krijg je een lagere rente. Bij die rekeningen werkt het met een basisrente en een "getrouwheidspremie" die je alleen krijgt als je je geld op je rekening laat staan.
De netto basisrente bij MeDirect is verlaagd: van 1,6% naar 1,4%.

Ondertussen gaat de rente bij SNS Internetsparen van 1,25% naar 1,15%. Idem voor de betaalrekening. Garantibank heeft vandaag aangekondigd de rente op de Gouden Klaver Rekening te verlagen van 0,9% naar 0,85 en van de Gouden Internet Spaarrekening van 0,95% naar 0,9%.
pi_155001465
Tijd om ook gewoon een bankrun op spaarrekeningen te houden.

Zal ze leren.Alleen je betaalrekening dan overeind houden
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155001712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:43 schreef Godshand het volgende:
Tijd om ook gewoon een bankrun op spaarrekeningen te houden.

Zal ze leren.Alleen je betaalrekening dan overeind houden
Want geld in een sok thuis is veiliger dan op de bank?
pi_155001792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:50 schreef elkravo het volgende:

[..]

Want geld in een sok thuis is veiliger dan op de bank?
Als je echt geld hebt gewoon in een safe. Kan je gewoon bij de bouwwinkel halen.

Aan de muur schroeven->code instellen->verder slapen.

Je geld wordt wel minder waard indien de inflatie toeneemt, maar goed we hebben ook al perioden met deflatie gehad. Dus wie weet houdt het zijn waarde.

Bij aantrekkende rentewaarden stop je het geld weer in een aantrekkelijk deposito oid :)
pi_155001913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je echt geld hebt gewoon in een safe. Kan je gewoon bij de bouwwinkel halen.

Aan de muur schroeven->code instellen->verder slapen.

Je geld wordt wel minder waard indien de inflatie toeneemt, maar goed we hebben ook al perioden met deflatie gehad. Dus wie weet houdt het zijn waarde.

Bij aantrekkende rentewaarden stop je het geld weer in een aantrekkelijk deposito oid :)
Die moeite en kosten omdat je geen rente krijgt.
pi_155001966
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:55 schreef elkravo het volgende:

[..]

Die moeite en kosten omdat je geen rente krijgt.
Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:30:02 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155005130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...
Ik heb toch liever geen groot geldbedrag in huis.
pi_155005225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb toch liever geen groot geldbedrag in huis.
Dan steek je het in aandelen, of grond :)
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 02:04:40 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155006133
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan steek je het in aandelen, of grond :)
Dat zijn betere opties inderdaad. Als ik na mijn verbouwing etc. nog geld over heb koop ik er wel zonnepanelen van.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 06:51:25 #168
132191 -jos-
Money=Power
pi_155105521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Interessant ja, een om in de gaten te houden.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_155109795
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

ook over contant geld in huis moet je gewoon belasting betalen
pi_155132215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De netto basisrente bij MeDirect is verlaagd: van 1,6% naar 1,4%.

Ondertussen gaat de rente bij SNS Internetsparen van 1,25% naar 1,15%. Idem voor de betaalrekening. Garantibank heeft vandaag aangekondigd de rente op de Gouden Klaver Rekening te verlagen van 0,9% naar 0,85 en van de Gouden Internet Spaarrekening van 0,95% naar 0,9%.
ik was net vorige maand met een zooitje spaargeld van ing met 0.8 naar SNS met 1.25 overgegaan. Maargoed, die gaat een week later ook al omlaag.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155135143
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:40 schreef Skv het volgende:

[..]

ik was net vorige maand met een zooitje spaargeld van ing met 0.8 naar SNS met 1.25 overgegaan. Maargoed, die gaat een week later ook al omlaag.
Maar je hebt nog steeds meer dan bij de vorige. Al is het inderdaad eurowerk. Voor het grote geld hoef je het niet te doen...
Schip ahoy!
pi_155141808
Ing heeft trouwens weer een spaaractie, niet voor extra geld, maar voor lotnummers om prijzen te winnen =)
pi_155142352
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar je hebt nog steeds meer dan bij de vorige. Al is het inderdaad eurowerk. Voor het grote geld hoef je het niet te doen...
Ja, het scheelt echt niks. Paar Euro per jaar ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155142621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:53 schreef Wolves het volgende:
Ing heeft trouwens weer een spaaractie, niet voor extra geld, maar voor lotnummers om prijzen te winnen =)
Vind ik niet de moeite waard, ik verwacht niet dat de kans groot is om iets te winnen. En 0.8% is echt treurig.
pi_155317221
We konden er natuurlijk op wachten: nadat LSP afgelopen maand de rente op de spaarrekeningen heeft verlaagd, zijn vanaf 20 augustus de deposito's aan de beurt:
3 mnd = 1,1% (nu 1,25%)
6 mnd = 1,2% (nu 1,3%)
9 mnd = 1,3% (nu 1,4%)
12 mnd = 1,4% (nu 1,55%)

In de afgelopen maanden was de rentevergoeding op een deposito van drie maanden iets beter of gelijk aan de variabele spaarrente (nu 1,2%). Per 20 augustus is het dus niet meer aantrekkelijk om een deposito voor de duur van drie maanden af te sluiten.
pi_155317259
Wat zijn er weinig leuke acties de laatste tijd. Die ING actie is er maar wie controleert dat ze echt al die prijzen uitgeven?
pi_155317557
Ik heb de tas van Robeco trouwens nooit ontvangen. Prutsers.
pi_155318807
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Niet te weinig overgemaakt? (Je moest wat meer overmaken als je in de maanden voor de transactie al eens geld had opgenomen van je Robeco account..)
pi_155318840
quote:
Wat geven ze als reden dan?
pi_155318984
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:51 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Niet te weinig overgemaakt? (Je moest wat meer overmaken als je in de maanden voor de transactie al eens geld had opgenomen van je Robeco account..)
Ik heb daar een rekening geopend en gewoon die 2500 euro overgemaakt.

quote:
5s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat geven ze als reden dan?
Volgens mij iets niet goed gegaan in hun administratie. Ik had me aangemeld en het geld overgeboekt, maar kreeg een paar weken erna een mail met: je hebt nog geen geld overgeboekt. Schiet op als je nog een tas wil! Daar heb ik ze over gemaild maar ze konden niets voor me doen. Het was afwachten of ik nog op tijd was en de tas was zolang de voorraad strekt :').

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 11:00:56 ]
pi_155319633
Vorig jaar 100 euro diner bonnen gewonnen bij de ING actie, de prijzen worden dus wel degelijk uitbetaald
pi_155319993
ASN rentebericht:

Nieuwe rente
ASN Ideaalsparen 1,0%
ASN Bankrekening 0,5%
Oude rente
ASN Ideaalsparen 1,1%
ASN Bankrekening 0,6%

Terwijl het zo goed gaat met de economie! (Zogenaamd.)
pi_155336725
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
pi_155338797
quote:
Ik heb hem keurig ontvangen.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:41:22 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155349903
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
Sterker nog: volgens UvA is de winstmarge op hypotheken omlaag gegaan.
censuur :O
pi_155350419
quote:
Banken hebben je spaargeld niet nodig om kapitaal binnen te halen. Volgens mij is er dus ook geen enkel verband (meer) tussen de spaar- en hypotheekrente.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:23:21 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155375606
quote:
Je mist er niet veel aan hoor.
pi_155378115
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je mist er niet veel aan hoor.
Nee, het is een simpele tas maar voor mij precies een mooi maatje als ik af en toe ga sporten.
pi_155387910
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 13:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Banken hebben je spaargeld niet nodig om kapitaal binnen te halen. Volgens mij is er dus ook geen enkel verband (meer) tussen de spaar- en hypotheekrente.
Ten eerste is spaargeld geen kapitaal voor een bank, maar vreemd vermogen.
Ten tweede is het meeste spaargeld dagelijks opvraagbaar voor de klant, en daardoor meer gekoppeld aan de korte rente. De 1 en 3 maands Euribor rente zijn bijvoorbeeld negatief.
pi_155388229
quote:
Ze blijven gewoon marge pakken. De winsten, bonussen schieten de lucht in. Totaal verziekt kapitalistisch systeem waarin de gewone burger wordt uitgeknepen. Het moraal is compleet bedorven. :r

Zolang het gepeupel dit pikt verandert er niks. Er valt bovendien niks te kiezen. :')_!

Waar blijft die opstand???
  donderdag 20 augustus 2015 @ 20:16:05 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155388348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:12 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ze blijven gewoon marge pakken. De winsten, bonussen schieten de lucht in. Totaal verziekt kapitalistisch systeem waarin de gewone burger wordt uitgeknepen. Het moraal is compleet bedorven. :r

Zolang het gepeupel dit pikt verandert er niks. Er valt bovendien niks te kiezen. :')_!

Waar blijft die opstand???
Begin dan.
pi_155388494
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Begin dan.
Nederlanders op de been krijgen?

_O-
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:00:59 #193
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155402507
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:19 schreef Webschip het volgende:

[..]

Nederlanders op de been krijgen?

_O-
De meeste Nederlanders hebben brood en spelen; we leven niet meer in de jaren 70 waar we voor elk wissewasje de straat op gaan.
pi_155403066
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders hebben brood en spelen; we leven niet meer in de jaren 70 waar we voor elk wissewasje de straat op gaan.
Deze uitbuiting een "wissewasje" noemen. :')

Slaap lekker verder, net als de rest.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:31:45 #195
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155403077
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:31 schreef Webschip het volgende:

[..]

Deze uitbuiting een "wissewasje" noemen. :')

Slaap lekker verder, net als de rest.
Uitbuiting :')
pi_155403157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uitbuiting :')
Consument uitbenen dan? En het verwerpelijk ECB-beleid aangrijpen om misbruik te maken door de spaarrentes te blijven verlagen en tegelijkertijd de hypotheekrentes verhogen? En gerust meer dan 10% rente rekenen als je even rood staat? :W
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:36:23 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155403185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:35 schreef Webschip het volgende:

[..]

Consument uitbenen dan? En het verwerpelijk ECB-beleid aangrijpen om misbruik te maken door de spaarrentes te blijven verlagen en tegelijkertijd de hypotheekrente verhogen? En gerust meer dan 10% rente rekenen als je even rood staat? :W
Je hoeft geen hypotheek te nemen he? Je hoeft niet rood te staan.
pi_155403195
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je hoeft geen hypotheek te nemen he? Je hoeft niet rood te staan.
:')
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:26:44 #199
447649 Slim23Hans
Altijd gezellig
pi_155416573
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Nizno op 23-08-2015 23:52:01 ]
Wonend in Almere en altijd in voor een feestje..
pi_155418874
Goh, je eerste post en meteen een linkje. Da's vast geen spam-accountje... :P
pi_155420879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:26 schreef Slim23Hans het volgende:
Ik heb mijn spaarplan van zwitserleven net omgezet. Snap niet dat mensen positief over deze club kan zijn.
Dit draadje gaat over spaarrekeningen, niet over woekerpolissen. Als de rente op die spaarrekening naar verhouding aantrekkelijk is en de voorwaarden gunstig, dan zijn hier mensen positief over Zwitserleven. Dat lijkt mij nogal logisch. :P
pi_155421181
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:27 schreef k_man het volgende:
Goh, je eerste post en meteen een linkje. Da's vast geen spam-accountje... :P
Nee, natuurlijk niet..... 😵
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:06:13 #203
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_155494200
quote:
Rentewijziging
De rente voor de variabele spaarproducten wordt per 2 september 2015 verlaagd: