Dat dacht ik gister ook ineens!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:34 schreef AnneX het volgende:
This day is the first day of the rest of your life!
We hadden al bedacht om 's avonds laat een iftar-opening te doen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 07:42 schreef computergirl het volgende:
geen mevrouwtjes met hoofddoek de bakkerij intrekken om te proeven vandaag he?
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 07:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hadden al bedacht om 's avonds laat een iftar-opening te doen.
Oo, andere avond?! Dan slinger ik gewoon een hoofddoek om hoor. Goed plan!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:35 schreef Isegrim het volgende:
Vanavond niet, ben je gek? Vanavond kun je mij opvegen denk ik.
Smeersels en dipjes moeten nog gemaakt!
Leukquote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:00 schreef Isegrim het volgende:
Het is hier een gekkenhuis!Nu even rustig, voor het eerst.
Wat geweldig!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:00 schreef Isegrim het volgende:
zijn jullie al uitverkocht?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:00 schreef Isegrim het volgende:
Jup! Gaat echt super.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:07 schreef Elleska het volgende:
super zoveel bekijks en drukte
brood bakken in de bakkerij is ook allemaal goed gegaan?
Top!!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:04 schreef Isegrim het volgende:
Zo!
Ongeveer 100 broden verkocht. De rest is opgehaald door crowdfunders of uitgedeeld om te proeven. De 20 broden die over waren zijn afgeleverd bij de Pauluskerk.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:04 schreef Isegrim het volgende:
Zo!
Ongeveer 100 broden verkocht. De rest is opgehaald door crowdfunders of uitgedeeld om te proeven. De 20 broden die over waren zijn afgeleverd bij de Pauluskerk.
Maar ander werk dan slopenleidingenleggenkittentegelenstuccendoorkruipruimteswurmenschilderenapparatuursjouwenpoetsenpoetsenpoetsenenaldieandereklussendieiknuvergeet toch?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vandaag was ook best hard werken hoor!![]()
Maar wel echt superleuk!
Dat wel!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar ander werk dan slopenleidingenleggenkittentegelenstuccendoorkruipruimteswurmenschilderenapparatuursjouwenpoetsenpoetsenpoetsenenaldieandereklussendieiknuvergeet toch?
Ja! Hoe laat zou je willen komen? We zijn in de ochtend en vroege middag open, zo lang de voorraad strekt (maar je kunt ook reserveren, moet je even mailen).quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:38 schreef Negentiendertig het volgende:
Wat tof dat het zo leuk was
Zijn jullie volgende week zaterdag open? Moet toevallig in Rotterdam zijn en wil graag langskomen.
Leukquote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja! Hoe laat zou je willen komen? We zijn in de ochtend en vroege middag open, zo lang de voorraad strekt (maar je kunt ook reserveren, moet je even mailen).
Geen bezwaar!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:48 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
LeukWaarschijnlijk rond een uur of 10 's ochtends. Als ik zeker weet of ik kom zal ik jullie inderdaad even mailen. Was wel van plan flink wat in te slaan, want ik kom van ver
Wat goed!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:04 schreef Isegrim het volgende:
Zo!
Ditquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:24 schreef Susi het volgende:
Wat heerlijk dat het zo goed is gegaan vandaag, geniet er morgen lekker van
Ja, die stonden wat de dicht bij de balie.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:03 schreef Elleska het volgende:
![]()
hoe bevalt de indeling van het bakgedeelte? zag in de timelapse dat de middentafels nog wat zijn verschoven.
Maar goed ook!!quote:Op zondag 21 juni 2015 11:21 schreef Isegrim het volgende:
Wel het leukste soort hard werk dat er is.
Haha, wat gaaf, zo'n timelapse!quote:Op zondag 21 juni 2015 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De eerste twee uur dat we open waren![]()
Ze kennen dit soort brood vaak uit Duitsland.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:10 schreef junkiexp het volgende:
Grappig die Timelapse!
Wat ik trouwend opvallend vond is dat de Turken die bij jullie in de zaak kwamen erg enthousiast waren en ook zonder morren 4 euro afrekende voor een brood.
Had ik niet verwacht eigenlijk, de meeste zouden eerst even de kat uit de boom kijken en sowieso eerst vragen wat het kost.
Correct. Ik betaal voor een brood van 750 - 1000 gram meestal iets tussen de ¤ 3,50 - ¤ 4,-quote:Op zondag 21 juni 2015 13:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze kennen dit soort brood vaak uit Duitsland.
Maar er zijn er ook wel veel die het te duur vinden hoor, zeker wel.
De onze van 800 gram zijn 4 euro inderdaad. Maar we willen per verkoopdag één broodsoort in de aanbieding gaan doen.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Correct. Ik betaal voor een brood van 750 - 1000 gram meestal iets tussen de ¤ 3,50 - ¤ 4,-
quote:Op zondag 21 juni 2015 13:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De onze van 800 gram zijn 4 euro inderdaad. Maar we willen per verkoopdag één broodsoort in de aanbieding gaan doen.
Dan wel ja!quote:Op zondag 21 juni 2015 13:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]Alhoewel de prijs redelijk gangbaar is voor dit soort brood (ik woon dus in Duitsland
) kies ik zelf ook altijd voor de aanbieding. Het is het zeker waard, maar als je per dag een brood wegeet best aan de prijs.
Duidelijk.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze kennen dit soort brood vaak uit Duitsland.
Maar er zijn er ook wel veel die het te duur vinden hoor, zeker wel.
Heel veel Turken niet. Ga maar eens bij Sofra om de hoek zitten 's middags nu. Sowieso wel een aanrader die tent. Écht Turks.quote:Op zondag 21 juni 2015 14:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Duidelijk.
Die ene man was overigens niet aan het vasten, dat viel ook op.
* Memento-Mori beaamtquote:Op zondag 21 juni 2015 14:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heel veel Turken niet. Ga maar eens bij Sofra om de hoek zitten 's middags nu. Sowieso wel een aanrader die tent. Écht Turks.
Feli met de opening! Heel gaaf!quote:
Haha, gaaf! Prominent plekje in de winkel gegeven?quote:Op zondag 21 juni 2015 13:21 schreef Isegrim het volgende:
Oh en de Marokkaanse meneer (ondanks dat hij nauwelijks Nederlands spreekt) gaf ons een bos knalroze nepbloemen![]()
Ik kom zeker een keer langs op vrijdag of zaterdag!quote:Op maandag 22 juni 2015 07:59 schreef Isegrim het volgende:
In eerste instantie vrijdag en zaterdag. Maar hopelijk kan LHO heel snel zijn baan opzeggen.
Ik ben er de hele dag wel.quote:Op maandag 22 juni 2015 08:08 schreef computergirl het volgende:
vanaf hoe laat mag ik vrijdag 20 wissellijstjes afleveren?
Gezellig!quote:Op maandag 22 juni 2015 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kom zeker een keer langs op vrijdag of zaterdag!
Of op een andere dag indienbaan
quote:Op maandag 22 juni 2015 08:36 schreef Isegrim het volgende:
Werkt dit?
https://drive.google.com/(...)anY0VXVkM3d6UVU/edit
quote:Op maandag 22 juni 2015 08:36 schreef Isegrim het volgende:
Werkt dit?
Nu op de radiator bij de balie.quote:Op maandag 22 juni 2015 08:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha, gaaf! Prominent plekje in de winkel gegeven?![]()
Zie link.quote:Enneh, waar blijven de foto's van zaterdag?
Ja leuk!! Ook achterin de bakkerij nu goed te zien. Heel mooi met die houten toonbank & tafelquote:Op maandag 22 juni 2015 08:36 schreef Isegrim het volgende:
Werkt dit?
Gauw elke dag open dan!quote:Op maandag 22 juni 2015 17:09 schreef Isegrim het volgende:
We hebben vandaag even wat inkopen gedaan en naar de bakkerij gebracht. We waren er nog geen half uurtje binnen in totaal, maar er kwam al één iemand die gehoopt had dat we open waren en twee mensen stonden het briefje met de openingstijden te lezen.
Is wel een werk voor één kopje koffie.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:57 schreef Isegrim het volgende:
Even voor de koffieliefhebbers, wat vinden we hiervan?
http://www.wehkamp.nl/Win(...)wsXfG0tFXxoCnJ_w_wcB
Wij drinken zelf helemaal geen koffie dus we hebben er geen verstand van. Maar hier hebben we de waterkoker van en die vinden we prachtig.
We hebben werkelijk geen flauw benul wat we moeten verwachten!quote:Op maandag 22 juni 2015 18:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Gauw elke dag open dan!In elk geval 's ochtends.
![]()
Al enig idee wat de verwachtingen zijn op dat gebied? Als het loopt zoals jullie denken dat het gaat lopen, wanneer kan Jeroen zich dan zo'n beetje fulltime op het bakken gaan richten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hopelijk zijn we over een paar maanden gewoon vijf dagen per week open.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 06:49 schreef Toekito het volgende:
Nou ben ik best wel benieuwd naar zo'n brood. Alleen komende tijd niet op de juiste momenten in Roffa
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:07 schreef Maraca het volgende:
Zonder dat ik het echt doorhad, had ik vandaag mijn auto geparkeerd tegenover jullie concollega's Bakkers WerkplaatsZiet jullie bakkerij er toch veel leuker uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder gekheid, dat is dus een project waar wij vorig jaar voor benaderd werden en we zijn er ook heel even in mee gegaan, maar uiteindelijk hebben we bedankt omdat we dan niet echt ons eigen ding konden doen. Het was ook de bedoeling om met langdurig werklozen te gaan werken en dat zagen wij eerlijk gezegd niet zo zitten.![]()
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze waren niet open, maar wat ik zo door het raam zag was niet zo geweldig. Beetje alsof een paar studenten dachten "jaa, we hebben nog wat meubels over.. laten we een bakkerij openen"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder gekheid, dat is dus een project waar wij vorig jaar voor benaderd werden en we zijn er ook heel even in mee gegaan, maar uiteindelijk hebben we bedankt omdat we dan niet echt ons eigen ding konden doen. Het was ook de bedoeling om met langdurig werklozen te gaan werken en dat zagen wij eerlijk gezegd niet zo zitten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Heel goed om met de winkeliers in de omgeving een goed band op te bouwenquote:Op maandag 22 juni 2015 22:52 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag een praatje gemaakt met Kismet (http://www.notenbarkismet.nl/) bij de bakkerij om de hoek. Daar gaan we voortaan onze noten en zuidvruchten inkopen.Prachtige zaak met mooie producten.
En voor ons gewoon praktisch. Geen plicht tot het afnemen van zeer grote hoeveelheden en we kunnen het lopend ophalen. Het is nog geen 500 meter lopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heel goed om met de winkeliers in de omgeving een goed band op te bouwen
Gewoon is 6 dagen per week.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hopelijk zijn we over een paar maanden gewoon vijf dagen per week open.
Hallo, 700 euro?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam weer iets bakkerijgerelateerds tegen in de Flynth-nieuwsbrief.
Dat vermoeden had ik alquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hallo, 700 euro?Ik denk dat wij voorlopig wel even zelf het wiel uitvinden. Tot nu toe gaat dat best goed.
dan moet het echt wel x te regelen zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hopelijk zijn we over een paar maanden gewoon vijf dagen per week open.
We kunnen een brood naar Spanje sturen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:13 schreef Bramito het volgende:
Gefeliciteerd met de opening! Echt jammer dat ik nooit in Rotterdam kom.
in december een stoomboot volquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We kunnen een brood naar Spanje sturen.
quote:
Wie weet als ik een keer in België ben dat ik dan tijd heb om eens bij jullie te mystery shoppen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We kunnen een brood naar Spanje sturen.
Oh leuk!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:27 schreef moemoe het volgende:
Je zit om de hoek!
Ik kom zeker een keer brood bij je halen. Ben zeer benieuwd.
Zal dan wel vooraf even mailen.
Oh die ken ik helemaal niet. Maar die werkt dus bij/voor het AD?quote:
Nee, die tipte ons door de foto van het artikel te sturenquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh die ken ik helemaal niet. Maar die werkt dus bij/voor het AD?
Ah ok, ik snap 'm (eindelijkquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, die tipte ons door de foto van het artikel te sturen![]()
AD zal via het persbureau van de Amersfoortse/Doorgaan zijn
Ja, heeft een stuk meer gekost dan wij opgehaald hebben denk ikquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ok, ik snap 'm (eindelijk)
Die Doorgaan.nl types hebben er wel flinke marketing tegenaan gegooid trouwens man
ja, dat is niet zo moeilijkquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, heeft een stuk meer gekost dan wij opgehaald hebben denk ik
quote:
Dat moeten we nog gaan testen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:59 schreef DavetheNL het volgende:
Je bakt toch de hele tijd door? Verliest het deeg veel kwaliteit als het een dag langer in de koeling ligt?
Hehe, de bakken die je het laatst gebruikt dichter bij het koelelement zetten. Een koelkast ia nooit overal precies dezelfde temperatuur (al wordt dat wel steeds beter).quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Instorten of te zuur worden zijn risico'sZeker omdat de koelkast -bewust- niet heel koud staat. Dan zou ik harder moeten koelen, maar dan ontwikkeld het deeg dat ik op vrijdag maak voor zaterdag weer niet genoeg
Kijk, dat bedoel ik. Dus niet teveel dubben, gewoon doen. :-)quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nouja de kosten zijn natuurlijk wel te overzien, na een week of wat weten we wel grofweg hoeveel we nodig hebben.
Neuh dat is ook lastig. We merkten met bezorgen al dat de periode vanaf pakweg kerst tot en met eind januari alles inzakte (en daarna ineens weer volop doorging). Een van de winkels waar we aan leveren waar je ook wat kan eten, heeft de zaak leeg met mooi weer, want dan staat de zon op de panden er tegenover.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens mij blijft het altijd lastig inschatten.
Heb zelf bij een groot industrieel bakkerij gewerkt en daar belden ze alle supermarkten op met de vraag hoeveel ze die dag dachten nodig hebben, zodat wij wisten hoeveel we ongeveer moesten bakken. ( dat ging in duizenden maar toch)
De ene week is de andere niet.
Dan is het vakantie, dan is er een feestdag, dan is er een gek die langskomt alleen voor jullie en gelijk 10 meeneemt, dan is het een druilig weekend met mensen die helemaal niet naar buiten willen.
Dat is het grote nadeel van een echte dagvers product , je kan het nooit echt quitte spelen. Moeilijk wel
Danku!quote:Nog gefeliciteerd met jullie echte opening!
Krijg je spijt van. Matige kwaliteit en matige koffie ga je hiermee krijgen. Doe iets simpelers als een potje met kokend water (French press) of de Chemex die al eerder langskwam.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:57 schreef Isegrim het volgende:
Even voor de koffieliefhebbers, wat vinden we hiervan?
http://www.wehkamp.nl/Win(...)wsXfG0tFXxoCnJ_w_wcB
Wij drinken zelf helemaal geen koffie dus we hebben er geen verstand van. Maar hier hebben we de waterkoker van en die vinden we prachtig.
Ja we doen de French Press met zelfgemalen bonen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:33 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Krijg je spijt van. Matige kwaliteit en matige koffie ga je hiermee krijgen. Doe iets simpelers als een potje met kokend water (French press) of de Chemex die al eerder langskwam.
Jullie gaan als een speer!!!quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:53 schreef Isegrim het volgende:
Rotterdamse Oogst heeft op Facebook gemeld dat we open zijn!Ineens allemaal likes erbij!
site al eens bekeken?quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:45 schreef junkiexp het volgende:
Dan moet je op de website op=op plaatsen, blijf je wel exclusief
Ok, die gaan dus echt dicht als het brood op is?quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:04 schreef Isegrim het volgende:
Tilburg Sourdough doet het zo en dat werkt gewoon.
spannend zo'n eerste normale dag, veel plezierquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:27 schreef Isegrim het volgende:
We bakken zo'n 100 broden voor morgen. Ongeveer een derde daarvan is besproken.
Deden wij ook toen ik in een grijs verleden nog in een 'gewone' bakkerij werkte..quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ok, die gaan dus echt dicht als het brood op is?
Sowieso geen saaie werktijden, elke dag weer spannend wanneer je weer naar huis mag
Om winst te maken of om van te kunnen leven?quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:32 schreef komrad het volgende:
[..]
spannend zo'n eerste normale dag, veel plezier
Hoeveel broden moet je gemiddeld per dag ongeveer verkopen om winst te maken ?
De kunst is om het moment dat het brood op is te laten samenvallen met het moment dat je dicht wilt gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ok, die gaan dus echt dicht als het brood op is?
Sowieso geen saaie werktijden, elke dag weer spannend wanneer je weer naar huis mag
Dat is als eigen baas toch simpel... Bordje ophangen brood op, morgen weer meer...quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De kunst is om het moment dat het brood op is te laten samenvallen met het moment dat je dicht wilt gaan.
Je kunt een aantal doelen formuleren:quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Om winst te maken of om van te kunnen leven?
Leuk!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:55 schreef Isegrim het volgende:
Stond er ineens een Klootwijk in de winkel om te kijken hoe wij het doen.Meteen een opbolcursus gekregen.
Klootwijk als in Wouter Klootwijk?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:55 schreef Isegrim het volgende:
Stond er ineens een Klootwijk in de winkel om te kijken hoe wij het doen.Meteen een opbolcursus gekregen.
Wat is een opbolcursus en wie kreeg die?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:55 schreef Isegrim het volgende:
Ze zijn nog niet open, maar al 2 verkochtquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:29 schreef komrad het volgende:
Hoe gaan de verkopen vandaag? Mag je eerder dicht
3 :pquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet open, maar al 2 verkocht![]()
Opbollen van het brood. Meneer Klootwijk vond dat LHO dat handiger kon doen. Maar meneer Klootwijk weet niet dat hij te maken heeft met een motorisch gestoorde bakker.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is een opbolcursus en wie kreeg die?
Ah, maar das wel leuk dat hij komt kijken. Laat zien dat hij gewoon met het vak bezig is.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, een telg uit de Klootwijk-bakkersfamilie. Grootste bakkerijketen in Rotterdam e.o.
Ja, is ook leuk!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, maar das wel leuk dat hij komt kijken. Laat zien dat hij gewoon met het vak bezig is.
Pfoe! Ik hoop toch dat dat niet elke week zo hoeft! Te laat begonnen?quote:Op
donderdag 25 juni 2015 23:34 schreef Isegrim het volgende:
Nu net klaar met degen maken etc. Om 05:00 gaat de wekker weer.
Meneer Klootwijk doet er twee tegelijk. Maar dat lukte LHO niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:15 schreef minilot het volgende:
Zes al!![]()
Enneh, waarin verschilde de opbolwijze van LHO met die van Klootwijk? En, voor ons amaterubakkers, wat is uiteindelijk dé perfecte manier van opbollen? Tell us!
Beetje.quote:Pfoe! Ik hoop toch dat dat niet elke week zo hoeft! Te laat begonnen?
14.gif.quote:
Ja, we moeten weer even met de site aan de slag. Maar tijd.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:05 schreef Susi het volgende:
Wbt jullie website: de zwarte letters zijn erg lastig lezen op dat donkeroranje/bruin. Misschien een idee om ze wit oid te maken?
maar toch al 40 broden verkocht? Helemaal niet slecht voor de eerste dagquote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Inmiddels het dubbele ofzo, maar er ligt nog wel een heleboel. We zijn tot 20:00 open.
Zeker niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:42 schreef komrad het volgende:
[..]
maar toch al 40 broden verkocht? Helemaal niet slecht voor de eerste dag
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
Ik kom zo ook nog langs voor een bruine zuurdesem zonder toevoegingen
Wat hebben jullie nog veel liggen?quote:
dan kom ik straks denk ik ook nog even langs, zit toch nog in Rotterdam regioquote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:57 schreef Molo het volgende:
[..]
dan kom ik straks denk ik ook nog even langs, zit toch nog in Rotterdam regio
Ho ho, ze zijn ondernemers he. Tijd is geldquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:22 schreef komrad het volgende:
Kijk fok is de beste reclameen nog gratis ook
Minimum afname van één brood per post in het topic.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:03 schreef Isegrim het volgende:
Ja, we sturen iedereen in dit topic nog een factuur voor alle tijd die we eraan kwijt zijn.
wordt een lang scooterritje danquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Minimum afname van één brood per post in het topic.
Dan kan ik nog een keer hier gratis postenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:38 schreef Fixers het volgende:
Goed plan!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb de tel met het deegmaken niet exact bijgehouden, maar rond de 70 a 80. En dan minder zakelijke afname, en ik verwacht iets meer drukte in de winkelquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:59 schreef komrad het volgende:
Dus bijna 80 broden verkocht vandaag
Hoeveel bak je er morgen?
5.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:01 schreef Isegrim het volgende:
Er zijn zeker drie fokkers in de winkel geweest vandaag!
Er zit een lunchroom in de pijpleiding.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:09 schreef komrad het volgende:
Zou mooi zijn als jullie nog wat extra zakelijke afnemers erbij kunnen krijgen voor hogere gegarandeerde afzet.
Pijnackerplein Bluegrass Festival, sponsordeal (wij leveren brood - deels voor omwonende, zij reclame). Zit vlak om de hoek. Erg leuk festival trouwens.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:13 schreef computergirl het volgende:
op jullie site stond volgens mij ook iets over een festival deze week?
http://www.jeroenbaktbrood.nl/weekquote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vraagje: als ik morgenvroeg kom, uit wat voor brood heb ik dan de keuze?
Ja, die had ik gelezen. Maar omdat ik niet gereserveerd heb, was ik bang dat de beste broden al vergeven waren.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
http://www.jeroenbaktbrood.nl/week
Tenzij iets al is uitverkocht natuurlijk.
kamperen voor de deur danquote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, die had ik gelezen. Maar omdat ik niet gereserveerd heb, was ik bang dat de beste broden al vergeven waren.
Ik hoopte op of een spelt bruin of een wit met vijgen en walnoten
Als ik niet te laat wakker word, dan zal ik een van de eerste klanten zijn.quote:
Je kunt alsnog reserveren hoor.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, die had ik gelezen. Maar omdat ik niet gereserveerd heb, was ik bang dat de beste broden al vergeven waren.
Ik hoopte op of een spelt bruin of een wit met vijgen en walnoten
Ik moet denken aan een verhaal van Paul Hollywood toen hij nog in de zaak van zijn vader werkte. Als hij maar 1 brood tegelijk maakte dan werd hij maar voor de helft betaaldquote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Meneer Klootwijk doet er twee tegelijk. Maar dat lukte LHO niet.
[..]
Beetje.Maar het is zo leuk dat het niet erg is.
Nou, dat scheelt, wij zijn eigen baas!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:26 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik moet denken aan een verhaal van Paul Hollywood toen hij nog in de zaak van zijn vader werkte. Als hij maar 1 brood tegelijk maakte dan werd hij maar voor de helft betaald.
Dan wordt ik vast te laat wakker. Ik kom wel gewoon langs voor een wit met vijgen en walnoten als ik op tijd ben. Maar toch bedanktquote:
Okee!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan wordt ik vast te laat wakker. Ik kom wel gewoon langs voor een wit met vijgen en walnoten als ik op tijd ben. Maar toch bedankt
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:38 schreef Isegrim het volgende:
Net twee kindjes hier die er door hun ouders in pyjama op uitgestuurd waren ('zonder onderbroek aan te trekken!') om een brood te kopen. Want papa en mama hadden geen zin om hun kleren aan te trekken.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:49 schreef Maraca het volgende:
Volgende stap is een hond met geld en een een briefje in z'n halsband
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:27 schreef Erasmo het volgende:
Moet je het brood wel goed verpakken anders komt ie met een lege zak terug
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:38 schreef Isegrim het volgende:
Net twee kindjes hier die er door hun ouders in pyjama op uitgestuurd waren ('zonder onderbroek aan te trekken!') om een brood te kopen. Want papa en mama hadden geen zin om hun kleren aan te trekken.![]()
![]()
Hoe herken je de volksbuurtquote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:05 schreef Isegrim het volgende:
Godverdomme. Er was hier net een vrouw die een brood wilde kopen. Of het ook gesneden kon. Ja, hoor, maar dat duurt eventjes want dat gaat met één plakje tegelijk. Ging zij even haar zus in de auto vragen of die ook wilde. Dus ik snij dat brood en vervolgens is ze verdwenen. Waarom de fuck doe je dat?
eerst laten betalen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:05 schreef Isegrim het volgende:
Godverdomme. Er was hier net een vrouw die een brood wilde kopen. Of het ook gesneden kon. Ja, hoor, maar dat duurt eventjes want dat gaat met één plakje tegelijk. Ging zij even haar zus in de auto vragen of die ook wilde. Dus ik snij dat brood en vervolgens is ze verdwenen. Waarom de fuck doe je dat?
Ja wij proberen al jaren onze hond er op uit te sturen, maar hij wil nietquote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:49 schreef Maraca het volgende:
Gentrificationquote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die kindjes waren duidelijk hipsterkindjes hoor.Gentrification enzulks.
Jezelf aanleren idd, eerst afrekenen en dan pakken wat de mensen willen.quote:
Die van mij kwam uren laten ladderzat uit de kroeg terug en al het geld opquote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:49 schreef Maraca het volgende:
De mensen pakken bij ons veelal zelf het brood van de tafel als ze er eentje hebben gekozen. Het snijden doe ik achter de balie.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:31 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Jezelf aanleren idd, eerst afrekenen en dan pakken wat de mensen willen.
Bij snackbar/Chinees ed gebeurd niet anders
Ja, dat moet dan maar.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:01 schreef Mvr.Poes het volgende:
Als ze het brood hebben gekozen eerst laten betalen en dan pas snijden?
dat is wel vervelend, is er een manier omdat te controleren zonder het brood doormidden te snijden?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:03 schreef Isegrim het volgende:
En nu ben ik bang dat er misschien meer bij was dat op de eoa manier niet goed was.
Bij vlees kan dat met een kernthermometer, geen idee of zoiets voor brood ook kan?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:15 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is wel vervelend, is er een manier omdat te controleren zonder het brood doormidden te snijden?
En hoe gaan de verkopen vandaag ?
Niet echt. Hij was ook niet volledig ongaar; er zat een soort 'klont' in. Ik klop op de onderkant om de gaarheid te testen, maar dit brood zou die kloptest hebben doorstaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:15 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is wel vervelend, is er een manier omdat te controleren zonder het brood doormidden te snijden?
Best okee.quote:En hoe gaan de verkopen vandaag ?
Ook daarmee zou je het niet gezien hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bij vlees kan dat met een kernthermometer, geen idee of zoiets voor brood ook kan?
Ik zou een CT scanner op de kop tikken voor dit doelquote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook daarmee zou je het niet gezien hebben.
En om nou alle broden doormidden te snijden.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou een CT scanner op de kop tikken voor dit doel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |