Tot Eur 5.000,- bij SNS ja. Daar schiet je dus ook niks mee op.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:44 schreef Popolo het volgende:
Mooi historisch moment jongens en dames. De spaarrente van de Leaseplanbank keldert beneden de rente van de betaalrekening van SNS. Te weten een rente van 1,2% bij de Leaseplanbank en 1,25% bij de SNS.
Gaat mij meer om het principe. Een betaalrekening dat hogere rentes biedt dan een spaarrekening. Ridicuulquote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tot Eur 5.000,- bij SNS ja. Daar schiet je dus ook niks mee op.
Dat principe slaat nergens op m.i.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:37 schreef Popolo het volgende:
[..]
Gaat mij meer om het principe. Een betaalrekening dat hogere rentes biedt dan een spaarrekening. Ridicuul
crowfunding is voor mij alleen een alternatief voor een beperkt bedrag omdat ik op dit moment vooral het geld wat ik heb vrij besteedbaar wil houden. Daarom heb ik een cap op mijn crowdfunding activiteiten gezet en staat de rest tegen een veel te lage rente op een spaarrekening..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:14 schreef µ het volgende:
Vanwege de rentes ben ik bezig met crowdfunding...
Tijd van rentenieren door op de bank te zetten is voorbij. Zult nu toch je geld actiever en risicovoller moeten investeren / beleggen / speculeren om er een beetje rente op te krijgenquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:15 schreef lolnoob123 het volgende:
Ja het wordt nu wel droevig. Alles wat ik meer verdien krijg ik niets meer voor, aangezien de rente even hoog is als de rendementsheffing. Het wordt alleen langzaam minder waard door de inflatie.
Ben ik ook wel een beetje aan het doen. Maar ik ga ook niet zomaar al mijn geld op de beurs beleggen oid.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:31 schreef Murene het volgende:
[..]
Tijd van rentenieren door op de bank te zetten is voorbij. Zult nu toch je geld actiever en risicovoller moeten investeren / beleggen / speculeren om er een beetje rente op te krijgen
Niet dat ik ooit heb kunnen rentenieren overigens
Misschien offtopic maar is natuurlijk ook niet zo eenvoudig om te veranderen. Klinkt leuk om het daadwerkelijke rendement te gaan belasten, maar wat als je verlies maakt op je vermogen, krijg je dan geld terug?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:33 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Ben ik ook wel een beetje aan het doen. Maar ik ga ook niet zomaar al mijn geld op de beurs beleggen oid.
Ik vind die rendementsheffing alleen zo flauw, totaal niet realistisch. En er zijn plannen om dat te veranderen, maar plannen die de overheid geld kosten duren lang om te worden uitgevoerd.
Het is natuurlijk vrij hypocriet om te verwachten dat een starter 25k meeneemt als je een huis wil kopen, maar tot hij dat gespaard heeft wel zijn spaargeld belasten (en dat bij zijn ouders optellen indien thuiswonend).quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:16 schreef Murene het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het zo houden. Misschien zelfs het percentage omhoog gooien boven een bepaald bedrag.
Beter vermogen belasten als loon
Een huis kopen in Duitsland... werkt ook met geld (ik dacht 20k of een percentage of zo) meenemen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij hypocriet om te verwachten dat een starter 25k meeneemt als je een huis wil kopen, maar tot hij dat gespaard heeft wel zijn spaargeld belasten (en dat bij zijn ouders optellen indien thuiswonend).
Geld wordt al belast als je het verdient en uitgeeft, waarom dan ook nog als je het bewaard? En dan heb ik het nu wel ff om 'normale' bedragen voor de oude dag of een huis (<250k)
Dan zal de HRA ook in box 3 moeten komen. Denk dat er veel mensen er dan toch op achteruit gaanquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Belasting op vermogen lijkt me prima, maar vanaf een veel hogere grens, en dan incl. woonhuis. Dus vanaf x00k belasting betalen.
Je mag ook wel wat aan mij geven hoor, mocht je het niet opkrijgen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:40 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga op ca. 20k na (crowdfunding) al mijn centen in mijn nieuwe huis pompen
Desnoods nog zonnepanelen erbij als ik het niet op krijg.
Dat zal geen probleem zijn, zo gek veel is het nietquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:36 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Je mag ook wel wat aan mij geven hoor, mocht je het niet opkrijgen.
Klopt, ik ben er ook voorstander van. Daar gaan we gelukkig ook heen al zitten daar ook nadelen aan i.z. het tempo waar dat mee gedaan wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:32 schreef elkravo het volgende:
[..]
Een huis kopen in Duitsland... werkt ook met geld (ik dacht 20k of een percentage of zo) meenemen.
Tot 21k, waar de belasting drempel nu ligt, is mijns inzien geen luxe. 250k is misschien wat overdreven, maar die 21k zou wel flink wat omhoog mogen (minimaal factor 5). Om over de basisdrempel dan 1.4% te heffen wat mij betreft.quote:Geldbezit niet belasten, betekent minder inkomsten voor overheid. Hoe ga je dat compenseren => meer belasten op verdienen en uitgeven dan?
Gevolg daarvan: mensen die verdienen/uitgeven maar niet kunnen sparen (omdat ze niet overhouden) worden harder getroffen. Geldbezit mag je als een soort luxe zien... en dus ook belasten. Het zijn natuurlijk alleen zij die geld bezitten die daarover klagen...
Tot 250k als normaal te beschouwen spreekt voor zich. Ik denk dat heel veel dat niet normaal vinden.
Daar ben ik het mee eens, 21k aan spaargeld kun je nauwelijks een buffer of "luxe" noemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:50 schreef CaLeX het volgende:
Tot 21k, waar de belasting drempel nu ligt, is mijns inzien geen luxe. 250k is misschien wat overdreven, maar die 21k zou wel flink wat omhoog mogen (minimaal factor 5). Om over de basisdrempel dan 1.4% te heffen wat mij betreft.
Ik denk dat bij velen hier de mond zal openvallen als ze weten hoeveel Nederlanders minder dan 10k spaargeld heeft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:23 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, 21k aan spaargeld kun je nauwelijks een buffer of "luxe" noemen.
Je autootje begeeft het, en dan is je "luxe spaargeld buffer" al weer grotendeels weg.
Als je de schulden van het vermogen aftrekt, zit inderdaad meer dan de helft van de Nederlanders in het negatief.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:30 schreef elkravo het volgende:
[..]
Ik denk dat bij velen hier de mond zal openvallen als ze weten hoeveel Nederlanders minder dan 10k spaargeld heeft.
Tel je een woning dan bij de schulden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:39 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Als je de schulden van het vermogen aftrekt, zit inderdaad meer dan de helft van de Nederlanders in het negatief.
In die berekening (die ik een tijd geleden in de VK zag) gebeurde dat inderdaad. Als een woning onder water staat is je eigen woning netto een schuld, anders is het vermogen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tel je een woning dan bij de schulden?
Vergeet schulden van woningen. Heel veel gewone Nederlanders hebben geen 10k op hun rekening. Dus zoals posters hier beginnen over een lat bij 100k of zoiets te leggen... voor heel veel mensen is de huidige 21k al niet haalbaar. Je moet jezelf toch maar eens afvragen of het hebben van 21k of meer niet als luxe beschouwd mag worden. Ik vind van wel...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:39 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Als je de schulden van het vermogen aftrekt, zit inderdaad meer dan de helft van de Nederlanders in het negatief.
Je weet dat 21k nog geen garagebox koopt he? Iemand die een garagebox bezit is dus rijk?quote:
Ik lees nergens dat je rijk bent met 21k. Je zou wel kunnen zeggen dat je het niet verkeerd hebt met 21k. Op 1 januari 2013 had een gemiddeld gezin een vermogen van 19kquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je weet dat 21k nog geen garagebox koopt he? Iemand die een garagebox bezit is dus rijk?
En als je diegene die het gemiddelde behoorlijk omhoog trekken nog veel minder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat je rijk bent met 21k. Je zou wel kunnen zeggen dat je het niet verkeerd hebt met 21k. Op 1 januari 2013 had een gemiddeld gezin een vermogen van 19k
Als je de eigen woning niet meerekent is dat zelfs nog een paar k minder.
Dit!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
En als je diegene die het gemiddelde behoorlijk omhoog trekken nog veel minder.
Ik gok zomaar dat het gros standaard geen 5000 euro op de spaarrekening heeft staan.
Hoe kom je erbij dat iemand bakken met geld uitgeeft? Wel eens bij stil gestaan dan iemand >21k heeft omdat men juist heel bewust omgaat met uitgaven?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:34 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als je 21k hebt boer je gewoon goed en moet je niet zeuren over die ca 250 euro belasting op jaarbasis, terwijl je bakken uitgeeft aan auto, netflix, mobiele telefoonabonnementen, vakanties etc.
Dat klopt. Overigens klopt die berekening van hem ook van geen kant.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:00 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat iemand bakken met geld uitgeeft? Wel eens bij stil gestaan dan iemand >21k heeft omdat men juist heel bewust omgaat met uitgaven?
Je hebt gelijk - mea culpa - als je 21k heb betaal je geen 30% over 4% rendement, dat is over het bedrag boven de 21k. Dus nog beter om niet te klagen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat klopt. Overigens klopt die berekening van hem ook van geen kant.
21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld. En als je dan boven die 21k belast wordt is het mijn mening dat mensen niet moeten zeuren en pas belast willen worden als ze 100k of meer hebben vind ik niet nodig... boven 21k is goed.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:00 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat iemand bakken met geld uitgeeft? Wel eens bij stil gestaan dan iemand >21k heeft omdat men juist heel bewust omgaat met uitgaven?
Dan zet je die groep mensen zonder reden negatief neer, jammer. Persoonlijke frustraties van jouw kant is het enige wat ik kan verzinnen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef elkravo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk - mea culpa - als je 21k heb betaal je geen 30% over 4% rendement, dat is over het bedrag boven de 21k. Dus nog beter om niet te klagen.
[..]
21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld. En als je dan boven die 21k belast wordt is het mijn mening dat mensen niet moeten zeuren en pas belast willen worden als ze 100k of meer hebben vind ik niet nodig... boven 21k is goed.
Ow en het is maar een voorbeeld dat mensen klagen over belasting betalen maar ondertussen wel dure telefoons ed. hebben etc. En nee niet iedereen doet dat natuurlijk. Sommigen zijn best egoïstisch... genieten van alles, geld op de rekening hebben en dan klagen over een paar tientjes of paar 100 euro belasting betalen.
Weet niet of het persoonlijke frustraties waren, denk wel dat veel mensen die 21K+ op de bank hebben er stil bij staan dat ze vergeleken bij de rest in een luxe positie zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
Dan zet je die groep mensen zonder reden negatief neer, jammer. Persoonlijke frustraties van jouw kant is het enige wat ik kan verzinnen.
Maar we kunnen beter ontopic gaan.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:27 schreef Sharpdressedman het volgende:
Maar we kunnen beter ontopic gaan.
Onzin! Dat is van het niveau: "300k lenen voor een huis is niet veel geld, maar 10k terugbetalen wel!"... 21k is helemaal niet veel. 10 jaar lang 100 euro per maand sparen en (met een beetje rente in het verleden) je bent er al. En 100 euro per maand is zeg maar eens per dag een broodje/koffie buiten de deur, nou niet bepaald veel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef elkravo het volgende:
21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld.
De vrijstelling moet sowieso omhoog nu de overheid veel kosten en risico's (zonder belastingverlaging) richting de burgers schuift.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:36 schreef Murene het volgende:
[..]
Weet niet of het persoonlijke frustraties waren, denk wel dat veel mensen die 21K+ op de bank hebben er stil bij staan dat ze vergeleken bij de rest in een luxe positie zitten.
Vind persoonlijk dat ze beter belasting kunnen heffen op vermogen als op de basisbehoeftes.
Als ik het voor het zeggen had zou ik er een verschaling in aanbrengen.
> 21k 1,2%
> 42k 2,4%
Maar aangezien je steeds meer eigen geld in moet brengen bij het kopen van een huis, zou ik wel vrijstelling geven op spaarfondsen speciaal voor het kopen van een huis.
Banken en rentes? Dat fenomeen ken ik niet...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:04 schreef k_man het volgende:
Wij hadden hier ooit een topic over banken en hun rentes, iemand een idee of dat nog bestaat?
Of het een bak geld is is persoonlijk, maar als iemand zoveel heeft betekent het juist dat hij het niet heeft uitgegeven aan auto's, telefoons etc. Zodra hij het wel uitgeeft, dan mag ie er (weer) belasting over betalen. Waarom het in de tussentijd ook al belasten?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef elkravo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk - mea culpa - als je 21k heb betaal je geen 30% over 4% rendement, dat is over het bedrag boven de 21k. Dus nog beter om niet te klagen.
[..]
21k is een bak geld. Dat is nou net wat mijn punt is. Alleen mensen met 21k beseffen niet dat dat een bak geld is, die kijken verder die vinden 100k wellicht pas een bak geld. Gaat me er niet om hoe je eraan gekomen bent, en of het door zuinig leven is... 21k is gewoon een mooie, goede, bak geld. En als je dan boven die 21k belast wordt is het mijn mening dat mensen niet moeten zeuren en pas belast willen worden als ze 100k of meer hebben vind ik niet nodig... boven 21k is goed.
Rente is ook inkomen, het is dus logisch dat dat ook belast wordt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of het een bak geld is is persoonlijk, maar als iemand zoveel heeft betekent het juist dat hij het niet heeft uitgegeven aan auto's, telefoons etc. Zodra hij het wel uitgeeft, dan mag ie er (weer) belasting over betalen. Waarom het in de tussentijd ook al belasten?
Daarnaast is er al een belasting op vermogen die wij inflatie noemen, het wordt dus nu dubbel belast. Zo erg belast zelfs dat de belasting hoger is dan de rente, in welk geval kun je een belasting van >100% nou redelijk noemen? Van mij mag het helemaal afgeschaft worden, of je nou 10K, 100K of 100G hebt.
Als je iets ontopic hebt gooi het er maar in.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Godskolere zeg, mag het weer gewoon ontopic gaan aub?
Ik ben het met je eens, maar er valt weinig te bespreken. De afgelopen 3? jaar zou je in 1 reeks aan identieke (twee-)maandelijkse posts samen kunnen vatten ('weer 0,1% omlaag'). Voorheen wilde het nog wel eens flink renderen om goed rond te kijken en wat extra rekeningen of deposito's aan te maken, evenals spaaracties in de gaten te houden. Nu schuiven is alleen rendabel met een echt flink vermogen, maar dan heb je waarschijnlijk al wat meer gespreid.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Tja, ik heb ook al een poging gedaan, maar het gezever gaat maar door.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Die rente met nu meer dan 100% belasten is logisch? Ik vind dat niet logisch, zeker niet aangezien er al zoiets als inflatie is (het bijdrukken van geld betekent dat het bestaande geld minder waard wordt).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Rente is ook inkomen, het is dus logisch dat dat ook belast wordt.
Een deel van je geld afdragen aan de overheid of het bijdrukken van geld zodat het geld wat in omloop is minder waard wordt werkt precies hetzelfde, namelijk door acties van de overheid kan ik minder kopen van het geld wat ik heb. Hoezo is inflatie (het bijdrukken van geld) dan geen belasting?quote:
We proberen 'hoge' rente te vinden, als je meer dan die rente vervolgens aan de overheid mag afdragen dan heeft dat wel enigzins met dit topic te maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Inflatie is niet het principe dat jij, of wie dan ook minder kan kopen; dan zou ouderschapsverlof, part-time werken of een dure auto kopen met alle kosten van dien ook belasting zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Een deel van je geld afdragen aan de overheid of het bijdrukken van geld zodat het geld wat in omloop is minder waard wordt werkt precies hetzelfde, namelijk door acties van de overheid kan ik minder kopen van het geld wat ik heb. Hoezo is inflatie (het bijdrukken van geld) dan geen belasting?
De oorspronkelijke definitie van inflatie is dat de hoeveelheid geld toeneemt (prijsinflatie, waar jij op doelt, wordt inderdaad ook door diverse andere factoren beïnvloed).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Inflatie is niet het principe dat jij, of wie dan ook minder kan kopen; dan zou ouderschapsverlof, part-time werken of een dure auto kopen met alle kosten van dien ook belasting zijn.
Bovendien wordt inflatie niet alleen bepaald door het bijdrukken van geld maar ook door zaken waar de overheid geen invloed op heeft (al zal een overheid wel altijd willen sturen naar een lichte inflatie, dat wel).
Maar niet geheel vrij opneembaar. Althans, wel vrij opneembaar maar dan krijg je een lagere rente. Bij die rekeningen werkt het met een basisrente en een "getrouwheidspremie" die je alleen krijgt als je je geld op je rekening laat staan.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:26 schreef Groepfunder het volgende:
Mogelijk is het wel interessant om een spaarrekening in België te openen, want daar is nog 1,6% te halen.
Bron: http://www.z24.nl/onderne(...)ndse-markt-op-580237quote:Duitse startup belooft spaarders hogere rente en wil ook Nederlandse markt op
Een hogere rente op je spaargeld zonder risico’s? De Duitse startup WeltSparen ziet een gat in de markt door je spaargeld onder te brengen bij een bank in een EU-land met hogere rente. Het bedrijf ziet Nederland als een aantrekkelijke markt.
Hoe werkt het? WeltSparen heeft overeenkomsten met banken in negen landen gesloten. Via het platform kun je bij zo’n partnerbank een rekening openen en spaargeld overboeken. Zo kun je profiteren van de hogere rente die banken in bijvoorbeeld Tsjechië, Noorwegen of Roemenië betalen.
Als je kiest voor een rekening in euro’s loop je geen valutarisico. Zo krijg je bij de Tsjechische bank J&T Banka 1,6 procent rente. Bij de Noorse BN Bank zelfs 1,7 procent, maar dan moet je wel vertrouwen hebben in de Noorse kroon.
Ter vergelijking: de hoogste rente in Nederland krijg je bij LeaseplanBank, die 1,55 procent rente biedt voor een deposito met een looptijd van 1 jaar. Grootbanken geven bijna niets meer voor een éénjaarsdeposito: ING meldt 0,01 procent rente, ABN Amro 0,15 procent; Rabobank 0,2 procent. Anders gezegd: het rentevoordeel kan dus bij een ton spaargeld oplopen tot zo’n 1.500 euro.
Spaargeld gegarandeerd
Moet je, als je je spaargeld in het buitenland onderbrengt, niet bang zijn voor ‘IJslandse toestanden’? WeltSparen zegt van niet. EU-regelgeving garandeert dat je spaargeld tot 100.000 euro is gegarandeerd bij de partnerbanken in EU-landen; in Noorwegen (geen EU-land) zelfs voor omgerekend 220.000 euro. Zelf maakt WeltSparen gebruik van de banklicentie van de Duitse MHB-Bank
WeltSparen bestaat nog maar anderhalf jaar en is nog alleen voor Duitse inwoners beschikbaar, maar het maakt wel behoorlijk snelheid. Het telt al zo’n 25.000 klanten die bij elkaar voor een half miljard aan spaargeld onderbrachten. WeltSparen bemiddelt alleen voor deposito’s: je moet je geld — minimaal 5.000 euro — minstens een jaar laten staan.
Nederland veroveren
Na Duitsland is nu de rest van Europa aan de beurt. “Elk land met een lage spaarrente is voor ons interessant, dus ook Nederland”, zegt Frank Freund, financieel directeur en mede-oprichter van Weltsparen tegenover Z24. Hij wil nog dit jaar Nederlandse klanten bedienen via het platform. Want net als in Duitsland is de spaarrente in Nederland relatief laag. Dat zal overigens eerst in het Engels zijn (merknaam SavingsGlobal) en pas later in het Nederlands.
Investeerders geloven in ieder geval in het idee. Woensdag werd bekend dat WeltSparen nog eens 20 miljoen euro heeft opgehaald bij investeerders. In totaal heeft het bedrijf nu 30 miljoen euro aan funding.
Ze zeggen dat je geen valutarisico hebt maar ik neem aan dat daar kosten aanzetten om dat te hedgen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bron: http://www.z24.nl/onderne(...)ndse-markt-op-580237
Interessante ontwikkeling, maar je hebt wel te maken met verschillende depositogarantiestelsels wat het ook weer wat risicovoller maakt naar mijn mening (met het oog op IceSave). Dit is het bedrijf in kwestie en de rentes voor termijndeposito's zijn inderdaad iets hoger dan wat we hier als beste kunnen krijgen: https://www.weltsparen.de/. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
Ze zeggen volgens mij alleen "Als je kiest voor een rekening in euro’s loop je geen valutarisico.", dus ik denk dat er geen kosten aan verbonden zitten, toch? Waarschijnlijk krijgt Weltsparen z'n geld door de afspraken met de banken die meedoen. Ik vind het er best interessant uitzien. Ik heb nu nog wat deposito's lopen bij LPB, maar de rentes waarvoor ik ze nu zou kunnen afsluiten is niet al te best...quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze zeggen dat je geen valutarisico hebt maar ik neem aan dat daar kosten aanzetten om dat te hedgen?
De netto basisrente bij MeDirect is verlaagd: van 1,6% naar 1,4%.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar niet geheel vrij opneembaar. Althans, wel vrij opneembaar maar dan krijg je een lagere rente. Bij die rekeningen werkt het met een basisrente en een "getrouwheidspremie" die je alleen krijgt als je je geld op je rekening laat staan.
Want geld in een sok thuis is veiliger dan op de bank?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:43 schreef Godshand het volgende:
Tijd om ook gewoon een bankrun op spaarrekeningen te houden.
Zal ze leren.Alleen je betaalrekening dan overeind houden
Als je echt geld hebt gewoon in een safe. Kan je gewoon bij de bouwwinkel halen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:50 schreef elkravo het volgende:
[..]
Want geld in een sok thuis is veiliger dan op de bank?
Die moeite en kosten omdat je geen rente krijgt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als je echt geld hebt gewoon in een safe. Kan je gewoon bij de bouwwinkel halen.
Aan de muur schroeven->code instellen->verder slapen.
Je geld wordt wel minder waard indien de inflatie toeneemt, maar goed we hebben ook al perioden met deflatie gehad. Dus wie weet houdt het zijn waarde.
Bij aantrekkende rentewaarden stop je het geld weer in een aantrekkelijk deposito oid
Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:55 schreef elkravo het volgende:
[..]
Die moeite en kosten omdat je geen rente krijgt.
Ik heb toch liever geen groot geldbedrag in huis.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:57 schreef Godshand het volgende:
[..]
Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...
Dan steek je het in aandelen, of grondquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 01:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb toch liever geen groot geldbedrag in huis.
Dat zijn betere opties inderdaad. Als ik na mijn verbouwing etc. nog geld over heb koop ik er wel zonnepanelen van.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 01:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dan steek je het in aandelen, of grond
Interessant ja, een om in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bron: http://www.z24.nl/onderne(...)ndse-markt-op-580237
Interessante ontwikkeling, maar je hebt wel te maken met verschillende depositogarantiestelsels wat het ook weer wat risicovoller maakt naar mijn mening (met het oog op IceSave). Dit is het bedrijf in kwestie en de rentes voor termijndeposito's zijn inderdaad iets hoger dan wat we hier als beste kunnen krijgen: https://www.weltsparen.de/. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
ook over contant geld in huis moet je gewoon belasting betalenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:57 schreef Godshand het volgende:
[..]
Krijg je nu ook niet als je meer dan 20 k op de bank hebt staan. Dan gaat 0,05 naar vadertje staat. Dat blijft voorlopig zo, zolang de nieuwe belastingplannen nog niet hard zijn...
ik was net vorige maand met een zooitje spaargeld van ing met 0.8 naar SNS met 1.25 overgegaan. Maargoed, die gaat een week later ook al omlaag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 22:40 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
De netto basisrente bij MeDirect is verlaagd: van 1,6% naar 1,4%.
Ondertussen gaat de rente bij SNS Internetsparen van 1,25% naar 1,15%. Idem voor de betaalrekening. Garantibank heeft vandaag aangekondigd de rente op de Gouden Klaver Rekening te verlagen van 0,9% naar 0,85 en van de Gouden Internet Spaarrekening van 0,95% naar 0,9%.
Maar je hebt nog steeds meer dan bij de vorige. Al is het inderdaad eurowerk. Voor het grote geld hoef je het niet te doen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:40 schreef Skv het volgende:
[..]
ik was net vorige maand met een zooitje spaargeld van ing met 0.8 naar SNS met 1.25 overgegaan. Maargoed, die gaat een week later ook al omlaag.
Ja, het scheelt echt niks. Paar Euro per jaar ofzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds meer dan bij de vorige. Al is het inderdaad eurowerk. Voor het grote geld hoef je het niet te doen...
Vind ik niet de moeite waard, ik verwacht niet dat de kans groot is om iets te winnen. En 0.8% is echt treurig.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:53 schreef Wolves het volgende:
Ing heeft trouwens weer een spaaractie, niet voor extra geld, maar voor lotnummers om prijzen te winnen =)
Niet te weinig overgemaakt? (Je moest wat meer overmaken als je in de maanden voor de transactie al eens geld had opgenomen van je Robeco account..)quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb de tas van Robeco trouwens nooit ontvangen. Prutsers.
Wat geven ze als reden dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb daar een rekening geopend en gewoon die 2500 euro overgemaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:51 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Niet te weinig overgemaakt? (Je moest wat meer overmaken als je in de maanden voor de transactie al eens geld had opgenomen van je Robeco account..)
Volgens mij iets niet goed gegaan in hun administratie. Ik had me aangemeld en het geld overgeboekt, maar kreeg een paar weken erna een mail met: je hebt nog geen geld overgeboekt. Schiet op als je nog een tas wil! Daar heb ik ze over gemaild maar ze konden niets voor me doen. Het was afwachten of ik nog op tijd was en de tas was zolang de voorraad strektquote:
Ik heb hem keurig ontvangen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Sterker nog: volgens UvA is de winstmarge op hypotheken omlaag gegaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
Banken hebben je spaargeld niet nodig om kapitaal binnen te halen. Volgens mij is er dus ook geen enkel verband (meer) tussen de spaar- en hypotheekrente.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat bij eerdere rentedalingen de hypotheekrente tenminste nog mee daalde (zij het op een iets trager tempo). De hypotheekrente is nu echter na een lichte stijging eind mei al enkele maanden stabiel te noemen, terwijl de spaarrente maar blijft dalen en het ene na het andere historische dieptepunt verbreekt.
Je mist er niet veel aan hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Nee, het is een simpele tas maar voor mij precies een mooi maatje als ik af en toe ga sporten.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mist er niet veel aan hoor.
Ten eerste is spaargeld geen kapitaal voor een bank, maar vreemd vermogen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Banken hebben je spaargeld niet nodig om kapitaal binnen te halen. Volgens mij is er dus ook geen enkel verband (meer) tussen de spaar- en hypotheekrente.
Ze blijven gewoon marge pakken. De winsten, bonussen schieten de lucht in. Totaal verziekt kapitalistisch systeem waarin de gewone burger wordt uitgeknepen. Het moraal is compleet bedorven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
Begin dan.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ze blijven gewoon marge pakken. De winsten, bonussen schieten de lucht in. Totaal verziekt kapitalistisch systeem waarin de gewone burger wordt uitgeknepen. Het moraal is compleet bedorven.
Zolang het gepeupel dit pikt verandert er niks. Er valt bovendien niks te kiezen._!
Waar blijft die opstand???
De meeste Nederlanders hebben brood en spelen; we leven niet meer in de jaren 70 waar we voor elk wissewasje de straat op gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:19 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nederlanders op de been krijgen?
Deze uitbuiting een "wissewasje" noemen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders hebben brood en spelen; we leven niet meer in de jaren 70 waar we voor elk wissewasje de straat op gaan.
Uitbuitingquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:31 schreef Webschip het volgende:
[..]
Deze uitbuiting een "wissewasje" noemen.
Slaap lekker verder, net als de rest.
Consument uitbenen dan? En het verwerpelijk ECB-beleid aangrijpen om misbruik te maken door de spaarrentes te blijven verlagen en tegelijkertijd de hypotheekrentes verhogen? En gerust meer dan 10% rente rekenen als je even rood staat?quote:
Je hoeft geen hypotheek te nemen he? Je hoeft niet rood te staan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:35 schreef Webschip het volgende:
[..]
Consument uitbenen dan? En het verwerpelijk ECB-beleid aangrijpen om misbruik te maken door de spaarrentes te blijven verlagen en tegelijkertijd de hypotheekrente verhogen? En gerust meer dan 10% rente rekenen als je even rood staat?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je hoeft geen hypotheek te nemen he? Je hoeft niet rood te staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |